expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

رواية بعت نفسي بقلم نسرين بلعجيلي الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 رواية بعت نفسي بقلم نسرين بلعجيلي الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

رواية بعت نفسي بقلم نسرين بلعجيلي الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

البارت 6

بعد ساعه كان المطعم اتقفل والبوليس جوه بفتشو كل الشنط 

مليكه كانت قاعده علي كرسي وهي خايفه وحاسه انهم حايتهموها بي السرقه بعد ما رفضت انها تروح معاه الشقه

اكرم اتصل بي جدو وحكالو كل حاجه بس للاسف رحيم الشرقاوي اتعصب وكان مبسوط ان ادهم عايز يربي مليكه عشان مدت ايديها عليه قدام الناس و وصي عليها حبايبو في الداخليه 

ادهم كان واقف بكل شموخ وغرور وهو شايف الخوف في عنيها وايديها بتترعش 

مليكه كانت في دوامه مش عارفه تتصرف مستحيل تروح معاه الشقه دا معناه انها خلاص فرطت في شرفها ومش عارفه تقول لي امها ايه اللي كل شويه بتتصل ولا عارفه تطلع من الورطه دي ولامت نفسها علي تسرعها وأنها ضربتو بي القلم 

**واحد من الضباط اللي كانو بدورو 

التقينا الساعه دي في الشنطه دي

**ادهم دي الساعه اللي اتسرقت مني 

**ضابط شرطه شنطه مين دي ؟؟؟

مليكه شافت الشنطه بتاعتها ودموعها نزلت 

**ضابط ما تتكلمو بتاعت مين دي؟؟

**شروق دي بتاعت مليكه 

**الضابط فين هي مليكه ؟

**شروق اخي اللي قاعده هناك 

وشاورت ليه بصباعها عليها 

**عم جورج اكيد في سوء تفاهم مليكه دي بنت جدعه وامينه 

**ادهم عم جورج انت بدافع عنها ؟ 

**عم جورج انا بقول الحقيقه بلاش الاذيه دي يا ادهم بيه وحياه الغالي رحيم بيه البنت غلبانه 

**ادهم بصوت عالي شوف شغلك يا حضرت الضابط 

**الضابط توجه لي مليكه


نسرين بلعجيلي 


دي شنطتك؟؟

**مليكه ايوه 

**الضابط والساعه دي ؟؟

**مليكه اكيد مش بتاعتي 

**الضابط وبتعمل ايه معاكي ؟؟؟

**مليكه بقهر وعياط وقفت 

انا حاقولك الحقيقه وعارفه انك مش حاتصدقني و حتي لو صدقتني مش حاتعرف تعمل حاجه عارف ليه لاني بنت غلبانه و يتيمه بشتغل عشان تصرف علي امي العيانه واخواتي 

كل الموضوع اني دلقت القهوه علي الباشا ومكانش قصدي لانو هو اللي دخل فيا اعتذرت ليه بس هو شتمني وتاني مره هو كان قاصد اني ادلق عليه الشربه وروحت اعتذر منو 

قالي لو عايز يقبل اعتذاري لازم اروح معاه الشقه 

يعني عايزني اسلمو نفسي وشرفي عشان الباشا شايف كل البنات معندهمش شرف لما رفضت لفقلي التهمه دي 

و اهو انا قدامك 

حاتعملو فيا ايه؟؟

**واحد من الشغالين 

لا يا ساعده البيه 

الباشا نسي ساعتو في الحمام كان بيغسل ايدو ومليكه دخلت الحمام اخدتها وشوفتها بي عنيا دول حطتها في شنطتها وكانت حاتهرب

**مليكه حسبي الله ونعم الوكيل 

لحضات كان فيه صمت 

**اكرم خلاص الحمدلله لاقينا ساعتك يا ادهم

**ادهم حسام شوف شغلك 

**الضابط يلا معانا علي القسم 

**اكرم قسم ايه لا ادهم مش حايعمل محضر ولا ايه ؟

**ادهم انا حاسبق علي القسم عشان اعمل المحضر 

مليكه كانت شبه مصدومه وساكته مش بتتكلم 

حطو الكلابش في ايديها وراحت معاهم 

ادهم طلع بجري وراح وراه اكرم 

مليكه صعبت عليه اوي اوي 

**عم جورج ليكي ربنا يا مليكه اما انتو الاثنين مالكمش عيش عندي ربنا ياخدكم 

يا راجل دي في دور بناتك تتهمها بي السرقه عيني عينك عشان شويه فلوس تدخل الحرام علي اهل بيتك اخص عليك وعامل ليا فيها بتاع ربنا وبتصلي الفرض في وقتو 

حاتقول لربنا ايه والبنت راحت مضلومه 

وانت من ساعه ما جات البنت وانت حطاها في دماغك البنت مالهاش في الشمال بي العافيه ولا انت رخيصه عايزه كل البنات يبقو كده 

**شروق حوش حوش مين اللي بيتكلم مش انت اللي بتسلمنا لي الزباين ولا نزلت علي ايدين مليكه 

**عم جورج انا مابسلمش حد اللي عايز يروح يروح اللي رخيص يرخص نفسو معنديش مشكله بس اللي شريفه باحميها شوفي كم بنت بتشتغل معانا عمرك شوفتيني فرضت علي وحده تروح مكان

انتو اللي بتقشطو الزباين

ماشوفش وشك هنا ثاني يلا غورو 

خليني اتصل بي محامي الحق الغلبانه دي اللي راحت فيها 

في نفس الوقت ادهم كان حاط ايديه الاثنين في البنطلون وبيضحك وهو شايفها جارينها و ركبوها البوكس وراحو 

**ادهم حاتفضل تبص ليا كثير ؟؟

**اكرم حرام عليك البنت يتيمه وامها تعبانه 

ليه اذيه دي ؟؟ 

**ادهم انت ايه؟؟ ماشوفتش البهدله اللي حصلت ليا فوق يا اكرم انا ابن عمك مش واحد صاحبك 

**اكرم للاسف انت ابن عمي اللي ماكنتش عارف انو بي القسوه دي 

راح ركب العربيه وسابه


Bellaajili Nisrine 

في القسم 

مليكه انهارت لي العياط 

**الضابط مليكه انا عارف انك بريئه بس مش في ايدي حاجه 

لازم ادهم ليه يتنازل 

**مليكه ماهو مش حايتنازل كده يرضيك يا بيه اتنازل علي شرفي دا انا ماحلتيش غيرو 

لو انا كنت بنت رخيصه كان حايبقا دا حالي يا بيه انا عمري 18 سنه وبدرس وامي تعبانه ويشهد ربنا اني نزلت اشتغل عشان اعرف اودي امي تكشف

واخدت سلفه عشان التحاليل ويمكن امي محتاجه عمليه قلب وحضرتك عارف هي مكلفه قد ايه لو انا رخيصه كنت وافقت اروح اشتغل في كباريه استغفر الله ولا عملت اي حاجه عشان امي واخواتي ولا وافقت اروح عندو الشقه مكانش دا حالي 

هو حايحصل ليا ايه؟ هو ممكن اتسجن ؟

**الضابط حسام كان متعاطف معاها 

قام من مكتبو واداها مناديل ومياه 

اشربي يا مليكه 

اه لو ما اتنزلش حتتعرضي علي النيابه وتفضلي علي ذمه القضيه 4 ايام ويتحول ملفك المحكمه وتنطسي بين 6 شهور لي سنه 

**مليكه بخضه يا نهار اسود اتسجن مضلومه

في نفس الوقت دخل ادهم من غير ما يخبط الباب 

**ادهم خلصت المحضر ولا لسه انا مش فاضي 

الضابط حسام اضايق من أسلوبو المستفز 

**الضابط ممكن حضرتك تتكلم معاها وتحاول تتفاهمو البنت لسه مكمله 18 سنه وبتدرس مستقبلها حايضيع 

**ادهم ومالو نتفاهم 

الضابط طلع وسابهم

**ادهم قولتي ايه؟؟

**مليكه في ايه ؟؟

**ادهم وبعدين بقا انك تيجي عندي الشقه 

**مليكه ولما اروح عندك ايه اللي حايحصل ؟؟

**ادهم وهو بيضحك كل خير حارميلك قرشين تعالجي امك وانت وشاطرتك بقا لو بسطتيني وعجبتيني حاتعيشي كويس وحديكي مبلغ محترم بس تكوني تحت رجلي خدامه لمزاجي

**مليكه ودا يرضى ربنا؟؟ 

**ادهم الجمله دي وجعتو 

بلاش تعملي الشويتين دول عليا 

**مليكه بس انا عمري ماروحت شقق انا مش كده صدقني يا بيه اعتقني لوجه الله وسامحني عيله وغلطت ابوس ايدك امي تروح فيها لو اتسجنت اخواتي حايتيتمو دول لسه صغار 

**ادهم في ايدك تنقدي نفسك و اخواتك 

انا حطيتك في دماغي يبقا خلاص لما ادهم الشرقاوي يشاور علي حاجه يبقا لازم الحاجه دي تيجي لحد عندو 

**مليكه بس انت بتطلب مني حاجه حرام 

**ادهم انا مش حافضل الوك معاكي كثير مش فاضي قولتي ايه؟؟

**مليكه فضلت تبص عليه كثير 

يرضيك حد يعمل في اختك كده ؟؟

**ادهم الحمدلله ماعنديش اخوات 

**مليكه اعتبرني اختك واحميني من نفسك 

**ادهم لا 

**مليكه السجن اهون عليا اني افرط في شرفي واعمل حاجه تغضب ربنا 

**ادهم اخر كلام عندك ؟

**مليكه اخر كلام بس لازم تعرف ان ربنا ما بيرضاش بي الضلم عشان انت بتضلمني و بتتسقوي عليا 

روح منك الله 

حسبي الله ونعم الوكيل فيك


روايه بعت نفسي بقلم نسرين بلعجيلي 

Nisrine Bellaajili 


البارت 7


بعد مواجهه مليكه وادهم 

الضابط نزلها التخشيبه 

وهناك السجينات حفلو عليها كويس بهدلوها اخر بهدله وقطعو ليها البلوزه اللي كانت لابسه 

ام مليكه لما بنتها اتاخرت راحت المطعم تسأل عليها وحكو ليها اللي حصل وراحت علي القسم بس ماقدرتش تشوفها وقابلت عم جورج فضلت تترجا فيه عشان يساعد بنتها 

عم جورج عمل حركه جدعنه معاها هو و المحامي 

تاني يوم 

ادهم واكرم راحو القسم بعد ما تم استدعاء ادهم 

**الضابط حسام معلش اسف بس في جديد في القضيه 

**ادهم جديد ايه ؟؟

**الضابط حسام فرغنا كاميرات المطعم وطلع ان حضرتك اديت الساعه لي بنت هناك وهي حطتها في شنطه مليكه

**ادهم ضحك بي استهزاء كبير

افرض انو دا حصل مين اداكم الحق انكم تفرغو الكاميرا مش فيه شهود علي واقعه ولا ولا 

اكرم متنرفز من طريقه ابن عمو 

**الضابط حضرتك دا تحقيق انت قدمت شكوي بيتحقق فيها رغم ان في توصيات كبيره علي البنت الغلبانه


نسرين بلعجيلي 


اللي امها امبارح انهارت هنا وهي تعبانه اخدوها المستشفى

حاولت اخليها تبات في مكتبي 

بس رحيم بيه مشدد التوصيه عليها غير انها اتبهدلت تحت في التخشيبه 

ادهم بيه ياريت تتنازل ليها دي حاله انسانيه 

**ادهم هي البنت عجبتك ولا ايه؟؟

**الضابط حسام ادهم بيه من فضلك بلاش تتجاوز حدودك البنت من دور بناتي عيب 

انت كنت عايزها تتربي اهي اتبهدلت عايز ايه ثاني ؟

**ادهم مش كفايه 

**اكرم لو ماحصلش تنازل ايه اللي ممكن يحصل ؟

**الضابط المحامي مقدم شكايه ضد ادهم بيه وطلع قرار انهم يشوفو كاميرات المحل وفعلا طلع كلام مليكه صح انها كانت في مكتب وقت السرقه لانها في التحقيقات أكدت انو لما حصلت الخناقه الساعه كانت في ايدو 

**ادهم محامي !!!!  مش بتقولو ان البنت فقيره وغلبانه جابت اتعاب المحامي ازاي ؟!؟! 

**الضابط في ناس كثير بتحب تعمل الخير وخاصه لما شافوا حاله الام امبارح المحامي تطوع يدافع عنها 

انت هنا في مكتبي عشان نحل الموضوع ودي بس لو حضرتك مش عايز تتنازل حايتحول لي النيابه علي امن بلاغ كيدي

**اكرم اكيد لا مش عايزين الامور توصل لي كده ولا ايه رأيك يا ادهم ؟؟

ادهم كان شايط جدا من الغضب 

**ادهم حاتصل بي محامي العيله 

**الضابط من حقك 

وطلعو بره 

الضابط كان هاي اعصابو لان عارف انو مع الشخص الغلط اللي ممكن بي مكالمه منو ينقلو مكان ثاني بي نفودو ومعارفو 

**اكرم اهدا يا ادهم 

**ادهم اهدا حتت بنت لا راحت ولا جات ترفع عليا قضيه ؟!!!

**اكرم ما انت اللي ابتديت كفايه بهدله لحد كده 

**ادهم استني جدي بيتصل 

**رحيم انت فين؟

**ادهم انا في القسم في حاجه يا جدي؟؟

**رحيم بعصبيه ماجتش نمت  في القصر ليه؟؟

**ادهم كنت مخنوق 

**رحيم عاجبك الفضائح دي شوفت اللي مكتوب عنك انك بتتحرش بي البنات وعامل شقه الدعاره دي اخرتها اسم عيله الشرقاوي يتصدر صفحه الفضائح ؟؟ بدل مكان متصدر صفحه النجاح 

**ادهم ازاي دا حصل؟؟

**رحيم في حد سرب الخبر لي الصحافه بس انا اتصرفت وحاخليهم ينزلو  رد اعتبار وانو سوء تفاهم وكلمت حبايبنا ينقدو الموقف 

كفايه يا ادهم تهور كلبه لا راحت ولا جات تعمل ليها قيمه كده انت كان ممكن تتنقم منها بس من غير فضائح المحامي جاي في الطريق لم الموضوع احنا داخلين مناقصه كبيره مش ناقصين شوشره


**ادهم حاضر يا جدي 

**اكرم جدي اكيد زعلان ؟

**ادهم جدا في حد سرب الخبر الصحافه

**اكرم شوفت اللي كنت خايف منو حصل ادعي ربنا انها ماتعندش معاك وترفع عليم قضيه

**ادهم وحده زي دي تحمد ربنا اني حاتنازل ليها بس اقسم بالله ما انا سايبها وحاتيجي عندي الشقه بي رجليها 

**اكرم يا سلام هي لدرجه دي عاجبتك!؟!؟

**ادهم عيب عليك هو انا ذوقي وحش كده ؟!

**اكرم لما هي مش ذوقك عايزها ليه ؟؟

**ادهم عشان اكسر غرورها وشايفه نفسها عليا وأنها شريفه وهما كلهم زباله اخرهم الواحد يتمتع بيهم ويرميهم 

**اكرم ماكنتش عارف اللي اللي حصلك خلاك تقلب علي الستات 

واللي يسمع الشقه يقول ان ليك في رمرمه 

**ادهم هو انت ليه شغال زي ضميري ما كفايه يا اكرم 

**اكرم حبيبي انا اخوك وصاحبك وابن عمك خايف عليك انت مش شايف نفسك من ساعه اللي حصلك وانت دايس في الكل وجدي مديك كل الصلاحيات

ادهم الدنيا ما تتخدش كده فوق لنفسك 

وهما بيتكلمو شافو العساكر جابين مليكه وهدومها متقطعه وجسمها باين وهي بتحاول تغطي بي ايديها

وشها مورم من الضرب في دم من مناخرها ومش قادره تتمشا 

بحركه لا ايراديه شال الجاكط بتاعو وراح عليها هي اول ماشافتو جاي عليها اتخضت ورجعت لورا 

**اكرم متخافيش البسي دا استري نفسك 

فك الكلابش خليها تلبس 

العسكري فك الكلبش 

لبست الجاكيط وقفلتو 

**مليكه بصوت مش قادر يطلع من كثر البكا 

ربنا يسترك دنيا واخره 

ادهم كان متابع كل حاجه وحس بي تأنيب ضمير لما شاف منضرها 

الوقت دا جا عبد الرحمن عيب صغير يادوب 15 سنه يجري علي اختو 

**عبد الرحمن مين بهدلك كده ؟!؟! 

**مليكه امي عامله ايه ؟؟ 

**عبد الرحمان امك بتموت يا مليكه قلبها ماقدرش يستحمل اللي حصلك والدكتور قال انها محتاجه عمليه 

وهو بيتكلم مليكه اغمي عليها 

اكرم بص بي نضره لي ادهم زي ما بقولو عاجبك كده

المحامين وصلو وخلصو الإجراءات القانونية بعد ما مليكه فاقت

جوه المكتب كانت مليكه سانده راسها علي اخوها علي الكنبه  

وادهم واكرم قاعدين قدام المكتب 

اكرم كان بي بص ليها بنضرات حزن وهو شايفها بتعيط وشايف لبس اخوها ولبسها ودا بدل انهم من تحت الصفر 

اما ادهم لاحظ دا و زاد اتعصب عليها ليه رفضت تيجي الشقه وهي حالتها الماديه تحت الصفر 

هو ماتعاودش حد يقولو لا

**عبد الرحمن حمدالله علي السلامه يا مليكه 

**مليكه الله يسلمك اختك فين؟

**عبد الرحمن مع امي في المستشفي 

وهما عند باب القسم

**المحامي حمدالله على السلامه

**مليكه الله يسلمك هو ممكن اعرف اتعاب حضرتك ؟؟

**المحامي عم جورج دفع ماتشيليش هم 

**مليكه هو ايه اللي حصل خلاه يتنازل 

المحامي ابتدأ يحكي ليها كل حاجه 

**مليكه انا خايفه علي عم جورج دا الراجل دا نابو ازرق وممكن يقفل ليه المطعم 

**المحامي ربنا كبير يابنتي وقادر علي كل مفتري 

قال الجمله دي بصوت عالي لما شافهم طالعين من باب القسم 

ادهم وقف وفضل يبص عليها بي احتقار 

**اكرم قرب عليهم حمدالله على السلامه يا مليكه واحنا اسفين 

هنا ادهم نده عليه بصوت عالي 

**ادهم اكرم يلا مش فاضين احنا لرغي مع ناس مش من مستوانا

**مليكه كانت عايزه تقلع الجاكيط 

**اكرم مايصحش تمشي كده في الشارع خليه معاكي 

**مليكه متشكره 

اكرم بي احراج طلع فلوس من جيبو عشان يديها لي مليكه 

**مليكه لا يا بيه انا مش شحاته حضرتك 

**اكرم لا والله مش قصدي كده 

**مليكه انا اسفه 

عن اذن حضرتك ومشيت مع اخوها 

**عبد الرحمن انا مش معايا فلوس عشان نركب

**مليكه مش مشكله نمشي علي رجلينا

**عبد الرحمن بس المستشفي بعيد

**مليكه معلش نستحمل هي اول مره يعني 

وهما رايحين في الشارع شافو عربيه ادهم اخر موديل عدت من جنبهم 

**ادهم انت كنت بتقول ليها ايه ؟

**اكرم صعبت عليا طلعت فلوس اديهالها مارضيتش قالتلي انا مش شحاته سمعت أن امها محجوزه في المستشفي ولازم تعمل عمليه 

**ادهم ايه صعبت عليك؟

**اكرم جدا يا ادهم ماتخلينا نعمل خير ونساعدهم 

**ادهم بي صوت عالي اكرم قفل علي الموضوع


بعت مرسي بقلم نسرين بلعجيلي 


البارت 8


في المستشفى

**نعمات حمدالله علي سلامه يا ضنايا 

**مليكه الله يسلمك ياما طمنيني عليكي ايه اللي حصلك؟؟

**نعمات ماقدرتش استحمل بهدلتك وسط  المجرمين  بعد ما الضابط قالي اشوفلك محامي 

وان الباشا حطك في دماغو 

حسيت اني مش قادره اخد نفسي ورجليا مش شايلاني 

ماحستش بنفسي غير وانا هنا 

**مليكه اسفه يا ما علي اللي حصل والله غصب عني 

**نعمات عارفه يا بنتي 

**مليكه مش زعلانه مني ؟؟

**نعمات لا يا ضنايا انت تربيه ايدي الناس في المحل حاكولي اللي حصل وانك ضربتيه شوفتي لما قولتلك ابعدي عن البت شروق ماشيها بطال استغفر الله سامحيني يا بنتي شايلتك المسؤوليه بدري 

وبهدلتك معايا 

**مليكه ماتقوليش كده ياما انت في عنيا واخواتي كمان معلش مش حاعرف اشتغل دلوقتي 

**نعمات عارفه اني اتصلت بخالك يبعثلي قرشين نساعد بيهم وكنت عايزه اجيب ليكي محامي 

ردت عليا مراتو وقالتلي انو مش موجود وان مش معاهم فلوس وقفلت التليفون اتصلت بعمك قولتلو ابعث ليا إيراد البلد قالي مالكيش حاجه عندي 

**مليكه اوعاكي ياما تكوني قولتيلو إن محبوسه ؟!؟

**نعمات ودي تيجي بردك لا ماقولتش حاجه حانعمل ايه يابتي في ايجار اللي متأخر علينا 

**مليكه هو بس شهر

**نعمات يابنتي الحمل بقا تقيل علينا حانعمل ايه ؟؟ الخضري ليه عندنا فلوس و البقال وحناكل منين 

**مليكه بحزن كفايه ياما فكري في صحتك وربنا كريم 

**نعمات يارب يرزقنا من عندو 

**مليكه يارب انا رايحه اشوف الدكتور


Nisrine Bellaajili 


في الشركه 


**رحيم وبعدين معاك من ساعت اللي حصلك وانت في ملكوت ثاني سهر وسفر وبقيت تسكر وفاتح شقه لسهرات و الرقاصات 

انت مفكر اني نايم علي وذاني انا سايبك بمزاجي بقول خليه يعيش شبابو شويه يمكن ينسا اللي حصلو بس توصل بيك انك تهدد الجربوعه تروحلك الشقه عايز منها ايه دا انا سمعت انها شحاته عجبك فيها ايه ؟!؟!

**ادهم بكل برود ولا حاجه حابيت اكسر مناخرها شويه 

**رحيم يا برودك يا اخي انت طالع لمين؟ 

**ادهم ليك يا جدي مش دا كلامك مش انت اللي قولتلي اتغير وبلاش الطيبه زايده مش انت اللي قولتلي إن كل الستات كلاب فلوس وآخرهم معانا نتمتع بيهم ونرمي ليهم قرشين وان لازم ادوس علي اي حد او حده تيجي جنبي 

**رحيم بتنهيده كبيره اه بس مش لدرجه دي لازم تميز مش كل الستات زي بعض عندك جدتك الله يرحمها ست ولا كل الستات اللي بقولو انك تشوف وحده من مستواك الاجتماعي والمادي

**ادهم اه عشان كده كنت بتكره امي عشان كانت بنت فقيره وابويا اتجوزها غصب عنك 

**رحيم ولد احترم نفسك وبلاش تتكلم في حاجه اتقفلت من سنين 

**ادهم لو اتقفلت عندك انت عندي انا لا لسه فاكر كل حاجه 

**رحيم قوم روح القصر خد ليك دوش وريح اعصابك وبلاش تروح ناحيه الشقه خالص 

**ادهم ماشي 

عن اذنك

وطلع ادهم وهو مش شايف قدامو 

راح وراه اكرم 

**اكرم ادهم استني لو سمحت رايح فين ؟

**ادهم عايز اطلع البحر مخنوق

**اكرم طيب خليني اروح معاك مش حاسيبك تسوق العربيه وانت في الحاله دي 

ركبو العربيه 

وادهم راح علي نفس المكان اللي لما يتخنق يروح ليه  

**اكرم انا عارف ان جدي قالك كلام يزعلك زي كل مره 

**ادهم انا مش عارف ليه كل ما احاول انسى يفكرني 

**اكرم وهو انت فعلا نسيت ؟؟

**ادهم مش عارف بس حاجه جوايا مش قادر اتخلص منها 

**اكرم انت ماغلطتش في حاجه انت حبيت من قلبك انسانه غلط وقفت وش الكل عشان ترتبط بيها بس هي ماتستهلش هي تجربه شخصيه ومريت بيها 

**ادهم اسوء تجربه في حياتي عارف انك تفضل 4 سنين مخدوع 

4سنين من عمري راحو من حياتي عشانها وفي الاخر تخوني مع مين صاحبي 

دا انا نقلتها هي واهلها مستوي ماكنوش يحلموا بيه شغلتها بعد التخرج عند صاحبي هي و ابوها واخوها اشتريت ليها شقه كتبتها في اسمها وكمان عربيه كنت بصرف عليها انا خسرت جزء من ورث ابويا عليها وهي كانت بتستغلني لا وكانت عامله ليا فيها شريفه واخلاقها يضرب بيها المثل دا انا كنت بتكسف امسك ايديها كنت عايزها حلالي حافضت عليها من نفسي عمري ما بصيت ليها بصه مش تمام

رغم انها كانت بتحاول معايا وكنت بكدب نفسي كنت بقول يمكن بتتصرف عادي عشان واثقه فيا بس انا ماقدرتش اخون الثقه 

لحد ماشوفت ليها فيديو مقزز مع واحد رجل اعمال ازاي كانت كده وانا مش شايف ازاي كانو رجاله بيلمسوها وهي معايا وانا خايف عليها 

كسرت جوايا حاجات كثير 

وبعدها اي وحده بتعرف عليها بتبقا عايزه بس فلوس وخاصه اللي بتبص لفوق حاولت اندمج مع الطبقه بتاعتنا بلاقي البنات كلهم هايفين و تافهين 

تعبت يا اكرم من غير اسطوانه جدك اني ابويا عصا كلامو واتجوز امي الفقيره لا وبقول انها كانت بتخونو 

**إكرم الله يرحمهم انا مش عارف جدك عايز يوصل لي ايه ؟!

**ادهم عمتي عصمت هي اللي حكت ليا الكلام دا 

**اكرم سيبك منها هي وبنت عمتك اللي شايفه نفسها فوق الكل 

اكرم مهما اللي حصلك ماتتغيرش انا شايف ادهم نسخه من رحيم 

ارجع يا صاحبي زي ماكنت انت طيب مش وحش 

انا بجد اتصدمت فيك إمبارح 

**ادهم ليه؟

**اكرم انت بجد كنت مصدق نفسك ؟ بجد كنت عايزها تروحلك الشقه ؟


نسرين بلعجيلي 

**ادهم اه وحاتيجي وبكره افكرك اكرم كلهم زباله زي بعض عشان الفلوس ممكن يعملو اي حاجه مايغركش الوش اللي بيرسموه انا اتدربت علي ايدين استاذه في الاخلاق والكرامه 

واخدت علي قفايا 

احترم اللي تيجي دغري بس اللي لترسم وش العفاف والشرف لا 

**اكرم بس البنت دي لا باين عليها انها مش شمال

**ادهم تراهن علي كلامك؟

**اكرم اراهنك

الوقت دا رحيم كان بيتصل بي ادهم 

**ادهم ايوه يا جدي 

**رحيم بقولك محامي الشحاته هو اللي بلغ الصحافه 

**ادهم متاكد يا جدي ؟

**رحيم ايوه وكمان صاحب المطعم هو اللي جابو وحاسبو وهو اللي اداه  تفريغ الكاميرات


**ادهم ماشي يا جدي المطعم دا لازم يتقفل كلم

حبايبك بتوع الصحه يشوفو شغلهم 

**رحيم من غير ماتقولي انا اتصرفت 

انت فين دلوقتي ؟

**ادهم علي البحر مع اكرم 

**رحيم ماشي سلام 

**اكرم في ايه؟

**ادهم عم جورج هو اللي جاب المحامي وهو اللي ادا فيديوهات الكاميرا للقسم والمحامي بلغ الصحافه عشان يضغطو علينا نتنازل 

تفتكر عم جورج بيعمل دا الله في الله ؟؟

**اكرم قصدك ايه ؟

**ادهم باينه وضوح الشمس إن بينهم حاجه دا كان خايف عليها 

**اكرم استغفر الله العظيم انت خلاص هبت منك علي الاخر 

**ادهم في بينا رهن إن حاجبها الشقه وهي اللي حاتيجي برجليها


في المستشفى


**مليكه طمني يا دكتور على حاله امي ممكن تطلع انهارده ؟

**الدكتور ماخبيش عليكي يا مليكه حالتها حرجه جدا لازم عمليه في اقرب وقت 

**مليكه يعني ماينفعش تاخد علاج او اي حاجه 

**الدكتور الحاله اللي وصلت ليها امبارح خطر لولا ستر ربنا كانت تدخل في جلطه 

**مليكه بس يا دكتور انت شايف الحال والعمليه مكلفه اعمل ايه ؟

**الدكتور عارف يا مليكه قدمي الملف الطبي بتاعها في المستشفى علي الله تلاقي محسن خير يعمل ليها العلمية او تستني دورها في العمليات اللي بتتعمل بي المجان

بس كل اقولو إن حالتها متاخره  

**مليكه طيب ممكن تكتب ليها علي خروج هي مش طايقه القعده هنا

**الدكتور لا لازم تفضل تحت الملاحظه احنا بنديها العلاج ومحاليل اول ما حالتها تستقر ساعتها ممكن تطلع 

مشي الدكتور وهي الدنيا بتلف بيها حاتجيب مصاريف العمليه منين

في نفس التوقيت 

ادهم كان في جناحو في القصر بيتصل بي الحراس بتوعو 

**ادهم ايوه يا حوده عرفت عنوانها؟

**حوده ايوه يا باشا بس من امبارح مضهروش 

**ادهم جمعلي اكبر عدد من المعلومات عليها من غير ماحد يحس

خليك وراها فاهم 

**حوده عينيا ليك يا باشا 

ادهم فضل يدخن وبفكر ازاي يرجع كرامتو اللي اتهانت قدام الناس 

ازاي يجيب رجلين مليكه لشقه ازاي ينتقم منها وينتقم من كل ست واطيه وخاينه

هو بفكر 

لاقا تليفونو برن برقم غريب 

**ادهم الو 

**شروق ايوه يا سعاده البيه انا شروق 

**ادهم شروق مين؟

**شروق انا اللي ساعدتك وحطيت الساعه في شنطه مليكه

**ادهم ايوه عايزه ايه ؟؟مش اخدت فلوس 

**شروق ايوه يا بيه بس حضرتك بتوع الصحه قفلو المحل واتقطع عيشي وانا عايزه شغل لو تقدر تساعدني 

**ادهم وهو بيضحك من سرعه جدو في حل المشاكل 

**ادهم هو انت تعرفي مليكه ؟

**شروق ايوه انا اللي شغلتها بعد ماطردوها من الكباريه

**ادهم بصدمه كباريه ؟؟

**شروق اه يا باشا دي كانت استغفر الله بتنزل لي الزبائن بس ايه هي لتختار بس الرجاله الكباره واللي معاهم فلوس ياما الشباب اللي زي حضرتك ما بتهتمش بيهم قال ايه بفرهطوها وضحت ضحكه قدره 

**ادهم ماشي حابقا اكلمك اشوفلك شغل 

سلام


بعت نفسي بقلم نسرين بلعجيلي 

Nisrine Bellaajili 


البارت 9


ادهم بعد المكالمه اصر انو ينتقم منها 

وفضل يفكر ازاي ؟

اما عند مليكه رجعت اوضتها علي السطوح  هي و اخواتها كانت تعبانه عملت دوش بميه ساقعه وغيرت هدومها 

وابتدت تفكر حاتعمل ايه ؟ 

امها مرميه في المستشفى ومحتاجة فلوس وبعد اللي سمعتو  عن عمها وخالها عرفت ان مافيهمش رجا يساعدو بي اي حاجه 

كانت علي السطح ونسمات الهوا بارده بطير شعرها طويل وهي في ملكوت ثاني لحد  ما سمعت صوت اخوها 

**عبد الرحمن يا مليكه 

**مليكه ايوه يا عبدو في ايه ؟؟

**عبد الرحمن اختك بتعيط جيعانه مافيش اكل  

**مليكه يارب اعمل ايه ؟ 

بص انزل لخالتك ام اشرف قولها لو في اكل عندها تديك 

**عبد الرحمن ايه يا مليكه حانشحت من الناس اكل ؟!؟! 

**مليكه اعمل ايه  مش معايا فلوس لو نزلت عند البقال مش حايديني حاجه 

عشان خاطر اختك صغيره 

الوقت دا ادهم كان واقف عند السلم و بيسمع 

والحارس بتاعو كان مصدوم 

**الحارس لا حول ولا قوه الا بالله 

**ادهم انزل جيب ليهم اكل من اي مطعم 

**الحارس حاضر يا ادهم باشا

عبد الرحمن وهو حاينزل شاف ادهم بي طلتو  البهيه بي بدله رسمي وريحه البرفان بتاعو اللي بدوخ اي حد  

**عبد الرحمن مين حضرتك؟

**ادهم مليكه موجوده ؟؟

مليكه شمت البرفان وراحت عندهم 

واتصدمت وخافت لما شافتو 

كانت لابسه عبايه بيتي لونها ابيض راسمه جسمها وحاطه شال علي كثافها وسايبه شعرها علي كثافها 

كانت رقيقه وناعمه و بسيطه مختلفه عن البنات اللي ادهم متعود يشوفهم 

**مليكه في حاجه حضرتك؟؟ 

**ادهم ممكن نتكلم ؟

**عبد الرحمن هو انت اللي سجنت اختي عايز مننا ايه ؟؟

**مليكه روح انت يا عبد الرحمن اعمل اللي قولتلك عليه 

بص ليه كانو مش عايز يمشي بس في الاخر نزل 


نسرين بلعجيلي 

**مليكه اتفضل حضرتك 

ادهم فضل يبص علي السطوح وكان قرفان اوي

**مليكه معلش المكان مش قد مقامك

**ادهم مش مشكله 

**مليكه ممكن اعرف سبب الزياره في حاجه اتسرقت منك جاي تتهمني فيها؟!

**ادهم جاي اعرض عليكي عرض 

**مليكه اللي هو !؟!

**ادهم عرفت ان امك تعبانه ومحتاجة عمليه جراحيه والمستشفي اللي فيها مش قد كده مكالمه

مني حالا حاتتنقل لي اكبر مستشفى خاص في الاسكندريه وعلي بكره تعمل العمليه

مليكه فضلت مبلمه فيه فرحت بس في نفس الوقت 

قلبها اتقبض 

**مليكه والمقابل؟؟

**ادهم ضحك برافو عليكي انك عارفه ان كل حاجه ليها مقابل

**مليكه اه طبعا  

**ادهم المقابل انك تسلمي ليا نفسك ليله وحده في شقتي من غير ما اشرح 

**مليكه ايه؟!؟! 

**مليكه مالك مصدومه بدل شغلك مع الزباين في الكابريهات اهو شغل خاص في شقه فخمه 

**مليكه يا جدع انت هو انت تعبان ولا مجنون ولا ايه حكايتك ؟؟

**ادهم بلاش تغلطي عشان ماتندميش 

**مليكه انا مش فاهمه انت طلعت ليا من اي داهيه عايز مني ايه؟؟

**ادهم عايز منك ايه دي بتاعتي مالكيش فيه تعرفي قولتي ايه ؟؟

الوقت دا طلعت سها تعيط 

**يا مليكه انا جيعانه ماكلتش من امبارح 

مليكه حست بي احراج 

**مليكه خش جوا اخلص مع البيه واجي اعملك اكل 

**سها انت بتكذبي عليا احنا معندناش حاجه

Nisrine Bellaajili 

**مليكه يلا حبيبتي خشي جوا دفئ نفسك عبد الرحمان حايجيب ليكي اكل 

طلع عبد الرحمن بي ايديه فاضيه وعمل براسو اشاره لا 

**سهي شوفتي ماجبش حاجه

جا الحارس ومعاه اكل كثير ريحتو كانت تشهي كباب وكفثه وروز وسلطات 

**سها وهي بتتنطط هيييي الاكل جا 

حطو علي طرابيزه صغيره وعلي طول راحت سها تفتح عشان تاكل 

**مليكه عيب يا سها مش بتاعنا 

**ادهم خليها تاكل

روح انت العربيه 

**الحارس اوامرك يا باشا   

**ادهم تعالي هنا خليهم ياكلو براحتهم 

وبعدو علي ناحيه تانيه 

**ادهم قولتي ايه؟

**مليكه والدموع بتلمع في عينيها ادهم ليه انت ليه شايفني وحده رخيصه كده ؟؟

**ادهم لا مش رخيصه دا انا حادفع مبلغ وقدرو 

وهي خدمه بي مقابل 

**مليكه معلش انا عمري ما حبيع نفسي ليك وانا مش عارفه ايه حكايه الكابريه اللي انت بتتكلم عليه لو سمحت كفايه اهانه لحد كده 

**ادهم هي فين الاهانه انت محتاجه فلوس وانا عايز اساعدك بمقابل 

**مليكه انا اسفه اللي انت بتطلبو مني مش حاقدر اوافق عليه 

**ادهم بعصبيه هو انت شايفه نفسك كده ليه دا انت مش لاقيه تاكلي وامك مرميه في مستشفى كحيان ورافعه مناخيرك لي السما ولا انت اخدت علي العواجيز متخافيش حاتتبسطي معايا ومش حافهرطك خالص حاكون حنين معاكي ما انت خبره بردو 

مليكه فتحت بؤها بصدمه من اللي بتسمعو منو 

**مليكه انت قليل الادب ازاي تكلمني بي الطريقه دي ؟؟

**ادهم طلع الكارت بتاعو حطو في ايديها مستني مكالمه منك 

ولو محصلش اللي في دماغي حاتشوفي ايام سوده علي قله ادبك معايا 

وراح وسابها

نزل ادهم متعصب جدا 

اللي في الحاره كلهم بي بصو للعربيه الابهه اللي واقفه لونها كحلي لامع اخر موديل 

والكل بيسأل طلع عند مين في العماره 

ثاني يوم بعد مليكه ماقضت ليله مايعلم بيها غير ربنا من الكوابيس والخوف من تهديد ادهم 

راحت المستشفي 

وعرفت إن امها دخلت غيبوبه 

ولازم تدفع فلوس تحت الحساب

دا اللي ماكنتش عامله حسابو مليكه خالص 

طلع فوق حساباتها


في شركه الشرقاوي 


ادهم كان رايح جاي في المكتب متعصب 

وهو مع نفسو مش فاهم ليه بيعمل كده معاها وليه هي بي الذات رغم انو هو مش شايفها حلوه 

ليه اصرارو انو يعاقبها بي الطريقه دي عمرو مافرض نفسو علي وحده كده 

اتصل بي شروق يتفق معاها 

اما مليكه مش عارفه تتصرف ازاي رجعت الحاره والدموع في عينيها 

قابلت عزه بنت جارتهم 

**عزه مالك يابت امك كويسه ؟؟

**مليكه امي دخلت غيبوبه ولازم ادفع فلوس ومش معايا 

وفضلت تعيط لحد ما حضنتها عزه خلاص يا بنتي قطعتي قلبي 

بصي انا بليل عندي حفله 

وحاخدك معايا وفلوسها حلوه

**مليكه انا مش بتاعت الحاجات دي

**عزه عيب عليكي هو انت شايفاني ايه قدامك يابت دي حفله ستات احنا حانروح نخدم عليهم 

عزه بتشتغل في ستاف الافراح والمناسبات

**مليكه حانعمل ايه بي الضبط ؟؟

**عزه احنا بنخدك عليهم شاي قهوه عصاير

ونغسل المواعين وبعد ما الحفله تخلص بنضف المكان قولتي ايه؟؟

**مليكه والحفله دي فيها قله ادب او حاجه لا سمح الله  ؟

**عزه بصي احنا ملناش دعوه بيهم 

بس بتاعت بليل دي بس ستات هاي كلاس بفكو عن نفسهم 

**مليكه طيب خليني انا بس في المطبخ 

**عزه ماشي بس يلا معايا عشان نقول لصاحبت الشغل وتديكي هدوم 

راحو مكتب الحفلات 

والست ادت فستان لي مليكه و 2000 جنيه بعد ما سمعتها محاضره عن الامانه والشرف وكتم الاسرار مهما شافت في الحفله 

مليكه فرحت بي الفلوس راحت تجري المستشفي حطت الفلوس تحت الحساب 

علي بليل 

مليكه راحت مع عزه 

وصلو شقه اللي صاحبت المكتب فتحت ليهم الباب 

**مليكه مش قولتي إن الحفله في فيلا ؟؟

**عزه والله مش فاهمه بس شكل انهم غيرو رأيهم تعالي نجهز الشغل وبعدين نلبس 

دخلو المطبخ جهزو الكبايات والحلويات والمشروبات 

**عزه بصي يا حبيبتي الازايز دي ماتقربيش منها دي كحول ولا مأخده

**مليكه استغفر الله العظيم

**عزه زي ما قولتلك مالناش دعوه يلا نروح الحمام نغير طلعت شافت اللي شغالين بنظمو الطرابيزات وشقه باين عليها كبيره ومتكلفه والفرش مودرن

**عزه كفايه بحلقه يلا خلصينا 

**مليكه هو انا وانت اللي حانفضل هنا مع الرجاله دي؟

**عزه لا هما حايخلصو شغلهم ويروحو وحايجيبو بنتين وحده تشتغل في البار بتاع الكحول والثانيه قهوه في نوع الحفلات دي مابكونش جنس راجل 

لبسو الفساتين اللي كانت عباره عن فستان اسود كات  لحد الركبه مع كعب عالي عليه مريله في لون الابيض


البارت 10


علي الصدر كان ضيق شويه ومبين مفاتنها 

**مليكه الفستان دا اوفر وبصراحه انا اول مره اللبس حاجه كده 

**عزه معلش دا لزوم الشغل قولتك الهوانم هاي كلاس يلا بسرعه خلصي  

**مليكه طيب خليني بس انا في المطبخ ابوس ايدك مش عايزه اطلع 

**عزه ما خلاص فهمنا 

بعد ساعه 


مليكه كانت مشغوله في المطبخ بتغسل المواعين وسامعه ضحك وموسيقي عاليه 

دخلت عليها عزه اللي وشها كان اصفر 

**مليكه مالك في حاجه ؟

**عزه لا بس الشغل كثير 

والبنات مش ملاحقين 

لازم تطلعي تساعديني 

**مليكه لا يا عزه انا قولتلك من الاول عايزه افضل في المطبخ

**عزه معلش تعالي علي نفسك 

وهي بتتكلم دخلت صاحبه التنضيم الحفلات اللي اتكلمت معاها مليكه الصبح 

وشخطت فيها جامد انها تطلع وحتديها 2000 جنيه تانيه 

فكرت في ضروفها وقررت تطلع هي محتاجه كل مليم عشان امها 

بس مليكه ماكنتش مرتاحه خاصه لما شافت عزه متنحه واقفه 

اخدت الصينيه وطلعت واتفأجئت إن الحفله مختلطه وفي رجاله 

وشكلها حفله من إياهم 

لبس البنات وازايز الكحول ماليه كل مكان 

الست امرت مليكه تخش صالون تاني تقدم فيه العصير اللي كانت شايلاه 

اول ما دخلت شافت ادهم واخد راحتو وقاعد كا انو مستنيها 

كان لابس بنطلون جينز ازرق مع قميص ابيض فاتح زرايرو 

وجنبو اكرم اللي كان مصدوم جدا جدا

اخر حاجه كان يتوقعها يشوف مليكه

**ادهم ايه رأيك؟

**اكرم مش مصدق 

**ادهم قولتلك كلهم زباله 

اما مليكه حاسه نفسها اتلعب عليها و دماغها بتجيب الف سيناريو 

الكل طلع فضلت بس مليكه  وادهم واكرم 

**ادهم مالك واقفه كده كملي اللي كنتي جايه عشانو 

**مليكه بعد ما استوعبت الموقف 

قدمت ليهم العصير 

اتفضل 

بس ادهم ضرب الصينيه برجليه 

تحت نضرات اكرم اللي كان بي بص مليكه بي اشمئزاز

*بعت نفسي* 

**مليكه ايه اللي عملتو دا ؟

**ادهم قولتلك شيلي القناع اللي لابساه بلاش تعملي فيها الشريفه العفيفه  عليا 

**مليكه لو سمحت ماتغلطش فيا انا هنا شغل 

**ادهم احلا شغل والله 

**اكرم هو دا شغلك يا مليكه ؟؟

**مليكه دي اول مره اجي هنا 

**ادهم كفايه كذب بقا انت عارفه داخلا عندنا هنا ليه ؟؟

**مليكه اه عشان اقدم العصير واساعد زميلتي 

هنا ادهم ابتدا يضحك بصوت عالي

**ادهم انت داخلا هنا تشوفي مزاجنا انا دافع فيكي فلوس 

**مليكه اخرس انت بتقول ايه ؟

**اكرم هي دي الحقيقه ايه مش عارفه ان دي شقه دعاره ولا  لا 

اتصدمت جدا لما ادهم قالي انك هنا وانا اللي فاكر انك قطه مغمضه اتريكي ميه من تحت تبنه

**مليكه انتو بتقولو ايه؟ عايزين تتهموني بي الباطل 

انا من الصبح في المطبخ لولا صاحبت الشغل جات طلبت مني اطلع اساعد البنات وماكنتش اعرف ان الحفله مختلطه عشان قالولي من الاول انها بس ستات 

**ادهم مصدقه الكلام دا اللي بتقوليه؟؟

**مليكه اه طبعا حتي البنت اللي جات معايا هي بره ممكن تسألوها 

وطلعت لقت الناس مشيت راحت علي المطبخ ملاقتش حد خالص

بقلم روايات نسرين بلعجيلي Nisrine  Bellaajili 

راحت علي شنطتها واخدت تليفونها وبتتصل بي عزه لاقت تليفونها مقفول 

الوقت دا جا ادهم عندها المطبخ

**ادهم ايه مش حاتشوفي شغلك ؟

مليكه فضلت تبص ليه وهي شايفه نضراتو ليها اللي دبت الخوف في قلبها وعرفت إن دا هلاكها 

فضلت تدور لحد ما لاقت شنطه بلاستيك كانت حاطه فيها عبايتها السوده اللي جات بيها لبستها فوق الفستان وشالت شنطتها 

كل دا تحت عنين ادهم وهو شايف خوفها و ارتباكها 

**ادهم علي فين ؟؟

**مليكه مروحه 

**ادهم هو انت خلصت شغلك عشان تروحي ؟

**مليكه في حاجه غلط انت عامل ليا كمين هنا عشان مارضيتش اكون معاك وضحكت عليا  عشان انا محتاجه شغل وفلوس جيت من غير ما افكر 

**ادهم واعمل كده ليه انا اللي جاني اتصال وقالولي انك مدوراها في شقق الداعاره والكباريهات ومصدقتش وجيت انا واكرم و سألت الست عليكي قالت انك موجوده ومش اول مره 

**مليكه لا والله اقسم بالله اول مره اشوفها واول مره اجي هنا واشتغل شغلانه دي في حاجه غلط ازاي الكل يمشي

**ادهم ما انا دفعت فيكي كثير بصراحه عايز اخد راحتي معاكي يلاه قدامي وجرها من ذراعها اخدها علي اوضه النوم 

**مليكه ابوس ايدك ابعد عني 

**ادهم وهو بي بص عليها شال القميص اللي لابسو 

هنا مليكه ابتدا تصرخ 

وقامت عشان تطلع 

مسكها من شعرها 

**ادهم انت مش حاتطلعي من هنا لحد ما اخد اللي انا عايزو ما انا قولتلك اساعدك بمقابل بس انت رفضتي استحملي دلوقتي 

اما هي كانت منهاره عياط وفضلت تترجا فيه وباست ايدو 

**مليكه ابعد عندي وحياه اغلي حاجه عندك انا والله مضلومه انا مش كده ارحمني 

كانت بتعيط بي هستريه وخوف 

فضل واقف مصدوم مش عارف يعمل ايه ؟ 

مش قادر يصدق كلام شروق اللي اتصلت بيه تبلغو انها حاتكون في الشقه دي ولا يصدقها انها بتعيط لو هي فعلا شمال ليه خايفه وبتعيط 

**ادهم بصوت عالي اطلعي بره 

مليكه اول ما سمعت الجمله فتحت الباب ونزلت تجري علي السلم

كان اكرم واقف عند باب العربية

**اكرم انت كويسه ؟؟

مليكه اول ماحست نفسها في الشارع اغمي عليها 

نزل ادهم وشافها  واقعه في الارض 

**اكرم انت عملت فيها ايه؟؟

**ادهم هو انا لحقت فوقها تعالا ندخلها العربيه قبل ما حد يشوفنا 

شالها ادهم ودخلها العربيه 

**اكرم اروح فين ؟

**ادهم تعالا نروح المستشفي يفوقوها 

**اكرم ايه اللي حصل

**ادهم ماحصلش حاجه انا مابقتش فاهم حاجه

**اكرم ولا انا بصراحه 

Nisrine Bellaajili 

وصلو المستشفى

ودخلوها 

والدكتور قال إنها فاقده الوعي بسبب قله الاكل ضغطها واطي واداها مهدئ وحتنام لحد الصبح 

اما عند عبد الرحمان كان خايف اوي علي اختو اللي اتاخرت 

وراح عند عزه يسال عليها 

وقالت إنها لسه مخلصتش شغل 

ثاني يوم صحيت 

لاقيت نفسها في مستشفى ومعلقين ليها محلول 

وابتدات تفتكر اللي حصل امبارح وازاي ادهم كان حايعتدي عليها 

جا الدكتور وقالها لازم تاخد علاج ولازم تاخد بالها من نفسها 

دخل اكرم عندها بعد ما الدكتور طمنو وكتب ليها علي خروج

**اكرم صباح الخير

**مليكه ماقدرتش تبص ليه عشان عارفه نضرتو ليها ازاي 

صباح الخير

**اكرم الدكتور قال انك ممكن تطلعي دلوقتي انا دفعت مصاريف المستشفي 

**مليكه كثر خيرك

لو سمحت ممكن اعرف مين اللي قالكم اني كنت امبارح في المكان دا ؟؟

**اكرم في حد اتصل بي ادهم وقالو مكنتش مصدق اللي بسمعو بس يا خساره يا مليكه 

**مليكه والله حضرتك في سوء تفاهم في حد عمل فيا كده 

**اكرم مش عايز اسمع حاجه منك دي حياتك الخاصه ماليش دعوه بيها بس ابعدي عن ادهم عشان انت مش قدو او سايريه عشان يطلعك من دماغو 

**مليكه انتو ليه عايزين تطلعوني شمال بي العافيه 

**اكرم رمي ليها فلوس خودي عشان تعرفي ترجعي بيتكم مع السلامه

  وطلع 

وصلت اميره الحاره اول حاجه عملتها راحت عند عزه 

**مليكه ليه عملت فيا كده ؟

**عزه عملت ايه؟؟

**مليكه كذبت عليا واخدتيني بيت دعاره وتتفقي عليا وتمشي وتسيبيني حسبي الله ونعم الوكيل فيكي 

**عزه حيلك حيلك انا مالي بيكي انا روحت شغل  زي زيك لحد ماجات المدام وقالتلي لازم نمشي في شغل تاني ودي مش شقه دعاره دي كانت حفله 

**مليكه حسبي الله ونعم الوكيل

وراحت وسابتها 

رجعت عند اخوها بعد ما اشترت ليهم فول وطعميه عشان يفطرو

وبعد كده راحت المستشفي عند امها 

وقابلت الدكتور 

**الدكتور يا مليكه لازم تتصرفي حالت امك بقت سيئه جدا لازم تعمل العمليه في اسرع وقت 

**مليكه بي دموع حاضر يا دكتور حاتصرف


تكملة الرواية من هنا


بداية الرواية من هنا


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺



تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close