رواية صديق زوجي الفصل الأخير بقلم الكاتب الكبير عادل الصعيدي


رواية صديق زوجي الفصل الأخير  بقلم الكاتب الكبير عادل الصعيدي 

رواية صديق زوجي الفصل الأخير  بقلم الكاتب الكبير عادل الصعيدي 

وبعد ما الباب خبط ولسه هبص ورايا اشوف من قفل الباب لقيت 

ايد دفعتني بقوه جوه اوضه كنت واقفه قدامها 

وقمت بسرعه من علي الارض 

وبصيت لقيت عادل لابس روب لونه موف وبيضحك 

قلبي اتقبض وعروقي اتجمدت وبسرعه تسلسل الخوف والرعب جوايا 

معقوله دي عادل ودي تفكيره الا كان مخطط ليه 

جمعت قوايا وبعدت عنه وقلت 

_ عادل انت عايز مني اي 

بصلي وقفل الباب 

وبقي يقرب مني وانا رجليا من الخوف مبقتش شيلاني 

وعمال يضحك بطريقه غريبه وبقول 

معقوله يا ساميه مش فاهمه كل الوقت دي انا عايز منك اي 

انا من يوم ما دخلت بيتك وانتي عجباني 

وجسمك دي لازم يكون ليا انا لوحدي ودي السبب الا خلاني ابقي صاحب خالد جوزك 


* فضلت مزهوله من الا بسمعه دي ومش عارفه اعمل اي وخايفه وميته من الخوف

وبسرعه فكرت اني اخده ع قد عقله وابين ليه اني انا كمان عايزاه 

وبدأت اتمالك نفسي واعصابي وادخل عليه بدور الحنيه 

_ عادل انا انا مش عايزاك تتعامل معايا بعنف ، انا كمان عايزاك وانتي اللي حببتني فيك من اهتمامك ليا وكمان دايما بتجبر بخاطري بالهدايا 

وجوزي عمره ما عمل كدا معايا 

انا ببادلك نفس المشاعر ولازم كل حاجه تحصل بينا بس بالحب والرضي .

_ ولما قلتله كدا حسيت انه بدأ أعصابه تهدي وقلبه ارتاح واطمن ان اللي عايزه هياخده مني 

بصلي وابتسم وقال 

_ انا مستعد اجبلك العالم كله تحت رجليكي بس ترضي عني 


جمدت قلبي اكتر وقربت منه بهدوء 

وحطيت ايدي علي كتفه بحنيه وقلت ليه 

_ انا موافقه يا حبيبي بس انا فيا حتت كسوف لازم تتحملها 


_ لا انا اتحمل اي حاجه منك يا قلبي 

بصتله بمكر وقلت 

_ طب دولابك دي فيه حاجات ستات يعني 

بصلي وضحك .

فيه كل حاجه تتمنيها تلاقي 

ابتسمت بغيظ وقالتله 

طب خلاص اطلع شويه هلبس حاجه وبعدها ادخل عشان بتكسف 

مكدبش خبر بسرعه صدق وطلع بره الاوضه 

قفلت الباب عليا وبسرعه لقيت حيله 

حطيت المخده الطويله بتاعت السرير وغطيتها بالبطانية 

وبهدء وقفت وراء الباب 

وقلتله تعالي يا حبيبي بصوت مايص وناعم 

وبسرعه فتحت الباب وعينه راحت ع السرير 

وانا واره بكل قوتي ذقيته 

علي السرير 

وطلعت وقفلت الباب عليه 

وجريت ع باب الشقه وطلعت بره

خدت تاكسي علي بيت بابا وقلت بعد اللي حصل دي انا مش ممكن اقعد مع خالد تاني 

وبعتله رساله باللي حصل 

ووصل بيت اهلي ومردتيش اقول اللي حصل وقلت زعله مع جوزي عشان اشوف خالد هيعمل اي 


وبعد ساعات قليله خالد جالي البيت وقعدنا لوحدنا 

وقالي انا لسه جاي من القسم بتاع الشرطه 

راح لعادل وكسر المطعم ومسك فيه وضربه 

وجالي يتأسف علي الحصل 

وعشان احافظ علي بيتي روحت معاه وتاني يوم 

جي من الشغل بدري 

وقالي خلاص انا قدم ورق نقل لفرح الشركه التاني ووافقوا عليه 

وبعدين يوم نقلنا في الفرع الجديد وسكنا بمكان هناك بعيد 

ووقتها حسيت إن خالد جوزي اتغير وكمان ذاد حبه في قلبي وقالي استحاله تاني اني اثق في حد غريب وادخله بيتي 

والحمد لله المكان الجديد هادي 

واستريحت فيه احسن من القديم 

وبكدا كانت حكايتي مع صديق زوجي .... 


                            انتهت 


بداية الرواية من هنا


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺




إرسال تعليق

أحدث أقدم

إعلان آخر الموضوع

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close