🌺🌷🌷صداقه العمر🌷🌷🌺
البارت السادس والسابع والاخير
🌺🌷🌺🌷🌺🌷🌺🌷🌺🌷🌺
(في صباح يوم جديد ملئ بالاحداث )
مراد ... اصحو يا بهايم
يوسف .. اي يا زفت
مراد ... اصحو يلا عشان ننزل
عمر ... طيب خلاص
عمر ومراد ويوسف صحيو
***********
شهد ... سهيله يلا قومي ننزل
سهيله... حاضر انا صحيت
شهد .. انا هدخل البس المايوه
سهيله ...وانا هستنا في البلاكونه
شهد لبست ... ها اي رأيك في المايوه
سهيله ... اوبا اي الجمال دا
شهد .. بجد حلو
سهيله ....زي القمر يا روحي
شهد .. من زمان كان نفسي في اخت
سهيله خدتها في حضنها ... والله ازعل اومال انا اي احنا عارفين بعض من زمان اوي من ايام ما كنتو في اعدادي
شهد .. عندك حق خشي البسي وانا هستناكي
سهيله .. اشطا
************
كارمن .... يخربيتك نومك تقيل اوي
جابت ميه ودلقتها علي رهف
رهف ... عععععع بغرق
كارمن ... وحيات امك قومي يختي
هخش البس اخرج القيكي جاهزه
رهف .. حاضر
**********
عز ... درش يا درش قوم يلا
مصطفي ... براحه يا عم انا نومي خفيف
عز ... واضح انا لبست يلا خش البس عشان ننزل
مصطفي .. حاضر
*************
كلهم لبسو ونزلو
ميس .... صباح الخير يا ولاد
الشباب ... صباح الخير يا طنط
مها ... طب يلا ناكل عشان نبدأ اليوم من أوله
داليا. .. عندك حق
احمد ومروان ... صباح الخير يا جماعه
الجميع ...صباح النور
فطرو وراحو علي البحر
مروان ... تعالي يا مها انزلي
مها ... طب شويه انزل انت
مراون .. براحتك عز تعالي نتسابق
عز ... تعالي يا عمو مروان يا جامد
مروان .. بس ياض مش قدامهم
الجميع ضحك
والأمهات نزلو الميه هما والاباء
واتبقي يوسف ورهف وعمر وكارمن ومراد وشهد ومصطفي وسهيله
مصطفي ... تعالي يا سهيله انزلي معايا
سهيله ... يلا
يوسف ... تعالي نتمشي يا رهف
رهف .. اشطا
مراد ...تيجي يا شهد نركب البيتش بجي
شهد .. مش بعرف اسوق
مراد .. هتركبي معايا
شهد .. ماشي
اتبقي كارمن وعمر
كارمن كانت قاعده مندمجه في الفون
عمر ... اي اللي مخليكي مركزه اوي كدا في الفون
كارمن ... عادي
عمر .. ما تحكيلي عادي
كارمن ... مفيش يا عمر متقلقش
******
مراد ....امسكي كويس
شهد... انا ماسكه في الحديد اللي من ورا
مراد ... امسكي فيا انا عشان متقعيش
شهد مسكت فيه من هدومه
وهو مشي وفضل يمشي لحد مابعد وبعد كدا وقف
شهد ... اي وقفت لي
مراد .. عايز أسألك علي حاجه
شهد .. ها ارغي
مراد ... مفيش حد لفت نظرك خالص
شهد .. مفيش
مراد لفلها .. خالص يعني مفيش حد كدا والا كدا
شهد .. عايز توصل ل اي
مراد .. مش عايز اوصل لحاجه بس. انتي لابسه مايوه ملفت جدا قولت نازله تتشقطي
شهد ... احترم نفسك
مراد ... شهد متزعليش مني بس حقيقي انا مبحبش حد يشوفك كدا
شهد .. لي طيب
مراد ... مش لازم تفهمي
شهد .. يلا نرجع
مراد .. زعلانه لي
شهد ... كلامك كلو الغاز مره تقول لمعتز تخصني ومره تتخانق بسببي لما كنا في النادي لي دا كلو
مراد .. عادي
شهد بدموع ... تمام يلا نرجع
مراد حط ايدو علي وشها ... لي الدموع دي
شهد ... مفيش يلا
مراد ... حاضر
************
كارمن .. مش هتنزل الميه
عمر ... لا البنات علي الشط احلي بكتير من الميه انزلي انتي
كارمن ... عندك حق انا نازله
***********
رهف .. مالك يا يوسف
يوسف ... عايز اقولك حاجه
رهف ... قول
يوسف .. انا معجب بواحده اقولها ازي
رهف ... عادي قولها في وشها أو هاتلها هديه واكتب عليها
يوسف .. فكره. حلوه طب يلا نرجع
رجعو لقو مراد وعمر قاعدين مبوزين
يوسف ... مالكو قاعدين زي المطلقين لي
مراد .. انا زهقت
يوسف .. من اي
مراد .. مفيش انا نازل الميه
يوسف ... مالك يا عمر
عمر .. انت عارف أن انا معجب بكارمن
يوسف .. اكيد عارف
عمر ... لما انت مشيت انت ورهف مراد خد شهد وقام فضلت باصه في الفون وحاولت اخليها تغير بتقولي تعالي ننزل الميه قولتلها البنات علي الشط احلي قالتلي عندك حق ونزلت
يوسف .. دا اللي مزعلك
عمر ... يا عم اي دا كلو مش شايفني
يوسف ... براحه بس تعالي ننزل الميه وبليل هقولك نعمل اي
********
رهف ... مالك يا شهد وانتي يا كارمن
كارمن ... مفيش
شهد .. انا هتشل بس
رهف .. كويس مش هتشل لوحدي
فضلو قاعدين لحد ما الاهل طلعو
عز .. سهيله ممكن نتمشي شويه
سهيله .. ممكن يا مصطفي
مصطفي .. ماشي
مراد بضحك .. عملت في اي امبارح
مصطفي .. مفيش ربيتو شويه
عمر .. والله يستاهل مش هو اخويا بس يستاهل
يوسف .. تعالي معايا يا درش
مصطفي .. ماشي
يوسف .. بص بقي. بما انك جيت معايا محدش يعرف باللي هيحصل
مصطفي .. ماشي هتعمل اي
يوسف .. اصبر
يوسف رن علي عمر
يوسف .. عمر ابعد عنهم
عمر ... انا بعيد في اي
يوسف .. متخليش كارمن ورهف يطلعو الاوضه
عمر ... ماشي سلام
مصطفي ... هتعمل اي
يوسف .. تعالي بس
دخلو محل جابو بلالين وهديه
مصطفي .. فهمني بقي
يوسف .. هقول لرهف اني معجب بيها
مصطفي ... طيب وأبوها
يوسف ... هروح اقوله
مصطفي .. اقسم بالله مجنون
يوسف .. يلا بس
راحو الفندق ورنو علي مروان يقابلهم في الكافيه
مروان .. اي يا جو خير
يوسف .. خير خير انا طالب ايد رهف
مراون ... طالب أيدها تعمل بيها اي
يوسف .. يا عمو مروان مش وقته هزار
مروان ... انت عارف المفروض اقوم افرمك دلوقت
مصطفي .. وحد الله يا اونكل
مروان .. انت بتستهبل يا يوسف انتو لسه مدخلتوش الجامعه
يوسف .. يا اونكل انا بحبها والله
مروان ... يا ابني انا لحد دلوقت ماسك اعصابي
مصطفي ... اهدي يا اونكل واحنا هنفهمك
يوسف .. حضرتك انا بابا جايبلي شقه بإسمي وهو هينزل ونفتح شركه وهشتغل وانا في الجامعه
مروان .. عايز اي دلوقت
يوسف .. هقول لرهف اني بحبها وهخطبها وكمان تلت سنين نتجوز.
مروان .. انت عارف أن مامتك اتكلمت معايا وطلبت رهف
يوسف .. لا مش عارف
مروان .. تمام يا يوسف انا موافق انك تخطب رهف بس مش دلوقت
يوسف .. اومال امته
مروان ... كمان سنه او اول ما باباك يجي من دبي
مصطفي .. عمو هيجي كمان شهر
مروان .. ماشي ساعتها نشوف بس دلوقت لا علي الاقل لما انت تشتغل
انا مش رافض لاني عارف انك راجل بس في حاجه اسمها اصول
يوسف .. حضرتك مش موافق اني اقولها دلوقت
مروان ...لا
يوسف ... تمام عن ازن حضرتك يلا يا درش
درش .. عن ازنك يا عمو
مروان ... اتفضلو
مصطفي .. هتعمل اي
يوسف .. هعمل اي هستني اما ابويا يجي
مصطفي بضحك .. طب والحاجة اللي جبتها
يوسف .. هخليها معايا يلا نروحلهم
*******
عز .. سهيله انتي اتغيرتي اوي زمان كنتي بتتكلمي وبتيجي عندنا بقالك سنه مبتجيش خالص
سهيله ... عادي
عز .. انا بحبك
سهيله .. اه ...اي.
عز .. بحبك
سهيله .. احلف
عز ... والله بحبك ومن زمان وانتي عارفه
سهيله .. بس افتكرت انك مبتحبنيش
عز .. انتي فاضلك سنه في الجامعه
سهيله .. اه
عز .. انا طلبت ايدك من مصطفي
سهيله .. وقالك اي
عز .. دا حمار ضربني امبارح لحد ما فهم ووافق بس قالي لسه رأيك ورأي ابوكي
سهيله .. عز
عز قرب .. عيونه
سيهله ..انا بحلم
عز ... تؤتؤ
سهيله .. وعدك ليا نفذتو
عز .. فاكره
يوم ما شوفتك كنتي في تالته اعدادي وانا في تانيه ثانوي ساعتها قولتلك مش هتبقي لحد غيري
سهيله .. اللي يوم دا عمرو ما غاب من بالي
هما كانو واقفين عند صخره محدش شايفهم
عز حط ايدو في وسطها وقربها ليه
فاكره .. يوم ما قولتلك كدا عملت اي
سهيله بخجل .. تؤتؤ. فكرني
عز باسها بوسه طويله مليانه حب وشوق وغرام وهي استسلمت
عز .. عملت كدا
سهيله .. طب اي يلا نرجع
عز .. زهقتي مني
سهيله ... مقدرش بس بخاف من مصطفي
عز بيبوسها .. متخافيش دا حتي اصغر منك
سهيله .. كفايا يلا نرجع
عز .. انا عايز اكتب الكتاب في اقرب وقت
سهيله .. استني لما اخلص
عز .. لا هتخلصي دراستك في بيتي
سهيله .. يا عز افهم
عز .. لا انا قولت كلمه
سهيله ... انت مش هتتغير علي فكره
عز ايدو في وسطها .. انتي غيرتني
سهيله بتوتر .. خلاص يا عز كفايا
عز .. زي ما انتي بتتكسفي علي طول
سهيله .. اه يا اخويا يلا
عز خدها ورجعو
عز .. مالكو
يوسف .. انا طالع الاوضه
عمر .. خدني معاك
رهف .. مالكو يا جماعه
عمر .. مفيش
يوسف .. يلا يا عمر
طلعو الاوضه
عمر .. انا زهقت دا كلو وهي زي الجاموسه
يوسف .. روحت طلبت رهف من ابوها يقولي لما تشتغل وابوك يرجع
عمر .. مبروك
يوسف .. كنت عايز اقولها دلوقت
عمر .. طب ما تستجدع معايا وانزل اقعد مع رهف وخلي كارمن تطلع
يوسف .. انت عارف مليش في المسخره
عمر .. دماغك علي طول شمال
يوسف .. بإحترمك يا عمر
عمر ... ماتخفش والله
يوسف .. ماشي
يوسف نزل وعمر كان معاه خاتم فضه لأن كارمن بتحب الفضه اكتر من الدهب
رهف .. نزلت تاني يعني
يوسف .. تعالي عايزك
رهف .. ماشي
كارمن .. انا طالعه شويه
رهف .. ماشي
يوسف رن علي عمر
عمر .. عملت اي
يوسف .. طالعه اوضتها
عمر .. اشطا سلام
رهف .. انتو بتعملو اي
يوسف .. مفيش عمر عايز كارمن في حاجه
رهف .. ماشي بس مش مرتاحه
يوسف .. تأكلي ايس كريم
رهف ... اه ياريت
يوسف .. اقعدي علي الصخره دي
رهف .. ماشي
**************
كارمن .. دخلت اوضتها لقت عمر قاعد
شهقت .. الله يخربيتك خضتني بتعمل اي هنا
عمر .. تعالي
كارمن .. في اي
عمر نزل علي ركبتو .. تقبلي تكملي معايا حياتي تقبلي تكوني مراتي تقبلي تكوني كياني
كارمن .. موافقه
عمر لبسها الخاتم وحضنها
كارمن ... ع م ر مينفعش كدا
عمر .. لي
كارمن .. عيب اوعي
عمر .. لا انا استنيت الحضن دا من يوم ما شوفتك
كارمن .. بتحبني
عمر .. بموت فيكي
كارمن .. طب اوعي بقي
عمر .. قولت لا مش عايزه تقولي حاجه
كارمن ... ب ح
عمر .. كمليها وباسها في جبيناها
كارمن اتكسفت .. انت قليل الادب
عمر .. دي قلة الأدب بالنسبالك
كارمن .. اومال
عمر حط ايدو علي وسطها
كارمن .. عمر كدا كتير وحاولت تزعقو معرفتش لانو اطول منها بكتير كان رفعها من علي الارض
عمر .. مش قولتلك مره اسكتي
كارمن .. يا ابني اوعي بقي
عمر ..حاضر وباسها جمب شفاتيها
المره الجايه مش هتكون هنا
كارمن تنحت وهو خرج من الاوضه
**********
مصطفي .. سهيله تعالي عايزك
سهيله .. ماشي
مصطفي .. عرفتي أن عز طلب ايدك مني
سهيله اتكسفت .. اه
مصطفي .. اي رأيك انا موافق وكلمت بابا في الفون وقالي موافق واتفقت مع ماما
سهيله .. اللي تشوفه
مصطفي بضحك .. يا بت انتي اكبر مني وواقفه شبه الطمطمايه
سهيله .. انا غلطانه
مصطفي .. موافقه
سهيله .. اه يا درش وطلعت تجري
*********
يوسف .. امسكي
رهف .. الله بالشكولاته
يوسف .. خدي جبتلك نوتيلا كمان
رهف .. نطت من الفرحه يوسف شكرا انا بحب الشوكلاته اوي
يوسف .. عارف والله كلي الايس كريم
رهف بدأت تأكل ويوسف كان مركز جدا معاها
رهف .. يلا نرجع
يوسف .. يلا
رجعو
مراد ... عمر ومصطفي ويوسف تعالو نتمشي شويه
عز .. كدا يا مراد وانا
مراد .. انت أولهم
عمر ... خد عز عشان عايز انام وطالع
يوسف .. وانا كمان
مصطفي .. وانا رايح لأمي
عمر .. طب مش يلا انتو كمان هتقعدو من غيرنا مينفعش
كلو طلع ماعدا شهد وسهيله
يوسف .. عملت اي
عمر .. قولتلها
يوسف .. اوعي تكون عملت حاجه
عمر .. عيب وانا بتاع الكلام دا
يوسف ... اشطا مش مرتاح بردو
عمر ضربو بالمخده.. انت مال اهلك
يوسف ... تعالي نقعد في البلاكونه
*******
رهف .. احكيلي بقي سر الابتسامه دي علي وشك وعلي وش عمر
كارمن ... قالي بحبك
رهف .. بجد وقامت حضنتها
كارمن ...كنت بموت الصبح وهو بيقولي البنات احلي
رهف ... كان بيستفزك
كارمن ... عارفه
رهف .. مبروك يا ستي
كارمن ... الله يبارك فيكي
*********
سهيله .. مالك يا شهد
شهد بدموع .. مفيش
سهيله خدتها في حضنها .. احكيلي يا شهد
شهد .. مراد مبيحبنيش
سهيله .. هو قالك
شهد .. لا بس تصرفاته بتقول كدا
سهيله .. مش يمكن بيتقل
شهد ... فكرك كدا
سهيله ... طب ما تستفزيه
شهد .. ازي
سهيله .. يعني لو بتتمشي لوحدكو اتدلعي واتسهوكي
شهد ضحكت .. بجد
سهيله ... اه والله بتكلم بجد
شهد ... ماشي
سهيله .. طب يلا نطلع
شهد .. هقعد شويه
سهيله .. ماشي
سهيله طلعت وبعتت رساله لعز يسبب مراد عشان شهد قاعده لوحده
عز بعت حاضر
****
عز ... بقولك اي متقولها بدل ما انت قارف نفسك كدا
مراد ... حاسسها مش قبلاني
عز ... ياعم جرب ويلا انا طالع انام
مراد .. ماشي وانا هرجع علي الشط
عز طلع ومراد لقي شهد قاعده لوحدها
مراد .. ممكن اقعد معاكي
شهد .. اتفضل
مراد ... القمر مالو
شهد .. بفكر
مراد ... تعالي في مكان هنا عز قالي حلو قوي
شهد .. ما تخلينا قاعدين
مراد شدها ...تعالي بس
راحو عند الصخره وقعدو
مراد .. شوفتي هنا احلي ازي
شهد .. بس مفيش حد هنا
مراد .. عندك حق اصل المكان دا المرتبطين
شهد .. اممم
مراد حط ايدو علي كتفها
شهد ... لا والله
مراد ... مضايقه
شهد .. يعني
مراد .. بس بس اسكتي
شهد ضحكت
مراد فضل يقربها ليه بهمس .. انا ب.ح.ب.ك
شهد بنفس الهمس .. بجد
مراد .. والله بحبك وبعشقك
شهد افتكرت كلام سهيله لفت أيدها حولين رقبت مراد
مراد .. بالله عليكي انا علي تكه
شهد بهمس ... لي
مراد ... هعمل حاجه متزعليش
شهد .. هتعمل اي
مراد .. كدا
حط ايدو علي وسطها وقربها ليه وباسها وهي بدلته نفس الشعور
مراد بهمس .. بتحبيني
شهد .. اممم يلا نرجع عشان محدش يشك في حاجه
مراد ... ماشي
خدها وراحو وكل واحد دخل اوضتو
سهيله .. عملتي اي
شهد .. عرفتي منين
سهيله .. الابتسامه دي
شهد .. قالي بحبك
سهيله .. احلفي
شهد .. والله
سهيله .. عملتي اي
شهد ..احم اتدلعت
سهيله ... مطيعه يا بت
شهد ..بس
سهيله ... نامي نامي
وعدي الليل والكل مبسوط جدا
صداقه العمر
Part 7
(في صباح يوم جديد ملئ بالاحداث)
يوسف .. اي دا عمر باشا صاحي بدري
عمر .. انا منمتش اصلا
يوسف .. لي
مراد ... يا جدعان مش عارف انام
عمر .. سيبك منو دا شبه القتيل
يوسف ..مالك يا عمر
عمر .. مفيش يا جو كارمن وحشتني
يوسف ... اي ..هو في اي بالظبط ما انت هتحكيلي اللي حصل
عمر .. انت اهبل بس عايز السنه دي تعدي هكون نزلت الشركه
يوسف .. هههههههههههه بردو نفس اللي هعملو وانت يا سي مراد مالك منشكح كدا لي
مراد... قولتلها
يوسف .. قولت لمين
عمر .. مهو بيحب شهد
يوسف .. محدش قالي لي
مراد .. محدش يعرف غير عمر
يوسف ... اممم كلكو عمالين تحبو وانا لما عملت الصح ابوها رفض
مراد وعمر ضحكو
يوسف .. اطلعو برا
مراد .. براحه بس هقولكو حاجه
نستجدع مع بعض احسن
عمر ... يوسف روح خد رهف وانزل
يوسف .. ماشي أما اشوف اخرتها
***********
رهف .. يوسف في حاجه والا اي
يوسف .. مفيش قولت اجيلك ونروح نصحي امك وامي
رهف... اشطا يلا
رهف ويوسف راحو عند داليا لقوها في البلاكونه بتاعتها
قعدو يتكلمو معاها
***************
مراد .. هتعمل اي
عمر .. هروح اوضتها
مراد .. اهدي بس كدا لو ابوها شافك هيموتك
عمر .. متخافش وبعدين ما تسيبني وتروح لشهد رابط نفسك بيا لي
مراد .. مش عارف هروح ازي
عز .. كلم الواد عز هياخد سهيله ومصطفي وينزلو
مراد .. لا يا عم انا نازل لجو
**********
عمر راح عند كارمن
كارمن فتحت كانت لابسه برمودا اسود لحد الركبه وتيشرت حمالات اسود
فتحت بنعاس .. اي
عمر .. نهار ابوكي اسود ازي تفتحي كدا
كارمن فاقت وجريت علي الحمام وهو دخل وراها
كارمن .. دا جنان اي اللي جابك هنا
عمر ... اممم كنتي وحشاني جيت
كارمن .. اطلع برا
عمر .. لا
كارمن .. انت عارف مبحبش الجو دا اللي حصل امبارح عديتو بمزاجي يلا اطلع
عمر .. مش طالع غير لما اقولك حاجه
كارمن .. ها
عمر .. بحبك
كارمن .. ماشي اطلع
عمر ... طب والله ما انا طالع غير لما تقولي بتحبيني
كارمن .. عمر بتكسف يلا بقي اطلع
عمر ..تؤتؤ مش طالع
كارمن .. عمر هصو
عمر قبل ما تكمل كلامها باسها بوسه طويله وحط ايدو علي رقبتها
سمعو الباب بيخبط
كارمن .. الله يخربيتك اوعي بقي
عمر .. مين هتكون رهف
كارمن .. رهف معاها المفتاح اكيد ماما هنعمل اي
عمر .. هخش الحمام
كارمن ...اخلص
عمر دخل الحمام وكارمن فتحت
مامت كارمن ... اي يا بنتي دا كلو نوم
كارمن .. اه نمنا متأخر بليل
مامت كارمن ... اصل كلهم نزلو ماعدا انتي وعمر طلعت اشوفكو
كارمن .. تلاقيه سرح ورا اي مزه
مامت كارمن .. ظالمه يا بت مش هتنزلي تفطري
كارمن .. هنزل بس هاخد شاور واعمل شعري
مامت كارمن .. طيب انا نازله
مامت كارمن نزلت وكارمن قفلت الباب بارتياح شديد ودخلت الحمام
كارمن .. كنت هتودينا في داهيه
عمر .. والله امك طيبه مش انتي اقولك انا سارح ورا مين
ورا واحده مجننه امي بقالها ست سنين
كارمن .. بجد
عمر قرب ... طبعا
كارمن ... يا زفت كدا عيب يلا برا عشان البس وانزل
عمر .. طب بوسه
كارمن ... يا ابني هموتك
عمر ثبت ايديها علي الحيطه وباسها
وهي بدلته نفس الشعور
كارمن بهمس .. هنندم يا عمر
عمر ... تؤتؤ مينفعش اندم وانا معاكي
كارمن .. طب كفايا انزل
عمر حضنها .. كارمن انا بحبك اوي اوي انتي ممكن تكوني شايفني عيل بس والله بحبك واول ما نرجع هشتغل في الشركه عشان اقدر اتقدملك في اسرع وقت
كارمن .. عايزه ازغرط بس مبعرفش
عمر .. البسي وانزلي متتأخريش
كارمن .. حاضر
عمر نزل وكارمن سندت علي الباب ونزلت بعد ساعة
كارمن .. صباح الخير
الجميع .. الساعه اتنين
كارمن .. كنت سهرانه
مامت كارمن .. ماشي
*********
بعد يومين
رجعو اسكندريه وقدموا كلهم في كليه السن ماعدا مراد دخل الكليه الحربيه
مامت مراد .. لي كدا يا ابني
مراد .. بطلي عياط
مامت مراد .. لا انت ابني والا اعرفك روح اسحب الورق وقدم في كليه تانيه
مامت مراد اغم عليها
مراد...مااااااااااما
مراد رن علي مصطفي .. وخدوها علي المستشفي
ها يا دكتور اي اللي حصل
الدكتور .. اتعرضت لصدمه عصبيه سببت جلطه
مراد اتصدم
مصطفي .. المفروض نعمل اي دلوقت
الدكتور .. احنا ظبطنا كل حاجه بس بلاش زعل
مصطفي .. شكرا
يوسف .. عمر انا قلقان علي مراد اوي بكلمو مش بيرد
عمر ... مامت مراد في المستشفى
يوسف .. اي .. ازي
عمر .. انزل انا رايح هناك
يوسف .. دقيقتين ونازل
************
حمدالله على السلامه يا ماما
مامت مراد .. الله يسلمك يا ابني
مراد.. خلاص بقي هروح اسحب الورق
مامت مراد .. بجد
مراد .. اه والله خلاص مش زعلانه
مامته .. لا مش زعلانه
مصطفي .. حمدالله على السلامه يا طنط
مامت مراد .. الله يسلمك يا درش
رهف وكارمن وشهد وأمهاتهم ومامت يوسف وعمر وعز جم ...
حمدالله على السلامه يا طنط
مراد .. انتو عرفتو ازي
رهف ... عيب عليك كلمناك كذا مره لحد ما مصطفي رد من فونك وقالنا
مامت مراد .. الله يسلمكو يا جماعه
يوسف وعز وعمر جم
مراد .. انتو كمان عرفتو منين
يوسف .. عمر رن عليك ومصطفي رد
الجميع .. حمدالله على السلامه يا طنط
عمر .. ماما انتي جيتي ازي
مامت عمر .. ابوك جابني انا ومامت مصطفي ومامت يوسف والبنات ومها جم في عربيه مروان
عمر .. اممم
قعدو شويه
مراد .. انا رايح أسأل الدكتور هتخرج امته
مصطفي .. ماشي جاي معاك
راحو
الدكتور... هي تقدر تخرج انهارده بس يلزمها راحه تامه
مراد .. تمام شكرا
مصطفي .. هتعمل اي
مراد.. هقولهم ويشوفو
دخلو الأوضه
مراد .. قال تخرج انهارده بس انتو عارفين اني هسحب اوارقي من الكليه مش هعرف اهتم بيها كويس
ماما يوسف .. طب هنعمل اي يا جماعه ومراد معندوش اخوات وأبوه مسافر من ساعة ما رجعنا من المصيف
مامت مصطفي .. ممكن واحده من البنات تقعد معاها
مها .. دا اللي هو ازي ومراد
مامت مصطفي .. مها البنات كانو علي طول معاهم ومامت مراد ست محترمه وهتكون في البيت
مها .. عندك حق هما ولاد محترمين
طب اقرب واحده للبيت شهد وكارمن
عمر .. كارمن لا
الكل تنح
عمر.. كارمن من زمان بتخاف من التعب
مامت كارمن .. اه صح
مها .. يبقي شهد موافقه يا ام شهد
مامت شهد .. هسأل باباها
مها .. كلميه في التليفون
مامت شهد .. ماشي
مامت شهد خرجت كلمت احمد
احمد .. ميس دول عيال ف سن مراهقه
ميس .. مراد محترم يا احمد والست تعبانه وهي محترمه
احمد .. ماشي عشان أنا واثق في البنت
ميس .. ماشي يا حبيبي سلام
مها .. قالك اي
ميس ... وافق
شهد تنحت
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
صداقه العمر
البارت الاخير
مامت شهد .. موافقه يا شهد
شهد .. اه يا ماما مش طنط معانا
مراد .. هي هتبات
مامت شهد .. اه عشان لو حصل حاجه
مراد تعالي عايزك يا ابني
مراد .. اتفضلي يا طنط
مامت شهد ... مش هقولك يا مراد انا وافقت عشان مامتك ليها جمايل كتير عليا هي ف مقام اختي ارجوك يا ابني خلي بالك من شهد
مراد .. متخافيش يا طنط انا راجل مش عيل
مامت شهد .. دا العشم بردو
مراد .. طب يلا ندخل
خلاص كلو روح بيتو وشهد راحت جابت حاجاتها من بيتهم
شهد .. انا جيت
مراد .. تعالي بصي دي اوضة ماما ودي اوضتي ودي اوضه تانيه نامي فيها
شهد .. ماشي هروح اغير واجي اعمل العشا
مراد ... ماشي
مراد ايوه يا بابا متقلقش انشاء الله تيجي بالسلامه
مراد ... ماشي سلام
*************
عمر .. يوسف مراد قالي هيروح بكره يسحب اوراقه
يوسف .. ما احنا كنا متفقين علي نفس الكليه الغبي راح قدم ف الكليه الحربيه
عمر ... خلاص حصل خير
*********
مراد .. شهد انتي مش بتتكلمي معايا لي
شهد.....
مراد .... يا بنتي ردي عليا
شهد بتعيط ....
مراد ...مبحبش اشوف دموعك طب لي
شهد ....
مراد قام حضنها جامد .. فهميني في اي
شهد .. عايز تروح الكليه الحربيه عشان تبعد عني
مراد .. والله ما كان قصدي
شهد ... انت ملكش كلام معايا
مراد .. شهد انا اسف والله اسف
شهد .. انت وعدتني مش هتبعد لي كدا عملتلك لي فهمني
مراد باس ايديها ورأسها .. خلاص بقي هروح اسحب الورق بكره
شهد .. بجد
مراد .. عشان قلبي مش رادي فمينفعش
شهد .. قلبك فيه مين
مراد .. الاه وانتي مالك بقي
شهد .. مين يا زفت
مراد .. بتقلبي في ثانيه واحده اسمها شهد وهي ف حضني دلوقت وسيكا هبوسها ونطرد انا وهي برا
شهد .. ما تتلم بقي
*****************
احمد ... يا ميس انا خايف علي البنت
ميس ... الست افضالها علينا يا احمد
احمد .. ولو انا هتصل ب ابو مراد ونكتب الكتاب دلوقتي بس عش حرام تكون قاعده معاه كدا
ميس .. هتغصب علي البنت تتجوز مراد
احمد .. كفايا اوفر مراد طلبها مني لما كنا في المصيف وانا وافقت
Flash back
مراد .. لو سمحت يا عمي انا طالب ايد شهد وقبل ما تحكم والله بحبها اقسم بالله بحبها وحضرتك عارف اني اتأخرت سنتين في دخول المدرسه زمان يعني كمان شهر هتم 20 سنه
احمد .. شهد صغيره يا مراد
مراد ... يا عمي انا جيت طلبتها من حضرتك عشان نكون في الحلال لي حضرتك هتمانع
احمد .. وابوك وامك
ابو مراد .. انت عارف يا استاذ احمد أن مراد عندو شقه بإسمه والشركه موجوده
احمد ... موافق
مراد .. نقرأ الفتحه
احمد .. نقرأ الفتحه بسم الله الرحمن الرحيم
Back
.
احمد .. انا هتصل ب أبوه
ميس .. قالك اي
احمد .. قالي عندك حق انزل اكتب الكتاب دلوقتي
ميس ... بس هنعمل فرح صح
احمد ..اه كمان سنتين انا رايح ومعايا المأذون وشهود
الباب خبط
مراد .. حاضر جاي اتفضل يا عمي
شهد .. بابا في حاجه والا اي
مراد .. بابكي جاي يكتب كتابنا
شهد .. بجد يا بابا الكلام دا
احمد ... اه
(بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير)
احمد .. مراد انا كتبت الكتاب دلوقتي بس عشان مينفعش تقعد معاك لوحدكو
مراد .. عارف يا عمي
احمد .. مبروك يا ولاد
شهد ومراد .. الله يبارك فيك يا بابا
عمر ومصطفي. وعز ويوسف .. مبروك يا مراد مبروك يا شهد
مراد وشهد .. الله يبارك فيكم
الجميع مشيو
شهد .. فهمني اي اللي حصل
مراد .. انا طلبت ايدك من باباكي لما كنا في المصيف ووافق ولما ماما تعبت قال نكتب الكتاب عشان حرام انك تقعدي هنا وانا عاذب
شهد ... يعني مش هعمل فرح
مراد .. يا حبيبتي هنعمل اللي انتي عايزاه
مامت مراد .. مبروك يا ولاد
مراد ... الله يبارك فيكي يا ماما
مامت مراد .. تصبحو علي خير
مراد وشهد .. وانتي من اهل الخير
مامت مراد نامت
شهد .. عايز حاجه انا داخله انام
مراد .. تعالي نسهر شويه
شهد ...ب
مراد .. يلا
شهد .. هنقعد فين
مراد .. في اوضتي
دخلو اوضة مراد بعد ما شهد عملت فشار
مراد .. قاعده بعيد لي
شهد .. عادي
مراد .. ممكن تيجي
شهد راحت قعدة جمبو ومراد خدها في حضنو
شهد .. ممكن تهمد بقي
مراد .. هههههههههههه انتي مراتي
شهد بحده ... لا والله انا معرفش
مراد .. بس يا شهد انتي مخفتيش مني كدا لما كنا في المصيف
مراد بعد عنها وفضل يتفرج على الفيلم فيلم رومانسي
شهد قامت كلمت سهيله
سهيله .. مبروك مصطفي قالي
شهد .. بصي مراد زعل مني وانا مش عارفه اعمل ايه مش بيكلمني
سهيله.. بقي جوزك يعني اتدلعي عليه براحتك
شهد .. انتي عارفه أن دا كتب كتاب بس مش فرح
سهيله .. بس بردو جوزك
شهد .. يوووووه اعمل اي يعني
سهيله .. روحي صالحيه يا بهيمه
*********
شهد .. مراد انا اسفه خلاص بقي
مراد ...ماشي يا شهد حسبي عشان بتفرج علي الفيلم
شهد راحت قعدت جمبو وحطت راسها على كتفه .. بحبك
مراد .. باين
شهد اتعدلت وحطت ايديها حول رقبته وباسته علي خده
مراد خدها في حضنو
بعد مرور وقت وهو حاضنها
شهد .. يلا تصبح على خير
مراد .. راحه فين
شهد .. داخله اوضتي
مراد .. تؤتؤ هتنامي هنا
شهد ...مر
مراد بحده ... يلا مليش دعوه
شهد راحت ومراد جه نام وحضنها
*********
بعد مرور اول سنه من الكليه
يوسف كان عمل الشركه وباباه استقر في اسكندريه.
ومصطفي كمان عملو شركه وباباه استقر في اسكندريه
ومراد وعمر نزلو الشركه لأنهم شركاء
وبقو مع عز
أما شهد باباها قرر ترجع البيت بعد ما مامت مراد خفت مراد مرديش في الاول بس باباها قال لازم لحد ما يعملو فرح
***************
يوسف .. عمي انا جاي انا وبابا وماما نطلب رهف
مروان .. وانا موافق عشان نفذ اللي قولت عليه من سنه
يوسف .. بثبت لحضرتك اني عايزها انا دلوقتي أثبت نفسي في الشركه وجهزت الشقه
مروان .. وانا موافق يا ابني نقرأ الفتحه
يوسف وأبو يوسف وداليا ومها ورهف .. بسم الله الرحمن الرحيم
مها ... لولولولولولولي
داليا ..الفرح امته
مروان .. كمان سنتين
يوسف .. نهار اسود لي كمان سنتين يعني استنيت تالته ثانوي وأولي جامعه وطلبتها في تانيه جامعه
ولسه هستني لسنه رابعه
مروان .. يوسف لازم تفهم مينفعش تتجوزو وانت بتدرس وبتشتغل وكمان متجوز
يوسف .. ماشي يا عمو بس هخرج معاها عادي بقي انتو ربتونا سنتين
مروان .. ماشي
داليا .. خلاص نعمل الخطوبه بعد اسبوعين
مروان .. ماشي
مها لولولولولولولي
*****************
يسري ... اتفضل يا عمر اتفضلو
عمر .. عمي انا بحب كارمن من زمان وطالب أيدها وانا اشتغلت في الشركه عشان اكون قد المسؤليه بقالي سنتين في الشركه والحمدلله اظن حضرتك شايف نجاح الشركه
يسري .. ربنا يزيدك يا ابني
عمر ... حضرتك موافق
يسري.. موافق
ابو عمر .. نقرأ الفتحه
مي ومامت عمر و كارمن وعمر ... بسم الله الرحمن الرحيم
مامت عمر .. الف مبروك لولولولولولولي
كارمن .. الله يبارك فيكي يا طنط
عمر .. الفرح امته
يسري .. اهدي علي رزقك اي رأيكو كمان اربع سنوات
عمر .. يالهوي عليا
يسري .. اهدي يا عمر
مامت عمر .. لي يا استاذ يسري احنا عارفين بعض من اكتر من 8 سنين هتخللهم جنبا
يسري .. دا الموجود
عمر .. طب عندي حل وسط
ابو عمر .. قول يا ابني
عمر .. يوسف أتقدم لرهف وعمو مروان قال كمان سنتين
يسري ... ماشي موافق
عمر ... بس طبعا هخرج معاها
يسري .. اك
عمر .. والنبي كفايا احسن انتحر من هنا
يسري ....ماشي يا مجنون
عمر .. طب رهف ويوسف خارجين وهنخرج معاهم
كارمن .. ايوه يا بابا
يسري .. يخربيت الزن .. ماشي
*********
مراد ... يا عمي يعني اي الفرح كمان سنتين
احمد .. هتتجوز مع عمر ويوسف
مراد ... يا عمي حرام والله انا كاتب كتابي عليها اومال لو مكنتش كاتب الكتاب كنت هتعمل اي انت مش راضي تخرج معايا خالص
احمد ... خلاص ماشي تخرج معاك بس بإحترامك
مراد ..يا بابا قولو قوليلو يا طنط اتكلمي يا ماما حرام يا ناس
ابو مراد.. بس عيب اسكت
مراد ... يا جدعان دي مراتي ولحد دلوقتي اكننا منعرفش بعض بسبب حضرتك
احمد ... خلاص يا مراد أخرج بس بردو بإحترامك
مراد ...حااااااااضررررر يلا هنخرج معاهم
شهد .. حاضر
************
عز .. والله يا عمي مش عارف اشكر حضرتك ازي
ابو مصطفي ... يا عز انت زي مصطفي انا موافق علي الجواز بس بعد سنتين مع عمر ويوسف ومراد
عز ..بس
ابو مصطفي .. يا ابني خلاص بقي وانا موافق تخرجوا وتنبسطو بس يا عز سهيله امانه ف رقبتك
عز ..في عنيا وقلبي
مصطفي ... انا هنا
عز .. لا مؤاخذه يا درش
مصطفي .. العيال خارجين هنخرج معاهم
عز .. ماشي
************
اتجمعو كلهم
عمر ... اخيرا
عز ... يالهوي كان هم
مراد .. اي يا درش كلنا خطبنا وانت لا
مصطفي .. عادي لسه بنت الحلال مجتش
يوسف .. سيبوه علي راحته
درش .. طب عندي معاد هروح عز ابقي وصل سهيله
عز .. حاضر
********
مصطفي .. عامله اي
كنزي ... الحمدلله
مصطفي ... كنزي
كنزي .. اي
مصطفي .. انا معجب بيكي
كنزي اتكسفت .. شكرا
مصطفي .. لا انا مش بعزمك علي الغدا بقولك بحبك
كنزي .. احم وانا كمان
مصطفي .. عايز اقابل باباكي
كنزي ... دا رقمه
مصطفي .. ماشي
وفضل قاعد يضحك ويهزر
(كنزي 19 سنه في تانيه جامعه مع مصطفي في الكليه من اول ما شافو بعض الاعجاب كان متبادل وهي جميله جدا )
فضلو قاعدين في ضحك هزار
يوسف .. يلا نروح
الجميع .. ماشي
يوسف خد رهف وركبوا العربيه
وكارمن مع عمر
وعز مع سهيله
ومراد مع شهد
************
عز فضل يلف بالعربيه ودخل في شارع جانبي وضلمه
سهيله ... في اي
عز ... وحشتيني
سهيله ... احم وانت كمان
عز مسك أيدها وهي اتوترت ... لا عز بعد اذنك لا
عز .. مالك
سهيله .. مفيش
عز باسها جمب شفاتيها .. سوسو المره الجايه مش هتكون هنا
سهيله ابتسمت ولفت وشها الناحيه التانيه وعز فضل ماسك أيدها
***********
مراد .. شهد ابوكي خنيق
شهد .. معلش يا روحي استحمل
مراد .. تيجي اوريكي بيتنا
شهد .. ماشي
راحو البيت
شهد ... البيت تحفه وكل حاجه زوقي
مراد حضنها من ضهرها .. طبعا انا عارف انك بتحبي الألوان دي
شهد بهمس ... بحبك
مراد ... وانا بموت فيكي منو لله ابوكي
شهد .. خلاص بقي مييقاش قلبك اسود
مراد ... حضن شهد جامد
شهد ... يلا عشان تروحني
مراد .. يلا
***********
رهف .. مالك يا اهبل
يوسف ..بس انا فرحان
رهف .. ممكن طلب
يوسف .. اطلبي عنيا
رهف ... عايزه نوتيلا
يوسف .. خليكي في العربيه دقيقتين وجاي
يوسف رجع بنوتيلا وايس كريم وغزل بنات
رهف .. اوووه تدري اني احبك
********
كارمن .. يا عمر بقالك ساعة عمال تلف بالعربيه
عمر وقف بالعربيه وشد كارمن لحضنو وباس رأسها .. وحشتيني جدا
كارمن .. امم وانت وحشتني اوي اوي اوي
**********
بعد فتره
(تحديدا في الجامعه )
ولد .. لو سمحتي يا انسه شهد انا معجب بيكي
شهد .. افندم
مراد جه .. معجب بمين يا روح امك معجب بمراتي
الولد .. مكنتش اعرف
مراد مسكو ضربو ونزل ضرب فيه
مراد حضن شهد .. شهد مراتي واللي يفكر يبصلها نهايته هتكون علي ايدي
********
يوسف ... يا كارمن رهف فين
كارمن ... مش عارفه في الكافتيريا
يوسف ...ماشي انا رايح
عمر ... متتأخرش
يوسف .. ماشي
(مصطفي ..طلب ايد كنزي وعملوا خطوبه )
رهف .. حضرتك قوم من هنا
ماجد .. لا من الاخر تاخدي كام وتيجي معايا
يوسف ...تعالي انا هقولك ونزل فيه ضرب لما ماجد مبقاش باين لي ملامح
يوسف .. عرفت بتاخد كام
ماجد ... مش هسيبك يا يوسف
يوسف خد رهف ومشيو وركبوا العربيه وحضنها
انتي لازم تفهمي انتي بتاعتي انا بس بتاعت يوسف بس
********
وبعد مرور سنتين بعد ما تخرجوا
جه يوم فرحهم كلهم
البنات كانو كلهم زي. القمر
والولاد كانو حلوين قوي
اتكتب الكتاب
(بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير)
لولولولولولولي لولولولولولولي
كلو اتكتب كتابو ماعدا مراد لانو متجوز شهد من اربع سنين بس كتب كتاب بس
في الفرح الكل عمال يرقص ويغني
عز .. بقيتي ملكي
سهيله .. حلمنا اتحقق بحبك ياعز
عز .. وانا بموت فيكي يا قلب عز
*******************
مراد ... اخيرا فرحنا بحبك
شهد ... وانا بموت فيك وانت عارف عندي طلب
مراد .. اطلبي براحتك
شهد .. عايزين نروح نقضي شهر العسل في شرم
مراد .. اشمعني شرم
شهد .. احم عشان اول مره اعترفتلي بحبك كان هناك
مراد ..امم عند الصخر اللي بوستك عندها وغمز
شهد ... قليل الادب
*********************
عمر ... كارمن انا بحبك
كارمن ... انا اتحب اصلا
عمر ... بموت فيكي
كارمن ... وانا بحبك من اول يوم شوفتك فيه
*****************
رهف .. يوسف مالك
يوسف ... فرحان والفرحه هتموتني
رهف ... بعيد الشر عنك
يوسف .. انا مصدقت
رهف .. لي يا يوسف
يوسف .. عشان كنت بحاول أحافظ عليكي واحميكي حتي من نفسي بحبك يا قلب يوسف
رهف ...وانا بموت فيك
************
كنزي .. مبروك يا درش
مصطفي .. الله يبارك فيكي يا قلب درش
تمت
(اتمني لكم قراءه ممتعه)
Fatma goda
تعليقات
إرسال تعليق