expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

رواية أحببت مجرمة البارت الرابع والخامس بقلم جهاد محمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات


رواية أحببت مجرمة البارت الرابع والخامس بقلم جهاد محمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

رواية أحببت مجرمة البارت الرابع والخامس بقلم جهاد محمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

ازيكم عاملين ايه🥰  بارت جدييييييد بس قبل ما نبدأ تعالوا نصلي على النبي صل الله عليه وسلم اللهم صل وسلم وبارك عليك يا حبيبي يا رسول الله 


رزان قالت لمعتز بصوت واطي محدش سمعه غيره :خدهم على المخزن لحد ما أشوف هعمل فيهم ايه 

معتز باحترام: حاضر

كان بطلنا مؤمن عرف هي بتقول لأنه بيعرف يقرأ حركة الشفايف بمهارة بس هي أذكى منه وحطت ايدها على بوقها

ملك جريت عليها ومسكت ايدها المجروحة *ملك* *بخوف*: انتي كويسة حصلك حاجه تعالي واخدتها الشقة اقعدي راحت تجيب علبة الإسعافات الأولية وربطتلها على الجرح 


____________________________


رزان: اهدي انا كويسة 

ملك: اسكتي خالص انتي مجنونة ازاي تضربيهم لوحدك كده اهو اتجرحتي افرضي كان حصلك حاجه 

رزان: بس بس خلاص في ايه ده جرح صغير 

سيف باستغراب: مش هي دي اللي كنتي فرحانه وانتي بتقولي انها بتضربهم

ملك: ايوة هما يستهلوا بس مكنتش اعرف انها هتضرب بالسكين (ملك يا جماعة كانت بداري انها خايفة عليها هما كده دايما)


____________________________


رزان بصت لمهران: مين دول

مهران بتوتر: دول شباب هتسكن في الشقة اللي قصادي و و و هيشتغلوا معاكي في المحل 

رزان: نعم يشتغلوا فين .....


مهران: رزان تعالي عايزك في المكتب .....

سيف لملك: هي مالها كده أول ما عرفت اننا هنشتغل معاها 

ملك بتنهيدة: رزان بتحب المحل ده جدًا عشان كده مش بتحب تشغل حد فيه 

مؤمن في نفسه: يا ترى يا رزان ليه بتحبي المحل ده اوي كده


_________________________


وعند رزان ومهران 

مهران: اسمعي الشباب دول جداد على الحارة وانا شاكك انهم يكونوا شرطة عشان كده وافقت انهم يشتغلوا عندك ويسكنوا في الشقة انا عايزهم يكونوا تحت نظرك دايمًا 


رزان: طب ما احنا جت شرطة قبل كده وكنا عادي 

مهران: ايوة بس دول شكلهم مش ساهلين زي اللي قبلهم 

رزان: تمام ..


خرجت من المكتب وقفت قدامهم تعالوا ورايا اخدتهم على مكتبها هي 

دخلت ودخلوا وراها وملك كامت معاهم قعدت على مكتبها بطايقكم 

سيف: نعم

رزان: ايه بقول بطايقكم 

سيف ومؤمن خرجوا بطايقهم وادهوملاها 


___________________________


رزان: امم سيف الصياد ومؤمن الصياد بس عيلة الصياد معروفة في السوق وانها من أغني العائلات ازاي تسيب شبابها في حارة زي دي 

مؤمن بذكاء: لأن احنا قررنا نبني نفسنا بنفسنا مش عايزين عيلتنا تصرف علينا

رزان: تمام بكرة الساعة ٨ الاقيكم في المحل 


_____________________________


تاني يوم الصبح نزلوا الساعة ٨ بالظبط ووصلوا للمحل كان محل عطارة كبيرة في اخروا مخزن بتحط في الحاجات اللي بتشتريها كانت بتمسح المكان وقفت جت ست كبير وقفت رزان تكلمها 


رزان باحترام: عامله يا أم محمد 

أم محمد: الحمد لله يا بنتي الفضل يرجع لربنا واللي بعتك زي الملاك لينا

رزان: متقوليش كده ربنا اكيد بيستجيب ليكِ وعارف انك محتاجاه 

أم محمد: ربنا يحميكِ ويحفظك

رزان بابتسامة جميلة: محمد عامل ايه في المدرسة

أم محمد: كويس كويس يا بنتي هو بيحبك اوي 

رزان: محمد ده أخويا وعقبال ما أشوفه دكتور قد الدنيا 

أم محمد: يارب يا بنتي يارب

مشيت أم محمد وسابت بطلنا شارد في تفكيره .......


وخلص البارت بتاعنا بس لسه مخلصتش قصتنا مستنية توقعاتكم ياترى رزان عملت ايه للست دي ومؤمن بيفكر في ايه


          أحببت مجرمة


Part5


ازيكم عاملين ايه 🥰 بارت جدييييييد بس قبل ما نبدأ تعالوا نكسب عشر حسنات ويتمسح من صحيفتنا عشر سيئات ونترفع في الجنة عشر درجات بالصلاة على النبي اللهم صل وسلم وبارك عليك يا حبيبي يا رسول الله 


مشيت الست وسابت مؤمن مشغول في تفكيره ازاي هي كده ازاي شغالة مع المافيا والست بتقول عنها الكلام ده هو عارف انها هي البنت اللي بيدور عليها لأنه لاحظ انهم هما الوحيدين اللي في الحارة متحكمين فيها فاق من سرحانه على صوت رزان وهي بتكلم واحد بيقول انه عايز طلبات ...............خلص اليوم وراح كل واحد على شقته 


_________________________


مؤمن بتفكير وهو نايم على السرير بتعب:- يا ترى ايه قصتك يا رزان يا ترى انتي طيبة ولا لا ولا ايه بعد شوية تفكير راح في النوم 


وعند رزان:- يا ترى انتوا عايزين ايه يا ترى انتوا شرطة فعلا ولا زي ما بتقولوا 


راح كل واحد فيهم في نوم عميق بعد تعب يوم طويل 


تاني نزلوا فتحوا المحل كان يوم حر جدًا بدأو شغل 


أذن الظهر ....


مؤمن:- أنا رايح أصلي 


سيف:- خدني معاك 


ملك لرزان:- ما تيجي نصلي احنا كمان احنا بقالنا كتير مصلينيش


رزان بتفكير:- تمام 


_________________________


في المسجد دخلت ملك و رزان بعد ما توضأوا وغيروا هدومهم لبسوا إسدال للصلاة 


رزانوهي بتصلي بخشوع فضلت تعيط جامد سجدت وهي بتعيط وطلبت من ربنا حاجات كتير🥰


_________________________


وعند ملك كذلك الأمر 


خرجوا من المسجد 


ملك وهي بتقول لرزان:- أنا حاسه براحة كبيرة اوي 


رزان بابتسامة بسيطة:- وانا كمان


وصلوا المحل رزان نادت على مسمار فاكرينه 


__________________________________

رزان وهي بتديله فلوس روح هات أكل وتعالى 


شوية وجه مسمار وهو معاه الأكل اتفضلي الأكل اهو 


رزان وهي بتوجه كلامها ليهم كلهم اقعدوا عشان هنتغداء مع بعض 


سيف كان لسه هيعترض

بس وقفه صوت ملك ....


ملك بهزار:- انت لسه هتعترض دي طعمية وفول و كشري يعني لا يعلى عليهم


سيف بضحك:- تمام 


قعدوا ياكلوا بحب.......شوية وجه راجل عايز يشتري حاجه 


ملك وهي بتقوم:- استنوا انا هشوف عايز ايه:- 


خرجت بس مرجعتش 


رزان وهي بتسمع صوت هي عارفاه كويس

يتبع 


بداية الروايه من هنا


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close