expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

رواية شيب العذاري الفصل الرابع 4 بقلم الكاتبه حنان حسن حصريه وجديده

 


رواية شيب العذاري الفصل الرابع 4 بقلم الكاتبه حنان حسن حصريه وجديده 

رواية شيب العذاري الفصل الرابع 4 بقلم الكاتبه حنان حسن حصريه وجديده 


عايدة العبيطة طبقها اتخرم 

وصابها شيب العذاري

يبقي اكيد  انتي واختك سلوي حصلكم زيها

وعشان كده لازم اكشف عليكي انتي و سلوي

لجل ما اتأكد ان كنتم مازلتم عذاري ولا لا

دا الكلام الي قالته لينا ماما وصممت عليه 

وبالفعل اخدونا علي المستشفي وكشفوا علينا انا وسلوي اختي

وبعد الانتهاء من الفحص

خرجت الطبيبة علي ماما وقالتلها...اطمني

 بناتك الاتنين عذاري  ومازالوا بختم ربهم


فا دمعت ماما من الفرحة وضمتني انا وسلوي لحضنها

وبعدما ماما اطمنت عليا انا وسلوي

اخدنا زوج ماما ورجعنا علي البيت

 

ولما دخلنا البيت 

لقينا عز الدين بينتظرنا

وهو في قمة  الغضب

وكان واضح ان شقيقة الدكتور جلال الدين قالة علي المصيبة الي طالت عايدة اختي

لانة وقف ماما

وسألها..

وقالها...هو  الي انا سمعتة دا حقيقي؟

بنتك طلعت حامل فعلا؟

فا نكست ماما راسها في الارض

وقالت...ايوه فعلا..

 انا اكتشفت ان بنتي عايدة حامل... و للاسف

معرفش حملت ازاي ولا من مين

في اللحظة دي

ثار عز الدين بسبب الفضيحة الي حلت علي العيلة

وبدء عز الدين يكيل لامي الاتهامات

وقالها...انتي ام مهملة ومستهترة

 وكان طبيعي ان بنتك يحصلها بسبب اهمالك فيها...

وياريتك اتعظتي

الا واضح انه مش فارق معاكي الي حصل لبنتك 

بدليل انك بعد ما عرفتي الي حصلها اخدت بناتك وخرجتي تتسوقوا وعايشين حياتكم عادي

في اللحظة دي

اتدخل الدكتور خليفة

وقال...اهدي يا عز الدين

احنا فعلا كلنا كنا بره لكن مكناش بنتسوق

احنا كنا في مشوار مهم و.....

وقبل ما جوز امي يكمل كلامة

قاطعة عز الدين تاني

وقالة..اسمع يا دكتور لو انت مش فارق معاك الفضيحة الي هتحصل للعيلة بمجرد ما الخبر ينتشر فا انا فارق معايا

ومش هسمح بوجود اي شخص بيسبب الفضايح في بيتي

من فضلك يا دكتور خليفة قول لزوجتك ان وجودها في البيت غير مرغوب فيه 

ولازم تاخد بناتها وتمشي من البيت فورا

في اللحظة دي

لقيت كرامتي انا واخواتي وامي بقت في التراب 

فا منعت دموعي من النزول

واستجمعت شجاعتي

ووقفت ادام عز الدين 

وقولتله.. 

علي فكرة...الفضيحة الي بتتكلم عنها دي

حصلت هنا في البيت بتاعك

وانت عارف ان اختي مريضة ومش بتخرج بره البيت

ودا معناه ان الي اعتدي عليها هو واحد من رجالة البيت دا

واحنا بقي لازم نعرف مين فيكم الي عمل في اختي كده

بعد ما استمع عز الدين لاتهامي له ولابوه واخوه

برق عنية

وسألني بغضب

وقالي...ايه الجنان الي انتي بتقولية دا؟

فا رديت بمنتهي الجراءة

وقلتله..

بصراحة بقي انا بتهمك انت وابوك واخوك 

بالاعتداء الجن&سي علي اختي المعاقة

ومتفتكرش ان حالتك الصحية

والكرسي الي انت قاعد عليه دا  هيبعدوا  عنك الشبهات

لان ممكن جدا تكون سليم وبتدعي المرض

فا رد عز الدين بنوع من التهديد

وقالي ..اكيد انتي مش في وعيك

لانك لو واعية للي انتي بتقولية

 هتبقي عارفة انك هتدفعي ثمن كلامك دا غالي اوي

فا رديت بمنتهي  الثقة

وقلتلة ..انا واعية لكل كلمة بقولها...

وللتأكيد علي الوعي

بقولهالك تاني ...

 احنا مصممين اننا نعمل تحليل دي.. ان.. ايه

 ليك انت وابوك واخوك 

 ...عشان نعرف مين الي اعتدي علي اختي فيكم

ولو اتضح ان حد فيكم هو الي عملها

اقسم بالله

 لا هطلعة علي المسرح

و هعلن فضيحتة علي النت والفضائيات

ومش كده وبس لا...

دنا هقاضية في المحاكم لغاية ما اجيب حق اختي منه

في اللحظة دي ...

ظهر جلال الدين فجاءة

وقطع كلامنا

وقال.. عندك حق يا مني

وانا شخصيا موافق علي كلامك

ومستعد اعمل تحليل دي ان ايه

فا بصلة عز الدين بغضب

وقالة ..انت بتقول ايه يا جلال

فا رد جلال 

وقالة...بقول كلمة حق يا عز باشا

مهو بالمنطق كده فعلا

البنت مش بتخرج من البيت نهائي .ومن الطبيعي ان امها واختها يشكوا فينا

احنا بقي لازم ننفي الشك دا بالدليل القاطع

وافضل دليل ممكن نقدمه لهم

هو خضوعنا للتحليل 

والغريبة ان الدكتور خليفة اقر علي كلام جلال الدين

وقال...انا موافق علي كلام جلال

وبصراحة بقي  انا مش هقدر اطرد مراتي من بيتها يا عز

عشان بنتها طلعت حامل

ثم اننا لازم ناخد في اعتبارنا ان البنت مجني عليها... ومريضة

والمفروض ان انا  وانت واخوك  نجيبلها حقها

وعشان كده

 انا كمان بقترح اننا نعمل التحاليل عشان

 نقطع دابر الشك من جذورة

في اللحظة دي

رمقنا عز الدين انا وامي واخواتي 

 بنظرة احتقار

وقال ..

يظهر يا دكتور خليفة انك غلطت غلطة عمرك

 لما ورطت نفسك في الجوازة دي

وادينا هندفع معاك ثمن غلطتك

من الكلمتين الي قالهم عز الدين دول

فهمت انه اقتنع بفكرة التحليل

ويظهر ان عز الدين  اقتنع  بكلام ابوه...واخوه

 لان بعدها بشوية 

 لقيت عز الدين

 اقترب مني

وقالي... ماشي

انا هعملك الي انتي عايزاه

كل الرجالة الي هنا هيتعملهم تحاليل ...

دي... ان... ايه

لكن...

لو نتيجة التحاليل اثبتت برائتنا احنا الثلاثة

اقسم بالله...

 لا هدفعك ثمن تطاولك عليا وعلي عيلتي.. غالي يا مني

وحط عز عنية في عنيا وهو بيتوعدلي

وقالي...

حسابي هيبقي معاكي 

   انتي بالذات

و( بطريقتي)

في اللحظة دي

كان هيغمي عليا من الرعب لما شوفت نظرة الغضب الي في عنية

 لكن ...برضوا فضلت  متماسكة وبدعي القوة... والصلابة  لاخر لحظة

وبصراحة ماما انقذتني لما حسمت الموقف

وقالت ....وفر تهديدك يا عز باشا

لان لو التحليل اثبت برائتكم انتوا الثلاثة

 انا هاخد بناتي وهنمشي ومش هتشوفونا تاني

وفي اللخظة دي

كرر عز تهديدة وهو بيبصلي

وقالي.. سواء مشيتوا او قعدتوا ... برضوا حقي مش هسيبة

وهاخده بطريقتي

في اللخظة دي

وضع  الدكتور خليفة  ايده علي كتف عز الدين 

وقالة...عايزك في كلمة انت والدكتور جلال تعالوا معايا علي المكتب 

وبعدما...دخل المكتب هو واولادة

 

ماما اخدتنا كلنا لغرفتنا

  

وقالتلنا...ياااه يا بنات انا مش مصدقة نفسي

 مين كان يصدق انهم هيوافقوا يعملوا التحليل

الحمد لله اخيرا الحل جه من عند ربنا

فا استغربت سلوي من فرحة ماما

وسالتها

وقالتلها...

هو انتي كنتي شاكة ان حد منهم هو الي عملها

يا ماما؟

فا ردت  ماما

ايوه...

بصراحة بقي انا بشك في جوزي

ومن يوم ما دعاء جاتلي في الحلم...

واستغاثت من 

 ( الدكتور خليفة)

وانا نفسي اتأكد من برائتة

والتحليل دا هو الي هيحدد

ان كنت هستمر في حياتي مع زوجي  ولا لا

وعلي الاقل هيخليني اقطع الشك باليقين

   

بصراحة لما سمعت كلام امي صعبت عليا اوي

وعرفت اد ايه هي بتعاني

وكمان عايدة الغلبانة صعبت عليا

وفضلت بيني وبين نفسي

اقول...الله يسامحك يا بابا

 انت السبب

 وانت الي وصلتنا لدا كلة

المهم...بعدما وافقوا جميعا علي فكرة  تحليل ال

 ...دي...ان.. ايه

طلبوا مننا نصبر ونعيش كلنا زي ما كنا في نفس البيت لغاية ما تظهر النتيجة

ونعرف الحمل الي في بطن عايدة ابن مين

وبالفعل وافقنا

واضطرينا نعيش معاهم في نفس البيت الكام يوم دول

وفي الوقت دا كان عز الدين بيتجاهلني تماما

وبيتعامل معايا علي اساس الوش الجديد الي شافة مني

وكنت ملاحظة انه  بيتجنب الكلام مع امي ومع سلوي كمان

 

لكن الغريبة ...انه مغيرش معاملتة مع عايدة

ولما عايدة كانت بتسهينا وتروحلة غرفتة..

 كان بيستقبلها عادي  ويبعت يجيبلها حاجة حلوه  وشيكولاتة 

وبعدها يطلب من الشغالة انها توصلها لغاية الغرفة بتاعتها

وانا كنت مستغربة موقفة منها

بصراحة كنت فاكره انه

  هيتعامل معاها بقسوة

بعد ما عرف موضوع حملها

لكن العكس هو الي كان حاصل

ودا في حد ذاتة كان بيزيد من شكي فيه

 وفضلت محتارة في امرعز الدين كده

لغاية ما في يوم

ما صحيت من حلمها بكابوس جديد

ولقيتها جاية تقولنا

ان دعاء جات لها في المنام

وقالت لها  علي...ثلاث حاجات

 والثلاث حاجات اغرب من بعض

فسالتها بفضول

وقلتلها...

قولي دعاء قالت ايه بالظبط

فا ردت ماما 

وقالت

دعاء قالتلي...

ان الدكتور جلال الدين.. (منافق)

وعز الدين..( بيمشي علي رجلة باليل)

والحمل الي في بطن عايدة (ابن كلب)

طبعا انا اول حاجة لفتت نظري في الحلم

 هي ..

ان عز الدين بيمشي باليل

وبالرغم من اني مكنتش بعتقد في تفسير الاحلام والكلام دا

لكن...معرفش ليه بدات اخد بكلام دعاء الي بتقولة لا امي 

في الحلم

وبسبب الحلم دا زاد الشك في دماغي من ناحية عز الدين 


لكن ...لما صارحت سلوي اختي

 بالشك الي في دماغي من ناحية عز الدين ...

وقلتلها كمان اني بدات اشك انه سليم معافي وبيمشي فعلا زي ما دعاء قالت في الحلم

ساعتها سمعتني  سلوي وبعدها فضلت تضحك عليا

وقالتلي ..

 ايه يا مني؟

 انتي هتبدئ تصدقي في الاحلام وتعملي منها واقع وتعيشي فيه زي امك ولا ايه؟

وهزتني سلوي 

عشان ترجعني لعقلي

وقالتلي.. فوقي

 دعاء  اختك ماتت والاحلام الي امك بتحلمها دي اوهام بيصورهالها عقلها الباطن عشان يصبرها علي فراق بنتها 


فا فوقي بقي واصحي للواقع بتاعنا وخلينا نشوف هنعمل ايه في الحمل الي في بطن عايدة اختك

 وفي الفضيحة الي مستنيانا

وفعلا رجعت لعقلي ونفضت للافكار الي كانت مستحوذة عليا

وفضلت انتظر معاهم نتيجة التحليل

المهم...

بعدما مرت الايام  وظهرت نتيجة التحاليل 

ساعتها وقفنا كلنا ننتظر  الطبيب في المعمل عشان يجي و يقراء التقرير

وبالفعل حضر الطبيب بعد لحظات

واول ما قراء التقرير

وكشف عن النتيجة

كلنا اتفاجئنا مفاجئة السنين


لان الطبيب كشف لنا عن معلومة صادمة وفجر في وشنا مفاجئة

  من العيار الثقيل

عارفين نتيجة التحليل كشفت عن ايه......؟


الفصل الخامس من هنا


بداية الروايه من هنا


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close