القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية هذا قدري وقد حسم الفصل الثاني بقلم ملكه حسن حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات


رواية هذا قدري وقد حسم الفصل الثاني بقلم ملكه حسن حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


رواية هذا قدري وقد حسم الفصل الثاني بقلم ملكه حسن حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


يا عمي ارجوك  حاول تتصل علي نورهان  تاني يمكن انت ظلمتها لما قولت هربت 

ابو نورهان بص لتحت و اتكلم بقهر وصوت حزين وقال 


يابنتي تلفونها مقفول واحنا وصلنا بلدهم اقول اي للباشا عروستك هربت يوم فرحها دي صعيدي ودمه حامي مش هيقبل بحاجه زي كده الغلطه دي قصادها دم هنا


شارو بايده علي ناس واقفه حلولين واحد كان واقف بظهره 


بصي شوفي اهو الباشا واقف علي المحطه هو والحرس بتوعه بصيت بسرعه عشان تشوفه بس هو كان مشغول في 


التلفون بيكلم حد  حد 

اتكلم ابو نورهان وقال يلا بينا ننزل قبل ما القطر يتحرك وتبقي مشكله اكبر شلو شنطهم  ونزلو من القطر وهما  مش 


عارفين هيعملو اي وسط بلد غريب ولا القدر مخبي اي ليهم 


 بس ايمان كانت خايفه علي صاحبتها مش عارفه حصل اي ليها وكان  عندها فضول تشوف الباشا لا كله خايف منه كده

كانت تقول هو مش بشر ولا اي  


بصت لقيته شاب ملامحمه عاديه جدا مش اسمر زي ما بيقولو لا عادي زينا كده وسيم وليه دقن محدده وطويل ولباس جلابيه صعيدي سوده وحاطط عبايه علي كتفه ولبس 


نظاره سوده  من حراره الشمس بس كان شكله هيبه وسط بلده غير الحرس اللي واقف جمبه بس كان عددهم قليل 


عشان الزحمه لانه دي بلده  وهناك كله عارف بعضه  والدليل علي كده كل اللي رايح ولا جي بيسلم عليه بحمبه


فجاءه لف عشان يشوفهم لما بلغه الحارس أنهم وصلوا


 بصت عليه ايمان بسرعه  لقيت عينها  جات في عينه

 اتكسفت لما لقيته ابتسم رحت بصيت بعيد سمعت صوته بيقول لأبوي نورهان 


اهلا يا عمي نورتو  قنا  فين نورهان هي منزلتش من القطر


ليه دي الحاجه امي  في البيت متشوقه جدا تشوف مرت ولدها وأبوي دابح دبائح وعازم البلد كلها علي الفرح


فجاءه ملامح ابو نورهان قلبت الوان 

وبقي متعثلم في كلامه وقاله بخوف


مش عارف اقولك اي يا بني احنا صحنا الصبح في القطر 


ملقناش نورهان وتلفونها مقفول ؟!


الباشا بص ليه بغضب  وإتكلم قصدك يا عمي انو عروسه فهد القناوي هربت قبل فرحها ؟


ابو نورهان اتكلم بنفس نبره الخوف وقاله صدقني يا بني اكيد في سوء تفاهم يمكن اتخطفت ولا حاجه هي هتهرب ليه


اتكلم فهد بنفس الصوت و قاله اختطفت ازي وبص لتحت وقال  فين شنطه نورهان يا عمي ؟


ابو نورهان بص لبعيد وقاله للاسف يا بني مش موجوده !


كمل فهد كلامه وقال ازي اتخطفت وشنتطتها مش موجوده بتك هربت يا عمي وده انا مش هخليه يعدي بسهل


 لبس نظارته واتحرك وهو بيقول خلينا نطلعو من المحطه 


عشان محدش يلاحظ وتبقي فضيحه واتحرك من قدامهم بسرعه


كانت ايمان بتبص عليه وبتسال نفسها  اي يمكن يحصل معهم وهل نورهان فعلا هربت طيب ليه وفقت من الاول وحطت الكل 


في مواقف زي ده والعريس شكله صعيدي صعب عيونه كلها شر ومش هيسكت علي اللي حصل 


مسكو شنطهم طلعو  من المحطه  كانو في عربيتين واقفين قدام المحطه شارو الحارس ليهم علي عربيه وركبو 


كان فهد قاعد مكان السواق  واتحرك بيهم والحرس بتوعه في عربيه 


كان الجو في العربيه هادي جدا مفيش غير صوت الهواء والرعب في قلوبهم من اللي حصل فضل ماشي في شوراع 


اول مره يشوفها وإمكان غربيه بنسبه ليهم في بلد غريب 


وصل علي مكان شبه مخزن ودخل بيهم 


بالعربيات كانت ايمان حاسه برعب واول ما نزلو

لقيته بيقول بصوت كله تهديد ووعيد 


انا هقتلكو لو العروسه مرجعتش اقول اي لابوي ولا لاهل بلدي والفضحيه اللي هتحصل هنا 


بصت عليه ايمان بغضب واتشجعت وقالت بصوت مهزوز


واحنا ذنبنا اي يعني روح دور عليها مش شايف ابوها وامها خايفين ازي ولا بس شاطر تشطر علينا احنا 


 لقيت عيونه قلبت احمر وكلها شر وقالها بصوت جهوري 


مش انتي صاحبتها اللي دائما ماشيه معها في كل مكان اكيد 


عارفه أسرارها واكيد قالتلك هي هربت مع مين وراحت فين 


ولو ما قولتش فين وماسكها جامد من دراعها وكمل وقال هقتلك هنا ومحدش هيعرف ليكي طريق 


اتكلم ابو نورهان بخوف  قاله صدقني يا بني هي ملهاش ذنب هي بس كانت معزومه علي الفرح زيها زي حد هتعرف منين 


اتكلم فهد بصوت عالي كله غضب وهو باصص في عيونها وقال

لا هي كانت ماشيه معها في كل مكان ومخبيه هي راحت فين 


عشان كده هتدفع تمن غلطه صاحبتها 


وبص بنظرات كله شر وكمل كلامه اصلا محدش شاف نورهان ولا حد من اهلي يعرف شكلها  ولا كتابنا الكتاب 


عشان أكده انا هجوز المحروسه دي مكانها  وكمان هتدخلي البيت قدام اهلي والبلد انك عروستي ولسانك ده لو نطق 


حرف واحد هحرمك منه طول عمرك وكمل كلامه بتهديد وقال سامعه 


بصت ليه ايمان بغضب وقالت بصوت عالي أنت بتخرف 


تقول انت عامل مليش أهل يوقفك عند حدك ولا حكومه تلم 


قرفك ده  اتعصب فهد قوي وطلع سلاحه وحاطه في دماغ ابو نورهان وامها وقال بتهديد 

يا توافقي يا اقرئ علي روحهم الفاتحه وخلي الحكومه تنفعك 


اي رائيكو في البارت تتوقعو فهد هيعمل اي مع ايمان 


وياتري هتوافق ولا هترفض تكون العروسه شاركو معايا رائيكو في التعليقات ♥️ حطو لايك وتعليق عشان الروايه تفضل مستمره وتوصل لكل المتابعين ♥️ 

تابعووووووني 



الفصل الأول من هنا



الفصل الثاني من هنا



الفصل الثالث من هنا





تعليقات

التنقل السريع
    close