Header Ads Widget

رواية خلف زجاج النظاره الفصل الثالث بقلم الكاتبه ياسمين سالم حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج

 رواية خلف زجاج النظاره الفصل الثالث بقلم الكاتبه ياسمين سالم حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج 



رواية خلف زجاج النظاره الفصل الثالث بقلم الكاتبه ياسمين سالم حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج


كمال بغضب امسك كف يدها 

انتي عبيطه ولا اتهبلتي انتي ازاي ترفعي ايدك عليا  


همس بدموع : تستاهل اكتر من كدا عشان تعرف تتهمني بالطريقه القذره دي تاني انت مفكر نفسك مين  


  كمال مازال يمسك كف يديها  بغضب وينظر لها بضيق 


قاسم : كمال انت ماسك ايدها كدا ليه ايه الي حصل  


كمال ترك يدها وذهب من الحفله نهائيا 

امتي هتفوق بقي وتتحكم في غيرتك وعصبيتك دي لازم تحط حد للموضوع يا كمال 


صفاء جاءت بجانب قاسم وهمس الي بتبكي في صمت 

صفاء ؛ في ايه يا اولاد له مش مشاركين معانا وكمال ماله طالع مضايق اتخانقت معاه اكيد يا قاسم 


قاسم ببتسامه ؛ ابدا والله يا طنط انا لقيته هو همس  بيتخانقو تقريبا وبعدين سابنا ومشي وهو مش طايق نفسه. هن كمال طول عمره عصبي  مش كدا يا همس 


همس ركضت الي غرفتها ببكاء  


أسيل كانت ترااقبهم من بعيد ونظرت بشك في أمر كمال الذي منذ جاءه وهو  متغير كليا:


انور؛ كمال مالك متغير  وحالك مش عاجبني  من ساعه خطوبه همس وانت  مباقتش كمال الي نعرفه 

عارف انه الموضوع  مأثر عليك بس ماكنتش متخيل انك بتحبها للدرجه دي 


كمال   كان يرتشف من فنجان القهوه  بشرود  


أنور وضع كفه عليه  بشفقه 

ياااه دا انت طلعت عشقان بجد بقي وانا الي مفكر مجرد إعجاب 


  ابتسم كمال بضيق 


عارف المشكله عندي انها مش مبسوطه  برضو في حياتها انا بالنسبه ليا لو مبسوطه مع غيره وهو فعلا يستحقها.  عمري ما هقف بطريقها  لانه الي بيحب دايما يتمني يشوفه حبيبه مبسوط حتي لو مش انا السبب  اهم حاجه انها مبسوطه 


صفق أنور  بتسليه   وهو يضحك بحماس، 


ايه رايك تسيب الشركه وتشتغل شاعر لا بجد  طلعت عشقان يا اخي وبتقول اشعار اهو ههه 


ضربه كمال بخفه وهو يبتسم 

عشقان وقلبي بيتوجع  يعني لو الحب بالطريقه  دي مش عايزه عمره ما كنت اتوقع اني  اطلع بحب  همس  الي كنت دايما اتنمر عليها من وانا طفل هههه


في غرفه همس 

كانت تبكي بحرقه  هل من وجع قلبها  ام من حديث كمال الذي اغلبيته  حقيقه. 


هاجر (مربيتها)  دخلت الي غرفه. بعد ما رأت همس وهي تدخل الي الغرفه بدموع 


هاجر قامت بضمها بدون كلمه 

اهدي يا حبيبتي  بلاش تجهدي نفسك. ممكن تحكيلي ايه ال حصل 


همس بشهقات ؛ انا اغبي حد ممكن تشوفيه في حياتك يا داده   اغبي حد انا هبله لدرجه كبيره اووي   مش مصدقه ازاي انا متقبله حياتي  الي بالطريقه دي 


هاجر ضمتها اكثر وقالت بحزن ؛ ليه يا حبيبتي بتقولي كدا انتي احسن واحده في البيت دا كله و عمره طيبه القلب تبقي غباء او هبل انتي بس محتاجه تفتح عيونك ل كل  حاجه حوالك ساعتها تتعرفي ايه ألصح من الغلط بس احكيلك ايه خليكي تقولي كدا 


همس  قصت عليها ما حدث بالأسفل ابتسمت هاجر  وقالت بضيق 


مش قولتلك انه قاسم الزفت دا ال معرفش بتحبيه علي ايه ميستهلش ضفرك   دا انسان كداب لا بيحبك ولا بيحب  أسيل دا مخادع مش اكتر  انا بشوف نظارته ل أسيل و صدقيني عمره ما كانت حب

: همس نظرت لها بدموع 

دا الي اتأكد منه. ياداده   بس اهم حاجه تني مغلطش اكتر من كدا بس انا هعرف اكمل قليل الذوق دا قيمته كويس هعرفه مين همس الشامي الي بيستقل بيها 


ضحكت داده وهي تلعب في شعر همس 

ااه يا غبيه كل دا مش شايفه كمال بيتكلم كدا ليه  كمال بيحبك يا همس 


همس بصدمه سرعان كا تحولت الي ضحك هستيري 

بيحب مين يا داده  ههه لا شكلك عايشه في عالم تاني  خالص  يعني مستحيل مستحيل   تيجي من كمال  بعدين كمال واسيل بيحبو بعض و دا شئ معروف جداا


هاجر بضيق ؛ بس يا همس بطلي ضحك الي بقوله الي انا شيفاه. كويس ويالي ادخلي غيري هدومك و نامي وان رجعتي حنيتي للزفت  دى تاني  هتشوف  مني رده فعل مش هتعجبك 


في منتصف اليل فاقت همس وهو تشعر بالجوع  فا هي لم تتغذى مع العائله وكانت دون غداء 

أردت الرروب فوق منامتها القصيره بعض الشئي  ونزلت ال الاسفل في المطبخ 

كان الجميع  نائم  شعرت بالخوف  وهي تتنزل الدرج 


لأ انا هطلع احسن  انا اصلا خوافه وعارفه نفسي  التفتت تريد  العوده الي غرفتها لكن شعرت. بالضيق من نفسها 

   اووف هتفضلي كدا ل أمتي يا همس قوي قلبك شويه انا جعانه   يبقي لازم اكل همم 


نزلت وهي تحدث نفسها الا تخاف فلا داعي لخوفها الازم 


فتحت  الثلاجه و نظرت الي الطعام  بضيق 

لااا مش عايزه الاكل دا  اوووف بقي  عضت الي شفتيها 

اعمل بيتزا. نفسي فيها موووت  بس مين هيساعدني مش لو كانت مايان هنا كانت  عملت معايا معرفش  هي سافرت ليه دلوقتي  هي و اخوها مالهومش غير السفر

جاءها صوت من خلفها 


اااه واخده بالك اووي مننا  

تحدث وهو يقف ببرود يضع يديه في جيب بنطاله  


صرخت برعب : ااعااا  مين  التفتتت تجاه الصوت و رأت كمال يقف ببروده المعتاد     

قالت والشرار يتطاير من عينها  

انت غببببي !  ياخي مش عارفه انت بتطلعلي منين. 


نظر إليها من أسفل الي اعلي  بسخريه فا هي الكاد تصل الي كتفيه  وتحدثه بغضب 

تحدث بسخريه ؛ مالك يا شبر ونص انتي  لمي صباعك دا.   و إياك ترفعي في وشي تاني  


ضمت شفتيها بضيق وازعاج من كلماتها ولم تحدث ثانيه تكلم  وهو يتحرك في اتجاه الثلاجه وأخرج زجاجه الماء هو ليس ظمآن  لكن يريد انا يطول  معها 


انتي بتعملي ايه في النص الليل هنا صحيح 


همس ؛ ابدا منت عايزه اكل وعايزه اعمل بيتزا بس  بقي للاسف مش لاقيه حد يساعدني لاني مش هعرف اعملها لوحدي 


  ازال جاكته ببتسامه يحاول يداريها  


مافيش للاسف طول ما انا موجود قالها وهو ينظر الي عيونها مباشرا 


للحظه تأملته  ونظرت الي عيونه  ازال بصره عنها فا توترت هي. وقالت

اااا  امم كنت عايزه اقول ايه.  ياربي. صحيح  هتعرف تعملها ولا ايه 


كمال وهو يشرع في عمل الطعام 


عيب عليكي يا همسه انا قاعد برضوا لوحدي اكتر اكله كنا بنعمل انا و ليلي 


عقدت حاجبها ؛ مين  ليلي 


  كمال وهو يقطع الخضار وقال بترقب لنزعاجها فور تحدثه عن  اسم ليلي 

ليلي سكرتيرتي كن من بين فتره الثانيه كن بنعمل اكل سواا وقاعده مع بعض.  شخصيه طيبه جداا 


    همس : امم قولتلي انا برضوا عارفه كمال ما يعرفش يقعد من غير ستات 


هههه  خرجت من كمال  لا يعرف لماذا.   هل لانها حقيقه ام انها تذكر ماضيه  قبل انا يقع آثير ل حبها 


   المهم تعالي ساعديني  وخلصي 


وقفت بجانبه  تجهز معه ما يقوله. وظلوا  يتحدثون ولا يبعد الحديث عن ضحكات همس وكمال اللذين لأول مره يضحكو  بهذه الكثره 


  همس بحماس وهي تإخذها من الميكرويف  


وواوو مش مصدقه تحفه بجد يا كمال لا انا هعتمدك بعد كدى طلعت موهوب 


كمال  بدأ يتقطيعها  الي مثلثات وهو يراقب ضحكات همس التي  يتأملها لأول  مره دون خوف من احد يكمش به. سمح لنفسه اخيرا ب ان يشبع عينه  من سحر عيناها. و وروحها البسيطه 


لم تلاحظ نظراته فا هي لم تفكر ولو لمره ان  كمال يقع بحبها  بالنسبه اليها.  من المستحيلات  ان  ل كمال الشامي يقع بحبها  هي  تعلم انه فارس احلام البنات  ولا يمكن أن يختارها هي  دون عن باقي الفتيات 

ظلت تصفق وهي تنظر إلي قطعه البيتزا بحماس وجوع   

واو طعمها تحفه يا كمال حتي دوق 

رفعت القطعه نحو شفتيه  وعيونه مازالت  تراقبها. بعشق كيف هذه الغبيه لا تري حبه الظاهر لها


امسك يدها وقربها الي شفتيها واخذ قطمه بتلذذ


طعمها مختلف بالطبع  هذه من يده همسته فا بالتأكيد سوف يكون لها مذاق مختلف  أغمض عيونه لا يريد ان يفقد هذا الاحساس  كم تمني لو يضمها ويعصرها   بين احضانها. ويقول كم يحبها حتي الجنون كم يعشقها كم عانا حتي ينساها  لكن حبه كان دائما الاقوي ويتغلبه 


  همس  شعرت بالغرابه من تصرفاته معها 


احمم كنت عايزه اقولك اني اسفه علي الي حصل انهارده.  كان معاك حق في جزء من الحوار لكن مش كله يا كمال 


كمال  شعر بالضيق من قبل بدأ حديثها. فا هو يعلم الآن سوف تتحدث عن عشقها الي قاسم لكن تفاجأ عندما قالت 


معاك  حق  انا الي سمحت  لواحد زي قاسم يبصلي بالنظره  دي لما فكر  اني غيرت نفسي عشانه لا طبعا انا لنا غيرت نفسي فا دا عشان انا عايزه كدا يا كمال كنت حابه اغير من نفسي قصه قاسم  خلاص انتهي  صحيح عارفه اني مش هنساه بالسهوله دي لكن هحاول انساه ب اسرع وقت. 


  فرح  كمال. ماذا. فرح لا  هو بالطبع يطير من السعاده   ههه بدون وعي منه ضمها الي صدره. وتحدث بفرحه صدقيني وانا هكون اول داعم ليكي يا حبيبتي 


جاءهم صوت من الخلف 

حبيبتك  ايه المهزله الي  بتحصل هنا. ؟ 


يتتبع  بقلم ياسمين سالم 

الفصل الثالث 


الناس الي بتسأل عن همس مخطوبه ولا متجوزه لا طبعا هي مخطوبه مش اكتر 


المهم  تفاعل  بقي جامد. عشان بجد كدا هزعل  لانه التفاعل دا ما يرضيش ربنا  و مواعيد النشر كل يوم ماعدا الاتنين والجمعه 



الفصل الرابع من هنا



بداية الرواية من هنا



لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم 



جميع الروايات كامله من هنا 👇 ❤️ 👇 



روايات كامله وحصريه



اعلموا متابعه لصفحتي عليها الروايات الجديده كامله بدون روابط ولينكات من هنا 👇 ❤️ 👇 



روايات كامله وحديثه



❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺 




إرسال تعليق

0 تعليقات

close