القائمة الرئيسية

الصفحات

روايه_الهروب_إلى_المجهول الفصل الثالث والرابع عشر بقلم أروي عادل حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج

اعلان اعلى المواضيع

 روايه_الهروب_إلى_المجهول الفصل الثالث والرابع عشر بقلم أروي عادل حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج

روايه_الهروب_إلى_المجهول الفصل الثالث والرابع عشر بقلم أروي عادل حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج

إيلا ٠٠٠ ( بأرتباك قالت) هتعمل ايه ...عمر اسمع المردى انا مش هسمحلك تغتص،،بنى زى كل مره .. عمر أبعد عنى و سيبنى فى حالى بقى 


ظل عمر يقترب منها بصمت و هو ينظر لها فقط برغ،بة دون أن يرد عليها ..وهى ترجع للخلف بخوف وتوتر وهى  تقول 


إيلا ٠٠٠ عمر بالله عليك تسيبنى .. عمر انا خايفه منك 


هنا وقفت بخضة عندما خبطت فى الحائط بظهرها 

لأنها تعلم جيدآ ان لا مفر من عمر اليوم .. لذلك أغلقت عينيها و هى بتتنفض برعب و تبكى وهى فى انتظار ما سيفعلوا عمر بها

شعر عمر  بألم يعتصر قلبه عندما رأها بهذا الوضع  

وهنا أدرك ان إيلا بحاجه فى ذلك الوقت لأحتواء ليس للغضب 

لذلك حضن وجهها بكفيه و قال و هو يهمس لها بصوت هادئ


عمر ٠٠٠ ششششش اهدى متخافيش  . انا مش هعملك حاجة 


هنا فتحت عينيها  و نظرت له و الدموع تملأ عينيها

هنا مسكها عمر من يديها برفق وقال


عمر ٠٠٠ تعالى أقعدى  ... تعالى


ثم أجلسها على الفراش و جلسة بجواره ثم  أعطى  لها كوب من الماء  وقال


عمر ٠٠٠ خدى أشربى 


هنا قالت بدون مقدمات 


إيلا ٠٠٠ انت ليه بتعمل معايا كده.  هو هنا غلط معاك فى ايه 


عمر ٠٠٠ ياريت بلاش نتكلم دلوقتى 

إيلا ٠٠٠ لأ انا عايزة اتكلم .. 


كانت بتحاول تطصنع القوه برغب خوفها الشديد من عمر لذلك قررت تنهى هذه العلاقه التى تستنزف كل طاقاتها  

لذلك تنهضت من على الفراش و توجهت للدولاب و أخرجت منه ورقتين  ثم رجعت و جلست مره أخرى بجوار عمر   ثم قالت بأرتباك


إيلا ٠٠٠  اتفضل . ده عقد الشقة .. ده عقد العربيه

و انا مستعده أعمل أى إجراءات  عشان نقل الملكية ليك 


عمر ٠٠٠ معناه الكلام ده 


بأرتباك و خوف من رد فعلو  قالت ايه


إيلا ٠٠٠ خلينا ننهى العلاقة دى . لانها كانت غلط من الأول. . وانا مش عايزه منك حاجة.  خد كل حاجة جبتها  ليا  بس . طلق..............


قبل أن تكمل عبارتها حط أيده على فمها وهو بيحاول يكتم غضبه لذلك قال بهدوء 


عمر ٠٠٠ أوعى تكمليها مفهوم. 

إيلا ٠٠٠ ليه ٠٠ إللى انت عايزه منى اخدة ماعنديش حاجه تانيه أدهالك .. 

عمر٠٠٠ بس انا لسه عايزك

إيلا٠٠٠ بس انت بتكرهنى 

عمر ٠٠٠ عبيطه انا لو بكرهك هتجوزك ليه

إيلا ٠٠٠ عشان تذلنى و تعاقبنى عشان ضربتك بالقلم  

عمر ٠٠٠ طيب ليه يعنى بتفكرينى بالموضوع ده . 

ما انا كنت هادى . و كويس. هتعصبينى ليه 

إيلا ٠٠٠ طيب ما انت بردو ضربتنى 

عمر ٠٠٠ هو ضرب الست زى ضرب الراجل بردوا

إيلا ٠٠٠ الاتنين نفس الإحساس و الوجع..رغم انك انت ايدك تقيله أوى 

عمر ٠٠٠ عارف . وانتى كمان  لسانك متبرى منك

إيلا ٠٠٠ هو المفروض اتهان و أسكت 

عمر ٠٠٠ بصى يا إيلا ايه رأيك نفتح صفحة جديدة بينا . و كأننا لسه بتعرف النهاردة


إيلا ٠٠٠ لاء يا عمر  انت بتقول كده عشان......


قطع عمر عبارتها بقبله طويله يبث فيها كل معانى الحب و الاشتياق . ابتعد عنها عندما شعر بحاجتها للهواء  

هنا وضعت إيلا  كف ايدها على صدره لتبعدو عنها و هى تقول بخوف


إيلا ٠٠٠ لاء بلاش

عمر ٠٠٠ ششش متخافيش انتى معايا


لا تعلم لماذا شعرت بأمان من كلماته 


بدء عمر يوزع قبلات الساخنه على وجهها و عنقها 

أبتسم عمر وهو يرى خجلها الذى كان يجذبه إليها أكثر. أما إيلا كانت تشعر بحرارة تسرى بجسدها من اقترابه منها و كأنها أول مرة يلمسها... لذلك استسلمت له.بدء يستمتع بجسدها وهى تتجاوب معه

لان عمر كان خبير فى أمور النساء لذلك جعلها تذوب بين يديه من لمساته لها . 


عندما إنتهى مما كان يفعلوا اخدها فى حضنه و ذهبوا فى سبات عميق 


////////////////////////////

فى صباح اليوم التالى

============


استيقظت إيلا و هى فى حضن عمر  و حاولت أن تنهض لكن عمر قال وهو مازال مغلق عينيه


عمر ٠٠٠ ششش  خليكى فى حضنى


ظلت إيلا تنظر  لعمر بتأمل و كأنها تراه لأول مره .

لا أرديآ رفعت إيلا يديها تلمس وجهه برفق

هنا فتح عمر عينيه وقال


عمر ٠٠٠ انا صحيح انا حلو بس مش لدرجة انك تفضلى تبصلى تتأملى فيا كده 


أزاحت عينيها بخجول عنه هى تقول


إيلا ٠٠٠  لو سمحت عايزه اقوم 


هنا التهم شفتيها بقبلات ساخنه أذابتها وجدنها 

وهو يقول بخبث


عمر ٠٠٠ لسه بردوا عايزه تقومى.  ولا نكمل إللى.....


لم يكمل عبارته عندما سمع صوت فتح باب الغرفة  


لذلك أبتعد عنها بسرعة و هو يمسحه على رأسه يديه ليهدأ من نفسه بإرتباك


هنا أبتسمت إيلا  على أرتباكه فى نفس الوقت تسحب الغطاء لتستر جسدها العارى 

هنا دخل كريم و كارما الغرفة


كريم ٠٠٠ ماما انتى لسه نايمه

إيلا ٠٠٠ لاء يا حبيبى انا هقوم دلوقتى

كريم ٠٠٠ طيب يلا

عمر ٠٠٠ روح انت و كارما عقبال ماما ما تغسل وشها و تيجى وراكم

كريم ٠٠٠ ماشى 

كارما ٠٠٠ ماما هو انتى عيانه

إيلا ٠٠٠ لاء يا حبيبتى انا كويسه

كارما ٠٠٠ آمال متغطيه كده ليه .حتى عمر متغطى زيك 

عمر ٠٠٠ أه.  عشان بردانين 

كريم ٠٠٠ ازى ده الجو حر 

عمر ٠٠٠ بس انا حاسس ان الجو برد

إيلا ٠٠٠ طيب روحوا اغسلوا وشكم و أسنانكم و آنا جاى وراكم


انصرفوا الأطفال و هنا قال عمر 


عمر ٠٠٠ أنا أول مره فى حياتى أتثبت التثبيته دى


هنا انفجرت أيلا ضاحكه على كلام عمر 

لان دى كانت أول مره عمر يرى إيلا تضحك بهذه الطريقة التى برزت غمزتها.  اقترب منها و قبلها وقال


عمر ٠٠٠ ضحكتك حلوه أوى . 


أزاحت عينيها بخجل من كلامه لذلك قال عمر 


عمر٠٠٠ و كسوفك ده بيجننى.  


هنا قالت إيلا لتهرب من نظرت التى أربكتها 


إيلا ٠٠٠ أولاد مستنينى ولا انت نسيت

عمر ٠٠٠ ماشى . لو انى عارف انك بتتهربى بس تمام مش مشكلة الجايات اكتر بكتير


ثم تركها لتنهض و تدخل الحمام  وهو كمل نومه


◇◇◇◇◇◇◇♡♡♡♡◇◇◇◇◇◇◇◇


بعد قامت إيلا بتحضير الغداء ذهبت لغرفة النوم 

لتقوم بأستيقاظ عمر من النوم 


إيلا ٠٠٠ عمر اصحى .. عمر . عمر


شهقت إيلا عندما شدها عمر إليه يقوة وقال


عمر ٠٠٠  المفروض فى طريقة رومانسية تصحى بيها جوزك  . تعالى  أعلمهالك

إيلا ٠٠٠ ( بخجل قالت )  مش وقته الحاجات دى  الولاد بره  .. مستنينك على الغدا 


قال بنفاذ صبر 


عمر ٠٠٠ يادى الولاد . .حاضر  هاخد دش و أحصلك


////////////////////////////////////


بعد ما تناولوا الغداء  

فى المساء خرج عمر من المنزل 

هنا فتحت إيلا رسالة أميرة الذى بعتت لها رقمها و رقم لبنى


اتصلت ب لبنى

( بداية المكالمة)


لبنى ٠٠٠ ألووو مين

إيلا ٠٠٠ أنا يا لبنى 

لبنى ٠٠٠ إيلا وحشتنى . فينك

إيلا ٠٠٠ فى الدنيا

لبنى ٠٠٠ أنا أسفه عشان على إللى حصل من حمزة بس صدقينى واللهى هو ندمان على إللى عملو .انتى

عارفه ان حمزة مش كده


إيلا ٠٠٠ عارفة عشان كده مش زعلانه من إللى عملو . 

لبنى ٠٠٠ طول عمرك قلبك كبير ..

إيلا ٠٠٠ أنتى بثبتينى. ولا ايه 

لبنى ٠٠٠ ياختى وانا هثبتك ليه  طمعانه يعنى فى جمال حضرتك

إيلا ٠٠٠ ما الكل طمعان فيه يعنى جات عليكى انتى 

لبنى ٠٠٠ هههههه وانا هطمع فى جمالك ليه هو انا لامؤخدة 

إ


يلا ٠٠٠ هههه يخربيت لسانك. صح قوليلى طنط سميرة عامله ايه

لبنى ٠٠٠ واللهى يا آيلا الضغط عالى عليها من يوم

ما مشيتى و مدايقه أوى من إللى عملو حمزة 

ونفسها تشوفك انتى و الولاد 


إيلا ٠٠٠ سلامتها.  انا هحاول أجى أشوفها.. ولا أقولك انا عندى بكرة درس سواقة الصبح اخلص

و اجى أشوفها على طول


لبنى ٠٠٠ درس سواقة..الله يرحم ايام الشعبطه 

فى الأتوبيسات   

إيلا٠٠٠ مافيش حاجة بتفضل على حالها

لبنى ٠٠٠ عندك حق واللهى 

إيلا ٠٠٠ طيب يلا بقى اخدتى من وقتى كتير  تصبحى على خير 

لبنى ٠٠٠ و انتى من اهله 


( إنتهت المكالمه)


◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇□□□□□□□□□


فى اليوم التالى

فى منزل كامل 

===========


بعد ما آيلا خلصت درس السواقة ذهبت لمنزل كامل


سميرة ٠٠٠ كدة بردوا يا إيلا  ما كان العشم 

إيلا ٠٠٠ واللهى يا طنط غصب عنى . و أول معرفت من لبنى انك تعبانه جيت على طول


سميرة ٠٠٠ أنا كنت هتجن و أشوفك انتى و الولاد .

أنتى عارفه انك عندى زيك زى لبنى بالظبط


إيلا ٠٠٠ عارفه واللهى يا طنط . انتى عملتى معايا إللى أمى نفسها معملتهوش معايا.. و آنا هفضل طول عمرى مدينه ليكى


سميرة ٠٠٠  عيب متقوليش كده انتى بنتى . انا إللى مفروض اعتذر على إللى عملو حمزة 


إيلا ٠٠٠ ياريت يا طنط تنسى خالص إللى عملو حمزة

  زى ما انا نسيتو 


سميرة ٠٠٠ بس


قطعت إيلا عبارتها وقالت 


إيلا ٠٠٠ خلاص بقى بالله عليكى تنسى . كأن مافيش حاجة حصلت 


سميرة ٠٠٠  متحرمش منك أبدآ يا حبيتى.. أسمعى انتى هتتغدى معانا النهاردة 


كريم ٠٠٠ هتعملى محشى مش كده

كارما ٠٠٠ لأ مكرونه بالبشامل 

سميرة ٠٠٠ بس كده انتم تأمروا. 

إيلا ٠٠٠ لاء معلش يا طنط مش هينفع 

سميرة ٠٠٠ أيه جوزك مش هيرضا تكلى عندنا


إيلا ٠٠٠ لاء ابدآ بس انا خرجت و هو نايمه .من غير ما أقوله.عشان كده ماينفعش اتأخر. يادوب اروح اسلم على البنات و أمشى 

   

سميرة ٠٠٠ تمام بس اعملى حسابك المرة الجاية هتتغدى معايا .. و خدى تليفونك اهو


إيلا ٠٠٠  ده أتصلح.  مين صلحه

سميرة ٠٠٠ حمزة هو إللى صلحو

إيلا ٠٠٠ ماكنش له لازمه انا معايا تليفون جديد

سميرة ٠٠٠ معلش من اتلف شئ فعليه بأصلاحه  ..

يلا خدى تليفونك

إيلا  ٠٠٠ حاضر . امشى انا بقى

سميرة ٠٠٠ مع السلام بس  اوعى تتأخرى عليا 

يا إيلا . انتى و الولاد


إيلا ٠٠٠ هكون عندك كل أسبوع  . يلا انا امشى بقى ..طنط اوعى تنسى سلميلى على عمو كامل و لبنى و فادى

سميرة ٠٠٠ حاضر من عينى . يلا مع السلامه


غادرت إيلا منزل كامل و توجهت لمنزل أميرة


◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇□□□□□□□□□

منزل أميرة 

=======


كانت أميرة فى الشغل لانها شفت صباحى

أما رقية و ياسمين لانهم شفت مسائي كانوا موجودين


ياسمين ٠٠٠ واللهى البيت من غيرك مالهوش طعم

يا إيلا

رقية ٠٠٠ و جوزك عامل معاكى  بعد إللى حصل مع حمزة

إيلا ٠٠٠ عادى ٠ هيعمل ايه يعنى . حمزة غلط و عمر ضربو و الموضوع خلص من يومها


رقية٠٠٠ غريبة إللى يشوف جوزك يومها يقول انه هيقتلك فيها .. انا شوفتو يومها فى بار كان متعصب مش طايق  حد 


إيلا ٠٠٠ هو عمر كده بيتعصب بسرعة و يهدى بسرعة بردوا


كانت رقية عايز توصل لإيلا ان عمر يسهر مع بنات لذلك قال


رقية ٠٠٠ أه ما انا عارفاه.  ماهو كل يوم عندنا فى البار ..بس يا إيلا انا مش عارفه انتى ليه ساكته على إللى بيحصل ده


إيلا ٠٠٠ تقصدى ايه باللى بيحصل 

رقية ٠٠٠ سهرو كل يوم مع بنات اشكال و الوان .انا كنت فاكره لما يتجوز الموضوع هيختلف . بس إللى فيه طبع بقى

ياسمين ٠٠٠ رقية انتى بتقولى اسكتى

رقية ٠٠٠ ايه صاحبتى و خايفه عليها و بوعيها 

ولا أسيبها على عماها


قالت إيلا عكس ما تشعر به


إيلا ٠٠٠  متشكرة رقية انك خايفة عليا . بس ده اتفقنا انا عمر من قبل الجواز انى ماليش علاقة بحياته بره البيت . وانا مبسوطة كده . مش عايزه وجع دماغ 


رقية ٠٠٠ ده يبقى بردوا اسمه جواز

ياسمين ٠٠٠ واللهى احسن مش فى اخر الليل بيبات فى حضنك خلاص

إيلا ٠٠٠ ياااا انا اتأخرت . معلش يا بنات انا لازم امشى مع السلامة

ياسمين ٠٠٠ مع السلامه يا قلبى

رقية ٠٠٠ مع السلامة و ابقى خلينا نشوفك 

إيلا ٠٠٠ ان شاء الله.  سلام


◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇□□□□□□□□□□


بعد مرور شهر

=============


ص


حيح أن العلاقة بين إيلا و عمر أتحسنت كثير 

إلا أن عمر لم يترك عاداته السيئة

كل يوم سهر لوش الصبح كل يوم . و شرب .و نساء

و برغم حبه لإيلا الذى أصبح واضح  إلا أنه مازال يدخل فى علاقات نسائيه من الحين للأخر


أما إيلا أصبحت لديها مشاعر اتجاه عمر برغم إستنكارها  ذلك مثلها مثل  عمر الذى يمنعوا غروره و كبريائه من الأعتراف بحبه لأيلا . و يقول الذى بينى وبينها ليس إلا رغبة و انجذاب لجسدها فقط


  -----------------------


كانت إيلا مستغرقه فى النوم عندما رجع عمر للمنزل كعادة  بعد الساعة ٣ بعد منتصف الليل . و تفوح منه رائحة الكحل و برفان حريمى  


نزع ملابسه و رماها على بأهمال .ثم أستلقى على الفراش بجوار إيلا وهو يرمقها بنظرات كلها أعجاب و حب و رغبة 

هنا أنتفضت من مكانه و هى تصرخ بخضة عندما قبلها عمر من شفايفها لذلك قال


عمر ٠٠٠ فى ايه رعبتينى 

إيلا٠٠٠ ( أخذت نفس قالت) انت ايه إللى بتعملو ده

عمر ٠٠٠عادى بوستك . فيها ايه دى تخليكى تتخضى كده  


إيلا ٠٠٠  عمر انا قولتلك اكتر من مره بلاش تعمل كده وانا نايمه ...و بعدين  انا كنت نايمه لوحدى فى الأوضة.  فطبيعى اتخض لم ألقى حد بيبوسنى فجأه


عمر ٠٠٠ يعنى مين هيدخل عليكى الأوضة غيرى انا .. و بعدين انا قولتلك قبل كدة  لازم تتعودى على لمساتى ليكى فى اي وقت . 


هنا اقترب لكى يقبلها . ابتعدت إيلا وقالت


إيلا ٠٠٠ ايه الريحه دي  .. انت شارب مش كدة

عمر ٠٠٠ فى ايه يا إيلا شوية تخضنى. و شوية

انت شارب . أوعى تكون بتتهربى منى

إيلا ٠٠٠ و  هتهرب منك ليه . بس انت عارف انى  بدايق من ريحة الحاجات إللى انت بتشربها دى 


نهض من على الفراش و توجه الدولاب و اخرج قميص نوم وقال


عمر ٠٠٠ اذا كان كده ماشى هدخل اخد دش و انتى إلبسى القميص ده .. يلا قومى


قال جملته و دخل الحمام 

هنا نهضت إيلا من على الفراش بضيق لتفعل ما أمرها به  بعد ما أرتدت القميص  الذى لا يستر شئ من جسدها

هنا رأت ثياب عمر وهى على الأرض..لذلك التقطت ثيابه من على الأرض هنا شمت رائحة برفان حريمى على ثياب عمر ..

شعرت بوجع يعتصر قلبها .. و كأن شخص يقوم بغرز خنجر فى قلبها  بكل قسوة


هنا تذكرت الأنفاق الذى بينهم أنها لا تتدخل فى حياته.. و انه له الحريه يفعل ما يريد .لذلك لعنت الاتفاق ..كما  لعنت فسها انها وافقت  على هذا الاتفاق .

ثم قاومت ما تشعر به عندما تذكرت ايضآ ان. زوجها من عمر لن يدوم طويلآ.  و أنه ممكن ان يتركها فى اي وقت لذلك لا تتأمل كثير منه


  

لكن فجأه  عندما سمعت صوت فتح باب الحمام


#روايه_الهروب_إلى_المجهول 

#الفصل_الرابع٠عشر

قاومت إيلا ما تشعر به عندما تذكرت ايضآ . ان زوجها من عمر لن يدوم طويلآ . انه ممكن ان يتركها فى اي وقت لذلك لا تتأمل كثير منه


لكن فجأة عندما سمعت صوت فتح باب الحمام

ركضت نحو الفراش و استلقت عليه. و  وضعت الغطاء علي  جسدها .. لذلك ابتسم عمر عندما رأها بهذا الهيئه لذلك قال


عمر٠٠٠ انت عامله فى نفسك كده ليه

إيلا ٠٠٠ بردانه

عمر ٠٠٠ بطلى شغل العيال ده و اطلعى من تحت الغطا 


هزت إيلا رأسها بلا . لذلك أقتربه منها عمر و سحب العطاء من عليها  وهنا  شهق من جمالها بهذا القميص  

كانت مثيرة بهذا الرداء لدرجة تقطع الأنفاس 

لذلك قال عمر و هو يتفحص جسدها بجرأته 


عمر ٠٠٠ ينفع تخبى منى الجمال ده كله


احمر وجهها من شدة الخجل لذلك وضعت يديها على وجهها .. 

أقتربه منها عمر و هو يرفع يديها من على وجهها

وقال


عمر٠٠٠ معقوله يا أيلا لسه بتتكسفى منى

إيلا ٠٠٠ ( بخجل قلت) بس بقى يا عمر  

عمر ٠٠٠ بس بقى يا عمر .. انتى شكلك ناوى تجننى 

اه لو تعرفى خجلك ده بيعمل فيا ايه . 


إيلا ٠٠٠ عمر اسكت به انت بتحرجنى بكلامك

عمر٠٠٠ و انتى هتجننى بجمالك . يااا الله هو فيه جمال كده بردوا . 


هنا دفنت رأسها بصدره من بخجل من كلماته     

بعدها عمر عن صدره لكى يلتهم شفتيها بقبله أذابتها

وجدنها . ثم ذهبوا فى عالمهم الخاص


◇◇◇◇♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤◇◇◇◇◇◇


فى نفس الوقت فى البار او الملهى الليلى

==========================


يجلسون أصدقاء عمر 


ميار ٠٠٠مروان من مش هسيبك غير متقولى عمر اتسحب كده من وسطنا و راح فين

مروان ٠٠٠ وانا هعرف منين 

ميار ٠٠٠ عليا انا . يعنى انت عايز تفهمنى ان عمر مش قالك رايح فين

مروان ٠٠٠  أه ياستى مقاليش رايح فين

فطين ٠٠٠ طيب حتى ماقالكش بيغطس فين بقاله فترة

مروان ٠٠٠ انتم شغالين نفسكم ليه.  بعدين ماهو لسه ماشى من شويه مسألتهوش ليه


فطين ٠٠٠ هو عمر حد بيعرف ياخد منه حق ولا باطل 

مروان ٠٠٠ طيب تمام . ايه الجديد بقى إللى مخليكم مستغربين 


ميار٠٠٠ الجديد انه بقاله فترة متغير .. كمان مبقاش بينام فى الفندق.. 

رودى٠٠٠ أكيد فى وجه جديد اخده مننا الايام دى

لؤى ٠٠٠ ما أظنش. عمر ما بيستحملش يقعد فى علاقة اكتر من أسبوع . 

فطين ٠٠٠ يمكن تكون  واحده أستثنائيه


ميار ٠٠٠ انت بتخرف تقول ايه .عمر عنده البنات كلها زى بعض .. انا الوحيده الأستثنائيه فى حياة عمر ..   


فطين ٠٠٠ طبعآ يا قلبى هو فيه زيك

ميار٠٠٠ انا خلاص هتجنن واعرف عمر متغير ليه. 

بيختفى بيروح فين

  

مرام ٠٠٠ واللهى انا شايفه ان عمر دماغه مطرقعه 

واللى بيطلع فى دماغه بيعملوا . فصعب تعرفوا هو بيعمل ايه أو بيفكر ازاى .. 

رودى ٠٠٠ عندك حق . يا جماعة ده عمر القاضى الغير متوقع


ميار ٠٠٠ ماتنطق بقى يا مروان . و تقولى ماله عمر 


مروان ٠٠٠ و اللهى أنتم شلة مجانين.  انا ماشى


انصرف مروان ليهرب من ضغط ميار عليه

لذلك قالت ميار


ميار٠٠٠ شوفتوا هرب ازاى.  انا متأكده انه عارف حاجة

لؤى ٠٠٠ بقولكم سيبكم بقى من حوارات عمر .و يلا  تعالوا نرقص  

رودى ٠٠٠ يلا بينا

مرام ٠٠٠ أنا جايه معاكم .. مش هتيجى يا ميار

ميار ٠٠٠ لاء  ماليش مزاج

فطين ٠٠٠ خلاص روحوا انتم انا هفضل معاها


ذهبوا لساحة الرقص و ظل فطين مع ميار 

لذلك قالت ميار


ميار ٠٠٠فطين . بجد انت متعرفش عمر متغير ليه الفترة دى

فطين ٠٠٠ أنا معرفش . بس شاكك فى حاجة 

ميار ٠٠٠ شاكك فى ايه

فطين ٠٠٠ من تقريبآ شهرين . عمر كان عينه على بنت بتشتغل فى الروم سيرفس 

ميار ٠٠٠ ( بأستنكار قالت) مش ممكن عمر يبص لبنت بتشغل روم سيرفس . انا مش مصدقه


فطين ٠٠٠ دى لو كانت بنت عاديه . بس البنت ايه صاروخ جامده أخر حاجة.  أيقونة جمال


ميار ٠٠٠ ما خلاص هتفضل تمدحلى فى جمالها كتير 

كمل ايه إللى خلاك شاكك

فطين ٠٠٠ آه سورى .. عمر  كان عامل رهان مع مروان على البنت دى.  بس انا عرفت ان عمر خسر الرهان . من ساعتها و البنت معلقه فى دماغ عمر 

ده حتى هددنى انى ابعد عنها


ميار ٠٠٠ أيه هى البنت كانت عجباك انت كمان 

فطين ٠٠٠ هى كانت عجبانى انا بس .دى كانت عجبه

الكل حتى مروان و لؤى الصيف إللى فات كانوا هيتجننوا عليها بس بصراحة البنت مالهاش فى الشمال

ميار ٠٠٠ أه  صح.  أوعى تقولى دى البنت إللى اتخنقت مع لؤى الصيف إللى فات 


فطين٠٠٠ بالظبط هى دى..

ميار ٠٠٠ بس ليه شكيت ان ليها علاقة بتغير عمر

فطين ٠٠٠ لان من شهر كده عرفت انها سابت الشغل

ميار ٠٠٠ عادى فيها ايه دى

فطين ٠٠٠ لاء مش عادى ..لان لو اخدتى بالك .ان دى نفس الفترة إللى بدء عمر يتغير فيها


ميار ٠٠٠ لأ أكيد متهيألك

فطين ٠٠٠ بس فى حاجة تانيه خلاتنى متأكده انى عندى حق .. من أسبوع روحت اغير عربيتى من المعرض و هناك عرفت بالصدفه ..ان عمر  راح المعرض كان معاه واحده و اشترى ليها عربيه

فيات ٥٠٠ .. لما سألت عن أوصاف البنت قالولى نفس اوصاف البنت إللى كانت شغاله فى الروم سيرفس  


ميار٠٠٠ معقوله عمر مصاحب البنت دى كمان بيصرف عليها. و بيجيبلها عربيه . تعرف عنوان البنت دى


فطين ٠٠٠ لاء بس لو عايزه تعرفى عنوانها .اجيبهولك 


ميار ٠٠٠  أه هاتلى عنوانها و اعرفلى كل حاجة عن البنت دى. لم اشوف آخر رمرمتك ايه يا عمر


فطين ٠٠٠هيكون ايه يعنى.أكيد هيرجعلك زى كل مره

ميار ٠٠٠ ( بغرور قالت) اكيد طبعآ


◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇□□□□□□□□□

فى الصباح اليوم التالى 

===============


إيلا٠٠٠ صباح الخير ..  صاحى يعنى بدرى

عمر ٠٠٠ أه مسافر القاهرة 

إيلا ٠٠٠ خير فى حاجة


هنا نظره عمر إليها بأستغراب من سؤالها 

لذلك قالت بضيق


إيلا ٠٠٠ اسفه نسيت انى مش من حقى أسأل . على العموم تروح و ترجع بالسلامه


هنا مسكها من زراعتها وقال


عمر ٠٠٠ أيه قلبتى وشك ليه . 

إيلا ٠٠٠ لاء خالص انا عاديه .

عمر٠٠٠ طيب ايه همشى من غير  بوسه ولا حضن 


تصنعت البسمه على وجهها وهى تخضنه لكن عمر سحبها له و قبلها قبله ناعمة بشغف .ثم ابتعد عنها عندما سمع صوت


كريم ٠٠٠ انتم بتعملوا ايه

كارما ٠٠٠ دول بيعملوا زى الفلم 

كريم ٠٠٠  آه صح زى الفلم

عمر ٠٠٠ أنتى بتفرجى الولاد على ايه بالظبط

إيلا ٠٠٠ و اللهى ما أعرف.. فلم ايه ده

كارما ٠٠٠ فلم مذكرات مراهقة

عمر ٠٠٠ لأ  ماشاء الله انتم اتفرجتم على فلم مذكرات مراهقه

كريم ٠٠٠ بس مش كله الفلم 

عمر ٠٠٠ مش هتفرق  .. ده جيال ايه ده . 

إيلا ٠٠٠ أنا هشيل القنوات الأفلام كلها  من على الشاشه دى

كارما ٠٠٠ مش مهم . نبقى نتفرج عليكم . ما انتم بتعملوا زيهم

عمر ٠٠٠ أنا ماشى بدل ما اتشل وانا واقف

   

◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇□□□□□□□□


فى المساء 

فى فيلا القاضى فى القاهرة

===================


عزت القاضى يويخ ابنه على افعالو 


عزت ٠٠٠ أنا خلاص جبت أخرى منك ايه هتفضل تتصرمح  كتير كده 


عمر ٠٠٠ على فكرة حضرتك ظالمنى.  انا الشغل اخد كل وقتى .. و عندك الأرباح بتاعتى تشهد عليا

انا محقق أرباح السندى خرافية


عزت ٠٠٠ و ده إللى هيجننى بتجيب منين وقت الشغل.. وقت للصرمحه و التنطيط من بلد لبلد


عمر ٠٠٠ المفروض حضرتك تكون فخور بأبنك

عزت ٠٠٠ فخور بيك.. و آنا بسمع عنك انك كل يوم فى علاقة شكل . ده الشلة الزفت بتاعتك إللى عايشين سفلقه فى الفندق...يابنى اعمل فيك بس ايه


عمر ٠٠٠ يعنى يا بابا حضرتك اتصلت عليا و جايبنى من الغردقة للقاهرة عشان تسمعنى كلمتين دول. 

ما كنت قولتهم فى التليفون و رايحت نفسك و رايحتنى من المشوار


عزت ٠٠٠ تصدق انت ماعندكش دم  ..يابنى هتموتنى ناقص عمر


عمر٠٠٠ بعد الشر عنك يا بابا ياريت متجبش سيرة الموت تانى


عزت ٠٠٠ يبقى تسمع كلامى و تريحنى و تتجوز بشرة

عمر ٠٠٠ بابا يا حبيبى انا مش هتجوز بشرة ولا غيرها

عزت ٠٠٠ يابنى البنت بتحبك

عمر ٠٠٠ و آنا كل بنتك بتحبنى هتجوزها.  ده انا كده هتجوز نص بنات مصر


عزت ٠٠٠ هو غرورك ده إللى هيوقعك فى شر اعمالك


بشرة بنت اخوه عزت .يعنى بنت عم عمر


عمر ٠٠٠ حضرتك بس متخافش عليا و تنسا حوار الجواز ده خالص


عزت٠٠٠ عمر انا مش عندى أستعداد اخسر أخويا عشان خاطرك

عمر ٠٠٠ بس تخسر ابنك عادى صح


عزت ٠٠٠ يابنى انا ماعنديش اغلى منك فى الدنيا كله و نفسى تكون  احسن واحده على وجه الأرض. 

و تبطل بقى صرمحه مع البنات  و تستقر 


عمر ٠٠٠ ربنا يهدى 

عزت ٠٠٠ يابنى انت جايب البرود ده منين 

عمر ٠٠٠ بصراحه يا بابا انا مش عارف ارضيك ازاى

عزت ٠٠٠ تسمع كلامى و تتجوز بشرة

عمر ٠٠٠ طيب يرضيك حضرتك اتجوز و ازعل نص بنات مصر 

عزت ٠٠٠  مغرور. تعرف انا متأكد انك هيجى يوم

و تقع على بوزك فى واحده تطلع عينك و ساعتها تقول ان الله حق


هنا فكر إيلا و مشاعرو أتجاها لكنه نفضه الفكره من رأسه وقال


عمر ٠٠٠ مش هيحصل تعرف ليه عشان انا أبنك طالعلك  مافيش واحده تقدر تهز شعره من راسى 


عزت ٠٠٠ كويس انك فاكر انك ابنى .و انا ابوك يعنى ماينفعش تثبتنى بكلمتين 

عمر ٠٠٠ هو مين ده إللى يقدر يثبتك ده انت كبير عايلة القاضى يعنى الكينج


عزت ٠٠٠ زى العادة مش هعرف اخد منك حق ولا باطل .. 

عمر ٠٠٠ يا حبيبى  انا مش عايز ازعلك بس موضوع الجواز صعب عليا اوى . بعدين انا بعتبر بشرة زى شيرى بالظبط 

عزت ٠٠٠ طيب أدى نفسك فرصة تتعرف عليها يمكن


عمر ٠٠٠ بابا هو لسه هتعرف على بشرة دى بنت عمى يعنى انا عارفها كويس أوى 


عزت ٠٠٠أديك قولت بنت عمك ...  يعنى هى أحق واحده بيك .و هتصونك و أكثر واحده هتخاف عليك

ولا انت عايز تتجوز واحده زى ميار  و تغلط نفس غلطتى لما اتجوزت أمك 


عمر ٠٠٠ ياريت بلاش السيرة دى يا بابا


عزت ٠٠٠  عارف انك بتتدايق من الموضوع ده بس لازم تفتكر .. ان امك كانت زى ميار . أهم حاجة فى حياتها  الخروجات و الفسح و السهر و الموضه شكلها ومركزها الاجتماعى  . انما ولادها و بيتها وجوزها كانوا آخر حاجة بتفكر فيها .. شوف احنا أطلقنا من اكتر من ١٥ سنه لحاد دلوقتى انا ندمان انى اتجوزتها

لدرجة انها خلاتنى مفكرش فى الجواز بعدها 


عمر ٠٠٠ أيه لزوم الكلام ده دلوقتى يا بابا 

عزت ٠٠٠ عشان تعرف قبل ما تختار زوجه ليك 

اختار أم  لأولادك

عمر ٠٠٠ فهمت حضرتك 

عزت ٠٠٠ خلاص يبقى نقول مبروك على بشرة


عمر ٠٠٠ بابا انت بتثبتنى ولا ايه

عزت ٠٠٠ عمر انت مش عايزنى أرضا عنك  

عمر ٠٠٠ طبعآ يا بابا 

عزت ٠٠٠ وانا مش هرضا عنك غير لما تتجوز بشرة

عمر٠٠٠ ( بضيق قال) خلاص يا بابا زى ما حضرتك عايز

عزت ٠٠٠ يبقى خير البر أجله .. اكلم عمك محسن دلوقتى

عمر ٠٠٠ بس خطوبة بس فرحه مش دلوقتى خالص

عزت ٠٠٠ ليه بقى

عمر ٠٠٠ عندى شغل مش فاضى

عزت ٠٠٠ شغل بردوا

عمر ٠٠٠ بابا انت صممت انى أرتبط ببشرة وانا  وافقت  .  سيب ليا بقى  انا احدد ميعاد الجواز

عزت ٠٠٠ ماشى  . بس بردوا اكلم عمك محسن و نحدد ميعاد الخطوبة


عمر ٠٠٠ ياريت بسرعة عشان عايز ارجع الغردقة عندى شغل مهم

عزت ٠٠٠ تمام اتفقنا 

عمر ٠٠٠ اكيد اتفقنا مش دبستنى فى جوازه .  أروح انا أشوف شيرى. 

◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇□□□□□□□


فى حديقة الفيلا 

============


جلس عمر بحوار شقيقته على الأرجوحه 

وهى سندت رأسها على كتفه وقالت


شيرى٠٠٠ انت وحشتنى أوى عمر .. 

عمر ٠٠٠ وانتى كمان . بس قوليلى ايه الحلوه دى أسيبك شهرين ألقيكى كبرتى و حلوتى كده

شيرى ٠٠٠ كويس انك عارف انهم شهرين. متصلتش فيهم غير  أربع مرات بس


عمر ٠٠٠ كل فكره انتى ضعيفة فى حساب دول

٥ مرات مش ٤

شيرى ٠٠٠ هتفرق يعنى

عمر ٠٠٠ طبعآ و كتير كمان .. بعدين خلاص انا قاعد معاكم كام يوم 


شيرى ٠٠٠ ( بفرحه قالت) بجد يبقى وافقت على جوازك من بشرة

عمر ٠٠٠ ( بضيق قال) و مالك فرحانه اوى كده ليه 

شيرى ٠٠٠ طبعآ لازم افرح مش أخويا هيتجوز 

عمر ٠٠٠ دى خطوبه بس لسه بدرى على الجواز

شيرى ٠٠٠ على فكرة بشرة بنت كويسه  و بتحبك برغم انها عارفه مصايبك و راضيه بيك و عايزاك


عمر ٠٠٠ خلاص عرفنا أن ست بشرة ملاك بجناحين 


◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇□□□□□□□□□


بعد مرور أسبوع 

==========


تم اتمام الخطوبة عمر على بشرة 

و الخبر انتشر على موقع التواصل الاجتماعي 


بشرة ٠٠٠ ( بفرحة قالت) متعرفش يا عمر انا فرحانه أد ايه أخيرآ اتخطبنا 

عمر ٠٠٠ ( ببرود قال) اه مبروك 

بشرة ٠٠٠ مالك يا عمر شكلك مدايقه 

عمر ٠٠٠ لانى مابحبش حد يكسر كلمتى 

بشرة ٠٠٠ و مين بس كسر كلمتك

عمر ٠٠٠ حضرتك .انا مش قولت مش عايز  خبر  خطوبتنا ينزل على النت

بشرة ٠٠٠ ليه يا عمر . 

عمر ٠٠٠ لانى مابحبش حد يعرف حاجه عن حياتى الخاصه 

بشرة ٠٠٠  مش عايز حد يعرف ليه . المفروض تكون فرحانه  زيه . بس انا حاسه انك مش مبسوط بخطوبتنا

عمر ٠٠٠ يوووو بقى  كل شويه نفس الكلام . انت مش مبسوط بخطوبتنا . ايه المفروض اقوم أرقص عشان تعرفى انى مبسوط 


بشرة٠٠٠ لاء بس المفروض تحسسنى انك بتحبينى زى ما انا بحبك


عمر ٠٠٠ بشرة انا كده دى أسلوبى. و مش هيتغير..

أظن انتى عارفانى كويس


بشرة ٠٠٠ عرفاك و بحبك و راضيه واللهى

عمر ٠٠٠ طيب انا هقوم عشان يادوب ألحق السافر 

بشرة ٠٠٠ تسافر كده بسرعة 

عمر ٠٠٠ أه. عندى شغل سلام


عندما كان عمر على وشك المغادرة قالت بشرة 


بشرة ٠٠٠ عمر استنا ....هتوحشنى


ثم قبلته من خده


◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇□□□□□□□□

الغردقة

فى نفس الوقت 

فى كافتيريا

=========


رودى ٠٠٠ ميار انا مش عارفه ايه البرود إللى عندك ده برغم انك عرفتى انه خطب بنت عمه


ميار٠٠٠ لانى عارفه ان عمر مابيحبهاش . ابوه إللى عايز يجوزها له . كمان إللى اسمها بشرة دى بت هبله كدة بتحب عمر من زمان و هتموت تتجوزه


مرام ٠٠٠ متخافيش غير من الهبله دى

رودى٠٠٠ صح ..أدى الهبله دى هى إللى هتتجوز عمر


ميار ٠٠٠  بشرة دى مش فارقه معايا خالص.. انا بفكر فى المصيبه الجديده

رودى ٠٠٠ تقصدى مين 

ميار٠٠٠ البنت بتاعت الروم سيرفس. فطين قالى انها عايشه فى البيت بتاع عمر

مرام ٠٠٠ عادى واحده عمر هيقضى معاها كام يوم 

و يرميها هى دى أول مره يعنى 


ميار٠٠٠ بس دى عايشه فى شقة عمر دى حاجة أول مره عمر يعملها . ده غير انه اشترى ليها عربيه غاليه 


رودى ٠٠٠ طبعآ واحده زى دى أكيد ضحكت على عمر عشان يعمل معاها كده

ميار ٠٠٠ لاء  عمر ذكى مافيش واحده تقدر تضحك عليه . او تاخد منه حاجة . انا عارفاه اكتر من نفسه


مرام ٠٠٠ آمال يعنى هيعمل كده ليه يعنى

ميار ٠٠٠ البنت حلوه و علقت فى دماغ عمر عشان كده اشترها بفلوسه . لان عمر لما بيكون عايز حاجة بياخدها 


رودى ٠٠٠ إللى انا مش قادره أفهمو . انتى ازاى عادى كده . مش بتغيرى على عمر و هو كل شويه مع واحد


ميار ٠٠٠ كنت الأول بغير و اتجن و اتخانق معاه..

بس كده فهمت و عرفت ان عمر مش ممكن يكتفى بست واحدة. هو ده عمر و كام لازم اتقبله على وضعه  .أما عمر هيكون ببببح . وانا مش ممكن اقدر اعيش من غيرو 


مرام ٠٠٠ طيب افرض عمر اتعلق بأى واحده و حبها 


ميار ٠٠٠  ههههه عمر ما بيعرفش يحب . 


◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇□□□□□□□□□


فى مطعم

=========


تجلس إيلا و لبنى و أميرة و رقية و ياسمين


ياسمين ٠٠٠ تعرفوا كانت فكره حلوه اننا نخرج كلنا مع بعض معملنهاش من زمان


أميرة ٠٠٠ بس انتى مش شايفه المطعم ده غالى شويه يا إيلا

إيلا ٠٠٠ يا ستى قولتلك مالكيش دعوة انا إللى هدفع

الحساب عندى

رقية ٠٠٠ ( قالت بضيق)ايوه ..بقى بقينا بتكلم بثقة

و نقول الحساب عندى 

لبنى ٠٠٠ دى حاجة مدايقكى

رقية ٠٠٠ وانا هدايق من ايه يعنى

إيلا ٠٠ يلا قولوا عايزين تكلوا ايه


بعد طلبوا ما يريدون من المينو و جاء الجرسون بالطعام . هم يتناولوا الطعام  قالت رقية


الفتيات كانوا يعلمون بخطوبة عمر من الفندق الذى يعملون به .و ايضآ من مواقع التواصل الاجتماعي

لكن إيلا كانت لا تعلم شئ لذلك قالت رقية

   

رقية ٠٠٠ هو جوزك رجع من القاهرة ولا لسه

إيلا ٠٠٠ وانتى مين قالك ان عمر فى القاهرة

رقية ٠٠٠ ده الفندق كله عارف


هنا نظرت إليها أميرة بتحذير لكى تصمت. لكن رأتها إيلا وقالت


إيلا ٠٠٠ هو فى ايه

أميرة ٠٠٠ ( بأرتباك قالت) مافيش حاجة 

إيلا ٠٠٠ إكمال بصتلها كده ليها

لبنى٠٠٠(بتوتر قالت) مافيش حاجة يا إيلا.عادى يعنى


آيلا ٠٠٠ أنتم مالكم وشكم جاب اللوان ليه..

أميرة ٠٠٠ لاء انت متهيألك مافيش حاجة صدقينى  


رقية ٠٠٠ أنا مش عارفه انتم مخبين عنها ليه ما كده كده هتعرف الخبر منشور على مواقع التواصل الاجتماعي كل 


آيلا ٠٠٠ ما تنطقوا بقى . قولوا فى ايه


هنا قالت رقية بشماته


رقية ٠٠٠ عمر خطب


■■■■■■■○○○○○○■■■■■■■


يتبع

كيف ستستقبل إيلا خبر خطوبة عمر

ماذا سيكون رد فعل إيلا مع بعد ما تعلم خطوبته


الفصل 15/16 من هنا


بداية الروايه من هنا


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

ادسنس وسط المقال

تعليقات

التنقل السريع
    close
     
    CLOSE ADS
    CLOSE ADS