رواية نور أمل بقلم ميرا أبو الخير حصريه وجديده وكامله جميع الفصول على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
_نازل ضر"ب ف مراته و بالحزام: انا هربيكي عشان البيت يلي جايبك منههه معرفوش يربوكي يا ز"بالة.
منال بدموع: مش هتتكرر والله مش هتتكرر ابوس ايدك سبني.
_ اسيبك لما تقولي ان الله حققق يا *****.
بعد شوي بيمشي وهي بتكون فاقدة الواعي بيمشي بلا مبالاة..
بعدها ب كام ساعة بتفوق بتعب و بتحاول تقوم تداخل الحمام تغسل وشها و ج"سمها من كتر الضر"ب..
بعد شويه..
منال بدموع: انا تعبت ولو روحت بيت ابويا اخواتي هيطردوني اعمل ايه يارب.
بتسمع صوته جاي وسكران: انتي يا زفته.
بتروح له بسرعه: ن نعم.
_فين الاكل انا جعان.
بقلم ميرا ابوالخير
منال بخوف: م معملتش مقدرتش ومفيش ف فلوس اجيب حاجه.
بيمسكها من شعرها: يعني اييي يا رووح امكككك مقدرتيش فين المائه جنية يلي سبتهالك من شهر.
منال بدموع: خ خلصت م مفيش بيت بيمشي بالفلوس دي.
_ لا فيييييي غوري من وشيييي.
زقها جريت ع الاوضة بخوف..
ترن ترن..
منال بدموع: الو.
شهد صاحبتها: بتعيطي بردو.
منال بحزن: اعمل ايه طيب.
شهد:********* فاهمة كفاية كده.
منال مسحت دموعها: عندك حق انا لازم اخلص.
مر يومين بيرجع البيت مش بيلاقيها بينزل يدور بغضب...
بقلم ميرا ابوالخير..
منال بخوف: يعني كده خلاص هقدر اتحرر منه.
شهد بابتسامة: ايوا كده انتي رفعتي القضية و حقك هيرجع.
ابتسمت منال بخوف لاقت يلي وقف قدمها: م معتز.
ال2.
منال بخوف: م معتز.
معتز بغضب: بترفعي عليا قضية يا منال دا انتي ليلة اهلك سودة.
منال بخوف والناس ف الكافية بتتلم: عشان
بكـ ـرهك يا معتز انت مش ررر"اجل.
معتز راح عليها وبقا يضر"بها بالاقلام ع وشها و واحد اتدخل: عيب كده مفيش راجل يمد ايده ع واحدة ست.
معتز بوقاحه: وانت مال امك.
الشاب بغضب: امي دي يلي ربتني عن اهلك.
مسكوا الاتنين ف بعض ومنال بتعيط بحر"قة بيجي البوليس..
ف القسم وقفين كلهم برا و معتز بغضب: بتداخليني اقسام اما علمتك الادب يا ****.
منال خايفه و ماسكه ف شهد بخوف.
العسكري بيداخلهم عند الظابط و بيقصوا ما حدث.
بقلم ميرا ابوالخير
الظابط: انت ازاي تمد ايدك عليها.
معتز: مراتي يا بيه وانا حر.
الظابط ببرود: لا يا روح اهلك مراتك اه تمد ايدك عليها تداخل السجن.
معتز بتوتر اخفاه: هي بتحب كده.
منال هزت راسها ب لا.
معتز بتخويف: مش كده يا روحي.
منال بقوة: لا مش كده وكفاية بقا يا حضرة الظابط خاليه يطلقني ابوس ايدك.
معتز بغضب: منااالللل.
الظابط لكمه: احترم نفسك وارمي عليها يمين الطلاق.
معتز: لااا مش هطلقها.
الظابط بتهديد: يبقا هحط ف الحجز لحد اما يبان لك صاحب.
بقلم ميرا ابوالخير
بلع ريقه بخوف: انتي طالق يا منال.
منال فرحت ولسه هتكمل فرحتها: بس طالق مني ياترا طالق من شقة الضعا"رة بقا ومعايا الدليل عليها انا غلطان اني كنت بستر عليكي..
ال3.
بلع ريقه بخوف: انتي طالق يا منال.
منال فرحت ولسه هتكمل فرحتها: بس طالق مني ياترا طالق من شقة الضعا"رة بقا ومعايا الدليل عليها انا غلطان اني كنت بستر عليكي.
الظابط بصدمة: انت بتقول ايه يا حيو"ان انت.
معتز بتوتر: ب بقول الحقيقه يا باشا انا كذا مرة القي رجا"لة داخله خارجه اشي بتاع الانابيب وبتاع الغاز وطخخخخخخ..
كف بينزل ع وشه: منال.
منال بغضب: احترم نفسك يا حق'ير انا سكتلك كتير عشان مليش ضهر لكن انت دلوقتي زيك زي 🐕 فاهمم اياك تحاول تجيب سيرة سمعتي تاني فاهم.
معتز لسه هيضر"بها بوكس وقعه ع الارض: ارميه ف الحجز.
العسكري: اؤمرك يا باشا.
منال تفت ف وش معتز يلي بص لها بغضب وتوعد....
بقلم ميرا ابوالخير..
بعد شوية.
شهد بهدؤء: هتروحي لاخواتك يا منال.
منال بحزن: لا هدور ع شقة سكن.
شهد بابتسامة: خلاص اقعدي معايا انا كده كده قاعده لوحدي وجوزي مسافر.
منال باحراج: هتقل عليكي لحد اما اشوف بس شقة سكن وهمشي.
شهد بضحك: البيت بيتك يا بنتي .
ابتسمت منال بهدؤء وارتياح....
ف بيت عائلة منال.
اخوها الكبير: وازاي تتطلق ومتجيش هنا.
مراته: وتيجي هنا ليه هو احنا ناقصين.
اخو منال: ماهو بيت ابوها براحتها يا شفيقة.
شفيقة ببرود: ابوها الله يرحمه اختك متجيش هنا مش كفاية اخوك الصغير.
اخو منال رافت: معاكي حق لو جت اطرديها.
شفيقة ابتسمت بخبث..
بقلم ميرا ابوالخير.
مر اسبوعين و معتز خرج وهو متوعد لمنال.
رجع بيته بغضب.
معتز: بتلوي دراعي واطلقها ف القسم بنت ال..
طلع فونه بغضب: تشوف لي هييي فيين وتعرف عنوان صاحبتهاااا.
قفل بغضب: اما شو"هت امك يا منال.
عند منال.
كانوا قاعدين بيضحكوا ف اثناء مجئ شخصا ما.
شهد حضنته: حمدلله ع سلامتك يا حبيبي.
ابتسم بهدؤء: الله يسلمك يا قلبي اي دا منال هنا.
منال باصة للارض وراحت الاوضة وهو ابتسم شهد قصت له كل حاجه.
بعد شوية.
خرجت منال وراحت المطبخ لاقت يلي ف وشها: وحشتيني يا منال.
منال بهدؤء: سيف بعد اذنك انت جوز صحبتي.
سيف بابتسامة: ودا ميمنعش اني بحبك و انك حبيبتي.
: ايييييي.
ال4..
منال بهدؤء: سيف بعد اذنك انت جوز صحبتي.
سيف بابتسامة: ودا ميمنعش اني بحبك و انك حبيبتي.
منال بصدمة زقته: ايييييي.
سيف بضحك ماكر: بحبك يا منال تتجوزيني.
منال بغضب: لو ما احترمتش نفسك هنادي ع شهد.
صوت ضحك شهد من خلفها: شهد هنا اصلا.
سيف انفجر ف الضحك: لا صحبتك اصيلة مش زي بنات تانية كده.
شهد حضنتها: عارفة دي اعز صاحبة عندي واديك.
منال وقفه مش فاهمه حاجه.
شهد بابتسامة: دا كان مقلب من سيف يا لولة حب يهزر معاكي ويضايقك و يشوف رد فعلك واذا صاحبة جدعة ولا لا وانا والله م رضيت بس هو اصر.
منال دمعه نزلت منها: يعني مش واثقه فيا انا كده كده ماشية الصبح عن اذنكم.
سيف بهدؤء: منال كنت بهزر والهي.
منال مشيت بحزن وشهد نغزته ف دراعه: عاجبك كده اوعا بقا.
داخلت وراها تصالحها.
بقلم ميرا ابوالخير.
شهد بهدؤء: خلاص فكي بقا.
منال ساكته.
شهد باست دماغها: حقك عليا ياستي اهو.
سيف خبط ع الباب: احم جبت لك دي هدية اعتزار مننا.
منال لاقته جايب شوكولاته ليها ابتسمت: خلاص عفونا عنكم.
شهد بهدؤء: مفيش داعي بقا تمشي.
منال بهدؤء: لا ف انا لاقيت شقة خلاص و الحمدلله هقدم ع وظيفة واشتغل دا هيريحني وارجوكي متغضيش عليا.
شهد بلا حيلة: ماشي بس هزورك كل يوم هزهقك كده.
سيف بغمز لشهد: وانا مليش من الحب جانب.
شهد حدفته ب مخدة وهو جري.
ابتسمت منال عليهم وجوها زعلت اوي...
تاني يوم.
منال راحت شقتها وداخلت بابتسامة: اخيرا.
منال خدت نفسها بحرية لاقت حد بيخبط فتحت لاقت شخص غريب: افندم.
الراجل: جوزك باعت لك الهدية دي.
منال لاقته بيطلع ازازة من جيبه اتخضت لسه هتقفل الباب فتحها وو.....
الراجل: جوزك باعت لك الهدية دي.
منال لاقته بيطلع ازازة من جيبه اتخضت لسه هتقفل الباب فتحها ورمها ف وشها وجري.
منال اتخضت وبقت تصوت ع اخرها والجيران اتلمت.
منال فقدت واعيها واتنقلت ع المستشفى.
بعد شويه..
منال بتفوق بتكون شهد ومعها جوزها وقفين قلقانين عليها.
منال بخوف ودموع بتلمس وشها: و وشي معتز شو"هنيي.... انهارت من العياط.
شهد حضنتها: اهدي مفيش حاجه انتي كويسه اهدي.
منال بتلمس وشها: ا ازاي.
سيف بهدؤء: الراجل يلي جالك دا تبع معتز بس انا دفعت له اكتر.
منال بعدم فهم:دفعت ايه مش فاهمه.
سيف: لما مشيتي الراجل دا جاه عشان يهددك يشو''هك زي م جوزك طلب ولا تدفعي اكتر.
فلاااااااااشش بااااااككككك.
سيف ببرود: هدفعلك انا.
الراجل بطمع: موافق بس معتز مستني الفديو يلي هشو"هه فيه.
سيف بذكاء: انت هتعمل يلي قالك عليه بس هتغير من مياه نار لمياة عادية واياك تاذيها.
الراجل: يلي تؤمر بيه.
شهد بخوف: و هنعمل اي مع معتز.
سيف بص للراجل: البركة فيك بقا تعمل نفس يلي كنت هتعمله دا فيه هو وهدفعلك تلت اضعاف المبلغ.
الراجل: يلي تؤمر بيه يابيه.
بااااااااااااكككككككككك.
بقلم ميرا ابوالخير...
منال بصدمة: كل دا حصل يعني لولا طمع الراجل ف فلوس زيادة مني كان زماني متشو"هه.
شهد: الحمدلله ومحدش رضي يقولك عشان تباني عادية.
منال اتنهدت: ممكن تسبوني شويه لوحدي.
شهد لسيف: براحتك.
خرجوا سوا... وهي قعدت وقررت تبص لمستقبلها وتبني نفسها وتسافر برا....
بعد مرور ست سنوات كانت وقفه ف اكبر شركة من شركات لندن وجنبها ابنها الصغير...
معتز كان اتشو"هه واتقبض ع الراجل بفضل سيف وندم ع كل افعاله....
اخوات منال ولا كانهم موجودين اصلا.
سيف وشهد خلفوا تؤام و كانو بيزوروا منال ف كل اجازة وهي كمان.
تمت....
ادخلوا بسرعه من هنا 👇👇👇
وكمان اروع الروايات هنا 👇
تعليقات
إرسال تعليق