القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أحببت أخي الفصل السادس عشر حتى الفصل العشرون بقلم الكاتبه أروي عادل حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات


رواية أحببت أخي الفصل السادس عشر حتى الفصل العشرون بقلم الكاتبه أروي عادل حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


رواية أحببت أخي الفصل السادس عشر حتى الفصل العشرون بقلم الكاتبه أروي عادل حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


أميرة ٠٠ بس الحاله إللى انت كنت فيها وقتها ماكنتش غيرة أخ على أخته دى كانت غيرة حبيب على حبيبته


توتر سيف من كلام أميرة وقال


سيف ٠٠ حبيب ايه  . لأ طبعآ مافيش الكلام ده الحكاية كلها أنى شايف إيلا و شريف مش ملائمين لبعض .. انا عارف انى ذوتها يومها شويه . بس حضرتك عارفانى لما بتعصب مابعرفش اعمل كنترول على أنفعالى.  هى دى كل الحكايه  


أميرة ٠٠ سيف انا صح مش أمك بس انت عشت معايا اكتر ما عشت مع مامتك . لدرجة انا بقيت أفهمك من غير حتى ما تتكلم . بعرف أمتى بتكدب و أمتى بتقول الحقيقة.. وانت دلوقتى بتكدب عليا


سيف ٠٠  ماما  أميرة عشان خاطرى انا مش عايزه أتكلم فى الموضوع ده


أميرة ٠٠ صدقنى قلة الكلام مش هتريحك  .. اتكلم  يا سيف ٠ الكلام ساعات بيريح


سيف ٠٠ مالهوش لازمه الكلام دلوقتى  خلاص إيلا هتتخطب لشريف


أميرة ٠٠ لو عايزها انا ممكن اتكلم معاها

تسيب شريف و ...


قطع سيف عبارتها و قال


سيف ٠٠ لأ طبعآ  .انا دلوقتى  إللى مش عايزها بعد ما سابتنى عشانه


أميرة ٠٠ سيف أيلا بتحبك 


ضحك سيف و قال بسحريه

بقلم٠أروى٠عادل 


سيف ٠٠ بتحبنى عشان كده هتتخطب لشريف صح


أميرة٠٠  انا عارفه آيلا كويس أوى صحيح دماغها ناشف و صعب تعرف إللى فى قلبها طالعه لأبوها الله يرحمه . بس بردوا أنا أمها و عارفها ..صدقنى هى بتحبك


سيف ٠٠ هى خلاص أختارت شريف .


أميرة ٠٠ أنا مش عارف هى ليه عملت كده . بس انا عارفه انها مش مبسوطه بخطبتها من شريف دى حتى ما بتردتش على مكالماته و كمان....... 


قطع عبارتها وقال


سيف٠٠ هى إللى قالتلك كده


أميرة ٠٠ لأ مامت شريف أتصلت بيا و قالتى إنهم بحاولوا يتصلوا  بإيلا  كتير بس  مابتردتش عليها ولا على شريف.. 


بسخريه قال سيف


سيف ٠٠ مسألتش  أيلا ليه مابتردتش على خطيبها ولا حماتها


أميرة ٠٠ سألتها قالتى أنها عندها أمتحانات مش فاضيه ترد على حد.. قولى يا سيف . إيلا لو فعلآ عايزه شريف كانت تتعامل معاه بطريقه دى ٠ ده غير  انها طول الوقت حزينه و سرحانه 

و على طول قاعده لوحدها . مابتتكلمش مع حد فى حاجة انا مش قادرة أفهمها  


سيف ٠٠  أنا مش عارف أقول لحضرتك  أيه بس فى النهاية ده أختيارها و هى تتحمل نتيجته


أميرة ٠٠  أنت شايف كده  

سيف ٠٠ أنا أسف  يا ماما أميرة بس  انا مش قادر ألقى ليها عذر فى إللى عملتوا 


أميرة٠٠ تمام بس ياريت تفكر فى قولتهولك .. وانا متأكده انك لو فكرت صح هتعرف انى عندى حق فى كل الكلام إللى قولتوا.. 


١¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤


بعد مرور يومين

-----------------


لم يرى سيف إيلا خلال اليومين دول كانت أيلا بتحاول  تتجنب رؤيت سيف بكل الطرق 

بقلم٠أروى٠عادل 

---------------------------------


المباحث مكتب سيف


يجلس سيف مع جاسر يفكر فى كلام أميرة 


سيف ٠٠ طالما هى مش مبسوطه ليه وافقت عليه


جاسر ٠٠ يادى الحوار إللى مش هنخلص منه السندى .يابنى حرام عليكى مخلينى أسيب شغلى و أجى هنا  عشان تتكلم فى نفس الموضوع


سيف ٠٠ ما انا لا اتكلم مع حد لا أتجنن


جاسر ٠٠ لا بعد الشر عليك من الجنان .اتفضل جننى معاك ماهو انا ناقص


سيف ٠٠ تصدق انك عيل رخم  اتفضل روح على شغلك


كلام أميرة شغل تفكير سيف  لذلك لم يقوى على التركيز فى الشغل لذلك أستأذن  و ذهب للفيلا قبل ميعاد المعتاد عليه


¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤


فى الفيلا ابو اليزيد


كانت أيلا تجلس فى حديقة الفيلا شاردة الذهن كعادة  و أمامها بعد الكتاب مفتوح لكنها لا تنظر فيه 

هنا جاءه سيف و ظل ينظر لها و هى شاردة لم تنتبه له .ثم أقترابه منها 

و بمنتهى الهدوء البرود  قال 


سيف ٠٠ مبروك 


أنتفضت إيلا من مكانها عندما رأت سيف واقف أمامها  


سيف ٠٠ أهدى أهدى . براحه فى إيه


قالت إيلا بأرتباك ملحوظ 

بقلم٠أروى٠عادل 


إيلا ٠٠ فى إيه . انت عايز منى إيه

سيف ٠٠ ولا حاجة . انا بس أفتكرت انى مقولتش ليكى مبروك على الخطوبه فقولت اجى أقولك مبروك


إيلا ٠٠ أبقى قول مبروك لما يحصل حاجة الأول 


ثم مسكت الكتاب الذى امامها و كانت على أستعداد مغادرة المكان لكن سيف أمسك يديها لذلك قالت  إيلا بتوتر وهى لا تقوى ان تتطلع بسيف 


إيلا ٠٠ سيب  أيدى يا سيف 

سيف ٠٠ ليه عملتى كده 

إيلا ٠٠ سيبنى أمشى بالله عليك 

سيف ٠٠ مش قبل ما أعرف خونتينى ليه


بدأت دموعها تنهمر بصمت و هى خافضه رأسها لذلك صاح بها سيف


سيف ٠٠ بطلى عياط و أرفعى راسك و ردى عليا عملتى كده ليه


لم تنطق إيلا بكلمة كانت تبكى فقط مما أدى إلى صراخ سيف بها

أنتفضه جسدها بالكامل من صراخ سيف عليها

ثم أقتربه منها سيف مسكها من ذراعيها و بدء يهزها و هو يصرخ بيها و يقول


سيف ٠٠ أنتى عايز تجننى بسكوتك ده .. إيلا أنطقى . ردى عليا بقولك ٠ عملتى كده ليه . . طيب بلاش السؤال ده .قوليلى أنتى تعرفى شريف من أمتى طيب هو عمل فيكى حاجة عشان كده انتى مجبوره انك توافقى على الخطوبه منه 


هنا أتسعت عين إيلا هى مندهشه إلى ما وصل إليه تفكير سيف  لذلك قالت


إيلا ٠٠ لأ  انت بتقول أيه.  مافيش حاجة من دى

سيف ٠٠ أمال وافقتى عليه ليه


قالت بصوت واطى وهى مرعوبه من رد فعل سيف


إيلا ٠٠ عشان انا عايزه أرتبط بشريف


ضحكة سيف بصوت عالى..مما جعل إيلا تستغرب 


سيف ٠٠ ده شكل واحده المفروض انها سعيدة انها هترتبط بالشخص إللى هى عايزاه.. انتى كدابه


إيلا ٠٠ لو سمحت سيبنى خلينى أمشى 


سيف ٠٠ إيلا لأخر مره أسألك انتى وافقتى على شريف ليه. 


إيلا ٠٠ و انا معنديش رد تانى

سيف ٠٠ تمام يبقى مبروك يا أختى 


قال جملته ثم أنصرف و تركها تبكى و ترمى الكتاب على الأرض و هى تصرخ.

بقلم٠أروى٠عادل 

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

اليوم التالى 

فى غرفة مكتب  فى الفيلا

-----------------------------------------


يحيى ٠٠ أنا جيبتك هنا عشان اتكلم معاك فى موضوعين 

سيف ٠٠ خير يا بابا

يحيى ٠٠ صافى كلمتنى أمبارح

و عايزانى أروح أخطب جودى ليك


سيف ٠٠ اه هى كلمتنى وانا قولتلها لسه بدرى


يحيى ٠٠ لسه بدرى أزاى .سيف  انت مرتبط بالبنت بقالك كتير مش أن الأوان نفرح بيكى بقى 


سيف ٠٠ أن شاء الله بس الايام دى عندى قضية مهمه  جدآ أخلص بس منها و بعد كده . إللى حضرتك شايفه صح انا أعملو


يحيى ٠٠ تمام تيجى بقى لموضوعنا التانى هو خطوبة إيلا


سيف ٠٠ أنا أسف يا بابا بس انا ماليش دعوة بالحوار ده 


يحيى ٠٠ أسمع بس انا عايزك فى ايه

سيف ٠٠ اتفضل 

يحيى ٠٠ يوسف الجبرى كلمنى و عايز الجواز يكون فى خلال ست شهور


سيف٠٠ دول مستعجلين أوى  .. بس بردوا أنا مالى بالموضوع ده


يحيى ٠٠ انت ناسى أن إيلا على ذمتك. 


سيف ٠٠ فهمت حضرتك عايزنى أطلاقها


يحيى٠٠ طبعا عشان كمان عقبال ما يجى ميعاد الجواز تكون شهور العدة خلصت


شعور صعب الذى شعر بيه سيف فى هذه اللحظة كان يريد أن يصرخ من الألم الذى كان يشعر به فى صدره لكن ما كان باليد حيله لذلك قال


سيف ٠٠ شوف عايز أروح أطلق امتى وانا معاك


يحيى ٠٠ فى أى وقت مش هتفرق .. أه صح انا مسافر انا و أميرة بكرة أمارات


سيف ٠٠ ليه 

يحيى ٠٠ انت ناسى البطوله بتاعت إياد خلاص أخوك وصل للنهائيات هروح انا أميرة عشان نحضر  معاه المبارة نهائيه


سيف ٠٠ ياه انا نسيت الموضوع انا كنت واعد إياد أنى أحضر معاه النهائيات بس للأسف عندى شغل


يحيى ٠٠ معلش حتى إيلا كانت عايزه تحضر بس عندها امتحانات . 


سيف ٠٠ طيب طيارتكم امتى 

يحيى ٠٠ بكره الساعه ٩ الصبح 

بقلم٠أروى٠عادل 

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤


فى المساء على مائدة الطعام العشاء 


إيلا ٠٠ تروحوا و ترجعوا بالسلامة 

أميرة ٠٠ تسلمى يا حبيبتى

يحيى ٠٠ سيف ابقى خلى بالك على إيلا فى غيابنا 

سيف ٠٠ ربنا يسهل 

يحيى ٠٠ أه و ابقى خد إيلا و روح المشوار إللى قولتلك عليه


أميرة٠٠ مشوار إيه ده

يحيى ٠٠ عند المأذون عشان سيف يطلق إيلا عشان نلحق ميعاد جوازها من شريف


كانت إيلا تشرب الماء و عندما سمعت حديث يحيى سعلت كثير حتى أحمر وجهها لذلك قالت أميرة


أميرة ٠٠ أشربى براحه ياحبيبتى 

يحيى ٠٠ أنتى كويسه 

إيلا ٠٠ آه كويسة يا بابا. هو حضرتك كنت بتقول طلق مين و جواز مين 


يحيى ٠٠ جواز انتى  

إيلا ٠٠ مش فاهمه جوازى انا ازاى يعنى


يحيى ٠٠ يوسف الجبرى كلمنى هو عايز جوازك انتى وشريف يتم بعد ست شهور 


إيلا ٠٠ لأ انا مش موافقه على الكلام ده

يحيى ٠٠ مش فاهم نقصدى  ايه بأنك مش موافقة

إيلا ٠٠ بابا انا مش هتجوز غير بعد ما اخلص دراستى خالص و أخد شهادتى 


قال سيف بسخريه 

بقلم٠أروى٠عادل 


سيف ٠٠  ايه الكلام ده . انا شايف ست شهور كويسين 


إيلا ٠٠ لو سمحت يا سيف مالكش دعوة انت بالحوار ده ٠٠بابا انا قولت إللى عندى و بلغهم قرارى 


يحيى ٠٠ طيب انا هتكلم مع شريف

و أشوف 


كان.كل ما يريدوا سيف فى هذه اللحظة هو أستفزاز إيلا  و الانتقام منها لذلك قال بدون تفكير 


سيف ٠٠ بابا ياريت متكلمش مع حد و ست شهور كويسين أهو نعمل فرحى

و فرح إيلا فى يوم واحد


كانت إيلا فى حالة لا يرثى لها وما  زاد الطين بله كلام سيف انه يريد أن يتزوج 


أميرة ٠٠ سيف انتى بتتكلم بجد انت هتتجوز


يحيى ٠٠ سيف هيخطب چودى .. أيه رأيك يا إيلا على أقتراح سيف تتجوزوا انتم الاتنين فى يوم واحد


قالت إيلا يقهر و هى تتطلع لسيف


إيلا ٠٠ أقتراح ممتاز .. بس للأسف انا عند رأى. انا مش هتجوز غير بعد ما أخلص دراستى.. أه صح مبروك يا سيف انت و چودى  لايقين لبعض و متخافش أبقى شوف الوقت المناسب و انا هروح معاك للمأذون عشان ننهى الحوار بتاع الجواز ده.. يالا عن أذنكم هطلع أنام عشان عندى أمتحان بدرى 


قال عبارتها ثم غادرة فورآ

شعر سيف أنه أتسرع فى حديثه عن زواجه بچودى.. رغم كل شئ شعر سيف بوجعها

أما أميرة شعرت بوجع أبنتها رغم أنها لا تفهم لماذا هى مجبوره على الزواج من شريف


¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤


بعد يومين من سفر يحيى و أميرة

داخل الجامعة آخر يوم أمتحان


ملك ٠٠ أخيرآ خلصنا أمتحان

رقيه ٠٠ آه ناوين على ايه

ميرنا ٠٠ أنا هسافر لماما و بابا الكويت

ملك ٠٠ بتهربى  .. طول عمرك قليلة الأصل

إيلا ٠٠  سيبيها ميرنا بتفكر صح.. ياريت انا عرف أهرب زيها


ملك ٠٠ ايه رايك نسافر أحنا الاربع أوروبا مثلآ 

إيلا ٠٠ هنقول لإهلنا أيه .  

رقيه ٠٠ ملك بالله  عليك بلاش تفكرى أحسن

ميرنا ٠٠ هو صحيح سيف هيخطب چودى 

إيلا ٠٠ أه صحيح 

ميرنا ٠٠ يا خسارة ضاع الواد المزه منى  


اتعصبت إيلا على ميرنا دون سبب


إيلا ٠٠ أنتى معندكيش دم كل إللى أحنا فى ده وانتى بتهزرى ولا على بالك حاجة 


ميرنا ٠٠ فى ايه يا إيلا مالك 

رقية ٠٠ اهدى يا أيلا 

إيلا ٠٠ يوووو بقى واحده تقولى فى ايه و تانيه تقولى أهدى . انتم صح مش على بالكم  بحاجة 


ملك ٠٠ إيلا أحنا كلنا زيك فى الحوار ده و حاسين باللى انتى حاسة بيه


إيلا ٠٠ لأ مافيش حاسس بيا..ماحدش فيكم زيى . كلكم حياتكم ماشيه طبيعيه انا اللى حياتى بتدمر قدامى وانا مش قادره اعمل حاجة


ثم أخدت شنطتها و ذهبت دون أنتظار رد من أحد


ميرنا ٠٠ فى أيه هو انا قولت حاجه عشان تتعصب بالشكل ده


ملك ٠٠ معلش أعذروها .. إللى هى فى مش شويه و فوق طاقتها.  انا هروح  الحقها 

بقلم٠أروى٠عادل 

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

امام الجامعة

--------------

ظلت ملك تنادى ايلا


ملك ٠٠ إيلا استنى إيلا.. إيلا

إيلا٠٠ عايزه أيه منى يا ملك دلوقتى 

ملك ٠٠ ايه هتتخنقى معايا انا كمان 


حينها رأت ايلا شريف لذا قالت


إيلا ٠٠أستخبى شريف


أستخبت إيلا و ملك خلف أحد السيارات عندما رأت شريف الذى كان ينتظر إيلا 

أمام الجامعة


ملك ٠٠ أحنا هنفضل مستخبين كده كتير و هنوصل العربية بتاعتى أزاى


إيلا ٠٠٠ هتفضل نتقل من عربيه لعربيه لحد منوصل لعربيتك


بالفعل ظلوا يسيرون من خلف السيارات المركونه الى ان وصلوا لسيارة ملك 

لكن رأهم شريف و هم يغادروا بالسيارة

وهنا قالت

  

إيلا ٠٠ ده شافنا  

ملك ٠٠ تفتكرى هيعمل حاجة ..أحنا كل يوم ينهرب منه  من غير مايشوفنا  .. بس النهاردة شافنا


إيلا ٠٠ الحمدالله انه ركن عربيته بعيد إلا كان حصلنا بيها

ملك ٠٠ هنفضل على الحال ده لحد أمتى


إيلا ٠٠ خلاص النهاردة أخر يوم أمتحان


ملك ٠٠ يعنى انتى مش هتطلعى من البيت مش هتروحى اي حته عشان متقابليش شريف


إيلا ٠٠ لأ طبعآ أكيد هطلع بس ساعتها مش هيكون عرف انى طالعه أو رايحه فين . انما الايام إللى فاتت دى كان عارف انى فى الجامعة عشان الأمتحانات


ملك ٠٠ طيب و خطوبتك إللى قربت  على شريف هتهربى منها ازاى دى


إيلا  ٠٠  انتى بتتكلمى و كأنك مش عارفه شريف عايز يقابلنى ليه . 


ملك ٠٠ عارفه و مستغربه أيه أصرار شريف المستميت علي واحده بتكرهو 


إيلا ٠٠ سيبك من الكلام على شريف 

و قرفه..و قوليلى  هتيجى معايا بكرة 


ملك ٠٠  فين 

إيلا ٠٠ أنتى نسيتى .. سيف هيطلقنى بكرة .. انا محتاجه تكونى معايا


ملك٠٠ هتطلقوا بجد . 

إيلا ٠٠ امال بهزار .. بعدين ما انتى عارفه جوازنا ماكنش حقيقى


هنا وصلوا بالسيارة أمام فيلا 


إيلا ٠٠ هتيجى تباتى معايا النهاردة 

ملك ٠٠ آه هجيلك على المغرب كده يالا باى

بقلم٠أروى٠عادل 

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤


بعد ساعتين فى فيلا ابو اليزيد 


جاءه شريف الفيلا عندها استقبلتوا سعاد وقالت


سعاد٠٠ أهلآ بيك شريف بيه .

شريف ٠٠ ممكن تنادي  على إيلا 

سعاد ٠٠ أنا أسفة لحضرتك بس يحيى بيه و أميرة هانم مسافرين كمان سيف بيه مش موجود


شريف ٠٠ أنا مالى بكل الكلام ده انا طلبت منك تنادى على إيلا و بس 


سعاد ٠٠ بس مش من أصول تقابلها

و مافيش حد فى الفيلا 


حينها صرخ بيها  شريف بصوت عالى و غضب و قال


شريف ٠٠ أنت هتعلمينى الأصول يا حتة خدامه أنتى غورى نادى على إيلا احسنلك يالا


حينها جاءت إيلا مسرعة عندما سمعت صوت زعيق و هى بتقول


إيلا ٠٠ في ايه .. و ايه صوت الزعيق ده


رد شريف بسرعة 


شريف ٠٠ ده أنا. الخدامة بتاعتكم عايزه

تعلمنى انا  الأصول 


اتصدمت إيلا من وجود شريف لكنها تحدثت بقوه وحازم

بقلم٠أروى٠عادل 


إيلا ٠٠سعاد مش خدامه . لو سمحت

اتكلم معاها بطريقه محترمه 


ثم نظرت لسعاد وقالت 


إيلا ٠٠ روحى انتى يا سعاد


ذهبت  سعاد لكنها لم تبتعد بل وقفت فى مكان قريب من إيلا دون أن تلاحظ آيلا حتى تطمئن عليها لانها لم تشعر انها بأمانه فى وجود شريف  

.

إيلا ٠٠  ايه إللى جابك هنا


شريف ٠٠ جاي أشوف خطيبتى 

إيلا ٠٠ أحنا لسه متخطبناش و بعدين انت عارف ان بابا و ماما مسافرين يعنى انا لوحدى فى الفيلا


شريف ٠٠ ده هو المطلوب

إيلا ٠٠ أطلع بره

شريف ٠٠ أنتى فكرة نفسك مين .. بتتهربى منى فى الجامعة وما بترديش على تليفونى ولا  بتشوفى رسايلى  .. هو صحيح التقل صانعه.  بس انا صبرى بدء يخلص


إيلا ٠٠ انت عايز ايه .خطوبه و وافقت عليها عايز أيه تانى

شريف ٠٠ أنتى عارفه أنا عايز ايه.


إيلا ٠٠ قولتهلك قبل كده و هرجع أقولهلك تانى على جثى  إللى انت بتفكر فيه و  دلوقتى اطلع بره .مش عايزه أشوف وشك  هنا تانى قبل بابا ما يرجع من السفر


شريف ٠٠ أنتى......


فجأه قطع عبارته صوت سيف وهو يقول


سيف ٠٠ ايه إللى جاب البنى أدم ده هنا


#رواية٠أحببت٠أخى

#الكاتبة٠أروى٠عادل 

#الفصل٠السابع٠عشر

فجأة قطع عبارته صوت سيف وهو يقول 


سيف ٠٠ ايه إللى جاب البنى آدم ده هنا


اتلخبطت أيلا عندما رأت سيف هى تعلم جيدآ ان سيف لم و لن يمر هذا الموقف مرور الكرام لذلك حاولت تخرج من هذا الموقف بأقل الخسائر لذلك قالت


إيلا ٠٠ شريف كان جاى يقولى على حاجة و كان ماشى على طول .. لما عرف ان مافيش حد فى الفيلا مش صح يا شريف 


بمنتهى الهدوء المستفز قال


شريف ٠٠أه  كلام إيلا صح .. انا كنت ماشى على طول  مع السلامة يا إيلا  أشوفك بعدين يا حبيبتى


طريقة كلام شريف أستفزت سيف لذلك قال بعصبيه


سيف ٠٠ تعالى هنا هى وكالة من غير بواب تدخل و تخرج زى ما انت عايز ٠٠ 


إيلا ٠٠  فى إيه يا سيف الموضوع مش مستاهل  تعمل منه مشكلة


سيف ٠٠ مش انتى إللى تقوليلى أيه هو إللى  يستاهل و إللى ما يستاهلش . وبعدين اركنى انتى على جانب لسه دورك جاى  ٠ لم أشوف الأستاذ الاول


شريف ٠٠ أنا مش عارف انت مدايق ليه  ..

سيف ٠٠ ما انت لو بنى أدم بتفهم فى الأصول و بتحترم البيت إللى انت فيه هتعرف ليه ان  مدايقنى .. 


شريف ٠٠  ياريت بلاش  الأفكار القديمة دى .. المفروض انك راجل متفتح 


اتعصب سيف أكثر من كلام شريف وقال


سيف ٠٠  هو الأصول و الاحترام  بقت أفكار قديمة

إيلا ٠٠ خلاص يا سيف متكبرش الموضوع

سيف ٠٠ ( بصراخ) أخرسى انتى دلوقتى و اطلعى على أوضتك يالا

شريف ٠٠ براحة عليها لو سمحت


قال سيف بسخريه


سيف ٠٠ لأ راجل

شريف ٠٠ من غير تريقه  انت ماينفعش تتكلم معاها  بطريقة دى


سيف ٠٠ انت بقى إللى هتعرفنى اتكلم معاها أزاى مش كده


شريف ٠٠  والله لو انت متعرفش ليه لأ اعرفك


سيف ٠٠ طيب ما تقولى هتعرفنى ازاى


شريف ٠٠ أنا لحد دلوقتى مش عايز أديقك لانى عامل حساب انك اخو إيلا


سيف ٠٠ لأ  دكر يلا . يعنى انا لو مش أخوها كنت هتعمل ايه 


شريف ٠٠ كنت علمتك الأدب 


ضحكه سيف بسخريه وهو يقترب من شريف و يقول


سيف٠٠ خلاص اعتبرنى مش أخوها ورينى بقى هتعلمنى الأدب ازاى ولا تعتبرنى ليه انا فعلآ مش أخوها  


كان كلا منهم على وشك الانقضاض على الاخر لولا تدخل إيلا  عندما وقفت بينهم وقالت

بقلم٠أروى٠عادل 


إيلا ٠٠ بس كفاية بقى انتم هتضربوا بعض. لو سمحت أمشى يا شريف دلوقتى 


شريف ٠٠ زى ماتحبى  سلام


سيف ٠٠ ياريت ماشوفش وشك تانى هنا . لان المره جاى مش هخليك تتطلع من هنا على رجلك انت فاهم


شريف ٠٠ للأسف انت هتشوفنى هنا كتير بعد كده.. مش كده يا إيلا


سيف ٠٠ أطلع برة حالآ قبل ما أفقد أعصابى 


غادر شريف بعد ما جعل سيف على وشك الأنفجار  لذلك صب لجام غضبه على إيلا عندما قالت بأرتباك


إيلا ٠٠ على فكرة ماكنش ليه لازمة كل إللى انت عملتو  . هو كان ماشى........


قطع سيف عبارتها و هو يصرخ عليها بقوة 


سيف ٠٠ أنتى خلاص مبقاش عندك دم ولا بتحسى

إيلا ٠٠ سيف لو سمحت متكلمنيش بطريقة دى

سيف ٠٠ المفروض بقى اكلم حضرتك أزاى

إيلا٠٠  سيف متزعقليش انت بتزعقلى ليه دلوقتى


سيف ٠٠ أنتى ليكى عين كمان تتكلمى ٠٠


إيلا ٠٠ أنا عملت ايه لكل ده


سيف ٠٠ جايبه شريف بيه الفيلا وانتى عارفه ان مافيش حد موجود .. تقوليلى عملت ايه . يا بجحتك


ردت بذهول و قهر كيف يفكر بيها سيف بهذا الطريقه


إيلا ٠٠ أنت ازاى تتكلمنى كده بأي حق تقول عليا الكلام ده 


سيف ٠٠  لو بتتكلمى على الحق . انا من حقى  أقتلك  أول ماشوفتك انتى و الأستاذ لوحدكم فى الفيلا


إيلا ٠٠ ليه بقى ان شاء .و حق ايه إللى بتكلم عليه


سيف ٠٠ حق انك مراتى و على ذمتى . واي حاجة بتعمليها بتمس أسمى .. ياريت تحسبى على تصرفاتك لحد ما نخلص من حوار الجواز الزفت ده.. و بعد كده ابقى هاتى شريف بتاعك المكان إللى انتى عايزاه انشالله حتى أوضة نومك انا ماليش فيها 


إيلا ٠٠ انت قليل الأدب  .. و مش محترم .. انا من دلوقتى مش عايزه ابقى على ذمتك ولا ثانية تانيه


سيف ٠٠ عشان تبقى براحتك مش كده.. 


قالت بعصبية


إيلا ٠٠ طلقنى  يا سيف 

سيف ٠٠ أطلعى إلبسى دلوقتى هنروح المأذون لانى انا إللى مش عايزك تكونى على ذمتى يوم تانى


إيلا٠٠  تمام  خلينا نخلص من القرف ده


قالت جملتها ثم انصرفت  لغرفتها لتبدل ملابسها لتذهب معاه للمأذون

أما سيف لقد فقد السيطرة على غضبه عندما قامه بتكسير بعد المزهريات و الانتيكات الموجوده فى الصالون


هنا دخلت عليه سعاد قالت 


سعاد ٠٠ سيف بيه لو سمحت أهدى شويه


حينها صاح بها بغضب


سيف ٠٠ روحى دلوقتى يا سعاد

سعاد٠٠ ممكن اتكلم معاك شويه 

سيف ٠٠ بعدين انا مش عايز اتكلم مع حد دلوقتى

سعاد ٠٠ بعد أذنك .انا عايزه اتكلم معاك بخصوص إللى حصل.. 


سيف ٠٠ قولتلك انا مش عايز اتكلم مع حد دلوقتى ايه مابتسمعيش


ارتعبت سعاد لكنها قالت بأصرار

بقلم٠أروى٠عادل 


سعاد٠٠٠ اسمعنى بس حضرتك عايزه اقول ايه الموضوع مهم

سيف ٠٠ اتكلمى عايزه تقولى ايه 


سعاد٠٠ حضرتك انا شغاله هنا من يوم ما يحيى بيه اتجوز أميره هانم .. يعلم ربنا انا بحبكم كلكم أد أيه بعتبركم زى أهلى بالظبط 


سيف ٠٠ أنتى عايزه تقولى ايه سعاد انجزى 

سعاد ٠٠ واللهى انا مش بدخل فى شؤنكم الخاصه بس انا سمعت كل إللى حصل ..و حضرتك ظلمت إيلا . 


سيف ٠٠ ظلمتها ازاى يعنى 

سعاد٠٠ إيلا مش هى إللى جابت شريف على الفيلا هى اتفجأت أول ما شافتو.  دى حتى طردته من الفيلا 


بدأ ينتبه سيف لحديث سعاد و قال بفضول


سيف ٠٠ أنتى كنتى معاها

سعاد٠٠ بصراحه لأ .. هى قالتلى أروح بس مش عارفه ليه انا ماكنتش مطمنه للى اسمه شريف ده عشان كده وقفت بعيد من غير ما إيلا تاخد بالها و سمعت كل حاجة


سيف ٠٠ طيب أقعدى كده و حكيلى على كل كلمة سمعتيها 


سعاد٠٠ بس ممكن إيلا تزعل منى 

سيف ٠٠ ماتخفيش هى مش هتعرف انك قولتيلى حاجة


حكت سعاد كل إللى حصل بين شريف و إيلا بالتفصيل لسيف


سيف ٠٠هو شريف ماقلش أيه حاجة إللى عايزها منها

سعاد٠٠ لأ هو قالها انتى عارفه انا عايز أيه..و هى قالت له ده على حثتى ٠٠ كمان قالتلو انها وافقت على الخطوبه زى ماهو طلب


سيف ٠٠ أنا متشكر يا سعاد انك جيتى و اتكلمتى معايا .. 

سعاد٠٠ انا لولا حسيت ان كلامى هيحل مشكلة ماكنتش  اتكلمت 


سيف٠٠ تمام . روحى انتى دلوقتى 


بعد ما انصرفت سعاد قال سيف لنفسه بأستغراب


سيف ٠٠ ياتره أيه. الحاجة إللى عايزها شريف من إيلا و ليه إيلا بترفض .. ليه وافقت على الجواز من شريف فى نفس الوقت بتهرب منه ... ياتره مخبيه أيه

يا إيلا . مهما كان إللى انتى مخبيه عنى انا لازم أعرفوا دلوقتى  حالآ 


قال ما قاله  ثم ذهب مباشرتآ إللى غرفة إيلا 

كانت إيلا  تبكى هو  ترتدى ملابسها فى غرفتها عندما دخل عليها سيف الغرفة دون أن يطرق على الباب

أتصدمت  من دخول سيف عليها الغرفة و خصوصآ انها لم ترتدى ملابسها بالكامل.. لذلك  أخذت المنشفه من على الفراش و وضعتها على كتفيها العاريه

و صرخت و هى تقول


إيلا ٠٠ أنت بتعمل ايه هنا . و ازاى تدخل عليا و انا بغير هدومى


لم يجيب عليها سيف بل أغلق باب الغرفة بالمفتاح من الداخل .. مما أرعب أيلا  لذلك قالت بخوف


إيلا ٠٠ انت قفلت الباب ليه ..سيف انت عايز منى أيه سيف والله لو قربتلى انا .......


قطع عبارتها وهو يقترب منها ثم أخرج تيشرت من الدولاب و قال

  

سيف ٠٠ خدى إلبسى ده . عشان نعرف نتكلم


أخدت التيشرت من يده وقالت و هى ترتدى التيشرت 

بقلم٠أروى٠عادل 


إيلا ٠٠ أحنا قولنا كل حاجة . مافيش حاجة تانى نتكلم فيها


سيف ٠٠ لأ  فى حاجات كتير احنا

ما اتكلمناش فيها لسه

إيلا ٠٠ زى ايه ان شاء الله 

سيف ٠٠ زى ايه إللى بينك وبين شريف يخليكى مجبوره توافقى على الجواز منه


إيلا ٠٠ انت لسه بردوا بتلمح ان فى حاجة بينى و بين شريف 


سيف ٠٠ لأنى متأكد أن فى حاجة بينكم على فكرة انا مش قصدى انها حاجة  مش محترمة


التوترت إيلا من كلام سيف لذلك قالت 


إيلا ٠٠ أمال تقصد ايه بان فيه حاجة بينا... يعنى هيكون في ايه بينى و بين شريف


سيف ٠٠ ده إللى عايزة أعرفو دلوقتى  منك


إيلا ٠٠  مافيش حاجة عشان تعرفها.. بعدين مالهوش لازمه الكلام ده دلوقتى  ..و يالا عشان منتأخرش على  المأذون . 


وهنا قرر سيف يستغنى عن  عصبيته و أستخدم  أسلوب أخر مع إيلا. حتى يعلم  ما تخفى عنه


سيف ٠٠ أنا مش رايح فى حته 

إيلا ٠٠ تمام مش مشكله نروح بكره 

سيف ٠٠ لا النهاردة ولا بكرة ولا بعد سنه ولا حتى بعد ١٠٠ سنه


إيلا ٠٠ يعنى إيه انت مش هطلقنى 

سيف ٠٠ لأ طبعآ .. فى حد يطلق مراته حبيبته


فهمت إيلا ما يحاول يفعله سيف لذا قالت


إيلا ٠٠ لعبه جديده بتلعبها عليا  مش كده .. فاكرنى هبله هصدقك


سيف ٠٠ طول عمرك ذكية و بتفهمينى. 


إيلا ٠٠ طالما عارف كده قولى عايز أيه من الاخر


سيف ٠٠ أنتى عارفه أنا عايز ايه..بس مش مشكلة أقول تانى ايه إللى بينك وبين شريف 


إيلا ..قولتلك مافيش جاجة . و كفايه بقى. يا سيف  


سيف ٠٠ طيب  أسمعنى  كويس انا مش هخرج من الأوضة دى ولا الباب هيتفتح غير لما تقوليلى على كل حاجة


إيلا ٠٠ يعنى ايه . انت هتحبسنى فى الأوضة 

سيف ٠٠ بالظبط كده .. عايزه تخلصي منى قوليلى على كل حاجة مش عايزه انتى حره .. و أدى قاعده


ثم استلقى على السرير 


إيلا ٠٠ على فكرة انا هتصل على بابا و هقولو على كل إللى انت بتعملوا معايا ده .. و شوف بقى بابا هيعمل فيك ايه ساعتها


سيف ٠٠  لو  تحبى انا  اتصلك  عليا 

و تقوليله على كل إللى انتى عايزاه 


إيلا ٠ ٠ لأ شكرآ انا هتصل عليه من تليفونى


ظلت تبحث على هاتفها المحمول فى كل ركن فى الغرفة  

بيتما رأه سيف الهاتف بجواره  على الفراش لذلك اخذه لكنه لم يقول لإيلا بل تركها تبحث عن الهاتف

هنا بدأت إيلا تتعصب  ثم قالت


إيلا ٠٠ سيف  انا عايزه أخرج من الأوضة دلوقتى 

سيف ٠٠ شكلك مسمعتش كويس..انا قولت مافيش خروج من الأوضة غير لما تتكلمى


إيلا ٠٠ طيب انا عايزه تليفونى أكيد نسيتوا فى الصالون ممكن اخرج أجيبوا و هرجع تانى


سيف ٠٠ لأ  وعلى ايه ..تليفونك أهو معايا

إيلا٠٠  يعنى انت شايفنى بدور على التليفون و هو معاك و مقولتش ليه


سيف ٠٠ هو أنتى سألتنى عليه وانا مقولتلكيش


إيلا ٠٠ أنتى مستفز على فكرة .. هات التليفون


هنا جائت فى رأس سيف فكر .انه يفتح الرسائل إللى بين إيلا و شريف لعله يعرف ما يدور بينم.... أو يعرف أى شئ .. لذلك قال


سيف ٠٠ افتحى تليفونك

إيلا ٠٠ أفتح تليفونى ليه

سيف ٠٠ افتحى التليفون من غير ولا كلمة


بدأت إيلا تتوتر وقالت

بقلم٠أروى٠عادل 


إيلا ٠٠ انت عايز تليفونى فى أيه

سيف ٠٠ افتحى تليفون . و بعد كده هتعرفى انا عايزو فى ايه


برهبه قالت


آيلا ٠٠ لأ مش هفتحو 


هنا اقتربه إليها سيف مسك أيدها غصب عنها و فتح الهاتف بالبصمة الاصبع

صرخت إيلا و حاولت تاخد منه الهاتف المحمول لكنه دافعها على الفراش و فتح الرسائل  المرسله من شريف 

قرأ سيف كل شئ عن . تهديد و أبتزازه شريف لها .. ايضآ علم ماذا يريد شريف من إيلا .. إلى أن وصل للفيديو كاميرة المراقبة .الذى يوجد فيه إيلا أصدقائها بجوار جثة معاذ


أتسعت عينه بذهول لم يصدق ما ترى عينه  . كانت صدمه قويه هزت كيان سيف و جعلته بفقد النطق مؤقتآ

عدد بعد ثوانى حتى أستوعب سيف  ما رأت عينه

بينما مرت هذه الثوانى كأنها  قرون على إيلا التى كانت تنظر بخوف رهيب من القادم  .ثم قالت 


#رواية٠أحببت٠أخى

#الكاتبة٠أروى٠عادل 

#الفصل٠الثامن٠عشر

اتسعت عينه بدهشه لم يصدق ما ترى عينه. كانت صدمه قوية هزت كيان سيف و جعلته يفقد النطق موقتآ . عدد بعد ثوانى حتى أستوعب ما رأت عينه 

مرت هذه الثوانى كأنها قرونا على إيلا و هى تنظر له بخوف رهيب من القادم .. ثم قالت 


إيلا ٠٠ سيف . الموضوع مش كده . انا هفهمك


بغضب عارم و صوت صارم و قوى صرخ فيها سيف وهو يقول


سيف ٠٠ كل مره بتورطتى نفسك فى مصيبه أكبر من إللى قبلها . لكن المره دى قتل انتى فاهمه يعنى ايه قتل . انتى ايه 


بينما كانت إيلا مرتعبه وهى تتوسل لسيف ان يسمعها. 

بقلم٠أروى٠عادل 


إيلا ٠٠ لأ واللهى الموضوع مش زى ما انت فاهم طيب أدينى فرصه أفهمك


سيف ٠٠ تفهمينى ايه ما كل حاجة وضحها و شرحه نفسها .. مش محتاجة فهم.


إيلا ٠٠ و الله العظيم انا معملتش حاجة


سيف ٠٠ وفرى كلامك فى النيابة 


إيلا ٠٠ سيف أسمعنى لو كنت ليا خاطر عندك انا مقتلتهوش 


سيف ٠٠ و وجودك جانب الجثة انتى و صحابك ايه كنتوا بتاخدوا سلفى مع الجثة 


إيلا ٠٠ انا عارفه ان وجدنا فى المكان إللى فيه الجثة كان غلط مننا .. بس والله مش احنا إللى قتلنا معاذ .بالعكس انا حاولت اساعدو و طلبت الإسعاف و اتصلت كمان بالبوليس


سيف ٠٠ انتى تعرفى معاذ منين بقى انطقى 


إيلا ٠٠ والله معرفوا.. ولا عمرى شوفتوا قبل اليوم إللى اتقتل فيه


سيف ٠٠ و عوامة مشبوها زى دى كنتى بتعملى فيها ايه


سكتت إيلا لا تعرف كيف تقول له ماذا كانت تفعل هناك  لأنها تعلم انه سوف يغصب و يثور عليها اكثر


سيف ٠٠ هتنطقى و تخلصينى ولا هتفضلى ساكته كتير


بأرتباك قالت 


إيلا ٠٠ طيب انا هحكيلك على كل حاجة .. بس بالله عليك تفهمنى انا عملت كده ليه


سيف ٠٠ من غير زفت مقدمات انطقى على طول 


إيلا ٠٠ حاضر .. الحوار كله بدء لما رقية جات و قالتلى ان فى واحد ضحك على ريهام أختها أخد منها صور ليها بعد كده بقى يهددها بصورها أما توافق على طلباته أو يفضحها بصورها 


ثم حكت إيلا باقى القصة لسيف بالتفصيل 

بعد ما سمع سيف القصة أنفعل عليها وهو يقول بغضب 

بقلم٠أروى٠عادل 


سيف ٠٠ الله يخربيتك. إللى يخربيتك انتى ايه مغناطيس بجذب المصايب له ايه إللى انتى عملتي ده عامله عصابه انتى و أصحاب .تخططوا وتدخلوا العوامة و تخدروا رامى.. بعد كل ده مين هيصدق انكم مالكوش علاقه بقتل معاذ 


إيلا ٠٠والله انا كان كل قصدى خير..

انى أساعد أخت رقية و انقذها من الفضيحه


سيف ٠٠ و انتى مالك. انتى مالك  


إيلا ٠٠ رقيه جات و اترجتنى اساعد أختها كنت عايزنى أقول لها ايه يعنى


سيف ٠٠ وانتى مالك .هو انتى منظمة حقوق المرأة. 


إيلا ٠٠ يعنى كنت عايزنى أسيب شريف يستغل البنت و يبتزها دى لسه عيله مكملتش.  ١٨ سنه


رد بسخريه لا تخلو من العصبيه


سيف ٠٠ لأ و تيجى . طبعآ روح الشهامة

و الجدعنا حضرت عليكى .مش كده


إيلا ٠٠ من غير تريقه لو سمحت انا فعلآ ساعدتها .. و ساعدة بنات كتير كان شريف أخد ليهم صور بيبتزهم بيها على لاب توب


سيف ٠٠ بس ساعدتيهم و ورطتى نفسك مش كده. دلوقتى قوليلى من فيهم  هيساعدك. و شريف بيبتزك انتى دلوقتى 


إيلا ٠٠ يعنى انا كنت أعرف منين أن كل ده هيحصل . هو حظى كده أعمل آيه


سيف ٠٠ الحظ مالهوش دعوة... دماغك

و تفكيرك الغبى هو إللى هوديكى فى داهية


إيلا ٠٠ احنا ماكنش عندنا حل تانى غير اننا نمسح الصور من على الاب توب و من على تليفون شريف


سيف ٠٠ لأ كان في كذا حل تانى .. كان ممكن تبلغى مباحث الإنترنت. أو كنتى جيتى و حكتيلى. انا كنت عرفت أتصرف ازاى مع شريف. لكن أنتى و بكل سهوله حطيتى رقبتك تحت سكينة شريف ..

و خليتى يأمر و يتحكم فيكى .. خلاص ما انتى بقيتى تحت رحمته دلوقتى


وهنا بدأت فى البكاء من جديد و هى تقول 

بقلم٠أروى٠عادل 


إيلا ٠٠ أنت مش هتساعدنى. 

سيف ٠٠ لأول مره فى حياتى أحس انى عاجز و متكتف مش عارف أعمل ايه .. اعمل واجبى كظابط شرطة .. ولا اعمل واجبى اتجاهك 


إيلا ٠٠ اعمل إللى انت شايفوا صح و اللى  يريح ضميرك وانا راضيه بيه


جلس سيف لمدة نص ساعة صامت وهو يفكر فيما سيفعله ثم قال


سيف ٠٠ اتصلى على العصابة بتاعتك . خليهم يجوا هنا حالآ

إيلا٠٠ تقصد مين

سيف ٠٠ فى غيرهم صحابك 

إيلا٠٠ انت عايز منهم ايه

سيف ٠٠ متخافيش مش هاكلهم 

إيلا ٠٠ مش قصدى بس

سيف ٠٠ خلاص بقى . انا هتكلم معاها بس


قامت إيلا بأتصال بأصدقائها و طلبت منهم الحضور الفيلا  بسرعة 

أيضآ سيف اتصل بجاسر و حازم و طلب منهم الحضور فورآ للفيلا


************************************

فى المساء


لقد حله المساء 

بدؤوا الاصدقاء فى الوفود


جاسر ٠٠ فى ايه يا سيف انت مجمعنا ليه

سيف ٠٠ أنا جيبك هنا عشان انت أخو ميرنا و عايزك كمان تنسى انك ظابط


جاسر ٠٠ فى ايه هى ميرنا عملت حاجة 

سيف ٠٠ مش ميرنا بس 

حازم ٠٠ تقصد إيه ملك كمان 

سيف ٠٠ الاربعه

جاسر ٠٠ عملوا ايه . اتكلم بسرعة قلقتنى 

سيف ٠٠ الاول شوف الرسايل دى . الرسايل دى باعتها شريف لإيلا ..

حازم ٠٠ رسايل ايه دى 

سيف ٠٠ بس شوفها الاول


بعد ما شاهدوا الرسايل و الفيديو طبعآ كانت صدمة للجميع جاسر انفعل على ميرنا و كان سوف يصفعها لولا تدخل سيف 

أما حازم كان يبدو هادى . كأنه يعرف الموضوع من قبل لذلك قال سيف

بقلم٠أروى٠عادل 


سيف ٠٠ حازم انا شايفك هادى انت كنت تعرف حاجة عن الموضوع ده


حازم ٠٠ بصراحه أه رقية حكيتلى 


سيف قال بأستغراب


سيف ٠٠ رقية هى إللى قالتلك


حازم٠٠ اه . انا كنت عايز اتقدم للرقيه . لم اتكلمت معاها قالتلى انها عندها مشاكل .لم طلبت منها تقولى ايه هى المشاكل دى قالتلى على كل حاجة . كمان ورتنى الفيديو .. بس انا لسه عارف الموضوع ده امبارح بس 


جاسر ٠٠ طيب ممكن افهم انا كمان 


هنا حكى سيف القصة كاملة الجاسر


هنا قالت إيلا بصوت واطى للرقيه 


إيلا ٠٠ يا سوسه ليكى حساب عندى بعدين

رقيه ٠٠ هو ده وقته يا إيلا 

ملك ٠٠ يعنى انتى هتبقى مرات أخويا

ميرنا ٠٠ أحنا هنتنفخ هنا و انتم فرحانين 


لاحظ سيف حديث فتيات مع بعض  لذلك قال


سيف ٠٠ أنتوا بتودودوا على ايه دلوقتى.. انتو مش حاسين بالمصيبة إللى حطيتوا نفسكم فيها


إيلا ٠٠ أحنا مش بنتودود ولا حاجة


جاسر ٠٠ طيب أحنا هنعمل ايه دلوقتى فى المصيبة دى . انا شايف انهم يسلموا نفسهم و يقول كل إللى يعرفوا .


ميرنا ٠٠ لأ بالله عليك يا جاسر انا مش هستحمل ادخل السجن

رقية ٠٠ حازم انت محامى فى أمل لو روحنا و اعترفنا باللى حصل اننا مش ندخل السجن


حازم٠٠ للأسف لا. هتفضلوا محبوسين لحد ما يظهر القاتل . 


سيف ٠٠ أسمع يا جاسر انا فكرت زيك فى الاول بس غيرت رأيي لازم الأول نعرف مين البنت إللى قتلت معاذ بعد كده البنات تروح تعترف باللى حصل


جاسر ٠٠ طيب انتوا كلكم شوفتوا البنت إللى قتلت معاذ


الفتيات  ردوا فى نفس واحد.


الفتيات ٠٠ إيلا بس إللى شافتها

سيف ٠٠ أنا عايزه أعرف مين فيكم صاحبة فكرة دخول العوامة

الفتيات ٠٠ إيلا 

حازم ٠٠ وفكرة انكم تخدروا رامى

الفتيات ٠٠ إيلا 


هنا نظر سيف لإيلا ثم قال

بقلم٠أروى٠عادل 


سيف ٠٠ هو كل حاجة إيلا ايه دماغك دى سم . المصايب كلها طالعه منك انتى وبس


قبل ما ترد إيلا قالوا الأصدقاء


ملك ٠٠ أحنا كلنا مع بعض فى الحوار ده 


رقية٠٠ صحيح إيلا هى إللى اقترحت ازاى ندخل العوامة. و تخدير رامى. بس لولا أن إيلا ساعدتنى عشان اخلص اختى من شريف .. يمكن كنت زمانى دلوقتى قتلت شريف


ميرنا ٠٠ احنا كلنا كنا مع بعض محدتش عمل حاجة غصب عنه احنا كنا بنساعد صاحبتنا إللى فى محنه 


سيف ٠٠ عجبنى ارتبطكم ببعض اوى 

و بفكر أسيبكم تشرفوا فى الحبس مع بعض انتم الأربعة عشان أرتبطكم ده يقوى أكتر تبقوا أصحاب تخشيبة واحده 


إيلا ٠٠ لأ لأ حبس ايه احنا بنكره بعض اصلآ مش صح يا بنات 

ملك ٠٠ آه. ده انا بفكر معرفهمش تانى

رقية ٠٠ وانا زيك بالظبط

ميرنا٠٠ اه صح . بس بلاش الحبس و النبى 


برغم الموقف كان جد و خطير و لا يحتمل الهزار والجميع أعصابه مشدودة الا انا سيف أبتسم على طريقة كلام الاصدقاء العفويه المضحكة 

هنا قال جاسر


جاسر٠٠ انت بتضحك عل. ايه دلوقتى . دول بيهزروا ولا فى دماغهم حاجة


حازم ٠٠ اهدى يا جاسر ٠٠ و براحه عليهم . أكيد همآ فيهم إللى مكفيهم. 


جاسر ٠٠ انا مش شايف غير أربع بنات مستهترين وقعو نفسهم فى مصيبة 

يا عالم هيخرجوا منها ولا لأ


إيلا ٠٠ أحنا مش مستهترين على فكرة . أحنا كنا بنساعد بنت تحافظ على. عرضها و شرفها ..ممكن يكون حظنا كان وحش . و ان جريمة القتل حصلت فى نفس الوقت إللى هنا كنا موجودين فى العوامة بس احنا مش ندمانين على فكره نفسها


ملك٠٠ ومن الاخر كده لو تقدر تساعدنا تمام .احنا هنكون متشكرين ليك .. مش هتقدر بردوا تمام . أتفضل امشى و كأنك مسمعتش حاجة


سيف ٠٠ قولتوا إللى عندكم . ولا لسه فى حاجة تانيه

إيلا ٠٠ مافيش 

سيف ٠٠  طيب ممكن ماسمعش نفس واحده فيكم... لحد ما افكر فى حل للمصيبتكم

جاسر ٠٠ إيلا أول حاجة هى البنت إللى شوفتيها جانب جثة شريف و ماسكه السكينة شكلها ايه. او شوفتيها قبل كده ولا لاء


إيلا ٠٠ دى أول مره أشوفها. كانت طول رقية بالظبط 

رقيه ٠٠ بس متقوليش انها طولى

إيلا ٠٠ وفى جسمها زى  ميرنا 

ميرنا ٠٠ وانا مالى انا كمان

إيلا ٠٠ و شعرها 

ملك ٠٠ اوعى تقولى زى شعر ملك


كلامهم استفز سيف لذلك قال

بقلم٠أروى٠عادل 


سيف ٠٠ اقسم بالله لو واحده فيكم اتكلمت تانى لأكون انا إللى هبلغ فيكم بنفسى


إيلا ٠٠ طيب وانا مالى همآ إللى بيتكلموا


حازم ٠٠ اتكلمى يا إيلا من غير ما تشبهى بحد

إيلا ٠٠ حاضر .. كانت بشرتها خمرى شعرها كان أصفر . أو مصبوغ أصفر


سيف ٠٠ انتى عرفتى منين ان شعرها مصبوغ اصفر

إيلا ٠٠ أحنا البنات بنعرف ان كان الشعر طبيعى او مصبوغ 

سيف ٠٠ آه تمام ٠٠ طيب انتى قولتى انها رمت السكينة من أيدها أول ما شافتك


إيلا ٠٠ آه حصل

جاسر ٠٠ يعنى السكينة كانت موجوده . 

إيلا ٠٠ آه كانت موجوده جانب الجثة

سيف٠٠ حد فيكم شاف السكينة ولا إيلا بس


ملك٠٠ كلنا شوفنها .. 

سيف ٠٠ يعنى لما مشيتوا كانت السكينة موجوده

رقيه ٠٠ آه كانت موجودة

جاسر ٠٠ أحنا لما وصلنا لمكان الحادث كان لسه معاذ عايش . طيب هو ماقالش ليكم حاجة


ميرنا ٠٠ إيلا الوحيدة فينا إللى قدرة تقرب على الحثة ساعتها مسكها معاذ من أيدها .بس معرفش قال ايه


سيف ٠٠ هو ما قالش اي حاجة ساعة ما قربتى له


إيلا ٠٠ وقتها انا خوفت و كلنا صراخنا و مقدرتش اسمع بيقول ايه.. بعد كده إخدت تليفونه واتصلت على الإسعاف و البوليس و خرجنا من العوامة 


سيف٠٠ بعد ما خرجتوا من العوامة مشيتوا على طول


ميرنا٠٠ لأ وقفنا بالعربية شويه

جاسر ٠٠ فى حد دخل 

إيلا ٠٠ شريف دخل .. عزة إللى كانت معانا هى إللى عرفت العربيه بتاعت شريف 


سيف ٠٠ كده بقى مفهوم .. شريف دخل و اتفرج على فيديو كاميرة المرقبه و عرف مين القاتل . و قص الفيديو .و بعت ليكم الجزء إللى انتم موجودين فيه جانب جثة معاذ .. كمان أخد التليفون معاذ و السكين


حازم ٠٠ طيب اخد التليفون ليه 

ملك ٠٠ عشان عليه بصمات إيلا لانها اتصلت من تليفون معاذ بالأسعاف 


جاسر ٠٠ طيب ليه يعمل كده

ميرنا ٠٠ شريف من فترة و هو معجب بإيلا 


قطعت إيلا عبارتها وهى تعرف ان ما ستقوله سوف يضايق سيف


إيلا ٠٠ اسكتى انتى بتقولى إيه 


حينها رمق سيف أيلا بنظره حاده ثم قال


سيف ٠٠ ممكن اسكتى و تخليها تتكلم 


ميرنا ٠٠ شريف فى مره و احنا فى النادى كان بيحاول يتكلم مع إيلا. وهى شتمته و بهدلته قدام النادى كله


نظر سيف لإيلا وقال

بقلم٠أروى٠عادل 


سيف٠٠ وانا معرفش حاجة

إيلا ٠٠ الموضوع قديمة و بعدين هو كل واحده عكسنى هجى أقولك عليه


سيف ٠٠لا واللهى. يعنى انتى بتتعكسى ومين بقى إللى بيعكسك


إيلا ٠٠ ناس معرفهاش عادى يا سيف ما كل البنات بتتعكس


سيف ٠٠ وانا مالى بكل البنات انا ليا دعوة بيكى انتى بس


حازم ٠٠ هو فيه بالظبط انتو مجانين سيبتم الموضوع الأساسى بتتكلموا فى إيه


سيف ٠٠ خلاص كملوا .. انتى هنبقى نتكلم بعدين على موضوع المعاكس دى 


هنا قالت ميرنا لإيلا بصوت واطى


ميرنا ٠٠ هو فى ايه أخوكى بيغير عليكى ولا ايه

إيلا ٠٠ اخرسى دلوقتى


جاسر ٠٠ أحنا وصلنا لحاد فين 

ملك٠٠ ان شريف كان معجب بإيلا من الأول 

جاسر٠٠ أه .. يعنى معناه كده ان شريف أخد التليفون بعد ما شاف الفيديو عشان يبتز إيلا


سيف ٠٠ أيوه جاتله على طبق من دهب طبعآ..


جاسر٠٠ بس إللى مش مفهوم ليه اخد السكينة .. وليه نكر ان في كاميرة مراقبه


سيف ٠٠ هو مش عايز نعرف مين القاتل لحاجة من أتنين أما مش عايز القاتل يتعرف عشان يقدر يستغل البنات براحته ..أما بيحمى شخصية القاتل

ده معناه ان القاتل قريب منه.او حتى يعرفه 


إيلا ٠٠ يعنى شريف عارف مين إللى قتلت معاذ و بيحميها .كمان.. طيب مين دى 

من هى البنت التى يحميها شريف

ما الخطة التى سيقوم بها سيف لأقاع بشريف

هل سيكتشف سيف الحقيقة قبل إتمام خطوبة شريف على إيلا أم لا


#رواية٠أحببت٠أخى

#الكاتبة٠أروى٠عادل

#الفصل٠التاسع٠عشر


إيلا ٠٠ يعنى شريف عارف مين إللى قتلت معاذ .و بيحميها كمان .. طيب مين دى 


جاسر ٠٠ ممكن تكون واحده من اللى مصاحبهم شريف 


إيلا ٠٠ بس شريف ده واحد واطى أكيد مش هيهتم يحمى واحده مصاحبها 


سيف ٠٠ صح يبقى ندور على واحد من قرايب. أو معارف شريف. و نشوف واحده فيهم فيها نفس المواصفات القاتله إللى قالت إيلا عنها  


جاسر ٠٠ لازم نعيد الحقيق من البداية تانى

سيف ٠٠ أنا هطلب أرجع أمسك القضية معاك

حازم ٠٠ أنا هدرس القضية كمحامى و أشوف أعرف اخرجهم منها ازاى


سيف ٠٠ لازم أى رسالة يبعتها شريف لأى واحده فيكم تبلغنى بيها على طول مفهوم


كان شريف بالفعل بعت رسالة لإيلا . ولان إيلا تعرف ان محتوى الرسالة سوف يغضب سيف قالت بتوتر وخوف

بقلم٠أروى٠عادل 


إيلا٠٠ هو بعت ليا رسالة 

سيف ٠٠ امتى

إيلا ٠٠ من شويه

سيف ٠٠ شوية دى تطلع أد ايه

إيلا ٠٠ من حولى ساعتين 

سيف ٠٠ ولسه جايه تقوليلى دلوقتى 

إيلا ٠٠ أنا قولت ان رسالة مش مهمه


سيف ٠٠ أنا إللى أقول أن كانت مهمه أو لأ . فبلاش تشغلى دماغك إللى هتودينا فى داهيه دى 


إيلا ٠٠ فى ايه يا سيف انت بتكلمنى كده ليه


تجاهل سيف كلامها و قال


سيف ٠٠ ورينى الرسالة 


أخذ سيف الهاتف و قرأ التى كانت

(نص الرسالة)

أخوكى طلع واحد متخلف و رجعى. بس مش مشكلة عشانك انتى استحمل أى حد..... تعرفى انى بدأت اتعلق بيكى

و افكر فيكى كتير بس ده مش فى مصلحتك. لانى خلاص مش قادر اصبر عليكى أكتر من كده .. وكل حته فى جسمى بقيت عايزاكى و هتجنن عليكى.. 

ايه مش هتردى كعادة.. انا زهقت من قلة ردك.... ردى أحسن ما تخلينى أعمل حاجة تأذيكى 

( إنتهت الرسالة)

بقلم٠أروى٠عادل 


قرأ سيف الرسالة بصمت ثم نظر إلى إيلا بغضب شديد و كانت نار الغير داخله ننهش وغصبه عدا الحدود لدرجة انه لو انطلق نيران غضبه سوف تأكل الاخضر و اليابس ..ثم قامه بكسر هاتف إيلا بعد ما القى  الهاتف المحمول على الأرض بقوه ..ثم صرخ بغضب فى إيلا وقال


سيف ٠٠ عجبك كده ياريت تكونى مرتاحه دلوقتي 


أنتفضت إيلا من صراخ سيف لها.. لكنها لم تنطق بكلمة لكنها شعرت بضيق من معاملة سيف القاسيه لها أمام الجميع


جاسر٠٠ فيها ايه الرسالة دى خليتك متعصب كده

سيف ٠٠ ولا حاجة . مافيهاش ولا حاجة تمام ياريت نرجع للموضوعنا 


فهم جاسر ما هو محتوى الرسالة من رد فعل سيف . وأيضآ ملك لان الاثنين فقط يعلموا بحب سيف و إيلا

أما الباقى مستغربين من رد فعل سيف المبالغ فيه. و الغير مبرر بالنسبالهم


جازم ٠٠ صحيح نرجع لموضوعنا 

سيف ٠٠ أه فى حاجة أهم من ده كله لازم نعملها

جاسر ٠٠ أيه هى

سيف ٠٠ لازم نثبت أن كان فيه كاميرات مراقبه فى العوامة . 

إيلا ٠٠ مش في شركات هى إللى بتكون مسؤوله عن تركيب الكاميرات دى ممكن نسأل و نعرف مين الشركة إللى ركبت الكاميرات فى العوامة 


سيف ٠٠ غريبه ما انتى بتفهمى أهو

و دماغك شغاله .آمال ليه ماشغلتيش دماغك من الأول ماكانش ده  بقى حالك دلوقتى 


إيلا ٠٠ ما كفايه بقى تقطيم و تجريح فيا .انت فاكر ايه أنى مبسوطه

و سعيدة باللى انا فيها.. لأ على فكرة .. اللى بيحصل معايا ده كتير عليا انا من يوم قتل معاذ و انا حياتى كلها بتنهار قدامى لا انا عارفه انام ولا أكل و لا حتى عارفه أعيش .. و انت كل همك انك تطلعنى واحده غبيه و متهورة و تصرفاتها كلها غلط 


سيف ٠٠ هو ده إللى فهمتى من كل إللى حصل

إيلا ٠٠ هو ده إللى فهمتوا من أفعالك تصرفاتك معايا .. وقولك انا هيرحك من وشى خالص


قالت ما قالته ثم ركضت  لغرفتها هنا قالت رقية


رقيه٠٠ على فكرة إيلا مالهاش دعوة انا السبب فى كل إللى حصل لو عايز تلوم حد لومنى انا


ملك ٠٠ أنا طالعه أشوف إيلا 

ميرنا ٠٠ أنا جايه معاكى

رقيه ٠٠ و انا كمان


بعد ما غادروا البنات قال حازم


حازم ٠٠ انت ليه اتعملت مع إيلا كده 

سيف ٠٠ ياريت محدتش يدخل فى الحوار ده


حازم ٠٠ هو فى ايه انت تغلط مش عايز حد يقولك انت غلطان بعدين قولى لو مايا أختك كانت فى نفس الموقف إيلا ٠ كنت هتتعامل معاها زى ما اتعاملت مع إيلا دلوقتى. سيف صحيح هى مش أختك الحقيقية بس انتو اتربيتوا مع بعض زى الاخوات يعنى إيلا تعتبر أختك 


اتعصب سيف وقال بدون تفكير


سيف ٠٠ لأ مش أختى .مش أختى .. إيلا مراتى 


ثم سكت فجأه عندما نطق كلمة مراتى

بقلم٠أروى٠عادل 


حازم ٠٠ انت سكت كمل انت قولت . مراتك مش كده

جاسر ٠٠ حازم سيف يقصد 

حازم ٠٠ استنا انت .. سيف انت اتجوزت إيلا

سيف ٠٠ أيوه اتجوزتها 

حازم ٠٠ بس دى تعتبر أختك 

سيف ٠٠ لو كانت أختى ماكنتش اتجوزتها 

حازم ٠٠ طيب و مروان انت عارف انه بحب......


هنا قطع سيف عبارته و قال 


سيف ٠٠ ياريت بلاش تكمل 

حازم ٠٠ بتغير عليها ده حب بقى.. طيب مش المفروض كنت قولت لمروان صاحبك انك متجوز البنت إللى بيحبها


سيف ٠٠ بردوا بتقولها تانى .. انت خلاص مابتفهمش 

جاسر ٠٠ فى ايه يا جماعه انتو هتتخنقوا 

حازم ٠٠ يعنى انت عجبك إللى عملوا صاحبك يتجوز إيلا وهو عارف ان مروان..... 


قطع سيف عبارته وقال بصرامه و حزم


سيف ٠٠ حازم أوعى تنطق كلمة انه بيحبها تانى انت فاهم


جاسر ٠٠ اهدى يا سيف .. وانت يا حازم لازم تفهم الأول ظروف جواز سيف من إيلا كانت أيه الأول و بعد كده ابقى أحكم على سيف


حازم ٠٠ ده معناه انك انت كمان عارف ..

و مين كمان كان يعرف 

سيف ٠٠ انت ليه محسسنى انى أرتكبت جريمة بجوازى من إيلا

حازم ٠٠ لأ مش جريمة بس انت خونت صاحبك و أخدة منه إيلا


سيف ٠٠ إيلا عمرها ما كانت مع مروان عشان انا أخدها منه .. بعدين انا و إيلا بنحب بعض 


حازم٠٠ امتى حصل جواز و حب ده 

مش دى إيلا إللى كنت بتقول عليها مشكلة حياتك


جاسر٠٠ حازم الموضوع محتاج شرح أقعد ونتكلم براحه و أفهمك


حازم ٠٠ أنا ماشى و مش عايزه افهم  حاجة

جاسر ٠٠ أستنا بس يا حازم


لم يرد حازم على أحد . وغادر بسرعة لذا قال

بقلم٠أروى٠عادل 


سيف ٠٠ خلى يمشى 

جاسر ٠٠ مالك النهارده . عمال تزعل الكل منك الأول إيلا و بعدين حازم 


سيف ٠٠ سيبك من حازم انا هبقى اتكلم معاه بعدين المهم دلوقتى أيلا تفتكر أنى ذوتها معاها


جاسر ٠٠ ذوتها بس ده انت خلتها نيله خالص معاها

سيف ٠٠ اكيد زعلت منى قوى 

جاسر ٠٠ زعلت بس أدى دقنى لو بصت فى وشك تانى

سيف ٠٠ أنا مش عارف ايه إللى جرالى بعد ما قرأت رسالة شريف


جاسر ٠٠ كان فيها أيه الرساله دى

سيف ٠٠ مالكش دعوة ياريت ما تجيبش سيرة الرسالة دى تانى


جاسر ٠٠ أد كده اللى مكتوب في الرسالة دايقك

سيف٠٠ جاسر انا قولتلك ايه 

جاسر ٠٠ خلاص خلاص . طيب انا همشى دلوقتى 

سيف ٠٠ أه . أوعى تنسى تسأل عن شركة إللى ركبت الكاميرات فى العوامة


جاسر ٠٠ تمام بس الموضوع هياخد وقت لحد ما نعرف مين الشركة إللى ركبت الكاميرات 


سيف .. ولا وقت ولا حاجة. خلاص سيب الموضوع ده عليا و انت شوف موضوع البنت


جاسر ٠٠ تمام أتفقنا .. طيب خلى سعاد تنادى على ميرنا عشان نروح 


غادر جاسر و شقيقته ميرنا و بعد ساعة غادرة ملك و رقية ..

حينها جلست إيلا وحيده حزينه بغرفتها

ثم سمعت إيلا صوت سيارة سيف هو أيضآ غادر الفيلا لم يكلف نفسه عناء أرضائها بعد ما قامه بتوبيخها أمام ألجميع

و ظلت إيلا لواحدها تبكى إلى ما وصلت إليه الأمور بينها وبين سيف و تتذكر كل كلمة قال لها سيف

لم يغيب سيف فى الخارج أكثر من ساعة 

بقلم٠أروى٠عادل 

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

فى غرفة إيلا


بصوت مبحوح من البكاء قالت


قالت أيلا عندما سمعت من يطرق على الباب ظنت أنها سعاد


إيلا ٠٠ سيبنى دلوقتى يا سعاد انا مش هتعشا

سيف ٠٠ أنا سيف يا إيلا افتحى

إيلا ٠٠ عايز إيه تانى منى .. أيه فى حاجة لسه مقولتهاش جاى تقولها دلوقتى 


سيف ٠٠ طيب افتحى نتكلم

إيلا ٠٠ انا مش عايزه أتكلم معاك تانى .. لو سمحت مالكش دعوة بيا تانى 


سيف ٠٠ لدرجدى زعلانه منى 

إيلا ٠٠ الزعل كلمة قليله جدآ باللى انا حاسه بيه دلوقتى انا مقهوره منك . ومش عايزه أشوف وشك تانى فاهمه


سيف ٠٠ بس انا مش همشى من قدام أوضتك غير ما تفتحى الباب نتكلم 


إيلا٠٠براحتك خليك وقف عندك لم تتعب ابقى أمشى

سيف ٠٠ أهون عليكى تسبينى كده 

إيلا ٠٠ زى ما انا هونت عليك تبهدلنى قدام الكل


سيف ٠٠ أنا أسف . انا عارف أنى ذوتها بس أعمل ايه بحبك و بغير عليكى مستحملتش أشوف الكلام إللى فى الرسالة 


فتحت إيلا الباب و هى تقول


إيلا ٠٠ أنا عشان كده ماكنتش عايزاك تشوف الرسالة بس انت إللى صممة تشوف الرسالة 


أقتربه منها سيف و هو يمسح بقايا دموعها من على خديها و يقول 

بقلم٠أروى٠عادل 


سيف ٠٠ لو تعرفى أد ايه الدموع دى بتقطعنى من جوايا . ماكنتيش نزلى ولا دمعة من عينك تانى 


إيلا ٠٠ أنا مش قادرة أفهمك انت أزاى بتقدر تتحول من أنسان قاسى و عصبي إلى واحد لطيف وحنين


سيف ٠٠ مجنون بقى تعملى أيه تصيبك تحبى واحد مجنون 

إيلا ٠٠ مين قالك انى بحبك

سيف ٠٠ وانتى تقدرى متحبنيش أصلآ

إيلا ٠٠ ياسلام ايه الثقه دى 

سيف ٠٠ أنا واثق و متأكد من حبك حتى لو انتى لحد دلوقتى مقولتيش انك بتحبينى


إيلا ٠٠ برغم انك عارف متأكد أنى بحبك كنت مصمم انى اتجوز شريف خلال ست شهور . لأ وكمان كنت عايز تعمل فرحك على چودى هانم مع فرحى يا سلام ايه الحب ده


سيف ٠٠ ما بلاش نتكلم فى الماضى و نعتب بعض 

إيلا ٠٠ لأ معلش انا كنت عايزه أعرف انت كنت بتفكر ازاى ساعتها 


سيف ٠٠ أنا كنت عارف متأكد انك مش عايزه شريف بس مش عارف انتى وافقتى عليه ليه .. حاولت أدايقك

أو أنرفزك عشان تطلعى إللى جواكى


إيلا ٠٠ يعنى انتى مش هتتجوز چودى


سيف ٠٠ هو فى راجل عاقل يتجوزك 

و يرجع يتجوز تانى أنتى كفايه عليا أوى أنا معنديش غير عقل واحد. و مش مستعد أخسرو


قالت بدلع غير متوقع منها


إيلا ٠٠ يعنى أنت ليا لوحدى انا وبس


سيف ٠٠ أنا أساسآ طول عمرى ليكى أنتى لوحدك

إيلا٠٠ يعنى مش هتزعلنى تانى

سيف ٠٠ طبعآ لأ انا أساسآ مقدرش اشوفك زعلانه


ثم أقتربت منه وهى تلعب بأزرار قميصه وقالت بدلع اكثر أفقده ما تبقى من عقله


إيلا٠٠طيب أحلف ان دى تكون إخر مره تزعلنى فيها 


حينها بلع ريقه سيف وهو يقول


سيف ٠٠ إيلا انتى بتعملى ايه... 

ايه الطريقة إللى بتتكلمى بيها دى


إيلا ٠٠ أيه مش عاجبك طريقة كلامى


قال سيف بأرتباك من اقتراب إيلا 


سيف ٠٠ لأ عجبنى .. قصدى مش عجبنى . إيلا بقولك ايه أهدى أهدى عليا شويه بالله عليكى.. انا مش هستحمل حركاتك دى


أما إيلا كانت تكتم ضحكتها. هى كانت تعلم ما يشعر بيه سيف من أقترابها منه لكن ذلك كان نوع من عقاب إيلا له.. ثم قالت هى مازالت تلعب بأزرار قميصه


إيلا ٠٠ هو انا عملت حاجة 

سيف ٠٠ أنتى ظالمة على فكرة

إيلا٠٠ كل ده ليه بس

سيف٠٠ ايلا كفايه بقى متلعبيش بأعصابى .. عشان اقسم بالله انا خلاص فاضلى ثانية .. هتبقى مراتى بجد


شعرت أيلا بأحراج من كلام سيف لذلك ابتعدت عنه بسرعة.. لكنه امسكها من ذراعها و قال


سيف ٠٠ تعالى هنا رايحه فين هو انا هسيبك النهاردة


فهمت ماذا يقصد سيف .فجأه انقلب السحر على الساحر بدل ما كانت إيلا هى من تلعب بأعصاب سيف أصبح سيف هو من يلعب بأعصابها لذلك قالت أيلا بأرتباك


إيلا ٠٠ سيف سيبنى .. على فكره ماينفعش كده سيف انت بتبصلى كده ليه 


كل نظرات سيف كانت تركز على شفايفها كأنه يبتظر الوقت المناسب لأنقضاض عليهم 


سيف ٠٠ مش انتى لعبتى بالنار يبقى لازم تستحملى لسعتها 


إيلا ٠٠ أنا اسفه مش عمل كده تانى بس سيبنى 

سيف ٠٠ مش قبل ما أخد عقابى منك 


هنا أخد شفتيها فى قبله طويله كلها رغبه و شوق 

ثم توالت القبلات بينهم . حتى بدء سيف يتجرئ أكثر و يطلب المزيد إلى أن أبتعدت أيلا فجأة و هى تبتلع ريقها حينها قال سيف


سيف ٠٠ مالك بعدتى عنى ليه

إيلا ٠٠ عشان إللى أحنا بنعملوا غلط 

سيف ٠٠ لأ مش غلط .. انتى مراتى حلالى

إيلا ٠٠ بس مش بطريقة دى . 

سيف ٠٠ أمال بأي طريقة 

إيلا ٠٠ لما ألبس الفستان الابيض و تعملى فرح ساعتها هكون مراتك بجد

سيف ٠٠ على فكرة انتى مراتك من غير فستان ولا فرح برغم كده أنا هعملك إللى انتى عايزاه ساعتها و حياة أمى و أمك ما هرحمك 


إيلا ٠٠ انت قليل الأدب 


هنا اعطاها سيف عليه وقال.

بقلم٠أروى٠عادل 


سيف ٠٠ عارف .. خدى 

إيلا٠٠ ايه ده 

سيف ٠٠ تليفون جديد بدل إللى كسرتو. على فكرة ده أحدث كتير من إللى كان معاكى


إيلا ٠٠ أيه ده بجد . بس جيبته امتى . اه عشان كده خرجت و رجعت على طول


سيف ٠٠ أه . على فكره انا جبتلك معاه شريحه جديده


إيلا ٠٠ ليه ما انا معايا الخط بتاعى

سيف ٠٠ لأ أرمى اللى معاكى..و استعملى الخط الجديد


إيلا ٠٠ عشان شريف مش كده

سيف ٠٠ فكرتينى ليه بالزفت ده 

إيلا ٠٠ سورى 


¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤


بعد مرور يومين 

فى النيابة


سيف ٠٠ عرفت حاجة عن البنت 


جاسر ٠٠ مافيش بنت بالاوصاف إللى قالتها إيلا فى محيط شريف .. وانت عملت أيه عرفت مين الشركة إللى ركبت الكاميرات فى العوامة 


سيف ٠٠ أه عرفتها بس رافضين يتكلموا غير بشكل رسمى


جاسر٠٠ تمام نبعت لهم جواب إستدعاء للنيابة


سيف ٠٠ كده نقدر نبعت أستدعاء لشريف و رامى كمان البواب الراجل ده يعرف حاجة مش عايز يتكلم

#رواية٠أحببت٠أخى

#الكاتبة٠أروى٠عادل 

#الفصل٠العشرون

سيف ٠٠ كده نقدر نبعت أستدعاء للنيابة لشريف و رامى. و كمان للبواب الراجل ده يعرف حاجة مش عايز يتكلم


جاسر ٠٠٠ وكمان أى بنت كانت بتتردد على العوامة 


سيف ٠٠٠ اه و ياريت كمان تبعت كمان استدعاء  للبنت إللى أسمها عزة


جاسر ٠٠ صح فى حاجة ملخبطانى هو شريف ليه ماهددتش عزة زى ما هدد البنات مع أن عزه كانت معاهم. و هى إللى دخلتهم العوامة و هى إللى حطت المنوم لرامى


سيف ٠٠  لأن إللى عايزه من البنات خلاص أخدو من عزه هى بالنسباله مالهاش لازمه اخد منها كل إللى عايزه هو بيدور على الجديد دلوقتى 


جاسر ٠٠ أبن الكلب . الواد ده ايه.. ازاى بيقدر يلعب بالبنت و يستغلها و ياخد منها كل إللى عايزه وبعد كده يفلت بعملته بكل بساطة


سيف ٠٠ الخوف 

جاسر ٠٠ خوف ايه 

سيف ٠٠ خوف البنت من الفضيحة 

و العار . ومن أهلها و المعارفها و جيران و الاصحاب احنا فى مجتمع مش بينسا الفضيحة بسهوله... عشان كده البنت مستعدة تعمل أيه حاجة بس عشان ماتتفضحش 


جاسر٠٠ وشريف بيلعبها صح بيختار البنات إللى من عايله محافظة بتخاف على سمعتها و شكلها قدام الناس


سيف ٠٠ بالظبط .. يعنى هتلاقي بيبعد عن البنت المتحرره إللى أوبن مايند 


جاسر ٠٠ بس انا من رأى أن حظه الأسود إللى وقعوا فى إيلا لانها اجبرتو على انه يخطبها. لما عرفش ياخد منها حق ولا باطل 


بقلم٠أروى٠عادل 


سيف ٠٠ الموضوع مختلف هنا 

جاسر ٠٠ مختلف فى ايه. هو بردوا هددها بالسجن هى ماخفتش .مارضتش توافق على طلبة


سيف ٠٠ يسجنها مش يفضحها .. احنا فى مجتمع بنخاف من الفضيحة أكتر من السجن أو حتى الموت بدليل أن فى بنات بتتنتحر خوف من الفضيحة


جاسر ٠٠ تفتكر إيلا كانت ممكن توافق على طلب شريف لو الموضوع متعلق بشرفها او الفضيحه 


سيف ٠٠ أنا متأكد أن أيلا عمرها ما كانت هتحط نفسها فى موقف يمس شرفها

أو يجيب لها الفضيحه.. بس لو افترضنا انه حصل٠٠ هى ماكنتش هتوافق بس كانت هتختار الموت بدل من الفضيحه .. 


جاسر٠٠أد كده انت فهمها و عارف انها بتفكر ازاى 

سيف ٠٠ طبعآ دى تربيتى .. بس بردوا إيلا دماغها مطرقعه متتوقعش تصرقاتها 


جاسر ٠٠ اظن فى دى انتو الاتنين زى بعض. مجانين أنا مش متخيل أزاى حياتكم هتبقى مع بعض.. انا متهيألى واحد فيكم هيخنق التانى فى الاخر


سيف بسخريه قال


سيف ٠٠ ربنا يطمنك . على تشجيعك 

يا صاحبى ..تسمح بقى تروح تشوف شغلك خلينى أخلص شغلى انا كمان . عشان مواعد إيلا نتغدا بره النهاردة


جاسر ٠٠ ماشى ياعم ربنا يسهلك 


ثم غادر جاسر وبعدها جاءه أتصال لسيف اكتر من مره ..و أخيرآ قرر سيف يرد


( بداية المكالمة )


سيف ٠٠ الو

چودى ٠٠ أخيرآ رديت 

سيف ٠٠ معلش كنت مشغول 

چودى ٠٠ كنت مشغول دلوقتى طيب و قبل كده انت بقالك فترة مابتردش عليا و متغير معايا


سيف ٠٠ چودى لو سمحتى انا عندى شغل دلوقتى مش فاضى للكلام ده


چودى ٠٠ كلامك دلوقتى .بيأكد أحساسى  . انك متغير


سيف ٠٠ ممكن نتكلم بعدين ..

چودى ٠٠ خلاص نتغدا سوا النهاردة و نتكلم

سيف٠٠ بس انا مش فاضى النهاردة على الغدا

چودى ٠٠ أمال فاضى أمتى حضرتك

سيف٠٠ أشوفك الساعة ٨ 

چودى ٠٠ أوكى أشوفك فى نفس الكافيه إلى اتقابلنا فيه أخر مره فكره


سيف ٠٠ فكره .

جودى ٠٠ طيب باى


( إنتهت المكالمة )


ظل سيف يفكر كيف يقول لچودى انه يريد ينفصل عنها

بقلم٠أروى٠عادل 

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎


فى إحدى المطاعم


يجلس سيف و إيلا على أحدى الطاولات فى المطعم فى انتظار الطعام


سيف ٠٠ قوليلى عجبك المكان 

إيلا ٠٠ تحفه . شكلك معروف فى المكان

سيف ٠٠ أه انا بجى هنا كتير

إيلا ٠٠ لوحدك ولا مع صحابك ولا مع.... 


سيف ٠٠ من غير ماتكملى . انتى مالكيش دعوة باللى كنت بعملوا قبل كده ولا كنت مع مين.. انتى ليكى من وقت ما بقينا مع بعض مفهوم


إيلا ٠٠ شكلك كنت خربها ..بس خلاص ده بقى ماضى صح

سيف ٠٠ صح طبعآ بقى ماضى

إيلا ٠٠ بس أقسم بالله يا سيف لو بس فكرت تعرف واحده تانيه عليا تعرف انا عمل فيك ايه


سيف ٠٠ افرضى حصل هتعملى ايه


إيلا٠٠ يا حرام يا سيف هتموت صغير أوى. بس ولا يهمك.انا هترحم عليك. كمان هلبس عليك أسود أربعين يوم . بس ماتخفش هختارك موته تليق بيك. ماهو لازم تكون عبره لغيرك . 


سيف٠٠ لأ إله إلا الله. فى ايه ٠صلى على النبى .خلى قلبك ابيض .انا بهزر معاكى


إيلا ٠٠ أنا عارفه انك بتهزر بس بردوا حبيت أعرفك 


سيف ٠٠ تمام .. و كويس انك قولتلى عشان الواحد يعمل حسابه 


حينها جلب الجرسون الطعام لذا قالت


إيلا ٠٠ طيب كل .

سيف٠٠ نعم أكل ايه

إيلا ٠٠ الجرسون جاب الاكل .مش هتاكل 


أخذ سيف نفس طويل وقال


سيفى٠٠ اه هاكل .. بس بصراحة كلامك كان مرعب أنا أتأثرت 


ضحكت إيلا و قالت


إيلا ٠٠ هههه باين على وشك

سيف ٠٠ بتضحكى. يا ظالمه. انا عايز أعرف أيه كمية الشر إللى طلعت منك من شويه دى


إيلا ٠٠ ده مش شر .. ده غيره

سيف ٠٠ ياستى الله الغنى عن غيرتك دى . مش عايزها .. يا نهار أبيض.. عايزه تموتينى موته تليق بيا .. و تلبسى عليا أربعين يوم أسود 


إيلا ٠٠ شوفت بقى عشان تعرف انا بحبك أد أيه 

سيف ٠٠ ده أيه الحب إللى يسكن المقابر ده


إيلا ٠٠ الكلام ده لو فكرت تخونى. لكن انت متعملهاش مش صح


سيف ٠٠ اقسم بالله أبدآ هو انا مستغنى عن عمرى


بعد نصف ساعة انتهوا من الطعام هنا قالت إيلا 


إيلا٠٠ عملت أيه فى القضية 

سيف ٠٠ من أول بكره هبدء بنفسى أستجوابهم 

إيلا ٠٠ سيف انا مش عايز أديقك . بس.. 


صممت إيلا هى مرتبكه لذا قال


سيف ٠٠ قولى على طول فى ايه

إيلا ٠٠. شريف بعتلى رسالة

سيف ٠٠ أنتى مش غيرتى الشريحة

إيلا ٠٠ آه غيرتها بس هو بعت رساله على ماسنجر 

سيف ٠٠ بيقول فيها أيه الرساله دى .. ولا أقولك هاتى أشوفها بنفسى


إيلا ٠٠ مش كاتب فيها غير كام كلمة. بيقول أشوفك النهاردة فى نفس الكازينو الساعة ٩ .. ولو الساعة جات ٩ و نص أكيد عارفه انا هعمل ايه 


سيف ٠٠ و بعدين انا خلاص جبت أخرى منه


إيلا ٠٠ أنا عارفه بس ماعندناش خيار تانى. لازم أروح أشوف عايز أيه


سيف٠٠ أنتى هتستعبطى ما انتى عارفه هو عايز أيه


إيلا ٠٠ انت هتتعصب عليا ليه دلوقتى


سيف ٠٠ عشان انتى بتنرفزينى. بكلامك. لأنك  عارفه زى ما انا عارف هو عايز منك أيه 


آيلا ٠٠ سيف انا روحت قبل كده قابلتو فى الكازينو و ساعتها وقفتو عند حدو. بالعكس انا يومها بهدلتو ماقدرش ياخد منى حق ولا باطل


سيف٠٠ ساعتها انا ماكنتش أعرف حاجة ..لكن دلوقتى الوضع اختلف. 


إيلا ٠٠ طيب افرض نقذ تهديدو . هنعمل ايه


سيف ٠٠ هو لو عايز ينفذ تهديدو .. كان نفذو من زمان . هو بس بيضغط عليكى عشان توافقى


إيلا ٠٠ بس انا خايفه المردى ينفذ تهديدو الموضوع مش بتعلق بيا لوحدى ده بيتعلق كمان بأصحابى 


بقلم٠أروى٠عادل 


سيف٠٠ فى يا إيلا هو انتى عايزه تقابلى وخلاص

إيلا ٠٠ أنتى بتقول أيه يا سيف . لا انت اتجننت أكيد


سيف ٠٠ بتقولى فيه انا فعلآ اتجننت . انتى مش عارفه انا حاسس بأيه و انا عارف الكلب ده عايزه منك ايه و بيفكر فيكى ازاى .. وانا عاجز متكتف مش قادر أعمل معاه ايه حاجة لانى خايف عليكى .. صدقنى شعور صعب متمناش حتى لعدوى يحس بيه


إيلا ٠٠ واللهى انا عارفه و حاسه بيك . واللهى انا اكتر حاجه بكرها فى حياتى انى أشوف الحيوان إللى أسمه شريف . بس لحد ما تثبت أن كان في كاميرات المراقبة فى العوامة و يظهر التسجيل الفيديو كامل أحنا مجبورين نتحمله و نسايره 


سيف ٠٠ نتحمل و نساير . على حساب برجولتى كرامتى و أعصابى. 


إيلا٠٠ حبيبى محدتش يقدر يمس لا رجولتك ولا كرامتك

سيف ٠٠ أمال تسمى ايه لما أسمح لمراتى تروح تقابل رجل غريب 


إيلا ٠٠ دى ظروف احنا مالناش أيد فيها .. انت مش واثق فيا وبعدين انا هقابله فى مكان عام . كمان انت تعالى معايا . بس هتكون بعيد 


أخذ نفس طويل و هو يفكر ثم قالت إيلا


إيلا ٠٠ مش محتاجة تفكير أحنا مجبورين مش مخيرين .. 


لا شخصية سيف ولا تركبتو كراجل تسمح بذلك لكن وكما قالت إيلا هم مجبورين لا مخيرين لذلك وافق سيف هو يشعر ان قلبه يتمزق من الداخل 


سيف ٠٠ تمام لما أشوف أخرتها ايه .. بس انا هكون قريب منك لو بس حاول يقربلك أقسم بالله هقتلو واللى يحصل يحصل


اتفق سيف انه سوف يذهب مع إيلا فى المساء و لم يتذكر انه لديه موعد مع چودى 


¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤


فى مساء اليوم الفيلا


لقد وصل يحيى و أميرة مع أبنهم أياد من السفر 

وبعد الترحيب و السلامات  جلسوا جميعآ يتحدثون كثير إلى انا قال يحيى 

بقلم٠أروى٠عادل 


يحيى ٠٠ صحيح يوسف الجبرى اتصل بيا و عايز الشبكة تبقى يوم الخميس إللى جاى


سيف ٠٠ لأ طبعآ 

يحيى ٠٠ لأ ليه 

سيف ٠٠ هو سلق بيض لسه بدرى .غير فى تجهيزات المفروض نستعد ليها 


إيلا ٠٠ سيف عنده حق . كمان انا مش هعمل خطوبه غير بعد النتيجة بتاعتى 


يحيى ٠٠ يعنى اقول للراجل ايه دلوقتى

أميرة ٠٠ عادى قوله بعد النتيجة 

يحيى٠٠ طيب هقوله وأمرى لله  .. طيب بالنسبال موضوعك انت  يا سيف 


سيف ٠٠ موضوع ده

يحيى ٠٠ چودى هنروح نتقدم للناس أمتى


نظرت إيلا لسيف بغضب و هى بتقول


إيلا ٠٠ ماترد على بابا يا سيف قوله امتى حضرتك هتتقدم لصاحبة الصوم والعفاف


قال سيف بأرتباك من نظرات إيلا


سيف ٠٠ اتقدم فين. قصدى اتقدم مين..لا قصدى لأ


يحيى ٠٠ أنا مش فاهم حاجة

سيف ٠٠ بابا بصراحة انا مش مستعد اتقدم لچودى دلوقتى . 


يحيى ٠٠ بردوا مش فاهم يعنى ايه مش مستعد ..مش انتى إللى قولت عايز تتجوز فى ست شهور زى إيلا و دلوقتى جاى تقولى مش مستعد.٠٠ أقول لامك ايه دلوقتى بعدما كلمت الناس


سيف ٠٠ متقولش حاجة انا هتكلم مع ماما


يحيى ٠٠ براحتك دى حياتك انت فى النهاية. طيب عملتوا ايه فى موضوع الطلاق خلصتوا عند المأذون


إيلا ٠٠ لأ 

سيف ٠٠ احنا مروحناش أصلآ

يحيى ٠٠ هو فى ايه انتو الاتنين .. ممكن أعرف ماروحتوش ليه 


سيف ٠٠ ماكنتش فاضى و بعدين إيلا قالت إنها مش هتجوز غير بعد ما تخلص دراسه يعنى قدامها سنه كمان يبقى نستعجل ليه


شعرت أميرة انا فى شئ يدور بينا سيف

و إيلا لذلك قالت


أميرة ٠٠ سيف عنده حق .. بعدين كفايه كلام و يالا يا يحيى نستريح .شويه انا تعبان من السفر 


يحيى ٠٠ تمام يالا بينا 


بعد ما غادر يحيى و أميرة لغرفتهم 

ذهب سيف و إيلا للكازينو لمقابلة شريف


¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤


فى الكازينو


جاء سيف و إيلا قبل الميعاد بنصف ساعة .ثم وضع سيف سماعة فى ملابس إيلا لكى يسمع كل ما يدور بينهم .

كما كان يراقب كل ما يحدث وهو يختبئ بعيد عنهم حتى لا يراه أحد 


بينما كانت تجلس إيلا على الطاولا فى انتظار شريف..وأول ما وصل  شريف  طلب زجاجة وسكى من الجرسون ثم قال


شريف ٠٠ هنشرب مع بعد النهاردة


لم ترد عليه أيلا بل نظرت له بأشمئزاز هنا قال 

بقلم٠أروى٠عادل 


شريف ٠٠ تعرفى انا مش مصدق نفسى كأنى بحلم إيلا ابو اليزيد بنفسها جايه قبلى و مستنيانى 


إيلا ٠٠ طلبت تقابلنى ليه

شريف ٠٠ و حشتينى

إيلا ٠٠ بقولك أيه أكيد انت فهمتنى 

و فهمت ان الكلام ده مبياكلش معايا.. هات من الاخر و أنجز 


شريف ٠٠ أنتى قفلتى تليفونك ولا غيرتى الخط

إيلا ٠٠ مالكش فيه 

شريف ٠٠ تعرفى ان عاجبنى طول لسانك . 


إيلا ٠٠ أول مره أشوف واحد بيحب يتهزق. لو عجبك لسانى ابقى الفهولك تاخده معاك وانت مروح


قال و هو يسكب كأس وسكى لنفسه 


شريف ٠٠ و دمك خفيف كمان . ده احنا هنتبسط أوى مع بعض


إيلا ٠٠ ياريت ألزم حدودك معايا .. تمام


شريف ٠٠ أنتى ليه قولتى انك مش عايزه الجواز يتم غير بعد متخلصى دراسه


إيلا ٠٠ ده الطبيعى ان اخلص دراستى الاول


شريف ٠٠ بس انا مش قادر أصبر الفترة دى كلها .أسمعى أما توافقى نتجوز على طول أما توافقى تعملى معايا علاقة .. والجواز بقى يجى بعدين او مايجيش خلاص براحتك 


إيلا ٠٠ انت حيوان و قليل الأدب و سافل .انت احقر انسان الواحد ممكن يشوفوا فى حياته . انا قرفانه منى نفسى انى بتكلم واحد زيك


شريف ٠٠ لأ بقولك ايه المردى غير كل مره انا مش هسيبك ولا على جثتى النهاردة


لم بستطيع سيف انا يسمع اكثر من ذلك لذلك خرج من المكان المختبئ به وركض مسرعة فى اتجه شريف وعندما رأته إيلا

كانت تعلم جيدآ أذا امسك سيف بشريف سوف يفتك به . لذلك كان على إيلا ان تتصرف بسرعه قبل يوصل سيف لشريف

لذلك مسكت كأس الوسكى و قذفته فى وجهه شريف احترقت عين شريف من الكحول الممزوج بالوسكى لذلك أغلق شريف عينه ليمسح بقايا الوسكى من عينه وهو بصرخ فى إيلا


شريف ٠٠ انتى مجنونه.. ايه اللى عملتيه ده يا٠٠٠٠٠


حينها بلع باقى جملته عندما أقترب سيف من شريف و رفع يده ليصفع شريف


ماذا سيفعل سيف بشريف 

هل سيعلم شريف بخطط سيف و إيلا

ماذا سيحدث فى والتحقيقات

هل ستتقبل چودى انفصال سيف عنها بسهوله

تابعووووووني 





الفصل 21/22/23 من هنا




بداية الروايه من هنا




أدخلوا واعملوا متابعة لصفحتي عليها كل الروايات بمنتهي السهوله من هنا 👇 ❤️ 👇 


صفحة روايات ومعلومات ووصفات






تعليقات

التنقل السريع
    close