القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية وعد الروح الفصل الاول بقلم وعد أحمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج

اعلان اعلى المواضيع

رواية وعد الروح الفصل الاول بقلم وعد أحمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج 

رواية وعد الروح الفصل الاول بقلم وعد أحمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج 

بسم الله والصلاة والسلام على عليك يا حبيبي يا رسول الله اللهم صلي وسلم وبارك عليك يا حبيبي يا رسول الله صلى الله عليه وسلم 

تبدأ قصتنا بحياة المرحه واللي  بترد الروح لكل من يراها وحياه تبلغ من العمر 22 سنه ساكنه في القاهره مع والدها مصطفي  واخوها محمد ووالدتها عائشه: 

عائشه :حياه ياحياه يلا يابنتي هتتاخري علي الجامعه بتاعتك: حياه وهي نايمه يوه يا ماما لسه بدري الساعه كام :ماما حياه : 

الساعه بقت 10 الصبح يلا ياحياه . حياه قامت جري من علي السرير وقالت يا نهار ابيض يا ماما سبتيني نايمه كل ده ليه 

ماما حياه : هههههه شربتي المقلب قومي يلا الساعه 8 علشان نفطر مع بعض كلنا قبل ما باباكي  يروح الشغل واخوكي يروح جامعته. حياه :ياخراشي عليكي يا اش أوش مش هتبطلي شقاوتك دي وقالت لها حاضر يا ست الكل 

وقامت باست دماغ مامتها وقالتلها هقوم اخد شاور والبس واجي افطر معاكم يااش اوش حياه : اخدت شاور وصلت فرضها ولبست درس باللون الموف وعليه طرحه بيضه وشنطه بيضه وكوتشي ابيض وكانت غايه في الجمال بدون مساحيق تجميل وخرجت علي طاولة الفطار وجدت الجميع منتظرها للفطار سمو عليكو صباح الفل عليكو ابندامين وقبلت دماغ باباها وكلهم قاعدو يضحكو عليها وعلي طلتها اللي بتخلي الكل مبسوط وسعيد وسلمت علي محمد اخوها وقالتله عامل اي يسطا وحشاني والله محمد: اسطى اي يابنتي احترميني شويه انا اكبر منك وضحك علي اسلوبها المرح وفطرو جميعا في سعاده ثم اخذت حياه شنطتها وقالت بابا ماما عاوزين حاجه عندي محاضره بدري والدكتور بارد وبيتلكك لليتأخر محمد استني اوصلك في طريقي ثم قبلو دماغ باباهم وماماتهم ونزلوا ومحمد وصل حياه للجامعه حياه بتدرس في كليه تجاره انجلش يا جماعه دخلت حياه الجامعه وقابلت نور صاحبتها وصديقتها المقربه حياه : ازايك يا نور عامله اي ياشقي 

نور: الحمد لله يا ابو الصحاب يلا المحاضره هتبدا والدكتور هينفخنا خلصي بسرعه راحو المحاضره وخلصوها وراحو قعدو في كافيترية الجامعه حياه : الحمد لله المحاضرة عدت علي خير انا مبحبش الدكتور ده .

نور: ومين سمعك ده بارد اوي المهم اي ياابو الصحاب مفيش حب ولاف لافه ولا اي .

نروح بقا عند ادهم قام ادهم النصراوي من نومه اخد شاور وطلع بعربيته الفخمه علي شركته تعالو نتعرف علي ادهم النصراوي شويه هو شاب وسيم عنده 28 سنه طول بعرض بحلاوه وكل البنات تتمني منه نظره واحده وعايش في القصر بتاعه مع والده وبيحب والده جدا ومعندوش اعز منه والدته توفت من زمان بس مكنش بيحبها وهنعرف مع بعض ليه بعدين شاطر جدا في مجاله اكبر ديزانر في الوطن العربي كله رغم صغر سنه مش بيبتسم ولا له في جو الحب والرومنسيه والكلام الفاضي ده واهب كب وقته لشغله ووالده وبس .

دخل ادهم الشركه بكل هيبته احت أنظار جميع المواظفين في الشركه وكل المواظفات معجبين بيه دخل ادهم مكتبه وبعت ل سوزى سكرتيره مكتبه حضرت سوزى في الحال نعم يا فندم  

ادهم اعملي اعلان للشركه عاوزين موظفين جداد يكون عندهم خبره في الانجلش والألماني .سوزي: حاضر يا باشا 

نرجع لحياة: لاف وحب اي بس يا نور هو فين بس ولا مين اللي يستاهل اني اسلمله قلبي .

خلص البارت الاول  للكاتبه وعد أحمد

هل حياه هتحب ادهم وادهم قلبه هينيض لحياه وهترجع له الفرحه ده اللي هنعرفه الباراتات القادمه بأمر الله . اترككم في رعايه الله لحد البارت القادم


الفصل الثاني من هنا


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


ادسنس وسط المقال

تعليقات

التنقل السريع
    close
     
    CLOSE ADS
    CLOSE ADS