رواية قربان أبي الفصل الخامس بقلم ملكه حسن حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
![]() |
رواية قربان أبي الفصل الخامس بقلم ملكه حسن حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
دخلت من حرم الجامعه بعد ما وصلها السواق زي ما أمر احمد انها تروح وترجع معه من غير ما تفكرتروح اي مكان كانت ماشيه بيداري جروح وشها وكانت بتبص حوليها سمعت صوت من وراها بيقولها (للاسف اللي بدوري عليه مش موجود يا زهره ),لفت عشان ترد عليها
ردت زهره بصوت مكسور!!خلاص معدش ينفع يا ريم ربنا يسهلو
ريم بصوت حنون !!هو مشي يوم فرحك من الجامعه واختفي ؟
زهره بنفس الصوت !خلاص يا ريم معدش ينفع زهره مانت خلاص اللي قدامك دي بس وحده شبها !!
بدأت ريم تركز في ملامحها وقالت بصوت مخصوص انتي ليه لبسه النظاره دي شلها كده ؟كانت زهره متردده تخلع النظاره بسبب ملامحها اللي تقربيا اشوهت !اصدمت ريم لما شافت وشها اللي كله كدمات زرقه وبقع وأثارتعذيب
ريم بصوت مقهور!بالهوي يا زهره اي ده دي مفيش مكان ساليم في وشك عامل فيكي اي الحيوان ده وازي ساكته ومستحمله وبدأت دموعها تنزل علي صاحبتها
اتكلمت زهره بصوت حنون !!خلاص يا ريم متعيطيش قولتلك زهره ماتت !!وحضنتها وفضلت تبكي هي وريم كمان
باك
فاقت زهره من شرودها لقيت قهوتها بردت زي حياتها بالضبط لقيت وشها متفرق دموع وشقهاتها عاليه كأنه اللي من خمس سنين حصل امبارح انتبهت علي صوت اذان الفجر اللي صوته عالي جدا في القاهره انتبهت زهره علي نفسها وبدأت تستغفر
زهره !! استغفر الله العظيم هروح اصلي واحاول انام ساعه قبل ما اروح المستشفي عشان ارجع فرنسا بسرعه محدش يستحق اني افضل عشانه أو اضيع دقيقه من وقتي هنا
اتوضت وصلت وحطت راسها علي المخده علي امل انها تنام ولكن النوم رافض يزور عيونها بقلها خمس سنين مش عارفه تنام مفيش غير الوقت اللي نامته في الطياره جي علي بالها ذياد وشكله وابتسامته وقعدت تضحك علي جنونه !!بس الذكريات السيئه اكتر كفياله أنها تضع عليها اي لحظه حلوه في حياتها صعب أنها تطلعها من دماغها !!
غمضت عيونها ورجعت لشرودها شافت وش ريم قدامها وافتكرت هي وبتقولها
هتعملي اي يا زهره دي فاضل سنتين ونتخرج ؟
ردت زهره بحيره !!متقليقش يا ريم انا مش هسيب الجامعه ولا هفكر اسيبها بسبب احمد هحاول اجريه في الكلام لغيت أم اخلص السنتين ربنا يعلم يا ريم انا شايفه العذاب معه كل يوم ضرب واهانه لما خلاص مفضليش مكان قيا سليم !محبتش ريم تزود عليها في الكلام وقالتها بشفقه !يلا يا زهره المحاضره بدأت
زهره !!يلا ياريم
عدي سنه علي زهره وهي متجوزه احمد كل يوم يرجع القصر بوحدة يدخل قدامها بيها أم يرجع سكران ويضربها ويعمل معها علاقه غصب عنها رجع ابوها بعد سنه كانت زهره فاضل ليه سنه في الجامعه كان ابوها راجع متجوز جديد عريس لسه لما شاف حال بنته مصعبتش عليه ولا اهتم ليها اصلا كان عامل اعمي عن جروح بينته اللي قدامها للشيطان عايش في المحرمات
ام احمد كان يذلها ويعملها علي انها خدامه في بيته في يوم كان في حفله في بيته كانت زهره ليها سنه ونص متجوزه
كانت قاعده في أوضتها بتتجنب شره ودخل عليها وبصوت عالي
انتي يا هانم اللي اسمك زهره هتطلعي تقدامي العصير للضيوف ومش عايز اعتراض!
ردت زهره بصدمه !!نعم انت بتقول اي انا اقدام العصير للضيوفك من قله الشغالين هنا انا زهره هانم اقف اخدام اصحابك الخمورجيه بتوع الستات
نزلت صفعه علي وجهها جعلتها ترجع للوراء من شدتها
احمد !!بصوت جهوري هتطلعي بالبس الخدام وتقدمي العصير ورجلك فوق رقبتك يلا يا زهره هانم !!
ورمي البس في وشها بص وقالها بعيون حمرا قدامك خمس دقائق تكوني جاهزه قدامي ولا انتي عارفه هعمل فيكي اي يا قطه !!
زهره خدت اللبس وهي بتبكي ومقهوره بعد ما كانت عايشه في فيله ابوها وعندها خدم يطلعها كده قدام ضيوفه
زهره !! حسبي الله ونعمه الوكيل فيك يا شيخ ربنا ينتقم منك يا احمد !!
خرجت زهره بالبس الخدام وكانت ماسكه صنيه العصير ودموعها مغرقه وشها وبدأت الهمسات بين الجميع كان واصل الصوت لزهره بضوح
مش دي زهره بنت اشرف بيه اي اللي لبسه ده
شوفي وشها عامل زي كله جروح !!فضلت تسمع همساتهم عليها لحد ما وصلت قدام ابوها بالصينه فضل باصص عليها بدون رد فعل!ام زهره كانت نظارتها ليه كلها ترجي انو ينقذها من عذاب احمد وحياته كلها
تتوقعو زهره هتعمل اي مع ابوها لما شافت انو مش معبرها اصلا تتوقعو رد فعلها اي شاركو معايا رائيكو في التعليقات ♥️ 🫶
إللي خلص القراءه يدخل هيلاقي كل الروايات اللي بيدور عليها من هنا 👇 ❤️ 👇
❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺
جميع الروايات الحصريه والكامله من هنا
انضموا معنا علي قناتنا بها جميع الروايات على تليجرام من هنا
❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺