expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

رواية صبي أم ماذا الفصل الاول والثاني والثالث بقلم ميرا أبو الخير حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 رواية صبي أم ماذا الفصل الاول والثاني والثالث بقلم ميرا أبو الخير حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

رواية صبي أم ماذا الفصل الاول والثاني والثالث بقلم ميرا أبو الخير حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

هو فين العريس دا. 

_ اهو يابنتي يلي قاعد قدامك. 

بتبص عليه باستغراب:  دا ازاي جدعان متهزروش فين العريس. 

.. اهدي يا روان هفهمك. 

: تفهمني ايه اطلع برا جايبين عيل وتقولوا دا العريس. 

.. انا مش عيل انا راجل بحبك وهتجوزك. 

روان بغضب: ياخي حبك برص يالا غور اشرب الرضعة بتاعتك امشي لقوم لك. 

.. انا عاوزك ف الحلال. 

روان بسخرية:  لا دا انت عاوز الدندوو انتي حبي حفاضة جود كير😂. 

_روان عيب كدا. 

روان بغضب:  انا داخلة اوضتي واخرج القي العيل دا مشي من هنا عشان معملش حاجه تندموا عليها تمم تمم. 

دخلت بغضب وهو بعصبية:  هي عمالة تقول عني عيل عيل ما تلمي بنتك. 

_ انا اسفة لك يا معتز وهخليه تعتذر لك حالا. 

معتز ببرود:  بلا تعتذر بلا غيرو قولي لبنتك اني جاي بعد يومين وهتجوزها غصب عنها. 

خرج ببرود... 

بقلم ميرا ابوالخير 

عند روان. 

روان بضحك:  شوفتي الهناء يلي انا فيه طالب عندي جاي يتجوزني ههه. 

صاحبتها بضحك:  هههه مش قادره يتجوزك ازاي هو عبيط. 

روان بضحك:  اه والله الواد معتز الدين دا. 

صاحبتها بذهول:  بن راجل الاعمال الدين المحمدي. 

روان ببرود: اه هو الواد عنده 20 وانا 23 وجاي فاتح صدره عاوز اتجوزك ههه. 

صاحبتها:  معه حق الواد حلو يابت فكري فيها. 

روان بسخرية:  اتجوز مين دا انتي اتهبلتي غوري يا ندين لعو"رك. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

عند معتز. 

معتز بغضب:  بقا انا تقولي حبي حفاضة جود كير بنت الهبلة. 

امه بضحك:  معها حق رايح تتقدم لواحدة اكبر منك ب 3 سنين. 

معتز بغيظ:  ما كتير متجوزين كدا هي يلي مافورة بصراحه. 

امه بهدؤء:  اه كتير بس دي روان والبت دي قفل اوي. 

معتز بهدؤء:  انا مش غلطت انا بحبها. 

امه:  محدش قال انك غلطت بس هي تفكيرها كدا. 

معتز بهدؤء:  انا هتصرف. 

تاني يوم. 

روان بتفتح عينيها بصدمة:  يالهوي انا فين. 

معتز ببرود:  ف بيتي او بيتك. 

روان بصدمة:  يخربيتك انت عملت كدا ازاي. 

معتز ببرود:  عادي وبعدين انتي ناسية انا ابن مين. 

روان:  اه يعني خطفتني ازاي. 

معتز بهدؤء:  وانتي نايمة وبتشخري شكلك كان مقرف بس ع قلبي زي العسل. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

روان بقرف:  قوم يالا روحني ياض. 

معتز ببرود:  لا مانا اتجوزتك. 

روان بصدمة:  انت يابن امبارح تتجوزني انا يالا دا انت لسه مفطوم امبارح انت حب حفاضة جود كير. 

معتز بغضب بص لها و عينه احمرت... 

روان بتبلع ريقها:  شكلك كدا مبتحبهاش خالص يامي اي دا. 

معتز بغضب مسكها ووووو.... 

2.

معتز بغضب:  ما تحترمي نفسك انا جوزك. 

روان ببرود: جوزي مين انت مفطوم امبارح يلا طلقني بالهدؤء عشان مزعلكش. 

معتز بغضب مسكها من شعرها:  انا ساكت لك عشان مش عاوز ازعلك مني لكن هتزيدي هتشوفي وشي التاني. 

روان بخوف: اي هتحلق شنبك. 

معتز زقها بقرف: ابو خفة د"مك بليل اجهزي عشان اقدمك لبابا. 

روان بجدية:  معتز انا لحد دلوقتي بهزر لكن انت افورت اوي الجواز دا باطل وانا مش عاوزاك. 

معتز بجمود:  حلو بم انك مش مقتنعه اتجوزك تاني بليل. 

روان بسخرية:  مش عاوزاك اغنيهالك يابني انا لو اتجوزت كان زمان ابني بيقولك يا عمو. 

معتز بص لها ببرود: الماذؤن هكلمه ونتجوز ولمي لسانك و لو مسمعتيش للكلام امك تحت ايدي ها. 

سابها ومشي وهي بصت له بغضب:  مااشي يا معتز انا هوريك. 

بقلم ميرا ابوالخير.. 

بعد شويه... 

(بارك لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خيرا).. 

معتز بفرحه: الف مبروك يا حبيبتي. 

روان ببرود:  طب اتكل انت يا شيخنا عشان احضر الرضعه. 

الماذؤن باستغراب: رضعه مين انتي مخلفة. 

روان بسخرية:  اه البيبي يلي جنبك دا مانا متجوزاه عشان منها اربيه و اعلمه. 

معتز وشه احمر وزعق:  اطلع برررررا مش خلاص خلصت. 

روان اتسحبت وجريت علي الاوضة. 

معتز بغضب: افتحي يارووووااااان تربي مين يا سحلية انتييي. 

روان ببرود: اربيك الا قولي يا زيزو انت بتغسل سنانك ولا هتقرفني معاك. 

معتز بغضب: يا بنت الجز*مة انا عندي 20 سنة يلي تنشلي مش ابن اختك افتحي لكـ. ـسر الباب ع نفو"خك. 

روان بثقة:  هتقدر ولا هتتعور وتعيط لي بقا واغنيك انت حب حفاضة جود كير ههههههه. 

في ثواني الباب اتكـ. ـسر وهي اتسرعت: نهار اسود. 

معتز وعيونه حمرا:  تعالي لي بقا. 

روان بخوف:  اس... 

جابها من شعرها بغضب: سكت لك كتير وبقول دلوقتي تتلم. 

روان هتتكلم ضر"بها بالكف وقعها ع السرير. 

روان بدموع وخوف:  انت بتمد ايدك عليا. 

معتز مسكها من شعرها:  اياك تفكري تهنيني تاني مش هرحمك انتي فاهمه. 

روان بدموع زقته:  بكر"هك. 

معتز بالم ف قلبه من منظرها والكلمة بص لها بهدؤء قرب وهي غمضت عنيها بخوف. 

اتصدمت لما باس خدها بحب. 

معتز بحنان:  متجبرنيش اعمل كدا تاني يا روان. 

سابها ومشي. 

روان بصدمة:  دا متخلف دا. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

بعد شويه. 

كانت قاعده بتكلم صاحبتها خرجت ع صوت ضحك مايع. 

اتصدمت من منظر البنت. 

البنت بدلع:  زومي كدا تتجوز غيري اخص عليك يا وحش. 

معتز بهدؤء:  كارما انا مش ناقص عاوزة ايه. 

روان بسخرية:  اكيد عاوزة مصاصة ماهي عيلت بقاا. 

كارما ببرود:  اهلا يا دكتور روان انتي مش فاكراني. 

روان ببرود:  لا فاكراكي ازاي مفتكرش رقاصة الجامعه عيبه ف حقي والله. 

كارما بغضب:  انا رقاصة يا زيزو. 

معتز كتم ضحكته: لا انا خارج اعمل مكالمة ضروري عن اذنكم. 

روان بسخرية:  تحبي اجيب لك شاي بلبن ولا مصاصات او ويندوز. 

كارما باستفزاز:  هاتي لي اتنين ويسكي. 

روان شمرت ايديها:  بس كدا عيوني. 

بعد شويه. 

روان بتطبل وكارما بترقص . 

روان:  وادلع يا جميل ع قعر الحلة وارقص يا جميل وانت في الحلة. 

كارما بترقص بدموع ووشها كله كد"مات و روان بتطبل. 

روان بزعيق:  بت هزي كويس عشان اتعلم يلا هز يا وز. 

معتز دخل واتصدم:  انتو بتعملوا ايه. 

روان بزغروطه: تعالى هز مع السحلية بتاعتك. 

معتز بذهول: يخربيتك. 

قاطعهم صوت تليفون روان. 

روان بفرحة:  جوزي بيرن اسكتوووا اسكتوووا. 

معتز بصدمة: جوز مين؟؟. 

روان بانشكاح: جوزي حب عمري مانا متجوزة اساسا. 

كارما بصدمة: اصلا. 

معتز..... 

#الثالث

معتز بصدمة:  جوزك ايه ومين انا لسه كاتب عليكي. 

روان ببرود:  اه جوازنا باطل سبق وقولت لك انك عيل بالنسبة ليا وانت مصمم شيل بقا. 

كارما بسخرية: يعني متجوزة اتنين يا دكتور عيب عليكي انتي كده هتتحبسي. 

روان بسخرية اكبر:  انا وانتي يا رقاصة ف زنزانه واحدة. 

معتز ببرود: هاتي تليفونك. 

روان بتوتر: ها لا ا... 

شده منها لاقي رقم ب اسم نوران ضحك:  خدي ردي ع جوزك. 

روان بغيظ: ابو شكلك. 

مشيت وهو ضحك. 

كارما بعدم فهم:  هو ف اي كدا هي مش هتتحبس. 

معتز ببرود:  بصي يا رقاصة ع راي روان انتي تخرجي من هنا ومشوفش خلقة امك تاني عشان بتعصب لما بشوفك تمم بررراااااا.

جريت كارما بخوف وهو ابتسم بضحك:  وقعتي قلبي يا روان اي اخرتها معاكي. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

عند روان. 

روان بغيظ:  بن ال*** كشف اللعبة. 

نوران بضحك:  والله عسل دا كان هينفخك. 

روان بتنهيدة:  مينفعش يا نور انا اكبر منه ب 3 سنين الناس هتقول ايه. 

معتز من ورها:  هتقول اني بحبك ثم اني الرسول صلى الله عليه وسلم اتجوز السيدة خديجة وهي اكبر منه بسنين روان انا بحبك ومستعد اعمل اي حاجه عشانك اديني فرصه. 

روان بتفكير:  طيب يا معتز ومالو نجرب. 

بعد مرور تسع شهور. 

روان بصراخ:  طلقني مش عاوزززاااااكككك منك للله قولت بلاش اتجوز عيللللل بتهزرووااا طلقنيييي. 

معتز بصدمة: عيل تاني. 

روان بزعيق:  اه يلا يا بتاع حفاضة جود كير اااه منك لله اشوفك فيك يوم يا بعيد طلقوني منه انا مش عاوزاه او هو يلي يولد انا اولد ليه. 

معتز بضحك:  معلش مش هتحسي ب حاجه. 

روان بدموع:  هو مينفعش اتفه اسهل. 

الدكتورة بضحك:  لا مينفعش. 

روان بغيظ:  طب مينفعش احمله ع فلاشه و تنزلوه من جوجل. 

الدكتوره:  مراتك ظريفه اوي. 

معتز بضحك:  خالصصص بصي عسل كدا. 

روان بتعضه:  بتشقتها قدمييي اعااااا روحوني لامييي مش هخلف واربي اتنين واحد وابوه اعاااااا. 

معتز: خدوها بالله هتفضحني. 

اخدوها غصب وهي بتبرطم... 

بقلم ميرا ابوالخير. 

بعد شويه. 

روان بتهلوس و معتز شايل ابنه بحنان. 

روان بهلوسه:  جوزوني عيل وخلفت عيل انا اصلا عيلة يا صغيرة ع الهم يا لوزة. 

معتز بضحك:  واي تاني. 

روان بهلوسه: انت حب حفاضة جود كير. 

معتز بضحك: اه بحبها 😂. 

تمت.

بقلم_ميرا_ابوالخير.. 

صبي_ام_ماذا.. 

 

رايكم🤍🤍🤍✨✨✨😂

يتبع




تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close