expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

رواية شيب العذاري البارت الثالث 3 بقلم الكاتبه حنان حسن حصريه وجديده

 رواية شيب العذاري البارت الثالث 3  بقلم الكاتبه حنان حسن حصريه وجديده 

 رواية شيب العذاري البارت الثالث 3  بقلم الكاتبه حنان حسن حصريه وجديده 

لما اتزنقت في الحمام زنقة سودة

حاولت اقوام الشخص المتح،رش بكل قوتي..لكنة اتغلب عليا

وكنت حاسة اني خلاص علي مشارف الضياع

لكن...فجاءة

سمعت هبد علي باب الحمام

وسمعت بعدها صوت عز الدين

وهو بينادي عليا

 وبيسالني

وبيقولي...ايه الي بيحصل عندك في الحمام يا مني

وايه الاصوات الي عندك دي

 هو في حد معاكي في الحمام؟

في اللحظة دي

لقيت المتح،رش توقف عن الحركة تماما.. و اتجمد في مكانة

ومره واحده لقيت هالة سودة نازلة علي عنيا

وبعدها مدريتش بالدنيا

و بعد فترة

فوقت من الاغماءة الي اصابتني ...

و لقيتني مازلت في الحمام ...و  سلوي اختي بتضرب علي وجهي بايديها.. عشان استرد الوعي تاني 

وكمان شوفت عز الدين

علي الكرسي بتاعة

 وكان واضح انه قلقان عليا جدا

واول ما عز الدين شافني فوقت واسترديت الوعي 

سألني

وقالي...ايه الدم الي علي هدومك دا يا  يا مني ؟...

 واية اصوات الهبد والرزع الي كانت خارجة من الحمام  وانتي جوه دي

وليه مكنتيش بتردي لما كنت بنادي عليكي

في اللحظة دي

افتكرت المتح،رش

وفضلت ابص وادور عليه في المكان لكن ملقتوش ومكنش له اي اثر

والغريبة اني مشوفتش ملامح المت،حرش دا نهائي

 بسبب الضلمة

ولا حتي سمعت صوتة

وكأنة كان شبح او شيئ خفي

لكن ازاي المتح،رش  شبح 

دنا شميت ريحتة القذرة

المهم...

لما رجعت ابص علي نفسي وانا مرمية في الحمام

  شوفت الدم علي هدومي

فا تذكرت الي كان بيحاول يعملة معايا المتح،رش..

وقلت لنفسي

يا وقعتك السودة يا مني

يبقي اكيد المتح،رش نال غرضة مني..

 قبل ما  عز الدين يفتح عليا باب الحمام

يعني انا كده ممكن اكون  ......؟

وفي اللحظة دي 

دخلت في نوبة صراخ هستيري

وفضلت الطم وانا  ببص علي هدومي

وبعد لحظات

لقيت ماما وجوزها وصلوا علي صوت صراخي

ولما ماما شافتني علي الوضع دا ...اتخضت عليا 

وقالتلهم...اكيد بنتي  اتلمست ولا لبسها جن لما اغمي عليها في الحمام

المهم...

لما عز الدين لقاني منهارة ومش برد علي اسألتة

طلب منهم

انهم يساعدوني اني ارجع لغرفتي وانام علي سريري

وفعلا..

ماما وسلوي ساعدوني لغاية

دخلت غرفتي... وغيرت هدومي... واستلقيت علي سريري ...

وكل دا كان بيحصل  وانا بتنفض ودموعي نازلة

وحاولت ماما وسلوي يعرفوا مني ايه الي حصلي في الحمام

لكن انا التزمت الصمت

وطلبت منهم يسيبوني لوحدي عشان انام

وفعلا تركوني وناموا

و انا فضلت طول الليل

صاحية

بفكر في الي حصلي مع المتحرش الخفي

الي ظهر فجاءة... واختفي فجاءة

والي معرفش لغاية دلوقتي  ان كان بني ادم ولا عفريت زي ما ماما بتقول

وفي اللحظة دي افتكرت تحذير المرحومة دعاء

لما قالت لماما ان شيب العذاري بيزحف علي بناتك

اكيد دعاء اختي كان قصدها عليا انا

يلهوي...يعني انا كمان صابني شيب العذاري؟

طب هقول ايه لاامي واخواتي لما يعرفوا...ونظرة عز الدين ليا هتبقي عاملة ازاي

عز الدين؟

وفي اللخظة دي

افتكرت ان عز الدين كان بينادي عليا ويقولي يا مني

يعني عز الدين كان عارف من الاول اني مش معاقة ذهنيا

ولا حاجة

ومع ذلك ادعي انه مصدق اني معاقة

طب ليه عمل كده

ولية تجاهل شتيمتي له 

وقلة ادبي ساعة ما دخلت عليه

يكونش عز الدين دا وراه حاجة

ايوه اكيد وراه حاجة

بدليل معاملتة الرقيقة ليا بالرغم من اني شتمتة وهزقتة

ثم ان عز الدين ظهر فجاءة عند الحمام بدون ما استغيث بيه

السؤال بقي

  ايه الي جاب عز الدين عند الحمام في الوقت دا بالذات؟

ورجعت اقول لنفسي

لا حرام بلاش اظلمة...لان عز الدين لو كان يعرف حاجة مكنش هيقتحم باب الحمام ويحاول ينقذني

وفضلت الافكار تروح وتيجي طول الليل

لدرجة اني منمتش غير بعد الفجر بشوية

وتاني يوم 

صحيت علي صوت ماما

وهي بتقولي ..

الدكتور خليفة وعز الدين ابنة بيسألوني ان كنتي صحيتي  من النوم

عشان عايزين  يطمنوا عليكي

فا رجعت اعيط تاني

 وقلتلها

مش عايزة اشوف حد

فا خرجت ماما وقالتلهم اني لسة نايمة

المهم

فضلت حابسة نفسي في غرفتي ومش بكلم حد ولا بقابل حد

لغاية ما في  ليلة

لقيت سلوي بتصحيني من النوم وبتقولي...

قومي بسرعة اختك عايدة تعبانة

فا بصيت علي عايدة لقيتها عمالة ترجع وماسكة بطنها

والغريبة اني لاحظت ساعتها

حاجة غريبة في شعر عايدة اختي

ودا لما اتفاجئت بخصلة شعر بيضاء كبيرة في شعرها

المهم ...

جريت بسرعة علي الدكتور خليفة ( جوز ماما)

عشان يجي يكشف عليها

لكن ساعتها هو كان مشغول في مكالمة موبيل

وطلب من الكتور جلال ابنة يكشف عليها

وبالفعل كشف جلال علي عايدة

وبعدها فضل مسهم شوية وبعدين رجع كشف عليها تاني

ولما ماما سالتة

وقالتلة بنتي مالها يا جلال يا ابني

بصلها بقرف 

وقالها. ..

بنتك حامل يا...طنط

فا اعترضت ماما علي تشخيصة...وقالتلة مستحيل.. اكيد انت غلطان 

وفضلت ماما

 تقولة...لا لا اكيد انت كشفت عليها  غلط

 اكشف عليها تاني معلش

وكأنها  مكنتش مصدقة الي سمعتة

فا رد الدكتور جلال بسخرية

وقالها...

واللهي انا متأكد من كشفي يا مراة ابويا

اتأكدي انتي بقي من بنتك

وشوفي  حملت من مين؟ وازاي؟

في اللحظة دي 

ماما فقدت صوابها حرفيا...

وهجمت علي عايدة 

 وفضلت تضرب فيها

فا جرينا عليها انا وسلوي عشان نبعدها  عن عايدة

وبدل ما ماما تهدي وتسكت...لقيناها مسكت فينا انا وسلوي

وقالتلنا  ...اكيد انتوا كنتوا عارفين بالي حصل لاختكم 

واكيد دا حصل معاكم انتوا كمان

وانا متاكده اني لو كشفت  عليكم انتوا الاتنين

هتطلعوا زيها 

فا اعترضنا انا وسلوي علي اتهام ماما لينا 

وقولنا لها اننا مازلنا بنات عذاري ومفيش راجل لمسنا

لكن ...طبعا مفيش اي كلام من الي قولناه لماما اقنعها

وفضلت تنادي علي زوجها 

واصرت انه يكشف عليا انا وسلوي

فا بصلها زوجها بشفقة 

وقالها...حاضر هعملك الي انتي عايزاه بس هدي نفسك

وفي اللحظة دي 

قرب زوج ماما مني انا وسلوي

وسالنا

وقالنا..

الكلام الي بتقولة ماما حقيقي؟

انتوا فعلا مش عذاري ؟

blog-post_7

فا ردينا انا وسلوي في نفس واحد وقلنا

لا طبعا.. احنا زي الفل ومازلنا بختم ربنا

فا رد زوج ماما

وقالنا

طالما متأكدين من نفسكم كده

يبقي لازم تطمنوا امكم

عليكم

وعشان متتكسفوش مني

 فا انا مش هكشف علي حد فيكم

وتقدروا انتوا الاتنين تختاروا المستشفي الي تعجبكم

وروحوا اكشفوا فيها ادام امكم 

واوعدكم ان دا هيبقي سر بينا ومحدش هيعرف بيه

اتفضلوا يلا 

روحي مع امكم علي المستشفي 

منتظرين ايه؟

وبالفعل ...اخدنا زوج ماما بالعربية بتاعتة

 وماما معانا طبعا

وروحنا علي المستشفي الي ماما اختارتها

ولما وصلنا...

دخلنا للكشف بالفعل

في اللحظة دي

كنت خايفة ومرعوبة

لاني تذكرت الشخص  الشبح الي كان في الحمام

وتذكرت كمان اختفاء سلوي الكتير والراجل الي سمعتة بيكلمها قبل كده في الحمام

لكن قولت احنا هنكشف بقي وتيجي زي ما تيجي

وبالفعل قامت الطبيبة  بالكشف علينا احنا الاتنين

وخرجت قالت لماما علي نتيجة الفحص

ومش هتتخيلوا نتيجة الكشف كانت ايه....؟

 

البارت الرابع من هنا


بداية الروايه من هنا


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close