رواية أحببت أخي الفصل الرابع والعشرين حتى الفصل الثلاثون بقلم الكاتبه أروي عادل حصريه وجديده
هنا سمعوا صوت يقول انتم بتعملوا ايه عندكم
انتفض سيف و إيلا من مكانهم بأرتباك قال سيف
سيف٠٠ أياد احنا كنا ...
إيلا ٠٠ أه أحنا كنا ب.....
أياد٠٠ ايوه يعنى انتم كنتوا ايه
حينها حاول سيف يشتت إياد لذلك قال
سيف ٠٠ وانت مالك كنا بنعمل ايه.. بعدين مش المفروض تخبط على الباب قبل ما تدخل
أياد ٠٠ أنت بتزعقلى طيب واللهى لا أروح أقول لبابا انك بتزعقلى عشان شوفتك انت.. و آيلا ب........
قطعت إيلا عبارته و قالت
بقلم٠أروى٠عادل
إيلا٠٠ إياد حبيبى سيف مايقصدش يزعقلك ده بيهزر معاك مش صح
يا سيف
سيف ٠٠ أيوه صح ده أياد حبيبى
أياد ٠٠ماشى مش هقول لبابا ..بس قولولى انتو كنتوا بتعملوا ايه
سيف٠٠ لا انت مصمم بقى. اتفضلى قوليلو كنا بنعمل ايه
إيلا ٠٠ انت هتستعبط اقولو ايه
أياد ٠٠ هو انتو مش عايزين تقولولى ليه على كنتوا بتعملوا
سيف ٠٠ كنا بنلعب
أياد ٠٠ بتلعبوا ايه
سيف ٠٠ لعبه
أياد ٠٠ أيوه اسمها ايه اللعبه دى
سيف ٠٠ لازم تعرف أسمها
أياد ٠٠ أيوه لازم عشان العبها مع كارما صاحبتى
حينها اتوتر سيف و قال
سيف٠٠ لأ اوعى تلعبها مع ايه حد فاهم
أياد ٠٠ لأ أيشمعنا انتو بتلعبها مع إيلا
إيلا ٠٠ أياد حبيبى دى لعبت كبار بس
أياد ٠٠ طيب ما انا كبير
سيف ٠٠ فى يا أياد ما تسمع الكلام وانت ساكت
أياد ٠٠ على فكره بقى انتو الاتنين بتضحكوا عليا انا عارف كل حاجة
حينها اقترب منه سيف وقال بخوف
سيف ٠٠ عارف ايه
أياد ٠٠ انتم كنتوا بتلعبوا مصارعة على السرير مش كده
وقتها تنهد سيف بأريحيه و قال
![]() |
سيف ٠٠ آه كنا بنلعب مصارعة بس ده سر أوعى تقول لحد
أياد ٠٠ تدفع كام وانا مش هفتح بقى خلاص
سيف٠٠ استغلالى طالع لأختك.. خد ١٠٠ ج حلوين
أياد٠٠ ايه ياعم و انا هعمل ايه بيهم دول انا عايز ٥٠٠ ج
إيلا ٠٠ هتعمل ايه ب ٥٠٠ ج دول
أياد ٠٠ عايز اجيب هدية ل كارما عيد ميلادها بكرة
سيف ٠٠ اتفضل خد ٥٠٠ ج .. بس و اللهى لو...
قطع أياد عبارته وقال
أياد ٠٠ من غير ماتتكلم سرك فى بير
ثم اخد أياد الفلوس وخرج من الغرفة
وسط دهشة سيف و إيلا
سيف ٠٠ أيه الواد ده . لأ ده مش ممكن يكون أخويا أبدآ
نظر سيف لإيلا ثم ضحكوا كثير على ما فعلوا إياد
بقلم٠أروى٠عادل
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎
فى صباح اليوم التالى
يجلس كل من يحيى مع أميرة و إيلا عندما جاءه اتصل لى يحيى حينها اتعصب وقال
يحيى ٠٠ أميرة فين سيف
أميرة٠٠ أكيد لسه نايم النهاردة الجمعة يوم إجازته
يحيى ٠٠ سعاد روحى صحى سيف قوليلوا انى عايزه حالآ
سعاد ٠٠ حاضر
أميرة ٠٠ فى ايه يا يحيى
يحيى ٠٠ فى ان سيف بيه حبس شريف خطيب أخته
إيلا ٠٠ بس الموضوع مش كده بالظبط
يحيى ٠٠ يعنى انتى عارفه
إيلا ٠٠ آه سيف قالى
هنا جاءه سيف وقال
سيف٠٠ صباح الخير .. بابا انت عايزنى
يحيى ٠٠ ممكن افهم ايه إللى عملتوا مع خطيب أختك . هى حصلت تستخدم سلطته كظابط و تحبسه
سيف ٠٠ مين قالك الكلام ده
يحيى٠٠ يوسف الجبرى لسه متصل عليا
سيف ٠٠ بس محصلش الكلام ده
يحيى ٠٠ يعنى الراجل هيكدب عليا
سيف ٠٠ أيوه بيكدب .. ابنه اتحبس عشان مشتبه فيه فى جر*يمة ق*تل معاذ
يحيى ٠٠ يعنى انت مالكش أيد فى الموضوع ده
سيف٠٠ بابا انت عارفنى ان ما بدخلش أمورى الشخصية فى شغلى
يحيى ٠٠ سيف انت متأكد . من إللى بتقولوا
سيف ٠٠ لحاد دلوقتى اه و التحقيق لسه شغال
أميرة ٠٠ أنا أساسآ مستريحتش لشخص ده انا معرفش ليه إيلا وافقت عليه
يحيى ٠٠ على عموم لسه التحقيق شغال مش عايزين نحكم عليه قبل ما التحقيق ينتهى
إيلا ٠٠ بس يا بابا انا بالنسبالى الموضوع شريف إنتهى
يحيى ٠٠ يا إيلا المتهم بريئ حتى تثبت إدانته
إيلا ٠٠ أنا كده كده كنت أخده قرر انى مش هكمل الخطوبه حتى من قبل ما يتحبس
بقلم٠أروى٠عادل
يحيى ٠٠ طيب هقول ايه للناس بعد
ما قولتى موافقة
سيف ٠٠ لو حضرتك محروج منهم انا أكلمهم
يحيى ٠٠ مالكش دعوة أنت يا سيف ..
انا هشوف الموضوع ده
أميرة ٠٠ ممكن بقى تفطروا و تنسوا الموضوع ده خالص
يحيى ٠٠ آه ما انا عارف انتى ماكنتيش عايزه الموضوع ده يتم من الأول
أميرة ٠٠ بصراحه أه إللى اسمة شريف ده كان تقيل على قلبى مش عارفه ليه
سيف ٠٠ واللهى وانا كمان بس تقولى ايه فى الست إيلا و أختيارتها
نظرت إيلا لسيف بغضب و هى تقول
إيلا ٠٠ ايه هنبدء .
أميرة ٠٠ لأ بالله عليكم بلاش خناق النهاردة
أياد ٠٠ ألعبوا مصارعة احسن بدل ما تتخنقوا
يحيى ٠٠ مصارعة ايه دى يا أياد
أياد٠٠ مصارعة كبار
قال سيف بأرتباك
سيف ٠٠ إياد حبيبى بطل هزار و بلاش تتكلم على الاكل
اتسعت عين و إيلا من كلام أياد هنا بدأت إيلا تحط الطعام فى فم أياد وتقول
إيلا ٠٠ كل يا حبيبى كل .انت ضعفان الايام دى
أميرة ٠٠ براحه على أخوكى يا إيلا
إيلا ٠٠ آه معلش أشرب مية يا أياد .. يلا بقى يا أياد نلعب فى الجنينة
ثم سحبت أياد معاها من على مائدة الطعام
ثم ذهب سيف خلفهم
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎
فى جنينة الفيلا
امسكت إيلا اياد من ذراعه وقالت
إيلا ٠٠ أياد يا حبيبى مش احنا أتفقنا ان موضوع المصارعة ده سر بينا
إياد ٠٠ صح تصدقى انى نسيت
إيلا ٠٠ أياد قولى عايز كام
إياد٠٠ اختى حبيبتى فهمانى ٢٠٠ بس أكمل فلوس الهديه
جاء سيف وهو متعصب على إياد و قال
بقلم٠أروى٠عادل
سيف ٠٠ أقولى انا اعمل فيك أيه دلوقتى
آياد ٠٠ خلاص الموضوع خلص . يالا
يا إيلا ايدك على ٢٠٠ج
آيلا ٠٠ خلاص أطلع خد ٢٠٠ج من درج المكتب بتاعى
سيف ٠٠ عايز ٢٠٠ ج ليه
إياد٠٠. عشان. انسا انك كنت بتلعب مصارعة معى أختى
سيف ٠٠ يا واطى ٠ أنا بتهددنى. واللهى لا احبسك
إياد ٠٠ تحبس أخوك عشان ٢٠٠ج بس ماكنش العشم
إيلا ٠٠ أنت هتقلبها دراما أطلع خد الفلوس من فوق و اسكت
سيف ٠٠ رايح فين و فلوس ايه إللى يطلع يخدها
إيلا ٠٠ خلاص روح انت يا إياد..
غادر إياد ثم قالت إيلا
إيلا ٠٠ فى ايه سيف دى عيل صغير مش فاهم حاجة.
سيف ٠٠ عيل صغير ده رئيس عصابه .ده بيهدد ظابط شرطه ولا فى دماغه
ضحكت إيلا على سيف لذلك قال
سيف ٠٠ اضحكى ما انتى السبب فى كل ده
آيلا ٠٠ أنا السبب ليه بقى ان شاء الله
سيف٠٠ ما انتى لو ماكنتيش صرختى و احنا فى الأوضة ماكنش أياد سمعنا
آيلا ٠٠ وانا مالى هو انا إللى قالتلك أهه ....
سكتت بعد ما شعرت إيلا بأحراج ان تكمل عبارتها
هنا قال سيف وهو يقترب منها
سيف ٠٠ كملى سكتى ليه أتكسفتى مش كده
كان صوت أميرة النجدة لإيلا عندما قالت
أميرة ٠٠ أنا قولت اشرب قهوتى معاكم
إيلا ٠٠ ماما الحمدالله انك جيتى
أميرة ٠٠ خير فى حاجة
إيلا ٠٠ لأ بس انتى وحشتينى اوى
أميرة ٠٠ وحشتك . فى ايه هو انتى تعبانه
سيف ٠٠ لأ بتستعبط .. عن أذنك
يا ماما انا رايح الجيم
أميرة ٠٠ متتأخرش على الغدا
سيف ٠٠ حاضر ..
ثم وضع سيف يده على رأسه وقال
سيف ٠٠ ايه ده شكلى نسيت مفتاح العربيه... إيلا ممكن تجيبلى مفتاح العربيه من على السفر
إيلا ٠٠ حاضر بس متخدش على كده
ذهبت إيلا لتجلب المفتاح و عندما رجعت قالت
إيلا ٠٠ امال فين سيف يا ماما
أميرة ٠٠ راح عند العربية . روحى أديله المفتاح
ذهبت إيلا لسيف لكى تعطى له المفتاح. لكن سيف بدل ما يمسك المفتاح من يديها مسك معصمها و بحركه مفجأه سحبها خلف السياره ثم سند ظهرها على السيارة وهو امامها يمسك ذراعيها
لذلك قالت ايلا
بقلم٠أروى٠عادل
إيلا ٠٠ سيف ايه اللى بتعملوا ده انت اتجننت ..
سيف ٠٠ اه و انتى لسه عارف أنى اتجننت
إيلا ٠٠ أفرض حد شافنى دلوقتى هيقول ايه
سيف ٠٠ يقول إللى يقولوا محدتش ليه عندنا حاجة
إيلا ٠٠ طيب انت عايز أيه دلوقتى
سيف ٠٠ المفروض انك تعتذرى على عملتى امبارح ولا نسيتى
إيلا ٠٠ بس انا أعتذرتلك و قولتلك ان مكانش قصدى
سيف ٠٠ أنا مقتنعتش بعتذارك عشان كده جبتك هنا
قطعت إيلا عبارته وقالت
إيلا ٠٠ أستنا انت كنت قاصد تسيب المفتاح عشان أروح أجيبوا وتقوم انت......
سيف ٠٠ من غير ما تكملى . اه اقوم انا أستغل الموقف
إيلا ٠٠ يعنى انت بتعترف انك عايز تستغلنى
سيف ٠٠ آه بعترف
كانت نظرات سيف تركز على شفا*يفها لذلك قالت إيلا
إيلا ٠٠ انت بتبصلى كده ليه على فك....
قبل أن تكمل عبارتها التهمه سيف شف*تيها بق*بله جريئة جائعة جعلت إيلا تفقد عقلها و لأول مره تستجيب إيلا لقبلات سيف
فجأة جاءه صوت البواب يقول
البواب ٠٠ سيف بيه حضرتك عايز حاجة
أتفضه كل من سيف و إيلا .و لأنهم كانوا خلف السيارة لم يرى البواب إيلا التى خفضت رأسها بسرعة حتى لا يراها البواب.. بينما قال سيف
سيف ٠٠ فى ايه يا عم سعيد خضتنى
البواب ٠٠ أنا شوفتك داخل تاخد العربيه من فتره و مخرجتش قولت اجى أشوف لتكون عايز حاجة
سيف ٠٠ شكرآ يا عم سعيد . روح انت انا مش عايزه حاجة
ذهب البواب و هنا قال سيف
سيف ٠٠ اطلعى خلاص مشى.. هو انا كل شويه يتطلعى حد يخضنى انا اكيد حد بصصلى فى البوسه دى
حينها ضحكت أيلا على كلام
سيف ٠٠ بتضحكى حقك. على فكره بعد الخضه .دى لو كنتى رسمه على خلفه انسى الموضوع ده نهائيآ
هنا قهقهت إيلا و لم تستطيع تتوقف عن الضحك لم تستطيع الكلام من الضحك بل كانت تكتم ضحكاتها بصدر سيف الذى قال ايضآ
سيف ٠٠ احنا لازم نتجوز رسمى بسرعة لان خضه تانى زى دى اقسم بالله ما هنفع تانى . انا بقولك اهو
إيلا ٠٠ كفايه بقى أسكت مش قادره
سيف ٠٠ صح كفايه أوى كده..
يا نهار أسود عم سعيد ثبتنى يا جدعان
إيلا ٠٠ لأ انت مش طبيعى . شكل الخضه أثرت على دماغك ..أنا ماشيه
ذهبت إيلا إلى أميرة التى مازالت تجلس فى حديقة الڤيلا
أميرة ٠٠ خير بتضحكى على ايه
إيلا ٠٠ عم سعيد قالى نكته ضحكتنى
أميرة ٠٠ دايمآ يا حبيبتى تضحكى وشك ينور كده
ظلت أميرة إيلا يتحدثون إلى أن قالت إيلا
بقلم٠أروى٠عادل
إيلا ٠٠ ايه إللى جاب دول هنا دلوقتى
نظرت أميرة خلفها واستغربت عندما رأت صافى و مايا.كان واضح الغضب على صافى هنا قالت أميرة
أميرة٠٠ أهلآ و سهلآ اتفضلوا
صافى ٠٠ أنا مش جايه بيتك عشان تقوليلى اتفضلى انا جايه بيت ولادى
أميرة ٠٠تمام مختلفناش اتفضلى فى بيت ولادك ..تشربى ايه
صافى٠٠ انا مش جايه هنا عشان اضايف انا جايه اقولك تبعدى بنتك عن سيف احسنلك و أحسنلها
إيلا ٠٠ أنتى بتقولى إيه يا ٠٠٠٠٠
قطعت عبارتها أميرة و قالت بحده
أميرة٠٠ إيلا ولا كلمة ..
ثم نظرت لصافى وقالت
أميرة ٠٠ ممكن أفهم حضرتك تقصدى ايه بكلامك
صافى ٠٠ قصدى واضح مش انتى تخطفى منى جوزى و دلوقتى جايه بنتك عايز تخطف منى ابنى كمان
هنا قالت إيلا لى أياد انه يروح ينادى على يحيى من أوضة المكتب
أميرة٠٠ جوز مين إللى انا خطفته انا اتجوزت يحيى بعد ما طلقك بفتره
صافى ٠٠ بس كان هيرجعلى لولا ظهورك فى حياته
أميرة ٠٠ أنتى جايه بعد أكتر من عشر سنين تقولى الكلام ده
صافى ٠٠ لأ بس جايه اقولك انا زمان لو كنت سكتلك لم اخدتى يحيى منى..
انما دلوقتى مش هسكت لبنتك إللى عايزه تضحك على ابنى تاخده منى
إيلا ٠٠ اضحك على مين يا مدام هو ابنك عيل صغير خايفه اضحك عليه
مايا ٠٠ اتكلمى بأدب أحترام مع مامى
إيلا ٠٠ بلاش انتى تتكلمى على الأدب و و الاحترام تمام
أميرة ٠٠ إيلا انا مش قولتلك تسكتى
صافى ٠٠ اسمعى يا أميره بلاش تمثيلى دور الست البريئه . لانى انا فاهمه العيبك دى كويس
حينها جاءه يحيى و عندما استمع لكلمات صافى اتعصب و قال
يحيى ٠٠ أنتى بتكلمى مع مين بطريقه دى
صافى ٠٠ كويس انك موجود عشان تكون شاهد على كلامى
يحيى ٠٠ قبل كل حاجة انتى ازاى تتكلمى معاها كده
صافى ٠٠ أيه مش مستحمل عليها ولا كلمة ولا خايف على زعلها
يحيى ٠٠ الاتنين ممكن أفهم ايه إللى جابك هنا
صافى ٠٠ جايه اقول لمراتك تبعد بنتها عن ابنى
يحيى ٠٠ يعنى ايه تبعد بنتها عن ابنك
ايه التخارف دى
صافى ٠٠ لاء مش تخارف.. سيف ساب چودى عشان خاطر بنتها ..
يحيى ٠٠ مين قال الكلام ده
مايا ٠٠ سيف هو إللى قال لچودى
يحيى ٠٠ أنا هتصل بسيف و هقولو يجى حالآ وأفهم منه فى ايه
بعد ما اتصل يحيى بسيف قالت صافى
بقلم٠أروى٠عادل
صافى ٠٠ أنا عارفه الأشكال دى بترسم على ايه بالظبط
أميرة ٠٠ لو سمحتى بقى كفايه غلط أنا لحد دلوقتى محترمه انك فى بيتى
صافى ٠٠ أنتى أساسآ متقدريش تعملى حاجه عشان عارفه متأكده انى صح
و ان بنتك هى إللى بتجرى ورا ابنى طبعآ عايز تكوش على العيله كلها
إيلا ٠٠ اسمعى بقى لو ماما كانت ساكته ليكى ده عشان هى واحده بنت ناس و محترمة مؤديه انما انا لأ .. وان كنت انا ساكته ليكى لحد دلوقتى ده عشان خاطر بابا بس ..
مايا ٠٠ شوفتى يا مامى مش انا قولتلك انها واحده شمال و لسانها طويل
هنا صفعها يحيى بقوة وقال
يحيى ٠٠ اخرسى و أوعى اسمعك تتكلمى على أختك كده تانى
حينها اتصدمت مايا وهى تقول بغضب
مايا ٠٠ لأ دى مش أختى
صافى ٠٠ انت بتضرب بنتك عشان واحده زى دى هى لدرجدى عامله ليكى غسيل مخ
يحيى ٠٠ صافى اوعى تختبرى صبرى اكتر من كده
هنا جاءه صوت سيف وهو يقول
سيف ٠٠ فى أيه
صافى ٠٠ تعالى يا سيف سوف أبوك ضرب أختك عشان بنت مراته
يحيى ٠٠ صافى كفايه كده
صافى ٠٠ ماتقول لبنت مراتك كفايه كده و خليها تبعد عن ابنى
سيف ٠٠ ماما انتى بتقولى إيه
صافى ٠٠ بقول إللى سمعتوا انا مش هسمح بواحده زى دى تاخد ابنى
آيلا ٠٠ لأ بقى انتى كده اتعديتى ...
قطع سيف عبارتها وقال
سيف ٠٠ إيلا خلاص
إيلا ٠٠ انت مش سامع بتقول أيه
سيف ٠٠ الموضوع عندى
صافى ٠٠ لأ واللهى افهم انا ايه بقى دلوقتى
سيف ٠٠ أنتى عايزه تفهمى ايه وانا افهمك
صافى ٠٠ أنا مش عايزه افهم انا عايزاك تيجى تعيش معايا و تبعد عن البنت دى عن ألعبها هى و أمها
سيف ٠٠ ماما انا مش هبعد عن إيلا لأنى بحبها كمان هى مراتى ..
الصدمة
#يـــــــّتُـــــــبّـــــــعــــــــ
الكاتبة الروايه/ أروى عادل
رأيكم.
ما موقف صافى بعد ما سمعت كلام سيف
هل أتصدم يحيى من كلام سيف أم كان متوقع
ماذا سيحدث فى باقى التحقيق
هل سيخرج شريف من الحبس
#رواية٠أحببت٠أخى
#الكاتبة٠أروى٠عادل
#الفصل٠الخامس٠والعشرون
سيف ٠٠ ماما ٠ أنا مش هبعد عن إيلا لأنى بحبها كمان إيلا تبقى مراتى أحنا متجوزين
الصدمة كانت قوية على الجميع حتى على أميرة التى كانت تعرف حب سيف لإيلا لكنها لم تتوقع انه يعترف بحبه امام الجميع
صافى ٠٠ لأ انت اكيد اتجننت . سيف قولى انك بتهزر اقولى انك بتقول اي كلام
سيف٠٠ بس يا ماما انا بتكلم بجد
صافى ٠٠ لأ مستحيل دى لو أخر واحده فى العالم كله انا مش هقبل تكون مرات ابنى انت فاهم
هنا قالت أميرة لإيلا
أمير٠٠ يلا بينا يا إيلا ندخل الڤيلا خليهم بيتكلموا براحتهم
سيف ٠٠ معلش يا ماما أميرة خلى إيلا موجوده لان الموضوع ده يخصها
ثم أمسك سيف ايد إيلا وقال
سيف ٠٠ ماما احنا و إيلا متجوزين فعلآ يعنى هى خلاص إيلا بقيت مرات أبنك
يحيى ٠٠ سيف انا عارف ظروف جوازك من إيلا ده جوز على الورق و بس..قولى ايه إللى اتغير
سيف٠٠ اتغير انى بحبها يا بابا
صافى ٠٠ أستنا يعنى انت كنت عارف ان سيف اتجوزها
يحيى ٠ آه كنت عارف بس جوازهم كان مجرد جواز سورى
صافى٠٠ يعنى ايه جواز سورى يعنى هو متجوزها ولا لأ
سيف ٠٠ ماما انا قولتلك احنا متجوزين على سنة الله و رسوله من فترة كمان
صافى ٠٠ لأ مستحيل انت عملت كده عشان تضايقنى عشان جوازى من عزت مش كده بس انا أطلقت منه عشان خاطرك
سيف ٠٠ ماما جوازى من إيلا مالهوش علاقة بجوازاتك
صافى ٠٠ أنت اتجوزت بنت الست اللى خطفت منى أبوك
سيف ٠٠ ماما مالهوش لازوم الكلام ده
صافى ٠٠ طيب يا سيف و انا مش موافقه على الجوازه دى .
سيف ٠٠ متهيألى انا حر فى قرارى زى
ما انتى كنتى حره فى جوازاتك
صافى ٠٠ يعنى انت بتعاقبنى
سيف ٠٠ والله انا مش بعاقبك انا فعلآ بحبها
حينها تطلعت بيحيى وقالت
بقلم٠أروى٠عادل
صافى ٠٠ أنت عجبك انه يتجوز البنت دى . اه صح اكيد انت إللى مشجعوا
يحيى ٠٠ أنا اتفجأت زيك بكلام سيف بس سيف لو هو حابب يرتبط بإيلا انا معنديش مانع بالعكس انا اكون فرحان له
صافى٠٠ انا مش موافقه مش هسمح بكده ابدآ
يحيى٠٠ دى حياته هو حر فى اختياراته
صافى ٠٠ لأ هو مش حر انا أمه لازم يسمع كلامى سيف هيتجوز چودى
سيف ٠٠ أنتى مش مقتنعه ليه . انا بقولك خلاص احنا اتجوزنا
صافى ٠٠ خلاص طلقها
سيف ٠٠ مش هيحصل
مايا ٠٠ قولتلك يا مامى دى بنت مش ساهله وعارفه بتعمل ايه و قدرت تاكل عقل سيف
سيف ٠٠ مايا ولا كلمة تانى فى حق إيلا مش هسمحلك انتى فاهمة
صافى ٠٠ انت بتزعق لأختك عشانها و كمان ابوك ضربها عشانها. ايه هى عامله ليكم ايه البنت دى . فعلآ كلامك صح يا مايا دى بنت مش ساهله
يحيى ٠٠ صافى إللى انتى بتتكلمى عليها دى بنتى وانا مش هقبل كلمة فى حق بنتى
صافى ٠٠ فوق يا يحيى دى مش بنتك .فاهم مش بنتك انت ماعندكش غير بنت واحده و هى مايا ..لكن البنت دى واحده انت جبتها من الشارع هى و أمها و عملت أمها هانم و عملت بنتها بنتك لازم.......
قطعت إيلا عبارتها بعد ما تركت يد سيف و هى تصرخ فى صافى و حاول سيف يمنعها من الكلام لكن إيلا قالت بغضب
بقلم٠أروى٠عادل
إيلا٠٠كفايه لحد هنا انا سمعت أهانات بما فى الكفايه. لكن كلمه تانى فى حق ماما انا مش هسمح لأى مخلوق مهما كان انه يغلط فيها انتى فاهمه
صافى ٠٠ تقصدى مين
إيلا ٠٠ أنتى فاهمه قصدى كويس لو عايزه تسمعيها تمام اسمعيها .انا اقصدك انتى
سيف ٠٠ إيلا أسكتى متنسيش ان دى بردوا أمى
إيلا ٠٠ و مامتك دى قالت على ماما انها واحده من الشارع دى بردوا أمى
سيف ٠٠ أنتى عارفه أنا كمان بعتبرها ماما أميرة أمى بردوا
إيلا ٠٠ لأ يا سيف لو بتعتبرها مامتك ماكنتش قبلت أهانتها
يحيى ٠٠ إيلا محدش يقدر يهين أميرة
إيلا ٠٠ لأ ماما أتهنت. والست دى هى إللى هانتها
صافى ٠٠ الست دى . ايوه كده اظهرى على حقيقتك .و بانى على أصلك . دى إللى انت عايزها. بتغلط فى امك
و تقول عليها الست دى وانت واقف
إيلا ٠٠ أنا مقولتش حاجة غلط مش انتى ست بردو ولا ايه
سيف ٠٠ أيلا ياريت تظبطى كلامك و تعمليلى حساب
إيلا ٠٠ بس المفروض مامتك و أختك يعملولك حساب الأول بعدين انت حرقتك اوى عشان قولت الست دى طيب ماهى و بنتها قالوا عليا بنت مش ساهله و مش مظبوطه . وبرسم عليك انى طمعانه فيك انى واحده من الشارع. دى كمان قالت عليا أنى واحده شمال أيه مش فارق معاك كلام ده كله
سكت سيف لانه يعلم جيدآ ان إيلا عندها حق بس صافى أمه لا يمكن يقبل لإيلا تغلط بها أمامه .. لذلك أصبح أمام خيارين كلهما أصعب من الأخر أمه و حبيبته
صافى ٠٠ أيه عايزه يقف قدام امه عشان خاطرك . ده خطتك مش كده
يحيى ٠٠ كفايه لحد كده . انتى لازم تعرفى ان إيلا عندى زيها زى مايا بالظبط و مسمحش لحد يهنها أو يدايقها
صافى ٠٠ أنت بتقارن بنتى انا بنت الأصول بواحده زى دى منعرفش اتحدفت علينا من أي داهية
اتعصب سيف ويحيى من كلام صافى بس قبل ما ينطق اي احد منهم بالكلمة قالت أميرة بصراخ بعد ما نفاذ صبرها
بقلم٠أروى٠عادل
أميرة٠٠ كفايه كده انا مش هسمح بأى كلمة تانى فى حق بنتى . أسمعى
يا صافى هانم انا بنتى بنت أصول من عايلة معروفه وليها اسمها .. كمان لازم تعرفى ان بنتى بيتقدملها شباب من اكبر عائلات القاهرة وهى بترفض و ابنك عارف كده كويس أوى .
يحيى ٠٠أميرة أهدى شويه
أميرة ٠٠ لأ انا مش عايزه اهدى ٠ أنا فضلت ساكته ومش عايزه اتكلم احترام ليك لكن هى افتكرت الاحترام ده ضعف منى او اعتراف بالذنب
سيف ٠٠ ماما أميرة . ماما ماتقصدش هى بس مش فاهمه حاجة لسه
صافى ٠٠ لأ انا اقصد كل كلمة قولتها . انتى فاكره أنا هاكل من الكلام إللى انتى قولتى ده
أميرة ٠٠ صافى انتى جايه هنا ليه
صافى ٠٠ عشان تبعدى بنتك عن ابنك
أميرة ٠٠ تمام دى حجتك طيب انا دلوقتى إللى بقولك انا مش موافقة أن ابنك يرتبط ببنتى
سيف ٠٠ ماما أميرة انتى بتقولى إيه
أميرة ٠٠ سيف انت عارف انا أد ايه بعزك بعتبرك أبنى بس جواز من إيلا لأ مش هيحصل
سيف ٠٠ بس آيلا مراتى فعلا
أميرة ٠٠ يبقى لازم تطلقها..
ثم نظرت أميرة إلى إيلا وقالت
أميرة ٠٠ يالا يا إيلا معايا انتى كدة ماعدش ليكى لازم وسط العيله دى
إيلا ٠٠ حاضر يا ماما
كان سيف ينظر لإيلا بحزن عندما أمسكتها أميرة من يديها و غادرت من أمامهم.. هنا قال يحيى
يحيى ٠٠ ..انا ماشى لانى مش هقدر أمسك أعصابى أكتر من كده و ياريت تكونى ارتحتى
ثم غادر لذلك قالت صافى
صافى ٠٠ طبعآ أرتحت و هرتاح اكتر لما يطلقها و يتجوز چودى
هنا صرخ سيف بوجهها بغضب
سيف ٠٠ أنا مش هطلق حد ولا هتجوز حد ياريت متتكلميش فى الموضوع ده تانى
صافى ٠٠ أيه لسه عايزها بعد ما أمها قالت إنها مش موافقه عليك
سيف ٠٠ لو الدنيا كلها مش موافقه انا مش هسيبها
صافى ٠٠ طيب تعالى عيش معايا صدقنى هو أسبوع واحد و هتكون نسيتها خالص
رد سيف بغضب وقال
بقلم٠أروى٠عادل
سيف ٠٠ عايزانى أعيش معاكى عشان يوم و التانى ألقيكى دخله عليه وفى أيدك واحد و تقوليلى ده جوزى زى
ما عملتى قبل كده
صافى ٠٠ ياااه انت لسه فاكر.... الموضوع عدى عليه حوالى عشر سنين
سيف ٠٠ انتى عايزانى انسا انك اتجوزتى بعد بابا تلاته مرات فى الاخر روحتى اتجوزتى واحد أصغر منك بعشر سنين..
صافى ٠٠ أنت بتحسبنى .يا سيف افتكر انا أمك مش من حقك تحسيبنى
سيف ٠٠ مين أدكى الحق تعملى إللى انتى عايزاه من غير ما حد يحسبك بأسم انك أم . انت حتى عمرك مافكرتى فى شكلى قدام الناس وانتى كل شويه تتجوزى و تطلقى
صافى ٠٠ أنا مغلطش ولا عملت حاجة عيب ولا حرام انا اتجوزت على سنة الله و رسوله.. ده حقى دى حياتى انا ..وانا حره فيها. مش من حق أى حد يحسيبنى..
سيف ٠٠ تمام . وانا كمان من حقى أتجوز إيلا دى حياتى بردوا و انا حر فيها
سكتت صافى لا تعرف بماذا ترد . هى لم تتوقع من سيف ان يقول هذا الكلام.
بينما قالت مايا
مايا ٠٠ يعنى انتى اتجوزت إيلا..عشان تعاقب مامى مش كده
سيف ٠٠ أنتى عارفه و متأكده أن ده مش أسلوبى ياريت تفهموا جوازى من إيلا لا هو عناد و لا عقاب انا فعلآ بحبها
صافى ٠٠ يلا يا مايا. أصلآ الكلام معاه مالهوش فايده
ثم غادرة صافى الفيلا هى تجر ورائها خيبة أمل كبيرة لانها لم تتوقع أن يدور هذا الحديث بينها و بين سيف أبدآ
أما سيف صاعده إلى غرفة أميرة و بعد ما طرق الباب . فتحت أميرة الباب هنا قال سيف
بقلم٠أروى٠عادل
سيف ٠٠ أنا عارف ان حضرتك زعلانه .عشان كده انا جيت أتأسفلك
أميرة ٠٠ تتأسف على ايه هو انت عملت حاجة
سيف ٠٠ أنا بتأسف على غلط ماما فى حضرتك و فى إيلا
أميرة ٠٠ وانت ذنبك أيه . على العموم
ولا يهمك انسا
سيف٠٠ والكلام إللى حضرتك قولتى. انك مش موافقه على أرتبطى بإيلا .. انساه بردوا
أميرة ٠٠ سيف انت عارف انا بحبك أد أيه.. انت أبنى بجد. و طول عمرى بتمنى لإيلا واحد يحبها ويخاف عليها زيك .انا لما عرفت انك بتحب أيلا كنت طايرة من الفرحه .. بس للأسف انا كنت غلطانه .. صافى مش هتقبل إيلا تكون مرات ابنها ..و انا مش ممكن إخليك تتجوز إيلا غصب عن مامتك
سيف ٠٠ بس دى حياتى انا.. و ماما هتوافق مع الوقت صدقنى
أميرة٠٠ مصدقاك. بس قولى لو اتجوزت أيلا و حصل مشكلة بين إيلا و صافى هتوقف جانب مين..أو هتراضى مين على حساب مين
سيف ٠٠ جانب إللى معاها الحق .. بعدين احنا مش فى حرب
أميرة ٠٠ صافى هتعملها حرب و هتحاول تستفز ايلا بكل الطرق .. وانت عارف إيلا مابتعرفش تسكت
سيف٠٠ و ليه بتتوقعى الأسوء .. يمكن مافيش حاجة من دى تحصل .ان شاء الله .و اللى حصل النهارده مش هيتكرر تانى ده وعد منى
أميرة ٠٠ لأ يا سيف هيحصل ... و إللى حصل من شويه ده اكبر دليل ان ده هيتكرر تانى.. عشان كده بقولك انت
و إيلا ماينفعش ترتبطوا بعض.
سيف ٠٠ حضرتك عايزانى اسيب إيلا
أميرة ٠٠ ده لمصلحتك انت و مصلحتها كمان . كده احسن . بدل ما المشاكل نخليكم تبعدوا عن بعض غصب عنكم..
سيف ٠٠ معلش يا ماما أميرة حضرتك اختارتى الحل السهل إللى يريح دماغك من المشاكل .. بس انا مش مقتنع بالكلام ده ومش هخسر حبى ولا هبعد عن إيلا عشان خاطر أيه حد .. عن أذنك
غادر دون أنتظار رد أميرة . التى استغربت من تمسك سيف بإيلا
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
فى مساء نفس السوم
الكل أعصابه مشدودة من إللى حصل فى الصباح
بينما إيلا كانت مهمومه و حزينه من
ما وصل إليه الأمور
طرقت سعاد على باب غرفة أيلا
إيلا٠٠ فى ايه يا سعاد ما انا قولتلك انى مش عايزه اتعشا
سعاد ٠٠ عارف بس انا جايه أقولك ان سيف بيه عايزك فى أوضة المكتب ضرورى ..و بيقولك هاتى الاب توب بتاعك معاكى
إيلا .. خير هو حصل حاجة
سعاد ٠٠ لأ ..معرفش
إيلا ٠٠ تمام انا جايه
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
فى أوضة المكتب
دخلت إيلا غرفة المكتب بعد ما طرقت الباب
وقالت بصوت غضبان
بقلم٠أروى٠عادل
إيلا ٠٠ خير عايزنى ليه
سيف ٠٠ أنتى كمان زعلانه منى
إيلا ٠٠ أنا لا زعلانه ولا فرحانه. قولى عايزنى ليه
سيف ٠٠ تعالى أقعدى
إيلا ٠٠ لأ معلش انا مش فاضية
قال سيف بسخريه
سيف ٠٠ مش فاضيه .. ليه وراكى ايه
إيلا٠٠ ورايا إللى ورايا مالكش فيه هتقول عايزنى ليه ولا أمشى
قال سيف بصرامة أكثر
سيف ٠٠ أقعدى يا إيلا
جلست إيلا ثم قال سيف
سيف ٠٠ فين الاب توب
إيلا ٠٠ انت عايز الاب توب فى ايه
سيف ٠٠ هو انتى ماينفعش تقولى حاضر من غير ما تسألى
إيلا ٠٠ لأ مابعرفش
ثم نادى سيف على سعاد و قال لها
سيف ٠٠ لو سمحتى هاتى الاب توب بتاع إيلا من أوضتها.
ذهبت سعاد لتجلب الاب توب
إيلا ٠٠ هو انت عايز الاب توب ليه . حد قالك انى دخلت على حسابه.. على فكرة انا بطلت أخترق أى حسابات حد
سيف ٠٠ بس انا عايزك تخترقى تليفون
و حساب حد
قالت إيلا بأستغراب
إيلا ٠٠ أنت إللى عايزنى أخترق حساب طيب ليه
سيف٠٠ اه هتخترقى تليفون شريف حسابه على الفيس و الانستا و كمان أخته شذى
إيلا ٠٠ طيب ليه
سيف ٠٠ أنتى نسيتى ولا ايه احنا مش قولنا أن أكيد شريف بيحمى البنت إللى ق*تلت معاذ
إيلا ٠٠ آه فهمت عايزنى أشوف البنت دى موجوده على تليفون شريف ولا لأ
سيف ٠٠ أيوه بالظبط
إيلا ٠٠ بس شريف عارف انى اخترقت تليفونه قبل كده . وقت ما مسحت صور البنات من على تليفونه أكيد عامل حسابه مش هيخلى حاجة على تليفونه
سيف ٠٠ عارف . عشان كده قولتلك هتخترقى تليفون أخته كمان .. لان لو افترضنا أن كلامنا صح البنت إللى قت*لت معاذ تقرب لشريف أكيد هتكون عند أخته.. لو شريف فعلآ عمل حسابه و مسح كل حاجه خاصه بالبنت دى من على تليفونه اكيد مش هيمسحها من على تليفون اخته كمان
إيلا ٠٠ أوكى فهمت
هنا رجعت سعاد و معاها الاب توب
سعاد ٠٠ اتفضل الاب توب اهو
سيف ٠٠ تمام شكرآ يا سعاد .. صح هى إيلا اتعشت
سعاد ٠٠ لأ
سيف ٠٠ ممكن تحضرى العشا انا و إيلا هتعشا سوا
إيلا ٠٠ بس انا مش هتعشا
سيف ٠٠ ششش ولا كلمة.. روحى
يا سعاد حضرى العشا
إيلا ٠٠ سيف انت ليه بتتعامل ولا كأن حاجة حصلت
سيف ٠٠ هو فعلآ مافيش حاجة حصلت
إيلا ٠٠ و إللى قالتو مامتك النهاردة واللى قالتو ماما كمان كل ده و تقولى ماحصلش حاجة
هنا قام سيف من مكانه و اقترابه منها
و امسك يديها وقال
سيف ٠٠ اسمعينى كويس أوى يا إيلا الحاجة الوحيدة إللى ممكن تأثر على إللى بينا هى ان حبى ليكى يقل او حبك ليا و ده مش هيحصل ابدآ .عشان كده انا بقولك ان شاء الله مافيش حاجة فى الدنيا كلها هتأثر على إللى بينا مهما حصل فاهمانى
هزت رأسها بالموافقه على كلامه ثم حوطها سيف بذراعه. هنا قالت إيلا
بقلم٠أروى٠عادل
إيلا ٠٠ أنت ازاى بتقدر بكلامك تحول حزنى لفرحه
سيف٠٠ لان كلامى طلع من قلبى عشان كده قلبك مصدقه ييتأثر بيه
اتحرجت أيلا من كلام سيف لذلك ابتعدت قليلآ عنه و قالت بخجل
إيلا ٠٠ أنت لسه مصمم اننا نروح بكرة نعترف فى النيابة
سيف ٠٠ متخافيش ده لمصلحتكم كمان انا جانبك وبعدين انا إللى هحقق معاكى أطمنى
إيلا ٠٠ طيب خلاص ..يالا عشان افتح تليفون شريف و أخته
سيف ٠٠ تمام يالا
بعد ما اخترقت إيلا هاتف شريف لم تجد شئ عليه كما توقعوا
ثم اخترقت هاتف شذى بعد بحث طويل فى الهاتف صرخت إيلا فجأه وقالت
إيلا ٠٠ هى دى . هى دى
#يـــــــّتُـــــــبّـــــــعــــــــ
الكاتبة الروايه/ أروى عادل
رأيكم.
من تكون شخصية القاتله
ماذا سيدور فى التحقيق مع إيلا و أصدقائها
ماذا سيفعل شريف للانتقام من سيف و إيلا
#رواية٠أحببت٠أخى
#الكاتبة٠أروى٠عادل
#الفصل٠السادس٠والعشرون
إيلا ٠٠ هى دى ..هى دى
سيف ٠٠ أنتى متأكده
إيلا ٠٠ طبعآ متأكده انا استحاله انساها هى صحيح لون شعرها متغير بس انا متأكده انها هى
سيف ٠٠ أنتى عارفه دى مين
إيلا ٠٠ مش عارفه بس واضح انها مقربه لشذى
سيف ٠٠ دى شهنده يوسف الجبرى
أيلا بدهشه قالت
إيلا ٠٠ أخت شريف.. بس ليه قالوا انها مسافره بره مصر
سيف ٠٠ هى فعلآ مسافرة السؤال هنا هى مسافره من امتى . ده إللى لازم أعرفو
إيلا ٠٠ يعنى هو كان بيهددنا بجر*يمة أخته هى إللى ارتكابتها ايه الجبروت دى
سيف ٠٠ خلاص الحكاية قربت تنكشف
إيلا٠٠ بكرة فى النيابة هقول انها هى إللى ق*تلت معاذ
سيف ٠٠ أوعى تعملى كده .. انتى قولى كل إللى حصل من غير ما تقولى شخصية القا*تله. و مع التحقيقات هتظهر شخصية القا*تل . انا عايز كل حاجة تكون قانونيا مش عايز محامين يوسف الجبرى يلاقى صغره صغيرة يقدروا يهربوا منها شريف و أخته من العقاب
إيلا ٠٠ يعنى شريف ممكن يهرب من العقاب بعد كل عملوا
سيف .. لأ مش هيقدر يهرب .. و اقسم بالله هخلى يدفع تمن أبتزازه ليكى
و أندمه على كل دمعه نزلت من عينك بسببوا
إيلا ٠٠ ربنا يخليك ليا و ميحرمنيش منك أبدآ
سيف ٠٠ طيب مافيش بو*سه على الكلام الحلو ده
إيلا ٠٠ أنت قليل الأدب
سيف ٠٠ ليه بس الغلط ما كنتى ماشيه حلو
هنا طرقت سعاد و قالت العشا جاهز
سيف ٠٠ تمام . احنا هناكل فى الجنينة
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎
فى الجنينة
بعد ما تناولوا العشاء
جاؤوا أصدقاء إيلا و ايضآ جاسر و حازم
و أنفقوا على أنهم يقول كل ما حدث فى التحقيق
سيف ٠٠ أنا مش عايزكم تخافوا ..
رقية ٠٠ يعنى انا لازم أجيب سيرة اختى فى التحقيق
جاسر ٠٠ لازم تقولوا ايه سبب دخولكم العوامة. و ليه
إيلا ٠٠ بس ريهام أخت رقيه لسه صغيرة أكيد هتخاف
كان سيف واضح عليه التوتر و العصبيه عندما قال
بقلم٠أروى٠عادل
سيف ٠٠ طالما عرفت الحب يبقى مش صغيرة.. احنا كل إللى فيه دلوقتى بسبب حبها لشخص الغلط
رقيه ٠٠ بس اختى اتضحك عليها ..هى مش كده
سيف ٠٠ مش هتفرق.. فى النهاية النتيجه واحده انتو إللى كلكم بسبب غلطتها هى
إيلا ٠٠ فى ايه يا سيف .. انت عارف و متأكد أن شريف له أساليبه إللى يقدر يضحك بيها على أى بنت
حازم ٠٠ كلام إيلا صحيح .. كمان أحنا هنا بنحل مشكله .مش بندور على أسبابها
سيف ٠٠ تمام بس ريهام لازم يتذكر أسمها و هيتم استدعائها فى النيابة بعد ما البنات يعترفوا ساعتها لازم تقول كل حاجة عملها شريف
رقية ٠٠ بس هى هتخاف . تعمل كده . واللهى هى لسه صغيره على ده كله
سيف ٠٠ ماتعصبنيش و تقوليلى تانى اختى صغيرة
ملك ٠٠ ريهام عندها ١٨ سنه يعنى فعلآ هى لسه صغيرة
جاسر ٠٠ بس بردوا هى لازم تحضر فى النيابه.. كمان عزة بردوا لازم تقول الحقيقة عشان يثبتوا اعترافكم
هنا قالت ميرنا برعب شديد
ميرنا ٠٠هو احنا لازم نروح نعترف بكره فى النيابة
سيف ٠٠ طبعآ .ضرورى تروحوا بكره الساعه ٩ الصبح
ملك ٠٠ ايشمعنا يعنى الساعة ٩
سيف ٠٠ لان شريف هيخرج بكره الصبح و اعترافكم. ممكن يأجل خروجه من السجن
ميرنا ٠٠ بس انا خايفه .. انا مش هقدر اعمل كده
جاسر ٠٠ لازم تعملى كده وانا معاكى متخافيش
بعد ما اتفقوا على كل شئ غادروا جميعآ هنا اقتربت آيلا من سيف و قالت
إيلا ٠٠ ليه كنت قاسى مع رقية ..
سيف ٠٠ لانها مش مقتنعه ان أختها هى السبب
إيلا٠٠ لأ مش ده السبب.. مالك يا سيف
سكت سيف لحظات ثم قال
سيف ٠٠ قلقان يحصل حاجة جديده تفجأنا فى التحقيقات .. و خايف عليكى اوى يا إيلا
إيلا ٠٠ بس انا مش خايفه. بالعكس انا متطمنه عشان انت معايا .
سيف ٠٠ أنتى كده فاكره نفسك بطمنينى انتى كده بتقلقينى اكتر
إيلا ٠٠ بقولك أيه انا اساسآ خايفه
و مرعوبه و كلامك ده بيخوفنى اكتر ..
هنا حضنها سيف و قال لها
سيف ٠٠ متخافيش . انا معاكى
□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□
فى صباح اليوم التالى
فى النيابة
حضروا محامين شريف لدفاع عنه و قالوا
المحامى ٠٠ لا يوجد مبرر قوى للحبس الاحتياطي لموكلى خصوصآ ان موكلى من عائله معروفه لها سمعتها لذلك اطلب الإفراج عنه بضمان محل أقامته
قانونآ كان لابد من أخلاء سبيل شريف لانه لا يوجد أدله كافيه لأدانته
و كان سيف بيحاول يأجل خروجوا لحين وصول إيلا و أصدقائها لكنهم اتأخروا و ما كان أمام سيف الا أخلاء سبيل شريف بضمان محل أقامته
بعد خروج شريف اتصل سيف بأيلا
( بداية المكالمة)
سيف ٠٠ انتو فين
إيلا٠٠ سيف ميرنا مرعوبه خايفه تيجى
سيف ٠٠ أنتو بتهزروا صح . احنا مش اتفقنا على كل حاجة
إيلا ٠٠ طيب انا اعمل ايه . هى جالها حالة تشنج من الخوف.. واحنا بنحاول نفوقها
قال سيف بغضب
سيف ٠٠ انا مش ناقص لعب عيال .. شريف خرج انا مش ضامن يعمل ايه..
و حضرتكم عندكم خايفين بين اللحظه و التانيه ممكن يظهر أى جديد يضعف موقفكم فى القضية
إيلا ٠٠ أنا هحاول اجيب ميرنا بس تهدى شويه
سيف ٠٠ إيلا لازم تكونى عندى فى أقل من ساعة فاهمه
إيلا ٠٠حاضر
( إنتهت المكالمة )
/////////////////////////////
بالفعلا بعد ساعة كانوا الاصدقاء فى النيابة
سيف ٠٠ اسمك و سنك و عنوانك
إيلا ٠٠ ما انت عارف
سيف ٠٠ لو سمحتى احنا فى محضر رسمى لازم تقولى بياناتك اتفضلى
قالت إيلا بتوتر
إيلا ٠٠ لازم يعنى
بصرامة قال
سيف ٠٠ إيلا
إيلا ٠٠ خلاص خلاص . انت بتخوفنى ليه
سيف ٠٠ متخافيش و اتفضلى قولى بياناتك
إيلا ٠٠ إيلا يحيى عبدالحميد المهدى.. ٢٠ قصدى ٢٠ ونص بالظبط . طالبه فى كلية هندسة حاسوب و برمجيات
سيف ٠٠ الحاله الاجتماعية
إيلا ٠٠ أنسه
سيف ٠٠ نعم
إيلا ٠٠ والله أنسه
سيف ٠٠ يعنى انتى مش متجوزه
إيلا ٠٠ لأ مش متجوزه ..استنا هو انا متجوزه أو يعتبر متجوزه .. يوووو بقى ما انت عارف بتلخبطنى ليه
ابتسم سيف هو يعلم أنه لم يجب عليه يسألها هذا السؤال
سيف ٠٠ اتفضلى حضرتك عايزه تقولى ايه بخصوص ق*تل معاذ
هنا حكت إيلا جميع ما حدث منذ ق*تل معاذ إللى الوقت الحالى .. كما حكى الأصدقاء على كل شئ
هنا قال سيف
بقلم٠أروى٠عادل
شيف ٠٠ اكتب عندك أمرنا نحن رائد سيف يحيى هلال ابو اليزيد بعد المطالعه على ماهو جديد و أقوال الشهود أمرنا بأستدعاء ريهام فتحى عبدالسلام .و عزة كامل شعبان. و رامى جوده عبدالكريم. و شريف يوسف الجبرى .والبواب حسين إبراهيم خليل ذلك يوم الاثنين الموافق أكتب عند التاريخ
كما أمرنا أعتبار كل من إيلا يحيى عبدالحميد المهدى و رقية فتحى عبدالسلام و ملك كمال الشاطر و ميرنا نبيل العربي شاهد ملك فى هذا القضية و الإفراج عنهم ان لم يكونوا مطلوبين على ذمة قضايا أخرى
و أخيرآ حدث ما كان يخطط له سيف و اعتبروا الاصدقاء شاهد ملك فى القضية
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎
فى إحدى الكافيهات
يجلسون الاصدقاء فى انتظار سيف
و جاسر.. حينها تطلعت ايلا بهاتفها ثم قالت
إيلا ٠٠ أستغفر الله العظيم
رقيه ٠٠ مالك مدايقه ليه
إيلا ٠٠ من ساعة ما الحيوان ده خرج من السجن كل شويه يبعت رساله
ميرنا ٠٠ تقصدى شريف
إيلا ٠٠ هو فى غيروا
ملك ٠٠ عايز أيه
إيلا ٠٠ بيقولى عايز يشوفنى ضرورى
ملك ٠٠ سيف كان عنده حق أحنا كنا المفروض نوصل النيابه قبل الإفراج عن شريف
رقية ٠٠ الله يسمحك يا ميرنا انتى إللى أخرتينا
ميرنا ٠٠ أعمل ايه كنت خايفه أيه كلكم بقيتوا شجعان مبتخافوش
إيلا ٠٠ مالهوش لازم الكلام ده ٠٠٠المهم اننا أخيرنا خرجنا من الموضوع ق*تل معاذ و تهد*يد شريف
ملك ٠٠ بس انا لسه خايفه من شريف و حاسه انه مش هيسكت
إيلا ٠٠ هيعمل ايه .. خلاص هو مش هيقدر يقرب لأى واحده فينا
ميرنا ٠٠ إيلا عندها حق هو دلوقتى ميقدرش يعملنا حاجة
رقية ٠٠ يعنى أخيرنا خلصنا من الكابوس المخيف إللى اسمه شريف
إيلا ٠٠ بنات انا مش قولتلكم . طلعت مين البنت إللى قتلت معاذ
ملك ٠٠ مين يا إيلا
إيلا ٠٠ شهنده أخت شريف
اندهشوا الجميع لم يتوقعوا ابدآ ان تكون القا*تله هى أخت شريف
ملك ٠٠ عرفتى ازاى
إيلا ٠٠ دخلت على تليفون شذى أخت شريف من أستوديو الصور شوفت صور ليها مع شذى و عرفت انهم أخوات.
ميرنا ٠٠ طيب ماقولتيش ليه الكلام ده فى النيابة
إيلا ٠٠ سيف طلب منى متكلمش .. ايه كنت عايزانى اقول فى التحقيق أنى انا هك*رت و اخترقت تليفون شذى
ملك ٠٠ لأ طبعآ . أكيد سيف فاهم اكتر مننا
هنا وصل سيف و جاسر و كان واضح على وجه سيف الغضب لذلك قال
سيف ٠٠ عجبكم إللى حصل ده
لم يردوا الاصدقاء عليه
بقلم٠أروى٠عادل
جاسر ٠٠ خلاص يا سيف إللى حصل حصل و خلاص
سيف ٠٠ لأ مش إللى حصل حصل ده أهمال منهم لو كانوا وصولوا فى ميعادهم ماكنش شريف خرج النهاردة
إيلا ٠٠ ما خلاص بقى يا سيف ايه إللى حصل لده كله
سيف ٠٠ أنتى بالذات انا نبهت عليك و فهمتك كل حاجة
إيلا ٠٠ تمام وحصل ظروف غصب عننا.. نعمل ايه دلوقتى أحنا
سيف ٠٠ متعملوش حاجة شريف هو إللى هيعمل
ملك ٠٠ أنا بتخوفنا ليه دلوقتى
جاسر ٠٠ سيف اهدى مش كده انت بتخوفهم
سيف ٠٠ لازم يخافوا شريف مش ساهل مش هيسكت و خصوصآ لم يعرف ان البنات اعترفوا باللى حصل فى العوامة ساعتها هيكون عامل زى المجنون هيخبط فى كل حد شويه
هنا كانت إيلا متردده هل تقول لسيف على الرسايل الذى بعتها شريف منذ خروجه ام تصمت لان وضع سيف لا يحتمل هذا الخبر ..
جاسر ٠٠ من هنا لحد ما القضية تخلص مافيش واحده فيكم تخرج لوحدها من بيتها و اى جديد لازم تبلغونى انا أو سيف أو حازم مفهوم
وهنا أصدقاء نظروا لإيلا فى انتظارها ان تقول ان شريف أرسل إليها رسايل لكن إيلا نظرت لهم بتحذير لكى يصمتوا
هنا قال سيف
سيف ٠٠ فى ايه انت بتبصلها كده ليه
إيلا بأرتباك قالت
إيلا ٠٠ مافيش حاجة .. لأ هو فى بس بالله عليك ما تتعصب
اتوتر أكثر سيف بعصبية قال
سيف ٠٠ إيلا انطقى فى ايه
لم ترد لانها خايفه من رد فعل سيف لذلك قالت ملك
ملك ٠٠ شريف بعت رساله لإيلا
هنا قذف الكوب الزجاج الذى كان أمامه على الأرض . مما أحدث ضجيج فى المكان و أنتبه إليه جميع من فى الكافيه
هنا قام جاسر و تأسف للجميع على تصرف سيف
ثم قال
جاسر٠٠ انت اتجننت اهدى مش كده
سيف ٠٠ أنا ماشى .. يالا يا إيلا ولا حضرتك قاعده
إيلا ٠٠ لأ جايه معاك
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎
فى السيارة
كان يقود السيارة بسرعة فائقه كأنه يفرغ طاقة غضبه فى القيادة السيارة . ناسيآ تمام ان أيلا تخاف من القيادة بسرعة لذلك صرخت إيلا بقوة و هى تقول
آيلا ٠٠ وقف العربيه .. و قف العربيه
يا سيف
وقف سيف السيارة و خرجت إيلا من السيارة مسرعة بدأت تتقيئ على جانب الطريق هنا أسرع إليها سيف و هو يحمل علبة مناديل الورقيه و هو يقول
سيف ٠٠ فى ايه مالك .. إيلا انتى كويسه
قالت بتعب
بقلم٠أروى٠عادل
إيلا ٠٠ خلاص أنا كويسه
سيف ٠٠ أسف الغضب عمانى و خلانى نسيت أنك بتخافى من السواقه بسرعة . طيب ليه انتى ما نبهتنيش
إيلا ٠٠ خلاص يا سيف انسا
سيف ٠٠ أنا أسف يا إيلا
إيلا ٠٠ لا يهمك
سيف ٠٠ يالا نمشى
إيلا ٠٠ يالا
سيف ٠٠ ورينى الرسالة اللى بعتها شريف
إيلا ٠٠ هتتعصب تانى
سيف ٠٠ لأ متخافيش مش هتعصب
بعد ما قرأ سيف الرساله الذى كان فيها شريف يطلب من إيلا ان أن يراها. انه مشتاق إليها
هنا قالت إيلا
إيلا ٠٠ ايه هتتعصب عليا تانى
سيف ٠٠ لأ و انتى ذنبك ايه
إيلا ٠٠ بجد يا سيف ميرنا كانت تعبان و خايفه عشان كده احنا أتأخرنا على النيابة النهاردة
كان سيف يغلى من الداخل مثل البركان لكنه لا يريد أن يفرغ غضبه فى إيلا لذلك اخد نفس طويل وهو يضع يده على خد إيلا وقال
سيف ٠٠ خلاص انسى
كانت إيلا تشعر ما يدور داخل سيف لذلك وضعت رأسها على كتف سيف و قالت
إيلا ٠٠ أنا حاسه بيك .
بقلم٠أروى٠عادل
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎
فى مساء اليوم التالى
يحيى ٠٠ يوسف الجبرى اتصل عليا امبارح
سيف ٠٠ عايز أيه ده كمان
يحيى ٠٠ كان عايز يستعجل خطوبة شريف من إيلا
اتعصب سيف وقال
سيف ٠٠ هو الراجل ده معندهوش دم هو مش لسه ابنه خارج من السجن
أميرة ٠٠ وانت قولتلوا ايه
يحيى ٠٠ قولتلوا على إللى حصل ان إيلا مش موافقه على الجواز من شريف .. طبعآ هو افتكر احنا رافضنا علشان موضوع حبسه
سيف٠٠ مش مهم يفتكر إللى يفتكروا. المهم إللى أحنا خلصنا من الخطبة دى
يحيى ٠٠امال فين إيلا
أميرة ٠٠ قاعدة فى أوضتها مع ملك
سيف ٠٠ طيب عن أذنكم انا عندى مشوار مهم
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎
فى غرفة إيلا
ملك ٠٠ فى ايه مالك
إيلا ٠٠ الزفت إللى أسمه شريف كل شويه يبعت رساله
ملك ٠٠ قولى لسيف
إيلا ٠٠ سيف تانى انتى شوفتى امبارح عمل ايه
ملك ٠٠ آه صح . انا طول عمرى اعرف ان سيف بيتعصب بسرعة . بس ده طلع مجنون آخر حاجة
إيلا ٠٠ عشان تعذرينى
ملك ٠٠ الله يكون فى عونك.
هنا وصلت رساله و فيها صوره لذلك فتحت إيلا الرساله عندما رأت الصوره
قالت إيلا بذهول وصدمه
إيلا ٠٠ مش ممكن ايه ده مستحيل
ملك ٠٠ فى ايه
إيلا ٠٠ شوفى الصوره إللى بعتها الحيوان ده
ملك ٠٠ يا أنهار اسود و ايه إللى جابها دى مع شريف
إيلا ٠٠ دى شكلها سكرانه .
#يـــــــّتُـــــــيـــــــّعــــــــ
الكاتبة الروايه/ أروى عادل
رأيكم.
من هى الفتاه إلتى فى الصوره مع شريف
ماذا ستفعل إيلا لتنقذ هذه الفتاه
ماذا سيطلب شريف من أيلا مقابل إنقاذ الفتاه
#رواية٠أحببت٠أخى
#الكاتبة٠أروى٠عادل
#الفصل٠السابع٠والعشرون
إيلا ٠٠ شوفى الصوره إللى بعتها الحيو*ان شريف
ملك٠٠ يا نهار أسود ايه إللى جابها دى مع شريف
إيلا ٠٠ دى شكلها سكرانه
ملك ٠٠ هو قصده ايه بانه يبعتلك الصور زى دى
إيلا ٠٠ أكيد عايز يبتزنى بصور دى لانه فاكر مايا اختى
ملك ٠٠ طيب انتى هتعملى ايه هتسيبها لشريف
إيلا ٠٠ طبعآ لأ . رغم الخلافات إللى بينى و بينها بس هى هتفضل بنت بابا يحيى و أخت سيف
هنا بعث شريف رساله بيقول فيها لو عايزه أختك سليمة تعالى على العوامة حالآ .. لو اتأخرتى هتزعلى منى أوى
ملك ٠٠ أحنا لازم نقول لسيف
إيلا ٠٠ تعالى هنا سيف لو عرف حاجة زى دى هيق*تل شريف
ملك ٠٠ يعنى نعمل ايه
إيلا ٠٠ أنا هروح له
ملك ٠٠ أنتى مجنونه .انتى عارفه شريف عايز منك إيه
إيلا ٠٠ عندك حل تانى
ملك ٠٠ آه نقول لجاسر
هنا اتصلت ملك بجاسر مرتين لكنه لم يرد
حينها تركت ملك رساله الجاسر تقول له فيها عن رسالة شريف و الصور إللى مع مايا فى العوامة
ملك ٠٠ جاسر مش بيرد هنعمل ايه دلوقتى
إيلا ٠٠ لازم أروح لشريف قبل ما يعمل فى مايا حاجة
ملك ٠٠ خلاص استنى انا جايه معاكى
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
فى العوامة
عندما وصلت أيلا و ملك العوامة كان الباب مفتوح
عندها طلبت إيلا من ملك ان تظل خارج العوامة
انتظرت ملك خارج العوامة فى مكان يجعلها ترى و تسمع كل ما يحدث داخل العوامة
أما إيلا دخلت العوامة لوحدها
أول ما دخلت إيلا العوامة كان شريف فى انتظارها يجلس و بجواره معايا التى كانت شبه مغيبه
شريف ٠٠ حمدالله على السلامة اتأخرتى ليه
لم ترد عليه إيلا .بل اقتربت من مايا أمسكتها من ذراعيها بدأت تهزها بقوة و تقول
إيلا ٠٠ مايا فوقى . مايا.. .انت شربتها ايه
ضحك شريف بصوت عالى وهو يقول
بقلم٠أروى٠عادل
شريف ٠٠ اختك طلعت ساهله أوى بس متخافيش انا مش لمستها على الاقل لحد دلوقتى
إيلا ٠٠ أقسم بالله لو فكرت تلمسها انا هق*تلك
شريف ٠٠ براحه و اهدى على نفسك و متخافيش أنا مش عايزها هى انا عايزك انتى
هنا أمسكت إيلا أناء معدنى كان يوجد بيه ماء و قطع من الثلج و القت ما بالأناء فى وجه مايا
صرخت مايا من شدة برودة الثلج ثم قالت
بصوت يكاد يكون مسموع . وهى لا تستطيع تقف على قدميها
مايا ٠٠ إيلا انتى ايه إللى جابك عندنا .. أيه ده و شريف كمان عندنا ..
إيلا ٠٠ فوقى يا مايا .
بدأت مايا تفوق من شدة برودة الماء المثلج الذى غطى ملابسها بالكامل بدأت تنظر يمين و يسار ثم وقالت بثقل
مايا ٠٠ أيه ده أنا فين
شريف ٠٠انتى عندى يا جميل
مايا ٠٠ شريف انا جيت هنا ازاى
إيلا ٠٠ مش مهم. المهم انك تخرجى فورآ من هنا
شريف ٠٠ لأ يا حلوه هو دخول الحمام زى خروجه
آيلا ٠٠ شريف انت مشكلتك معايا مايا مالهاش دعوة
شريف ٠٠ لأ ليها طالما انتى عامله فيها الشريفه هانم. يبقى أختك تسد عنك مش انتو أخوات
إيلا ٠٠ افهم يا غبى مايا مش اختى
شريف ٠٠ مش أختك ازاى أحنا هنكدب من أولها
هنا طلعت إيلا بطاقتها من شنطتها و قالت لمايا
إيلا ٠٠ هاتى بطاقتك يا مايا
عندما اخذت إيلا البطاقتين وقالت
إيلا ٠٠ دى بطاقتى أسمى إيلا يحيى عبدالحميد المهدى . و دى بطاقتها هى أسمها مايا يحيى هلال ابو اليزيد. احنا مش اخوات
شريف ٠٠ يعنى ايه الكلام ده انتى مش بنت يحيى أبو اليزيد
إيلا ٠٠ لأ انا بنت مراته يعنى مايا مش اختى عشان كده هى مالهاش دعوة بأنتقامك منى سيبها تمشى
مايا ٠٠ فى ايه انا مش فاهمه حاجة .. هو ايه إللى بيحصل
إيلا٠٠ انتى ايه إللى جابك هنا بس
مايا ٠٠ أنا كنت سهرانه مع شريف فى الكازينو معرفش انا جيت هنا ازاى
إيلا٠٠ من قلة رجالة إللى فى الدنيا كلها مالقتيش غير ده تسهرى معاه
شريف ٠٠ بصى بقى انا عامل دماغ رايقه مش هضيعها على الفاضى قدامك حل من اتنين اما تسيبلى مايا و تمشى أما تقعدى انتى وهى تمشى
اترعبت مايا و أستخبت منه خلف إيلا وهى تقول
بقلم٠أروى٠عادل
مايا ٠٠ أوعى تسيبينى يا إيلا
إيلا ٠٠ متخافيش انا معاكى
شريف ٠٠ أنا بدأ صبرى ينفد على فكره
إيلا ٠٠ لمصلحتك سيبنا نمشى
شريف ٠٠ لأ مش هتمشى يا إيلا انت ليا الليله دى
إيلا ٠٠ خلاص خليها تمشى هى و انا هفضل
شريف ٠٠ عبيط انا عشان أصدقك
إيلا ٠٠ طيب اسمعنى مايا هتخرج دلوقتى من هنا برضاك أو غصب عنك . حي او ميت . هى هتخرج من هنا
شريف ٠٠ أنتى كده جيبتى أخرى معاكى.. هو انتى مش عارفه انا ممكن أعمل معاكى ايه
إيلا ٠٠ لأ وفر تهديدك لنفسك انت أساسآ متقدرش تعملى حاجة
شريف ٠٠ ليه انت ناسيه التليفون إللى عليه بصماتك
إيلا ٠٠ لأ مش ناسيه . بس انت إللى ناسى ان التليفون و السك*ينة اختفوا من مسرح الجر*يمة.. انا معايا رسايل تهديد منك بأن بصماتى إللى على التليفون . يعنى الرسايل دى بتثبت ان التليفون معاك و طالما انت إللى آخدة التليفون يبقى انت إللى اخدة السك*ينة.. ياترى انت خبيت التليفون و السك*ينة ليه . يمكن عشان انت القا*تل .. ده غير تسجيل الفيديو إللى بعتو ليا من تليفونك ده بردوا معناه ان معاك تسجيل فيديو ليوم حا*دثة ق*تل معاذ طيب خبيت التسجيل ليه عن البوليس
كانت مايا وقفه مش فاهمه حاجة
بينما أتصدم شريف من كلام إيلا وقال
شريف ٠٠ بقى كل ده يطلع منك انتى
إيلا ٠٠ عرفت بقى انت روحك إللى بقيت فى أيدى دلوقتى
هنا أقتربه منها شريف و أمسكها من عنقها وقال
شريف ٠٠ انا ممكن اق*تلك دلوقتى
هنا صرخت مايا
بينما دخلت ملك العوامة عندما رأت من خارج العوامة شريف بيخنق إيلا .. كانت إيلا بتحاول تفلت منه بينما وملك و مايا بيحاولوا يبعدوا يد شريف عن عنق إيلا
هنا فلتت إيلا بصعوبة منه لكنه حاول يمسكها مره أخرى
لذلك مسكت إيلا تمثال من المعدن كان على الطاوله
و ضر*بت به شريف على رأسه فوقع على الأرض مغشى عليه.. هنا صرخت مايا
مايا ٠٠ هو ما*ت
بينما ملك و إيلا برعب و فزع
ملك ٠٠ قت*يل تانى
إيلا ٠٠ أنا ضر*بته بالتمثال بس معقوله يكون ما*ت من الضاربه دى
هنا دخل جاسر و سيف مسرعين
لكنهم اتصدموا عندما رأوا شريف على الأرض فاقد الوعى .هنا قالت مايا
مايا٠٠ سيف الحقنى
قبل أن تكمل عبارتها ضربها سيف بقوة على وجهها لدرجة ان فمها بدء ينزف و قال
بقلم٠أروى٠عادل
سيف ٠٠ أنتى تخرسى خلاص دلوقتى
و حسابنا بعدين
جاسر ٠٠ مش وقت الكلام ده يا سيف..
هنا اقترب جاسر من شريف بدأ يفحصه ثم قال
جاسر ٠٠ لسه عايش الإصابة سطحية فى رأسه
إيلا ٠٠ الحمد الله
هنا تطلع سيف لإيلا التى كانت تفرك عنقها من أثر خنق شريف لها وقال
سيف ٠٠ تانى٠٠ العوامة تانى انتى ايه مافيش حاجة بتأثر فيكى ..
ملك٠٠ إيلا مالهاش ذنب احنا جينا هنا عشان ننقذ مايا منه
هنا اقتربه سيف من مايا ضربها مره أخرى و قال لها
سيف ٠٠ أنتى ايه إللى جابك هنا ساكته ليه انطقى
لم ترد مايا على سيف كانت تبكى فقط. هنا حاول سيف يضربها مره أخرى لكن إيلا وقفت أمامه و جاسر أمسك يد سيف بينما قالت إيلا
إيلا ٠٠ كفايه هى مالهاش ذنب شريف كان عايز ينتقم منى انا ..عشان كده جابها هنا عشان بيتزنى بيها هو فاكرها اختى
سيف ٠٠ اسكتى انتى حسابك لسه ماجاش
جاسر ٠٠ سيف احنا لازم نمشى من هنا قبل ما الحيو*ان ده يفوق
بالفعل بدأ شريف يحرك رأسه و هنا قامة سيف بركلة بقدمه فى وجهه أفقده الوعى مره اخرى ثم ركلة مره أخرى فى وجهه ثم توالت الركلات في جميع أجزاء جسد شريف
هنا وقف جاسر بينه و بينا شريف المرمى على الأرض مثل الج*ثة الهامده وقال
جاسر ٠٠ سيف انت اتجننت عايز تمو*ته
سيف ٠٠ ياريت عشان ارتاح منه
جاسر ٠٠ انت عايز تروح فى داهيه سبب كل*ب زى ده . يالا يا سيف نخرج من هنا
بصعوبه قدر جاسر يقنع سيف ان يترك شريف ثم غادروا جميعآ من العوامة
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
أمام العوامة
سيف ٠٠انا مش هتحرك من هنا قبل ما أعرف ايه إللى حصل جوه العوامة
كانت مايا فى حالة لا تسمح له بالكلام كما هو حال إيلا . لذلك حكت ملك كل ما حدث هنا جن سيف كان يريد أن يرجع لشريف مره أخرى لكن جاسر منعوا هنا جاء البواب وقال
البواب ٠٠ سيف باشا حضرتك عندنا
سيف ٠٠ كويس انت طلعت بتاخد بالك من إللى داخل و خارج من العوامة
البواب ٠٠ دى شغلتى باشا
جاسر ٠٠ انت وصلك إستدعاء من النيابة عشان تحضر بكرة
البواب٠٠ وصل يا باشا
جاسر ٠٠ أسمع يا عم حسين انا مش عايز جنس مخلوق يعرف اننا كنا هنا فاهمه
البواب ٠٠ أنت تأمر يا باشا
سيف ٠٠ شاطر يا عم حسين انا مبسوط منك
حينها غادر سيف بعد طلب من جاسر ان يقوم بتوصيل ملك و إيلا المنزل
بينما أخذه سيف مايا و ذهب بها إلى منزل صافى
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎
منزل صافى
صرخ سيف وهو ينادى على أمه و ماسك مايا من ذراعيها بقوه
بقلم٠أروى٠عادل
صافى ٠٠ فى ايه بتزعق ليه . بعدين انت ماسك أختك كده ليه . انت ضاربها كمان
سيف ٠٠ طيب صحى النوم الأول حضرتك نايمه و سايبه بنتك بره البيت لحد دلوقتى
صافى ٠٠ دى فيها ايه هى سهرانه مع صحابها .
سيف ٠٠و صحابها دول. بنات ولا شباب
صافى ٠٠ مش هتفرق المهم انها مش بتعمل حاجة غلط. بعدين فى أيه لو اتأخرت بره شويه أو سهرانه مع أصحابها
سيف ٠٠ نفس إللى كنتى انتى بتعملى بالظبط خروجات و فسح و سهر لصبح .٠عملتى من مايا نسخه مصغره منك
صافى ٠٠ سيف أوع تنسى انك بتكلم أمك .. لا عشتك مع إللى أسمعها أميرة و بنتها خليتك تنسى انى امك
سيف ٠٠ مافيش فايده كل إللى فارق معاكى أميرة و بنتها . لكن بنتك و إللى عملتوا ولا فى دماغك
صافى ٠٠ هى عملت ايه يعنى
سيف ٠٠ هى عندك اسأليها انا جيبها منين
صافى ٠٠ كنت فين يا مايا
كل ما تفعلو مايا هو البكاء فقط
صافى٠٠ بتعيطى ليه دلوقتى. قوليلى كنت فين
مايا ٠٠ والله يا سيف دى أول مره تحصل
سيف ٠٠ قوليلى تعرفى شريف من أمتى
مايا ٠٠ أنا اعرفوا من زمان شذى أخته صاحبتى بس ماكنش بينا أى كلام غير من أسبوعين تقريبآ . والله دى كانت أول مره اخرج معاه
سيف ٠٠ من أمتى انتى بتشربى ويسكى
مايا ٠٠ والله عمرى ما شربت انا مش عارفه ازاى حصل كده
سيف ٠٠ مايا قدامك دقيقة واحده تكونى لميتى فيها هدومك . انتى هتعيشى معايا انا و بابا من هنا ورايح
صافى ٠٠استنى هنا يا مايا .. أنت بتقول أيه. ده مش هيحصل أبدآ انت فاهم
قال سيف بصرامة ارعبت مايا
سيف ٠٠ مايا اعملى إللى قولتلك عليه
و بسرعة
صافى ٠٠ أنت بتعمل ليه كده
سيف ٠٠ بنقذ اختى من حياتك .. بنتك النهاردة كانت سكرانه فى عوامة مع شريف. و لولا إيلا إللى قولتى عليها جايه من الشارع الله اعلم كان ممكن يحصل فى بنتك ايه
صافى ٠٠ مش ممكن مايا متعملش كده أكيد إللى اسمها إيلا هى السبب أو كدابه
سيف ٠٠ بردوا إيلا هى السبب .. انا بقولك انى لسه جايبها من العوامة بايدى... و هنروح بيعيد ليه عندك بنتك أسأليها
ذهبت صافى لمايا وهى مصدومة وقالت لها
صافى ٠٠ أيه الكلام إللى بيقولوا سيف ده .. قولى انه كلامه مش حقيقى قولى ان إيلا هى إللى ورطتك.مايا انتى مش بتردى عليا ليه
مايا ٠٠ عشان كلام سيف حقيقى
صافى ٠٠ مش ممكن يعنى انتى كنتى سهرانه مع شريف فى العوامة و كمان سكرانه
مايا ٠٠ أه بس شريف ضحك عليا و خلانى اشرب من غير ما أعرف .. و لولا إيلا كان زمانى ضعت
صرخت صافى من الصدمه و هى تجلس على حافة الفراش
هنا أخذت مايا شنطة ملابسها و خرجت من الغرفة تاركه خلفها صافى فى حالة من الذهول و الصدمة
بقلم٠أروى٠عادل
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎
فى فيلا ابو اليزيد
استغرب يحيى عندما أتى سيف يحمل حقيبة ملابس مايا لذلك قال
يحيى ٠٠ فى ايه
سيف ٠٠ مايا هتعيش معانا هنا من النهاردة
أميرة ٠٠ تنورنا طبعا
يحيى ٠٠ مايا انتى اتخنقتى مع صافى ولا ايه
هنا بدأت مايا فى البكاء و هى تحضن يحيى
يحيى ٠٠ فى ايه .سيف مالها أختك
سيف ٠٠ معلش سيبها يا بابا دلوقتى
أميرة ٠٠ تعالى معايا يا مايا ان هطلعك أوضتك
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎
ظل سيف مستيقظ طول الليل هو يفكر بكل ما حدث
أذن الفجر و على غير العادة قامه سيف وصلى الفجر ثم ظل ينظر من شرفة غرفته هنا انتبه ان نور غرفة إيلا مازال مضيئ
لذلك اتصل عليها عددة مرات لكنها لم تجيب
لذلك قفزه من شرفة غرفته إلى شرفة غرفة إيلا
ثم طرق على زجاج باب الشرفة
هنا نظرت إيلا إليه من خلف الزجاج لكنها لم تفتح الباب
أشارة إليها سيف لكى تفتح الباب لكنها رافضت تفتح له
اتعصب سيف منها وقال لها من خلف الزجاج انه سوف يكسر الزجاج ان لم تفتح الباب
هنا فتحت الباب وقالت
إيلا ٠٠ عايز أيه يا سيف .. بس بقى انا مخنوقه و تعبانه و مش قادرة اتخانق دلوقتي
سيف ٠٠ أنتى بتثبتينى عشان انسا إللى انتى عملتيه
إيلا ٠٠ طيب انت عايز منى إيه دلوقتى
سيف ٠٠ أنتى ليه متصلتيش عليه أول ما شريف بعتلك الصور و الرساله
إيلا ٠٠ اتصلت على جاسر
سيف ٠٠ إيلا انا سؤالى كان واضح انتى متصلتيش عليا ليه
إيلا ٠٠ خوفت منك و خوفت عليك و خوفت من عصبيتك و غضبك خوفت من رد فعلك لم تعرف خوفت أخسرك فى لحظة تهور منك
سيف ٠٠ لدرجدى انا عامل كل الخوف ده ليكى
إيلا ٠٠ و اكتر كمان انت مابتشوفش نفسك لما بتتعصب عليا بتكون عامل ازاى
سيف ٠٠ أنتى عارفه انى بخاف عليك
و بتعصب من أي حاجة ممكن تأذيكى..
ثم أقتربه منها و حضنها
هنا سمعوا صوت طرق الباب لذلك استغربوا
سيف ٠٠ مين بيخبط عليكى دلوقتى الساعة ٥ الصبح
إيلا ٠٠ مش عارفه
سيف ٠٠ هو انا موعود كل ما أجى الاوضه دى حد يتطلعلى
هنا اتفتح الباب و قالت من كانت تطرق الباب
سيف ايه إللى جابك هنا
كاتبة الروايه/ أروى عادل.
رأيكم.
من هى الذى دخلت الغرفة
ماذا سيحدث فى والتحقيقات مع التطورات الجديدة
ماذا سيفعل شريف بعد يرى آثار الضرب على جسده هل سيعلم من فعل به ذلك
#رواية٠أحببت٠أخى
#الكاتبة٠أروى٠عادل
#الفصل٠الثامن٠وعشرون
سيف ٠٠ هو انا موعود كل ما أجى الاوضه دى حد يتطلعلى
هنا اتفتح الباب قالت مايا
مايا ٠٠ سيف انت ايه إللى جابك هنا..
سيف ٠٠ أنتى إللى بتعملى ايه هنا . وفى الوقت ده
مايا ٠٠ صح انا أسفه انا نسيت خالص انكم متجوزين
قالت إيلا بأرتباك و أحراج
بقلم٠أروى٠عادل
إيلا ٠٠ لأ أحنا مش متجوزين
سيف ٠٠ نعم يعنى ايه مش متجوزين
إيلا ٠٠ أقصد احنا متجوزين بس مش متجوزين
سيف ٠٠ أنتى بتقولى إيه
إيلا ٠٠ سيف اسكت شويه انت بتلخبطنى
مايا ٠٠ إيلا انا مش فاهمه حاجه
إيلا ٠٠ مش في خطوبه و كتب كتاب مع بعض قبل الجواز
مايا ٠٠ أه بتبقى شبكه و كتب كتاب
إيلا ٠٠ أحنا كده كتبنا كتب الكتاب قبل الخطوبه و الجواز فهمتى
مايا ٠٠ تقريبآ فاهمه .يعنى انتم تقريبآ لسه مخطوبين
إيلا ٠٠ برافو عليكم تقريبآ إللى قولتى هو صح
مايا ٠٠ بس بردوا لسه مش فاهمه سيف بيعمل ايه عندك فى الاوضه الساعة ٥ بعد الفجر و انتو لسه مخطوبين
سيف ٠٠ أنتى هتحسبينى. و بعدين لم انتى عارفه انا الساعة ٥ الفجر جايه هنا ليه
مايا ٠٠ أنا كنت عايزه اتكلم مع إيلا لم شوفت نور الاوضه منور عرفت انها صاحيه قولت اجى اتكلم معاها
سيف ٠٠ فى ايه البيت كله النهاردة مش جايله نوم
مايا ٠٠ على العموم انا اسف ابقى اجيلك وقت تانى
إيلا ٠٠ مايا استنى خليكى
سيف٠٠ خليها تمشى ابقوا اتكلموا بعدين
غادرة مايا لذلك قالت إيلا
إيلا ٠٠ ليه كده بس يا سيف يمكن كانت عايزه تقولى حاجة مهمه
سيف ٠٠ يا سلام من أمتى الحنيه دى .
ده انت وهى مبتقبلوش بعض
إيلا ٠٠ يا ساتر عليك ده بدل ما تكون مبسوط يمكن ربنا يهدى النفوس بينا شويه
سيف ٠٠ أنتى و مايا طيب ازاى
إيلا ٠٠ مافيش حاجة بعيده عن ربنا..
سيف ٠٠ سيبك من مايا . و قوليلى انتى ايه إللى مخليكى صاحيه لحد دلوقتى
إيلا ٠٠ كنت بفكر فيك.. كمان مش عارفه انام وانت زعلان منى
هنا اقترابه منها و أمسكها من ذراعيها برفق وقال
بقلم٠أروى٠عادل
سيف ٠٠ واللهى عشان كده مردتيش على تليفونى ماكنتيش عايزه تفتحيلى باب البلكونه
إيلا ٠٠ ما انا كنت خايفه تكون لسه متعصب منى
سيف ٠٠ أقولك على حاجة تعمليها أول ما أكون متعصب
إيلا ٠٠ ايه هى الحاجة دى
سيف ٠٠ حضن منك .. صدقينى حضنك في سحر بيخلينى انسى الدنيا وما فيها .
إيلا ٠٠ خلاص من هنا و رايح اول ما تكون متعصب هخدك فى حضنى على طول
سيف ٠٠ على فكرة انا متعصب دلوقتى أوى
إيلا ٠٠ هنحمرق
سيف ٠٠ هنحمرق انتى. جيبتى الكلمة دى منين
إيلا٠٠ ايوه اتريق بقى على كلامى
سيف ٠٠ لأ و اللهى مقصدش أتريق
إيلا ٠٠ طيب يلا روح نام لك ساعتين دول.. انت عندك تحقيق مهم النهاردة
سيف ٠٠ لأ انا لو نمت مش هصحى ولا بطبل البلدى
إيلا ٠٠ يعنى هتفضل من غير نوم
سيف ٠٠ أنا أخد على كده.. انتى عايزه تنامى
إيلا ٠٠ لا انا هفضل صاحيه معاك
سيف ٠٠ بس انتى بردوا لازم تحضرى فى النيابة النهاردة
إيلا ٠٠ مش مشكله ابقى انام لم ارجع من النيابه..
سيف٠٠ طيب تعالى أقعدى هنا جانبى
إيلا ٠٠ أوكى بس ممنوع المس
سيف ٠٠ طبعآ من غير ما تقولى
إيلا ٠٠ سيف أحلف
سيف ٠٠ و حياة الأخوه إللى بينا
إيلا ٠٠ اخوة ايه دى.. سيف انت بتضحك عليا
سيف ٠٠ أوعى تقولى كده أزعل منك
إيلا ٠٠ سيف روح على أوضتك
سيف ٠٠ خلاص تعالى بقى متخافيش واللهى هحاول أكون مؤدب
ثم جلسوا الاثنين مع بعض يشاهدون طلوع الشمس مع بعضهما
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
فى إحدى المستشفيات الخاصة
فى الصباح
شريف طريح الفراش لم يستطيع الحركة أثر اصابته برضوض و كدمات متفرقة فى جميع أنحاء جسده كما يوجد كسر بأنف نتيجة ضرب سيف له
الدكتور ٠٠ أنا المفروض اعمل محضر بالواقعة الضرب دى
شريف ٠٠ قولتلك محدتش ضاربنى
الدكتور ٠٠أنا دكتور و عارف كويس أوى ان الأصابات إللى عندك دى نتيجة ضرب
شريف ٠٠ اسمع يا دكتور انا بدفع فى المستشفى دى ألفات مش عشان يتحقق معايا
الدكتور ٠٠ ماحدش بيحقق معاك.. بس انا عايز إللى عمل فيك كده ياخد جزائه
شريف ٠٠ ياريت تعمل شغلك و متشغلش بالك باى حاجة تانى تمام
رامى ٠٠ خلاص بقى يا دكتور هو عارف مصلحته
الدكتور ٠٠ تمام تحت أمركم
غادر الدكتور . وقال رامى
رامى ٠٠ أنا مش قادر أفهم ازاى بنات يعملوا فيك كده
شريف ٠٠ قولتلك انا ماكنتش فايق .. بعد ما ضربتنى إيلا على رأسى ماحستش بحاجة
رامى ٠٠ بصراحة و متزعلش منى انا معجب باللى اسمها إيلا دى . بنت بمليون راجل
شريف ٠٠ استنا بس لما اخرج من هنا . أقسم بالله لخليها تبوس رجلى عشان أرحمها من إللى عملوا فيها. واللهى لأجيب منخيرها الأرض
رامى ٠٠ بعد كل إللى حصل ما أظنش تقدر عليها
هنا دخل محامى شريف وقال
شريف ٠٠ خير
محامى٠٠ حمدالله على السلامة الأول
شريف ٠٠ خش فى الموضوع على طول
محامى ٠٠ انت عندك إستدعاء فى النيابة النهاردة
شريف ٠٠ أنت شايف حالتى مش هقدر احضر
محامى ٠٠ تمام انا هاخد أفادة بحالتلك من المستشفى و أقدمها فى النيابة
شريف ٠٠ اوكى اعمل شغلك
محامى ٠٠ طيب عن أذنك عشان الحق النيابة
بقلم٠أروى٠عادل
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎
فى تحقيقات النيابة
دخلت إيلا قبل ما يبدء التحقيق
سيف ٠٠ إيلا جاسر هياخدك للرسام هتقوليلوا وصف تفصيلى للبنت إللى شوفتيها جانب ج*ثة معاذ تمام
إيلا ٠٠ بس انت عارف شكلها انت مش شوفت صورتها
سيف ٠٠ إيلا احنا عايزين كل حاجة تمشى قانونى
ثم اخدها جاسر إلى إحدى الغرف التى بها الرسام
بعد نصف ساعة رجع جاسر معاه الصور التى رسمها الرسام من أوصاف التى أخدها من إيلا
و بعد ما شاف سيف الصوره
سيف ٠٠ برافو عليكى يا إيلا الصوره مطابقه الأصل ١٠٠ %
جاسر ٠٠ يلا نبدء التحقيق
هنا بدأت التحقيقات
أول شخص بدؤوا التحقيق مع هو البواب و بعد التحقيق معاه
قدر سيف يثبت أن العوامة كانت عبارة عن مكان لأستقطاب الفتيات للممارسة الرز*يلة معاهم
البواب ٠٠ يا باشا انا كنت عبد المأمور . و خدام لقمت عيشى.. يقوليلى اعمل
يا حسين اعمل إللى عايزينوا . جهز القاعده يا حسين اجهز القاعدة... ظبط المساءل يا حسين أظبط المساءل.. غير كده ماليش دعوة
سيف ٠٠ البنات إللى بتيجى العوامة كتير
البواب ٠٠ كتير اوى يا باشا من كل شكل لون. يا تاجر
سيف ٠٠ كان فيهم بنات تحت السن القانونى
البواب ٠٠ أه كان فى اتنين او تلاته ١٨ او ١٩ سنه
سيف٠٠ انت ماصعبش عليك بنات فى السن ده
البواب٠٠اذا كان ماصعبش عليهم نفسهم هيصعبوا عليا .. بعدين البنات إللى كانوا بيجوا العوامة . كانوا بيجوا بمزاجهم
سيف ٠٠ أنت عرفت منين انهم بيجوا بمزاجهم
البواب ٠٠ يعنى ايه إللى يخلى بنت تيجى برجلها لشاب فى العوامه غير بمزاجها
سيف ٠٠ طيب ايه رأيك ان شريف او رامى كانوا بيستقطبوا البنات بعد تهد*يدهم و ابتزازهم و بيستغلوا خوفهم من الفضيحة عشان يعملوا إللى هم عايزينوا فيهم .. وانت طبعآ كنت بتساعدهم كنت بتظبط المساءل زى ما قولت
قال برعب ممزوج بندم و أرنباك
بقلم٠أروى٠عادل
البواب ٠٠ أنا ماليش دعوة واللهى ماليش دعوة. انا معرفش ان البنات دى جايين غصب عنهم..انا كنت فاكر انهم.....
هنا قطع سيف عبارته
سيف ٠٠ أنك متعرفش ده مش هيعافيك من العقاب..انا عايزه أعرف راجل زيك فلاح اتربه على الأصول و الصح و العيب و الشرف .. ازاى كنت قابل تكون كده
هنا نظر البواب فى الأرض بالخجل من كلام سيف
سيف ٠٠ تعرف البنت إللى فى الصوره دى
البواب ٠٠ دى البنت إللى كانت مع معاذ فى اليوم اللى اتقت*ل فيه
سيف ٠٠ متأكد
البواب ٠٠ ايوه يا باشا متأكد
سيف ٠٠ تمام اكتب .عندك أمرنا نحن رائد سيف يحيى هلال أبو اليزيد حبس حسين عبدربه ٤ ايام على ذمة التحقيق
هنا أمر العساكر بأخذ البواب للحبس
بعد خروج البواب مع العساكر دخل جاسر
سيف ٠٠ فهمت إيلا إللى قولتلك عليه
جاسر ٠٠ فهمتها هى هتدخل وقت التحقيق مع رامى زى ما قولتها
سيف ٠٠ تمام لازم رامى بتكلم النهاردة .. هو الوحيد إللى عارف كل بلاوى شريف
جاسر ٠٠ قولى مين عليه الدور
سيف ٠٠ عزه
حينها قال لعسكرى
جاسر ٠٠ دخل عزه يابنى
دخلت عزة و قالت بتوتر
عزة ٠٠ فى ايه تانى يا باشا انا قولت كل حاجة فى التحقيق قبل كده
جاسر٠٠ متأكده انك قولتى على كل حاجة
قالت بأرتباك وقلق
عزة ٠٠ ايوه متأكده
جاسر٠٠ لأ انتى مش متأكده .يعنى مثلآ انتى مقولتيش انك كنتى مع رامى فى العوامة يوم إللى اتق*تل فيه معاذ صح..
سيف ٠٠ كمان ماقولتيش انك كنت موجوده وقت ق*تل معاذ حتى ماكنتيش لوحدك كانت موجوده معاكى إيلا .ملك.ميرنا.رقية
اصدمه والذهول كانت واضح على ملامح وجهها و قالت عزة بتأتأه وهى مرتعبه
عزة ٠٠ أنا معملتش حاجة ..والله انا ماليش دعوه بق*تل معاذ
جاسر ٠٠ أقعدى متخافيش
هنا أمر جاسر العسكرى ان يحضر لها كوب ماء
بقلم٠أروى٠عادل
سيف ٠٠ أشربى و خدى نفس و واحده واحده عايزك تحكيلى انتى اتعرفتى على شريف ازاى
عزة ٠٠ أنا شغاله فى مركز تحميل كنت بروح عندهم الفيلا عشان اعمل لأم شريف باديكير و مناكير هناك شوفت شريف أول مره ابتدا يرسم عليا دور الحبيب المتيم . بعد ما حبيته و اتعلقت بيه ابتدا يطلب منى طلبات الصور ليا وانا
حكت عزة كل شئ بالتفصيل
سيف ٠٠ شوفت البنت إللى فى الصوره دى قيل كده
عزه٠٠ متهيألى انها شبه شهنده أخت شريف
سيف ٠٠ متهيألك . ولا هى فعلآ
عزة ٠٠ مش عارفه . بس انا شوفتها مرتين فى الفيلا عندهم . بس .. لا هى اه هى
جاسر ٠٠ طيب أمضى على أقوالك
و اتفضلى
عزة ٠٠هروح
جاسر ٠٠ اه هتروحى مافيش عليكى حاجة
خرجت عزة من الغرفة مسرعة وهى لاتصدق نفسها انها خرجت بسلام
وقتها قال سيف
سيف ٠٠ أخيرآ حد عرفها
جاسر ٠٠ لسه التحقيق شغال اكيد حد هيعرفها تانى
هنا دخلت ريهام التى كان جسدها كل ينتفض من بالرعب و و جهها شاحب
جاسر ٠٠اسمك و سنك و عنوانك
يتأتأه قالت
ريهام ٠٠ ريهام... ريهام فتحى عبدالسلام ١٨ سنه عنوانى......
جاسر ٠٠ تعرفى شريف يوسف الجبرى منين
ريهام ٠٠ انا روحت ..مع ..عزة ..مره .. تقابله
سيف ٠٠ و بعدين كملى و مخافيش
ريهام ٠٠ اهو اخد .. رقم تليفونى..بعد كده بقى يتصل عليا..كتير لحد ما فى يوم قال. انه بيحبنى
حكت ايضآ ريهام كل ما حدث بينها و بينا شريف
ريهام ٠٠ بعد ما رقية اختى عرفت غيرت رقم تليفونى و قفلت الواتساب من يومها معرفش عنه حاجة
جاسر ٠٠ أمضى على أقوالك
بعدها خرجت ريهام و دخل رامى
قال جاسر بسخريه
بقلم٠أروى٠عادل
جاسر ٠٠ اهلا أستاذ رامى اتفضل
رامى ٠٠ خير انا قولتلكم على حاجة
سيف ٠٠ جاسر هو ليه كل حد اول ما يجى هنا يقول انا قولتلكم على كل حاجة و بعد كده يطلع ناسى حاجات كتيرة
رامى ٠٠ تقصد ايه انا مش فاهم
جاسر ٠٠ يعنى الفترة إللى فضلت فيها جانب ج*ثة معاذ كانت أد ايه
رامى ٠٠ قولتلك قبل البوليس ما يوصل بدقائق
سيف ٠٠ دقائق ولا نص ساعة
رامى ٠٠ أنا ماقولتش نص ساعة دى خالص
سيف ٠٠ بس البواب قال نص ساعة و شريف كمان
رامى ٠٠ شريف قال كده مش ممكن
سيف ٠٠ طيب أحسبها . والله هتلاقيها اكتر من نص ساعة كمان .. صحيت من النوم و شوفت ج*ثة معاذ
بعد كده روحت انت و شريف شوفتوا تسجيل الكاميرات و لما عرفتوا شخصية القا*تل قصدى القا*تله اخفيتوا الكاميرات بعدها روحتوا على ج*ثة معاذ و اخدتوا السك*ينة و الموبايل طيب قوليلى بالله عليك كل ده فى كم دقيقة بس
التوتر رامى و أحمر وجهها بدء يعرق بغزاره وهو يقول
رامى ٠٠ لأ مش صح . الكلام ده كله كدب و محصلش
سيف ٠٠ بس انا عندى شهود على الكلام ده
رامى ٠٠ لأ مستحيل مافيش شهود
هنا دخلت إيلا و أول ما شافها رامى اتنفض من مكانه .. لم ينطق بكلمة كان فقد ينظر لإيلا بذهول
لقد حدث ما كان يريده سيف فوجود إيلا كان عباره عن كارت أرهاب لرامى
هنا قال سيف
سيف ٠٠ انت تعرفها
هز رأسه بالنفى
سيف ٠٠ أيه القطة أكلت لسانك.. ماتنطق
هنا صرخ رامى وقال
رامى ٠٠ انت عايز منى إيه انا ماليش دعوه بحاجة
ضرب سيف بيده على المكتب الذى أمامه مما جعل رامى يترعب أكثر
سيف ٠٠ واطى صوتك انت هنا فى النيابة مش فى الشارع .
رامى ٠٠ أنا معملتش حاجه
سيف ٠٠ تنكر انا حاولت تبتز إيلا.
و ملك .و ميرنا و رقيه . بتسجيل الفيديو إللى اتق*تل فيه معاذ
بدون مقدمات او تفكير قال رامى
رامى ٠٠ ده شريف مش انا . إيلا عندك اهى أسألها شريف إللى كان بيهد*دها بالفيديو و بصماتها على التليفون .. واللهى مش أنا
هنا ابتسم سيف وقال
سيف ٠٠ أيوه كده يا راجل اتكلم و اطربنى و سمعنى
لقد أيقن رامى ان أمره قد انتهى بعد ما زلف لسانه بكلام ما كان يجب أن يقولوا عن تسجيل الفيديو و بصمات إيلا على الهاتف
لذا جلس رامى و وضع يده على رأسه
و أستسلم للأمر الواقع وقال
رامى ٠٠ أنا معملتش حاجة شريف هو إللى خطط لكل حاجة
إيلا ٠٠ أنا فكره كويس أوى يوم لما كنت فى النادى ساعتها كنت انت و شريف بتقسمونا على بعد زى ما نكون جوارى عندكم. انت و هو تستاهلوا الشنق على كل بنت حرمتها من شر*فها و عيشتوها فى شبح الفضيحه
رامى ٠٠ أنا معملتش غير إللى شريف كان بيقولى عليه
سيف ٠٠ أيه إللى حصل يوم الحا*دث ق*تل معاذ
حكى رامى كل إللى حدث يوم ق*تل معاذ
بقلم٠أروى٠عادل
سيف ٠٠ يعنى شريف هو إللى. اخد السك*ينه و التليفون
رامى ٠٠ اه هو إللى اخدهم
سيف ٠٠ انت شوفت تسجيل الفيديو كامل
رامى ٠٠ لأ شريف هو إللى شاف التسجيل كامل انا شوفت الجزء إللى فيه إيلا و أصحابها جانب ج*ثة معاذ .
انا أصلآ ماكنتش أعرف أن فى كاميرات فى العوامة غير وقتها
سيف ٠٠ يعنى انت ما شوفت فى تسجيل الفيديو مين إللى ق*تل معاذ
رامى ٠٠ لاء شريف قالى ان إللى ق*تل معاذ همآ البنات
سيف ٠٠ و انت صدقته
رامى ٠٠ هو هيكدب عليا ليه
سيف ٠٠ طيب تعرف صاحبة الصوره دى
بأستغراب قال
رامى ٠٠ ايه ده . دى شهنده أخت شريف بس صورتها هنا ليه
سيف ٠٠ هتعرف بعدين . قولى تعرف امتى شهنده سافرت لندن
رامى ٠٠ معرفش . كل اللى اعرفوا انها سافرت فجأة
سيف ٠٠ قولى هو كان فى علاقه بتجمع بين معاذ و شهنده
رامى ٠٠ اه كان فيه مشروع خطوبه بينهم
سيف ٠٠ أمضى على أقوالك .. اكتب عندك أمرنا نحن رائد سيف يحيى هلال ابو اليزيد حبس رامى صادق ابوالعز أربع ايام على ذمة التحقيق
بعد خروج رامى مع العساكر دخل جاسر
جاسر ٠٠ عندى ليك خبر هيفرحك
سيف ٠٠ خير
جاسر ٠٠ مافيش تأشيرة سفر لندن بأسم شهنده يوسف الجبرى
#يـــــــّتُـــــــبّـــــــعــــــــ
كاتبة الروايه/ أروى عادل
رأيكم.
هل شهنده داخل ام خارج مصر
هل سيخرج شريف من هذه الورطة ام أمره انتهى هنا
ما رأيكم فى طريقة تحقيق سيف
#رواية٠أحببت٠أخى
#الكاتبة٠أروى٠عادل
#الفصل٠التاسع٠والعشرون
جاسر..مافيش تأشيرة سفر لندن بأسم شهندة يوسف الجبرى من تاريخ مق*تل معاذ
يوسف ٠٠ ممكن تكون سافرت اى بلد تانى
جاسر ٠٠ لأ انا أتأكدت بنفسى من أدارة المطار .. هى مخرجتش من البلد عن طريق الطيران.. ممكن تكون سافرت عن طريق البحر
يوسف ٠٠ أو مسافرتش خالص
جاسر ٠٠ تفتكر ان موضوع سافرها مجرد كدبه
سيف ٠٠ ليه لأ ممكن اوى .. اكتب عندك بعد التحقيقات أمرنا نحن رائد سيف يحيى هلال ابو اليزيد ضبط و احضار كل من شريف يوسف الجبرى .و شهنده يوسف الجبرى
هنا دخل العسكرى وقال
العسكرى ٠٠ المحامى عدلى صادق طلب يقابل حضرتك
يوسف ٠٠ خلى يدخل
أول ما دخل المحامى قال
بقلم٠أروى٠عادل
المحامى ٠٠ المحامى عدلى صادق مع حضرتك
جاسر ٠٠ حضرتك غنى عن التعريف .. اتفضل
المحامى ٠٠ أنا محامى شريف الجبرى
جاسر ٠٠ احنا عارفين انك محامى شريف
المحامى ٠٠ أنا معايا إفادة من المستشفى إللى فيها موكلى. يتفيد بأن الحالة الصحيه لموكلى لا تسمح للمثول أمام النيابة اليوم
هنا نظره جاسر لسيف وهو يبتسم
هنا قال سيف
سيف ٠٠ احنا صدرنا أمر ضبط و أحضار للموكلك
المحامى ٠٠ سبق قبل كده و موكلى أخد أخلاء سبيل من النيابة من الحبس الاحتياطية لان مافيش دليل قوى ملموس ضده .. ممكن أعرف أيه سبب إللى يخلى حضرتك تصدروا قرر أمر ضبط و أحضار ضد موكلى
سيف ٠٠ عندك ملف التحقيق ممكن تتطلع عليه براحتك. وبخصوص المتهم شريف الجبرى..كمان احنا هنبعت دكتور من من مستشفى السجن و نشوف حالته ستدعى و جوده فى المستشفى إللى هو فيها أو يتم نقله للمستشفى السجن . لحد ده ما يحصل احنا هنحط حراسه على غرفته فى المستشفى
المحامى ٠٠ أنا شايف انك قررت تتعامل مع موكلى كأنه متهم و مجر*م
سيف ٠٠ مش كأنه متهم .. شريف الجبرى فعلآ متهم.. فى عندى قائمة من الاتهامات و أنتها*كات من الأول العبث بمكان الجر*يمة و إخفاء كاميرات التسجيل محاوله من لتضليل العداله.
ده غير أخفاء أداة الجر*يمة و تليفون الق*تيل . ده غير الابتزاز و استقطاب فتيات من أجل ممارسه الر*زيلة معاهم فى منهم بنات تحت السن القانونى .كده كفايه ولا اقول كمان .. ولا الاحسن تتطلع بنفسك عل ملف التحقيقات ساعتها هتتأكد من كلامى
بعد الإطلاع على التحقيقات أتصدم المحامى و خصوصآ عند رأه أسم شهنده
ثم غادر مكتب دون اى كلمه ذهب مباشرتآ إلى المستشفى التى بها شريف
بقلم٠أروى٠عادل
سيف ٠٠ جاسر أمر بسرعة اتنين من العساكر يروحوا يحرسوا شريف فى المستشفى قبل ما المحامى يحذره . كمان مش عايز حد يدخل او يخرج من أوضته فى المستشفى لحد ما يتنقل مستشفى السجن
جاسر ٠٠ تفتكر محامى راح على مستشفى على طول
سيف ٠٠ أنا متأكد انه راح المستشفى دلوقتى
جاسر ٠٠ يعنى انت لو ما كنتش اتهورت وضربتو امبارح مش كنا قبضنا عليه دلوقتى بدل حجة المستشفى دى
سيف ٠٠ مش مشكله .المهم انى شفيت غليلى على العموم إصابته مش خطيرة اوى يعنى . و بكره بالكتير أوى هيتنقل مستشفى السجن ..
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎
فى إحدى مستشفيات الخاصة
بعد ما حكى المحامى لشريف كل ما حدث فى التحقيق و موقف شريف فى القضية
شريف ٠٠ يعنى إيلا أعترفت بكل حاجة
محامى ٠٠ انت سايب كل إللى انا قولتهولك. مهتم بس ان إللى اسمها إيلا هى إللى شهدت عليك.. مين إيلا دى أصلآ
شريف ٠٠ دى إللى ناوى أكسرها و اذلها و اخلص منها و ارتاح
المحامى ٠٠ انا مش فاهم حاجة . بس مش ده المهم دلوقتى فى كار*ثه تانيه
شريف ٠٠ فى ايه تانى
المحامى٠٠ انت مطلوب القبض عليك .كمان أختك شهنده
أتصدم عندما سمع أسم شقيقته بدء يصرخ و هو يقول بهستريا
بقلم٠أروى٠عادل
شريف ٠٠ انت بتخرف بتقول أيه
و اختى مالها بموضوع ده
المحامى ٠٠ إيلا قالت فى شهادتها انها شافتها ماسكه السك*ينة و كانت جانب ج*ثة معاذ
شريف ٠٠ و إيلا تعرف منين انها شهندة اختى
المحامى ٠٠ الرسام رسم صورتها بناء عل أوصاف إيلا له . و البواب كمان اتعرف على الصوره قال انها هى البنت إللى كانت مع معاذ اليوم إللى اتق*تل فيه .. كمان فى بنت اسمها عزة قالت إنها شهنده أختك.. ده غير رامى أعترف انها شهنده
شريف ٠٠ رامى كمان ازاى يعمل كده
المحامى ٠٠ على فكره رامى أخد حبس أربع ايام على ذمة التحقيق . و البواب كمان .. الظابط سيف شكله مش هيسيبك و كأن الموضوع شخصى مش تحقيق فى قضية وخلاص
شريف ٠٠ عارف . و عارف كمان هو بيعمل كده ليه
المحامى ٠٠ سيبك منه دلوقتى المهم انت لو اتقبض عليك مش هتقدر تخرج منها هو مظبط القضية متخرش المايه
شريف٠٠ يعنى لازم أهرب مش كده
المحامى ٠٠ لازم تهرب قبل ما تتنقل للمستشفى السجن. هنا الهروب هيكون اسهل لكنى و اتنقلت مستشفى السجن مستحيل تقدر تهرب .. بعد ما تهرب ساعتها هنشوف طريقة تخرج بيها بره البلد
شريف ٠٠ مش قبل ما أصفى حسابى مع إيلا.. و احر*ق قلب سيف عليها
و اتفق المحامى مع شريف على خطة لهروب شريف من المستشفى . اليوم بعد منتصف الليل
بقلم٠أروى٠عادل
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎
فى مساء نفس اليوم
تجلس إيلا فى حديقة الفيلا تقرأ كتاب عندما سمعت صوت خلفها يقول
مايا ٠٠ لسه بتحبى القرأه
إيلا ٠٠ مايا خضتينى
مايا ٠٠ سورى ماقصدتش اخوفك.. كنت عايزه اتكلم معاكى بس
إيلا ٠٠ آه اتفضلى . قبل كل حاجة كنت عايزه أقولك سورى على إللى طريقة كلام سيف معاكى النهاردة انا عارفه ان كلامه دايقك
مايا ٠٠ أنتى ازاى بتكونى كده
إيلا ٠٠ مش فاهمه ده مدح ولا ذم
مايا ٠٠ هو لا مدح ولا ذم . هو بس استغراب .. يعنى انتى ازاى عرفتى انى ادايقت من طريقة كلام سيف معايا
إيلا ٠٠ لأنى عارفاكى و عارفه انك مابتحبيش حد يتكلم معاكى كده
مايا ٠٠ عارفانى دى أخر حاجة ممكن كنت اتوقع اسمعها ان إيلا عارفانى
إيلا ٠٠ بتتريقى
مايا ٠٠ و اللهى لاء بس انا و انتى علاقتنا مش أحسن حاجة. عشان كده استغربت انك تعرفينى . كمان استغربت موقفك معايا امبارح.
إيلا ٠٠ ليه يعنى على فكرة إللى عملتوا ده كان طبيعى جدآ . انتى لو كنت مكانى كنتى بردوا هتعملى إللى انا عملتوا مش صح
مايا ٠٠ لاء يا أيلا انا لو فى مكانك يمكن كنت سيبتك و مشيت
إيلا ٠٠ متهيألك انا متأكده انك كنتى استحال تسيبنى و تمشى .
مايا٠٠ازاى انتى طيبه اوى كده .و ازاى عارفانى اكتر من نفسى .و ازاى عندك حسن أظن بالغير كده
ضحكت إيلا وقالت
بقلم٠أروى٠عادل
إيلا ٠٠ الحكايه كلها أنى بتعامل بطبيعتى و بأحساسى
مايا ٠٠ يمكن عشان كده الكل حبوكى اكتر منى بابا و سيف و كمان صحاب طفولتي ملك و ميرنا بيحبوكى انتى
إيلا ٠٠ عشان كده انتى بتكر*هينى لأنك فاكره انهم بيحبونى اكتر منك
مايا ٠٠ طيب ما أنتى كمان بتكر*هينى
إيلا ٠٠ أنا صح مابحبكيش. بس بردوا كمان مش بكرهك
مايا٠٠ آمال كنتى ليه على طول بتبهدلينى
إيلا ٠٠ عشان كنتى انتى بتستفزينى
مايا ٠٠ ياسلام ما أنتى كمان كنتى بدايقنى
إيلا ٠٠ كنت بدايقك لما كنتى بدايقى ماما
مايا ٠٠ يعنى انا كنت السبب مش كده
إيلا ٠٠ طبعآ أنتى كنتى السبب انا عمرى ما دايقت حد من غير سبب
مايا ٠٠ ملاك انتى مش كده
إيلا ٠٠ طبعآ تقدرى تنكرى
مايا ٠٠ على فكره انتى مستفزه انا غلطانه انى بتكلم معاكى
إيلا ٠٠ أنتى طول عمرك غلطانه ايه الجديد يعنى
هنا وقفت مايا و بطريقة مثل الأطفال قالت
مايا ٠٠ ماشى يا آيلا .. كده بقيت أوكى أوى
ضحكت إيلا بصوت عالى وقالت
إيلا ٠٠ أنتى بتقولى إيه
مايا ٠٠ أنتى بتضحكى عليا يا أيلا
إيلا ٠٠ بصراحة شكلك يضحك و انتى زعلانه
مايا ٠٠ بجد شكلى بيضحك
إيلا ٠٠ اوى . اوى . اوى
هنا دخلوا الاثنين فى نوبة ضحك . بعد ربع ساعة من الضحك المتواصل قالت إيلا وهى مازالت تضحك
إيلا ٠٠ تعرفى احنا مافيش فايده فينا
مايا ٠٠ عندك حق أحنا فشلنا نكون أخوات و شكلنا هنفشل نكون صحاب
هنا قالت إيلا بدون مقدمات
إيلا ٠٠ على فكرة انا ماخدتش بابا يحيى منك
تغيرت ملامح مايا وقالت
مايا ٠٠ تنكرى انه بيحبك اكتر منى.
إيلا ٠٠ أنتى عبيطه مافيش أب بيحب حد اكتر من أولاده . صحيح بابا بيحبنى بس بيحبك انتى اكتر منى انتى بنته إللى من صلبه
مايا ٠٠ طيب و سيف
إيلا ٠٠ لأ اسمحلى سيف ده بتاعى انا ممكن اخسر أى حد عشانه
مايا ٠٠ يا عبيطه ده أخويا
إيلا ٠٠ بس حبيبى
مايا ٠٠ أنتى مجنونه على فكره
إيلا ٠٠لو كنت مجنونه بحب أخوكى انا راضيه
مايا ٠٠ إيلا انتى بتحبى سيف بجد
سيف٠٠ بحبه من قبل ما أعرف يعنى ايه حب كمان
مايا ٠٠ تعرفى انا كمان كنت بحب حد اكتر من روحى بس هو حب واحده تانيه غيرى
إيلا ٠٠ حمار إللى يضيع حب واحده زيك من ايده اكيد بيكون حمار ... ممكن أعرف مين الحمار .قصدى مين هو العبيط ده
مايا ٠٠ مروان
أتصدمت إيلا عندما سمعت أسم مروان و قالت بأرتباك
بقلم٠أروى٠عادل
إيلا ٠٠ تقصدى مروان مين
مايا ٠٠ مروان .. هو انتى تعرفى كام مروان
هنا شعرت ايلا بضيق من نفسها ولعنة حب مروان لها لذا قالت
إيلا ٠٠ مايا انا أسفه ماكنتش أعرف.. بس والله مروان ده يعتبر أخويا
مايا ٠٠ زى سيف كده ما كان أخوكى
إيلا ٠٠ مايا مافيش حد زى سيف بالنسبالى
مايا ٠٠ سورى لو كان كلامى دايقك
انا عارفه ان مروان هو اللى بيحبك . انك رافضتى لم اتقدم ليكى
إيلا ٠٠ بصراحه بقى من حقك تكر*هينى
مايا ٠٠ بعد إللى عملتى مع شريف عشان خاطرى بقيت مش قادره اكر*هك
إيلا ٠٠ ايه رأيك لو تعتبر ده أول لقاء بينا لسه بتعرف على بعض اول مره
ابتسمت مايا بحماس وقالت
مايا ٠٠ اوكى .. هاى انا مايا
إيلا ٠٠ و آنا إيلا
مايا ٠٠ واوو اسمك حلو أوى
إيلا ٠٠ بجد عجبك
مايا ٠٠ طبعآ .. بس يعنى ايه اسم إيلا
إيلا ٠٠ يعنى وجه القمر .. استنى هحكيلك ليه بابا سمانى إيلا
ظلوا يتحدثوا طول الليل ثم ناموا مع بعض فى نفس الغرفة
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎
فى الصباح على مائدة الإفطار
يحيى ٠٠ ايه هو احنا هنفطر لوحدنا.. فين البنات و سيف
أميرة ٠٠ بعت سعاد تناديهم
هنا جاء سيف وقال
سيف ٠٠ صباح الخير
أميرة ٠٠ صباح الخير حبيبى .ماشوفتش مايا
سيف ٠٠ لأ هى مش فى أوضتك
سعاد ٠٠ أميرة هانم إيلا قالتى هى هتصحى مايا و هينزلوا سوا
أميرة٠٠ ليه هى مايا لسه نايمة
سعاد ٠٠ آه نايمه مع أيلا فى أوضتها
سيف ٠٠ أنتى بتهزرى ولا بتتكلمى جد
سعاد ٠٠ لأ والله انا بقول الحقيقه
يحيى ٠٠ أنتى عايزه تفهمينى انا مايا
و إيلا ناموا مع بعض امبارح
سعاد ٠٠ ايوه .. دول كمان كانوا سهرنين مع بعض لوش الصبح
أميرة ٠٠ أنا مش مصدقه
سيف ٠٠ أنا هروح اشوف ايه الموضوع ده
قبل ما يقوم سيف من مكانه سمع صوت ضحكات إيلا و مايا و هم دخلين مع بعض فى لغرفة الطعام
كانوا يبدوا منسجمين مع بعض
لقد إثارة انسجامهم فضول الجميع لذلك قال سيف
بقلم٠أروى٠عادل
سيف ٠٠ هى القيامه هتقوم ولا ايه
مايا٠٠ بطل رخامه بقى
يحيى٠٠ وانا كمان مستغرب
إيلا ٠٠ فى ايه يا جماعة هو احنا لازم نمسك فى شعور بعض عشان تبقوا مبسوطين
أميرة ٠٠ لأ على ايه خليكم كده أحسن .. تعالوا افطروا
مايا ٠٠ بابا انا و إيلا هنروح نتغدا فى النادى
سيف ٠٠ نعم يا حلوه .. بقولك ايه ابعدى على إيلا أحسنلك
إيلا ٠٠ فى ايه يا سيف .. احنا هتغدا بره عادى
سيف ٠٠ أنتى عارفه انى مابحبكيش تخرجى لوحدك
مايا ٠٠ طيب ما انا معاها
سيف ٠٠ مالكيش دعوة أنتى انا بكلمها هى
إيلا ٠٠ فى ايه يا سيف انتى هتحبسنى فى البيت
سيف ٠٠ آه و مافيش خروج غير معايا
إيلا ٠٠ ليه بقى انشاء الله . اسمع انا حره
سيف ٠٠ أنتى حره مش كده
إيلا ٠٠ آه انا حره تمام
سيف ٠٠ طيب ورينى ازاى هتخرجى من غير أذنى
إيلا ٠٠ يعنى هتعمل ايه
سيف ٠٠ هكسرك رجليكى الاتنين
إيلا ٠٠ ليه انت فاكر الدنيا سايبه
هنا صرخت أميرة وقالت
أميرة ٠٠ بسسسس . بس انت و هى فاهمين
يحيى ٠٠ بصراحه كده كتير .. بعدين انت ازاى بتقول انك بتحبها و بتتعامل معاها بالطريقة دى .. ولا كنت بتكدب علينا لما قولت انك بتحبها
سيف ٠٠ لأ طبعآ انا بحبها .
إيلا ٠٠ آه بتحبنى و عايز تكسر رجلى
يا سلام على الحب العظيم ده
سيف ٠٠ أنتى عارفه انى بغير عليك
إيلا ٠٠ غيرت ايه دى هو انا رايحه فين ده النادى
سيف ٠٠ و النادى كله شباب ... ده
و انتى معايا بحس عينهم عليكى . آمال لما انتى بتكونى لوحدك بيعملوا ايه
إيلا ٠٠ أقسم بالله انت مجنون
سيف ٠٠ بس بحبك
فى ذلك اللحظه نسيت إيلا وجود أميرة و يحيى وقالت دون أن تشعر بأحد من الموجودين
إيلا ٠٠ طيب ما انا كمان بحبك. بس مابعملش زيك
هنا قامت مايا بتصفير بفمها
يحيى ٠٠ فى ايه ما تحترم نفسك انت
و هى
شعرت إيلا بأحراج لذلك صعدت مسرعة لغرفتها
سيف ٠٠ كده كسفتوها
يحيى ٠٠ انت اتجننت يا أبنى . شويه خناق و شويه حب . و احنا واقفين. ولا فارق معاك حد .. انا مش عارف ايه إللى جرالك
سيف ٠٠ بحبها اعمل ايه . جوزهالى
و اخلصوا منى
يحيى ٠٠ انت فعلا حلك الوحيد انك تتجوز بسرعة
سيف ٠٠ قول لماما أميرة توافق
و تريحنى
أميرة كانت تسمع كل ما يحدث بصمتو دهشه ايضآ هنا قالت
أميرة ٠٠ انت عارف انا ليه رافضت جوازك من إيلا
مايا ٠٠ أنا عارفه عشان خاطر ماما .. بس صدقينى .لو ماما نفسها شافت
أد ايه سيف و إيلا بيحبوا بعض أكيد رأيها هيتغير
يحيى ٠٠ أميرة اوعى تنسى انهم اساسآ متجوزين
أميرة ٠٠ بس انا خايفه على إيلا من المشاكل إللى ممكن تحصل بعد ما يكونوا فى بيت واحد
سيف ٠٠ أنتى قولتيها يا ماما ممكن تحصل و ممكن متحصلش . وانا اوعدك انها ماتحصلش
أميرة ٠٠ سيف أوعدينى ان تحافظ عليها
سيف ٠٠ اوعدك انى احبها اكتر ما بحب نفسى . و اخاف عليها أكتر من روحى . و احافظ عليها أكتر من حياتى
أميرة ٠٠ مبروك ليكم
مايا ٠٠ أنا هروح الفرح إيلا
غادرة مايا مسرعة حتى تبلغ إيلا بالخبر
أم سيف حضن أميرة هو مش مصدق نفسه
هنا قال يحيى
يحيى ٠٠ ايه رايك يا أميرة تجوز العيال دى بسرعة و نخلص من زنهم
أميرة ٠٠ يحيى إيلا بنتك شوف انت عايز تعمل ايه وانا معاك فيه
سيف ٠٠ أيه رأيكم نتجوز يوم الخميس الجاي
يحيى ٠٠ ايه عندك رايح فين .هو سلق بيض... ده مش أقل من شهر
سيف ٠٠ لاء كده كتير أوى انا مش هستنا شهر بحاله
يحيى ٠٠ فى ايه يا أبنى ماتهدى شويه
سيف ٠٠ طيب اسبوعين كفايه أوى
يحيى ٠٠ يا أبنى هنلحق نعمل ايه فى الاسبوعين
سيف ٠٠ وافق انت بس و آنا هعمل كل حاجة
يحيى ٠٠ اعمل ايه خلاص موافق
هنا حضن سيف والده ثم ذهب مسرعآ لإيلا
بقلم٠أروى٠عادل
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎
غرفة إيلا
دخل سيف الغرفة كانت إيلا تجلس مع مايا لذلك قال سيف
سيف ٠٠ مايا ممكن اتكلم شويه مع إيلا
خرجت مايا ثم قامة سيف و حضن إيلا بقوة لذلك قالت إيلا
إيلا ٠٠ سيف جرالك ايه حد يشوفنا
سيف ٠٠ من هنا و رايح إللى يشوفنا يشوفنا . احضن أبوس انشالله اعمل..
حينها وضعت إيلا يدها على فم سيف وقالت
إيلا ٠٠ اسكت انت هتقول ايه يا مجنون .
ثم أمسك يديها من على فمه و قبلها وقال
سيف ٠٠ احنا فرحنا بعد أسبوعين
إيلا ٠٠ لاء معلش ماخدتش بالى . انت قولت ايه
سيف٠٠ تحبى اعملك فرحك فين
إيلا ٠٠ يعنى انا سمعت صح . لأ استنا انا عايزه خطوبه الاول
سيف ٠٠ أسمعى أحنا نتجوز و بعد كده انا هعملك خطوبه و كل إللى انتى عايزاه بس نتجوز الاول
إيلا ٠٠ أنت نسيت احنا اصلآ متجوزين
هنا تطلع لها بطريقه اربكتها وقال
سيف ٠٠ يعنى من حقى اعمل أى حاجة
إيلا ٠٠ سيف اعقل احسن انادى على ماما
سيف ٠٠ لأ انسى بعد كده لو حتى ناديتى على مين مش هيهمنى
إيلا ٠٠ لأ يا حبيبى ده بعد الفرح
و الخطوبه كمان
سيف ٠٠ أنتى شكلك هبله اذا انا مش قادر استنا الفرح تقوليلى خطوبه
إيلا ٠٠ سيف انت قليل الأدب
سيف ٠٠ عارف
هنا رن تليفون سيف اكتر من مره
إيلا ٠٠ ممكن ترد على إللى مش بطل زن ده
سيف ٠٠ ده جاسر هرد عليه بسرعه
أول ما رد سيف على التليفون صرخ بصوت عالى و قال
سيف ٠٠ هرب ازاى . مش ممكن و ازاى قدر يهرب من الحراسه على المستشفى
إيلا ٠٠ فى ايه يا سيف
سيف ٠٠ شريف هرب
#يـــــــّتُـــــــبّـــــــعــــــــ
الكاتبة الروايه/ أروى عادل
رأيكم.
ما هو انتقام شريف بعد هروبه
أين شهنده داخل ام خارج مصر
ماذا سيفعل سيف حتى يعثر على شريف
هل سيحدث مفاجأه جديدة ام لا
#رواية٠أحببت٠أخى
#الكاتبة٠أروى٠عادل
#الفصل٠الثلاثون
إيلا ٠٠ فى ايه يا سيف
سيف ٠٠ شريف هرب
إيلا ٠٠ هرب ازاى يعنى
سيف ٠٠ معرفش هروح دلوقتى اشوف ايه إللى حصل
إيلا ٠٠ طيب ابقى طمنى
سيف ٠٠ إيلا اسمعى من هنا لحد ما نقبض على شريف أوعى تخرجى من الڤيلا مهما حصل
إيلا ٠٠ حاضر
سيف ٠٠ إيلا مش هقولك تانى اوعى تخرجى.. بالله عليكى مش عايز ايه تصرف يوجع قلبى
إيلا ٠٠ اطمن مش هخرج
غادر سيف معاه إيلا من الغرفة
بقلم٠أروى٠عادل
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎
فى الصالون
قال سيف بصرامة
سيف ٠٠ ماما أميرة أوعى تخلى إيلا تخرج من الڤيلا مهما حصل .
يحيى ٠٠ سيف مالك .. فى ايه
سيف ٠٠ بعدين ابقى اقولك يا بابا .. مايا انتى كمان متخرجيش الفتره دى فاهمه
أميرة ٠٠ فى ايه يا سيف انت خوفتنى
سيف ٠٠ يا جماعة بعدين افهمكم بس ياريت البنات متخرجش الفترة دى
مايا ٠٠ عشان شريف مش كده
إيلا ٠٠ مايا اسكتى أنتى بتقولى إيه
يحيى ٠٠ مال شريف بعدم خروجهم من الڤيلا
سيف ٠٠ أنا مستعجل دلوقتى ٠ عن أذنكم
ثم غادر مسرعآ . تارك يحيى و أميرة مايا فى حيره و استغراب . ثم توجهوا جميعآ للنظر لإيلا فى أنتظار تفسير منها عما يحدث
هنا قالت إيلا بأرتباك
إيلا ٠٠ فى ايه بتبصوا عليا كده ليه ..
انا ماليش دعوه. لما سيف يجى أبقوا أسألوا
أميرة ٠٠ أنا عارفاكى طالما ارتبكتى كده يبقى فى مصيبه وانتى مخبيه عليا
يحيى ٠٠ أنا كمان قلقان يا إيلا لو تعرفى حاجة قوليها
تطلعت لهم إيلا بأرتباك و صمت
أميرة ٠٠ ساكته ليه يا بنتى ما تتكلمى
مايا ٠٠ طيب فهمينى الموضوع له علاقة بق*تل معاذ و تهد*يد شريف ليكى فى العوامة
حطت إيلا يديها على رأسها بأستنكار من كلام مايا.. وهى تلعن مايا فى سر
أميرة ٠٠ ق*تل مين و تهد*يد ايه .
و عوامة مين
قال يحيى بعصبيه
يحيى ٠٠ ماتفهمونا اللى. بيحصل
مايا٠٠ انا كل إللى اعرفوا
ثم حكت كل إللى حدث فى العوامة
هنا جاء دور إيلا لكى تحكى ما لديها
بقلم٠أروى٠عادل
أميرة ٠٠ هتتكلمى ولا هتفضلى ساكته كده كتير.. ماتتكلمى يابنتى انتى بتمو"تينى بسكوتك ده
إيلا ٠٠ ماما الموضوع طويل و.......
قطع يحيى عبارتها و قال
يحيى ٠٠ إيلا اتكلمى على طول من غير مقدمات
هنا حكت إيلا كل ما حدث .. صرخت أميرة بعد ما سمعت ما حكت إيلا وقالت
أميرة ٠٠ يا أنهار اسود و مهبب. يا نهار أسود و مهبب..كل ده يحصل و آنا نايمه على ودانى.. ايه كنت ناويه تقوليلى امتى . فهمينى كنت ناويه تقوليلى امتى
إيلا ٠٠ خلاص يا ماما الموضوع خلص
يحيى ٠٠ خلص ازاى و شريف هرب . أكيد مش هسيبك بعد ما شهدتى عليه هو و اخته
أميرة ٠٠ يعنى مش هيسبها. انا كنت عارفه ان موضوع اله*كر و أختراق الحسابات ده هيوديكى فى داهيه فى الأخر
هنا جاءت ملك وقالت
ملك٠٠ إيلا انا كنت عايزاكى
أميرة ٠٠ أهلآ بالمصيبة التانيه.. ايه فى كا*رثه تانى جاية تقوليلها عليها
هنا لاحظة ملك ان التوتر واضح على الجميع
ملك ٠٠ أنا مصيبة تانيه
إيلا ٠٠ آه و انا المصيبة الاولى
أميرة ٠٠ أنتم بتهزروا
ملك ٠٠ فى ايه يا طنط أميرة . إيلا هو انتى قولتى حاجة
هزت إيلا رأسها بالأيجاب على كلام ملك
هنا فهمت ملك لذلك قالت
ملك٠٠ طيب عن أذنكم انا.. إيلا ابقى اجيلك وقت تانى
حينها صحت بها أميره
أميرة ٠٠ تعالى هنا
ملك ٠٠ نعم يا طنط
أميرة ٠٠ ولا أقولكم انتو خسارة فيكم الكلام
ثم ذهبت إلى غرفتها فورآ و خلفها يحيى
بقلم٠أروى٠عادل
ملك٠٠ انتى ليه قولتى لطنط أميرة
إيلا ٠٠ أم لسانين دى هى إللى قالت الأول
مايا ٠٠ و آنا مالى اعرف منين انك مخبيه عن طنط أميرة و بابا
ملك ٠٠ دلوقتى اكيد طنط أميرة هتقول لماما
إيلا ٠٠ مش دى المشكله دلوقتى .. شريف هرب
ملك ٠٠ هرب ازاى
إيلا ٠٠ معرفش لسه جاسر متصل على سيف و قاله
مايا ٠٠ تعرفوا انا معجبة باللى انتو عملتوا مع شريف بس بجد طلعتوا فعلآ مجانين طحن
ملك ٠٠ عقبالك ياختى لما تتجننى زينا
إيلا ٠٠ قوليلى يا ملك ايه إللى جابك عندنا من الصبح كده
ملك ٠٠ آه صح والله نسيت.. عندى ليكم خبر حلو
مايا ٠٠ واحنا كمان عندنا ليكى خبر حلو
ملك ٠٠ أنا هقولكم الخبر إللى عندى الأول. جاسر طلب يجى يتقدملى
مايا ٠٠ بجد ده خبر حلو أوى
قالت إيلا بأستغراب
إيلا ٠٠ أستنى انتى و جاسر طيب ازاى . ده انتى كنتى بتقولى عليه رخم و دمه تقيل
ملك ٠٠ اسكتى مش طلعت غلطانه
إيلا ٠٠ لا والله . من أمتى بقى اكتشفتى انك غلطانه
ملك ٠٠ من أسبوعين تقريبآ
إيلا ٠٠ و آنا معرفش يا سوسه
ملك ٠٠ والله انا كنت فاكرة الموضوع هزار مش اكتر فجأه قلب جد ..
إيلا٠٠بس ياريت بتقلبيش عليه زى مقلبتى على اسلام
ملك ٠٠ لا متخافيش المردى الموضوع مختلف
إيلا ٠٠ ايه المختلف بقى مع جاسر
ملك٠٠ المختلف انى اتعلقت بجاسر دى أول مرة اتعلق بشاب .كمان فى أحاسيس ومشاعر اول مره احس بيها مع جاسر . إيلا انتى فاهمنى
إيلا ٠٠ طبعآ ده انا اكتر واحده فهماكى
مايا ٠٠ تعرفوا يا بنات الحب ده حاجة غربيه اوى ممكن يخليكى اسعد أنسانه فى الدنيا..هو الحب نفسه اللى ممكن يخليكى اتعس أنسانه فى الوجود
فهمت إيلا بماذا تقصد مايا هى تقصد حبها لمروان لذلك قالت
إيلا ٠٠ أنا معاكى فى كلامك . بس بردوا احنا بأيدينا نغير واقعنا و نحول التعاسه لسعاده
قالت مايا بحزن
مايا ٠٠ حتى لو غيرنا واقعنا مش هنقدر نغير قدرنا .لان القدر مش بأيدينا
ملك ٠٠ صلى على النبى فى ايه انتى قلبتيها نكد ليه
قالت إيلا و مايا عليه الصلاة و السلام
بقلم٠أروى٠عادل
ملك ٠٠ صح ايه الخبر الحلو إللى انتى قولتى عليه يا مايا
مايا ٠٠ أه. سيف و إيلا هيتجوزوا بعد أسبوعين
ملك ٠٠ طيب همآ اساسآ متجوزين
مايا ٠٠ فتحى مخك معايا هيتجوزوا بجد
ملك ٠٠ طيب همآ متجوزين بجد
إيلا ٠٠ معلش هى بتفهم متأخر . انا هفهمها انا فرحى بعد أسبوعين
ملك ٠٠ فرح . فرح
إيلا ٠٠ ايوه فرح . فرح
ملك ٠٠ فرح إللى هو بتلبسى فى فستان ابيض و طرحه. بيكون فى معازيم و زغاريد و هيصه و رقص
إيلا ٠٠ ايووووه هو ده بالظبط
ملك ٠٠ بالله عليكى بجد
مايا ٠٠ ما قولنا ليكى ايوه
هنا صرخت ملك من الفرحه وحضنت إيلا ثم قالت
ملك٠٠ انا مش مصدقه ..
هنا قامت بألتقاط صوره لهم و نشرتها على الفيس وقالت انا اكتر واحده فرحانه على وجه الأرض عارفين ليه لان صاحبت عمرى إيلا هتتجوز بعد أسبوعين ٠٠٠٠ .
ملك ٠٠ صح قوليلى هو احنا هنلحق نجهز كل حاجة فى أسبوعين
إيلا ٠٠ مش عارفه موضوع هروب شريف لخبط الدنيا
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎
مره اسبوع على هروب شريف
سيف لم يكف خلال الأسبوع من البحث عن شريف حتى انه طول هذه المده لم ينام او يذهب للبيت الا قليلآ .و رغم كل هذه جهود فى البحث عن شريف الا انه لم يعثر عليه حتى الآن.
اما إيلا لم تخرج من الفيلا طول هذا الأسبوع حتى أنها لم تستعد لأى شئ بشأن الزواج
وفى خلال هذه الفتره أصبحت علاقة إيلا و مايا قويه
أما أميرة كانت غضبانه من إيلا لانه اخفت عليها موضوع شريف .. و رغم ذلك كانت مرعوبة على أبنتها من أنتقا*م شريف حتى أنها كانت تلازمها مثل ظلها حتى لا تخرج من المنزل
################################
فى مكان ما غير معلوم
شريف يصرخ بغضب فى بعد الرجال
و يقول
شريف ٠٠ انتم شوية عيال مش رجاله بقالكم أسبوع و مش عارفين تجيبوها . آمال انا بدفع ليكم ليه
إحدى الرجاله ٠٠ يا شريف بيه احنا مش ذنبنا حاجة البنت إللى انت عايزنا تخطفها ما بتخرجش من الڤيلا بقالنا أسبوع و احنا مابنتقلش من قدام الڤيلا هنعمل ايه يعنى هندخل نجيبها من قلب الڤيلا
شريف ٠٠ و ماله ادخلوا هاتوها
قال رجل آخر
الرجل ٠٠ شريف بيه الڤيلا عليها حراسه كمان دى ڤيلا ظابط شرطة.
شريف ٠٠ قالوا كده انتو خايفين
الرجل ٠٠ لاء عندك يا بيه احنا مابنخافش بس ده مش معناه اننا نرمى نفسنا فى النار . احنا مستنين لم البنت تخرج من الڤيلا
شريف ٠٠ و افرض ماخرجتش
الرجل ٠٠ يبقى ساعتها هنفكر فى خطه تخليها تخرج من الڤيلا
شريف ٠٠ يبقى تفكروا فى الخطة من دلوقتى ..لان صاحبتها ناشره انها هتجوز الأسبوع إللى جاى
هنا اتفقوا على خطة محكمه لخطف إيلا
الرجل ٠٠ تحب الخطة تتنفذ امتى
شريف ٠٠ النهاردة قبل بكره
الرجل ٠٠ تمام يا بيه
هنا قال شريف لنفسه
شريف ٠٠ هانت يا إيلا . و يوم الحساب قرب
بقلم٠أروى٠عادل
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎
فى فيلا ابو اليزيد
إيلا ٠٠إنا زهقت و اتخنقت من الحبسه دى
أميرة ٠٠ ما ملك و مايا قعدين معاكى على طول كمان ميرنا و رقيه بيجوا مع جاسر بالليل عايزه ايه تانى
هنا قالت ملك بسخريه
ملك ٠٠ معلش يا طنط هى أصلها كانت خربها خروجات قبل كده
مايا ٠٠ صح يا إيلا انتى اصلآ مش بتحبى تخرجى كتير
إيلا ٠٠ ده مش معناه انى مخرجش خالص .
هنا قامت إيلا من مجلسها لذلك قالت أميرة بخوف
أميرة ٠٠ رايحه فين
إيلا ٠٠ فى ايه يا ماما طالعه أقعد فى جنينه بره
أميرة ٠٠ أستنى انا جايه معاكى
إيلا ٠٠ لأ يا ماما كده بقى كتير انتى ناقص كمان تدخلى معايا الحمام
أميرة ٠٠ماهو لولا تصروفاتك الغلط
ما كناش وصلنا لكده خلتينى مرعوبه عليكى و خايفه تغيبى عن عينى لو لحظه
إيلا ٠٠ كفايه بقى يا ماما أسبوع و انتى كل شويه توجعينى بالكلام .. و آنا كنت عارفه كل ده هيحصل يعنى .
أميرة ٠٠ و اهو حصل . و طول ما إللى أسمه شريف ده هربان انتى مش هتغيبى عن عينى فاهمه
إيلا ٠٠ أنا طالعه أوضتى هنام
ملك ٠٠ هتنامى من دلوقتى
إيلا ٠٠ أه ياريت تيجى من عند ربنا امو*ت عشان الكل يرتاح منى
حينها شعرت أميره بغصه بقلبها من كلمات إيلا. لذلك أمسكت أميرة إيلا بقوة من ذراعيها وقالت بتحذير قوي
أميرة ٠٠ أوعى اسمعك تقولى كده تانى انتى فاهمة
إيلا ٠٠ فاهمه يا ماما..ممكن بقى اطلع أوضتى ولا لاء
أميرة ٠٠ أطلعى
غادرة أيلا لغرفتها لذلك قالت ملك
ملك ٠٠ متزعليش منى يا طنط أميرة بس حضرتك مزودها مع إيلا
مايا ٠٠ صح .. انا صحيح ماكنتش معاهم فى إللى عملوا . بس انا معجبه . باللى عملوا و كنت اتمنى اكون معاهم . انك تنقذى شرف بنت دى حاجة عظيمه . أيش حال بقى أيلا .اللى قدرت تنقذ شرف بنت كتير كانوا هيروحوا ضحية لشريف . انا نفسى كنت ممكن اكون ضحية من ضحايا شريف لولا ايلا أنقذتنى
لأول مرة أميرة تنظر للموضوع من هذا الاتجاه لذلك شعرت ببعض الفخر
لكنها كأم مازالت خائف على أبنتها لذلك قالت
أميرة ٠٠ كلامك صح بس بردوا أنا لسه خايفه عليها..
هنا جاءه سيف بعد غياب يومين
سيف ٠٠ مساء الخير
ثم جلس و وضع المفاتيح أمامه وجلس كان واضح عليه التعب و الأرهاق . ثم ناهض فجأه قال بخضه
سيف ٠٠ فين إيلا
مايا ٠٠ طلعت أوضتها
سيف ٠٠ متأكده
مايا ٠٠ أيوه هى لسه طالعة دلوقتى قدمنا قالت إنها عايزه تنام
سيف ٠٠ تنام من دلوقتى لسه بدرى ده المغرب لسه هيأذن. هى إيلا فيه حاجة
ملك ٠٠ مدايقه شويه .
سيف ٠٠ أنا هطلع أشوفها مالها
هنا جاءه يحيى بعد ما سمع صوت سيف وقال
يحيى ٠٠ سيف حمدلله على السلامة .. ايه يومين ماتجيش البيت
سيف ٠٠ شغل واللهى يا بابا انا حتى بقالى يومين ما نمتش
يحيى٠٠ طيب تعالى عايزك شويه
بعدها دخل سيف و يحيى غرفة المكتب
بقلم٠أروى٠عادل
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎
غرفة المكتب
يحيى ٠٠ ايه الاخبار شريف عرفتوا مستخبى فين
سيف ٠٠ لاء لسه . ما سيبتش مكان. مدورتش عليه فيه .. حتى أهله حققنا معاهم كلهم ماحدتش عارف مكانه
يحيى ٠٠ كده فى خطورة على إيلا
سيف ٠٠ طول ما شريف هربان هيبقى فى خطورة على إيلا
يحيى ٠٠ طيب انت اكيد هتلغى ميعاد الفرح
سيف ٠٠ لأ طبعآ الفرح في ميعاده
يحيى ٠٠ يا أبنى فضل أسبوع لسه معملناش حاجة
سيف ٠٠ عارف.. انا اتفقت مع شركه بتنظم الافراح
هى هتكون مسؤوله على جميع تجهيزات الفرح .. بكره هيجوا هنا و يتكلموا مع إيلا و يشوفوا هى عايزه ايه
يحيى ٠٠طيب و المعازيم انا لسه مقولتش لحد ..ولا حجزنا القاعة إللى هتعمل فيها الفرح
سيف ٠٠ متشغلش بالك بكره كروت دعوة الفرح هتكون عندك . و القاعة انا كنت عايز اعمل الفرع فى قاعة الشرطة
يحيى ٠٠ لأ معلش سيبلى اناموضوع القاعة ده من بكره الصبح القاعة هتكون جاهزه ليكم طول الأسبوع . كمان من بكره هبدء اعزم الناس .. بس اهم حاجة قولت لصافى
سيف٠٠ قولتها من يومين
يحيى ٠٠ كان ردها ايه
سيف٠٠ قالتلى مبروك بس يمكن متقدرش تحضر
يحيى ٠٠ خلاص انا هكلمها تمام
سيف ٠٠ تمام
يحيى ٠٠ طيب روح نام دلوقتى عشان انت شكلك هتنام و انت واقف
سيف ٠٠ واللهى بجد مش قادر همو*ت و انام . بس اشوف إيلا الأول و بعدين اروح انام .. يالا عن أذنك
ثم غادر سيف لغرفة إيلا و بعد ما طرق الباب
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎
غرفة إيلا
فتحت إيلا الباب دون أن ترى الذى يطرق الباب
إيلا ٠٠ لو سمحتوا سيبونى فى حالى . عايزين منى أيه بقى
سيف ٠٠ خير مالك
إيلا ٠٠ سيف هو انت
سيف ٠٠ حبيبى زعلانه ليه
إيلا ٠٠ يعنى همك أوى . ما انت سيبنى محبوسه هنا و انت بتتصرمح ولا على بالك
سيف ٠٠ الله يخربيت طولت لسانك بتصرمح ... انا بقالى يومين ماشوفتش طعم النوم من تحقيقات لمداهمة الأماكن إللى ممكن شريف يكون فيها . كل ده و تقوليلى . بتصرمح .
إيلا ٠٠ أنا أسفه متزعلش منى ..بس بصراحه انا اتخنقت من القاعده فى البيت ده غير أن ماما كل شويه بتبهدلينى و بتسمعنى كلام يدايقنى..
هنا اقتربه منها و قبل رأسها وقال
سيف ٠٠ معلش ده فتره و هتعدى.. وبعدين فى عروسه تيقى مدايقه كده وفاضل على فرحها أسبوع
إيلا ٠٠ ايه ده هو انت مش هتأجل الفرح
سيف ٠٠ أجلو ليه بقى.. ده انا ما صدقت
إيلا ٠٠ بس انا لسه مش جاهزه وفى حاجات كتير اوى ناقصانى و ٠٠٠٠٠٠٠
قطع عبارتها سيف وقال
سيف ٠٠ ارتحى بس انتى أنا هظبط كل حاجة
إيلا٠٠ مش فاهمه
سيف ٠٠ اتفقت مع شركه لتنظيم الفرح و بكره هيجوا هنا عشان يشوفوا انتى عايزه ايه . و كمان بكرة انا هخدك على أكبر اتيلية فى القاهرة تختارى منه فستان الفرح
إيلا ٠٠ طيب أحنا هنعيش فين بعد الجواز
سيف ٠٠ فى شقيتى إللى فى المعادى . انتى عارفه ان اسلام ابن عمى مهندس ديكور هو إللى بيوضب الشقه دلوقتى
إيلا ٠٠ أنت عامل حسابك على كل حاجة
سيف ٠٠ بس فى حاجة واحده انا خايف منها
إيلا ٠٠ ايه هى حاجة دى
سيف ٠٠ ماما أميرة لما تعرف اننا مش هنعيش هنا بعد الجواز
إيلا ٠٠ آه صح اكيد هتزعل
سيف ٠٠ عارف بس انا عايز يكون لينا بيتنا الخاص
إيلا ٠٠ و آنا كمان . عايزه يكون ليا بيت لوحدى معاك
هنا اقترب منها و حضنها قال
سيف ٠٠ حبيبتى. لسه مدايقه .
هزت رأسها بالنفى
سيف ٠٠ تحبى تخرج
إيلا ٠٠ لاء انت شكلك مرهق من الشغل روح نام دلوقتى
سيف ٠٠ لاء انا هقعد معاكى شويه
إيلا ٠٠ لاء هتروح تنام . يلا من غير مطرود على أوضتك
سيف ٠٠كلها أسبوع واحد و هيبقى مافيش أوضتى و أوضتك مفهوم
قالت إيلا بأحراج من كلام سيف وهى تدفع سيف برفق خارج الغرفة
سيف ٠٠ يلا يا سيف بره
هنا خطف سيف قبله سريعه من شف*تيها و خرج من الغرفة
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎
فى صباح اليوم التالى
اخذ سيف إيلا و أميرة و مايا للأختيار فستان الزفاف بالفعلا أختارت إيلا فستان بعد معاناة
ثم ذهبوا إلى مركز تحميل للأتفاق معاهم على ميكاب و روتين العروسه للزفاف
ثم رجعوا على الفيلا للمقابلة المندوبين عن شركة تنظيم الأعراس
طول فترة خروجهم من الڤيلا
و رجعوهم و رجالة شريف خلفهم منتظرين ايه فرصه ليخطفوا إيلا
لكن سيف كان ملازمها مثل ظلها
بقلم٠أروى٠عادل
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎
فى جنينة الفيلا
جلست إيلا مع المندوبين
هنا قال سيف
سيف ٠٠ طيب يا إيلا انا هروح على شغلى
إيلا ٠٠ طيب حتى أختار معايا الديكور الكوشه
سيف ٠٠ حبيبتى انتى عارفه ذوقى
و عارفه انا بحب ايه . عشان كده انا متأكد انك هتختارى حاجة هتعجبنا احنا الاتنين . بعدين مايا و ماما معاكى
إيلا ٠٠ خلاص روح انت . وانا اي حاجه هختارها هبعتهلك تقولى رأيك فيها ايه
سيف ٠٠ تمام يلا سلام
ثم قبلها من رأسها أمام الجميع
ثم نظر لأميرة التى بدا عليها الأنزعاج من قبلة سيف وقال
سيف ٠٠ أيه مراتى
قال كلمته ثم غادر فورآ
و بعد ساعتين اتفقت إيلا مع منظمين الأعراس على كل شئ
ثم غادروا بعد ذلك قالت أميرة
أميرة ٠٠ أنا رايح اغير هدومى
بعد ما دخلت أميرة الڤيلا قالت مايا
مايا ٠٠ امبارح نشرت صوره ليكى انتى
و سيف و كتبت احلى عروسين. شوفتيها
إيلا ٠٠ اه شوفتها
مايا ٠٠ اكيد ماشوفتيش التعليقات..الناس بقى مش مصدقه بيقولوا ايه ده هو سيف هيتجوز اخته.. دى اكيد كدبة ابريل
إيلا ٠٠ ليهم حق فى ناس كتير. فاكره انى انا و سيف أخوات
حينها سمعوا صوت أصطدام سيارتين بيبعض ثم سمعوا صوت صراخ أمرأه
هنا قالت إيلا
إيلا ٠٠ فى ايه .ايه الصوت ده
مايا ٠٠ دى أكيد حاد*ثه
إيلا ٠٠ تعالى نشوف فى ايه
عندما وصلوا للبوابه قالت إيلا لعم سعيد البواب
إيلا ٠٠ فى ايه يا عم سعيد
سعيد ٠٠ حاد*ثة يا ست إيلا عربيتين خبطوا فى بعض
مايا ٠٠ حد جراله حاجة
سعيد معرفش يا ست
إيلا ٠٠ طيب روح شوف يا عم سعيد يمكن محتاجين مساعدة
سعيد ٠٠ ما بتاع الأمن راح
إيلا ٠٠ طيب روح شوف فى ايه و تعالى طمنا
يا دوب ابتعد عم سعيد قليلآ عن البوابه
وقتها ظهر أربع رجال عمالقة
بينما قامه أحد الرجال برش مخدر على إيلا أفقدها الوعى ثم حملوها دخل سياره
وقبل أن تصرخ مايا سقطت أرضآ فاقدة الوعى عندما قامه أحدهم بضربها على رأسها بالسلا*ح
هل سيعثر سيف على إيلا
ماذا سيفعل شريف بإيلا بعد خطفها
أين خطف شريف إيلا
تابعووووووني
أدخلوا واعملوا متابعة لصفحتي عليها كل الروايات بمنتهي السهوله من هنا 👇 ❤️ 👇
❤️🌺💙🌹❤️💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺💙
تعليقات
إرسال تعليق