expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

رواية طفله غيرت شيطان الفصل الاول حتى الفصل التاسع بقلم بسمله حسن حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية طفله غيرت شيطان الفصل الاول حتى الفصل التاسع بقلم بسمله حسن حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

رواية طفله غيرت شيطان الفصل الاول حتى الفصل التاسع بقلم بسمله حسن حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


*صـلُّـو عـلـيٰ مـن سـڪنـت القـلـوب مـحـبـتـه ، واشـتـاقـت الـعـيـون لـرؤيـتـه ﷺ 🥹🤎.'..... 


الراجل بجنون : ابوس رجلك يا زين باشا خليهم يدوني الكو"كايين (نوع من انواع المخدر"ات) 

وانا هديلك الي انت عايزه


بقلم بسمله حسن 

بمساعدة منه سيد 


زين بغموض: هتديني اي انت بقيت علي الحديده 


سليم: طب.. طب بص خد اختي اعمل فيها انتا عايزه 


زين بضحكه شيطا"نيه: اختك 


سليم: ايوه هيا بس ابوس ايدك خليهم يدوني البود"رة انا مش قادر 


 زين شاور لي الرجاله تديله الكو"كايين 


سليم مسك كيس الكو"كايين و بقا بيشم فيه زي المجنون 


زين ببسمه شيطانيه: قولي بقا اختك دي عندها قد اي 


سليم من بعد ما هدي من الحاله الي كان فيها: 18 سنه 


زين: حلو ده انا مجربتش السن الصغير دا 


سليم: بس خلي بالك هي مش هترضي تيجي معاك 


زين ضحك بغرور: مين دي الي مش ترضي تيجي معايا ده انا زين الجارحي 


سليم: انا عارف هتجيبها ازاي

********

بقلم بسمله حسن

 بمساعدة منه سيد 


في كليت تجاره كانت خارجه بنت منقبه مع صحبتها


اسيل: اي يابنتي مش هتيجي تخرجي معايا 


سجده: لا يا سوسو انا هروح قبل ما سليم اخويا يجي و يفضل يضرب فيا 


اسيل: والله مش عارفه ازاي ابوكي يأمنوا عليكي 


سجده: علشان هو مش بيحبني ولا هو ولا طنط شيماء لو كانت ماما عايشه مكانش كل ده هيحصل 


اسيل: الله يرحمه بس اي جابت بنت زي القمر عيونها  زي عيون القطط 


سجده ضحكت: بس يابت عيب كده و كمان منتي عنيكي حلوه اهو


اسيل: الله يسترك دنيا و اخره


سجده ضحكت: طيب يالا يختي نمشي 


اسيل بضحك: مش عارفه ليه مخبيه الجمال ده كله تحت النقاب دا الي يشوفك يقول انك اجنبيه مش من هنا 


سجده: لا لا كدا احسن

ياله سلام اشوفك بكره  


اسيل بهزار: اي سلام دي يا كبير تعالي اوصلك في طريقي


سجده: لا يا حبيبتي انا هركب تاكسي 

يالا مع السلامه 


بقلم بسمله حسن

 بمساعدة منه سيد 


سجده فضلت واقفه مش لاقيه تاكسي


سجده: اوف يا رب مفيش تاكسي يعدي 


فجاء جت عربيه زين و نزل منها بودي جاردات 


سجده بتشد علي النقاب اكتر بي خوف: انتم مين و عايزين مني اي 


 واحد منهم شدها و شد النقاب من عليها 


سجده بعياط: ابعد عني يا حيوان 


فجاء لقت حد. وراها و حط المنديل علي وشها اغم عليها 


بعد حوالي ساعه كان زين واقف قصادها في الاوضه و عينو كلها شهو"ه  وهي نايمه قصاده علي السرير لا حول لها ولا قوه 


زين قرب علي السرير ووووووووو

((طفلة غيرت شيطان 💕)) 


(بقلم بسمله حسن

 بمساعدة منه سيد) 


البارت التاني.......... 


*صـلـو عـلـۍ مـن ڪان لا يـؤذۍ ولا يجـرح احـداً، بـل ڪان ڪلامه طيـبـاً للقـلـوب ﷺ🫶🏻🥺♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️🍒↻""".*


كان زين واقف قصادها و عينو كلها شهو"ه وهي نايمه قصاده علي السرير لا حول لها ولا قوه 


زين قرب منها و كان خلاص هي" لمسها بس الفون رن و راح مكنسل بس الفون رن اكتر مره 


زين بغضب: في اي يا خالد بترن ليه 


خالد بتوتر : الاوراق بتاعت شركت  M. n مش موجود 


زين بعصبيه: ازاي مش موجود 

اقفل انا جاي 

قفل مع خالد و فضل يبص لي سجده 

حظك حلو المرادي علشان فلتي من ايدي 

واكمل بضحك: بس مفتكرش انو الحظ هيقف ضد زين تاني 


بقلم بسمله حسن 

بمساعدة منه سيد 


زين خرج من الاوضه و نده بصوت عالي علي الخدامه 


الخدامه بيخوف: نع..نعم يا زين باشا 


زين مسك اديها و لفها ورا ضهرها: 

بقالي ساعه بنادي عليكي اي كبرتي و خرفتي 


كوثر بوجع و خوف: انا اسفه يا زين باشا مش هتكرر تاني 


ساب زين دراعها: فعلا مش هتتكرر تاني علشان المره الجايه هيكون فيها موتك 

انا رايح مشوار خلي بالك من البت الي جوه و فهميها هتعمل اي هنا و سابها و مشي 


كوثر بدموع: ربنا يهديك يا زين يابني و تبعد عن السكه الي انت ماشي فيها 

و دخلت عند سجده فضلت بصه عليها 


كوثر: انتي شكلك بنت ناس مش زي البنات التانيه 


سجده بدأت تفوق اول لما فتحت عينيها  


كوثر بهدوء: انتي كويسه يابنتي 


بقلم بسمله حسن 

بمساعدة منه سيد 


سجده بدموع: انتي مين و انا بعمل اي هنا 

سجده افتكرت انو حد شد النقاب من عليها: 

نقابي فين يا طنط 


كوثر بصدمه: نقابك انتي منقبه

***********

 

عند زين كان وصل الشركه و دخل بي كل غرور و تكبر 


كان الموظفين الي بيبصولو باعجاب فا زين رجل اعمال مشهور بي جماله و انيق جسمه رياضي و عيونه بني غامق فكان جذاب بي معني الكلمه و لكن مشهور بي الشيطا"ن لمه بيقلب بيبقا شيطا"ن مش بيسامح حد ده غير انو الستات عنده مجرد ندو"ه و تسليه 


دخل المكتب و كان مستني صحبه خالد و مساعده 


زين قعد علي المكتب و حط رجل علي رجل بتكبر: اممم اوراق الشركه اتسرقت 


خالد: احممم بصراحه يا زين مش لاقيين الاوراق خالص و كمان الكاميرات متعط

مكلمش  الكلمه و زين قاطعه في الكلام 


زين قام وقف بي كل غرور قدام خالد: تو متعطلتش في حد عطلها و انا عارف مين الشخص ده 


خالد: عارف ازاي 


زين خرج من المكتب و خالد وراه اول لمه خرج كل الموظفين وقفو بأحترام 


زين فضل باصصلهم و الموظفين خايفين من الشيطا"ن الي قدامهم 


زين قرب من مدير الحسابات و حط ايده علي كتفه 

تعالي علي مكتبي 


حسام مدير الحسابات بتوتر: حا.. حاضر يا باشا 


زين دخل و طلع من درج المكتب مسد"س في نفس الوقت الي دخل في حسام 


حسام اول لمه شاف المسد"س خاف 


زين: ها بقا يا حوسو يا حبيبي هتقول و ديت الورق فين و لا المسد"س ده يعرفك 


بقلم بسمله حسن

 بمساعدة منه سيد 


حسام بخوف و توتر مش عارفه يتكلم: ي.. يا.. با.. شا. 


زين بي شيطا"نه ضربه بي المسدس كاتم الصوت بي دراعه


حسام بوجع: اااااااااه 


زين: لو سمحت صوتك هضرب الط"لقه التانيه في دماغك  بصوت عالي مليان غضب: اخلص فين الورق يابن ********"


حسام: الورق اديته لي شاهين باشا بس سامحني يا باشا مش هعمل كده تاني 


زين بهدوء قبل العاصفه: ماهي فعلا مش هتكرر. تاني 


زين نده علي واحد من البودي جارد 

زين بغموض: خد حوسو و دي مخزن اكتوبر و توصو بي.. وبغمزه كلها شر :دا حبيبي 


البودي جارد شال حسام و خرج بيه قدام الموظفين 


خالد واقف مصدوم من زين: مش ممكن اي الي عملته ده يا زين كان في طريقه غير كده كان ممكن توديه الشرطه و هي تتصرف معاه 


زين: وانا في قاموسي مفيش خيانه ولها حته سماح انا وقاموسي الي يغلط يمو"ت 

و سابه و خرج من الشركه كلها 

*********


سجده بصدمه لما سمعت هي جت هنا ليه: لا انتي فاهمه غلط يا طنط انا مش البنات دي و قامت تدور علي النقاب بتاعها

انا لازم امشي من هنا انتم مجانين انا مش بنات الليل انا عايز امشي من هنا 


في نفس الوقت دخل زين الباب و سمع صوتها


زين: تمشي فين يا حلوه هو انتي متعرفيش انك  متباعه ليا من اخوكي مقابل كو"كايين  


سجده بصدمه: 😳


الثالث

((طفلة غيرت شيطان 💕 ))


(بقلم بسمله حسن

 بمساعدة منه سيد ) 


البارا التالت......... 


*‏﴿ َولَا تَيْأَسُوا مِنْ رَوْحِ اللَّه ﴾*

*ﻣﻬﻤﺎ ﻛُﻨﺖ ﻓﻲ هم وغم ﻭﺿﻴﻖ*

*ﺛﻖ بالله واستبشر خيراً ..!*


زين: تمشي فين يا حلو هو انتي متعرفيش انك متباعه ليا من اخوكي مقابل كو"كايين 


سجده بصدمه: انت كداب سليم ميعملش كده و كانت لسه هتخرج


بقلم بسمله حسن

 بمساعدة منه سيد 


زين مسك ايديها: علي فين يا حلوه هو دخول الحمام زي خروجه و كان بيشد فيها عند السرير 


كوثر: سبها يا زين ب.. 

مكملتش الكلمه و زين زعق فيها 


زين بزعيق: انتي واقفه عندك بتعملي اي امشي اخرجي بره و حسابك معايا بعدين 


كوثر خارجه بي خوف من زين و صعبانه عليها سجده 


زين رمي سجده علي السرير و بدأ يقلعها هدومها


سجده بعياط و خوف: سبني امشي بالله عليك انا مش من البنات دي 


زين و هو واقف قصادها نصف عر"يان كلكم زي بعض انتم اتخلقتو علشان نذوتنا و قرب منها و بداء يقطع في الفستان بتاعها بي كل قسوه


سجده عماله تصوت و تبعدو عنها بس هو اقوي منها لحد ما اغم عليها 


زين بعد عنها لما حس انها مبقتش تقاوم بيبص لقاها اغم عليها 


زين بسخريه: اي تعبتي بس ليكي حق انتي صغيره اوي بس انا مبحبش اخد حاجه من غير استمتاع و جاب كبايه مياه من علي الكمودينو و دلقو عليها و هي برضو مفاقتش


ببقلم بسمله حسن 

بمساعدة منه سيد


 زين خرج بزعيق: انتم يا بهايم حد يتصل بي الدكتور 


كوثر بخوف: عملت اي في البت 


زين قرب منها و عينو كلها شرار: لو مبعتيش عن وشي دلوقتي هرتكب فيكي جريمه وانسى انك ربتيني كمل بي زعيق:.. امشيييييييي 


في نفس الوقت الدكتور جه زين مسكو من هدومه 


زين: صحيلي البت الي جوه دي 


دكتور بخوف: حاضر يا باشا 


الدكتور دخل و زين دخل معاه الدكتور كشف عليها بس عيونو علي سجده بذات لما شاف جزء من جسمها باين  


زين بغضب مسكه من هدومه: انت بتبص علي اي يابن ******* 


الدكتور بخوف: ابدا يا باشا انا كنت بكشف عليها 


زين بزعيق: اخلص فيها اي 


دكتور: عندها غيبوبة سكر شكلها مكلتش حاجه من الصبح 


زين بهدوء مخيف : عندها السكر 


بقلم بسمله حسن 

بمساعدة منه سيد 


الدكتور برعب من هدوء زين: ايوه يا باشا 


زين: امممم طيب امشي مش عايز اشوف وشك يأما


دكتور من قبل ما زين يخلص كلامه كان خرج 


زين فضل يبص علي سجده : اممم مش بس صغيره لا كمان مريضه 


في نفس الوقت سجده بدأت تفوق و تفتح عنيها اول لما شافت زين نطت من السرير و كانت خايفه منو 


سجده بدموع: ابوس ايدك سبني امشي وانا مش هقول لي حد علشان خاطر ربنا 


زين قرب منها و هي بتبعد عنو: امممم عايزه تمشي تبقي تدفعي حق الكوكا"يين الي اخوكي خده 


سجده بدموع: موافقه عايز كام و تسبني امشي 


زين ببتسامه شيطا"نيه: تسلملي نفسك... 


سجده ضربتو بي القلم: انت قليل الادب هتروح من ربنا فين منك الله 


زين بعيون حمره: انتي كده بتلعبي فعداد عمرك


زين مسكها و لسه هيضربها بس سابها و خطرت في باله خطه شيطا"نيه 


انا هعذبك عذاب هخليكي تتمني الموت و سابها وخرج من الاوضه 


بقلم بسمله حسن

 بمساعدة منه سيد


 سجده قعدت في الارض بعد ما خرج: يارب انا مليش غيرك يارب خليك واقف معايا و بدات تقول دعاء الضيقه

( اللهم أنَت ربِّي، لا يخفى عليك ما في قلبي، فاللهم طمأنينة منك.. يارب أعوذ بك من ضيقة القلب، وشعور لا يُشكى ولا يفهم .. اللهم أرِح قلبي بما أنت به أعلم، ولا تجعلني أشكي لمن لا يخشى عليّ من حزني.. اللهم إني أُفوض دنياي كلها إليك.) 


يارب انا عارفه انو ده ابتلاء من عندك بس خليك جنبي يارب 


في نفس الوقت زين امر الحراس بتوعه يجبو مأذون 


 

زين اتصل بي خالد: تعالى دلوقتي حالا علي الفيلا بتاعتي 


خالد: في حاجه يا زين 


زين بغموض: هتجوز 


خالد بصدمة: اي 


زين بعصبيه: هو اي بقولك هتجوز هتيجي تعالى مش هتيجي احسن انا حبيت اقولك علشان مبحبش اخبي حاجه عليك 


خالد لسه مش مستوعب انو زين هيتجوز: عشر دقايق و هكون عندك 


زين قفل مع خالد لقا فون بتاع سجده بيرن بيبص عليه لقا مكتوب My love 

اول لمه فتح سمع صوت بنت و الي هي اسيل 


اسيل: كده برضو يا سوسو متصلتيش بيا اول لمه روحتي انا زعلانه منك 


اسيل مسمعتش صوت سجده  


اسيل بخوف: الو سجده انتي كويسه يا روحي الو فجاء الفون اتقفل 

****************


سليم دخل البيت الي عايش فيه هو وامه 


 شيماء: لسه بدري يا حبيبي 


سليم بتعب: ماما ابوس ايدك انا تعبان مش قادر للمناقشات بتاعت كل يوم 


بقلم بسمله حسن

 بمساعدة منه سيد 


شيماء بعوجه بوق: خلاص هسكت عايز اقولك انو المحروسه الي متتسمى لسه ماجتش 


سليم قعد علي الكرسي: و مش هتيجي تاني 


شيماء بفرح: اي ماتت 


سليم: حاجه زي كده 


شيماء بعصبيه: هو اي الي حاجه زي كده ما تفهمني غارت فين 


سليم بزعيق: عايز تعرفي انا بعتها لي واحد مفيش في قلبه رحمه ده لو عنده قلب اصلا 


******

زين دخل الاوضه الي فيه سجده لقا قاعده في الارض و لسه بتدعي 


زين بسخريه: ايوه ادعي علشان الي جاي محدش هيبعدك مني 


سجده برعب: انت عايز مني اي 


زين: هكون عايز من وحده مريضه زيك اي 


سجده بعصبيه: طالما انا مريضه عايز مني اي بقا ما تسبني في حالي 


زين قرب منها و اتكلم في ودنها: علشان اذلك وكمان انا ما جربتش النوع ده 


سجده بدموع: انت مش طبيعي انت شيطا"ن  


زين ضحك: كويس انك عرفتي انا اي و يالا المأذون مستني تحت 


سجده بصدمه: ماذون اي انا مستحيل اتجوز شيطان زيك 


زين قرب منها و شدها من شعرها: انا مفيش حد يقولي مستحيل انا الي بعمل المستحيل و كان بيشدها عند الباب 


سجده بعياط: انا منقبه ازاي انزل كده 


زين بص عليها كانت هدومها متقطعه و جزء من جسمها باين: واي يعني انا اصلا عايز انزلك كده 


سجده بصدمه: 😳 


((طفله غيرت شيطان💕)) 


(بقلم بسمله حسن

 بمساعدة منه سيد ) 


البارت الرابع و الخامس .......... 


صـلّ يـٰ صـديقـي، فـ القـلــــــب لا يـطمئـن إلا بـالصـلاه 🥹🫧♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️🍒"""".


سجده بعياط: انا منقبه ازاي انزل كده 


زين بص عليها كان هدومها متقطعه و جزء من جسمها باين: وأي يعني انا اصلا عايزك تنزلي كده 


سجده بصدمه: انت مجنون ازاي عايزني اكون مراتك و حد تاني يشوفني كدا


بقلم بسمله حسن

 بمساعدة منه سيد 


زين ببرود: هو انتي فاكره نفسك هتكوني مرات زين بيه الجارحي بحق و حقيقي توتو خيالك وسع اوي انا لما ازهق منك هرميكي لي الرجاله بتوعي هما يكملو عليكي 


سجده بقهر: حسبي الله ونعم الوكيل 


زين: خلصتي يا ست الشيخه يالا قدامي و بيشد فيها علشان تنزل 


سجده بعياط: لا بلاش و حيات اغلي حاجه عندك بلاش انزل كده 


زين بزهق: خلاص اتنيلي هنا لحد ما اشوفلك حاجه 


سجده اول لما هو خرج: يارب خليك معايا يارب انا مليش غيرك  


زين بزعيق: انتم يا بها"يم يالي هنا 

كل الخدم جم عنده و نزلو عنيهم في الارض 


زين شاور لي بنت تيجي عنده 


البنت بخوف: والله يا بيه معملتش حاجه 


زين: ششششش روحي هتيلي لبس من عندك بسرعه 

كمل بزعيق: انتي لسه واقفه روحي هاتي 


البنت جريت بخوف 


بقلم بسمله حسن

 بمساعدة منه سيد 


زين لي كوثر: هاتي طرحه من عندك و شوفي نقاب 


كوثر بهدوء: حاضر يا باشا

و فعلا البنات جابو البس و كوثر جابت نقاب واديته لي زين 


زين دخل و معاه الهدوم سجده اول لمه شافتو بتحاول تخبي جسمها منو 


زين بسخريه: بتخبي اي منا كلها ساعه و هشوف كل حاجه 

رمى الهدوم في وشها

خدي هدوم اهي مع اني شايف كل حاجه ملوش لازمه البس 


سجده خدت الهدوم و دخلت الحمام و عماله تعيط و لبسها و خرجت


زين بسخريه: لبست ستنا الشيخه


 اممممم مش عايز اشوفك لابسه حاجه في عينك شيلي اللينسز دي


سجده: دي عيوني 


زين بأعجاب مخفي: يالا قدامي سجده نزلت معاه و كان المأذون مستني تحت مع خالد 


المأذون بداء إجراء الجواز و خالد كل ده مصدوم مش مصدق انو فعلا زين هيتجوز 


المأذون قال الجمله الشهيره 

(بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير) 


خالد:انا مش مصدق انك اتجوزت


بقلم بسمله حسن 

بمساعدة منه سيد 


زين: لا صدق انا خلاص اتجوزت


 خالد بص علي سجده شافها منقبه: زين انت اتجوزت البنت دي ليه هي مش شبهك 


زين: ملكش فيه انا جبتك تكون شاهد اكتر من كده ملكش حق تدخل في حياتي 

 خالد بعصبيه: هو اي الي مليش حق انا صاحبك و لو هتفضل كده يبقا انسا انو ليك صاحب و سابو و مشي 


زين بغضب: غبي هتفضل طول عمرك قلبك هو الي بيمشيك 


كل ده و سجده واقفه علي جنب و خايفه 


زين بصوت عالي هز البيت: انتم يا بها"يم يالي  هنا 


كل الخدم جمب 

زين بأمر: كله الخدم هياخد اجازه لحد ما اقولكم ماعده كوثر فاهمين   


كلهم بي صوت واحد: فاهمين يا باشا. 


زين شد سجده من ايديها: مع أن انا مليش نفس المس واحده زيك فا انتي هتعيشي هنا خدامه لحد ما يجيلي مزاج و المسك 


 سجده بدموع: حسبي الله ونعم الوكيل في كل ظالم 

***********


بقلم بسمله حسن 

بمساعدة منه سيد


 اسيل بخوف: لا يا ماما سجده مش كويسه اكيد اخوها عمل فيها حاجه 


حنان الام: استهدي بالله اكيد مفيش حاجه هي هتكون كويسه


اسيل برفض: لا انا مش هرتاح غير لما اروح اشوفها


حنان برفض: تروحي فين الساعه 12بي الليل 


اسيل و هي بتلبس هدومها: مش فارقه 12 ولا 3 اهم حاجه سجده تكون كويسه و نزلت ركبت العربيه بتاعتها و راحت عند بيت سجده

...... 


سليم فتح الباب: انتي جايه ليه اكيد المحروسه جيباكي 


اسيل بعصبيه: احترم نفسك فين سجده 


سليم: الحركات دي متمشيش عليا مهي قاعده عندك في البيت قوليلها خليها مكانها علشان مبقاش ينفع ترجع البيت ده و خلص كلامه و قفل الباب في وش اسيل 


اسيل بصدمه: يعني اي سجده مش موجوده و نزلت زي المجنونه تدور علي سجده 


 زين بأمر: روحي حضري العشا عقبال ماجي و سابها و خرج 

زين لي الحراس بتوعو: البت الي جوه متخرجش فاهمين 


الحراس بامر: حاضر يا باشا 


سجده فضلت واقفه مكانها و فكرت تهرب تفتح الباب لقت واحد من الحراس بتوع زين 

بودي جارد:رايحه فين 


سجده بخوف منو:لا أبداً  مش رايحه في حته و قفلت الباب تاني و قعدت في الارض بتعيط 


كوثر بهدوء: اهدي يا بنتي بطلي عياط 


سجده بنهيار: انا بعمل اي هنا انا اخويا باعني علشان مخدر"ات و في شيطا"ن بيتحكم فيا 


كوثر خدتها في حضنها: اهدي يا حبيبتي اكيد ربنا بعتك لي زين علشان ترجعيه لي الطريق الصحيح بدل الي هو ماشي فيه دا


كوثر بهزار خفيف:تعرفي انا لحد دلوقتي معرفش اسمك اي 


سجده مسحت دموعها بكف ايديها زي الاطفال: 

سجده اسمي سجده 


كوثر ببتسامه: اسمك حلو اوي يا سجده وانا اسمي كوثر قوليلي يا دادا 


سجده بدموع: انا عايزه امشي من هنا يا دادا 


كوثر بقلت حيله: والله يابنتي انا مش بأيدي حاجه مفيش في ايدينا حاجه غير الدعاء

يالا نحضر العشاء


بقلم بسمله حسن

 بمساعدة منه سيد 


سجده بقهر:حسبي الله ونعم الوكيل   

 بدات تحضر العشا هي و كوثر  و فكرت انها تمو"تو و تخلص منه  بس استغفرت و كملت تحضير العشا


في نفس الوقت زين كان في البا"ر و كان بيشرب بشرا"سه قربت منو بنت لابسه لبس مكشوف تقريبا باين اكتر ما مخبي 


البنت بميا"عه حاطه ايدها علي كتفه: اي ياباشا انا موجوده انا تحت امرك 


زين شدها من شعرها: محبش حد يحط ايدو عليا و بذات لو واحده قذ"ره زيك 


البنت بوجع: انا اسفه يا بيه سبني ابوس ايدك 


زين سابها و قام وقف: تعالي ورايا

البنت مشيت وراه بخوف 

********


اسيل ركبت العربيه و كانت بتعيط و خايفه علي سجده: يارب احميها يا رب انا مش عارفه هي فين خليك واقف معاها و ركبت العربيه و مشيت 

العربيه جت في نص الطريق و عطلت 


اسيل بنرفزه: اوووف ده وقته بتبص علشان حد يساعدها بس شافت انها واقفه في حته مقطوعة حست بخوف رهيب جات عشان تقفل الباب عليها 

فجاءه جم عليها شباب سكرانين


الشاب الاول: اي ده الاموره عندنا انزلي و متخافيش 


الشاب التاني بضحك: اوي متخافيش احنا هنلعب معاكي عريس و عروسه هههههههه 


اسيل عماله تحاول تتصل بي حد و هي خايفه 


الشب الاول خد منها الفون: مفيش حد هينقزك مننا انتي انهارده بتاعتنا و بس 

و بداء يقرب منها و هي عماله تصوت علشان حد ينقزها لاكن لا حياة لمن تنادي 

**********


بقلم بسمله حسن

 بمساعدة منه سيد 


زين وصل الفيلا هو والبت الي معاه 


البودي جارد: البت كانت هتخرج يا باشا و احنا منعناها  


زين دخل الفيلا بأمر: اطلعي فوق مش عايز اشوف وشك


البنت طلعت جري خوف من زين


زين نده علي سجده هز حطان البيت 


سجده نزلت النقاب علي وشا و طلعت بي خوف: 

نعم 


زين مسك ايديها لفها وره ضهرها: على الله اشوفك قربتي ناحيه الباب تاني المره الجايه هتكون فيها موتك و سابها

غوري هاتيلي الاكل فوق 


سجده بعياط: حسبي الله ونعم الوكيل ربنا علي الظالم و المفتري و حضرت العشا و طلعت فوق خبطت لكن محدش رد دخلت الاوضه اول لما دخلت  


سجده بصدمه مش عارفه تتكلم😳


((طفله غيرت شيطان💕)) 


(بقلم بسمله حسن

بمساعدة منه سيد ) 


‏كان النَّبي ﷺ وقت الشِّدة يَقول: 

إني عبدُاللهِ ولّن يُضيعني."🤍


البارت السادس......... 


اسيل عماله تصوت علشان حد ينقذها لاكن لا حياة لمن تنادي 


فجأه جت عربيه و نزل منها شاب طول بعرض 


خالد بعصبيه:ابعده عنها يا ولاد*****


الشاب الي ماسك اسيل: بقولك اي يسطا البت دي تخصنا


خالد بغضب: بقولك سبها


بقلم بسمله حسن 

بمساعدة منه سيد 


الشب شد اسيل اكتر: مش هسبها هتعمل اي يعني 


خالد ببتسامه مخيفه: هعمل كل خير و نزل فيهم ضرب 


خالد بعصبيه: اركبي العربيه 


اسيل بخوف: لا 


خالد بصوت حاد: بقولككككك اركبييييي


اسيل خافت منو و ركبت العربيه 


خالد فضل يضرب فيهم لحد واحد  فيهم  طلع سلا"ح ابيض و ضر"به في دراعه 


خالد بوجع: اااااه يا ولاد الكل"ب


وسابوه  و جريو 


اسيل نزلت جري: انت كويس 


خالد و ايده كلها بتنز"ف د"م : انا كويس متخافيش 


اسيل: مخفش ازاي انت بتنزف بسببي 


خالد بهدوء: متاخفيش ده جرح سطحي تعالي اوصلك 


اسيل: بس انت هتعرف تسوق وانت بتنز"ف كده 


خالد بوجع خفيف: اها هعرف 


بقلم بسمله حسن 

بمساعدة منه سيد 


اسيل: طيب ممكن انا اسوق مكانك لحد ما تروح المستشفى و فعلا خالد وافق علشان مش قادر

***********


سجده خبطت علي الباب محدش رد دخلت اتصدمت اول لما شافت زين ماسك البت و بيو"سها بي شرا"سه 


وقعت منها الصنيه من كتر الصدمه 


زين ساب البت و بص علي الصنيه الي وقعت و شاف سجده  واقفه مصدومه 


زين قرب منها: انتي ازاي تدخلي من غير تخبيط 


سجده بكسوف و عصبيه: انت اي الي عملته ده انت مش عارف انو حرام 


زين بسخريه: حرام و اي تاني يا ست الشيخه 


سجده بنرفزه و وشها احمر : بطل تقولي شيخه  انا مش شيخه انا سجده و بس 


زين قرب منها و هي بتبعد: واي تاني كملي 


سجده بتوتر وخوف: قال تعالى 

 {الزَّانِيَةُ وَالزَّانِي فَاجْلِدُوا كُلَّ وَاحِدٍ مِّنْهُمَا مِائَةَ جَلدة} (سورة النور) 

كل الي انت بتعمله دا هتتحاسب عليه اشد حساب ده غير انو كما تدين تدان افرض حصل كده في حد عزيز عليك فا توب ابل فوات الامان 

و سابته و خرجت 


بقلم بسمله حسن 

بمساعدة منه سيد 


سوزن قربت من زين بميا"عه: مين المتخلفه دي يا باشا 


زين مسك ايديها و لفها ورا ضهرها بغضب: اياكي تقولي عليها حاجه انتي فاهمه الي مش عجباكي دي مراتي مرات زين الجارحي يعني اشرف منك و من الخلفوكي و ساب دراعها

 غورري مش عايز اشوف وشك حته لو صدفه ياما مش هتعرفي اي الي هيحصلك 


البنت بخوف: ماشي يا باشا 


زين فضل يفكر في كلام سجده لحد ما نام 


سجده قاعده في الارض اول لما خرجت: يارب انا مليش غيرك انا عارفه انو اختبار بس صعب اوي 


في المستشفى كان خالد خيط الجر"ح و اسيل معاه 


اسيل ببتسامه: شكرا يا استاذ 


خالد ببتسامه هو كمان: خالد وانتي 


اسيل: اسمي اسيل 


خالد بإعجاب: اسمك حلو اوي يا اسيل و كمان عيونك لونهم حلو 


اسيل بكسوف و وشها احمر: شكرا يا استاذ خالد احمممم ممكن اخد الفون بتاعك اتكلم منو 


خالد ببتسامه: اكيد طبعا 


بقلم بسمله حسن

 بمساعدة منه سيد 


اسيل خدت منو الفون و كلمت ابوها: الو 


محمود ابو اسيل: الو يا اسيل في بنت محترمه تقعد لحد دلوقتي بره 


اسيل: حقك عليا يا حبيبي و لما اجي هحكيلك الي حصل 


محمود: انتي فين دلوقتي اجي اخدك 


اسيل: احمم انا في المستشفى 


محمود بخوف علي بنته الوحيده: مستشفى اي انتي كويسه 


اسيل بهدوء: متاخفش يا حبيبي والله انا كويسه 


محمود: لا قوليلي انتي في مستشفى اي وانا جاي 


اسيل بقلت حيله: اسم المستشفى ********

و كل ده قدام خالد 


خالد: بتحبي 


اسيل استغربت السوال: دا هو كل حاجه ليا في الدنيا دي كلها هو سندي و ضهري 


خالد: ربنا يخلهولك   

و قام علشان يمشي 


اسيل منعته: انت رايح فين 


بقلم بسمله حسن

 بمساعدة منه سيد 


خالد: ماشي خلاص انا مهمتي انتهت 


اسيل برفض: لا استنا انت لسه تعبان و كمان محمود هيجي يشكرك و يوصلك 


وخالد فاكر ان ابوها محمود اللي كانت بتكلمو دا حبيبها مش بباها: لا شكرا مش عاوز حد يوصلني

و سابها و خرج من الاوضه 


اسيل استغربت كلامه معاها:اكيد مجنون 


تاني يوم صحي زين من النوم و قام خد شاور و لبس و خرج مشفش الفطار جاهز اتعصب و دخل الاوضه الي فيها سجده من غير ما يخبط لقا سجده قاعده في ركن علي جنب و بتقرأ قرأن و زين فضل مركز في صوتها و قد اي صوتها جميل  

قالي تعالي 

الٓمٓ (1) ذَٰلِكَ ٱلۡكِتَٰبُ لَا رَيۡبَۛ فِيهِۛ هُدٗى لِّلۡمُتَّقِينَ (2) ٱلَّذِينَ يُؤۡمِنُونَ بِٱلۡغَيۡبِ وَيُقِيمُونَ ٱلصَّلَوٰةَ وَمِمَّا رَزَقۡنَٰهُمۡ يُنفِقُونَ (3) وَٱلَّذِينَ يُؤۡمِنُونَ بِمَآ أُنزِلَ إِلَيۡكَ وَمَآ أُنزِلَ مِن قَبۡلِكَ وَبِٱلۡأٓخِرَةِ هُمۡ يُوقِنُونَ (4) أُوْلَٰٓئِكَ عَلَىٰ هُدٗى مِّن رَّبِّهِمۡۖ وَأُوْلَٰٓئِكَ هُمُ ٱلۡمُفۡلِحُونَ (5) إِنَّ ٱلَّذِينَ كَفَرُواْ سَوَآءٌ عَلَيۡهِمۡ ءَأَنذَرۡتَهُمۡ أَمۡ لَمۡ تُنذِرۡهُمۡ لَا يُؤۡمِنُونَ (6) خَتَمَ ٱللَّهُ عَلَىٰ قُلُوبِهِمۡ وَعَلَىٰ سَمۡعِهِمۡۖ وَعَلَىٰٓ أَبۡصَٰرِهِمۡ غِشَٰوَةٞۖ وَلَهُمۡ عَذَابٌ عَظِيمٞ (7) وَمِنَ ٱلنَّاسِ مَن يَقُولُ ءَامَنَّا بِٱللَّهِ وَبِٱلۡيَوۡمِ ٱلۡأٓخِرِ وَمَا هُم بِمُؤۡمِنِينَ (8) يُخَٰدِعُونَ ٱللَّهَ وَٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ وَمَا يَخۡدَعُونَ إِلَّآ أَنفُسَهُمۡ وَمَا يَشۡعُرُونَ (9) فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٞ فَزَادَهُمُ ٱللَّهُ مَرَضٗاۖ وَلَهُمۡ عَذَابٌ أَلِيمُۢ بِمَا كَانُواْ يَكۡذِبُونَ (10) وَإِذَا قِيلَ لَهُمۡ لَا تُفۡسِدُواْ فِي ٱلۡأَرۡضِ قَالُوٓاْ إِنَّمَا نَحۡنُ مُصۡلِحُونَ (11) أَلَآ إِنَّهُمۡ هُمُ ٱلۡمُفۡسِدُونَ وَلَٰكِن لَّا يَشۡعُرُونَ (12)

(سوره البقره من1الي 12) 


سجده رفعت وشها شافت زين 

بغضب و خوف: انت ازاي تدخل من غير ما تخبط 


زين بيقرب منها و هي بتبعد: ده بيتي يعني اجي في وقت ما احب و كمل بسخرية 

وانتي مراتي يعني ادخل من غير تخبيط 


بقلم بسمله حسن

 بمساعدة منه سيد 


سجده بخوف: ط. طيب انت جاي ليه 


زين قرب منها جامد بقا مفضلش مبنهم غير ثانتي واحد 

اجي في الوقت الي يعجبني اظن انتي عارفه انو مفيش حد يمنعني اجي اوضه مراتي 


سجده زقته بعيد عنها: اياك تلمسني تاني 


زين شدها و كانت في حضنه: انا محدش يقولي اعمل اي ولا معملش و تاني حاجه انتي مراتي و خدي علي ده كتير علشان محبش اجيب حاجه جديده و مستخدمهاش 


سجده بعصبيه: وانا مش عربيه ولا فون علشان تستخدمو


زين سابها: لا انتي حاجه انا اشترتها مش اخوكي باعك ليا يبقا انتي مجرد سلعه لا رحات ولا جت و انتي هتكوني زي العبد عندي 


سجده بنرفز و عصبيه: وانا مش عبده عند حد انا عبد لي ربي و بس 


زين سابها و خرج من الاوضه بس قبل ما يخرج: جهزي الفطار في عشر دقايق لو اتأخرتي مش هقولك هعمل فيكي اي 


زين خرج و سجده قعدت تقلد كلامه

سجده: عشر دقايق لو اتخرتي مش هقولك اعمل فيكي اي نينينينيني رخم وبارد


بقلم بسمله حسن 

بمساعدة منه سيد 


كل ده و زين سامعها


نزل و سجده نزلت تجهز الفطار 


سجده: طيب والله لخلي بوقك يو"لع من الشطه 


جهزت الفطار و خرجت و علي وشها ابتسامه شيطا"نيه 


حطت الفطار علي السفره و بداء ياكل بي كل برود


سجده بتستغرب انها خلصت علبة الشطه و زين مقمش من علي الاكل 


زين: اقعدي كلي 


سجده بتوتر: لا شكرا 


زين بصوت عالي: قولتلك كلي 


سجده قعده بتوتر و خوف 


زين بغموض: كلي متخافيش مفهاش شطه كتير 


سجده بصدمه: احيه يا ابو سوسو احيه 😂


اتمنا البارت يعجبكم 🖤....... 


تتوقعو زين هيعمل اي في سجده 😂


((طفله غيرت شيطان ❤️)) 


(بقلم بسمله حسن 

بمساعدة منه سيد) 


﴿*أهديٰ وبطل تفكير كل اللي بيحصل خير .*


*"وعسي أن تكرهوا شيئا وهو خير لكم وعسي أن تحبوا شيئا وهو شر لكم والله يعلم وانتم لا تعلمون"} 


البارت السابع........... 


زين: كلي متخافيش مفهاش شطه كتير 


سجده بصدمه: احيه يا ابو سوسو احيه انت عرفت 


زين ابتسم بس مبينش ليها و كمل بي عصبيه: بقولك كلي 


سجده بدموع زي الاطفال: لا فيها شطه كتير 


زين بعصبيه حاد: بقولككككك كولي 


سجده كلت بي خوف بس مقدرتش تقاوم الشطه و رجعت كل الي كلتو 


بقلم بسمله حسن

 بمساعدة منه سيد 


زين مسك ايديها و لفها ورا ضهرها: لما اقولك اعملي فطار يبقا تعملي من غير لعب العيال الي بتعمليه دا

زين كل ده بيتكلم و وهيا جريت علي المطبخ تاخد.سكر 


زين دخل المطبخ و شافها ماسكه  برطمان السكر و عماله تاكل منو و وشها احمر خالص 


زين قرب منها و كانت عماله تاكل سكر و تعيط 


زين قرب منها و خد برطمان السكر و كان مركز فيها و سجده وشها محمر و جذاب 

فا زين ميل عليها و فضل يبو"س  فيها و سجده بتزقه و تبعده عنها لكن مفيش فايده و زين فضل يبو"س فيها مبعدش عندها غير لما حس انو محتاج يتنفس 


سجده اول لمه بعد عنها رفعت ايديها و كانت هتضربه بي القلم بس زين مسك ايديها و ضغط عليها جامد 


زين بغضب: اياكي ثم اياكي ايدك تتمد عليا تاني و الي حصل ده عقاب علشان الي عملتي و سابها و خرج بس قبل ما يخرج 

اعملي حسابك النهارده د"خلتي عليكي وسابها و خرج 


سجده اول لما سمعت كده قعدت في الارض و فضلت تعيط 


في نفس الوقت دخلت كوثر بعد لما سمعت كلام زين 

و لقت سجده بتعيط خدتها في حضنها سجده اول لما  كوثر خدتها في حضنها فضلت تعيط بصوت عالي زي الاطفال بضبط 


كوثر بحنيه: اهدي يا حبيبتي اهدي يا بنتي 


بقلم بسمله حسن 

بمساعدة منه سيد


 سجده بعياط: انا عايزه امشي من هنا ابوس ايدك يا دادا كوثر و حيات اغلي حاجه عندك ساعديني اخرج من هنا 


كوثر صعبت عليها سجده: اهدي يا سجده وانا هحاول اخرجك من هنا


سجده مسحت دموعها بكف ايديها زي الاطفال: بجد يا دادا 


كوثر ابتسمت: ايوه بجد 


سجده جت تقوم حست بي دوخه بس حاولت تتماسك 


كوثر بخوف: انتي كويسه 


سجده بدوخه جامد: ايوه بس 

قبل ما تكمل جملتها اغم عليه 


كوثر بصوت: يالهوي سجده 


في نفس الوقت زين دخل علشان نسي فونه بس اول لمه سمع صويت كوثر دخل جري 

و شاف سجده مغم عليها و وشها شاحب زي الاموات 

زين شال سجده و طلع فوق و حطها علي السرير 


زين بزعيق لي كوثر: هاتي كوبايه  مياه بسرعه

 و فعلا نزلت كوثر تجيب ميا و فضل زين بيبص لي سجده  


زين: انتي صغيره اوي عليا بس انا  بدأت.. 


و قبل ما يكمل جملته كانت كوثر جابت المياه و ادتها لي زين 


زين خد المياه و بداء يفوق في سجده 


كوثر لسه هتقرب منها زين منعها


زين: اخرجي بره 


كوثر بتوتر: زين باشا 


زين بغضب: قولت اخرجي بره 


كوثر خرجها من الاوضه بس كانت خايفه علي سجده من زين


زين بداء يفوق في سجده بهدوء. 

سجده اول لما فتحت عنيها شافت زين حاولت تبعد بس حست بي دوخه 


زين: بس بطلي حركه انتي لسه تعبانه


سجده بعياط: ابعد عني انا عايزه امشي 

زين عمال يهديها وهي عماله تعيط و تبعد عنو 


زين بعصبيه و صوت حاد: بس بقا عمال اقولك اهدي وانتي عماله تعيطي


سجده اول لمه شافت زين اتعصب كشت في نفسها و خافت 

زين بداء يهدأ لمه شاف انها خافت منو 


بقلم بسمله حسن 

بمساعدة منه سيد 


زين قام و جاب جهاز السكر و شد ايديها بي العافيه و قاس السكر لقاه عالي 


زين: السكر عالي بطلي تاكلي حلويات 


سجده بعند: وانا مكلتش حلويات 


زين: ما هو باين بأمارة السكر الي خلصتي تحت دا


زين جاي يخرج سجده و قفته: هو انت ليه كده 


زين ببرود: كده ازاي يعني 


سجده: انك شيطان بتعمل الحجات الي بتاذي الناس انت ليه كده انت مش عارف انو حرام و غير كده ربنا ممكن ينتقم منك


زين: كدا كدا هو مش مستني حاجه علشان ينتقم مني هو بينتقم من دلوقتي بياخد بي ذنب ابويا او الي كان ابويا 


سجده: اول لما تيجي تتكلم علي ربنا تتكلم عليه حلو مفيش حاجه اسمها هو اي ده انت لو بتتكلم مع حد مهم هتتكلم عليه كده ربنا لي احترام و كمان ربنا سبحان و تعالي بينتقمش بي ذنب حد ربنا كريم جدا و رؤوف بي عباده يعني مستحيل ياخد بذنب حد مهما كان قريب

قال تعالي 

 ﴿ وَلاَ تَكْسِبُ كُلُّ نَفْسٍ إِلاَّ عَلَيْهَا وَلاَ تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَى﴾ (الأنعام:164)


يعني مستحيل ربنا ياخد ب ذنب حد و ربنا تواب رحيم توب قبل فوات الاوان و ارجع لي ربنا علشان عذاب ربنا وحش 

قال تعالي 

﴿خَتَمَ اللَّهُ عَلَىٰ قُلُوبِهِمْ وَعَلَىٰ سَمْعِهِمْ ۖ وَعَلَىٰ أَبْصَارِهِمْ غِشَاوَةٌ ۖ وَلَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ﴾ ﴿٧ البقرة﴾

.................. 


﴿لَهُمْ عَذَابٌ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَلَعَذَابُ الْآخِرَةِ أَشَقُّ وَمَا لَهُمْ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَاقٍ ﴾﴿الرعد: الآية 34﴾

............. 

 ﴿أَلَمْ يَأْتِكُمْ نَبَأُ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ قَبْلُ فَذَاقُوا وَبَالَ أَمْرِهِمْ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ﴾﴿التغابن: الآية 5﴾

.............. 

زين سمع كلام سجده و سابها و خرج 


سجده اول لمه خرج اتنفست و استريحت 


دخلت كوثر بقلق: انتي كويسه يا بنتي زين عملك حاجه 


سجده بهدوء: لا يا داد بس انا عايزه اعرف ليه زين بيعمل كده 


بقلم بسمله حسن

 بمساعدة منه سيد 


كوثر بحزن : الي حصل انو زين مكانش  كده كان طيب و انسان كويس بس نقول اي منو لله الي كان السبب 


سجده بفضول: هو مين 


كوثر علشان تغير الموضوع: انتي مكلتيش حاجه تعالي احضرلك الفطار و تخدي علاج السكر 


سجده فهمت انها بتغير الموضوع و نزلت معاها علشان تفطر 


كوثر: تحبي تفطري اي 


سجده: اي حاجه يا داد بس تكون خفيفه 


كوثر: ماشي يا بنتي

 و فعلا كوثر حضرت الفطار و سجده فطرت 


سجده ينفع يا دادا اخرج بره في الجنينه شويه 


كوثر ابتسمت: طبعا يا حبيبتي 


سجده: هو في حد في الجنينه يعني اقصد في رجاله 


كوثر : لا يا سجده هنا مفيش بس أكترية الحراس بيبقو بره الفيلا قليل اوي الي بيكون في البيت 


سجده: اممم ماشي يا دادا هطلع البس النقاب و اخرج شويه 


سجده طلعت لبست و نزلت في الجنينه و فضلت تتمشي لحد ما وقعت في الارض 


بقلم بسمله حسن

 بمساعدة منه سيد 


سجده بوجع: اااااه بتبص في الارض شافت سلك 

سجده بغضب: في حد بيحط سلك في الارض كدا  اكيد المتخلف الي انا متجوزاه


قامت من علي الارض بس فجاء بتبص قصادها وووووووووووو 

((طفله غيرت شيطان)) 


(بقلم بسمله حسن

 بمساعدة منه سيد) 


لماذا الصلاة اولاً؟

الصلاة اول ما يحاسب عليها العبد يوم القيامة، 

الصلاة إن صلحت صلح سائر العمل، وأن فسدت فسد سائر العمل، 

الصلاة تنهى عن الفحشاء والمنكر، 

الصلاة على وقتها احب الأعمال إلى اللّٰه، 

الصلاة على المؤمنين كتاباً موقوتاً، 

الصلاة نور، 

الصلاة راحة من هموم الدنيا، 

الصلاة يمحو اللّٰه بها الخطايا، 

الصلاة مناجاة بين العبد وربه، 

الصلاة وصى بها النبي ﷺ قبل انتقاله إلى الرفيق الاعلى، 

الصلاة من تركها فقد كفر  .🩶🦋..... 


البارت التامن........ 


قامت من علي الارض بس فجأه بتبص قصادها لقت باب مقفول


بقلم بسمله حسن

 بمساعدة منه سيد 


سجده بفضول: باب اي ده و ليه موجود بعيد اوي كده اكيد في حاجه وانا لازم اعرفها

دخلت الاوضه و اتصدمت من الي شافتو

*************


اسيل لي السكرتيره: لو سمحت يا قمر انا جايه علشان الانترفيو كنتم طالبين سكرتيره 


مياده السكرتيره فضلت تبص لي اسيل علي لبسها انها كانت لابسه فستان نبيتي و مسيبه شعرها علي ضهرها و مش حاطه اي ميكب خالص غير ملمع الشفايف و كانت جميله من غير اي حاجه    


 مياده بقرف: اها اقعدي استني دورك لمه اندهلك 


اسيل بصت عليها بقرف و راحت مشيت وقفت بعيد 


اسيل بعوجه بوق: جتك نيله وانا الي بجبر بخاطرها و اقولها يا قمر وهي عامله زي عفريت العلبه بي الرموش الي مركباها معرفش مين المتخلف صاحب الشركه الي بيشغل اشكال تسد النفس زي دي 


كل ده و اسيل كانت بتتكلم مع نفسها متعرفش مين الي واقف وراها


جه شاب من وراها: مش ممكن تكون دي المواصفات المطلوبه للشركه حسن المظهر 


اسيل اتفزعت و بصت وراها شافت خالد 


اسيل: انت بتعمل اي هنا 


خالد بثقه حط ايده في جيبه: انا المتخلف صاحب الشركه الي انتي واقفه فيها دلوقتي 


اسيل بعياط مزيف: رحت في داهيه يا ابو صلاح 

انا لو حلفت لك اني مكنتش اعرف انك المتخلف صاحب الشركه مكنتش اتكلمت عليك 


بقلم بسمله حسن

 بمساعدة منه سيد 


خالد بعصبيه علشان غلطت في تاني: و بعدين بقا ما خلاص منا قولتلك انو انا صاحب الزفته دي كل شويه تغلطي 


اسيل: مخلاص يا عم عرفت انك صاحب المخروبه دي 

و اقولك علي حاجه انا سايباهالك وماشيه


اسيل جت تمشي خالد مسك ايديها 


خالد: اي خايفه تكوني مش قد الشغل بتاعنا 


اسيل زقته بعيد عنها و اتكلمت بعصبيه: اياك ثم اياك تلمسني تاني وانا مبخفش علي فكره و قد الشغل عشر مرات 


خالد بسخريه: نبقا نشوف اعملي حسابك انك هتكوني السكرتيره الخاصه بيا و سابها و مشي 


  خالد سابها و مشي و الموظفين كلهم بصو بي صدمه لي اسيل 


اسيل بزعيق: في اي كلكم بصلي ليه 


احمد الموظف: اصل استاذ خالد مش بيشغل معاه سكرتيره ست كل الي بيشتغل معاه رجاله


مياده: اكيد شافها راجل انت مش شايف عامله ازاي في نفسها دي بجد بيئه اوي 


اسيل جابت اخرها من مياده و قربت منها و عنيها بطق شرار: 

مين دي الي بيئه


مياده بخوف من شكلها و بترجع لي ورا: انتي بتقربي ليه ابعدي يا بيئه انتي 


اسيل رفعت كم الفستان و مسكت مياده من شعرها: تعالي يا حبيبتي وانا اعرفك مين الي بيئه و نزلت فيها ضرب و شد من شعرها 


بقلم بسمله حسن

 بمساعدة منه سيد 


و كل الموظفين عمالين يحوشو بس اسيل كانت ماسكه فيها جامد 

و نزلت فيها ضرب 


اسيل بعصبيه: بقا انا بيئه يا عفريت العلبه انتي يابت ده انتي مفكيش حاجه حلوه كل الي عندك تركيب 


خرج خالد من المكتب لما سمع دوشه و اتصدم لما شاف اسيل منيمه مياده في الارض و نازله فيها ضرب 


في نفس الوقت جه زين الشركه و شاف الي حصل 

زين بصوت عالي هز الشركه كلها: بسسسس 


اسيل عضت مياده و بعد كده ثابتها 


زين لي اسيل: انتي هنا في شركه محترمه مش جايه من بيتكم


اسيل برفعة حاجب: و مين الباشا الي داخل رافع صدره دا


زين ببتسامه شيطا"نيه: انا الشيطان 


اسيل خافت و رجعت لي ورا: اعوذ بالله من الشيطان الرجيم يالا انصرف 


خالد شاف كده وتأكد انو زين هيموت اسيل  


خالد ادخل: معلش يا زين امسح فيا انا هي متعرفش انت مين 


زين بصلها بي غضب: اسكت انت مسمعش صوتك 


و رجع بص علي مياده: انتي مرفوده و كمل كلامه لي اسيل 


وانتي هتشتغلي معايا و هتشوفي الشيطان هيعمل فيكي اي


اسيل خافت و استخبط ورا ضهر خالد 


خالد بصوت واطي لي اسيل : جايه تتحامي فيا  قصاد الشيطان فكراني هضربه


اسيل بخوف شديد: ايو تضربه انت عندك عضلات 


خالد لسه هيتكلم زين قاطعه في الكلام 


بكره الساعه 8 تكوني واقفة قصاد المكتب 8 و خمسه لو اتأخرتي يبقا اقري الفاتحه علي نفسك 


 و كمل بأمر: كل واحد علي مكتبه مش عايز اشوف حد قدامي 


الموظفين كلهم جريو علي مكتبهم خوفا من زين  


بقلم بسمله حسن

 بمساعدة منه سيد


 زين دخل المكتب و خالد وراه 

زين بعصبيه لي خالد: الي حصل ده ما يتكررش تاني هنا شركه مش واقفين في شارع و لو مش عارف تدير الشركه قولي وانا اشوف حد تاني يدير مكانك 


خالد: اهدى يا زين انت من امتا بتتكلم معايا كده 


زين قعد علي الكرسي: مخنوق مخنوق اوي يا خالد 


خالد بهدوء:  اتغير يا زين و ارجع لي ربنا و بطل تمشي في السكه دي 


زين بغضب: انا مش هتغير و هتغير علشان مين امي سابتني وانا صغير معرفش عنها حاجه و ابويا 

ضحك بسخرية: الي مفروض ابويا كنت بشوفو لما بيجيب ستات معاه البيت قصاد عيني و كان بيعمل كل حاجه قذره قصادي حته مفكرش اني طفل برئ لا كان بيفهمني انو الستات اتخلقت علشان مزاجنا وبعد دا كلو عايزني اتغير


خالد قرب منو و حط ايده علي كتفه: اتغير علشان نفسك اتغير علشان يكون ليك اسره و اولاد 

مش ممكن البنت الي اتجوزتها تغيرك 


بقلم بسمله حسن

 بمساعدة منه سيد


 زين سرح في سجده و عيونها الي عامله زي القطط و قد اي هي طفله 


خالد سابه و خرج و زين قعد مكانه و فاتح الاب توب وحاول يشوف سجده في كاميرات البيت لاكن ملقهاش ولا حته في الجنينه زين اتجنن و افتكر انو سجده هربت و اتصل بي كوثر 


زين بجنون: فين سجده 


كوثر بخوف: في الجنينه يا باشا 


زين بغضب: مش في الزفت روحي شوفيها


و قفل في وش كوثر و اتصل بي البودي جارد: عايزكم تدوروا على سجده و وعلى الله حد يعمل لها حاجه 

و قفل في وشهم و خرج جري يركب العربية 

 


سجده اتصدمت لما شافت كل الالات الحا"د و الاوضه جاهزه كل انواع التعذ"يب 

جايه تخرج سمعت صوت بتبص جنبها

شافت نمر 


سجده بصدمه و خوف مش قادره تتحرك و النمر بيقرب منها و هي مش قادره تمشي من الخوف 

قرب منها اكتر وووووووو


( طفلة غيرت شيطان ❤️)) 


(بقلم بسمله حسن

 بمساعدة منه سيد) 


*_صلّوا علىٰ رقيق القلب من قال "إنما فاطمة قطعة مني من اغضبها اغضبني"🥺🫀🤍•_*

*_صلّوا علىٰ عظيم الحب من قال "لا تؤذوني في عائشة"🥺🫀•_*

*_صلّوا علىٰ من قال "لا تكرهوا البنات فإنهن المؤنسات الغاليات🥺🫀🤍•_*

*_صلّوا علىٰ من قال في خطبة الوداع "استوصوا بالنساء خيراً "🥺🫀🤍•_*

*_صلو على من جلس على ركبتيه يواسي طفلا مات عصفوره🥺🫀🤍•_*

 _*صلوا علىٰ من قال : "رفقًا بالقوارير"*_🥹🫀🤍•


البارت التاسع...........


سجده من الصدمه مش قادره تتحرك و النمر بيقرب منها و هي واقفه فجأه دخل بودى جارد و شد سجده لي بره و النمر كان هيخرج قفل عليه الباب بسرعه


البودي جارد: انتي كويسه يا مدام 

سجده بصت عليه و رجعت تبص علي الباب و حست انها هيغم عليها من الخوف 

بعدت عنو و حست بدوخه رجعت لي ورا و كانت هتقع البودي جارد مسكها و قرب منها عشان متوقعش

في نفس الوقت جه زين و شاف الوضع كده راح جري علي سجده خدها منو و شالها و دخل بيها الفيلا 


بقلم بسمله حسن 

بمساعدة منه سيد 


زين حط سجده  بكل رقه علي الكنبه و قلعها النقاب 


سجده بصدمه: انا كنت هموت 


زين بهدوء: شششش بس اهدي انتي كويسه. 


سجده حضنته وقعدت تعيط في حضنه: انا كنت هموت انهارده و ديني عند سليم ابوس ايدك 


زين اول لما سجده لمسته حس بشعور غريب اول مره يحسه مع بنت 


بدأ يبص عليها بشهوه و كان هيقرب منها علي اخر لحظه سجده زقته بي عصبيه: 

اياك تلمسني تاني انت فاهم 


زين بغضب: لا مش فاهم انتي مراتي وانا لحد دلوقتي ماسك نفسي  علشان انتي صغير عليا 

وبص علي جسمها بوقا" حه 


سجده بصتله بقهر و ثابته و طلعت  


زين ادايق من نفسو و خرج برا البيت راح البا"ر و فضل يشرب بي شرا"سه 


و سجده في الاوضه عماله تصلي و تدعي ربنا انو يخرجها من البلاء الي هي فيه 


زين كان سكر خالص و مش حاسس بي حاجه و نام مكانو 


الجرسون  بهدوء: زين باشا فوق 


زين فضل نايم مش حاسس بي حاجه 


الجرسون اتصل بي خالد 

ايوه يا فندم استاذ زين سكران و   نايم في البا"ر مش راضي يقوم 


خالد قام من علي السرير: 

خلي بالك منو وانا عشر دقايق و هكون عندك


بقلم بسمله حسن

 بمساعدة منه سيد 


خالد فضل يلف حولين نفسه و راح لبس و نزل جري ركب العربيه و راح عند زين في البا"ر 


خالد انتهد بيأس و قرب منو و بداء يهز في علشان يصحا لكن زين كان نايم نوم عميق جدا


خالد لي الجرسون: ممكن تشيلو معايا لحد العربيه 


الجرسون بهدوء: تحت امرك يا باشا 

و فعلا سندو زين لحد العربيه و ركبو و مشيو 


خالد بص لي زين بحزن بسبب الي بيعمله 

هتفضل لحد امتا كده يا زين هتفضل تعمل ذنوب لحد امتا يا صحبي انا خايف عليك 

و ساق و راح لحد الفيلا و امر الحراس انهم يشيلو زين لحد فوق 


في نفس الوقت سجده حاسه انو في حد بره

لبست النقاب بسرعه و خرجت من الاوضه شافت الحراس وهما شايلين زين  وواخدينه علي الاوضه 


سجده بقلق: انتم شايلينو كده ليه هو كويس 


خالد جه من وراها: متخافيش هو كويس بس تقل في الشرب شويه 


سجده بدموع: يارب انا مليش غيرك ساعدني اخرج من هنا 

و كانت هترجع تاني الاوضه خالد و قفها


لو سمحت يا مدام 


سجده بهدوء: اسمي سجده و ياريت متقولش مدام دي تاني 


خالد: احمم انا اسف لو ضيقتك بس ممكن اسالك سؤال لو مش هدايقك 


سجده: اتفضل انا سامعاك


خالد: انتي اتجوزتي زين ليه 


ببقلم بسمله حسن

 بمساعدة منه سيد


 سجده بسخرية: معلش اصلي كنت بموت في التراب الي بيمشي عليه علشان كده اتجوزتو ما اكيد قدري وقعني في البلوه اللي انا فيها دي


خالد: انتي الي هترجعي زين بتاع زمان


سجده بذهول: انا هرجعو وانا اصلا مش طايقاه 


خالد: علشان الي حصله محدش يستحمله


سجده بفضول: ايوه اي الي حصل بقا 


خالد كان هيتكلم بس افتكر انو زين حاطط كاميرات

مش هنا يا سجده زين حاطط كاميرات في كل حته انتي مش بتخرجي


سجده بحزن: لا مش بخرج  


خالد: طيب حاولي تخرجي بي اي طريقه علشان اتكلم معاكي 

وطلع الكارت بتاعو 

ده الكرت بتاعي لو خرجتي في اي وقت اتصلي بيا و انا هجيلك علي طول 


سجده خد منو الكرت: تمام ماشي بس انا عايزه اهرب من هنا 


خالد: لما اقابلك هبقا احكيلك و ساعتها القرار قرارك انك تساعديه او تسيبيه  و تمشي 


قال كلامه و سابها و مشي 


سجده دخلت اوضة زين و لقيته بيخرف في الكلام وهو نايم

 

بقلم بسمله حسن

 بمساعدة منه سيد


 زين بنوم: ليه عملتوا فيا كده انا كنت بحبكم ليه سبتوني لي وهي اكتر واحده عارفه انو محتاجها في كل وقت راحت  سبتني ليه انا بكرها و هو كمان 

فضل يعرق جامد


 سجده حطت ايدها علي راسه لقته حرارتو مرتفعه جداً 


 سجده بخوف: يالهوي ده سخن اوي اروح اصحي دادا كوثر  لا لا حرام اسبها تنام 

سجده نزلت المطبخ تدور علي حاجه تعمل بيها الكمادات و فعلا لقت و طلعت عند زين و بدأت تعمل الكمادات و زين بيخرف في الكلام و فضلو علي الحال ده لحد الصبح 


زين بيحاول يفتح عينو بس حاسس انو في تقل علي دراعه

بيبص لقا سجده نايمه علي دراعه و جنبها كمادات حاول يتعدل بس سجده صحيت 


سجده اول لما قامت حطت ايدها علي راسه شافت انو الحراره نزلت 


سجده انتهدت بصوت عالي: الحمدلله حرارة نزلت 


زين: ليه 


بقلم بسمله حسن

 بمساعدة منه سيد 


سجده باستغراب: هو اي ليه مش فاهمه 


زين: ليه فضلتي جنبي طول الليل و عملتي كمادات مش كنت بتقولي مش عايزاني المسك كان سهل جداً تسيبيني كدا 


سجده:اكيد انا معملتش كدا عشان سواد عيونك اول حاجه انا عملت واجبي تاني حاجه لو حد مكاني كان هيعمل كده علشان دي انسانيه 


سجده كانت هتخرج زين وقفها


زين:********


سجده بصدمه: انت بتقول اي 


الفصل العاشر من هنا


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close