Header Ads Widget

رواية عشقت اسد الصعيدي بقلم رنا احمد عماد حصريه وجديده وكامله جميع الفصول على مدونة النجم المتوهج


رواية عشقت اسد الصعيدي بقلم رنا احمد عماد حصريه وجديده وكامله جميع الفصول على مدونة النجم المتوهج 



رواية عشقت اسد الصعيدي بقلم رنا احمد عماد حصريه وجديده وكامله جميع الفصول 


في الصعيد ...

في قصر اسد القناوي .


كان نازل اسد بكل غرور وثقه فهو عمده البلد شخصيه قاسيه القلب يهابه الجميع رغم صغر سنه قعد علي الطاوله واتكلم بصوت أفزع الجميع .


/فين الوكل ي بهايم يالي هنه .


ربيع والده بغضب /بالراحه ي اسد دول بنادمين برضه .


رباب بابتسامه لتخفيف الأجواء /معلش ي حاج انت عارف اسد أكده اهو الواد حازم جه اهوه .


حازم بابتسامه /السلام عليكم .


اسد بحده /وعليكم السلام ي اخويا راجع واخري برضك مفيش غير لعب الكره والكلام الفاضي ده واجي اقولك روح معايا وساعدني في الغيط تقولي بذاكر مش كده ولساتك برضك مش موافق علي جوازك من بنت عمك قولتلك هتكفل انا بكل شي .


حازم بضيق /واه عاد ي اسد هو مفيش غير الموضوع ده قولتلك انا مش عاوزها طول عمري بعتبرها اختي .


اسد بحده /اختك ليه أن شاء الله راضعين علي بعض وانا مش خابر ولا ايه اسمع عمك الله يرحمه وصانا عليها وانا مش هامان معاها غير معاك والكلام انتهاء علي كده .


ربيع بضيق /عمال تامر وتتشرط وكاني مش موجود ي اسد مش كده .


اسد بجديه /العفو ي ابوي انت الخير والبركه برضك .


سما بابتسامه /صباح الخير علي اجمل أهل في الدنيا دي .


اسد بنظره خبيثه حاده وهو يقترب منها/طبعا مزاجك رايق مش كده .


سما بخوف ورعب /ققصدك ايه ي اسد .


اسد وهو يمسك شعرها بغضب جحيمي/قصدي الواد يوسف ابن الحداد الي بتكلميه ي فاجره ده انا هشرب من دمك .


سما بدموع وصراخ/انا ويوسف بنحب بعض وهياجي يتقدملي ي اسد .


اسد بغضب جحيمي/ده بعدك ده عمره مهيحصل وقسما بالله لو فكرتي تكلميه تاني هدفنك سامعه ي بت ده انتي واخوكي بقيتوا حاجه تقرف سلام ي أما سلام ي أبا انا مسافر القاهره علشان الوفد الأجنبي  .


ربيع بياس /ربنا يهديك ي ابني .


********************

في أحدا الشقق البسيطه .


كانت صاحيه فرح بعفويتها المعهوده .


/انتوا ي جدعان يالي في البيت فين الاكل دي مش معامله دي انا واحده شقيانه .


امينه بغيظ شديد/هو انتي دائما كده همك علي بطنك ويريته باين ي اختي عامله زي خله السنان لسان بس.


فرح بابتسامه /شكرا شكرا ياريت بقا ناكل ورايا سيشن مهم .


رحاب صديقتها بابتسامه /انتي الصراحه مش المفروض تعملي سيشن افرح المفروض تصوري في برنامج خلف الأسوار .


فرح بغرور مصتنع /طبعا كالعاده لما الواحد بينجح أعداء النجاح بيكتروا .


رحاب بضحك /هههه ماشي ي ست الناجحه ربنا يوفقك .


فرح بابتسامه وعفويه /ويوفقك ي اسطا اول سنه في كليه الطب بقولك ايه انا هصور سيشن النهارده في فندق كبير تعالي احضريه معايا بعد الكليه ربنا يوفقك ي حبيبتي.


رحاب وهي تحتضنها بحب /ويخليكي ليا ي روحي خلاص ماشي هجيلك .


******************.

في القاهره.....


في شقه اسد...


كان بيستعد اسد للنزول الي الوفد الأجنبي وبالفعل جهز وكان في قدمه شياكته وراح علي الفندق .


*******************.

في المطبخ ....


كانت قاعده داليا بتعيط بعد ماسمعت رفضه ليها فهي تعشقه منذ الصغير .


الداداه بابتسامه /خلاص عاد ي بنتي ربنا قادر علي كل شي أن شاء الله حبه هيتزرع جوه قلبه ربنا يتمملكم بخير ي ضنايا .


داليا بدعاء /يارب ي داده يارب .


حازم بحده وغيظ/خلصتي ي بت الفطار الي باخده معايا التمارين ولا وقفه عماله ترغي شمال ويمين .


داليا بدموع /انا اسفه ثواني .


حازم بحده /اه المحن بتاعك 

دد عند ابوويا واسد الي مصدقينك ماشي ي سما هتجوزك بس علشان انفذ وصيه عمي وبس بس خليكي تقويلي حقي برقبتي جاتك الهم .


اترمت في حضن الداده بدموع ووجع فهي تعشقه منذ الطفوله .


*******/************.

في أحدا الفنادق الكبيره ...


كان قاعد اسد مع الوفد بتاعه فقام بعد مامشي الوفد الأجنبي في نفس اللحظه كانوا ماشين فرح ورحاب بيتكلموا ويضحكوا وهم بيشربوا العصير فتصدموا وكبت رحاب العصير علي لبس اسد .


اسد بغضب جحيمي/ي نهار ابوكي اسود ايه الي هببتيه ده 


فرح بغيظ/ايه ي عني الي حصل حصل خير مكنش قصداها .


اسد بغضب جحيمي/كيف ي عني عاميه ولا ايه مافيها عيون أهاه .


رحاب بحده /ارجوك احترم نفسك والا هطلبلك البوليس واقول انك بتتحرش بينا .


فرح بغيظ/قله ذوق صحيح .


اسد بصدمه قبل الانفجار /طب جهزوا نفسكم بقا علشان هتشوفوا جحيم اسد القناوي علي الارض .


رنا احمد عماد ❤️❤️❤️❤️

 عشقت اسد الصعيد ❤️❤️❤️.

رنا احمد عماد ❤️❤️❤️.

بارت 2...


في الصعيد ..

في قصر اسد .

في احد الغرف ..


كانوا بيفتحوا عينيهم بصدمه قاتله من ذلك المكان الغريب .


رحاب بصدمه وقلق /ايه ده احنا فين .


فرح باستغراب /احنا دخلنا النا.ر ولا ايه.


اسد بحده /انتوا فعلا دخلتوا النا"ر ي حلوه منك ليها لما فكرتوا تقلوا ادبكم علي اسد القناوي .


رحاب بغضب /هو انت انت فاكر نفسك مين ازي تخطفنا بالطريقه دي .


اسد بغضب وهو يدف'عها أرضا /كلمه زياده ي حرمه هدفنك هنه وانتي حرمه قليله الربايه وعايزه الي يربيكي صوح.


فرح بغيظ /انت ايه البجاحه دي انت خطفتنا وجبتنا هنا عايز منا ايه .


اسد بحده /عايز اربيكم واسمعي ي بت انتي كتب كتابي عليكي هيكون النهارده بالزوق بالعافيه هيكون النهارده .


رحاب بصدمه /انت بتقول ايه اتجوزك ازي ي عني أنا لااعرفك ولا تعرفني انت مجنون ولا ايه.


اسد بغضب /قولي الي عايزه تقوليه هو ده الي هيحصل والكلام لحد كده انتهاء .


فرح بحده/كلام ايه الي انتهاء ده ليمكن يحصل انا هبلغ البوليس حالا .


اسد بحده /كلمي البوليس ي حلوه بس قبل ماتفكري بس تعمليها هتكوني مدفونه مكانك انا قولتلكم انكم دخلتم مملكتي مملكه الجحيم والأمر انتهاء.


خرج اسد وفضلوا يبصوا للبعض بصدمه من الي بيحصل وكأنه حلم .


رحاب بدموع وصرا'خ /ايه الي بيحصل ده ي فرح ده كابوس .


فرح بصدمه /ده اكيد حلم .


********************.

في غرفه مكاتب اسد..


كان واقف اسد مع مساعده سالم .


/عرفت ي سالم هتعمل ايه.


سالم بجديه /طبعا ي باشا خدامك حمامه .


ربيع بحده /ممكن اعرف ايه الي بتعمله ده وايه حكايه البنتين دول .


اسد ببرود /عادي ي ابوي واحده منهم عجباني وهتجوزها الليله ايه المشكله .


ربيع بغضب /ي سلام الحكايه دي تتضحك بيها علي عيل صغير ايه الحكايه ي اسد .


اسد بجديه /لا حكايه ولا روايه ي ابوي المهم جهز معايا للفرح فرح ابنك البكري .


ربيع بغموض /ماشي ي اسد ماشي .


********************.

في بيت امينه والده فرح ..


كانت رايحه جاي بجنون خوفا عليهم من تاخيرهم فجاه الباب خبط جريت فتحت بلهفه.


سالم بجديه /حضرتك الست امينه ام الست فرح وخاله الست رحاب .


امينه بخوف شديد/ايوه ي ابني هما فين جرالهم حاجه طمني الله يخليك .


سالم بجديه /اطمني ي ست الكل هما بخير اتفضلي معايا..


****************.

في غرفه فرح ورحاب..


فرح بغيظ شديد/طب وبعدين هنفضل كده من غير اكل .


رحاب بغيظ شديد/بذمتك انتي عندك د"م  احنا في ايه ولا في ايه .


فرح بجديه /اوووف اديني بحاول افك الجو شويه انا حاسه اني هتخنق .


رحاب بخوف شديد/تفتكري البنادم ده ممكن ينفذ تهد'يده انا مستحيل اتجوزه .


فرح بجديه /ربنا يستر .


******************.

في الخارج ..


كانت قاعده امينه بصدمه من الي بتسمعه .


اسد بنظره خبيثه/سالم روح هات رحاب وفرح ل طنط علشان تتطمن عليهم .


امينه بصدمه /انت بتقول ايه .


اسد بنظره خبيثه /هو ده الي حصل ي ست الكل انا ورحاب بينا علاقه كامله اظن انتي فهماني وكنا ماجلين الجواز بس بصراحه كفايه كده لازم نتجوز .


امينه بدموع وصراخ/وازي بنت اختي تعمل كده ده انا مربياها علي ايدي .


اسد بخبث /عادي ي طنط بتحصل انا وهي بنحب بعض وضعفنا وخلاص هنتجوز وربنا حليم ستار .


رحاب بدموع وصراخ /طنط الحقيني شوفي المجنون ده .


امينه وهي تتضربها بدموع وصراخ/الحقيك من ايه ي بنت الكلب بعد ماوطتي راسي في الطين ي فاجره .


فرح بصدمه /ماما انتي بتقويلي ايه.


رحاب بصدمه ودموع /خالتي انتي بتقويلي ايه.


اسد بنظره خبيثه/اصل طنط عرفت كل حاجه ي رحاب خلاص علاقتنا مبقاش ينفع تستخباء اكتر من كده لازم نتجوز وبسرعه .


رحاب بدموع وصرا'خ /علاقه ايه انا مش فاهمه حاجه ي خالتي .


امينه بغضب /اخرسي ي بت مش عايزه اسمع صوت فرحك أنتي واسد اليله ومش عايزه اسمع صوتك فاهمه ي بت .


**********************.

من أمام ورشه يوسف .


كانت واقف سما بدموع جري عليها يوسف بلهفه.


/مالك ي نبض قلبي فيه ايه.


داليا بدموع ووجع/احنا لازم نتجوز ي يوسف باي طريقه .


يوسف باستغراب وقلق /ايه بس الي حصل ي حبيبتي طمنيني .


سما بدموع ووجع/اسد مستحيل يوافق علي جوازنا ي يوسف وانا مقدرش اعيش من غيرك ابدا .


يوسف بابتسامه حنونه /روح قلبي محدش هيقدر ياخدك مني واصل امال انا طافح المرار ليه مش علشان لما اجي اتقدملك اتقدم بقلب جامد اهدي ي غاليه انتي أغلا من دنيتي كلها وليمكن ارخصك بعشقك ي سما .


سما بعشق /وانا كمان والله .


*********************.

في قصر اسد..


كانت تتعالا الانوار الزاهيه في القصر فالجميع كان في حاله صدمه مما يحدث فكيف حدث كل ذلك 


كانت واقفه فرح بتصور الفرح بنظرات خبيثه فجاه حست بحد بيساحبها لجوه القصر .


في قصر اسد ...


كانت واقفه بارتباك شديد قدام اسد الي هيبته كفيله ببث الرعب لاي حد يقف قصاده.


/ايه ي صاحبه العروسه سايبه عروستك كده لوحدها وعماله تصوري في الناس ده كلام .


فرح بارتباك شديد/ده فرح بنت خالتي ولازم اسجل كل لحظه فيه .


سالم الغفير بغيظ /متصدقهاش ي اسد باشا دي قاصده تصور أن العروسه مغصوبه علي الجوازه .


فرح بغيظ شديد/ايوه قاصده اعمل كده وهخلص رحاب منك مهما حصل .


اسد بنظره خبيثه/تصدقي صعبتي عليا خلاص مش هحرميك منيها .


فرح بسعاده وامل /بجد ي عني خلاص هتسيبها ترجع معايا .


اسد وهو يقترب منها بخبث /لا ي حلوه ده بعدك أنتي الي هتشرفي هنه وهتكوني مرائت الأسد وليله دخلتي هتبقى مابينكم انتوا الاتنين ي عروسه .


يتتتتبع .


تفتكروا اسد هيتجوز فرح فعلا وليه مصمم علي جوازه من رحاب 🤔🤔🤔🤔🤔🤔.

عشقت اسد الصعيد ❤️❤️❤️.

رنا احمد عماد ❤️❤️.

بارت 3...


في القصر .


كانت واقفه فرح بصدمه من ذلك المجنون .


فرح بصدمه /انت بتقول ايه.


اسد بنظره خبيثه/الي سمعتيه انتي كمان هتكوني مرائتي الليله .


فرح بغيظ شديد/أنا عايزه اعرف انت ايه حكايتك بالظبط انت بتتضرب ايه بالظبط .


اسد بحده /لمي لسانك ي بت انتي احسالك.


فرح بحده /لا بقولك ايه انت بايناك محتاج تتعالج مين الي قالك أني ممكن اوافق علي الهبل ده ابدا ورحاب أنا هعرف اخلصها منك ازي .


اسد بنظره خبيثه/طب بصي كده من الشباك وانتي هتعرفي انك هتوافقي سواء بارادتك أو غصبن عنك .


فرح راحت عند الشباك ودموعها نزلت بخوف لما شافت واحد من بعيد مصلت السلاح علي والدتها .


فرح بدموع ووجع/امي قسما بالله لو لمست منها شعره واحده هدفنك .


اسد وهو يضع الورقه أمامها ببرود /امضي ووالدتك هتبقا في امان غير كده موعدكيش صراحه.


فرح بصدمه /ورقت جواز ده انت مجهز كل حاجه بقا انت مين بالظبط وعايز مننا ايه .


اسدببرود /امضي أو عايزه ولدتك تكون في امان اظن انتي شوفتي أنا أقدر اعمل ايه.


فرح بعصبية وصراخ /اكيد أنا في كابوس .


اسد وهو بيبص في عينيها بدقه /صدقيني لو ممضتيش الي جاي هو الي هيبقا كابوس بجد .


فرح بدموع وغيظ وهي بتمضي/اديني مضيت اهوه سيب امي بقا في حالها .


اسد بابتسامه عجيبه /مبروك ي مرات الأسد .


فرح بحده /أنا مش عايزه حد يعرف بالي حصل ده واوعا تفتكر اني هقبل بكده بس امي تبقا في امان وانا هفضحك وهوديك في ستين داهيه.


اسد بابتسامه استفزازية /سلام لازم اروح ل مرائتي التانيه .


مشي اسد وسابها في صدمه كل الي بيحصل ده اكيد كابووس بس الحقيقه ان هي ورحاب بقوا متجوزين اسد بس ي ترا مين الي هتفوز بقلبه وايه الي لسه في الخفاء .


*********************.

في الممر ...

كانت نازله داليا فجاه سمعت صوت حازم الغاضب .


/استني عندك هنا ايه الفستان ده .


داليا باستغراب /ماله .


حازم بحده /ضيق اوي ومش مناسب اتفضلي غيريه واعملي حسابك انك خلاص مبقتيش حره .


داليا بدموع ووجع/انت هتفضل تعاملني كده لحد امتا ي حازم انت عايزني اعمل ايه.


حازم بحده /عايزك زي الشاطره كده تروحي ل بابا وأسد وتقوليلهم انك مش عايزاني وان احنا اخوات وبس .


داليا بوجع ومراره/أنا مقدرش اقول كده عمي وأسد هما الي ربوني بعد مابويا مات انت خابر زين أن ابويا الله يرحمه مسبش حاجه واصل لحم كتافي من خيرهم وبعدين ليه لا ي حازم أنا ببوس التراب الي بتمشي عليه محدش ممكن يحبك قدي .


حازم بغضب /طيب ي اختي براحتك والي بيحب حد يستحمل منه أي حاجه وانا هوريكي المر اللوان يلا غيري الزفت ده .


******************.

في القصر...


كانت واقفه فرح بارتباك شديد.


امينه بحده /اسمعي ي بت انتي انتي خلاص مبقتيش بنت اختي بقيتي في عصمه راجل وكفايه أنه ستر عليكي واتجوزك وكفايه انك وطيتي راسي في الأرض .


رحاب بدموع وانهيار /ي خالتي حرام عليكي صدقيني كل ده كدب أنا مش عارفه ابنادم ده عايز مننا ايه.


اسد بابتسامه خبيثه /توتو ايه ي رحاب ي حبيبتي معقول جوزك حبيبك يتقال عليه كده احنا خلاص اتجوزنا .


امينه بحده /يلا ي فرح نمشي ي بنتي .


اسد بابتسامه خبيثه  /ايه ي فرح هتسيبي بنت خالتك في أول فرحتها كده .


فرح بارتباك شديد/معلش ي ماما أنا هفضل يومين كده مع رحاب .


رحاب بدموع وخوف /ابوس ايدك ي خالتي خليها معايا شويه .


امينه بحده /خلاص خلي بالك من نفسك ويومين وارجعي علطول سلاموا عليكم .


اسد بابتسامه/وعليكم السلام ي خالتي العربيه مستنيه حضرتك .


فرح بحده /لا محترم اوي .


اسد بابتسامه خبيثه/لا ده انا اعجبك اوي يلا ي بت قدامي .


رحاب بخوف وارتباك/يالا علي فين .


اسد وهو ماسكها بغضب شديد/يالا علي فوق ي عروسه دخلتنا .


رحاب بدموع /ابوس ايدك سبني أنا مش عارفه أنا عملتلك ايه علشان تعمل فيا كل ده .


اسد بغضب شديد/عملتي كتير جوي ي اختي ودلوقتي وقت الحساب معايا بالزوق احسالك .


فرح وهي تحتضنها بغضب /انت فاكر نفسك ايه مش هتروح معاك في حته ووقف الجنان بتاعك ده .


اسد بنظره خبيثه/خليكي انتي بعيد علشان مقلبش عليكي لسه دورك جاي ي عروسه يالا انتي .


كان يأخذها الي الاعلي كالعصفوره التي تصرخ في يد اسد قوي كانت تبكي فرح بحرقه فلاول مره تشعر بذلك العجز لكن كان يشغلها دائما لماذا اسد يكره رحاب ففي عيناه يحمل كره ليس بالقليل .


******************.

في أحدا الشوارع ..


كان يقف يوسف وهو ينتظر سما لتاتي اليه سما وهي تحمل بعض اطباق الاكل والحلويات .


يوسف بابتسامه خبيثه /ايه ي روحي اتاخرتي جوي كده ليه قلقتيني عليكي جوي .


سما بعشق/ابدا ي حبيبي لحد ماعرفت اهرب من عيون الناس واجيلك هوا مكنتش اقدر اكل لقمه من غيرك .


يوسف بابتسامه خبيثه/من يد منعدمها عقبال ليلتنا كده ي ست البنات .


سما بتنهيده عاليه /امتا بس ي يوسف نفسي جوي نتجوز .


يوسف بابتسامه باهته /قريب جوي ي حبيبتي يلا روحي ي حبيبتي بعدين حد يشوفك .


سما بابتسامه صادقه /سلام ي حبيبي .


يوسف بابتسامه خبيثه وهمس /هبله مسيري بس اجيب مناخير ابوكي الأرض بعد الي عمله في اهلي زمان انتي واخوكي الي شايف نفسه علي الخلق .


**************************.

في جناح الأسد ...


كان يدفعها علي السرير بغضب شديد لتبتعد بدموع وصراخ .


/ابعد عني متقربش مني لاموت نفسي .


اسد بغضب /متستعجليش ي اختي الموت جاي جاي بس موتك هيكون علي ايدي اني زي عمر كده فكراه .


رحاب بصدمه قاتله /عمر 


اسد بغضب شديد وهو يمسك حزامه بيده /ايوه عمر الي حبك من كل قلبه وعمل علشانك المستحيل وفي الاخر فضلتي عليه واحد غني علشان الفلوس لحد مانتحر بس أنا بقا هخليكي تتمني الموت 


ليضربها بغضب جحيمي لكن لا أحد يستطيع إنقاذها من يد الأسد.

 

تفتكروا مين عمر ويترا ايه الي جاي ❤️❤️❤️❤️


عشقت اسد الصعيد ❤️❤️❤️❤️.

رنا احمد عماد ❤️❤️❤️❤️❤️.


عشقت اسد الصعيد ❤️❤️❤️.

رنا احمد عماد 😘😘😘😘.

بارت 4....


في جناح اسد ..


كان بيضربها بغل وكره  شديد وهو بيفتكر صديق عمره والي عملته فيه .


فلاش باك....


امام الجامعه .


كان واقف اسد بغيظ شديد .


عمر بابتسامه /صاحبي واخويا وحبيبي .


اسد بغيظ شديد/قسما بالله كنت شويه وهدخلك وأولع فيك ايه التأخير ده كله .


عمر بابتسامه وهيام /اه كنت مع المزه بتاعتي ي اسد رحاب حبيبتي ياه بحبها اوي ي اسد .


اسد بابتسامه/ربنا يسعدك ي اخوي وأحضر فرحك عن قريب .


عمر بابتسامه/خلاص هانت قربت اجيب الشبكه .


اسد بجديه /وبعدين معاك يا عمر يالا انت زيك زي يوسف بالظبط جوازتك كلها هديه مني ليك .


عمر بجديه /لا ي اسد أنا عايزه أنا الي اتعب واشقا لحد ماتجوزها اهيه ي اسد دي رحاب الي لابسه بلوزه بيضاء .


بس الحقيقه ان عيون اسد راحت في حته تانيه خالص راحت في فرح ضحكتها وبرائتها .


عمر بضحك/ههههه ايه ي كبير علي العموم دي فرح بنت خالتها بت زي العسل .


اسد بغيظ شديد/وانا مالي بيها اصلا يلا بلا كلام فاضي .


عمر بضحك /هههههه بكره نشوف ي كبير .


****************.

بعد مرور شهر ..

في المستشفي ..


كان يسير اسد برعب وخوف ليرا عمر وهو ينفس أنفاسه الاخيره بعد أخذ كميه كبيره من الدواء .


اسد بدموع وصراخ/ليه عملت كده ي عمر ليه .


عمر بدموع ووجع/كان لازم اموت ي اسد لاني مش هقدر اعيش بعد الجرح الكبير الي كسر قلبي والصدمة الي وقفت قلبي البنت الوحيده الي حبيتها بعد كل الي عملته علشانها سبتني علشان واحد غني قالتلي انت ولا حاجه ي اسد سمحني ي اسد سمحني .


ليموت عمر ليصرخ اسد بدموع وغضب .


/اه ي بنت الكلب قسما بالله لخليكي تتمني الموت .


********************.

باك ..

في جناح اسد ...


كان ينظر إليها وهي فاقده الوعي وجسدها ينزف بالدماء ليحدث الطبيبه بكل برود .


وفي الاسفل ...


كانت قاعده فرح بشرود وفجاه شافت الدكتوره اتفزعت وجريت ليها .


/هو فيه ايه مش حضرتك دكتوره برضه فيه ايه ي سالم .


سالم بجديه /اسد باشا طلبها ي ست هانم .


فرح بفزع شديد/رحاااب .


*********************.

في جناح اسد .


كانت واقفه فرح برعب علي رحاب وغضب شديد من اسد .


الدكتوره بفزع /اسد باشا الهانم لازم تروح المستشفي .


اسد ببرود وبنظره غضب /سمعيني قولتي ايه كده ي دكتوره .


الدكتوره بخوف /خلاص ينفع هنا في البيت بس لازم عنايه شديده لأن حالتها صعبه عن اذنكم ده كل المطلوب .


فرح بغضب جحيمي/رحاب أنا هوديها المستشفي وهبلغ عنك وهوديك في ستين داهيه انت مستحيل تكون بنادم .


اسد بابتسامه خبيثه/عادي كل واحد يقضي ليله دخلته زي ماهو عاوز بس بنت خالتك طلعت اي كلام .


فرح بغضب جحيمي/انت ايه ي اخي شيطان ده عندك اخت ترضا يحصلها كده .


اسد بغضب /اختي مستحيل تعمل الي بنت خالتك عملته دي تستاهل الولعه .


فرح بحده /هي عملت ايه بالظبط أنا مش فاهمه .


اسد ببرود /لما تفوق تبقا تقولك روحي بقا اوضتك .


فرح بحده /أنا مش هاسيبها واروح في اي حته .


اسد بنظره خبيثه/بس مانتي شايفه مفيش غير سرير واحد الاوضه التانيه أوسع وسريرها كبير هيسعني أنا وانتي .


فرح بغيظ شديد/ده بعدك.


اسد بنظره خبيثه/لعلمك أنا لو عايزك مفيش حاجه هتمنعني بس أنا هسيبك النهارده تصبحي علي خير ي عروسه .


فرح بحده وهمس/يارب ماتصحا خالص ي شيخ ي ترا ايه الي عملتيه ي رحاب طلع الشيطان ده في وشنا وخلاه يعمل كده .


***********************

في جناح حازم ...


كانت واقفه داليا قدام الباب فجاه سمعت حازم وهو بيكح جامد جدا دخلت برعب وقلق عليه .


داليا بقلق بالغ/حازم مالك سلامتك .


حازم بتجاهل /جهزتي نفسك علشان ننزل .


داليا بارتباك /ايوه بس هننزل ازي وانت تعبان كده .


حازم بحده /ملكيش دعوه أنا عايز اخلص ورايا حاجات افهم منك .


داليا بدموع /انت هتفضل تعاملني كده ي حازم .


حازم بغضب شديد/طول مانت مصممه اني اتجوزك وانا مش عايزك  .


اسد بحده /مالك كده صوتك عالي كده ليه .


داليا بدموع ورجاء/اسد ابوس ايدك ي ابني أنا مش عاوزه اتجوز حازم لو بتحبني بجد زي سما اعملي الي عايزاه .


//////////////////////////////.


في جناح اسد ..


كانت نايمه فرح جنب  رحاب الي بدأت تفوق بالم شديد في جسمها .


/اه أنا تعبانه اوي .


فرح بفزع /رحاب حبيبتي انتي كويسه طمنيني عليكي.


رحاب بدموع والم /كان هيموتني ي فرح ده مجنون .


فرح بدموع ووجع/اسد ليه بيعمل فينا كده ي رحاب اتكلمي .


رحاب بدموع ووجع/هقولك وقصت إليها كل ماحدث 


فرح بصدمه /اسد كان صاحب عمر الله يرحمه شوفتي ي رحاب قولتلك أن ذنب عمر مش هيعدي كده ويرتها الدكتور أحمد ساعتها اتجوزك .


رحاب بدموع وصراخ /أنا مقوتلقوش روح انتحر الي عمله لانه انسان ضعيف مش انا السبب في موته .


اسد بغضب جحيمي /لا مش علشان ضعيف علشان انتي خاينه وواطيه وقومي يلا علي تحت جهزي الفطار .


فرح بحده /انت شايفها مش قادره تقف على رجلها 


اسد وهو ماسك رحاب من شعرها بغضب جحيمي/قومي ي بت علي تحت أنا عايز الفطار يكون جاهز والبيت يلمع يالا غوري .


فرح بدموع وصراخ /انت مستحيل تكون بنادم حتي لو هي السبب في الي حصل ل عمر ده ميديكش الحق انك تعمل فينا كده طلقني ي اسد وسبني انا ورحاب في حالنا .


اسد وهو ينظر إليها بنظره حنان /أنا بحبك ي فرح بحبك من زمان اوووي .


فرح بصدمه /ايه .

وحشتوووووني قد الدنيا ❤️❤️❤️❤️.


عشقت اسد الصعيد ❤️❤️.

رنا احمد عماد ❤️❤️❤️❤️.


عشقت اسد الصعيد ❤️❤️❤️.

رنا احمد عماد ❤️❤️❤️.

بارت 5...


في جناح اسد...


كانت واقفه فرح بصدمه وهي بتسمع كلام اسد .


/انت بتقول ايه.


اسد بابتسامه ساحره /الي سمعتيه ي فرح من اول مره شوفتك فيها وانا مش قادر انساكي فضلت اراقبك في كل مكان شوفت كلامك ضحكتك برائتك خلاص مبقتش اقادر اني أنكر حبي كنت بجهز اني اطلبك من اهلك قبل الي حصل مع عمر حتي هو كان عارف .


فرح بحده وصراخ /الي زيك مستحيل يعرف يحب .


اسد بابتسامه/لا ي فرح بعرف احب وحبيتك من اول لحظه شوفتك فيها .


فرح بحده /الي يحب حد يعمل فيه كده ولا ناسي انك اتجوزتني بالإكراه .


اسد بجديه /مكنش عندي حل غير انك تفضلي معايا هنا غير كده وانا اسف لاني مش هسيبك تبعدي عني ابدا انتي خلاص بقيتي اسيرتي ي فرح .


نزل اسد وفرح سرحت مع نفسها معقول انها ممكن تحب اسد معقول تكون فيه حياه بينهم .


*********************.

في المطبخ....


كانت واقفه رحاب بتعد الاكل بتعب شديد فاتصدمت رباب والده اسد .


/رحاب ي بنتي انت ايه الي عامل فيكي كده .


رحاب بحده /ابنك الي ربنا ينتقم منه .


رباب بغضب /انتي بنت قليله الادب صحيح فيه واحده تقول كده علي جوزها واضح أنه كان عنده حق يلا شوفي شغلك .


حنان الداده بابتسامه /ايه ي بنتي بالراحه كده بلاش تعاديهم ده انت متجوزه اسد الصعيد صاحب الامبراطوريه دي كلها بكره بعد عمر طويل للست رباب هتكوني انتي الامره اناهيه هنا في البيت شغلي دماغك كده .


رحاب وهي تحدث ذاتها بخبث /وماله زي موقعت عمر زمان وكان زي الخاتم في صباعي يخليني أوقع اسد وأبقا صاحبه كل ده .


******************.

في غرفه داليا ...


كانت قاعده بانهيار ودموع وحضناها سما بحزن شديد.


/مالك بتعيطي كده ليه مش انتي طلبتي من اسد ينهي جوازكم .


داليا بدموع ووجع /كنتي عايزاني اعمل ايه ي سما هو مش عاوزني مش هتجوزه بالغصب بضغط من عمي وأسد حتي لو روحي فيه .


سما بحزن شديد/معلش ي داليا باذن الله ربنا هيعوضك وباذن الله محدش عارف يمكن حازم يحزم من نصيبك بس بعد مايحفا وراكي وهتشوفي.


داليا بدموع ووجع/يارب ي سما يارب.


سما بابتسامه /أن شاء الله هنزل أنا بقا اشوف سالم وحشني اوي .


داليا بغيظ شديد/برضه سالم سبحان الله الإنسان ده مش مرتحاله ي سما قولتلك ابعدي عنه.


سما بغيظ شديد/اووووف منك ي داليا بحبه ي ناس سلام .


داليا بخوف /ربنا يسترها عليكي ي سما .


******************.

علي مائده الطعام....


كانوا قاعدين جميعهم علي مائده الطعام..


رحاب بنظره خبيثه/انا اسفه ي ماما علي الي قولته معلش أنا كنت موجوعه شويه .


رباب بحده/الي حصل حصل .


اسد بحده /هو فيه ايه ي أما البت دي عملتلك حاجه دستلك علي طرف .


رباب بابتسامه /لا ي ابني محصلش حاجه ابدا .


رحاب بنظره خبيثه/هو انا اقدر برضه ي اسد ده ام الغالي ده انا هشيلكم في عنيا الاتنين .


فرح باستغراب وهمس /هو فيه ايه ي رحاب مالك .


رحاب بنظره خبيثه وهمس /ي عبيطه دي خطه أنا هخلي اسد خاتم في صباعي وأبقا صاحبه ده كله وهتشوفي .


فرح باحتقار وهمس /معقول انتي بالشر ده واضح أن اسد كان عنده حق .


ربيع بجديه /فرح ي بنتي طبعا انتي منورنا بس الست امينه والدتك متتاخريش عليها أنا هكلم عثمان السواق يوصلك النهارده .


اسد بضيق شديد/جرا ايه ي بابا انت زي ماتكون بتطردها .


ربيع بجديه /لا طبعا أنا مقصدتش كده انا خايف علي والدتها .


رحاب بتصنع /فعلا ي فرح لازم تمشي علشان خالتوا وقوليلها متقلقش عليا أنا مبسوطه مع جوزي وحبيبي اسد .


اسد بحده /وانت مالك انتي خليكي في حالك .


فرح بجديه /حضرتك عندك حق ي عمي انا لازم امشي كفايه كده عن اذنكم .


رحاب بنظره خبيثه/حبيبي كل للقمه دي من ايدي .


اسد وهو يدفع يدها بحده /اوووف مش عايز من وشك حاجه.


******************.

في القسم ...


كان قاعد الظابط جاسر مع صديقه علي .


علي بزهق /اووووف الخدمه في الأرياف دي صعبه اوي الجو نار .


جاسر بضحك /هههههه ي توته انت المفروض تخدم في كوكو بارك .


علي بضحك /ههههه والله عندك حق ساعه بحس ي اخي أن شغله الظابط دي مش لايقه عليا بس يلا الحمد لله تعال بقا نتمشا شويه في البلد يالا .


جاسر بابتسامه /يالا .


*******************.

في غرفه فرح ..


كانت بتحضر شنطتها قرب منها اسد بعصبيه .


/انتي رايحه فين .


فرح ببرود /راجعه بلدي لوالدتي .


اسد بحده /طب وانا .


فرح بجديه /انت ايه مش فاهمه .


اسد بصوت عالي /فرررررح انتي ناسيه انك مرائتي  .


فرح بجديه /منساتش ي اسد طلقني احنا مستحيل نكون ل بعض .


اسد بعصبية/ليه مستحيل ايه الي مش عجبك فيا أنا مليون واحده تتمنا التراب الي بمشي عليه .


فرح بفضول /اسد انت ليه اعترفتلي بحبك بسرعه كده .


اسد بابتسامه وهو ماسك ايدها/علشان متكرهنيش ي فرح علشان متفتكريش اني معنديش قلب انا مش وحش .


فرح وهي بتسحب ايدها بارتباك /أنا محتاجه اشوف والدتي وارتاح شويه ي اسد موضوعنا ده مش هينفع يكون كده من فضلك .


اسد بابتسامه/ماشي يستي بس متغبيش وعثمان هيكون معاكي هناك علشان اكون مطمن عليكي اوعدك اني اخليكي تعشقيني ي فرح تعشقي اسد الصعيد ❤️.


*************************.

في ورشه سالم .

كانوا قاعدين وهما بياكلوا وبيضحكوا .


سالم بنظره خبيثه/الحمد لله شبعت ي قمري .


سما بابتسامه/الف هنا وشفاء ي حبيبي همشي أنا بقا لحد ياخد باله .


سالم وهو ماسكها بحده /تمشي فين ي حلوه هو دخول الحمام زي خروجه ولا ايه.


سما بفزع شديد/فيه ايه ي سالم قصدك ايه .


سالم وهو يعتدي عليها /قصدي أننا هنبسط ي حلوه .


لتصرخ سما باستنجاد ليقتحموا جاسر وعلي بعدما سمعوا الصراخ لينقضوا عليه ليفقعد وعيه من شده الضرب ليقبضوا عليه .


******************.

في الخارج ...

كانت قاعده سما بدموع بعد ماخدت جاكيت جاسر تسترنفسها بيه .


جاسر بغضب شديد/واضح أن حضرتك كنتي معاه في المكان ده بمزاجك مش كده .


علي بجديه /بالراحه ي جاسر واضح أن الانسه شكلها بنت ناس بالراحه .


سما بدموع ووجع وندم/حضرتك معاك حق أنا كنت بحبه اوي بس عمري مكنت اتوقع كده منه ابدا ابوس ايدك ي حضره الظابط متجيب سيره لحد ابويا واخويا يقتلوني .


داليا بفزع شديد/سما مالك ي حبيبتي فيكي ايه .


علي بإعجاب ب داليا /يلهوووي علي الحلويات بالمكسرات .


جاسر بهمس وغيظ /لم نفسك بقا اوووف .


علي بابتسامه وهيام /مش قادر ي جاسر مزه علي حق شوف رقتها عسل .


جاسر بغيظ /اووووف اتفضلي ي انسه مع بنت عمك شويه شباب كان بيطردوها بس الحمد لله عدت اتفضلوا .


سما بدموع وامتنان /شكرا جدا ل حضرتك.


********************.

في شقه امينه .


كانت قاعده فرح بشرود معقول رحاب طلعت بالشر والطمع ده .


امينه بابتسامه /يلا ي حبيبتي علشان تتغدي.


فرح بابتسامه /حاضر ي ست الكل تسلم ايدك .


امينه بسخريه/بنت خالتك الست هانم مرتاحه بعد ماحطت وشنا في الأرض .


فرح بجديه /ماما الموضوع مش كده خالص أنا هقولك وقصت إليها ما حدث .


امينه بانفعال وعصبيه /ايه ي عني رحاب معملتش كده الي اسمه اسد ده لازم يتربا أنا مش هسكت وهوديه في ستين داهيه .


فرح بسخريه /مفتكرش ي امي انك هتقدري الي عمله اسد كشفلنا حقيقه رحاب الي مخبياها بعد كل الي حصل والي عملته بترسم علي أملاك اسد للاسف بنت اختك طلعت طماعه اوي ي امي .


**********************.

في جناح اسد ....


دخل بضيق انها مش موجوده حاسس ان البيت ممل بس اتصدم من رحاب الي لابسه قميص نوم احمر ويتقرب منه بكل دلع ودلال .


/سيد الرجاله كلها .


اسد بنظره خبيثه /متتعبيش نفسك علشان مهما عملتي مش هتنولي شرف اني المسك لاني بقرف منك ..

عشقت اسد الصعيد ❤️🤗🤗

رنا احمد عماد ❤️❤️❤️❤️


عشقت اسد الصعيدي ❤️❤️❤️❤️.

رنا احمد عماد ❤️❤️❤️❤️.

بارت 6...


في جناح اسد...


كانت واقفه مصدومه من كلامه ليها .


رحاب بضيق شديد/ولما انت بتقرف مني اتجوزتني ليه .


اسد بحده /انتي عارفه كويس انا اتجوزتك اوعاكي تفتكري أن اي حاجه بتدور في دماغك هتقدري تحقيقها ده بعدك أنا فايقلك كويس اوي .


رحاب قربت منه بنظره خبيثه/بس انا انسانه ولياحقوق عندك واوعدك هبسطك اوووي .


اسد بغضب جحيمي/أنا واحده زيك متملاش عينيا فاهمه غوري مع ام احمد نضفي البيت هو ده مقامك .


رحاب بحده وتوعد /ماااشي ي اسد اوعدك هتيجي تترجاني اكون ليك وهتشوف .


اسد بغضب جحيمي/ده بعدك ي اختي غوري يالا علي تحت .


نزلت رحاب وجواها غضب الدنيا اسد عرف ازي يكسرها.


اسد بتنهيده اشتياق /وحشتيني اووي ي فرح اوووي ي حبيبتي.


********************.

في جناح داليا ..


كانت قاعده بتعيط في حضن سما بعد الي حصلها من سالم ازي تحب حد ويكون هو قاصد يدمرك بالشكل ده .


سما بدموع وحزن /اهدي بقا ي داليا أنا قولتلك اني مش مرتحاله مصدقتنيش تخيلي دلوقتي لو مكنتش الظباط دول انقذوكي كنت عملتي .


داليا وهي بتلطم علي وجهها بفزع /ي مصيبتي السوده كنت قتلت نفسي فكرك كنت هرجع هنه تاني بفضيحتي .


سما بحزن شديد/الحمد ي حبيبتي أن ربنا بعتلك الي ينقذك ربك كريم واديكي اتعملتي من الدرس اها شوفي بقا حالك وبطلي طيبتك دي .


داليا بدموع /عندك حق قوليلي انتي بقا لسه مصممه علي قرارك بعدك عن حازم .


سما بدموع/خلاص انا قررت ونفذت هو كده هيكون مرتاح وانا كمان هكون مرتاحه الذل وحش ي بنت عمي وانا اتذليت ل حازم كتير جوي كفايه كده .


داليا بابتسامه وحنان /ربنا يبرد قلبنا احنا الاتنين ويرزقنا بالي يستاهلونا بجد .


***********************.

في غرفه فرح .....


كانت قاعده بشرود في كل الي بيحصل فجاه رن تليفونها برقم غريب ردت باستغراب .


/الو مين معايا .


اسد بضيق وغيره /كويس اوي ي عني انتي عارفه اهوه أنه رقم غريب بتردي كده عادي صوتك ده مش مسموح يسمعه راجل غريب فاهمه أنا دمي حامي هتزعلي .


فرح بغيظ شديد/هو انت نعم خير متصل ليه .


اسد بابتسامه خبيثه وهو بيستمتع بعصبيتها /واه عاد فيه واحده برضه تقول ل جوزها حبيبها كده بطمني عليكي ي قمري وحشتيني اووووووي.


فرح بارتباك شديد/متشكره ي سيدي خير فيه ايه تاني .


اسد بغيظ شديد/متشكره هو أنا بعزمك علي العشاء شكلك دبش وملكيش في الرومانسيه .


فرح بغيظ شديد/رومانسيه انت ليه محسسني انك كاظم الساهر.


اسد بابتسامه ساحره /احسن منه والله بس جربيني هعجبك اوي .


فرح بغيظ شديد/بقولك ايه بطل الكلام ده الكلام بين اتنين بيحبوا بعض لكن أنا مش طايقه حتي اسمع صوتك .


اسد بابتسامه خبيثه/طب تعالي معايا وفي حضني وانا هعرف ازي اخليكي تعشقيني وتموتي فيا كمان .


فرح بارتباك شديد/بقولك ايه بطل كلامك ده وعلي فكره انا قولت ل ماما علي كل حاجه.


اسد بفرحه شديده /قولتلها علي جوازنا حلو اوي كده .


فرح بضيق /لا طبعا محبتش سيره جوازنا دي انت عايز امي يجرالها حاجه لما تعرف قولتلها علي موضوع رحاب وانت ليه عملت كده وخود بالك أنها مصممه تنزل الصعيد وترجع رحاب .


اسد بضيق /طبعا بعد كل الي حكيتيه لسه شايفه بنت اختها ضحيه مش كده بس تعرفي ي فرح وغلاوتك عندي أنا مش هرحمها غير لما اشفي غليلي كله منها وابرد ناري .


فرح بخوف من القادم /اسد لو سمحت كفايه كده انا خايفه من اخرت الموضوع ده .


اسد بابتسامه ساحره/يلهوووي تصدقي اول مره اعرف ان اسمي حلو كده لما نطقتيه بشفايفك.


فرح بارتباك شديد/وبعدين معاك بقا وانت هتطلقني امتا أن شاء الله.


اسد بغضب جحيمي/لحد كده وهتشوفي وشي ثاني ولسانك ده هقطعه لو نطقتي الكلمه دي تاني انتي ملكي وبتاعتي أنا عملت كل ده علشان تكوني ليا ومش مستعد اني اخسرك كفايه خسرت صاحب عمري مش هخسر حبيبتي كمان سامعه .


فرح بدموع وقلق /والي بيحب حد يعنفه كده انت ليه بتخوفني منك ي اسد براحه عليا .


اسد بهدوء/معلش الي يخوفك ي روح قلب اسد فرح أنا بحبك اوي ومش سهل علي واحد زي يعترف بده بس انتي ليه مصممه تعانديني ادي لنفسك فرصه تقرب مني وصدقيني لو حبيتي بعد كده تبعدي اوعدك هطلقك أنا مستحيل اجبرك تعيشي معايا لو مش عيزاني .


فرح وهي بتمسح دموعها بطفوله /طب خلاص مضطره اقفل احنا شويه وجاين .


اسد بابتسامه واشتياق /مستنيكي ي فرح حياتي .


علي الباب كانت واقفه رحاب كانت جايبه ل اسد الفطار وسمعت كل حاجه حدثت نفسها بغل شديد .


/فرح بقا الحكايه كده ي سي اسد هي دي الي واخداك مني ومش بعيد تكون فرح عارفه كل حاجه من الاول ودي لعبه لعبوها سواء علشان ينتقموا مني بس أنا بقا الي هنتقم منكم انتقام يشفي غليلي .


**********************.

في جناح حازم ...


كان لاول مره يجهز هو حاجته لما تكون عنده بطوله مهمه كانت دائما سما باي حاجه تخصه فجاه سمع صوت الباب فتح وكانت سما لاول مره يشوف في عينها البرود والتجاهل ده .


/اتفضل ام نعيمه بعتالك دول بتقول كانوا لسه بيتشفوا.


حازم بابتسامه ساحره/ام نعيمه برضه ولا انتي .


سما بجمود وحده /لا مش انا انا خلاص خرجتك من حياتي وباذن الله ربنا هيكرمني بالي يستاهلني ويعوضني ويقدر حبي صح .


حازم في الوقت ده مش عارف ليه غار غيره عجيبه لمجرد سيره راجل علي لسانها حتي لو مجهول اتكلم بعصبية.


/قصدك ايه انتي في حد في دماغك .


سما بحده /حتي لو فيه أنت مالك ميخصكش في حاجه تعرف أنا نفذت كل الي انت عايزه وبعدت عنك ابعد انت كمان عني وخليك في حالك سلام ي ابن عمي .


********************.

في النقطه ...


كان قاعد جاسر سرحان في داليا الي من ساعه مشافها مش قادر ينساها دخل عليه علي بضحك .


/سيدي ي سيدي ده شكل الست داليا دي سرها باتع .


جاسر بغيظ شديد/قصدك ايه بقا ي بارد .


علي بابتسامه خبيثه /قصدي انت عارفه كويس حاسك من ساعه مشوفتها وانت مش قادر تتطلعها من دماغك .


جاسر بجديه /سبحان الله خطفتني بس الي عملته مخليها صغيره في عينيا الي تعمل كده وتفضل في مكان مقفول مع راجل غريب عنها ومن وراء أهلها مش من الساهل تاتمن اسمك وشرفك عليها ولا انا غلطان .


علي بجديه /بص ي جاسر محدش عارف البنت دي بتمر بايه مفيش حد فينا مبيغلطش ادي لنفسك فرصه لو انت فعلا عايز تقرب منها في الحلال طبعا .


جاسر بجديه/طبعا بس انت مالك مش مظبوط سما مش كده .


علي بحزن /سبحان الله رقتها خطفتني بس ي خساره طلعت مخطوبه لابن عمها وبتحبه من زمان اوووي .


جاسر بابتسامه /معلش ي علي ملكش نصيب فيها .


********************.

علي مائده الطعام في قصر القناوي .


كانوا قاعدين بياكلوا في صمت فجاه دخلت امينه بكل غضب .


/مشاء الله قاعد بتاكل ولا همك .


اسد وعينيه علي فرح الي وحشاه/وهحلي كمان ي حماتي نورتي .


امينه بغضب /حضرتك كنت عارف الي عمله ابنك ي ربيع بيه.


ربيع بخجل شديد /أنا كنت عارف كل حاجه ي ست امينه بس حرقته علي صاحبه مكنتش مخليه حد قادر يقف قصاده.


امينه بغضب شديد/يقوم يبهدل بنات الناس معاه بالذوق كده ومن غير شوشره طلق بنت اختي .


رحاب بنظره خبيثه ومسكنه /بس أنا مش عايزه أطلق ي خالتي أنا بحب اسد ومش عايزه غيره .


امينه بحده /بتحبيه بعد كل الي عمله فيكي انتي عايزه تجنيني اسد طلقها من سكات خلينا نمشي .


رباب بجديه/اهدي ي مدام امينه اتكلم ي اسد ي ابني .


بس اسد كان في مكان تاني خالص كان مع فرحه قلبه بس فجاه وبدون مقدمات وبشوق مبقاش قادر يسيطر عليه حضنها حضن مش عادي خلا الكل في صدمه .


امينه بحده وغضب /ايه ده الي بيحصل بالظبط .


رحاب بغيظ شديد/متتخضيش ي حماتي عادي راجل ومراته عادي مابنتك المصون من ورانا كلنا متجوزه اسد وكانت بتبات معاه في أوضته كمان .


فرح بصدمه ودموع /قسما بالله ما حصل ي امي .


امينه بغضب جحيمي وهي بترفع أيده تتضربها بس فجاه اسد مسك أيدها بحده .


/اه ي فاجره .


اسد بغضب /حماااتي أنا مش عايز اغلط فيكي علشان خاطر فرح أنا مرائتي اشرف ست في الدنيا والي يغلط فيها امحيها والي يفكر يمد أيده عليها اقطعها ....


عشقت اسد الصعيد ❤️❤️❤️

رنا احمد عماد ❤️❤️❤️❤️❤️


عشقت اسد الصعيد ❤️❤️.

رنا احمد عماد ❤️❤️❤️.

بارت 7...


في قصر القناوي ..


كانت واقفه امينه بتسمع بصدمه كانت هتموتها .


/مرائتك ازي لدرجه دي أنا ماليش لازمه ولا وجود بنتي متجوزه من ورايا يرتني كنت موت ولا شوفت اليوم ده .


فرح وهي راكعه تحت رجليها بدموع /بعد الشر عليكي ي امي ده انا لعشت ولا كونت لو عملت كده كان غصبن عني ي امي والله .


امينه وهي ماسكها بغضب جحيمي/ليه ي اختي شربك حاجه وعلي راي رحاب تلاقيكي متفقه معاه من الاول علي كل حاجه الي تتجوز من وراء أهلها ممكن تعمل اي حاجه.


فرح بصدمه /معقول ي امي انتي تعرفي عني كده .


اسد بحده /أنا لحد دلوقتي محترم حضرتك كويس بس فرح ملهاش اي علاقه بانتقامي من الواطيه بنت اختك وانا فعلا اتجوزتها غصبن عنها لاني هددتها اني هموت حضرتك لاني بعشقها ومش عايز غيرها من الدنيا دي .


امينه بدموع وقهره /بتحبها تقوم تتجوزها من وراءامها وتخليها زي اي واحده رخيصه .


اسد بغضب /كفايه لحد كده ي حماتي أنا مرائتي غاليه عندي اوووووي اغلا من الدنيا وعمرها متكون رخيصه .


امينه بدموع ووجع/رحاب جايه معايا ولا لا .


رحاب بنظره خبيثه/معلش ي خالتي أنا قولتلك أن بحب اسد ومش هبعد عنه .


فرح بدموع ووجع/ماما أنا جايه معاكي .


امينه وهي تتدفعها بغيظ شديد/انتي مش عايزه اشوف وشك تاني ابدا خليكي مع جوزك ي مدام .


خرجت امينه بقهره ووجع أما فرح وقعت علي الارض بدموع وهي بتلطم علي وجهها بقهره جري عليها اسد بوجع ومراره وهو بيخضنها .


/لا عشت ولا كونت لو كنت سبب في أن دموعك تنزل أنا آسف يا حبيبتي.


فرح بحده ودموع /ابعد عني ابعد عني أنا مش طايقه اشوف وشك انت السبب انت خليت امي تغضب عليا أنا بكرهك ي اسد بكرهك.


رحاب بغيظ شديد/ايوه التمثيل بتاعك طول عمرك تحبي اوي تعيشي دور الضحيه قال اتجوزك غصب قال .


صفعه قويه من اسد جعلتها تسقط أرضا.


/قسما بالله لو لسانك ده نطق كلمه تاني في حقها هقطعه .


فجاه لأقا فرح اغما عليها جري عليها شالها وطلع علي فوق .


رحاب بحده وتوعد/ماشي انتوا الاتنين قسما بالله لخلي حياتكم جحيم وافرقكم .


**********************.

علي طريق أحدا الأراضي الزراعية.


كان ماشي جاسر لمح داليا قاعده بشرود جه وراها بكلام كل ثقه. 


/معتقدش أنه يستاهل ايه الي انتي عملاه في نفسك ده واطي .


داليا بخوف /جاسر باشا .


جاسر بابتسامه/كويس انك لسه فاكره اسمي .


داليا بابتسامه حزينه /أنا عمري مهنسا الي انت عملته معايا انت انقذتني أن حياتي وشرفي يضيعوا.


جاسر بجديه /ايه الي نفسي أفهمه واحده في جمالك وفي مكانتك أنا عرفت انتي بنت مين واهلك مين ازي تعمل كده وتثق في واحد زي ده وتنخدع كده بسهوله .


داليا بحزن ومراره /مكانتي أنا بنت واحده علي ولادين عمري مشوفت حنيه ابويا كان دائما شديد ومكنش يدلع الا اسد وحازم بس وانا مش موجوده اصلا أما سالم عرف ازي يستغلي ضعفي لاي كلمه حلوه صدقته ووعدني أنه هيتجوزني وبس الباقي انت عارفه .


جاسر بلهفه /احلفي أنه عمره ملمسك.


داليا سريعا وبثقه /قسما بالله ملمس مني شعره .


جاسر بابتسامه ساحره /طب والي عايز بقا يعوضك عن كل ده واطمني انا حنين جدا وبعرف ادلع الستات كويس اووي .


اتكسفت داليا بسرعه وجريت بابتسامه وجاسر تباعها بابتسامه ساحره.


***********************.

في جناح اسد وفرح ..


كان ماسك أيدها بحزن بعد ماغيرلها هدومها  مستنيها تفتح عيونها فجاه فتحت عيونها بتعب شديد بس فجاه لما لقت نفسها لبسه منامه خفيفه غطت نفسها بغضب .


/انت عملت ايه لدرجه دي معندكش دم بعد كل الي عملته فيا ليك نفس تقرب مني .


اسد بحده /أنا بعشقك وممكن اتعب اوي من غيرك بعترف بس ممكن اموت لو حاسيت في لحظه أن حد هان كرامتي وخصوصا لو الحد ده واحده ست والست دي كمان مرائتي فاهمه أنا غيرتلك هدومك بس علشان ترتاحي ولو عايز حاجه منك مش هستنا لما تغيبي عن الوعي انتي مرائتي كل حاجه فيكي ملكي الدواء بتاعك اهوه وحالا هيبعتولك الاكل عن اذنك .


نزل اسد وهي دموعها نزلت كالشلال وهي مش عارفه ايه هتكون النهايه .


*********************.

في المطبخ .


كان واقف اسد لوحده بيحضر لنفسه القهوه وام نعيمه طلعت ل فرح الاكل دخلت رحاب بنظره خبيثه وهي بتحضن اسد من ضهره .


/مالك قلبي وتاعب نفسك ليه انا اعملك أنا الي انت عايزه أنا اعمله ي حبيبي .


اسد وهو ماسكها من شعرها بغضب /قولتلك مليون مره ايدك دي متلمسنيش وملكيش دعوه بيا خالص سامعه .


رحاب بغيظ شديد/اشمعنا أنا بقا أن شاء الله مانت جوزي زي الست فرح ولا هي معاها حصانه.


اسد باستفزاز شديد/بالظبط كده فرح معاها حصانه قلبي واخدها وملكاها كمان علشان كده هي الي ليها عندي كل الحقوق أما انتي مجرد حاجه ملهاش قيمه بفش علي فيها وبعد ما انتقم منك الانتقام الي يشفي غليلي هرميكي في الشارع فاهمه .


رحاب بحده وتوعد/ماشي ي اسد ماشي .


اسد باستفزاز /مستني اشوفك هتعملي ايه ي حشره انتي .


************************

في الملعب .


كان حازم عمل يغلط في التمارين مكنش فيه دماغه غير جملتها .


/بكره الاقي حد يبحني ويستاهل حبي .


حازم بحده وغيظ /مالك فيك ايه مش قادر ليه تتخيل انها تكون ل راجل غيرك انت الي خرجتها من حياتك بس مال قلبك موجوع كده كانك مش قادر تتخيل حتي الفكره .


المدرب بحده /حازززم مالك فيك ايه النهارده مش كويس ليه مالك .


حازم باحراج شديد /أنا آسف ي كابتن اوعدك اني هركز .


المدرب بحده/لا أنا شايف انك تروح تترتاح شويه .


مشي حاززم وهو مضايق جدا بس مش من الي قاله المدرب من الي هي قالته .


*******************.

من أمام الجامعه .


كان واقف علي مستني شهد أخته بعد مانقلها هنا بعد نقله للصعيد .


كانت واقفه بتدور عليه لأن نظرها ضعيف شويه بصلها بغيظ شديد


/استغفر الله العظيم أنا عملت ايه في حياتي ابتليت بمصيبه انتي ي زفته .


شهد وهي بتعدل نضارتها بغيظ شديد/انت فين ي علي بقالي ساعه مستنياك .


علي بغيظ شديد/بقالي ساعه ي اختي قولتلك غيري النضاره كعب للكوبايه دي ضيعتلك الي فاضل.


شهد بابتسامه /استنا بس استنا اعرفك علي سما صحبتي بنت لطيفه اوي ي علي ي سما ي سما .


علي بصدمه /مش ممكن دي هي.


سما بابتسامه عذبه /نعم ي شهد ايه ده علي باشا .


شهد بابتسامه/ايه ده انتوا تعرفوا بعض .


علي بابتسامه حزينه /معرفه في ظروف مش هي بس فرصه سعيده ي انسه سما .


سما بابتسامه/طب عن اذنكم بقا علشان الحق المواصلات .


شهد بابتسامه/لا تعالي معانا.


علي باستغراب/هو انتي بتروحي مواصلات ازي.


سما بابتسامه/بصراحه البنات اصحابي علي قدهم شويه مش بتجلهم سياره فاخمه لحد عندهم وبصراحه حاسيت أن أنا كده بحرجهم فبقيت اروح معاهم.


علي بحده وغيره /وسي حازم مبيوصلكيش ليه مش المفروض يجي ياخدك .


سما باستغراب شديد /حازم انت كمان عرفت حازم .


علي بضيق وحزن/ايوه مش ده ابن عمك الي بتحبو بعض ومخطوبين كمان .


شهد بنظره خبيثه /وانت عرفت المعلومات دي ازي ي علي .


علي بارتباك /موضوع كده يخص الانسه سما وكان لازم نعمل تحريات عنه .


سما بنظره خبيثه/مظنش أن الموضوع ده والمعلومات عنه ميمهمهاش سيرتي أنا وحازم في حاجه بس لو كده احب اقولك أن معلوماتك غلط ي حضره الظابط أنا وحازم ابن عمي مش مخطوبين ولا حاجه.


علي بفرحه مقدرش يدريها /بجد ازي ده الي سمعته بيقول انكم بتحبوا بعض من زمان .


سما بقوه وثبات/دي كمان معلومه غلط ي حضره الظابط أنا الي كنت بحبه لكن هو لا علشان كده مكملناش .


علي بإعجاب شديد /احيكي علي جرائتك ربنا اكيد شايلك حاجه احسن .


سما بابتسامه ورقه /أن شاء الله عن اذنكم .


علي بابتسامه وهيام /يلهوووي علي الرقه ي ناس بس والله ميحصل انتي هترجعي معانا البص اصلا مشي اتفضلي في العربيه يلهوووووي شوف رقتها .


شهد بغيظ شديد/بقولك ايه ي علي ي اخويا امسك ايدي والنبي أنا مش شايفه حاجه ربنا يسترها معاك .


علي بغيظ شديد/الله يحرقك ي شيخه طلعتيني من المود ساحب امي معايا يلا ي اختي .


********************.

في شقه امينه ...


كانت قاعده بحزن شديد فجاه الباب خبط وكان اسد .


امينه بحده /هو انت .


اسد بابتسامه/ايوه ي ست الكل أنا عايز اتكلم مع حضرتك.


امينه بغضب /بتقول ايه تاني اكتر من الي عملته .


اسد بابتسامه ساحره/هقول اني بعشق بنتك وهي املي الوحيد في الدنيا دي صدقيني أنا بحب فرح بجد أنا عارف ان الي عملته كان غلط ومش مقبول بس والله العظيم انا بعشقها واوعدك اني هشيلها جوه عيني ومش هلمس منها شعره الا لما اعملها فرح الصعيد كلها تتكلم عنه بس انتي ارضي عننا ي ست الكل فرح تعبانه اوي وانا مقدرش علي كده .


امينه بابتسامه /عايزني اعتبرك جوز بنتي بجد وأصدق كلامك طلق رحاب بنت اختي وسيبها ورجعهالي .


اسد بابتسامه/عينيا ي ست الكل لو ده الي هيطمنك من ناحيتي أنا موافق هخليها حره والنهارده مش بكره .


************************.

في جناح اسد وفرح....


كان الجناح أشبه بسماء جميله كانت قاعده فرح بسعاده بعد مكالمه والدتها ليها وأنها حكتلها كل حاجه قالها اسد حاسيت أنه لازم فرصه تانيه خبطت رحاب ودخلت وانصدمت من الوضع .


رحاب بغيظ شديد/مشاء الله شكلي جيت في وقت مش مناسب .


فرح بابتسامه خبيثه /بالظبط كده اسد حبيبي جاي وهنقضي احلي ليله أصله راح ل ماما وهداها علي الاخر وفهمها أنه ميقدرش يعيش من غيري واه صحيح اعملي حسابك لانه اول ميرجع هيطلقك وهتمشي من هنه .


رحاب بصدمه /ايه .....يتتتتتبع .


تفتكروا رحاب فعلا هتمشي ولا هتعمل حاجه تقلب الموازين 🤔🤔🤔🤔🤔


ايه الي ممكن يحصل بين اسد وفرح 🤔🤔🤔


هل حازم فهلا هيسيب سما ل علي 🤔🤔


هل فعلا جاسر هيتقدر يتخطا موضوع داليا 🤔🤔🤔🤔.

عشقت اسد الصعيد ❤️❤️❤️.

رنا احمد عماد ❤️❤️❤️❤️


عشقت اسد الصعيد ❤️❤️❤️❤️.

رنا احمد عماد ❤️❤️❤️❤️.

بارت 9....


في جناح رحاب ..


كان باصص اسد قدامه بصدمه اكيد ده حلم لا ده كابوس مزعج فجاه مسك شعرها بغضب جحيمي.


/اه ي بنت الكلب ي رخيصه انا لازم اعرف ده حصل ازي أنا مستحيل تعمل كده بارادتي مستحيل إخوانها مستحيل .


رحاب بغيظ شديد/ايه خايف عليها اوي بس هو ده الي حصل ي اسد انت كنت عايزني وانا كمان والموضوع خلاص خلص وحصل وبقيت مرائتك بجد مش مجرد كلمه علي ورق .


اسد بغضب ومراره في قلبه /أنا اكيد في كابوس أنا مستحيل اكون عايزك يمكن ضعفت وغلط غلطه هفضل عمري كله ادفع تمنها .


رحاب قربت منه بخبث /بقا كده ي اسدي أنا غلطه .


اسد وهو يمسكها بغضب جحيمي/اسمعي ي روح امك قسما بالله العظيم لو فرح عرفت اي حاجه بالي حصل قسما بالله اقتلك ومحدش يعرفلك طريق جره فاهمه .


رحاب بغيظ شديد/متخافش ي سيد الرجاله بس اعمل حسابك اني هعيش هنا معززه مكرمه كل طلباتي مجابه ي كده ي ههد المعبد علي دماغ الكل.


اسد بحده /أنا مبتهدش ي روح امك حسك عينك تفتحي بوقك بكلمه واحده فاهمه .


مشي اسد بوجع ومراره أما رحاب فابتسمت بخبث واخيرا تحقق هدفها .


********************.

في جناح اسد وفرح ..


دخل اسد بوجع ومراره أما فرح كانت لسه نايمه دخل بسرعه الحمام ودموعه مبتقفش كان واقف تحت المياه يمكن تبرد النار الي اتولدت جواه .


/معقول ي اسد انت تعمل كده تخون فرح ومع مين مع الحربايه دي ازي قدرت تعمل كده ضعفت لدرجه دي يارب أنا مش هقدر اخسرها ده انا اموت جه جنبها وهو بياخدها في حضنه وبيبوس دماغها بندم كأنه بيعتزرلها .


*******************.

في قصر القناوي..


كانوا قاعدين علي وجاسر مع ربيع والد اسد .


ربيع بابتسامه /طبعا أنا عن نفسي موافق وانا هلاقي احسن منكم فين ل بناتي ده انتوا ونعم الرجاله.


جاسر بابتسامه /ده شرف لينا ي حاج ربيع .


علي بابتسامه وسعاده /أن شاء الله هنشيلهم في عنينا ي حاج ربيع.


ربيع بابتسامه /باذن الله تعالى ي ولدي بس لازما اخود راي العرايس الاول .


رباب بابتسامه /اطمن ي حاج موافقين ومرحبين كمان ده مشاء الله عرسان زي القمر .


حازم بغضب وغيره /بس أنا بقا مش موافق .


ربيع بغضب /وانت ليك ايه علشان توافق ولا لا ي واد انت انا عايش علي وش الدنيا فاهم ولا لا وانا وافقت والفرح الخميس الجاي كمان .


*********************.

في جناح سما وداليا ..


كانوا طائرتين من السعاده واخيرا كل واحده فيهم لقت السعاده الحقيقه بس ي ترا هتستمر 🤔🤔


*********************.

في جناح اسد وفرح...


كان قاعد اسد بوجع ومراره فجاه حس بفرح بتحضنه بابتسامه ساحره .


/صباح الخير ي حبيبي .


اسد وهو بيرسم السعاده بالعافيه .


/صباح النور علي القمر المنور الي نور حياتي كلها .


فرح باستغراب /مالك ي اسد ي حبيبي انت بخير .


اسد وهو حاضنها بعشق /مش مصدق ي حبيبتي انك في حضني وبين ايديا بعشقك ي فرح .


فرح بسعاده وعشق /أنا الي بموت فيك ي حبيبي هقوم اخود شور وانزل احضر الفطار ل اجمل عريس في الدنيا .


اسد بعشق وغمزه /طب مش هنعيد الكلام الجميل بتاع امنبارح .


فرح بضحكه عاليه/هههههه بعينك سلام ي اسدي .


اسد بحزن شديد وهمس /يارب يارب متبعدهاش عني ده هي فرح حياتي كلها .


********************.

علي مائده الطعام..


كانوا قاعدين كلهم قربت رحاب من اسد بخبث .


/كل للقمه دي من ايدي ي حبيبي .


كلها اسد وهو بيبصلها بغضب تخت نظرات فرح الناريه .


فرح بحده وغيره /أنا موجوده ي رحاب خليكي انتي في حالك .


رحاب بحده /أنا مرائته زيك بالظبط ي فرح مش كده ي اسدي .


اسد بحده وغضب /أنا مش عايز اسمع اي صوت فاهمين .


ابتسمت رحاب بنظره خبيثه وهي شايفه الكل بيبصلها بضيق وهي حاسه انها انتصرت .


************************.

في الجنينه.


كانت قاعده فرح بغيظ شديد فجاه حضنها اسد بعشق .


/روح قلبي ممكن اعرف زعلانه ليه انا مقدرش علي زعلك.


فرح بدموع وغيظ /ي سلام لا ي شيخ كانك مش عامل حاجه خالص واضح أن الست مدلاعك علي الاخر ماهي بتاكلك بايدها والبيه مبسوط خالص مش كده .


اسد بابتسامه وهمس /يلهوووي بقا القمر ده بيغير عليا أنا اسعد راجل في الدنيا .


فرح بغيظ /لا مش بغير عليك أنا بغير علي كرامتي متنساش انك جوزي.


اسد بنظره جذابه وهمس /جوزك بس .


فرح بعشق /لا وحبيبي ونبض قلبي وهحبك اكتر لو قولتلي ايه الي مخبيه فيه حمل علي قلبك ي اسد أنا حاسه بيك ي حبيبي .


اسد بارتباك شديد/مفيش حاجه ي روحي صدقيني شويه مشاكل في الشغل .


فرح بعشق/ مصدقاك ي حبيبي وانا في أي وقت جنبك اطلبني بس هتلاقيني بين ايديك .


اسد وهو يحملها بخبث /طب أنا طلبتك دلوقتي وهاكلك حته حته .


فرح بابتسامه /هههههه بعشقك اسدي .


***********************.

في فرح علي وسما وجاسر وداليا.


كانوا بيرقصوا برومانسيه وسعاده .


علي بابتسامه وعشق /مبروك ي سمايا اوعدك اني هشيلك جوه عنيا بعشقك ي سما .


سما بابتسامه ساحره/وانا بعشقك ي حظابط قلبي انت .


داليا برقه وسعاده/مش قادره اصدق ي جاسر اني بقيت مرائتك .


جاسر وهو يقبل يدها بعشق /لا صدقي ي حبيبتي بعشقك ي داليا .


عند فرح وأسد ...


كانت قاعده في حضنه كانوا بيتكلموا بسعاده طب عكس اسد الي حاسس بنار وهو خايف كلا ده أنه يصحي فعلا ويبعدها عنه وساعات هيموت من اشتياقه ليها .


فجاه شاف اسد رحاب بذلك الفستان العاري الصدر بشده  تخت نظرات الاستغراب من الجميع .


اسد بغضب جحيمي/قلتلك مليون مره عديها معايا بدل ماخليكي تكرهي نفسك فاهمه غوري غير الزفت بدل مامسح بيكي الأرض.


فرح بغيظ /فيه ايه.


رحاب بنظره خبيثه ودلع /ابدا ي فرح جوزي غيران عليا عايزني اغير الفستان.  


فرح بغيظ شديد/مالك ي اسد هي حره في حياتها .


اسد بغيظ /حره ازي وهي علي ذمتي ي فرح دي الناس كلت وشي .


رحاب بنظره خبيثه/قول بقا انك غيران عليا عينيا ي روحي هطلع اغيره.


فرح بدموع ووجع/فيه ايه بقا انت بدأت تحبها ولا ايه شكلك كده غيران عليها بجد .


اسد بجديه /أنا محبتش غيرك ي فرح بس الكل عارف انها مرائتي ابوس ايدك خليكي جنبي أنا محبتش غيرك ي فرح ومش عايز غيرك .


فرح بهدوء/اهدا ي اسد أنا جنبك ي حبيبي هطلع أصبح اللبس واجي علطول.


*********************.

في جناح رحاب ...


كانت بتكلم صحابتها في التلفون بسعاده .


/ايوه ي وش السعد انتي برافوا عليكي ي بت ي رانيا المنشط الي قولتيلي عليه ظبط الدنيا خالص ده هو مقربش مني اصلا وفاكر أنه هو نام معايا بس خليه كده فاكر لازم اخد الي يكفيني واحرق قلبك فرح .


فجاه الباب انفتح ودخلت فرح بنظره احتقار .


/أنا الي هحرق قلبك ي رحاب وهدفعك تمن حرقه قلب اسد غالي .


رحاب بصدمه /فرح ....

عشقت اسد الصعيد ❤️❤️❤️❤️.

رنا احمد عماد ❤️❤️❤️.


عشقت اسد الصعيدي ❤️❤️❤️.

رنا احمد عماد ❤️❤️❤️❤️.

بارت 10...


في جناح رحاب ..


كانت واقفه بصدمه واتكلمت بغضب شديد.


/انتي ايه الي موقفك هنا انتي بتجسسي عليا .


فرح بغضب جحيمي/اه ي حقيره انتي ايه ي شيخه شيطانه وانا اقول اسد ماله الفتره دي اتاريه وقع في فخك ي زباله .


رحاب بحده /كان لازم اعمل كده مش بعد كل الي شوفته هتبقي انتي الاميره وتاخدي كل حاجه علي الجاهز انتي طول عمرك بتاخدي كل حاجه ي فرح بس دلوقتي لا ي فرح أنا الي هكسب هاخد اسد والفلوس وكل حاجه.


فرح وهي بتبصلها بحقاره /انتي مش هتاخدي اي حاجه خالص أنا هعمل حساب خالتي الله يرحمها وامي الي ربتك وبقولك ي رحاب من غير شوشره لمي حاجاتك وامشي من هنا بالزوق وورقتك هتوصلك ي قسما بالله ي رحاب هندمك أنا لسه مراعيه الدم الي بينا فاهمه .


مشت فرح ورواها رحاب بغضب شديد وهي بتبص شمال ويمين بحزر وفجاه دفعتها من علي السلم لتصرخ فرح برعب لتسرع رحاب بعد ما خرجت من الباب الخلفي وعلي وجهها ابتسامه خبيثه .


/مع السلامه ي بت خالتي اوعدك اني هقريلك الفاتحه هههههه .


************ *******

في الجنينه ..


كان واقف حازم بغيظ شديد فجاه حس بجد دفعه ليتحدث بغيظ .


/جرا ايه ي بت انتي مش تفتحي .


شهد وهي بتعدل نضارتها بغيظ شديد/فيه ايه حضرتك مخدتش بالي اتكلم كويس.


حازم بغيظ /لا وانتي الصادقه انتي مش شايفه اصلا بكعب الكوبايه دي .


شهد بحزن شديد/شكرا جدا ل حضرتك أنا فعلا نظري ضعيف عن اذنك .


حازم بغيظ شديد/اوووف انت دائما كده تكسر قلب ناس غبي استني بس أنا بجد آسف مقصدتش .


شهد بغيظ شديد/بعد ايه بعد ماجرحتني .


حازم بابتسامه /أنا آسف بجد حقك عليا أنا حازم اخو داليا .


شهد بابتسامه/انت ابن عم سما أنا شهد اخت علي تشرفنا .


حازم بابتسامه ساحره/أنا اكتر طب يلا علشان نوصل العرسان .


شهد بخجل شديد/لا انا اسفه عن اذنك اروح ل اخويا علشان نوصل العرسان عن اذنك .


حازم بابتسامه ساحره/ايه الي جرالك ويترا ايه حكايتك معاها سما عندها حق انت عمرك محبتها كانت حاجه كنت حاسسها ملكك وبس الحمد لله انك مظلمتهاش وراحت للي يستاهلها.


اتجهوا كلهم يوصلوا العرسان .


******************.

في القصر ...


كان داخل اسد باستغراب لتأخير فرح ليشعر بقلبه يخرج من مكانه وهو يرا فرح تنزف دماا بغزاره ليسرع إليها برعب ليصرخ صرخه سمعت العالم كله .


/فرررررررررررح .


*******************.

في المستشفي ...


كان قاعد اسد قدام غرفه العمليات وهو حاسس ان روحه بتروح منه مش معقول تروح منه ساعتها الموت يكون اهون .


ربيع بفزع شديد/فيه ايه ي اسد ي ابني مالها فرح .


اسد بدموع وخوف /مش عارف ي ابويا أنا دخلت لقيتها سايحه في دمها شكلها وقعت من علي السلم روح بتروح ي ابويا ده لو جرالها حاجه انا اموت .


حازم بحزن شديد/متقولش كده ي اسد أن شاء الله هتبقي بخير .


رحاب بنظره خبيثه ودموع مصتنعه /ي حبيبتي ي فرح ي اختي .


اسد وهو بيقرب منها بتوعد /قسما بالله العظيم لو طلعتي انتي وراء الي حصل ده لخليكي تولعي في نفسك ي حربايه .


خرج الدكتور جري عليه اسد بخوف .


/طمني ي دكتور الله يخليك فرح كويسه .


الدكتور بجديه /اطمن ي اسد بيه الحمد لله انقذنا حياتها باعوجبه .


رحاب بغيظ وهمس /ي ساتر زي القطط بسبع ترواح دلوقتي تفوق وتتكلم انا لازم اعمل المستحيل علشان اخرسها .


اسد بابتسامه/ي عني فرح بخير الحمد لله.


الدكتور بأسف /للاسف مدام فرح فقدت الذاكره نتيجه الواقعه بس أن شاء الله هترجع تفتكر كل حاجه مع الوقت .


رحاب بنظره خبيثه/هههه ايوه كده اتحلت اديني هخلص منك خالص ي فرح .


اسد بجديه /مش مهم المهم هي هي بخير دي روحي أنا مقدرش اعيش من غيرها اقدر اشوفها امتا .


الدكتور بجديه /ساعتين باذن الله وهتفوق عن اذنكم .


اسد بحزن شديد/معقول ي نبض قلبي هقدر اتحمل انك مش فاكرني ولا فاكره نفسك بس معلش ي حبيبتي انا معاكي لحد ماترجعي احسن من الاول ي فرحه قلبي .


*********************

في فندق العرسان .

جناح جاسر وداليا ...


جاسر بعد عنها في السرير بغضب جحيمي.


/ايه ده اتكلمي انطقي .


داليا بجنون ودموع /والله معارفه ي جاسر قسما بالله ماحد لمسني والله ماحصل.


جاسر وهو ماسك شعرها بغضب شديد/مانتي كنت مدوراها مع سالم الي تروح تقابل واحد من وراءه أهلها تعمل اكتر من كده واهوه طلعتي مش بنت بنوت ي فاجره .


داليا بدموع ووجع/اخرس قطع لسانك أنا اشرف من اي حد وطالما انت شايفني كده اتجوزتني ليه ها بس أنا بقا مصممه إن احنا ننزل دلوقتي للدكتوره وبعدها هتطلقني ي جاسر .


**********************.

في جناح علي وسما ..


كانت نايمه في أحضانه بسعاده لا توصف هي فعلا بقت حاسه ان علي هو الي يستاهلها ويستاهل حباها .


علي وهو يقبل رأسها بعشق وسعاده /الف مبروك ي حبيبتي خلاص بقيتي مرائتي .


سما بابتسامه وسعاده /الله يبارك فيك ي علي علي انت بتحبني اوي .


علي وهو يقبل يدها بعشق /أنا بعشقك مش بحبك وبس من اول لحظه شوفتك فيها اتمنيتك ليا والحمد لله الحلم اتحقق وبقيتي ملكي .


سما بابتسامه عاشقه /اوعدك اني اعيش اسعدك وبس ي حبيبي .


******************.

في القصر ...

في جناح اسد وفرح....


كانت فرح بتفتح عيناها بتعب شديد.


/أنا فين .


اسد بابتسامه/انتي في حضني ي فرحه قلبي طمنيني عليكي.


فرح باستغراب شديد /انت مين أنا مش فاكره حاجه خالص هو ايه الي حصل .


اسد بابتسامه ساحره/أنا اسد جوزك ي حبيبتي معلش حادثه بسيطه كده وان شاء الله ي حبيبتي هترجعي احسن من الاول .


فرح ببراءه /طب أنا جعانه .


اسد بابتسامه عاشقه وهو يحملها /امرك مولاتي تعالي ننزل علشان تأكلي ي حبيبتي.


فرح باستغراب /هو احنا متجوزين من زمان .


اسد بابتسامه ساحره/شهر كده ممكن تهدي بقا واي حاجه عايزه تعرفيها هعرفهالك بس دلوقتي لازم تأكلي ي حبيبتي.


رحاب بغيظ شديد كانت شيفاه وهو شايلها كأنها بنته .


/اوووووف بقا مش كانت وارتاحت منها بس معلش برضه أنا الي هكسب في الاخر .


اسد كان مقعد فرح الي مستغربه كل حاجه حواليها كان بيوكلها زي العيل الصغير .


فرح بعفويه /أنا عايزه اروح الملاهي دلوقتي .


اسد بابتسامه ساحره/عينيا كل الي انتي عايزاه هيتنفذ .


رحاب بغيظ شديد/ي سلام كل الدلع ده ليها وانا مفيش حتي كلمه حلوه تبل الريق .


اسد بكره وغيظ /هي روحي وحبيبتي لكن انتي شي مالوش وجود يلا ي روحي نروح الملاهي .


رحاب بنظره كره /في ستين داهيه انتوا الاتنين.


*****************.

في الفندق في جناح داليا وجاسر .


كان قاعد جاسر بخجل شديد عندنا تاكد انها مازالت عزراء فقد دمر تلك الليله ليلهتم المنتظره .


جاسر بندم شديد /داليا أنا آسف ارجوكي سامحيني .


داليا بدموع ووجع/عمري مهسامحك ابدا كفايه الي عملته فيا وكلامك الي في قلبك الي خرج وسمعته أنا عمري انا وانت مهنكون لبعض ي جاسر لولا أني مقدرش ارجع دلوقتي البلد الناس ممكن تقول عليا ايه كنت رجعت دلوقتي بس معلش كام يوم وهرجع وانت هتطلقني .


جاسر بدموع ندم /مقدرش أنا عارف اني غلطت أنا اسف اسف وهعمل اي حاجه علشان اكفر عن ذنبي وارجعك لحضني من تاني .


***///***************.

في الملاهي ..


كانت عماله تنتطط وتتضحك زي العيال الصغيرين كان اسد طائر معاها كأنها عيله صغيره هو ابوها كانت ضحكتها بتملا قلبه .


فرح بسعاده كبيره /أنا مبسوطه اوي .


اسد بابتسامه/يارب دايما ي روحي أنا مستعد اعمل ايه حاجه علشانك بس ترجعيلي تاني فرح حبيبتي .


******************

بعد مرور أسبوع ....


كان طالع اسد من جناحه هو وفرح اتفاجا بالمهندس بيفك كاميرا من أمام الجناح .


/انت بتعمل ايه يبشمهندس .


الشاب بجديه /أنا آسف ي اسد باشا الكاميرا دي اتنست متركبه كده من ايام الفرح أنا آسف حاززم باشا هيشلها كل الي فيها حالا.


اسد بتذكر /استنا هنا هات الكاميرا دي روح انت وانا هاتصرف .


/****************.

في جناح اسد ..


خد الكاميرا بسرعه وفرغها ووجها قالب غضب جحيمي بعد ما تأكدت أن هي الي وراء الي حصل للفرح صرخ بتوعد وغضب .


/اه ي بنت الكلب قسما بالله لربيكي .


***************.

في جناح رحاب كانت واقفه قدام المرايا وهي لابسه قميص نوم وبتتكلم بدلع .


/اه ي اسد اليله هتكون في حضني وهقولك اني حامل هههههه كدبه جديده .


فجاه اقتحم اسد الجناح بغضب جحيمي جعلها تشعر بأن نهايتها أتت لا محالة.


/اه ي بنت الكلب بقا أنا كنت هطلقك واعتقك واسيبك تروحي بحالك تقومي عايزه تموتي اغلا ما في حياتي وتحرقي قلبي عليها ده انا هخليكي تتمني الموت .


فجاه اسد مسكها وكتفها فضل يضرب فيها بغل وغضب وبعدين مسكها من شعرها ونزلها علي تحت تحت توسلها بأنه يرحمها .


***************.

في الجنينه ..


اهل البلد كانوا سمعين صريخ اسد والكل اتجمع .


/ي أهل البلد الحيه دي أنا الي دخلتها بايدي هنا حيه علي شكل انسانه بتتلون في كل شكل ولون كانت عايزه تقتل روحي الحربايه دي عمرها ماكانت مرائتي ولا هتكون أنا مرائتي ست ستها فرح ودلوقتي انتي طالق بالتلاته وهتخرجي كده من البلد بقميص النوم ي رخيصه .


لتسرع الي الخارج بهلع تحت نظرات الجميع فهذه هي النهايه الي تستحقها .


//////////////////////////////.

في جناح اسد...


كان طالع اسد براحه اخيرا اتخلص من الحيه فجاه لقا فرح بتبصله بابتسامه ساحره.


/حبيبتي انتي كويسه .


فرح بعشق /أنا بعشقك ي اسد .


اسد بفرحه لا توصف /روح قلبي أنتي افتكرتي .


فرح وهي تحتضنه بعشق /أنا عمري مفقدت الذاكره ي اسد ده كان اختبار علشان اعرف غلاوتك عندي قد ايه والحمد لله عرفت أنا بعشقك ي اسد بعشقك .


اسد وهو خاضنها بعشق وسعاده كفايه أنها بخير في حضنه .


/وانا بقا بقيت مجنون بيكي أنا عديت مرحله العشق بعشقك ي فرح ي فرحه حياتي ....

عشقت اسد الصعيدي ❤️❤️❤️❤️.

رنا احمد عماد ❤️❤️❤️❤️


عشقت اسد الصعيد ❤️❤️❤️.

رنا احمد عماد ❤️❤️❤️❤️.

الاخير .

في قصر القناوي....


كانت نايمه فرح في حضن اسد واتكلمت بحزن شديد.


/تصدق ي اسد برغم كل الي عملته إلا أنها صعبانه عليا ليه عملت كده انا كنت بعتبرهااختي بالظبط ماما عمرها مفرقت بينا في المعامله كانت بتحبها زي بالظبط ليه تعمل كده ليه .


اسد بعشق /روح قلبي متتعبيش نفسك بالاسئله لانك مش هتلاقي اجابه فيه ناس بيكون فيها الشر كده من غير اسباب المهم أننا مع بعض أنا مش عايز حاجه تانيه من الدنيا خلاص .


فرح بعشق /بعشق ي اسد بجد حكايتنا غريبه جدا من الخيال .


اسد بعشق /هي من الخيال فعلا لاني معايا حوريه من الجنه مش بشر .


فرح بابتسامه ودلع /بموت في كلامك ده .


اسد بغمزه /كلامي بس طب تعالي بقا علشان عايزك في موضوع مهم .


*******************.

في شقه حاتم أحدا المجرمين .


حاتم بنظره خبيثه/ههههه تستاهلي طول عمرك طماعه قولتلك اتجوزك ي بت واعيشك ملكه اديكي اتبهدلتي ورجعت بقميص النوم .


رحاب بحده وهي تشرب سيجارتها /وانت فاكرني هسكت أنا هشغي غليلي كويس اوي وانت لازم تساعدني ي حاتم والمقابل الي انت عايزه هتاخده .


حاتم بجديه /انت عايز ايه بالظبط وانا معاكي في أي حق .


رحاب بغضب جحيمي/لازم تقتله اسد لازم يموت علشان اشفي غليلي واحرق قلب فرح عليه لازم اشفي غلي باي تمن .


حاتم بجديه واجرام /وانا رقبتي اوعدك اني هخلصك منه في اقرب وقت .


*******************

في احتفال عائله القناوي بأحدا الصفقات الهامه كانوا واقفين كلهم دخل اسد بطلته الساحره ل فرحه حياته .


/ايه القمر المنور ده انا مقدرش علي كده ي فرحه قلبي.


فرح بابتسامه ساحره /حبيبي انت تستاهل اكتر من كده بكتير مبروك ي حبيبي علي الصفقه دي .


اسد وهو يقبل يدها بعشق/ الله يبارك فيكي ي فرحه عمري كله ثواني .


طلع اسد علي المنصه مع انتباه الجميع .


/طبعا منورنا النهارده هو الكل فاكر أن الاحتفال ده بسبب الصفقه بس فيه سبب تاني اهم وغالي علي قلبي عيد ميلاد فرحه قلبي فرح .


الكل سقف بابتسامه وهي دمعت من عشق ذلك الوسيم .


جاسر بأسف شديد /أنا آسف قوليلي اعمل ايه بس علشان تسمحيني .


داليا بوجع ومراره/مفيش حاجه ممكن تعملها تخليني اسامحك حتي لو طلبت مني للسماح قصاد العالم كله .


جاسر بنظره ماكره /انتي بتقويلي فيها طيب .


داليا بصدمه /هيعمل ايه المجنون .


جاسر بابتسامه/لو سمحتم اسمعوني أنا غلط غلطه كبيره اوووي في حق مرائتي وحبيبتي داليا ومستعد اعمل اي حاجه علشان تصفالي وتسمحني حتي لو هبوس رجلها قدام العالم كله كنت غبي وحمار ي داليا بس سامحيني علشان خاطري أنا مقدرش اعيش من غيرك .


اسرع إليها وضمها باشتياق أما هي فكانت عيناه تتدمع فرحا .


سما بغيظ شديد/شايف شايف الرومانسيه شوف كل واحد فيهم قال علي مرائته ايه ي بختهم هي دي الرومانسيه ي وكستك ي سما .


علي بابتسامه وغمزه /ي روحي دول مش فالحين الا في الكلام لكن أنا بتاع الفعل كله وانتي مجربه .


سما بخجل شديد/علي لم نفسك .


علي بابتسامه/عنيا ي حبيبتي.


كانوا واقفين اسد وفرحه وهما بيضحكوا لكن فجاه فرح قلبها اتخطف لما شافت سلاح متوجه علي اسد لتصرخ بفزع ارعب الجميع .


/حاسب ي اسد حاسب .


لتتدفع اسد بخوف لتتوسط الرصاصه تلك الشجره ليسرع حاتم بفزع شديد ليلحقوا به جاسر وعلي ويتم القبض عليه .


**************/**********

في القسم ...

في مكتب الظابط .


الظابط بغضب جحيمي/جرا ايه يالا احنا هنتحايل عليك ولا ايه مين الي مسلطك تقتل اسد باشا .


حاتم بخوف عليها /مفيش سعادتك أنا الي عملت كده من نفسي .


اسد بغضب /أنا معرفكش اصلا ولا بيني وبين حد اي عداوه تخليه يعمل كده مفيش الا هي رحاب مش كده انطق .


الظابط بحده /انطق يالا هي دي البت الي بيقول إليه اسد بيه اعترف بالذوق بدل ماخليك تعترف غصبن عنك فاهم .


حاتم بدموع وخوف /ايوه هي ي باشا بس ابوس ايديكم سيبوها أنا هشيل اليله كلها لوحدي .


الظابط بغضب /احنا بنتعازم علي بعض ي روح امك.


اسد بصدمه /نفسي افهم انت ليه بتعمل كده وليه بدافع عنها ليه عايز تشيل كل حاجه لوحدك وتحميها ليه.


حاتم بدموع وعصبيه /علشان بحبها من سنين ي بيبه كنت بشتغل ميكانيكي علي قد حالي كنت عايش ومبسوط روحت اتقدملها رفضتني وقالتلي أنا عاوزه واحد معاه فلوس مش شحات زيك من يومها قررت اشتغل في كل حاجه غلط علشان اجيب فلوس قررت اقتلك لانك وجعتها وجرحتها عرفت أنا بعمل كده ليه ي باشا.


كان اسد بيسمع من جواه ومستغرب وبيحتقر رحاب الي بغبائها ضيعت حب مستحيل يتعوض .


بعد ساعه ...


وصلت رحاب بعد ماقبضوا عليها جريت عليها فرح بدموع وصراخ .


/ازي كان جواكي كل الشر ده وانا معرفش ازي كنت بعتبرك اختي ازي بس ليه عملت كده فهمني ليه عملتي كده .


رحاب بصراخ وغضب /عملت كده علشان طول عمري حظي وحش ابويا وامي يموتوا مع بغضب وانتي لا انتي دخلتي الكليه الي انتي عايزاها لكن أنا لا كفايه اوي الي خالتي بتتدفعهولي من لبس واحتياجات لأن انتي عارف ان ابويا كان مجرد موظف غلبان طول عمرك بتتفوقي عليا ي فرح كل الي يشوفك كان بيعجب بيكي حتي أنا يحبني واحد جعر ولا يسوا زي حاتم وانتي يحبك اسد الصعيد بنفسه الي اي واحده تتمناه مش بقولك حظي وحش .


فرح بحده /انت عمرك ما كان حظك وحش انتي الي دائما كل حاجه مش عجباكي ومبترضيش بكرم ربنا عليكي الجعر الي مش عجبك ده حبك حب كان يكفي العالم كله كان مستعد يضحي بحياته علشانك انتي فعلا تستاهلي النهايه دي ي رحاب .


مشت رحاب بعد ما خلاص حياتها انتهت واتدمرت اسد كان واقف بعيد وسامع كل حاجه بس محبش يدخل بينهم جري علي فرح وحضانها بعشق .


/اهدي ي حبيبتي اهدي .


فرح بدموع /هي ليه جواها كل ده ليا ي اسد أنا عمري ماذيتها في حاجه عمري .


اسد بابتسامه/روح قلبي خلاص انسي يلا اعزمك علي الغداء ي فرحه حياتي .


********************.

بعد مرور ثلاث اشهر ..


في الجامعه دخل حازم بغيظ شديد وهو بيدور عليها في كل حته لحد مالاقها راحلها بغيظ شديد.


/بقولك ايه بقا لحد كده وكفايه اووي انا بقالي 3 شهور بلف وراكي قسما بالله العظيم خلاص اتربيت بس دلوقتي خلاص انا بحبك وعايز اتجوزك ي شهد مش قادر اعيش من غيرك والله .


شهد وهي تعدل نضارتها بمكر /ي عني فعلا عمرك ماحبيت سما وقلبك ليا وبس .


حازم بغيظ شديد/ي ابووووووويا كده كتير حرام عليكي أنا عمري مكان فيه حاجه بيني وبين سما وحتي لو فيه من عندي ولا عندها انتهت من ساعه جوازها من الزفت اخوكي .


شهد بغيظ شديد/متقولش علي اخويا زفت .


حازم بغيظ شديد/سيبك من الهبل ده المهم هنعمل ايه.


شهد بابتسامه ساحره /خلاص روح ل علي واطلبني منه .


حازم بفرحه عارمه /ياااااه اخيررا بحبك .


شهد بابتسامه/وانا بموت فيك ي حازم 


************///********

في قصر القناوي..

في فرح حازم وشهد ...


كان واقف حازم بغيظ لانه مش لاقي حد يربطوله للكرفت .


سما بضحك /ههههه مالك كده عمال تبص شمال ويمين زي الحراميه .


حازم برجاء /سما بنت عمي اللهي يسترك ي شيخه اربطولي للكرفت علشان اتاخرت .


سما بابتسامه/عينيا ي سيدي .


فعلا وقفت تربطوله الكرفت في نفس الوقت كان واقف علي وفي دراعه شهد بس محدش فيهم أتأثر لحظه لو شك في حاجه بالعكس كان شاكلهم فعلا اخوات .


سما بابتسامه/ها ي سيدي تمام كده .


حازم بابتسامه/ربنا ما يحرمني منك ابدا سما اتمنا انك تسمحيني لو كنت جرحتك بكلمه أنا اسف.


سما بابتسامه/أنا مسمحاك ي حازم الي شفعلك في كل الي حصل أن بسبب الي انت عملته قابلت الحب الي بجد علي راجل ربنا يسعدك انت وشهد يارب .


حازم بابتسامه وسعاده/وانتي وعلي يارب يلا هاخد عروستي الناس خلللت بره .


قرب منها علي بابتسامه/الفستان تحفه ي روحي .


سما وهي محاوطه من رقبته بدلع /ي سلام ي عني متخنتش بسبب الحمل .


علي وهو يقبل يدها بعشق/تخنتي ايه بس ده انتي كل حالاتك زي القمر .


علي مائده الطعام.


دخل جاسر ناحيته بغيظ شديد/حرام عليكي هنجبلك اكل منين أنا تعبت بجد .


داليا بغيظ شديد/هو فيه ايه ها انت دفعلي حاجه من جيبك أنا باكل في بيت ابويا عد عليا أنا وابنك اللقمه عد خليني اجبلك اسد اخويا يشوف يشغللوا معاك .


جاسر بضحك /ههههه لا وعلي ايه أنا آسف ي ستي بحبك .


داليا بعشق /وانا كمان بعشقك ي حبيبي .


*******************.

علي المسرح ..


كانوا بيرقصوا حازم وشهد .


حازم بابتسامه ساحره/ايه الحلاوه دي لو عنيكي بيسحرني .


شهد بحزن /بس ي خساره ضعيفه.


حازم بعشق وهمس /دي ضعيفه دي عليها قوه طعنت قلبي في لحظه وخلتني اسير ليكي طول العمر بعشقك ي شهد بعشقك .


شهد بابتسامه/وانا كمان بموت فيك ي حبيبي .


***********************.

عند فرح وأسد......


كانت واقفه فرح وهي حاطه أيدها علي بطنها الي ظهرت حاست باسد بيحضنها وهو حاطط أيده علي بطنها بابتسامه .


/مساء الورد علي ام الغالي .


فرح بابتسامه /مساء النور ي ابو الغالي ي مالك قلبي .


اسد بابتسامه عاشقه /كويس طول مانتي معايا وفي حضني ي حبيبتي بعشقك ي فرح بعشقك ي روحي .


فرح وهي ماسكه أيده بعشق /وانا بعشقك ي اسد الصعيد ❤️❤️❤️❤️❤️.


تمت بحمد الله.


هستنا تعليقاتكم علي النوفيلا اتمنا تعجبكم بحبكم قد الدنيا ❤️❤️❤️❤️❤️.


عشقت اسد الصعيدي ❤️❤️❤️❤️.

رنا احمد عماد ❤️❤️❤️❤️❤️.



لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم 



جميع الروايات كامله من هنا 👇 ❤️ 👇 



روايات كامله وحصريه



اعلموا متابعه لصفحتي عليها الروايات الجديده كامله بدون روابط ولينكات من هنا 👇 ❤️ 👇 



روايات كامله وحديثه



❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺 





إرسال تعليق

0 تعليقات

close