القائمة الرئيسية

الصفحات

حكاية نور من البارت الاول حتي الخامس

 


حكاية نور

من البارت الاول حتي الخامس

1 = نور وشروق part 1 (اروى محمد)

ياااه كدا هتاخر علي الجامعه العربيه اتاخر اوي 

الو... ايوا ي شروق 

شروق: اي ي بنتي انتي فين 

نور: واقفه مستنيه. العربيه 

شروق: طب انا مستنياكي في الكافيتيرا يلا انجزي بس علشان المحاضره فاضلها نص ساعه 

نور: حاضر 

اخيرا العربيه جت 

اه صح نسيت اعرفكو بنفسي انا نور محمد سيد ومن محافظه الجيزه وفي جامعه القاهره كليه لغه عربيه سنه رابعه جامعه عندي 23 سنه واناا منتقبه ماما دايما مسافره علشان ماما خريجه كليه طب والمرضي بيحتاجوها في بلاد تانيه كتير وهيا علطول مسافره وانا قاعده مع بابا وعمامي مش بيحبوني ودايما بيسلطو بابا عليا اني مكملش تعليم انما عماتي وخالاتي دايما بيشجعوني 

شروق: اي يبنتي اتاخرتي اوي 

نور: اعمل اي العربيه اتاخرت 

شروق: طب يلا علشان نلحق المحاضره 

شروق دي بقي صاحبه صاحبه نور الانتيم وكمان ساكنه في الجيزه وهيا نور بلاكوناتهم قدام بعض وشروق كمان منتقبه...

متعرفيش عندنا دكتور مين 

 شروق: دكتور ندي 😑

نور: هيا مش دي الدكتور اللي كانت بتدينا في سنه تالته 

شروق: للاسف 

نور: طب يلا نلحق المحاضره 

شروق: يلا 

دكتور ندي 

جبتو الملازم المطلوبه 

شرحح.....  

يلا ناقص تلات محاضرات هانت 😴

شروق: طب يلا نقعد في الكافيتيريا لسه المحاضره فاضلها ربع ساعه يلا 

 شروق: تعالي نتصور 

نور: يلا 

شروق: حلوه اوي دي 

نور: يلا طب المحاضره فاضلها خمس دقايق 

شروق: طب يلا 

دكتور توفيق: جايه تاني محاضره اطلعي بره 

يلا هنبدأ شرح 

شرح.....  

تعالي ناكل انا جعانه 

 شروق: بصي روحي هاتيلنا اتنين اندومي 

نور: اوكي  

شروق: يااه كنت جعانه اوي 

نور: وانا 

طب يلا يلا المحاضره هتبدا 

شروق: يلا 

وبعد ما خلصو محاضرات 

نور: واخيرا خلصنا 

شروق: اليوم كان متعب جدا 

نور: يلا يلا نروح 

شروق: يلا 

نور: ي غبيه حاسباااي العربيه كانت هتخبطك 

شروق: هوا اللي جاي بسرعه وانا مالي 

نور: طب يلا اركبي 

شروق: ماشي 

نور: هتعملي اي لما تروحي 

شروق: هنااام 

نور: بتكلم جد 

شروق: ي ستي هروح اخد دش واحط فوني في الشاحن واصلي الضهر وانام وبعديها اصحي بعديها بساعتين اتغدي وواصلي العصر واقعد اذاكر شويه وبعدين هجيب اي سناكس واكلها وانا بتفرج علي المسلسل وبعديها هصلي المغرب واتعشي واقعد اذاكر شويه وانام الساعه 12 وانتي بقي هتعملي اي 

نور: خلاص هعمل اللي عملتيه ونذاكر سوا 

شروق: تمام ماشي 

نور: ما تنجزي تنزلييي 

شروق: نازله اهو

نور:باي ي شوشو ابقي كلميني علي الواتس 

شروق:اوكي ي قلببببب  

نور: السلام عليكم 

بابا نور: وعليكم السلام اعملي حسابك مفيش مرواح جامعه تاني 

نور: نعم ازاي ومستقبلي ي بابا 

بابا نور : انا قولت الكلمه خلاص 

نور دخلت اوضتها وكلمت شروق

نور : بابا بيقولي مفيش مرواح جامعه تاني 

شروق: ليه 

نور : معرفش 

شروق: طب اهدي بس متعيطيش ان شاء الله هتتحل 

نور: هتتحل ازاي بس ي شروق 

شروق: معلش طب انا هحاول اخلي بابا يقنع باباكي انك تروحي الجامعه تاني 

شروق: بجد 

نور: اه والله بجد 

نور: بحبك اوي ي شروق ربنا يخليكي ليا 

شروق: ويخليكي ليا ي عمري 

 هل ابو نور هيعرف يقنع محمد صديق الطفوله ولا لا؟

هنعرف دا في بارت 2

 استنو part 2

~~نور~~ (اسماء شعيب)

بعد مده ليست بقليله رن جرس بيتنا فتح بابا ا

الباب واستقبله وانا كنت قاعده ورا باب اوضتي علشان اعرف هيقولو اي 

بعد سلامات وترحبات كتير كده 

محسن: بص يا محمد انا سمعت كلام كده 

محمد: كلام كلام ايه؟

محسن: سمعت انك عاوز تطلع نور من الجامعه بتاعتها 

محمد بإرتباك : مين قال كده بس 

محسن انا سامع صوتك وانت بتزعقلها 

نور حمدت ربها انه مقالش ان هي اللي قالت علشان ميحبسهاش ف اوضتها 

محسن :الا قولي يا محمد انت مش كملت تعليمك

محمد ايوه طبعا ووخدت ماجستير 

محسن طب انت دلوقتي مستريح ف حياتك ولا لاء 

محمد وهو يحك مقدمه رأسه : اه طبعا 

محسن بتعرف تتكلم كام لغه 

محمد 4 الحمد لله 

محسن الحمد لله 

هم محسن بالرحيل :بص يا محمد فكر في الكلام اللي انا قولتهولك كوييس قبل ما تنام واحمد ربنا ان بكرا الجمعه انه اجازه ليك ولبنتك ها بنتك 

ذهب محسن وبقي محمد ف دوامه من ناحيه محسن وبنته ومن ناحيه تانيه اخواته 

*************************************

حكايه نورر (اروى محمد)

قعد الاب محتار يسمع كلام اخواتو ويضيع مستقبل بنتو في اخر سنه ولا يخليها تكمل مستقبلها 

نور: الو ايوا ي شروق... وحشتيني اوي نفسي اشوفك 

شروق: وانتي اكتر والله ي نور 

باباكي قالك حاجه علي حوار الجامعه 

نور: لا مقاليش حاجه وانا والله لو نفذ اللي هوا بيقولو دا انا مش هقعد في البيت دا 

شروق: معلش ان شاء الله هيوافق انو يرجعك الجامعه تاني انتي عارفه ان بابا صاحب عمو محمد الانتيم ف اكيد هيقتنع برأيو...... نور بخيبه امل اما نشوف بقي 😞

معلش ان شاء الله خير .... وبعدين تعالي هنا انتي لا قدر الله لو باباكي مخلاكيش تكملي تعليم هتعملي اي 

نور: ها ممعرفش 

طب احكيلي بقا عملتي اي مع البت مريم لما كلمتك في التليفون امبارح 

نور: ماشي هحكيلك 

نرجع لعمو محمد تاني 

لا لا اكيد مش هضيع مستقبل بنتي هوا دا الصح زي ما انا كملت تعليمي لازم هيا كمان تكمل تعليمها محمد بصوت عالي نووور نوور نووور 

نور طب سسسلام دلوقتي ي شروق علشان بابا بيندهلي 

شروق : طب ان شاء الله خير 

عمو محمد: ممكن تقعدي جمبي شويه 

نور قعدت جمبو وعملت نفسها زعلانه منو 

نور: نعم ي بابا كنت عاوز حاجه 

كنت عاوز اقولك انا اسف علي اللي قولتو وانتي هتكملي تعليم عادي ولو حابه تعملي ماجيستير ودكتوراه كمان وتشتغلي انا معنديش مانع انتي اغلي حاجه عندي 

نور بفرح: بجد ي بابا 

ايوا بجد ي. حبيبتي انا عندي اي اغلي منك 

نور حضنت باباها وباستو وهيا مبسوطه اوي 

ودخلت تفرح شروق 

شروق شروووق بت بت زفتاااه ردي بقا 

شروق: اي ي بنتي 

نور: بابا هيخليني اكمل تعلييم 💃💃

شروق: مش انا قولتلك ان بابا هيعرف يقنع عمو عدي الجمايل بقا ي هانم

ي ستي اسكتي انا ناقصاكي 😂😂😂 

نامت وهيا ميته من الفرح  

وتاني يوم لما صحيت 

غسلت وشها واتوضت وصلت ولبست احلي نقاب عندها ونزلت الجامعه نزلت وهيا ماشيه ومستعجله وملخومه بالكتب خبطت في شاب معاها في نفس الجامعه بس كليه الطب 

طبعا اتكسفت ونزلت تلم الكتب لانها كانت مرميه علي الارض 

الشاب: محتاجه مساعده 

نور: مردتش عليه ولمت الكتب ومشيت ودخلت الجامعه   

شروق: اي ي بنتي انتي لازم تاخريني كدا كدا هنتطرد احنا الاتنين 

نور: ممكن تنقطيني بسكاتك وتجري يلا علشان نلحق المحاضره 

شروق: حاااااضر ي اخره صبرييي 

تفتكرو اي اللي هيحصل ويا تري نور وشروق هيلحقو المحاضره ولا لا 

اول مره اجرب اكتب روايه وانزلها عاوزه تفاعل علشان انزل البارت الرابع والخامس والسادس النهارده ان شاء الله

2 = حكايه نور

نور: انا انا فين  

شروق: انتي عملتي حادثه ي نور 

نور: طططب وانتي اللي جيبتيني هنا 

شروق: لا في شاب بره شالك وجابك هنا 

نور: شالني!!!!!!! ازاااي 

شروق: كنت هعمل اي يعني ي نور مكنش قدامي غيرو 

نور: طب هاتي اتصل ب بابا 

شروق: مفيش داعي تقلقيه الدكتور قال ان الحادثه بسيطه وتقدري تمشي بعد ساعه 

نور: تمام 

هوا الشاب دا فين  

شروق: برا 

نور: طب ممكن تندهيه علشان اشكرو 

شروق: حاضر 

لو سمحت نور عاوزه حضرتك  

مصطفي: اانا 

شروق: ايوا 

طيب اسفه بقا كل دا نسيت اعرفكو مين مصطفي عندو 25 سنه كليه طب سنه رابعه صعيدي بيشتغل طبيب وهوا اللي كشف علي نور او مش هوا كان في دكتوره تانيه معاه هيا االي كشفت عليها بس هوا بيشرف 

يتيم الام والاب عندو اخت واحده نرجع ل روايتنا تاني 

نور: كنت عاوزه اشكرك علشان جبتني هنا 

مصطفي : دا واجبي ي فندم 

نور: شكرا 

 شروق قومييني ي شروق الساعه عدت 

شروق: اه ي نور عدت يلا نمشي 

نور: يلا 

مصطفي: تحبو اوصلكو 

نور: لا شكرا اصل احتا لسه هنشتري حاجات 

اه صح حساب حضرتك كام 

مصطفي: لا لا خليها عندي انا المره دي 

نور: لا مش معقول لا حسابك كام  

مصطفي: والله مش هتدفعي 

نور: ششكرا مره تانيه 

مصطفي: عفوا 

شروق روحي هاتي الفستان الابيض اللي شفناه 

شروق: تمام 

تسريع الاحداث 

اشترت شروق الفستان وروحو 

محمد: نور نور في اي 

نور: لا ي بابا حادثه بسيطه 

محمد: طب طب اقعدي 

متصلتيش بيا ليه 

نور: مكنش فيه داعي ي بابا 

 محمد: طب ادخلب ارتاحي 

نور: ماشي 

عند مصطفي 

ي تري هيا دي البنت اللي خبطت فيها ممش عارف 

هنشوف بكرا 

تسريع الاحداث 

صحيو وجهزو ولبسو نور وباباها ومصطفي كمان جهز ونزل ووصل عند نور نور طبعا علشان الرؤيه الشرعية ف نزلت من غير نقاب 

مصطفي: كان حاطط عينو في الارض وهيا قعدت قدامو وباباها سابهم 

مصطفي: انتي عندك كام سنه 

نور: 23 ووانت 

مصطفي: 25 

انتي منين 

نور: المنصوره 

وانت 

مصطفي: الصعيد 

نور: اااااي 

مصطفي: انا شخصيه غير اللي مرسومه في دماغك علي فكره انا طيب جدا ممتخافيش مني 

نور: هوا مش انت اللي شلتني امبارح 

مصطفي: هوا انتيي!!!  

نور: ايوا انا 😂 

يلا ي ولاد بقا كفايه عليكو كدا  

نور دخلت اوضتها ومحمد ومصطفيان لو نور وافقت كتب الكتاب هيبقي بكره 

مصطفي: تمام 

يلا بقا سلام 

محمد: سلام 

نور نور 

نور: نعم ي بابا 

محمد: موافقه 

نور: موافقه ي بابا 

علي خيره الله كتب الكتاب بكره. بإذن الله 

تسريع الاحداث 

نور اتصلت بكل صحابها عزمتهم وجيه كتب الكتاب وكتبو الكتاب ومصطفي خد نور وراحو الشقه بتاعتهم 

مصطفي: بصي ي نور دي اختي هايدي هتتعودي عليها هيا طيبه جدا ودي بقا اوضتنا 

نور كانت مكسوفه 

مصطفي: ي بنتي انتي لسه مكسوفه مني 

نور:........  

 مصطفي: طب يلا ادخلي انتي لسه ماسكه شنطه الهدوم 

مصطفي طلعلها بيجامه تلبسها ادخلي غيري يلا ي نور 

نور دخلت غيرت وطلعت 

مصطفي: كان فاضلك تكه وتكملي العشر سنين جوا 

نور:...........

ي بنتي متتكسفيش مني بقا انا جوزززك 

نور:.......

مصطفي:طب بتشتغلي بريموت يعني ولا ايه مش فاهم 😂😂

نور اخيرا ضحكت 

مصطفي:عارفه لو كنت بعرف ازغرط كنت زغرط 😂😂😂 نور:انا عاوزه انام هنام فين 

مصطفي:الاوضه دي 

نور:ماشي 

نامت وشويه ولقت مصطفي جمبها 

نور:انت اي اللي جابك هنا قوم من جمبي 

مصطفي: هوا اعتقعد كدا انا جوزك واعتقد بردو اننا المفروض 

ننام جمب بعض واعتقد بردو اني صعيدي وممكن ازعق بس انا ساكت 

نور بصتلو وسكتت وتاني يوم الصبح مصطفي صحي لقا نور 

مصطفي:نوووووووووووور 

تفتكرو نور عملت اي؟  

حكايه نور 

مصطفي بعصبيه: نووووووووورر 

نور: اي يبني في اي 

مصطفي: انتي اي اللي موقفك في الشباك من غير طرحه ولا نقاااب 

نور: يبني التانده محطوطه 

مصطفي: طب ادخلي ي نور ومتدخليش البلكونه بشعرك تاني 

نور بزعل : ماشي 

مصطفي: ههوا انتي زعلتي مني 

نور: لللا مزعلتش ولا حاجه 

مصطفي: طب يعني ما هوا انتي كنت واقفه بشعرك ي نور 

نور: والله انت لو كنت قولتلي بطريقه احسن من كدا مكنتش هتضايق ايش حال ما كان يوم الصباحيه 

مصطفي: طب خلاص متزعليش 

نور: اابعد بس كدا وسيبني 

مصطفي:لا مش هبعد الا لما اتاكد انك مش زعلانه 

نور: خخلاص مش زعلانه 

مصطفي: طب يلا حصليني علي تحت علشان نفطر 

نور: هغير واجي 

مصطفي: ماشي 

تسريع الاحداث 

نور ومصطفي فطرو وبعدين اهل نور جم وقعدو معاهم شويه ومشيو 

نور: مصطفي انا عاوزه اخرج 

مصطفي: تيجي نروح معرض الزهور 

نور: ماشي 

نور: انا عاوزه غزل بنات اقولو ولا لا لللا انا هتكسف اقولو 

مصطفي لاحظ ان هيا عاوزه غزل بنات 

مصطفي: لو سمحت عاوز واحد غزل بنات 

اتفضلي ي نور 

نور فرحت واتمشو شويه 

مايا (الممرضه اللي بتساعد مصطفي في الشغل):ازيك ي مصطفي عامل اي 

مصطفي:الحمدلله ي مايا.... وانتي 

مايا:الحمدلله 

دي مراتك ي مصطفي 

مصطفي:اه (نور)

مايا: اهلا اهلا اتشرفت ب معرفتك 

نور بغيظ: اااه انتي اكتتر 

نور في سرها 

ودي مين دي ان شاء الله ي سي مصطفي والله لما نروح 

تسريع الاحداث 

روحو وغيرو واتغدو 

مصطفي: انبسطي ي روحي 

نور:........ 

مصطفي: اي مبترديش ليه 

نور بصالو بغيظ 

مصطفي: في اي ي روحي 

نور: انا عاوزه اعرف بقا مين مايا دي وازاي تسلم عليك عادي كدا 

مصطفي: ي بنتي دي الممرضه اللي بتساعدني ومفيش بينا غير الشغل 

نور: لا والله ما هوا واضح 

مصطفي: والله العظيم ما في حاجه 

نور: سيبني ي مصطفي لو سمحت واقفل الباب وراك 

مصطفي: طب انا هنام فين 

نور: شايف الكنبه اللي تحت 

خد المخده دي والبطانيه دي واتفضل روح نام عليها 

مصطفي: ي بنتي والله ما في حاجههه افهمك ازاي والله العظيم ما في حاجه مايا بتسلم عليا عادي مفيش حاجه

نور: بجد 

مصطفي: والله 

نور: خلاص ماشي 

مصطفي: بس غيرتي عليا 

نور: هاا للا 

مصطفي:والله 

نور:ها اااخرج بقا ي مصصطفي 

مصطفي:اي دا انتي المفروض صالحتيني قولي بقا انك عاوزه تبرطعي في السرير براحتك 👊👊 

نور:ببصراحه اه 

مصطفي:طماعه 

نور: خلاص نام جمبي بس متفركش 

مصطفي:دا انا اللي بفرك؟ 

علي اساس ان انتي ملاك ي بنتي انا صحيت امبارح اصلي الفجر لاقتيني مرمي علي الارض وانتي واخده السرير كلو

نور:ها.. مممتفركش بردو 

مصطفي ب ضحك:ماشي😂😂

نور: الو ايوا ي باسل 

لا زي ما اتفقنا 

مصطفي عامل نفسو نايم وبيقول في سرو: ويا تري مين باسل دا كمان 

مين باسل؟ 

اتفقو علي اي ؟

مصطفي هيعمل اي؟ 

هنعرف البارت الجاي

نور: الو ايوا يا باسل لا زي ما اتفقنا

باسل:.............

نور : طيب تمام 

انا هقفل دلوقتي سلام يا دكتور باسل 

نور قفلت معاهه وبعد كده نامت والصبح جه قات صحت مصطفي علشان يصلي ويفطر 

نور ::مصطفي اصحي يلا الساعه 8

مصطفي بصلها وسكت

نور :: تقوم احضر الاكل لو لقيتك لسه نايم هكون جايه من الطبخ ها المطبخ 

مصطفي سحب الغطا علي وشه  

نور: في اي ي مصطفي 

 مصطفي بزعيق شديد:انا بقا عاوز افهم ي هانم مين باسل دا اللي كنتي بتكلميه امبارح الساعه 9 دا 

نور: دا دكتور عندي في الجامعه

مصطفي:واي اللي اتفقتو عليه ي هانم ويعني اي اصلا يكلمك باليل واشمعنا لما جيت انام هاا اشمعنا ردي عليا  

نور بعياط: واللله ي مصطفي ما في حاجه احنا بس كنا متفقين اني هحضر ملزمه واوزعها علي دفعتي ووالله العظيم ما كنت قصدي اكلمو لما نمت 

 مصطفي بعصبيه: تاني مره لما تكلمي حد من دكاترتك يبقي الصبح ويبقي قدامي 

نور بعياط: ححاضر ي مصطفي وسابتو ومشيت 

مصطفي: هوا انا ازاي عملتلها كدا انا غبي اوي بسس بس كان من حقي بردو ازاي تكلم راجل باليل خلاص هروح اصالحها 

هايدي: صباح االنوووور 

مصطفي: فين نور ي هايدي 

هايدي: اعتقد في الجنينه  

مصطفي: تمام 

نور نور نوريي 

نور: نعععم ي مصطفي 

مصطفي: ممتزعليش مني ي روحي بس والله كنت غيران عليكي 

نور: افهم بس انت ازاي تشك فيا ازاااي 

مصطفي: والله العظيم انا مبفهمش اصلا ممكن متزعليش بقااااا 

نور: خلاص ماشي

مصطفي: سنيه حضري الفطار وهاتيه الجنينه 

سنيه: حاضر ي بيه 

مصطفي: تعالي نروح نسلم علي هايدي 

بت ي هايدي 

هايدي: اي يعم في اي اله الواحد ميعرفش يذاكر في البيت دا 

مصطفي ضربها علي شعرها ب هزار: طب ذاكري يختي يكش تفلحي 

هايدي: اله ما براحه ي عم مش كدا دا اي دا انتي بس ي نور علشان لسه عروسه جديده ف بيهزر معاكي بالكلام كدا عادي انما بعد شويه الهزار هيبقا بالايد 🤦‍♀️🤦‍♀️ 

مصطفي: بتشوهي سمعتي ماشيي ي هاييددييإما مزوتلكيش المصروف زي ما وعدتك مبقاش انا مصطفيي 

هايدي: 😂😂😂 اي دا انت بتاخد الكلام جد كدا لي اانا كنت بهزر معاك يعم زودلي المصروف بلييز 

مصطفي: افكر 

هايدي بصوت واطي: رخم 

مصطفي: سمعتك 

هايدي: 😁😁 

نور: 😂😂😂😂 طب يلا يلا سنيه حضرت الفطار 

تسريع الاحداث 

فطرو وقعدو يهزرو شويه وبعدين قامو قعدو في اوضتهم شويه معادا هايدي قعدت في الجنينه 

نور: لا بس حواراتك انت وهايدي فصلتني ضحك 

مصطفي:احنا كدا دايما ناقر ونقير 😂😂 

نور: مصطفي الحق هايدي  

مصطفي نزل جري علي الجنينه وبيحاول يفوق هايدي بس مش بتفوق نور اتصلي ب اي دكتور يكون قريب من المكان اللي احنا فيه بسرعهه 

نور:حاااضر 

تسريع الاحداث 

نور اتصلت ب دكتور كان قريب منهم 

نور: دكتور دكتور باسل؟نور بدهشه: دكتور دكتور باسل؟ 

باسل: نور  

مصطفي مش وقت تعارف والله في مريضه هنا وبعدين دي مراتي حضرتك 

باسل: مراتك؟؟  

مصطفي: بردو هيستغرب ي دكتور في واحده مغمي عليها هنا 

باسل: تمام تمام 

لا لا مفيش حاجه شويه توتر بس علشان كدا اغمي عليها انما هيا شويه وهتفوق 

مصطفي: تمام اتفضل 150 جنيه 

باسل: تمام 

نور: مصطفي هايدي فاقت 

مصطفي: اي ي حبيبتي كل دا توتر 

هايدي: اصل انا كنت خايفه احل وحش في الامتحان هوا اي اللي حصل  

مصطفي: هحكيليك بعدين ادخلي انتي بس ارتاحي شويه  

هايدي دخلت تستريح ونور ومصطفي دخلو 

نور: الو ازيك ي قلباااي 

شروق: قلبي اي بس من ساعه ما اتجوزتي ومبتساليش قلت اسال انا وبعدين هوا من لقي احبابو نسي صحابو ولا اي  

نور: معلش ي شوشو بس والله كنت بتشغل جدا 

المهم قوليلي انتي عامله اي 

شروق: صحييح مش البت شيماء اتجوزت 

نور: احلفي 

شروق: والله دا حصل معاها حتت موقف 

نور: احكيلي

بعد ساعه...  

مصطفي: نور انا عاوز ال 

نور: ششش دلوقتي اطلع واقفل الباب وراك 

مصطفي: بقا كداا طب خلي شروق تنفعك 

نور: يعم اخرج بقاا 

مصطفي: خاارج 

بعد ساعتين 

مصطفي: طب انا عاوز اقعد في الاوضه 

نور: اقعد في اوضه هايدي دلوقتي 

مصطفي: ي بنتي ارحميني  

نور: شوفلك حته تنام فيها بقا هوينا 

مصطفي: ممماشي ي نووووور

بعد تلت ساعات 

نور: اعتقد كدا مصطفي زعل هروح اصالحو 

نور: حبيبييي 

مصطفي: عاوزه اي ي نور 

نور: عاوزاك متزعلش مني 

مصطفي: لا زعلان 

نور: بليززز 

مصطفي: مش عارف اعمل اي في قلبي الطيب دا 

هايدي: احم احم انا جيت في وقت مش مناسب 

مصطفي: اه 

نور: اسكت ي مصطفي تعالي ي هايدي اقعدي معانا شويه صحيح لو عاوزه مساعده في اي حاجه في الدراسه انا مستعده اساعدك 

هايدي: تسلميلي ي نور 

مصطفي: انا هسيبكو بقا وهدخل انام 

نور: خدني معاك انا مش قادره 

هايدي: طب تصبحو علي خير انتو وانا هتفرج علي التليفزيون  

نور: اسبقني ي مصطفي وانا هروح اشرب واجي 

مصطفي: ماشي 

تليفون مصطفي رن ازيك ي محمد 

نور: تن تراران تن تن ولسه هتخبط 

مصطفي: انت متخلف يبني احب مين انت متخلف ولا اتهبلت في دماغك 

نور حطت ايديها علي بقها وعيطت ومشيت ..........هايدي: مالك ي نور 

نور:.... لللا مفيش حاجه وراحت الجنينه 

هايدي: مصطفي روح شوف نور مش عارفه بتعيط ليه 

مصطفي: بتعيط؟؟؟؟؟؟؟  

 هايدي: اه والله  

مصطفي راح علي الجنينه علشان يشوف مالها 

مصطفي: مالك ي نور 

نور بعياط انت مش بتحبني اتجوزتني لي طب 

مصطفي: مش بحبك ازاي يعني مش بحبك وعرفتي الكلام دا منين 

نور: سمعتك وانت بتتكلم في التليفون سيبني في حالي بقا وعموما انا هلم شنطتي واروح ل بابا 

مصطفي: ي نور استني ي نور والله ما كنت بتكلم عليكي انتي دي واحده معايا في الشغل والله وبعدين شكلك مكملتيش انا قولتلو اي 

فلاش بااااك 

انت متخلف يبني احب مين انت متخلف ولا اتهبلت في دماغك وبعدين انت ناسي اني متجوز وبعدين انا بحب مراتي نينينيني 

نور: طب خلاص انا كنت فاهمه غلط 

مصطفي: دايما ظالماني مفتررييه 

نور: نينينينيني 

مصطفي: اعملي حسابك محمد صاحبي جي بكره الضهر 

نور: ماشي  

نامو وصحيو الساعه 11 

نور ماسكه معلقتين وبتخبطهم جمب ودن مصطفي 

مصطفي: اعععععع في ايي 

اي ي نور في حد يصحي حد كدا 

نور: مش انا صحيتك كدا 

مصطفي: اه 

نور: يبقي في حد بيصحي حد كدا 

مصطفي: اعععععععع امشي من وشي ي نور علشان لو وقفتي ثانيه كمان انا مش عارف انا ممكن اعمل اي 

نور: لا وعلي اي انا همشي بكرامتي 

نور واقفه بتعمل عصير 

ومصطفي ماسك معلقتين وبيخبط جمب نور 

نور: عااااااااااا 

مصطفي: هششش يخربيتك صوتك جاب الفيلا كلها 

نور: ما هوا مينفعش اللي عملتو داااا 

مصطفي: والله ولما سرعتيني وانا نايم كان ينفع وبعدين انا معرفش اخد حقي يعني 

نور: يوووه بقا ي مصطفي انت خانقني وانت واقف كدا اخرج برا علشان مبحبش حد يقفلي كدا 

مصطفي: خلاص خلاص خارج 

تسريع الاحداث 

صاحب مصطفي جه وفطرو وقعدو 

هايدي: هوا فين نور ي مصطفي 

مصطفي: شوفيها في الاوضه 

محمد: ازيك ي هايدي عامله اي 

هايدي: الحمدلله ي محمد انت عامل اي 

محمد: الحمدلله عامله اي في الدراسه 

هايدي: الحمدلله 

مصطفي: اجيبلكو اتنين لمون احسن مصطفي بص ل هايدي وعينه كانت بتبرق جامد 

هايدي دخلت بسرعه الاوضه 

مصطفي: شكلك عاوز تضرب ي محمد 

محمد: وانا مالي ي عم 

مصطفي: قاعد انا طرطور في النص امشي من قدامي ي محمد علشان شويه كمان وهتلاقيني بخنقك 

محمد: لا وعلي اي يعم الطيب احسن انا ماشي 

مصطفي: هايديييييي هاييدييي دييي 

هايدي: لو مت ادعيلي ي نور 

نور: 😂😂 طب روحي ذوفيه عاوز اي 

هايدي: نننعم ي حبيبيييي 

مصطفي: افهم بقا اي اللي حصل دا من امتا وانتي بتتكلمي مع صحابي 

هايدي: ممكن متتعصبش طب 

مصطفي: متنيلتش اتعصبت اتكلمي 

هايدي: ....  

مصطفي: هوا انتي فكراني نايم علي وداني ي هايدي 

هايدي: ايييحكايه نور 

هايدي: اييي 

مصطفي: انتي من اول مره قابلتي محمد عرفت حسيت بحاجه غريبه وبعدين شويه اتاكدت 

هايدي: ييعني انت عاوز اي 

مصطفي: عاوزك متنطقيش معاه بكلمه واحده لغايه ما ييجي يتقدم مفهوم 

هايدي: مفهوم 

مصطفي خرج وراح الجنينه 

نور: اي مالك زعلان ليه 

مصطفي: لا مفيش 

اه صحيح قوليلي انتي كنتي بتكلمي شروق في الاوضه 

نور: اه بس عرفت منين 

مصطفي: صوت الضحك جايب الفيلا كلها 😂😂 

نور: 🙂🙂 

 مصطفي: بقولك اي انا جعان 

نور: احنا لسه فطرانين مش هحضر اكل تاني انا 

مصطفي: خلاص اروح بقا اخلي مايا تعملي اكل 

نور برقت وزعقت:اقعد هنا اققعد بقولك اقعد 

مصطفي: خخلاص ققعدت 

نور:ايوا كدا 

بعد نص ساعه 

الاكل اهو  

مصطفي: مش هتاكلي معايا 

نور:لا شبعانه 

انا هروح اقعد مع هايدي 

مصطفي: ماشي وانا هخلص اكل وادخل انام 

نور:ماشي 

بعد ساعه 

مصطفي:مش هتنامو

نور:لا 

هايدي:لا 

مصطفي تعال اجرب عليك الماسك دا انت كمان 

نور:اه دي جربتلي الماسك بص وشي بقا ابيض ازاي 

هايدي:تعال تعال 

مصطفي: هعمل اي معايا اتنين مجانين 

نور:تعال بقاااااااا 

مصطفي:يعني المهلبيه اللي انتي عاملاها دي هتبيضلي وشي.

هايدي: اكييد 

 بعد نص ساعه 

 هايدي: بص بقا وشك نور ازاي 

مصطفي:بجد يعني وشي نور 

استني طب اشوف في المرايه 

مش عارف بس حاسس وشي زي ما هوا 

هايدي: لا لا ازاي وشك نور صح ي نور 

نور: ايوا طبعا 

مصطفي: والله العظيم انتو مجانين انا داخل انام 

هايدي: والله انت اللي خسران كنت هعملك ماسك للهالات السودا 

مصطفي: كفايه جنان انا داخل انام 

مصطفي نام ونور وهايدي بيعملو ماسكات 😂😂 

مصطفي قام يشرب 

مصطفي: عاااااااااااااااااااااااا انت مين 

مصطفي شاف مين؟حكايه نور 

مصطفي : عااااااااااااااا انت ميين 

نور: اي يحبيبي انا نور 

مصطفي: نوور انا مراتي بيضه مش سمره 

نور: يبني دا الماسك بس مش اكتر 

مصطفي: حرام عليكي ي نور سرعتيني 

نور: معليييش يلا ادخل كمل نوم 

مصطفي: داخل 

نور: عاوزه اقولك مصطفي اتسرع من شكلي 😂😂😂 

هايدي: يبنتي مره قبل ما يعرفك كنت قاعده بعمل ماسكات ف قولت اعمل فيه مقلب روحت حطيت ماسك وهوا كان نايم قعدت ازغزو براحه علشان يصحي واستخبيت تحت السرير وطلعتلو فجاه كان هاين عليه يرميني من الشباك بس الحمدلله علقني علي الحيطه بس 😂😂😂 

نور: فصلتيني 🤣🤣🤣 

هايدي: وفي مره وانا كنت في اولي اعدادي وهوا في تانيه ثانوي ف خير اللهم اجلعو خير طقت في دماغنا نعمل كيكه وربنا ما يوريكي وحش البيض وقع علي الارض وغرقنا بعض دقيق والزيت اتدلق روحنا خدنا دش ودخلنا نمنا وسنيه جت الصبح بقا ونضفت 😂😂😂😂 

وفي مره طلب مني اكويلو القميص وكالعاده حرقتو 

عاوزه اقولك يوميها انا كنت بلف في الشقه كلها منو عمال يجري ورايا وحالف ل يضربني😂😂 روحت دخلت الحمام وقفلت علي نفسي واستنين لما نزل وطلعت 😂😂😂😂  

نور:بموووت 🤣🤣🤣  

هايدي: احكيلي عن نفسك شويه 

نور: انا ي دودو ماما بتشتغل برا مش عارفه فين بالظبط بس تعرفي انا زعلانه منها اوي مكلمتنيش ولا مره ومبترجعش البيت خالص وبابا بيقول اني كان ليا اخ بس مات وهوا بيبي بس انا مش مقتنعه لان كذا مره يغلط وهوا بيكلم عمامي وييقول دا محمد كان بيعمل كذا في المدرسه بس كدا 

هايدي : ملكيش اخوات بنات 

نور:بعتبرك اختي علي فكره 

هايدي:بحبببك يالهوااي ♥️♥️ 

بقولك اي انا هنام نامي معايا النهارده 

نور:امممم ماشي 

صحيو الساعه 2 

مصطفي:صح النوم صح النوم شكلكو كنتو مقضينها رغي 

هايدي:كنت بحكيلهاعلي مصايبنا 😂😂 

مصطفي: اهه اوعي تكوني حكيتلها علي الكيكه 

هايدي:اها اها حصل 

مصطفي: مممماشي ي هااايدي 

هايدي:الحق الحق نور بتسوط 

نور: عاااااااااااااااحكايه نور 

نور: عاااااااااااااااا 

مصطفي دخل الاوضه لقاها فوق الدولاب وقاعده وضامه رجليها 

مصطفي: اي يبنتي اللي مشعلقك فوق كدا 

نور: انت مشوفتوش ولا اييي عاااا اهو اهو هناك 

مصطفي: هوا مين دا 

نور: بص يععع شنبو كبير اويي عاااا 

مصطفي: ي بنتي هوا مين دا 

نور: الصورصار اللي علي الحيطه ي مصطفي 

مصطفي: وانتي متشعلقه فوق كدا علشان الصورصار 

نور: ااه اقتلو بقا  

مصطفي: طب انزلي ي نور علشان انا والله حاسس اني متجوز بنت اختي اللي عندها 10 سنين 

نور: نينينيني رخم نزلني طب هنزل ازاي 

مصطفي: انزلي انزلي علي دراعي 

نور: هقع هقع عااا 

مصطفي: انزلي ي اوزعه  

نور: انت اللي نخله اعملك اي 

خرجوني بقا من الاوضه دي 

مصطفي: حاسبي الفار 

نور: عاااااااااااااااا 

مصطفي: 🤣🤣🤣🤣🤣

نور: بارد 

مصطفي: قولتي حاجه 

نور: للا 

مصطفي: اه بحسب 

نور: هيا هايدي فين 

هايدي: يبني افتح البااااااااب عاااااااااااااااا مصطفيييييي 

مصطفي: يخربيت كدا قفلت عليها الباب وهي مبتعرفش تفتحو 

مصطفي فتح الباب 

هايدي: بتقفل عليا ي مصطفي 

مصطفي: والله نسيت وبعدين انا حاسس ان النهارده يوم السويط العالمي كلو بيسوط 

هايدي: اه صحيح انتي كنتي بتصوتي ليه ي نور 

مصطفي: لقت صورصار 

هايدي: ي مامااااا 

مصطفي: والله العظيم انا معايا ولاد اختي في الشقه 

نور: نينيني 

سنيه حضرتي الفطار 

سنيه : ايوا ي هانم الفطار في الجنينه 

مصطفي: طب يلا نروح نفطر 

سنيه: الو ايوا ي محمد بيه 

محمد صاحب مصطفي : ايي بيعملو اي دلوقتي 

سنيه: بيفطرو ي بيه 

محمد: طب انا جي بكره الساعه تسعه ماشي 

سنيه: ماشي ي بيه 

حسابي هيجيلي امتي 

محمد: بكره ي سنيه بكراااه 

(محمد عاوز يتجوز هايدي ويقتل مصطفي علشان يضحك علي هايدي وياخد الورث كلو)  

هايدي: الحمدلله كلت تيجو نخرج ناكل في ماكدونالز 

مصطفي: انا موافققق 

نور: وانا 

هايدي: طب خلاص تعالو نروح المول نشتري شويه حاجات وبعدين نروح ناكل 

نور: تمام 

مصطفي: مش خااااارج علي جثتي فاكره اخر مره روحنا المول الضهر رجعنا الساعه واحده باليل والناس بيطردونا 

هايدي: ميبقاش قلبك اسود بقا ي ميمو والله مس هنتاخر بليز 

نور: بلييز 

هايدي: بليز 

نور: بليز 

مصطفي: خلاص خلاص يخربيت زنكو 

تسريع الاحداث

راحو واتغدو وبعدين رجعو الساعه عشره نامو 

اي اللي هيحصل بكره ومحمد هييجي لي 

هنعرف البارت الجاي ♥️

4 = حكايه نور 

مصطفي صحي علي صوت الباب بيخبط 

مصطفي: محمد اي اللي جابك دلوقتي.. اقصد يعني انا كنت هبدا انزل الشغل بكره 

محمد: طب دخلني طب 

مصطفي: طب اتفضل 

محمد: امم انا طالب ايد هايدي 

مصطفي حاطط رجل علي رجل 

والله اسئل هايدي الاول 

محمد: لا هيا موافقه  

مصطفي: نعم؟؟؟؟  

محمد: اقصد اسألها يعني اسألها 

مصطفي: بحسب  

هدخل اخد رأيها 

محمد: مستنيك 

مصطفي بيخبط الباب علي هايدي 

هايدي: ادخل 

 مصطفي: دا انتي صاحيه بقا 

هايدي: اه 

مصطفي: محمد قاعد برا وجاي يطلب ايدك انا قلتلو ان انا هدخل اسالها لو محتاجه وقت تفكري انا معنديش مانع 

هايدي: لللا انا موووافقه 

مصطفي: تمام 

هايدي موافقه ي محمد 

تسريع الاحداث 

هايدي ومحمد اتجوزو 

محمد: هتروحو النهارده العصر 

مجهول: والحساب هاخد امتي 

محمد: بعد العمليه باسبوع  

مجهول: تمام 

مصطفي: نوري انا نازل الشغل ماشي 

نور: ماشي ي ميمو باي  

مصطفي: باي 

مصطفي خرج وخلاص داخل الشغل 

مصطفي: اااااااااااه ااااااه حكايه نور 

مصطفي: ااااه اااااااااه 

ناس خدوه المستشفي * 

نور: ي تري مصطفي اتاخر لي 

لما تجيلي بس لا وعارف اني مبحبش اقعد لوحدي طب والله لارن عليه وكمان تليفونك مغلق 

ماااشي ي مصطفي مااااشي 

مصطفي: اقدر امشي دلوقتي ي دكتور 

الدكتور: اه ممكن تمشي وتقدر تفكها بعد اسبوع 

مصطفي: تمام ي دكتور  

وصل البيت...  

نور: مصطفي في اي مالك اي اللي حصل في دراعك 

مصطفي: بسيطه ي نور بسيطه  

نور: ايوا يعني اي اللي حصل ما تفهمني ي مصطفي 

مصطفي: مش عارف انا كنت داخل المستشفي وفجأه لقيت رصاصه في دراعي وناس بقي خدوني المستشفي بس كدا 

نور: طب ومتتصلش بيا ليه 

مصطفي: هتصل بيكي ليه يعني مكنش ليه لازمه يعني 

نور: طب ادخل ارتاح 

مصطفي: ماشي  

نور: استنا مش هتاكل  

مصطفي:مش قادر 

نور:يعني هاكل لوحدي ي ميمو 

مصطفي: اعمل اي بس.في قلبي الطيب داا 

نور: 😁😁  

مصطفي: انتي اللي عامله الاكل دا 

نور بكدب علشان جايباه ديليفري:ااه طبعا اي عجبك 

مصطفي: جداا تسلم ايدكك 

نور:بالهنا والشفا 

يلا هتدخل تنام 

مصطفي: هشرب كوبايه قهوه وانام 

نور:ماشي هعملهالك 

مصطفي:اومال سنيه فين 

نور:واخده اجازه .... اه صح انا عاوزه اروح اعمل شوبينج بككره 

مصطفي :يعني هنقضي الشهر دا بناكل بواقي 🤦‍♀️🤦‍♀️

نور: 😁😁 هحاول 😁😁😁😁 

مصطفي: هسيبلك قبل ما اروح الشغل فلوس ماشي 

نور: ماشي 

هدخل اعملك القهوه  

نور: عااااااااااااااااا 

حرام عليك ي مصطفي بتخضني هنقضيها توم وجيري كدا يعني 

مصطفي: اه 

نور: طب اخرج علشان الدنيا حر وانا مش ناقصه 

مصطفي: خارج خااارج 

نور: خد القهوه 

مصطفي: اححح سخنه اوي 

نور: استني شويه تبرد  

طب انا داخله انام 

مصطفي: ماشي ادخلي وانا هحصلك  

نور: عااااااااااااااااا  

نور شافت اي؟ 

هنعرف البارت الجاي. حكايه نور 

نور: حراااامي حراااامي حرااامي 

مصطفي بيجري علي الاوضه اثبت عندك ونزل فيه ضرب بس مكنش عارف يضربو ب دراع واحد بس في الاخر 

اتصل بالشرطه وجت خدتو 

مصطفي: ييه بتعيطي ليه ي نور 

نور: 😭😭😭😭😭 

مصطفي: كل دا علشان ضربتو احمدي ربنا انو لسه عايش 

نور: ايه 

مصطفي: خلاص بقا 

بعد كدا اقفلي باب البلكونه كويس 

نور: ماشي  

مصطفي: يلا هدخل اغير هدومي علشان وقع عليها قهوه  

نور: ماشي 

مصطفي: يلا ندخل ننام بقا 

نور: يلا 

يوم جديد 

مصطفي: اصحي ي نور مش هتنزلي تعملي شوبينج  

(مصطفي فك الجبس اللي علي ايدو)

نور بنوم : اقفل النور والباب وسيبلي فلوس ي ميمو وامشي 

مصطفي: ماشي 

محمد: يعني اي مامتش انتو بتستهبلو اومال انا باعتكو ليه  

مجهول: اسفين والله ي باشا 

محمد: اقفل اقفل استني النهارده الساعه عشره الصبح تعملو............ وقالهم علي خطه 

هايدي: انا سمعت كل اللي قولتو وهروح ابلغ مصطفي 

محمد بصوت الافاعي : واضح انك متعرفيش انا مين كويس ولو قولتي حاجه مش هيبقا اخوكي بس لا اخوك ومراته 

هايدي خافت ودخلت الاوضه 

هايدي بصوت واطي: الو ايوا ي نور 

 نور: اي ي بنتي عاوزاني في اي 

هايدي: محمد عاوز يموت مصطفي وهيبعت ناس تضربو الساعه عشره قولي ل مصطفي ييجي بسرعه 

نور: اي اي الكلام دا عرفتيه منين 

هايدي: مش وقتو سلام ي نور سلام  

نور: الو مصطفي تعالي بسرعه تعالي بقولك تعالي 

مصطفي: طب في اي 

نور: بقولك تعالي 

مصطفي: ي نور انا في شغل

نور: الحقني تعبانه بموت بموت 

مصطفي: اانا جاي سللام 

بعد عشر دقائق 

مصطفي: نور نور في اي 

نور: تعالي واقفل الباب دا بسرعه 

مصطفي: انتي تعبانه 

نور: انا هايدي كلمتني وقالتلي...... حكتلو اللي حصل 

مصطفي: ماشي ي محمد ماشي 

نور: هتعمل اي 

مصطفي: هتكتكلو انا هوريه ازاي يحاول يقتلني

الو ايوا ي محمد بص عاوزك تقابلني الساعه 11 

محمد في سرو: مش هتلحق تكمل الساعه دي 😂... ماشي تمام هقابلك فين 

مصطفي: عارف بيتي القديم 

محمد: اه 

مصطفي: تعالالي هناك 

محمد: تمام 

نور: عملت اي 

مصطفي: انا هوريه 

المهم بس انتي نزلتي؟  

نور: لا 

مصطفي: طب متنزليش وانا هدخل انام ماشي 

نور: ماشي 

نامو وصحيو الساعه 11 

مصطفي: نوري انا نازل الشقه القديمه بتاعتي وشويه وهايدي هتجيلك اقعدو سوا 

 نور: ماشي 

مصطفي: اهلااا اهلا ي محمد 

ضربو وكتفو علي الكرسي 

😂 والله انت صعبان عليا محمد كنت فاكر انك هتضحك عليا انا 

اي رايك اسيبك محبوس هنا زي ما كنت هتعمل فيا 

وياتري بقا انت اللي ضربتني رصاصه 

اسيبك بقا مع نفسك شويه 

اعملك شاي معايا 

قعد مصطفي وحط رجل علي رجل وما زال بيستفز في محمد 

هايدي: تفتكري مصطفي هيعمل اي في محمد 

نور: مش عارفه بس اعتقد انو مش هيسيبو  

وبس كدا البارت خلصص 💞💞حكايه نور 

هايدي: لما ييجي هنعرف 

نور: ها ي مصطفي عملت اي 

مصطفي: هعمل اي يعني ضربتو 

نور: طب وهوا دلوقتي فين 

مصطفي: في الشقه هناك 

هايدي هتقعدي معانا لحد ما الزفت دا اخرجو ويطلقك 

هايدي: مماشي ي مصطفي 

نور: طب طب متدايقوش نفسكو بصو علشان تفرفشو كدا انا وهايدي هندخل نعمل كيكه 

مصطفي: استر يالي بتستر 

هايدي: عيب دا انا خبره 

مصطفي: هتقوليلي 😂  

نور: يلا ي بنتي مش مقدر قيمتنا والله    

هايدي: يلا يلا 

وبعد ما دخلو المطبخ وعملو الكارثه الكبري 😂😂 

مصطفي دخل 

اخبار الكيكه اييي ي ماااااااماااااا 

اي اللي انتو عاملينو دااا 

نور بتكح: كح كح اي بس ي حبيبي دا احنا كنا بنعجن  

مصطفي: ايوا بس اي اللي جاب كورن فليكس في شعرك   

نور: ها لا دا تلاقيه وانا بزين الكيكه اللي اتحرقت 

هايدي: ي نووور شوفي الصنيه اللي في الفرن   

نور: يالهواااي وسع من قدامي 

مصطفي: ي نوووووووور خليتي الدقيق يتدلق علياااااا 

نور: يعم استني بقا 

هايدي: اي اتحرقت 

نور: لا لا الحمدلله 

هايدي: طب استوت 

نور: اه هطلعها 

هايدي: تمام 

نور: ايوا حطي شويه كريمه من فوق ايوا ورشي شويه شوكليت شيبس  

هايدي: ايوا كدا جامده اوي 

 قطعيها بقا   

نور: دوق ي ميمو دوق 

مصطفي: هاتي 

مصطفي ب كدب: ااع امم ججميل تحفه 

نور: حساك بتكدب سيكا 

هايدي: سيكتين تلاته 

مصطفي: امم للدرجادي مكشوف 

هايدي: اها 

نور: انا هجيب رد فيلفت 

مصطفي: هيكون احسن 

نور: افتح ي ميمو 

مصطفي: ممميننن 

مصطفي شاف مين؟ هنعرف البارت الجاي 

عاوزه تفاعل كتييير ي جماعه علشان لو لقيت تفاعل كتير علي البارت دا هنزل بارتين النهارده

5 = حكايه نور 

هايدي: ي نور خلاص بقا 

نور: خلاص بقا اي انتي عاوزاني اقعد كدا وجوزي بيتضرب 

هايدي: خلاص طب كفايه عياط 

مصطفي: اي ي نور مالك 

هايدي: متدايقه علشان محمد ضربك 

مصطفي: ي حبيبتي خلاص والله هيا مجرد تعويره في وشي 

نور: 😭😭😭😭 

مصطفي: ي بنتي خلاص بقا 

اتعشيتو 

هايدي: لا لسه 

مصطفي: سنيه سنيه حضري العشا 

سنيه: حاضر ي بيه 

مصطفي: رايحه فين ي نور 

نور: رايحه اجيبلك بلاستر علشان التعويره اللي في وشك 

مصطفي: ي ستي سيبك من التعويره تعالي اقعدي جمبي هنا 

نور: ماشي 

مصطفي: اي يبنتي القمر دا 

نور: طول عمري قمر يعني اي الفرق 

مصطفي : ثقه ثقه 

نور: طبعا يبني 

هايدي: وانا كيس جوافه قاعد بقا 

نور: ي دودو دا انتي القمر كلو 

مصطفي: لا لو سمحتي انتي القمر كلو 

نور: لا بقا هايدي القمر كلو 

مصطفي: وانا قولت انتي القمر كلو 

هايدي: خلاص ي جدعان انتو هتقلبوها خناقه ليه 😂😂 

سنيه: العشا جاهز 

كلو ودخلو نامو 

مصطفي: نور انتي صاحيه 

نور: اه في حاجه 

مصطفي: في واحد اسمو باسل جي بكره العصر 

نور: استغربت من الاسم بعدين قالت تشابه اسماء مش اكتر لإنها افتكرت انو بيقول علي دكتورها في الجامعه 

نور:ماشي ي ميمو يلا تصبح علي خير 

مصطفي: هروح اشرب واجي 

نور لقت مسدج من واحده مسجلها (قطتي)بتقولو 

ميمو نسيت اقولك ان انا بكره عندي امتحان مع دكتور نجلاء ف مش هينفع اروح النادي معاكو اعمل انت المفاجآه وابقا صورلي 

نور نامت وعيطت جامد م

مين دي ؟

نور هتعمل اي؟

مفاجأه اي؟ 

هنعرف البارت الجاي

حكايه نور 

مصطفي: اصحي ي نوري يخربيت نومك التقيل 

نور: نعم ي مصطفي 

مصطفي: قومي الساعه بقت ١٢

نور: اطفي النور ي مصطفي واخرج برا 

مصطفي: اي دا في اي 

نور: اطفي النوور 

مصطفي: في اي طب 

نور: يعني مش هتمشي 

خلاص انا همشي 

نور بتلم هدومها*

مصطفي: انتي رايحه فين استني هنا 

نور: عاوز ايه انا ماشيه وسيباهالك خاالص

مصطفي وقفها: لما اكوون بكلمك متسبنيش. وتمشي وتاني حاجه عاوز اعرف في ايه 

نور.: انت عارف كويس في اي ي مصطفي وسابتو ومشيت 

مصطفي جري وراها بس. ملحقاهاش 

مصطفي: ي نور استني ي نور 

محمد ابو نور: اي ي نور ااي. شنطه هدومك دي وبعدين بتعيطي ليه 

نور: بيخوني ي بابا 

محمد: انتي متاكده من الكلام دا 

نور : طبعا متاكده باليل راح يشرب وفي مسدج اتبعتتلو وحكتلو اللي حصل 

محمد: لو الكلام اللي بتقوليه دا صح انا هيبقي ليا تصرف تاني نور: ي بابا بقولك شوفتو ببعيني 

محمد.: ادخلي طب علي اوضتك 

وفجأه الباب خبط

محمد: اتفضل. ي مصطفي 

مصطفي: عمو ممكن اكلم نور  

محمد : نوور تعالي 

نور: انت عاوز اي مش خلاص خونتني عاوز اي تاني 

مصطفي: خونتك..؟.؟؟  

نور: اه خونتني 

وورتللو صور الشات علشان كانت مصوراه

مصطفي كاتم الضحك. بالعافيه وبيقول ببرود : ها خلصتي خلاص؟؟؟؟؟

نور ببرود:اه  

مصطفي:قطتي دي تبقا هايدي 

نور:هايدي!!!!!!!!

مصطفي :علشان تعرفي انك هبله انا هخونك انتي مش عارف جبتيها ازاي 😂😂 ادخلي يلا. هاتي الشنطه اللي كنتي واخداها وتعالي علشان نروح 

نور اتكسفت وراحت تجيب الشنطه 

مصطفي: عاجبك كدا بقا ي عمو 

نور: ما خلاص متأفورش اي بقا. هااا اييي 

مصطفي: اي دا انتي بتتحولي كدا ليه انتي مش كنتي بتعيطي ورقيقه من شويه 😂😂 

نور: يلا ورايا  

مصطفي : انا مصطفي اهم دكتور في المستشفي عندنا علي اخر الزمن بيتقالي يلا ورايا ومن مين من مراتي 🤦‍♀️🤦‍♀️ 

نور: يعم يلا انت هتعمل فيلم 

ركبو العربيه 

نور: هوا انت لسه زعلان 

مصطفي: ٠٠٠٠ 

نور: خلاص بقا 

مصطفي وبدأ يقلد صوتها. الصبح: مصطفي اقفل النور واخرج براا 🤦‍♀️🤦‍♀️ 

نور: انا بتكلم كدا 😂😂  

حاااااسب ي مصطفي...

ليصلكم جديد موقعنا فور نشره اشترك معنا من هنا 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇


اشتراك

تعليقات

التنقل السريع
    close