نوفيلا أحببته صعيدي الفصل السادس والأخير و الخاتمه بقلم بسنت أحمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
![]() |
نوفيلا أحببته صعيدي الفصل السادس والأخير و الخاتمه بقلم بسنت أحمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
ادهم : عاوزك
بسنت: نعم !
ادهم : بحبك وبالنسبه للقط والفار ف ع راي المثل القط ميحبش غير خناقه ولا اي😉
بسنت : افرض رفضت
ادهم بعند : مش هترفضي😉😌
بسنت : لا واثق اوي😂
ادهم : اومال😇
بسنت: اوكي هوافق عشان بابي بس متمسك بيك بس ههرب منك😌😂
ادهم وقد التهبت عيناه من الغضب اتجه اليها وامسك زراعها وصرخ : طب بس جربي وشوفي هعمل اي فيكي
بسنت باستفزاز: هتعمل اي
ادهم: كل خير😈 واقترب منها ولم يعد يفصل بينهم سو بضع سنتيمترات
بسنت: خلاص خلاص ابعد
ادهم بهمس: اني صعيدي وعمري ما هاذيكي لاني بحبك واللي بيحب حد بيحافظ عليه بعشجك😍
بسنت: 😳 طيب وسع
ادهم: حاضر
جمال: ها يا ولاد ها يا بسنت اي رايك
بسنت😳: موافقه
امير😉: لا دا انتي واقعه اول مره تكوني مطيعه ومش تعملي مقلب ف عريسك
بسنت: انا بقول امشي كرامتي احسن والم بقيه جبهتي اللي طارت😂👊🏻
امير: لا خليكي عشان عاوز اتكلم عن خطيبتي
بسنت😉: اتفضل
امير : بحبها اوي يا جدعان وهي اه لسانها طويل بس بعشقها طب انا اتقدملها ازاي هي يا ترا بتحبني
اسراء: الف مبروك يا بسنت استاذن انا بقي
وما كادت ان تخرج الا وان احدهم قد امسك يدها ونظر لها نظره عشق
اسراءبحزن: امير كدا ميصحش انت مرتبط واوعي ايدك
امير: اها مرتبط والشرع حلل اربعه😉😌😂
اسراء😒: طب ونا مالي انا يوم ما اتجوز حد يبقي مفيش غيري ف حياته
امير: هو انا قولتلك انتي
نظرت بسنت اللي صديقتها ولكن كيف تكمل خطتها وصديقتها علي وشك البكاء
بسنت : اسراء امير.....
امير: هو انا مينفعش اكمل الخطه غير لما تبوظيها يا اخره صبري واحد وبيشاكس مراته يا حشريه
اسراء: هه؟؟
امير: هو اي اللي هه طب بحبك طااه 😉😍
اغمي علي اسراء
بسنت 😂😂😂😂 هموت من كلمه اغمي عليكي قومي يا اختي
ادهم : ناس بتتكسف
بسنت:😏 مش موافقه
افاقت اسراء بعد ان قرب منها امير ووضع البرفان امام انفها
ادهم : عمي لو سمحت ممكن كتب الكتاب انهارده
بسنت: ي بني انت دماغك دي اي مش موافقه لا يعني لا😒
ادهم : هو دخول الحمام زي خروجه امير اطلب الماذون
بسنت: شايف يا بابا
جمال: جالك اللي يشكمك 😂😂
بسنت : ونتي يا ماما
هند : جاك الموت يا تارك الصلاه😂
بسنت: ميرو حبيبي قول لا عشان اخلي اسراء توافق
اسراء: ونتي مالك بيا انا موافق... احيه عكيت انا صح
امير : لا دا انتي قولتي الكلام الصح
المضبوط 😉
اسراء: بسنت لمي اخوكي
بسنت : اقنعيه الاول انه يرفض ال بتاع دا
ادهم : انا بتاع يا عمي طيب اصلا الاهم راي العروسه انا ماشي يا جماعه بتمنالك كل خير يا بسنت
بسنت بسرعه : استني ... بحبك
ادهم : جولتي اي
بسنت: مع السلامه
ادهم : بت اتعدلي 👿
بسنت : تيب 😂
جمال : ربنا يسعدكم يا رب
بسنت: والكليه؟
ادهم : اي دخل دا بالموضوع
بسنت: اصل انا بقرا من الروايات ان الصعيدي
بيلبس اسود ف اسود وواسع وبيقعد مراته ف البيت
ادهم : الله يخربيت الروايات اللي اكلت عجلك يا بعيده😑 لا يا ختي هتروحي وتتعلمي حجج بس الهدوم بقي نلبس فساتين تنسي البناطيل والشورت الجينز والبلوزه .دي😁 وتتحجبي
بسنت: شايف يا بابا مش عاوزني البس لبسي دا 😁( الله اخير هلبس الحجاب)
جمال : ومالو يا حببتي جوزك وبراحته
بسنت بدراما: والله انتم جيبني من الشارع😁
ادهم : طب يلا بينا يا عروسه
بسنت : علي فين 🤔
ادهم : نجيب الشبكه والماذون والفرح بعد الامتحانات ها يا عمي
جمال : موافق طبعا
هند : لولولولولولي💍👑💃🏻💃🏻
مبروك يا حبيبه ماما
امير: طب ونا
اسراء: اهلي مش هنا هما ف كندا
وهيرجعو السنه الجايه
امير: نعم يا اختي اومال التليفون اخترعوه ليه
اسراء بضحك: والله عال هتتقدملي ف التليفون
امير: يعني استني سنه تكوني اتشقطي مني
اسراء : طب نتختطب ع ما اهلي يرجعو بس تتصل بابا وتقوله
امير: اشطا انا احب كدا
ذهبوا لاختيار المجوهرات واتصل امير بوالد اسراء واخبره عبر برنامج ال imo لكي يري عريس ابنته وزوجها المستقبلي واسلوبه وطريقته ونظرته العاشقه لابنته فوافق ابيها
وتمت الخطبه بنجاح في اليوم التالي اتجهو نحو حلوان بعد ان تم كتب كتاب ادهم &بسنت حيث الجامعه الان لم يتبقي سوي 3 اشهر علي الامتحان
في السكن
بسنت : يلا يا اسراء هنتاخر ع المحاضره
اسراء: ع المحاضره برضوا ولا حبيب القلب
بسنت : اخرسی یا حیوانه وبعدی جوزی ع سنه الله ورسوله
اسراء:ايوه يا عم ماشيه معاكي
بسنت : اهو القر دا اللي جابناا لورا😂😂👊🏻
اسراء وهي تشير علي يدها : اقر اي يا ماما انا مخطوبه
بسنت : طب يلا عشان مش نتاخر
اسراء : يلا
بعدما انتهوا من تجهيز انفسهم اتجهوا اللي الاسفل
بسنت : اسراء تعالي نمشي مش عاوزة اركب اصلا السكن مش بعيد عن الكليه
اسراء: تمام يلا
وهم في الطريق يسيرون احدهم امسك بكتف بسنت استدارت لتعرف من ولكن وجدت فتاه جميله
بسنت:نعم!
اسراء: نعم!حضرتك تعرفينا
..: هاي انا ميرنا ف كليه اثار كنت حبيبه ادهم وجايه احذرك منو لان جه ومثل عليا الحب ونا صدقته وبعدها...
بسنت : اخرسي انا ادهم جوزي ونتي اكيد واحده غيرانه وعاوزه توقعي ما بينا
ميرنا: هو لحق يلعب بدماغك مهو انا كمان كان كاتب كتابه عليا😏
بسنت وقد رات ادهم يسير مع مازن : ادهم
مييرنا : ايوه ادهم
.:نعم يا بسنت ...اي دا ميرنا
بسنت : انت تعرفها !
ادهم : اها كانت خطيبتي
ميرنا: زي ما قولتلك
ادهم :انا مش فاهم حاجه
بسنت وهي تتمالك نفسها : تمام انتي واحده عاوزة تفسدي ما بينا ونتي كنتي خطيبته مش مراته زي ما بتقولي واكيد في حكايه خلته يسيبك ف انتي جايه تخربي علاقتنا ونا مش هسمحلك بكدا لاني واثقه فيه تمام وقدامك حلين يا تمشي بكرامتك يا تقري الفتحه ع روحك
ميرنا : سلام باي يا دومي وفرت هاربه من تلك التي تستشيط غضبا
ادهم : بسنت دا...
بسنت : عارفه انها كدابه واكملت بعتاب: بس ان انت تيجي تطلب ايدي ونتكلم كل يوم ومش تقولي ع ماضيك غير انك اشتغلت ع نفسك ونك كنت يتيم ونك مش تحكيلي عنها دا وجعني منك واكملت بغضب: متكالمنيش خالص ومش هسامحك
ادهم : والله كنت هقولك انهارده عنها حتي اسالي مازن حتي هي اصلا اللي طلبت تنفصل عشان...
بسنت : مش عاوزه اعرف يلا يا اسراء
ادهم :.يا بسنت اسمعي تعي اهنه
اسراء:: ادهم سببها تهدي متخفش بسنت مش هتسيبك هي بتحبك
بسنت : اسراء يلا👊🏻😡
اسراء: حاضر جايه
اتجه كل منهم الي المحاضره وطوال هذه الفتره كان هناك عقلا مغيبب عن الواقع احقا هل يمكن ان تتركه تلك القطه المشاكسه نعم اعترف في نفسه يعشقها رغم كل ما بينهم من معارك واشتباكات ولكن تخيل انها قد توجعت بسببه هذا يؤلمه وتذكر حينما كانت تدافع عنه امام تلك الحمقاء وهي تثق فيه ثقه عمياء لو انت اخري لكانت صدقت تلك الحرباء
مازن بهمس: ركز يا زميلي فاضل شهر ع الامتحان والدكتور لو شافك متنح كدا هيسقطك ف الماده
انتبه الي كلام صديقه ثم الي الدكتور
انتهت المحاضره ثم اتجه هو وصديقه الي الكفتريا...
#الحلقة_الأخيرة
عند بسنت
اسراء: واخيرا فاضل شهر والترم دا يخلص
بسنت : يا رب ما يخلص
اسراء: ما خلاص بقي يا ست الحسن والجمال دا انتي قلبك اسود اوي😅
بسنت : اسراء مش بهزر انتي عارفه يعني اي مش اعرف غير منها امال انا ابقي اي بالنسبي له المفروض اي حاجه لازم اعرفها ونا كماان اي كبيره او صغيره او غلطه هقولهاله
ادم : بسنت
بسنت : مين حضرتك تعرفني
مد لها يده فسلمت عليه رد مجامله
ادم : طب انا ..
ادهم : بساااانت
بسنت : يا نعم !
صفعها كف علي خدها امام الجميع
اسراء: انت متخلف هو في راجل يمد ايدو ع ست دا ميبقاش راجل ع فكره
نظرت اليه بصدمه وانكسار وسحبت يد صديقتها وخرجت من الكليه
مازن : اي اللي هببته دا
ادهم وقد ادرك ما فعله بسبب تلك الغيره التي اعمت عيناه تحدث بندم وتوهان ينظر الي الفراغ التي كانت تقف فيه : مش عارف
مازن : بروح اهلك😠 انت بتستعبط هي عملت اي
ادهم وقد نظر الي ادم ولكمه لكمه اوقعته ارضا : انت مين وعاوز اي
ادم : اني بن امك وابوك يا خوي يا باي ايدك جامده جوي
ادهم : ادم ! انت ازاي وعمك
مازن : اول مره اشوف تؤام مش شبه بعض
ادم : عمك مات يا ادهم وقبل ما يموت كتب الوصيه دي ووطالب منك السماح ودي كل املاك ابوي اللي سرجها
ادهم : وحشتني احتضن اخوه واخيرا قد عادت الامور علي طبيعتها اخيرا احدا من عائلته سيكون معه في فرحه ولكن اوه لا اللعنه نعت نفسه لقد ضربها من الصعب ان تسامحه
ابتعد عن ادم
ادهم : ونت تعرف بسنت منين
ادم: بنت عمي جمال اللي هرب من جدي عشان يتجوز حببته مامت بسنت
ادهم : يعني عمك عرفني يعني بسنت بت عمي
ادم : ايوه وهو كان بيتصل بيا بعد ما جدي مات ونت مشيت وعمك اخدني عشان اشتغل ف الاول اتزليت كتير بس هربت منه وللاسف جبني تاني وحبسني ف الاسطبل لوحدي
ف عز الليل كنت نايم مع الحصان بس عمك جمال كان ديما ع تواصل معايا وكان بيجي اسيوط من غير ما حد ينتبه وكان بيعوضني وكان بيجبلي لعب اغلبها مسدسات طلبت من عمك الله يرحمه اتعلم ووافج بس جالي اني هعمل معاه الاول وبعدين اذاكر وكنت بذاكر ساعه بس بعد ما كان بيسبني واحمد الله جبت 60% وروحت كليه شرطه ودلوقتي ف 3 كليه
ادهم : ياااه دا انت استحملت كتير اوي ونا اللي كنت فاكر اني تعبت عشان مش معايا اهلي وكنت اقوات بحس باكتئاب دايما بس خلاص بقينا مع بعض يا اخويا ومحدش هيفرقنا وكله تمام وان كان ع عمك ف انا مسامحه ب
مازن : من لقي احبابه نسي اصحابه😉
ادم: بس انت كمان اخويا يا مازن
ادهم : بس يا حيوان انتي اخويا وصحبي يا ميزو
مازن : هتعمل اي طيب ف مراتك اللي ضربتها دي
ادم : بس لا بتغير جوي انت يا ادهم يا بن امي
ادهم : دا انت لسه حسابك معايا انت ازاي تعرف انها مراتي وتسلم عليها عادي كدا
ادم : لا وحياتك معنتش نافع وشي اتشلفط
ادهم : تستاهل المهم بقي اناا هحاول اتصل بيها يلا سلام ادم روح مع مازن السكن لان هروح مشوار وجي
مازن : اوعي يكون اللي ف بالي يا بن الاسيوطي
ادهم بخبث : ايوه هو اللي ف بالك يا اسكندراني بس اطلع منها وخد ادم وهوني يلا مع السلامه
مازن: سلام يا زميلي
😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎
میرنا: ااا ادهم انت ایه اللی جابک
ادهم بهدوء: ونتي اي خلاكي تروحي لبسنت وتكدبي عليها انتي بتفهمي ولا بني ادمه اصلا مش انتي اللي نويتي تسبيني عشان ابن عمك اللي من الامارات
ميرنا: افهمني يا ادهم انا لما طلبت منك تبعد مش عشان كدا انا بحبك بس بابا قالي ان لازم العب بيك اهو نتسلي كنت اه ف الاول بتسلي بس والله بحبك وحبيتك بعدها انا اسفه سامحني
ادهم : تمام انا هسامحك عشان انتي كان ملعوب ف دماغك بس الزمي حدودك انتي بتكلمي راجل متجوز وبحب مراتي جوي ومش هخونها ابدا ومش هسمح لوحده تقولي بحبك غيرها وبالذات واحده زيك سلام 😏
واياكي تفكري تاذيها او حتي تيجي جمبنا
ميرنا: للدرجاتي بتحبها
ادهم : بحبها! اني بعشجها😏
ميرنا : ربنا يسعدكم يا رب بتمنلكم الخير ديما
انا طول عمري اعرف ان الراجل بيحب مراته بس انت بتحبها اوي بتمنلكم حياه سعيده وهبعد عن طريقكم واسفه يا ادهم ع كل اللي عملته معاك 😇
ادهم : ولا يهمك ربنا يسعدك يا رب وان احتاجتي اي حاجه انا اخوكي
ميرنا : تمام يا ادهم سلام
ادهم : سلام
اتجهت الي حيث وجهتها وانقلب السحر علي الساحر اردت كسره من البدايه ف احبته وكسرته ف ابتعد واحب غيرها وكسرها هذه هي الحياه( كما تدين تدان)
اخذ هاتفه واتصل علي احدي الارقام ولكن اتضح ان من يريد الاتصال به وضع رقمه علي القائمه السوداء
اادهم : هتسمحيني يعني هتسمحيني
ظل هذا الحال طوال الشهر الاخير ف الجامعه هو يتصل بها وهي تتجاهله وهو يذهب للجامعه لرؤيتها يشتاق اليها وهي تتحاشي النظر اليه كم يود رفع راسها اليه لرؤيت عينها التي تسحرانه
انتهي هذا الشهر وانتهت الامتحانات مع محاولات ادهم الفاشله في الاعتذار منها ولكن هي لم تستسلم
جاء الان موعد الزفاف
اسراء: هتعملي اي
بسنت : عادي هكسره
اسراء: ازاي
بسنت : بكره تشوفي
💜💜💜💜💜💜💜💜💜
في اليوم التالي
ادهم : الو ايوه يا اسراء انتم فين انا وصلت للبيوتي سينتر
اسراء: ادهم بسنت هربت
ادهم : ازاي
اسراء: والله ما اعرف سبتها من خمس دقايق عشان اكلم امير لانك اتخارت دخلت مش لقتها
ادهم : تمام يبقي مبعدتش سلام
....ادم ومازن انزلوا وروحو مع امير واسراء القاعه وانا هجيب العفشه دي وهاجي😌😎😏
مازن : براحه يا صاحبي
ادم : اهدي يا بن امي
ادهم : انزلو
💜💜💜💜💜💜💜💜
كانت تجلس علي الشاطئ( القاعه والبيوتي سنتر ف اسكندريه مش القاهره بيت ادهم ف اسكندريه) وتراقب الامواج
..: مش عيب يا هانم عروسه تهرب يوم فرحها الناس هتجول اي؟...
#الخاتمة
كانت تجلس علي الشاطئ( القاعه والبيوتي سنتر ف اسكندريه مش القاهره بيت ادهم ف اسكندريه) وتراقب الامواج
..: مش عيب يا هانم عروسه تهرب يوم فرحها الناس هتجول اي؟
بسنت :هتقول انها هربت بسبب افعاله ومخه الصعيدي دا وقله اهتمامه
ادهم :بحبك !♥
بسنت بغيره : انت ازاي اصلا متقوليش ع ست هانم ميرنا دي
ادهم : بحبك !♥
وكانه كان يريد اضعافها بهذه الكلمه وقد نجح توردت وجنتيها باللون الاحمر ونظرت اللي قدميها ثم اللي منظر البحر وهي تسمع له ! عن تلك ميرنا وعمه واخوه وانه ابن عمها وهي قد اندهشت يا الهي الهذا الحد الدنيا صغيره :) ابن عمها وحبيبها وزوجها ♥ هذا الذي كانت تراه دائما ف احلامها قبل الالتقاء به ولكنها كانت تره هو ولكن دون ان تري وجهه كان ياتيها ويقول لها انها له وانه ابن عمها ولكنها لم تصدق فلم تكن تعلم شئ عن عائله ابيها سوي االاسم فقط
:)
بسنت : ادهم
ادهم: روحه وعقله وجلبه من جوه ♥
بسنت : يلا بينا ع القاعه ولا اي غيرت رايك عشان هربت
اددهم : هو دا كلام اصلا هتتعاقبي ع هروبك دا بس بعدين مش دلوجت يلا
فتح لها باب السياره وقال: اتفضلي يا اميرتي
ركبت بجانبه واتخذو طريقهم متوجهين نحو القاعه
رقصو سلو علي بعض الاغاني
ثم رقصو علي مهرجان الذي بالفيديوو وكانت بسنت واصدقائها بالجامعه وقامو بتقطيع التورته واطعمها ادهم وهي ايضا انتهي الفرح وذهبو ا اللي عش الزوجيه
ادهم : يلا عشان نصلي
صلو وانتهو وقرا ادهم ايات ليبارك الله لهم زواجهم
بسنت : اي.؟
ادهم : وقت العقاب
بسنت : ادهم !
ادهم : هششش
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
امير: يا ربي فاضل لسه 6 شهور والله حرام
اسراء: احسن 😅👊🏻
امير: عادي هشوفلي مزه
اسراء :جرب بس وشووف هخلي وشك الجميل دا شبه الشوارع
امير: اسفين يا شبح👊🏻😂😂
اسراء: تقبلته
هكذا هي ايامهم سعيده
بعد سنه
تم كتب كتاب اسراء وامير وتم الفرح
واصبح لدي بسنت وادهم مالك وملك تؤام
ادم اتجوز سلسبيل اخت نسمه وحبها
اكرم اتجوز نسمه حب عمره
ومازن اتجوز الاخت الثالثه حقا احبها منذ ان راها وهي تحضر الغداء لابيها عندما كان يعمل عنده واحبها نعم انها بسمه الرقيقه💜
تم بحمد الله
نوفيلا احببته رجلا احببته صعيدي
لازم نحط ثقه عمياء ف اللي نحبهم يمكن دا يخليهم يغيروا اتجاههم لما يلاقوا مننا الثقه دي الثقه بتغير حاجات كتيير😍👌🏻 اهم حاجه اعرفوا ان الدنيا بتدور وكما تدين تدان وبلاش اللعب بالقلبوب لانو صعب اوي ف علاجه💔 حبوا بعض باحترام وحافظوا علي بعض كونوا امان لبعض الثقه الثقه الثقه دا الغرض من النوفيلا♥
دمتم سالمين...
أدخلوا واعملوا متابعة لصفحتي عليها كل الروايات بمنتهي السهوله من هنا 👇 ❤️ 👇
تعليقات
إرسال تعليق