expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

بحبك يابطل سكريبت كامل



🌺🌷🌷بحبك يابطل🌷🌺

 🌺🌷🌷سكريبت كامل🌷🌷🌺

🌺🌷🌺🌷🌺🌷🌺🌷🌺🌷🌺

يخربيت امك بطل خليتي عقلي انا يتسطل 


*ضحكت بخفة:يبني انت مبتحرمش كام مرة تاخد علقة من بابا بسبب معاكساتك ليا 


احمد_حني عليا ي جميل ووافقي بالحلال 


رحمة:هه دا انت بتحلم الفرق بينا فرق السما والارض انا دكتورة وانت سواق سواق تكتك 


احمدبإحراج:احم ومالو يعني مش باكل عيش بالحلال


رحمة:هو انا افطر افطر واصوم علي بصلة سورى يعني انت مش من مستوايا باي 


روحت البيت وانا هموت من الخنقة بجد اعمل اي طيب حبيتها غصب عني نفسي انساها واحب غيرها مش عارف وهي مش حاسة بيا 

سمعت صوت ماما بتناديني عشان اكل


_معلش ي ماما كلي انتي انا مليش نفس وهنام ..


________________________ف اليوم التالي في جامعة رحمة


رحمة:ها يحبيبي مامتك بقت كويسة 


معاذ بتمثيل الحزن:ماما تعبانة اوي وممكن ننقلها مستشفي 


رحمة بتأثر:ربنا يشفيها يارب


معاذ بخبث: م تيجي تشوفيها 

رحمة بقلق:ها مش هينفع لازم اروح البيت 

معاذ :ارجوكي تعالي شوفيها 5 دقايق وامشي وانا هروحك بنفسي متقلقيش 

رحمة بقلق: اا طيب يلا 


بعد ربع ساعة.. 


معاذ بخبث:اتفضلي يحببتي ماما جوا 

رحمة:فين 

معاذ قفل الباب بالمفتاح وبدأ يضحك بشر وقال:

يحببتي هو انا نسيت اقولك ان دا عنوان شقتي انا وقاعد فيها لوحدي 


رحمة:ايه خرجني ي معاذ من هنا ارجوك ابوس ايدك

معاذ: وقعتي اخيرا دا انتي طلعتي عيني ف الفترة اللي كنت معاكي فيها 

وجري عليها وبيحاول الاعتداء عليها ورحمة فضلت تصرخ ولقت فازة جمبها وضربتو بيها ع راسو ودخلت اوضة من الاوض وفتحت الفون وايديها بتترعش وجيه ف وشها رقم احمد كان بيبعتلها رسايل حب ع الواتس  

واتصلت عليه 

ومبيردش ومعاذ بيزق الباب بيحاول يفتح 

رحمة:الو الحقني ي احمد همووت 

احمد بفزع:رحمة انتي فين 

رحمة بعياط: انا ف شقة معاذ صاحبك تعالي بسرعة ارجوك 

وف اللحظة دي فتح معاذ الباب ورحمة صرخت 

 🌺🌷🌺🌷🌺🌷🌺🌷🌺🌷🌺🌷🌺

#سكريبت (الجزء التاني)❤️


رحمة بعياط:انا ف شقة معاذ صاحبك تعالي بسرعة ارجوك 


وف اللحظة دي فتح معاذ الباب ورحمة صرخت وجريت دخلت البلكونة ولسة هتنط من البلكونة مسكها معاذ جرها لجوا وهي بتصرخ 


رحمة وهي بتحاول تبعده وبتعيط: حرام عليك سبني بقاا يارب انقذني ياب 

واغمي عليها 


وصل احمد وحاول يفتح الباب معرفش 


طلعتلو ست كبيرة ف السن تعالي يبني الحقها بسرعة البلكونة بتاعتي جمب بلكونة الشقة دي 


نط احمد من البلكونة وفضل ينادي علي رحمة بس مكانش في صوت فتح الاوضة لقي معاذ بيقلع هدومو ورحمة مرمية ع الارض ومتبهدلة 

مسكو احمد معاذ وضربو وبلغ البوليس واخد رحمة وطلع ع المستشفي 


بعد نصف ساعة.....


احمد:طمني ي دكتور ارجوك هي كويسة


الدكتور :متقلقش هي كويسة بس حصلها انهيار عصبي ودا خلاها يغمي عليها وهتفوق كمان شوية بإذن الله تقدر تدخلها بعد م تفوق 


احمد بتنهيدة وبيبص عليها من الازاز :الحمدلله انك كويسة هتوحشيني اوي ي رحمة سلام 


ومشي احمد وقعد ع البحر سرحان بحزن وفجأة لقي الست الكبيرة اللي خلتو ينط من بلكونتها عشان ينقذ رحمة بطبطب عليه وقالت:

شكلك بتحبها اوي 

انصحك نصيحة كأم بتنصح ابنها 

اللي بيحب حد بيعمل المستحيل عشان يوصلو مبييأسش من الاول وانت حاول شوف هي ازاي هترضي بيك واعملو وربنا معاك يبني 


كان احمد قاعد بيسمع الكلام وساكت وبيفكر ف كلام الست 


فاقت رحمة ولقت أهلها حواليها بيحضنوها ويطمنوها واخدوها وروحو البيت 

____________________

ف اليوم التالي ....


راحت رحمة بيت احمد عشان تشكرو واستقبلتها مامتو وكانت ست لطيفة جدا 


رحمة:احم امال فين احمد ي طنط 

ام احمد:سافر يحببتي 

رحمة باستغراب:سافر فين وامتي

ام احمد :والله يبنتي مش عارفة بس هو قالي انو مسافر يشتغل ويبني نفسو 


رحمة:طيب يحببتي عن اذنك انا بقا 


عدا 5 سنين واتخرجت رحمة من كلية الطب واشتغلت دكتورة وكانت كل يوم تروح اقعد مع الست ام احمد تطمن عليها وتشوف لو محتاجة حاجة تساعدها فيها وتمشي وف يوم كانت رحمة رايحة فيه ل ام احمد 

ولقت عربية فخمة قدام بيتها واستغربت ومعرفتش تركن عربيتها هي كمان ف ركنتها بعيد وراحت خبطت علي باب ام احمد 


رحمة بضحك: اي يطنط انتي بتسوقي عربيات من ورانا ولا اي


وفجأة بتبص لقت حاجة طويل وعريضة بتبرقلها وواقفة قدامها 


رحمة : يماا مين دا 

...باشتياق: رحمههه...

🌺🌷🌺🌷🌺🌷🌺🌷🌺🌷🌺🌷🌺

#سكريبت (الجزء التالت والاخير)❤️


رحمة:يماا مين دا 

احمد باشتياق: رحمهه وحشتيني

رحمة:احم ازيك ي احمد عامل 

احمد بنظرة حب:بقيت كويس لما شوفتك ي بطل 

رحمة:هه لسة زي م انت متغيرتش 

احمد:عارفة لي 

رحمة:لي 

احمد:عشان لسة بحبك 

رحمة:قولتلك مينفعش 

احمد بعصبية :مينفعش لي انا اشتغلت والحمدلله ربنا اكرمني اي اللي ناقص انا مش عارف لي انتي مش عاوزة تديني فرصة 


رحمة بلا مبالاه :انا قولت اللي عندي


احمد:يبت هضربك متبقيش باردة 

رحمة مسكتو من لياقتو وقالت:

تضرب مين ياض انا اقتلك واقطعك حتت حتت 

انا ماشية عشان اتخنقت 

سلام ي طنط هجيلك ف وقت تاني 

احمد:اوفف زهقت انا ي ماما 

ام احمد:علي فكرة هي موافقة عليك بس بتتقل 

احمد:بتتقل اي انتي مشوفتيهاش عاملة ازاي دي ناقص تقتلني وتقطعني حتت حتت زي م قالت

ام احمد:تؤتؤ انا عندي فكرة هتخليها تيجي لحد عندك 

بص ي سيدي. ..............

_________________

في صباح اليوم التالي


رحمة:صباح الخير ي طنط انا جيت

ام احمد:صباح النور يحببتي عاملة اي 

رحمة:كويسة الحمدلله اوعا يكون ابنك البارد هنا 

ام احمد بخبث :ههه مش موجود لا بيجهز نفسو هو وعروستو


رحمة باستغراب:عروسة اي 

ام احمد بخبث:اصلو هيخطب النهاردة ويكتب الكتاب كمان 

رحمة وهي بتحس بنغزة ف قلبها: كمان هيكتب الكتاب طيب استأذن انا بقا عشان ورايا شغل 


مشيت رحمة ولاول مرة تحس نفسها زعلانة عشان احمد 

طول عمرها رفضاه لي لما قرر يخطب زعلت 

راحت عند البحر وفضلت قاعدة قدامو اليوم كلو سرحانة وحزينة 

________________

عند احمد وعروستو كان جيه المأذون خلاص والمنطقة كلها موجودة حتي اهل رحمة كانو موجودين 


المأذون :اسم العريس بالكامل 

احمد: احمد رجب الطيب 

المأذون:واسم العروسة بالكامل 


 رحمة بثقة: رحمة سعيد حسني 


الكل اتفاجأ ب رحمة اللي داخلة بثقة وبتقول اسمها عشان يتكتب كتابها علي احمد 


احمد :ومين قال ان انتي العروسة اصلا 


رحمة:اكتب ي شيخ فكك منو 


احمد بتمثيل العصبية:بقولك خلاص مبقتش عايزك 


رحمة بخبث:متأكد 

طب تمام انا ماشية 


احمد مسكها من دراعها وقال:استني هنا انا بهزر معاك ي بطل انا م صدقت توافق عليا ي جميل 

ضحكت رحمة :يلا ي شيخ ابدأ 


(بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير)❤️🐣


احمد:بحبك ي بطل 

رحمة:ونا بحبك يقلب البطل 


تمت 

رأيكو

shahd_sayed

انتظروني ف رواية جديدة

ياريت تعلقو في خانة التعليقات اسفل المدونه لتشجيعنا للاستمرار لو سمحتم

تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close