أخر الاخبار

رواية عروس العمده الفصل الاول بقلم نور محمد حصريه وجديده في مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية عروس العمده الفصل الاول بقلم  نور محمد حصريه وجديده في مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


رواية عروس العمده الفصل الاول بقلم  نور محمد حصريه وجديده في مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

 الحق ياجناب العمده عزة خطيبه سعاتك قتـ*ـلت سعد اخوك ومسكوها متلبسه قدام جتـ*ـته


انتفض على صوت الغفير بتاعه وقرب منه بصدمه وغضب وقال.. انت بتقول ايه يابن المركوب انت اخو مين اللي اتقتل دلوك وايه دخل عزه بالحديت  الماسخ ده انطق


بلع الغفير ريقه قدام غضب العمده وقال بخوف.. والله انا بقول الحقيقه ياجناب العمده اخوك سعد لقوه سايح في دمه في الزربيه القديمه وخطيبتك كانت وياه والبلد كلها شهدت على اللي حصل 


اتسعت عنيه بصدمه وزهول ولسه هينطق سمع صوت امه من خلفه وهي بتلطم وبتقول.. يامررري يامررري ولدي سعد قتلوه يامرري 


عيسي التفت لها بغضب وقال... اهدي ياما اكيد فيه شئ غلط حصل انا هروح اشوف الدنيا هناك بنفسي اهدي


كانت بتلطم على وشها بصدمه من الخبر ده وعيسى مسح على وشه بضيق واخد عبايته وخرج من السرايا كلها 


وبعد وقت وصل لمكان الجريمه ودخل الزربيه وهنا كانت الصدمه لقى اهل البلد متجمعين حول جثه والناس زعلانه اوي على شكلها واللي منهار من الصدمه واللي واقف مصدووم من المشهد قدامه


بس اللي جزب انتباهه بشده هي بنت كانت واقفه بعيد عنهم وعنيها مصوبه على جـ*ـثه سعد قدامها بصدمه وثبات غريب جدا 


وهنا عيسي عنيه وسعت بصدمه وزهول وقرب منها بسرعه وهو بيقول... عزه انتي بتعملي ايه هنا يابت انطقي ايه جابك هنا ياعزه؟! 


كانت بتسمعه وهي في دنيا تاني ومفيش رد وصله منها فدق قلبه برعب وخوف لما حس ان كلام العفير فعلا صح 


فسابها وتوجه لجـ*ـثه اخوه على الارض والناس حوله كانت بتبصله بشفقه وحزن كبير 


نزل عيسي على الارض وكشف الملايه عن جـ*ـثه اخوه وهنا نزلت عليه الصدمه الحقيقيه بجد فضل متسمر مكانه ولسانه لجم عن الكلام ودموعه نزلت  بدون توقف او شعور 


وحس انه انعزل عن الدنيا كلها وبقى في ملكوت تاني من بشا*عه المشهد قدامه فضل على الحال ده وقت طويل واهل البلد كانوا بيحاول معاه علشان يفوق من صدمته 


بس ده كله كان بدون فايده لغايه مافجأه حضرت الشرطه والظابط دخل المكان وتسمر في مكانه من الصدمه وبعدها قال بغضب وحده.. مين المسئول عن الجريمه دي


اهل البلد كلهم بصوا تجاه عزه اللي كانت ضايعه حرفيا في عالم تاني ومفقتش منها غير على لمست ايد العسكري لها وهو بيقول بصرامه... قدامي ياقاتله على البوكس ياله ياروح امك


بصتله بعجز ومشت معاه للخارج المكان بس وقفت على صوت عيسي وهو بيقول... استني ياحضرت الظابط مكانك هملها محدش هيخدها من هنا 


الظابط بصله بصدمه وقال... بس ياجاب العمده دي قتلت اخوك وفيه ميه شاهد عليها هنا مخدهاش معايا كيف؟! 


وقف عيسي قدامه وقال ببرود... انا عمده ومستشار البلد دي كلها وعارف بعمل ايه تقدر انت تتفضل من هنا وانا هعرف الحقيقه بنفسي ولو طلعت القاتله هسلمها لك بنفسي ومش هاخد تار اخوي بأيدي وده وعد من العمده عيسي نصار 


الظابط توتر من طريقه كلام عيسي وهو عارف ان عيسي عمره ماسكت عن حق حد والبلد كلها بتلجئ له ديما قبل الشرطه كمان بس ده قانون ولازم ياخد مجراه فقال بحترام واعتزار... اسف ياجناب العمده بس دي جريمه قتل وفيه شهود ودليل كمان عليها وده قانون مقدرش اتخطاه واصل


عيسي سمعه وبصله بثقه وقال بثبات... القانون مش هيمشي على البلد دي قبلي ياحضرت الظابط وانت عارف كده زين انا الوزير بزات نفسه عارفني وعارف مكانتي في البلدي دي ايه اما بانسبه للقضيه فانا بطلب منك تأجلها لمده شهر بس لاني شاكك في الجريمه دي وحابب اتأكد بنفسي منها وبعده لو مقدرتش اعرف الحقيقه عهد عليا اسلمها لك بأيدي وقدام اهل البلد كلها 


الظابط بلع ريقه بخوف قدام عيسي لانه فعلا عارف انه واصل اوي في المنطقه دي والمحافظه كلها فقال بتوتر وخوف... تمام ياجناب العمده انا ههملك دلوك بس بعد شهر لو موصلتش لحاجه لازم توفي بوعدك ليا 


عيسي هز رأسه بتأكيد وثقه وقال... كلمه عيسي نصار سيف على رقبته قدام الخلق كلها والبلدك كلها شاهده على حديتي ده


الظابط بصله بحترام وخرج من المكان وعيسي التفت حوله لباقي الناس وقال بهدووء مرعب... نجاملكم في الاحزان ان شاء الله ياجماعه دلوك كل واحد على داره ومعيزش اسمع سيره اللي حصل هنا من حد في البلد دي امين 


اهل البلد خافوا من نبره صوته اللي مليانه تهديد لهم وكله قال في وقت واحد... امين ياحضرت العمده


قالوا كده وفي لمح البصر بقى المكان حوله زي الصحراء وهنا بص عيسي على عزه اللي لسه واقفه مكانها زي ماهيه وعنيها كانت مليانه دموع بنظرات غامضه وغير مفهومه


وبعدها سابها واخد جثه اخوه واخرج من المكان كله بس قبل مايمشي قال للغفير بصرامه وامر... اقفل الزربيه دي عليها ياحمدي زين واقعد هنا احرصها معيزش نفر يقرب منها او تخرج منها قبل رجوعي مفهوم


رد عليه حمدي بسرعه... مفهوم ياجناب العمده


عيسي حط اخوه في العربيه وانطلق بيه لسرايا علشان يغسله ويعمل له الجنازه اللي تليق بيه 


وحمدي قفل الزربيه على عزه اللي وقعت على الارض تحتها بصدمه وزهول ودموعها بتنزل بغزاره ووجع


اما عيسي فوصل لسرايا بتاعته ودخل على ايده جثه اخوه سعد وهنا سمع صوت شهقه امه حنان اللي جرت عليه وهي بتلطم على وشها بقوه ودموع وهي بتقول... يامرررى يامررى ولدي اتقتل  اخوك قتلوه ياعيسي اخوك غدوا بيه يامرري 


عيسي بصلها بضيق وقال... كفايه ياما مش وقته الحديت ده دلوك ولدك خلاص مات وواجب الميت اكرامه مش الندب عليه معيزش ندب وصويت هنا الله يرضي عنك 


عيسي قال كده ومشي من قدامها بس قبل مايطلع فوق لقى عمه عصران قدامه اللي اول ماشاف المشهد ده جرى عليه قال بصدمه وزهول كبير... سعد سعد ياولدي مين اللي عمل فيه كده ياعيسي مين اللي عمل في اخوك كده ياولدي


عيسي بصله بتعب وقال... مش دلوك ياعمي مقدرش احكي دلوك بعد مااعمل الواجب لخوي هحكي لك كل حاجه 


عصران بصله بتفهم وطلع معاه علشان يغسلوا سعد سوى وحنان قعدت مكانها وهي بتلطم وتندب على ابنها اللي قتلوه 


وبعد مامر اليوم كله وتم دفن سعد رجع عيسي لسرايا واخد حمام علشان يريح نفسه من تعب اليوم ده ولسه هيقفل عنيه 


فجأه خطر على باله عزه فتعدل بسرعه وقال بتعب ووجع...رايح ترتاح كيف يابن نصار ووجعك الحقيقي لسه مبدأش انا لازم اروح لها دلوك


وفعلا وقف وجهز نفسه علشان يروح لها بس قبل مايطلع من غرفته رن فونه فمسكه ولقى المتصل حمدي فتوتر وقلق اوي ورد بسرعه وقال... الووو في ايه.. حصل معاك حاجه؟! 


رد عليه حمدي بخوف وهو بيقول برعب كبير... الحق ياجناب العمده الزربيه مسكت فيها النار من جوه ومش قادر افتحها والست عزه بتصرخ كأن النار مسكت فيها 


عيسي سمعه وعنيه وسعت بصدمه وزهول كبير وووو


 بقلم نور محمد

عروس_العمده

ودي كانت مجرد بدايه الحكايه اللي مليانه مفاجأت كتير اوي وغير متوقعه بالمره الحكايه لسه في اولها بس توقعوا معايا ياترى ليه عزه قتلت سعد اخو عيسي ومين اللي ولع في الزربيه حاولوا تتوقعوا يمكن يطلع صح معاكم مع اني اشك في ده لو وعجبتك البدايه تفاعل علشان يصلك الجديد

تابعووووووني 



رواية منعطف خطر كامله من هنا



رواية زواج لدقائق معدودة كامله من هنا



رواية نار الحب كامله من هنا



رواية الطفله والوحش كامله من هنا


رواية منعطف خطر كامله من هنا


رواية فلانتيمو كامله من هنا



رواية جحيم الغيره كامله من هنا



رواية مابين الضلوع كامله من هنا


رواية سيطرة ناعمه كامله من هنا


رواية يتيمه في قبضة صعيدي كامله من هنا



الروايات الكامله والحصريه بدون لينكات من هنا


إللي خلص القراءه يدخل هيلاقي كل الروايات اللي بيدور عليها من هنا 👇 ❤️ 👇 


❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺


الصفحه الرئيسيه للروايات الجديده من هنا


جميع الروايات الحصريه والكامله من هنا


انضموا معنا علي قناتنا بها جميع الروايات على تليجرام من هنا


❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺




تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS