القائمة الرئيسية

الصفحات

 


تزوجتُ متشوهة 

«البارت الرابع»

في صباح مشرق علي أبطالنا 

تستيقظ نجمه من النوم وتذهب للحمام حتي تغسل وجهها وتتوضء وبعدها ترتدي الإسدال وتجلس امام ربها حتي تدعي له 

أما في غرفه شهاب يستيقظ علي فونه /الوو

سمر بدلع / وحشتني ي بيبي 

شهاب بإبتسامه / ونتي اكتر ي روح البيبي 

سمر / طب يلا بقاا قوم اللبس ومش تتأخر علي الجامعه عشان اشوفك 

شهاب / هقوم أصلي الاول ونتي كمان متنسيش تصلي 

سمر / حااضر ي بيبي سلام

شهاب قفل معاها وبدق يفكر ويقوال / أنا إزاي هجوز المشوهة دي ي رب انا بكرهاا انا مش بقبلها ازاي بس هعرف ابصلها بعد الجواز ده انا حتي بقرف منه اووف ولو سمر عرفت بدها تسبني ونا بعشقهاا يارب اقف جمبي 

«في الصالون» 

حنين / صباح الخير ي بابا أيمن 

الجد أيمن / صباحك عسل ي بنتي أمال فين الولاد

إيهاب وهي يجري من علي السلم / احم احم صباحوو عسل عليك ي جده صباح موز وانناس عليكي ي حنون 

حنين بضحك/ حبيبي المجنون يلا صحي شهاب اخوك عشان تاكلو وتروحوا الجماعه

ايهاب /حاض.. 

شهاب وهو ينزل من السلم بهدوء قطع كلام ايهاب /صباح الخير عليكو

الجد ايمن / صباح الخير ي حبيبي

ايهاب /فين البنات 

حنين /تقريباً لسه نايمين 

ايهاب /هطلع انده ليهم

حنين/ تمام طلع ايهاب لي غرفه يارا ولقي قمر هنااك فتح الباب 

يارا /ي مجنون مش تخبط

ايهاب ببرود وهو ينظر في عيون قمر /تؤ اختي وبيتي وادخل زي منا عايز

يارا بعصبيه /مجنون طب يلا اخرج برا

ايهاب وهو يرفع حاجبه /اخلصي عشان ازفت اوصلكوا علي الجامعه

يارا بإستغراب /وه من امته ده

ايهاب /من انهارده

يارا /لا طبعا انا عارفه انت جاي عشان تعاكس في البنات

ايهاب / بصراحه اه اخر مره كنت عندكم في الثانويه شوفت مزززه بس اي عليها ضحكه تهز جبال 

قمر بعصبيه /اي ال انت بتقوالو ده

ايهاب وهو متجاهل كلامها / يلا متتأخروش عشان نمشي ونظر لي قمر ورفع حاجبه وسابهم ونزل 

حنين /ندهتلهم ي حبيبي

ايهاب /اهاا ي ماما وبعد دقيقتين نزلت قمر ويارا

قمر يارا/صباح الخير ي جده

الجد ايمن /صباح الخير ي ولاد

قمر /صباح الخير ي ماما حنين

يارا /صباح الخير ي حنوون

حنين بضحك /صباح الخير ي حبايبي 

 يارا جريت علي شهاب وقبلته من خده /صبااحك موووز ي قلبي 

شهاب بإبتسامه /قلبي 

الجد ايمن بلهفه /امال فين نجمه

قمر /هطلع اشوفها

شهاب بلهفه / لا لا هطلع انا اشوفها ويقوال في باله يارب أطلع القيها ميته وارتاح منها ونبي ي رب 

الجد ايمن بإبتسامه /الحمدالله ان شهاب حبها

شهاب /لازم اعمل ان بحبها عشان جده يلا هطلع اشوفها

ايهاب بغزمه لي شهاب /اوعااا ي جاامد

شهاب ببرود /هه مجنون وسابهم وطلع وطوال م هو في السلم كان بيدعي انه يطلع يلقيها ميته ولاكن دخل الغرفه لقاها قاعده بتصلي وكان شكلها جميل جداا 

شهاب بتوتر /يااه بتصلي 

نجمه تلقي السلام /السلام عليكم ورحمة الله وبركاته السلام عليكم 

شهاب بقرف /خلصتي 

نجمه بإبتسامه / ايوا نعم

شهاب /طب اخلصي عايزينك تحن

نجمه /حاضر 

وكلهم بعدها قاعده علي الطاوله وأكلوا

ايهاب /يلا ي يارا انتي وقمر ونجمه 

يارا /يلا

شهاب / انا رايح انهارده الجامعه 

الجد ايمن /تمام ي حبيبي 

نجمه / معلش انا هسبائكم انا وبقا حصلني ي ايهاب انتم عارفين ان ايهاب قد نجمع ومعاها في نفس الكليه والفصل

ايهاب /لا لا همشي معاك 

نجمه /يبني انا رايحه لسه مشوار يلا سلام

شهاب /ايوا ورايحه فين

نجمه / هروح لل كنت عندهم امبارح اطمن عليهم وادلهم حاجه

شهاب /لا طبعا مستحيل عندها ولد كبير 

نجمه /ده اخويا بظبط سلام

الجد ايمن /طيب ي بنتي روحي وروح معاها ي شهاب 

شهاب بدهشه /نعم!!!!! 

الجد ايمن /في حاجه؟ 

شهاب رجع عن كلامه عشان ببعمل قدام جده انه بيحبها /هه اكيد هروح معاها

نجمه بفرحه /مااشي يلا

شهاب وهو ينظر ليها بقرف ويضغط علي اسنانه /يلا

ايهاب /طب يلا ي يارا انتي وقمر 

يارا /يلاا

«براا الفله» 

شهاب /ازفتي اركبي 

نجمه بإستغراب /ازفت؟؟ 

شهاب بقرف /اتفضلس ي اختي اركبي اشتالك طيب

نجمه /انت كويس 

شهاب بعصبيه /زي الزفت انتي مالك 

سكتت نجمه وركبت السياره وفكرت ان ممكن شهاب يكون مدايق من احمد ولاكن للاسف هو مكنش مدايق من انها هتروح هناك هو كان مدايق عشان عايز يروح الجامعه ويشوف سمر وبعد دقايق وصلوا عن المرائه العجوز

نجمه /دقيقه هدخلهم وهاجي 

شهاب /هدخل معاك

نجمه /تمام خبطت نجمه علي الباب فتح احمد

احمد بإبتسامه شديده / اهلين اختي اتفضلي اتفضل ايهاا الشب 

شهاب بتناكه /هه مش مستوايا ان ادخل 

احمد بحزن / تمام ي باشا علي راحتك 

نجمه وهي تنظر لي شهاب بحزن / متدخل في اي 

شهاب وهو ينظر لها بقرف /مش داخل عندك مانع 

نجمه /تمم براحتك ودخلت لين وسلمت علي العجوز

ساره بفرحه /هاااا اختي نجمه اجت

نجمه اخدتها في حضنها /حببتي ال وحشتني 

ساره /انتي اكتر 

نجمه /جبتلكم شويه حاجات كدا بسيطه 

ساره /اي هي

نجمه /طلعت شنطه كبيره ملياانه اكل وتجهيزات لي البيت ولعب لي ساره وهدوم لي احمد وساره وحاجات كتير وبعدها دخل شهاب يشوفها اتأخرت ليه وفضل ينظر ليها وهي بتديهم الحاجه

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

«ياتري نجمه هتعرف بقصه سمر» 

«ياتري شهاب هيحبها ولا لا» 

«واي هتبقا قصه قمر وايهاب» 

وبسكدا نكمل البارت الجاي

بقلـم _دينا الحسيني

تعليقات

التنقل السريع
    close