القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشقت صعيديه بقلم رنا احمد عماد حصريه وجديده وكامله جميع الفصول

رواية عشقت صعيديه بقلم رنا احمد عماد حصريه وجديده وكامله جميع الفصول 


في قصر الجوهري....

في غرفه سيف ..

كان يستيقظ من نومه بانزعاج شديد من صوت المنبه ليغلقه بغيظ شديد.

/اوووف استغفر الله العظيم يارب يارب توب عليا من الصحيان بدري ده اشحال أن مكنش شغال في شركتنا اقوم اصلي وانزل أفطر ده الواحد هفتان من امبارح ...

(سيف الجوهري شخصيه جميله ومرحه بعشق الاكل أكثر من اي شي اخر في الحياه يعمل مهندس في شركه الجوهري).....

في المطبخ ...

كانت تقف عاليه وهي تعد الفطار فهي من ربتهم ويعتبرونها في مقام والدتتهم لتنفزع بغيظ من سيف الذي دائما يتعمد اخافتها .

غاليه بغيظ شديد/جرا ايه ي واد انت هو مفيش فايده في الي بتعمله فيا ده انا كبرت ي ابني مبقتش حمل كده .

سيف بغمزه ومرح وهو يأكل بشراهه/ههههه جرا ي لولو ده انتي لسه شباب .

عاليه بغيظ شديد/استني ي طفس هنحط الفطار وناكل كلنا .

سيف بجوع وتزمر /ي ستي حرام عليكي جعان ده انا مكالتش من امبارح .

عاليه بغيظ شديد/ي نهارك أسود كل الاكل الي كالته ده ومكالتش ده انت متعشي ب كيلو ممبار ي مفجوع .

سيف بغيظ /خمسه عليا وانتي بتسمي ده اكل ي اختي اكمني خاسس اليومين دول .

عاليه وهي تمسكه بغيظ /ماهو ده الي هيشلني بتودي الاكل ده كله فين وانت عامل زي خله السنان وبعدين بطل بقا كلام زمان جدك صاحي اطلع صحي اخواتك يلا .

سيف وهو يأكل بنهم /هما البهوات لسه مصحوش طبعا ماهي تكيه.

عاليه بابتسامه /ادهم في صاله التدريب من الصبح مشاء الله ميفوتش صلاه الفجر ومن ساعتها وهو بيدرب .

سيف بغيظ/يبقا مفيش غيرهم الكفار .

عاليه بابتسامه /علشان كده ي حبيبي روحي صحي اركان وكينان .

سيف بفزع وصراخ



نعم ي اختي اصحي مين اركان انتي عايزه ابو الغضب ده ياكلني بقولك سبيه هو هيصحا لوحده وكينان باشا سبيه الست الطاهره الشريفه صافيناز كان بيتذعلها حفله علي قناه التت تلاقي الباشا سهر جنبها طول الليل هي البلد خربت من شويه .

صلاح الجوهري بصرامه وهو يخبط عصاه أرضا /روح صحي اخواتك ي سيف .

سيف بغيظ وخوف /حاضر ي جدي ربنا علي الظالم والمفتري بقولك ايه ي عاليه لو حصلي حاجه ابقي فرقي الفرخه دي علي روحي .

صلاح بتنهيده /اها والله العيال دول تعبوني ي عاليه .

عاليه بجديه /العيال ده لازم يتجوزه ي صلاح بيه دول معدين ال 30سنه والشاب من دول لما بيتاخر عن الجواز استغفر الله العظيم بيبدا يتجه الحرام .

صلاح بجديه /علشان كده لازم يتجوزوا بنات اعمامهم .

عاليه بابتسامه/عين العقل ي صلاح بيه وانا هفتح الموضوع ده قدامهم واساعدك تتكلم معاهم .

من امام غرفه اركان .

كان يقف سيف بارتجاف وخوف ..

/يارب يجعلنا كلامنا خفيف عليه يارب .

ليسير الي الداخل حتي يقف بجانبه سريره ليتحدث بهمس ..

/اركان اركان كوكو قوم ي حبيبي علشان الفطار كوكو.

لينقض عليه اركان ليصرخ بفزع هيستري .

/اقسم بالله ماليش علاقه ده جدك هو الي قالي اصحيك من النوم انا ماليش دعوه والله .

اركان ببرود وهو ينظر إليه نظره ناريه ويلكمه بغضب/الي سمعته ده صح ولا كنت بحلم .

سيف بفزع وصراخ/اقسم بالله صح جدك عايزك تفطر ده عادي ي عني مش حاجه ضد الطبيعه .

اركان بغضب جحيمي/انا مش بتكلم علي كده يالا علي كوكو دي كوكو دي قسما بالله لو نطقتها تاني لبلعك لسانك الحلو ده فاهم يلا غوور .

سيف وهي يسرع للهارج بغيظ شديد/طيب ي كوكو .

اركان بغضب جحيمي/بس لما انزلك تحت ي حيوان كوكو ال غبي  .

(اركان الجوهري شخصيه عصبيه ومجنونه مبيحبش يتكلم كتير بيحب الي قدامه يسمع وينفذ بالحرف منظر القتل احلا منظر بيحب يشوفه ومتعود عليه واسهل حاجه عنده القتل علشان يريح دماغه يعمل ظابط في المخابرات الجميع يهابه بشده )..

في غرفه كينان .

كان يدفع سيف الباب بغيظ ليزفز من ذلك النائم لايشعر باي شي حوله يقسم أن لو احترق القصر لن يشعر بأي شي .

سيف بغيظ وحده/كينان انت ي زفت الله يحرقكم

الاكل زمانه برد قوم يالا .

كينان بنعاس وهمس /اه عليكي ي صافيناز قلبي وسطك الهزه منه بترميني يمين وشمال يمين وشمال .

سيف بغيظ شديد /ده انا الي هرميك من الشباك ده لو مقومتش دلوقتي .

كينان بغيظ وهو يزيح الغطاء /ي ساتر يارب الواحد يحلم ب صافيناز ويصحا يلاقي في وشه اشكال مايعلم بيها الا ربنا.

سيف بغيظ /معلش ي سي مهند قوم ي اخويا جدك قالب الدنيا علشان نفطر .

كينان بغمزه ومرح/ياه ي واد ي سيف نفسي في واحده تصحيني من النوم وتجبلي الفطار هنا في السرير وتقولي ي كيكو ياه .

سيف بغيظ شديد/فيه علي فكره .

كينان بحماس /فين بجد .

سيف بغيظ/في مستشفي المجانين قوم يلا جاتكم الهم انا هنزل اشوف العاقل الي فينا .

(كينان الجوهري شخصيه جميله ومرحه جدا يعشق صافيناز يرا دائما أن المراه مهمتها أن تسعد الرجل فقط يعمل ظابط في مكافحه الاداب وفي نفس اللحظه هو من يساعد علي انتشار الرزيله في البلد بيقحم نفسه دائما في المشاكل )..

في صاله التدريب...

كان يتدرب ادهم بعنف شديد فهو يرغب دائما ان يكون في لياقيه بدنيه عاليه .

سيف بابتسامه /صباح الفل ي كبير .

ادهم بابتسامه وهو ياخذ أنفاسه /صباح الفل ي سيف هههه ايه الي في وشك ده .

سيف بغيظ /لا ابدا ده اركان اخويا حبيبي كان بيصبح عليا مفيش حاجه يلا علشان نفطر .

ادهم بابتسامه/يلا ل حسن عندي بليل سفر ل اسبانيا ولازم انام كويس .

سيف بابتسامه /ي باشا ده احسن كابتن في مصر الطائره بتطير معاك لوحدها اصلا .

ادهم بضحك /ههههه الله يخربيت قرك استرها يارب يلا بينا علشان منتاخرش علي جدك .

(ادهم الجوهري الاخ الاكبر ل احفاد الجوهري يعمل طيار شخصيه هادئه وعاقله يحكم عقله في كل شي يعتبرونه الحضن الدافئ لهم متتدين وعلي خلق كبير)....

في الصعيد ....

في منزل العمده هارون...

في غرفه ما ..

كانوا يجلسون الفتيات يخبزون الخبز الفلاحي ويتحدثون ..

هند بغضب شديد/ هو فيه ايه عاد انتي ي ست نور هو انا كنت الخدامه بتاعتكم متقومي تساعديني جرا ايه .

نور بغيظ وعي تغلق الروايه الرومانسيه التي تقرأها /واه عاد حرام عليكي ي بت ابوي كان لسه البطل هيعترف البطله بحبه فصلتيني .

زينه وهي تتضع العيش بجانبها بابتسامه عذبه /هيعترف عاد بحبه والله ي بت ي نور انتي هتقعي علي جدور رقبتك بالوهم الي انتي عايشه فيه ده .

هند بغيظ شديد/قوليلها قالي ل اختك الهبله اسمعي اسمعي من اختك .

زينه بجديه وتقه وكأنها تتحدث في شي مهم /اسمعي ي بت ي نور الحب والكلام الفاضي ده مالوش لازمه واصل الحكمه بتقول قلب الراجل في معدته يعني تملي بطنه بالوزه والبطه كده هيقلب بطه بلدي معاكي .

هند بغيظ وهي تتدفعها /هي دي الحكمه ي اختي ي ام كرش كل همك علي بطنك تعملي الوكل وتكليه ل حالك جاتكم الهم .

هنيه بضحك وهي تفتعل حركات راقصه /ههههه والله عاد انتوا فاهمين الرجاله غلط ولا كلام حلو ولا وكل دلع ي عني ترقصيله تلبسله كده حاجه احمر واخضر كده ي عني .

هند بغضب وغيظ /طبعا ي غازيه ي ام وسط سايب هو أنتي فالحه غير في كده قله حياه اسمعي ي بت انتي وهي بلا رجاله بلا جواز بلا كلام فارغ الرجاله دول مبيعملوش حاجه في حياتهم غير انهم يذلو المره ويستعبدوها فاهمين اوعا قلبكم يحن ل جنس راجل هتشوفوا الويل علي يدي انا اختكم الكبيره وافهم اكتر منيكم .

حليمه خالتهم بغيظ شديد/ي مرارري عليكم قاعدين تحكوا ومعملتوش حاجه واصل اعمل فيكم ايه عاد يلا خلينا نخلصوا قبل الضهر ..

(هند و هنيه و نور و زينه أشقاء أبناء كامل الجوهري  فيصادف القدر وهم صغيرين أن يتوفا والدهم ووالدتتهم في حادث سير لتترجا حليمه صلاح الجوهري أن يترك بنات اختها معاها خصوصا انها قد حرمت من الإنجاب ليارف صلاح بها ليتكرههم يعيشوا معاها ومعاه زوجها الحاج هارون الذي رباهم كابنائه فكان يتابعهم صلاح دائما ويتكفل بمصاريف أحفاده ولكن يشاء القدر ليجمع بين جميع احفاد الجوهري 🤫🤫🤫🤫....

في قصر الجوهري ....

كانوا يجلسون الاربعه علي مائده الافطار بجاذبيتهم ووسامتهم الطاغيه ف احفاد الجوهري للوسامه عنوان ....

عاليه وهي تحط الطعام بغيظ /بقولكم ايه انا خلاص تعبت من الخدمه اتجوزوا بقا وهاتوا الي يخدموكم ولا انتوا هتفضلوا كده .

سيف بغمزه ومرح /جرا ايه ي عاليه انتي هتتجوزي ولا ايه.

صلاح بجديه وثقه /لا مش عاليه انتوا الي المفروض تتجوزه كفايه اوي كده اظن مفيش داعي لكل ده .

ادهم بابتسامه هادئه /ايه ي جدي هو حضرتك عايز تخلص مننا ولا ايه.

صلاح بجديه وصرامه/لا ي ابن محمد بي اظن الجواز نص الدين مش كده ولا ايه ي شيخ ادهم .

ادهم بابتسامه/اولا ي جدي انا مش شيخ انا يدوب ملتزم شيخ دي كبيره عليا اوي أنا مش قدها ثانيا أن مقولتش حاجه انا بس عايز افهم .

اركان بحده /هو انا ليه ي جدي شامم حاجه مش مريحه .

صلاح بحده /قصدك ايه ي سي اركان .

كينان بابتسامه/اركان ميقصدش ي جدي بس ي ريت حضرتك تفهمنا .

صلاح بجديه وصرامه/فيه أن يكره أن شاء الله بنات عمكم كمال الله يرحمه هيجوا هنا الفيلا.

ادهم بقلق شديد/ازي بس ي جدي هيقعدوا معانا هنا ده حرام ل هما هيبقوا براحتهم ولا احنا.

كينان بابتسامه/القصر كبير ي ادهم ومهما كان دول بنات عمنا ي عني عرضنا واكيد هنخافظ عليهم .

سيف بابتسامه /طبعا المهم يكونوا طباخين شاطرين وانا هشيلهم في عنيا .

اركان بسخرية وغضب /اسكتوا انتوا علشان انتوا علي نياتكم انا فهمت ايه أن شاء الله انا واخواتي آخرنا بنات ابنك الفلاحين الجاهله دول ندبس فيهم.

ادهم بغضب شديد/اركان .

صلاح بغضب جحيمي/اللزم حدودك ي اركان انا عارف انا بعمل ايه كويس والي قولت عليه هيتنفذ ومش عايز نقاش ي ابن محمد البنات هيوصلوا بكره وعلي الله اشوف حد فيكم بيعترض . 


2=عشقت صعيديه ❤️❤️ (احفاد الجوهري 🤫🤫).

رنا احمد عماد ✍️✍️✍️✍️.

بارت 2...

في الصعيد ....

في منزل العمده هارون..

كانوا يجلسون وهم تحل عليهم الصدمه ممايسمعون .

حليمه بغيظ /جرا ايه منك ليه كالتوا سد الحنك ولا ايه.

هند بغضب شديد/ واه عاد انتي بتتكلمي جاد ي خالتي .

حليمه بغيظ/لا بهزر ي روح خالتك طبعا بتكلم جاد.

نور بخجل وارتباك/بس احنا ي خالتي منعرفوش ولاد عمنا دول خالص .

حليمه بابتسامه /هتعرفوهم ي بتي وصدقوني محدش يحافظ عليكم قديهم .

هند بغضب/لا الحديد ده مش هيحصل واصل جدي يقول الي يقوله بس احنا مش هتكون بيعه وشرواه ل حد هما فين ولاد عمي دول الا لما فكروا يسألوا علينا ولا مره واحده دلوقتي لما جدي فكر يجوز البهلوات بتاعتوه جاي للجواري مش كده .

حليمه بغضب جحيمي/اخرس ي بت قطع لسانك قسما بالله متفتحي بوقك بكلمه واحده لقطع خبرك عايزه جدك بعد ماترجيته بسببكم تتربوا معايا السنين ده كله يجي يلومني دلوقتي ويقولي معرفتش تربي ي حليمه ده انا اقطع خبرك .

زينه بجديه/اهدي عاد ي خالتي مش كده هند متقصدش وبعدين كده الموضوع فعلا يربك ي عني احنا بقالنا كتير مشوفنهمش .

حليمه بجديه /وايه المشكله مخبراش ي بتي افهمي ولاد عمكم متعلمين ومتنورين ي عني هيفهموهم زين  مش هتحسوا معاهم بغربه واصل وبعدين ماكل واحد بيفكر يتجوز واحده بيروح يطلبها علي سنه الله ورسوله وبعدين يعرفوا بعض زين  .

هنيه بضحك ومرح /ههههه واحنا هنقي علي اساس ايه ي خالتي ولا هنعمل قرعه .

نور بضحك /ههههه يحزك ي بت ي هنيه دايما بخفه دمك تروقي الحال.

حليمه بابتسامه /لا مش كده ي ام لسان جدكم اخترلكم خلاص نور هتتجوز ادهم عاقل وراسي زيها أما انتي ي هنيه هتتجوزي كينان مدلع زيك وفرفوش كده زيك أما انتي ي زينه ههههه فتخدي الطفس الي فيهم كيفك كده مفيش في حياته غير الوكل أما انتي بقا ي ام اربعه وأربعين وقعتي مع الي مجبتهوش ولاده هيعرف يربيكي ويكسرك اركان .

نور بخجل وارتباك/فعلا ي خالتي أدهم فكراه كان دايما خجول ويعرف ربنا .

زينه بضحك /ههههه والواد سيف ده فكراه برضك كان طفس كان يجي ميخليش لقمه لحد يأكلها .

هنيه بضحك/ ههههه أما كينان فكراه برضك كان واد عينه زايغه مفيش واحده كانت تعدي غير لما يعاكسها .

نور بابتسامه /وانتي ي هند مش فكره اركان .

لتتالا الدموع في عيناها وهي تتذكر عندما دفن عشقه بداخل قلبها وأصبحت بلا مشاعر .

فلاش باك.

في جنينه منزل هارون ...

كانت تقف هند صاحبه ال 15عشر عاما وهي تمسك بيدها تلك الورده لتتوقف قدمها عند سمعته يتحدث في الهاتف .

(ي روحي هو انا عندي اعز منك طبعا هتجوزك ي حبيبتي ونعيش مع بعض احلا ايام وانا كمان بعشقك ي سمسمه )..

كانت تلك الكلمات كالخنجر الذي يطعن قلبها بلا رحمه لتفيق علي كلمات حليمه بتحزير لتمسك عيناها سريعا لتمثل القوه ..

حليمه بحده /انا بحزرك ي هند انك تكوني السبب في أن جدك يلموني علي تربيتكم كل السنين دي فاهمه .

هند بتوعد للقادم بالاسواء وهدوء مريب /متقلقيش ي خالتي مش هفتح لوفي بكلمه واحده...

في قصر الجوهري..

في غرفه ادهم ..

ادهم بغيظ /ممكن تهدأ بقا كفايه اوي طوله لسانك علي جدك زودتيها ي اركان .

اركان بغضب جحيمي/انتوا عايزين تتجنونوني صح احنا عاملين زي البنات الي ابوها خايف عليها تبور ايه الهبل الي بيحصل ده .

كينان بزفر /وايه المشكله ي كينان لو ربنا كاتب لينا الجواز منهم يبقا نصيبنا كده ي اخويا .

سيف بجديه /وبعدين مش يمكن يكونوا كويسين ونعيش معاهم حياه جميله ي اركان .

اركان بغضب جحيمي/ايه ده مشاء الله ايه الحكمه الي نزلت عليكم دي خلاص بقيت انا المشكله والعاصي في وسطكم .

ادهم بحده /ممكن تسكت بقا وتراعي أن موجود وسطكم انا بجد مش فاهمك انت بالذات ملكش في البنات ولا الكلام ده زي الزباله دول .

كينان وسيف بابتسامه /تشكر ي كبير .

ادهم بابتسامه/افهم بقا مش يمكن العروسه دي تكون كويسه وتصون اسمك وشرفك وتكون سندك ي اركان .

كينان بسخرية ومرح /يلهوي حمامه سلام ي ادهم .

سيف بضحك /ههههه .

اركان بحده /اخرس يالا انت وهو .

ادهم بابتسامه/طب خلينا كده نتكلم بجد انتوا ايه موصفاتكم في البنات الي عايزين ترتبطوا بيهم انا عن نفسي انتوا عارفين ميهمنيش غير أنها تكون ملتزمه وعارفه ربنا انت بقا ي سيف .

سيف بمرح وخبث /انتوا عارفين تعملي بس البطه والوزه وانا هخليها تتدلع .

ادهم بابتسامه/ههههه يخربيت بطنك دي الي مودياك في داهيه وانت ي كينان .

كينان بابتسامه/انا بقا تعملني زي سي السيد كده ترقصلي وتددلعني وتقولي ي سي كينان تعال ي سي كينان خد .

ادهم بقرف وغيظ /لا ي شيخ ماتقول عايز جاريه احسن .

كينان بغمزه وخبث /الله مش هتبقا مراتي حلالي ي شيخ ادهم  وربنا محلالي كل حاجه معاها .

سيف بضحك /هههههه طبعا اركان معروف تقعد زي الحاجه الي قاعده إليها تسمع وتنفذ الكلام بالحرف بدل متاخد طلقه تجيب أجلها .

اركان بجديه /اول مره تقول كلمه صح هي الستان اتخلقت علشان كده تنفذ من غير مانفتح بوقها حجمها مش اكتر من كده المهم انا لازم اروح الادراه عندي شغل .

سيف بجديه /وانا كمان لازم تروح الشركه عندي اجتماع مهم .

كينان بجديه /وانا لازم اروح القسم .

ادهم بابتسامه/وانا هسافر رحله ل اسبانيا أن شاء الله هيكون هنا علي الليل كده .

اركان بابتسامه /ترجع بالسلامه ي ادهم .

كينان وسيف بابتسامه/ربنا يستر طريقك ي ادهم .

في منزل العمده هارون....

كانت تجلس هند وهي تنظر إليهم بغيظ ف زينه كانت تجلس وفي تاكل بشراهه أما هنيه كانت ترقص علي اللانغام الصاخبه أما نور فكانت تجلس بهدوء حالمه فيما سيحدث .

هند بحده /هنيه أطفئ الزفت ده عايز نتحدد مع بعض شويه .

هنيه وهي ترقص باندماج /لسه مخلصتش ي هند .

هند بغضب شديد/قولتلك اطفيه عايزين نتحددوا .

زينه وهي تأكل ببرود /فيه ايه عاد ي هند مالك .

هندبغضب /انا معرفش انتوا كيف وفقتوا علي الحديد الفارغ ده .

نور بجديه /واه وفيها ايه ي هند احنا بنات وميسرنا للجواز ودول ولاد عمنا اهلنا وناسنا .

هنيه بجديه /انتي مش شايفه انك مزودها شويه ي خيتي .

هند بغضب شديد/لا مش مزودها ي زينه دول كل واحد فيهم مركز ومتعلمين علام عالي ي عني مش هيبقوا شيفنا غير جواري ليهم وانا متاكده أن جدكم غاصب عليهم الجوازه دي انا مش عيزاكم تكونوا رخاص ي بنات ابوي .

نور بقلق شديد/ليه بتقوليه كده ي هند .

زينه بقلق /أكده خوفتينا ي هند .

هند وهي تبتسم بانتصار ل نجاح مخطاطها /علشان كده لما نروح مع جدكم صدرولهم الوش الخشب وسيبوا الباقي عليا اني ....

في الاداره ....

كان يسير اركان الداخل فقد طلبه اللواء جلال ليطرق الباب لياذن إليه بالدخول .

جلال بحده /كده ي اركان تخلص عليهم كلهم بالشكل ده .

اركان ببرود /هما الي اضطروني ل كده سعادتك انت عارف اني ماليش خلق وبصراحه حتي أنهم يعيشوا مسجونين خساره فيهم بعد كل الي عملوه في الشباب بس تجاره الزفت المخدرات ومتنساش أنهم من رجاله سليم الشناوي .

جلال بجديه /اركان لو هتفضل حاطط سليم المنشاوي هدف قدامك هتخسر..

اركان وهو يطرق المكتب بحده /هفضل وراءه لحد اخر يوم في عمري الكلب الي زي ده نهايته لازم تكون السجن وعلي ايدي انا عن اذن سعادتك انا رايح مكتبي  .

في القسم ....

كان يجلس كينان وهو يتابع التلفاز باندماج وضحك ليسبر إليه المخبر فضل .

فضل بجديه /كينان باشا جلنا بلاغ أن في حاله تلبس علي الطريق .

كينان بغيظ /حاجه تستاهل ولا اي كلمه .

فضل بحماس/تستاهل جوي ي باشا ده قليل لو مترقيت فيها ده الواد والبت خربينها علي الاخر .

كينان بغيظ وهو يجمع اشياءه /عارف ي فضل لو رحت بعد ده كله لقيتها واحده بترضع ابنها هعمل فيك ايه يلا .

في شركه الطيران التي يعمل بها ادهم .

كان يقف ادهم وهو يغض بصره ويستغفر الله علي مظهر المضيفات ليسرع سريعا الي غرفه القياده ليشمئز من ذلك المظهر فكان تجلس سيده كبيره اجنبيه في السن مع شاب صغير في وضع غير لائق .

ادهم بغضب شديد/لو سمحتم احنا مش في اوضه النوم هنا ي ريت تحترم نفسك انا مش عارف ايه الي بتعمله ده واهلك ازي سيبينك كده .

الشاب بغضب /وانت مالك امك انت بتتحشر ليه .

كانت لكمه ادهم هي الفيصل جعلته يردد الجهه الأخري ليتحدث ادهم بغضب شديد.

/اسمع ي ابني مشوفش المنظر الوسخ ده تاني لحد مانوصل اسبانيا طول مانا الي سايق الطائره احنا معانا اروح ناس مش عايز ربنا يغضب علينا ويعاقبنا بسببك .

في شركه الجوهري ....

كان يجلس سيف في مكتبه وهو بدون بعض الملفات الهامه وكالعادة يجلس بيده الطعام لتتحدث منه السكرتيره ..

منه بابتسامه /سيف بيه الوفد علي وصول خلاص كل شي جاهز .

سيف وهو يلمح الموظفين وهم يحملون علب البيتزا والكريب ليبتسم /منه ده ميعاد غداء الموظفين مش كده .

منه بابتسامه /ايوه ي افندم .

سيف بابتسامه وحماس/انا جاي اتغدا معاكم اصلي مفطرتش كويس .

في الشارع ..

كان يقف كينان وهو يراقب ذلك المشهد الغير لائق بحماس لينقض علي ذلك الشاب وتلك الفتاه الذين يقبلون بعضهم البعض.

كينان بغيظ وحده /انزلي ي سي روميو انت والي معاك كده عينك عينك كده في الشارع مفيش بوليس اداب في البلد ولا ايه.

الفتاه وعي تلطم في خديها بدموع /ي نهار اسود بوليس اداب ي فضيحتك ي سماح ي فضيحتك ي سماح ي فضيحتك.

كينان بغيظ /لا ي شيخه خايفه دلوقتي ومخوفتيش وانتي وهو بتعملوه القرف ده .

الشاب برجاء وتوسل/ارجوك افهمي حضرتك شاب زي واكيد هتقدر احنا مش زي مانت فاهم احنا ولاد ناس بس للاسف ابوها مش مراعي اي حاجه ورفضني لاني علي قد حالي وعايز يفرق بينا واحنا بنحب بعض والله .

فضل بتأثر/ده حالهم يصعب علي الكافر ي باشا .

كينان بخبث ومكر /طب انا عايز اشوف ابوها ده .

في الصعيد .

في منزل العمده هارون ...

كان يجلس صلاح وهو يبتسم بحنين وحب لحفيداته الاربعه التي يتمتعون ب جمال لا مثيل له .

صلاح بابتسامه وحنان /مشاء الله زي القمر ي بنات .

نور بابتسامه/تسلم ي جدي .

حليمه بابتسامه/ربنا يجمعك بيهم علي خير ي حاج صلاح .

صلاح بابتسامه /تسلمي ي حليمه ي زين مربيتي .

زينه بمرح وغمزه/بقولك ايه عاد ي جدي اعملك بطابع محمره كده تستاهل بوقك.

صلاح بضحك /هههههه يخربيتك ي بت عمال تزغطيني من ساعه مجيت فكرتني بالواد سيف .

هنيه بابتسامه/هو احنا عندنا اغلا منيك ي جدي .

صلاح بابتسامه/طب يلا بقا ي حبايب جدكم علشان نسافروا قبل اليل.

لينصدموا من مظهر هند .

حليمه بحده وغيظ /ايه ي بت الي لبساه ده ي قليله الحياه .

هند بحده وغيظ /واه عاد ي خالتي مش لازما نليق بالبهوات بتوع مصر وبعدين انا خلاص هكون علي ذمه راجل.

صلاح بحده /انا عارف أن انتي بالذات مش هتجبيها ل بر طول عمرك كده .

نور بقلق شديد/خلاص عاد ي جدي هو احنا هنروحه فين ي عني هنركب العربيه علي القصر عدل وهناك هنتصرفوا .

صلاح بغضب /اول ماهتندخلي هتلبس اللبس الي يليق بيكم اللبس الي متعودين علي ايه فيه رجاله تاني موجودين في البيت غير اركان فاهمه ي بت .

هندبغيظ وتوعد /فاهمه ي جدي فاهمه جوي .

عند المعلم عبده الجزار...

كان ينظر كينان أرضا بذعر فكان معلق من قدميه في المحل وبجانبه ذلك الشاب .

عبده بغضب /اللهم صلي على النبي ده انتوا ليلتكم سوداء بقا بنت الحاج عبده تتجوز المعفن ده هو انا ياض مش رفضتك قبل كده كام مره فاكر ي عني لما تجبلي واحد تاني معاك ال ي عني هقتنع ده أهبل منك .

كينان بغيظ وسخرية/شكرا ي حاج عبده بس لو سمحت تتديني وانا ماشي اتنين كيلو ممبار الواد سيف أصله بيموت فيه .

ليستغل كينان انشغال المعلم ليبعث رساله سريعا الي اركان .

في قصر الجوهري 🤫🤫🤫🤫.

كانوا يقفون الفتيات بانبهار في كل شي في القصر يبدوا عليه الفخامه والرقي .

هنيه بابتسامه وسعاده /ي ابووي احنا هنعيش اهنه .

زينه بابتسامه /اهي دي العيشه مش البلد والجاموس والقرف .

نور بابتسامه/لي مكان هيبقا جنه لو اتحلا ب ذكر الله .

صلاح بابتسامه/ونعم بالله ي بنتي تعالوا معايا علشان تشوفوا الجناح الي هتقعدوا فيه .

الفتيات بسعاده وحماس /يلا ي جدي .

كانت تقف هند لتلمح تلك الصوره التي يجتمعوه بها الاربعه لتقترب منها لتقع عيناها عليه ب تركيز.

/ياه ي اركان مشي الزمن وهيتحقق الي كنت بحلم بيه بس صدقني دي هتكون جوازات الجحيم الي هتعيش فيه ومش بس انت وأخواتك كمان لاني مش هقبل أن اخواتي ينجرحوه زي مانا انجرحت .....



3=عشقت صعيديه ❤️❤️ احفاد الجوهري 🤫🤫🤫.


رنا احمد عماد ✍️✍️✍️✍️.


بارت 3.


في محل عبده ...


كانوا يجتمعون الماره علي ذلك المشهد .


عبده بغيظ /ده انا هعمل عليكم شوربه النهارده هشفيكم واسلخكم واقطعكم هنا.


كينان بغيظ /ي عم روح ملقتش الي احنا تعمل علينا شوربه ده احنا 3/4عضم شوف كرشك ده الي مدلل في الأرض .


الجميع بضحك /ههههه .


عبده بغضب وهو يمسك الساطور /وربنا ل شرحك .


كينان بخوف وقلق/ابوس ايدك بس نتفاهم .


عبده بغضب شديد/انا معنديش تفاهم ي اخويا انا عندي تسيح دم .


كينان بزفر وغيظ وهو يحدث الشاب /عجبك كده ي اخويا كان لازم تصعب عليا واتحمق عليك واعمل فيها الدكر اهو اخواتي هيجوا ياخدوني مشفي ملقتش الا بنت جزار وتحبها مافي مهن كتير لازم ي عني المهنه الي تودي الاخره دي .


عبده بغضب/انتوا بتحكوا فيه ايه.


كينان بغيظ وسخرية/وانت مالك بتشوف حساناتنا قبل مانموت بس بالله عليك بالراحه وانت بتدبح .


اركان بغضب جحيمي وهو يرا منظر أخيه ليشهر مسدسه ليرتعب الجميع منه .


/كينان انت ايه الي عمله فيه ده ي راجل ي مجنون ده انا هوديك في ستين داهيه ده ظابط .


عبده بحده وغيظ/لا سعادتك احنا مبيهمناش وبعدين هو الي دخل نفسه في الي مالوش فيه انا مش هجوز البت للمعفن ده انا حر .


كينان بغيظ شديد وصراخ /ي راجل اتقي الله ده انت مشوفتش الواد هو وبيبوس البت والبت مبسوطه علي الاخر كانوا صعبوا عليك حرام عليك ي شيخ .


اركان بغضب وغيظ /ايه الي بتقوله ده الله يخربيتك .


عبده بغضب شديد وهو يمسك السكين/حلال الله واكبر .


اركان وهو يضرب عدد طلقات نارية بغضب/اسمع ي راجل انت انت شكلك كده بوق الي الفاضي ومتعافي من الي انت فيه بس كل الناس ربنا قادر يغنيها وانت الي فيه ده قادر ربنا ياخده متن في لحظه واحده الفلوس مش كل حاجه لو الشاب ده فعلا كويس جوزه بنتك علشان بعد كده مش هتلوم الي نفسك .


في قصر الجوهري......


في جناح الفتيات ....


كانوا يجلسون بانبهار وسعاده بذلك المكان الفخم .


نور بابتسامه/القصر حلو اوي بجد .


زينه بسعاده /طبعا ي بتي أنني فكراه زي العشه الي كنا فيها .


هنيه وهي تطنط علي السرير بضحك /ههههه السرير ده حلو جوي جوي.


نور بابتسامه/بصراحه القصر روحه حلوه اول مدهلته حاسيت كده بحب ودفا جواه.


هند بغضب/انا بقي غيرك ي نور حاسيت بخنقه وكان حد اخد روحي وسحبها .


زينه بغيظ وزفر /ليه بس كده ي هند أن شاء الله خير .


هنيه بابتسامه/انا حاسه ان شاء الله هنشوف ايام حلوه جوي جوي في البيت ده .


نور بابتسامه/وانا زيك ي هنيه والله.


هند بحده /انتوا عايزين تجننوني مش كده مالكم ملهوفين كده زي ماتكونوا دايبن فيهم دوب اسمعي انتي وهي انتوا تنفذوا كلامي بالحرف الواحد الرجاله دول عايزين الشده مش عايزين الست الي تعملهم فيها امينه ساعتها هيعملوكم كيف الجواري واحنا منعرفهومش زين ولا نعرف ايه طباعهم مش يمكن يطلعوا لسانهم طويل ولا يدهم طويله واحنا مش هنكون ليهم عبيد فاهمني انا اختكم الكبيره وافهم اكتر منيكم اياكم واحده فيكم تسلم نفسها لواحد منهم فاهمين .


نور بقلق شديد/اللي تشوفيه ي هند بس أن شاء الله ربنا هيخيب ظننا ويطلعوا رجاله يصوننا .


زينه بجديه/يارب ي نور يارب .


عاليه بابتسامه حنونه /اهلا اهلا ب عرايس ولادي .


نور بابتسامه/اتفضلي مين حضرتك .


عاليه بابتسامه/انا عاليه الي مربايه ادهم وأركان وكينان وسيف وعايشه معاهم ومع صلاح بيه طول عمري.


هند بسخرية ووقاحه/مش محتاجه عاد انك تقويلي كل ده انتي من الاخر ي عني الشغاله .


هنيه بحده /هند .


صلاح بحده وغيظ/لا مش الشغاله ي هند عاليه هي ست البيت ده حتي في وجودكم هي الكل في الكل هنا وكلمتها بتمشي علي الكبير والصغير .


عاليه بابتسامه حنونه/انا مش زعلانه ي صلاح بيه اتفضل انت لما البنات تجهز علشان ننزل للعشاء علشان .


نور بابتسامه وهمس /بقولك ايه ي خالتي احنا ي عني لمواخذه مجبناش خلاجات كتيره معانا فيعني تعالي معانا شوف ايه الي ينفع ي عني ننزل بيه .


عاليه بابتسامه وهي تفتح الدولاب لينصدموا من كميه الفساتين المزخرفه المعلقه والجزم والشنط وكل شي يحتاجونه .


زينه بصدمه /ي ابووووي ايه الحاجات دي كلها .


هنيه بابتسامه/واه ي بت ي زينه ده اكبر من اوضه ام سميحه الي كنا بنشتري منهم العبايات .


نور بابتسامه/هو كل ده لينا احنا .


عاليه بابتسامه حنونه/ايوه ي بتي هو احنا عندنا اعز منكم دانتوا حفيدات الجوهري العرائس الحلوين الي نوروا القصر دي اقل حاجه تليق بيكم .


هند بغضب/وده كله ليه عاد حد اقلكم أننا معندناش خلاجات خلي صلاح بيه يوفر الحاجات دي لحاله احنا معانا خلاجتنا .


نور بغيظ وهمس/خلاجات ايه ي ام خلاجات انتي شايفه اللبس ده حلو كيف عايزنا نقبلهم بالعبايات السوداء دي .


زينه بغيظ /ده كده يطفشوا منينا .


هنيه بغيظ /ومش بس كده هيقولوا علينا جاهله وفلاحين ي هند .


هند بحده/الي يقوله يقوله مش من أوله هنلبس علي كيفهم عجبهم أكده اهلا وسهلا مش عجابهم بالسلامه المركب الي تودي واحنا مش هتنزل غير بالعبايات ي ست نور وأشوف مين فيكم هتعترض .


في الاسفل ...


أمام القصر ....


كان يخرج كينان من سياره اركان بغيظ .


/ماخلاص بقا ي اركان هي اول مره ي عني .


اركان بغضب وهو يغلق باب السياره بعنف /ماهي المصيبه أنها مش اول مره ومفيش فايده فيك ايه الي ودااك ل راجل ايه الي حشرك اصلا .


كينان بغيظ وعصبيه/بصراحه الولد والبنت صعبوا عليا اوي ي اركان شكلهم بيحبوا بعض اوي والغبي ابوها فلوس ايه دي الي بيفرق بينهم بسببها بصراحه مقدرتش احوش نفسي اني اشوفه واتكلم معاه واديك شفت غباءه .


ادهم بابتسامه/ايه مالكم صوتكم عالي ليه .


اركان بابتسامه /مفيش حاجه ي ادهم حمد لله على السلامه ي اخويا .


كينان بابتسامه/حمد لله على السلامه ي ادهم .


ادهم بابتسامه وحنان /الله يسلمكم يلا بقا علشان اتاخرنا علي جدك .


سيف بارتباك وقلق /بقولكم ايه انا اخوكم صح اقفوا جنبي ابوس ايديكم جدي هيعملني كفته .


ادهم بقلق/ليه عملت ايه.


سيف بغيظ /معلش بصراحه كده كان فيه وفد النهارده يتتمم صفقه مهمه اوي الشركه وبعيد عنكم دبتها في الاكل ونمت ولسه صاحي دلوقتي والبهوات مقدروش يستنوني ل حد ماصحا دول كلهم 9ساعات .


اركان بغيظ شديد/لا تصدق معندهمش حق .


سيف بغيظ /انا بقول كده برضه علشان كده لو فضلوا يتحيلوا علي جدي علشان يتمموا الصفقه مش هوافق .


اركان بغضب جحيمي وهو يشهر سلاحه ليختبي سيف سريعا خلف ادهم ليمسك كينان اركان بضحك شديد .


/يتحيلوا علي مين يلا انت مش هترتاح لما اديك رصاصه تريحنا منك خالص واهو ننقذ مصر من المجاعة الي هتدخل عليها بسببك .


في فيلا سليم المنشاوي ....


كان يقف وهو يمسك صوره اركان بيده بغيظ وتوعد فمنذ أن أضعه اركان داخل رأسه فأصبح لا يستطيع أن يدخل شحنه مخدرات واحده الي البلد حقا يود القصاص من ذلك اللعين ليشعر بمن تقف خلفه ليتحدث بتوعد مريب.


/انتي السبب لولاكي كنت قتلته من زمان وارتحت لكن عارف أن روحك فيه .


فيروز بحده وغيظ /صدقني اخرته هيكون موته بس لما اجيبه مذلول هنا واحقق هدف مهم اوي كان نفسي احققه من زمان .


سليم بحده وغيظ/انتي ليه مش قادره تنسيه ي فيروز ليه .


فيروز بغضب جحيمي وغيظ /عمري مهقدر أنساه ي سليم اركان رفضني فاهم ي عني ايه رفضني وانا ل كل رجاله العالم كانوا يتمنوا اشاره واحده مني أنا مش هرتاح ولا ههدا الا لما ادمر حياه اركان مش بس هو هو وأخواته الي هما اغلا حاجه في حياته .


في جناح الفتيات ...


كانت ترقد نور وهي تمثل التعب الشديد لتتحدث بغيظ .


/ربنا يسامحك ي هند ي اختي هتخليني اكدب .


زينه بغيظ وزفر/هند ايه الحنان ده ي بت ابوي عيب كده .


هنيه بغيظ /احنا لازما ننزل ي بنت ابوي جدك كده هيزعل .


هند بغيظ /قولتلكم اكتموا عاد انا عارفه انا بعمل ايه ي غلط عيزينهم يقولوه من اولها كده جروا علينا اسكتي انتي وهي لما نشوف ايه الي هيحصل .


في جناح الشباب ....


كانوا يرتدون ملابسهم استعداد للنزول الي العشاء لتسير عاليه الي الداخل بابتسامه حنونه .


سيف بالم شديد في بطنه /اه بطني بتتقطع.


عاليه بابتسامه/مساء الخير ي حبايبي .


الشباب بابتسامه /مساء النور ي داده .


سيف بلهفه /ها ي داده عامله اكل ايه علي العشاء .


ادهم بغيظ /ي بني ده انت لسه بتصرخ دلوقتي من الوجع اتهد بقا .


سيف بغيظ /مش هاكل ي ادهم بسال بس .


كينان بضحك /ههههه لا ي شيخ .


عاليه بابتسامه/لا عامله وليمه مش هتصدقها .


اركان بابتسامه /ايه ي داده انتي هتحتفلي بينا النهارده ولا ايه.


عاليه بخبث ومكر /بصراحه الوليمه دي مش علشانكم دول علشان بنات عمكم العرائس الحلوين الي نورنا النهارده .


اركان بغيظ وتوعد /الله هما شرفوا اهلا وسهلا .


كينان بلهفه /بقولك ايه ي داده انتي شوفتيهم صح ها شكلهم ايه حلوين وجسمهم بقا سمبتبك كده ولا ايه.


ادهم بغضب جحيمي أفزع الجميع /كينان احترم نفسك فاهم ولا لا الي بتتكلم عنهم دول بنات عمك وهيبقوا زوجات اخواتك ي عني لم لسانك وعنيك ده بدل ماقلعهم فاهم ولا لا .


كينان بأسف واعتزار/عندك حق ي ادهم انا اسف اوعدك اني مش هتكلم كده تاني ..


عاليه بابتسامه/ايوه صحيح جدكم بيقولكم البسوا كويس طبعا مش ب حريه زي الاول علشان البنات .


اركان بخبث ومكر/انا عن نفسي هنزل كده .


ادهم بغيظ /تنزل كده أن شاء الله تيشيرت بحمالات وشورت فوق الركبه اركان بلاس كلام فاضي الحاجات دي مفيهاش هزار .


اركان وهو يتجه للاسفل بغيظ /والله انا راجل وانا حر البس الي انا عايزه هما بقا لو خايفين اوي علي نفسهم من الفتنه يريت ياكلوا في مكان تاني او ميورناش وشوهم اصلا يبقا احسن .


ادهم بغيظ /استغفر الله العظيم يارب وسعادتكم هتنزلوا بايه أن شاء الله.


سيف بابتسامه/لا هننزل مستورين أن شاء الله احنا محترمين .


كينان بابتسامه/متخافش ي ادهم .


ادهم بغيظ وسخريه /مخفش ازي واخوكم الكبير نزلي بشورت انتوا أن شاء الله هتنزلو بالبوكسر .


كينان وسيف بضحك /هههههههه .


في الاسفل ...


علي مائده العشاء ..


كان يترأس صلاح كالعاده الطاوله لينظر الي الشباب الذين بدوا بالتوافد ليرسل عاليه باستعجال للفتيات .


صلاح بحده وغيظ/ايه ده ي اركان انت مش عارف أن بنات عمك اهنه.


اركان بغيظ وتوعد/عارف ومش فارق معايا انا راجل اقعد براحتي أن شاء الله عريان .


صلاح بغضب /مفيش فايده فيك ربنا يهديك ي شيخ .


عاليه بقلق /صلاح بيه نور تعبانه جوي.


صلاح بفزع /نور مالها .


عاليه بقلق /بتصرخ من بطنها وشكلها تعبان .


صلاح بقلق/ادهم تعال اطمن علي بنت عمك الي هتكون مرائتك .


ادهم بابتسامه وسعاده /نور هو انا هتجوز نور .


صلاح بابتسامه/أن شاء الله ي ولدي انت نور و كينان هنيه وسيف زينه وأركان هند تعال معايا يلا ي كينان انت وسيف وأركان .


اركان وهو يأكل ببرود /اركان مبيروحش لحد اد ادهم ادهم مالك سرحت فيه ايه.


ادهم بخجل شديد من ذاته لتفكيره بها /مفيش حاجه مفيش انا طالع.


كينان بغمزه ومرح/مفيش ي ابو الادهيم ده فيه وفيه يلا ي سيف نشوف عرايسنا احنا كمان .


سيف وهو يأكل بشراهه /استنا طيب اخد معايا سندوتش .


اركان بتوعد وغيظ/اه والله والسنين مرت ي هند ورجعتيلي في الاخر جيتي في ملعبي طول عمرك زي الحيه وانا بقا الي هعرف اقطع راس الحيه دي .


في الاعلي ...


في جناح الفتيات ...


كان يجلس صلاح بقلق بجانب نور التي تمثل التعب بحرافيه لكنها كانت تانب ذاتها علي سماع كلام هند .


صلاح بقلق/الدكتور هيكون هنا حالا ي قلب جدك .


نور بارتباك /ها لا ي جدي مش مستاهل واصل انا هبقا زينه أن شاء الله.


صلاح بابتسامه/تعال ي ادهم ي ابني .


عند سماع اسمه لم نعلم لماذا خفق قلبها بشده كالطبول تتذكره خجله وارتباطه عندما كان يتحدث معاها ليسير الي الداخل وهو يضع رأسه أرضا باستيحاء .


/الف سلامه عليكي ي بت عمي .


نور بابتسامه وصوت رقيق /الله يسلمك ي ابن عمي .


يالله ما ذلك الصوت الملائكي هل تلك الحوريه بتلك الصوت الرقيق ستكون زوجتي حقا ي ادهم كما تمنيت .


هنيه بابتسامه/كيفك ي كينان ي ابن عمي .


كينان بابتسامه/هنيه صح لسه صوتك متغيرش من وانتي صغيره كويس انك لسه فكراني .


هنيه بغيظ /واه عاد فكراك زين جوي هو انت كنت فيه بت في البلد تعدي لما تعاكسها.


كينان بغمزه ساحره /استري عليا ربنا يستر عليكي .


هنيه بضحك /ههههه ماشي .


زينه بابتسامه /كيفك ي سيف .


سيف بابتسامه/ايه ده انتي فكراني .


زينه بابتسامه /الصراحه لا بس عرفتك زين من الساندوتش الي في ايدك اصل أن زيك كده اعشق الوكل .


سيف بغمزه ومرح /اللهم صلي على النبي ده احنا هنتفق سواء قوليلي ايه اكتر اكله بتحبيها .


هند بغيظ شديد/جرا ايه ي اخويا متقولها بتاكلي كام مره في اليوم احسن بقولكم ايه عاد انتوا مش سلمتم وشوفتوهم يلا بالسلامه طريقكم اخضر عايزين ننام احنا جاين من سفر طويل مش ناقصين وجع راس .


ادهم وهو يسير الي الخارج بابتسامه /الف سلامه عليكي ي نور يلا ي كينان يلا ي سيف.


نور بابتسامه وسعاده /الله يسلمك من كل شر ي ابن عمي .


هند بغيظ /لا ي شيخه .


عاليه بابتسامه/هند انزلي تحت المطبخ هتلاقي صينيه كبيره عليها اكل هاتيها علشان تتعشوا .


زينه بجوع شديد /اه ي هند انا جعانه اوي .


سيف بابتسامه وحماس/وانا كمان جعان والله .


كينان بابتسامه/مشاء الله مجمع الا لما وفق هي مين البنت الي هبت فينا زي الوبور دي ي جدي .


صلاح بابتسامه وخبث /دي هند الي هتكون مرات اخوكم اركان .


سيف بضحك /ههههه اركان انت بتضحي بيها ولا ايه ي جدي .


كينان بضحك /دي تقول عليها ي رحمن ي رحيم.


صلاح بخبث ومكر /لا وانت الصادق ده اخوكم الي هيشوف معاها الويل .


كانت تسير الي الاسفل لتقع عيناها عليه وهو يأكل ببرود طاغي حقا كما تخيلته بوسامته جاذبيته التي لم تختلف عن الماضي عيناه الذي أسرتها للسنوات لتستعيد ثابتها لتسير الي المطبخ بتجاهل شديد له ليتحدث بسخرية واستفزاز/ايه ي خليفه مش تسلم علي ابن عمك بقالي كتير مشوفتكش ي صاحبي هههه.


هند بغيظ شديد من ذلك الاسم الذي يلقبها إياه من وهي صغيره لتتحدث بغضب شديد .


/مليون مره قولتلك بطل تقولي خليفه دي صوح .


اركان بخبث ومكر/وانا دائما تقولك أنه لائق اوي عليكي بصراحه هند ده يتقال ل بنت وانا بصراحه مش شايفك بنت اصلا ي خليفه .


هند بغيظ شديد وتوعد /اللعب لسه هيبتدي ي اركان خليك فاكر زين اني مش هند العيله الصغيره بتاع زمان .


اركان بغضب/لا شكلك متغيرتيش عن زمان لسه بنار زي مانتي انا سمعتك وانتي بتتطولي لسانك علي اخواتي فوق بس مردتش اطلع اقطع لسانك استني بس لما تبقي علي ذمتي هتشوفي جحيم اركان الجوهري علي حق .


هند بغيظ شديد/مش هيحصل ي اركان مش هسلم نفسي ليك ابدا .


اركان بسخرية واستفزاز/مش محتاج اصلا كفايه عيونك دي الا لسه بيبوصولي ب عشق زي زمان انت اصلا مسلمالي نفسك من زمان اوووووي ولسه .... 



4=عشقت صعيديه ❤️❤️

احفاد الجوهري 🤫🤫🤫🤫.

رنا احمد عماد ✍️✍️✍️✍️.

بارت 4...

في فيلا الجوهري ..

جناح الفتيات ...

كانت تسير هند بغيظ شديد وتوعد له فدائما يقصف حصونها ويتمتع بكونه عاشقه له وهي تحمل بيدها صينيه الطعام ليبتسم صلاح بخبث ليعلم أنها تقابلت مع اركان .

هند بغيظ/هو انتوا لسه هنه اتفضلوا بقا علشان ناكل ولا ناوين تأكلوا معانا كمان .

سيف بابتسامه/والله لو هتوكلونا معندناش مانع .

صلاح بابتسامه/يلا ي سيف انت وكينان علشان بنات عمكم يرتاحوا يلا .

نور بقلق شديد/فيكي ايه عاد ي هند مالك .

هند بغضب جحيمي /مفيش انا مش عايزه الجوازه دي .

نور بفزع /ي نهار اسود انتي بتقويلي ايه ي خيتي .

زينه بغيظ /هند انت اتجنيتي ولا ايه.

هنيه بهدوء /هند ي خيتي اعقلي كده ايه الي حوصل .

نور بغمزه ومرح /انتي شوفتي اركان .

هند بغيظ شديد/شوفته ويرتني مشوفته البعيد حرق دمي كعادته .

زينه بضحك /هههههه انتي وهو كده شاكلكم عاملين زي القط والفار.

نور بهدؤء وعقل /هند ي خيتي اعقلي كده ربنا يهديكي مش يمكن تحبوا بعض وتبقوا اجمل زوجين.

هند بغيظ شديد/اجمل زوجين انا ومين اركان ده انا الود ودي اقطعه باسناني كده .

عاليه بابتسامه وهي تتدخل بالمشروبات /مين ده الي عايزه تقطعيه اركان حرام عليكي ي شيخه ده قمر .

هند بغيظ شديد/قمر بالستر ده أيامه الي جايه سوداء معايا ي خالتي .

عاليه بابتسامه حنونه/طب جهزوا نفسكم بقا علشان بكره هتخرجوا مع عرسانكم علشان تنقوا عفشكم والشبكه والدهب ولبسكم وكل حاجه تصبحوا علي خير.

هند بغيظ شديد/اسمعوني زين الضحك والدلع الي شوفته من شويه ده يخف فاهمين ولا لا قولتلكم مليون مره مش عايزنهم يحسوا أن احنا مدلقوين عليهم كده .

نور بابتسامه وسعاده/بس بصراحه ي خيتي هما باين عليهم محترمين جوي مشاء الله علي ادهم مرفعش عينه في واحده فينا.

زينه بابتسامه وضحك /ههههه أما الواد سيف بقا عبيط كل همه في كرشه وبس ي عني هننبسط مع بعض .

هنيه بابتسامه/والواد كينان عينه زيغا صحيح بس انا هطلع عينه لو بس كده ولا كده .

هند بغضب وغيظ وهمس/أما بقا اركان فالي بيني وبينه عمره سنين وطول السنين دي انا الي أتوجعت ولسه بيستقوا عليا بس الدور عليك ي اركان ..

في جناح الشباب..

كان يجلس اركان وعلي ووجه ابتسامه انتصار حقا يسعد كثيرا عندما يقوم باستفزازها فدائما وهي صغيره تفتعل إليه المشاكل مع جده ليصبح يشعر بالغيظ والغل اتجاها لم يعلم ذلك المتهور أنها كانت تفتعل ذلك عشقا به ليتحدث بغيظ وهو ينظر إليهم ليرا كل واحدا منهم يسرح مع ذاته .

/جرا ايه ي اخويا انت وهو شوفتوا حوريات الجنه فوق مالكم مسهمين كده ليه ..

كينان بهيام وغمزه/اه ي اركان ي اخويا هو العود الي طول عمري بدور عليه عود صافيناز علي حق .

سيف بهيام وهمس /وانا كمان اخيرا لقيت الي هنتفق انا وهي علي اكله واحده ونولع الشوايه علي البطه ونطفيها سواء .

ادهم بابتسامه هادئه /انا بقا بجد ربنا رزقني بالي طول عمري بتمناها بجد هادئه ورقيقه وعارف ربنا .

اركان بغيظ شديد/ي حبايبي طب ماتقوليلولي كمان أن قلبهم قلب خصايه انتوا عايز تجننوني بالسرعه دي .

سيف بضحك /ههههه ي عم احنا بنقولك وقعنا في دبادبيهم احنا بنحكيلك .

ادهم بجديه /حتي لو الحب مجاش دلوقتي هيجي بعد الجواز وصدقوني هيكون احلا .

كينان بابتسامه/علي رايك ي ادهم .

صلاح بابتسامه/مساء الخير ي ولاد .

الشباب بابتسامه/مساء الخير ي جدي .

صلاح بجديه/بكره هتخرجوا مع عرايسكم علشان تجيبوا كل حاجتكم العفش ولبسكم وكله وطبعا الشبكه ومحدش فيكم يعترض في الشبكه علي اي حاجه يختاروها دول مهما كان حفيدات الجوهري.

اركان ببرود /انا مش فاضي للكلام ده عندي شغل كتير .

صلاح بحده /شغلك ممكن يتأجل يوم ي اركان مفيش اهم من عروستك .

اركان بغيظ شديد/قوام بقيت عروستي وبعدين خليفه ده كفايه عليه بنطلون وقميص هو كده تمام .

ادهم بحده /خليفه مين ي ابني اتقي الله انت علطول طايح في الكل كده دي مهما كانت انثي ي عني محتاجه كلام حلو .

اركان بضحك /هههههه انثي فين المستندات الي تثبت كلامك دي بت عامله زي التعبان عايزه الي يديها علي عينها .

صلاح بحده /اركان هند حفيدتي وانا مش هسمح انك تجرحها والي قولته هيتنفذ تصبحوا علي خير .

❤️❤️❤️❤️في الصباح الباكر..

في فيلا الجوهري 🤫🤫🤫🤫.

كانوا يجلسون سويا علي مائده الافطار 🍒🍒🍒.

صلاح بابتسامه حنونه /حمد لله على سلامتك ي نور ي بنتي.

نور بابتسامه/الله يسلمك ي جدي ربنا يخليك لينا .

زينه بابتسامه وسعاده /خود ي سيف سندوتش المربي ده حلو هيعجبك .

سيف بسعاده وارتياح لها /تسلم ايدك ي زينه .

ادهم بابتسامه وهو ينظر أمامه /حمد لله على السلامه ي نور .

نور بسعاده لا توصف /الله يسلمك ي ادهم .

اركان بغيظ واستفزاز /صباح الفل ي خليفه .

هند بغضب شديد/وبعدين معاك قولتلك بطل تقولي كده ي كوكو .

الا هنا وانفجر الجميع ضحكا فهم يعلمون كيف يكره اركان ذلك الاسم .

اركان بغيظ شديد/لو سمعتك بتقويلي الكلمه دي تاني هقطع لسانك فاهمه ولا ايه ايه كوكو دي شيفاني لابس الفستان قدامك .

هند بغضب/ي سلام ي عني انا الي لبسه الجلابيه قدامك وبعدين تقطع لسان مين ده انت لا عشت ولا كونت.

اركان بغضب وهو يحاول صفعها ليمسك ادهم يده بغضب /لا بقا انت زودتها اوي عايز تمد ايدك عليها وكمان في وجودنا انت اتجننت ولا ايه ي اركان .

اركان وهو ينظر إليها بغيظ لكنه يشعر حقا بسؤء ما كان سيفعله في وجود جده وأخيه الأكبر

/انا اسف ي ادهم اسف ي جدي مكنش ينفع اعمل كده في وجودكم .

ادهم بحده /ي سلام ي عني لو لوحدكم كنت هتعمل كده عادي .

اركان بغيظ وحده /لم يتقفل علينا باب واحد انا بس الي هيكون ليا زمائم الأمور لان دي مينفعش معاها الا كده.

هند بغيظ وحده /ماشي ي اركان انت فتحت باب كره عمره مهيتقفل .

صلاح بحده وغضب /بس انت وهي اسكتوا انتوا مش عاملين ليا حساب ولا ايه اتفضلوا روحوا شوفوا الي وراكم واعملوا حسابكم أن الفرح هيكون كمان يومين مفيش خطوبه ولا كلام فاضي من ده هو الفرح علطول وبعدها هبقا براتي ذمتي قدام ربنا وانتوا الي هتبقوا مسؤولين عن حياتكم ..

في أحدا محلات المجوهرات الفاخمه ...

كانوا يقفون جميعهم وهم يختارون الدهب بابتسامه وسعاده معدا كالعادة هند وأركان ..

اركان بغيظ شديد/بقولك ايه انا ورايا شغل مش فاضي الدلع الحريم ده بقالك ساعه متخلصي .

هند بغيظ شديد/ايه عاد متسربع كده ليه وانا اصلا مقولتلكش اقف معايا وبعدين مش بنقي حاجه تفتح النفس كده واتباها بيها مش كفايه حظي الاسود الي وقعني فيك .

اركان بغيظ شديد/هو بكره بس وقسما بالله هحاسبك علي كل كلمه قولتيها .

هند بخبث ومكر/هنشوف ي ابن الجوهري .

كانت تقف نور باستحياء وحيره ليقترب منها ادهم بابتسامه هادئه/تحبي اساعدك .

نور بخجل وسعاده/ياريت ده انا محتاره علي الاخر والله .

ادهم بابتسامه/بعد الشر عليكي من الحيره ي ست البنات بس كنت عايز اسالك سؤال ي نور .

نور بابتسامه/اؤمرني ي ادهم .

ادهم بابتسامه/الامر لله وحده ي نور نور انت مبسوطه معايا ي عني راضيه من قلبك ابوس ايدك ريحيني .

نور بخجل وارتباك/انت شايف ايه .

ادهم بابتسامه/شايف كل خير بس برضه لازم اتاكد .

نور بابتسامه/خلاص خليك متاكد أنه كله خير واطمن انا راضيه ومبسوطه ي ادهم .

ادهم بابتسامه وارتياح /الحمد لله طمنتي قلبي ربنا يجعلني الزوج الصالح ليكي يارب .

نور بابتسامه/ويجعلني الزوجه الصالحه ليك يارب .

سيف بابتسامه/خلاص كده ولا محتاجه حاجه تاني .

زينه بابتسامه/لا كده زين جوي ايه رايك عجبوك .

سيف بابتسامه/حلوين اوي أن شاء الله تلبسيهم في السعاده والفرح دايما .

زينه بابتسامه وسعاده/ربنا يخليك ليا ي سيف .

سيف بجوع /طب مش يلا بقا علشان ناكل انا جوعت اوي .

زينه بابتسامه وسعاده/ودي تفوتني برضه معايا سندوتشات بانيه يستهلوا بوقك .

سيف بابتسامه وحماس/هو ده الكلام ربنا ما يحرمني منك ي زينه .

زينه بابتسامه/ولا منك يارب .

كينان بابتسامه ساحره/طب بقولك ايه اختاري عقد انا شايف من العقد هيبقى تحفه وهياكل من رقبتك حته .

علي سيره رقبتها أصابها الرعب الشديد لتتذكر الحرق الغائر في رقبتها وصدرها ترا ماذا سيفعل عندما يرا ذلك التشوه بجسدها .

كينان باستغراب /هنيه هنيه مالك سرحتي في ايه لو مش عجبك خلاص .

هنيه والدموع تلمع في عيناها/لا ابدا ده حلو جوي.

كينان بقلق /مالك ي هنيه ليه الدموع دي .

هنيه بابتسامه مزيفه /ابدا اصل افتكرت امي وابويا  الله يرحمهم كان نفسي يكونوا معانا .

كينان بابتسامه ساحره/ربنا يرحمهم اطمني انا جنبك والي هقدر اعوضك عنه ومخلكيش حاسه بالحزن ده هعمله من غير مافكر.

هنيه بابتسامه حزينه /بجد ي كينان مفيش حاجه ممكن تخليك تبعد عني واصل .

كينان وهو ينظر في عيناها بهمس /فيه الموت بس .

هنيه بفزع وصراخ/الف بعد الشر عليك ي كينان .

كينان بابتسامه ساحره/تصدقي اول مره اعرف ان اسمي حلو كده .

هنيه بخجل وارتباك/واه عاد خلينا في الي احنا فيه .

من داخل محل لملابس العرائس ..

كانوا يسيرون الفتيات الي الداخل بعد ماتركوهم الشباب ليخترون مايريدونه منعا لإحراج.

نور بابتسامه وسعاده/اللبس حلو جوي جوي.

زينه بابتسامه/عندك حق ي نور انا مش عارف اختار ايه ولا ايه.

هند بحده وغيظ/كل حاجه هتختروها سوداء زي متعودين نلبس فاهمه منك ليها .

هنيه بغيظ /اسود ايه بس ي هند ي خيتي ده احنا عرائس.

نور بغيظ /عايزاهم يطفشوا منينا ي هند ده كلام ده ي خيتي .

زينه بغيظ/هتسوديها ليه ي هند عاد وبعدين انت شايفه هما بيعاملونا كيف دول شايلنا من علي الارض شيل.

هند بغيظ وتوعد /دي خطه ي بهايم مش يمكن يكون جدكم شارط عليهم الجوازاه دي مش يمكن هيحرمهم من الميراث مثلا علشان كده بيمثلوا شويه الدلع ده وبعدين يتجوزونا لحد مايخدوا كل حاجه في أيديهم وبعدين يرمونا في الشارع يعني هما هيحبونا كده علطول ايه الهبل الي انتوا فيه ده .

نور بقلق شديد/تفتكري ي هند .

زينه بارتباك وخوف /ي نهار اسود معقول .

هنيه بقلق /وانا اقول هما حنين معانا كده ليه .

نور بحزن وضيق /معقوله نكون رخاص عند جدي بالشكل ده .

هند بخبث وانتصار لنجاح مخططها/جدكم كان من امتا بيسال علينا اصلا ولا بيهتم بينا دول هما الأساس والي علي الجحر واحنا مجرد لعب بيلعبوه بيها وخلاص اسمعوا هنخلصوا من اليوم ده ولينا قاعده علشان اقولكم هنعملوا ايه بالظبط علشان مش هنكون طعم ل جدي وليهم .

في فيلا الجوهري 🤫🤫🤫.

في جناح الشباب....

كانوا يجلسون بسعاده وارتياح .

ادهم بابتسامه/شوفتوا أن ربنا كتبلنا الخير ازي فيه سعاده احسن من الي احنا فيه دي .

كينان بابتسامه/بصراحه لا ي ادهم بجد البنات كويسين جدا ومحترمين اوي .

سيف بسعاده وارتياح/بجد الموضوع في الاول كان يقلق لأننا مكناش نعرفهم ولا يعرفونا وادينا اهو بقينا احنا وهما حاسين أننا نعرف بعض من سنين  .

ادهم بابتسامه/ربنا جعل بينا موده ورحمه ي كينان علشان نقرب من بعض ونعمر الأرض بالخلفه الصالحه عقبالك ي اركان .

اركان باستغراب وغيظ /وانا لسه اتجوزت علشان أعمر الأرض واعمرها من مين من خليفه .

ادهم بابتسامه ويأس /ي شيخ ربنا يهديك يلا ننام بكره عندنا يوم طويل .

كينان بابتسامه/انا عزمت كل الي يجي في بالكم .

سيف وهو يأكل كعادته /كويس علشان انا دماغي مش مركزه .

كينان بغيظ /وانت هتركز في ايه أن شاء الله كفايه عليك الساندوتش الله يكون في عونها زينه .

في جناح الفتيات .....

كانت تحل عليهم الصدمه الشديده مما يسمعون .

نور بفزع وصراخ/انتي بتقويلي ايه ي هند عيزانا نحرمهم من حقوقهم ده ربنا يغضب علينا .

هنيه بغيظ /ايه الحديد الناسخ ده ي هند .

هند بغضب شديد/اسمعوني زين انا عيزاكم الاول تتاكدوا من الي قولته افرضوا كانت خطه كيف كاقولت يبقي ي حلوه منك ليها لما ياخدوا منكم الي هما عاوزينه هتبقوا ملكوش اي قيمه عنديهم انا مش عيزاكم تبقوا رخاص افهموا .

زينه بقلق /قصدك ي هند أن احنا نمنع نفسنا عنيهم لحد مايبان صدق نيتهم وأنهم فعلا بيحبونا مش قصدك كده .

هند بخبث ومكر/ايوه كده ساعتها هتتاكدوا إذا كان عايزينكم لنفسكم وفعلا بيحبوكم ولا لا .

نور بقلق وحزن /ي عني ايه ده انا في اليومين دول حبيت ادهم جوي معقوله يكون بيمثل.

زينه بضيق شديد/انا مش حاسه ان سيف ممكن يكون كده ابدا .

هنيه بارتباك شديد وكان قد اتيت لها الفرصه لاخفاء ذلك التشوه الذي تشعر به سيكون سبب فراقهم /هند عندها حق احنا لازما ننتاكد منيهم الاول احنا لسه برضك معرفنهومش زين.

نور بضيق شديد/ي عني انتوا شايفين كده يبقا ربنا يسهلها كم عنده .

هند وهي تحدث بخبث ومكر/ايوه كده زي ماتفقنا مش هيلمسوا منيكم شعره واحده فاهمين .

زينه بارتباك وقلق /ربنا يستر عاد .

هند وهي تحدث ذاتها بخبث ومكر/ولسه ي اركان مش هخلي اخوتك يتهنوه لحظه باخواتي وتكون نهايتهم زي كده نار فايده وجرح مبيدواش واصل ...

/لم يعلموا بمن سمع حديثهم بالكامل ليتوعد بالمزيد...



عشقت صعيديه ❤️❤️.

احفاد الجوهري 🤫🤫🤫🤫.

رنا احمد عماد ✍️✍️✍️✍️.

بارت 5...

صباحا في فيلا الجوهري ...

كان الجميع يقوم بجميع الاستعداد لذلك الفرح المنتظر ل احفاد وحفيدات الجوهري..


في جناح الشباب....

كانوا يقفون وكلا منهما يستعد لذلك لليله الهامه .


كينان بابتسامه وهو يرتدي بدلته فكان وسيما بشده .

/ايه رايكم حلوه .


ادهم بابتسامه وسعاده لإخواته الصغار /زي القمر ي حبيبي يارب تكون بدايه حياه الهناء ي حبيبي .


كينان بابتسامه وحنان /ربنا يخليك ليا ي ادهم ي سندنا في الدنيا دي .


سيف بحزن مصتنع /اه ماشي م سيف ابن البطه السوداء .


ادهم وهو يحتضنه بحب وهو يقبل رأسه /هو انا عندي اغلا منك انت ي اخر العنقود .


كينان بنعاس وغيظ /طب يريت تخلصوا فيلم الاخوه الي انتوا فيه ده وتتطفوا النور علشان عايز أنام .


ادهم بغيظ/نامت عليك الحيطه النهارده فرحك قوم كده شوف هتعمل ايه..


سيف بضحك /هههههه قوم ي اركان ده انت لليتك طويله ي اخويا الله يكون في عونك .


كينان بضحك /هههههه اه والله ربنا يسترها عليك ي اركان دي بت قويه بالشكل .


اركان بغرور وثقه /وغلاوتك انت وهو لهتشوفوا القويه دي وهي بتقويلي ي سي السيد ده انا اركان يلا .


ادهم بغيظ/طب ممكن تقوم بقا بجد عندنا حاجات كتير ده غير السفر بكره ل شرم الشيخ جدك حجزلنا اسبوع هناك .


كينان بغمزه ومرح/ايوه بقا احلا حاجه شهر العسل المياه ونعوم بقا .


سيف بابتسامه وحماس/والاكل ده هناك الأصناف لا يعلا عليها اها جريتوا ريقي.


ادهم بغيظ وسخريه/انت مشاء الله مش حارم نفسك اصلا من حاجه اصلا ناقص تاكلنا حتي في شهر العسل مبتفكرش غير في الاكل.


اركان بغمزه وخبث/امال المفروض نفكر في ايه ي شيخ ادهم .


ادهم بابتسامه هادئه وهمس/تفتكروا انكم خلاص مبقتوش في الدنيا دي لوحدكم بقا معاكم الي هتشاركم كل حاجه مشاعركم احساييكم هتحسوا أنهم جزء منكم بيفكر معاكم بيحس معاكم وبيتنفس نفس النفس لما تحس انك موجوع هو أول حد هياخدك في حضنه ويداوي الوجع ده في ثانيه واحده هتحك راسك علي المخده وانت مطمن أنه فيه حد جنبك عرفت المفروض تفكر فيه ايه ي اركان .


اركان وهو يسحب الغطاء بسخرية/ده انا هجوز خليفه ي اخويا فاكرني هتجوز هيفاء وهبي يلا أطفئ النور واتكلوا علي الله انت وهو .


ادهم بغيظ /انت مفيش فايده فيك ربنا يهديك ي شيخ يلا بينا احنا .


في جناح الفتيات....


كانوا يجلسون وكلام منهما تفكر في القادم هل سيستطعون تنفذ ذلك الاتفاق كيف كيف يكون بجوارك من تعشق وتعاند قلبك بالابتعاد عنه .


نور بقلق شديد/مش عارف ليه عاد النهارده مش مبسوطه كده ومخنوقه .


زينه بغيظ/علشان الكلام الإهبل بتاع انبارح اسمعه أنا مش موافقه علي الحديد ده ومش مقتنعه اساسا سيف ليمكن يكون كده واصل بعد ساعات سيف هيكون جوزي وانا فعلا حبيته وانا متاكده زين انك انتم حبيتوا ادهم وكينان هند بتحب اركان من زمان بس فيه حاجه مخلياها  تعانده وتستقواه عليه وعلشان كده عيزانا احنا كمان نعادي اجوزنا بسببها هي تنتقم من أركان في اخواته من خلالنا احنا .


عاليه بابتسامه حنونه/خالتكم وصلت تحت ي بنات .


الفتيات بسعاده وحماس/خالتي حليمه .


في الاسفل ...

كانت تجلس حليمه وهي تحتضنهم بحب واشتياق .


صلاح بابتسامه/ايه ي حليمه وحشوكي اوي كده .


حليمه بابتسامه/جوي جوي ي حاج صلاح دول بناتي .


نور بابتسامه/وحشتينا جوي جوي ي خالتي .


هند بضيق فهي تعلم أن وجودها سيفسد كل شي /نورتي ي خالتي .


حليمه بغيظ /بنورك ي ام لسان .


الشباب بابتسامه وترحيب /نورتي ي خاله حليمه .


حليمه بابتسامه/ اه ي ولاد كبرتوا وبقيتوا شباب يشرح القلب الف مبروك ي حبايبي امال فين اركان متستغربوش انا فكراكم زين شكلكم متغيرش واصل .


اركان بابتسامه وشياكه /موجود ي خالتي حليمه نورتي القصر .


حليمه بابتسامه/ده نورك ي حبيبي بعد اذنك ي حاج صلاح مكمن اخد البنات فوق شويه .


صلاح بابتسامه/طبعا ي حليمه البيت بيتك بس استني شويه علشان فيه كلام لازم أقوله في وجود الكل .


ادهم بابتسامه/ تحت امرك ي جدي .


صلاح بابتسامه/الامر لله ي ادهم  .


كينان بغمزه ومرح/ايه ي جدي عايز تتجوز معانا ولا ايه.


صلاح بابتسامه  /ههههه لا ي اخويا اتجوزوا انتوا بس المهم فيه كلام عايزكم تعرفوه زين بنات عمكم امانه في ايديكم وخليكم خابربين زين اني مش هسمح لاي حد فيكم أنه يهين اي واحده فيهم أو يجرحها هتلاقوني وقفلكم  .


ادهم بابتسامه عشق وهو ينظر ل نور /في عنيا ي جدي امانتك في عنيا .


كينان بابتسامه/اطمن ي جدي هنيه في عنيا الاتنين .


سيف بغمزه ومرح /انا بقا وزينه متقلقش علينا ميولنا في الطبخ واحده ههههه.


صلاح بجديه /وانت ي اركان .


اركان بثقه وغرور /تسمع الكلام وتنفذه بالحرف ساعتها هشيلها علي راسي.


هند بغيظ/ي عني ايه أن شاء الله متقولي اني هكون ليك جاريه ترقصلك كمان .


اركان بغمزه وخبث/طب مانتي هترقصيلي كده كده .


هند بغيظ وخجل /احترم نفسك عاد ايه الي بتقوله ده .


اركان بضحك /هههههه ايه ي خليفه انت طلعت بتتكسف زي البنات .


حليمه بابتسامه/يلا ي بنات علي فوق علشان نجهز حالنا  .


صلاح بابتسامه/ساعه والبنات الي هيجهزوا العرائس هيوصله .


اركان بخبث ومكر/هو خليفه محتاج كل ده ده هو وش معجون والموضوع خلص هههههه .


هند بغيظ وهمس /صدقني هنشوف مني وش تاني ي اركان وهتشوف .


في فيلا سليم المنشاوي...


كانت تقف فيروز وهي تقرا الخبر بغضب جحيمي لتتدفع الهاتف أرضا بغيظ ..


سليم بجديه /كنت متاكد اني هلاقيكي في الحاله دي .


فيروز بغضب جحيمي/بقا يرفضني انا ويتجوز الفلاحه دي الجوازه دي مش ممكن تتم ي سليم .


سليم بحده /فيروز كفايه جنان مينفعش نعمل اي حاجه دلوقتي تفتح العيون علينا احنا تجار مخدرات ي حبيبتي مش مهندسين .


فيروز بدموع وصراخ /سليم انا فيه نار بتحرق في قلبي الجوازه دي مش ممكن تتم اتصرف اعمل اي حاجه بس اركان مش هيتجوز الحيه دي قبل مانتقم واشفي غليلي..


سليم بغضب وغيظ/قولتلك مش هينفع نقرب منهم دلوقتي عدي الليله دي وبعد كده نتصرف .


في قصر الجوهري ❤️❤️❤️❤️❤️.

ليلا كانت تضي الانوار الزاهيه وتتوافد المعازيم جميع الشخصيات المرموقة فكانوا يقفوا الشباب كالفرسان بوسامتهم الطاغيه ..


في جناح الفتيات...


كانوا يقفون الفتيات كانوا حقا كالاميرات الذان ينتظران فرسانهم كانت تنظر إليهم حليمه بسعاده تفوق الوصف كان يقف صلاح بهيبته المعهودة ليتحدث بدمع فرح يتتلالا في عيناه .


/ربنا يرحمك ي كمال ي ابني كاني شايف كمال ابني قدامي بالظبط حلمي اتحقق ربنا يسعدكم ي حبايب جدكم يلا ي حبايبي علشان اسلمكم لعرسانكم  .


في الاسفل ...

كانوا يقفوا العرسان بابتسامه ساحره ليقترب كلا منهما من عروسته .


ادهم بابتسامه وعشق /مشاء الله زي القمر ربنا يحفظك ليا يارب من كل سوء .


نور بخجل وسعاده/ويحفظك ليا يارب .


كينان بغمزه ومرح/ايه ي هنيه القمر ده لا بالراحه عليا انا مش قدك .


هنيه بقلق وخوف /بجد ي كينان انت شايفني حلوه .


كينان بابتسامه حب /لا مش شايفك حلوه شايفك احلا واحده في الدنيا كلها .


سيف بابتسامه وحماس/ايه ي وزه قلبي الحلاوه دي بس.


زينه بضحك وسعاده /ههههه حتي يوم الفرح دماغك في الوكل .


سيف بابتسامه وهمس /لا والله العظيم النهارده دماغي فيكي انتي وبس ي زوزو .


اركان بغيظ شديد/فيه ايه افردي خلقتك دي قدام الناس ليقولوا متجوزك غصبن عنك .


هند بغيظ شديد/ماهو فعلا كده انا مش طايقك اساسا .


اركان بغيظ وسخريه/لا انا الي دايب فيكي ي خليفه دي جوازه الهم .


وبالفعل تم عقد القران فأصبحوا ازواج علي سنه الله ورسوله...


في جناح نور وادهم ....


كانت نور تقف باستحياء وخجل شديد بعدما أدوا الصلاه ليمسك ادهم يدها وهو يقبلها بحنان شديد .


/حبيبتي أنا مش عايزك تكوني بعيده عني كده نور انا مستحيل اذيكي ابدا مش انتي حاسه بكده .


نور بابتسامه عشق /تاذي انت تعرف تاذي انت ملاك ي ادهم صدقني انا مش مصدقه عاد اني بقيت مرائتك ده كتير عليا جوي.


ادهم وهو يحتضنها بعشق وهمس جعلها تتمسك به وهي تستنشق رائحه عطره الجميله ليحملها ادهم بحنان شديد ليغرقوا سويا في بدايه بحور العشق.


في جناح سيف وزينه ...


كانوا يجلسون وهم يأكلون سويا باستمتاع وضحكات وكأنهم يكتشفون بعضهم البعض .


سيف بابتسامه/الاكل حلو اوي مش كده .


زينه بابتسامه وسعاده/جوي جوي ي حبيبي .


سيف بصدمه /انتي قولتي ايه. 


زينه بجراءه وعشق /قولت حبيبي ايه عيب اقول كده ل جوزي.


سيف وهو يقبل يدها بعشق/وانا كمان بحبك ي زينه مش عارف آمتا ده حصل بس كل الحكايه اني بقيت حاسس انك بنتي مش بس مرائتي .


زينه بابتسامه وسعاده/ربنا يخليك ليا ي سيف.


سيف وهو يقبل يدها بهمس /ي عني مستعده تكوني مرائتي بجد .


زينه بابتسامه وخجل /طبعا مستعده جوي لاني مش هاحس بالأمان اكتر من حضنك ي سيف .


في جناح كينان وهنيه ....


كانت تقف هنيه بدموع والم وهي تتدير له ظهرها بعدما اردتت ذلك القميص القصير وهي تخفا ذلك الحرق بيديها لتشعر بأنها النهايه قبل البدايه لكنها تفاجات بمن يحتضنها من الخلف بحنان وعشق .


/ايه حرماني منك كده ليه مش حرام عليكي اهون عليكي .


ليدفع يدها لتنظر إليه بدموع والم ..


/كينان انا والله كنت هقولك بس خوفت انك تسبني انا .


كينان وهو يقبلها بعشق ليتحدث بهمس قاتل /انا مش فارق معايا اي حاجه صدقيني انتي في عنيا احلا بنت في الدنيا كلها خالتي حليمه قالتلي قبل الفرح بس والله انا مش فارقه معايا خالص .


هنيه بدموع والم /كيف بس مش فارق ي كينان هتستحمل الحرق الي في جسمي ده ازي بس .


كينان بعتاب/هو انتي شيفاني زباله اوي كده .


هنيه بدموع وصراخ/اقسم بالله ابدا انت احسن راجل في الدنيا بس كل الرجاله بيبقوا عايزين يتجوزت بنات حلوه .


كينان بابتسامه وهو يمسح دموعها /وانا متجوز احلا بنت في الدنيا هنيه مش انتي بتحبيني يبقا خلاص صدقيني انا عمري في حياتي عمري مهجرحك ابدا لو علي موتي .


هنيه بابتسامه وعشق /بحبك جوي ي كينان ..


في جناح هند وأركان ....


كانت تقف هند بغيظ شديد وتوعد وهي ترا تلك القمصان الملونه تملأ خزانتها لتتحدث بغيظ شديد.


/عملتيها ي حليمه وطبعا زمان الهوانم لبسين كده وخربينها علي الاخر انا طينت عيشتهم وانا هلبس ايه دلوقتي اووووف .


كان يسير اركان وهو عاري الصدر ويرتدي فوطه حوالين خصره لتشعر بارتباك وضعف لتستعيد ثباتها لتتحدث بغيظ .


/ايه المنظر ده عاد متلبس كل هدومك جوه .


اركان باستفزاز وخبث/جرا ايه ي خليفه ماحنا زي بعض ي راجل مفيش فرق هتتكسف مني وبعدين ده النهارده ليله دخلتي .


هند بغيظ شديد/دخل عليك قطر وخلصني منيك بقولك ايه لم نفسك بعد كده انت مش قاعده هنه ل حالك .


اركان وهو يقترب منها بخبث ومكر /طب ايه بقا مش هتغيري الفستان ده وتلبسي قميص نوم أو متلبسيش مش فارق معايا .


هند بخجل شديد وارتباك /بقولك ايه بلاش كتر حديد الي انت بتفكر فيه ده مش هيحصل واصل انسا .


اركان بخبث ومكر/انتي شايفه كده .


هند بارتباك تجاهد لاخفاءه /ايوه شايفه كده وانفصل فوكلي الزفت ده خلينا اقلعه فطسني .


اركان وهو يفتح سوسته الفستان بخبث وهو يحاول إسقاط حصونها أما هي فكانت هائمه بين يديه كانت في عالم اخر عالم تتمنا العيش به دوما ليسقط الفستان أرضا لتشهق بفزع من هياتها أمامه ليمسكها سريعا وهو ينظر في عيناها بجديه .


/أنا مش هاخد منك اي حاجه بالغصب بس انا كنت دائما حابب مراتي ترقصلي اول يوم جوازنا وده واجبك .


هند بخجل وارتباك/نعم ارقصلك لا طبعا مش هيحصل واصل .


اركان بخبث ومكر وهو يحزم وسطها /لا هيحصل ي هند وغضبن عنك مع اني عارف انك مبسوطه بده .


هند بارتباك وغيظ /مبسوطه بايه عاد انت بتحاول تثبت لنفسك اني واقعه فيك علشان ترضي غرورك الي هيتموتك ده لكن انا عمري محبيتك ي اركان .


اركان بخبث ومكر وهو يحاصرها بين يديه /كدابه انا بجري في دمك ي هند انت عمرك محبيتي غيري ابدا .


هند بارتباك شديد وضعف /اركان ابعد مش كده .


اركان وهو يقبلها ويتحدث بهمس /انا استحملت لسانك كتير اوي بس من دلوقتي هتكوني من ممتلكات اركان الجوهري ..


ليأخذها سريعا بين أحضانه لتصبح هند زوجه اركان شرعا وقانونا .


في فيلا سليم ....


كان يجلس ماهر هو أحدا الكابتن الذين يعملون في نفس شركه الطيران التي يعمل بها ادهم لكنه بكره بشده لتفوق ادهم عليه في كل شي .


فيروز بغل وحقد/ها فهمت هتعمل ايه كويس .


ماهر بثقه /متقلقيش ي هانم فهمت هعمل ايه بالظبط ده انا مستني اليوم الي اخلص منه من زمان اوي .


فيروز بثقه وثبات/واهي جاتلك الفرصه لحد عندك امسك دول والباقي بعد الموضوع مايتم .


ماهر بثقه/متقلقيش ي هانم كله هيتم زي مانتي عايزه .


سليم بحده /ممكن افهم انتي بتخططي لايه .


فيروز بكره وانتقام /هبدا باول ضلع في الخطه تفتكر لو اركان باشا قبض علي ادهم اخوه بتهمه تجاره المخدرات مش حاجه تفرح هههههههه ولسه هنشوف مني ي اركان .


في قصر الجوهري....


في جناح هند وأركان...


كانت هند تسحب الغطاء علي جسدها وهي تبتسم لم تعلم أنها بين يديه ستكون بتلك السعاده نعم قد ضعفها العشق أمامه لينظر إليها بسخرية واستفزاز.


/الف مبروك ي عروسه اديني اهو خدتك بالرخيص من غير اي مجهود .


هند بصدمه /اركان انت بتقول ايه.


اركان وهو يمسكها من شعرها بغيظ شديد/بقول الي سمعتيه ي واطيه انا سمعتك وانتي بتتكلمي مع اخواتك انبارح وانك عايزه تبعديهم عن اخواتي وتدمري حياتهم وسعادتهم وانا الي يقرب من اخواتي ادفنه ايه ي شيخه ايه كل الغل الي جواكي ده قسما بالله لو مبعدتي عن حياه اخواتي لوريكي الي عمرك مشوفتيه واسمعي انت هنا ليه مش اكتر من خدامه وانزلي غوري اعمللي عشاء.


هند بدموع ووجع/عشاء ايه وهنزل كيف دلوقتي قدامهم ..


اركان بغضب جحيمي/متخافيش مفيش حد تحت كلهم زي الملكات مع اجوازهم وهيفضلوا فاكرين الليه دي أنها اجمل ليليه لكن انتي لياليكمي كلها معايا هتبقا جحيم يلا غورري علي تحت يلا .


هند بدموع وكسره /حاضر حاضر .......



عشقت صعيديه ❤️❤️❤️.

احفاد الجوهري 🤫🤫🤫.

رنا احمد عماد ✍️✍️✍️✍️.

بارت 6....


في فيلا الجوهري ..


كان يقف وهو ينظر لها باستغراب شديد ليتحدث بحده وغيظ افزعها من شرودها.


/هند مالك فيه ايه سرحانه فيه ايه.


هند بانتباه وهي تنظر إليه بفزع لتشعر وكأنه مكانت تعيشه منذ دقائق ليس سواء كابوسا لترا ذاتها ل فستان الزفاف لتتحدث بارتباك وقلق.


/اركان هو انت معملتش فيا حاجه صح .


اركان بحده وغيظ /حاجه زي ايه بالظبط اكتر من اني فكاتلك السوسته معملتش واخلصي بقا علشان عايز أنام .


لتسرع الي الحمام لتغلق الباب وهي تشعر بأن قلبها سيخرج من محله ما ذلك الكابوس لتتحدث بفزع .


/ايه الي حلمت بيه ده معقول اركان يعمل فيا كده لا لا لا اركان مش كده واصل مهما كان مش طيقني وانتي مستغربه ليه أنه مش طيقاك انتي نسيتي الي عملتيه زمان ي هند .


فلاش باك...

كان يشعر دائما اتجاهها بأنها أخته الذي يطلعها علي كل أسراره أما هي كانت تعشقه بجنون كانوا يجلسون في البلد أمام المنزل لتتحدث بخوف ورعب .


/انت بتقول ايه عاد ي اركان دخلت الكليه الحربيه عملت الي ف دماغك برضك .


اركان بغيظ /وطي صوتك الله يحرقك انتي عايزه تفضخيني مانتي عارفه أن جدي مش موافق .


هند بدموع ووجع/طبعا لازما محدش يوافق أمن عايز تموت ي اركان عايز تحرق قلبنا عليك ي اركان .


اركان بغيظ وزفر/حتي انتي ي هند ده انا بحكيلك علشان تحسي بيا وتكوني في صفي هو علشان بابا الله يرحمه مات وهو علي المركب يبقا انا خلاص هموت زيه .


هند بدموع ورعب /بعد الشر عليك ي اخي حرام عليك اركان انت مش هتكمل في الكليه دي واصل ابوس يدك ي اركان .


اركان بابتسامه /لا ي هند مش هقدر انتي عارفه أن امنيتي الوحيده اني اطلع قبطان زي بابا انا هكمل في الكليه دي وانتي بس الي هتكوني عارفه وانتي هتصوني السر ده ماشي .


لم يعلم بأن قلبها سيعلن عصيانه عليها ينبض قلقا وخوفا عليه فمجرد فكره ان يحدث له سؤء تؤلمها كثير لتسرع الي جدها لتحكي له كل شي .


في مكتب صلاح ..


كان يسير اركان بابتسامته الساحره.


/خير ي جدي حضرتك طلبتني .


صفعه قويه من جده كانت هي الرد ليصعق بشده مما حدث في وجود هند وأخواته  .


/فيه ايه ي جدي ايه الي حصل .


صلاح بغضب جحيمي/فيه انك بتستغلفني ي سي اركان اني ماليش كلمه لما تروح تقدم ووتدخل الكليه دي من ورايا مع اني محرج عليك انك مش هتندخل الكليه دي علشان مش هستحمل اني اشوافك في نفس مصير ابوك وتروح في البحر وحته منلقيش جثه ندفنها قسما بالله ي اركان لو ماسبت الكليه دي لانت حفيدي ولا اعرفك هطردتك من البيت واحرمك من كل حاجه سامع ..


كان ينظر إليها باحتقار شديد أما هي فكانت تبكي بلا تتوقف تترجاه الا ينظر إليها هكذا حقا هي فعلت ذلك من شده خوفها عليه ليقترب منها بحقد واحتقار.


/تصدقي بالله أنا عمري مندمت علي حاجه في حياتي قد ماعتبرتك اختي وحكاتلك علي كل حاجه تخصني من النهارده احنا ولاد عم وبس وعمري مهسامحك علي الي عملتيه ابدا ..


باك ...

كانت تبكي بلا توقف وهي تنظر ذلك الحدث الذي دمر علاقتهم بشده فأصبح اركان يبغضها بشده لتتحدث بوجع ومراره.


/امال لو عرف اني كنت السبب أني فرقت بينه وبين البت الي كان بيحبها علشان يكون ليا لوحدي اهو بقا ليكي ي هند بس مش زي مكنت عايزه واصل بس لا ي هند لازما تبقي قويه اركان لو لقا لحظه يكسرك فيها مهيصدق لتنتبه علي صوته المحبب لقلبها .


/اخلصي ايه هتنامي جوه عايز اغير هدومي .


هند بارتباك شديد/حاضر هخرج .


لتخلع فستانها سريعا للتتذكر أنها لم تأتي باي شي ترتديه لتتحدث بغيظ .


/استغفر الله العظيم يارب اعمل ايه انا دلوقتي اركان اركان .


اركان بغيظ وزفر /اخلصي عايزه ايه.


هند بغيظ /هاتلي اي حاجه من الدولاب إلبسها .


اركان باستفزاز وغيظ /خودي بيجامتي اهي .


هند بغيظ شديد/هلبس بيجامتك ليةعاد .


اركان باستفزاز وغيظ/اصل بصراحه لقيت الحاجات الي في الدولاب بتاع ستات متنفعكش ي خليفه خودي دي واخلصي بقا .


بعد فتره من الوقت ...


كانت تسير هند بغيظ شديد فذلك البيجامه طويله عليها بشده لتتحدث بغيظ.


/ي عني عجبك كده امشي كيف دلوقتي .


اركان وهو ينام علي السرير بتعب /انتي مش هتمشي احنا هنام انا تعبان .


هند بغيظ شديد/نام انا هروح انام علي الكنبه .


اركان بحده /تعالي علي السرير انا معنديش حريم تنام علي كنب وبعدين متقلقيش احنا اخوات عمرنا مهنكون اكتر من كده.


هند وهي تتدثر بالغطاء بوجع وكسره/طبعا اخوات .


ليغفا اركان سريعا لتنظر الي ملامحه التي تعشقها لتتنهد بالم لتذهب هي الأخري في سبات عميق لعلها تريح عقلها من ذلك التفكير المهلك .


صباحا .....

في جناح ادهم ونور ...

كان يجلس ادهم وهو يبتسم علي ملامح زوجته الرقيقه ليشكر الله علي ذلك الجميله لتفتح نور عيناها لتنظر إليه بابتسامه ساحره.


/صباح الخير ي حبيبي .


ادهم وهو يقبلها بعشق/صباح النور ي روحي يلا فوقي كده علشان ننزل نفطر .


نور بابتسامه/حاضر هقوم بس ادهم قولي بصراحه انت بجد مبسوط .


ادهم بابتسامه عشق /انتي شايفه ايه ده انا طاير من الفرحه ي نور صدقيني انا حاسس اني اعرفك من زمان وكانك طول عمرك قدامي مشاعري اتشدد ليكي  من اول مره شوفتك فيها كل ده وتقويلي مبسوط ده انا في اسعد لحظاتي حياتي .


نور بابتسامه وسعاده/انت ملك ي ادهم كفايه مشاعرك دي عليا ربنا يقدرني واسعدك ي حبيبي .


ادهم وهو يقبل يدها بحنان/وربنا يقدرني واكون ليكي الزوج الصالح ي روحي .


في جناح كينان وهنيه..


كانت تخرج هنيه من الحمام وهي تجفف شعرها لتزفر من تلك النائم بعمق .


هنيه بغيظ وزفر /انت لسه نايم ي كينان كينان .


كان يتصنع النوم لتقترب هي منه لتشهق بفزع بعدما جذبها الي أحضانه بعشق وهو يقبلها بحب .


/صباح العسل ي هنايا .


هنيه بغيظ شديد/أكده برضك بتمثل عليا ماشي لا انا زعلانه .


كينان بضحك علي تلك الطفله /لا خلاص متزعليش انا مقدرش علي زعلك اؤمري ي روحي .


هنيه بابتسامه/عايزه انزل بقا عايزه اشوف اخواتي وحشوني جوي.


كينان بحزن مصتنع /ايه ده وحشوكي من ليله واحده ده انتي مش طايقاني بقا .


هنيه بابتسامه وهي تقبله يده بحنان/مطقش كيف وانت مالك روحي وقلبي بس احنا عمرنا مسبنا بعض ثانيه واحده .


كينان وهو يقبل يدها بحنان/انا عارف ي روحي واحنا كمان انا واخواتي زيكم بالظبط وبعدين ده انا نسيت خالص حكايه السفر يلا بينا يروحي.


في جناح سيف وزينه...


كان يجلس وهو يأكل بشراهة أما هي فكانت تبتسم بشده .


زينه بابتسامه وضحك/ههههه واه ي سيف فيه ايه ي حبيبي ما الوكل تحت .


سيف بابتسامه/ي عبيطه ناكل هنا ونأمل تحت ايه المشكله.


زينه بابتسامه وسعاده/ياه ي سيف هو انا عملت ايه في حياتي علشان اتجوز واحد زيك حنين كده .


سيف وهو يحتضنها ويقبل رأسها بحنان/حبيبه قلبي انتي الي جميله وزي الملاك ربنا يباركلنا في حياتنا الجديده .


زينه بابتسامه وسعاده/امين يارب العالمين.


في جناح هند وأركان...


كانت تفتح عند عيناها تتدريجيا لتنصدم من عدم وجوده بجانبها لتبحث عنه في أرجاء الغرفه ليغتبها القلق لترتدي عبايتها وتنزل للاسفل .


علي مائده الافطار....


كان يجلس الجميع بابتسامه وسعاده لكن كانوا يلاحظون الشباب عدم وجود اركان .


ادهم بابتسامه/امال فين اركان ي هند .


عاليه بابتسامه/اركان صحي من بدري وفي صاله التدريب يلا علشان منتاخرش علي الرحله ي عرايس .


هند بجديه /انا هروحله بعد اذنكم .


زينه بغمزه وخبث/روحي ي هند روحي .


صلاح بابتسامه وسعاده /مشاء الله عليكم مش محتاج اسال شكلكم الحمد لله بخير .


ادهم بابتسامه وعشق وهو ينظر إلي نور /مبسوطين اوي ي جدي حضرتك بجد كفائتنا بهدايا قيمه اوي .


كينان بابتسامه /معك حق ي ادهم اطمن ي جدي احنا بخير ومبسوطين .


سيف بابتسامه وهو يأكل كعادته /متقلقش ي جدي مادام المعده مليانه كله في السليم .


زينه بابتسامه وهي تأكل معه /بصراحه عندك حق ي سيفو هو فيه احلا من الوكل .


صلاح بضحك ويأس /ي خربيتكم مفجوعين ماجمع الا لما وفق اها مفيش غيرهم الي تعبين قلبي.


في صاله التدريبات ...


كان يتدرب اركان بعنف شديد كانت تراقبه من بعيد لتتنهد بحزن شديد لما وصلوا إليه لتقترب منه بغيظ شديد.


/طب علي الاقل اعملي قيمه قدام الناس.


اركان بلامبالاه وهو ياخذ أنفاسه /قصدك ايه.


هند بغيظ شديد/قصدي أن قومت ملقتكش جاري والكل بيسال عليك وانا زي الهبله مش عارفه ارد ولا عارفه جوزي فين اتهنت قدامهم ي اركان .


اركان بغيظ وحده /وايه المشكله مانا زمان اضربت قدام اخواتي بسببك وكرامتي اتهانت برضه عادي مشيها .


هند بغيظ ووجع /اه انت بتردهالي مش كده .


اركان بحده وغيظ/لا لو كنت بردهالك كان هيبقا ردي أقوا من كده بكتير كل الحكايه اني صحيت بدري زي مامتعود اروح شغلي.


هند بغيظ/طب ماخواتك برضك بيشتغلوا ومع ذلك صحوا ونزل مع مراتاتهم معملوش زيك .


اركان بحده وغيظ/والله انا حر اعمل الي علي كيفي انا مش شايف الموضوع مستاهل كل ده .


هند بزفر وغيظ/ماشي بس ياريت نرجعوا علشان نجهز حالنا السفر .


اركان بلامبالاه /سافري انتي معاهم لو عايزه انا عندي مهمه مقدرش اسيبها.


هند بوجع ومراره/كيف ي عني اروح اقضي شهر العسل ل حالي كده ده كلام .


اركان بجديه /هند شهر العسل ده الي بيحبو بعض مش للي زينا احنا جوازه والسلام .


هند بوجع وكسره/فيه دي عندك حق.


لتسير سريعا الي الداخل بدموع تخفيها بحرافيه ليلاحظ الجميع ليصعدوا الفتيات خلفها ليذهبوا الشباب الي اركان ليعلمون ماذا يحدث ..


في فيلا سليم المنشاوي.....


كانت تجلس فيروز بغضب جحيمي فقد تزوج اركان من غيرها ومن من عدوتها اللدوه الذي تعمدت دائماً أن تفرق بينهم لتزعم علي الخلاص منها في اقرب وقت .


سليم بحده وغيظ  /انتي باعته تجيبي قناص محترف ليه ي فيروز انتي مصممه تودينا في داهيه .


فيروز بحقد وغل/البت دي مش هتعيش في حضنه اكتر من كده .


سليم بغضب /فيروز لما اتعرفنا الي اركان كان مجرد سكه طوق نجاه وجهه علشان نقدر نمشي شغلنا الوسخ من خلاله ايه الي حصلك حبتيه بالطريقه دي ازي .


فيروز بدموع وصراخ/اللي حصل ي سليم انا وأركان حبنا بعض بجد كنت مستعده اتخلا علشانه عن كل حاجه لولا جده الي عرف كل حاجه ودمر علاقتنا وانا متاكده أن كل ده هند كان ليها دخل فيه .


سليم بحده /فيروز الحاله الي عندك هتوصلك للجنون انسي كل حاجه وتعالي نشوف شغلنا وحياتنا .


فيروز بحقد وغل/مش هيحصل ي سليم البت دي هتموت النهارده سامع النهارده ي سليم .


في فيلا الجوهري ..

في صاله التدريبات..


كانوا يقفون وعلي وجوهم الفضب الشديد .


ادهم بغضب /نعم ي اخويا تروح معانا من غيرك ازي ي عني مش فاهم .


اركان بحده/ايه الي مش مفهوم في كلامي ي ادهم أناعندي مهمه مينفعش أسيبها .


كينان بغيظ وسخرية/لا ي شيخ ده علي اساس انك مختش اجازه من الشغل أنت بتقول اي كلام ي اركان .


سيف بحده /متبقاش قاسي وجاحد كده ي اركان حرام عليك.


اركان بغضب جحيمي/الله يحرق اركان علي سنينه بقولكم ايه انتوا مش كل واحد فيكم مبسوط وفرحان متشغلوش بالكم بيا سبوني انا في حالي .


ادهم بغضب/وده من امتا إن فيه حد فينا بيسيب التاني ي ابن ابويا فيه ايه ي اركان .


اركان بغيظ /مفيش حاجه ي ادهم كل الحكايه اني بجد عندي مهمه مش هينفع اسيبها خود هند معاكم وانا هحصلكم بكره إن شاء الله لو ربنا نجاني وعد .


في جناح الفتيات...


نور بغيظ وغضب /واه عاد ي عني ايه مش جايه معانا ي هند .


هند بدموع ووجع/ي عني مش هاجي ي نور اركان عنده مهمه وانا مش هينفع اروح ل حالي.


هنيه بغيظ /مهمه ايه يوم صباحيته ده ايه الهم ده .


حليمه بحده /اكتمي ي بت انتي وهي قالتلكم مش هتروح من غير جوزها تبقا خلاص خلصت روحوا انتوا وهما يبقوا يحصلوكم .


ادهم بابتسامه هادئه/خلاص ي هند تعالي معانا اركان هيحصلنا بكره لما يخلص المهمه .


نور بابتسامه وسعاده/ايوه كده يلا ي هند .


زينه بابتسامه/انا هروح اجهز حاجتك.


هند بجديه/متتعبوش حالكم انا مش هروح في أي حته غير ومعايا جوزي روحوا انتوا ربنا يسعدكم ويهنيكم واحنا أن شاء الله هنحصلكم .


في السياره ....


كانوا يجلسون جميعهم بضحك وسعاده .


نور بابتسامه وسعاده/ياه ي ادهم مش مصدقه حالي كان نفسي اوي اروح شرم الشيخ دي .


ادهم وهو يقبل يدها بحنان/اي حاجه بعد كده نفسك فيها هتكون من اختصاصي انا ي اميرتي .


نور بابتسامه عشق/حبيبي ي ادهم ربنا مايحرمني منك واصل .


كينان بخبث ومكر/ياه بقا شرم الشيخ والمززز ده الواحد هيظيط .


هنيه بغيظ شديد/مززز طب اشوفك بس تبص كده ولا كده وشوف هعمل فيك ايه.


كينان بضحك /ههههه هو انا هبص برضه النجوم ومعايا القمر بحاله .


هنيه بابتسامه وسعاده/واه ي ابوووووي مبقدرش اتحدد معاك واصل بتاكلني كده بكلامك الحلو .


كينان بغمزه وغرور/انتي مش معاكي اي حد ده انا استاذ ورئيس قسم.


سيف بابتسامه وحماس/ها ي جبتي الرنجه والفسيخ والمشوي وكله .


زينه بضحك /ههههه كله كله متخافش والله انا حاسه ان احنا رايحين جماصا مش رايحين شرم الشيخ.


سيف بابتسامه وغمزه /هو فيه احلا من الاكل علي الشط مع زوزو حبيبتي .


زينه بابتسامه وعشق /بحبك ي سيف بحبك جوي .


سيف وهو يقبل يدها بحنان/وانا بموت فيكي ي روحي ...


في قصر الجوهري.....

في جناح هند وأركان...


كانت تجلس هند بوجه شاحب ودموع تتلألأ في عيناها ليصعق اركان من وجودها .


اركان باستغراب /انتي لسه هنا انا قولت سافرتي معاهم .


هند بجديه تخفي الما وحزنا يكفي العالم/لا مسافرتش قولت لما تخلص المهمه تبقا نسافر .


اركان بحده وغيظ/ومين قالك اني هرجع مش يمكن اموت ولا فاكره أن الموت في البحر بس .


هند بكسره ووجع/كفايه ي اركان ل حد كده كفايه وقولي مهمه ايه دي الي انت رايحها .


اركان بغيظ وحده وهو يرتدي ملابسه ويضع مسدسه /تفرق معاكي في ايه مهمه والسلام ي ارجع وافضل في وشك ي اموت وتفضلي حاسه بالذنب ان بسببك اتحرمت من الكليه الي بحبها وبرضه موت سلام .


هند بدموع وحرقه /بعد الشر عليك ي اركان والله انا كنت خايفه عليك ...


بعد مرور ساعه...


كان يقف ذلك القناص أمام القصر بتمعن وثقه وهو يرقب كل شي ليصدح هاتفه بمكالمه من فيروز ليرد سريعا ...


/ايوه ي هانم كله تمام اتاكدت دلوقتي أن القصر فاضي اركان خرج وأخواته سافروا ومفيش حد جوه غير جده وهي تقدري تقري عليها الفاتحه من دلوقتي سلام ي هانم ..


في الجناح .

كانت تجلس هند بدموع لا تتوقف فهي كل ماتمنت في الحياه ان يكون لها لكن من الواضح أنها ستعاني كثيرا يتحقق ذلك لتنظر بفزع الي ذلك المقنع الذي يتسلال الي القصر لتسرع سريعا برعب وعي تتحدث بدموع وصراخ .


/اررررررررركان الحقني ...



عشقت صعيديه ❤️❤️❤️.

احفاد الجوهري 🤫🤫🤫🤫.

رنا احمد عماد ✍️✍️✍️✍️.

بارت 7....


في قصر الجوهري..

كانت تنظر هند بدموع ورعب لايتوقف وهي ترا ذلك المقنع لتهتف باسمه بصراخ لعله ينجدها لتسرع الي هاتفها لتلجا لامانها ليرد عليها سريعا .


/فيه ايه ي هند .


هند بدموع وصراخ/الحقني ي اركان الحقني فيه واحد شكله قتل قتله دخل الفيلا ابوس ايدك الحقني انا هموت من الرعب .


اركان بحده وغضب وهو يعود الي القصر /متخافيش انا ثواني واكون عندك اقفلي علي نفسك كويس.


هند بدموع ورعب /حاضر حاضر .


لتتذكر لتصرخ بفزع /جدددي .


لتسرع الي الخارج لكنها تجد ذلك المقنع أمامها ينظر إليها نظرات مريبه ملئيه بالشر لتسرع الي غرفتها لتغلقها وهي تشهق بدموع وخوف .


/انت مين وعايز مننا ايه .


الشاب بغضب/انا مش عايز غيرك يا حلوه افتحي الباب واوعدك هموتك علطول من غير ما تحسي بحاجه خالص .


هند بدموع وصراخ /أنت مين انا معرفكش فيه ايه بيني وبينك .


الشاب بغضب شديد/مش بيني وبينك بين فيروز هانم ي حلوه بعتالك السلام ي حلوه.


هند بصدمه /فيروز .


طلقتين كانوا الفيصل من ذلك الصمت ليغتابها الفزع الشديد لتصرخ باسمه بهلع.


/ااررررررركان .


اركان وهو يطرق الباب بقلق وذراعه ينزف بغزاره والم عميق/افتحي ي هند انا اركان .


هند بلهفه وسعاده لسلامته لترتمي في أحضانه بدموع وصراخ /كنت هموت ي اركان كان هيموتني.


اركان وهو يأخذها في أحضانه بهدوء /اهدي اهدي انا جنبك .


هند بفزع ودموع وهي ترا ذراعه المملوه بالدماء /اركان انت اتصبت صوح.


اركان بالم شديد/متشغليش بالك اصابه بسيطه وانا هتصرف.


صلاح بفزع /فيه ايه ي اركان ي ابني ايه الي حصل .


اركان بشرود وهو ينظر لذلك الذي يرتمي أرضا /انا لازم اعرف ده تبع مين وكان جاي هنا ليه ده مش قاتل عادي ده مخطط لكل حاجه كويس اوي واكيد حد قاصد هند علشان ينتقم مني  .


هند بفزع وخوف /مش وقته الحديد ده بينا علي المستشفي نطمن عليك الاول يلا .


في شرم الشيخ....


في غرفه نور وادهم ...


كانت تقف نور وهي تنتظر خروج ادهم من الحمام ليطرق الخادم الباب لتتضع الطرحه علي شعرها بإهمال لتاخذ منه الاشياء وتذهب الي الداخل ليغضب ادهم بشده من ذلك المشهد.


ادهم بغضب شديد/ايه الي حصل ده ي نور ازي تفتحي الباب ل راجل بالمنظر ده .


نور بارتباك وخوف /وايه المشكله عاد ي ادهم .


ادهم وهو يمسكها بحده/ي عني ايه المشكله ي هانم نص شعرك بايت متجوزه طرطور بقا مش كده .


نور بدموع ووجع/مش لدرجه دي ي ادهم الموضوع مش مستاهل انا محترمه وعارفه الأصول كويس .


ادهم بغضب/لا مهو واضح اوي ي هانم الاحترام امال خليتي ايه لبنات الشوارع .


نور بصدمه ودموع /بنات شوارع هي حصلت تقولي كده ي ادهم ايوه كده أظهر علي حقيقتك هند اختي كان عندها حق لما قالت انكم واخدينا سكه علشان مصلحتكم مش كده .


ادهم بحده /ايه الهبل الي بتقوليه ده متحاوليش نبرري الغلط الي عملتيه انك خليتي راجل يلمح شعره من شعرك وخليتي النار تقيد فيا .


نور بدموع وصراخ /ماشي ي ادهم انا نازله لاخواتي بس مهما عملت مش هسامحك علي الي قولته واصل  .


 في غرفه سيف وزينه ...

كانت تقف زينه وهي تعد الطعام في المطبخ ليختضنها سيف وهو يقبلها بعشق .


/ي عني انتي غاويه تعب قلب مكنا هنتطلب اكل من بره.


زينه بضيق شديد/لا ي حبيبي واكل من بره ايه انا مبحبش اكل بره ده واصل هو ده اكل ي سيفو ده انا حالا دلوقتي هدوقك احلا اكل .


سيف وهو يقبلها بعشق/احلا اكل من احلا ايد في الدنيا كلها بس خلصي علشان ننزل ليهم تحت علشان نتفسح شويه .


زينه بابتسامه وسعاده/حاضر ي حبيبي مش هتاخر .


في غرفه كينان وهنيه.....


كانت تقف هنيه وهي تسرح شعرها أمام المراه لتبتسم لمن يحتضنها من الخلف بابتسامه ساحره .


هنيه وهي تقبل يده بحنان/حبيبي .


كينان بخبث ومكر/بقولك ايه نونو فاكره البدله إياها الي جبتها أما ترتر دي .


هنيه بخجل وارتباك/هههه فاكراها ي حبيبي وتحت امرك وقت ماتحب.


كينان بغمزه ومرح/هو ده الكلام ظبطيني ده انا حتي زي جوزك .


هنيه بدمع والم /طبعا ي حبيبي انا مستعده اعمل اي حاجه علشان اسعدك مش كفايه شكلي المقرف ده .


كينان بغيظ وعصبيه/اوعا تقويلي علي نفسك كده فاهمه ده انتي ست البنات كلهم هنيه انا مش عايز اسمع الكلام ده تاني فاهمه .


هنيه وهي تقبل يده بحنان/فاهمه ي احن راجل في الدنيا كلها ❤️❤️.


في المستشفي ...

كانت تجلس وهي تمسك يده بدموع فين حين كان الطبيب يمضدد له جراحه.


الطبيب بجديه /اركان الاصابه مش سهله زي مانت فاكر لازم راحه ولازم تاكل كويس انت نزفت دم كتير والراحه ثم الراحه ي اركان ومدام هند الجرح يتغير كل 3ساعات.


هند بحده /متقلقش ي دكتور هياكل ويرتاح غصبن عنه .


صلاح بابتسامه /حمد لله على سلامتك ي اركان .


اركان بابتسامه /الله يسلمك ي جدي .


هند بابتسامه /شد حيلك علشان نروح القصر المستشفيات دي بتقبض الروح امال انا عاد مرضيتش اشتغل ممرضه ليه بعد ماتخرجت من معهد التمريض.


اركان بصدمه /معهد تمريض .


صلاح بابتسامه/ايوه ي اركان الي انتوا متعرفهوش أن هند واخواتها معاهم شهادات عاليه مش جاهله ولا حاجه.


اركان بجديه /واضح اني هتفاجا بحاجات كتير .


هند بابتسامه /مش وقته الحديد ده بينا علي القصر علشان ارتاح وتاكل لقمه .


صلاح بجديه /انا هشوف حساب المستشفي.


اركان بحده وضيق/متعمليش فيها الملاك البريء وانك خايفه عليا الموضوع مش مستاهل وبعدين احنا اخوات مش اكتر من كده فمتقربيش مني كده .


هند بتحدي وغيظ/انا مش اختك انا مرائتك وانت جوزي ومش هفضل شيفاك غير جوزي الي لو اتعريت  هجري لحضنه من غير خجل ي اركان انا عارف انك بتكرهني ومش شيفني غير اختك بس انا مش هياس ي اركان  .


في شرم الشيخ...

كانوا يجلسون كينان وهنيه وسيف وزينه ليسير إليهم ادهم ليغتابه القلق الشديد لعدم وجود نور معاهم.


ادهم بقلق /هي نور مش معاكم .


هنيه بفزع /نور اختي ليه هي مش معاك .


ادهم بضيق وزفر /شدينا مع بعض شويه وقالت إنها رايحلكم .


زينه بقلق /ي عني ايه عاد اختي راحت فين..


ادهم بابتسامه وهو ينظر إليها خلف تلك الصخره ليبتسم بسعاده /خلاص لقيتها سلام .


ليسرع الي حوريته الذي تجلس بدموع كالاطفال ليقترب منها بابتسامه عاشق .


/الدموع دي بتقتلني والله العظيم وبعدين انتي مش قولتي رايحه لاخواتك .


نور بعصبية ودموع كالاطفال /مردتش اشوه صورتك قدامهم ي شيخ ادهم .


ادهم بابتسامه وعشق/روح قلبي انا اسف والله بس لما تخيلت أنه شاف شعرايه واحده من شعرك بتجنن اعزريني ي نور انا غيرتي جامده شويه بس والله علشان بحبك .


نور بابتسامه وسعاده وهي تمسح دموعها ببراءه /وانا كمان بحبك ي ادهم وبعدين خلاص مش زعلانه انا مقدرش علي زعلك اصلا ..


كانت بكلماتها أسقطت كل حصونه ليقترب منها وهو يقبلها بعشق لم يعلم بمن تقف تراقبهم من بعيد بغيظ وخبث سميه أحدا المضيفات الذي يوبخهم ادهم بسبب لبسهم المخل  .


/سيدي ي سيدي مش ده كابتن ادهم الي عمال قرفنا بالحلال والحرام مقضيها هنا وماله ناخد بقا صورتين من الجو الجميل ده .


لتلتقط لهم الصور وهي تبتسم بخبث ومكر.


في فيلا سليم المنشاوي....


كانت تسير فيروز بغضب جحيمي وهي تكسر في كل شي أمامها .


سليم بحده /ممكن بقا تهدي وكفايه الي بتعمليه ده .


فيروز بحقد وغل/لسه عايشه ي سليم اركان أنقذها الحيه دي مش هعرف اخلص منها .


سليم بغضب /احمدي ربنا أن اركان قتل الزفت ده قبل مايعترف باي حاجه كنا روحنا في داهيه احنا مش قد اركان ولا جده .


فيروز بحقد وجنون/بس انا بقا قد اي حاجه وخلاص الخطه الي كنت رسماها لازم تتنفذ لازم اركان لازم يقع في دوامه ميعرفش يخرج منها غير بأذني انا وبالتمن الي عيزاه أن اركان يكون ليا واليوم واحد بس والنهارده هعمل حاجه مستحيل تخطر علي بال حد .


في شرم الشيخ...

كانوا يجلسون سويا وهم يأكلون بضحك وسعاده ليقترب منهم ادم صديق كينان .


ادم بابتسامه /كينان باشا مش ممكن ايه الصدفه السعيده دي ي كينان .


كينان وهو يحتضنه باشتياق /ادم ازيك ي صاحبي عامل ايه.


ادم بابتسامه/الحمد لله مبروك ليكم كلكم .


ادهم بضيق وزفر/متشكرين ياريت لو مش عيازنا في حاجه تسبنا وتمشي.


كينان بغيظ /ادهم فيه ايه.


ادم بغيظ شديد/انا مش عارف ادهم باشا دايما مش طيقني ليه .


ادهم بحده /لانك متتطقش اصلا ي ادم يلا ي نور.


ادم بغيظ وهمس /شكرا ي كابتن ادهم .


كينان بابتسامه /قولي انت نزلت مصر امتا .


ادم بجديه /من اسبوع كده بفتح شركه هندسه كبيره  وكنت محتاج مواظفين خصوصا في المحاسبه .


هنيه بحماس شديد/انا شاطره جوي جوي في المحاسبه وحياه اغلا حاجه عندك لتوافق علشان خاطري هموت واشتغل واحقق ذاتي.


سيف بابتسامه وتنهيده /انا مقدرش ازعلك انتي عارفه خلاص ي روحي ادم ده اصلا زي اخويا .


ادم وهو يتفحص جسدها بوقاحه ويهمس /حلو اوي ده موززززه في الجون ده انا هظبطك ي حلوه .


في فيلا الجوهري ...


في جناح هند وأركان.....


كان يحاول اركان خلع القميص فكان يشعر بألم شديد لتسير هند لينفزع بشده ليحاول ارتدائه بأهمال ليتحدث بعصبيه .


/ايه ده فيه حد يدخل علي حد كده مش تخبطي .


هند بلامبالاه واستفزاز /انت جوزي هخبط قبل مادخل علي جوزي ميصحش برضك .


اركان بغيظ شديد/اوووف جوزي جوزي دي بقت حاجه تقرف .


هند بجديه /يلا علشان اغيرلك علي الجرح.


اركان بغيظ /انا هتصرف متشغلش بالك .


هند بعشق وهي تقترب منه  /اركان الحاجات دي مفيهاش دلع انت لازما تغير عن الجرح ومش هتلاقي احسن من مرائتك تساعدك .


ليجلس اركان بزهق لتبداء هي في تنظيف الجرح اما هو فكان يتالم بخفوت لتتضع قبله جانبه علي كتفه المصاب لتتحدث بعشق وهمس /انشاء الله انا ولا انت ي اركان .


اركان بالم شديد /بعد الشر عليكي يا بنت عمي .


لتشعر هي بتلك الالم القاتل لتتضع المسكن في المحلول ليغفا اركان سريعا داخل احضانها لتقبل خصلات شعره الساحره بحنان كانت تنظر إليه باشتياق كبير لملامحه الساحره لتشعر بغصه مريره في قلبها عندما تتذكر ماذا سيكون رد فعله عندما يعلم ماذا فعلت وكيف فرقت بينه وبين فيروز .


فلاش باك....

في الصعيد .


كانت تقف وهي تنظر إليهم بدموع غزيره لا تتوقف سكينه تنهش قلبها بلا رحمه .


فيروز بعشق وسعاده /بجد ي اركان اخيرا هنتجوز .


اركان وهو يقبل يدها بعشق /ايوه ي روحي انا خلاص مبقتش قادر اعيش من غيرك ابدا بحبك .


فيروز بدموع وعشق /وانا كمان ي حبيبي بحبك اوي .


هند بدموع ووجع/مش هيحصل واصل غير علي جثتي مش هسيبك تخديه مني واصل .


في أحدا الغرف ....


سليم بغضب /ي عني ايه ي فيروز جواز ايه وزفت ايه انتي نسيتي الخطه .


فيروز بحده /الخطه اتغيرت ي سليم انا حبيت اركان بجد وخلاص مش هشتغل في القرف ده تاني انا توبت وعايزه اعيش حياه صح مع اركان ارجوك ي سليم انا مش عايزه غير اركان وبس .


لتتستمع هند الي حديثهم لتبتسم بخبث ومكر لتسرع الي أن تخبر جدها بما سمعت مع كلماتها هي الذي زادت الموضوع اشتعالا ليصمم صلاح علي ابعداهم الي خارج البلد مع اعتراض اركان ووجعه علي فراق معشوقته ..


باك ....


كانت تاخذوه داخل أحضانها وهي تبكي بمراره ووجع .


/غصبن عني ي اركان والله انا عمري محبيت غيرك وكنت مستحيل اسيبك ليها انا عارفه اني انانيه بس بحبك والله العظيم بحبك .


لتقوم من جانبه وهي تتدثره بالغطاء لتذهب الي الحمام لعل الماء الدافئ قد يرحم عقلها مما يفكر به .


في شرم الشيخ....

كانت تغفا نور غلي قدم ادهم ليقبلها وعشق لتبتسم له بعشق وسعاده ليعلن هاتفه عن رساله ليصعق بشده مما بها ..


في فيلا الجوهري.....

جناح هند وأركان.....


كانت تسير هند وهي تجفف شعرها لتنصدم بشده مما تجلس علي سريرها وتأخذ اركان داخل احضانها بتملمك لتنظر إليها بحقد وغل .


/كنتي فاكره انك خلصتي مني مش هيحصل ي هند اركان ليا انا وهيفضل ليا انا .


هند بصدمه /فيروز ....



عشقت صعيديه ❤️❤️❤️.

احفاد الجوهري 🤫🤫🤫🤫.

رنا احمد عماد ✍️✍️✍️✍️.

بارت 8....

في فيلا الجوهري تحديدا جناح هند وأركان كانت تقف هند بصدمه شديده لتلك الذي تجلس تحتضن اركان بكل تمللك وتنظر إليها بحقد وغل وكره.


هند بغضب شديد/قومي من جنبيه ي حيه انتي كيف اصلا دخلتي هنه .


فيروز باستفزاز وهي تقبل اركان لتسند رأسه علي تلك الوساده لتقترب منها بغيظ وغل.


فيروز بكره وانتقام/انت طبعا عارفه انا ممكن اعمل ايه كويس فأكيد مش هغلب اني ادخل هنا القصر .


هند بغضب جحيمي /ايوه طبعا عارفه زين تاجره مخدرات وقتاله قتله اكيد مش هتغلبي بس انا بقا مش خايفه منيكي واحسالك تخرجي من هنه وتبعدي عنينا واصل لانك لسه متعرفنيش عاد.


فيروز بحقد وغل/لا عرفاكي كويس انتي أحقر مني مليون مره عرفتي ازي تخلي واحد في ذكاء صلاح الجوهري أنه يسمعلك ويصدقك معلمه .


هند بحده /انا مكدبتش واصل انا قولت الحقيقه انتي واخوكي تجار مخدرات وكنت واخدين اركان سكه علشان توصله اللي عاوزينه وانا كان لازما اتصرف كنت مستحيل اسيبكم تاذوه واصل .


فيروز بغضب جحيمي/انتي كدابه بطلي بقا دور خضره الشريفه الي عايشه فيه ده انتي بتحاولي تثبتي لنفسك انك عملتي الصح بس انتي كدبتي لفقتي قصه ل صلاح الجوهري وخلتيه يصدقها وبعدتيني عن اركان بس اركان مسيره يعرف الحقيقه وهيكون ليا لوحدي ي هند .


هند بصراخ وشراسه عاشقه /مش هيحصل واصل ي فيروز انا عمري محبيت في حياتي غير اركان طول عمري قلبي وعنيا محبوش غيره كنا دائما مع بعض لحد مادخلتي انت واخوكي في حياتنا ودمرتي حياتنا بس انا مش هسيب اركان ليك سامعه .


فيروز بحقد وغل/خليك فاكره كويس الكلام ده قريب اوي اركان هيكون ليا لوحدي وهيطلقك ويرميكي في الشارع خليكي فاكره كويس الكلام ده .


لترحل فيروز بحقد وغل كالرياح لتشعر هند بوجع ومراره من تلك اللحظه فهي تعلم أن فيروز ليست بالسهله ليعلن قلبها تمرده لن ييأس لتقترب منه بشراسه وهي تمسك ذلك المنديل المبلل لتمسح بغيظ اثار قبلاتها علي وجهه لتحتضنه بدموع وعشق وهي تنظر إليه فلتشكر ذلك الدواء الذي جعله يغرق في ثباتا عميق   .


/انا اسفه ي اركان بس صدقني انا عملت كده علشان بحبك حتي لو كنت انانيه وانا عارفه انك كنت بتحبها بس انا بحبك أكثر والله العظيم مش هقدر اعيش من غيرك والله مهقدر هند الي الكل بيشوفها قويه ضعفها كله في عشقها ليك انت روحي ي اركان ومحدش بيعيش من غير روحه .


لتغفا بين أحضانه غير عابره لاي شي .


في شرم الشيخ....


كانوا يجلسون سويا فكان ادهم يتحدث بغضب جحيمي بعدما راه علي كثير من مواقع التواصل الاجتماعي ذلك الفيديو الذي صورته له سميه وهو يقبل نور .


كينان بضيق /اهدا بس ي ادهم وان شاء الله هنعرف مين الي عمل كده .


سيف بحده /وبعدين دي مرائتك ي عني تحت صباعك في عين التخين .


ادهم بغيظ وجنون /هو انا محروق غير علي نور مرائتي الي ظهرت الكل بس انا الي غلطان انا مش عارف ايه الي حصلي بقيت عامل زي العيال الصغيرين الي مش واعيين لتصرفتهم ابوس مرائتي كده قدام الناس ي نهار اسود.


كينان بحده /قولتلك متلموش نفسك ي ادهم واحنا هنوصل للعمل كده وناخد جزاءه .


ادهم بحده /الي عمل كده حد عارفني اوي وعايز ينتقم مني كلامه بيقول كده بس مش قادر اوصل للحد انا ماليش اي أعداء .


سيف بجديه / لا دور ي ادهم اكيد هتلاقي المهم هدي نور الي منهاره دي هي ملهاش ذنب في حاجه.


في غرفه ادهم ونور ....


كانت تجلس نور بدموع فهو قد تعصب عليها بدون سبب فما ذنبها هي لم تفعل شي خاطئ ليقترب منها وهو يقبل يدها بحنان واعتزار .


/حبيبه قلبي انا اسف صدقيني مقصدتش .


نور بعصبية ودموع /لا ي ادهم مش هسامحك دي مش اول مره كفايه المره بتاعه الصبح انت لمابتتعصب من حاجه مبتشوفش غير انك تجرح وبس الي حصل ده كمان ذنبي ايه فيه علي فكره انا مش فارق معايا لانك جوزي ي ادهم لكن انت مفكرتش غير في شكلك قدام الناس زي ماتكون بتستعر مني .


ادهم بغيظ /ايه الي بتقوليه ده انتي اتجننتي انا مخنوقه من الي حصل ليه شيفاها حاجه سهله .


نور بعصبية وغيظ ودموع  /هي عاد مش حاجه سهله علشان كده لازم ننزل مصر علشان تحلها براحتك وانا خلاص مبقتش طايقه القاعده هنا الي حصل ده حد قصدك انت ي ادهم انا بقول نرجع مصر علشان ده اصلا مبقاش شهر عسل .


ليعلن هاتف ادهم عن رساله من مدير شركه الطيران الذي يعمل بها ليطلب منه الحضور فورا الي الشركه غدا ليتنهد بوجع ومراره فمن الواضح أن القادم سيكون الاصعب ....


ليتفقوا جميعهم علي الرجوع الي القاهره ...


في فيلا سليم المنشاوي..


كانت تجلس بدموع ووجع وهي تتذكر ملامحه التي باتت تعشقها والتي كانت تشتاق إليها .


سليم بحده/ارتاحتي كده لما شوفتيه.


فيروز وهي تمسح دموعها بغيظ شديد/لا مرتحتش ي سليم انا مش هقدر اصبر اكتر من كده مهما كان اركان بيحبني وحتي لو لسه بيحبني وجوده معاها في حضنها غصبن عنه هيخليه يتعلق بيها هي وانا ليمكن اقبل بكده ابدا بس بصراحه كنت غبيه لما فكرت اقتلها واريحها من الي هتشوفه بس بصراحه لا لما تعيش وتشوف اركان في حضني ساعتها هي الي هتموت نفسها وأبقا انتقمت منها بجد .


سليم بحده/وده هيحصل ازي أن شاء الله.


فيروز بشر وانتقام /ماهر لازم ينفذ الخطه بتاعه ادهم وساعتها هتعرف بقيه الخطه مع سيف و كينان اخوات اركان هما نقطه ضعفه الوحيده الي لازم استغلها علشان ارجع اركان ل حضني من تاني وادمر هند.


في قصر الجوهري....


كان يجلس صلاح وهو يقرأ أحدا الكتب كعادته ليصعق من الذين يسيرون الي الداخل ليتحدث باستغراب /ايه ده ايه راجعكم بدري كده .


ادهم بضيق وزفر/كفايه اسبوعين اوي ي جدو عندنا شغل كتير عن اذن حضرتك يلا ي نور .


كينان بابتسامه/اخبارك ايه ي جدو .


هنيه بابتسامه ولهفه /امال عاد هند اختي فين ي جدي .


صلاح بابتسامه/هتكون فين ي عني في الجناح مع جوزها ي هنيه .


زينه بابتسامه وهمس ل هنيه /شوفتي ي اختي مش عاوزه مش عاوزه اهي مبتسبوش ولا ثانيه واحده اها .


هنيه بابتسامه/عندك حق ربنا يسعدنا كلنا يارب .


سيف بمرحه المعتاد /داده عاليه فين الاكل ده انا واقع من الجوع .


زينه بضحك /هههههه ي شيخ اتقي الله ده انت كنت قربت تاكل الناس الي هناك .


في جناح هند وأركان.....


كان يحاول اركان أن يفتح عيناه تتدريجيا لتملل في فراشه ليشعر بثقل شديد علي صدره لينظر بغيظ لتلك النائمه بعمق داخل أحضانه وكأنها تخاف علي أن ياخده منها أحد .


اركان بغيظ شديد/هند هند قومي نايمه كده ليه .


هند بابتسامه عشق /معلش مخدتش بالي عامل ايه دلوقتي .


اركان بغيظ وزفر/كويس ممكن تسبيني بقا ادخل الحمام اغير هدومي .


هند بجديه /طب يلا هساعدك .


اركان بحده /هو الموال ده مش هيخلص ولا ايه قولتلك ابعدي عني انا مش محتاج مساعده من حد وخصوصا منك انتي .


هند بدموع ووجع/براحتك ي اركان براحتك افضل انتقم مني كده علشان كنت خايفه عليك الي انت عايزه اعمله .


اركان بغيظ وحده /اسمعي لما اقولك احنا كام يوم ونتطلق اطمن بس علي حياه اخواتي وساعتها كل واحد فينا يروح ل حاله احنا فيه حاجات كتير بينا انكسرت زمان مستحيل تتصلح .


هند بغيظ ووجع/فيروز مش كده لسه بتفكر فيها لسه بتحبها ي اركان.


اركان بتنهيده وجع/انا مبقتش اعرف احب ولا عايز اصلا احب كل لما بحب حد بيصدمني وبيكسرني زيك انتي وهي فيريت ترحمي نفسك من الي بتعمله مش هيوصلك لحاجه.


ليسير اركان سريعا الي الداخل لتمسح هند دموعها سريعا لتتحدث بثقه وغرور وخبث أيضا.


/مش هياس ي اركان ومش هخليك تتطلقني ابدا وانا عارفه زين انا هعمل ايه.


في جناح نور وادهم....


كانت نور تفرش الكنبه بحزن شديد ليقترب منها ادهم بحزن شديد عليها وعتاب لذاته .


/نور من فضلك متعمليش كده انا مكنش قصدي صدقيني .


نور بعصبية وضيق/لا ي ادهم دي مش هتبقا اول ولا آخره مره وانا مش هستحمل أن كرامتي تتهان كده تاني سبني ي ادهم اريح اعصابي شويه وانا فين ي عني مانا معاك اهو .


ادهم بوجع ومراره/معايا فين وانتي بعيده كده وانتي عارفه اني مبعرفش انام غير في حضنك .


نور بحزن والم /تصبح علي خير ي ادهم .


في جناح هنيه وكينان ...


كانت تجلس بشرود ليقترب منها كينان وهو يقبلها بعشق/الجميل سرحان كده في ايه .


هنيه بابتسامه/ابدا ي حبيبي مفيش بفكر في حكايه الشغل زي بصراحه مش قادره اصدق اني ممكن أشتغل وانجح واحقق الي طول عمري بحلم بيه .


كينان بابتسامه/علي فكره انا مش عجباني حكايه الشغل زي بس انا مبحبش ازعلك ابدا .


هنيه بلهفه وسعاده/لا وحياه اغلا حاجه عندك ي كينان مترفض ده انا مصدقت اعمل حاجه مفيده في حياتي .


كينان وهو يقبلها بعشق ولهفه /ولما وقعتيني في حبك مكنتش حاجه مفيده .


هنيه وهي تقبل يده بعشق /ده احلا حاجه حصلت في حياتي كلها .


ليحملها الي أحضانه وهو يعزف اجمل موسيقي العشق 💞❤️❤️❤️❤️.


في جناح سيف وزينه....


كان يجلس سيف وهو يحدث موظيفيه في الشركه لتقترب منه زينه بابتسامه بعدما أنها مكالمته .


/بقولك ايه ي سيف كنت عايزه اتكلم معاك في موضوع كده .


سيف بابتسامه وهو يقبل يدها/خير ي روحي .


زينه بابتسامه/بصراحه فيه ملجأ لدار الايتام الي وراء القصر كنت عايزه اشتغل فيه .


سيف بابتسامه واندهاش /واشمعنا دار الايتام ي عني .


زينه بدموع ووجع/علشان طول عمرنا ايتام ي سيف وانا طول عمري بحب الاطفال وبالذات الأيتام لأنهم بيبقوا محتاجين لكل ايد تتطبطب عليهم ارجوك ي سيف مترفضش.


سيف وهو يحتضنها بعشق/وانا ايه الي يخليني ارفض ي روحي من بكره تشتغلي فيه ده انتي بنتي وحبيبتي والي تامري بيه يتنفذ بالحرف بس مشوفش دموعك دي ابدا .


زينه بابتسامه عاشقه /ربنا يخليك ي حبيبي .


في جناح الشباب ...


كان يقف اركان بغضب جحيمي مما يسمع .


/وانت ازي متكلمنيش في ساعتها وتقولي ي ادهم .


ادهم بضيق وزفر /ي عني هتعمل ايه ي اركان الي حصل حصل والغلط كان غلطي من البدايه اني اعمل كده في الشارع صحيح الحب بيذل .


كينان بحده /ل خامس مره هقولك انت مغلطتش ي ادهم دي مرائتك .


اركان بحده /ولا يهمك قسما بالله اليله لكون عارفلك مين الي عمل كده .


ادهم بضيق وزفر/المصيبه أن مدير الشركه طلبني اكيد هيخليني اقدم استقالتي ومش عارف أصلا هوري وشي للناس ازي .


اركان بجنون وغضب /انت عايز تجنني ي ادهم صح دي مرائتك ي ابني قوم تسمح ل حد يكسرك أو يهينك فاهم .


سيف وهو يأكل كعادته /انا برضه بقوله كده ي اركان ي اخويا .


ادهم بضيق وزفر/ربنا يستر .


ليعلن هاتف اركان عن رساله من مجهول محتواها جعله يصعق بشده .


(خالي بالك من اخواتك لاني الي جاي هيكون صعب )لينظر أمامه بشرود وقلبه يخفق الما ممن تكون تلك الرساله .


عاليه بابتسامه/يلا ي ولاد السفره جاهزه علشان تتعاشوا .


في الخارج ...


كانوا يسيرون الشباب بجانب زوجاتهم الا اركان الذي ينظر إليها بتجاهل ولا مبالاه لتبتسم بخبث لتنفيذ خطتتها لتصرخ بفزع وهي تتدعي الدوخه الشديده .


هند بخبث ومكر/اه الحقني ي اركان الحقني .


اركان وهو يمسكها بلهفه وقلق /فيه ايه مالك .


هند بخبث ومكر/معرفش بقالي يومين كده دايخه ومش طايقه نفسي واصل .


نور بقلق /مالك ي خيتي بس .


عاليه بابتسامه مشرقه /هند حبيبتي الدوخه دي من امتا .


هند بخبث ومكر وهي تشعر أنها قد وصلت لما تريد /اه ي خالتي عاليه من يومين كده ومش طايقه رائحه الوكل واصل .


عاليه بابتسامه حنونه وسعاده/اللهم صلي على النبي دي بشره خير .


اركان باستغراب وغيظ/فيه ايه ي خالتي .


عاليه بابتسامه وسعاده /مبروك ي اركان ي ولدي هند حامل.


هند بخبث ومكر/اه ي خالتي عاليه انا حاسه برضك أن الي انا فيه ده من الوحم .


اركان بغيظ شديد وصراخ /نعم ازززي .


صلاح بابتسامه وضحك /ههههه شوف الواد عقله طار هو الي ايه ازي الف مبروك ي هند ي بنتي ي ام الغالي .


كينان بابتسامه وغمزه /اه ي جاحد علطول كده مبيتضيعش وقت انت .


ادهم بابتسامه وسعاده /الف مبروك ي حبيبي .


اركان بغيظ شديد وتوعد وهمس /عملتيها فاكره انك كده هتكسبي بكدبتك دي .


هند بخبث ومكر/ايوه هكسب هكسب اني هفضل جنبك اكبر وقت ممكن ي ابو الغالي



عشقت صعيديه ❤️❤️❤️.

احفاد الجوهري 🤫🤫🤫.

رنا احمد عماد ✍️✍️✍️✍️.

بارت 9....


في جناح هند وأركان...


كانت تسير هند وهي تكتم ضحكتها بصعوبه علي مظهره العصبي بشده .


اركان بغيظ وهو يغلق الباب /ممكن اعرف ايه الي أنني هببتيه وقولتيه ده .


هند بخبث ومكر وهي تقترب منه /ايه ي اركان ي حبيبي مش عايز تكون اب ولا ايه.


اركان وهو يدفعها بحده /بقولك ايه شغل كهن الحريم ده مش علي اركان الجوهري احنا دلوقتي لوحدنا عملتي كده ليه اتكلمي بدل ماطلع جناني عليكي وانتي عارفه .


هند بغيظ وصراخ /هتعمل فيا ايه تاني ي اركان هتتضربني بالنار .


اركان بغيظ شديد/اقسم بالله اعملها من غير ميرمشلي جفن وانتي عارفه .


هند بعشق وتمسك /عملت كده علشان بحبك ي اركان علشان تفضل جنبي ومتقدرش تتطلقني وترميني بره حياتك لاني ساعتها هكون عامله زي السمك الي خرج بره المياه هموت .


اركان بسخرية واستفزاز/لا ي شيخه حسبتيها غلط خالص انا بقا هنزل اعرف الكل انك كدابه وان مفيش حمل .


هند بخبث ومكر وهي تجلس بغرور /براحتك ي سيد الرجاله بس انا برضك هنزل واقول قدامهم أن عملت كل ده لحفظ ماء الوجه فقط لأن الكبير بتاعهم مقربش مني لحد دلوقتي شوف اخواتك هيفقكروا في ايه وجدك كمان ههههه وانتي عارفني مبكسفش ومعنديش دم واصل ي كوكو .


اركان بغيظ وحده/ماشي كسبتي الجوله دي بس شوفي الي هيحصلك علي ايدي .


هند وهي تقترب منه بعشق وهي تنظر في عيناه /اي أن كان الي هشوفه علي يدك فرح أو حزن هكون راضيه لاني بعشقك ي اركان .


كان اركان ينظر في عيناه وكأنه يتأكد من ذلك العشق الظاهر في عيناها قلبه يريد الفرحه والسعاده من جديد لكنه يعاند مازال يراها ابنه عمه فقط ومازال قلبه ينبض لتلك المتمرده التي تعشقه عشقا مريضا يقع قلبه في صراع مميت قلبه من يريد ؟؟..


في شركه الطيران ...

كان يجلس ادهم بضيق وزفر في مكتب المدير ليجلس يحيي أمامه .


يحيي بجديه/طبعا انت اكيد عارف انا طلبتك ليه ي ادهم .


ادهم بخرج وخجل شديد /ايوه ي فندم وصدقني انا مش عارف اقول ايه بس كل الي يشفعلي أنها مرائتي كوني اني اتهورت ده شئ كان غصبن عني.


يحيي بابتسامه /ادهم انت من أكفاء الطيرين الي موجودين في الشركه انا اصلا بعتبرك زي ابني وأخلاقهم لا يعلا عليها علشان كده لازم تتخطا الي حصل وتنساه .


ادهم بسعاده لا توصف /شكرا اوي ي حضره المدير انا بجد مش عارف اقول ل حضرتك ايه حضرتك رفعتني ل سابع سما .


يحيي بابتسامه/انت تستاهل كل خير ي ادهم وجهز نفسك علشان عندك رحله ل امريكا بليل.


ادهم بابتسامه وسعاده /أن شاء الله هكون جاهز ي كابتن هكون جاهز بس ارجوك مش عايز سميه في طقم المضيافات ارجوك سعادتك .


يحيي بابتسامه/لا اطمن انا عارف انكم كده كده مبرتحوش مع بعض وبعدين اطمن ي سيدي هي اصلا واخده اجازه وفي شرم الشيخ.


ادهم بتوعد وهمس /شرم شيخ يبقا هي مفيش غيرها الي عملت الموقف الحقير ده بس لما ترجع حسابها معايا هيبقا عسير .


في قصر الجوهري...


في جناح هنيه وكينان..


كانت تقف هنيه وهي ترتدي ملابسها بسعاده فذلك هو أول يوم لها في العمل في شركه ادم وتحقيق حلمها .


كينان وهو يقبل رأسها بحنان وعشق /روح قلبي مش هوصيكي خالي بالك من نفسك .


هنيه بابتسامه وسعاده/ايه ي روح هنيه دي عاشر مره تقولي الكلام ده اطمن ي روحي وبعدين مش ادم ده صاحبك جوي كيف مابتقول خلاص ايه الي مخاوفك .


كينان بابتسامه وعشق /بحبك ي هنيه وبخاف عليكي ايه مش من حقي ولا ايه.


هنيه بابتسامه/حقك ونص ي غالي بس صدقني ي كينان انا مبسوطه جوي جوي اخيرا هحس اني بعمل حاجه خلاص مبقاش في حياتي غيرك وشغلي وبس.


كينان بغمزه وهو يحتضنها /لا فيه ي هانم العيل ي عني اركان الي مبيطقش صنف الحريم ومتجوز هند اختك الله يكون في عونه يخلف قبلي لا ده انا كده اشك في نفسي .


هنيه بضحك /هههههه واه عاد ومالها هند اختي ي سي كينان وبعدين ربنا يسهل أن شاء الله انا لو عليا اخلف منك عشر عيال كلهم شبهك كده ي كينان .


كينان وهو يقبل يدها/ربنا يخليكي ليا ي روح كينان .


علي شاطئ النيل ..


كان يقف اركان بشرود حقا مازال يعشق فيروز  مازال يتمناها لكن لماذا يفكر ايضا بتلك الشراسه يعشق تفاصيلهاياه الله ما هذا الامتحان الصعب ليبتسم باتساع عندما يتذكر غيرتها المجنونه عليه.


فلاش باك...

كانوا يجلسون سويا في الأرض وهما يأكلون القصب بلتذذ .


اركان بابتسامته الساحره /حلو القصب ده ي بت ي هند .


هند بسعاده لوجودها معه /طبعا ي ابني مش مزروع في أرضنا .


كانت تاني إليهم فرحه صديقه هند .


/ايه ده ايه ده ي جدعان هو القمر بيطلع في النهار ولا ايه.


هند بغرور وثقه/وايه الجديد مانا قمر الصبح وبليل .


فرحه بغيظ وهي تنظر إلي اركان بإعجاب شديد/ي اختي اتوكسي انا بقول علي القمر المنور ده منور ي سي اركان البلد كلها منوره .


اركان بابتسامه ساحره /تسلمي ي فرحه ده نورك .


فرحه بمرح /بقولك ايه ي سي اركان مش بتفكر تتجوز انا موافقه وكل حاجه عليا انا هاجيبها بس انول الرضا .


اركان بضحك /ههههه والله انتي عسل ي بت ي  فرحه.


فرحه بهيام /والله انت الي عسل نحل .


هند وهي تندفعها أرضا بغيره وغيظ لتنقض عليها /وانا بقا النحله في الوسط ي روح امك.


لتصرخ فرحه باستنجاد من تلك المجنونه تحت ضحكاته الساحره .


ليعود اركان من شروده بتنهيده عاليه وهو يصرخ بشده كأنه يحاسب ذاته .


/ايه ي اركان ايه الحكايه بالظبط انت بتحب مين وعايز مين فيروز ولا هند مصيبه لتكون عايز الاتنين وقلبك هما الاتنين بيملكوه ساعتها هتضيع في الوسط وتضيعهم الاتنين فوق ي اركان فوق خليك كده زي مانت والا هتتضعف فيروز اكيد فيه سبب خلاها تبعد وهند دايما حاسه انك ليها وانت لازم تفضل كده دايس علي الكل علشان تكسب نفسك وتفضل كده اركان الجوهري .


في شركه ادم ..

في مكتبه ...


كان يجلس وهو ينظر بخبث لتلك الكاميرا التي تكشف عن دخولها ليبتسم بمكر وانتقام .


/اووه واخيرا جاتلي الفرصه اني انتقم منك ي كينان .


لتبلغه السكرتيره بوجود هنيه لياذن إليها سريعا بالدخول .


ادهم بابتسامه/اهلا اهلا ي مدام هنيه .


هنيه بابتسامه/اهلا بيك ي استاذ ادم ممكن تعرفني بالشغل الي هعمله.


ادم بخبث ومكر/حالا انتي هتكوني مسؤوله الحسابات في الشركه ي عني هتكوني الكل في الكل ده مرات اخويا ي عني الثقه موجوده .


هنيه بابتسامه/أن شاء الله هكون قد الثقه دي ي استاذ ادم .


ادم بشر وانتقام /انا متاكد من كده .


في القسم ...

مكتب كينان ....

كان يسير الي المكتب بمرحه المعتاد .


/طبعا البلد خربت والفسق والفجور ملا البلد بسبب الاجازه بتاعي ي فضل مش كده .


فضل العسكري بتاعه بضحك /هههههه اكيد ي كينان باشا .


كينان بابتسامه/والله وحشتني ي راجل ي طيب .


فضل بابتسامه حنان /وانت اكتر ي كينان باشا بس طبعا الجواز والراحة احسن بكتير من الشغل وقرفه .


كينان بابتسامه وسعاده /الحمد لله ي عم فضل ربنا رزقني ب واحده مفيش زيها ابدا ربنا يباركلي فيها يارب .


فضل بابتسامه/ويباركلك ي ابني يارب .


في شركه الجوهري ....


كان يجلس سيف وهو يمضي علي بعض الملفات الهامه لتسير السكرتيره بابتسامه .


/سيف باشا الوفد الايطالي وصل .


سيف بابتسامه/ماشي ي وفاء روحي وانا هحصلك .


وفاء بابتسامه /تحت امرك ي افندم .


سيف وهو يبتسم لسماع صوتها المحبب ل قلبه /ايه ي روحي اخبارك ايه وحشتيني اوي .


زينه بابتسامه/وانا كمان اتوحشتك جوي ي سيف متتصورش السعاده الي انا فيها دلوقتي وانا بسعد الاطفال الأيتام دول تصدق انا نفسي انفتحت اوي علي الخلفه احنا لازما نروحوا نكشفوا.


سيف بابتسامه/ي بت انتي اتجننتي احنا مكملناش شهر.


زينه برجاء وتوسل/ابوس ايدك ي سيف مش هنخسر حاجه لما نطمن .


سيف بتنهيده /وماله خليني كده ماشي وراكي هسيبك دلوقتي علشان عندي شغل خالي بالك من نفسك ي روحي .


زينه بعشق /وانت كمان ي حبيبي.


في فيلا سليم المنشاوي....


كان يسير سليم الي اللاسفل لتتحدث هي بثقتها المعهوده .


/عملت ايه كلمت ماهر ينفذ.


سليم بحده/ايوه ادهم عنده رحله ل امريكا النهارده وهيتمسك بشحنه المخدرات .


فيروز بحقد/تمام والبنت الي هتساعدنا في خطه كينان .


سليم بحده/جاهزه بس مش كفايه ادهم حتي في الاول الاتنين وراء بعض كده انتي مصممه تودينا في داهيه .


فيروز بحده /سليم الي بيحصل ده انت مش طرف فيه متقلقش.


سليم بسخرية /فيروز انتي بجد بتحبي اركان اصل بصراحه مش مقنع انك تحب حد وتدميره وتدمري كل الي حواليه .


فيروز بحقد وغل/هو الي دمر نفسه ودمرني لما سابني وراحلها ي سليم لما صدق كل الكلام الي هي لفقته ل جدها لم محاولش حتي يسمعني ولا يدور عليا ويرجعني له .


سليم بجديه/انتي مبتحبيش اركان ي فيروز انت طول عمرك بتحبي تحسي أن الكل تحت امرك اركان هو الوحيد الي رفضك علشان كده عايزه تنتقمي منه هو ده السبب وعلي العموم انا هفضل جنبك وانفزلك كل الي انتي عايزاه .


فيروز بحقد وغل/عمر محد هيفهم اركان بالنسبه الي ايه مش فارقه المهم أنه هيكون ليا .


في قصر الجوهري.

جناح هند وأركان....


كان يقف اركان وهو يجهز سلاحه ويدرس تلك المهمه الصعبه للغايه لكنه دائما ينحج بها فهو رجل تلك المهمات الصعبه .


هند بابتسامه /تحت تاكل انا عامله اكل حلو جوي جوي .


اركان بغيظ وزفر/مش عاوز حاجه انا بعرف اتصرف .


هند بعشق /دراعك أخباره ايه عاد .


اركان بحده/كويس ي هند وانا اصلا عندي مهمه بكره ..


هند بفزع /نعم مهمه كيف ي عني ودراعك كده انت عايز تخوفني عليك وخلاص حرام عليك ي اركان بتعمل فيا كده ليه .


اركان وهو يعاتب ذاته لما يوصلها إليه ليتحدث بابتسامه تمنت أن تراها دائما/اطمني وان شاء الله هرجعلك زي القرد .


هند بعشق وسعاده /يارب دايما اشوافك بخير يا اركان لاني مش هقدر اشوف فيك اي لذي ساعتها الموت هيكون اهون ليا من كل ده .


اركان وهو ينظر في عيناها بدقه /ساعات بحس انك فعلا بتحبيني وساعات بحس انك بتحاولي تخبئ سر خايفه لينكشف .


هند بارتباك ملحوظ /سر سر ايه عاد مفيش حاجه واصل .


اركان بشك /مش عارف متنسيش اني ظابط واعرف الي بيخبي بسهوله اوي.


هند بارتباك شديد/هو انت هتعليهم عليا ولا ايه ي حضره الظابط يلا علشان الوكل .


اركان بشك وهمس /ي ترا ايه الي وراكي ي هند .


في جناح نور وادهم.


كان ادهم يقف يعد شنتطه للسفر وهو يختلس النظرات اليها فكانت تجلس تقرا أحدا الكتب بشرود ليقترب منها بحنان .


/طب حتي مش هتصلحيني ده انا مسافر و يعالم هرجع تاني ولا لا .


نور بفزع وصراخ/بعد الشر عليك اوعاك تقول كده واصل .


ادهم بابتسامه وسعاده/ي عني خلاص سمحتيني ي نوري .


نور بابتسامه عشق/خلاص مسمحاك ي حبيبي تروح وترجع بالسلامه يا حبيبي .


ادهم وهو يقبلها بعشق/حبيبه قلبي طب مفيش حاجه كده ولا كده ل جوزك حبيبك قبل مايسافر.


نور بخجل وهمس /مش هينفع علشان ابنك معانا عيب كده .


ادهم بابتسامه واسعه /نور انتي بتقويلي ايه بجد ي نور بجد .


نور وعي تحتضنه بعشق /ايوه ي روح نور انا حامل واول مترجع أن شاء الله هنحتفل بالمناسبه دي سؤاء.


في شركه الطيران ..


في مكتب يحيي .


كان يجلس وهو يتابع مواعيد تلك الرحلات لينصدم بالبوليس وهو يسير الي الداخل بغضب .


يحيي بقلق/خير ي حضره الظابط فيه ايه.


الظابط بجديه /احنا جتلنا اخباريه بتقول أن فيه طيار اسمه ادهم الجوهري بيتاجر في المخدرات وبيستغل أنه طيار وبينقل البضاعه في الطائره بتاعته .


يحيي بصدمه /ايه مستحيل حضرتك مستحيل وعلي العموم اتفضل معايا ...


في القسم ...

في مكتب الظابط ..


كان يجلس ادهم بصدمه عارمه بعدما اخرجوا تلك الشحنه الكبيره من مكان القائد ليكاد يصاب بالجنون من فعل به ذلك من يؤد أن ينتقم منه بذلك الشكل .


ليقتحم المكتب اركان بغضب جحيمي ومعه سيف ونور التي تبكي بلا توقف .


اركان بغضب جحيمي/ايه الي بيحصل ده ي حضره الظابط انت مش عارف ده مين ايه الهبل ده .


الظابط بحده /ملوش لازمه كل ده ي اركان باشا التهمه مثبته عليه احنا لقينا شحنه مخدرات كبيره في مكان القياده وادهم قال إن محدش قرب من الطائره بعد ما كشف هو علي كل حاجه اكيد مش عفريت ي عني هو الي حط المخدرات.


اركان بوجع وكسره/متخافش ي ادهم ورحمه ابويا وامي مش هتفضل هنا كتير .


ادهم بجنون وصراخ/انا معملتش حاجه ي اركان اقسم بالله معملت حاجه ولا اعرف حتي مين الي ممكن يكون عمل كده اوعي تصدقي حاجه عني ي نور اوعي .


نور بدموع ووجع/مستحيل ي نبض قلبي مستحيل أن شاء الله هتخرج من هنا أن شاء الله.


سيف بالم شديد/أن شاء الله الغمه دي هتنزاح ي ادهم .


ادهم بدموع ووجع/يارب ي سيف يارب.


علي الطريق ...

في سياره كينان في ظلام الليل الدامس.


كان يسير كينان بغضب جحيمي وهو يسمع لما حدث لادهم ليشمز بشده من تلك المشهد لتلك الفتاه وذلك الشاب وهم يفعلون ماحرمه الله ليسير الي ناحيتهم بغضب جحيمي لكن قبل أن يتحدث كانت تلك الحقنه قد غرزت في رقبته ليسقط فاقدا الوعي ليحملوه سريعا الي تلك الشقه المشبوهة لتنفيذ مخططه فيروز ..


في شقه ما ...


كانت تجلس سندس بتلك الملابس الخليعه وهي تلك العلكه ليرن جرس الباب لتفتح سريعا ليسيرون رجال سليم ب كينان الي الداخل .


سندس وهي تلك العلكه وتتحدث بسخرية/هو ده الزبون شكله ظابط فعلا نضيف ومتلمع .


مروان رجل سليم بغضب /بقولك ايه ي روح امك ده متوصي عليه من فوق اوي ي عني تنفذي الخطه بالحرف الواحد واول ميبتدي يفوق كلمينا فاهمه .


سندس بغيظ شديد/فاهمه ي اخويا هي كيمياء مانا واخده علي كده خدوه بس علي السرير وقعاولي هدومه ولا ده كمان من اختصاصي انا .


مروان بغيظ /ماشي ي اختي .


بعد فتره من الوقت ....


كان يفتح كينان عيناه تتدريجيا لينظر بصوره مشوشه لتلك الفتاه التي تجلس جانبه شبه عاريه كان ليتحدث لينصدم مما أن يقفون ينظرون إليه باحتقار .


اللواء جلال/ي خساره ي كينان ي خساره عمري متخيلت أن تهورك وحبك للستات يخليك تبقا كده تزني استغفر الله العظيم وتفضب ربنا وتبقا واحد من الي انت بنفسك بتقبض عليهم اقبضوا عليه .


فضل بدموع /ي خسارتك ي كينان باشا .


كان مازال المخدر يسيطر عليه بشكل كبير لا يعلم ماذا يقول ولا يعلم أيضا ماذا حدث .


في قصر الجوهري...

في جناح هند وأركان....


كان يجلس اركان بدموع ووجع فلاول مره يشعر بذلك العجز كانت تنظر إليه بوجع يخترق قلبها ليرن تلفون اركان ليرد بوجع وقهره.


/ايوه ي كينان .


اللواء جلال بضيق /لا ي اركان انا مش كينان انا اللواء جلال .


اركان بقلق وهو يشعر بشيء مريب في صوته /خير ي سياده اللواء اخويا كينان فيه حاجه.


اللواء جلال بضيق /اخوك كينان اتقبض عليه ب تهمه الزنا ياريت تيجي ي اركان سلام  .


اركان بصدمه ودموع لاتتوقف ليصرخ صراخ أفزع الجميع .


/لا لا لا كده كتير اقسم بالله كده كتير انا مش هقدر اتحمل كل ده هو ايه الي بيحصلنا ده مين الي عايز يكسرني مين الي مصمم يموتني بالبطي ويقهر قلبي علي اخوووواتي مين انا تعبت يارب اقسم بالله تعبت .


لتسرع اليه هند بدموع ووجع لتتحتضنه بشده ليشدد هو من احتضانها باحتياج رهيب ليتحدث بهمس وتعب .


/خلاص انا انكسرت ي هند اركان الجوهري خلاص انتهاء .


هند بدموع ووجع/مستحيل ي حبيبي انت قدها وقدود انت جبل ي اركان جبل الكل بيتسند عليه ده انا اموت لو اشوفك مهزوم كده .


ليعلن هاتفه عن رساله من تلك الرقم الخفي ليقراها سريعا .


(لو عايز تنقذ اخواتك قبلني في مكان هبعتلك عنوانه حالا وخليك فاكر لو فكرت تبلغ البوليس أو حركه كده او كده اخواتك خلاص انتهوا ).


لترسل له العنوان ليذهب سريعا الي هناك ...


في تلك المنطقه الصحراويه ...


كان يقف اركان بغضب جحيمي وهو ينظر لتلك الذي يعطيه ضهره ليتحدث بغضب جحيمي.


/انت مين .


لتلفت إليه فيروز بابتسامه جعلته ينصدم بشده ليتمتم/فيروز .


فيروز بابتسامه وعشق واشتياق له /ايوه فيروز ي اركان فيروز حبيبتك .


اركان بحده/هو انتي وراء الي حصل ل اخواتي .


فيروز بثقه وثبات/ايوه انا السبب ي اركان علشان تكون ليا علشان فيه حاجات كتير انت مش عارفها ولازم تعرفها .


اركان بغضب جحيمي وهو يشهر مسدسه أمامها /انا مش عايز اسمع اي حاجه خالص الي عملتيه في اخواتي كفيل أنه يخليني اقتلك هي دي الحاجه الوحيده الي تشفي ناري واخواتي انا هعرف ازي أخرجهم .


فيروز بصراخ ودموع /اركان انا بحبك محبتش حد غيرك ابدا .


اركان بغضب جحيمي ووجع ينهش قلبه /انا كمان كنت بحبك بس انتي الي زيك مستحيل يحب انتي مريضه كل لحظه عاشواها اخواتي وفضيحتنا الي هتكون علي كل لسان لازم تتدفعي تمنها ولازم تموتي .


كاد أن يطلق رصاصته لكن تلك الرصاصه التي اخترقت ضهره كانت الاسرع ليسقط اركان غارقا في دمائه لتسرع اليه فيروز بدموع وصراخ .


/اررررركان ارركان انت عملت ايه ي سليم عملت ايه.


سليم بحده وغيظ /كان لازم اقتله قبل مايقتلك .


فيروز وهي تمسكه بصراخ وجنون/انت قتلتني انا ي سليم قتلتني انا .


سليم وهو يدفعها بحده وصراخ /انتي الي قتلتيه بايدك دول انتي السبب في كل الي حصل انا موته علشان انتي تعيشي حياتك قصاد حياته واخترتك انتي بس لازم تفضلي عايشه بعذاب الضمير انك انتي السبب في موت اركان ي فيروز .


ليتركها ويرحل لتسقط أرضا بدموع وقهره وصراخ لا يتوقف ..


في قصر الجوهري....


كان يجلس صلاح الجوهري بوجع ومراره لتقترب منه هند بالم .


/أن شاء الله خير ي جدي كل حاجه هتبقا زي الفل وهنعدي .


صلاح بكسره ومراره /يارب ي هند ي بنتي يارب .


ليرن جرس الباب لتفتح هند سريعا لتنصدم من تلك الظابط التي يمسك هاتف اركان وساعته ومفاتحيه واشياءه التي تعرفها جيدا لتشعر بخنجر يشرخ قلبها لتتحدث بوجع وخوف شديد.


/هي الحاجات دي مش حاجات اركان .


الظابط بدمع ووجع/البقاء لله ي هانم .


لتمسكه هند بدموع ووجع وصراخ /انت بتقول بتقول ايه انت واحد مجنون اركان قاله أنه راجع ايوه هو قالي اركان فين جوزي فين هو عارف اني مقدرش اعيش من غيره ايوه عارف اني اموت لو جراله حاجه راح فين قولي .


الظابط بفزع /صلاح بيه .


هند بصراخ وجنون/جددددي .


بعد مرور عده ساعات .

في أحدا مستشفيات لندن الفاخمه ...


كانت تقف فيروز خارج الغرفه وهي تسير ذهابا وإيابا ليخرج الطبيب لتسرع اليه فيروز .


/خير ي دكتور طمني .


الدكتور بجدية /احنا نقدر نقول اننا عدينا مرحله الخطر لكن الرصاصه كانت قريبه من العمود الفقري ندعي ربنا أن ميكونش في تأثر من انهي نوع عن اذنك .


لتسير الي الداخل وهي تراه يغفا تحت جهاز التنفس الصناعي لتقترب منه وهي تنظر إليه بابتسامه واسعه وهي تحدثه .


/يااه ي اركان اخيرا بقيت ليا هههههه زمان هند هتموت من حسرتها عليك قولتلها انك هتكون ليا لوحدي مصدقتنيش خلاص اركان الجوهري مات تعرف رجالتي ساعدني جثه ملهاش اي تلاتين لازمه اتحرقت مكانك فيها بطاقتك والكل اتاكدت أن انت أن اركان الجوهري مات بس الحقيقه ان اركان عايش ليا انا وبس خلاص ي روحي انا وانت هنعيش الحياه الي كنا بنحلم بيها وكان لوحدنا خلاص فيروز وأركان اتجمعوه من جديد ❤️❤️ بالنسبه لإخواتك متقلقش هخرجهم من الي هما فيه أما بالنسبه للهند فهفضل عايشه مستمتعة معاك علي حساب وجعها والماها لأنها مغروره كانت عايز تمتلكك وبس لكن انا حبيتك بجد ي اركان فوق بقا فوق علشان تعيش مع فيروز حبيتك ..



10=عشقت صعيديه ❤️❤️❤️.

احفاد الجوهري 🤫🤫🤫🤫.

رنا احمد عماد ✍️✍️✍️✍️.

بارت 10...

في المستشفي العسكري ...

كانوا يجلسون جميعا بدموع ووجع فما ذلك الكابوس كان يجلس سيف بدموع لاتتوقف ولاول مره يشعر بتلك الوحده القاتله ماذا حدث هل بالفعل رحلوا هل بالفعل اركان قد فارق الحياه قد ضاع ادهم وكينان بالفعل ذلك مجرد كابوس وقلبه يشعر أنه علي وشك الانتهاء .

كان يقف علي الجانب الآخر اللواء محمد وهو يبكي بغزاره ف اركان كان كاحد أبنائه بشده ينظر لتلك الغرفه الذي يجلس به جثمانه استعداد لنقله الي مثواه الأخير كان الجميع في حال لا يرثا سؤاء تلك الصامته التي تشعر بأن مايحدث هو مجرد مزحه فقلبها يخبرها أن معشوقها مازال علي قيد الحياة نعم تشعر بانفاسه التي تحييها قلبها يردد كلمه واحده أركان سوف يعود ليخرج الطبيب من غرفه جدهم ليسرعوا إليه .

سيف بدموع لاتتوقف/خير ي دكتور جدي أخباره ايه.

الطبيب بجديه/الحمد لله كان علي وشك جلطه بس الحمد لله ربنا نجاه عن اذنكم .

الفتيات بدموع لاتتوقف ووجع يملأ قلبهم /الحمد لله ي يارب.

نور بدموع والم /الحمد لله اطمنا علي جدي عقبال الباقي .

محمد بتعب والم /سيف ي ابني الحمد لله اطمنا علي جدك الواجب ندفن اخوك اركان بقا .

هند بدموع وشراسه /اركان مممتش اركان مكنش اركان عايش انا متاكده .

سيف بوجع وكسره/اقبلي ب قضاء الله ي هند اركان خلاص راح وكسرنا كلنا .

هند بغيظ وحده /اركان عايش اركان عايش انا قلبي حاسس بيه ومحدش يقدر يحس بيه قدي .

زينه بدموع ووجع/اهدي ي هند ي خيتي ده قدر ومكتوب .

هند بغضب جحيمي/انا عايزه اشوف الجثه دي ي محمد باشا .

نور بتوسل ورجاء /بلاش ي هند ي خيتي مش هتستحملي ابوس يدك بلاش .

هند بحده وغيظ/بس انا مصممه ي محمد بيه .

محمد بتعب شديد/ماشي ي هند اتفضلي .

في المشرحه ...

كانت تسير هند ليشاور محمد لها علي تلك الجثه المغطاه بالملاه البيضاء لترفعها بارتباك وقلبها ينبض بشده لتكون هذه هي الحقيقه لكن مازال قلبها يؤكد لها لتنظر الي ذلك الجسد المحروق لتبتسم تلقائيا بذلك ليس هيئه اركان بالمره لتبتسم أيضا بدموع وهي ترا تلك الوحمه التي توجد في رقبته تظهر بشده بلون الغامق من خلف ذلك الحريق لتتحدث بدموع وسعاده وهي تردد .

/ده مش اركان ي محمد بيه اقسم بالله ماركان بص بص علي الوحمه الي في رقبته بص وبعدين ده نحيف اوي ده مش اركان ده مش جوزي .

محمد وهو يشعر بصدق في حديثها فذلك ليس جسد اركان الملئ بالعضلات نتيجه تتدربياته الشاقه وحقا تلك الوحمه التي تظهر بشده ليبتسم تلقائيا ليسرع الي الخارج وهي وراءه بسعاده .

محمد بجديه /راشد بلغ الطب الشرعي أننا عايزين نعمل تحليل DNA للجثه الي جوه خود عينه من سيف محتمل كبير جدا ميكونش الي جوه ده اركان .

في القسم ...

في مكتب اللواء جلال..

كان يجلس كينان بدموع وكسره فهو لم يفعل بعمره شيئا شنيع كهذا ليقترب منه جلال بضيق.

/دلوقتي مكسور اوي كده كان فيه عقلك ي حضره الظابط وانت بتعمل الي عملته .

كينان بحده وغضب /اقسم بالله اني معملت حاجه ابدا ي افندم انا مش جاي من الشارع حضرتك عارفني كويس عمري معمل كده .

جلال بحده /امال الي شوفناه ده كان ايه أن شاء الله.

كينان بسخرية /كانت خطه ي باشا خطه والمقصود بيها هو انا وبس تقدر حضرتك تفسرلي الي حصل الي عرفته أنه بلغ بلغ عن شقه دعاره ولما حضرتك روحت مكنش فيه في الشقه كلها غير انا والبنت دي ثانيا انا كنت متخدر واظن ده انا اقدر أثبته بسهوله وحاجه كمان انا كنت رايح اقبض علي اتنين علي الطريق وحد اداني حقنه بس وبعدها لقيت نفسي في المكان المقرف الي كنت فيه حضرتك انا لازم اثبت براءتي وانا متاكد ان رغم كل الي حضرتك بتعمله ده الا انك واثق منها .

جلال بتنهيده /دي عايز وقت طويل ي سياده الرائد البنت الي كانت معاك قالت انها مش اول مره وانك بتروح المكان ده معاها كتير ومصممه علي كده .

كينان بحده /بت زباله زي دي كلامها ميمشيش عليا انا عايز اقتابلها ي افندم .

جلال بحده /مش هيحصل ي كينان سعادتك دلوقتي متهم بس انا اوعدك أننا هنعمل الي نقدر عليه .

فضل بجديه/جلال بيه مدام هنيه بره .

جلال بجديه /خليها تتفضل انا هسيبك مع مرائتك ولينا كلام بعدين ي سياده الرائد .

كان لايشعر باي شي حوله سواء عيناها كان ينظر بداخلها بدقه ليقراء مابهم لتوفر عليه تلك الحيره وهي ترتمي أحضانه بدموع واشتياق ليشدد هو من احتضانها ليرتاح قلبه ليتأكد أنها لا تصدق مايقال عنه .

كينان بقلق بالغ/هنيه انا .

هنيه وهي تتضع يدها علي شفتيه بدموع /متقولش حاجه واصل ي كينان انا عارف زين انك متعملش كده واصل متخافيش ي حبيبي .

كينان بسعاده وعشق/اه ي روح قلبي ده انتي حيتيني من بعد مكنت هكوت أن شاء الله هخرجلك قريب اوي .

هنيه بدموع وهي تقبل يده بحنان/ياريت ي كينان احنا كلنا محتاجلك جوي .

كينان بقلق شديد/فيه ايه ي هنيه مالك شكلك مش مريحني .

هنيه بدموع والم /كل الي اقدر اقولهولك أن كلنا محتاجينك انا وأخواتك لازم تخرج ي كينان لازم .

في فيلا سليم المنشاوي..

كان يجلس وهو يحاول الاتصال بها مرار وتكرار لكن لا يوجد رد ليدفع التلفون أرضا بضيق .

مروان بجديه /للاسف ي سليم بيه دورنا عليها في كل مكان ملهاش اثر .

سليم بغضب /انا عارف المجنونه دي راحت فين هتودينا في داهيه تلاقيها زعلانه علي حبيب القلب .

مروان بجديه /معلش ي سليم بيه لمواخذه في السؤال معقول تكون سعادتك مطاوع مدام فيروز وبتعمل كل ده في احفاد الجوهري بس علشان فيروز هانم وحبها ل اركان الجوهري ولا فيه سبب تاني .

سليم بحقد وغل وهو يتذكر الماضي /طبعا ي مروان فيه سر محدش غيري يعرفوا انت فاكرني اهبل علشان اعمل حاجات توديني في داهيه علشان حب مريض زي حب فيروز اختي لالا زمان وانا صغير عندي 12سنه كان ابويا بيشتغل في شركه الجوهري الي كان ماسكها صلاح الجوهري كام بيشتغل عنده مدير الحسابات كانت حالتنا علي القد اوي وامي كانت مريضه سرطان ابويا اخد رشوه صلاح الجوهري عرف كل حاجه ووجه ابويا ابويا قاله علي الظروف و وعده أنه هيرجع الرشوه علي امل أنه يسامحه فضل يتذل ليه كتير وانا شايف ابويا عمال يتحايل عليه بس هو مرحمموش وبلغ البوليس اتحبس ابويا ومات في السجن وأمه حصلته علطول كبرت وكبر جوايا غل وحقد ل عائله الجوهري كلها دخلت في وسطهم وكل الي كانوا يعرفوه سليم المنشاوي لكن ال قبل كده محدش يعرفه واتمنيت اني اضيع الكبير بتاعهم اركان اتصاحبنا علي بعض وانا بخطط اني هوقعه في قضيه مخدرات ميخرجش منها ابدا بس للاسف فيروز حبته والزفته الي اسمها هند سمعتنا واحنا بنتكلم في يوم كنا معزومين عندهم في العزبه وقالت ل صلاح الجوهري وطردتنا وادمرت كل حاجه بس خرجت وانا برضه مصمم علي الانتقام من عائله الجوهري واهو قتلت اركان وادهم وكينان انتهوا ممكن بس اسيب ل صلاح الجوهري سيف كفايه عليه ضياع الباقي علشان يعرف انا رحيم قد ايه.

مروان بضحك /هههه اوي سعادتك .

في الطب الشرعي ...

كانوا يقفون أمام الغرفه علي أعصابهم كلا منهما يتمنا ويدعي ان يكون مايشكون به صحيح ليخرج راشد صديق اركان بسعاده وهو يصرخ .

/الي فكرنا فيه صح ي افندم الي جوه مش اركان حثه مجهوله .

هند بدموع الفرح وهي تسقط أرضا ليحتتضنوها اخواتها بسعاده /الحمد لله يارب انا كنت متاكده أن ربنا مش هيقهرني ي حبيب الروح .

سيف بابتسامه وحماس/بس سعادتك كده اخويا اركان فين ومين الي عمل كل ده .

راشد بجديه/اكيد حد من أعداء اركان الي قبض علي حد منهم قتل حد كده .

جلال بتفكير وشرود /لا ي راشد مش كده الا عايز ينتقم من أركان كان قتل اركان وارتاح لكن ده حد عايز يوهمنا أن اركان مات وهو معاه .

سيف برعب شديد /وده ممكن يكون مين الي عمل كده حد مثلا خطف اخويا وبيعذبه ولا ايه.

جلال بجديه وحماس /انا عايز تفتيش علي كل المشكوك فيهم ي راشد لازم نرجع اركان بأي شكل لازم .

هند بغضب جحيمي  /مفيش غيرها الحيه الي عملت كده هي اكيد السبب في الي حصل ل ادهم وكينان هي .

جلال بجديه /قصدك مين ي مدام هند .

هند بغيظ شديد/فيروز المنشاوي .

في تركيا ...

في المستشفي ...

في غرفه اركان ...

كانت تجلس بجانبه بابتسامه ليفتح اركان عيناه تتدريجيا لينظر بغضب لتلك التي تجلس بجانبه .

اركان بحده وغيظ رغم الحمه/انتي ايه الي مقعدك كده ده انا هولع فيكي لو متطلعتيش اخواتي من الي هما فيه .

فيروز بغيظ شديد وهمس /الله يخربيته الدكتور قالي أنه احتمال كبير يفقد الذاكره بس من الواضح كده أنه فاكر كل حاجه.

اركان بغضب جحيمي/ايه مالك اتخرستي ليه قسما بالله العظيم لخليكي تشوفي العذاب الالوان انتي واخوكي .

فيروز بحده وغيظ/اركان انا بحبك وكنت مستعده اعمل اي حاجه علشان تكون ليا الحربايه الي فرقت بينا زمان وخدتتك مني .

اركان بغضب جحيمي/اخرسي اوعي تجيبي سيرتها علي لسانك انتي واحده مريضه ي خساره كل لحظه حبيتك فيها حالا تتصرفي وتخرجي اخواتي.

فيروز بحقد وغل وهي تقترب منه /مش هسيبك ليها ي اركان حريه ادهم وكينان قصاد انك تكون ليا ومعايا وتسيب هند خالص وتمحيها من حياتنا .

اركان بغضب جحيمي وهو يمسكها من شعرها رغم اللمه الشديد /انتي ايه ي شيخه شيطانه جنس ملتك ايه قسما بالله لو مخلصتي اخواتي من خططك الحقيره هقتلك واشرب من دمك .

فيروز وهي تتدفعه بحده ليصرخ الما /اركان انت هنا في ملعبي ممكن مخليكش تخرج من هنا حي وعندي الي مكمن يحبسوك هنا العمر كله .

اركان بغضب جحيمي/طبعا كلابك انتي واخوكي هند كان عندها حق لما كانت دائما تحزرني منكم بس الكلام ده مش مع اركان الجوهري ده انا امحيكم من علي وش الأرض .

فيروز بدموع وثقه /انا قولت ل عندي وعلي فكره انت بالنسبه للكل ميت ي عني ممكن اخليها حقيقه لكن قلبي مش هيطاوعني لاني بحبك ي اركان .

اركان بسخرية وحده /لا ي شيخه بجد انتي عارفه كويس اوي أن العالم كله ميقدرش يقف قصادي .

فيروز بحده /وانت برضه عارف أن لما بعوز حاجه باخدها وانا بحبك ي اركان وعيزاك وخليك عارف برضه انك لو مسيت شعره واحده مني اخواتك هيبقوا انتهواء انت مضطر تنفذ كل الي انا عيزاه .

اركان بغضب جحيمي وهو يقوم من علي السرير بالم  /الي هو ايه .

فيروز بخبث ومكر/لما ننزل مصر ي حبيبي هتعرف .

اركان بغيظ وجنون/نعم امال احنا فين .

فيروز بخبث ومكر/احنا في تركيا ي روحي اه صح نسيت اكلك أن بعد ما سليم ضربك بالنار انا هربت بيك علي هنا وبصراحه رجالتي قاموا بالواجب حطوا جثه مكانك والكل زمانهم دلوقتي افتكروا انك مت وانت بقا لما ننزل هتخترع اي حاجه من عندك انا عملت كده بس علشان اثبتللك انك من حقي وان الحربايه هند هي الي ملت دماغ جدك بالكدب وبعدتنا عن بعض عملت كده علشان اثبتلها أنك بتاعي واني اقدر اخدك منها في أي لحظه .

اركان باشمزاز وضيق /انتي بجد مش طبيعيه انتي واحده مريضه ومجنونه .

فيروز بخبث ومكر/مجنونه بحبك ي روحي .

اركان وهو يحدث ذاته بتوعد /مضطر استحملك لحد مانقذ اخواتي هقتلك بايديا دول .

في القسم ...

في غرفه أحدا الظباط ...

كان يجلس ادهم بضيق ووجع لم يعلم آخره ماهو به ليفتتح الباب وتسير نور بابتسامه واسعه تمحي مابداخله لتقترب منه لتحتضنه بعشق .

/عامل ايه ي حبيبي طمني عليك .

ادهم بابتسامه/دلوقتي لما شوفتك بقيت كويس اوي وحشتيني ي نور .

نور بابتسامه/وانت كمان ي حبيبي أن شاء الله الغمه دي هتنزاح وترجعلنا من تاني تنور حياتنا.

ادهم بابتسامه وهو يقبل يدها/حبيبتي طمنيني اخواتي وجدي كويسين .

نور بارتباك ملحوظ /ها الحمد لله كلنا كويسين .

ادهم بشك وقلق /مالك ي نور فيه ايه.

نور بابتسامه/مفيش حاجه خالص ي حبيبي كويسين كلنا مش ناقصنا غير وجودك .

ادهم بدموع والم /سمحيني ي نور مقدرتش اسعدك في اول حياتنا كده يحصل كل ده .

نور بابتسامه/ربنا موجود ي حبيبي وان شاء الله كل حاجه وحشه هتخلص وهنعيش في سعاده وبس أن شاء الله...

في فيلا سليم ..

كان يجلس وهو يكاد يكن من تلك المجنونه الذي تختفي الي اين ذهبت لتقاطعه دخولها ببرودها المعتاد .

/هاي ي سليم .

سليم بحده وغيظ/انتي كنتي فين عمال اكلمك كتير مبترديش.

فيروز ببرود طاغي /كنت في تركيا مع اركان .

سليم بصدمه تكاد تقتله/ي نهار اسود هو اركان لسه عايش .

فيروز بحده وغيظ/طبعا عايش كنت فاكر اني ممكن اسيبه ي روح مني .

سليم بغضب وغيظ/ي نهار اسود ماهو كده هينتقم مننا .

فيروز بجديه /متخافش روحه في أيدينا متنساش ادهم وكينان الي لو وافق علي شروطي هيخرجوا من الي هما فيه أما بقا لو رفض يبقا محدش يلومنا علي هما فيه .

سليم بغضب/ايه هي الشروط دي ي ست فيروز .

فيروز بخبث ومكر/يتطلق هند ونتجوز .

في قصر الجوهري ....

كان يساعد سيف جده علي الجلوس .

سيف بقلق /ي جدو مكنت فضلت فوق احسن ترتاح انت لسه تعبان مش كفايه انك صممت تخرج من المستشفي .

صلاح بزهق /يوووه بقا ي سيف انت رغاي اوي قولتلك انا مرتاح هنا بقا .

ليصعقون ممن يدخل القصر بابتسامته الساحره .

سيف بدموع فرحه لا تتوقف ليسرع إليه ليحتضنه بشده واشتياق .

/اررررركان حبيبي كنت متاكد انك بخير وانك هترجعلنا بالسلامه حمد لله على السلامه ي اركان .

اركان بابتسامه تخفي الما/الله يسلمك ي حبيبي ده حساب كده مع ناس عامل ايه ي جدو .

صلاح بابتسامه حنونه/بقيت زي الفل لما شوفتك واطمنت عليك ي حبيبي ربنا ينتقم منهم إلا عاوزين ياذوني فيكم .

اركان بابتسامه وجديه/اطمن ي جدو خلصت كل حاجه أن شاء الله هتتعدل واوعدك أن مفيش مخلوق يقدر ياذينا مره تانيه .

في جناح هند وأركان....

كانت تجلس بدموع وهي تمسك صورته حقا قد اشتقت إليه كثيرا قلبها يشعر بغيره جنونيه عندما تتذكر أنه من الممكن يكون معاها تحتضن استمع بابتسامته الساحره حقا ساقتلها .

/وحشتني اوي ي ارركان اوي انا عارف انك هترجعلي لانك عارف اني مقدرش اعيش من غيرك .

اركان بابتسامه وعشق /وانا كمان مقدرش اعيش من غيرك ي هند اسف اسف علي كل لحظه عذبتك فيها اسف علي كل لحظه عذبت فيها حبك بس خلاص انا مبقتش عايز غيرك ي بنت عمي بحبك ي هند .

هند بدموع فرح لاتتوقف وهي تراه يقف أمامها وعي تسمع ذلك الكلام الذي تمنت أن تسمعه طوال حياتها لتتحدث بقلبا يكاد يوقف فرحا /اررررركان .


بارت 11..


في فيلا الجوهري ...

في جناح هند وأركان..


كانت لحظه لا يمكن وصفها باي كلام كانت عيونها تبكي بلا توقف هل بالفعل هو أمامها هل بالفعل قد سمعت تلك الكلام التي كانت مساعده لدفع عمرها تمنا له لكي يشعر بحبها الذي ينبض بداخل قلبها ويجري في عروقها مجرا الدم كان ينظر إليها حقا باشتياق ليسرع إليها لياخذها بين أحضانه وهو يقبلها باشتياق اماهي فكانت تتعلق به كالطفله الصغيره لينظر إليها بابتسامته الساحره التي تعشقها .


/وحشتيني ي هند وحشتيني اوي .


هند وهي تقبل يده بدموع /انت واحشتني اكتر ي روح هند كنت هموت هموت من غيرك كنت حاسه ان روحي بتروحي مني اركان انت مش بس جوزي وابن عمي انت الدم الي بيجري في عروقي هند الي الكل بيشوفها جامده وقويه لما تبص بس في عينك بتبقا حاجه ملهاش اراده انت بس الي بتتحكم فيها بحبك ي اركان بحبك اوي .


اركان بدموع وندم /انا اسف ي روحي اسف علي الي وصلتك ليه اسف اني كنت اعماء طول السنين دي للاسف كانت شايف حبك وحاسس بيه بس لاسف قلبي وعيني كانوا رايحين للمتستهلش بس خلاص فوقت وعرفت اني ماليش غيرك وعمري مهلاقي حب زي حبك ابدا سمحيني ي هند سمحيني  .


هند بابتسامه ممزوجه بدموع الفرح/حبيبي اوعا تقول كده انا مش عايزه حاجه غيرك من الدنيا كلها وكفايه عليا اوي الي قولته وانك بقيت حاسس بيا وبحبي اوعدك ي حبيبي أننا هنعيش في سعاده وبس والحيه دي واخواها ليهم اخر انا كنت متاكده أن هي الي عملت كل ده زي ماهي الي حولت تقتلني شيطانه عايزه تاذينا باي شكل .


اركان بحده وغيظ /وبنت الكلب دي الي مش عارف هي وأخوها ناوين علي ايه لاول مره بحس بالعجز ي هند روحي وروح اخواتي في أيديهم وانا مش عارف ايه التضحيه الي مكمن اضحيها قصاد حريه ادهم وكينان بس اي ان كان التضحيه ي هند لازم انفذها علشان انقذ اخواتي من شرهم .


هند وهي تحتضنه بحنان وعشق/اطمن ي حبيبي أي أن كان انا جنبك ومعاك مفيش حاجه اهم من اننا ننقذ ادهم وكينان وبعدها احنا بس الي هنكون مالكين كل حاجه احنا الا لازم نفضل جنب بعض علشان محدش يقدر يوقعتنا تاني فيروز وأخوها لازم ينتهوا علشان نعيش احنا في امان ي اركان .


اركان بحده وتوعد /اوعدك ي هند اوعدك أن الي جاي هيكون دمار بالنسبه الهم وهيشوفوا الجحيم الي يستاهلوه بجد .


هند بابتسامه وعشق /المهم انك معايا وفي حضني مش عايزه حاجه تاني ابدا .


ارركان بعشق وهمس وهو يحملها ليتجه بيها الي فراشهم وهو يقبلها باشتياق كانت كالعصفوره بين يديه ليغرق معاها اركان في بحور عشق تاخرت كثيرا ...


في جناح نور وادهم...


كانت تجلس نور بدموع حقا قد اشتاقت إليه كثيرا لماذا الحياه دائما تستكتر عليها تلك الفرحه دائما ليسيرون هنيه وزينه .


زينه بابتسامه حزينه علي حالهم /أن شاء الله ربنا هيسهلها واجوازكم هيرجعوا بالسلامه ويعدوا المحنه دي علي خير أن شاء الله.


هنيه بدموع ووجع/تصدقي ساعات بحس أن جوازتنا كانت عليهم شؤم .


نور بدموع ووجع وصراخ /كان نفسي ادهم يكون معايا كان مواعدني أننا هنحتفل بابننا الي جاي احتفال بينا احنا الاتنين وبس شوفوا كل حاجه كنت مجهزاهها كل حاجه بس للاسف ملحقناش ربنا ينتقم من الي عمل فينا كده وحرق قلبنا عليهم .


زينه وهي تتحتضنهم بدموع ووجع/متعلوش في نفسكم كده أن شاء الله غمه وهتنزاح ارركان رجع ودي بشره خير والباقي هيرجع أن شاء الله.


كان يقف صلاح في الخارج بدموع وحسره علي أحفاده ليزعم علي التحدث مع اركان وفهم كل شي فهو يعلم جيدا أنه هدوئه يظهر أنه يعلم شيئا ويخفيه ..


في جناح هند وأركان...

كانت تخفي هند رأسها في احضان اركان بخجل ليبتسم وهو يقبلها بعشق.


/الف مبروك ي روحي بقيت حرم اركان الجوهري رسمي .


هند بخجل وسعاده/وانا مكنت عايزه غير كده ي اركان .


اركان بمرح وغمزه/ههههه ايه ي خليفه انت بتتكسف ولا ايه.


هند بغيظ /برضك تاني خليفه بس بزمتك انت الي كان في حضنك دلوقتي ده يتقال عليه خليفه .


اركان بابتسامته الساحره/لا طبعا ده انا معايا اجمل ست في العالم كله.


هند بتنهيده عاليه وهي تحتضنه /ياه ي اركان ربك ده كبير اوي ورحيم اوي أنه جمعنا مع بعض وحققلي امنيتي دلوقتي بس فعلا حاسيت باخواتي وبالي هما فيه من غير اجوازهم .


اركان بغيظ وشراسه /هرجعهم ي هند وحياتك عندي لرجعهم مهما كانت التمن .


في فيلا سليم المنشاوي...


كان يقف سليم وهو ينظر إليها بغضب جحيمي.


/انتي بتقويلي ايه انتي عايزه تمويتيني صح يطلق هند ويتجوزك ازي اللعبه دي هتوصليها ل فين ي فيروز .


فيروز بغرور وثقه /هوصلها للي طول عمري عيزاه ي سليم اني ادمرهم انت فاكر أن انت لوحدك الي عارف الي عملوه في ابويا .


سليم بصدمه /انتي كنت عارفه .


فيروز بدموع وحرقه /طبعا كنت عارفه علشان كده دخلنا معاهم علشان احرق قلب صلاح الجوهري عليهم واخد حق ابويا .


سليم بحده/وانتي لما تتجوزي اركان وتخرجي اخواته كده بتحرقي قلب صلاح الجوهري.


فيروز بحقد وغل/انت مش فاهم حاجه ي سليم طول عمرك بتبص تحت رجليك معناه كده اني هبقا وسط عائله الجوهري نفسها متنساش شركات الجوهري الي هي اغلا حاجه عند صلاح الجوهري ومتنساش سيف أنه لسه مخدش من الحب التمن الي هنكسبه لو اتجوازت اركان وبقيت في فيلا الجوهري هيبقى اكبر بكتير من حبس ادهم وكينان الي لو اركان وصل ل ماهر والبت الي البوليس ظبطها مع كينان بسهوله جدا هيعرف يخرجهم ونبقا احنا خسرنا كل حاجه سليم انت لازم تفضل جنبي الي احنا داخلين عليه صعب لازم ناخد حقنا وحق ابونا وامنا الي ملقتش حق العلاج وندمر عائله الجوهري.


صباحا ...

في قصر الجوهري...


كان يجلس صلاح الجوهري في مكتبه ليسير إليه اركان بابتسامه هادئه.


/حضرتك طلبتني ي جدي .


صلاح بجديه /كنت فين ي ارركان وايه الي حصل معاك ومين السبب الي حصل لاخواتك واوعا تقولي انك مش عارف اول لسه هتعرف انا متاكد ان الهدؤء الا انت فيه وراءه حاجه بس لازم اعرفها دلوقتي حالا ..


اركان بغيظ وزفر/هقولك كل حاجه ي جدي  


وقد قص إليه اركان ما حدث .


صلاح بغضب جحيمي وهو يخبط العصا أرضا /تاني ولاد جمال المنشاوي احنا مش منا خلصنا منيهم من زمان ايه الي رجعهم ب حياتي لسه بيفكروا ينتقموا مني قصاد الي عملته ف أبواهم زمان.


اركان بصدمه /ابوهم انا مش فاهم حاجه ي جدي قصدك ايه.


صلاح بسخريه وحده /امال انت فاكر ايه عاد أن كل ده علشان الست فيروز بتحبك لا ي ولدي دي نار قايده من زمان جواهم من ساعه محبست ابواهم بعد ماخد رشوه وخني وكان بيسرب معلومات تخص صفقات مهمه للشركه المنافسين بتوعي وفيروز وسليم كبروا وجواهم الغل ده علشان ينتقموا مني .


اركان بغيظ شديد/انا كل الي يهمني اخواتي واي أن كان اللي هيطلبوه انا هنفذه علشان أخرجهم مهما يكون .


صلاح الجوهري بغضب /بس مش هيكون قصاد كده هي املاكي وشركاتي ي اركان مش هياخدوها لو عايزين روحي ياخدوها الاول لكن مستحيل اسيبهم يهزموني ي اركان انا مهما كبرت هفضل صلاح الجوهري الي محدش يلوي دراعه ابدا .


اركان بحده/اطمن ي جدي مستحيل أخليهم ياخدوا اي من حاجه من ممتلكاتنا هم مش بالغباء ده علشان يطلبوا ده كده علطول اكيد في دماغهم حاجه تاني انا عارفهم كويس .


ليعلن هاتف اركان عن رساله من فيروز تخبره بميعاد مقابلتهم .


اركان بخبث ومكر/اهو الرد وصل ي جدي واكيد هنعرف عايزين ايه .


في جناح هند وأركان...


كان يقف اركان وهو يرتدي ملابسه سريعا لتختضنه هند لكي تبث به الطمأنينة.


/اركان خليك قوي مفيش حاجه تكسرك فاهم .


اركان وهو يحتضنها بدموع ووجع/انا خايف اكسرك انتي من غير قصد ارجوكي ي هند لو اضطريت اجي عليكي علشان انقذ اخواتي ابوس ايدك سمحيني .


هند وهي تقبله في رأسه بدموع /مش هسمح بده أنه يحصل ي اركان عمري مهسيبك تتعذب ابدا هنخرج ادهم وكينان سواء وهنقضي علي فيروز وأخوها ونمحيهم برضه سواء .


في جناح نور ...


كانوا يجلسون نور وهنيه بدموع لا تتوقف لتسير إليهم هند بابتسامه .


/مالكم عاد فيه ايه.


نور بغيظ /ابدا ي اختي عندنا مغص .


هنيه بغيظ وحده /عالم معندهاش رحت الدم .


هند بمكر وخبث وهي تسير للخارج /خلاص براحتكم انا كنت جايه اقولكم أن ادهم وكينان بكره بكتير هيخرجوا يلا عاد مش مشكله .


ليسرعوا إليها وعلي وجوهم ابتسامه مشرقه .


نور بدموع وسعاده /بجد عاد ي بت ي هند الكلام ده صوح .


هنيه بابتسامه/اتكلمي عاد ساكته كده ليه قولي .


هند بغيظ شديد/هو انتوا مديني فرصه اقول كلمه واحده هو ده الي حصل اركان وجدي هيتصرفوا وان شاء الله هيهرجوا في اقرب وقت..


نور وهنيه بدعاء /أن شاء الله يارب إن شاء الله.


في أحدا الكافيهات الفاخمه...


كانت تجلس فيروز ليسير إليها اركان بحده وغيظ.


/خير قولي الكلمتين الي عندك بسرعه وخلصيني .


فيروز بخبث ومكر/ايه ي كوكي مش قادر تقعد مع فيروز حبيتك شويه .


اركان بغضب جحيمي/اخلصي بدل ماقسما بالله اقتلك دلوقتي من غير ماعمل حساب لأي حاجه.


فيروز باستفزاز وسخريه /بالراحه ي كوكو متنساش أن روحك في أيدي وروح اخواتك كمان بس انا ميرضنيش زعلك هو شرط واحد قصاد حريه ادهم وكينان.


اركان بغضب جحيمي/ايه هو اخلصي.


فيروز بخبث ومكر/تنطلق هند ونتجوز .


اركان بغضب جحيمي/العبي غيرها ي فيروز مش هيحصل مستحيل أطلق هند لو مهما عملتي .


فيروز بحقد وغل/ليه أن شاء الله واقع فيها اوي كده وبعدين انت اصلا مش من حقك ترفض..


اركان بغضب جحيمي/بقولك ايه الفيلم بتاعك انتي واخوكي ميدخلش عليا خرجي ادهم وكينان وانا مستعد اسيبك انتي واخواكي .


فيروز بضحك وغيظ/هههههههه لا والله بجد ده علي اساس انك ماسك عليا ايه انا واخويا اركان هو شرط مش هقبل ب غيره وهستناك تقولي ردك ..


في جناح هند وأركان....


كان يجلس اركان وهو يضع رأسه بين يديه بالم ووجع فلم يتوقع ذلك المازق ابدا لتقترب منه هند وهي تمسك يده بحنان .


/مش هنتطلق ي اركان مش هيحصل .


اركان بدموع وهو يقبل يدها/مش هيحصل انا اصلا مش هقدر بس قوليلي اعمل ايه.


هند بغضب شديد/خطه هتتجوزها علشان تخرج كينان وادهم واقدمها هتقول انك طلقتني وطبعا هتعيش معانا هنه ساعتها بقا انا واخواتي هنعرف ازي نخليها تندم على كل الي عملته هوريها الي عمرها مشافته ووجودها هنه معانا هيساعدك انك تلف المشنقه حوالين رقبتهم هي واخواها.


اركان وهو يقبل يدها بعشق/ي عني هتقفي معايا هتساعديني أن اجتاز الخطر ده هتفضلي جنبي زي ما دايما كنتي جنبي .


هند وهي تتحتضنه بعشق /انا ملكك ورهن اشارتك ي حبيبي .


اركان وهو يقبلها بعشق /وانا اوعدك اني مش هلمس منها شعره واحده وعمري لكنت ولا هكون ل غيرك أخرج بس ادهم وكينان وساعتها كل الي عايزين ياذونا هيشوف الجحيم ....


عشقت صعيديه ❤️❤️❤️.

احفاد الجوهري 🤫🤫🤫🤫.

رنا احمد عماد ✍️✍️✍️.

بارت 12...


في فيلا الجوهري ...

في غرفه صلاح الجوهري...


كانوا يجلسون صلاح وسيف بغضب شديد مما يحدث ..


سيف بغضب /ايه التهريج ده ي اركان عارف عنهم ده كله وعايز تتجوز الي اسمها فيروز دي .


صلاح بغضب جحيمي وهو يخبط عصاه أرضا/مش هيحصل الكلام ده اركان علي جثتي انك تتجوز الحيه دي ي اركان .


اركان بغيظ وزفر/انتوا عايزين تجننوني ولا ايه ده علي اساس اني هموت عليها انا غصبن عني بعمل كل ده علشان خاطر إخواتي لان مفيش حل تاني .


صلاح بغضب شديد/لا فيه ي اركان نقتلها هي وأخوها ونخلص منهم.


سيف بحده /هو ده عين العقل ي جدي والله .


اركان بغيظ شديد/ده علي اساس ايه أن شاء الله أننا  قتالين قتله ولا ايه.


سيف بسخريه وحده/مين الي بيقول كده اركان باشا الي اسهل حاجه عنده القتل يقول كده .


اركان بحده /ده علي اساس ايه أن شاء الله اركان باشا بقا سفاح .


صلاح بغضب جحيمي/بس انت وهو ده وقته اركان انت شايف أن ده الحل الوحيد.


اركان بضيق شديد/والله ي جدي انا مش حابب الحل ده خالص ولا طايقه بس هو ده قرارها ومتنسوش أن روحنا في ايديهم .


سيف بحده/طلعت روحهم البعده .


صلاح بجديه/وهتتطلع اخواتك امتي .


اركان بجديه /بتقول بعد كتب الكتاب والفرح علشان تبقا ضمنت كل حاجه.


صلاح بغضب/انا عارف البت دي واخواها بيخططوا لايه بس ده بعيد عن عنيهم مش هتيجي تعيش معانا هنه وهتعملي فيها عروسه انا هدوقها العذاب الالوان .


اركان بابتسامه /مش لوحدك ي جدي.


صلاح بجديه /وهند رايها ايه في الموضوع ده .


اركان بجديه /هند موافقه ومعايا ي جدي ولو السماء انطبقت علي الارض مش هطلقها .


صلاح بجديه /والمفروض هنروح نطلب ست الحسن والجمال امتا .


اركان بحده/النهارده انا مش هستنا علي اخواتي اكتر من كده .


في جناح الفتيات ...


كانوا يجلسون جميعا بصدمه مما سمعوا .


نور بحده وغيظ/وانتي هتتحملي كده هتتحملي ان البت دي تعيش هنه في الفيلا وتشاركك في اركان جرا ايه ي بت ابويا ده كلام .


هنيه بغيظ /متفهمينا عاد ي هند.


هند بفيظ وتوعد/ايوه مضطره أن اوافق علشان ادهم وكينان وعلشان البت دي هتعدت معايا كل الخطوط وكفايه اوي عليها كده دايما هي الي بتكسب وجيه وقت انا الي هكسب .


زينه بابتسامه وسعاده/واه واه عاد شايفه في صوتك نبره كده بتقول أن الوليه دي هتكره اليوم الي اتولدت فيه مش كده .


هند بغيظ شديد/طبعا ي زينه لازما تكره وانتوا معايا البت دي عامله زي السرطان الي بينتشر في كل حته طول عمرها كده .


نور بعصبية وغيظ/التار مش تارك انتي بس ي هند ده طارنا كلنا وقسما بالله لهخليها تقول حقي برقبتي علي الي عملته في ادهم .


هنيه بغيظ شديد/وانا كل لحظه قضاها كينان في السجن هخليها تتدفع تمانها غالي اوي .


زينه بضحك/ههههه وانا معاكم طبعا ده احنا هنبسطها علي الاخر بس هسيبكم دلوقتي علشان عندي شغل في الشركه وبعدين هنيجي نخربها .


ليضحكوا مع بعض سويا وهم يحتضون بعضهم البعض بتوعد لتلك الحيه ..


في شركه ادم ...


كانوا يجلسون فيروز  وادم...


فيروز بحقد وغل/ي عني نضمن الموضوع ده ي ادم ..


ادم بخبث ومكر/قولتلك متقلقيش ي فيروز أملاك الجوهري هتكون كلها تحت ايديكي تفتكري لما هنيه تتتورط في شيك بملايين الدولارات ساعتها هتبقا ي السجن ي الحبس اطمني انا كل همي رضاكي ي فيروز .


فيروز بسخرية واستفزاز/لا ي شيخ علشاني انا برضه ولا علشان تنتقم من كينان علي المزه الي اخدها منك زمان.


ادم بغيظ شديد/تقدري تقويلي الاتنين المهم أن مصلحتنا واحده ومتنسيش شركاتي معاكي في كتير من شركاتكم .


فيروز بخبث ومكر/ماشي وانا مستنيه انك تفرحني وعلي فكره انت معزوم علي فرحي.


ادم بخبث ومكر/ده انتي مش سهله وقعتي اركان الجوهري بس بصراحه حكايه حكايه اخواته دي كانت ضاربه كنتي معلمه .


فيروز بحقد وغل وتوعد /ولسه لما ادخل جواه للبيت واخلي كل الي فيه يدفع تمن الي حصل ل ابويا وامي علي اسد صلاح الجوهري لسه الجحيم جاي ي ادم ..


في جناح هند وأركان....


كان يقف اركان وهو يستعد لذلك اللقاء الذي يقسم أن أي مهمه سوف تكون اسهل منه بكثير .


هند بابتسامه وهي تحتضنه /جرا ايه ي روحي دي زاي شكه الدبوس وبعدين فكر في ادهم وكينان الي البيت والحياه كلها ملهمش طعم من غيرها .


اركان وهو يقبلها بعشق/انت ازي كده عامله زي الملائكه انا مش عارف من غيرك كنت عملت ايه ي هند .


هند بابتسامه وعشق/علشان بحبك ي اركان علشان مش عايزه غيرك في حياتي انت وأخواتك واخواتي وجدي عايزين نعيش في سعاده ي اركان من غير تعب ولا خطط ولا الي عايزين يدمرونا .


اركان وهو يقبل يدها بحنان ويتحدث بشراسه وغضب /وحياتك عندي ي هند لعوضك عن كل ده ونعيش كلنا احلا عيشا .


في فيلا المنشاوي ...


كانت تقف فيروز وهي تنظر إلي ذاتها بالمراه بغرور وثقه فقد وصلت لما تريد .


سليم بسخرية /الف مبروك ي عروسه .


فيروز بثقه وغرور/الله يبارك فيك ي سليم ادفع نص عمري وأشوف هند عامله ايه دلوقتي وانا باخد منها اركان وبرميها من حياته للابد .


سليم بجديه /فيروز خدي بالك انتي هتبقي وسطهم لوحدك وهند مش ساهله.


فيروز بخبث ومكر/متقلقش ي سليم انا مهما كان فيروز الي محدش ابدا يقدر عليها .


في الاسفل ...


كانوا يجلسون صلاح وأركان وفيروز وسليم.


فيروز بخبث واستفزاز /شرفتنا ي صلاح بيه كنت مستعده اعمل اكتر من الي عملته مائه مره واشوفك جايلنا غصبن عنك ومذلول .


اركان بغضب جحيمي/سليم خالي اختك تلم لسانها بدل مبدل ماتكون جوازتها هتكون جنازتها .


صلاح بغضب جحيمي/ليكم حق تعملوه اكتر من كده مانتوا كنتوا شويه شحاتين ملكمش لازمه السرقه عملت منكم قيمه وخليتكم لعبتوه معانا اللعبه دي من غير شفقه ولا رحمه .


سليم بحده وصراخ /رحمه كانت فين الرحمه دي صلاح بيه لما بلغت عن ابويا بعد مقعد يتزللك ومات في السجن وامي ماتت من الفقر وقله العلاج الي بيرحم بيترحم ي صلاح بيه وانت مرحمتش ابويا ولا امي يبقا احنا كمان مش هنرحمك .


صلاح بحده /انا عمري مكنت ظالم ابوك كان مرتشي وكان لازم يكون اخرته السجن.


فيروز بخبث ومكر/مش وقته ي سليم خلينا في موضوعنا .


صلاح بغضب جحيمي/وايه هي طلباتك بس قسما بالله لو عملتي حركه كده ولا كده هقتلك بايديا دول .


فيروز بخبث ومكر/متقلقش ي صلاح بيه اول ميتم كتب الكتاب والفرح ادهم وكينان هيبقوا موجودين .


اركان بحده /خلاص يبقا الفرح هيكون بكره انا عايز اخواتي بره السجن الزفت ده في اقرب وقت .


سليم بحده /بكره ازي .


فيروز بخبث ومكر/بكره بكره يا سليم متقلقش كل حاجه هتبقا جاهزه .


صلاح بغضب/الفرح هيبقى في الفيلا عندنا سلام يلا ي اركان .


فيروز بحقد وغل/سليم النهارده تهدد ماهر والبنت الي كانت مع كينان طبعا انت عارف هتعمل ايه علشان يعترفوا  علي نفسهم أنهم كانوا بيكرهوا ادهم وكينان وكانوا حابين ينتقموا منهم لأسباب ما ي كده ي نهايتهم هتبقا ابشع من كده بكتير خليهم ينفذوا ادهم وكينان لازم يكونوا بره بكره اركان هيقدر يخرجهم بسهوله لحد مايقفلوا القضيه .


في فيلا الجوهري ....

صباحا ...


كانوا العمال يزينون الفيلا لذلك العرس .


في جناح هند وأركان....


كان يجلس اركان وهو ينفخ سيجارته بضيق لتقترب منه هند لتجلس علي قدميه هنعدي وحياتك هنعدي ي اركان .


اركان وهو يقبل يدها بحنان/طالما انتي جنبي انا واثق أن كل حاجه هتعدي .


هند وهي تحتضن وجه بحنان /فكر في أن ادهم وكينان هيبقوا بخير دي اهم حاجه .


اركان وهو يحتضنها بعشق/عندك حق ي روحي بحبك ..


هند بعشق وهي تخفي الما شديدا بداخلها /وانا بموت فيك ي روحي وهفضل جنبك طول العمر .


في شركه ادم ....


كان يجلس ادم في مكتبه ليحدث هنيه لكي تاتي إليه ليبتسم بخبث ومكر.


هنيه بابتسامه/افندم ي ادم بيه.


ادم بخبث ومكر/ادم بيه ايه بس ده انا يعتبر اخو جوزك وانتي زي اختي وبعدين مجتيش الاسبوعين الي فاتوا ليه .


هنيه بابتسامه/شكرا ل حضرتك بس فيه شويه اوراق محتاجين أمضاه حضرتك عليها معلش كان فيه ظروف كده مكنش ليا نفس اجي ولا اعمل اي حاجه بس الحمد لله الظروف هتتصلح .


ادم بخبث ومكر/ الحمد لله بس انا هعملك توكيل علشان تبقي امضي مكاني في كل حاجه اعتبري نفسك صاحبه الشركه دي .


هنيه بابتسامه/شكرا جدا ل حضرتك عن اذنك .


ادم بخبث ومكر/مع السلامه ي حلوه .


في ذلك الميتم ...


كانت تجلس زينه بسعاده مع هولاء الاطفال الأيتام كانت تلعب معاهم تستمع بضحكاتهم تنظر إليهم وكانها ترا اولادها هي وسيف بهم لتزعم علي يجب الذهاب الي الطبيب لعل توجد مشكله ..


ليلا ....


كانت الاضواء تزين الفيلا بشكل احترافي كان يجتمع الجميع لحضور ذلك العرس فكانت فيروز تمسك يد اركان وتنظر للجميع برسميه وسعاده أما هند كانت تقف وهي تنظر إليها بغيره وغضب وتوعد لها بالمزيد 


ليتم الفرح وتصبح فيروز زوجه اركان ليصدح هاتفه بمكالمه من اللواء محمد يخبره ببعض التطورات في قضيه ادهم وكينان ليسرع بسعاده الا الاداره لتبتسم هند وهي تعلم جيدا ماسبب تلك الابتسامه علي وجهه وهو يغمز له لتغمز ل هنيه ونور فقد بالفعل نجح الامر ...


في الاداره ....


كانوا يجلسون ادهم وكينان بسعاده كبيره فبالفعل قد انتهاء كل شي بالحظه واحده سيعدون الي حياتهم سيعودون الي معشوقتهم وتعود لهم الحياه من جديد لكن من فعل ذلك من إخراجهم ذلك كان السؤال الذي ليس لهم اجابه ليفيقوا من شرودهم علي اركان وهو يسرع إليهم ويختصنهم بسعاده واشتياق.


/وحشتوني وحشتوني اوي.


كينان بابتسامه وسعاده /انت اللي وحشتنا اكتر ي اركان غمه وانزاحت الحمد لله.


ادهم بجديه /ايه الي حصل ي اركان في اخر زياره كنت مصمم اننا هنخرج قريب ايه الي عملته ي اركان ايه الي خلا ماهر والبنت دي يعترفوا كده ايه الي ضحيت بيه ي اركان علشان تخرجنا من هنا .


كينان بحده /هو ده وقته ي ادهم .


ادهم بغضب /ده وقته ونص ي كينان .


اركان بتنهيده /هحكيلك ي ادهم لاني شايل حمل ومحتاجكم معايا فيه .


علي الطريق ....


كان يسير سليم بسرعه فائقه لينصدم من تلك الذي صدمها ليسير سريعا للاطمئنان عليها ليسرح في جمال عيناه الخضراءه ذلك الوجه الملائكي ليفيق سريعا لياخذها الي المشفي .


في جناح اركان ...


كانت تقف فيروز وهي ترتدي قميص النوم المكشوف بشده وهي تنظر إلي ذاتها بغرور لتنفزع من تلك الذي يقفون هم الاربعه وهم يرتدووون ملابس سوداء وينظرون إليها بتوعد وغيظ.


فيروز بقلق بالغ/انتوا عايزين مني ايه.


نور بعصبية وغيظ/وحدووووووه .


هنيه بتوعد وكره /لا الله الا الله.


زينه بمرح ومكر /متخافيش ي شابه .


هند بغيظ شديد وتوعد /ده انا احنا هنرووووويحكي اخر راحه .


عشقت صعيديه ❤️❤️❤️❤️

احفاد الجوهري 🤫🤫🤫🤫.

رنا احمد عماد ✍️✍️✍️✍️.

بارت 13...


في الاداره ....

كان يقفون كينان وادهم بصدمه مما يسمعون .


ادهم بغضب شديد/انت بتقول ايه ي اركان ي عني سليم وفيروز يطلع منهم كل الاجرام ده استغفر الله العظيم يارب معقول فيه كده في الدنيا .


كينان بغيظ وسخرية/ومالك مصدوم كده ليه طول عمرهم جواهم نار وشر وعمري مكنت براتحلهم ابدا .


ادهم بحده /وانت تعال هنا ي سي اركان عايز تقنعني انك بذكائك ومكرك وخداعك كظابط معرفتش توقعها معرفتش تعمل اي حاجه تثبتها عليها غير انك تنفذ الي هي عيزاه وتتجوزها علشان تخرجنا .


اركان بتنهيده تعب /لا طبعا ي ادهم لقيت طريقه بس للاسف لقيت أنها ملهاش فايده وجاتلي اوامر .


فلاش باك .....

كان يسير اركان داخل الاداره بابتسامه انتصار وهو يمسك ذلك التسجيل بيده بعدما سجل اعتراف صريح لها .


في مكتب اللواء محمد...


اركان بابتسامه انتصار /اظن كده ي سياده اللواء فيروز انتهت واخواتي هيخرجوا .


محمد بحده وهو يغلق التسجيل /لا ي اركان ده مش دليل ولا حل.


اركان بغضب/قصدك ايه سعادتك دي معترفه بنفسها عندك في التسجيل بكل حاجه.


محمد بغضب /جرا ايه ي اركان ده انا دائما اقول انك أكفأ ظابط موجود في الاداره ومفكرتش ي حضره الظابط أن التسجيل من غير إذن نيابه مفكرتش أنها مكمن تنكر أن ماهر والبنت الي معاه ينكره أن هي ليها علاقه ساعتها هي وأخوها مش بعيد يرفعوا قضيه رد شرف وساعتها عمرنا مهنقدر تقرب منهم واحنا عايزين نوصل القضيه الاساسيه المخدرات ي سياده المقدم نفذ الخطه زي ماهي ماشيه ي اركان فيروز وسليم لازم يفضلوا تحت عنيك علشان توصل القضيه الاساسيه الي انت بتسعا توصلها من زمان .


باك ...


اركان بتنهيده وضيق /بس كده معنديش حل تاني وأبوس ايديكم انا مش ناقص وجع قلب كفايه الي انا فيه انا كل الي يهمني انكم تبقوا بخير واهو حصل متفكروش في أي حاجه الي جاي انا بدأت فعلا اتصرف فيه يلا بينا هنيه ونور مستينكم ...


في قصر الجوهري ❤️❤️❤️❤️.

في غرفه فيروز ...


كانت تصرخ بشده وغيظ وغضب من تلك الرباعي الذي يتفننون في تعذيبها بكل كره وغل .


هند وهي تجلس فوقها وتمسك ماكينه الحلاقه بغضب شديد/ها ي حلوه تحبي انهي قصه بالظبط قصه الديك ولا البومه اختاري طلباتك اوامر ي عروسه.


نور بغيظ وغل وهي تمسك خصلاتها /ياه علي قلبك الحنين ي هند ي خيتي انت لسه هتساليها اعملليها قصه الحماره العارجه هيبقى حلو جوي عليها .


فيروز وهي تصرخ بغيظ شديد/انتوا فاكرين انكم هتتكاتروا عليا انتوا متعرفونيش ده انا اجن من الي خلفوكم  .


هنيه بغيظ شديد وهي ترش عليها المبيد الحشري /بس ي حلوه بس ده انتي لسه جايلك ايام سوده حرمتيني من كينان حبيبي ده انا هوريكي المر .


نور بعصبية وغيظ/وانا ي حيه حرمتيني من ادهم ومن فرحتنا بابننا الي جاي .


فيروز بغيظ وصراخ /تصدقوا بالله لو اجوازكم دول بيفهموه كان شكروني علي اني ريحتهم منكم الفتره دي .


زينه بغيظ شديد وهي تعضها لتصرخ فيروز الما /اه اه ي بنت العضاضه .


زينه بغيظ شديد/كله كوتش اقسم بالله كوتش ونفخ .


هند بغيظ شديد/اسمعي ي بت اركان مالكيش دعوه بيه خالص تقعدي هنا تشتغلي بلقمتك وبس ي كده ي هخليكي تمشي تشحتي في الشوارع فاهمه .


في الخارج ..

علي الباب ..

كانوا يقفون عاليه وصلاح بضحك شديد لما يفعلونه بها .


صلاح بضحك /ههههه يخربيتكم البت هتموت في أيديهم .


عاليه بغيظ /خليهم يربوها ولسه هما شافوا حاجه.


ادهم وكينان  بابتسامه واشتياق /سلاموا عليكم .


صلاح وهو يختضنهم بحب وحنان /الف حمد لله على سلامتكم ي حبايب جدكم .


ادهم بابتسامه/ربنا يخليك ليا ي جدو وحشتيني يا داده .


عاليه وهي تحتضنهم بحب وحنان/وانتوا اكتر ي حبايبي .


صلاح باستغراب /امال فين سيف .


اركان بابتسامه /هيكون فين ي جدو تحت قاعد مع الديك الرومي الي كان في البوفيه شويه وهيجي .


صلاح بضحك ويأس/ههههه مفيش فايده فيه ابدا .


ادهم باستغراب /ايه الصوت الي جوه ده .


عاليه بضحك /هههههه ابدا ده البنات بيقوموا بالواجب مع العروسه الجديده .


في الداخل ....


كانت تقف فيروز أمام المراه بغضب جحيمي من شعرها الذي تساقط الكثير منه وقميص النوم الذي تحول لاشلاء فأصبح مظهرها مضحك بشده .


فيروز بحقد وغل/انتوا فاكرين أني هعدي الي عملتوه ده مسيري احرمكم منهم تاني .


هند وهي تتضغط علي فكيها بغيظ /قسما بالله متفكري تقربي من واحد فيهم لوريكي الي عمرك مشوفتيه فاهمه سلام بقا ي حلوه علشان اشوف اركان حبيبي علشان انام في حضنه وانتي افضلي كده لوحدك ملكيش اي تلاتين لازمه ي بؤمه .


زينه بغيظ شديد/يلا ي وليه ي منفوخه .


نور بغيظ شديد/وليه وش فقر .


هنيه بغيظ شديد/جهزي نفسك ي حلوه بكره عندك يوم طويل كنس ومسح وغسل سجاجيد وبلاوي سوداء يلا ي بنات علشان كل واحده تنام في حضن جوزها وخالي انثي البطريق دي لوحدها كده يمكن العفاريت تاكلها ولا عفاريت ايه ده هي تخاف علي نفسها من العفريت .


ليسيروا الي الخارج ويغلقوا الباب لتصرخ غيظا وغضبا لتتوعد بالمزيد لهم ....


في جناح ادهم ونور.....


كان حقا هذا ليس وقت الكلام فهو وقت الاشتياق فقط كان ينعمون بليله هادئه رومانسيه حقا كانوا يشتقون لبعض كثير ..


ادهم وهو يقبلها بعشق واشتياق /وحشتيني اوي ي نور اوي وحشتيني ي اجمل حاجه في حياتي كلها.


نور وهي تقبل يده بعشق/انت الي وحشتني اكتر ي روح نور ياااااه ي ادهم الحمد كان كابوس وخلص وبقيت في حضني من تاني .


ادهم وهو يحتتضنها بشده /قلبي موجوع اوي ي نور بعد ماعرفت أنه ماهر اعز اصحابي هو الي عمل كده مع اني عمري والله ماذيته ابدا ليه يعمل كده ليه .


نور بابتسامه وحنان /معلش ي حبيبي هي فعلا الضربه الي بتيجي من اعز الناس بتوجع بس علشان خاطري معلش اهدا انا مقدرش اشوافك كده ابدا .


ادهم وهو يقبل بطنها بسعاده /عامل ايه ي قلب ابوك جهز نفسك علشان اشوفك بكره ي حبيبي أن شاء الله.


نور وهي تلمس علي شعره بحنان/انت ليه دايما بتتكلم وكأنه ولد ليه مش بنت مثلا .


ادهم وهو يقبل يدها بحنان/بنت ولد المهم أنه منك ي روح قلبي بحبك ي نور بحبك .


نور بعشق وسعاده /وانا كمان بعشقك ي روحي .


في جناح هنيه وكينان ....


كانت ترقص هنيه بسعاده واشتياق لحبيبها لياخذها الي أحضانه سريعا .


كينان بعشق وهو يقبلها /وحشتيني اوي ي هنايا .


هنيه بابتسامه وسعاده/وانت اكتر ي روح هنيه ي كينان كنت هموت كنت عامله زي الي عايشه من غير روح بس الحمد لله روحي رجعت لي خلاص ومش هسيب حد يبعده عني ابدا .


كينان وهو يقبلها بعشق/ولا انا هقدر ابعد عنك ابدا بحبك يا هنيه بحبك اوي .


هنيه وهي تقبل يده بحنان/وهنيه بتموت فيك ي حبيبي .


في جناح هند وأركان....


كانت تجلس هند في أحضانه بسعاده أما هو فكان يلعب في خصلات شعرها بحنان .


اركان بضحك /ههههه حرام عليكم عملتوه فيها كل ده .


هند بفيظ شديد /حرمه عليها عيشتها جرا ايه ي اركان هي صعبانه عليك ولا ايه.


اركان بابتسامه وهمس /توتو أن شاء الله تولع انا معايا حبيبي في حضني هعوز ايه تاني .


هند بابتسامه وسعاده /ياه ي اركان متتصورش انا فرحانه ازي ل رجوع ادهم وكينان وفرحه اخواتي .


اركان وهو يقترب منها بخبث ومكر/طب والغلبان الي عمل كل ده ومالوش اي حاجه تحت الحساب ي نبع الحنان انتي .


هند وهي تحتضنه بعشق /حاجه تحت الحساب ازي وانا كلي ملكك ورهن اشارتك ي حب عمري كله .


اركان بخبث ومكر/انا بقول لازم ننجز ادهم اهو نور حامل والواد كينان انا عارفه قادر والواد سيف مفجوع يسد ي عني ابقا انا شكلي وحش في الوسط لا كده هيبتي تروح ولد بنت اي حاجه .


هند بخجل وارتباك/جرا ايه ي اركان من امتا وانت كده ده انت غلبت كينان .


اركان وهو يختتضنها بابتسامه وسعاده/بحبك .


هند بعشق وسعاده/وانا بموت فيك ي روح قلبي .


في جناح سيف وزينه...


كان يجلس سيف بغيظ شديد.


/لا قسما بالله حد باصصلي في الليله دي والكل هايص وانا بس الي متنكد عليا في ايه ي زينه ليه النكد ده كله .


زينه بعصبية وغيظ/هو انا لما اقولك نكشف علشان نطمن علي نفسنا يبقا بنكد ي سيف انت الي متعصب  .


سيف بابتسامه وهو يقبل يدها بحنان/يروح قلبي انا اسف غصبن عني بس انا مش عايزك تتدخلي في متاهات من لاشي لسه بدري ي حبيبتي.


زينه بدموع وقلق /علشان خاطري ي سيف انا عايزه اطمن .


سيف وهو يقبلها بعشق/حاضر ي حبيتي من عنيا الاتنين بكره هنروح تمام كده .


زينه وهي تحتضنه بسعاده/ربنا يخليك ليا ي روحي .


في الصباح الباكر....


كان الجميع يجلس علي طاوله القطار لتنزل إليهم فيروز بغيظ شديد.


هند بغيظ شديد/ي ساتر يارب ايه انثي الكلب الي دخلت علينا دي .


نور بغيظ واستفزاز /تحسي أن الحيه بنفسها قاعده السم هيطلع دلوقتي .


هنيه بغيظ وهي تمسك خفاها بغضب /وحياتك ي خيتي قبل مالحيه تفكر في اي شي هكون مقطعه الشبشب ده علي خلقتها .


زينه بغيظ وتوعد /متقلقيش ي عروسه لسه ماعملناش معاكي الواجب .


فيروز بحقد وغل/اركان تعالي هنا جنبي .


هند بغضب شديد/انتي ي عرسه خليكي في حالك ولا لسه محرمتيش من علقه انبارح .


فيروز بغيظ شديد/فين الفطار بتاعي .


هند بغيظ واستفزاز /ماهو قدامك اهو ي حلوه طعميه وفول وجبنه قديمه ومش لسه بدوده .


فيروز بقرف شديد/لا طبعا انا مش هاكل من الاكل ده انا عايزه من الاكل الي قدامكم ده .


عاليه بغيظ وتوعد /لا معلش ي حلوه هو ده اكل للعرايس تقدري كده تقويلي كل عروسه لازم نعملها اختبار علشان نعرف ممكن تستحمل مع جوزها لحد فين وأنها تكون علي الحلوه والمره .


فيروز بحقد وغل/عجبك كده ي اركان ساكت ليه .


اركان بكره واستفزاز /ده شغل حريم ماليش فيه .


فيروز وهي تصعد لأعلي بخبث ومكر/طيب ماشي .


كينان بضحك /هههه شكلها هتولع فينا ولا ايه.


زينه بغيظ /يولع فيها قطر البعيده .


ادهم بجديه /والله لولا الي عملته فينا كان الواحد استحرم الي بيحصل فيها ده .


نور بغيظ /حرمه عليها عيشتها ي ادهم دي حيه .


صلاح بجديه/يلا ي سيف علشان نروح الشركه .


ادهم بابتسامه/وانا كمان هروح الشركه.


كينان بابتسامه/وانا هروح القسم .


اركان بابتسامه /وانا هروح صاله التدريب قبل ماروح الاداره لو احتاجتي حاجه ي قلبي كلميني .


في الاعلي ..


كانت تقف فيروز وهي تمسك بهاتفها بمكر وخبث لتتطلب منه كميات كبيره من الطعام .


فيروز بخبث ومكر/فاكرني انكم هتقدروا علي فيروز انا هوريكم هاكل الي نفسي فيه كله وادبسك ي اركان في الفاتوره ماشي .


في الاسفل ....


كانت عاليه ترتمي تلك السجاده المتسخه بخبث ومكر.


هند بخبث ومكر/هي دي السجاده ي كبيره .


عاليه بخبث ومكر/هي ي هند.


نور بضحك /هههههههه ده البت دي هتولع في نفسها بسببنا .


زينه بغيظ /ولسه دي يما هتشوف.


هنيه بخبث ومكر/البت دي هتخرج من هنا علي مستشفي المجانين عدل .


لتتجه أنظارهم الي جرس الباب لتنزل فيروز بغرور وثقه لتفتح الباب لتاذن للعامل بالدخول ليضع الطعام علي الطاوله .


العامل بجديه/الحساب 5الاف جنيه ي هانم .


فيروز بغرور وثقه /تمام اركان ي اركان .


هند بغيظ شديد/اركان خرج كلهم خرجوا  .


فيروز بغيظ شديد/خرجوا هما لحقوا .


هنيه بغيظ شديد/وراهم اشغال فاكراهم صايعين ولا ايه.


العامل بحده /لو سمحتي خلصينا ي مدام ورانا شغل .


فيروز بحقد وغل وهي تذهب للاعلي/فلاخر انا الي دبست في الفلوس حاجه تقرف .


هند وهي تفتح العلب بخبث ومكر/اه ي بنت الكلب انا كده فهمت يبقا هي طلبت كل ده علشان تاكل وتدبس اركان في الفلوس .


نور باستغراب /وهنعملوه ليه بالاكل ده كله .


عاليه بخبث ومكر/سيبوها عليا انا الغلابه الي حوالين كتير ثواني ويكونوا هنا. 


بعد مرور بعض الوقت..


كانت تسير فيروز للاسفل بغيظ شديد لتنصدم من كم النساء والأطفال الذين يجلسون بضحك ومرح وهم يأكلون ويتعمدون أنه يضعه إليها العضم لتشعر بغضب جحيمي من هولاء فمن الواضح أن الحرب معاهم لن تكون ساهله.


عاليه بخبث ومكر/يلا ي عروسه علشان هنغسل السجاجيد يلا الشغل لسه قدامنا كتير اوي.


فيروز وهي تحاول الاتصال ب سليم لكن لا يوجد رد لتتحدث بغيظ شديد/ماشي ي سليم ماشي .


كانت تجلس فيروز بغيظ شديد وهي تغتسل تلك السجاده المتسخه للغايه لتقترب منها نور بغيظ وكره وهي تلكزها بغضب .


/جرا ايه ي حلوه متشتغلي عدل كده بدل مانتي خابره الي هتشوفيه .


هنيه وهي تمسكها من شعرها بغضب /جرا ايه ي نحنوحه كده هنقعد للصبح لساتك عندك شغل كتير .


هند وهي تأكل اللب ببرود وتصبق في وجهها /عندك غسيل وطبخ ومسح وبلاوي زرقه .


فيروز بحقد وغل/واشمعنا بقا انا أن شاء الله وانتوا هتفضلوا كده ولا ايه انا مش هعمل حاجه تاني .


عاليه بكره وغل /بقولك ايه ي بت انتي انا واحده خلقي ضيق وفيا الي مكفيني وبعدين هي دي معامله العرائس الجداد مش لازم نشوفهم شاطرين ولا خايبين استغلي لسه قدامك يوم طويل ..


اركان بابتسامه ساحره وهو يحمل تلك المياه المعكره /هند حبيبتي المياه الي طلبتوها.


هند وهي تقبله في خده لاستفزازها /تسلم ي قلب هند من جوه .


فيروز بحقد وغل/اركان عجبك الي بيحصل في مرائتك ده .


اركان بغيظ شديد/والله دي موضوع حريم مدهلش فيه وبعدين اشتغلي زيك زيهم.


هند وهي تسكب المياه عليها بضيق شديد/اغسلي ي بت كويس اغسلي .


فيروز بقرف شديد من رائحه المياه /ايه المياه المقرفه دي .


هند بقرف شديد/اه صحيح ي اركان ايه المياه الي رائحتها تقرف دي .


اركان بخبث ومكر/المياه مقطوعه وانتوا طلبتوه مياه فاتصرفت جبت المياه بتاع حصان عم حمدي صاحب الاسطبل الي جنبنا ده .


فيروز بقرف شديد/مش ممكن تكون دي الي بيشرب منها الحمار ابدا .


اركان وهو يضع يديه في جيوبه بمكر وخبث /بس انا مقولتش أنها المياه الي بيشرب منها .


فيروز بصدمه شديده /قصدك ايه الي لالالالالا.. 


لتسرع الي الاعلي بغيظ شديد وهي تصرخ بقرف تحت ضحكاتهم الساحره .


اركان وهو يقبل هند بعشق /حبيبتي انا هروح الاداره عندي شغل مهم .


هند وهي تقبله/تروح وترجع بالسلامه ي حبيبي.


بعد مرور بعض الوقت.

في الخارج ...


كان ينزل من سيارته وهو يقلي نظره حانيه علي ذلك للقصر حقا قد اشتاق اليه ولكل منه به ليخلع نظارته وهو يمسك شنطته ليرن الجرس لتفتح عاليه وهي تؤد تصرخ من الفرحه .


/انتي لسه عايشه ي وليه ي عجوزه .


عاليه بسعاده كبيره/ليث ..


عشقت صعيديه ❤️❤️❤️

احفاد الجوهري 🤫🤫🤫.

رنا احمد عماد ✍️✍️✍️✍️.

بارت 14...


في قصر الجوهري ❤️❤️❤️.

كانت تحتضنه عاليه باشتياق وسعاده كبيره ف ليث هو ابنه خاله الشباب والده ووالدته توفوا وهو صغير علشان كده صلاح الجوهري صمم يربيه مع أحفاده وبقا ليث واحد من احفاد الجوهري كان مسافر لندن لأخذ الدكتوره ف علم نفس ليصبح من أكبر دكاتره الطب النفسي شخصيه جميله ومرحه في عمر ادهم ..


عاليه بابتسامه حنونه/ليث حبيبي وحشتني اوي كل ده غيبه ي ليث كده ي واد .


ليث بابتسامه ساحره وهو يقبل يدها/اعمل ايه بس ي ست الكل مانتي عارفه أن الدكتوراه كانت واكله دماغي خدتها وعملت ابحاث ورجعتلك اهو دكتور مشهور قد الدنيا .


عاليه بابتسامه وهي تحتضنه باشتياق /مشاء الله تبارك الله عليك يا حبيبي ايوه كده ولادي كلهم مشاء الله شباب يملوا العين.


ليث بغمزه ومرح /وانتي قوليلي بقا لقيتي عريس ولا لا هي الرجاله أنطست في نظرها ولا ايه.


عاليه بضحك /يوه عليك ي واد ي ليث لسه زي مانت متغريتش .


ليث بابتسامه/طبعا العيال مش هنا وحشوني اوي .


عاليه بابتسامه حنونه/عقبال ما ترتاح من السفر هتلاقيهم كلهم هنا .


ليث بابتسامه/ماشي ي داده .


عاليه بغيظ شديد وهي ترا فيروز تسير الي الخارج بلبس خليع لتقترب من بحده تحت استغراب ليث من تكون تلك الفتاه .


عاليه بغضب شديد/انتي رايحه فين بالبس ده خوشي غيري المسخره دي وبعدين قولتي ل جوزك .


فيروز بغيظ وسخرية وهي تسير للخارج /جوزي ابقي سلميلي عليه .


عاليه بغيظ/في ستين داهيه .


ليث باستغراب شديد /ايه ي داده مين الحريقه دي .


عاليه بغيظ شديد/دي حريقه ومصيبه وكل الشر الي ف الدنيا دي شيطانه دخلت حياتنا وتبقي مرات اركان .


ليث بصدمه /اركان ازي الي عرفته لما كنت بكلم اركان أنه اتجوز هند بنت عمه وطبعا مستحيل تكون دي هند ي داده .


عاليه بغيظ شديد/هند دي هند برقباتها دي مراته التانيه ي سيدي.


ليث بابتسامه/طاب لو كينان اقول ماشي طول عمره بيحب الستات لكن اركان يتجوز اتنين ازي هي العيال دي انحرفت بعد انا مسافرت ولا ايه .


عاليه وهي تمسكه من يده بحنان /تعال معايا وانا احكيلك علي كل حاجه.


في جناح الفتيات...


كانوا يجلسون بضحك واستمتاع بما يفعلونه ب فيروز .


هند بغيظ شديد/هي لسه شافت حاجه بنت الرفدي ده لسه التقيل جاي .


نور بقلق شديد/بقولكم ايه البت دي بتخطط ل حاجه واضح أن اركان مش هو هدافها الرئيسي البت دي مش سهله .


هنيه بحده /ولا تقدر تعمل حاجه طول ماحنا محاصيرينها كده وكل واحده فينا لازم تكون عينها علي نفسها وعلي جوزها فاهمين .


هند بقلق واستغراب/بت ي زينه مالك ساكته كده ليه .


زينه بقلق شديد/مفيش حاجه ي هند .


نور بقلق/مفيش حاجه ازي انتي مش شايفه حالك .


زينه بقلق وخوف /النهارده هنروحوا انا وسيف ل دكتوره خايفه جوي جوي ليكون فيا حاجه.


هند بغضب /انتي برضك مصممه علي الهبل الي فدماغك ده ي بنتي لسه بدري وبعدين مانا وهنيه اهو جدامك مالك اشمعنا انتي الي خايفه كده .


زينه بعصبية ودموع /معرفش ي هند معرفش بس انتي عرفاني دايما كده عندي وسواس من كل حاجه..


نور بابتسامه/خلاص عاد ي هند محصلش حاجه سبيهم يطمنوا وان شاء الله هيرجعوا مجبورين الخاطر باذن الله.


زينه بقلق بالغ/يارب ي نور يارب .


في أحدا المستشفيات الخاصة....


كان يقف سليم وهو ينظر لتلك النائمه بهدؤء كالملاكه ليسأل ذاته باستغراب لما اتشد إليها بذلك الشكل ماذا فعلت به تلك الفتاه الذي يظهر علي وجهها معالم الحزن الشديد لتفتح شمس عيناها تتدريجيا لتنصدم من تلك المكان لتتحدث بفزع .


/ايه ده انا فين ايه الي حصل .


سليم بابتسامه /ممكن تهدي اطمني انا خبطك بالعربيه فاكره .


شمس بتذكر /ايوه ايوه افتكرت .


سليم بابتسامه /اطمني انتي الحمد لله بخير مفيش حاجه وانا اسف .


شمس بدموع وضيق/انا الي اسفه لاني مكنتش مركزه ابدا .


سليم بابتسامه حانيه وانجذاب يشعر به لاول مره/احكيلي ياريت تثقي فيا انا هساعدك بجد اتكلمي شكلك شايله هم كبير .


شمس بدموع ووجع /فعلا همي كبير اوي انا هربت من بيت والدي ال للاسف بيعاملني زي الكرسي حاجه ملهاش وجود بعد ما درست وتعبت وخدت دكتوراه في القانون والمحاسبة علشان اشتغل في شركه كبيره واحقق ذاتي عايز يجوزني ل واحد صايع رد سجون كان لازم اهرب منه .


سليم بابتسامه ومرح /شبك لبيك انا العفريت الي طلعللك من الفانوس علشان يحققلك كل احلامك .


شمس بدموع واستغراب /ازي .


سليم بابتسامه/انا عندي الشركه دي ومحتاجكك اوي وعندي ي ستي جناح في الفيلا بتاعتي هيبقا بتاعك لوحدك صدقيني عمرك مهتحسي بالأمان اكتر من انك تكوني معايا صدقيني .


شمس بابتسامه /انا مش عارفه ليه واثقه فيك زي ماكون اعرفك من زمان .


سليم بابتسامه وسعاده/وانا كمان نفس الاحساس .


في شركه الطيران الخاصه ب ادهم .


في مكتب يحيي ...

كان يحتضنه يحيي بسعاده وفخر فهو دائما يراها كفا في كل شي .


يحيي بابتسامه/نورت مكانك ي كابتن ادهم .


ادهم بابتسامه/شكرا ي افندم انا عرفت أن حضرتك حضرتلي رحله بكره علطول كده .


يحيي بابتسامه/عايزك تتخطا الي حصل وتخرج منه بسرعه وترجع كابتن ادهم احسن طيار في مصر .


ادهم بابتسامه وجديه /اوعدك ي افندم الي حصل ده درس علمني حاجات كتير اوي وان شاء الله هتخطا الي حصل بسرعه البرق والفضل بعد ربنا سبحانه وتعالى ل حضرتك ومراتي الي وقفت جنبي واديتني كل الدافع .


يحيي بابتسامه/ربنا يخليكم لبعض ي ادهم .


ادهم بابتسامه/امين سعادتك .


في القسم ....

في مكتب كينان ..


كان يجلس بسعاده واشتياق لوظيفته التي يعشقها ليسير عوض الي الداخل وهو يحني رأسه خجلا منه ليبتسم بحنان وحب لتلك الرجل.


/متوطيش راسك كده ي عم عوض انا مش زعلان منك .


عوض بحزن وعتاب لذاته /انا زعلان من نفسي اوي ي كينان بيه مش عارف ازي فكرت كده .


كينان وهو يربت علي يده بحنان/ولا يهمك ي راجل ي طيب انا برضه عارف انت بتحبني ازي هاتلي فنجان قهوه مظبوط علشان اشوف القضايا دي كلها اه الناس مصدقت أن كينان مش جوه الساحه الانحراف كتر في البلد ي عم عوض .


عوض بابتسامه /حمامه .


ليبتسم كينان وهو يرا هاتفهه ينير برساله من معشوقته يضي بكلمه واحده لكن معناها كثير/بحبك ......


في الاداره ....


في مكتب اللواء محمد...


محمد بجديه /ايه الاخبار ي اركان .


اركان بجديه /اطمن سعادتك فيروز وسليم بقوا عليهم مراقبه 24ساعه مش هيغيبوا من تحت عنيا قبل مادخلهم بايدي السجن .


محمد بابتسامه وفخر به /وانا واثق فيك ي اركان .


في عياده دكتوره امراض النساء...


كانت تجلس زينه وهي تمسك يد سيف بقلق بالغ أما هو فكان دائما يطمنها لكي تتحدث للدكتوره بابتسامه جعلت قلبها يصرخ فرحا.


/ها ي مدام زينه عيزاه ولد ولا بنت .


زينه بابتسامه وسعاده/حضرتك بتقويلي ايه الي سمعته دي صوح اتكلمي ابوس ايدك.


الدكتوره بابتسامه/طبعا صح انتي بس خوفتي واستعجلتي بدري شويه لو كنتي استنيتي شويه كنت عرفتي لانك حامل في الشهر الاول الف مبروك .


زينه وهي تحتضن سيف بدموع فرحه لاتتوقف/انا حامل ي سيف حامل الحمد لله ي يارب .


سيف وهو يقبل يدها بعشق وحنان /الف مبروك علينا ي نور عيني الف مبروك .


في فيلا الجوهري .....


كان يجلس ليث بصدمه شديده بعدما استمع الى كل ما فعلته فيروز .


ليث بصدمه /مش ممكن ي داده معقول .


عاليه بغيظ شديد/اه والله شوفت القادره شيطانه استغفر الله العظيم.


ليث بجديه /دي مريضه نفسيه ي داده واضحه جدا .


فيروز بغيظ شديد/جرا ايه ي ليث بقولك شيطانه عملت الي ابليس نفسه ميعرفش يعمله تقولي مجنونه ده كلام .


ليث بابتسامه/انا مش فاهم هو احنا ليه بنقول علي المرضا النفسين أنهم مجانين بالعكس دول اعقل ناس الظروف الي حواليهم الي بتوصلهم لكده واكيد فيروز دي مرت بحاجه زي كده عقده من اي حاجه وصلتها لكده وانا لازم اتصرف واعالجها .


عاليه بحده /تعالج مين ابعد عن البت دي خالص لتحطك في دماغها تاذيك ي ضنايا دي شيطانه ي ليث .


ليث بابتسامه ثقه /وانا بقا الي هتوب الشيطانه دي ي داده .


علي مائده الطعام....

كانوا يجلسون الجميع وهم يرحبون ب ليث .


صلاح بابتسامه حنونه/حمد لله على السلامه ي ليث ي ابني نورت .


ليث بابتسامه وهو يقبل يده /تسلم ي جدي .


اركان باستفزاز ومرح /ي ساتر جالنا بقا الي هيفضل يدينا في نصايح وقوانين طول الوقت .


ادهم بسخرية/لا ي شيخ وانت فيه حاجه بتنفع معاك اصلا .


ليث بابتسامه/ايوه ي ادهم والله ي ابني دائما اقول انت العاقل فيهم والله .


نور بابتسامه وعشق /فعلا ادهم مفيش زيه .


كينان بمرح وغمزه /ماشيه معاك حلاوه ي عم الدنيا تمام .


ادهم بغيظ /ي ساتر علي عنيك ي شيخ .


هنيه بابتسامه/معلش ي ادهم هو كده عديم الرومانسيه .


كينان بهمس وخبث/لا ي شيخه بقا انا عديم الرومانسيه طب وحياتك عندي لهخليكي تقضي اجمل ليله رومانسيه .


سيف بابتسامه وهو يقبل يدها بحنان/كلي انتي ي قلبي انا عايز الواد يطلع تخنان كده وصحته حلوه.


زينه بابتسامه وسعاده/أن شاء الله.


ليث بمرح وسخرية/لا ي شيخ وان مطلعش تخنان منك انت هيطلع من مين ده انت مشاء الله تبارك الله عليك مبتسبحش جناح فرخه الا لما بتسلم عليه .


زينه بضحك /ههههه عندك حق والله ي ليث .


سيف بغيظ /خمسه عليا وانا اقول مالي مباكلش كده ليه .


اركان بابتسامه وهمس /عقبالنا ي روحي نفسي اوي اخلف منك .


هند بعشق وسعاده/أن شاء الله قريب ي حبيبي بدعي ربنا أنه يكون شبهك في كل حاجه ي حبيبي.


اركان بغمزه وهمس/بحبك .


هند بعشق /وانا بموت فيك ي روحي.


لتسير فيروز الي الداخل لتنظر إليهم بحقد وغل وتوعد لغيرتها الشديده منهم ومن علاقتهم بازواجهم لتؤد الانتقام منهم فقد شعر ليث بذلك في عيناها .


عاليه بغيظ وضيق /ي ساتر يارب وانا اقول الدنيا اكتمت كده ليه .


ليث وهو يقف أمامها بابتسامه /اهلا ي مدام فيروز .


فيروز بجديه /مش انت الي شوفتك الصبح .


ليث وهو يمد يده بابتسامه /ايوه انا ليث ابن خاله اركان تشرفنا .


لتنظر فيروز الي يده بتجاهل له وللجميع لتسير الي الاعلي لتجهز لتلك الخطه الشيطانيه .


عاليه بابتسامه حنونه/متتعبش نفسك ي ليث انت بتحلم الحيه دي مفيش منها أي أمل .


ليث بقوه وثقه /بس انا مصمم ي داده وعارف اني هنجح.


في غرفه فيروز ....


كانت تمسك فيروز تلك الدواء وهي تنظر إليه بخبث ومكر وانتقام //ههههه مش عمليلي فيها الاخوات المتحدين طيب انا هخليكم متسواش وتموتوا بحسرتكم حبيتيت بس من الدواء ده هيحرموكم من الخلفه طول حياتكم علشان بعد تفكروا مليون مره قبل ماتلعبوا مع فيروز .


في جناح هند وأركان ....


كانت تجلس هند وهي ترتدي حذائها وهي تنظر لتلك الذي يرتدي ملابسه الي عجاله. 


هند بغيظ /ايه ي اركان بقالي ساعه عماله بسالك هنروح فين .


اركان بابتسامه وهو يقبل يدها/هنروح مكان حلو اوي ليا انا وانتي وبس محدش غيرنا ي ملكه قلبي هخطفك .


هند بابتسامه /ماشي ي سيدي اخطفني بس اخلي داده تعملي بس كوبايه نعناع علشان معدتي وننزل علطول .


اركان وهو يقبل يدها بعشق/ماشي ي قلبي الف سلامه عليكي.


في جناح نور وادهم....


كانت تقف نور وهي في غايه الجمال ليقترب منها ادهم وهو يقبل رأسها بحنان.


/ربنا يباركلي في الجمال ده .


نور بعشق وسعاده/ويباركلي فيك ي احن راجل في الدنيا.


ادهم وهو يمسك يدها بحنان/يلا ي اميرتي علشان نحتفل سواء بحياتنا الجميله .


في جناح كينان وهنيه.....


كانت تقف هنيه وهي تربط حزام فستانها ليحتضنها كينان وهو ينظر إليها بعشق .


/بحبك ي هنيه وعمري مكنت أتخيل أن أحب كده ابدا .


هنيه وهي تحتضن وجهه بحنان /وانا كمان بحبك جوي ي مالك قلبي.


في جناح سيف وزينه....


كانت زينه ترتدي تلك الملابس الواسعه ليقترب منها سيف بابتسامه.


/ايه ي روحي مش لدرجه دي ده البيبي لسه صغير اوي .


زينه بسعاده لا توصف /لا ي اخويا انا مش عايزه يبقا مضايق واصل يقعد جوه براحته كده .


سيف بابتسامه/والله انا والواد ده هتكون اللد أعداء علشان هياخدك مني كده .


زينه بابتسامه وحنان /انا محدش يقدر ياخدني منك ابدا وهو الواد ده مش حته منك علشان كده انا بحبه وبحب ابوه .


سيف بابتسامه وعشق /وأبوه والله العظيم بيموت فيكي ..


في الاسفل ...


كانت تقف فيروز خارج المطبخ بشر تنتظر لتنفيذ تلك المخطط بعدما سمعت بمكالمه هند وعاليه فبالفعل قد فعلت عاليه الي هند كوبايه نعناع.


عاليه بفزع /ي نهار اسود ده نسيت الدواء بتاع صلاح بيه اروح ادهوله وبعدين ارجع اودي النعناع لهند .


لتسرع فيروز بحقد وانتقام وهي تفتح تلك العلبه لكنها لم تشعر الا بتلك اليد التي تكمامها ليسحبها الي الخارج ...



15=عشقت صعيديه ❤️❤️❤️❤️.


احفاد الجوهري 🤫🤫🤫🤫.


رنا احمد عماد ✍️✍️✍️✍️.


بارت 15....


في فيلا الجوهري ...


كان يسحبها بترقب الي الخارج تحت تذمرها ليبعد بيها بعيدا لتتدفعه بغيظ شديد لتتحدث بغضب .


/انت ايه ي مجنون انت حد يعمل الي انت عملته ده .


ليث بغضب شديد/والي انتي كنتي عايزه تعمليه يتقال عليه ايه أن شاء الله لدرجه دي انتي شيطانه مفيش حاجه في دماغك غير اذيه الناس مش عايشه علشان كده.


فيروز بعصبية وغيظ/وانت مالك ايه دخلك في الي بعمله .


ليث بحده وقوه/انا مصمم اني اساعدك انك تتغيري تقدري تحكيلي الي جواكي ايه الي وصلك لكده ايه الي خلق جواكي كل الشر ده للناس مين الي اذاكي وخلاكي انتي كمان تاذي الناس .


فيروز بغيظ وسخرية/لا ي شيخ بقولك ايه جو الدكتور المحترف الي انت عايش فيه ده مش هيجيب معايا اي نتيجه هتفشل فاحسالك تشوف غيري تتضيع معاه وقتك اكتر ي دكتور .


ليث بجديه /هند اذاتك في ايه ليه عايزه تتدمري حياتها واوعي تقويلي انك بتحبي اركان والكلام الفاضي ده لاني مش هصدقك.


فيروز بغل وحقد ودموع /انا مش بكره هند بس انا بكرهم كلهم .


ليث وهو يمسك يدها بحنان /ليه احكي صدقيني لو خسرتي كل حاجه انا جنبك انا مصمم اساعدك .


فيروز بوجع ومراره/متتعبش قلبك معايا ي دكتور لانك مش هتوصل ل حاجه.


ليث بحده وغيظ وهو يسحبها الي تلك الغرفه بغيظ شديد ليدفعها بداخل الغرفه وهو يغلقها بغيظ .


فيروز بغيظ وصراخ/افتح ي ليث افتح انت مش هتكسب حاجه من الي انت بتعمله ده افتحلي خرجني .


ليث بعصبية وغيظ/مش هتخرجي ي فيروز قبل ماتقرري انتي بنفسك تتغيري وتبقي واحده تانيه غير فيروز الي ماشيه تاذي في الناس وبس .


فيروز بحده وغيظ/مش هيحصل ي ليث مش هيحصل مش هكون ضعيفه مش هسيب حد يستحقوا عليا مش هيحصل ي ليث .


ليث بحده وغيظ/يبقا خلاص هتفضلي في الاوضه مش هتخرجي منها ابدا غير لما تقرري تحكي كل حاجه وتساعديني أن اغيرك من اول وجديد .


فيروز بوجع ومراره/مش هيفرق حاجه صدقني لأن الجديد مش مكمن يمسح القديم ولا يغيره .


ليث بابتسامه امل/لا ي فيروز ممكن صدقيني كل حاجه ممكن تتغير هسيبك دلوقتي لما تحبي تتكلمي انتي عارفه هتعملي ايه كل حاجه هتحتاجيها هتلاقيها عندك وانا مش هفقد الأمل سامعه ي فيروز مش هفقده .


فيروز وهي تسقط أرضا بدموع وهمس /انت عايز مني ايه ي ليث ليه مصمم تخليني افتح في دفاتر قديمه عملت المستحيل علشان اقفلها.


ليسرع ليث اللي الخارج بتنهيده وهو يتذكر حديثه هو وأركان ...


فلاش باك...


في الجنينه ...


كان يجلس اركان بصدمه من حديث ليث.


اركان بغيظ /انت باين عليك اتجننت فعلا زي ماقلت داده عاليه تعالج مين ي ابني فيروز ده شيطانه ماشيه علي الارض .


ليث بقوه وثبات /انا متاكد ان الشيطانه دي جواها انسانه كويسه ومحتاجة حد يساعدها ارجوك ي اركان تسمحلي أن اعمل ده متقلقش انا عارف انها في الاول والاخر مرائتك وانا هراعي ده صدقني .


اركان بجديه /علي فكره هي مش مراتي .


ليث بصدمه /نعم ازي ي عني مش مرائتك مش فاهم .


اركان بجديه /انا طلقتها بعد خروج ادهم وكينان علطول مكنتش طايق اخليها علي ذمتي ولا ثانيه واحده بس طبعا هي متعرفش علشان اتقي شرها.


ليث بابتسامه/كده انت سهلت عليا كتير يبقا محدش يشغل دماغه بالي هعمله وصدقوني هتشكروني لما تشوفوا النتيجه.


في أحدا الكافيهات الفاخمه....


كانت تسير هند الي الداخل وهي تمسك يد اركان فكانت تنظر إلي المكان الفارغ من الناس لكنه ملئ بالالوان الزاهية والشموع الملونه فحقا المكان كان في قمه الرومانسيه لياخذها اركان وهو يجلسها برومانسية .


هند باستغراب /واه عاد جرا ايه ي اركان هو مفيش غيرنا هنه ولا ايه .


اركان وهو يقبل يدها بعشق /تفتكري لما القمر يكون موجود النجوم تنفع تظهر .


هند بابتسامه وعشق/وبعدين معاك ي سي اركان انا مش قدك ايه كل الكلام الحلو ده والدلع ده كله .


اركان وهو يقبل يدها بعشق/دي اقل حاجه علشان اشكرك علي كل الي عملتيه معايا واعتزرلك علي غبائي انا كنت عامل نفسي فاهم في كل حاجه واني مفيش حاجه ممكن تخدعني بس انتي بقا كشفتيلي العكس معرفش لولاكي كان ممكن يحصلي ايه ي هند.


هند بعشق وسعاده/انا الي من غيرك كنت هتضيع ي اركان كنت ليل ونهار بحلم باليوم الي هكون فيه مرائتك ومعاك لما جدي صمم أنه يجوزنا  لبعض كنت عامله عاد اني مش طايقه بس من جوايا كنت هموت من الفرحه والأرض مكنتش شيلاني من الفرحه  .


اركان وهو يقبل يدها بعشق /انا الدنيا كلها ❤️ مش ممكن تكفي فرحتي بيكي وعلشان كده الملكه ممكن تسمحلي بالرقصه دي فاكره زمان لما كنتي تشوفي مشهد رقص في التلفزيون وتقويلي لما اكبر هبقا ارقص معاك كده يلا احنا فيها .


لياخذها من يدها بحنان ليأخذها الي أحضانه ليسرحوا سويا في اجمل ليالي العشق 💞💞💞💞.


علي أحدا الشواطئ ..


في إليخت المخصص ل عائله الجوهري.


كان يقف كينان وهو يختتضن هنيه بعشق وسعاده أما هي فكانت تمسك به بخوف شديد.


كينان بابتسامه ساحره/ايه ي هنيه مالك ي روحي .


هنيه بخوف شديد/خايفه اوي ي كينان لا البتاع ده يعطل بينا ولا يغرق هي دي المفاجاه ي سي كينان مكنا اجرنا مركب وخلاص .


كينان بضحك /هههههه تصدقي أن انا غلطان انتي مش وش رومانسيه اخرك تقعدي علي الشط وتنزلي رجليكي في المياه بس كده .


هنيه بغيظ شديد/أكده ي كينان بتتريق عليا تشكر ي ابن الناس تشكر .


كينان وهو يحتضنها بعشق/روح قلبي انا بس عايزك تثقي فيا وانك طول مانتي معايا انتي في امان .


هنيه بابتسامه وقد بدأ يتلاشا خوفها /انت الامان بالنسبه الي ي كينان انت كل حاجه ليا في الدنيا دي .


كينان وهو يقبل يدها بعشق /يبقا خلاص انسي كل حاجه وافتكري أنك مع حبيبك الي بيخاف عليكي اكتر من نفسه .


في المعز والحسين ....


كانت تسير نور بسعاده وراحه لتلك الاماكن المقدسه .


نور بابتسامه وسعاده/ياه ي ادهم متتصورش قد ايه الواحد مبسوط أنه جيه هنا .


ادهم بابتسامه وسعاده /الحمد لله ي حبيبتي كنت خايف اوي لتتضيقي انك جبتك هنا ومعملتش زي اركان وكينان بس والله هنا احسن بكتير .


نور بابتسامه وسعاده/طب احسن بكتير هو فيه احسن من الأماكن دي ي ادهم .


ادهم بابتسامه وعشق /كل يوم بحبك اكتر ي نور وبحمد ربنا أنه رزقني بيكي انا بحبك اوي ي نور اوي .


نور بعشق وسعاده/وانا كمان ي ادهم بحبك اوي وبدعي ربنا دايما يباركلنا في حياتنا .


ادهم بابتسامه/امين يارب .


علي الكورنيش ...


كانت تجلس زينه بغيظ شديد من ذلك الذي يجلس وهو يأكل الب والسوداني بمنتهي البرود .


زينه بغيظ شديد/حسره عليا كل واحده سهرانه مع جوزها في مكان شكل وانا قعده باكل لب وسوداني تقولش متجوزه قرد .


سيف بغمزه ومرح /مقبوله منك ي عسل انت والله المكان ده مافيه احسن منه الهواء جميل ومعنا الاكل هنعوز ايه تاني .


زينه بغيظ شديد/ده بدل ماتقول اني معاك وانك مش عايز حاجه تاني من الدنيا بس كيف لازما تتضمن بطنك الاول .


سيف بضحكه عاليه/هههههه قسما بالله انتي الي ف القلب .


زينه بلهفه كالاطفال /سيف دره عايزه دره .


سيف بابتسامه/عنيا ي حبيبتي ثواني .


احدا الشباب بوقاحه /ايه ده الحلاوه ياض ودي سيبنها لوحدها كده اوي .


الشاب الثاني بسكر/طب يلا ي معلم دي مينفعش تتساب.


ليقتربوا من زينه التي تراقب سيف بابتسامه.


الشاب بوقاحه /ايه ي عسل قاعد لوحدك ليه .


الثاني بسكر/متخافيش ي عسل ده احنا هنبسطك علي الاخر .


زينه بخوف ورعب /سيف سيف .


الشاب وهو يمسكها من يدها بحده /سيف مين انتي هتيجي معايا ي حلوه .


سيف بغضب جحيمي وهو يلكمه /ده انا الي هخدك علي القبر ي روح امك .


الشاب الثاني وهو يشهر مطوته بشر /لا بس هناخدك معانا ي حلو ليطعن سيف ببطنه بغل وغيظ


زينه بدموع وصراخ والم شديد ببطنها /سيف سيف .


ليجتمعوه الماره بغضب جحيمي ليتم القبض علي هولاء الشباب ويتن نقل سيف وزينه الي المشفي .


في فيلا سليم ....


كانت تسير شمس بانبهار بتلك الطراز الفخم .


شمس بابتسامه/بجد الفيلا حلوه اوي .


سليم بابتسامه وسعاده/بجد الحمد لله انها عجبتك اوعدك انك هترتاحي وهتكوني في امان .


شمس بابتسامه/أن شاء الله ممكن اعرف فين المطبخ علشان اعمل اكل .


سليم بابتسامه/لا طبعا انتي مش هتعملي اي حاجه لانك لازم ترتاحي انا هبعت اجيب اكل من بره ونتعشاء سواء تحبي اطلبلك ايه .


شمس بابتسامه خطفت قلبه/اي حاجه انت بتحبها اكيد هتعجبني لاني بثق في زوقك عن اذنك اطلع اغير هدومي واتوضا واصلي عن اذنك .


سليم بسعاده وهمس /انت جرالك ايه ي سليم اول مره تتشد لوحده كده عملت فيك ايه البنت ليه صممت أنها تعيش معاك وانت بتحاول تبعد عن كل الناس مش خايف تتكشفك وتكشف شغلك قلبك شكله المره دي هيضيعك ي سليم والغريب انك مبسوط بالي بيحصل ده اروح اطلب العشاء....


في فيلا الجوهري....


كان يقف ليث أمام الباب لتسرع فيروز وهي تشعر بأحد يقف بالخارج .


فيروز بضيق وزهق /من فضلك ي ليث خرجني وانا اوعدك اني مش مش هعمل حاجه تاني .


ليث بابتسامه لتلك الطفله الذي يقسم أنها تحملت الكثير والكثير /بتحسسيني اني ابوكي وانك بتتطلبي مني العفو علي غلطه مش هتكرريها بس انا بقا طمعان في اكتر من كده طمعان انك تكوني واحده تانيه غير فيروز الي الكل شايفها وعارفها وعارف نهايتها انا بقا عايز عايز اغير النهايه دي ل غير المتوقع .


فيروز بدموع وحرقه/صعب ي ليث صعب.


ليث بحده وقوه/مفيش حاجه صعبه ي فيروز كل حاجه تخصنا احنا الي متحكمين فيها ارجوكي ي فيروز ساعديني ارجوكي .


فيروز بدموع بمراره وهي تسترجع الماضي المؤلم /طب افتحلي وانا هقولك علي كل حاجه.


في المستشفي ....


كانوا الجميع يقفون أمام غرفه العمليات بدموع ورعب فلاثنان داخل غرفه العمليات كان الجميع يدعو الله أن ينجيهم ليخرجوا الأطباء ليسرعوا إليهم .


اركان بفزع وخوف /خير ي دكتور طمنا ابوس ايدك.


الدكتور بجدية /البشمهندس سيف الحمد لله كويس قدرنا ننقذ الموقف والحاله شبه مستقره .


هند بفزع ودموع /واختي زينه اخبارها ايه.


الدكتوره بأسف/للاسف البيبي ومكنش فيه قدامي حل غير اني أشيل الرحم واضح انها تعرضت لحاله رعب وخوف كبيره انا اسفه عن اذنكم .


ليسرعوا الفتيات في البكاء الشديد علي حال اختهم لتقترب هند بدموع وشراسه من أركان .


/فرحان أن اخوك بخير مش كده بس اختي الي خلاص حياتها انتهت وخسرت ابنها وحياتها وكل بسبب اخوك .


اركان بحزن شديد/انا مقدر الي انتي فيه علشان كده مش هرد عليكي متنسيش أن الي راح ده ابن اخويا زي ماهو ابن اختك وحزني عليه ميتقدرش باي تمن .


هند بغيظ وشراسه /لا متقلقش علي اخوك دلوقتي يروح يتجوز علشان يخلف ويسيب اختي تموت بحسرتها وأنها عمرها مهتكون ام وكل ده بسبب اخوك .


ادهم بحده /قصدك ايه ي هند الي حصل ده قضاء وقدر .


هند بدموع ووجع/لو مكنش اخوك وداها الاماكن دي مكنش ناس زباله زي دول اتعرضولها مكنش حصل كل ده واصل .


هنيه بدموع والم /كفياكي عاد ي هند المفروض اننا نفضل جنب هند مش وقته الكلام ده .


هند بغضب ودموع/لا وقته ي هنيه وقته تقدري تقوليلي اختك لما تفوق وتعرف الي حصل هتعمل ايه وكل ده بسببه بس انا هقول ايه ملعون ابو الحب الي بيذل ده ويخلي الإنسان يخسر كل حاجه كان المفروض أنه يخاف عليها مكنش لازم يدخل معاهم في خناقه ويخوفها لدرجه انها تسقط وابنها يموت هو السبب منه لله منه لله .


اركان بدمع يتلألأ في عيناه وهو ينظر إليها بحسره /ي خساره كنت متخيل انك ممكن تعملي اي حاجه علشاني ي عني لو الي حصل معاهم ده حصل معانا كنت ساعتها هتتخلي عني وتحميلني المسؤوليه يمكن تتمني موتي كمان علشان يبرد نارك مش كده كأنه مش مرمي جوه من الحياه والموت علشان كان بيدافع عنها كأنه الي راح ده ابنها في لوحدها مش ضناه ليسرع اركان من أمامها تاركا لها دموع تسير بلا توقف فهي تعتبر اخواتها هم بناتها فقلبها يحترق علي زينه وما وصلت إليه لم اقصد جرحه بذلك الشكل ترا فماذا سيكون القادم ؟؟؟.



عشقت صعيديه ❤️❤️❤️.

احفاد الجوهري 🤫🤫🤫🤫.

رنا احمد عماد ✍️✍️✍️✍️.

بارت 16...


في الاداره ..

في مكتب اللواء محمد....


كان يجلس محمد بصدمه ممايسمع .


محمد بغضب شديد/انت بتقول ايه ي اركان انت اتجننت عايز تتطلع مهمه زي دي انت كده بتنتحر .


اركان بتعب شديد/ارجوك ي محمد بيه توافق علي السفريه انا محتاج المهمه دي جدا .


محمد بحده /ايه الي حصل ي اركان كانك عايز تهرب من حاجه كانك موجوع ومش قادر تتكلم قولي ي اركان طمني انا زي ابوك برضه .


اركان بتعب وضيق/كل الي اقدر اقوله ل حضرتك انك تسفرني المهمه دي في اسرع وقت انا محتاج ابعد شويه وبعدين متقلقش عليا عمر الشقي بقا انا عارف انها مهمه صعبه بس أن شاء الله هكون قدها وقدود .


محمد بجديه/بس الي فاكره انك قولت قبل كده انك مش هتتطلعها ابدا ولا هتفكر فيها لان حياتك بقت غاليه عليك وبقا عندك الي تخاف عليه .


اركان بوجع وكسره/وانا خلاص رجعت تاني لنقطه الصفر ومبقاش عندي الي اخاف عليه ارجوك ي سياده اللواء ارجوك توافق اني اسافر وابعد .


محمد بجديه/وتهرب ي اركان مش كده .


اركان بوجع ومراره/واهرب ي سياده اللواء.


في المستشفي .....

في غرفه زينه....


كانت تجلس وهي تنظر أمامها بدموع لاتتوقف لتتستمع لاي احد لاتشعر سواء بما سمعت هل بالفعل لن تستطيع ان تكون ام هل ماظلت تنتظره كثيرا ضاع من يديها الي الابد حقا ما هذا الكابوس .


هنيه بدموع ووجع/زينه ي خيتي مالك ساكته كده ليه اتحددي قولي اي حاجه.


نور بدموع والم /زينه ي حبيبتي ده قدر ومكتوب المهم دلوقتي صحتك انتي وسيف وان شاء الله الي جاي هيكون خير وربنا هيعوضك ي خيتي .


زينه بدموع وقهره /اه ي قلبي الي وجعني اه ي عني ايه عاد ي عني مش هخلف واصل مش هيجي الي يقولي ي ماما ده انا كنت مستنياه بفارغ الصبر ربنا يسامحك ي سيف ربنا يسامحك .


نور بغيظ وحده /وماله سيف ي زينه حرام عليكي هو برضه فيه الي مكفيه ذنبه ايه.


هند بحده وغيظ/ذنبه ايه امال ذنب مين ي ست نور .


هنيه بغيظ شديد/كفياكي عاد ي هند كفايه الي عملتيه هي مش ناقصه كلامك الي زي السم .


زينه بدموع ووجع وصراخ /ايوه هو السبب هو الي معرفش يحميني ولا يحمي الي فبطني هو الي وداني مكان زي ده معملش معايا زي الي اجوازكم عملوه معاكم وكاني مش ست زيكم ولا من حقي أن احس بحب جوزي زيكم وفي الاخر خسرت رحمي وخسرت ابني وكل ده بسبب زوج مستهتر انا عايزه اموت عايزه اموت .


نور بدموع وصراخ/دكتوره حد يلحقنا بسرعه حقنه مهدئه اختي منهاره بسرعه .


من امام غرفه سيف ....

كانوا يجلسون كينان وادهم وهو يتلؤن القران الكريم ويدعون ل سيف بالشفاء ليرن هاتف ادهم ليرد سريعا .


/ايوه ي اركان انت فين .


اركان بوجع ومراره/انا طالع المانيا مهمه طمني كل شويه علي سيف ي ادهم .


ادهم بعصبية/اركان بلاش جنان مهمه ايه دي الي ظهرت كده فجاه ارجع وكل حاجه هتبقا زي الفل .


اركان بعصبية وحده /ادهم مش وقته الكلام ده انا خلاص مسافر ابقا طمني عليك سيف وخالوا بالكم من نفسكم سلام .


ادهم بغيظ /استغفر الله العظيم يارب.


كينان بقلق /فيه ايه ي ادهم .


ادهم بغيظ /اخوك اركان اتجنن .


الممرضه بابتسامه/البشمهندس سيف فاق .


في فيلا الجوهري ....

كان يجلس ليث وهو يستمع إليها بانصات بعدما اطمن علي الجميع .


ليث بابتسامه وحنان /اتكلمي ي فيروز انا سامعك كانك بتحكي مع نفسك ..


فيروز بدموع وحرقه وهي تتذكر الماضي الأليم ...


(وانا صغيره كنت طول عمري بشوف ابويا وامي مش طايقين بعض من الفقر والجوع والتعب طول عمرنا في مشاكل اخويا سليم كان عنده 6سنين كان بيشتغل في ورشه ميكانيكا وانا كنت بشتغل عن واحده خياطه كنت دائما اشوف البنات بتلعب في الشارع ولبسين هدوم جديده وانا مكنتش بقدر حتي العب شويه في الشارع كبرت ومفيش حاجه اتغيرت كنت بحب ابن الجيران ومبسوطه ويرسم حياتي معاه زي اي بنت لكن نسيت أننا فقراء ابويا موفقش وطرده هو وأهله وقاله معنديش بنات للجواز لانه مكنش معاه فلوس يجهزني وسليم كان الفلوس الي بيجبها كانت علي القد يدوب بتكفي امي مصاريف علاج ومصاريف البيت ساعتها بس كرهت عيشتي وحياتي وكلها واتاكدت أن الفلوس هي أهم حاجه في الدنيا وان الحب ده كلام فاضي وهبل واشتغلنا انا واخويا سليم في الي يعيشنا ملوك وادينا فعلا بقيت غنيه ومعايا فلوس ومعايا سلطه ونفوذ بقيت اقدر اخد اي حاجه اتحرمت منها وبقيت أقوياء مخفش من اي حاجه.


ليث بابتسامه/انتي مكسبتيش حاجه ي فيروز بالعكس خسرتي نفسك وخسرتي الحب الي دايما بدوري عليه بالعكس انتي فشلتي ي فيروز .


فيروز بعصبية ودموع وارتباك/لا مفشلتش انا خدت كل حاجه عملت الي كان لازم يحصل لازم افضل قويه مينفعش ابقا ضعيفه الحب ضعف ي ليث ضعف وانا مش عايزه ارجع تاني ضعيفه.


ليث وهو يحتضنها بحنان لتسكن بين أحضانه كالطفل الصغير الذي قد شعر بالأمان /متخافيش ي فيروز الحب ده اجمل حاجه في الدنيا فيروز انتي مش شريره ولا وحشه انتي متستهليش الحياه دي ولا انك تكون دي النهايه ابدا فيروز انت لازم تتغيري لازم فيروز القديمه دي تموت ويتخلق فيروز جديده تعرف أن فيه ناس حواليها بيحبوها ويساعدوها اوعديني ي فيروز.


فيروز وهي تنظر في عيناه بدقه ليخطفها بسحره الخاص /اوعدك ي ليث اوعدك ..


في المستشفي ..

في غرفه سيف ..


كان يجلس سيف بشرود وحزنا يؤلم قلبه مما سمع هل بالفعل فقد ابنه وليس ابنه فقط بل زوجته الذي يعلم حالتها كيف ستكون الان ي الله ما ذلك الاختبار الصعب .


ادهم بحزن شديد/سيف وحد الله ي سيف ده قدر ومكتوب المفروض تبقا اقواء من كده علشان تكون جنب زينه في الي هي فيه .


سيف بوجع ودمع/ انا عارف ال زينه هتكون فيه والي هيحصل فيها دي كانت اكتر واحده هتموت وتبقا ام وهي خلاص اتحرمت من الموضوع ده لابد ومش بس كده انا عارف انها هتحملني انا كل حاجه للاسف انا وهي ادمرنا ي ادهم .


كينان بدموع ووجع/جرا ايه يلا ولا اتكسرتوا ولا حاجه ماولادنا هيبقوا ولادكم سيف أن شاء الله كل حاجه هتعدي .


سيف بالم شديد/انا لازم اشوف زينه حالا  .


ادهم وكينان وهم يساعدوه/طب تعال علي مهلك .


سيف باستغراب /هو فين اركان .


من امام غرفه زينه ...


كانت تقف هند وهي تحاول مرارا وتكرارا الاتصال عليه لكن لايوجد رد لتشعر بقلبها يكاد يتوقف لتتحدث بوجع ودموع وهي ترسال إليه تلك الرساله بصوتها الحزين  .


/كده ي اركان هونت عليك انا عارفه اني غلطت بس ارجوك متبعدش عني كان غصبن والله غصبن عني ي اركان رد عليا ارجوك .


لتلمح سيف وادهم وكينان لتمسح عيناها سريعا وعي تنظر إلي سيف بشراسه .


/ارتحت دلوقتي بعد الي عملته في اختي والي وصلتها ليه اوعا تعفي نفسك من المسؤوليه انت مقدرتش تحميها ي سيف اختي خسرت بسببك اغلا حاجه أنها تكون ام وابنها مات قبل ماحتي تفرح بيه .


ادهم بحده /ي شيخه حرام عليكي هو في ايه ولا فيه ايه .


سيف بسخرية وضيق /كنت متاكد انك انتي الي هتسخنيها عليا بس الي انت متعرفعوش بقا اني بحبها اكتر من نفسي والي حصل هنعديه انا وهي سواء واني عمري مهسيبها ابدا .


ليسرع سيف الي غرفتها تحت نظراتهم الصائبه .


في المانيا ....

في الشقه التي سيجلس بها اركان .


كان يستمع إلي تلك الرساله المملؤه بالدموع ليتنهد بحزن والم حقا يشتاق عليها يالمه قلبه بشده لكن ليس ستكون المسامحه بتللك الطريقه فهي أخطأت خطأ كبيرا ولابد من معاقبتها ..


في فيلا سليم ....


كانوا يجلسون علي مائده الطعام كان يختلس لها سليم النظرات حقا فقد اعجب بها بشده لم يستطيع إنكارها أما هي فكانت عيناه مسلطه علي تلك الصوره التي يختتضن بها فيروز ويضحكون بسعاده .


سليم بابتسامه وسعاده/دي فيروز اختي بس متجوزه .


شمس براحه وابتسامه /خدت بالي شبه بعض اوي احنا بكره هنروح الشركه مش كده .


سليم بابتسامه/طبعا من بكره إن شاء الله هتستلمي شغلك في الشركه ي سياده نائب المدير .


شمس بابتسامه ودهشه /نائب المدير مره واحده معقول .


سليم بابتسامه/ايوه طبعا انا خلاص بقيت برتحلك وبثق فيكي جدا علشان كده كل الشغل هيكون تحت ايديك ي شمس .


شمس بابتسامه/ربنا يقدرني وأبقا قد الثقه دي أنا شبعت بعد اذنك هطلع انام تصبح علي خير.


سليم بابتسامه وهمس /وانتي من أهله ي ترا ي شمس لو عرفتي حقيقتي هتعملي ايه المصيبه بقا اني مبقتش قادر استغنا عنك وعايزك معايا باي شكل .


في المستشفي ...

في غرفه الدكتوره نادين .


كانت تجلس نادين بتشفي واستماع بعدما أثارت تلك الحزن في قلوبهم وخصوصا سيف وزوجته ف سيف هو الراجل الوحيد التي مازالت تعشقه حد الآن كان سيف زميل مراد اخو نادين في الجامعه كانت تحاول دائما التقرب منه لكنه كان ينهرها بشده وشعرت بالانهيار عندما عملت بزواجه الذي ملأ جميع الصحف والمواقع ولكن قد اتيت لها الفرصه للانتقام منه لتخرجها من شرودها دخول تلك الممرضه التي تنظر إليها بارتباك .


نادين بحده /فيه ايه ي صباح مالك .


صباح بارتباك /هو حضرتك ليه قولتي لاهل المريضه أنها شالت الرحم رغم أنه ده محصلش والرحم بتاعها سليم .


نادين بغضب جحيمي/موضوع ميخصكيش ي صباح وحسك عينك حد يعرف اي حاجه بالي حصل ده فاهمه .


صباح بقلق بالغ/ايوه ي دكتوره بس ليه بجد البنت دي صعبانه عليا اوي دي دموعها موقفتش .


صباح بحقد وغل/مزاجي كده ي صباح قسما بالله لو مبلعتي لسانك ومتكلمتيش في الموضوع ده نهائي لكون رمياكي بره المستشفي تروحي تشحطي علشان توكلي عيالك فاهمه .


صباح بخوف ورعب/فاهمه فاهمه . 


في غرفه زينه ....


كانت تجلس زينه وهي تنظر لنقطه في الفراغ بدموع لاتتوقف ليقترب منها سيف بحزن وقهره عليها .


/يريتني كنت موت قبل ماشوف دموعك ولا حالتك دي صدقيني ي زينه انا موجوع زيك بالظبط واكتر كمان الي راح ده ابني زي ماهو ابنك .


زينه بدموع والم /انت السبب في كل الي حصلي بسببك خسرت رحمي وخسرت ابني واني اكون ام انا بكرهك ي سيف بكرهك .


سيف بدموع وقهره/ابوس ايدك ي زينه انا مش ناقص حرام عليكي بسببي ليه ايه الي انا عملته .


زينه بغيظ وشراسه/لو مكناش قعدنا في المكان ده مكنش حصل الي حصل لو مكنتش اشتبكت بدمعاهم ورعبتني عليك لما حسيت انك هتروح مني مكنش كل ده حصل انا ادمرت بسببك ي سيف طلقني ي سيف طلقني .


سيف بدموع والم /حرام عليكي يا زينه انا مش ناقص اقفي جنبي انا كمان محتاجكك .


زينه بدموع وانهيار /وانا مين يقف جنبي بعد الي حصلي انا مش عيزاك ي سيف مش عيزاك خليك راجل وطلقني .


ليسرع سيف الي الخارج لتوقفه صباح بقلق بالغ.


/بشمهندس سيف .


سيف بدمع والم /نعم .


صباح بثقه وقوه لفعل الصواب /فيه حاجه مهمه لازم حضرتك تعرفها..


في فيلا الجوهري....


في جناح هند وأركان...


كانت تبحث عنه هند بدموع وهلع لتنصدم بعدما رأت أنه قد أخذ الكثيرمن اشياءه لتعلم أنه قد تارك الفيلا لكن الي اين لتسقط وهي تتضع يدها علي وجهها بدموع ووجع واشتياق فقد قد تخطت كل الحدود فالرجوع سيكون صعبا .


من امام أحدا محلات المححبات الفاخمه .


كانت تقف فيروز مع ليث وهي تنظر إلي تلك الفساتين المحتشمه بانبهار .


/فيروز باستغراب /انت جيابنا هنه ليه ي ليث .


ليث بابتسامه/علشان احنا هنبدا من هنا فيروز لازم تتغير من كل حاجه واولهم لبسك ده لازم تكوني حاجه مميزه غاليه وده الي هيحصل ودلوقتي حالا ساعتها بس هتحسي بالفرق .


فيروز بابتسامه واعجاب /والله انا مش عارفه انا مالي مطوعاك كده وماشيه وراك من غير مفتح باقي كانك سحرتني واسرتني .


ليث بابتسامه ساحره /فعلا إسرتك ومش هخرجك من اسرك ده ابدا يلا بينا .


في المستشفي ...

في مكتب نادين ...


كانت تقف نادين وهي تستعد للرحيل ليسير إليها سيف كالاسد الهائج .


/علي فين ي دكتوره نادين ده لسه السهره طويله .


نادين برعب شديد/سيف .


في المانيا ....


كان يقف اركان وهو يشهر مسدسه ليصاب الهدف ببراعه فهو أحدا تلك العصابه التي مكلف اركان بيها ليشعر بغصه مريره في قلبه تخبره أنه معشوقته ليست علي مايرام .


في فيلا الجوهري ...


كانت تسير عاليه بالطعام الي جناح هند وأركان لتصعق بشده وهي تصرخ عندما رأت هند فيروز وهي تنذف من يدها بغزاره لياخذوها سريعا الي المستشفي .


في غرفه هند ...


كانت تبكي عاليه بجانب جدها علي حالها ولما وصلوا إليه أبنائها لتسير الممرضه وهي تتضع إليها المحاليل .


عاليه بخوف وقلق/ابوس ايدك ي بنتي طمنيني هي كويسه .


الممرضه بابتسامه/الحمد لله هي بخير احنا أوقفنا النزيف وخيطنا الجرح بس لازم نعوض  للدم الي خسرته علشان الي فبطنها .


عاليه بسعاده كبيره/هند حامل .


صلاح بفرحه وسعاده/ربنا يكرمكم كلكم ي ولادي وأشوف عوضكم .


عاليه بضيق /طب وأركان ي حاج صلاح البت كانت عايزه اموت نفسها .


صلاح بغضب شديد/نخلص بس من الي احنا فيه وهعرف منه ايه الي وصلها لكده وازي اصلا يسسبنا ويمشي كده في الي احنا فيه عقابه معايا هيبقى عسير .


في فيلا سليم ...

كانت تمسك هاتفها وهي ترن عليه لياتيها الرد سريعا لتتحدث بهمس .


/ايوه ي اركان بيه اطمن هسلملك سليم المنشاوي في اسرع وقت كل حاجه هتكون تحت ايديا ...


عشقت صعيديه ❤️❤️❤️❤️.

احفاد الجوهري 🤫🤫🤫🤫.

رنا احمد عماد ✍️✍️✍️✍️.

بارت 17...


في المستشفي ...

في غرفه نادين ...

كانت تقف بارتجاف ورعب من مظهر سيف الذي تشفت أنه قد علم كل شي .


نادين برعب وخوف /سيف اسمعني بس انا .


سيف وهو يمسكها من خصلاتها بغضب جحيمي/انتي ايه ي شيخة حرام عليكي انت ازي بالشر وقله الضمير دي دمرتيني انا ومراتي انت واحده شيطانه .


نادين بدموع وصراخ /كان لازم اعمل كده كنت عايزه اي حاجه تبرد ناري طول عمري يحاول اتقرب منك طول عمري بحبك ي سيف فيها ايه مرائتك دي احسن مني.


سيف بغضب جحيمي/فيها كتير اوي علي الاقل شريفه وعندها كرامه مش زيك يا رخيصه بس انا بقا هدفعك التمن غالي اوي .


في غرفه هند ...

كانت تجلس وهي تتضع يديها علي بطنها بدموع واشتياق لمعشوقها لتتحدث بلهفه واشتياق .


/ي ترا انت فين ي اركان انا عارفه اني غلط بس والله كان غصبن عني ي حبيبي سمحني ي اركان وارجعلي علشان نفرح سواء بابننا الي جاي وحشتني اوي ي اركان اوي .


زينه وهي تتحامل علي ذاتها بدموع /الف سلامه عليكي ي هند ي خيتي أكده برضه عايزه تحرقي قلبي عليكي .


هند بفزع /زينه انتي ايه الي قومك من السرير وانتي تعبانه كده .


نور وهي تمسك زينه بحرص/ماهي اختك م مشاء الله انتي وهي اتجنيتوا رسمي .


هنيه بغيظ شديد/فيه ده عندك حق ي نور ي خيتي .


سيف وهو يسير الي الداخل بوجع وكسره وهو يرمي تلك الأوراق أمامهم بوجع ومراره.


/اتفضلي ي زينه هانم انتي زي الفل الرحم الحمد لله سليم وتقدري تخلفي في أي وقت .


زينه بصدمه /ازي ي عني كده مش فاهمه .


سيف بوجع وكسره/طبعا مش هتكوني فاهمه علشان انا اكتشفت انك مبتفهميش في حاجه خالص لو كنتي بتفهمي كنتي حسيتي بيا وبوجعي لكن انتي مفكرتيش اللا في وجعك انتي بس ودوستي عليا زي ماكون عدوك زي ماكون انا السبب ولا فرحان في الي حصلك بجد خلتيني اندم على كل لحظه حبيتك فيها وانتي ي ست هند انا مدمرتش اختك ولا حاجه بالعكس انتي واختك الي دمرتوني انا واخويا انا وأركان لاااسف واضح أن حظنا كان سي مش زي ادهم وكينان ملقناش الي يقف في ضهرنا في ازمتنا ادخلي ي صباح احكيلهم كل الي حصل يمكن يعرفوا ي عني ايه ندم...


لتسير إليهم صباح لتخبرهم بما فعلت نادين لتتركهم الي العتاب والندم الذي سيجعلهم يبكون بلا توقف علي مافعلوه بحق ازواجهم .


في أحدا الكافيهات الفاخمه...

كانوا يجلسون فيروز وليث بسعاده وعشق قدا بدأ يطرح ثماره .


فيروز بسعاده وراحه /انت عملت فيا ايه ي ليث انا زي ماكون واحده تانيه خالص .


ليث بابتسامه ساحره/انا معملتش حاجه خالص انا كل الي عملته اني صحيت فيروز الحقيقه فيروز الجميله الي جواكي .


فيروز بابتسامه وعشق/انت جميل اوي ي ليث ربنا بعتك ليا علشان اشوف الحياه الي اتحرمت منها انت فعلا حييت فيروز الجميله وقضيت علي الشريره الي جوايا .


ليث وهو يمسك يدها بحنان/انسي كل حاجه ي فيروز انسي فكري في حياتك الجديده.


فيروز بتنهيده حزن /تفتكر ي ليث تفتكر هقدر الغي فيروز القديمه بكل جرائمها الي هتفضل تلاحقها .


ليث بعشق /واحنا سؤاء هنقدر علي كل حاجه الحاجات الحلوه الي هنعملها هي الي هتنسينا كل السي الي فات وتخلينا نمسحه نهائي.


فيروز وهي تمسك يده بعشق /طبعا وانت معايا انا مقدرش اعمل حاجه ليث انا بجد بحبك عمري متخيلت اني اقولها وانا حساها اوي كده بس بجد لأنها حقيقه .


ليث بعشق /وانا كمان بحبك اوي ي فيروز خلاص حقيقه مبقتش قادر انكرهها سبحان الله من اول لحظه شوفتك فيها حاسيت باحسيس غريبه بس دلوقتي خلاص عرفت انا كنت حاسس بكل ده ليه علشان في الاخر هتكوني ليا ومن دمي كمان عددتك تخلص ونتجوز ونبني الحياه الي بنتمناها سواء ي حبيبتي .


في المستشفي ...

في غرفه هند...


كانوا يجلسون هند وزينه بدموع غزيره وندم علي غبائهم.


نور بحده /لا ي شيخه دلوقتي بتعيطوا وندمانين وكان فين ده من انبارح وانتوا عاملين زي الجزارين الي بتتدبحوا فيهم بسكينه تلمه.


هند بدموع وصراخ/حرام عليكي ي نور احنا مش ناقصين فينا الي مكفينا .


هنيه بغضب /انتي بالذات تسكتي خالص ي كبيره ي عاقله كنتي المفروض تعقلي اختك وتهديها مش تولعي الدنيا وتعملي الي عملتيه .


زينه بدموع وقهره/طب بدل مانتوا عاملين تانبوا فينا وتذلوا فينا قولنا نعملوه ايه عاد ونصلح الي عملناه كيف .


نور بغيظ شديد /ي عني هتعملوه ايه لازما تحبوا علي ايدين اجوازكم علشان يسمحوكم .


هند بدموع ووجع/انا جرحت اركان اوي مش عارفه هيسمحني كيف مش عارفه انا عارفه علي قد حنيته وطيبته بس زعله وحش اوي .


زينه بدموع ووجع/وانا كمان عارفه سيف مش هينسا بسهوله انا كنت قاسيه عليه اوي .


نور بحده /ده انتوا وش نكد وفقر بس حاولوا مش هتخسروا حاجه واصل خليكم وراهم لحد مايسلموا شغلوا دماغكم كده .


في الطائره ..

كان يجلس اركان بعدما أتم مهمته بوجع ومراره وهو يتذكر احديثها معه أنها دائما ستكون بجانبه في اي شي ستكون نصفه الذي يخفف عنه كل الوجع ليشعر بالم وهو يتذكر اتهامتها له كان يود أن يأخذها داخل أحضانه لكي يخفف عنها الم اختها الصغيره لكن حديثها قد أضاع أمامه كل شي لها ليسير سريعا الي الاداره ....


في شركه سليم ..


كان يقف سليم باستمتاع وسعاده وهو يوصف ل شمس الذي أصبح بالفعل يعشق القرب منها أصبح لا يريد سواء أن تظل معه فهو لايريد شي آخر فقد استطاعت شمس تغير سليم الشناوي .


سليم بابتسامه/ايه رايك في الشركه عجبتك .


شمس بابتسامه/جميله جدا واضح أنها شركه كبيره فعلا وبعدين انا عملت بحث عنها وعرفت انها من أكبر شركات الشرق الأوسط.


سليم بابتسامه حنونه /ومن دلوقتي تقدري تقولي أنها بتاعتك وانتي المسؤؤله عنها .


شمس بارتباك شديد فهو لاتؤد الخروخ عن المألوف وهو مساعده اركان في القبض عليه لاتريد الضعف لتتحلي بالثبات والقوه .


/طيب ي سليم بيه انا لازم اروح شغلي عن اذنك ورانا شغل كتير وانت كمان شوف شغلك .


سليم بابتسامه وسعاده/ماشي ي سيتي مانتي بقيتي الكل في الكل وكلنا تحت امرك .


في فيلا الجوهري ....

في جناح سيف وزينه....


كانت زينه تتحامل علي ذاتها وهي تجلس بجانبه بدموع ووجع حقا مافعلته ليس بالسهل لكن كانت معزورا تريد أن يعزرها علي مافعلت يدلاللها كابنته كما يفعل دائما لتقترب منه بدموع والم .


/لو فضلت اعتزر عمري كله مش كفايه ارجوك ي سيف انا مقدرش انك تبعد عني مقدرش اعيش من غيرك والله العظيم .


سيف بضيق ووجع /كنت هتعيشي من غير لو كان لقدر لسه الرحم فعلا أتأثر كنتي هتسبيني كنتي هتعاقبيني اسوء عقاب علي حاجه مش بايدي لاااسف الي حصل خلاني لشوفك بشكل تاني مش زينه البريئه اللي كنت دايما بحس انها بنتي للاسف انتي كسرتي جوايا حاجات كتير ناحيتك .


زينه بدموع ورجاء/ارجوك ي سيف سمحني ارجوك سيف احنا مينفعش نبعد عن بعض انا اموت ي سيف .


فالي ذلك الحد وقد وقعت كل حصونه فهو بالفعل يعشقها برغم ماحدث دمعاتها تحرق قلبه بشده ليضمها الي أحضانه كابنته الصغيره لتهدا زينه وتغفا سريعا في أحضانه فبلفعل لم تنم منذ وقت طويل لياخذها الي السرير ليذهبوا سويا في ثبات عميق الراحه قلوبهم وعقولهم مما مروا بيه .


في جناح نور وادهم....


كانت نور تجلس علي قدم ادهم كان يسرح لها شعرها كابنته الصغيره كانت تبتسم نور علي ذلك الزوج الحنون فبالفعل يمتلك حنيه تغمرها دائما لتقبل يده التي تحتضنها بحنان .


/ربنا يخليك ليا ي ادهم وميحرمنيش منك ابدا.


ادهم وهو يقبلها بعشق/ويخليكي ليا ي روحي ي ام الغالي .


نور بابتسامه وسعاده/هو فعلا غالي لانه ابنك نفسي يطلع زيك شبهك في كل حاجه.


ادهم بمرح وغمزه/ي شيخه حرام عليكي هيسيب الحلاوه دي ويطلعلي انا ده ايه حظه ده .


نور بعشق /بالعكس ي روحي ده هيبقى حظه حلو اوي يطلع راجل زيك عاقل وراسي ويطلع يغير علي 

اهل بيته ويكون الحامي بتاعهم انت مفيش زيك ي ادهم.


ادهم وهو يقبلها بعشق/انتي الي مفيش منك ابدا ي روحي ي سندي وضهري في الدنيا دي.


نور بتنهيده حزن /نفسي اخواتي كمان حالهم يتعدل ويعيشوا سعداء زينا بتحرق ي ادهم وانا شيفاهم دبلانين كده وبيموتوا بالبطي .


ادهم بحزن شديد/مش اخواتك بس الي كده ي نور اخواتي انا كمان متاكده أنهم كده زينه مهمتها سهله سيف مهما زعل عمره مبيقسا لانه بيكون زي الاطفال لكن هند بقا هي الي هتتعب اوي لأن اركان هيتحول ل شخص تاني لانه هيكون حاسس بالكسره لانه عمره مضعف قصاد واحده ولما حب وسلم قلبه ل هند وجعته انتي شوفتي هي كانت متحامله عليه ازي.


نور بوجع ودمع/شوفت ربنا يكرمنا كلنا يارب .


ادهم وهو يحملها بعشق وحنان /علشان خاطري بلاش دموع انتي تعبانه تعالي نامي ومتفكريش في أي حاجه وان شاء الله بكره كل حاجه هتتعدل .


نور وهي تحتضنه بحنان/طول مانا معاك كله حاجه بتهون ي ادهم .


في جناح هنيه وكينان....


كانت تجلس هنيه في الحمام بدموع وسعاده وهي تمسك بيدها اختبار الحمل حقا قد تحمل في احشائها طفل منه لتنتبه الي صوت كينان القلق من خلف الباب .


/هنيه انتي كويسه ي حبيبتي فيه حاجه.


هنيه بدموع وسعاده وهي تفتح الباب لترتمي داخل أحضانه /انا كويسه خالص ي روحي انا حامل ي كينان حامل .


كينان بسعاده كبيره وهو يلمس علي بطنها بحنان /بجد ي هنيه بجد هنا فيه حته مني مش قادر اصدق الفرحه هتموتني انا هروح اقول للكل وافرحهم .


هنيه وهي تمسك يد كينان بحزر /معلش ي حبيبي مش وقته خليها بكره نقولهم عادي كده علشان سيف وزينه .


كينان وهو يقبل يدها بحنان وعشق/انتي اجمل زوجه في الدنيا كلها .


هنيه وهي تقبل يده بعشق/انت الي احن راجل في الدنيا .


كينان وهو يقترب منها بخبث ومكر/طب ايه بقا مش هنحتفل ولا ايه.


هنيه بخجل وضحك /بقولك ايه انا حامل ولسه في الاول بطل جنان واعقل كده .


كينان وهو يحملها بعشق/تعالي بس معايا انا هدلعك وابني انا هتصرف معاه متخافيش .


في الجنينه ....

كانت تجلس فيروز بزفر وضيق وهي تحاول الاتصال علي سليم لكن بلاجدوا لترمي الهاتف أرضا بغيظ ليطفي الهاتف برساله من ادم يخبرها بأن غدا ستكون أملاك الجوهري بين يديهم .


ليسير اركان الي الداخل لتسرع اليه فيروز بخجل شديد.


/ازيك ي اركان .


اركان بحده /الحمد لله افندم خير انا بجد مش فايقلك خالص .


فيروز بعتاب وندم ودموع /اركان انا عارفه اني مهما اعتزرت مش كفايه لاني الي عملته مينفعش يتغفر بسهوله بس صدقني انا كنت ضايعه ومش لاقيه نفسي كنت كارها حياتي كلها عامله زي الي دايره في دوامه مش عارفه تخرج منها لحد ماربنا بعتلي الي يخرجني منها وياخد بايدي انا بجد اتغيرت ي اركان وبقيت واحده تانيه خالص ارجوك تعتبرني اختك وتقبل اعتزاري .


اركان بجديه/والله لو فعلا اتغيرتي هتلاقينا كلنا جنبك ومعاكي وبنساعدك عن اذنك .


في الداخل ....

كانت تجلس عاليه بوجع والم علي مايحدث مع أبنائها لتقترب بشراسه وغيظ من أركان .


/اهلا ي باشا انت اخيرا شرفت كل ده كنت فين وسيابنا في الي احنا فيه ده .


اركان بغيظ شديد/سايبكم ازي مانتوا معاكم رجاله تسد عين الشمس ومعاكم الست هند بمائه راجل تاكل التخين روحي نامي ي عاليه انا مش ناقص .


غاليه بغيظ شديد/عاليه ي وقح .


صلاح بغضب جحيمي/ارركان تعلالي المكتب حالا عايزك .


في المكتب ...


كان يقف اركان بضيق خلف جده الذي يعطيه ظهره بغيظ ليتحدث اركان بغضب .


/جدي حفيدتك دي مبقتش تلزمني وقبل ماحضرتك تقول اي حاجه انا مش هرجع في كلامي .


صفعه قويه اخترقت وجه اركان جعلته يرتد للخلف وهو ينظر إليه بصدمه ليتحدث صلاح بغضب جحيمي.


/الكلام ده لما تكونوا اتنين عيال مش اب وام هيجلكم ابن غصبن عن عنيكم هيتربا في وسط ابوه وامه ده هيبقى حفيد الجوهري ولو انت او هي فتحت بوقكم بكلمه واحده تصرفي معاكم هيكون عسير....



عشقت صعيديه ❤️❤️❤️

احفاد الجوهري 🤫🤫🤫🤫.

رنا احمد عماد ✍️✍️✍️✍️.

بارت 18...


في فيلا الجوهري ...

في مكتب صلاح ...


كان يضع اركان يديه علي وجه بصدمه عارمه فذلك اول مره يفعلها جده ويمد يديه علي اي حد من أحفاده .


اركان بصدمه وحده /انت بتمد ايدك عليا ي جدي .


صلاح بغضب جحيمي/واكسر رقبتك كمان انت فاكر انك هتكبر عليا ي سي اركان لا فوق انت طول عمرك بتعمل الي علي كيفك لكن المره دي لا انا الي هقفلك ي اركان مش هسيبك تكسر قلب حفيدتي ولا تحزنها هي والي ف بطنها .


اركان بحده وسخرية/وانت فاهم أن الي فبطنها هو الي هيخليني ارجع عن قراري فاكر أنه هسيبه يذليني ويحط كرامتي تحت رجليها ده انا أموته في بطنها قبل مايجي الدنيا ويعمل فيا كده .


صلاح بغضب/ساعتها هرميك انت وهي بره لأن هو عندي بيكم انتوا الاتنين اركان انا عارف كويس أن هند غلطت بس برضه طول عمري عارف أن الراجل لازم دماغه تبقا كبيره لازم هو الي يحتوي الست هو الي يقدر أنها ممكن في وقت من الأوقات تكون محتاجه لحضن حنين تكون بتقول الكلام وهي مش قصداه فمينفعش نحكم عليها بالاعدام.


اركان بغضب ووجع /اه بس هند كانت قصده كل كلمه هي قالتها كانت قصده توصلني أنها كرهتني لمجرد خيال مريض في دماغها ان سيف هو وراء الي حصل ل زينه كانت بتنتقم مني ي جدي لو كنت أنا وهي الي مكان زينه وسيف كانت اتمنتلي الموت كل لحظه الي موجوع بجد هو انا ي جدي أن الست الي سلمت قلبي ليها برغم أن مفيش واحده مهما كانت قدرت تهز مني شعره واحده كانوا كلهم يتمنوا الرضا بس الست هند استقوت عليا لما حاسيت بضعفي وحبي ليها هي كانت غلطتي انا من الاول ودلوقتي انا الي بقول ل حضرتك اني مش عايزها تاني في حياتي ده أمن ليها صدقني لانك عارف عصبيتي ممكن توصل لفين داده عاليه داده عاليه.


عاليه بحزن شديد فهي قد استمعت الي كل شي /فيه ايه بس ي اركان ي ابني استهدا بالله كده .


اركان بحده وصراخ /داده عاليه من فضلك هاتيلي كل حاجتي من الجناح للاوضه الي فوق لو سمحتي.


ادهم بفزع /فيه ايه ي اركان صوتك عالي كده ليه .


كينان باستغراب /مالك ي اركان فيه ايه.


اركان بغضب جحيمي/هو فيه ايه مالكم اول مره تشوفوا حد صوته عالي .


صلاح بغضب جحيمي/اررررركان كفايه اوي لحد كده .


سيف وهو يمسك يد زينه الحزينه بشده لما يحدث /مالك ي اركان فيه ايه.


اركان بسخرية وغيظ /اهلا ي سيف باشا مشاء الله شايفك انت والمدام مشاء الله تمام مش هي دي برضه الي كانت مش طيقاك وبتتهمك بموت ابنها كأنه مش ابنك مفكرتش فيك وانت بين الحياه والموت سامحتها بسرعه كده ي دلدول .


ادهم بغضب شديد/كفايه بقا انت زودتها اوي علي فكره مش عامل احترام ل حد ولا ايه.


سيف بجديه /انا مش هرد عليك لانك اخويا الكبير بس افهم حاجه انك تسامح حد غلط في حقك لانك بتحبه دي من اجمل معاني الحياه ي اركان يريت تسامح هند .


اركان بحده وغيظ وهو يتجه الي الاعلي/داده عاليه هاتيلي حاجتي علي الاوضه الي فوق زي مقولتلك.


صلاح بزفر وضيق/اعملي الي قلك عليه ي عاليه هو حر .


ادهم بابتسامه هادئه/متزعلش منه ي جدي انت عارفه دلوقتي يهدأ ولا انت ي سيف.


سيف بابتسامه/انت بتقول ايه ي ادهم ده اخويا الي معنديش اغلا منه في الدنيا .


كينان بابتسامه ساحره/علي فكره انا مش عايز نكد علشان فيه حفيد تالت هيشرف هنيه حامل.


صلاح بابتسامه حنونه/الف مبروك ي كينان ايوه كده فرحوني عقبالك ي زينه ي بنتي .


زينه بابتسامه/انا عندي سيف بالدنيا كلها ي جدي وان شاء الله ربنا هيرزقنا قريب بالزريه الصالحه .


ادهم بابتسامه/امين يارب أن شاء الله.


ليث بابتسامه/الف مبروك ي كينان جدي معلش كنت محتاج حضرتك في حاجه ضروري .


صلاح بابتسامه/تعال ي ليث نتكلم جوه .


في جناح هند وأركان....


كانت تجلس هند بدموع ووجع شديد فهي قد سمعت حديثه بالكامل فبالفعل هو له الحق في كل الي م قال فهي تعلم جيدا أنها أخطأت في حقه بشده لتسير عاليه الي الداخل بحزن شديد .


/اهدي ي ضنايا أن شاء الله كل حاجه هتتعدل .


هند بدموع ووجع/مش بالساهل ي داده انا سمعت كل الي قاله اركان طبعه صعب ومش هيسامح بالسهوله .


عاليه بابتسامه/والله انتوا كلكم فاهمين اركان غلط .


هند بدموع ووجع/كنت فاكره أن الي فبطني ممكن يشفعلي بس من الواضح اني هتعب اوي لحد مارجعه لحضني من تاني .


عاليه بابتسامه/طب قومي روحيله حاولي وان شاء الله خير .


في مكتب صلاح الجوهري....


كان يجلس صلاح بصدمه من حديث ليث .


صلاح بحده /ايه الكلام الفارغ ده ي ليث تتجوز البنت دي ازي.


ليث بابتسامه/جدي حضرتك اكيد لاحظت التغير الي فيروز بقيت فيه وأنها انسانه كويسه ومعدنها كويس بس هي للاسف مرت بصعوبات كتير في حياتنا هي اللي وصلتها للهيي فيه دلوقتي بس انا الحمد لله قدرت ارجعها لنفسها ارجوك ي جدي انا بحبها وواثق فيها من فضلك توافق ي جدي .


فيروز بدموع واحراج وهي تحمل حقائبها/اشوف وشكم بخير صلاح بيه انا بجد اسفه اسفه علي كل الي حصل ومهما اعتزرت مش كفايه شكرا جدا أن حضرتك قبلت بيا الفتره دي في فيلتك برغم كل الي عملته محولتش تهنئ بجد انا اسفه على كل الي حصل عن اذنكم .


ليث برعب لفقدانها /انتي رايحه فين.


فيروز بابتسامه /رايحه عند سليم اخويا اظن كده مبقاش ينفع افضل هنا خصوصا أن اركان حكالي علي كل حاجه وعرفت اني طلقني من ساعتها فكده كده لازم امشي.


صلاح بابتسامه وذكاء فقد شعر بصدق حديثها /بس احنا معندناش حريم تسبب بيتها وتمشي انت خلاص هتكوني مرات واحد من احفادي ليث زيه زيهم بالظبط وانت زيك زي الحريم الي هنه فيروز ي بنتي انت توبتي ل ربنا لازم كلنا نقف جنبك ونساعدك في حياتك الجديده الف مبروك ي بنتي .


فيروز بدموع وسعاده /ربنا يخليك ي عمي .


صلاح بابتسامه حنونه/جدي مش عمي .


ليث بابتسامه وسعاده /خلاص ي فيروز روحي عند سليم لحد العده ماتخلص ونتجوز علطول.


صلاح بجديه/عده ايه ي اهبل شكلك قعدتك في بلد الخواجات نستك حاجات كتير ي دكتور ليث فيروز ملهاش عده لأن اركان ملمسهاش ابدا ي عني هي لسه بنت وتقدر تتجوزوا في أي وقت.


ليث بغيظ شديد/ايوه صح انا ازي نسيت الحكايه دي انا هتجوزك دلوقتي حالا .


فيروز بابتسامه وعشق/اعقل ي مجنون بعد اذنك ي جدي لازم اروح لاخويا في الاول والاخر هو راجلي الي لازم يتولا كل حاجه.


صلاح بجديه/ماشي ي بنتي حقك بس برضه سليم اخوكي يتخاف منه .


فيروز بابتسامه /متقلقش ي جدي انا بعرف اخد قراراتي لوحدي وانا خلاص عرفت طريقي واخترت ليث سليم براحته عايز يفضل جنبي ماشي مش عايز يبقا خلاص هو في طريق وانا ف طريق تاني المهم اني عرفت طريقي واخترت حبيبي ومش هتنازل عنهم ابدا ..


في غرفه اركان ....


كان يجلس وهو يضع رأسه بين يديه بالم شديد لاول مره يشعر بكل ذلك الضغط لتسير هند بقلق وارتباك ليقترب منها بغضب شديد.


/انتي ايه الي دخلك هنا انا طلبت الحاجه من داده عاليه .


هند بدموع ووجع واشتياق /وحشتني ي اركان وحشتني وجيت علشان اشوافك لانك النفس الي بتنفسه وانت عارف .


اركان بغيظ شديد/بس بس كفاياكي تمثيل وكدب علشان انا قرفت من كل الكدب ده من القناع الي كنت لابساه ووقع وظهر حقيقتك في أشد موقف كان المفروض نكون فيه جنب بعض بس للاسف اتحولتي لواحده تانيه معرفهاش واحده قاسيه .


هند بدموع وصراخ/قسما بالله كان غصبن عني ي اركان انا قلبي كان محروق علي اختي ازي تفكر أن ممكن اكون بالقسوه دي واقسا علي مين علي روحي اركان انت اغلا عندي من الدنيا بحالها ارجوك كفايه كده .


اركان بغيظ وزفر/للاسف مش قادر اصدقك لاني الي شوفته منك كان كفيل يخليني شايفك واحده تانيه خالص كاني معرفكيش خلينا بعيد عن بعض احسن علشان منخسرش بعض اكتر من كده وبعدين زي مانتي كنتي محروقه علي اختك انا كنت محروق علي اخويا الصغير الي شايف حياته بتتدمر من قبل ماتبتدي سبيني ي هند سبيني لان بجد حاسس اني مش هنسا الي حصل بسهوله  .


هند بدموع ووجع/انت بتموتني بالبطي ي اركان انت عارف انك اغلا مافي حياتي بس براحتك انا مش هذل نفسي اكتر منك لان ليك حب كبير في قلبي يشفعلك العمر كله وابنك الي فبطني الي للاسف شكله مش فارق معاك خالص .


اركان بتنهيده الم /ده ابني حته مني بس للاسف أمه ربنا يسامحها هي الي كسرت حاجات كتير مش مخلياني عارف افرح بيه .


هند بدموع ووجع/يارب اموت علشان ترتاح ي اركان .


لتسرع الي الخارج بدموع وقهره جعلت قلبه ينبض الما لكن لن يسامحها بتلك السهولة .


في فيلا سليم ...


كانت تجلس شمس بابتسامه علي مائده الطعام كان سليم ينظر إليها بكل الحب فقد أصبحت هي اغلا مافي حياته .


سليم بابتسامه وسعاده/تعرفي انك مليتي عليا حياتي .


شمس بترقب وقلق/ازي ي عني .


سليم بابتسامه وعشق/حاسي أن حياتي ليها معني بوجودك كنت دائما كل تفكيري في الشغل وبس لكن انتي خلتيني افكر في حاجات تانيه كنت نسيتها من زمان .


فيروز وهي تسير باستغراب من تلك الفتاه /مساء الخير.


سليم بابتسامه/فيروز وحشتيني ي حبيبتي اعرفك شمس سكرتيرتي .


فيروز بحده /وسكرتيرتك بتعمل ايه معاك هنا هي وصلت ل كده ي سليم .


شمس بغضب /لا من فضلك احترمي نفسك وكلامك انا مش واحده من الشارع .


سليم بغضب /فيروز انتي مش فاهمه حاجه اسكتي شمس اطلعي انتي فوق لو سمحتي .


فيروز بعصبية /مين دي ي سليم .


سليم وهو يمسك ذراعيها بحده /تعالي معايا وانا هفهمك علي كل حاجه.


في فيلا الجوهري .....

في جناح هند وأركان....


كانوا الجميع يجلسون حولها لكي يخففوا عنها .


زينه بدموع ووجع/انا السبب في كل الي حصل ده سمحيني ي هند .


هند وهي تحتضنها بحنان/متقوليش كده ي عبيطه السبب هو انا لساني ده الي عايز قطعه .


نور بغيظ /كويس انك عارفه ي اختي أن لسانك عايز قطعه .


هنيه بضحك /دي حاجه الكل عارفها ي نور .


هند بحزن شديد ودموع /بس برضه كنت فاكره أن اركان مش هيقسا عليا كده وحشني اوي اني انام في حضنه اتمتع بملامحه الي بعشقها بعدي عن اركان زي الموت بالظبط .


عاليه بابتسامه حنونه/بعد الشر عليكي ي ضنايا .


صلاح بابتسامه حنونه/فيه ايه مالكم كده ي بنات .


هند بدموع ووجع/شوفت ي جدي شوفت اركان بيعمل فيا ايه خلاص عايز يطلقني ويسبني شوفت .


صلاح وهو يحتضنها بحنان/هو يقدر ي بت افهمي ده بيموت فيكي شغلي مخك وبعدين  انا عندي الخطه الي هتجبهولك راكع لحد عندك .


هند باستغراب /مين ده اركان .


صلاح بخبث ومكر/ايوه اركان اسمعي مني علشان الكلام الي هقوله تنفيذه بالحرف.


في جناح اركان ....


كانوا يجلسون الشباب وهم ينظرون إليه بغيظ شديد.


اركان بغضب جحيمي/نعم ي اخويا انت وهو طبعا كلكم هتعملولي فيها مصلحه اجتماعيه وتتدوني نصائح في العلاقه الزوجيه فاحسالك انت وهو كده تسبوني أنام وتشوفوا وراكم ايه .


ادهم بغيظ /ي بجحتك ي شيخ ولا كانك سايب مرائتك زعلانه ومقهوره ي شيخ ده ربنا هيغضب عليك من عمايلك دي .


ليث بغيظ /ي ابني افهم انت مريض نفسي قسما بالله محتاج تتعالج لما يبقا فيه واحده بتحبك بالشكل ده وتخليها حزينه كده يبقا لازم تتعالج .


كينان بغيظ /اركان بجد هند تعبانه اوي وتعبت اكتر وانت مش موجود وانت عارف انها حاولت تنتحر.


سيف بغيظ /افرض لقدر الله فكرت في كده تاني الوضع يبقا ايه ساعتها .


اركان بحده تخفي الما وحزنا يكفي العالم من اجل معشوقته لكنه ليس بالضعيف لمشاعره مش من السهل أن تظهر .


/بقولكم ايه سبوني أنام انا عندي بكره شغل كتير يلا بالسلامه .


ادهم بغيظ /ربنا يهديك ي شيخ ربنا يهديك .


في فيلا سليم ...


فيروز بسعاده كبيره /ي عني احنا الاتنين اخيرا لقينا الحب والعشق ي سليم .


سليم وهو يقبل يدها بحنان/الحمد لله ي فيروز انا وانتي تعبنا اوي في حياتنا وكنا ماشين في سكه الضياع .


فيروز بسعاده وراحه/والحمد لله ربنا بعتلنا شمس وليث علشان يبعدونا عن الطريق ده ونمشي معاهم في طريق الصح .


سليم بسعاده وحماس/انا خلاص شغلي الي جاي كله هيبقى بالحلال هبعد عن كل حاجه غلط هبقي سليم جديد شمس حببتني في الحياه وانا خلاص مبقتش عايز غيرها ومستعد اعمل علشانها اي حاجه.


فيروز وهي تتحتضنه بسعاده وراحه /الحمد لله ي حبيبي الحمد لله ربنا بعتلنا الي يمشينا في الطريق الصحيح..


لما يعايروا بمن تستمع لكل ذلك بدموع ووجع فماذا تفعل الان ياالله ماهذا الاختبار الصعب ....


في فيلا الجوهري....

في منتصف الليل...

في غرفه اركان ....


كان يحاول أن يغفا لكن حديث سيف بأنها من الممكن أن تحاول تكرار مافعلته مره اخري جعل قلبه يخفق الما من أجلها ليذهب الي غرفتها بترقب ليفتح باب الغرفه ليسير ببطئ ليقترب من تلك النائمه ليقبل رأسها بحنان شديد وهو يضع يده على بطنها برفق وهو يحدثه بهمس .


/قلب ابوك انت انا عارف اني منكد عليك اليومين بس غصبن عني والله امك لازم تتادب شويه ربنا يخليك ليا ي حبيبي انت وامك .


ليضع تلك الغطاء عليها بحنان ليغلق الباب برفق لتنزل دماعتها فهي قد استمعت كل شي كانت تود أن تأخذه بين احضانها لكنها فضلت أن يبقي بالقرب منها اطول وقت فهي حقا تشتاق اليه كثيرا لتتحدث بعشق كبير ..


/بحبك ي اركان بحبك اوي وعارفه انك زعلان مني بس انا لازم اقلل مده بعدك عني باي طريقه لازم ترجعي لحضني من تاني حتي لو اضطريت انفذ خططه جدي الي هتكون صعبه عليا اوي .


عشقت صعيديه ❤️❤️❤️.

احفاد الجوهري 🤫🤫🤫🤫.

رنا احمد عماد ✍️✍️✍️✍️.

بارت 19...


صباحا في فيلا الجوهري ..

كان الجميع يجتمع علي مائده الافطار ماعدا هند كانت عيون اركان لا تحيد عن الدرج لكي يطمئن عليها لكي يراها كان صلاح ينظر إليه بخبث وهو يلاحظ لهفته عليها ليرا الجميع يتحدثون مع بعضهم البعض وهو يشعر بدونها أنه وحيدا ليأكل بصمت وهدوء ليتحدث صلاح بخبث ومكر.


/علي فكره ي اركان الكابتن اسلام كلمني وقالي أن بقالك فتره مبتجيش الجيم ولا بتتدرب .


اركان بغيظ /وهو ماله اصلا ادرب ولا لا ده علي اساس اني مصارع مانا ظابط شرطه ورايا شغل كتير وبعدين تصدق بالله انا مستحمله علشان خاطرك ي جدي لانه ابن صاحبك مش عايز اغلط فيه وبعدين انا هبقا أكلمه واقوله.


صلاح بخبث /لا ماهي هند هتقوله انا قولتلها تقوله انك مشغول .


اركان بحده وغيظ/نعم وهند مالها ومال الجيم ومالها ومال الكوتش بتاعي .


عاليه بخبث ومكر/ماهي مشاء الله عليها صحت من بدري وراحت الجيم مشاء الله علشان تحافظ علي رشاقتها وطبعا مكنش فيه غير اسلام يدربها عرفينه .


اركان بغضب جحيمي/نعم ي اختي ومين سمحلها بكده اصلا والطرطور الي في متجوزاه خلاص مبقاش ليه قيمه قسما بالله لدبحها .


كينان بابتسامه/انت مكبر الموضوع اوي ي اركان ماكل الستات بتروح الجيم ايه المشكله .


اركان بغيظ شديد وهو يسير للخارج/اخرس يالا مش مرات اركان الجوهري الي واحد يفعص فيها ده انا اقتله واقتلها .


ادهم بغيظ شديد /يفعص فيها استغفر الله العظيم يارب.


عاليه بقلق بالغ/صلاح بيه انا خايفه لياذي البت .


نور بقلق/ايوه ي جدي اركان شكله ميطمنش انا خايفه علي اختي .


صلاح بابتسامه/متقلقوش خليه يغير عليها والغيره كده تجننه انا عارف انا بعمل ايه المهم انا كلمت الدكتوره حنان اكبر دكتوراه في مصر علشان تتابعوه معاها وحجزتلكم النهارده انا عايز احفادي يجو بصحه وعافيه حالوا بالكم منهم وانتوا كمان ي رجاله الجوهري عايزكم تاخدوا بالكم من زوجاتكم دول امانه ربنا ليكم فاهمين .


ادهم بابتسامه/فاهمين ي جدي ربنا يخليك لينا يارب .


نور وهي تقبل يده بحنان/ربنا ما يحرمنا منك ابدا ي جدي .


هنيه بابتسامه وهي تقبل يده/حبيبي ي جدي ربنا مايحرمنا منك يارب انا هروح الشركه بقا علشان النهارده فيه شغل كتير .


كينان بابتسامه/استني هوصلك .


صلاح وهو يحتضن سيف وزينه بحنان/أن شاء الله ربنا هيفرحكم قريب ي حبايبي أن شاء الله.


سيف وزينه بابتسامه وسعاده/أن شاء الله ي جدو .


في فيلا سليم ....

في غرفه فيروز...


كانت تمسك فيروز هاتفها بلهفه بعدما تم شحنه بالكامل لتفتح الهاتف بلهفه لتحدث ليث لتنصدم من تلك الرساله من ادم الذي يخبرها بها أن اليوم ستكون أملاك الجوهري بين يديهم لتحاول الاتصال بيه لكن لا يوجد رد لتقوم سريعا وهي تتحدث بغضب وتوعد .


/هدمرك ي ادم انا الي عملتك وانا بنفسي الي هقضي عليك واول حاجه هعملها صح في حياتي اني احبس شيطان زيك .


لتسرع الي تلك الخزانه لتمسك تلك الأوراق التي تتدين ادم من صفقات مشبوهه لتبتسم بخبث لتحاول الاتصال علي هنيه لترد هنيه سريعا .


/خير ي فيروز.


فيروز بجديه /هنيه متروحيش الشركه النهارده وانا هاجي الفيلا هفهمك كل حاجه.


هنيه بقلق بالغ/فيه ايه ي فيروز قلقتيني .


فيروز بهدوء/متقلقيش ي هنيه مفيش حاجه لما غلطه كنت هغلطها ولازم تتصالح ارجعي علي الفيلا وانا هعرفكم كل حاجه سلام .


لتمسك فيروز تلك الأوراق وتذهب سريعا الي زواره الداخليه ....


في الجيم ...


كانت تقف هند أمام اسلام بارتباك شديد وخوف لكنها دائما تتذكر حديث جدها أنها لابد أن تكون قويه ..


اسلام بابتسامه /بصي ي مدام هند العضله دي تعبانه شويه لازم ترتاح لأن ممكن لقدر الله تتكسر في التدريب .


لتلمح هند ذلك الأسد الغاضب الذي يقف وهو ينظر إليهم بغضب جحيمي يوحي بهلاكهم .


هند بخوف وحسره/هي العضله دي بس الي هتتكسر ده هيكسر عضمي كله الله يسامحك ي جدي ده هيعمل مني كفته احممم اسد ي بت ي هند ولا يهمك هيعمل ايه ي عني .


اركان بغضب جحيمي وهو يمسك في إسلام /بقولك ايه شوف حد اعمل عليه الشويتين دول هي مش هتيجي هنا تاني اصلا .


هند بغيظ شديد/وانت ايه الي دخلك اصلا ومين قالك أن مش هاجي هنا تاني انا واخده الاذن من جدي وانت ملكش دعوه كما ي كابتن كمل .


اركان وهو يلوي ذراعيها بغيظ جعلها تصرخ الما /ايه رايك عايزه تتدربي انا الي هدربك ي حبيبتي .


هند بغيظ وصراخ /اللهي تتشك في ايدك ي اركان .


اركان بخبث وهمس/واهون عليكي برضه آخرته ايه الي انت بتعمليه ده انتي وجدي .


هند بغيظ وارتباك وهي تتدفع يده /انا مبعملش حاجه انا وجدي انت خرجتني من حياتك وانا خلاص قررت اعيش حياتي علي كيفي زي مانا عايزه .


اركان بحده وصراخ/ده لما تتجوزي عيل توتو مش اركان الجوهري روحي غيري الزفت الي لبساه ده والبسي لبسك بدل قسما بالله هطربق المكان ده علي الي فيه وبعدين انتي ناسيه انك حامل يلا اتفضلي  .


هند بغيظ شديد/ماشي ي اركان ماشي .


لتسير هند الي غرفه الملابس ليبتسم اركان بخبث فهو بذكائه قد كشف بسهوله ذلك المخطط .


الكابتن سمر بابتسامه واعجاب /اركان ايه ي نجم بقالك كتير مبتجيش الجيم وحشتنا ي سيدي.


اركان بابتسامه /اهلا ي كابتن معلش شغلي كتير .


سمر بخبث وهي تقترب منه/طبعا اركان باشا شغله دايما بيبقا كتير بس ابقا اسال علينا متتقلش علينا كده ي كوكو .


هند بغيظ وغيره قاتله وهي تمسكها من خصلاتها /طب بالمره مش تتعرفي عليا انا كمان ي اختي .


سمر بغيظ والم /انتي مين.


هند بغضب شديد/انا مرات كوكو تعالي ي حلوه لما ادلعك اخر دلع .


في وزاره الداخليه....


كانت تجلس فيروز في مكتب الوزير وهي تتطلعه علي ملفات تورط ادم في تلك القضايا فحقا ستنقلب القضيه القضيه راي عام .


الوزير بصدمه /معقول ادم الحديدي متورط في كل الجرائم دي.


فيروز بجديه /بالظبط ي افندم دي كل جرائم ادم هو المفروض أنه شريكنا انا واخويا ادم في شركتنا بس بصراحه احنا كنا شكينا فيه وقدرنا نوصل للكل جرائمه وبلاويه وكان لازم نبلغ عنه سيادتك .


الوزير بجديه /تمام حالا هيطلع أمر بالقبض عليه .


فيروز بابتسامه /شكرا جدا ل سعادتك عن اذنك .


في الخارج ....


كانت تشعر فيروز براحه وسعاده شديده فبالفعل قد فعلت الصواب ف ادم لن يستطيع إثبات اي شي ضدهم ليعلن هاتفها باسم معشوقها .


فيروز بابتسامه وعشق /حبيبي.


ليث بابتسامه/انتي فين ي روحي بكلمك مبترديش .


فيروز بابتسامه /انا كده كده كنت جايه الفيلا محتاجه اتكلم مع الكل ساعه بالظبط وهكون عندك سلام ي حبيبي .


في سياره اركان .....


كانت تجلس هند بغيظ شديد أما هو فكان يشعر بسعاده عارمه لغيره معشوقته عليه ليبتسم بخبث ومكر.


/انا شايف الخطه انقلبت وانتي الي ضعفتي وبينتي غيرتك عليا .


هند بغيظ شديد/لاخر مره هقولك مفيش خطه ولا حاجه انا عملت كده علشان كرامتي وشكلي قدام الناس الي سعادتك معملتش ليها اي قيمه اصلا وعمال تتضحك معاه ولا همك .


اركان بغيظ /وسعادتك كنت عملتلي اعتبار وانتي رايحه للسي زفت ده علشان يدربك ده لولا أنه لقيته بيكلمك من بعيد قسما بالله كنت دفنته مكانه .


هند بغيظ شديد وغيره/وبعدين تعال هنا هي الست سمر ليها صلاحيه والباقي لا ولا ايه لما حد كان يقولك كوكو الدنيا كانت بتخرب بس مشاء الله معاها هي كانت حلوه وزي الفل مش كده .


اركان بخبث ومكر/اصل بصراحه البنت حلوه اوي الكلام بيطلع منها زي السكر مينفعش يترد عليها ب قلبه زوق وانا للاسف راجل محروم من الحلويات دي .


هند بغضب شديد/ليه أن شاء الله متجوز شيخ غفر ولا ايه ودي حلوه ده انا زوقك عفش .


اركان باستفزاز /اكيد طالما اخترتك .


هند بغيظ شديد/أكده ماشي تشكر ي ابن الناس .


اركان وهو يكتم ضحكاته بصعوبه/بقولك ايه كفايه كلام صدعتيني وبعدين بطلي تأكلي في نفسك كده هطلعيلي الواد مجنون وعصبي .


هند بسخرية وغيظ /لا ي شيخ ده ابوه شيخ المجانين كلهم.


اركان بابتسامه ساحره/والله ابوه ده زي السكر بس انتي الي مش مقدره .


هند بغيظ شديد/لا ي شيخ واضح بعد الي عملته فيا .


اركان باستغراب /استني اشوف جدي عايز ايه ايوه ي جدو.


صلاح بجديه /ايوه ي اركان هند مش معاك مش كده هبعتلك حالا عنوان العياده بتاع الدكتوره اخواتك هناك وانت خد هند علشان تتطمن عليها وعلي الطفل واوعا تقويلي أن وراك اي حاجه تاني فاهم سلام .


هند بدمع يتلألأ في عيناها /فيه ايه.


اركان بجديه /جدي حجزلنا عند دكتوره علشان نتطمن عليكي وعلي الجنين واخواتي وأخواتك هناك .


هند بوجع ومراره/خلاص تقدري توديني وتروح شغلك براحتك .


اركان بغيظ شديد/انا هدخل اطمن علي ابني .


هند بدموع ووجع/ده علي اساس أنه فارق معاك اصلا لو فارق معاك صح كنت سمحت أمه وخدت بالك منها حتي لو علشان خاطره بس لا انا معملتش كده انتي ميهمكش غير اركان وبس .


اركان بوجع وكسره/انا مش اناني اوي كده وانتي عارفه اطمن علي ابني وبعدين نشوف موضوعنا ده .


هند بدموع ووجع/براحتك ي اركان براحتك .


في قياده الدكتوره حنان ....


كانت تجلس نور ويحتتضن يديها ادهم وهم ينظرون إلي تلك الشاشه الصغيره الذي يظهر بها مولدهم الجميل .


نور بسعاده كبيره /ياه ي ادهم شوف صغنون وجميل ازي .


ادهم بابتسامه وسعاده/ربنا يجيبه لينا معافي أن شاء ويكون بر بينا .


نور بابتسامه وسعاده/امين يارب .


حنان بابتسامه /ده مشاء الله بنوته زي القمر ي نور .


نور بسعاده /بنوته انا بحب البنات اوي ربنا يخليها لينا وتيجي بالسلامه .


ادهم بابتسامه وهمس /المهم تكون حلوه كده زي امها .


نور وهي تمسك يده بعشق /أمه جميله بسببك ي حبيبي انت الي خليت حياتها جميله .


عند كينان وهنيه....


كانت هنيه تتدمع بسعاده لجنينها الذي مازال يتكون لكنه تتخيله يكبر أمامها .


كينان بابتسامه/أن شاء الله هيكون زي القمر والعسل وكل الحلويات زي أمه كده .


هنيه بعشق وسعاده/بس انا عيزاه زيك انت ي كينان فيه كل حاجه.


كينان بمرح وغمزه /لا هو كده كده هيطلع زي بتاع بنات ومقطع السمك وديلها.


هنيه بغيظ شديد/ساعتها هظبطه انا مش كفايه ابوه .


كينان بضحك وهو يقبل رأسها بعشق /والله ابوه خلاص مبقاش شايف غيرك ولا بقا بيعشق غيرك ي هنايا .


هنيه بعشق وسعاده/ربنا يخليك ليا ي حبيبي وميحرمنيش منك ابدا .


عند اركان وهند ..


كانت تجلس هند وهي تنظر إليه بسعاده واشتياق وحالها لم يختلف كثيرا علي حال اركان الذي تتدمع عيناه وهو يرا تلك النقطه الصغيره ذلك الطفل الذي يجمع بينه وبين معشوقته .


الدكتوره بجديه /هند انتي صحتك مش كويسه واضح أن نفسيتك تعبانه والطفل متأثر مينفعش كده .


هند بوجع ومراره /حاضر ي دكتوره بس ارجوكي اطبعيلي الصور دي اخدها معايا .


الدكتوره بابتسامه/حالا .


هند بدموع وعتاب /شوفت عامل فيا ايه انا وابنك .


اركان بوجع ومراره يجاهد لاخفاءها/ومين الي وصلنا لكل ده مش انتي .


هند بوجع وكسره/عندك حق.


الدكتوره بجديه /اتفضل ي استاذ اركان تعالي ي هند علشان لازم تاخدي الحقنه دي دلوقتي .


ليمسك اركان تلك الصور وهو يتحدث بأسف واعتزار/انا اسف ي قلب ابوك اوعدك اني هعوضك انت ووالدتك انا معنديش اغلا منكم اوعا تزعل من ابوك انا هراضيكم انتوا الاتنين .


كانت تستمع إليه بابتسامه حنونه فهي تعلم أنه يخفي وراء تلك القسوه والبرود عشقا وحنانا لا يوصف ..


عند زينه وسيف ....


زينه بدموع وسعاده /ي عني حضرتك الرحم متاثرش بالي حصل ي عني فرصتي حملي موجوده .


الدكتوره بابتسامه/طبعا موجوده الرحم متاثرش خالص وان شاء الله تحملي في اقرب فرصه .


زينه بسعاده /شكرا جدا ي دكتوراه ربنا يخليكي يارب .


سيف وهو يحتضنها بسعاده وعشق/الحمد لله ي حبيبتي الحمد لله...


في فيلا الجوهري ....


كانوا يجلسون جميعهم بصدمه ممايسمعون .


اركان بحده وغيظ/ي عني انتي كنتي متفقه مع ادم انه يوقع هنيه علي عقد بيع كل املاكنا ليه.


فيروز بقلق واحراج شديد /ايوه بس الحمد لله فوق في الوقت المناسب وادم اتقبض عليه والكابوس ده انتهاء .


ادهم بغضب شديد/لا ي شيخه بالبساطه دي انتي ليه شيطانه .


ليث بضيق /من فضلك ي ادهم براحه مش كده هي حكت ومخبتش وانقذت الموقف وسجنت ادم ي عني كفرت عن الي عملته .


فيروز بدموع وندم /انا عارفه اني مهما اعتزرت مش كفايه بس ارجوك انا وسليم اخويا بنفتح صفحه جديده وبنسمح الماضي كله انا محتاجكم معايا تكونوا اهلي وتعتبروني واحده منكم انا يتيمه الاب والام من زمان ومصدقت يكون ليا عيله اعيش في وسطهم ..


ليسرعوا إليها الفتيات وهم يختضنونها بحنان فبالفعل قد سامحوها علي كل شي والشباب أيضا قد راو الصدق في عيونها ليباركوا للليث بفرحه وسعاده.


صلاح بابتسامه حنونه/يبقا خلاص كده مادام النفوس صفيت انا هكلم سليم واحدد معاه كل حاجه مبروك ي ولاد فراحكم أن شاء الله اخر الاسبوع .


هند بابتسامه حنونه /مبروك ي عروسه .


فيروز وهي تحتضنها بسعاده ودموع /ربنا يخليكي ليا ي هند وميحرمنيش منك .


عاليه بابتسامه حنونه/هو ده وقت عياط ي بت ده انتي عروسه ده ورانا حاجات كتيره عايزن نعملها .


نور بابتسامه ومرح /ده اليله ليلتك ي عروسه .


هنيه بابتسامه/ربنا يتمملك علي خير ي فيروز .


زينه بابتسامه وسعاده/الف مبروك ي فيروز خلاص بقيتي واحده مننا .


ادهم بابتسامه وسعاده/الف مبروك ي ليث .


كينان بمرح وغمزه/مبروك ي ليثو عيييش ي كبير .


سيف بابتسامه وحماس/الف مبروك ي اخويا .


صلاح بابتسامه حنونه/الف مبروك ي ليث .


ليث وهو يقبل يده بسعاده /الله يبارك فيك ي جدو ربنا يخليكم ليا يارب ...


كان الجميع يبارك ويهني الا اركان الذي كان يشرد في حديث فيروز عن حياه سليم الجديده ماذا تقصد ولماذا شمس قد قلت الاتصال به حتما سيعاقبها عقابا عسيرا إذا كانت تتلاعب به .


ليصعد الي الاعلي بغضب جحيمي تحت نظراتها الشاكه في حالته..


في جناح هند وأركان....


كان يبعث اركان رساله غاضبه الي شمس لكي تقابله في نفس ذات المكان ومعاها مع يدين سليم والا ستلقي جزائها .


هند بدموع ووجع/ليه زعلان عليها اوي كده مش قادر تتحمل .


اركان باستغراب شديد /هي مين قصدك ايه.


هند بدموع وصراخ/فيروز حبك القديم الي مش قادر تخبئ غيرتك وحزنك عليها .


اركان بغيظ شديد/انتي مفيش فايده فيكي انت ايه يىشيخه عايزه تتهميني وخلاص باي حاجه انا ماشي.


هند بوجع ودموع وهي تمسك يده /طلقني ي اركان .


اركان بغيظ شديد منها ليقبلها بعشق واشتياق جعلها تهدأ بين يديه لتبادله تلك القبله باشتياق كبير ليبتعد عنها وهو ينظر في عيناها بهمس /نجوم السما اقرب لك انتي ملكي وهتفضلي ملكي لحد ماموت .


ليذهب تاركها في بحور عشقا لانتهي .....


في مكان ما ....


كان يقف اركان وهو ينفخ سيجاره بغيظ وحده لتاتي شمس بارتباك شديد.


اركان بغضب جحيمي/اهلا ي روح امك جبتي الي طلبته منك .


شمس بقوه وثبات وعشقا لا تتخلا عنه /جبته ي اركان بيه جبت كل الي يدين شركاء سليم بكل صفقاتهم اسماء كبيره اوي ي باشا .


اركان بحده وغيظ/شكرا ي اختي هاتيهم .


شمس بقوه وثبات /بس ليا شرط .


اركان بغضب جحيمي/نعم ي روح امك شرط ايه أن شاء الله.


شمس بقوه وثبات وعشق / حياه سليم وأمانه .



عشقت صعيديه ❤️❤️❤️.

احفاد الجوهري 🤫🤫🤫🤫.

رنا احمد عماد ✍️✍️✍️✍️.

البارت الاخير ❤️❤️❤️❤️.


في مكان ما ...


كان يقف اركان بغضب جحيمي وهو يستمع لتلك الحديث.


/انتي بتقويلي ايه ي بت انتي هو شربك حاجه سطلت دماغك ولا ايه .


شمس بدموع ووجع/بالعكس ي اركان باشا هو فوقني حببني في الحياه اداني بجد كل الحب والحنيه اركان بيه سليم اتغير بجد انا وسليم بنحب بعض ارجوك تساعده سليم مينفعش تبقي آخرته السجن صدقني يا اركان بيه سليم بقا حد كويس اوي.


اركان بغيظ شديد/ي حبيبتي ده ايه الرقه دي جرا ايه ي بت انتي ناسيه ان انا الي عملتك وافضالي عليكي وكل طلبي انك تسلميلي سليم المنشاوي .


شمس بدموع/حصل ي اركان بيه وافضالك عليا مقدرش أنكرها وكنت مستعده اعمل اي حاجه علشان ارد جمايلك دي بس للاسف حصل الي ماليش عليه أي سلطه الحب حبيت سليم اوي وهو كمان حبني اوي وبقا واحد تاني ارجوك ي اركان بيه متتاذيش سليم انا معايا هنا اربع خمس ملفات لاسماء كبيره من شركاء سليم .


سليم بابتسامه/وانا مستعد اسلملك اكتر من كده ي اركان .


شمس بدموع وفزع /سليم .


سليم بابتسامه وعشق /متخافيش ي شمس انا عرفت كل حاجه وسمعت كل حاجه انا بعشقك وده مش هيتغير .


شمس بعشق ودموع /وانا والله بحبك اوي سليم ومش عايزه غيرك من الدنيا كلها.


اركان بسخرية وغيظ/ده فيلم رومانسي بجد بقا طب راعوا اني واقف .


 سليم برجاء وتوسل/اركان ارجوك افهمني انا عارف انك نفسي في ده من زمان بس صدقني انا مبقتش سليم الي انت تعرفه الحب غيرني خلاني واحد تاني واحد شايف الدنيا اجمل من أنها تتضيع في حروب وخوف وقلق انتوا مش عندكوا في البوليس الي يساعد في القضيه بتخففوا عنه الحكم انا مستعد اساعدك واديلك اسماء شركائ وكل التفصيل مقابل انك تخفف عني الحكم .


اركان بسخريه وحده/وانت فاكر تاجر مخدرات كبير زي سعادتك لما يتخفف عليه الحكم هيبقا كام سنه عمر بحاله ي سليم .


شمس بدموع ورجاء /ابوس ايدك ي اركان باشا انا عارفه انك تقدر تتصرف وتخرج سليم من كل حاجه ارجوك ي اركان باشا انا مقدرش اعيش من غيره .


سليم بوجع وكسره/اركان صدقني انا اتغيرت ومحتاج من كل الي حواليا فرصه .


اركان بتنهيده وحيره/تعرف لو كان الموضوع ده حصل قبل كده كنت مستحيل هيفرق معايا كل الي بسمعه ده ولا كنت مستحيل أخالف مهنتي لاني بصراحه مكنش عندي اي مشاعر لكن دلوقتي بعد ماحبيت وعشقت عرفتي كويس اوي معناه الي انتوا فيه .


سليم بلهفه وامل /افهم من كده انك هتساعدني .


اركان بابتسامه ساحره/اكيد هساعدك متنساس أن اختك هتكون مرات اخويا ي عني لازم نفوسنا تبقا صافيه ولا ايه.


شمس بسعاده وعشق/ي عني خلاص كده ربنا يخليك يا اركان بيه قسما بالله انت احسن ظابط في الدنيا كلها .


اركان بابتسامه /ربنا يسعدكم يارب هستناك بكره في الاداره علشان نظبط كل حاجه.


سليم بابتسامه وسعاده/انا مش عارف اقولك ايه ي اركان .


اركان بجديه /متقولش حاجه المهم تاخد بالك منها تسعدها اوعا تيجي عليها واهم من ده كله اوعا تخليني اندم علي قراري ده لان ساعتها رد هيكون فوق ماتتوقع فاهم .


سليم بابتسامه/اوعدك اني عمري مهخليك تندم ابدا .


لينسحب اركان ليترك لتلك العاشقان أن يسرحوه فيما هو قادم ....


في فيلا الجوهري ....

في جناح هند وأركان...


كانت تجلس هند بشرود فهي بالفعل تعلم أن اركان يعشقها لتبتسم بخفه وهي تتضع يدها علي شفتيها لتتذكر قبلته الجميله لها ليقترب منها اركان بخبث وهو يلاحظ شرودها ليتحدث بهمس .


/هي البوسه كانت جامده كده أصلها كانت من قلبي اوي بصراحه  .


هند بارتباك شديد/اهلا حضرتك شرفت .


اركان بعشق وهمس /اه شرفت ووحشتيني اوي بصراحه.


هند بغيظ شديد/كنت فين ي اركان واوعا تكدب عليا .


اركان وهو يسحبها وراءه ليجلسها علي السرير ليفرد قدميها ليضع رأسه عليها باشتياق إليها لتمسح علي خصلاته بحنان وعشق .


اركان بابتسامه /عايزه تعرفي انا كنت فين هقولك حالا .


ليقص إليها اركان قصه شمس وسليم كامله .


هند بصدمه /معقوله دي قصه ولا في الخيال .


اركان بابتسامه /الغريب أن كنت واقف قدامهم ناسي اني ظابط والمفروض انفذ وجبي واقبض عليه قبضي علي سليم كان هدف بسعي ليه من سنين بس كنت واقف قدامهم عاجز مكنش فيه حاجه في أيدي غير اني اخليهم يعيشوا الحياه الي نفسهم فيها باي تمن وتحت أي ظرف .


هند وهو تقبل رأسه بحنان وسعاده لمعرفه ماكان يشغلها /علشان انت ملاك ي حببيي.


اركان وهو يقبل يدها بعشق /الملاك ده انتي اللي عملتيه ي روحي انا اكتشفت أن علي ايدك بقيت انسان تاني انسان عنده مشاعر كان خلاص هينساها .


هند بعشق واشتياق /بحبك ي اركان بحبك اوي مهما اتكلمت عمري مهقدر اوصفلك حبي ليك .


اركان وهو يجلس لياخذها داخل أحضانه بعشق وحنان /وحشتيني اوي ماوحشتكيش. 


هند بضعف بين يديه/حتي وانت قصاد عيني دايما واحشني ي اركان .


إلي تلك الحد وقد سقطت كل الحصون بينهم ليبحروا سويا في بحور عشق لا تنتهي ❤️❤️❤️.


في شرم الشيخ....

علي الشاطئ....


كانت تسير زينه في احضان سيف بسعاده وزهول .


زينه بابتسامه وضحك/هههههه والله انت مجنون وانا اجن منك كده نهرب ماحنا هنرجع اخر اليوم علشان فرح ليث وفيروز.


سيف وهو يقبل رأسها بحنان/كل حاجه تهون بس حبيبتي لازم تتدلع وتتبسط كان لازم اخطفك شويه بعيد عن أي حاجه.


زينه بعشق وسعاده /ربنا يخليك ليا ي سيف ي اجمل حاجه حصلت في حياتي كلها.


سيف بابتسامه وهو يقبل يديها/انتي الي احلا حاجه حصلت في حياتي كلها ي زينه ي زينه حياتي تعالي بقا علشان اعزمك علي اكله سمك إنما ايه.


زينه بابتسامه وسعاده/يلا ي حبيبي .


في أحدا المولات الفاخمه ....


في مبني مستلزمات الاطفال ...


كانت تسير نور مع ادهم بسعاده وهم يختاروا مستلزمات لطفلتهم .


نور بابتسامه/الله ده حلو اوي ي ادهم صح .


ادهم بسعاده وهو يحتضنها /حلو اوي ي حبيبتي وبعدين هي مش هتحتاج ده كله كده كده هتبقا جميله زي امها .


نور بعشق وسعاده/امها بقيت جميله علي ايديك انت انا كنت تايهه كنت حاسه ان كل قصص الحب الي كنت بقراها أنها خيال مستحيل تحقق بس انت بقا خلتني اعيش اجمل قصه حب ولا في الخيال ربنا مايحرمني منك ابدا .


ادهم بعشق /ولا منك ي روح قلبي.


في مبني المواد الغذائية....


كانت تسير هنيه وهي تاخذ كميه كبيره من الطعام تحت صدمه كينان .


كينان باستغراب /ايه كل ده ي روحي.


هنيه بغيظ شديد/ايه ي كينان انت هتبصلي في الاكل ولا ايه انا لازم اتغذا علي الي فبطني.


كينان بعشق وهو يقبل يدها /لا طبعا ي روحي الف هنا وشفا علي قلبك انتي وهو .


هنيه بعشق وسعاده/ربنا يخليك ليا ي روحي ي ابو الغالي .


كينان وهو يقبل رأسها بحنان/ويخليكي ليا ي ام الغالي .


في مبني فساتين الزفاف ...


كانت تسير فيروز مع ليث لاختيار فستان الزفاف وبدله الفرح ..


فيروز بسعاده /الله ايه رايك ي ليث حلو اوي ده .


ليث بغيظ وغيره /لا طبعا ده مكشوف اوي .


فيروز بعشق وسعاده/بتغير عليا ي حبيبي .


ليث بعشق /لو مكنتش اغير علي روحي وحته مني هغير علي مين ي عني.


فيروز بعشق وسعاده/ربنا يخليك ليا ي حبيبي وانا مش هزعلك وهعمل الي يرضيك والي تختاره انا موافقه عليه ..


ليث وهو يقبل يدها بعشق/بحبك.


فيروز بعشق/وانا بعشقك .


عند شمس وسليم ...


كانت شمس تسير بسعاده بين تلك الفساتين المزخرفه .


شمس بسعاده وعشق/انا هاخد ده ي سليم .


سليم بعشق /جميل ي قلب سليم اصلا عليكي كل حاجه هتبقي جميله ي شمسي .


شمس بعشق /انت الي عنيك حلوه ي حبيبي علشان كده كل حاجه بتشوفها حلوه بحبك.


سليم بعشق وهو يقبل يدها/وانا بعشقك ي روحي.


في فيلا الجوهري ....

في جناح هند وأركان....


كانت تجلس هند في احضان اركان بسعاده كبيره.


هند بعشق وسعاده/ياه كله كوم وحضنك ده كوم تاني خالص مبلاقيش راحتي الي فيه  .


اركان وهو يقبلها بعشق/ده مكانك الي مخلوق علشان ك علشان ترتاحي فيه .


هند وهي تنظر إليه بعشق /اركان انت ساحرلي ولا ايه انت بتجري في دمي من غيرك بحس أن نفسي واقف وانت النفس بحبك اوي ي اركان .


اركان وهو يقبلها بعشق/وانا بعشقك ي روح اركان.


مساء في فيلا الجوهري ....

في فرح ليث وفيروز.....


في غرفه فيروز ....


كانوا جميع الفتيات يجلسون معاها كانت تجلس حقا كالاميرات كانت في غايه الجمال.


هند بابتسامه /الف مبروك ي فيروز. 


نور بابتسامه وسعاده/ربنا يسعدكم يارب .


هنيه بابتسامه/خالي بالك منه ي فيروز اوعا الواد يبص كده ولا كده .


زينه بضحك /لامتخافيش ده فيروز هتوبه عن صنف الحريم الف مبروك ي فيروز. 


فيروز بابتسامه وسعاده /ربنا يخليكم ليا يارب وميحرمنيش منكم ابدا .


عاليه بابتسامه حنونه/الف مبروك ي بنتي .


فيروز وهي تقبل يدها بحنان/ربنا يخليكي ليا ي داده .


هند بابتسامه /هشوف اركان وهرجع علطول.


في غرفه ليث ...


كانوا يجتمعون معه الشباب .


اركان بسخرية واستفزاز /ي ابني راجع نفسك انت لسه فيها .


ادهم بغيظ /استغفر الله العظيم يارب انت ايه ي شيخ هي دي نصيحتك ليه .


كينان بابتسامه/الف مبروك ي ليثو ارفع راسنا بقا النهارده .


سيف بضحك /ههههه ايه ي اركان انت مش خايف من هند ولا ايه.


ليث بغيظ /سيبه ي سيف ال ي عني هو مكنش عايز يتجوز هند مش كده .


اركان بسخريه وضحك /هههه والله ي ابني كان نفسي في هيفاء وهبي بس يلا هند كويسه برضه .


ليث بابتسامه/ربنا يهديك ي شيخ .


كانت تقف هند علي الباب وهي تستمع لتلك الحديث لتتحدث بغيظ شديد.


/هيفاء وهبي طيب ي اركان .


في حنينه فيلا الجوهري .....


كانوا يقفوا الجميع وهم يرحبون بالمعازيم كان الجميع يقف بسعاده لينصدموا جميعهم من ذلك المشهد .


فيروز بابتسامه واستغراب /هي مالها هند لبسه كده بيه غريب بس بصراحه زي القمر .


ليث بابتسامه وسخرية/القمر دي هتضلم لما اركان يجي ربنا يستر .


كانت تصعد هند علي المسرح بخبث ومكر وهي ترتدي فستانا احمر مزخرف وطرحه من نفس اللون فحقا كانت شديده الجمال .


/بجد والله شرفتونا ونورتونا طبعا فيروز وليث اخواتي وانا بالمناسبه دي هغني اغنيه من روائع الست هيفاء وهبي رجب حوش صعبك عني يلا ي سيدي ..


ليجتمعوه الجميع من حولها لتغني وهي تتمايل بدلع وخفه تحت نظرات صلاح الماكره.


رحب حوش صحبك عني رجب صحبك جنني رجب قرب طمني رجب قوله ي سيب قلبي .


كينان بمرح وضحك/هههه ي نهار اسود علي الي هيعمله اركان ده الليله هتقلب ضلمه.


ادهم بحسره /ي عيني عليك ي ليث فرحك هيقلب ميتم ي اخويا .


سيف برعب شديد/ي نهار اسود ومنيل رجب جه قصدي اركان جيه.


كان يقف اركان وهو ينظر بفزع وغضب جحيمي /هيفاء وهبي ي بنت شربات .


ليطلق اركان رصاصته الذي افزعت الجميع ليتحدث بغيظ وسخرية.


/ودي احلا تحيه من جوز الراقصه.


لتسرع هند بفزع الي الاعلي ليسرع وراها اركان كالاسد الهائج تحت ضحكات الجميع لما يحدث .


ادهم بابتسامه/اختك الله يرحمها .


نور بابتسامه وسعاده/ولا هيقدر يعمل حاجه ده بيعشقها .


سيف وهو يختتضن زينه/اختك هبت منها علي الاخر ربنا يتولاها .


زينه بضحك /هههههه يارب .


كينان بابتسامه/اختك ده طلعت اجن من اخويا اركان .


هنيه بعشق وسعاده/بيحبوا بعض وده هيخلي اي حاجه تعدي بينهم ..


في جناح هند وأركان.....


كانت تجلس تحت السرير بخوف وحسره .


/الله يخربيتك ي هند كان لازم ي اختي هيفاء وهبي اهو مش هيخليكي حتي تحصلي فاطمه عيد مالها رجب حوش صحبك عني مش فاهمه .


اركان بغيظ شديد/لا بس انا بحب بوس الواو .


ليسحبها بغيظ شديد ليدفعها علي السرير ليقترب منها وهو يقبلها بعشق.


/بقا كده بتتحديني عايزه تعرفي غيرتي عليكي عامله ازي ماشي استحملي بقا الي هيحصل انا هخليكي تشوفي اركان العربجي الي جوايا .


هند بعشق وسعاده/وانا بموت فيك بكل حلاتك بحبك ي اركان بحبك .


اركان وهو يقبلها بعشق /وانا بعشقك ي اجمل صعيديه ❤️❤️❤️ في الدنيا .....


❤️❤️❤️❤️تمت بحمد الله 🍒🍒🍒🍒.


المفااااااجاه ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️


بعد مرور 25عاما ......


في الجنينه كان يقف يامن بغضب شديد وهو ينظر في ساعته لتأخير أخيه الشديد لينزل عاصي من السياره ليسرع إليه بغضب شديد.


/اهلا شرفت سعادتك لسه بدري .


عاصي بزهق وضيق/اوووف خير ي يامن هو كل يوم نفس الحوار انت مبتزهقش .


يامن بغضب شديد/انت الي مبتزهقش كل مابوك يكون مشغول شويه تعمل القرف الي بتعمله ده .


عاصي بغضب /ايه الي بعمله ي حضره الظابط بسهر مع اصحابي ايه جريمه .


يامن بغضب جحيمي/انت بتسهر وبتشرب وبتنام مع بنات وحاجه تقرف ومش همك لو حد خد باله من عمايلك دي وانك المفروض ابن اللواء اركان الجوهري.


عاصي بغيظ شديد/متشغلش بالك اركان باشا الجوهري ميفرقش معاه غير سياده المقدم يامن الجوهري تصبح علي خير لاني عايز أنام .


كان يسير بوجع وكسره تحت نظرات يامن المتالمه من أجله فهو دائما يشعر بأن اركان يفضل ياامن عليه دائما..


في الغرفه المجاوره لغرفه نور وادهم التي تجلس بها ابنتهم منه  ...


كانت تقف تلك الملاك في النافذه بدموع وهي ترا مايمر به لتزرف دموعها بغزاره عليه فهي تعشقه بشده للتحدث بدموع ووجع.


منه /اه لو تعرف أن وجعك ده بيقتلني ي عاصي نفسي تحس بيا نفسي تعرف انا بحبك قد ايه نفسي اعيش حتي لو خدامه تحت رجليك .


عشق بوجع وكسره/هتفضلي كده علطول ي منه معلقه نفسك بحاجه مش هتحصل ده اناني عمره مهيسعدك ابدا.


منه وهي تمسح دموعها بوجع /الكلام ده الي مقصود بيه يامن مش كده واضح أن انا وانتي اتكتب علينا الوجع طول العمر .


في غرفه شاهي ابنه زينه وسيف ..


كانت تجلس وهي تسمح الاغاني بطريقه صاخبه ليرن هاتفها لترد سريعا بدلع ودلال.


/علي حبيبي وحشتني اوي اوي طبعا ي روحي هنطلع الرحله بحبك يلا سلام ..


صقر بغضب شديد/وطي الزفت ده بقالي ساعه بخبط .


شاهي بغيظ وضيق /حاضر ي صقر اهو نعم .


صقر بغضب/الحيوان ده الي اسمعه علي قسما بالله ي شاهنده ولا شوفتك حتي في الجامعه واقفه بتتكلمي معاه قسما بالله همنعك من الجامعه دي خالص ولو بابا عرف انتي عارفه هيعمل ايه انا حزرتك وخلاص .


شاهي بغيظ وهمس /اوووف برضه محدش هيقدر يبعدني عن علي ابدا انت عايز الكل يبقا زي خضره الشريفه بتاعتك بس انا بقا غير اي حد .


في غرفه حنين ابنه كينان وهنيه...


كانت تصدق حنين بعدما ختمت القرآن كعادتها لتقوم من علي سجاده الصلاه ليقطعها طرقات الباب لتفتح بحزر .


صقر بابتسامه عشق /ازيك ي حنين .


حنين وهي تخفض رأسها أرضا /الحمد لله ي ابن عمي خير .


صقر بعشق /امسكي كل الي المراجع الي انتي هتحتاجيها في الكليه ربنا معاكي .


حنين بخجل شديد وهي تأخذهم وتغلق الباب /شكرا جدا عن اذنك .


صقر بعشق وهمس /ياه ي حنين امتي بقا تكوني مراتي وبين ايديا امتا .

تمت 


❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️


لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم على 



أدخلوا واعملوا متابعة لصفحتي عليها كل الروايات بمنتهي السهوله بدون لينكات من هنا 👇 ❤️ 👇 


صفحة روايات ومعلومات ووصفات



💙🌺🌹❤️💙🌺🌹❤️💙🌺🌹❤️💙🌺🌹❤️💙🌺🌹❤️💙🌺🌹❤️



تعليقات

التنقل السريع
    close