expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

رواية بنات ليلي الفصل الاول بقلم الكاتبه أسماء السيد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية بنات ليلي الفصل الاول بقلم الكاتبه أسماء السيد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

رواية بنات ليلي الفصل الاول بقلم الكاتبه أسماء السيد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 مبروك  جالك بنت زي القمر

تقول للقمر قوم وانا اقعد مكانه 

مصطفي : بنت خامسه ايه الهم ده انا زهقت من القرف ده 

الحاجه ناده : واه يا ولدي البنات دول نعمه من ربنا دول اللي هياخدوا بيدك للجنه 

مصطفي : انا عايز يا حاجه ناديه  ولد يشيل اسمي من بعدي يكون لي سند في كبري  يوم مماتي ينادوا يقولوا أبوا فلان 

الحاجه ناديه : يعني انت هتعترض علي عطيه ربنا وده حاجه مش بإيد حد ده كله بإيد ربنا 

مصطفي : وانا هفضل اخلف لعند مجيب الولد 

الحاجه ناديه : وانا بنتي معتش فيها صحه أن هي تجيب تاني ربنا يقومها من المرادي علي خير 

مصطفي : انا ماليش فيه

الحاجه ناديه : لأ ليك فيه لما حكمت عليها المرادي تحمل رغم أن الدكتور حذر أن فيها اضرار كتير علي صحتها وانت خاطرت بيها

مصطفي : خلاص انا هتجوز عشان اجيب الولد 

الحاجه ناديه : اتجوز براحتك بس قبل ما تتجوز ورقه طلاق بنتي توصلني وانا هربيهم 

مصطفي : انا عايز اسمع الكلام من مراتي 

الحاجه ناديه : الكلام هنا كلامي بنتي مش داخله في حوارات والكلمه كلمتي يا ابن الدمنهوري 

مصطفي : ماشي يا مرات خال اشبعي بيهم وورقه بنتك هتوصلك بكرا 

الحاجه ناديه : خافيه تشيلك يا بعيد 

دخلت الحاجة ناديه الي ابنتها 

الحاجة ناديه : بتبكي ليه يا ليلي 

ليلي : ببكي علي الهم اللي ماسكني يا اما 

الحاجة ناديه :هم ايه يا بنت بطني 

ليلي ودموع تملأ عيناها: خلفه البنات يا اما هو عنده حق يا مخلف البنات يا شايل الهم للممات 

الحاجة ناديه : طلعتي متفهميش يا ليلي اسمها يا مخلف البنات يا شايف الهنا والسعد 

ليلي واشتد عليها الوجع : الحقيني يا اما قلبي بيقوف مش قادره هموت

الحاجة ناديه : مالك يا بتي هناديلك الدكتور 

ذهبت الحاجة ناديه واحضرت الطبيب علي سرعة 

الحاجة ناديه : يا حضره الدكتور الحقني بنتي بتموت مني الحقني يا دكتور 

الدكتور : غرفه بنتك فين يا حاجه

الحاجة ناديه : اهي يا دكتور 

الدكتور ذهب إلي غرفه ليلي ولكن بعد فوات الأوان 

الدكتور بنظره اسف وهو يضع الملايه علي وجه ليلي : للأسف البقاء لله يا حاجه 

الحاجة ناديه بدموع غزيره : بتي منك لله يا بن الدمنهوري الهي متكسب ولا تربح ربنا ياخدك يا بعيد قومي يا ليلي قومي يا بتي وانا اعملك اللي انتي عايزه قومي يا ضنايا قومي يا ليلي لبناتك قومي يا حبيبتي هيكون يتمه اب وأم يا ليلي يامرك يا ناديه يامرك  

الدكتور : وحدي الله يا حاجه 

الحاجة ناديه : لا اله الا الله

الدكتور : في حد اتصلك عليه يا حاجه 

الحاجة ناديه : ماليش حد يا بني غير بنتي ده وبناتها 

الدكتور : طب يا حاجه انا هجهزلك اوراق الخروج وتصريح الدفن ومتقلقيش انا هكون معاكي 

الحاجه ناديه : تسلملي يا ابني ربنا يوفقك ويبعد عنك ولاد الحرام

الدكتور قام بإنهاء كل الإجراءات القانونية للحاجه ناديه  

الدكتور : انا كده خلصت كل حاجه ودلوقتي السيارة هتيجي تاخدها 

الحاجة ناديه: تشكر يا بني 

الدكتور وهو يرد علي الهاتف : شكرا على ايه يا حاجه ده واجبي اتفضلي

الحاجه ناديه وهي تحمل الابنه الصغيرة : ياقلبي يا بتي لساتك حته لحمه صغيره ولا حته وعيت علي امك يوم ميلادك يوم وافاه امك يا عيني عليكي منك لله يا مصطفى منك لله حسبي الله ونعم الوكيل فيك 

وذهبت الحاجة ناديه بإبنتها لكي يتم تشيع جنازتها

شهد : ستي جيت اهي اسكتي بقي يا رهف  واكيد ماما جاي معاها 

الحاجة ناديه : امك راحت للي خلقها يابتي 

شهد : يعني ايه يا ستي 

الحاجة ناديه : يعني ماتت يا شهد ماتت بتي ماتت اه ياجلبي المحروج عليكي يا بتي 

شهد والدموع تزفر بغزاره : اه يا ماما اه

هنا وتبكي مثل اختها : هي ماما راحت فين يا شهد 

شهد واذداد عليها البكاء  : ماما ماتت يا هنا ماتت 


الحاجة ناديه وهي تقوم باحتضانهم  : بس يا حبايبي بس عشان خاطر ماما متزعلش منكوا 

هنا وهي تقوم بمسح دموعها بأكمامها : حاضر يا ستي طب بابا فين يا ستي

الحاجه ناديه وهي تبكي : معدش فيه بابا تاني يا هنا خدي يا شهد خواتك واجعدوا في الاوضه متخرجوش منها واصل وخدي خيتك الصغيره معاكي 

شهد : حاضر يا ستي 

ذهبت الحاجة ناديه لي احد أقاربها لكي تقول لهم الخبر اللعين و يساعدوها 

وانتشر الخبر في البلد بوفاه ليلي بعد ولادتها بفتره 

و بعد مرور شهر علي وفاه ليلي 

في النهار  

الحاجة ناديه : يا شهد يا هنا 

شهد : نعم يا ستي 

الحاجه ناديه : انا عارفه انك كبيره وعاقله وهتفهميني

شهد : نعم يا ستي 

الحاجة ناديه : لمي هدومكوا واي حاجه ممكن تحتجوها عشان هنسيب البلد اللادي

شهد : ليه يا ستي 

الحاجة ناديه : اللي اقول اسمعيه 

شهد : حاضر يا ستي

فلاش باك 

متولي اخو مصطفى 

متولي : يا حاجه ناديه احنا عايزين البنات عشان يقعدوا في دارهم 

الحاجة ناديه : وانا اللي هربي ولاد بتي 

متولي : دول خمسه يا حاجه هتربيهم الزاي 

الحاجة ناديه : بكرا ابقي اوريك تربيتهم يا بن الدمنهوري

متولي : انا هسيب بكرا و اجي بعده أخدهم منك يكونوا جهزوا سلام يا حاجه ناديه

باك 

في الليل 

الحاجة ناديه : يا بنات جهزتوا كل حاجه ولا لسه 

شهد : جاهزين ياستي 

الحاجة ناديه : طب ماشي 

الحاجه ناديه : الو يا فاروق جهزت العربيه اللي هتاخدنا 

فاروق : جاهزه يا حاجه ادمها عشر دقائق وتكون عندك 

فلاش باك 

الحاجة ناديه وهي تقوم بالاتصال بأحدهم لكي يساعدهما علي المشكلة وبالفعل قامت بالاتصال علي احد أقاربها من بعيد في الاسكندريه لكي يبعث إليها سياره تاخدها 

باك

بعد فتره 

فاروق : العربيه وصلت يا حاجه وانا فهمتوا أن أول متركبوا يطلع بيكوا بسرعه 

الحاجة ناديه : تشكر يا فاروق 

وبالفعل السيارة أتت وقاموا بوضع كل الامتعه فيها وانطلقت السيارة مسرعه 

ريم : هو احنا رايحين فين يا تيته

الحاجة ناديه : رايحه اجبلك حاجه حلوه يا جلب ستك من جوه

باك 

الحاجه ناديه : ها يا ريم عايزه تعرفي ايه تاني 

ريم : ياه يا ستي كل ده وانتي وشهد مش عايزين تعرفونا حاجه ليه 

شهد : علشين متقلقيش يا قلبي ويالا يا روحي عشان تروحي دروسك ومتتأخريش 

ريم : حاضر يا احلي واحن اخت في العالم كله


( بنات ليلي )

متابعه هنا قصص وروايات كامله  لتصلك بقيه الحلقات بسهوله 

يتبع


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close