Header Ads Widget

رواية سواق الهانم الفصل الاول حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية سواق الهانم الفصل الاول حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية سواق الهانم الفصل الاول حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

الأسم  خالد العمر 25  عام

من  مصر 

  وتحديدا  من  مدينة الجيزة

أبي وأمي وأختي مريم كل حياتي

شاب عادي زي اي شاب مؤهلي دبلوب تجاره شهاده عاديه جدا

كانت امنيت آبي اكون طبيب

لكن انا ما كنت بحب الدراسة اصلا لكن ليلي  اختي ماشاء الله عليها بتحب التعليم جدا

وبتدرس في تانية طب ام انا بقالي سنتين واخد دبلوب تجارة وبدون عمل اسهر انا واصحابي للصباح وانام للمغرب كل يوم علي هذا الحال

كان أبي يعمل سائق

مع احدي الهوانم في حي الزمالك

كانت هانم غنية جدا وحاله ميسور 

وفي يوم مشؤم مش هنساه طول حياتي كنت نايم واستيقذت علي صويت أمي وأختي وصراخ وبكاء

فتحت باب غرفتي اشوف في ايه وجدت أمي منهاره من البكاء هي وأختي مالكم في ايه قالت أمي ابوك تعب في الشغل ونقلوه المستشفي ومات كان اسوء  خبر سمعته  في حياتي

بدون ما أشعر اغمي عليا ما دريت بنفسي الا في غرفتي وعلي سريري واصحابي بيفوقوني ويعزوني في موت أبي دخلت الحمام استحميت وغيرت ملابسي ونزلت علي المسجد عشان صلاة الجنازة وبعد صلاة الجنازة ودفن جثمان آبي رجعنا البيت واخدنا العزاء وبعد انتهاء كل شيئ دخلت غرفتي وقفلت علي نفسي وبدأت أفكر معقول ابوي مات دايما يقولو الولد سند ابوه لكن انا ابويا كان سندي كنت مدلع

سهر للصابح ونوم طول اليوم وملابس وفلوس وخروج مع أصحابي عمري ما حملت هم اي شيئ في حياتي لا انا ولا حتي أختي

لكن بعد موت ابوي ياتري ايه اللي حيحصل فينا جلست في غرفتي للصباح افكر وانا جالس علي سريري ومن شدة التعب والتفكير والإرهاق  نمت حوالي ثلاث سعات واستيقذت علي صوت أمي بتدق باب غرفتي فتحت لها الباب خير يا أمي في ايه قالت

عمك محمود اللي في الشغل

 مع ابوك عاوزك قولتلها حاضر

 كان عم محمود جالس في الصاله عزاني وقال يا خالد يا أبني ابوك صديق عمري الله يرحمه الهانم اللي ابوك كان شغال معها بعتالك الفلوس دي واي حاجه تحتاجه كلمني علي طول ما تنكسف ابوك عشرة عمري  ويامه وقف جمبي انا وأولادي قلتلو حاضر يا عم محمود انت زي ابوي واكيد لو احتجنا حاجه حقولك وتركنا عم محمود وذهب وانا أعطيت الفلوس ل أمي ودخلت غرفتي مش عارف اعمل ايه

الحزن والهم مسيطر عليا اوووي وكأني انا اللي موت مش أبي

ومرت الأيام حتي أنتهي الأربعين علي وفات أبي وانا جالس في غرفتي لا بخرج مع أصحابي

 ولا حتي برد علي اتصالهم ولا حتي خرجت من البيت بعد موت ابي وفي ليلة جالس في غرفتي دقت أمي الباب فحت لها وجلست بجواري علي السرير وقالت وبعدين يا أبني حتفضل حابس نفسك بقالك أربعين يوم من بعد موت ابوك وانت علي الحال ده والمسؤليه زادت واختك مريم في طب ومصاريفها كتير لازم تنزل تشوف شغل خلاص اللي كان بيصرف علينا اكلنا وشربنا وتعليم اختك مات وانت كبرت مبقتش صغير لازم تشتغل عشان حتي تصرف علي تعليم اختك والفلوس اللي تركها ابوك والفلوس اللي بعتتها الهانم مع عمك محمود قربت تخلص حنعيش منين قولتلها حاضر يا أمي من بكره هنزل ادور علي شغل وإنشاء الله خير وفعلا تاني يوم نزلت ادور علي شغل بس فين الشغل وكل ما انزل شغل يا اكمل اليوم يا مكملوش عشان طول عمري مدلع وعمري ما عرفت معني التعب والشقي ومر شهر علي هذا الحال وفي يوم جالس علي القهوة وجاء عم محمود صاحب ابوي سلم عليا وقال اخبارك يا خالد واخبار أمك ومريم قلتلو الحمد لله بخير قال مالك يا ولدي صوتك حزين ليه قلتلو والله يا عم محمود بقالي اكتر من شهر بدور علي شغل بس للأسف مش موفق قال هو ده سبب زعلك ما تزعل يا غالي يا إبن الغالي اليوم انا إجازة وبكره لم انزل الشغل هكلم الهانم تشوفلك شغلانه الهانم كانت بتعز ابوك عشان كان راجل آمين ومش هترفض لك طلب عشان خاطر المرحوم ابوك انت مش بتعرف تسوق قلتلو ايوه ابوي كان معلمني السواقه قال تمام بكره يحلها ربنا ومد يدو وطلع فلوس وقال خد الفلوس دي خليها معاك قلتلو الحمد لله مستوره قال يا ولدي ابوك الله يرحمه خيرو عليا وعلي أولادي ما تنسي ان هو اللي شغلني عند الهانم قلتلو والله

 لو محتاج حاجه حقولك

 قال نفسك عزيزه زي ابوك انتظر مني تلفون بكره وتركني وذهب

 وانا ضليت جالسه علي القهوة وبعد شوية مليت من القهوة رجعت البيت حكيت ل أمي علي اللي حصل بيني وبين عم محمود وقالت انشاء الله خير يا أبني وفعلا تاني يوم

 بعد العصر رن عليا عم محمود وقال يا خالد بكره حضر نفسك همر عليك في الصباح وهات رخصة السواقة معاك عشان الهانم عاوزه تشوفك ،


يتبع ،)

 

باقي القصة مثيرة ممتعة كلها تشويق



ادخلوا بسرعه من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا




إرسال تعليق

0 تعليقات

close