expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

رواية جحيم بين الفهد والاسد الفصل الخامس والسادس والسابع والثامن




الفصل الخامس والسادس والسابع والثامن

مجدي واسد. طلعو وشافو شاب وسيم بيقول فين آنسه زهره

لارا. آنسه زهره

شادي. ايوا 

لارا. ممكن اعرف عاوزها ليه

شادي. حاجه متخصكيش يا آنسه

لارا. طيب دور بقا مين هيقولك عليها

شادي. وبعدين معاكي يا انسه مش كدا

مجدي. خير ف حاجه

لارا. قالت الاستاذ بيسال علي زهره

أسد. قلبه كان هيوقف لما سمع اسمها 

مجدي. بص ل شادي وقال ممكن اعرف عاوزها ليه

شادي. هو ليه انتو مصممين تعرفو

مجدي. دي موظفه هنا وشئ طبيعي نسئل عاوزها ليه

شادي. بنفاذ صبر قاله عاوز اتقدملها واتجوزها

محدي. اتعصب وقاله انت مجنون ايه اللي بتقولو دا وازي اصلا تتجرأ وتفكر ف كدا وانت تعرفها منين 

شادي. انا اعرفها من فتره لاني بشتغل ف الشركه اللي قصادكم دي واعجبت بيها بقلمي نور غصام

مجدي. وهي تعرف

شادي. لا كنت جاي علشان اقولها

مجدي. اتنهد وقال طيب يا استاذ شادي لما تعجب بحد تاني مره اسئل عليه علشان تعرف ظروفه

شادي. باستغراب يعني ايه

مجدي. يعني آنسه زهره اللي عاوز تتجوزها متجوزه ومخلفه

شادي. فتح عيونه ومش مصدق وبعدين قال ازاي دي مش باين عليها خالص وانا بشوفها كل يوم بقلمي نور عصام 

مجدي. ببرود قال اهو اللي حصل بقا 

شادي. مش عارف يقول ايه

مجدي. بصله وقال اتفضل يا استاذ علي شركتك

شادي. مشي وهو محرج جدا

اسد. ابتسم وقال انا مش مرتاح

مجدي. ضحك وقاله اتفضل وبص ل لارا وقالها اتنين قهوه مظبوط

اسد. بعد ما دخلو مكتب مجدي قال ايه الحكايه

محدي. ولا حاجه دي موظفه هنا او بمعني اصح بتشتغل معايا

اسد. شريكتك

مجدي. مش بظلط بس بصراحه مش قادر اقول عنها انها موظفه لانها مينفعش تكون موظفه دي لازم تكون صاحبه الشركه

اسد. ههههه لدرجه دي

مجدي. والله شكلها كدا

اسد. حلوه

مجدي. صاروخ

اسد. اممم وبعدين اومال ايه حكاية متجوزه دي

مجدي. هي فعلا متجوزه

اسد. اوعي تكون مراتك

مجدي. ياريت كنت اتمني بس للاسف

اسد. ايه يا بني بتتكلم بالالغاز كدا ليه

مجدي. دي بنت قريبة جارتي جت اشتغلت معايا هنا مترجمه وبصراحه عجبتني بس خالتها قالت انها متجوزه وجوزها مسافر نور عصام برا اتعلقت بيها ازاي مش عارف وبسببها كنت هخصر كل العملاء بس هي بردو بتعرف تتصرف لكن انا بحاول ابعد نفسي عنها

اسد. ابتسم وقال ايه اللي حصل

مجدي. ف يوم لقيتها حايه دخلت وكانها قطر وقفت مره واحده وقالت اساذ مجدي لو سمحت اتجوز وعيش حياتك انا ست متجوزه وبحب جوزي وابني ومستنيه رجوع جوزي بفارغ الصبر بصتلها وانا بفكر ازاي حست اني ف حاجه من ناحيتي ليها

اسد. اكيد حست من تصرفاتك معها

مجدي. لا لا دي مش من النوع دا دي محترمه جدا بس زي ما انت قولت حست لكن انا عمري ما اتماديت معها ولا غلط بكلمه لانها فعلا كويسه وكمان حاده جدا ف التعامل نور عصام معايا ومع الكل وزي ما قولتلك دي ممكن تخسرني كل العملاء

اسد. ازاي

مجدي. كل اللي يشتغل معايا ويشوفها يعجب بيها لكن هي تصده من اول لقاء بنظرات وتصرفات واحيانا كلام صعبه جدا

اسد. فعلا محترمه

مجدي. جدا 

اسد. طيب هي فعلا متجوزه

مجدي. بصراحه انا شكيت ف الموضوع دا

اسد. ازاي

مجدي. حاسس انها ممكن تكون مطلقه بس مش عاوزه تقول علشان نظرة الناس ليها ما انت عارف

اسد. ايه خلاك تقول كدا

محدي. خالتها قالت جوزها مسافر برا وكمان لما جت تولد انا روحت معاهم وقعدت يومين ف المشفي ومحدش جاب سيرته ولا اتصل الفتره اللي كنت بكون معم فيها

اسد. عادي ممكن بردو تكون مش مطلقه

مجدي. مش عارف بصراحه احترت ف امرها تحسها كدا غامضه وكلها اسرار ومحدش بيقدر يتكلم معها خالص بقلمي نور عصام

اسد. شخصيتها قويه

مجدي. فوق ما تتخيل تعرف لو كانت سمعت الشاب اللي شوفته دا كانت بهدلته بكل ذوق واحترام

اسد. ابتسم

مجدي. بجد هتجنن واعرف عنها كل حاجه

اسد. انت لسه معجب بيها

مجدي. اكدب عليك لو قولت اه وخصوصا بعد كلامها معايا هي شخصيه محترمه وحبت تفوقني من البدايه ودا عجبني منها جدا لكن فضولي اعرف عنها كل شئ

اسد. واحده بالشخصيه اللي حكيت عنها دي مستحيل تعرف عنها حاحه هي مش عوزاها بقلمي نور عصام

مجدي. فعلا معك حق

اسد. تعرف انا عندي فضول اشوفها

مجدي. بلاش يا صاحبي

اسد. ههههههه

مجدي. اشرب اشرب القهوه

اسد. بجد عاوز اشوفها

مجدي. كلم لارا وقالها ابعتي مدام زهره

اسد. ف نفسه زهره زهره

لارا. قالت استأذنت ساعه تروح تودي ابنها للدكتور 

مجدي. تمام

اسد. سرحان ف اسمها

مجدي. مالك يا اسد

اسد. ولا حاجه انا هقوم اشوف شغلي

مجدي. هاجي معاك

اسد. لا خليك لشغلك

مجدي. طيب هشوفك تاني

اسد. ان شاء الله وسلم عليه وخرج

وما اسرع الايام وعدت عشر سنوات

عليه. فهد تعالي ماما جت

فهد. حضنها وقالها احيات عليالك اشيخه توديني الملاهي

زهره. باسته وقالت لأ بعد ما تخلص دروسك

فهد. علي فكره دا ظلم وانا بجد زهئت

زهره. زهئت من ايه ياروح ماما

فهد. زهقت من لا لا كل شويه دي انا طفل وعاوز اعيش طفولتي

زهره. تصدق يا واد ابهرتني واقنعتني بكلامك دا بجد أداءك يجنن

فهد. حلو يعني عجبك

زهره. اشطا عجبني جدا بس عاوزه دموع وشحتفه كدا علشان اقتنع اكتر ومقدرش ارفض

فهد. بتمثيل راح عليها وقالها ماما حبيبتي طفولتي ضاعت وانا بين اوضك واوضت تيتا نفسي مره اشوف الشارع نور عصام نفسي اعيش زي باقي اصحابي انا محروم من الفسح والعب محروم من الامومه

زهوه. رفعت حاجبها

فهد. ايوا زهره انتي متعرفيش انا قد ايه بتعذب مرات ابويا كل يوم تعلقيني ف المروحه وتلف بيا 

زهره. ابتسمت

فهد. لا وكمان تنزلني وتمسكني سلك الكهربا عريان وبعدين اول ما يغمي عليا تقولي فاصل ونعود

زهره. ههههههه ههههههههه

عليه. هههههه هههههه وبعدين قالت برافو فهوده 

فهد. حبيبتي يا تيتا

فهد. بمرح قال بما ان ادائي عجبك يا زهرتي يبقي نروح

زهره. حضنته وقالت وانا من امته رفضلك طلب يا قلب زهره

فهد. حبيبتي يا ماما

زهره. طيب ايه رايك نخليها بكرا تيجي معايا الشغل شويه وبعدين نشتري شوية طلبات للبيت ونيجي ناخد تيتا ونروح مع بعض

فهد. اوك

عليه. لا لا روحو انتو 

زهره. مينفعش من غيرك يا قمر انا بس هاخده معايا علشان يشيل الطلبات بتاعت البيت 

فهد. وانا مالي بقا

زهره. مش انت راجل البيت وبعدين انت عاوز طلبات معينه 

عليه. انا هنزل

زهره. لا يا قلبي انتي تعبانه هو هيجي معايا علشان اجبله لبس

فهد. هو دا الكلام 

زهره. طيب ايه مش هناكل ولا

فهد. من عنيا يا ماما دا انا عملك اكل ايه يجنن

عليه. ههههههه

زهره. انت بردو

عليه. باسته وقالت ربنا يخليك ليا حبيبي وانتهي اليوم

واشرقت الشمس بنور ربها 

زهره. فهدي حبيبي يلا هنتاخر

فهد. انا جااااهز 

زهره. يلا بوس تيتا علشان نمشي

فهد. هتوحشيني الشويه دول يا لولو 

عليه. حضنته وقالت انت اللي هتوحشني يا عمري كله وبعدين قالت خلي بالك من ماما 

فهد. متخافيش يا تيتا انا فهد هو انا اي حد 

عليه. ربنا يحفظك ومشيو 

وبعد بعض الوقت وصلو 

زهره. يا خبر ابيض دا الاسانسير عطلان 

فهد. يعني ايه بقا يا ست الكل 

زهره. يعني هنطلع ست ادوار علي رجلينا 

فهد. سته

زهره. ايه رايك اروحك تاني ولما اخلص اجي اخدك وتيتا

فهد. لا لا انا هطلع معاكي وفعلا طلعو بقلمي نور عصام

زهره. بعد الدور الرابع قالت اااه يا رجلي خلاص مش قادره

فهد. اطلعي يا ماما انتي لسه صغيره 

زهره. تعبت يا جزمه مش قادره

فهد. بتعب قالها دول كلهم اربع ادورار مش كتير يعني

زهره. بقا كدا يعني انت متعبتش

فهد. انا لا طبعا انا فهد ومش اي فهد دا ابن اسد

زهره. طيب اطلع يا فالح ووصلو الدور الخامس قالت ااه يا ضهري 

فهد. ضحك وقال معلش يا مامتي من الرقص عالسلم

زهره. اه يا معفن بقا كدا بتتريق عليا وكل دا ومش واخدين بالهم باللي طالع وراهم بس مش بيعدي عنهم ولا وراهم علطول

فهد. اشيلك يا ماما

زهره. منك لله يا عم سيد فيها ايه لو كنت صلحت الاسانسير مش قادره خلاص والله بقلمي نور عصام

فهد. نزل درجتين وقالها تعالي يا ماما اخدك ف ايدي 

زهره. بهزار قالت لا انت قولت هتشلني

فهد. ههههه يعني انتي عوزاني اشيلك يا ماما 

زهره. ولو ما قدرتش جرجرني 

فهد وزهره ههههه ههههههه

زهره. باست ابنها وقالت قلب ماما ربنا يخليك ليا 

اسد. كان طالع وراهم وسامع كل كلامعم وصوت زهره رن ل ودانه وعقله طار بس مش قادر يخطي ويطلعلهم نور عصام وف نفسه قال يارب نفس الصوت بس مش معقول دي معها ولد كبير يارب اعمل ايه وبعدين خايف اقرب منهم تطلع واحده غيرها ابقي احرجت نفسي

فهد. الحمد لله

زهره. اخيرا ودخلت صباح الخير يا لارا

لارا. صباح النور يا زهرتي معلش 

زهره. الله يسامحهم بقا 

لارا. انا كمان تعبت قوي واستاذ مجدي كلمهم دلوقتي وان شاء الله علي ميعاد الخروج بيكون اتصلح

فهد. ياريت

لارا. ابتسمت وقالت فهوده حبيبي ازيك

فهد. بتعب قالها اهلا 

زهره. طيب انا هدخل ارتاح شويه

لارا. ارتاحي ايه دا انتي عندك شغل كتير 

زهره. منك لله يا لارا انتي وعم سيد واستاذ مجدي كمان هاا

لارا. وانا مالي يا لمبي

زهره. دخلت مكتبها ومعها فهد 

اسد. بعد ما عمل فون دخل

لارا. قامت وقفت وقالت اهلا حضرتك اتفضل 

اسد. استاذ مجدي موجود

لارا. ايوا يا فندم اتفضل

اسد. دخل وسلمو علي بعض 

مجدي. والله ما صدقت لما قولتي انك قريب مني وهتيجي

اسد. كنت جايب اختي وولادها الفيلا قولت اسلم عليك قبل ارجع

محدي. ايه دا انت هتروح تاني

اسد. عندي شغل وبعد كام يوم هاجي اخودهم او ابعتلهم السواق

مجدي. لا لا تعالي اهو نقعد مع بعض شويه وكمان بالمره تحضر خطوبتي وابتسم بقلمي نور عصام 

اسد. بفرحه بجد يا مجدي

مجدي. ايوا

اسد. الف مبروك يا صاحبي وبعدين قاله ايه هي الموزه لسه

مجدي. ياعم دي صعبه انا مش ناسي ابدا لما قالتلي انا بحب جوزي ومفيش راجل تاني هيدخل حياتي بعده سواء هو موجود او حتي مطلقه فاهم يا استاذ مجدي

اسد. ههههه وبعدين قاله يعني هي متجوزه ولا

محدي. والله ما عارف احترت ف امرها فعلا

وبعد بعض الوقت

لارا. خبطت ودخلت وقالت اتفضل استاذ مجدي دي كل الفاكسات 

محدي. فين زهره

اسد. روحه هتطلع من كتر دقات قلبه الزياده

لارا. خلصت شغلها وقالت هتروح عند الدكتور علشان خالتها

مجدي. خلاص اتفضلي انتي يا لارا

لارا. وهي بتقفل الباب مجدي شاف فهد 

اسد. ليه دايما حاسس انك بتتهاون معها انا مش ناسي المقابله اللي فاتت مع انها من كام سنه بقلمي نور عصام

محدي. مادام شايفه شغلها وقالت مبرراتها يبقي خلاص

اسد. بصله وسكت

محدي. انا واثق فيها هي محترمه كتير وقام وقف وقال لحظه بس وفتح الباب وقال فهد الجميل حبيبي ازيك

فهد. بفرحه اهلا عمو مجدي 

مجدي. تعالي اقعد معايا جوا

فهد. دخل معاه وقعد قصاد اسد

اسد. ابتسم وقال اسمك ايه يا بطل

فهد. رفع قامته وقال فهد

اسد. اعجب بطريقته وقال ومالك يا سيدي بتقولها كدا

فهد. بصله ومارد عليه

اسد. قاله هو لما حد يكلم التاني وما يرد دا يبقي اسمه ايه

فهد. رفع حاجبه وقال قلة ذوق وممكن كمان قلة أدب

اسد. طيب ليه ما رديت عليا بقلمي نور عصام

فهد. بتعالي قال علشان كلام حضرتك مش عجبني

اسد. ابتسم وقال هو انا قولت حاجه

فهد. كلمتني بطريقه مش عجباني يبقي الافضل ما ارد 

اسد. عجبني ثقتك بنفسك قوي

فهد. بصله ووجه كلامه ل مجدي اخبارك ايه يا عمو

مجدي. انفجر من الضحك علي عدم تعبير فهد ل اسد

اسد. مالك يلا انزل عالارض شويه واتكلم 

فهد. بعند فيه قال براحتي

اسد. بمناغشه معاه قال انت مين يعني

فهد. بكل غرور قال فهد

اسد. وانا اسد واكيد انا الاقوي

فهد. الاتنين نفس الفصيله

اسد. بس انا الملك

فهد. وانا ابن الملك

اسد. رفع جابه وعمل زيه وبصله وسكت

فهد. بكبرياء قال يعني اكيد جيناتنا واحده ف بالتالي محدش فينا اقوي من التاني وقبل يرد اسد قال ولو هيكون ف اكيد انا

اسد. بغيظ فيه قال لا طبعا انا الاسد ومعروف اني الاقوي ومحدش يقدر يقاومني والكل يخاف مني

فهد. هنشوف يا اسد 

مجدي. برافو فهوده وبعدين بص ل اسد وقال تعرف انو فيه شبه كبير منك ومن تصرفاتك حتي كلامك

اسد. اتنهد وقال ياريت وبصله

زهره. رجعت وقالت فين فهد يا لارا

لارا. جوا مع استاذ مجدي

زهره. طيب معلش نادي عليه علشان خالتي واقفه تحت

لارا. دخلت وقالت ان امه وصلت

فهد. بص ل اسد وابتسم وقاله هتيجي تاني

اسد. بدقات قلب سريعه قال انت عاوزيني اجي 

فهد. ايوا

اسد. قام وحضنه وقاله اكيد هنتقابل تاني وبعدين حضنه بقوه وشم ريحته وقاله مبسوط اني قابلتك

فهد. وانا كمان وخرج

زهره. اتصلت علي مجدي 

مجدي. خير يا مدام زهره

زهره. معلش انا هاخد فهد وانزل علشان اشتري شويه حاجات ومفيش شغل تاني اليوم اعتقد بقلمي نور عصام

مجدي. اتفضلي براحتك وقفل

اسد. والله انا حاسس انك انت اللي شغال عندها

مجدي. فكك مني انت عارف اللي فيها 

اسد. نفسي اشوفها

مجدي. بلااااااش

اسد. هههههههه

وبعد اسبوع

فهد. ماما عاوز اتكلم معاكي

زهره. تعالي ياروحي

فهد. ممكن تكلميني شويه عن بابا 

زهره. اخدت نفس وقالت فين تيتا

فهد. بتصلي

زهره. طيب بس تخلص ناديها 

فهد. حاضر يا ماما وبعد دقائق خلصت وراحت عندهم

زهره. يعني انت يا فهد عاوز تعرف كل حاجه عن بابا 

فهد. ايوا يا ماما سفره طول قوي وانا مش صغير ياريت تحترمي رايي اني اعرف كل حاجه وبصراحه 

زهره. بصت ل عليه وقالت حاضر يا فهد انا بس مكنتش عاوزه اقولك دلوقتي لكن اكيد كنت هقولك بس تكبر شويه لكن زي ما قولت هحترم رايك واقولك وعرفه انك زكي 

فهد. احكي يا ماما 

زهره. اللي حصل هو .................... وبقيت انتي اغلي حاجه عندي بالدنيا ومش عاوزه غيرك ف حياتي 

فهد. عيط

زهره. ضمته ليها وباسته من شعره وقالت انت راجل ولازم تكون قد المسؤليه وتكون شاطر وتحقق مستقبل كويس 

فهد. خرج من حضنها وقال اوعدك يا ماما اني هعوضك عن كل حاجه زعلتك وكل دمعه نزلتيها وهاخد حقك من اللي ظلمك

زهره. مش عاوزه حاجه يا فهد

فهد. انا عاوز وبعدين قال ممكن اشوف صوره 

زهره. حاضر يا فهد 

فهد. اول مره توافقي بسهوله

زهره. مادام عرفت يبقي من حقك وطلعت فونها ورته صور كتير لابوه

فهد. اول ما شافه فتح عيونه وانصدم

زهره. مالك يا قلبي

فهد. ابدا يا ماما 

زهره. اومال في ايه 

فهد. بذكاء قالها اصل شوفت صورته عالنت ف مؤتمر صحفي

زهره. بابا من اكبر رجال الاعمال ف البلد بقلمي نور عصام

فهد. طيب ممكن انزل عالبحر شويه 

زهره. حبيبي علشان خاطري متزعلش انا اصلا نسيت ووجودك جنبي كفايه عليا جحيم بين والفهد الاسد بقلمي نور عصام

فهد. متقلقيش ياماما 

زهره. طيب ننزل مع بعض

عليه. سيبه يا بنتي وبصتله وقالت اوعي تتأخر 

فهد. باس عليه وقالها ربنا يخليكم ليا ونزل

زهره. قعدت تعيط وعليه اخدتها ف حضنها وقالت كان هيعرف بس هو استعجل معلش جايز يكون احسن محدش عارف بكرا في ايه

فهد. نزل وقعد عالشط وبعد شويه لقي بنت ماشيه جنبه وقالت واو 

فهد. بصلها بأرف

البنت. براحه علي نفسك شويه 

فهد. قام وقف وقالها انتي بتكلميني انا 

البنت. اومال بكلم مين يا حيلتها 

فهد. قرب عليها وقالها هو انتي تعرفيني علشان تكلميني

البنت. نتعرف يا قمر ايه المشكله

فهد. بزهئ قالها غوري من وشي مش ناقصك

البنت. تك غوره تاخدك 

فهد. مسكها من دراعها وقالها لسانك اللي قل ادبه عليا دا تدخليه جوا بوئك بدل ما اقطعهولك فاهمه 

البنت. متقدرش انت مش سايف نفسك ولا ايه حتت عيل

فهد. مسك شعرها بايده التانيه وقالها غلطي وانا عندي اللي غلط لازم يتربي وزئها بقوه وقعت عالارض 

البنت. بصوت عالي قالت ينفع كدا توقعني عالرمله تعورني

فهد. مال عليها وقالها المره الجايه هرميكي ف البحر 

البنت. بصتله ومشيت

فهد. تك الأرف واذا بصوت تصفيق من وراه فهد التفت لقي اسد 

اسد. برافو بس مكنش ينفع تستقوي علي بنت كدا يا بطل 

فهد. جري عليه وبعدين مسك نفسه ووقف

اسد. انت راجل وربنا اداك قوه اكتر منها ودا مش معناه تستخدمها بعنف مع اللي اضعف منك 

فهد. غلطتت فيا وانا اللي يغلط فيا اندمه مش موضوع قوه 

اسد. تعرف بتفكرني بنفسي وانا صغير 

فهد. جايز اكون طلعلك

اسد. استغرب رده 

فهد. اصل ماما طيبه قوي ودايما بتسامح لكن انا لا وبعدين قاله انت جيت امته ونازل فين

اسد. جيت انهارده ونازل هنا وشاور لبعيد شويه

فهد. بص ما كان ما اسد شاور علي فيلته

اسد. دي فيلتي

فهد. هخدها منك

اسد. بصله باستغراب وقاله ايه

فهد. هخدها منك

اسد. بمرح قال للاسف معنديش بنت اجوزهالك وادهالها هديه

فهد. مش محتاج اتجوز بنتك 

اسد. يعني ايه 

فهد. هاخد منك كل شئ تملكه كل شئ

اسد. بهزار قاله دا حقد طبقي دا ولا ايه

فهد. مين قالك انك احسن مني

اسد. ف نفسه قال دا عيل وبعدين قاله نور عصام عموما ركز وذاكر واجتهد واتعب شويه وانت يبقي عندك زيي واحسن مني كمان

فهد. اكيد بس بردو هاخد منك كل شئ تملكه

اسد. قاله انا ابويا كان رجل اعمال وانا عملت لنفسي اسم من غيرو وبعد وفاته كملت بردو باسمي اسمه 

فهد. متقلقش باذن الله هعمل كدا 

اسد. مش عارف ليه حاسس انك تقصد كل كلامك

فهد. بقوة طفل مقهور قاله هنتقابل تاني وزي ما قولتلك هاخد منك كل شئ تملكه جحيم بين الفهد والاسد بقلمي نور عصام

اسد. وانا موافق 

فهد. قام وقف وقال هنتقابل بس ف جحيم بين الفهد والاسد 

اسد. شك ف كلامه وقال .......

ياتري اسد قال ايه وهيعمل ايه

وفهد هيقدر يسيطر علي نفسه ام برائته كاطفل هتتغلب عليه

روايه جحيم بين والفهد والاسد

تفاعلوو بعشرييين ملصق 

ومتابعه لصفحتي الشخصيه 

وانتظروني باحداث كلها إثاره وتشويقالفصل السادس
اسد. قال انت اسمك ايه يا فهد

فهد. فهد كفايه لحد مانتقابل ف الجحيم يا اسد 

اسد. حاسس اني اعرفك

فهد. من زمان قوي

اسد. طيب انت ليه مش واضح

فعد. بالعكس مفيش اوضح من كدا

اسد. مش بحب الغموض 

فهد. كل شئ ف وقته بيكون حلو

بيسان. خالو خالو

اسد. تعالي حبيبتي

بيسان. ليه اتأخرت كل دا وبصت علي فهد

اسد. قالها دا فهد صاحبي 

بيسان. صاحبك

اسد. ايوا هو صغير شويه لكن قوي جدا 

بيسان. مش قوي يعني

اسد. ضحك وقاله فهد دي بيسان بنت اختي عندها تسع سنين 

فهد. بصلها بكبرياء وبعدين قال ل اسد حتي دي كمان هخدها منك

اسد. ههههههه

فهد. قرب منها وقالها ايه رايك ف مباراه بين الفهد والاسد

بيسان. واوا دي هتجنن

فهد. طيب ايه رايك لو الفهد غلب الاسد

بيسان. ابتسمت وبعفويه مسكت ايده 

فهد. بص ل اسد وابتسم

بيسان. رفعت ايدو وقالت هيكون بطلي

فهد. بص ل اسد وقال شوفت مقالش الكل قالت بطلي

اسد. فهم كلام فهد وقاله مشوفتش اذكي منك 

فهد. ولسه حضرتك

اسد. طيب ايه رايك تيجي معنا البيت وتتعرف علي هيثم اخو بيسان وكمان اختي بقلمي نور عصام

فهد. مره تانيه يا اسد

اسد. احنا فيها ليه لأ

فهد. ماما تقلق عليا

اسد. طيب كلمها 

فهد. معلش خليها مره تانيه

بيسان. طيب اجي معاك تقولها ونرجع تاني

فهد. طيبه قوي البت دي بقلمي نور عصام 

اسد. بنوته ومش قدك يا فهد

فهد. فرق سنه مش كتير يعني

اسد. ما اعتقد مش فاهم كلامي يا فهد

فهد. ضحك وقال انا اتأخرت لازم امشي

بيسان. معاك فون

فهد. بص ل اسد وقال مستعجله قوي البت دي 

اسد. قاله جايز حست باللي خالها حسه

فهد. اللي هو ايه

اسد. ان في رابط بينا

فهد. جايز بردو

بيسان. ها يا فهد هات رقمك

فهد. حاضر يا قمر وادهولها فعلا

اسد. ممكن اخده ابقي اتطمن عليك

فهد. مفيش مشكله والتفت

اسد. هتمشي من غير ما تسلم عليا 

فهد. بصله تاني

اسد. راح عليه واخده ف حضنه وشدد من احتضانه

فهد. براحه يا با

اسد. لا لا انت فهد وقوي

فهد. مسك نفسه بالعافيه وبعدين قاله عندك شك

اسد. لا طبعا بقلمي نور عصام

بيسان. طيب وانا مش هتسلم عليا

فهد. مسك ايدها وقالها هنتقابل قريب وابتسم ومشي

اسد. اخد نفس بصوت عالي وقال يارب ليه دايما كل ما اشوفه احس ان مش عاوزه يمشي عاوزه دايما ف حضني 

بيسان. خالو 

اسد. نعم ياروحي

بيسان. يلا علشان ماما جهزت الاكل

اسد. حاضر ومشيو

وما اسرع الايام

فهد. كان طالب مجتهد ودخل كلية طب

نهله. انت يا استاذ زفت كل دا نوم

فهد. بنوم قال اخفي من قدامي بدل ما اقوم اقتلك

نهله. الساعه سابعه وعندنا محاضره انجز قوم

فهد. مش قايم غوري من وشي

نهله. شدت الغطي من عليه وقالت اخلص المحاضره مهمه ودي كانت نهله بنت الجيران والشقه قصاد شقتهم ومتربين مع بعض ودخلو كليه واحده وكتير يحبو بعض

فهد. قسما بالله لو ما خفيتي من قدامي ف ظرف دقيقه ما هتعرفي هعمل فيكي ايه بقلمي نور عصام

نهله. وريني هتعمل ايه

فهد. ف لحظه كان قايم ومسكها من شعرها

نهله. الحقيني يا طنط زهره يا تيتاااااا

زهره. ضحكت ودخلت وقالت بس بقا يا فهد مش كل يوم كدا

فهد. طيب متقوليلها هي الكلام دا

زهره. الحق عليها اللي بتصحيك وخايفه عليك

فهد. مش عاوزها تخاف عاوزه بس تغور من وشي وملهاش دعوه بيا

نهله. بضعف قالت بقا كدا يا فهد وانا بحبك وبخاف عليك خلاص مش هكلمك تاني انا عرفه انك مش طايقني حقك عليا وعملت زعلانه

فهد. بصلها صعبت عليه قالها خلاص خلاص متزعليش انا اصلا مقدرش استغني عنك وساب شعرها

زهره. عوجت بوئها وبهمس الله عليكي يا بت يا نهله قدرتي 

فهد. سمعها وقبل تكمل كان مسكها من قفاها  

نهله. ايه مسكت المخبرين دي يا باشا كدا برستيجي يبوظ

فهد. فاكره انك هتضحكي عليا

نهله. مين قال كدا دا انت فهد هو انت اي حد وبعدين قالت احم طيب معلش ممكن بس علشان ميعاد البطاطس المقليه اصل طلبتها من طنط

فهد. قالها مبتاكليش ف بيتكم ليه

نهله. انا حره عاوزه اكل مع حبيبي

فهد. ابتسم وسابها 

نهله. كان لزمتها ايه قلة القيمه دي وانت مسكني كدا وكأنك ماسك حرامي وبعدين قالت منك لله يا عبدالله

زهره وفهد. ههههه هههههههه

زهره. طيب يلا علشان الفطار جاهز

فهد. حاضر يا ماما 

وبعد شويه جهزو علشان ينزلو

زهره. عاوزه حاجه يا قلبي

عليه. سلامتك حبيبتي

نهله. كان فيها ايه يعني لو كنت دخلت فنون جميله رياض اطفال مالي انا بس ومال الطب والتشريح والكلام دا لكن ازاي سي عبدالله كل شويه يقولي فهد اشطر منك فهد نور عصام جاب مجموع اعلي منك فهد بيطلع الاول لما خلاني كنت عاوزه اطير واسبق فهد باي طريقه من الغيظ رجاله تجيب أكتئاب

فهد. وبردو فاشله وجبت مجموع اعلي منك

نهله. واحد ف النيه مش حوار يعني  

فهد. بمرح بردو فاشله  

زهره. فتحت الباب 

نهله. منك لله يا عبده عاللي انا فيه

عبدالله. ف حاجه يا نهله

نهله. بقول ربنا يخليك ليا يا بابا وميحرمني منك ابدا

فهد. جبانه

زهره. هههههه صباح الخير

عبدالله. صباح النور ونزلو كلهم

زهره. يلا يا حبايبي كل واحد يشوف طريقه ومشيو

فهد. اعملي حسابك انتي اللي هتحاسبي عالمواصلات انهارده مش كل يوم هحاسبلك انا بقلمي نوز عصام

نهله. عيب عالرجاله

فهد. ملكيش فيه هتحاسبي بردو

نهله. مجبتش فلوس انهارده

فهد. ارجعي هاتي

نهله. بقا كدا 

فهد. ايوا وركبو الباص وبصلها

نهله. فهد ابو الكرم كله 

فهد. متحاوليش

نهله. اعوذ بالله آل فهد آل

فهد. هههههه

نهله. بغيظ قالت دا انت محصلتش حتي قطه

فهد. مردش عليها 

وبعد بعض الوقت وصلو الجامعه

نهله. يا لهوي المحاضره ابتدت والدكتور دا رخم ومش بيحب حد يدخل بعده ربنا يستر بقلمي نور عصام

فهد. مالك يا بت انتي ماشيه معايا

نهله. بصراحه انا مش عرفه هو ببخاف منك كدا ليه دا بيترعب

فهد. يلا وانتي ساكته

نهله. اموت واعرف ايه اللي بينكم دا مخوف كل الجامعه ولحد عندك وبيتلجم وكانه طفل مش دكتور دا اليوم اللي غبت فيه وانا دخلت لوحدي وكنت متاخره طردني لكن معاك حاجه تانيه

فهد. عدي الجمايل دي بقا

نهله. بلا نيله وكانو دخلو

د سليم. بصلهم وما اتكلم

فهد. قعد وجنبه نهله

نهله. بهمس قالت يارتتي كنت فهده بنت اسد

فهد. ابتسم ومارد

عند. اسد

اسد. مش هينفع يا مني لحد امته هتفضلي كدا

مني. لحد ما جوزي يزهئ ويرجع تاني

اسد. بأمكاني ارجعه وانتي عرفه

مني. خليه علي راحته

اسد. يعن عحبك بهدلتك كل سنه تروحي شهر ولا اتنين وتسيبي ولادك 

مني. معلش بقا بقلمي نور عصام

اسد. اه من قلبك العبيط دا

مني. ابتسمت 

اسد. عموما يا ستي سافري وولادك ف عنيا وانتي عرفه وهو علشان ابن عمي بردو انا ساكتله

مني. ابتسمت وبعدين قالت لحد امته يا اسد هتفضل كدا 

اسد. لحد ما الاقيها وارجعها لحضني تاني

مني. جايز اتجوزت

اسد. انا مطلقتهاش علشان تتجوز 

مني. انا حسه انها سافرت برا مصر علشان لحد دلوقتي مش قادرين نوصلها خالص ولا ف اي خبر عنها

اسد. بتنهيده قالها هرجعها تاني باذن الله

مني. تفتكر ايه اللي حصلها 

اسد. بحزن وندم قالها اكيد انهارت تماما بعد اللي عملته فيها وخصوصا لما البيبي نزل ودموعه نزلت وبعدين قال وأكيد مع الايام بتحاول تعيش وخلاص انا عارف زهره كويس

مني. طيب انت متأكد ان البيبي نزل

اسد. بقهر ودموعه نزلت قال اكيد لاني شوفت الدم نازل منها 

متي. حضنته وطبطبت عليه

لسد. انا قتلت ابني وشكيت ف مراتي انا غبي غبي

مني. اهدي حبيبي دا نصيب

اسد. انا هفضل اتعذب كل عمري بسبب اللي عملته فيها وف ابني

مني. بتحاول تخفف عنو قالت وانت منين كنت تعرف انت اتصرفت علي الاشعه والتحايل اللي معاك

اسد. بقهر كان لازم اسمع منها لكن انا مشيت ورا شيطاني دي زهره يا مني زهره اللي حبيتها اربع سنين واتجوزتها وانا بموت فيها وبعشقها

مني. خلاص يا اسد اهدي وان شاء الله ربنا هيجمعكم تاني

اسد. يارب 

عند زهره

مجدي. مدام زهره

زهره. نعم استاذ مجدي

مجدي. انا عندي عشا عمل ومحتاجك علشان معايا واحد اجنبي

زهره. اتنهدت وقالت طيب معنديش مانع بس اجيب فهد معايا

مجدي. بصلها واعجب بيها وبكلامها وقالها مفيش مشكله

زهره. تمام الساعه كام بقلمي نور عصام

مجدي. 8

زهره. اوك

في الجامعه بعد انتهاء المحاضره

نهله. احترم نفسك شويه وبطل تكلم البنات

فهد. هو انا كلمت حد هما اللي بيكلموني

نهله. وانت ايه ما بتصدق

فهد. وانت مالك يا بارده

نهله. بقا كدا يا فهد وانا اللي بسرح بفل بعد الكليه علشان اساعدك تنجح وتبقي دكتور كبير اخرتها تعرف بنات وتتصرمح 

فهد. ههههههه

نهله. كمان بتضحك وانا اللي سايبه ولادي ف الشارع من الصبح علشان يجمعو شويه فلوس ليك مش كفايه انهم يتامي وابوهم اعمي وبردو مبهدلاهم جحيم بين والفهد والاسد بقلمي نور عصام

فهد. بضجك قال يتامي وابوهم اعمي حتي ف التسول فاشله

نهله. منك لله يا عبده مدتنيش فرصه ادخل المجال اللي عوزاه

فهد. هههههه يلا يا متخلفه ومشيو 

وتاني يوم

ام نهله. خبطت علي زهره

عليه. فتحت 

ام نهله. صباح الخير يا ماما

عليه. صباح الخير تعالي 

ام نهله. فين فهد

عليه. بيلبس 

فهد. انا جاهز خير يا طنط ف حاجه

ام نهله. هو انتو معندكوش جامعه انهارده ولا ايه

فهد. عندنا طبعا فين نهله

ام نهله. نايمه ومش راضيه تقوم 

فهد. نايمه متخلفه من يومها دا احنا عندنا امتحان 

ام نهله. طيب روح صحيها علشان انا لو دخلتلها هبهدلها من غيظي منها حاجه تأرف

فهد. طيب هي نايمه ازاي يعني

ام نهله. هيكون ازاي يعني

عليه. يا وليه افهمي

ام نهله. فهمت وقالت لا اتطمن دا واحد صاحبك هو اللي نايم 

فهد. طيب تعالي معايا ودخلو وراح عالمطبخ وجاب تلج وراح عليها وحطهولها ف قفاها

نهله. قامت مفزوعه وبتصرح وعماله تتلوي

فهد وامها. ههههههه هههههه

امها. احسن علشان تقومي والله فكره حلوه يا فهد

نهله. منكم لله حرام عليكم 

فهد. ههههه حلوه تمارين الصباح دي يانونو

نهله. بغيظ حدفته بالمخده وقالت غور من وشي 

فهد. خمس دقائق تكوني جاهزه علشان الامتحان يا فاشله

نهله. منك لله انت وعبدلله

وحل المساء علي الجميع

مجدي. فينك يا زهره

زهره. ثواني ونكون قدامك وفعلا دخلو

فهد. اهلا عمو ازيك

مجدي. نورت يا دكتور 

زهره. قعدت وفهد ومجدي ومعهم عميل اجنبي اتكلمو ف الشغل وزهره طبعا ترجمت كل الحوار باللغة العربيه 

العميل. كل شويه يبص ل زهره

زهره. لاحظت وتلاشت نظراته وما عطته اهتمام

العميل. باللغه الفرنسيه قالها انو معجب بيها وعاوز يخرج معها

فهد. هنا قام وقف وقال باللغه الفرنسيه اذا كنت فاكر ان محدش هنا فاهمك تبقي غلطان ومسكه من ياقة قميصه وقاله لو ما احترمت نفسك بربيك انا وعلمك الأدب 

زهره. خلاص يا فهد يلا نمشي 

العميل. اتفاجئ باللي حصل 

مجدي. اهدي يا فهد هو قال ايه

فهد. حيوان وبصله وقال باللغه الفرنسبه انها بتكون امه

العميل. فتح عيونه ومش مصدق انها ام لشاب 

فهد. بعصبيه قال اعتقد كدا استاذ مجدي الشغل خلص عن اذنك ومسك ايد امه ومشي بقلمي نور عصام

مجدي. فهد فهد 

العمل. احرج

مجدي. فهم ان هو عاكس زهره 

العميل. سوري

فهد. مع امه قالها راجل حقير 

زهره. حبيبي اهدي وبصتله وابتسمت

فهد. ابتدي يهدي وبعدين قالها مبسوطه كدا 

زهره. مبسوطه ان بقا عندي راجل بيدافع عن امه 

فهد. دا انا اقتله كمان لو 

زهره. قاطعته وقالت ربنا يخليك ليا وانتهي اليوم

ومرت الايام سريعا

فهد. خلص دراسه 

زهره وعليه الف مبروك حبيبي 

فهد. بما اني طالع بتقدير ف انا هسافر برا احضر ماجستير ودكتوراه

زهره. بحزن برا

فهد. متقلقيش يا ماما انا مش هسيبكم انا كلمت واحد زميلي اكبر مني بسنه مسافر السنه اللي فاتت يجهز سكن لينا ومن بكرا هننزل نعمل جواز سفر للكل بقلمي نور عصام

زهره. لا يا حبيبي دي مصاريف كتير 

فهد. مش هسافر من غيركم ف متتعبوش نفسكم

عليه. طيب سافر يا قلبي انت وماما وانا هفضل هنا 

فهد. ومين قال اني هقدر استغني عنك يا تيتا ومن الاخر كدا لو عاوزيني احقق نجاحي وابقي كويسه تسافرو معايا غير كدا انا هرفض السفر بقلمي نور عصام

عليه. ربنا يوفقك ياربني وينجحك وتبقي احسن دكتور ف الدنيا كلها

زهره. دموعها نزلت 

فهد. حضنها وقالها ربنا يخليكي ليا 

وبعد كام يوم خلصو كل الإجراءات وحجزو للسفر تاني يوم

فهد. ماما انا هنزل اشتري حاجه وجاي

زهره. وانا جايه معاك ممكن 

فهد. هو انا اطول امشي جنب القمر وفعلا نزلو وبعد ما خلصو راحو عالبحر شويه 

زهره. قالت انها اتكلمت مع مجدي وهو اتفهم الموضوع

فهد. استاذ مجدي طيب جدا

زهره. فعلا 

فهد. بص ل امه وقالها قومي معايا 

زهره. علي فين 

فهد. هنلعب شويه عالشط وننزل البحر واخد منها الاكياس اللي معها وحطهم عالارض ومسكها من ايدها وجري بيها 

زهره. مجنون صح

فهد. مجنون باحلي موزه ف الدنيا كلها وبدئو ينزلو الميه

زهره. ينفع كدا هنمشي ازاي 

فهد. البيت قريب وسكت

زهره. مالك يا قلبي 

فهد. اتنهد وقال كنت حابب تكون المجنونه نهله معانا دلوقتي انتي عرفه من وقت عرفت بالسفر وهي زعلانه 

زهره. راضيها قبل تمشي

فهد. متقلقيش ومره واحده شالها ونزل الميه وقعدو يلعبو مع بعض

وبعد بعض الوقت 

زهره. كفايه بقا 

فهد. لسه شويه

زهره. علشان تيتا 

فهد. احرجتيني يا قمر وطلعو 

زهره. ينفع كدا بقا 

فهد. قالها خدي يا ستي القميص بتاعي البسيه

زهره. وانت هتمشي كدا 

فهد. لابس تيشيرت اهو ومسك ايدها وباسها وقالها عاوز اخليكي مبسوطه وفرحانه ومش عاوز اشوف نظرة الحزن اللي دايما ف عيونك دي خالص علشان خاطري

زهره. انبساطي وسعادتي ف وجودك جنبي وف حضني حبيبي

فهد. انتي كدا بتعاكسيني وانا شاب وممكن انهار 

زهره. هههههههه

فهد. يلا بينا 

اسد. كان واقف عالبحر من بعيد شويه وشايفهم بس مش متأكد قوي منهم وكان معجب بيهم وبحركاتهم قرب شويه عليهم 

زهره. شالت الاكياس هي وفهد من الارض والتفتت بوشها تبص عالبحر مره اخيره قبل تمشي

اسد. شافها غمض عيونه علشان يتأكد منها وبعدين انصدم 

تفتكرو ايه اللي هيحصل 

وهل علاقة فهد ب بيسان لسه موجوده ام لا

وياتري اسد شاف فهد بعد ما كبر ولا لا

رواية جحيم بين الفهد والاسد 

بقلمي نور عصام 

تفاعلووو بعشريييين ملصق 

تابعوني

واستوني باحداث مثيييرة جدااالفصل السابع
اسد. شاف زهره ومن صدمته وقف مكانه مش قادر يتحرك ولا قادر صوته يطلع بس بصلها والدنيا لفت بيه

فهد. يلا يا ماما

زهره. يلا يا قلبي ومشيو

اسد. ف نفسه قال زهره زهرتي مراتي قدامي معقول بعد كل السنين دي اشوفها مره تانيه قدامي كدا زهرتي عمري كله حبيبتي وبس فاق من دوامته ما لقاها قدامه التفت بكل مكان مش موجوده صرخ باعلي صوت وجري زي المجنون يدور ف كل مكان عالبحر وخرج برا الشارع بردو مفيش كان هيتجنن ركب عربيته وعمال يدور عليها 

فهد وامه. وصلو البيت 

زهره. الله يسامحك يا فهد مشيتنا كدا

فهد. معلش يا قمر بس حسيت اننا لازم نتجنن شويه

زهره. يسعدلي مجنون قلبي

فهد. ههههه وبعدين قالها طيب ادخلي يا قلبي عقبال ما اشوف المجنونه نهله

زهره. طيب تعالي غير علشان متتعبش

فهد. دقيقه بس وجاي متقلقيش وخبط عالباب

ام نهله. فتحت اهلا فهد تعالي

فهد. فين نهله

امها. جوا ف اوضتها

فهد. دخل وخبط عليها ما ردت خبط تاني ودخل

نهله. كانت نايمه عالسرير وبتعيط

فهد. راح عليها وقعد جنبها وقالها ليه كل دا

نهله. بدموع بصتله

فهد. هو حد قالك اني هموت منا اهو معاكي

نهله. انهارت وعيطت بصوت عالي بقلمي نور عصام 

فهد. اخدها ف حضنه وطبطب عليها وقالها قلبي اهدي انا هكلمك كل يوم مش هسيبك ابدا هو انا عندي كام نهله دي مجنونه واحده بس

نهله. ازاي هعيش من غيرك اربع سنين

فهد. بهزار قالها دا انتي ما هتصدقي

نهله. بصتله بغيظ

فهد. ايوا هتخلصي مني ومن تحكوماتي فيكي كل شويه ومن غروري وكبريائي اللي كل شويه تقوليلي انت بقلمي نور عصام مغرور وحط ايده علي شعرها وقالها دا انتي هتعيشي حياتك وطفولتك براحتك اللي معشتهاش قبل كدا بسببي

نهله. حضنته بقوه وقالت خليك علشان خاطري صدقني هتعب من غيرك مش هعرف اكمل انا مش بعرف اعمل حاجه مم غيرك انت اللي بتقويني وبتديني ثقه ف نفسي انت اللي بتخليني اقدر اواجه اي حد صدقني مش هقدر اعيش من غيرك

فهد. بحزن علي حالها قالها طيب انتي مش عوزاني اكون ناجح واعمل مستقبل كويس سواء مادي او عملي

نهله. اكيد بس وانت جنبي

فهد. اتنهد وقال علشان خاطري اتقبلي فكرة سفري وانا والله مش هخليكي تحسي اني غبت عنك وكمان يا قلبي انتي هتستلمي الشغل ف مستشفي وهتنشغلي ومش هتفضيلي خالص

نهله. دموعها نزلت

فهد. طيب قومي يلا غيري واجهزي علشان هنخرج

نهله. بتعيط بقلمي نور عصام

فهد. بمرح قالها خلاص براحتك انا كنت عاوز اخرجك معايا قبل اسافر الطياره اصلا الساعه خامسه الصبح

نهله. ايه بدري اوي كدا

فهد. هو انتي اول مره تعرفي ما انتي عرفه

نهله. مركزتش

فهد. طيب ايه هنخرج ولا اروح انام انا عندي سفر بدري

نهله. بقلة حيلة قالت خمس دقائق واكون جاهزه

فهد. بهزار لا خمسه كتير هما اتنين ويلا فات منهم واحده

نهله. ابتسمت بحزن

فهد. قام وقف وحضنها وقالها والله انا اللي من غيرك ومن غير غبائك مش عارف هعمل ايه

نهله. بقا انا غبيه

فهد. اجبلك عبدالله

نهله. ضحكت

فهد. ايوا كدا يا قلبي يلا اجهزي ومشي 

وبعد شويه

نهله. راحت خبطت عليهم

فهد. فتحلها وبصلها وقالها ايه دا 

نهله. ف ايه

فهد. حد قالك انك راحه حنة بنت خالتك

نهله. الله مالي يعني

فهد. غوري غيري اللي انتي لبساه دا وشيلي الارف اللي حطاه علي وشك بدل ما احلف عليكي ما احنا خارين واطلع عينك 

نهله. مفيش وقت وبعدين البس حلو اهو

فهد. ركن عالباب وقالها هعد لعشره لو ما لقيتك جاهره بلبس كويس

نهله. قبل يكمل دخلت تاني عندهم

زهره. براحه عليها مش كدا ومتزعلهاش كفايه حالتها دي

فهد. اصبري بس عليا ان ماورتها علي لبسها دا

عليه. حبيبي انت مسافر ودا صعب عليها وانت عارف ف لازم تكون هادي معها وتحاول تنسبها شويه لانها بجد تعبانه نفسيا

فهد. حاضر يا تيتا

زهره. خرجت وقالت انا جاهزه حلو كدا ولا ايه

فهد. بصلها وقالها اتنيلي امشي قدامي

زهره. ضحكت وقالت مفيش فايده

نهله. يا ساتر عليك ونزلت

فهد. يلا يا ختي وبعد شويه كانو ف مكان هادي

نهله. اوعي يا فهد تنساني

فهد. انتي عبيطه يا بت

نهله. خايفه سفرك وبعدك عني ينسوك نهله اللي ملهاش حد غيرك ف الدنيا كلها انت عارف مكانتك عندي بقلمي نور عصام

فهد. ابتسم وقالها مستحيل وانتي عرفه

اسد. بيدور وبردو مش لاقيها 

زهره وعليه وام نهله قاعدين مع بعض يتكلمو ويسترجعو احلي ايامهم مع بعض قبل السفر

هيثم. خالو انت فين

اسد. بصوت مبحوح قال في حاجه

هيثم. لا ابدا بس بتطمن عليك انت اتأخرت قوي

اسد. شويه وجاي متقلقش وقفل وبعد فتره من اللف والتعب رجع وقرر يدور تاني ومش هيسكت

فهد ونهله. اتمشو مع بعض وفهد فسحها وحاول يهديها ويخليها تتقبل فكره السفر واشتري لها هدايا وبعد شويه رجعو البيت وقعدو كلهم مع بعض قاعده عائليه حلوه

وبعد ساعات حان موعد الرحيل 

زهره وعليه جاهزين وكل شئ تمام  

فهد ونهله حضنين بعض ودموعهم نازله

عبدالله وام نهله قالو يلا يا حبيبي هتتأخرو

نهله. انا هاجي معاك المطار 

عبدالله حبيبتي خليكي انا هروح معهم

نهله. معلش يا بابا لازم اروح

فهد. خلاص يا عمي خليها تيجي واخدها من ايدها ونزلو 

وبعد بعض الوقت وصلو المطار

نهله. انهارت وتعبت

فهد. حضنها وقالها مستحيل انساكي متخافيش يا قلبي 

وبعد لحظات وداع من الكل كلها دموع وحب ودعوات الكل مشي

وحل الصباح علي الجميع

اسد. نزل تاني يدور علي زهره وللاسف مش لقيها

مجدي. اتصل عليه بالصدفه

اسد. بتعب رد 

مجدي. مالك يا اسد

اسد. مفيش واتكلمو مع بعض شويه وعرف ان مجدي مخنوق ان شغله مش كويس بسبب ان زهره مشيت ولكن بسبب حالته ما ركز بكلامه وبعد شويه قفل وعقله مشغول وبيقول ياتري انا شوفتها صح ولا كانت واحده تانيه وبعدين قال انا مستحيل اغلط فيها هي حبيبتي اللي شوفتها وانا متأكد هي زهرتي ومش هيأس

فهد وامه وجدته وصلو 

عليه. ياربي ايه الجو دا انا عاوزه ارجع مصر تاني

فهد. هههههه بكرا تتعودي يا تيتا 

زهره. ربنا يوفقك حبيبي

فهد. طبعا زهرتي متعوده عالجو دا والسفر 

زهره. ابتسمت بحزن 

فهد. اوبا بقا طبعا افتكرتي لما كنتي بتيجي وتتفسحي هنا

زهره. علشان ابنها ما يزعل قالت بس المرة دي غير دا انا مع حبيبي ونور عيني ربنا يخلهولي

فهد. فاهمها حضنها وبعد شويه كلم نهله يتطمن عليها ويطمنها

ودارت الايام والكل اتأقلم علي وضعه

كمال. يلا فهد 

فهد. نازلك اهو ودا صاحبه اللي من مصر ومعاه برا

كمال. ساعه علي ماتنزل بقلمي نور عصام

فهد. اهدي يا عم علينا واتجهو للجامعه والمشفي

زهره. كانت اشتغلت ف شركه كبيره بما انها بتعرف تتكلم لغات ف دا سهل عليها الموضوع بقلمي نور عصام

وما اسرع الايام وعدت ثلاث سنوات

كمال. انا هنزل مصر 

فهد. تمام بس زي ما اتفاقنا 

كمال. متقلقش انا كلمت دكتور امين وهو جاب الارض فعلا وانا باذن الله لما انزل هنفذ كل حاجه بنفسي

فهد. عاوزها من اكبر المستشفيات ف البلد

كمال. متقلقش ياصاحبي

فهد. انا واثق فيك وبس تخلص ببعتلك الاجهزه من هنا 

كمال. ان شاء الله بس بالله عليك حاول ترتاح شويه انت بجد بتتعب نفسك قوي مش كدا يا فهد احنا حاليا معانا تمن المشفي وبكل اجهزتها وان شاء الله ربنا هيكرمنا فيها لانها بتعبنا وبهدلتنا سنين

فهد. ان شاء الله وبعدين قاله متقلش عليا

كمال. خلي بالك من طنط وياريت لو تقدر تقنعها تقعد وما تشتغل

فهد. تعبت من الكلام معها وانت عارف

كمال. عيبها مش بتحب قاعدة البيت

فهد. للاسف

وبعد كام يوم 

كمال. سافر وبعد فتره اتصل بفهد وقاله ان بدأ ف بناء المشفي ومادام السيوله موجوده كل شئ يخلص بسرعه

فهد. تمام ربنا يعينك يا صاحبي وبعد ست شهور 

كمال. مبروك يا دكتور المشفي جهزت ومستني احلي واشطر واصغر دكتور يديرها بقلمي نور عصام

فهد. بفرحه الله يبارك فيك يا كيمو وبجد هي فعلا حلوه وتصميمها عالي جدا انا بصراحه متوقعتش تكون كدا

كمال. شوفت الصور كلها والفيديوهات 

فهد. ايوا

كمال. طيب امته تشرف

فهد. بس ست شهور ما انت عارف لازم اخلص 

كمال. علي خير ان شاء الله

فهد. كمال افتتح المشفي وشغلها 

كمال. مستحيل لازم انت تكون موجود

فهد. انا وانت واحد اعمل بس اللي بقولك عليه وقفل

زهره. الف مبروك حبيبي انا فرحانه قوي

عليه. ربنا يوفقك دايما يا بني

فهد. حضنهم وقالهم كل اللي انا فيه دا بوقفتكم جنبي ودعواتكم ليا

وبعد كام يوم 

زهره. فهد حبيبي رايح فين

فهد. عندي شغل يا ماما 

زهره. متتأخرش

فهد. هحاول وباسها وخرج وبعد شويه

لورا. هاي بيبي

فهد. هاي

لورا. حضنته ودخلو 

فهد. قعد معها شويه وبعين قالها عاوز منك طلب قلبي وطبعا الحوار مش باللغه العربيه ولكن انا بسهل عليكم وعلي نفسي اكيد 😍 

لورا. عيوني

فهد. فتح الاب توت وقالها عاوزك تضيفي اسمي هنا

لورا. بس دي مخاطره صعبه جدا بقلمي نور عصام

فهد. حضنها وقالها مفيش حاجه تصعب علي لورا حبيبتي

لورا. بصتله وسكتت

فهد. باسها وقالها ممكن عصير 

لورا. ابتسمت وقامت جابت العصير 

فهد. معلش يا قمري عاوز ميه وبس مشيت حط مخدر ف العصير

لورا. رجعت وقعدت مع فهد وبعد دقائق شدته ودخلت جوا الاوضه

فهد. دخل معها وباسها وبعد لحظات نامت واتصل 

زهره. فينك يا فهد كل دا

فهد. معلش يا ماما عندي شغل كتير ف المشفي وهبات 

زهره. طيب يا حبيبي خلي بالك علي نفسك

واشرقت الشمس بنور ربها

لورا. صحيت لقت فهد نايم جنبها فرحت وابتسمت وباسته من شفايفه

فهد. صباح الجمال 

لورا. مالت عليه 

فهد. حضنها وبعد شويه قالها اتأخرت ولازم امشي وقام اخد شاور وبعد شويه قالها متنسيش وغمز بعينه

لورا. اوك بيبي

فهد. باسها وخرج وبعد ساعه لورا بعتت صور 

كمان. صباح الخير 

فهد. صباح الرخامه

كمال. بقا كدا وانا اللي كنت عاوز اقولك ان كل شئ تمام

فهد. بجد 

كمال. ايوا 

فهد. ابتسم وقفل 

وبعد ثلاث أيام

اسد. بصوت عالي قال هيثم

هيثم. جري ايوا يا خالو 

اسد. تعالي ورايا عالمكتب وكان متعصب جدا

هيثم. دخل وهو مرعوب

اسد. ممكن افهم ايه دا

هيثم. فتح عيونه

ومن هنا ابتدي الجحيم بين الفهد والاسد

لو عوزين اكمل علقو بعشرين ملصق

ومتابعه لصفحتي الشخصيه 👈 مريم نور الصباح 

رواية جحيم بين الفهد والاسد

انتظروني بأحداث مشوقه جدا وكلها إثارهالفصل الثامن
اسد. بعصبيه قال ممكن افهم ايه دا

هيثم. فتح عيونه وقال مش عارف بس أكيد ف حاجه غلط

اسد. ازاي يحصل غلط وانت فين من دا كله

هيثم. هتصل عالشركه برا واعرف ازاي الشحنه لسه ما وصلت لدلوقتي برغم ان دا ميعادها

اسد. الشحنه وصلت يا بيه وانت نايم بس راحت لشركه تانيه واتوزعت لمستشفيات غير اللي احنا بنتعامل معها ودي كانت شحنه اجهزة طبيه ودا نوع نشاط شركه اسد استيراد اجهزه طبيه

هيثم. ازاي دول كلموني وقالولي انها خلاص خرجت من عندهم

اسد. فعلا خرجت بس لحد تاني يا بيه وانت نايم علي ودانك

هيثم. طيب انا هشوف مين عمل كدا

اسد. معك 24 ساعه لو ما وصلت للي عمل كدا اعتبر نفسك مرفود من الشركه وياويلك من اللي هعمله فيك 

هيقم. بزعل حاضر

اسد. انت عارف حجم الخساره اللي خسرناها قد ايه

هيثم. عارف بقلمي نور عصام

اسد. غور من وشي

هيثم. مشي

اسد. اتصل بالشركه الامريكيه واكدو ان الشحنه وصلت بميعادها اسد بنرفزه قال ما وصلت لشركتي 

لورا. قالت ان هما كل شئ سليم من عندهم اكيد الغلط من مصر

اسد. بعصبيه قالها هنشوف 

لورا. ابتسمت وبصت جنبها وقالت اوك وقفلت الفون

فهد. ابتسم وحضنها وبعد شويه مشي

زهره. ايه يا فهد كل دا شغل معدناش بنشوفك يا بني ف البيت خالص

فهد. معل
تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close