expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

رواية انقذتني_من_الظلام الفصل الثاني بقلم الكاتبه_Nada_Amr حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية انقذتني_من_الظلام الفصل الثاني بقلم الكاتبه_Nada_Amr حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية انقذتني_من_الظلام الفصل الثاني بقلم الكاتبه_Nada_Amr حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

ياسمين: بصي تعالي بسرعه شوفي ورقه دي

المتمردة اخدتها بسرعه و قراتها مش ممكن كده احنا وصلنا اول الخيط من هنا هيبدا جحيم المتمردة 

ياسمين بهزار: لا أيها المتمردة لا تقتلني بجحيمك 😂

المتمردة ضربت ياسمين بقفا: والله يا ياسمين لو ما لمتي نفسك لهبيتك في الحجز و انتي طبعا فاكره أنا عملتها قبل كده 

ياسمين بوجع و خوف: لاااااا خلاص مش هزر تاني 😰

المتمردة بتنهد: بجد مش عارفه ازاي ابلوكي هنا

ياسمين تتحدث بفخر: بسبب كفاتي طبعا😎

المتمردة بسخرية : كفاءه برضو فاكره عملتي اي 😏

ياسمين تتذكر 

فلاش بالك

ياسمين ببكاء: بالله عليك يا قائد اقبلني اقبلني 🥺🥺

القائد بإزعاج: قولتلك ١٠٠ مره لا يا بنتي انتي حته مش عارفه تذبحي فرخه هتعملي اي مع مجرمين 

ثم تركها القائد و ذهب 

ياسمين بتحدي قالت في نفسها: كده ماشي استني عليا 

في الليل رنت ياسمين علي زوجت القائد ( نقدر هنا نقول باي باي لحياه القائد🙂😂)

ياسمين بخبث: الو معايا مرات القائد 

زوجته: ايوة مين

ياسمين بمياعه: انا مراته يا عمري ( بصوت فدوه هاه 😂)

زوجته ؛ ايييييييييي

القائد: في أي

زوجته نظرت اليه بشر: بقا كده بتخوني  طب تعال بقا 

القائد يهرب منها: يالهوي خنت مين يا وليه انتي اهدي 

ياسمين سمعت في هاتف كل ما يحدث تبتسم في أنصار 

في مركز التدريب ذهبت ياسمين الي قائد رأته أنه لديه تورم 

ياسمين تمثل الخوف عليه: القائد مالك مين عمل كده 

القائد قال لها بصوت غاضب: انتي ال اتصلتي بمراتي 

ياسمين ببراءة: مين انا كنت بهزر مع حضرتك 

القائد بصرااخ: اييييي ده هزار ده انتي عايزه اي بضبط

ياسمين: حضرتك تقبلني 😁

القائد بجنون: اتفضلي بس حلي عن سماياااا 

ياسمين: حبيبي يا قائد يا عسل 😊

القائد يحاول يستفز ياسمين؛ من النهارده لقبك المزعجة 

ياسمين بهزار: الله لقب جديد 😂

القائد:😬😬😬😬😬

( يعني القائد بعد يوم ده دخل اعتزل و دخل مستشفي مجانين 😂)

عودة الي الواقع

ياسمين ببراءة :  ده كان هزار بسيط 😇

المتمردة: ايوة ايوة انتي هتقوليلي ثم تحدثت بجدية: مهم الدليل ده فيه إثبات ان يامان علي برئ 

ياسمين بجدية: بضبط بس غريبه ما دام دي ورقه إثبات دليل أنه برئ اذا احنا ما شفنهاش 

المتمردة: مش عارفه بس في لغز في موضوع بصي ورق هنا فعلا بيقول أن كاميرات جابت يامان داخل علي والده و هو واقع علي الأرض و كمان والده طلب يجيب ورق 

ياسمين: بس غريبه ازاي كاميرا اشتغلت وقت دخول يامان علي والده مش وقت ما مجرم قتل ابوه

المتمردة بتفكير: ممكن حد عايز يورط يامان و كان موجود في نفس اللحظه يامان دخل فيها ممكن عطل أو مسح جزء دخل فيه بس نسي يشيل جزء يامان دخل لقه علي والد يامان وقع أو ما عرفش يشيل لحظه دي بصوت و صوره 

ياسمين: طيب لو كلامك صح لي برضو دليل ده مخفي 

المتمردة: مش عارفه بس اكيد في يد خافيه أو حد خائن هنا وسطينا لازم نأخذ بالنا 

ياسمين: هتعملي اي دلوقتي 

المتمردة: دلوقتي انا هروح لسيد العقيد و هوريه دليل ده لازم أخرج يامان عشان يساعدني اكيد شاكك في حد

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

عند العقيد انور دخلت المتمردة عنده 

المتمردة بتحية العسكرية: سيد العقيد 

العقيد بجدية: اتفضلي تعالي هاه وصلتي ل اخبار 

المتمردة: ايوة يا فندم لقيت دليل ده اتفضل شوفه

العقيد: ازاي ما اخدناش بالنا بورقة دي 

المتمردة: ايد يا افندم في حد خائن هنا 

العقيد: ازاي 

المتمردة حكت له أفكارها 

العقيد: طب انتي شاكه في حد

المتمردة بهدوء: لا عشان كده انا هخرج يامان و هنقول انه خرج من السجن أو بمعني صح هنقول هيتحط  تحت المراقبة لعدم أن دليل مش كفافي 

العقيد أعجبته فكرة: بس انتي لازم تكوني معاه 

المتمردة: عارفه يا افندم عشان كده انا هرقبه من بعيد

العقيد: لا لازم من قريب 

المتمردة باستغراب: مش فاهمه قصدك

العقيد: لازم تكوني جنبه لأنه انتي عارفه أن علي الصاوي كان عنده أعداء كتير و خصوصا مع اهله 

المتمردة: وانا هكون قريبه ب يامان بصفتي اي 

العقيد : مراته انتي هتجوزي يامان 

المتمردة بغضب: اييييي لا طبعا مستحيل

العقيد بهدوء: هتكوني زوجته لفتره قصيره لحد ما نخلص المهمة بعد كده يطلق

المتمردة بغضب: بس

العقيد قد قطع كلامها وقال بغضب: بدون بس ده امر 

المتمردة بتحية العسكرية: تمام يا فندم 

ثم نادي العقيد علي العسكري 

العقيد يا عسكري هات يامان علي هنا 

العسكري: تمام يا فندم

_____________________________________________

في مكان اخر في قصر علي الصاوي تجلس فتاه تتحدث الي هاتف بكل شر

نرجس : ما تخفيش يا بوص مفيش حد هيقدر يوصل للحاجه 

البوص: نرجس انتي عارفه ان دي مهمه ازاي 

نرجس بمياعه: عيب عليك عمرك طلبت مني حاجه و انا معلتهاش 

البوص بضحكت شر: لا طبعا طول عمرك بتعجبني ثم أكمل بجدية عامله اي ما يوسف 

نرجس : يوسف زي ختم في صباعي بيسمع كل كلمه بقولها 

البوص بضحكت خبث: عجبتني 

نرجس: عيب عليك يوسف مش فالح غير في الشرب و فلوس و جري ورا بنات 

البوص: ده انا عايزه منه بضبط ما يركز في حاجه 

هي تتحدث دخل يوسف و هو في حاله سكر

يوسف: بتكلمي مين 

نرجس: البوص يا حياتي 

يوسف بسكر: خير في حاجه 

نرجس: لا يا عمري ده كان بيطمن بس

يوسف بسكر و ليس واعي: تمام ثم ذهب إلي نوم 

البوص: نرجس انا مش عايز يوسف يدخل في حاجه دلوقتي و ياريت ميعرفش حاجه عن ورق معانا 

نرجس: اكيد يا بوص عيب عليك

البوص بضحكه خبث: صح وحشتني بقالك كتير ما جتيش 

نرجس بدلعه: انت اكثر يا عمري 

البوص: طب ما تجي

نرجس: مش دلوقتي عشان زفت يوسف بس اوعدك يمشي بكره و هيجيلك

البوص: ماشي يا قمر انا مستنكي 

ثم اغلق مع البوص و نظرت إلي يوسف بقرف وقالت 

اخد بس انا عايزه منكم بعد كده هبيعك زي ما انت عملت مع اخوك

استتتوب ( نرجس الانصاري زوجت يوسف علي فتاه تعشق مال جدا لا تحب يوسف بدل تحب ماله فقط فتاه مغرورة و متسلطه و تحب يامان لكن يامان يتجاهلها عمرها ٢٥ عاما و انها تعمل في مافيا ﴾

_______________________________________________

في مركز المخابرات المصرية في مكتب العقيد و قد احضر العسكري يامان 

العقيد بهدوء:, اتفضل اعد يا يامان 

و جلس يامان وقال: اي اكتشفوا حاجه 

العقيد بهدوء: ايوة في ادله بتقول انت برئ 

يامان : شوفت زي ما قولتلو دلوقتي حقي اشارك في قضيه زي ما اتفقت مع المتمردة 

العقيد : ده هيحصل بس هيكون في خطه مختلفة عن خطتك هنفذها 

يامان باستغراب: خطه تانيه اي هي ؟

العقيد شرح الخطة 

يامان بغضب: اييييي مستحيل اجوزها ده انا حته معرفش اسمها 

المتمردة ببرود: انا مش هنجوز علي حب يا امور دي مهمه 

يامان بغضب ' بص هي اصلا بتكلم معايا ازاي ياريت تكلمي معايا احسن من كده

المتمردة بسخرية: مش حته مجرم يقولي اكلم ازاي 

يامان يرد عليها نفس سخريه: اهو حتت مجرم ده طلع برئ و متعرفيش دليل صح شكلك مش عارفه تشوفي شغلك كويس 😏

المتمردة بغضب شديد: اخرس انت مين عشان تحكم عليا 

يامان ببرود: اي زعلتي معلش يا قطه 😏

المتمردة: انت مين سمحلك تكلم معايا كده

يامان ببرود أكثر: انا يامان علي الصاوي صاحب اكبر شركات الصاوي في الوطن العربي اتكلم بأسلوب انا عايزيه 

المتمردة بغضب: والله لوا مهمه كنت حطتك في سجن طول عمري 

يامان: هههههه كان زمان لكن دلوقتي في دليل براتي و انتي كده هساعدني لأن في اتفاق و كمان عايزه توصلي ل اكبر عصابه صح 

العقيد تتحدث بغضب: اسيبكم انا بقا ما دام مفيش احترام ليا و انا موجود 

المتمردة بهدوء: اسفه يا فندم

يامان: اسف 

العقيد بهدوء: من امتا و انتي بتفقدي اعصابك يا سيد رائد 

المتمردة: بهدوء اسفه يا فندم مش هتكرر تاني

يامان ينظر اليها بانتصار 

العقيد يوجه كلامه الي يامان: يامان انت طلبت انك دخل معانا صح زيك زيها لازم تنفذ احنا بنقوله عشان برضو ترجع حق والدك 

علي بهدوء: تمام انا اسف علي عملته

العقيد: تمام دلوقتي انا طلبت مؤذن 

جاء المؤذن تم كتب كتاب يامان و المتمردة 

يامان: يعني أسمك طلع ********* ( مش هقول اسم دلوقتي استنو شويه 😂)

المتمردة: اه ياريت مفيش حد يعرف اسمي حقيقي لو حد سالك هتقول حنين اسمي مستعار 

يامان:, ازاي هنا مكتوب**** 

العقيد: دي ورقتين ده ورقه الاصليه باسمها حقيقي عشان لو حصل حاجه أما دي ورقه مزيفه بحيث لو حد سالك عليها من أهلك عشان مفيش حد يعرف شخصيتك حقيقيه و كمان ده عقد زواج قديم 

يامان: تمام طيب اقول اي ل اهلي يعني قبلتها ازاي 

المتمردة ببرود: عادي هتقول اني كنت بشتغل معاك بشركه و شوفتني و اعجبت بيا و اتجوزنا و كنت هتقولهم بس معرفتش بسبب ال حصل 

يامان بجديه: تمام

العقيد:, كمان ياسمين هتكون معاكي علي اساس أنها اختك تساعدك

المتمردة في نفسها: استغفر الله العظيم هي ورايا ورايا ثم قالت الي العقيد بابتسامه صفرا: تمام🙂

ثم دخلت ياسمين: ايوا بقا يا صحبي كفك 

يامان: شكلها هبله ربنا يستر 

العقيد: يلا روحو نفذو المهمه 

الجميع:, تمام يا فندم 

استوووووب كده وصلنا نهاية البارت 

يا ترا اي علاقه يوسف ل البوص و اي علاقه يوسف لحصل ل يامان و يا ترا اي رد فعل بوص و يوسف و نرجس بعد ما يعرف أن يامان خرج من سجن و كمان طلع متجوز و نرجس لي عايزه تخلص من يوسف و عايزه توصل لي اي و علاقه البوص بيهم و المتمردة و ياسمين هيعملو اي و يا ترا علاقه يامان و المتمردة هتبقي عامله ازاي هنعرف ده الفصل جاي أن شاء الله استنوني عايزه كل يوقع اي ممكن يحصل احداث جايه😂


بداية الروايه من هنا

 

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close