القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حكم عاشق الفصل السادس عشر والسابع عشر بقلم دنيا ثروت حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج

اعلان اعلى المواضيع

 رواية حكم عاشق الفصل السادس عشر والسابع عشر بقلم دنيا ثروت حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج 

رواية حكم عاشق الفصل السادس عشر والسابع عشر بقلم دنيا ثروت حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج 

قمر :انا عايزه افسخ العقد اللي بينا

هويدا بيقع منها الكوبايات من وراهم =عقد جواز.!

رحيم بتوتر : عقد جواز ااي ياماما مالك في حاجه

هويدا بعصبيه : مش عايزة تحوير ملهوش لازمههه انا سمعت بوداني ان ده عقد جواز وانها عايزة تفسخ العقد

رحيم : وانا قولت ان سمعتي غلط قمر مقالتش كدا اصلا صح ياقمر

قمر : انا مقولتش كدا ممكن حضرتك سمعتي غلط انا كنت بقوله يشوف هخرج امتي ويمضي علي خروج ليا

هويدا :  هو انتي بجحه يعني متعوده علي البجاحة اوي مكفكيش اسمك اللي اتمشى مكفكيش سمعتك اللي اتبهدلت بين الناس

رحيم : امي بعد إذنك اخرجي برا

هويدا : انت بتطردني عشان واحده زباله زي دي عشان واحدة متسواش جنيه في سوق الحريم

رحيم : مسمحلكيش تتكلمي علي مراتي كلمه واحده

هويدا : مراتك لما تكون أول مره اتلمست منك ياحبيبي يلا انا همشي وهاخد نور معايا ياريت لو جيت تطمن علي اختك تيجي لوحدك

💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫

فردوس : مالك انهارده مش حلو لي

نبيل : بفكر مش عارف افكر غير في القناه ده ممكن يقفلها في اي لحظة

فردوس وهي بتقرب علي صدره العالي علي السرير : متهيألي مش لازم تفكر قد اللحظة اللي احنا فيها

نبيل بخبث : اي بقا انتي شكلك حبيتي الموضوع

فردوس وهي بتحسس علي وشه : هو مش انت جوزى يبقي اكيد هحب الحوار بعدين انت عارف من اول يوم انك مش زيه وطلعت أسد

نبيل سحبها من ضهرها العا'ري : مانتي برضو فورتيكه مخلياني اشبع

فردوس : امممم طيب يلا بقا

بعد نص ساعه جريت علي الحمام وهي بتستفرغ وشها اصفر

خرجت برا

نبيل بلا مبالاه : تعبتي ولا اي عشان كل مره لما اقولك كفايه جوله واحدة يبقي كفايه جوله واحده

فردوس : الظاهر كدا انك كنت قوي بزياده ده انا جبت كل اللي في بطني ولسه بتكمل كلامها اغمي عليها

جري عليها وهو بيطبطب علي وشها: فردوس فوقي يابت فوووقي

بعد نص ساعه

نبيل : ها يادكتور هي كويسه

الدكتور: اه كويسه وصحتها هي واللي في بطنها زي الفل

نبيل بصدمه : اللي في بطنها....!

💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫

رحيم ماسك ايدها وفي الايد التانيه يزن

قمر قعدت في الصاله بتعب : فكرت في اللي انا طلبته

رحيم : فكرت بس انتي عارفه ان انا رافض

قمر : وانا مش هقدر اكمل كدا ممكن يزن يكمل رضاعه بلبن صناعي لكن انا مش هقدر اكمل يارحيم

رحيم : مش هتقدري تكملي لي ياقمر انا اللي مش هقدر اكمل من غيرك

استني هدخل يزن ينام واجيلك... دخله حطة علي السرير في اوضه وخرج

قعد جنبها مسك ايدها بحنيه : خلاص بقا متزعليش انتي عارفه ان اي كلمه اتقالت غلط وان انا واثق فيكي وبحبك

قمر بشهقه : بتأي؟!

رحيم: بحبك وبعشقك اوي كمان  حرام ولا اي

قمر : مش شايف ان غلط تحب واحده كانت متجوزة

رحيم : و فيها أي هو انا كنت اعزب مانا متجوز ومخلف ها بقا بتحبيني ولا اي؟

قمر مسكت وشه بحنيه ودموعها نازله : انا مشوفتش الحنيه غير منك يارحيم

قرب عليها حتي أنفاسهم تقاربت اخد شفتا'ها في قبل'ه ساحرة كأنه بيعبر علي مدي اشتياق ليهااا

قمر تجاوبت معاه وهي بتعيط قلبها كان بينبض وفي نفس الوقت فرحانه انها اخيرا مع اللي يستاهلها

اخدها من ايدها ودخلو الاوضة واصبحت زوجته قولا وفعلا

بعد ساعتين بيرة التلفون كتير اوي

قمر : اي ده ماما تتصل ليها

رحيم وهو بيحضنها: لو عليا اقولك اقفليه بس ردي شوفي في اي

قمر : الو ياماما انتي كويسه ياحبيبتي

ابوكي ما'ت ياقمر.....!!!

(ومنذ ولادتها القمر لم يكتمل ومن المحتمل كان معتم لقد عانت تلك المسكينه في حياتها ولكن إلي متي...!)

السابع عشر 


#حكم_عاشق

ابوكي ما'ت ياقمر

قمر : انتي بتقولي اي اي اللي بتقوليه ابويا ما'ت ازاي انتي بتكدبي صح قولي انه تمثيليه قولي ان تمثيليه وقع منها التلفون وهي بتنهار من العياط لا لا لااااااا

بعد مرور ساعتين

كانو واقفين قدام القبر وهو بيد'فن: مشي من غير مايسامحني مشي من غير مااصالحه يارحيم مش وسابني لوحدي في الدنيا دي من غير سند

رحيم وهو بيحضنها وبيبعيط علي زعلها : اهدى ياقمر اهدي هو اكيد مسامحك ده باباكي ياقمر

قمر وهي بتبص علي كل اللي واقفين كانو ميتعدوش على الاصابع: بابا مشي وسابني وحيدة من غير عم ولا جد يارحيم شايف شايف اللي واقفين قد اي

رحيم : قمر انا جنبك وسندك في الدنيا مش هسيبك ياقمر عمري ماهسيبك

قمر : تفتكر ان عيلتك هتسبني انا خايفه خايفه يارحيم اوي بابا مشي يارحيم وبدأت تعيط في حضنه بإنهيار

💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫

فردوس بتفوق : هو حصل اي يانبيل

نبيل بيبص عليها بخنقه: حصل اي والله ضحكتيني قولي محصلش اي يافردوس هانم

فردوس : قصدك اي؟

نبيل : انتي حامل ياهانم

فردوس بفرحه : اي بجد؟!

نبيل : انتي مالك فرحانة كدا لي هو انا مش زفت قايلك قبل مانمضي الورق تاخدي الحبوب

فردوس : نسيت يانبيل اعمل اي بعدين انت بتاخدني فجأه مش بلحق اشرب بوق مايه عايز مني اي بقا وفيها اي ان حامل

نبيل : فيها ان ياحرام هتتعبي عشان تنزليه يعني الحبايه اللي كانت هترحمك هي هي نفس الحبايه اللي هتخليكي تتوجعي يوم كامل

فردوس قامت واتشعلقت في رقبته : يعني انت مش عايزني اتو'جع خلاص ممكن نخليه

نبيل بيزقها: اخاف تتو'جعي اي انتي هتتو'جعي يوم كامل ومش هعرف المسك اومال انا جايبك لي

فردوس :يعني اي جايبني لي هو انت جايبني عشان جسمي وبس

نبيل بنرفزه: اومال انا هجيبك لي عشان ابني عيله معاكي يعني انتي بتديني احتياجاتي يبقي خلاص

فردوس :انا هجيب الواد ده واعلي مافي خيرك تركبه

نبيل : هتجيبيه ليه عشان ترميه في الشارع ولا في الميتم ياشيخه ده انتي ابنك اللي مولود من شهور محضنتهوش وجايه في حضن راجل

فردوس قربت عليه بزعيق : انت ازاي تتجرأ تقول كدا عليا انا عيشت كتير مع رحيم وعانيت معاه

مشي من قدامها بعصبيه وكان رايح اتجاه السلم

فردوس جريت وراه : اسمعني انا بكلمك هنا حط عينك في عيني

زقها بكل قوة علي السلم....!!!!

💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫

راجي : اديكي الفلوس اللي انتي عايزاها بس تمسحي الصور

هايدي : طب وانا انا ياراجي

راجي : انتي اي انتي ناسيه نفسك انك كنتي بتنامي مع كل راجل شكل ولا مش ناسيه

هايدى : بس في آخر فتره مدخلتش حد علي سريري غيرك لي تظلمني انا بحبك وانت عارف كدا كويس وكنت بتيجي عشان كدا كويس

راجي : بقولك اي انتي عارفه ان الراجل ميتجوزش غير اللي حافظت علي شرفها مهما عدت السنين تحافظ علي تربيتها

هايدي : وحبي ليك ياراجي هترميه

راجي : اه هرميه انا لما اتجوزك اضمن منين اللي في بطنك يبقي ابني ارجوكي ياهايدي فكري في اللي قولتهولك لو بتحبيني فكري

ونزل من الشقه وسابها

كان رايح يركب عربيته سمع صوت حاجه قويه وقعت علي العربيه والناس كله بتصوت بيلف راسه وهو بيتمني اللي في دماغه غلط بيشوفها والد'م نازل منها....!

💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫

هويدا :اتزفتي قولي انتحر'تي لي 

نور:ضغط ياماما مفيش حاجه لكل ده 

هويدا تمسكها من دراعها بقوه :البنت اللي تفكر تنتح'ر مش قدامها غير سبب واحد 

نور':اي

هويدا :غلطتي مع مين يابنت بطني ضيعتي شر'فك مع مييين انطقي

نور انهارت من العياط :والله انا لسه بنت بنوت ياماما والله كانت لحظة ضعففف 

ضر'بتها بالقلم بقوه :اي اللي بتتزفتي بتقوليهههه 

أحمد :لحظة ضعف اي يازبا'له الشوارع لحظة ضعف ايييي!!!! 

💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫

رحيم وقمر دخلو البيت : ماما لو احتاجتي اي حاجة قوليلي

رحيم : ممكن تيجي عندنا ونعرض البيت ده للبيع

قمر : ماما ردي في اي انتي كويسه

نيڤين: كويسه وهبقي كويسه اكتر لو خرجتو برا

قمر بصدمه :اي؟!

نيڤين : اي مش سامعه كويس ولا اي اخرجو من بيتي يلا...!

(وفيت بوعدي 🥰علو التفاعل الجميل بتاعكو🥰♥️)

(توضيح بسيط : حبايبي والد قمر عنده بيت بسيط عادي اللي ساكن فيه هو اللي حيلته وباعه لنيڤين اتمني تكون وضحت🥰♥️)


الفصل الثامن عشر والتاسع عشر من هنا


بداية الروايه من هنا


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


ادسنس وسط المقال

تعليقات

التنقل السريع
    close
     
    CLOSE ADS
    CLOSE ADS