رواية حياة الروح الفصل الثاني بقلم وعد أحمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج
السلام عليكم اللهم صلي وسلم وبارك عليك يا حبيبي يا رسول الله صلى الله عليه وسلم
نبدأ الفصل الثاتي
حياه : نور مفيش حد يستاهل اني اسلمله قلبي
نور : حياه علي فكره في رجاله كتير بتحب بجد وبترعي ربنا مش كل الناس زي بعضها يا حياه وبعدين مش علشان مره قبلتي بني آدم وحش يبقي كله وحش . حياه
فلاش باك ##
ريان شاب وسيم في الجامعه مع حياه .حياه كانت راحه الجامعه زي كل يوم عادي دخلت الجامعه وقبلت نور وهبه وياسمين صحبها هاي عليكو يا شباب عاملين اي البنات كويسين يا ابو الصحاب حياه : الكلام علي اي
ريان شاب لعبي وبتاع بنات كان واقف مع صحابه أسر وسليم اول ما شافو حياه اوبا يا ريان بنت جميله بس شكلها مؤدب مش زي البنات اللي بتضحك عليهم ريان علي مين طب نتراهن ياباشا ريان شاب وسيم عنده 25 سنه اكبر من حياه ب 3 سنين بس شاب صايع وبتاع بنات
البنات لحياه من ساعه ما دخلتي الجامعه والشاب الوسيم ده قاعد يبصلك حياه سيبك منه شكله كده ملزق وبتاع بنات المهم يا بنات اي اخبار المحاضرات
هبه : عندنا دكتور باسم ودكتور سامر انهارده محاضرتين بس
حياه الحمد لله نخلصهم ونيجي الكافتيريا
او جنينة الجامعه نقعد مع بعض شويه البنات اوبا موافقين يا يويو
خلصو البنات المحاضره ورجعو قعدو مع بعض في وقت من المرح والضحك لحد ما دخل عليهم ريان السلام عليكم انا ريان زميل معاكو هنا في الجامعه ممكن نتعرف البنات احنا مبنتعرفش علي ولاد وسابو مشيو أسر وسليم كانو قاعدين يتفرجو عليه ويضحكو عليه وراحو عنده مش قولنالك يا عم ريان البنت دي شكلها محترمه وملهاش في السكه بتاعتك ريان بغضب بكره تشوفو انا هعمل فيها اي تمر الأيام وريان مازال يحاول مع حياه وينقعها بكل الطرق انه بيحبها ومن اول ما شافها وشاف لبستها وادبها واحترامها وهو بيحبها وعاوز يخطبها علشان يثبت لها انه بيحبها ومش بيضحك عليها لحد ما حياه اتعلقت بيه وفي مره وهي في الجامعه جالها رساله من رقم غريب نص الرساله ( حياه انتي بنت محترمه وشخصيه كويسه ريان بيضحك عليكي وكان متراهن مع صحابه عليكي وانا محبتش اشوفك مخدوعه اكتر من كده
فاعل خير ) حياه اول ما قرات الرساله كانت مصدومه وفي زهول وبعدها نفس الرقم بعت لها رساله صوتيه وريان بيتفق مع صحابه عليها انه يوقعها في حبه ويتركها زيها وي اي بنت كان بيتسلي بيها حياه كانت مصدومه جدا لحد ما نور دخلت عليها نور: حياه حياه حيااااااه اول ما حياه سمعت نور وخدت بالها انها واقفه جريت علي حضنها وفضلت تعيط كتير نور طب اهدي يا حياه في اي فهميني حياه وصوت شهقاتها بدا يزيد ريان كان بيخدعني وبيضحك عليا يا نور
نور ازاي يا بنتي انتو بتحبو بعض اوي حياه قصت علي نور ماحدث من الرساله الصوتيه والنصيه نور شقهت لازم توجيه يا حياه .حياه كانت بتدور علي ريان ولاقته قاعد مع بنت في الكافتيريا ضربته بالقلم وقالتله انت بتضحك عليا ريان بغضب وغيظ اه كنت بضحك عليكي علشان ريان مفيش بنت تقوله لا ضربته بالقلم تاني وجريت علي البيت ومن ساعتها وهي مبتأمنش لراجل ولا بتحب راجل غير باباها واخوها
عوده من الفلاش باك##
نور : حياه بنتي انتي روحتي فين
حياه مفيش
نور : افتكرتي ريان تاني
حياه ده شخص زباله لو سمحتي يا نور معنيش تجيبي اسمه علي لسانك تاني
بقلمي وعد أحمد &
ادهم وهو في الشركه دخل عليه صاحب عمره عمر
عمر صاحب عمر ادهم وهو وادهم مبيخبوش حاجه عن بعض يبلغ من العمر 27 سنه ادهم اكبر منه بسنه شاب فرفوش وبيحب الضحك بعكس ادهم عمر دخل المكتب علي طول بدون ما يبخط علي الباب
ادهم عمررررر
عمر في اي لو مش عجبك طلقني هههههههه وجري وقفل الباب بسرعه وراه ...خوفا من ادهم بعد ما أخذ توقيعه علي أوراق الثفقه ادهم مفيش فايده فيك ياعمر
######&&&&&&&&&&
ولحد هنا والبارت يكون خلص
هل ادهم هيحب حياه ولا حياه هتفتح قلبها من تاني لادهم
ان شاء الله المقابله بين ادهم وحياه البارات الجاي
واتمني البارت يكون عجبكم
يتبع
🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹
ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇
وكمان اروع الروايات هنا 👇
انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
تعليقات
إرسال تعليق