رواية زواج بالاكراه بقلم اميمه تيتو حصريه وجديده وكامله جميع الفصول على مدونة النجم المتوهج
فرح قامت من النوم واخدت دوش وغيرت هدومها وخرجت من اوضتها
ماما يلا انا مستعجله اوي لازم امشي دلوقتي
سماح: طيب قولي صباح الخير
فرح ّ: صباح الخير
بابا اخد علاجو ولا لسه
سماح: لسه يا بنتي نايم مش راضي ياخد العلاج او حتي يفطر ادخلي شوفيه يمكن يسمع منك
فرح: حاضر يا ماما واخدت صنيه الاكل ودخلت
بابا بابا يلا قوم كفايك نوم
محمد: صحيت اهو يا قلب ابوكي
فرح: تسلملي يارب ويدايمك ف حياتي
يلا قوم خد علاجك عشان تفطر
محمد: لا مش عايز مليش نفس للاكل وزهقت من العلاج دا ومررتو
فرح: بإبتسامة طيب ولو قولتلك عشان خاطري هتكسفني برضو
محمد: انا اقدر اكسفك او ازعلك
فرح: انا قولت كدة برضو يلا خد البرشمه دي وتاأكل اكلك
تخلصو كلو
محمد: ربنا يسعدك يا فرح يابنتي ويفرحني بيكي
فرح: اللهم آمين
طيب انا مشي دلوقتي بقي عشان لازم اروح المستشفى
محمد: ياحبيبتي انت بتتعبي كتير بلاش تروحي انهارده
فرح: بإبتسامة ازاي بس يابابا لازم اروح عشان دا وجبي انت نسيت اني دكتوره يعني دا شغلي وبعدين لو انا هقعد ف البيت ومشتغلش ليه دخلت كليه وتعبت وسهرت
محمد:بملامح حزينه انا نفسي افرح بيكي قبل ماموت عايزك تتجوزي
فرح:ومين قال اني مش هتجوز بس لما ييجي الوقت المناسب
محمد:امتي هييجي الوقت دا
فرح:لما اقابل الشخص المناسب عن اذنك بقي اتأخرت وباست رأس بابها وخرجت
سماح: ايه يابنتي فطر
فرح: ايوا واخد علاجو
سماح: مش بيراضي ياكل غير منك مش عارفه لما تتجوزي اعمل ايه
فرح: انت مستعجله ليه اديني قاعده معاكم ولا انتوا زهقتو مني
سماح: ياحبيبتي والله ابدا دا انت بنتي بس نفسي افرح بيكي
فرح: طيب انا همشي بقي ادعيلي
سماح:ربنا يسعدك ياحبيبتي ويحفظك
بعد ساعه
ف المستشفي
فرح ف عياده الطوارء طيب متخفيش دا جرح بسيط هياخد كام غرزه بس
دكتور احمد: طيب روحي انت عياده الباطنه عشا في مرضا كتير هناك
فرح:حاضر
ف بيت فرح
الباب خبط سماح ياترا مين اللي جاي دلوقتي وراحت تفتح الباب
كمال: ازيك يام فرح الحج عامل ايه انهارده
سماح: احسن الحمدلله اتفضل قاعد ف الاوضه
كمال دخل البيت مع سماح
سماح:اتفضل اتفضل ف الاوضه
كمال ّ: ازيك ياابو فرح عامل ايه
محمد: الحمد لله اعملي كوبايه شاي لعمك كمال ياام فرح
سماح ّ: حاضر
كمال ّ: لا لا يام فرح انا همشي علي طول مش مطول
محمد: ازيك يا كمال عامل ايه
كمال: انا الحمدلله وجاي اكلمك ف موضوع مهم
محمد: خير
كمال: خير ان شاءلله خير
في عريس عايز يتقدم لبنتك فرح
هو صعيدي وكان متجوز ومراتو ماتت وابوه عايز يفرح بيه اتجوز سنه بس ومخلفش
محمد: اه بس معرفش فرح توافق ولا لا يعني فرح دكتوره ومتعلمه واكيد عايزه تتجوز واحد متجوزش قبل كده
كمال: ايوا بس مش هتلاقي شاب احسن منو لبنتك
محمد: انت تعرفو كويس يعني
كمال: ايوا هو متعلم ومحترم والله اعرف ابوه من زمان
محمد: طيب هشوف وارد عليك
كمال: طيب استأذن انا دلوقتي ومستني ردك
محمد: ايه رأيك يام فرح
سماح: بلاش الجوازه دي
محمد: لما تيجي فرح اخد رأيها الاول
سماح سمعت الكلام وسكتت وحست ان في حاجه غلط وقلبها انقبض فجأه
بعد تلات ساعات رجعت فرح البيت ازيك ياماما انا جعانه خالص
سماح بصت لفرح بحزن وكان باين علي وشها ان في حاجه مضيقها حاضر ياحبيبتي هقوم احضرلك الاكل
فرح: في ايه ياماما في حاجه حصلت بابا كويس
سماح: اه كويس مفيش حاجه
فرح: طيب هروح اشوفو
سماح: لا لا بلاش هو نايم لما تاأكلي عشان كانت خايفه محمد يقول حاجه لفرح وتزعل منها او تضيقها
عند محمدف الاوضه قاعد علي السرير وبيفكر ف موضوع العريس اللي كمال جيبو لفرح وياترا هو كويس فعلاً ولا لا ويوافق ولا لا وفرح هتكون مبسوطه
وهنادخلت فرح الاوضه عامل ايةيابابا دلوقتي
كمال: الحمدلله ياحبيبتي احسن من الاول بس في حاجه شاغله بالي
فرح: حاجه ايه يابابا احكيلي
محمد: موضوع يخصك ياحبيبتي
فرح: بأستغراب انا يخصني انا
محمد: بصراحه بقي متقدملك عريس وعمك كمال بيشكر فيه وبيقول انه كويس ومتعلم
فرح: اممم طيب وانت ايه رأيك فيه
محمد: مش عارف بصراحه متردد فقولت اخد رايك الاول بس انا بصراحه كدا عايز اوافق عشان افرح بيكي قبل ماموت
فرح: بعد الشر عليك
طيب طالما عجباك خليهم ييجو ونشوف ايه هيحصل
محمدبفرح باصص لفرح بجد يابنتي
فرح هزت رأسها باه وخرجت
سماح:ابوكي قالك حاجه
فرح ماسكه تفاحه وبتأكل فيهااه بخصوص العريس
سماح:انت قولتيلو ايه
فرح: قولتلو ييجي وبعدين نشوف ايه هيحصل
سماح: انت مجنونه يابت انا اه عايزه افرح بيكي بس مش تتجوزي واحد اتجوز قبل كده
فرح بصت لمامتها باستغراب متجوز
سماح:اه متجوز وانت دكتور والف من يتمناكي
فرح:انا انا مكنتش اعرف بابا مجبليش سيره عن الموضوع ده
سماح: انا هدخل اكلمو استني هقولو لا ارفض
ف اوضه محمد
كان ماسك موبيل ومبسوط اوي ايوا زي ماقولتلك تعالي ف اي وقت تحب تيجي فيه
سماح: انت بتقول ايه ليه مستعجل كدة دا مش مناسب للبنت
بعد تلات ساعات
ف بيت محمود الجبالي
عمر: ابوي فين ياماا
ناصره: عند عمك كمال يابني بيقولو انو رايح يشوفو ايه رأي اهل العروسه
عمر: طيب ماشي انا عندي شغل مهم ممكن اتأخر بقا
ناصره: ماشي ياجلب امك
عمرف نفسو انا مش عايز اتجوز بعد مراتي كل دا غصب عني عشان ابوي يكون راضي
محمود: ايه يام عمر فين ابنك
ناصره: طلع من شويه عنده مشوار
محمود: طيب احنا هنروح لاهل العروسه عشان نحدد موعد لكتب الكتاب عرفو ان عمر كان متجوز قبل كدا وموافقين
ناصره: كويس انا هقوم احضرلك الغدا
(زواج بالاكراه)
البارت الثاني
فرح سرحانه انا هعمل ايه وفجاه الجرس رن قامت فتحت طلع الحج كمال ازيك يا فرح يابنتي
الفرح: الحمدلله بخير اتفضل
كمال: انا جاي ومعايا اخبار حلوه
محمد: خير
كمال: انا كلمت اهل العريس وقالولي اني اقولكم انهم عايزين كتب الكتاب علي طول
محمد: طيب مش لما ييجي الاول ويقعدو مع بعض وبعدين نشوف موضوع كتب الكتاب دا
كمال: هما عايزين ييجو انهارده
محمد: طيب اهلا وسهلا ييجو
بعدساعتين
كان اهل عمر جم لبيت فرح عشان يحددو موعد لكتب الكتاب وفاكرين ان محمد موافق علي جواز فرح من عمر
محمود:اومال فين العروسه
محمد:ادخلي ياام فرح نادي العروسه
بس فين العريس
كمال:لا ياحج محمد عندهم ف الصعيد العريس ميشوفش مراتو غير ليله الداخله
محمد: اه بس لازم بنتي تشوف العريس وتتكلم معاه اومال هياخدو علي بعض ازاي
محمود: بعد الجواز يخدو علي بعض براحتهم بقي وضحك
محمد:والله معارف اقولك ايه
كمال: ياعم تقول كل خير انا عارف الشاب كويس خالص
وبعدين فرح بنتي برضو واكيد مش هضرها
محمد:طيب معاك صوره ليه
محمود:ايوا اهو اتفضل
محمد:بصراحه هو شاب حلو خدي يافرح يابنتي ايه رأيك ف الشاب دا
فرح هزت برأسها بمعني حلو
محمود:ايه رأيك يابنتي
محمد:ايه يافرح عجبك
فرح:هزت رأسهاباه
كمال:علي بركه الله
محمود:بفرح كويس قوي انتوا عارفين طبعا اننا عايزني كتب الكتاب بسرعه فانا بقولك بعد اسبوع
محمد:بسرعه كدا ازاي
كمال:عن اذنك ياحج محمود تعالي ياحج محمدعايزك ثواني
ودخلو اوضه لوحدهم
كمال:انت مش عايزتفرح بابنتك وبعدين متزعلش مني انت مش ضامن عمرك والبنت عايزلها سند لازم تجوزها ودا شاب غني اهو تخرجها من الفقر اللي فيه دا
وتقعد بقي ف البيت متشتغلش
محمد: ايوا بس خايف اخد قرار غلط اندم عليه دي بنتي الوحيده معنديش غيرها
محمود: متخفش سابها علي الله انا بقولك الناس كويسين
تعالي بس وخرجو
محمود: ايه ردك ياحج محمد
محمد: طيب موافق
فرح جريت علي اوضتها وفضلت تعيط
سماح دخلت وراها مالك ياحبيبتي متعيطيش انا هقول لابوكي يرفض متزعليش
فرح: ياماما كتب الكتاب بعد اسبوع بابا ماخدش رأيي قال موافق
سماح: بدموع فكك انا مش هسمح انك تتجوزي الشاب دا
فرح: ازاي بابا عطا كلمه للناس وخلاص حددو
بعد ساعه ف اوضه محمد قاعد بيفكر
انا خايف اكون بظلم البنت اني اجوزها واحد متجوز قبل كدا
بس ممكن يطلع كويس بجد زي ماكمال قال ودا عشمي
بالليل
قاعدين علي السفره
محمد:مالك يافرح انت زعلانه من حاجه
فرح: مش كتب الكتاب كدا هيبقي بسرعه
محمد: خير البر عجاله
بعد شويه
فرح: انا شبعت هدخل انام عشان هصحا بدري
ودخلت اوضتها وفضلت تعيط وحست انها مقيده لاول مره وخايفه ترفض بابها يتعب بعد مابقي كويس وبقي مبسوط ومش عايزه بسببها يزعل لانها لاحظت انه بقي فرحان اوي
بسبب جوزاها
بعد نص ساعه
باب اوضه فرح خبط
فرح قامت فتحت الباب تعالي يابابا
محمد:عايز اتكلم معاكي شويه
بصراحه بقي انت مش عايزه الجوزاه دي بصي انا كنت رافض ف الاول بس بعدين فهمت ان الشاب دا الافضل ليكي
فرح: انا واثقه ف قرارك وراضيه بيه يابابا
وانا عرفت انك موافق وعايز الجوازه دي وانا مقدرش ازعلك
محمد: مش مهم ازعل المهم انك تكون راضيه من جواكي
فرح ف نفسها كفايه كدا انا هوافق وخلاص عشان دا هيخلي اهلي مبسوطين وبكدا بابا مش هيصرف عليا مش هيبقي ملزم كفايه كل اللي عملو عشاني
وبصت لابوها وهزت رأسها انا موافقه
تاني يوم
سماح: يلا يا فرح تعالي افطري معانا
فرح: حاضر جايه اهو وقعده فطرت معاهم
بابا انت كويس انهارده
محمد: انا بقيت كويس ياحبيبتي هفرح بيكي عايز ايه تاني
بعد ساعه
فرح قاعده لوحدها زهقانه وحزينه
الموبيل بتاعها رن
الو
اميره:عامله ايه
فرح: مخنوقه والله
اميره:من ايه احكيلي
فرح:متقدملي عريس كان متجوز قبل كداوبابا مصمم انه كويس والاحسن ليا ومناسب وانا مش عارفه اعمل ايه
اميره:متعلم
فرح:ايوا
وغني وبصراحه شوفت صورتو شكلو حلو
اميره:بصي طالما كويس ومحترم ومتعلم خلاص وبعدين مش زنبو انه كان متجوزومراتو ماتت عنده عيال
فرح:لا اتجوز سنه بس ومش عنده عيال
اميره:خلاص حلو
فرح: طيب انا هقفل دلوقتي عايزه انام
ف بيت الحج محمود الجبالي
محمود: الف مبروك يابني
عمر: الله يبارك فيك ياابوي بس ليه بتباركلي
محمود: كتب الكتاب السبوع الجاي اهل العروسه موافقين
والعروسه زي القمر
عمر: طيب عن اذنكم انا طالع اوضتي
عمر دخل الاوضه ومسك صوره مراتو الاوله وقال والله ماكنت عايز اتجوز بس غصب عني متزعليش منى انت عارفه انك الوحيدة اللي في جلبي وعينو دمعت
بعد اسبوع
عند فرح بيحضرو الاكل عشان الضيوف
سماح: يلا يابنتي سيبي اللي ف ايدك دا قومي البسي فاضل ساعه واهل العريس ييجو مع المأذون
فرح قامت ودخلت اوضتها ولبست
وكان برضو بالها مشغول ومش مرتاح
سماح دخلت علي فرح الاوضه وبدموع زي القمر والله يا حبيبتي انت متأكده من قرارك
فرح :ايوا
سماح: طيب يلا العريس برا والماذون جاه
وعايزينك تغطي وشك وانت طالعه فرح غطت وشها وطلعت مع امها
وبعد شويا المأذون قال بارك الله لكم وجمع بينكم في خير
omima tito🤗 البارت التالت
فرح ودعت اهلها ومشت مع اهل جوزها
ف بيت محمود الجبالي الاغاني مليه المكان والكل مبسوط وبيرقص وفرحان الا عمر كان حاسس بالذنب انه اتجوز بعد مراتو الاوله و ان مينفعش حد ياخد مكانها
بعد شويا محمود قال يلا ياولدي خد مراتك واطلع اوضتك فوق
عمر: حاضر يابوي يلا يا عروسه
واخد فرح وطلعو الاوضه
ف اوضه عمر
فرح قاعده علي السرير ووشها متغطي بالطرحه
الباب خبط
عمر فتح الباب في ايه ليه الخبط دا
هبه: الناس مستنيه تحت
عمر: طيب شويا ونازل
ودخل جاب سكينه وجرح ايديه وجاب ملايه ومسح الدم فيها و خدها نزل
فرح: باستغراب هو عمل ايه دا
وبعد شويا طلع تاني ودخل الحمام اخد دوش ورجع نام علي الكنبه من غير مايبوصلها او يشوفها ومكلمهاش
فرح استغربت من اللي حصل وكانت قاعده علي السرير ووشها متغطي بالطرحه وعمر فضل بعيد عنها ونام زي ماتكون حد غريب مش مراتو حتي انه ميعرفش شكلها ايه
فرح: حتي مكلمنيش ايه دا وعينيها دمعت انا خايفه اكون ظلمت نفسي اني وفقت اتجوز من الراجل دا
وقامت دخلت الحمام واخدت دوش وغيرت هدومها لبست بيجامه ستان ورجعت وقعدت علي السرير وغطت وشها وفضلت تعيط شويا بصوت مكتوم وبعدين نامت
تاني يوم الصبح
عمر صحي وغير هدومو ونزل خرج من البيت
فرح صحت وملقتش عمر ف الاوضه وافتكرت اللي حصل امبارح والتجاهل اللي شافتو من عمر
وقامت اخدت دوش ولبست دريس واسع ولفت الطرحه وحطت ميكب خفيف ونزلت
تحت
ناصره: صباحيه مباركه يا حبيبتي
فرح: الله يبارك فيكي يا طنط
ناصره: طنط ايه بقا قوليلي ياما او يا ماما زي ما بتقولي
فرح: حاضر ياماما
ناصره: اومال فين جوزك يا بنتي
فرح بتوتر معرفتش تقول ايه عشان لما صحت ملاقتش عمر معاه ف الاوضه
بس قالت هو نزل هيروح مشوار وجاي
ناصره: مقالكيش رايح فين
فرح: لا ياماما
ناصره: طيب يلا تعالي افطري معانا
فرح: لا لما عمر يرجع نفطر سوا
ناصره ابتسمت وقالت ماشي يا حبيبتي
بعد ساعه
هبه: عن اذنك يا ماا اناهدخل اطبخ
ناصره: خدي فرح معاكي عشان ندوق وكلها
ف المطبخ
هبه: انت حلوة قوي يا فرح
فرح: بإبتسامة تسلمي يا حبيبتي
هبه: انتي هتفضلي اكده من غير وكل هتتعبي كلي ولما جوزك ييجي ياكل
فرح: لا لما يرجع ناكل سوا
هبه: طيب يا حبيبتي
عد اليوم ولسه عمر مرجعش البيت
وحضرو الاكل وقعدو يتعشو
هبه: تعالي كلي يا فرح هتتعبي
فرح: لا انا هطلع استني فوق
ناصره: طيب يا بنتي
فرح ف اوضتها دخلت وفضلت تعيط وكانت حسا بخنقه وصعبت عليها نفسها اوي وبعد شويه عينيها راحت ف النوم و نامت ودموعها علي خدها
دخل عمر الاوضه
ومبصش لفرح بس هيا صحت اول محست ان في حد معاها ف الاوضه
فرح: بتوتر انزل احضرلك العشا
عمر وهو باصص للارض لا مش جعان وعايز اقولك حاجه انا مكنتش عايز اتجوز بعد مراتي عشان انا متجوزها عن حب ولحد دلوقت بحبها ومش هحب غيرها عشان تكوني عارفه ومتتوقعيش مني حاجه ونام
فرح دموعها نزلت وجريت علي الحمام وفضلت تعيط انا ليه بيحصل معايا كدا ليه يارب
واتوضت وطلعت وفرشت سجده الصلاة وصلات وبعدين نامت من غير اكل
تاني يوم فرح صحت بدري ودخلت الحمام وطلعت ملقتش عمر معاها ف الاوضه وغيرت هدومها ونزلت
تحت كان في ناس جايه تبارك للعروسين
ناصره: تعالي يامرات ولدي سلمي علي ستك يا حبيبتي
فرح سلمت علي كل الموجودين
وفاء: تعالي معايا عايزاكي ف حاجه
فرح بصت لحماتها بمعني اروح ولا لا
ناصره: روحي يا فرح
واخدتها ودخلو المطبخ
وفاء: انا بنت عمت عمر بس هو ميعرفنيش وانا برضو اول مره اشوفو انهارده
فرح: بابتسامة اهلا يا حبيبتي
وفاء: انت عسوله قوي
فرح: تسلمي يارب
برا عمر دخل وستو قالتلو عمر روح نادي مراتك تقعد معايا شويه
ناصره: ف المطبخ يا ولدي
عمر دخل المطبخ عشان ينادي فرح بس هو مش عارف انهي فيهم فرح في بنتين واقفين قدامو
هبه: في حاجه يا عمر
عمر: ايوا ستي عايزه فرح
هبه: ادخل واقفه مع وفاء هناك اهي
عمر اتوتر عشان هو مش عارف مين فرح ومين وفاء
قرب منهم وهو باصص علي الارض وقال كلمي ستي عايزكي برا يا فرح
فرح بصتلوبفرح اول مره يكلمها من ساعه ماجات وقالت حاضر
عمر بصلها وف نفسو قال انت فرح وفاضل باصص لها شويه و سرح ف جمالها
فرح عدت من قدامو وطلعت
هبه: عايز حاجه تاني يا عمر
عمر: هاا لا لا وطلع برا
برا ست عمر تعالي يا حبيبتي اقعدي هنا تعالي
فرح قعدت جمبها وعمر فاضل باصص لها مكنش متخيل ان البنت اللي اتجوزها بالجمال دا
بعد ساعه
ناصره: يلا يابني خد مراتك واطلع فوق مش بتاكل غير وانت موجود امبارح طول النهار مكلتش لقمه واحده قالت لما جوزي ييجي
عمر بص لفرح وحس بالذنب انها مكلتش طول النهار ولما رجع البيت سالتو تحضر العشا عشان ياكلو وهو رفض وكمان دايقها بالكلام ونامت من غير اكل واكيد نامت زعلانه
واخدها وطلع فوق
ف الاوضه
الباب خبط
عمر فتح طلعت هبه اخد منها صنيه الاكل
عمر: اا انت مكلتيش امبارح بجد
فرح: ايوا
عمر: طيب تعالي كلي
فرح: هتاكل معايا
عمر: لا مش عايز
فرح: خلاص مش عايزه
عمر: بصلها كدا هتتعبي تعالي كلي بلاش دلع
فرح: سكتت وبعدين قالت مش جعانه
عمر اخد الصنيه وحطها علي السرير وقال خلاص هاكل وياكي
فرح: ابتسمت وقعدت اكلت معاه وبعدين اخدت الصنيه وقالت هنزلها وجايه
عمربصلها وهز رأسو بمعني ماشي
البارت الرابع
تحت فرح دخلت المطبخ و غسلت الاطباق اللي اكلو فيها وقالت عن اذنكم هطلع فوق
ست عمر اتفضلي يا حبيبتي اطلعي لجوزك
فرح طلعت ودخلت اوضتها
وقربت من عمر وكانت متردده وقاعده قدامو علي السرير وقالت انا غلطت ف حاجه طيب من اول ما جيت وانت مش عايزه تكلمني او تبص ف وشي هو انا وحشه يعني
عمر: لا والله انت حتي زي القمر ااا اقصد يعني لا مش زعلان منك
فرح: طيب ليه الكلام اللي قولتو امبارح
عمر: بصي انا مكنتش عايز اتجوز تاني بعد مراتي ما ماتت بس انا اتجوزتك عشان اراضي اهلي بس انتي حلوه اقصد تستاهلي غيري وتعيشي وتفرحي مع حد يقدر يساعدك
فرح: انت مش هتقدر تسعدني
عمر: انا اا بصي انت حلوه وتتحبي بس انا مش هحب بعد فريده
فرح: فريده
عمر: مراتي الاولى كنت بحبها واتجوزتها وفضلنا سوا بس عملت حادثه وماتت فيها وانا كدا هظلمك معايا
فرح: تقصد ايه
عمر: احنا محصلش ببنا حاجه ممكن بعد فتره ننفصل وتتجوزي غيري وتكملي حياتك وبكدا ابقي مظلمتكيش وبرضو عملت اللي اهلي عايزنو
فرح: يعني اهلك عايزينك تطلقني
عمر: لا
فرح: طيب بلاش نتكلم ف الموضوع دا تاني انا متجوزتش عشان ارجع لاهلي بعد فتره
وبعدين انت من حقك تعيش حياتك وتكمل هيا اكيد حسا بكل دا وهتزعل منك لما تعرف انك وقفت حياتك بعدها اكيد هيا عايزك مبسوط
عمر بصلها وسكت وبعدين دخل الحمام وطلع قعد علي الكنبه
فرح: انت هتنام فين
عمر: مكاني هنا علي الكنبه
فرح: قبل ماتتجوزني كنت بتنام فين
عمر: علي السرير
فرح: طيب يبقي تنام علي السرير انا مش هلغبط حياتك
عمر: وانت هتنامي فين
فرح: علي السرير برضو احنا متجوزين
عمر بصلها وسكت
فرح: طيب خلاص انا هنام علي الكنبه
عمر: ازاي مينفعش تنامي علي الكنبه
فرح: طيب ايه
عمر: قام ونام جامبها علي السرير
تاني يوم الصبح
صحت فرح الاول وفضلت تبص لعمر وقالت انا جيت البيت دا بصفتي مراتك يبقي لازم اعمل وجبي كازوجه حتي لو انا اتجوزتك غصب عني وانت برضو مش بتحبني ومتجوزني غصب عنك وقامت دخلت اخدت دوش ولابست دريس واسع ولفت طرحه
عمر صحي
فرح: صباح الخير
عمر: صباح الخير
فرح: احضرلك هدوم
عمر: بصلها شويا وقال اممم ماشي
فرح ابتسمت وحضرت هدوم لعمر وعمر دخل الحمام اخد دوش وطلع لفاف فوطه علي وسطو وعينياه ف الارض اسف نسيت اخد الهدوم
فرح: بخجل اممم انا هنزل وطلعت من الاوضه
عمر: ايه دا اللي بيحصل معايا دا
ولبس و سرح شعرو ورش برفان ونزل
علي صوت عالي
محمود: اهدي بس احنا متفقناش علي اكده
صالح: انا مليش في برضو دي بنت بنتي ولازم تعيش ف بيت ابوها انتوا عشان تجوزو ابنكم تظلمو البنت
محمود: طيب واطي صوتك تعالي نتكلم جوه
صالح: مش متحرك من اهنا
عمر: شاف البنت والبنت جريت عليه
عمرحضن البنت واخدها ف حضنو حبيبتي وحشتيني
البنت: وانت كمان وحشتني يابابا
فرح: باستغراب بابا هيا قالت بابا
وكلهم واقفين ووشهم ف الارض
فرح: انا مش فاهمه حاجه
عمر: باستغراب انت متعرفيش اني عندي بنت
فرح: ايه انت مش اتجوزت سنه
عمر: مين قال كدا انا اتجوزت 6سنين ودي بنتي وعندها 5سنين
فرح: بصدمه ازاي يعني انت عندك بنت كمان
عمر: ايوا انت فاكره اني مخلفتش
فرح جريت علي فوق وهيا بتعيط
محمود: ينفع اكده اديها عرفت
عمر: عرفت ايه انتوا كدبتو عليها وقولتو اني اتجوزت سنه ومخلفتش
محمود: عشان اهلها يوافقو علي الجوازه يابني
عمر: جوازه ايه حرام عليكم البنت دي زنبها ف راقبتكم
وطلع جري علي فوق
ودخل الاوضه
شاف فرح بتعيط
فرح ممكن نتكلم شويه
فرح: بعياط انتوا عملتو فيا كدا ليه
عمر: عينياه دمعت انا انا بجد مكنتش اعرف كل دا انا لسه عارف دلوقت والله
فرح: انا ليه بيحصل معايا كدا يوم متجوز اتجوز واحد بيحب مراتو اللي ماتت ومش عايزني ولا قابل موجودي اصلا وعنده بنت انتوا ليه كدبتو عليا
عمر: حقك عليا انا اسف بس والله مكنتش اعرف انا مكنتش عايز اتجوز اصلا بس هما قالولي ان لازم اجيب واحده اتجوزها عشان تساعدني ف تربيه عطر
وتكون ام ليها
فرح: بدموع بصتلو ورجعت بصت علي الارض وسابتو ودخلت الحمام
بعد شويه طلعت من الحمام وملقتش عمر ف الاوضه وبصت علي السرير لقت البنت نايمه علي السرير
فرح قربت منها وقعدت جمبها على السرير وفضلت تمشي ايديها علي شعر البنت
عمر كان داخل الاوضه شافها فاضل واقف بعيد بيراقب فرح بتعمل ايه
فرح: ياحبيبتي انتي صغيره اوي وعايشه ف كل الكدب دا ومامتك مش معاكي ازاي يبقي عندهم بنت زي القمر كدا ويقولو انها مش موجوده اصلا وينكرو انها منهم وميلت علي رأس البنت وباستها
عمر عينياه دمعت ودخل
فرح اتعدلت وفضلت قاعده ساكته
عمر: اجبلك اكل
فرح: مش جعانه
عمر: طيب ونام علي الكنبه
الباب خبط فرح فتحت
هبه: هاخد عطر عشان تنام ف اوضه تانيه
فرح: لا سيبيها هتنام هنا
هبه: طيب ومشت
فرح قربت من عطر واخدتها ف حضنها ونامت
تاني يوم
عمر قام من النوم شاف عطر ف حضن فرح ازاي ايه البنت دي ازاي بتتعامل معاها اكده وهيا مش بنتها
فرح صحت وبصت لعمر
عمر: انا هدخل استحمي
عطر صحت شافت فرح
عطر: انتي ماما الجديده
عمر باصص عليهم
فرح: ايوا يا حبيبتي انت اسمك ايه
عطر: اسمي عطر وانتي
فرح: اسمك جميل اوي انا اسمي فرح وباستها ف خدها
عطر: انتي حلوه اوي عينك لونها ازرق
فرح: ايوا حلوين
عطر: ايوا حلوين
فرح: ياقلبي انتي احلي واخدتها ف حضنها
عطر: ممكن اقولك ياماماعشان انا معنديش ماما
فرح: بدموع ايوا ياروحي قوليلي يا ماما انا من انهارده ماما
عطر: انا بحبك يا ماما فرح
فرح: وانا بحبك يا روحي انتي
عمر باستغرب من طريقه فرح مع عطر وكمان ازاي عطر اخدت علي فرح بسرعه اوي كدا ودخل ياخد دوش
البارت الخامس
عطر: ماما انا عايزه استحمي
فرح: ياعيوني انت حاضر
يلا قومي ادخلي الحمام
عطر: شورت بايديها لتحت ف نزلت فرح نعم ياروحي
عطر: انا مش بعرف استحمي لوحدي
فرح: انا هجاي معاكي اساعدك
عطر: حضنت فرح بحبك
فرح: وانا كمان وباستها ف شفيفها
عطرجريت علي الحمام وفرح دخلت وراها وبعد شويه طلعو من الحمام
ماما انا عايزه افطر
عمر: طيب يلا ننزل نفطر
عطر: لا انا هيا افطر هنا انا وماما وبابا بس
مين هيسرحلي شعري
عمر: هاتي المشط وتعالي
فرح: لا انا عايزه اسرحلك شعرك
عطر جريت عليا ماشي سرحيلي
وانت يابابا انزل جيب الفطار وتعالي
عمر: حاضر
ونزل يجيب الصنيه
وطلع تاني
كانت فرح عملت تسريحه ف شعر عطر جميله اوي
عمر: ايه دا فريده كانت بتعمل نفس التسريحه دي
عطر: بدموع ماما انتي هتسيبيني
وتمشي زي ماما فريده ماعملت
فرح: لا مش همشي هفضل معاكي طول مانت محتاجني
عطر: طيب يلا ناكل يلا يابابا جيب الاكل هنا
عمر: يلا وحط صينيه الاكل علي السرير
فرح بدأت تاكل عطر بأيديها
عمر اكل ونزل
عطر: يلا ننزل يا ماما
فرح: طيب انزلي وانا هاخد دوش واغير هدومي وانزل ودخلت اخدت دوش وغيرت ونزلت
عطر: ماما ماما انا عايزه لبن
فرح: حاضر تعالي اجيبلك ودخلت معاها المطبخ وجابت اللبن من التلاجه وحطتو علي البوتجاز يغلي
عطر: يلا عايزه لين يلاعايزه لبن
فرح: بصوت عالي عطر ابعدي هيوقع عليكي
والبن كان هيقع علي عطر بس فرح زقتها بعيد ف وقعت حله اللبن علي دراع فرح
كل البيت دخل علي صوت فرح وشافو عطر علي الارض وفرح بتقومها
محمود: ايه دا انت وقعتي البت
عطر: لالا ماما ايديها اتحرقت
عمر: بص علي دراع فرح شاف ان العبايا مبلوله من عند دراعها شدها من ايديها وطلع فوق
ف الاوضه
عمر: انت مهمله قوي ومش بتخلي بالك من نفسك هتخلي بالك من البنت ايه اللي عملتي ف دراعك دا
عطر: لا انا كنت هتحرق اللبن السخن كان هيوقع عليا بس ماما زقتني ف وقع عليها هيا
عمر جاب مقص وقعد قدام فرح علي السرير و قص كم العبايا ينفع كدا شوفي ايه اللي حصل ف دراعك كان دراعها محروق اوي
عطر عيطت انا اسفه يا ماما انا السبب انا كنت عايزه لبن
فرح حضنت عطر رغم انها بتتألم
عمر: بصوت عالي قومي كدا يا عطر انتي مش شايفه ايديها
فرح: اتكلم بصوت واطي مع البنت هتخاف
عمر: باستغراب انتي دراعك محروق
فرح: طيب اللي حصل حصل خلاص ليه تخوف البنت دي صغيره ومش فاهمه حاجه
عمر: ماسك ايديها وبدأ يدهن مرهم علي الجرح وعطر فضلت تنفخ علي الجرح
فرح باستها خلاص ياحبيبي متزعليش
عطر خبطت ف دراع فرح
فراح بصوت عالي ااه
عمر: بصوت عالي قومي يا عطر قولتلك من هنا
عطر عيطت طيب انا همشي
فرح: استني يا عطر تعالي مش هتمشي تعالي هنا
عمر: طيب انتي حرا وسابها ونزل
تحت
محمود: مراتك كويسه يابني
عمر: ايوا
سيف: حصل كل دا ازاي
هبه: عطر كانت عايزه لبن وكانت الحله هتوقع علي عطر بس فرح زهتها وفرح اللي اتحرقت
ناصره: بصراحه انا مستغربه البت دي هيا بتعمل كده ليه اكيد ورا كل دا حاجة يعني دي مرات ابوها واديكم شوفتو امبارح عملت ايه لما عرفت ان عمر عندو بت
عمر: بصلها وفعلا شك ف فرح
هبه: لا والله دي طيبه خالص
سيف: انا حاسسها محترمه ومش بتاعات حورات زي مقولتي ياما
ناصره: طيب هتتغير اكده وتحب بنت جوزها اكده
هبه: مايمكن صعبت عليها يا ما
عمر: انا طالع برا البيت شويه مخنوق
بعد ساعه عمر رجع البيت والكل كان نايم طلع علي اوضته
شاف عطر نايمه ف حضن فرح بس فرح مش عارفه تنام وبتتالم
عمر: انا هاخد البت ملكيش دعوه بيها انتي عايزه توصلي لايه عايزه تنتقمي
مني عن طريق بنتي
فرح: باستغراب كلامو انتقم منك لايه
عمر: عشان كدبنا عليكي بس انا قولتلك اني مكنتش اعرف من الاول وبنتي ملهاش علاقه يافرح انا حذرتك انتي حرا مش هيكفيني دمك انتي واهلك
فرح: بعياط انت بتكلمني كدا ليه
عمر: اومال عايزني اكلمك ازاي انتي لو فاكره اني ممكن ييجي يوم واحبك او اكون متقابلك كازوجه ليا تبقي بتحلمي
فرح: جريت علي الحمام وهيا بتعيط
بعد شويه
عمر قاعد علي الكنبه ايه اللي عملتو دا يعني هيا علطانه انها بتخلي بالها من بتي هيا فعلاً لو عايزه تأذيها كانت سابت اللبن يحرقها
فرح طلعت من الحمام وعينياها حمرا اوي من كتر العياط
عمر بصلها وفاضل ساكت
فرح كانت هتخرج من الاوضه
عمر: انتي رايحه فين
فرح: هنزل اجيب مياه عشان المياه اللي هنا خلصت وعطر لو صحت بالليل وحبه تشرب يعني
عمر: استني انا هنزل اجيب وبعدين انتي عايزه تنزلي بالبيجامه
فرح: وفيها ايه لو نزلت بالبيجامه
عمر: فيها ايه افرطي انا ابوي او اخوي شافك
فرح: دي بيجامه انا لابسه قميص
عمر: بغضب بصي يابت الناس انا قولت مينفعش يبقا تسمعي الكلام
متنشفيش دماغك اومال يلا عدي
عمرنزل جاب مياه وجاه
فرح قاعده علي طرف السرير
عمر: انتي مش هتنامي
فرح: ملكش دعوة هو كمان النوم هنا بمواعيد
عمرقام بغضب وقرب منها وماسكها من دراعها وقال انتي متنسيش اني جوزك ومينفعش تتكلمي معايا اكده
فرح: بوجع سيب دراعي بيوجعني
وانت فعلاً جوزي زي مقولت اومال ليه كل شويه تقول انك مش هتقدر تتقابلني كازوجه ليك
عمر ساب ايديها وجاب مرهم وقعدها علي السرير وفاضل يدهن علي الحرق
فرح فاضلت تبصلو بوجع ااه براحه شويه
عمر: طيب خلاص اهو
فرح نامت مع عطر علي السرير وعمر نام علي الكنبه
تاني يوم
عمر صحي الاول وفاضل باصص علي فرح وهيا نايمه وحاسس بذنب
عطر صحت في حاجه يابابا انت واقف كدا ليه
عمر: تعالي يا جلب ابوكي وحضنها بصي فرح زعلانه وعايز اصلحها
عطر: طيب يلا نروح مشوار وهيا مش تبقي زعلانه
فرح قامت من النوم
عطر: صباح الخير ياماما
فرح: صباح الخير ياروحي وبصت لعمر ودخلت الحمام اخدت دوش ولبست دريس طويل وخرجت
عطر: ماما احنا هنخرج انهارده مع بابا
فرح: طيب يا حبيبتي وهترجعو امتي
عطر: لاانتي هتيجي معايا
فرح بصت لعمر
عمر: عطر عايزاكي تيجي معانا تعالي معانا
فرح: لا يا حبيبتي مره تانيه بقا روحي انتي وبابا اصلا مش عايزه اكون مكان هو فيه واكيد هو كمان زيي
عمر: بغضب الساعه 2تكونو جاهزين انا نازل عندي شغل
عطر: ماما يلا ننزل عشان نفطر
فرح: يلا
علي سفر بيفطرو
عمر: انا هاخد فرح وعطر هنتغدا انهارده برا البيت
محمود: ليه مدام فرح مش عجبها الوكل بتاعنا
عمر: بغضب هيا ملهاش دعوه انا حابب اتغدي برا
ناصره: بغيظ اكده طيب
عمر: طيب انا همشي يافرح وزي مقولتلك
فرح هزت رأسها بمعني ماشي
محمود: بتمشي الولد علي كيفك يابنت محمد
فرح قامت من علي السفره
هبه زعلت من اللي حصل مع فرح
فرح طلعت فوق والساعه بقت واحده
عطر يلا تعالي عشان تغيري هدومك ولابستها فستان جميل
وعملتلها تسريحه
فرح: انا مش حبه اروح معاكم بس خايفه يتعصب عليا استني هنا هدخل الحمام وجايه
ولبست دريس ضيق شويا ولفت طرحه وعملت ميكب خفيف
عمر دخل يلا جاهزين
عطر: ايوا حلو فستاني وبص ماما عملتلي ايه ف شعري
عمر: ايوا انتي اصلا كلك حلوه يا جلب ابوكي
عطر: طيب بص ماما كمان حلوه ازاي
عمر بص لفرح
انتي هتمشي اكده
فرح: ايوا
عمر: بالبس الضيق دا
فرح: دا مش ضيق
عمر: دا مش ضيق انتي عايزه تجننيني يابت
فرح: ماهو حلو اهو اومال لو لبست بنطلون
عمر: مين قولي تاني اكده بنطلون
مراتي تلبس بنطلون وتمشي بيه قدام الناس
روحي ادخلي البسي حاجه واسعه واياكي اسمعك تاني بتقولي بنطلون دي او اشوفك لابسه حاجه ضيقه
فرح من غير كلام دخلت لبست عبايا واسعه بس برضو جميله اوي
عمر: ايوا اكده يلا امشي قدامي
ونزلو عمر احنا ماشيين
واخد فرح وعطر وراكبو الملاكي بتاعتو ومشو
ف المطعم
عمر: عايزه تاكلي ايه يا عطر
عطر: بشاميل وفرخ
عمر: طيب ياجلب ابوكي
وانتي يافرح
فرح: ايه حاجه
عطر: تاكلي زيي ياماما
فرح: ايوا ماشي
عمر: قولي هتاكلي ايه
فرح: زي عطر
عمر: لو سمحت خد تعالي عايزين فرخه مشويه وتلاته اطباق بشاميل وسلطه
الشاب واقف باصص لفرح حاجه تاني
عمر: انت باصص فين انا اللي بكلمك
الشاب: حاضر ثواني ويكون الطلب عندك
عمر باصص لفرح وعايز يعتذر منها بس كبريائه مانعو من انه يعتذر
الشاب: اتفضل اللي حضرتك طلبتو وبدا يحط الاكل علي السفره وكل شويه يبص لفرح
عمر: طيب خلاص امشي
وبداو ياكلو وفرح بتاكل عطر
عمر: كلي انت هيا بتعرف تاكل لوحدها
عطر وهيا بتاكل وقعت الطحينه علي فستانها
فرح: انا هاخدها وادخل الحمام انضف هدومها
عمر: طيب متغيبيش
فرح اخدت عطر ودخلت بيها الحمام ونضفت هدومها وهيا راجعه واحد خبط فيها ايه الحلاوه دي والعبايا عليكي حلوه اوي
فرح: عفوا انت تعرفني تعالي يا عطر وماسكت البنت من ايديها ومشت
الشاب: استني بس نتعرف طيب
عمر قام وضرب الشاب بوكس ف وشو وفضل يضرب فيه
فرح: بخوف يلا ياعمر كفايا يلا نمشي
عمر بغضب حط فلوس علي التربيزه واخد فرح وعطر ومشو
ف العربيه انتي ازاي تكلمي ليه بتردي عليه انتي مجنونه
فرح: انا مقولتش غير انت تعرفني ماهو بيقولي العبايا حلوه عليا
عمر: وانت الكلام عجباك صح اومال لو كنت لابستي اللبس الضيق اللي كنت لابسها دا
فرح بصتلو وسكتت
عمر: من انهارده هتلبسي نقاب ومفيش غير اللبس الواسع فاهمه
فرح: لا انا مش لابسه نقاب
انا سمعت كلامك ولبست واسع لكن مش لابسه نقاب انت مجنون
عمر ضربها كف علي وشها
فرح حطت ايديها علي وشها انت بتضربني
عمر مرضش عليها
بعد ساعه كانوا وصلو البيت
فرح من غير كلام طلعت اوضتها وفضلت تعيط
الباب خبط
فرح قامت فتحت طلعت عطر
عطر: انتي بتعيطي ياماما
فرح اخدتها ف حضنها وفضلت تعيط
عطر: مسحت بايديها الصغيره دموع فرح وقالت عارفه بابا كان عايز يصلحك انهارده
فرح بعدتها عن حضنها وقالت ازاي
عطر: هو قالي الصبح انك زعلانه عشان كدا طالعنا اكلنا برا
عمر دخل الاوضه
فرح قامت دخلت الحمام غسلت وشها ولبست بيجامه وطلعت
عمر: حقك عليا متزعليش بس انت غلطانه برضو
ازاي تردي عليه
وكمان ازاي تقولي لجوزك انت مجنون
فرح بدموع انا مكنتش اعرف انك هتدايق لما رديت عليه
وبرضو مقصدش اقولك يا مجنون
عمر: طيب خلاص متعيطيش واخدها ف حضنو وطبطب عليها
فرح استغربت اول مره يكون قريب اوي منها كدة وقلبها فضل يدوق بسرعه
البارت السادس
فرح: ايه دا انت جسمك سخن اوي
عمر: هدخل استحمي وابقي كويس بس انت مش زعلانه دلوقت
فرح: مش زعلانه ومسكت ورقه وقلم وكتبت اسم دواء
خد دا خافض حراره حلو اوي
عمر: وانت عرفتي منين
فرح: انا دكتوره
عمر: بتعب بجد
فرح: ايوا بجد انت مكنتش تعرف
عمر: انا معرفش حاجه عنك غير انك اسمك فرح
فرح: بعدين احكيلك عني وانا برضو اعرف عنك وكدا بس دلوقتي خد خلي حد يجيب العلاج دا
عمر: مين هيروح دلوقت مش مهم انا هدخل استحمي والحراره هتنزل
فرح: طيب هروح اجيب انا واجاي
عمر: انتي مجنونه يابتي تروحي فين انتي متطلعيش من البيت وكمان تروحي دلوقت الوقت متأخر
فرح: طيب قوم تعالي خد دوش
عمر: قام معاها واتسند عليها وبعدين بعد عنها لما افتكر انه كدا بيخون فريده مراتو الاولي
فرح: في ايه
عمر: انا هدخل لوحدي مش محتاج مساعده
فرح هزت رأسها بمعني ماشي
عمر فقد توزنه وكان هيوقع ف الارض
فرح جريت عليه وماسكتو من وسطو
مالك يا عمر انت كويس
عمر: ايوا بس دايخ
فرح: طيب انا هساعدك ومتقولش لا مش عايزه كلام تاني
عمربصلها برفع حاجب نعم
فرح غمضت عيناها وبعدت وشها اقصد انت تعبان انا هساعدك ممكن
عمر: انتي بتخافي مني
فرح: بخوف بصراحه ايوا
عمر: ليه هو انا وحش
فرح: ابتسمت وقالت لا بس انت بتتعصب بسرعه
عمر: انتي اللي بتعصبيني مش من غير سبب
فرح: برفع حاجب طيب يلا
عمر: انتي بترفعيلي حواجبك يا بت
فرح: يعني تعبان وبرضو مش سايبني ف حالي
عمر: وانت ايه اللي غصبك علي كدا انا قولتلك هطلقك
فرح: بصوت عالي وانا قولتلك لا مش عايزة اطلق وآخر مره اسمع منك الكلام دا فاهم
عمر: انا مش فاهمك ساعات بحسك حنينه قوي وساعات بحسك قوي وقادره وساعات احسك طفله صغيره
فرح بصتلو ف عينياه انت شارب حاجه
عمر: انتي بتقولي ايه
فرح: ولا حاجه يلا امشي معايا وفضلت ماسكاه من وسطو وهو حطت ايديه علي كتفها وفرح ساعدتو ودخلو الحمام
عمر: يلا اطلعي برا
فرح وهيا طالعه عمر داخ تاني
فرح: انا هساعدك وفضلت تخلع ف هدومو وهيا ماسكه قميصو مسك ايديها انت بتعملي ايه
فرح: انت دايخ انا بساعدك
وفضلت تخلع ف هدومو لحد موصلت للشرط وقالتلو تعالي وساعدتو يقعد ف البانيو
بعد شويه
عمر: كفايا انا تلجت
فرح: طيب يلا قوم براحه وسندتو وطلعو برا وجابت هدوم من الدولاب بنطلون وشرط وتيشرت وقالتلو انا هروح هناك وانت غير الشرط المبلول وهجاي اساعدك تلبس باقي هدومك
وفعلا عمر عمل اللي فرح قالتو
فرح قربت منه وساعدتو يلبس باقي هدومو
عمر: انا سقعان
فرح: طيب قوم وسندتو لحد السرير
ونام علي السرير وفرح جابت لحاف وغطت عمر بيه
عمر: انتي زعلانه مني
فرح: لا ونزلت جابت علبه وفيها مياه وطلعت تاني
عمر: بصوت واطي كنت فين
فرح: بجيب مياه هعملك كمادات
عمر: لا انا سقعان
فرح: معلش عشان الحراره تنزل وبدأت تعمل كمادات لعمر
عمر: انا تعبان قوي
فرح: معلش هتبقي كويس
عمر: انتي كويسه قوي انتي ازاي اكدة
فرح: بتقول كده ليه
عمر: انت بتتعاملي مع عطر كانك امها فعلاً وانا برضو مش بكلمك باسلوب حلو حتي بس برضو انت
فرح: اولا عطر بنتي فعلا وثانيا انت جوزي ودا واجبي
عمر: بس عطر مش بنتك انتي مرات ابوها اقصد يعني...
فرح قطعت الكلام انت غلطان دي بنتي
عمر نام وفرح فضلت ساهرانه بتعمل كمادات لعمر
الحراره بدأت تنخفض وبعد شويه جسمو رجع لحرارته الطبيعيه
فرح: قامت عشان تنام علي الكنبه
عطر بعياط مامااا
فرح: مالك يا حبيبتي
عطر: في وحش ف الاوضه
فرح: لا يا حبيبتي مفيش انا معاكي متخفيش
عطر: تعالي معايا الحمام
فرح: تعالي وشلتها ودخلتها وطلعت
يلا ارجعي نامي
عطر: لا انا خايفه نامي معايا علي السرير
فرح: بابا معاكي اهو وانا هنام علي الكنبه
عطر: لالا نامي معايا هنا
فرح: طيب ونامت بينهم عشان عطر متتعبش زي ابوها تتعدي منه يعني
واخدت عطر ف حضنها ونامت
تاني يوم عمر صحي شاف فرح نايمه جمبو علي السرير
وعطر ف حضنها
قام دخل الحمام وطلع
عطر: بابا انت صحيت
عمر: متعمليش صوت فرح منمتش امبارح
عطر: ليه منمتش
عمر: كنت تعبان وهيا فضلت صاحيه
تعالي هنا وقعدو علي الكنبه يشوفو فيديوهات كرتون للاطفال
عمر: واطي الصوت شويه
فرح صحت صباح الخير
عمر: صباح الخير
فرح: عطر مردتيش ليه
عمر: مش اخده بالها بتسمع فيديوهات
فرح: طيب انت كويس
عمر: ايوا وشكرا
فرح: علي ايه
عمر: عشان كنت معايا امبارح وفضلتي صاحيه
فرح: انا معملتش حاجه وبعدين انا مش غريبه عشان تشكرني فاهم
عمر: فاهم
فرح قربت منه وحطت ايديها على جيبينو حرارتك نزلت
الحمدلله
انا هدخل اخد دوش وجايه
وطلعت لابسه دريس وواقفت قدام المرايا بتسرح شعرها
عمر فاضل يبصلها ومعجب بشعرها الطويل
فرح: يلا يا عطر قومي عشان تغيري هدومك
عطر قامت وفرح غيرتلها هدومها وسرحتلها شعرها يلا خلصنا
عمر باصص لفرح
فرح: في حاجه يا عمر
عمر: لالا مفيش
فرح: طيب هتقدر تنزل ولا اجبلك الفطار هنا
عمر: لا انا هنزل اجيبو هنفطر هنا
ونزل جاب الفطار وطلع فطرو وفرح اخدت الصينيه انا هنزل اشوف ماما لو عايزني اساعدها ف حاجه
عمر: طيب
تحت
فرح: صباح الخير ياماما
ناصره: مالسه بدري
كل دا فوق بتعملي ايه
فرح: معلش كنت بغير لعطر وسرحتلها وفطرنا فوق
ناصره: انتي اتعودتي علي اكدا
ف بيت اهلك انا الوكل يجيلك لحد اوضتك لكن هنا لا يا دكتوره
عمر نازل علي السلم
ياما انتي بتكلميها ليه اكده
ناصره: المفروض تقوم من النوم بدري
وتنزل تعمل الفطار قبل احنا مانصحي وتحضر السفره
عمر: انا كنت تعبان طول الليل وكانت ساهرانه معايا
فرح: حاضر ياماما من بكره هصحي بدري و هنزل اعمل كل اللي عايزاه
عمر: تعالي يا فرح عايزاك فوق
فرح: عن اذنك ياماما
عمر: مش قولتلك تعالي
فرح: حاضر وطلعت وراه
فوق
عمر: انتي مغلطيش يبقي متخليش حد يكلمك باسلوب وحش فاهمه
فرح: بس دي ماما
عمر: انتي تسمعي كلامي انا
فرح: ياعمر مينفعش كده هتزعل ومش هتكون راضيه عليا
عمر: انا قولت اللي عندي
فرح: حاضر
عمر: طيب متنزليش تحت خليكي هنا
فرح: بس ماما
عمر: انا قولتلك ايه انتي مبتفهميش
فرح: حاضر
عمر: خدي تعالي اقعدي هنا
فرح قعدت جمبو علي الكنبه
عمر: انا عارف انك من اول ماجيتي هنا و مفيش حد يكلمك باسلوب حلو حد انا
فرح: يعني انت عارف ان طريقتك معايا مش حلوه
عمر: بتردد لا
فرح: انت مش لسه قايل ان حتي انت اسلوبك مش حلو معايا
عمر: ايوا بس دا غصب عني انا لما اقرب منك بحس اني بخون مراتي
فرح: طيب وانا كمان مراتك والمفروض ليا حقوق عليك
عمر: عشان اكدا قولتلك اني مش هتكوني مبسوطه معايا
فرح: انت مؤثر برضو
عمر: بتكلم بجد هشوف عريس محترم وتجوزيه
فرح: والله يعني هتشوف عريس لمراتك
عمر: بصلها وقال دا كويس قوي وهيعرف يحبك
واهلو هيحترموكي
فرح: طيب ماشي انا خلاص مش هتحيال عليك
عمر: يعني موافقه تتجوزي
فرح: طلقني وبعد كدا ملكش دعوة بيا
اتجوز لا اعيش اموت متدخلش دي حياتي انا وبصوت عالي وبعد اذنك متتكلمش معايا تاني
عمرمسك ايديها انتي مجنونه يا بنتي ومش قولتلك متعليش صوتك عليا
فرح: من انهارده ملكش كلمه عليا وانا حرا
عمرضربها كف انت حرا ازاي احترمي نفسك انتي نسيتي اني جوزك ولا ايه
فرح: بعياط انت مش هطلقني وعايز تجوزني انت مش راجل
عمرضربها انتي بتقولي ايه مش راجل
فرح: ايوا مش راجل مفيش راجل يشارك مراتو مع حد
عمر: بصوت عالي انتي ساعتها مش هتكوني مراتي
فرح: انا عايزه اروح عند اهلي واستني اوراق الطلاق
عمر: مش هتروحي ف حتا
فرح: ملكش دعوة انا مش عايزه افضل هنا مع واحد رافض وجودي اصلا
البارت السابع
عمر نزل تحت انا عايز اطلق فرح
محمود: ياولدي ايه الكلام دا انتوا لسه مكملتوش اسبوع
ناصره: بغيظ سيبو علي راحتو يا حج
هبه بصت بزعل ودخلت المطبخ
عمر: انا هطلقها واشوفلها عريس كويس واجوزها عشان برضو ميكنش زنبها ف راقبتي
سيف: تعالي عايزاك يا عمر
ف اوضه سيف
انت بتقول ايه اللي قولتو تحت دا غلط مراتك كويسه ليه تطلقها
عمر: عارف انها كويسه بس لا انا قادر اكون معها زوج صالح ولا اللي ف البيت بيعاملوها كويس وكمان دي طلعت دكتور يعني متعلمه ومتنوره وهيا حلوه كمان الف مين يتمناها
سيف: اديك بتقول الف مين يتمناها ليه انت بقا متبقش الشخص ده
عمر: انا بحب فريده ومش هكون غير ليها
سيف: اولا فريده ماتت وغير كدا انت خلاص من ساعه ماتجوزت فرح بقيت ليها ودا حقها وكمان فرح بتعامل عطر زي ماتكون امها واحسن كمان وايه اللي انت فيه دا ف راجل يجوز مراتو لحد غيره عادي اكده يعني عايز تقولي ان لحد دلوقت مشاعرك متحركتش ولا مره تجاهها يعني دي بنت حلوه وكل الصفات اللي يتمناها اي شاب موجوده فيها انا لو مش متجوز كنت اتجوزتها
عمر: انت بتهبل تقول ايه دي مراتي
سيف: ما دا اللي بقولو من الصبح دي مراتك ياخوي اديك غيرت عليها مني وانا اخواك وكنت بشوف ردت فعلك بس اومال بقي لما تلاقي حد معاها بجد
عمر: بس دا الاحسن ليها هيا تستاهل حد يقدر يسعدها
سيف: وانت تقدر تسعدها اسمع انا بقولك ايه وبعدين فريده ماتت مش بقولك انساها بس برضو فرح مراتك يا عمر
عمر: طيب يا سيف هشوف الموضوع ده
سيف: فكر ف كلامي كويس
فرح طيب انا هروح اوضتي اشوفها
عمر دخل الاوضه
شاف فرح قاعده علي طرف السرير بتعيط
عمر قرب منها قعد جمبها على السرير انت لسه بتعيطي
فرح مردتش عليه
عمر: لما اكلمك تردي
مفهوم
فرح: عايز ايه
عمر: بطلي عياط
فرح: وانت بتكلمني بصفتك ايه
عمر: بصفتي اني جوزك
فرح: مش هطلقني
عمر: لسه مش عارف بس كلمت ابوي ف الموضوع ده
فرح: يعني مصمم طيب ابعد عني ملكش دعوه بيا
عمر: ايه شغل العيال دا
فرح: ملكش دعوه برضو براحتي انا حرا
عمر: لا مش حرا طول مانتي مراتي مش حرا
فرح ماسكتو من قميصو وشدتو ليها انت ايه احنا متجوزين بالاسم وهنطلق ومن انهارده لوقتها اعتبرني مش ف الاوضه معاك وبالنسبه لاني اتجوز تاني ف ملكش علاقه انا اللي هختار مين يكون جوازي وانا عارفه مين المناسب ليا وهتجوزو
عمر: يعني في حد ف دماغك
فرح: ايوا في
عمر: طيب كويس هطلقك ف اقرب وقت
فرح سابت قميصو طيب ابعد عني بقا
وقامت
تحت
عمر انا هطلق فرح ف اقرب وقت
سيف: انت بتقول ايه ياعمر
عمر: انا عارف انا بقول ايه
محمود: طيب اللي يرايحك بس شهر علي الاقل وبعدين طلقها
هبه: تعالي يافرح عايزاكي
هبه وفرح ف المطبخ
هبه: ايه اللي حصل بينك وبين جوزك
فرح: مفيش محصلش حاجه
هبه: طيب ليه عايز يطلقك
فرح: مش قادر ينسي فريده
هبه: وانتي موافقه انك تطلقي
فرح: لا انا مش عايزه اطلق
هبه: عايزه تفضلي مع جوزك
فرح: بدموع ياريت
هبه: اتجاهلي وخلي يحس ان في حد اهم منه ف حياتك
فرح: انتي بتقولي ايه
هبه: زي مابقولك اكدا
فرح: وبكدا هبحبني يعني
هبه: كفايه انه هيفضل يفكر فيكي علي طول
فرح: بجد
هبه: ايوا بجد
فرح: طيب وحضنتها
ف اوضه فرح وعمر
فرح قاعده علي السريره ولبسه دريس قط وفرده شعرها وماسكه الموبيل وبتضحك
عمر دخل انتي بتضحكي علي ايه وفنفسو ايه اللي لابساه دا دي حلوه قوي بس ياعمر اكده انت بتخون فريده
فرح مردتش عليه
عمر: انت طرشه يعني
فرح ضحكت وبصت للموبيل
عمر راح شدها من ايديها قومي لما اكلمك تردي
فرح: بصتلو اتكلم
عمر: مش بتردي من اول مره ليه
فرح: مزاجي كدا بقا وبعدين انت مالك احنا كلها شهر ونطلق ف ياريت تعتبرني مش موجوده معاك ف الاوضه مش قولت مش عايزني وعايز تطلقني خليك بقي قد كلامك ورجعت قعدت مكانها تاني
عمر: برفع حاجب يعني اكده
فرح لابست الهاند فري وشغلت اغاني
عمر راح قعد علي الكنبه وفاضل يبوصلها
فرح قامت وكان الدريس قصير عند الراقبه
عمر بيبصلها ويلف وشو
فرح بابتسامة صبرك عليا يا عمر
وواقفت قدام المرايا بتسرح شعرها ورشت برفان وهيا اخده بالها ان عمر شايفها وعينيا عليها
عطر دخلت الاوضه
ايه دا ياماما انتي حلوه اوي
فرح: وانت كمان جميله يا روحي
عطر: انت لما تروحي البيت التاني هتاخديني معاكي
فرح: فين البيت التاني دا
عطر: جدي بيقول انك هتمشي وهتعيشي ف بيت تاني
فرح بصتلها وحضنتها
عطر: انا مش عايزكي تسيبني انت مش قولتي انك امي وانك مش هتعملي زي ماما فريده
كل دا قدام عمر
عمر فنفسو انا ازاي نسيت انا بنتي متعلقه بيها
عطر: بعياط بابا عشان خاطري متخليش حد تاني ياخد فرح زي ماجدو قال
انا بحبها دي مامتي انا هيا هتروح ليه
عمر: بدموع هيا لازم تمشي هيا مش مبسوطه هنا
عطر: لا هيا بتحبني وبتحبك
عمر بصلها وبص لفرح
فرح بصت ف الارض
عطر: بعياط بابا عشان خاطري خلي فرح
وفجاه البنت وقعت ف الارض
فرح جريت عليها
عطر عطر وشلتها من الارض
عمر: في ايه قومي يا عطر قومي
فرح انا هاخدها للمستشفي
فرح: لا استني انا هجاي معاك وغيرت بسرعه ونزلت
محمود: ايه اللي حصل للبنت
عمر: مش عارف
سيف: طيب يلا بسرعه وراكبو وراحو المستشفى
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ف المستشفى
عمر: مالها يادكتور البنت
الدكتور: فين امها
محمود: امها متوفيه
الدكتور: عشان كدا اصلها بتقول وهيا نايمه وبتردد انا عايزه ماما تفضل معايا متوفيه من امتي طيب
محمود: ماشيه ف سنه اهو
عمر: هيا تقصد فرح
الدكتور: مين فرح
عمر: مراتي برضو
محمود: بس دي مش امها دي مرات ابوها
عمر: هيا متعلقه بيها يادكتور
الدكتور: انا معرفش ايه الموضوع بس اول مره اشوف طفل ف العمر دا وعندو انهيار عصبي
عمر: ايه انهيار عصبي
الدكتور: خد دي الروشته جيب الادويا اللي فيها وعلي قد متقدرو شوفو ايه اللي يفرح البنت ويخليها مبسوطه واعملو
فرح: طيب ممكن نشوف البنت
الدكتور: مش هينفع دلوقت هيا فاوضه تحت الملاحظه
وهتفضل كدا انهارده
فرح: انا دكتوره هدخل اشوفها مش هغيب وهيا هتحب وجودي والله
الدكتور: طيب ادخلي انتي وياريت لما تطلع من المستشفى تخلي بالك منها طالما انتي دكتوره
فرح: حاضر يا دكتور شكرا
وعقمت ايديها وغيرت هدومها ودخلت
عطر: ماما انتي هنا وعيطت
فرح: لا متعيطيش هزعل منك كدا
عطر: انت هتمشي وتسيبيني
فرح: لا انا قولتلك هفضل معاكي صح انتي بنتي حبيبتي مش هسيبك
عطر: بجد
فرح: ايوا بس انت تسمعي الكلام وتاخدي العلاج بتاعك عشان تخفي بسرعه ونلعب سوا
ودلوقتي انا هخرج وبعد شويا هجاي اخدك ونروح بيتنا ماشي يا قلبي بس دلوقتي هتنامي شويا
عطر: حاضر ياماما
فرح خرجت وغيرت هدومها
وراحت عند عمر متخفش عطر كويسه
عمر: بصلها بجد
فرح: ايوا بجد ومسكت ايديها
عمر بدموع فنفسو انا مش عارف اعمل ايه
بعد ساعتين
الدكتور: تقدرو تاخدها دلوقتي بس زي مقولت متزعلش ومحتاجه اهتمام
عمر: حاضر يادكتور ودخل يجيب عطر من الاوضه اللي نقالوها فيها يلا يا جلب ابوكي هنمشي
عطر زقت ايديه انا عايزه ماما
محمود: يلا وهجيبلك حاجات حلوه
عطر: لا انا مش عايزاك انت وحش ياجدو
عمر: معلش يابا عيله صغيره مش بتفهم
فرح شالت عطر ونزلو راكبو العربيه
ف العربيه طول الوقت لحد ماوصلو البيت عطر كانت نايمه ف حضن فرح
وصلو وكلهم نزلو من العربيه
عمر فتح الباب وفرح نزلت بعطر
ناصره: البنت مالها كويسه
عمر: الحمد لله بقت احسن
ناصره: كل دا محصلش غير بعد ما اللي اسمها فرح ماجات
عمر: بغضب محدش يجيب سيره فرح علي لسانو مهما كان هو مين وسحب فرح وطالعو فوق
فرح نايمت عطر علي السرير
ودخلت غيرت هدومها ولابست بيجامه قط ستان وعملت شعرها ديل فرس وقعدت جمبها علي السرير
عمر: انتي مكلتيش حاجه من الصبح هنزل اجيب الوكل واجاي
فرح: مش جعانه
عمر: لازم تكلي عشان تقدري تهتمي بعطر
فرح هزت رأسها بمعني ماشي ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤البارت التامن
تحت...
محمود: الحمد لله عدت علي خير البنت الصغيره دي توصل لكدا
سيف: يابا كانت متعلقه بامها وماتت ولما جات فرح البت حبتها وبعدين قلتلها انها هتمشي
عمر: ايوا يابوي صحيح انت السبب ف اللي حصل ف بنتي دا بنت صغيره وعارف انها متعلقه بيها تقولها هتمشي وتعيش مع حد تاني
محمود: مادي الحقيقه اكدا ولا اكدا كانت هتعرف بعدين
عمر: دي صغيره يابوي تقولها الكلام ده
وانت ياما كلامك مع مراتي مينفعش
ناصره: مش انت هتطلقها خالص
عمر: بس هيا حالياً مراتي محدش ليه حق يتكلم معاها او يزعلها هيا مش خادمه هنا تحترموها
هبه معلش حضري العشا هناكل فوق
هبه: حاضر ياخوي
وبعد شويه اخد الصينيه وطلع
فوق
عند فرح عطر صحت
عمر: عامله ايه ياجلب ابوكي
عطر مردتش عليه
عمر: يعني اكده اميرتي زعلانه مني يعني
عطر لفت وشهاوحضنت فرح
فرح: عيب يا عطر ردي علي بابا
عطر: لا هو هيخليكي تمشي
عطر: هزعل منك كلمي بابا بطريقه احسن من كدا
عطر: طيب
فرح: اعتذري من بابا
عطر: انا اسفه يا بابا
عمر: باس رأسها
فرح: يلا عشان تاخدي علاجك
عطر: لالا مش بحب الدواء طعمو مش حلو
فرح: انا عارفه ان طعمو مش حلو بس عشان تخفي ونلعب سوا ونخرج سوا
عطر: بجد هنخرج طيب هنروح فين
عمر: اي مكان تحبي تروحي فيه بس الاول تخفي
عطر: طيب يلا هاتي الدواء بسرعة
فرح: حاضر يلا افتحي بوقك
شطوره
عطر: طعمو وحش
فرح: معلش ياروحي
يلا هتاكلي وطعمو يروح
وبدات تاكلها
فرح: اسمك حلو ياعطر مين اللي اختار الاسم
عمر: بحماس فريده اخترتو كانت عايزه تسمعي بنتنا عطر من قبل ما نتجوز
فرح زعلت وسكتت
عمر ف نفسو انا عملت ايه
عطر: انا شبعت خلاص
فرح: طيب ياقلبي
خدي علاجك دا كمان يلا افتحي بوقك شطوره
عمر: طيب يلا كلي انت كمان
فرح: مش جعانه
عمر: طيب وشال الصينيه
فرح: رايح فين
عمر: هنزل الصينيه
فرح: مش هتاكل
عمر: لا
فرح: ليه
عمر: مش انت مش هتكلي انا كمان مش هاكل وراح يفتح الباب عشان يخرج
فرح: طيب تعالي
عمر: لا مش عايز
فرح: انا هاكل معاك
عمر رجع بالصينيه تاني وقعد يلا كلي
فرح بدأت تاكل
عطر كانت نايمه ف حضن فرح
وفرح مش عارفه تاكل كويس
عمر: انا هاكلك
فرح: لا مش هتاكلني انت مش هتطلقني يبقي بلاش تقرب مني ارجوك انا هاكل لوحدي
عمر بصلها وسكت
فرح: ف نفسها غصب عني والله بس عشان تكون ليا بجد بس مش عارفه ليه قلبي واجعني لما رفضت انك تأكلني انا شكلي حبيتك ولا ايه ياربي بقي
وبعدشويه عمر شال الصينيه من علي السرير
انا هدخل استحمي
فرح هزت رأسها
واخدت عطر ف حضنها ونامت
عمر طلع من الحمام قرب من عطر باسها وقعد علي طرف السرير وفضل باصص لفرح
وبعد شويا غفل ونام معاهم علي السرير
تاني يوم
فرح قامت من النوم وشافت عمر نايم علي الطرف التاني من السرير وفضلت باصلو وقربت منه وباستو ف خدو وقالت بحبك يا عمر
وقامت دخلت الحمام واخدت دوش وطلعت وكانت لابسه دريس قصير قط وفردت شعرها وعملت ميك اب خفيف ورشت برفان وقالت هشوف هتفضل بعيد لحد امتي وراحت قعدت علي السرير
عمر صحي
صباح الخير
فرح عملت نفسها مش اخده بالها وهيا بتقلب ف الموبيل بتاعها
عمر: بصوت عالي انا بقولك صباح الخير
فرح: اه مخدتش بالي صباح النور
وقامت وجابت كرسي وطلعت عليه
عمر: بتعملي ايه
فرح: عايزه اجيب الحاف من فوق الدولاب
عمر: بصوت واطي انت حلوه قوي كدا ازاي دي قشطه
وفرح كل ماترفع دراعتها لفوق الدريس يقصر
اكتر
عمر: بصوت واطي مش هينفع اكدا اممم فرح انزلي انزلي انا هجيب اللحاف
فرح: طيب
وهيا بتنزل كانت هتوقع عمر ماسكها انت كويسه
كنتي قوليلي وانا انزلو وشم رايحه البرفيوم بتاعها وغصب عنه قرب منها فرح فضلت حطه ايديها الاتنين علي كتاف عمر وبصه ف عيونو
عمر ف نفسو عينيكي حلوين قوي
فرح: في حاجه
عمر: فاق هاا لالا مفيش وبعد عنها
عطر صحت ماما
فرح: ايوا ياروحي
عطر: انا عايزه ادخل الحمام
فرح شلتها ودخلت بيها وبعد شويا طلعت
عمر: يلا ننزل بقا
وانت يافرح البسي حاجه واسعة وبلاش تلبسي البس دا تاني
انا هاخد عطر معايا
فرح دخلت الحمام ولابست عبايا واسعه ونزلت
تحت
مصطفى: ايوا ياعمي انا جاي ابرك لعمر
محمود: ايه دا ناوي يطلق بس عايز يشوفلها عريس الاول قال ايه عشان حاسس بذنب انه اتجوزها وعندو بنت
مصطفى: هيا مش حلوه يعني
ف الوقت دا نزلت فرح صباح الخير يابابا
محمود: صباح الخير يا فرح
مصطفى: هيا دي فرح بقا ينفع تطلق دي يا عمر
محمود: سلمي عليه يافرح دا ابن اخوي
فرح قربت سلمت علي مصطفى
عمر: بغضب فرح روحي اعملي كوبايه قهوه
مصطفى: دي حلوه قوي ياعمي طيب انت هتطلقها امتي يا عمر واتجوزها انا
عمر: دي مراتي يا مصطفى
مصطفى: طيب هيا دلوقت مراتك بس بعد شهر هتطلقها انا هتجوزها بقي وتبقا مراتي اني
فرح جبت فنجان القهوه
اتفضل يا عمر
عمر: بغضب تعالي عايزاك فوق
فرح طلعت معاه
ف الاوضه
انتي ايه اللي عملتي تحت دا
فرح: ايه عملت ايه
عمر: انت بتسلمي عليه ليه
فرح: بابا طلب مني اسلم عليه
عمر: طلب تسلمي عليه يبقي تسلمي من بعيد عامل ايه وخلاص
فرح: انت عايز خناقه وخلاص انت بتتلكك
عمر: بتلكك وضربها كف
فرح: بدموع لا مانت ما تخدش انك تفضل تضرب فيا كل مايحصل حاجه وبعدين انا غلطت ف ايه
عمر: غلطي ف انه عايز يتجوزك هاا عايز يتجوزك وقالي اطلقك عشان هو يتجوزك
فرح: يتجوزني
عمر: ايوا وانت رايحه جايه قدامو
فرح ابتسمت بس خبت الابتسامه بسرعه
وبغضب متصنع طيب وانت ايه مدايقك علي عموم هو حلو انا موافقه
عمر: نعم
فرح: انت مش كنت عايز تشوفلي عريس اهو دا حلو عجبني
عمر كان هيرفع ايديه عليها وفرح مسكت ايديه انت متمدش ايدك عليا تاني فاهم
عمر: طيب يافرح بس عطر اللي متعلقه بيكي دي
فرح: انا هقنعها وهفهمها براحه يعني هيا المشكله هنا عند عطر بس لو كدا احلها
عمر: بغيظ فرح اسكتي بقا احسلك
البارت التاسع
ف المطبخ
هبه: ايه دا يا فرح هيجوزوكي لمصطفي انتي ازاي ساكته اكدا
فرح وهيا بتاكل تفاحه
عشان مش انا اللي هتكلم
هبه: تقصدي اي
فرح: عمر هو اللي هينهي المهذله دي
هبه: ازاي بقي هو اللي قال انه هيطلقك
فرح: هنشوف كلنا بعدين ايه اللي هيحصل
هبه: ربنا يستر وتكوني فاهمه وواعيه للوراطه اللي انتي فيها
فرح طيب انا هطلع الاوضه اشوف عطر
فوق
عطر وعمر قعدين علي الكنبه وبيشوفو فيديوهات بس عمر سرحان بيفكر ف موضوع مصطفى اللي عايز يتجوز فرح
فرح دخلت الاوضه
عطر ياروحي بتعملي ايه
عطر: بشوف كرتون تعالي شوفي معايا
فرح: طيب وقعدت معاها علي الكنبه
عطر: شوفي يا ماما دي الاميره سندريلا هيا دلوقتي عايشه مع اخواتها مش بيحبوها وامها مش بتحبها بس في واحده معاها عصايا سحريه هتلبسها فستان وتروح الحفله وتتجوز الامير والامير هيحب سندريلا ف النهايه بس مش عارفه هيجيبو بيبي صغير ولا لا
فرح: ايوا عارفها الحكايه دي العرافه الطيبه هيا اللي هتساعد سندريلا
عطر: بس انا عايزها تجيب امير صغير ماما انت امتي هتجيب برضو بيبي صغير
عمر بص لفرح
فرح: لما اتجوز هجيب بيبي ان شاء الله بعد شر قريب اوي اهو
عطر: بس انت متجوزه يا ماما
فرح: اقصد ايوا ياروحي انا متجوزه يعني بعد فتره كدا هيبقي في بيبي وتبقي انتي اختو الكبيره
عمرف نفسو فرح عايزه يبقي عندها طفل بس دي قالت بعد شر لما تتجوز تقصد بكلامها دا مصطفى يعني
فرح: قومي بقي كفايا كدا يلا عشان تنامي
عطر: لالا شويه كمان هسمع الفيلم للاخر
فرح: طيب بس يخلص هتنامي علي طول
عطر: حاضر
وفرح دخلت لبست برموطه وبدي قط مرسوم عليه باندا
عمر بصلها ايه دا انا مش قولتلك بلاش اللبس دا
فرح: اومال هلبس ايه يعني انت قلت متنزليش غير بلبس واسع وانا عملت كدا بس دلوقتي انا هنام هلبس ايه بقي عبايا يعني
عمر: مينفعش تلبسي اكدا قودمي انا هطلقك
فرح: همست اه طيب خلاص لما اتجوز مصطفي هبقي البس اللي انا عايزاه و كمان مش هيبقي بارد كدا
عمر: مين دا اللي بارد ومسك دراعها تناه وراه ضهرها ومسمعش سيره مصطفي ف اوضتي فاهمه
فرح ابتسمت وقالت ف نفسها اهو دا بالظبط اللي انا عايزاه
عمر: واسمعي انت دلوقت لسه مراتي اللي اقولو تسمعي وتنفذيه
فرح: فنفسها حاضر ياعمري
وبعدين اتكلمت بغصب مصتنع انت ملكش دعوه بيا فاهم احنا متجوزين علي الورق بس والكل بقي عارفين اننا هنطلق وبرضو عارفين ان مصطفي عايزني وانا كمان قولتلك اني موافقه اتجوزو
عمر: دا بمزاجي يافرح ومش هعيد كلامي تاني
فرح: فنفسها لسه مغرور بس كويس واحده واحده بتقرب مني من غير ماتحسي
وبعدين فلتت منه وبعدت واخدت عطر من علي الكنبه كانت نايمه ونايمتها علي السرير وقالت انت هتنام مع عطر علي السرير عايزه لما تقوم الصبح تلاقيك انت اللي نايم معاها وانا هنام علي الكنبه عشان تتعود علي اني اكون بعيده عنها عشان لما اتجوز مصطفي تقدر تنسي بسرعه
وراحت نامت علي الكنبه
عمر فاضل قاعد علي طرف السرير وبيفكر
وبص لفرح حسا انها ساقعنا جاب لحاف وقرب منها وركز علي الارض وفاضل يتأمل فرح
عمر: انت ازاي حلوه اكده فعلاً بصراحه هو من حقه انه يحبك ويكون عايز يتجوزك بس انا ليه بفكر فيك علي طول وليه.. انت عملتي فيا ايه يا بت وحط ايديه علي رأسها وفضل يمشي ايديه علي شعرها
فرح انت بجد هتسيبني وتمشي بجد عايزني اطلقك
طيب ليه مش قادر استوعب فكره انك تتجوزي مصطفي بحس وقتها ان في حد بيطعني بخنجر ف قلبي انا اتعودت علي وجودك يا فرح
ونام وهو علي الارض وماسك ايديها
تاني يوم
فرح صحت من النوم لاقت عمر ماسك ايديها وقاعد علي الارض
فرح بصتلو و قربت منه وباستو ف خدو
وقامت دخلت الحمام وغيرت هدومها ونزلت
عمر صحي ملاقش فرح ف الاوضه وفضل ينادي عليها يمكن تكون ف الحمام
وبعدين دخل اخد دوش وغير هدومو ونزل
فرح واقفه مع سيف وبتضحك
عمر: في ايه بتضحكي علي ايه
سيف: مصطفي قاعد مع ابوك جوه وبيحدد ميعاد لكتب كتابو
علي فرح
عمر: بغيظ نعم كتب كتاب ايه وانا اهنا ايه مش متجوزها انا
هبه: ياخوي مانت بعد شر مش هتبقي جوزها مصطفى هو اللي هيكون جوزها
عمر: بغضب دخل الاوضه
مصطفى: ازيك ياولد عمي
امتي بقي ناوي تطلق انا من ساعات مشوفت فرح وانا بفكر فيها وبصراحه بقي مستعجل وعايز اتجوزها ف اقرب وقت لو ينفع انهارده ماشي وضحك
عمر: ابتسم ابتسامه مصتنعه وقال طيب عن اذنك وطلع
فرح تعالي عايزك وطلع فوق
هبه: غمزتلها يلا اطلعي وراه
فرح: ابتسمت حاضر
ف الاوضه
فرح: نعم
عمر: طول ما مصطفى تحت متنزليش
فرح: ليه بقي اشمعنا
عمر: اكدا اللي اقولو يتنفذ وبس
فرح: لا طبعا انت جوزي لفتره لكن مصطفى خطيبي وجوزي باقي العمر وهيبقي ابو عيالي
عمر: بغضب انت بتقولي ايه انت واعيه لكلامك دا
فرح: ايوا انا عارفه انا بقول ايه
انت بقي واعي وفاهم اللي انت بتعملو وان بعد شهر مراتك هتكون ف حضن غيرك ومش هيبقي ليك حق انك تتكلم معاها اصلا
عمر: بصوت عالي اسكتي يافرح
فرح: طيب هسكت بس لما ييجي اليوم دا انت اللي هتسكت غصب عنك وانت شايف مراتك ماشيه من بيتك مع ابن عمك اه صحيح لا وقتها مش هكون مراتك هكون مراتو هو
عمر: انتي يابت متعصبنيش وضربها بقسوه
فرح عيطت من شده الضرب انت مبتفهمش انت حيون
عمر بصلها لاقها بتنزف قرب منها وحضنها انا اسف حقك عليا يافرح بس انت اللي عصبتيني
فرح: بوجع اااه ابعد عني
عمر: انا مقصدش اضربك والله
فرح: طلقني يا عمر
عمر بصلها وبعد عنها وسابها ونزل
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
بعد 3ساعات
عمر رجع البيت وكان الكل نايم
طلع الاوضه
لاقي عطر نايمه وفضل يدور علي فرح ومش لاقيها
فرح فرح انتي فين
فرح دخلت الاوضه
عمر: كنتي فين
فرح مردتش عليه
وحطت الصنينه اللي فايديها علي الكرسي
عمر: لما اكلمك تردي
فرح: بصوت واطي كنتي بجيب اكل لعطر من تحت
عمر: متزعلش مني
فرح: لفت وشها مش هتفرق كتير
عمر: اكلتي
فرح: لا
عمر: ليه مستنيه اجاي ناكل سوا
فرح: لا طبعاً انا مالي تاكل ولا لا انا مش جعانه وياريت متكلمنيش عشان مش هرد عليك
عمر: بحنيه طيب انا جعان
فرح مردتش عليه
عمر: علي فكره بكلمك
فرح: انا قولت مش هرد عليك
عمر: واديكي رديتي
فرح: بدموع انت بتعمل فيا كدا ليه انا تعبت انا ولاعايزني اكون ليك ولا اكون لغيرك
عمر: بجد مش عايزه تعيشي معايا يا فرح
فرح: انا بحبك يا عمر
عمر بصلها قولتي ايه
فرح: بحبك انا بحبك
عمر ابتسم طيب يلا ناكل
فرح: انت بارد اوي
عمر: وانت قليتي ادابك قوي
فرح: طيب اسفه
عمر: علي ايه
فرح: عشان قولتلك يا حيون
عمر: يعني انت اخده بالك
فرح: مانت ضربتني بقسوه مفيش بني ادم يعمل كدا
عمر: معاكي حق
فرح: طيب انت برضو هتطلقني وموافق اني اتجوز ابن عمك
عمرسكت ومردش عليها
فرح: طيب انا هقول لابوك اني موافقه اتجوز مصطفي وف اقرب وقت
وقامت دخلت الحمام وبعدين طلعت نامت علي طول
عمر فنفسو ايه دا بقي دي طلعت بتحبني معقول ياعمر يعني هتسيب مراتك لحد غيرك فين رجولتك فعلاً انت مش راجل زي ماقالت وبصلها وشاف الجروح اللي ف جسمها انا ازاي عملت اكده
تاني يوم
عطر: بابا بابا يلا قوم
عمر: فين فرح
عطر: ماما فرح نزلت تحت
عمر قام ودخل الحمام وغير هدومو ونزل
انا عندي شغل انا همشي وارجع بالليل
وقرب من فرح وقال عايزه حاجه اجابها معايا
فرح: هزت رأسها بمعني لا
عمر: طيب افطري متقعديش من غير اكل
فرح مردتش عليه
عمر: هتفضلي اكده كتير
فرح: ترجع بالسلامة
عمر: طيب انا همشي لو مصطفى جاه اهنا تطلعي فوق ماشي
فرح: بصتلو حاضر
عمر: ايوا اكده اكده تعجبيني
فرح: اعجبك بجد
يعني انا عجباك
عمر: اكيد انتي ست البنات
فرح: طيب وهتطلقني ليه بقي
عمر: متتكلميش ف الموضوع ده تاني
فرح: يعني انت مصمم طيب ياعمر انا مش هتكلم معاك تاني بس انت هتندم عليا ووقتها ندمك مش هيفيدك
عمر طلع وكل تفكيرو ف الكلام اللي فرح قالتو
محمود: طيب يافرح انت كتب كتابك الجمعه الجايه
فرح: بدموع جريت علي الاوضه
هبه طلعت وراها انتي بتحبي عمر يافرح
فرح: بصتلها بدموع ايوا بس هو مش بيحبني
هبه: مين قال اكده
فرح: هو
هبه: لسانو قال اكده بس قلبو وافعالو عكس اكده انا شايفه انه بيحبك
فرح: بجد
هبه: ايوا بجد
فرح: طيب هيجوزوني لمصطفي
هبه: لسه اسبوع تقدري تعملي فيه حاجات ياما وتخلي يعرف انه ميقدرش يعيش من غيرك
الباب خبط
فرح فتحت لاقت عمر انت جيت دلوقتي ليه
عمر: مش عارف اشتغل
هبه: طيب انا هنزل ورايا شغل
فرح: مش هتقولي مبروك
عمر: علي ايه
فرح: كتب كتابي الجمعه الجايه
عمر: نعم
فرح: بابا لسه قايل من شويه
عمر سابها ونزل وهيا ابتسمت ونزلت وراه
عمر: ايه الكلام دا يابوي
محمود: ايه
عمر: كتب كتاب مين الجمعه الجايه
محمود: مصطفى علي فرح
عمر: وانا
محمود: انت هتطلقها والمأذون هييجي انهارده
مصطفى: اهو المأذون انا جبتو ياعمي
محمود: انت مستعجل ليه اكده يابني
مصطفى: خير البر عجاله
عمر: بر ايه فين البر دا
مصطفى: اني اتجوز فرح
عمر: متقولش فرح اكده
مصطفى: اومال اقول ايه دي بعد اسبوع هتكون مراتي
عمر: تقولها يام عطر ودي مراتي انا
فرح بصتلو وابتسمت
مصطفى: مانت هتطلقها اهو يابني عمي
عمر: سكت شويه وبعدين قال مش هطلق
الماذون: ايه يا جماعه في طلاقه ولا لا
عمر: بصوت عالي فرح مراتي ومش هطلقها
فرح دموعها نزلت علي خدودها
عمر قرب منها ومسك ايديها وقالها تعالي نطلع اوضتنا
محمود: وقف عندك ايه لعب الصغار دا هو بمزاجك تطلق او لا
عمر: ايوا بمزاجي اومال بمزاج مين وفعلا لعب صغار اني اسيب مراتي لحد غيري
مصطفى: بس احنا اتفقنا وفرح دلوقت تعتبر خطيبتي
عمر: ومراتي واعتبر ان الخطوبه اتفشكلت وشد فرح وطلع الاوضه
ف الاوضه
فرح بتبص لعمر بابتسامة
عمر: في ايه
فرح: هزت رأسها لا مفيش
عمر: عجبك اكده اكده بقيت راجل صح
فرح: قربت منه وقعدت جمبو وقالت سيد الرجال
عمر: طيب قومي حضريلي الوكل
فرح: بحنيه حاضر
ونزلت
ف المطبخ
هبه: انا مبسوطه قوي يافرح ربنا يسعدك يارب
فرح: وانا هموت من الفرح
هبه: طيب ياخيتي المفروض دلوقت بقي تعلقي بيكي اكتر
فرح: باستغراب ازاي
هبه: جيبي له عيل
فرح: ابتسمت واخدت الصينيه
وطلعت
ف الاوضه
عمر: مش هتاكلي
فرح بصلو ومبتسمه
عمر: هتفضلي بصلي كتير
فرح: وفيها ايه مش جوزي حبيبي
عمر: دلوقت بقيت جوزك مش كنتي بتقولي مقربش منك ومكلمكيش عشان احنا متجوزين علي الورق
فرح: قولت بس دا زمان لكن دلوقتى انت جوزي وحبيبي كمان
عمر: وايه اللي اتغير
فرح: اللي اتغير انك اعترفت قدام الكل اني مراتك
عمر: اممم طيب كلي
فرح مسكت المعلقه واكلتو بايديها
عمر: انا بقولك كلي مش اكليني
فرح: واحد يروحي لو اكلت يبقي انا اكلت
عمر: هاا روحي
فرح: اه وعمري كمان
عمر: مالك يابنتي
فرح: بحبك ❤❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
البارت العاشر
بحبك
عمر: مش هتاكلي
فرح: مش جعانه
عمر: لا مينفعش كلي
فرح: حاضر عشان خاطرك بس
عمر ابتسم طيب يلا كلي
بعد شويه
فرح: انا شبعت هنزل بالصينيه وجايه
ف المطبخ
فرح: فين عطر يا هبه
هبه: نايمه فوق عند ف الاوضه
فرح: طيب تعالي معايا عشان اخدها
هبه: لا هتنام عندي انهارده انت اطلعي لجوزك
فرح: بس
هبه: هيا مش زي ابني
فرح: انتي عندك ولد
هبه: ايوا بس قاعد عند ستو بقالو شهر هناك وجاي بكره
فرح: بجد مكنتش اعرف عندو كام سنه
هبه: ايوا عندو 9سنين
يلا بقي اطلعي
فرح: حاضر وحضنت هبه وقالتلها شكرا
فوق
ف الاوضه
عمر قاعد علي التليفون
فرح دخلت الاوضه
ودخلت الحمام اخدت دوش ولبست هوت شورط وبدي نص (مغطي صدرها بس وبطنها مكشوفه ) قط وطلعت سرحت شعرها وربطتو ديل فرس
عمر: ايه اللي لابساه دا مش هينفع عطر تشوفك اكده
فرح قربت منه بس عطر هتنام عند سيف وهبه
عمر: اممم طيب انت هتقعدي اكده قدامي
فرح حوطت رقبت عمر بايديها وقالت وفيها ايه انت جوزي
عمر: اممم بس
فرح: تو توء وحطت صوبعها علي بوق عمر
متتكلمش يعني انا مش عجباك
عمر: هاا
فرح: امممم مش عجباك
عمر: لا ابدا بالعكس
فرح: يعني عجباك
عمر: اقصد
فرح: هاا تقصد ايه بص بقي انا وعطر عايزين بيبي ماشي يا بيبي
عمر: هاا بيبي ايه المياعه دي اظبطي يابت ايه الدلع دا
فرح: بصوت عالي حاضر
وبعدين رجعت بدلع تاني قولت ايه
عمر نزل ايديها من عليه وقال عايز انام عندي شغل كفايا رجعت انهارده
فرح: بغيظ يعني الشغل اهم مني
عمر: اتخمدي يابت
فرح: بعصبيه طيب طلقني يا عمر
عمر: قرب منها وحط ايديه علي وسط فرح وبصوت واطي اطلق مين انتي مجنونه
فرح: بهمس طلقني
عمر: شششش مسمعش صوتك
وعيب بقي كدا احنا 🙃يلا.
تاني يوم عند سيف وهبه
عطر صحت ماما فين
هبه: انت نمتي معايا امبارح وماما ف اوضتها
عطر: طيب انا هقوم رايحه لماما
عند عمر وفرح
عمر صحي علي صوت خبط علي الباب
فرح فرح قومي غيري هدومك دي
فرح: بتفرك ف عيونها سبني انام شويه كمان
عمر: قومي دلوقت وارجعي نامي بعدين
فرح قامت ودخلت الحمام واخدت دوش ولبست هدوم غير اللي كانت لابساها وطلعت
عطر: ايه يا ماما ليه ماخدنيش انام معاكي امبارح انا زعلانه منك
فرح: حضنت عطر ياروحي لا انا مقدرش علي زعلك حقك عليا بس انتي نمتي عند خالتو هبه وانا مقدرتش اصحيكي
عمر بص لفرح برفع حاجب
فرح: في حاجه يا عمر
عمر: لا انا هدخل استحمي وامشي عندي شغل
عطر: طيب لابسيني فستان حلو عايزه انزل
فرح: حاضر ولبستها وسرحت شعرها وعطر نزلت
عمر طلع من الحمام
فين عطر
فرح: نزلت
عمر: انتي بتكدبي علي البت انت بتقوليلها انك مرضتيش تصحيها
فرح: يعني اقولها ايه
عمر: عندك حق
فرح: عارفه
عمر: طيب انا همشي عايزه حاجه
فرح: ترجعلي بالسلامه وباستو ف شفيفو
عمر: هاا طيب اظبطي بقي بلاش دلع
فرح: حاضر
عمر ابتسملها ونزل
تحت
قعدو كلهم يفطرو وبعد شويه
عمر: انا ماشي تعالي يا فرح عايزك
فرح طلعت وراه نعم
عمر: لو مصطفى جاه اهنا تطلعي فوق فاهمه
فرح: ضحكت بصوت عالي انت بتغير عليا يا عمر
عمر: بغضب واطي صوتك يابت
فرح: بصوت واطي حاضر
عمر: دي اول وأخر مره صوتك يعلي فاهمه
فرح: فاهمه
عمر: طيب انا همشي يلا ادخلي
فرح مسكت ايديها مردتش عليا بتغير عليا
عمر: انتي مراتي ومحدش ليه حق يبصلك غيري
فرح: بابتسامة مع اني مكنتش عايزه دي كنت عايزه اسمع حاجه تانيه بس ماشي
عمر ابتسم طيب يلا ادخلي حجبتك الواقفه اهنا
فرح: لو هفضل واقفه معاك اه عجبني واوي كمان
عمر: برفع حاجب ادخلي يابت وفاضل واقف لحد مادخلت وبعدين مشي
وهو ماشي شكلك طبيت يا عمر ايه البت دي
بعد ساعه
طفل دخل وجري علي ناصره
ناصره: حبيبي الغالي
الطفل: وحشتيني قوي ياستي
فرح: انت ابن هبه
الطفل: ايوا
فرح: اسمك ايه
الطفل: معاذ
فرح: اسمك جميل يا معاذ
عطر جريت انت جيتي يا معاذ
معاذ حضنها وحشتيني يا عطر
فرح: بضحك ايه دا
هبه: متعودين علي بعض وبيلعبو سوا طول الوقت
عدا اليوم
عمر رجع البيت
فين عطر
فرح: بتلعب ف الجنينه مع معاذ
عمر: معاذ رجع امتي
فرح: الصبح بعد مامشيت بساعه تقريباً
عمر قام وطلع الجنينه معاذ
معاذ جري علي عمر
عمر شالو وحضنو
معاذ: وحشتني يا عمي
عمر: وانت كمان يا حبيبي وحشتني قوي
عطر: بزعل مش هتشالني يابابا
عمر: بضحك اكيد يا جلب ابوكي وشالها هيا كمان
فرح: تعالي يا عطر واخدتها من عمر
عمر: انا جعان حضري الوكل يا فرح
فرح: حاضر
عمر: يلا تعالو كفايا لعب واخدهم ودخلو
فرح: جابت العشا لعمر
عمر: انا هاكل لوحدي
ناصره: كلنا اكلنا يا ولدي
عمر: اكلتي يا فرح
فرح: لا
عمر: ابتسم بمعني كنت عارف انها مش هتاكل غير لما ارجع البيت
طيب تعالي واخد الصينيه وقال احنا هناكل فوق
عطر هتاجي تاكلي معانا
عطر: بتلعب مع معاذ لا انا اكلت
عمر: هتاجي يا معاذ تاكل معايا
معاذ: لا هلعب مع عطر
فرح ضحكت وطلعت مع عمر
ف الاوضه
فرح: معاذ وعطر قريبين من بعض اوي
عمر: بكره يكبرو وينسو وكل واحد منهم يتلهي ف حياتو
فرح: لا دول متعلقين ببعض اوي
ممكن يكبرو ويفضلو يحبوا بعض
عمر: لا لا دول عيال
فرح: طيب مانا كنت كدا برضو مع ابن الجيران ولحد الثانويه كنا بنحب بعض
عمر: بصلها تقصدي ايه بتحبي لسه
فرح: لا هما لما كنت ف تانيه ثانوي سابو البيت بتاعهم وراحو بيت جديد
عمر: وانت كنتي بتحبي لحد تاني ثانوي
فرح: لا لحد الجامعه وفضلت مستنيه يرجع بس مرجعش وبصت بحزن
عمر: يعني انت لسه بتحبي الولد دا
فرح: لا انا ف تانيه كليه قلت لنفسي لو كان بيحبك كان رجع ومن وقتها بطلت افكر فيه
عمر: بغيظ طيب كلي ومتتكلميش ف الموضوع ده تاني
فرح: انت اديقت
عمر: يعني مراتي بتقولي بحب واحد اعمل ايه اسقفلك
فرح: لا مانا قولتلك بطلت احبو
عمر: كشر وشو طيب كلي
فرح قربت منه وباستو ف خدو انا بحبك انت
عمر: انتي مش ساهله يابت انتي
فرح: ليه كده بس
عمر: لا مفيش كلي كلي
فرح: باكل اهو
البارت الحادي عشر
فرح اخدت الصينيه ونزلت بيها
عطر يلا عشان تنامي كفايا كدا لعب النهارده
عطر: طيب يا معاذ انا هروح انام و بكره هصحي بدري ونلعب
معاذ: طيب ماشي
فرح اخدت عطر وطلعت
ف الاوضه
عمر: ايه يا ستاذه عطر مكفكيش طول النهار لعب
عطر: انا عايزه انام
فرح: عمر ازاي عطر عندها خمس سنين ومش بتروح روضه
عمر: لا انا مقدملها ف حضانه بس هيا مش بتحب تروح
فرح: لا ايه دا مش بتروحي ليه ياعطر
عطر: مش حلوه في واحده هناك بتقعدنا ف اوضه ومش بتراضي تروحني
عمر: تقصد المدرسه بتاعتها
فرح: ايه دا يا عطر انت لازم تروحي والا هزعل منك وامشي اعيش مع ناس جديده وكمان لازم تسمعي كلام المس بتاعتك
عطر: لالا انا هروح خلاص بس خليكي معايا
فرح: طيب نامي والصبح تروحي
عطر: بس انا هلعب مع معاذ
فرح: لما تيجي العبي براحتك
وعطر نامت
فرح: طيب انا هقوم اغير هدومي عشان اجاي انام
عمر مسك ايديها انتي قولتي ايه لعطر
فرح: باستغراب قولت ايه
عمر: يعني ايه لو مرحتش الحضانه هتروحي تعيشي عند ناس غيرنا
وقرب منها بغضب
فرح: بخوف لا انا اقصد اقولها كدا عشان تسمع كلامي بس مش اكتر
عمر: طيب الكلام دا ميتكررش مفهموم
فرح: امم م مفهوم
عمر قومي شوفي كنت عايزه تعملي ايه
فرح قامت ودخلت غيرت هدومها ولبست بيجامه ستان وطلعت
انت هتنام فين
عمر: علي السرير
فرح: طيب انا هنام علي الكنبه
عمر برفع حاجب قام وقرب منها وهيا بخوف رجعت لوره
فرح: ا انا عملت حاجه غلط
عمر: انتي خايفه ليه
وحط ايديه علي خدها
فرح لفت وشها بسرعه كانت فاكره انه هيضربها
عمر: متخافيش مش هضربك تاني بس انتي هتنامي علي السرير
فرح: انت مش هتنام علي السرير
عمر: ايوا هنام علي السرير
فرح: باستغراب هاا
عمر: ايه مالك
فرح: بس يعني انت فاهم بتقول ايه
عمر: ايوا فاهم يعني بعد اللي حصل بينا امبارح دا ولسه كل واحد فينا هينام لوحده
فرح: باحراج بصت علي الارض
عمر: اتكسفتي
فرح راحت نامت علي طرف السرير
وعمر راح نام علي طرف التاني وعطر كانت نايمه بينهم
فرح وهيا نايمه ابتسمت بس عمر مش شايفها عشان كانت عطيلو ضهرها
عمر: فرح
فرح: نعم
عمر:
تصبحي على خير
فرح: تلاقي الخير
تاني يوم
فرح صحت يلا يا عطر
عطر: عايزه انام
فرح: لا يلا عشان تمشي ومتعمليش صوت عشان بابا
عطر: طيب يا ماما وقامت دخلت الحمام وفرح لبست ونزلت راحت الروضه
فى الاوضه
عمر نايم على السرير
فرح : انت لسه نايم يا عمر وقربت منو وقعدت على السرير وحطت ايديها على رأسه وبدأت تمشيها على شعره عمر عمر كفايه نوم اصحا
عمر: صحا بيفرك فى عينيه صباح الخير
فرح: صباح النور
يلا قوم عشان تفطر كفايه نوم كده
عمر: انا هقوم ادخل الحمام
دخل اخد دوش وغير هدومه وطلع
فرح: انا هنزل
عمر: فين عطر
فرح: صحيتها بدرى وراحت الحضانه
فرح نزل تحت
هبه: صباح الخير
فرح: صباح النور امال فين معاذ
هبه: راح المدرسه
عمر نزل حضرى الفطار يا فرح
فرح: حاضر
وحضرت الفطار ونادت على اللى فى البيت وقعدوا كلهم يفطروا
عمر: انا همشي دلوقت عندى شغل
وقرب من فرح عاوزه حاجه اجبها وانا جاي
فرح: لا يحبيبي تسلملي ترجع بالسلامه
عمر قرب منها وباس جبينها
فرح: استغربت اى دا عمر بصوت واطى
عمر: بهمس انتى مش عاجبك اكدا ولا اكدا خلاص يستى
فرح: بصوت عالي عاجبنى عاجبنى
عمر: بضحك يخربيتك واطى صوتك
ناصره: هو اى اللى عاجبك يابنتى
عمر: لا يا امه كنت بفرجها على فيديو وبتقول انه عاجبها وكدا انا ماشي بقا
فرح لمت الاطباق ودخلت المطبخ تغسلهم
بعد 3ساعات
عطر: ماما ماما انا مش عايزه نروح تانى
فرح: ليه بس كده
عطر: ياماما دى مش راضية تخلينى نروح
فرح: ضحكت يحبيبتى مش قولتلك تسمعى الكلام عشان احبك واعملك اللى انتى عايزه
عطر: طيب امال فين معاذ
هبه: معاذ فى المدرسه لسه مش هيجى دلوقتى
عطر: راحت تلعب
فرح: اعملك الاكل تأكلي دلوقت
عطر: لا مش جعانه لما معاذ ييجي هأكل معاه
فرح: بضحك اللى بفكر فى والله هيطلع صح وطلعت من المطبخ
بعد ساعتين
عمر رجع البيت
فرح: انت جيت بدري لى النهارده
عمر: خلصت شغل انتى مش عاوزنى اجاى ولا اى
فرح: طيب احضرلك الغداء
عمر: لا بس اطلعى حضريلي هدوم عاوز استحمى
فرح طلعت حضرت هدوم وحضرت الحمام
عمر دخل
فرح: انت مضايق من حاجه
عمر: بصوت عالي ملكيش دعوه
فرح سكتت وبصت فى الارض
عمر دخل استحمى وبعدين خرج
فرح: عايز حاجه اعملها قبل ما انزل
عمر: لا مش هتنزلى خليكى اهنا
فرح: هزت برأسها بمعنى ماشي
عمر: تعالى اقعدى اهنا
فرح قربت منو وقعدت جانبو على السرير
عمر: متزعليش منى عشان اتعصبت عليكي انا مخنوق شويه
فرح: ليه هو اى اللى حصل
عمر: لا شويه مشاكل فى الشغل المهم انتى متزعليش وخلاص
فرح: طيب انا مش زعلانه عادي وقربت منو طيب دلوقتي اروح احضرلك الغداء
عمر: انت مأكلتيش صح انتى جعانه
فرح: لا انا بتكلم عشانك
عمر: لا انا مش عايز دلوقت
فرح: فضلت قاعده ساكته
عمر: مالك مش متعود على الهدوء دا
فرح: انا قاعده ساكته عشان متضيقش
عمر: انتى حنينه قوى
فرح ضحكت
عمر: بتضحكى على اى ضحكينى معاكى عشان انا زهقان
فرح: لا مش بضحك على حاجه
عمر: انتى متعرفيش ان الضحك من غير سبب قله ادب
فرح انا كنت بضحك عشان قولت انى حنينه
عمر قرب منها وباسها فى خدها ما دى الحقيقه
فرح بإحراج بصت على الارض
عمر: بجد انتى حلوه يافرح
فرح قربت منو وحضنته
عمر: على اساس انك كنتى مكسوفه يعنى
فرح قامت وكانت عايزه تمشي
عمر: انتى ماصدقتى وشدها لي وقرب منها وشال الطرحه بتاعتها انتى شعرك حلو اووى وقرب باسها فى راقبتها
ويلا احنا بقي عيب 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
البارت الثاني عشر
تاني يوم الصبح
فرح صحت
من النوم وكانت نايمه ف حضن عمر
وفضلت تبصلو
عمر فتح عينيه
وشدها ليه وقال نامي لسه بدري
فرح: انت بدأت تحبني ولا ايه
عمر قام
وبعد عنها
فرح: يعني ايه مش هتقدر تحبني ياعمر
عمر: انا اسف والله انتي تتحبي بس انا
فرح: انت ايه
عمر: خايف اكون بغلط او بخون مراتي
فرح: تقصد فريده مانا كمان مراتك وليا حق عليك
عمر فضل ساكت
فرح قامت ودخلت الحمام وبعد شويه طلعت
عمر: رايحه فين
فرح: مردتش ونزلت
عمر: انا بعمل ايه انا فعلاً مشدود لها بس ليه مش قادر اقول اني بحبها
فرح: نزلت وكانت ناصره قاعده مع مصطفي
فرح: صباح الخير ودخلت المطبخ
ناصره: طيب هقوم اشوف العيال بتلعب برا و هبه فوق
مصطفى قام ودخل المطبخ وجاه من راه فرح وحضنها
فرح: بس ابعد حد هيشوفنا
وبعدين انا زعلانه منك
مصطفى: انا اقدر ازعلك
فرح: بعدت عنه انت مين
مصطفى: انا بحبك من اول يوم شوفتك فيه
فرح: اخرج من المطبخ انت ازاي تعمل كده
فوق عمر كان واقف قدام المرايا بيسرح ونزل
عند فرح
مصطفى: اسمعي كلامي مش هتندمي انا بحبك وهتكوني مبسوطه معايا انا هو بيحب مراتو الاولي اما انتي لا
وكان عايز يطلقك
فرح: بعياط اخرج برا
مصطفى حاول يقرب منها
فرح بترجع لوراه ارجوك ابعد عني
مصطفى: هعملك كل اللي انت عايزاه بس تكوني معايا
فرح: بصوت عالي انت مجنون انا ست متجوزه وبحب جوزي دا ضفره براقبتك
ف اللحظه دي دخل عمر
انت بتعمل ايه هنا وليه واقف قريب منها اكده
مصطفى: انا بحبها وعايزها انت مش بتحبها ومش قادر تنسي مراتك يبقي متظلمهاش معاك انا هقدر اسعدها
فرح جريت علي فوق بعياط
عمر ضرب مصطفى اللي بتتكلم عنها دي مراتي وملكش حق تتكلم عليها اكده دي مراتي انا وبس فاهم ومش عايز اشوفك ف البيت دا تاني ومسكو من قميصه وطلعو برا
ناصره: في ايه ياولدى ليه ماسك ابن عمك اكده
عمر: اطلع وايك اشوفك اهنا تاني
وطلع لفرح
فرح ف الاوضه بتعيط
عمر دخل وقرب منها وقعد على السرير جانبها متعيطيش
فرح: ابعد عني ياعمر
عمر: عملك ايه الولد دا اذاكي
فرح: بصوت عالي انت اللي بتأذيني
عمر: واطي صوتك قولتلك الف مره صوتك ميعالش
فرح: هو معاه حق
عمر: ازاي هو ايه اللي حصل
فرح: حكت اللي حصل
عمر: بغضب ياحيوان
فرح: بعياط انت ليه بتعمل فيا كده
عمر: بعمل ايه
فرح: كلهم عارفين انك مش بتحبني وانك عايز تطلقني
عمر: انا كنت عايز اطلقك بس عشان مصلحتك عشان تكوني مبسوطه
فرح: اكون مبسوطه انت ليه مش عايز تفهم اني مش هكون مبسوطه غير معاك انا بحبك بجد ياعمر افهم والله العظيم بحبك
عمر: طيب فهمت انك بتحبني وبرضو فهمت اني مقدرش اعيش من غيرك او تكوني لحد غيري
فرح بصتلو بدموع طيب ليه مش قادر تحبني يعني ايه مش قادر تعيش من غيري وبتغير عليا بس مش بتحبني
عمر: انا بحبك
فرح بصتلو وسكتت وفجاه فضلت تعيط بصوت هاا انت قولت ايه
عمر: بحبك يافرح والله بحبك
فرح دخلت ف حضنو طيب ليه ساكت وليه كل ماسالك تبعد عني وتهرب
عمر: كنت فاكر اني اكدا بخون فريده بس اكتشفت ان برضو انتي ليكي حق عليا و اني بحبك بجد ومهما حولت ابعد عنك هفشل
فرح: وهيا ف حضنو اخيرا فهمت ياعمر
عمر: عشان خاطري متزعليش منى
فرح: وهتعترف قدام الكل اني مراتك وانك بتحبني
عمر بصلها شويه وبعدين قال ايوا
فرح: بعياط انا مش مصدقه
عمر: صدقي
فرح: ممكن تقولها تاني
عمر: اقول ايه
فرح: بحبك
عمر: قولي انت الاول
فرح: انا انا بموت فيك
عمر: وانا عشقتك يابت
فرح حضنتو وفضلت تغني حبو جنه انا عشت فيها
عمر: يامجنونه
فرح: انا مبسوطه اوي
عمر: عارفه يا فرح
فرح طلعت من حضنو ايه
عمر: انتي راجعتيني احب الدنيا تاني بعد ما كنت نسيت اني عايش اصلا وكانك دخلتي حياتي عشان تكوني سبب لفرحتي يا فرح
فرح: ابتسمت مع دموع ياروحي
عمر: علي فكره كلامك مع صوتك ده بيستفزني
فرح حطت ايديها علي بوقها وقالت خلاص انا هسكت اهو
عمر: تسكتي ايه بقا وشدها ليه
فرح: عطر عطر هتيجي
عمر: لا هيا بتلعب مع معاذ مش هتطلع
😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉
البارت الثالث عشر
بعد ساعه
عطر: خالتو هبه انا جعانه
هبه: حاضر يا حبيبتي هحضرلك الوكل
ناصره: اومال فين فرح
هبه: تلاقيها فوق
ناصره: ايه هو دا روحي ناديها
هبه: حاضر استني يا عطر هنزل تاني
ناصره: لا فرح تنزل توكلها
هبه طلعت تنادي فرح
عند فرح وعمر
فرح: عمر الباب بيخبط
عمر: طيب قومي ادخلي الحمام
ثواني جاي
فتح الباب
طلعت هبه
هبه: فين فرح امي عايزها
عمر: ثواني ف الحمام في حاجه ولا ايه
هبه: لا بس عشان مضايقه انها مش تحت
عمر: طيب هتطلع من الحمام وتنزل علي طول هبه نزلت
وقفل الباب
فرح طلعت من الحمام
عمر: انزلي شوفي امي عايزه ايه وانا جاي وراكي
فرح: حاضر
تحت
ناصره: كنتي بتعملي ايه فوق انت مش وراكي حاجه تعمليها اهنا
فرح: اسفه ياماما انت عايزني اعمل ايه
ناصره: روحي ادخلي المطبخ انتي هتطبخي انهارده
فرح: حاضر
ودخلت المطبخ
ف المطبخ
فرح: هطبخ ايه
هبه: لحمه ومكرونا بشاميل
فرح: حاضر
هبه: هساعدك بس بيني وبينك متقوليش لحد
فرح: لالا مش عايزه اعملك مشاكل انا بعرف اطبخ وشاطره ف الطبخ
هبه: طيب ماشي اللي يرايحك
فرح: طيب هعمل مكرونه قد ايه
هبه: احنا كتير هتطبخي 3كيلو ونص
فرح: حاضر
مفيش مشكله
وبدأت تطبخ وهبه خرجت عشان حماتها نادت عليها
عمر نزل امال فين فرح
هبه: ف المطبخ بتطبخ
عمر دخل لفرح
اساعدك يافرح
فرح: انت بتعرف تطبخ
عمر: يعني علي قدي
اعمل ايه قوليلي واعملو
فرح: لالا ابعد ماما تيجي دلوقتي وتتعصب عليا
عمر: بضحك انت بتخافي منها
فرح: لا مش موضوع خوف بس عشان متزعلش
عمر: بتخافي تزعل منك
فرح: عشانك والله
عمر: ياااه انا امي دعيلي بقي
فرح: ضحكت
عمر: يابت والله هتنضربي مش قولت بلاش الضحكه دي صوتك عالي
فرح: انت وعدتني مفيش صرب تاني
عمر: صح انا بهزر معاكي
فرح: طيب اخرج بقي هتعملي مشاكل دلوقتي
عمر: يعني اكده ماشي انا طالعه بس عندك واحده يعني انا قولت اروح اقعد مع مراتي حبيبتي تقولي اطلع
فرح: ايه بجد بجد خلاص خليك
عمر: يخربيتك هتحرقي الوكل انا ماشي وانت خلصي جوعت شكلنا مش هناكل انهارده
فرح: كانت ماسكه سكينه ورفعتها ف وش عمر وقالت بابن ال وفجاه
ناصره: انت بتعملي اية رافعه سكينه علي جوزك وبتشتميه كمان
فرح: هاا لا انا مش بشتمو دا انا بقولو يابن قلبي والسكينه دي مش برافعها عليه والله صح يعمر
عمر: ايه ايوا ايوا صح
ناصره: ابن جلبك مين هو ابنك
فرح: بصوت واطي ياختي هو انا قولت يابن بطني انا قولت يابن قلبي
ناصره! بتقولي ايه بصوت واطي مش سامعه
فرح: لا مقلتش
ناصره: لا شفيفك اتحركت
فرح: اه قولت صح انتي عندك حق ايه ابن قلبي دي هو ابني
ناصره: انتي اتجدعني وجيبي عيل ويبقي ابن جلبك
فرح: بصوت واطي يارب انا بقول كدا بردو
ناصره: انت بتهببي تقولي ايه
فرح: بقول اشوف الاكل بقي عشان اخلص
ناصره: طيب انا هجعد برا
فرح: ياريت
ناصره: قلتي حاجه
فرح: لالا مقولتش حاجه
عمر: بضحك انتي هتعيطي ولا ايه
فرح: كل دا بسببك اطلع برا
عمر: ايوا ياما
فرح: والله مقولتش حاجه
عمر: بضحك يخربيتك بتخافي قوي
بعد ساعتين
فرح طلعت خلصت الاكل
ناصره: غسلتي المواعين
فرح: بتعب غسلتهم
ناصره: كل حاجه قولتلك عليها عملتيها
فرح: ايوا عملت كل حاجه انا هقعد بقي شويه ارتاح
ناصره: تقعدي ايه قومي حضري الوكل عايزني نتغدي
فرح: بتعب وبغيظ حاضر حاضر اللي انت عايزاه
ودخلت المطبخ وحضرت وحطت الاكل علي السفره
ناصره: روحي نادي العيال من برا
فرح: حاضر
وطلعت تنادي عطر ومعاذ
علي السفره
عمر بيبص لفرح شكلها تعبان خالص
ناصره: حلو الوكل
فرح: واقفت حاضر بس قولتي عايزه ايه
الكل الموجودين ضحكو
ناصره: بكلك حلو الوكل
فرح: اه شكرا
عمر: من كتر الضحك فضل يكح
ناصره: اجري جيبي مياه لجوزك
فرح: حاضر وراحت جابت مياه وجات اتفضل يا عمر
ناصره: روحي جيبي مخلل وهاتي عيش
فرح جابت المخلل والعيش
ناصره: انا شبعت وكل الموجودين قالو الحمد لله الوكل كان حلو تسلم ايدك يا فرح
محمود: ابقي اطبخي كل يوم
ومشي
عمر: اقعدي كلي
فرح: بغيظ مش عايزة
هبه: انا هلم السفره
فرح: ايوا كويس وطلعت جري علي اوصتها
عمر: طلع لاقي فرح نايمه علي السرير
عمر: في ايه
فرح: عايزه انام تعبت
عمر: انتي عليتي صوتك عليا قدام اخوي ومراتو
فرح: اسفه اطفي النور بقي
عمر: بضحك قومي عايز اتكلم معاكي شويه
فرح: بتعب بكره
عمر: يافرح قومي بقي
فرح: قعدت قول ياعمر قول
عمرضحك
فرح: بتضحك علي ايه
عمر: لما امي قلتلك الوكل حلو قومتي ليه
فرح: كنت فاكرها عايزه حاجه هيا مبطلتش طلبات الصراحه
عمر: معلش ياجلبي
فرح: قلت ايه
عمر: مش هقولها تاني
فرح رامت عليه المخده
عمر: ايوا ياما تعالي
فرح نطت واقفت علي الارض
عمر ضحك
فرح: ياعمر بقي يووا
عمر: جلبي خلاص حقك عليا واخدها وقعدها علي رجليه وحضنها انت عايزه تسمعي ايه انك جلبي دا انت جلبي وروحي وحياتي وعمري وكل حاجه حلوه في حياتي
فرح: بجد
عمر: بحسك طفله
فرح: اممم مفيش مشكله
عمر: هو ايه
فرح: ايه
عمر: انت مجنونه
فرح: اتلم ماشي
عمر: قولتي ايه
فرح: اتلم
عمر: ومش خايفه
فرح: انت وعدتني ان مفيش ضرب
عمر: مش هضرب بس وبدأ يزغزغها
فرح: فضلت تتحرك وتتلوه ف ايديه بس ياعمر بس وفصلت ضحك
عمر: قولي اسفه
فرح: لا
عمر: انت حرا وفضل يزغزها تاني
فرح: خلاص خلاص انا ومش عارفه تتكلم من كتر الضحك
عمر وقف زغزغه طيب قولي
فرح: اسفه اسفه والله
عمر ضحك 😂🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
البارت الرابع عشر
عطر دخلت الاوضه
بتضحك علي ايه يابابا
عمر: ضحك تاني وقال قبل ماتدخلي خبطي يا عطر
عطر: ماشي
فرح: تعالي غيري هدومك عشان تنامي
عطر: ايوا عايزه انام
فرح اخدتها وغيرت هدومها
وعطر جريت علي السرير ونامت
عمر: بتتعب ف العب
فرح: اه فعلاً خليها تلعب بكره تطبخ وتغسل مواعين
عمر: ايه يادكتوره نادمانه انك اتجوزتي
فرح: بصراحه
عمر: هاا
فرح: لا الجواز وحش انا تعبت
عمر: لا والله
فرح: اه والله
عمر: طيب يعني لو خيروكي تغسلي مواعين لمده يومين وراه بعض بدون راحه او اني ابعد عنك
تختاري ايه
فرح: انت بتتلكك عشان تبعد
عمر: يستي خلاص اموت
فرح: بعد الشر عليك متقولش كده تاني
عمر: طيب قولي
فرح: داانا اغسل مواعين لمده أسبوعين
عمر: بجد
فرح: ايوا
عمر: يعني تعملي اي حاجه عشاني
فرح: ايوا اي حاجه
عمر: تتجوزي غيري
فرح: لا
عمر: اكده هموت
فرح: موت وهموت معاك بس مكنش لغيرك
عمر: اخدها ف حضنو ياااه بحبك يابت
فرح: طيب متجبش سيره الموت تاني عشان هبطل اكلمك
وهزعل منك اوي
ودمعت
عمر: ايه دا انتي بتعيطي
فرح: متكلمنيش تانى
عمر: يابت بهزر ايه دا انت بتعيطي بجد
فرح: اسكت بقا
عمر: خلاص اخر مره مش هتتكرر
فرح: اكيد
عمر: ايوا اكيد
❤❤❤❤❤❤❤❤❤🤍❤❤❤❤❤❤
فرح دخلت الحمام وغيرت ونامت
تاني يوم
فرح صحت
عطر يلا قومي ولبستها وعطر راحت الحضانه
فرح: ايه دا انا دايخه اوي
دخلت غيرت هدومها وراحت تصحي عمر
عمر صحا فرح كانت بتقوم داخت تاني قعدت علي طرف السرير
عمر: مالك
فرح: مش عارفه
عمر: طيب تعالي نروح المستشفي
فرح: انا دكتوره
عمر: طيب مانت مش عارفه عندك ايه
فرح: كتبت ورقه روح جيب دي من الصيدليه
عمر: ايه دا
فرح: بس روح ومتغيبش
عمر: حاضر وغير هدومو ونزل راح الصيدليه
وجاب اللي ف الورقه وجاه
عمر: خدي بس ايه دا يافرح
فرح: اخدت اللي عمر جابو ودخلت الحمام
وبعد شويه طلعت
عمر: في ايه عايز افهم طيب
فرح: بفرح عمر
عمر: نعم
فرح: انا حامل🥹🥹🥹
عمر: هااا بتقولي ايه حامل
فرح: بفرح ايوا
عمرشلها ولف بيها
فرح: لالا نزلني كدا غلط
عمر: طيب براحه
فرح: انا عايزه اقول لعطر
عمر: تعالي هننزل نقول للموجودين تحت
فرح: بحماس يلا
تحت
عمر: في خبر حلو عايز اقولو
محمود: قول
عمر: فرح حامل
هبه: بجد والله الف مبروك
سيف: يتربي ف عزك ياخوي
محمود: يارب يكون ولد
ناصره: ولا بنت بس ييجي طفل صغير ف البيت
عمر: ولد ولا بنت كله حلو
ناصره: انت بقي هتجعدي اكده مش هتعملي حاجه ف البيت بحجه انك حبله
فرح: لا انت عايزني اعمل حاجه دلوقتي
عمر: بغضب لا مراتي مش هتعمل حاجه الفتره دي
معلش ياهبه
هبه: انا اصلا مش هخليها تعمل حاجه
ناصره: ايوا طيب ماشي
عطر رجعت البيت الساعه واحده
ناصره: تعالي ياعطر
عطر: نعم
ناصره: فرح هتجيب عيل صغير اخ ليكي
عطر: بجد طيب انا هروح لماما
ناصره: لا اكده ابوكي مش هيحبك هيحب الطفل الجديد وانت مش هيدلعك ويلعب معاكي وفرح هتحب ابنها وانتي لا ومش هتاكلك ومش هتحميكي وهتبطل تعملك تسريحه حلوه ف شعرك
عطر: ايه لا انتي بتكدبي ماما فرح بتحبني
ناصره: انت حرا بس خدي الشوكلاته دي بس اوعي تقولي اني قولتلك حاجه
عطر طلعت الاوضه وجريت علي فرح
عمر: تعالي اهنا ابعدي عن بطنها
فرح: تعالي ياروحي
عطر: عايزه اقعد ف حضنك
عمر: لا مش هينفع ابعدي
فرح: بس ياعمر تعالي
عايزه اقولك حاجه
عطر: ايه
فرح مسكت ايديها وحطتها علي بطنها
هنا في بيبي صغنن اخوكي
عطرشالت ايديها انتي بتحبي اكتر مني
فرح: باستغراب لا بحبك انتي اكتر
عطر: بجد وحضنت فرح
فرح: ايوا بجد
البارت الخامس عشر
عطر: طيب هييجي امتي عشان العب معاه
فرح: تسع شهور وييجي
عطر: كام تسع شهور
فرح: يعني ومسحت ايد عطر وفضلت تعد علي ايديها يعني شهر وشهر...........
عطر: دول ياما
فرح: عشان هو لسه صغنن لما يكبر وييجي هتحبيه
عطر: لو حبتيني انا اكتر انا رايحه العب مع معاذ
عمر: مالها دي مش كانت ملهوفه وعايزه اخ
فرح: هيا حسا اني هحب الطفل الجديد اكتر وهيخدني منها
عمر: حولي انك تحببيها في من دلوقت
فرح: حاضر
تحت
عطر: ستي انا جعانه
ناصره: فين امك اطلعي ناديها تيجي توكلك
عطر طلعت ماما فرح انا جعانه
عمر: انزلي مرات عمك توكلك
عطر: لا انا عايزة ماما فرح
فرح: طيب هنيجي معاكى
عمر: بصوت عالي انزل قولتلك مرات عمك هتوكلك امك لازم ترتاح عشان اخوكي
عطر بصت بزعل ونزلت
تحت
عطر قاعده زعلانه
هبه: مالك يا عطر قاعده كدا ليه
عطر: انا جعانه
هبه: تعالي اوكلك
عطر: انا بحبك
انت بتحبني
هبه: انا بحبك جوي جوي
هبه راحت تجيب اكل لعطر
ناصره: مردتش تنزل معاكي صح شوفتي هيا هتحب ابنها اكتر منك
عطر: انا برضو بنتها
ناصره: لا مش بنتها
عايزاها تحبك
عطر: ايوا
ناصره: فاكره لما كانت مش حبله كانت بتحبك ازاي
عطر: كانت بتلعب معايا وتعملي تسريحه جميله ف شعري
ناصره: لو عايزه ترجع تعملك اكده تاني لازم اللي ف بطنها يموت
عطر: دا صغنن
ناصره: خالص انتي حرا
عطر: طيب هيموت ازاي
ناصره: روحي قوليها تعالي معايا وهيا نازله علي السلم وقعيها من فوق
عطر: بخوف لا ماما عطر هتتعور
ناصره: خلاص انت حرا خليها تحب الطفل الجديد اكتر منك
عطر طلعت ودخلت الاوضه ماما تعالي عايزاكي معايا
فرح: فين
عطر: بس تعالي وشدتها من ايديها
فرح: عمر انا نازله مع عطر
عمر: طيب انا هطلع من الحمام وهجاي وراكي
عطر اخدت فرح وجت علي السلم
فرح: هاا هنروح فين
عطر بقوه زقت فرح من السلم
فرح وقعت وبصوت عالي ااااه
عطر وقفت تعيط
عمر طلع علي صوت فرح في ايه
شاف فرح علي الأرض وبتتوجع جري عليها وشالها
هبه: مالها في ايه
ناصره: ايه اللي حصل
عمر: لازم اخدها المستشفى
سيف: يلا انا هجاي معاك
بعد نص ساعة واصلو المستشفى
الممرضه اخدت فرح ودخلت بيها
بعد نص ساعة
خرج الدكتور
عمر: هاا يا دكتور مراتي كويسه
الدكتور: هيا دكتوره فرح مراتك
عمر: ايوا كويسه
الدكتور: هيا الواقعه كانت جامده في جروح ف جسمها بس الحمد لله كويسه هيا والجنين
عمر: الف شكرا الحمدلله يارب
الدكتور: خد جيب العلاج دا ودي فيتامينات
عمر: حاضر اقدر اخد وامشي دلوقت
الدكتور: ايوا اتفضل
بعد نص ساعه واصلوا البيت
ف الاوضه
فرح نايمه علي السرير
عمر: انتي وقعتي ازاي
فرح: بزعل مش عارفه
هبه: انا هروح احضر الوكل واجاي عشان تاخدي علاجك
ناصره: الطفل كويس
عمر: ايوا كويس
ناصره: طيب الحمدلله انا نازله بقي
عمر: انا كنت خايف عليكي جوي
فرح: بدموع انا كنت خايفه اخسر ابني
هبه: دخلت يلا الوكل اهو فين علاجك
فرح: فين عطر
هبه: قاعده تحت بتعيط من ساعه ما واقعتي
فرح: عمر روح ناديها
عمر: حاضر
هبه: ساعدها تاخد العلاج وبدأت تاكل
عطر دخلت الاوضه
عمر: طيب انا هنزل عندي شغل ساعه وجاي بس خلي بالك من نفسك
فرح: حاضر
هبه: طيب انا هاخد الصينيه وانزل وانتي ارتاحي
فرح: شكرا يام معاذ
هبه: علي ايه يا فرح انتي اختي الصغيره
ونزلت
عطر: بعياط انتي كويسه يا ماما فرح
انا اسفه اني واقعتك
فرح: اششش متقوليش لحد انك زقتيني
روحي اقفلي الباب وتعالي
عطرقامت قفلت الباب
فرح: تعالي واخدتها ف حضنها انتي حبيبتي يا عطر
عطر: لا انا مش حلوه
فرح: وهيا اخده عطر ف حضنها انتي جميله بس ليه عملتي كده
عطر: عشان انتي بتحبي البيبي الجديد اكتر مني
فرح: لا انا بحبك مين اللي قالك كده
عطر: ستي
فرح: باستغراب هيا قالتلك
عطر: ايوا واخدتها منها شوكلاته وقالتلي ان اوقعك عشان البيبي الضغنن يموت
فرح: بزعل وانت عايزه تموتي اخوكي
عطر: لا
فرح: طيب عملتي كدا ليه
عطر: ستي قالتلي انك كدا هتحبيني اكتر
فرح: مسكت ايد عطر وحطتها علي بطنها وقالت اخوكي سامعك انتي قولتي ايه وزعلان منك
عطر: هو هنا
فرح: ايوا وبدات تحرك ايد عطر علي بطنها بصي هو زعلان منك
عطر: قربت علي بطن فرح وباستها انا اسفه متزعلش مني يا صغنن
فرح: طيب مش المفروض تخلي بالك منو عشان يكبر وتاخديه تلعبي معاه وتروحو المدرسة سوا وتاخديه الجنينه
عطر: ايوا
فرح: طيب يبقي احنا تنفق اننا نخلي بالنا عليه لحد مايكبر ايه رأيك
عطر: ماشي بس انتي زعلانه مني
فرح: لا انتي بنتي حبيبتي وباستها
بس اخوكي زعلان وبيقول انك مش بتحبيه
عطر: لا انا بحبو وعايزاه يكبر عشان يلعب معايا
فرح: طيب قوليلو انك بتحبيه
عطر: انا بحبك وباست بطن فرح
فرح اخدتها ف حضنها وسرحات ازاي ست عايزه تموت ابن ابنها وتقول الكلام دا وتخلي طفله عندها خمس سنين تعمل كده
عطر: ماما
فرح: نعم يا قلبي
عطر: هتقولي لبابا
فرح: لا متخافيش بس احنا اتفقنا اننا هنحب اخوكي
عايزه تسمي ايه
عطر: زين
فرح: الله جميل طيب لو بنت
عطر: لا انا عايزه ولد
فرح: ضحكت وقالت ماشي واخدتها ف حضنها وضحكت
عطر: بعدت عن فرح لا عشان البيبي
فرح: ياروحي لا تعالي انتي بعيد عنه
عطر: انا بحبك يا ماما فرح
فرح: وانا بحبك
بعد شهرين
فرح بتحضر الفطار عشان عمر
عمر: جاه حضنها من ضهرها
فرح: ابعد احنا ف المطبخ حد يشوفنا
عمر: وبعدين يعني مراتي انا حر
فرح: لالا مش هينفع ابعد
عمر: يعني اكده وبعد عنها بزعل
فرح قربت منه وباستو ف خدو وقالت بدلع لا ياروحي متزعلش
عمر: يابت ايه الصوت دا انتي صوتك مدلع لوحده مش ناقص انتي كمان تدلعيه
فرح: بضحك طيب خلاص انا غلطانه
عمر: لا مش غلطانه
عطر دخلت جري علي المطبخ انا جوعت
فرح: بضحك طيب يلا
علي السفره
عمر: انتي هتروحي امتي لدكتوره يا فرح
فرح: انهارده
عمر: طيب هعدي عليكي الساعه اتنين تكوني جاهزه
عطر: وانا هروح معاكم
فرح: ماشي ياقلبي
بعد ساعه
هبه: انتي اكدا فالشهر التاني صح
فرح: ايوا
عطر: تعرف جنسيه الجنين ف الشهر التالت
فرح: ايوا عارفه انا دكتوره وضحكت
هبه: نسيت مش عارفه ليه كل شويه انسي
فرح: حلوه الجنينه اوي
عطر: تعالي العبي معايا يا ماما فرح
فرح: يلا
شوفي الورد حلو ازاي
هبه: عمر اللي زراعو بيحب الورد
فرح: طيب احكيلي بيحب ايه تاني
هبه: المانجا والبشاميل و كيك الشوكلاته
فرح: بجد
طيب بيحب لون ايه
هبه: دي معرفش انا اعرف الوكل عشان كان بيطلبو مني
عطر: بابا بيحب اللون الوردي
فرح: عرفتي ازاي
عطر: هو قالي وجابلي فستان لونه وردي
فرح: اه تمام
ياروحي شطوره
البارت السادس عشر
فرح: يلا يا عطر عشان نغير هدومنا بابا علي وصول
ف الاوضه
فرح لبست عبايه ولفت الطرحه وعملت ميك اب خفيف
عطرلبست فستان ازرق وعملت تسريحه
عمر دخل ايه الجمال دا
وباس عطر
وقرب يبوس فرح بعدت عنو وبصت لعطر
عمر: طيب يلا نمشي
بعد ساعة كانو عند الدكتوره
الدكتور كشفت عليها
فرح: شوفي يا عطر اخوكي اهو
الدكتوره: عرفتي ازاي انو ولد لسه الشهر الجاي ممكن يكون بنت
عطر: لا انا عايزه ولد
عمر: ضحك
الدكتوره: يعني لو بنت مش عايزها
عطر: مش مهم بقا بس انا عايزه ولد
الدكتوره طيب الحمدلله الجنين كويس وخليكي ماشيه علي الادويه اللي كتبتهالك وتيجي الاسبوع الجاي
ان شاءلله
فرح: حاضر شكرايا دكتوره وخرجت
ف البيت
عطر بتلعب مع معاذ
فرح: يلا عشان تنامي
عطر: لا انا هلعب
فرح: طيب انا عايزه انام يلا
عطر: انا هنام مع خالتو هبه
هبه: خلاص سيبيها
فرح: طيب خلي بالك منها
وطلعت
ودخلت الحمام غيرت هدومها شافت قميص نوم وردي افتكرت كلام عطر لبستو وفردت شعرها وطلعت عملت ميكب خفيف ورشت البرفيوم بتاعها
وقعدت على طرف السرير ومسكت الفون بتاعها
عدا ساعه نامت
بعد نص ساعه دخل عمر قرب منها ايه دا لابسه وردي
فرح فرح قومي
فرح: ايه عايزه انام
عمر: قومي بس
فرح: لا
عمر: يابت قومي
فرح: قعدت هاا قول
عمر: حلو عليكي
فرح: بنوم هو ايه اللي حلو
عمر: فوقي اكده
القميص حلو
فرح: ابتسمت ايوا انا عرفت من عطر انك بتحب اللون الوردي
عمر: حبيبت جلب ابوها
فرح: كشرت وشها انا اللي لبستو
عمر: ياجلبي عليكي جمر
فرح ابتسمت
عمر: تعرفي ترقصي
فرح: هاا
عمر: سمعتي قولت ايه
فرح: لا مش بعرف
عمر: يا شيخه طب وعشان خاطري
فرح: انا مش بعرف
عمر: في ست متعرفش ترقص
فرح: بضحك انا
عمر: طيب عدي ونام علي السرير
فرح: طيب ونامت ف حضنو
عمر: يابت قومي بقولك عشان خاطري خلاص هروح اتجوز واحده بتعرف ترقص
فرح: بجد
عمر: ايوا
فرح: بعدت عنو طيب روح
عمر: انتي زعلتي
فرح: متكلمنيش ممكن
عمر: لا مش ممكن عليا الطلاق لازم تقومي ترقصي
فرح: انت مجنون
عمر: هعرفك مين المجنون
فرح: عارف لو قولت الكلمه دى تانى
عمر: هتعملي ايه
فرح زعلت وبعدت عنو
عمر: اول وأخر مره بس انتي مش بتسمعي الكلام
فرح كشرت وشها
عمر: قولنا خلاص
طيب خلاص نامي مش عايزاك ترقصي بس متزعليش
فرح: ايه عشان تكون طلقتني وقامت مسكت طرحه وربطتها علي وسطها وشغلت الموبيل بتاعها علي الطبله ورقصت
عمر: ايه دا وبتقولي مش بتعرفي ترقصي
فرح: طيب اسكت عشان بتكسف
عمر: حاضر
وبعد شويه قعدت علي طرف السرير تعبت
عمر: لا كملي
فرح: انا حامل
عمر: يابوي نسيت
فرح: شوفت ابقي احلف بالطلاق كتير بقي
عمر: بس ايه دا انت رقصك حلو جوي
فرح: بجد
عمر: بجد 😉😉😉😉😉😉😉😉
ويلا احنا بقي
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
البارت السابع عشر والاخير
بعد خمس شهور
فرح: انا تعبت طول اليوم مرتحتش من الشغل البيت
عمر: معلش ياجلبي
فرح: انا هدخل اغير هدومي
فرح دخلت غيرت هدومها وطلعت
عمر: ايه دا انتي رايحه فين
فرح: نازله اشوف عطر
عمر: اكده اللبس ضيق عليكي
فرح: لا عشان بطني بس
عمر: لا ادخلي غيري البسي حاجه واسعه
فرح: والله مش قادره لسه هدخل
عمر: متدخليش غيري اهنا وغمزلها
فرح: ياسلام ودخلت غيرت وطلعت طيب هنزل اشوف البنت
عمر: ماشي
تحت
هبه: اقعدي بقي ارتاحي يا فرح
فرح: فين عطر
هبه: قاعده مع ستها
فرح: ايه ستها ليه
ياعطر ياعطر
عطر: نعم
فرح: تعالي
عطر: ايه يا ماما فرح
فرح: اقعدي هنا
ناصره: انتي مش عايزة البت تقعد معايا والله عال
دي مش بنتك ملكيش حكم عليها فاهمه يافرح ولدك اللي ف بطنك بس ايوا الدكتوره قالت انك هتجيبي ولد وان كان نفسي عمر يجيب ولد بس مش هحبو عشان ابنك
عمركان نازل وسمع كلام امو وكان هيتكلم بس افتجأ
عطر: متكلميش ماما كدا دي امي بجد وانا بحبها واخويا حلو ومش لازم انتي تحبيه انتي كنتي عايزه تمو*تيه قولتلي اني اوقع ماما فرح من السلم
عمر: قولتي ايه
عطر: بصت لفرح وجريت عليها
ناصره: انتي بتقولي ايه يابت
عمر: ايه الكلام دا ياما صحيح انك قولتي لعطر تواقع فرح
ناصره: كلام ايه ده ياولدي همو*ت ابن ابني
عمر: انا لسه سامعك بتقولي انك مش بتحبيه عشان امو فرح
ناصره: ايوا مش هحبو عشان انا كنت عايزك تطلق البت دي
عمر: انت في حد يعمل كدا ف ابنو وعيال ابنو وفرح دي مرات ابنك يعني لو كنت خسرت ابني كنت تبقي انت السبب
وانت يا عطر
عطر: اتخبت وراه فرح
عمر: تعالي اهنا
فرح: انا كنت عارفه
عمر: بتقولي ايه وليه مقولتيش من الاول
فرح: عشان عطر صغيره ومش عارفه حاجه ودي ماما يعني اقولك عشان تتعصب عليها
عمر: ينفع اكده شوفي بتقول ايه ياما اللي انتي مش بتحبيها
تعالي يا فرح وشال عطر وقال ياما متجربيش من مراتي وعيالي
واخدهم وطلع
ف الاوضه
فرح: مينفعش تكلم امك كدا
عمر: والله دي كانت هتمو*ت ابن اللي لسه مجاش علي الدنيا وملت دماغ بنت صغيره ايه دا
فرح: هيا مشكلتها معايا انا
عمر: وانت عملتها ايه
فرح: طيب مانت اول جوزنا مكنتش بتعاملني كويس كنت عملتلك ايه
بس دلوقتي اتغيرت هيا كمان هتحبني مع الوقت لما تشيل ابنك يا عمر
عمر قرب منها وباسها ف جيبنها
بعد شهرين
سيف: حضري الوكل يا مرات اخويا جعان
فرح: حاضر
فرح حضرت الاكل وسيف اكل
اومال فين عمر
فرح: ف الشغل
سيف: هبه هبه
هبه: نعم
سيف: اعملي كوبايه شاي
هبه: حاضر
فرح: بوجع هبه
سيف: مالك يا مرات اخوي وجري عليها
فرح: مش قادره شكلي بولد
سيف: ياهبه هبه تعالي بسرعه
هبه: في ايه
فرح: بصويت بولد
هبه: سندتها وقعدتها
سيف: أطلعي غيري بسرعه وانزلي هناخدها المستشفى
هبه طلعت تغير هدومها
سيف رن علي عمر يقولو
هبه: يلا وسندت فرح وطلعو من البيت
سيف ركب العربيه وهبه وفرح وبعد نص ساعه واصلو المستشفى
عمر: هيا فين
سيف: جوه اخدوها
هبه: متقلقش هتبقي كويسه
وبعد ساعه
الممرضه طلعت ومعها البيبي الف مبروك
عمر: بدموع اخدو منها ابني
الدكتور: اتفضل الروشته دي فيها العلاج
وبعد نص ساعه راجعو البيت
ف البيت
ـــــــــــــ
ف اوضه عمر وفرح
الكل حوليها وفرحانين بالطفل
محمود: يترب في عزك ياولدي
ناصره: واقفه بعيد
فرح: شالت الولد ونادت علي ناصره
تعالي شوفي زين ياماما
عمر: زين
فرح: ايوا عطر كانت عايزه ولد واسمو زين
ناصره باحراج قربت من السرير
فرح: اقعدي ياماما بصي حلو ازاي
ناصره: شالتو بدموع جميل جوي ابن ابني قولتي اسمو ايه
عطر: زين اسمو زين عمر محمود الجبالي
فرح: اخدت عطر ف حضنها وباستها
ناصره: متزعليش منى يابتي حقك عليا والله يافرح
انت جيتي مليتي البيت فرح والله بس انا مكنتش فاهمكي كفايا انك كنت عارفه اني عايزه اموت ابنك ومقولتيش عشان زعلي مفيش حد يعمل اكده
فرح: عيب عليكي انتي امي مش زعلانه منك حلو زين
ناصره: بدموع حلو ينقطع لساني اموت دا ازاي حقك عليا يازين
فرح: بعد الشر عليكي متقوليش كده ازعل منك والله
عمر: انا جعان
ناصره: تعالي ياولدي احضرلك الوكل
خدي يافرح ابنك
عمر: لا انا عايز فرح تحضرلي الوكل
ناصره: اخس عليك سيبها دي لسه ولده وتعبانه هيا خليها دلوقت تعالي انا هحضرلك الوكل
عمر: طيب يلا انا نازل اكل وجاي وباس زين
تعالي كلي يا عطر
عطر: لا هقعد مع ماما وزين
سيف: انا جوعت مع اني كنت واكل قبل مامشي
ناصره: تعالي كل ياجلبي
وكلهم نزلو
ناصره: تعالي يا عطر سيبي امك ترتاح
فرح: سبيها هيا عايزه تقعد مع زين
ناصره: طيب يابتي وقفلت الباب ونزلت
عطر: حلو زين ياماما
فرح: ايوا جميل
عطر: هو هيصحا امتي
فرح: مش عارفه
تعالي نامي زيو
عطر: طيب ونامت
بعد نص ساعه
عمر طلع الاوضه
ودخل وقرب من فرح
ياااه مراتي وعيالي شكلكم حلو جوي
فرح: بضحك تعالي
عمر قعد جامبها وشال زين
اكده يبقي اسرتنا بقت كامله
عمر وفرح وزين وعطر
فرح: انا مبسوطه اوي
عمر: وانا طاير من الفرحه طول مانتي معايا هكون فرحان يافرح
انت فرحتي يا فرح
فرح: وانت عمري الحلو يا عمر
تمت 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰بقلمي اميمه تيتو
🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹
ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇
وكمان اروع الروايات هنا 👇
انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
تعليقات
إرسال تعليق