رواية٠أحببت٠أخى بقلم الكاتبة٠أروى٠عادل الفصل٠الحادى٠والثلاثون والثاني والثلاثون وقبل الاخير حصريه وجديده
قامة أحد الرجال برش مخدر على إيلا أفقدها الوعى ثم حملوها داخل السياره و انطلقوا بيها مسرعين
وقبل ان تصرخ مايا سقطت أرضآ فقدة الوعى عندما قامة أحد الرجال بضربها على رأسها بظهر المسد*س
كل هذه حدث دون أن يلاحظ أى أحد لان الجميع مشغلون فى حا*دث تصادم السيارتين إلتى كانت أساسآ خطه لجذب إيلا خارج الڤيلا
حينها جاءت أميرة و ظلت تبحث عن إيلا و مايا.
ثم نظرت إلى بوابه الڤيلا استغربت لانها وجدتها مفتوحة ذهبت إلي البوابه عندما اقتربت من البوابة رأت مايا مستلقيه على الأرض مغشى عليها
وهنا ركضت أميرة إليها و هى تصرخ وتقول
بقلم٠أروى٠عادل
أميرة ٠٠ مايا . مايا فوقى . مايا مالك . ايه ده إيلا فين . ايلا . إيلا .. مايا فوقى . إيلا فين
بدأت تصرخ أميرة بهستريا إلى
جاء عم سعيد و رجل الأمن
عم سعيد ٠٠ مالها ست مايا
أميرة ٠٠ فين إيلا
عم سعيد ٠٠ كنت واقفه هنا من دقيقة واحده
أميرة ٠٠ يعنى كانت واقفه هنا . و انت ازاى تسيب البوابه لوحدها .انت بتتفرجوا عليا روحوا.. هاتوا ميه بسرعة . وانت دور على إيلا بسرعة
![]() |
بعد عشرة دقائق فاقت مايا بألم فى الرأس
أميرة ٠٠ مايا انتى سمعانى. مايا إيلا فين . مايا
هنا تذكرت ما حدث لذلك صرخت برعب قالت إيلا اتخطفت
أتصدمت أميرة و ظلت تصرخ بهستريا و تنادى على إيلا
عم سعيد ٠٠ أنا هتصل على يحيى بيه
رجل الأمن ٠٠ وانا هتصل على سيف باشا
هنا قامة رجل الأمن بالاتصال على سيف
الذى نزل الخبر عليه كصاعقه
لم يمره أكثر من ربع ساعة و الجميع كانوا موجودين فى الفيلا سيف و يحيى أصدقاء إيلا و عائلة ملك و جاسر
-----------------------
و الان وقد مر على اختطا*ف إيلا أربع ساعات
لقد قامة سيف و جاسر للبحث عن السيارة بناء عن أوصاف مايا لسيارة.. ومرجعة الكاميرات
و بعد البحث الطويل عن السيارة الذى اختطفوا فيها إيلا لم يجدوا لها أى أثر لذلك رجع سيف للڤيلا مره أخرى
كان الجميع فى حاله لا يرثى لها
•مايا مازالت رأسها تؤلمها
•أميرة كانت فى حاله هلع رعب و خوف على ابنتها و لم تكف عن البكاء
•سيف كان فى حالة هيجان غضب من الصعب السيطرة عليه حتى انه لم يقوى أحد من الاقتراب منه
•يحيى كان بيحاول ان يبدو متماسك لكنه فى النهايه فشل
هنا قال سيف بصراخ لبوابه و رجل الأمن
بقلم٠أروى٠عادل
سيف ٠٠ و انتم كنت فين أنا نبهت على الكل انها متخرجش من الفيلا
عم سعيد ٠٠ واللهى الست إيلا هى إللى قالتلى أروح اشوف فى ايه
سيف ٠٠ وانت اي حد يقولك حاجة تعملها ..ما الزفت بتاع الأمن راح . انت تروح ليه ..طبعآ انتم الاتنين سيبتوا البوابه لوحدها مش كده
حازم ٠٠ اهدى يا سيف مش كده
سيف ٠٠ ماحدتش يقولى اهدى .
مروان ٠٠ العصبيه مش هى الحل دلوقتى
جاسر ٠٠ صح ..سيف انت مابتعرفش تفكر وانت متعصب
سيف ٠٠ ماحدتش فيكم حاسس بالنا*ر إللى انا فيها
أميرة ٠٠ يعنى كده بنتى ضاعت .
ملك ٠٠ لأ يا طنط أميرة متقوليش كده
أميرة٠٠ رجعلى بنتى يا سيف
يحيى ٠٠ أهدى يا أميرة انشاء الله بنتنا هترجع
هنا قال سيف لمايا
سيف ٠٠ مايا قوليلى ايه إللى حصل
قالت بصوت يكاد يكون مسموع من التعب و هى مسكه رأسها
مايا ٠٠ قولتلك يا سيف. اول ما عم سعيد راح يشوف فى ايه .فجأه ظهروا أربع رجاله عاملين زى الحايطه
واحد فيهم رش حاجة على وش إيلا و شالها و حطها فى العربية . وانا لسه هصرخ حد ضربنى على رأسى ماشوفتش حاجة بعدها
جاسر ٠٠ تعرفى توصفى شكل الرجاله دى
مايا ٠٠ مش عارفه
هنا صرخ فيها سيف مما جعلها تنتفض برعب
سيف ٠٠ يعنى مش عارفه انتى مش شوفتيها
مروان ٠٠ براحه عليها يا سيف انت مش شايف حالتها
جاسر ٠٠ مايا انتى فكره شكلهم
مايا ٠٠ تقريبآ اه
جاسر ٠٠ طيب تقدرى تيجى معايا دلوقتى
مروان ٠٠ هتروح فين
سيف ٠٠ نشوف يمكن صورهم عندنا تبع المسجلين أو تقول أوصافهم للرسام
هنا أخذ سيف و جاسر مايا معاهم للنيابة
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎
فى النيابة
جاسر أخذ مايا للتعرف على صور المسجلين
أما سيف طلب من العساكر احضار رامى
العسكرى ٠٠ رامى يا باشا
سيف ٠٠ سيبو و روح انت .. أقعد
يا رامى
ثم جلس سيف على الكرسى الذى أمام رامى هنا قال رامى
بقلم٠أروى٠عادل
رامى ٠٠ خير طلبتنى ليه انا خلاص اعترفت بكل اللى أعرفها
سيف ٠٠ شريف فين يا رامى
رامى ٠٠ طالما بتسأل عليه يبقى هرب
سيف ٠٠ وانت اكيد تعرف مكانه
رامى ٠٠ وانا هعرف مكانه ازاى و آنا محبوس هنا
سيف ٠٠ بس انت تعرف عنه كل حاجة كمان تعرف كل الأماكن إللى كان بيتردد عليها .. ممكن تخمن هو ممكن يكون مستخبى فين
رامى ٠٠ اظن ده شغلكم دوروا عليه بمعرفتكم. انا ماليش فى الحوار ده
هنا خبط سيف يديه على المكتب بقوة بغضب جحيمى مخيف الذى جعل رامى يتنفض من مكانه مرتعب
سيف ٠٠ أسمع يلا أنا ممكن أعمل أى حاجة دلوقتى عشان اخليك تتكلم لو حصلت أق*تلك هق*تلك فاهم . هتنطق ولا لاء
رامى ٠٠ هو عمل حاجة تانى
سيف ٠٠ شريف خطف إيلا ..
رامى ٠٠ إيلا أختك
سيف ٠٠ إيلا تبقى مراتى ..
ثوانى حتى استوعب رامى كلماتةسيف وهنا أيقن رامى انه فى موقف صعب لذلك بلع ريقه بصعوبه و قال بتوتر
رامى ٠٠ أنا واللهى ما أعرف شريف فين
لكمه سيف بقوة فسقط رامى من على الكرسى. ثم مسكوا سيف من لياقة قميصه و قال
سيف ٠٠ دى أخر مره هقولك شريف فين
قال رامى بخوف و أنفه ينز*ف
رامى ٠٠ أنا معرفش هو فين بالظبط
عندما كاد سيف يضربه مره أخرى صرخ رامى وقال
رامى ٠٠ بس انا ممكن أخمن هو مستخبى فين
سيف ٠٠ فين
رامى ٠٠ هو عنده ڤيلا فى المريوطيه
و بالهرم دى محدتش يعرف عنها حاجة .. كمان عندى ڤيلا على الصحراوى دى إللى كان بيعمل فيها الحفلاته .
سيف ٠٠ اكتب هنا عناوين الأماكن دى
كتب رامى العناوين ثم أمر سيف العساكر بأخذ رامى للحبس مره أخرى
هنا جاءه جاسر و قال انا مايا لم تتعرف على أحد لذلك قال سيف
سيف ٠٠ خلى حد يروح مايا ..
جاسر٠٠ مروان و جاسر بره عايزين يعرفوا لو فى جديد. انا هخليهم يروحوا مايا معاهم
سيف ٠٠ جاسر انت خد قوه معاك و روح على العنوان ده..دى ڤيلا على الصحراوى وانا هروح على العنوان التانى
جاسر ٠٠ عنوان ايه التانى ده
سيف ٠٠ ڤيلا فى المريوطية بتاعت شريف
جاسر ٠٠ تعالى هنا انت رايح فين لوحدك . خد قوة معاك
سيف ٠٠ القوة هتاخد وقت و آنا مش هستنا
جاسر ٠٠ انت عايز تروح لوحدك
سيف ٠٠ جاسر كل ثانيه بتمر على إيلا
و هى مع شريف فيها خطر عليها .. انا مش ضامن شريف ممكن يعملها فيها ايه
قال جملته ثم غادر بسرعة
ذهب جاسر ليطلب قوة لمداهمة الڤيلا
أما مايا ذهبت مع مروان
بقلم٠أروى٠عادل
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎
فى نفس الوقت فى مكان غير معلوم
بعد مرور ٦ ساعات على اختطاف إيلا
أستيقظت إيلا بثقل فى رأسها هى تنظر يمين و يسار. .عدى دقائق حتى أستوعب إيلا ما حدث
لذلك انتفضت إيلا من مكانها هى تبحث مثل المجنونه عن مكان فى الغرفة تخرج منه.. أو اي شئ تدافع بيه عن نفسها لكنها لم تجد شئ
هنا سمعت صوت أحد يقترب من الغرفة .
كان لابد أن تفكر بسرعة لذلك رجعت و استلقت على الفراش ثانيآ ثم أغلقت عينيها محاوله منها لكسب بعض الوقت
دخل شريف الغرفة معاه بعض الرجال فوجدها على وضعها مستلقيه على الفراش..
لذلك قال شريف
شريف ٠٠ هى هتفضل نايمه كده لأمتى
رجل ١ ٠٠ المفروض تكون فاقت
شريف٠٠ طيب اخرجوا كلكم بره الأوضة دلوقتى
رجل ٢ ٠٠ تحت امرك يا شريف بيه
بعد ما غادروا رجالة شريف الغرفة ظل ينظر شريف لإيلا هى مستلقيه على الفراش ثم قامة بتشغيل تليفونه لأستعداد لتسجيل فيديو و وضع التليفون فى أحد أركان الغرفة حتى يمكن تسجيل كل ما يحدث داخل الغرفة
ثم قامة بفك أزرار قميصه و جلس على الفراش وهو يقول
شريف ٠٠ أخيرآ انا و انتى فى نفس الأوضة.. و نفس السرير . أخيرآ هتكونى ليا . قولتلك قبل كده انتى ليا انا .
ثم وضع يده على خدها
هنا انتفضت إيلا من مكانها و هى تصرخ و تبتعد عن شريف فى احد أركان الغرفة و تقول
إيلا ٠٠ أبعد عنى يا حيو*ان
شريف ٠٠ يعنى انتى صاحيه ..و كنتى بتمثلى عليا
هنا ركضت إيلا اتجاه باب الغرفة و هى تصرخ. و تدق الباب بقوة على أمل أن يسمعها أحد و ينقذها
لذلك قال شريف
شريف ٠٠ ما تتعبيش نفسك يا عروسه ماحدتش هيسمعك
تجاهلت كلام شريف و ظلت تدق على الباب و هى تصرخ. هنا جلس شريف على حافة الفراش وقال
بقلم٠أروى٠عادل
شريف ٠٠ تؤتؤتؤ قولتلك متحاوليش محدتش هيقدر ينقذك منى
إيلا ٠٠ شريف سيبنى اخرج . احسنلك انت مش عارف إللى هيعملوا فيك سيف
شريف ٠٠ سيف أخوكى ولا زوجك المستقبلى.. بقى انا تضحكوا عليا ..
و جوز امك يقولى دى غيرت أخ على أخته .. و تتطلعوا مأنتمين مع بعض
إيلا ٠٠ مالكش دعوة باللى بينى و بين سيف ده حاجه أنضف من أن واحد زيك يتكلم عنها
هنا بدء يقترب منها و هى تبتعد عنه
حتى أمسكها شريف من ذراعيها بقوة وهو يقول
شريف ٠٠ لسه بردوا بتكبرى يا عروسه. صحيح نسيت اباركلك. و هدية فرحك هتاخديها منى حالآ
حاولت إيلا تفلت من قبضت يد شريف لكن شريف اشتد قبضت يده اكتر على ذراعيها هو يقول
شريف ٠٠ بيقول البنت مش ممكن تنسا أول راجل يلمسها و آنا أوعدك انك مش هتنسى شريف الجبرى طول حياتك ... ورينى بقى أزاى حبيب القلب سيف هيرضا يتجوزك بعد إللى عملوا فيكى .. ولا اى راجل هيرضا يتجوزك اساسآ
قالت بسخرية برغم الألم التى تشعر بيه من قبضة يد شريف والرعب التى استحوذ عليها
إيلا ٠٠ أنا اسفه انى ازعاجك و اكسر سقف طموحك انك تكسرنى . و اقولك انى انا أصلآ متجوزه من فترة كمان
شريف ٠٠ فكرانى هصدق كدبك ده
إيلا ٠٠ أنت حر تصدقك أو مصدقش.. بس إللى لازم تعرفوا ان سيف جوزى و أول راجل و أخر راجل فى حياتى
شريف ٠٠ أنتى كدابه. . انا ليه بتعب نفسى فى الكلام معاكى دلوقتى هعرف انا اول راجل او هو
هنا حاول شريف يلمس جس*دها بطريقة شهو*انية. لذلك دفعتوا إيلا بعيد عنها
و هى تصرخ و بدء شريف يطارد إيلا داخل الغرفة
و كان صوت صراخ إيلا لا يتوقف
هنا اتفتح الباب بقوة
أتصدمت إيلا عندما رأت من فتحت الباب وقالت
إيلا ٠٠ أنتى هنا
شريف ٠٠ أنتى إللى جابك هنا روحى على أوضتك دلوقتي
شهنده ٠٠ مش قبل ما أعرف ايه إللى بيحصل هنا. و ايه إللى جاب البنت دى هنا
نعم انها شهنده شقيقة شريف كانت واضح عليها الضعف و التعب.مع بطنها المنتفخه . نعم انها حامل .... هنا قال شريف
شريف ٠٠ افهمك بعدين روحى دلوقتى انتى تعبانه
حينها قالت بحزن و هى تتوسل لشهندة
بقلم٠أروى٠عادل
إيلا ٠٠ لاء خليكى اوعى تمشى بالله عليكى
شهنده ٠٠ شريف فهمنى البنت دى بتعمل ايه هنا
قالت إيلا قبل ما يرد شريف
إيلا ٠٠ أخوكى خطافنى. و جابنى هنا غصب عنى
شهنده ٠٠ شريف انت صح خطفتها .. ساكت ليه ما تتكلم انت خطفتها
شريف ٠٠ اه.. انتى عارفه دى مين..
دى سبب كل إللى أحنا فيه..دى إللى شهدت عليكى و عليا فى النيابة .. لولا شهادتها ماكنش حد عرف انك انتى اللى قت*لتى معاذ
إيلا ٠٠ كدب.. انت السبب مش انا.. انت إللى حاولت تستغل مصيبة اختك
و قت*لها للمعاذ لصالحك ..لولا تهد*يدك و ابتزازك انا ماكنتش اتكلمت . ولا انت كنت فاكر ايه هتهددنى و انا أسكتلك
شهنده ٠٠ تقصدى ايه بتهد*يده . هو هددك بأيه
شريف ٠٠ أنتى مصدقة كلامها .. بعد كل إللى عملتوا عشانك . انا اخفيت السك*ينه و التليفون .كمان خبيت كاميرات التسجيل . وهى إللى راحت بكل بساطة قالت فى النيابه عن السك*ينه و التليفون و كمان عن الكاميرات
إيلا ٠٠ و آنا كنت هعرغ منين انك انت إللى اخدت السك*ينه و التليفون
و كمان و آنا كنت أعرف منين ان فى كاميرات فى العوامة
شهنده ٠٠ صح هى كانت هتعرف من فين
هنا سكت شريف لانه لم يكن عنده رد لذلك قالت إيلا
إيلا ٠٠ أنا أقولك .. وقت ماشوفتك فى العوامة انتى هربتى أول ما شوفتينى و أخوكى استغل وجودى جانب ج*ثة معاذ لصالحه . باعت الفيديو ليا.. يهد*دنى بيه. أما أوافق على إللى هو عايزو أما يبعت تسجيل الكاميرات للنيابة.. كمان كان بيهد*دنى ببصماتى إللى كانت على التليفون معاذ لانى اتصلت على الأسعاف من تليفون معاذ
هنا اقترب شريف من إيلا و صفعة على وجهها .. برغم قوة الصفعة لم تتحرك إيلا من مكانه بل ظلت قوية و ثابته مكانها وقالت بصرامة
بقلم٠أروى٠عادل
إيلا ٠٠ ان كنت فاكر انى هسكت لو ضربتنى تبقى عبيط انا مش هسكتلك . ولازم أختك تعرف انك استغلت مصبيتها لصاحك
كاده شريف يصفعة مره أخرى لولا صراخ شهنده وهى تقول
شهنده ٠٠ بس. بس .. انت إللى تعمل معايا انا كده
شريف ٠٠ شهنده حبيبتى انا أخوكى توأمك ازاى تصدقى انى ممكن استغل قت*لك للمعاذ و....
قطعت عبارته شهنده وقالت
شهنده٠٠ طيب قولى هى عرفت منين موضوع الكاميرات
سكت شريف ثوانى ثم قال كاذبآ
شريف ٠٠ أكيد من رامى
إيلا ٠٠ أنت ازاى بتقدر تكون كده.. كداب .و واطى .و انانى و ندل و أستغلالى. مابتفكرش غير فى نفسك ٠ صح و انا مستغربه ليه اذا كان انت استغليت مشكلة أختك. عشان تاخد إللى انت عايزه منى
هنا أمسك شريف إيلا من معصمها حتى كاد ينكسر فى يده و قال و هو يصرخ بها
شريف ٠٠ اخرسى و لا كلمة انتى فاهمة.. شهنده مش ممكن تصدقك فاهمه .. و مافيش حد هينقذك منى
إيلا ٠٠ عمر ما كان اثبات الحق بالزعيق ولا بالصراخ ولا الصوت العالى ...
شهنده ٠٠ سيبها يا شريف . وقولى انت فعلآ عملت كده
شريف ٠٠ قولتلك انها كدابه
إيلا ٠٠ أنا صح مش معايا تليفونى عشان اثبتلك كلامى .بس شريف معاه تليفونه افتحى تليفونه و انتى هتلاقى الرسايل إللى باعتها ليا و ساعتها هتصدقنى كلامى
نظرت شهنده لشريف وقالت له
بقلم٠أروى٠عادل
شهنده ٠٠ هات تليفونك
قال شريف بأرتباك
شريف ٠٠ أنتى هتصدقى كلامها
حينها قالت شهندة بجديه وقوه
شهنده ٠٠ هات التليفون يا شريف
هنا تركت شهنده هاتفها على الفراش
و أخذت هاتف شريف فتحت الشات إللى بين شريف و إيلا
هنا قالت
شهنده ٠٠ ايه ده . .
شريف ٠٠ استنى افهمك
شهنده ٠٠ تفهمنى ايه.. كلكم زى بعض. انت بتعمل نفس إللى معاذ عملوا معايا . هو ضحك عليا و استغلنى و انت بردوا بتستغل البنات زيه
شريف ٠٠ الموضوع مش كده هى اللى بدأت لم هكرت تليفونى و اقتحمت العوامة هى. و صحابها عشان
قطعت عبارته وقالت
شهنده ٠٠ انت لسه بتحاول تعلق أخطائك على شماعة غيرك .طيب ليه قولتلى انك اخدت تليفون معاذ عشان ماحدتش يشوف الشات إللى بينى و بين معاذ..اتاريك بتكدب عليا و انت اخدته علشان عليه بصماتها ..
شريف ٠٠ أنا كنت لازم اضمن انها ماتبلغش عليكى.عشان كده هددتها بالتليفون عشان عليه بصماتها
قطعت عبارته وقالت
شهنده ٠٠ استنا هى هتتصل على الإسعاف ليه اذا كان معاذ كان ميت
إيلا ٠٠ بس معاذ كان عايش ساعة لم اتصلت على الإسعاف حتى لم البوليس وصل كان معاذ لسه عايش
شهنده ٠٠ شريف انت مش قولتلى ان معاذ ما*ت اول ما ضربتو بالسك*ينة .. دى كمان كدبت عليه فيها
هنا بدؤوا الاشقاء يتشاجرون . و لم ينتبهوا على إيلا. التى كانت تنظر الى هاتف شهنده الذى وضعتوا على الفراش
هنا و بسرعة دون أن ينتبه له أحد أمسكت إيلا هاتف شهنده ثم وضعت يديها خلف ظهرها و قامت بالاتصال
بسيف مرتين لكنه لم يجيب
بقلم٠أروى٠عادل
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
فى نفس الوقت عند سيف
سيف أصبح مثل النا*ر الذى تأكل اى شئ امامها و يصعب السيطرة عليها
جاسر ٠٠ أهدى يا سيف كل إللى بتعملوا ده مالهوش فايده
سيف ٠٠ أمال عايزنى اعمل ايه احط ايدى على خدى و استنا اشوف شريف هيعمل ايه فيها
جاسر ٠٠ أنا ماقولتش كده .. طيب حتى رد علي تليفونك
سيف ٠٠ ارد أقول ايه لو كانت ماما أميرة بتسألنى عن بنتها . اقولها معلش انا فشلت مقدرتش ارجعلك بنتك و مراتى
جاسر ٠٠ هات التليفون انا هرد
اول ما فتح جاسر الخط اتسعت عينه بدهشه ثم فتح الصوت و قال
جاسر ٠٠ سيف اسمع
هنا سمع سيف و جاسر شجار شريف و شهنده
ثم سمعوا شريف وهو يقول لإيلا انتى السبب انتى لازم تمو*تى عشان انا ارتاح
ثم فجأه سمعوا صراخ إيلا
و
#رواية٠أحببت٠أخى
#الكاتبة٠أروى٠عادل
#الفصل٠قبل٠الأخير
هنا سمع سيف و جاسر شجار شريف و شهنده
ثم سمعوا شريف وهو يقول لإيلا انتى السبب انتى لازم تمو*تى عشان انا ارتاح
ثم سمعوا صراخ إيلا وهى تقول لشريف ان يبتعد عنها
هنا جن جنون سيف و قامة بتكسير كل شئ أمامه
حاول جاسر تهدئته لكنه فشل
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎
فى المكان الغير معلوم فى نفس الوقت
----------------------------------------------------
اشتد الشجار بين شريف و شهنده نظره شريف لإيلا و قال انتى السبب لابد انا تمو*تى ثم هجم عليها
و خنقها . هنا سقط التليفون شهنده من يدها دون أن ينتبه له شريف لذلك انقطع الاتصال
هنا حاولت شهنده تبعد شريف عن آيلا و هى تقول
شهنده ٠٠ شريف ابعد عنها انت مجنون هتمو*ت فى أيدك شريف هتودى نفسك فى داهية
هنا و دون قصد دفع شريف شهنده بقوة لكى تبتعد عنه . لكنها سقطت على الأرض بقوة
لذلك ترك شريف إيلا ..ليتفقد شقيقته .. التى يبدو أن جنينها قد تأثر عندما سقطت أرضآ على بطنها
لذلك قال شريف
شريف٠٠ شهنده انتى كويسه أنا ماقصدتش
شهنده ٠٠ شريف الحقنى اطلب الإسعاف ابنى هيروح منى
فى ذلك الوقت كانت إيلا تتنفس بصعوبه و هى تضع يديها على عنقها
هنا حمل شريف شهنده و نظر لإيلا و قال
شريف ٠٠ رجعلك .
ثم غادر الغرفة و أغلق الباب من الخارج حينها جلست إيلا على الأرض و هى تضم قدميها و تحضنها بيديها و تبكى بهستريا.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤▪︎▪︎▪︎▪︎
فى نفس الوقت عند سيف فى النيابه
------------------------------------------------
حاول سيف يسيطر على غضبه و هو يقول
سيف ٠٠ جاسر اعرفلى الاتصال ده كان من فين
ثم امر احد العساكر بان يحضر رامى مره أخرى
عندما دخل العسكرى و معاه قال سيف بصوت قوى و مرعب
سيف ٠٠ سيبو روح انت
رامى ٠٠ فى ايه تانى
سيف ٠٠ مش موجود لا ڤيلا المريوطيه ولا إللى على الصحراوى
كان رامى خائف و متوتر من سيف لانه كان واضح عليه الغضب
رامى ٠٠ واللهى انا معرفش غير المكانين دول
سيف ٠٠ أسمع انا معنديش غيرك انت إللى هتقولى فين شريف إللى اقسم بالله هد*فنك مكانك
ارتجف رامى بدء يعرق
هنا دخل جاسر وقال
جاسر ٠٠ الإتصال كان من الفيوم بس مقدرناش نعرف فين فى الفيوم بالظبط
هنا نظره سيف لرامى و قال
سيف ٠ ٠ شريف عنده مكان فى الفيوم يقدر يستخبه فيه
رامى ٠٠ لاء معندهوش
هنا صرخ سيف فى رامى و قال
سيف ٠٠ أنا مش بقولك عشان تقولى معندهوش .
رامى ٠٠ واللهى انا مش فاكر
سيف ٠٠ يبقى لازم انا افكرك
عندما كان على وشكك لكمه منعوا جاسر وقال
بقلم٠أروى٠عادل
جاسر ٠٠ مش كده هو هيتكلم
رامى ٠٠ واللهى انا كل إللى اعرفوا ان عم شريف إللى عايش فى لندن هو إللى عنده مزرعة فى الفيوم
سيف ٠٠ فين بالظبط فى الفيوم المزرعة دى
رامى ٠٠ انا معرفش اسم المكان إللى في المزرعة
جاسر٠٠ انت روحت المزرعة دى قبل كده
رامى ٠٠ اه روحت مره مع شريف
سيف ٠٠ تعرف تروحها تانى
رامى ٠٠ اه ممكن اروح
هنا جذبه سيف من لياقة قميصه هو يقول
سيف ٠٠ تعالى معايا
جاسر ٠٠ أنت رايح فين استنا إللى بتعملوا ده ماينفعش و مش قانونى رامى مسجون لازم أذن عشان يطلع معاك . كمان لازم قوه تخرج معاك
و كمان لازم نبلغ مديرية الفيوم الاول
سيف ٠٠ اعمل انت كل ده بعد كده حصلنى... بالنسبال رامى انا هخدو على مسؤوليتى الشخصية
جاسر ٠٠ أستنا انا جاى معاك . مش هسيبك لوحدك
سيف ٠٠ لأ انت هتخلص الإجراءات
و تحصلنى وانا أول ما أوصل على المكان هبعتلك العنوان
قال ما قاله ثم انصرف وهو يجر رامى خلفه
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
فى الڤيلا
كان يسيطر طابع الحزن والأسى على كل من فى الڤيلا . هم فى انتظار اى خبر من سيف
اما أميرة لقد فقدة الوعى اكثر من مره نتيجة لضغطها الواطى
مروان ٠٠ حازم اتصل انت على سيف هو مش بيرد عليا
مايا ٠٠ أنا حاولت اتصل عليه كتير بردوا مش بيرد
أميرة ٠٠ يعنى ايه هنفضل كده قعدين مش عارفين ايه إللى حصل
يحيى ٠٠ أنا هتصل على جاسر يمكن هو يرد
بعد ما اتصل يحيى على جاسر قال
يحيى٠٠ بيقول انهم تقريبآ عرفوا المكان إللى فيه إيلا
أميرة ٠٠ بجد يا يحيى الكلام ده .. ولا انت بتقول كده عشان خايف عليا
يحيى ٠٠ و الله العظيم ابدآ حتى اتصلى بنفسك على جاسر وهو هيقولك نفس الكلام
ملك ٠٠ طيب ليه سيف مش بيرد علينا
مايا ٠٠ أنا عارفه سيف مش هيرد على حد الا بعد ما يلاقى إيلا
أميرة٠٠ يارب انت عالم بحالى احميلى بنتى و رجعلى سليمه يارب احفظهلى
من كل شر
يحيى ٠٠ ان شاء هترجع و هتكون بخير
مايا ٠٠ طنط أميرة انتى تعبانه أوى أطلعى أرتحى
أميرة٠٠هترتاح ازاى و آنا مش عارفه بنتى جرالها ايه
ميرنا ٠٠ مايا عندها حق لازم ترتاحى عشان خاطر إيلا لما ترجع متشوفكيش بالحالة دى
رقيه ٠٠ يلا يا طنط أميرة قومى معايا انا هخدك لأوضتك
مايا ٠٠ لأ خليكى يا رقيه انا هخدها
بقلم٠أروى٠عادل
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
طلعت أميرة مع مايا للغرفة هنا قالت مايا
أميرة ٠٠ عامله ايه دلوقتي لسه دايخه
مايا ٠٠ بسيط بس حاسه بدماغى هتنفجر
مايا٠٠ أجيبلك مسكن للألم
أميرة٠٠ ياريت
هنا جاءه يحيى بعد ما سمع كلامهم وقال
يحيى ٠٠ انزلى انتى حبيبتى خليكى مع الناس تحت و آنا هفضل مع أميرة
مايا ٠٠ حاضر يا بابا
قبل أن تغادر قبلها و حضنها يحيى من رأسها و قال
يحيى ٠٠ خليكى كده على طول .أوعى ترجعى لمايا القديمة
أبتسمت مايا ثم قبلت يد يحيى و غادرة الغرفة
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎
فى مزرعة فى الفيوم
----------------------------
فى إحدى الغرف بعد ما قامه الطبيب بفحص شهنده قال أنها حالة أجهاض
بالفعل قامه الطبيب بأجهاض جنين شهنده ثم قال
الطبيب ٠٠ أنا حذرتكم من الأول ان حملها فى خطر انها لازم تفضل نايمة على طهرها . عايز افهم ازاى وقعت على بطنها
شريف ٠٠ هى وقعت و هى دخله الحمام
نظرت شهنده لشريف بقهر و غضب و هى تبكى
أما شريف كان ينتظر انصراف الطبيب بفارغ الصبر .حتى يذهب إلى إيلا لينت*قم منها على ما حدث لشقيقته
الطبيب ٠٠ أستأذن انا ..
شريف ٠٠ اتفضل يا دكتور
هنا قال شريف لأحد رجالته ان يذهب مع الطبيب للخارج
بقلم٠أروى٠عادل
شهنده ٠٠ أنت إللى مو*ت ابنى
شريف ٠٠ لأ إيلا هى السبب .. انا قولتلك مالكيش دعوة و أخرجى من أوضة لكن أنتى مسمعتيش الكلام عجبك إللى حصلك . ده نتيجة تعاطفك معاها
شهنده ٠٠ كنت عايزنى اخرج عشان تغت*صبها مش كده هو ده كل إللى بتفكر فيه .. مش قادر تستوعب ان فى بنت رافضتك ..
شريف ٠٠ لاء مش كده ..انتى صدقتى كلامها
شهنده٠٠ شريف انا شوفت الرسايل إللى انت بعتها ليها قريت تهد*يدك ليها و كان واضح انت عايز منها ايه ..
يعنى معاذ كان عنده حق .فى كل كلمه قالها عليك. واللى حصل معايا كان انتقا*م من ربنا ليك
شريف ٠٠ لأ يا شهنده..طيب لو كلامهم صح انا ليه كنت عايز أخطب إيلا ..
انا روحت و اتقدمتلها كان عندى أستعداد اتجوزها
شهنده ٠٠ بالتهد*يد .طيب ليه. قولى ليه هى بالذات
لم يرد بل نظره للأرض بخجل
شهنده٠٠ شريف انت بتحبها
بردوا لم يرد شريف
شهنده ٠٠ ساكت ليه .. رد عليا .. لاء مش ممكن انت بتعرف تحب .لا لا أكيد انا غلطانه
شريف ٠٠ ليه هو أنا مش انسان .. من حقى احب
شهنده ٠٠ بس من قالك ان الحب بيكون بالقوة او بالغصب . انت فاكر انها ممكن حتى تبص فى وشك بعد إللى عملتوا فيها. انسا انها ممكن تكون ليك
شريف ٠٠ لو مش هتكون ليا . انا هخليها مش تنفع تكون لحد غيرى ..
شهنده ٠٠ انت هتعمل فيها ايه
شريف ٠٠ إللى مش هيخلى راجل غيرى يقبل بيها
قال جملته ثم غادر الغرفة و أغلق الباب على شهنده بالمفتاح تتجاهل صراخ شهنده عليه لكى يترك إيلا
. و ذهب إلى الغرفة التى بها إيلا
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
فى سيارة سيف
--------------------
سيف ٠٠ انت متأكد أن دى هى المزرعة
رامى ٠٠ تقريبآ هى .. بصراحة مش متأكد
سيف ٠٠ دى تالت مزرعة تجبنى عليها بعدين تطلع مش هى
لف سيف بالسيارة عندها رأى لافته مكتوب عليها مزرعة مراد الجبرى و هنا تأكد انها هى
رامى ٠٠ هى مكتوب مزرعة مراد الجبرى
سيف ٠٠ شوفتها . انت هتفضل فى العربية ياريت متحاولش تهرب لان عارف انى هجيبك لو روحت فين
رامى ٠٠ واللهى ما هتحرك من مكانى
حينها وضع سيف الكلبشات واحده فى ايده و الثانيه فى عجلة قيادة السيارة
ثم خرج من السيارة و غلق الباب
دخل سيف المزرعة من على السور ظل ينتقل من هنا الى هناك دون أن يراه احد ...الى ان وصل لباب ڤيلا
لكن لم يستطيع أن يدخل من الباب . لأن يوجد بعض الرجال يحملون سلاح منتشرين أمام الباب ليحرسون المكان
ما كان أمام سيف غير أن يبحث عن مكان آخر ليدخل به الفيلا غير الباب
بالفعل لقد عثر على المكان
بقلم٠أروى٠عادل
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
فى الغرفة التى بها إيلا
-----------------------------
كانت إيلا تجلس على الأرض مرعوبه من ما سيحدث عندما فتح شريف الباب الغرفة أتنفضت إيلا من مكانها هنا قال شريف بصوت قوي
شريف ٠٠ خايفه مش كده
حاولت إيلا تسيطر على خوفها لتبدو قويه أمامه و قالت بصوت صارم وقوى
إيلا ٠٠ انت عارف انى مابخافش
شريف ٠٠ بس انتى لازم تخافى
ثم أغلق الباب بالمفتاح بدء يقترب منها و هى تبتعد وتقول
إيلا ٠٠ قفلت الباب ليه . افتح الباب .. بقولك افتح الباب.اوعى تفتكر أنى هخاف من إللى انت بتعملو ده
شريف ٠٠ لو تعرفى أنا حلمت أد ايه باللحظه دى
إيلا ٠٠ أنت انسان مريض شهو*اتك هى إللى بتتحكم فيك
شريف ٠٠ أه انا مريض . بس مريض بيكى . و انتى كمان علاجى . و ده الوقت المناسب إللى المفروض اخد فيه علاجى عشان ارتاح
حينها هجم شريف على إيلا مثل
الحيو*ان المفترس الذى يطارد فريسته
لذا صرخت إيلا هى بتحاول تهرب من شريف. لكنه حاوطها شريف فى احد أركان الغرفة
و حاول يقبلها بقوة .. لكن غرزت إيلا أظافرها فى وجه شريف
كانت صوت تصرخ إيلا قوى و مدوى ..و لدرجة ان شريف لم يسمع صوت تكسير الباب من قوة صراخها
و فجأه شعر شريف بألم فى وجهه نتيجة لكمة قويه من يد سيف بعد ما قام بكسر الباب عندما سمع صراخ إيلا
عندها لم تصدق ايلا عينيها عندما رأت سيف أمامها لذلك ركضت إيلا إليه أختبئت فى حضن سيف ..وهنا قال برعب ممزوج بغضب جحيمى
سيف ٠٠ أنتى كويسه عملك حاجة
هزت إيلا رأسها بالنفى و هى تبكى
أتصدم شريف عندما سمع صوت سيف لذلك رفع عينه و رأه سيف أمامه
شريف ٠٠ مش ممكن.. مستحيل ..انت جيت هنا ازاى. وعرفت مكانى من......
حينها كان سيف مثل الثور الهائج هو يكور قبضت يده و يلكم شريف مره اخرى فبل انا يكمل عبارته
هنا صرخ شريف على رجالته
فجاؤوا مسرعين بدء قت*ال بين سيف و رجالة شريف
سرعة سيف فى القت*ال و قدراته البدانيه و تدريباته العسكريه جعلته يتفوق على رجالة شريف
هنا صوب أحد الرجال السلاح على رأس إيلا و قال
رجل ٠٠ لو اتحركت من مكانك هق*تلها
بقلم٠أروى٠عادل
توقعاتكم لنهاية
لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم
أدخلوا واعملوا متابعة لصفحتي عليها كل الروايات بمنتهي السهوله من هنا 👇 ❤️ 👇
❤️🌺💙🌹❤️💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺💙


تعليقات
إرسال تعليق