القائمة الرئيسية

الصفحات

آخر الأخبار

رواية جحيم بين الفهد والاسد الفصل التاسع والعاشر



الفصل التاسع والعاشر 
فهد. اخد بيسان وطلعو الفندق واتصل ب كمال وبعد دقائق كان مخلص كل شئ

كمال. مش عارف اقولك ايه بس اللي انت بتعمله دا غلط

فهد. ملكش فيه ويلا اتكل وياريت لو تنهي الحفله

كمال. طيب ونهله 

فهد. روحها وقولها اني جاني شغل مفاجئ

كمال. دا علي اساس انها هتقتنع بسهوله

فهد. اتصرف

كمال. طيب كلمها لانها مش هترضي تروح معايا وانت عارف

فهد. حاضر واتصل عليها فعلا وقالها انو كمال هيروحها

نهله. ليه وانت فين

فهد. عندي شغل مهم وقفل قبل ترد

كمال. مفيش فايده فيك

فهد. مع السلامه وزئه علي عالباب

كمال. ابتسم وقال براحه ياعم وغمز بعينه

فهد. غور من وشي وقفل الباب وراه

بيسان. كانت نايمه ومش حسه بحاجه بقلمي نور عصام

فهد. قرب منها وقعد جنبها وقال غصب عني لكن متطر اعمل كدا وقرب عليها اكتر

وبعد بعض الوقت

زهره. اتصلت ب فهد

فهد. رد عليها وقال نعم يا ماما

زهره. انت فين لحد دلوقتي نهله رجعت من بدري

فهد. عندي شغل

زهره. شغل ايه يا فهد دلوقتي

فهد. ماما يظهر ان حضرتك نسيتي اني دكتور

زهره. لا منسيتش يا فهد بس يظهر كدا ان انت اللي ناسي انك مدير وصاحب المشفي نور عصام يعني تقدر تروح وتكلف حد تاني وخصوصا ان لازم يكون ف دكاتره بليل

فهد. بس انا كمان دكتور ولازم اعمل شغلي بنفسي

زهره. ماشي يافهد لينا كلام تاني مع بعض لما ترجع وقفلت

فهد. اتنهد ونام تاني

وحل الصباح علي الجميع

بيسان. صحيت وفتحت عيونها وانصدمت

فهد. حس بيها بس ما اتحرك

بيسان. صرخت

فهد. فتح عيونه وقال ف ايه

بيسان. بصت لنفسها وله وقالت ايه دا ازاي انا جيت هنا وازي انا بالمنظر دا مستحيل ايه اللي حصل

فهد. قال مش عارف 

ببسان. بصوت عالي قالت ازاي مش عارف اومال مين اللي جابنا عفريت يعني وضربته ف صدره وقالت انت عملت فيا ايه

فهد. اهدي انا مش فاكر حاجه وبعدين شوفي نفسك يا دكتوره

بيسان. بصت لنفسها كانت مجردة تماما من ملابسها اما هو لابس 

بيسان. يعني ايه بقا دا

فهد. يعني انا زي ما انتي شايفه لسه بهدومي اما حضرتك اللي من غير وبصلها بتحدي وقال شوفي بقا انتي كنتي مع مين وعملتي فيا ايه وعاوزه تدبسيني بمصيبتك دي

بيسان. انا اخرص قطع لسانك انا مستحيل اعمل كدا

فهد. ليه هو سيادتك مش شايفه نفسك ولا ايه فوقي يا هانم

بيسان. عيطت بصوت عالي وقالت منك لله

فهد. مسكها من شعرها وقالها صوتك يعلي عليا هقطع لسانك فاهمه ويلا قومي غوري من هنا

بيسان. بصريخ قالت اغور اروح فين يا متخلف انته انت مجنون

فهد. متعليش صوتك

بيسان. انت ليه بتتكلم ببردو ومش حاسس بالمصيبه اللي انا فيها ليه مش مقدر الجحيم اللي انا هبقي فيه

فهد. وانا مالي

بيسان. يعني ايه وانت مالك

فهد. يعني انا معرفش جيت هنا ازي واعتقد اني زي ما دخلت لكن انتي بقا اللي غلطي شوفي مع مين وصلحي غلطك يا حلوه

بيسان. لا يا فهد اوعي تقول كدا انا اخر حاجه فكراها هي اني كنت معك وبشرب عصير بس مش فاكره حاجه تانيه

فهد. حبيبتي احنا كنا ف حفله وانا شربت معك العصير وبعدين قعدت مع اصحابي ومشوفتكيش رواية جحيم بين الفهم والاسد بقلمي نور عصام تاني غير دلوقتي وبغيظ فيها قالها يعني لو انا اللي اخدتك وطلعنا اعتقد كنت هتشوفينا بوضع تاني غير كدا

بيسان. فهد ارجوك متعملش معايا كدا

فهد. ببردو قالها ياريت تراجعي نفسك وتشوفي انتي ليكي علاقه بمين وتصلحي اللي حصل ولو عاوزه مني مساعده اكيد بعملهالك علشان بس صداقتنا ومعرفتي بخالك وكمان احنا ف النهايه زملاء

ببسان. لاااااااا لاااااااا لااااااااااا وصرخت بصوت عالي بكل قوتها

فهد. اشفق عليها وضمها لصدره وقالها اهدي اهدي 

بيسان. كانت مغطيه نفسها بالملايه قعدت تمسك فيها اكتر 

فهد. بيسان اهدي خلينا نتصرف

نهله. اتصلت عليه

فهد. بص لفونه شاف اسمها قال مش وقتك خالص

ببسان. بصتله وهي مقهوره

فهد. قالها حبيبتي اهدي 

بيسان. بدموع قالت ازاي هواجه ماما واخويا وخالي وبابا اللي متغرب علشاني والكل عنده ثقه كبيرة فيا ازاي ازاي 

فهد. قالها طيب انا عندي حل

بيسان. ايه هو

فهد. بما انك مش فاكره مين عمل كدا انا ممكن اساعدك ب أننا نتجوز

بيسان. بحزن قالت بجد يا فهد

فهد. طبعا انتي عرفه غلاوتك عندي ومقدرش اشوفك واقعه ف مصيبه وما اقفش جنبك بقلمي نور عصام

بيسان. طيب امته تيجي تقابل خالو وماما

فهد. لا اهدي كدا واسمعيني

بيسان. ف ايه

فهد. احنا هنتجوز عرفي لفتره وبعدها كل واحد يروح لحاله

بيسان. بدموع قالت عرفي هو دا الجواز ف نظرك

فهد. انا بحاول اساعدك

بيسان. تساعدني ف انك تدمرني اكتر ما انا متدمره

فهد. خلاص براحتك انا عرضت عليكي مساعدتي

بيسان. طيب اتجوزني رسمي فتره وبعدها طلقني

فهد. ببردو قالها اسف انا متجوزش واحده غلطت ومش عرفه مع مين اعذريني دا شرف واسم عيله وانا مضيعوش بسهوله كدا

بيسان. دموعها ذادت وبعدين قامت ولبست هدومها

فهد. التفت علي ما قامت ودخلت لبست وطلعت

بيسان. بصتله وما اتكلمت

فهد. قالها فكري وانا تحت امرك وبعدين قالها تعالي اوصلك

بيسان. نزلت معاه وهي الحزن ماليها 

فهد. بعد شويه ف العربيه قالها اوصلك فين

بيسان. بدموع قالت انا عايشه مع خالو

اسد. طيب ممكن العنوان وهو اصلا عارفه

بيسان. قالت العنوان

وبعد بعض الوقت وصلو

فهد. اتفضلي واتمني تفكري ف كلامي

بيسان. نزلت وما اتكلمت بقلمي نور عصام

فهد. لمح اسد خارج مشي قبل يشوفه

وبعد اسبوع

فهد. بيفكر ف بيسان

كمال. دخل عنده وقال ايه يادكتور عندك عمليه وكل شئ جاهز

فهد. حاضر وبعدين قال د بيسان جت

كمال. لا لسه من وقت الحفله وهي ما جت

فهد. اتنهد ومشي 

وبعد انتهاء العمليه

كمال. مبروك يا فهد العمليه ناجحه جدا 

فهد. تسلم كمال والباب خبط ودخلت بيسان

كمال. بصلها وقال اهلا دكتوره فينك دا كله

بيسان. بحزن قالت كنت تعبانه شويه

كمال. الف سلامه عليكي يا كتوره وقال طيب استأذن انا ومشي

بيسان. راحت علي فهد وقالت انا موافقه

فهد. بصلها وقالها حمدلله علي سلامتك يا دكتوره

بيسان. قالت انا موافقه يا فهد علي الجواز العرفي

فهد. طيب اقعدي

بيسان. قعدت وقالت امته نتحوز

فهد. دلوقتي لو حبيتي

بيسان. تمام اكتب الورقتين بس انا ليا شرط

فهد. انا محدش يشرط عليا

بيسان. لازم تنفذه

فهد. بقوة مش عاوز اسمعه فاهمه لاني مش هنفذه

بيسان. ليا شرط يا فهد

فهد. ببردو قالها اتفضلي يا دكتوره شوفي شغلك انا مش بضيع وقتي ف الفاضي وبصوت عالي قالها اتفضلي اطلعي

بيسان. والدموع ف عيونها قامت ومشيت

فهد. آل شرط إل

نهله. خبطت ودخلت

فهد. خير يا نهله ف حاجه

نهله. ايه يا عم الوش الخشب دا امشي يعني

فهد. بيحاول يهدي قالها تعالي اقعدي

نهله. قعدت وقالت مالك يا فهد فيك ايه يا قلبي

فهد. مفيش بس مخنوق شويه

نهله. بمرح قالت بعد الشر عنك يا قلبي إن شالله البت الدكتوره بيسان اللي كانت طالعه من عندك دي بقلمي نور عصام

فهد. ابتسم علي طريقتها وحبها ليه وغيرتها عليه

نهله. قامت وقعدت قدامه عالمكتب وقالت ايوا كدا اضحك وفكها دا اللي يقرب منك ويزعلك اقتله وبعدين قالت ممكن اعرف مالك بقا

فهد. بهدوء قالها بعدين هقولك يا قلبي

نهله. هتخبي علي نونو حبيبتك اللي ملكش غيرها وهي كمان وبعدين حطت ايدها على شعره وقالت والله هتجنن واعرف مالك انت عارف اني بزعل لما بشوفك زعلان ولا فيك حاحه مدايقاك

فهد. مسك ايدها وباسها وهنا دخل كمال

كمال. احرج وقال اسف

فهد. تعالي يا كمال 

نهله. ما اتحركت من قدام فهد 

كمال. استغرب تصرفها وانها مش خايفه هو عارف انها مع فهد علطول بس ما اتوقع تكون كدا اتغاظ بس مش قادر يعبر عن اللي جواه

فهد. خير يا كمال

كمال. بص ل نهله

نهله. عوجت بوئها وبصتله بأرف وبعدين وقالت فهدي حبيبي انا هروح اشوف شغلي واجيلك تاني

فهد. طيب يا قلبي ومشيت

كمال. بعد خروجها قال انت انجننت ايه اللي انت بتعمله دا

فهد. عملت ايه

كمال. بعصبيه احنا ف مستشفي ازاي قاعد تحب وتعمل كدا

فهد. احب

كمال. اومال تسمي ايه اللي شوفته دا وبعدين قال انا عارف انكم قريبين من بعض بس مش كدا يعني افرض كان حد تاني اللي دخل

فهد. الدنيا كلها تدخل عادي 

كمال. بزهئ قال ايه البرود اللي انت فيه دا

فهد. اهدي انته الحمئه دي مش حلوه

كمال. تصدق انك رخم وبارد فعلا نور عصام

فهد. هههههههههه

كمال. بصله وعاوز يولع فيه

فهد. بضحك قال نهله دي اختي

كمال. بصله بستغراب ومش مصدق كلامه

فهد. ايوا اختي وراضعين علي بعض ومتربين مع بعض ومفاريقناش بعض ابدا غير لما سافرت وبعدين يا اغبي منها لو كنت فكرت شويه كنت فهمت من نفسك هو يعني ابوها كان هيسبها كدا بسهوله تقعد معايا ف البيت حتي نور عصام ف وجود ماما وتيتا ايه يعني مركب قرون ولا ايه دا راجل وفاهم ف الاصول وعارف ان بنته معايا ف آمان زي ما كانت طول عمرها انا بحبها جدا وبخاف عليها فوق ما تتخيل وهي كمان بتحبني جدا

كمال. بفرحه قاله لاحظت دا منها بس كنت فاكره حب 

فهد. ببردو قاله ما هو فعلا حب

كمال. متبقاش رخم بقا

فهد. قال دي اختي ويهمني سعادتها وفرحتها وبصله ورفع حاجبه وقال واللي يزعلها ياويله مني

كمال. ابتسم وقال اللي بقا 

فهد. هههههههه

كمال. يعني

فهد. انت غالي عندي وانا لاحظت اعجابك بيها بس كنت عارف انك مستحيل تفكر تقرب منها علي اساس انها حبيبتي

كمال. فعلا بس من هنا وجاي ممنوع تقول عنها حبيبتك

غهد. لا لا مش حلو كدا دي حبيبتي ونور عيوني ولعلمك من غير موافقتي ورضايا مفيش حاجه هتم

كمال. عارف دي عامله زي اللي متخدره بفهد يقولها يمين يمين شمال شمال ايه دا لغيا عقلها تماما 

فهد. قال منك لله يا عبده

كمال. ضحك وقاد مين دا 

فهد. لا متخدش ف بالك بكرا تفهم

كمال. طيب انا عاوزك تساعدني

فهد. عيوني 

كمال. ربنا يخليك يا يافهوده

ببسان. خبطت ودخلت

كمال. قابل بقا ومشي بقلمي نور عصام

فهد. ما بصلها خالص

بيسان. دخلت وقعدت قصاده وقالت ممكن تكتب الورقتين

فهد. بدون ما يبصلها طلع ورق وكتبه ومضي عليه وقالها امضي

بيسان. مضت عليه وقالت مش المفروض يكون ف شهود

فهد. لو عندك حد معين هاتيه 

بيسان. بتوتر قالت لأ طبعا مقدرش اعمل كدا

فهد. خلاص اسكتي ومسمعش صوتك

بيسان. ماشي يافهد

فهد. دكتور فهد فاهمه

بيسان. بصتله بغيظ

فهد. ها بقا كنتي عاوزه تقولي ايه

بيسان. استغربته

فهد. ايوا عندي فضول اعرف كنتي عاوزه تقولي ايه لما دخلتي قبل كدا بصتله فهم نظرتها قالها بمزاجي لكن غصب عني لأ

ببسان. اتنهدت وقالت مش عوزاك تلمسني لحد ما اعرف مين اللي عمل فيا كدا وليه وانا اصلا مليش اي اصدقاء شاب ولا ليا اي علاقه

فهد. ابتسم وقالها بس مترجعيش تعيطي 

بيسان. اعيط

فهد. ايوا طبعا وبعدين قالها اعملي حسابك انك دلوقتي مراتي ممنوع تتكلمي مع اي زميل ليكي إلا ف الشغل ممنوع تتعاملي مع اي راجل نهائي ايا كان فاهمه ممنوع خروج إلا باذني إياك تعملي اي حاجه منرغير ما اعرف فاهمه يا زوجتي العزيزه

بيسان. متقلقش انا اصلا مش من النوع دا 

فهد. رفع حاجبه وبصلها 

بيسان. بعصبيه قالت متبوصليش كدا انا معملتش حاجه انا مظلومه

فهد. مارد عليها

بيسان. عدم رده عليها ذادها عصبيه وغيظ

فهد. قالها اتفضلي دي ورقتك ويلا روحي علي شغلك

بيسان. لا لا انا مش هاخدها خليها معاك

فهد. وايه يثبت انك مراتي خليها معاكي انتي

بيسان. لا انا اخاف حد يشوفها وبعدين بصتله بضعف وقالت عندي ثقه فيك واعتقد انك عمرك ما هتتخلي عني

فهد. ثقتك ف محلها يا قلب الفهد

بيسان. وشها احمر من طريقته ف الكلام 

فهد. ابتسم علي خجلها ووشها الي احمر من اقل كلمه

بيسان. انااا هروح

فهد. دلوقتي

بيسان. الساعه اربعه

فهد. طيب استني اوصلك

بيسان. هجيب حاجتي

فهد. اوما بعيونه 

وبعد فتره وصلها وقالها خلي بالك علي نفسك

بيسان. بقلة حيله قالت ان شاء الله

فهد. مشي وبعد شوبه وصل بيته

زهره. بقا كدا يا فهد 

فهد. ايه بس يا ماما 

زهره. ليل نهار ف المشفي كدا 

فهد. غصب عني يا ماما ما انتي عرفه

عليه. ربنا يعينك يا بني انت عارف امك وخايفه عليك

فهد. راح عليها وباسها من خدها وقالها ادعيلي يا ماما 

زهره. ربنا يوفقك يا قلبي ويسعدك ويرزقك ببنت الحلال اللي تقعدك شويه ف البيت بقلمي نور عصام 

فهد. هههههه بردو

زهره. عاوزه اشوفك واشبع منك 

فهد. ضمها ليه وقالها ربنا يخليكي ليا وبعدين قال ايه مش هناكل بقا 

نهله. نزلت وقالت مفيش اكل

فهد. طبعا خلصتيه عارفك مفجوعه

نهله. مش هرد عليك

زهره. طيب يلا اغسل وتعالي الاكل جاهز 

وبعد مرور شهر

بيسان. راحت المشفي ودخلت لي فهد وصرخت

ياتري ايه اللي حصل

وفهد ايه اللي سكته الفتره دي علي اسد 

لو عوزين تعرفو تفاعلو بعشرييين تعليق

رواية جحيم بين الفهد والاسد

وانتظروني باحداث شيقه جدااااالفصل العاشر
بيسان. دخلت عند فهد وصرخت وقالت فههههد

فهد. قام وقف وقالها ايه مالك بتصرخي ليه

بيسان. بدموع قالت انا حامل

فهد. ابتسم وبعدين داري ابتسامته وقالها لا احنا متفقناش علي كدا

بيسان. منهاره قالت يعني ايه

فهد. احنا اتفقنا علي جواز عرفي فتره وبعد كدا كل واحد يروح لحاله ولو حد عرف من اهلك بعدين طبعا هتقولي انك كنتي متجوزه عرفي ودا احسن من انك تكوني غلطي لكن لحد هنا وانا مش مسؤل انا مش هتدبس ف عيل كمان مستحيل طبعا

بيسان. بضعف قالت فهد ارجوك متتخلاش عني انا بجد مش عرفه مين عمل كدا لاني مليش اي علاقه بحد ومحدش كان معايا غيرك لما صحيت بقلمي نور عصام 

فهد. امممم وايه كمان يادكتوره

بيسان. اتجوزني يا فهد علشان خاطري

فهد. ببرود واكتب الولد باسمي صح

بيسان. بدون وعي قالت لا مش مهم انا بعدين اكتبه باسم بابا

فهد. طيب خلاص محلوله ليه بقا عوزاني اتجوزك

بيسان. فهد ارجوك انا كدا هدمر كل اللي حواليا مش انا بس

فهد. انا خلاص هقطع الورقتين والاتفاف اللي بينا تنسيه

بيسان. لو عملت كدا يا فهد انا هموت نفسي

فهد. بهدوء قال وتفتكري بموتك الموضوع اتحل

بيسان. بصتله بقلمي نور عصام

فهد. ايوا انتي كل خوفك علي اهلك وبموتك بردو هما هيواجهو الناس يبقي معملتيش حاجه غير انك موتي كافره

بيسان. عيطت بصوت عالي

فهد. بتعيطي ليه

بيسان. بصتله وقالت انا هنزل البيبي واللي يحصل يحصل

فهد. برا المشفي بتاعتي احنا ناس نضيفه ومبنعملش عمليات مشبوهه

بيسان. اومال اعملها فين

فهد. مش شغلي

بيسان. بدموع قالت اتجوزني يا فهد قدام اهلي وبعد كدا هتصرف وانزله المهم تتجوزني رسمي

فهد. مضمنكيش

بيسان. يعني

فهد. ممكن تتدبسيني ف اللي ف بطنك وتقولي انو ابني

بيسان. لا لا مستحيل اعمل كدا انا بس علشان لو تعبت ولا حصلي حاحه يبقي طبيعي اني كنت حامل وبسقط مفيش مشكله

فهد. ويهون عليكي ابنك تنزليه

بيسان. بصوت عالي قالت هو انا عرفه ابوه علشان اخليه 

فهد. ولو عرفتيه هتخليه

بيسان. هموت ابوه الاول

فهد. ابتسم وقالها ليه كدا متتجوزيه وتصلحي اللي انكسر

بيسان. مستحيل انا لازم اقتله واخلص منه علشان اللي عمله فيا

فهد. خلاص اهدي وبعدين نشوف حل نور عصام 

ببسان. انت بتتكلم ببردو ليه انا ف مصيبه وانت عادي جدا

فهد. خلاص روحي اتصرفي بنفسك

بيسان. عيطت ودموعها مش قادره تسيطر عليها

فهد. ممكن تهدي وتتفضلي دلوقتي

بيسان. مسحت دموعها وبعد دقائق قامت

فهد. قام وقف وقال لسه اللي جي احلي

وبعد كام يوم

بيسان. خبطت ودخلت عند فهد

فهد. نعم حضرتك

بيسان. استغربت رده وقالت فهد عاوزه اتكلم معاك

فهد. معلش مش فاضي

بيسان. فهد فوق وكلمني عدل

فهد. رجع بكرسيه ورا وقالها فوقت اهو خير ف حاجه يا دكتوره

بيسان. بتحاول تكون هاديه اتنهدت وبعدين قالت ممكن اعرف بتهرب مني ليه احنا بينا اتفاق ولازم تنفذه

فهد. اعتقد يا دكتوره اني متفقتش معاكي علي عيل وان كان علي الورقتين اهو وف لحظه طلعهم من الدرج وقطعهم

بيسان. مصدومه من اللي عمله

فهد. ممكن بقا تتفضلي تطلعي برا

بيسان. غمضت عيونها ودموعها نزلت وبعدين قالت فهد ليه كدا انت الشخص الوحيد اللي عندي ثقه فيه انت الوحيد اللي اأتمنتك علي سري انا اعرفك من زمان من بقلمي نور عصام واحنا عيال وحبيتك كتير وصداقتنا قويه وانا مش بس بحبك كاصديق لا يا فهد انا بحبك بحبك واتمنيت اتجوزك وكنت بزاكر ليل نهار علشان ابقي دايما معاك لما عرفت انك جبت مجموع ودخلت طب حبيت اكون قريبه منك وبدموع بصتله وقالت انا بحبك يا فهد بحبك من اول ما شوفتك بحبك

فهد. غمض عيونه ومارد عليها

بيسان. لو سمحت رد عليا

فهد. بصلها وقال للاسف انا مش بخلف

بيسان. انت بتقول ايه

فهد. زي ما سمعتي كدا انا من فتره كنت بعمل اشعه وتحاليل وعرفت اني فرصتي ف الانجاب ضعيفه واحتمال تكون معدومه فأكيد انا مش هتجوزك وبعد فتره تقولي انك حامل مني وانا اصلا مش بخلف ولو حصل وعديتها لو انتي حبيتي تخلفي تاني او حد من اهلك او اهلي زنو عليكي وقالو خلفي تاني يبقي اي الوضع

بيسان. مش عاوزه عيال انا عوزاك انته وكمان انا هنزله مش عوزاه مادام مش منك وراضيه اعيش معاك راضيه اعيش مع الشخص اللي حبيته واختاره قلبي عوزه الشخص اللي اتمنيته سنين وانتظرته كل الوقت دا انا مش عاوزه غيرك انت مش متخيل انا بحبك قد ايه

فهد. متتعبيش نفسك

بيسان. قامت وراحت وقفت جنبه وقالت حبيبي 

فهد. بصلها

بيسان. حطت ايدها علي وشه وقالت ايوا حبيبي انا دايما كنت اقولها بيني وبين نفسي وبقولهالك دلوقتي وانا مش خايفه ولا مكسوفه ايوا انت حبيبي وعمري كله حبيبي اللي محبتش غيرو ف حياتي ولا هحب حد بعده ابدا مستحيل قلبي يدخله غيرك يا فهد حتي لو انت مش هتتجوزني مستحيل اتجوز حد تاني ولا حد يلمسني غيرك

فهد. بعد عنها 

ببسان. شالت ايدها من عليه وبصتله وقالت فهد انا محدش لمسني غيرك ولا حد شافني غيرك والي حصل دا انا مش عرفه ازاي حصل 

فهد. ممكن تسبيني لوحدي لو سمحتي

بيسان. حاضر يا فهد ومشيت

فهد. قام وقف ومشي

وبعد شويه وصل البيت

زهره. حبيبي حمدلله عالسلامه

فهد. الله يسلمك يا ماما وراح علي عليه وباسها وقالها ازيك ياتيتا

عليه. الحمد لله يا حبيبي 

زهره. مالك يا فهد ليه شكلك زعلان

فهد. اتنهد وقال ابدا يا ماما ارهاق من الشغل مش اكتر

زهره. لحد امته يا فهد هتخبي عليا 

فهد. لحد ما اخد حقي وحقك

زهره. عيونها اتملت دموع وقالت انا مش عاوزه حاجه وانت ملكش حق عند حد بقلمي نور عصام

فهد. وحقي وسنين عمري اللي ضاعت من غير اب

زهره. هو انا خليتك ناقص حاجه ولا قصرت معاك ف اي حاجه

فهد. كفايه اني معنديش اب كفايه اني عشت سنين احلم باليوم اللي يضمني فيه لحضنه كفايه اني عشت عمري كله محروم من كلمة بابا كفايه اني عمري ما قولت بابا هيجبلي كذا زي صحابي وانا صغير 

زهره. بقهر قالت كفايه عليا انا بقا عذاب لحد كدا انا تعبت عليك علشان اربيك احسن تربيه وادخلك احسن مداس وعمري ما قصرت معاك ف حاجه ولا حسستك ان نور عصام ناقصك اب علشان تقول كدا كنت ليك ام واب وكل شئ وف الاخر عاوز تدمر كل دا وتروح مني ف لحظه

فهد. مين قالك اني هروح منك 

زهره. اومال فاكر اللي بتعمله دا هيوصلك لأيه

فهد. ل اسد باشا 

زهره. مش عوزاه كفايه عليا انت

فهد. خلاص يا ماما انا قربت احقق كل حاجه وهردله الطاق اتنين وكل اللي عمله فيكي عملته فيه 

زهره. بصوت عالي قالت عملت ايه

فهد. بعدين يا ماما تعرفي

زهره. عيطت وقالت عملت ايه يا فهد قولي حرام عليك ريحني

فهد. قولتلك كل اللي عمله فيكي عملته فيه واكتر كمان بس بطريقتي بطريقة الفهد وف النهايه انا ابن الاسد يعني مش جايبه من برا

زهره. اااااه ااه ياني ليه كدا يا فهد ليه يا حبيبي 

فهد. صرخ وقال ليه علشان دموعك اللي ما نشفت ابدا علشان حرقة قلبك علشان هروبك من بلدك علشان بعدك عن عيلتك علشان ابوكي اللي قاله اقتلها علشان وحدتك وهروبك من نفسك وانتي بتحاولي تخبي وتداري سنين علشان ما حسش بحاجه علشان شغلك وبهدلتك من بلد لبلد علشان عيشتي واتقاويتي ف بيت الست اللي 

زهره. بصوت عالي قالت اخرص

فهد. راح علي عليه وطي علي رجليها وباسها وقالها انا مش بغلط فيكي يا عمري كله انا بس برد علي كلامها لكن انا بموت فيكي وحياتي من غيرك متسواش ودموعه نزلت وقال سامحيني انا بس بفوقها علشان نسيت نسيت عذاب وقهر سنين 

عليه. طبطبت عليه وقالت انا فهمالك يا قلب تيتا لكن ماما معها حق احنا عايشين ومش محتاجين حاجه وانت الحمد لله ربنا كرمك وبقيت دكتور شاطر وناجح جدا وصاحب مشفي مش عاوزين غيرك  

فهد. بصوت عالي قال يعني انا غلطان 

زهره. لا مش غلطان لو كنت دورت عليه وعرفته بنفسك وفهمته انو غلط كان كفايه عليه بعدك عنه السنين دي كلها وكفايه عليه انك مش بتحبه زي كل العيال اللي بتحب ابوها كان هيندم وينقهر ويحاول يعمل المستحيل علشان يرجعك ليه وكان هيتمني منك نظره كان هيتمني يضمك لحضنه كان هيتمني بتباهي بيك ويقول الدكتور الناجح دا ابني لكن انت اتصرفت غلط اتصرفت من دماغك ومشيت ورا شيطانك وعملت زيه بالظبط هو كمان اتسرع وحكم عليا بدون ما يسمعني ولا يعيد اشعته وتحاليله فرقت انت ايه عنه

فهد. ما انا قولتك من الاول اني ابنه ودي جينات يا ماما وراثيه

زهره. بدموع قالت طيب فهمني عملت ايه

فهد. مش مهم المهم اني رجعت حقك وحقي

زهره. بصوت عالي عملت ايه يا فهد 

فهد. خدت منه كل شئ يملكه ودمرته ف السوق وخسرته ملايين وخد منه كل الثقفات اللي كانت متفق عليها برا وحرقتله اكبر ثفقه قدام عيونه وقدام شركته وسط ناسه بقلمي نور عصام

زهره. دموعها بتنزل 

فهد. ومش بس كدا لا حرقت قلبه زي ما حرق قلبك بالظبط وبنفس الطريقه وبكرا يجي يترجاني علشان اسمعه ومش هرد عليه

زهره. عملت ايه تاني فهمني كلامك

فهد. بعدين وسابها ومشي 

زهره. صرخت وعيطت بصوت عالي

عليه. اخدتها ف حضنها وقالت اهدي يا بنتي هو شاب ومقهور بس يهدي بنكلمه ونعقله ونخليه يرجع كل حاجه تاتي

زهره. بدموع قالت هو انتي مش عرفه فهد مش عرفه غضبه وعصبيته دا زي ابوه ومش هيسكت ابدا غير لما يعمل اللي ف دماغه

عليه. بدموع قالت ربنا يستر

زهره. انا لازم اقابل اسد

فهد. رجع وسمعها وقالها لو حصل من ورايا قسما بالله ما هتشوفي وشي تاني يا اما هموت نفسي يا اما هسافر ومش راجع هنا تاني ابدا

زهره. ليه كدا ليه مش كفايه عليا اللي حصل

فهد. انا اللي عملته دا علشان اللي حصلك اللي حصل لأمي 

زهره. بتعب قالت انساه يا حبيبي انساه وخلينا نعيش ف حالنا احنا مش محتاجينه ولو مش عاوز انو يعرف بوجودك مفيش مشكله بس خلينا مع بعض وبضعف وقلة حيله قالت مش عاوزه غيرك يا فهد

فهد. راح عليها وحضنها وقالها انا كمان مش عاوز غيرك بس كان لازم اعيشه ف نفس الجحيم اللي عيشك فيه كان لازم يعيش ويشوف جحيم الفهد ومش اي فهد دا ابن اسد بقلمي نور عصام

زهره. مش مصدقه اللي هو بيقوله بصتله وقالت انت قابلته

فهد. ايوا قابلته وانا صغير بس هو ميعرفش انا مين

زهره. امته شوفته انت عمرك ما خرجت من غيري

فهد. قابلته ف مكتب استاذ مجدي وطلع صاحبه ولما انتي ورتيني صوره عرفته وقابلته بعدها عالبحر واتكلمت معاه وقولتله اني هيجي يوم واخد منه كل بقلمي نور عصام شئ يملكه واهو انا وعدته ووفيت

زهره. ليه مقولتليش وبعدين قالت طيب انت شوفته لما رجعنا من برا

فهد. لا لسه بس اكيد هقابله

زهره. بلاش يا فهد علشان خاطري

فهد. لا يا ماما انا لازم اقابله وخصوصا المره دي

زهره. ليه يا فهد 

فهد. علشان هو هيتجنن ويشوفني

زهره. بصتله

فهد. عاوز يعرف مين اللي ورا كل اللي حصله وانا لازم اعرفه بنفسي وكمان لسه عندي مفاجأه حلوه قوي ليه وبعدين قالها سوري يا ماما هما مفاجئتين مش واحده

زهره. ايه هما يا فهد

فهد. الاولي اني اخدت منه شركته وبيته وكل فلوسه اللي ف البنك كل شئ يملكه كل شئ بقلمي نور عصام

زهره. ازاي 

فهد. السكرتيره بتاعته يا ماما 

زهره. لعبت عليها يا فهد

فهد. خاينه وانا لسه هتصرف معها وافتكر لما قالها انا هبعتلك ورق ومحتاج امضة اسد بيه عليه بقلمي نور عصام ودا كان ورق تنازل منه ل فهد عن كل املاكه وفعلا حصل 

زهره. غمضت عيونها وبحزن قالت والمفاجأه التانيه ايه يا فهد 

فهد. بيسان

زهره. مين دي اوعي تكون بنته

فهد. لا يا ماما اسد باشا لسه مخلص ليكي وما اتجوز لحد دلوقتي 

زهره. اومال بتكون مين بيسان

فهد. بنت اخته

زهره. صرخت وبعدين قالت اوعي يا فهد

فهد. هي مش احسن منك يا ماما لازم اوجعه عليها وخصوصا وانا عارف انها غاليه قوي عنده لازم احسره عليها 

زهره. اتوقعت اللي ابنها عمله وبعدين قالت هي ذنبها ايه

فهد. ذنبها انو خالها

زهره. حرام عليك يا فهد

فهد. وهو مكنش حرام عليه لما شك فيكي 

زهره. هو معذور لان معاه اثبات اما انت ليه كدا

فهد. حقي اللي ضيعه مني سنين 

زهره. بدموع اتنهدت وتعبت

فهد. مالك يا ماما

عليه. مالك يا بنتي فيكي ايه

فهد. قال ضغتها نزل وشالها طلعها اوضتها وجاب لها دوا وقعد جنبها وقال اسف يا ماما بس كان لازم ارتاح

زهره. وارتحت يا فهد 

فهد. خلاص يا ماما بعدين نتكلم ارتاحي انتي دلوقتي

وبعد شويه دخلت 

نهله. خير مالك يا طنط 

زهره. مفيش حبيبتي انتي ايه اللي اخرك كدا

نهله. كان عندي عمليه ودا اللي اخرني

عليه. حمدلله علي سلامتك حبيبتي

نهله. الله يسلمك يا تيتا وبعدين قالت شكلك تعبان يا طنط

عليه. ضغتها نزل بس شويه

نهله. اكيد البيه هو السبب

فهد. مش ناقصك انتي كمان وباس امه وراح اوضته

عند اسد

بيسان. كانت نازله عالسلم وف لحظه داخت 

هيثم. مالك يا بنتي

بيسان. عادي ما انت عارف كل اليوم ف المشفي

اسد. طيب تعالي حبيبتي علشان تاكلي

هيثم. ماما اتصلت عليكي وانتي مردتيش

بيسان. كنت بكشف علي حاله عندي بالمشفي وبس خلصت شوفت الفون وكلمتها وقالت انها هتيجي بعد شهر 

اسد. شهر 

هيثم. ايوا يا خالو

اسد. اتنهد وقال تيجي بالسلامه

هيثم. اكل وقام وقف وقال انا خارج شويه

اسد. رايح فين

هيثم. هسهر شويه مع اصحابي 

اسد. متتاخرش لان عاوزك بدري ف الشركه

هيثم. حاضر يا خالو ومشي 

بيسان. قامت وكانت تعبانه 

اسد. مالك يا حبيبتي 

بيسان. مفيش يا خالو انا هقوم انام لاني تعبانه من الشغل

اسد. بيسو انتي لسه بتكلمي فهد

بيسان. اتوترت وقالت ايوا يا خالو من كام يوم كدا كلمته

اسد. وهو عامل ايه

بيسان. بخير يا خالو

اسد. طيب ابقي سلمي عليه لان رقمه مقفول ومن فتره مش بعرف اكلمه خالص بقلمي نور عصام

بيسان. بس انام شويه واقوم بديك الرقم يا خالو

اسد. ابتسم وقالها اوك يا قمر 

ببسان. طلعت اوضتها واتصلت علي فهد

فهد. فتح عليها وهو متعصب وقالها مش عاوز اشوفك تاني انتي عاوزه مني ايه اياك اشوفك بقلمي نور عصام ف طريقي وكل اللي بينا انتهي فاهمه انا خلاص اللي عاوزه اخدته وجحيمي عاش فيه الاسد جحيم الفهد بقلمي نور عصام

بيسان. عيطت وقالت ليه انا عملت ايه 

فهد. انتي لسه هتعملي غوري من وشي وحلي مشكلتك لوحدك وإياك تدخليني فيها فاهمه وقفل الفون

بيسان. صرخت وقعدت تكسر كل شئ ف الاوضه

اسد. طلع يجري عليها لقاها مغمي عليها شالها وحاول يفوقها وطلب لها دكتور وبعد شويه

الدكتور. وصل وكشف عليها وقال انهيار عصبي ولازم ما تتعب اكتر من كدا علشان البيبي 

اسد. انصدم وفتح عيونه وبعدين مسك نفسه وحاول يهدي قال تمام شكرا يا دكتور وبعد ما الدكتور مشي دخل عندها 

بيسان. نايمه بس صاحيه وتعبانه

اسد. وقف قدامها وقالها ممكن افهم ايه اللي الدكتور قاله دا 

بيسان. عيطت 

اسد. اتعصب وقالها قسما بالله لو ما اتكلمتي ما هتعرفي هعمل فيكي ايه وانتي عرفاني 

بيسان. بقهر قالت اللي حصل ف الفندق

اسد. مش مستوعب اللي قالتله

بيسان. بدموع قالت لا بعد اتفاقي معاه قال انو مش بيخلف وعمل اشعه وتحاليل ومستحيل يخلف

اسد. استغرب كلامها وكأنها بتتكلم عنه فاق من شروده وقالها قولتي ايه عيدي تاني كلامك دا 

بيسان. قالت قالي انو مش بيخلف وانو مستحيل يتجوزني ويكتب الولد باسمه وخلاص عيش الاسد ف جحيم الفهد

اسد. قعد جنبها وربط كل كلامها بكلام فهد وافتكر كلامه معاه لما كان صغير وقال مستحيل وف لحظه قام وقف ......

ياتري ايه اللي هيحصل 

رواية جحيم بين والفهد والاسد

بقلمي نور عصام

اقل من ألفين تعليق مش هنزل الفصل الأخييير 

تابعوني ليصلك كل الحلقات الحديده 

فضلا وليس امرا ضيفو اصدقائكم للجروب

وانتظروني بأحداث كلها إثاره وتشويق

تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close