expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

جابولي مدرس البيت علشان خايفين اخرج خلاني حامل (حامل بسبب درس خصوصي) بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده وكامله جميع الفصول

 جابولي مدرس البيت علشان خايفين اخرج خلاني حامل (حامل بسبب درس خصوصي) بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده وكامله جميع الفصول 

جابولي مدرس البيت علشان خايفين اخرج خلاني حامل (حامل بسبب درس خصوصي) بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده وكامله جميع الفصول 

الجزء الاول 

وقبل ما نبدا الحكايه اعرفكم بنفسي أنا. ولاء 
في ثانويه عامه في يوم كنت قاعده ولقيت 
ماما بتقولي

الام 
مبروك خالص ابوكي وافق تخدي درس 
بس مافيش خروج من البيت الدرس هيكون 
هنا في البيت

ولاء 
ايه ده مش ده اللي احنا متفقين عليه يا ماما 
قولتك المدرس اللي باخد عندو مش بيروح بيوت 
حد ارجوكي أنا عايزه اخد عندو

الام 
بقولك اي لمي نفسك واحمدي ربنا اصلا 
ان ابوكي اصلا وافق انك تخدي درس أو انك بتتعلمي اصلا

ولاء 
هو انا ذنبي ايه باللي اختي مروه عملته 
ليه اشيل المشكله كده لوحدي

الام 
بس اخرسي مش عايزه اسمع صوتك 
وبعدين محمد ابن عم ابوكي هو اللي هيجي 
يديكي درس غير كده مافيش تعليم وبعدها خرجت من الاوضه وولاء كلمت صاحبتها ايه

ايه 
ها با بنتي عملتي ايه انا بالعافيه أقنعت استاذ 
[[system-code:ad:autoads]]محمود انك تيجي تاخدي معانا في الدرس

ولاء 
كلمت بابا وماما مش راضين مش عارفه اعمل 
اي

ايه 
ينفع اللي عملتي ده خليتيني أكلمه ليه 
بقي انشاء الله لما انتي مش ناويه 
تخدي دورس عندو بس العيب مش عليكي العيب عليا انا أن سمعت كلام عيله زيك 
وبعدها قفلت السكه في وشي

وفي بيت مرات عمي كانت قاعده مع بنتها 
سهير اللي كانت بتتكلم في التلفون

سهير 
والله وانت وحشتني اوي طيب مانت عارف 
ماما لسه زعلانه طيب هقولها يا ماما 
محمود عايز يكلمك واخدت التلفون وقالت

الام 
جرا اي مش قولت ليك الف مره متتصلش هنا 
تاني واللي بينا خلاص انت ولا ابني ولا اعرفك 
من بعد اللي عملته

محمود 
يا ماما احنا ذنبا اي في اللي حصل ده ارجوكي 
انتي وحشاني اوي

الام 
وحشتك بصحيح تطلقك مراتك وتجبها لابوها 
وهو بقي سعتها يتصرف معاها

محمود 
ازاي عايزني اعمل كده مانتي عارفه 
عمي هيعمل فيها أي لو رجعت

الام 
مش شغلي انا مستعده اسامحك لو عملت 
[[system-code:ad:autoads]]كده غير كده مش عايزه اشوف رقمك عندي 
تاني وبعدها قفل السكه وكانت اسماء 
قاعده جنبه

اسماء
برضه مش عايزه تكلمك والله يا حبيبي انا مستعده انك تطلقني لو ده هيخليك 
ترجع لمامتك

محمود 
اي الكلام ده لا طبعا انا مش موافق انتي حبيتي 
وبجد عمري ما هسيبك وبكره ربنا هيهديهم باللي هما فيه ده وبدأ يفتكر يوم ما كان 
معزوم عند بيت اسماء بنت عمه

                 #فلاش باك

الكل قاعد وجت الام

الام 
يلا يا محمود يا حبيبي تعالى اتغدى واكيد عمك هيجي دلوقتي ويتغدى معانا

اسماء قامت وقالت 
ماما محمود جاي علشان خاطر يقدم ميعاد الفرح مع بابا بجد انا فرحانه قوي

الام 
ربنا يكملكم على خير يا رب بس عملت ايه في الموضوع اللي قلت لك عليه انا قلت لك مش عايزه بنتي تكون عايشه مع مامتك انا عارفه ان مامتك مش بتحبها

محمود 
مش عايزك تشيلي هم يا مرات عمي انا خلاص مظبط كل حاجه ان احنا هناخد بيت لوحدنا ونعيش فيه وبعدها طلعت سهير وهي عامله 
ټعيط

سهير 
الحلق يا محمود ابوك راح علي المستشفي

الام 
اي حصله اي يلا بينا والكل جري علي المستشفي

الدكتور 
البقاء لله الطلقه كانت جمب قلبه ومعرفناش 
نطلعها

سهير 
لا معقول منك لله يا عمي انت السبب 
وفي القسم الظابط كان قاعد وواقف سليمان 
ابو ولاء

سليمان 
والله العظيم طلعت غلط من المسډس بتاعي معقوله انا هعمل في اخويا كده برده

الظابط 
مش عايزه اسمع صوت خالص احنا هنفرغ الكاميرات ونشوف فعلا طلعت ڠصب عنك ولا جانب بمزاجك لاجل الحظ ان كان في كاميرات في المكان اللي انتم كنتم واقفين فيه

سليمان 
اكيد طبعا هتتاكد ان ڠصب عني 
ربنا يعلم انا بحب اخويا ازاي وزعلان 
علي اللي حصل ليه

وفعلا عرفوا أنها كانت ڠصب وكان راجع محمود 
من برا

الام 
ايه يا حبيبي عملت ايه عمك خد حكم قد ايه

محمود 
عمي خرج يا ماما لانها كانت بدون قصدي والكاميرات صورت المشهد ده عمي ما عملش حاجه وانت عارفه ومتاكده كويس قوي ان هو كان بيحب بابا

الام 
نعم يا حبيبي اي كلامك ده بقي انشاء الله 
وانتي صدقت الكلام ده بقولك اي يا محمود 
انت لازم تاخد طار ابوك

سهير 
ايه الكلام اللي انت بتقوليه ده يا ماما طارق ايه اللي انت عايزه ياخده وياخده من مين من عمي مكان ابونا

الام 
اخرسي انت خالص مش عايزه اسمع لك صوت وانت يا محمود ناوي تعمل ايه

سهير 
محمود عمك بيحبنا اوعي تفكر في الكلام ده

الام 
قولتك اسكتي خالص لو بتحب ابوك 
يا حبيبي عايزك تجيب حقه وبعدها سابها 
ومشي وفي شقتنا كنت قاعده أنا واسماء ودخلت ماما

الام 
هاتي ده بتاعك يا ولاء يلا علشان خاطر نبعته لمحمود طبعا يا بنتي مش هتنفع الجوازه دي تكمل انا خاېفه عليكي في وسطهم

ولاء 
ايه الكلام اللي انتي بتقولي عليه ده يا ماما لا طبعا محمود بيحبها وده يمكن يسيبها

الام 
اخرسي انت خالص يا بنتي ده لو اتجوزك هيكون عايز ينتقم من ابوك مش اكثر وانتي عارفه ومتاكده كويس قوي ان اللي حصل ده عن ابوك

اسماء 
عارفه يا ماما متاكده بس انا بحب محمود وانا مش هقدر اسيبه وهو ما لوش ذنب في اللي حصل ده ودخل الاب

الاب
اسمعي كلام امك يا اسماء امك عندها حق مش هينفع تكملني مع محمود بعد اللي حصل ده مرات عمك مش راضيه تصدق أن اللي حصل 
ده كان ڠصب عني

اسماء 
طيب انا عايزه اعرف يا بابا احنا ذنبنا ايه في اللي حصل ده

الاب 
النصيب يا بنتي هاتي الدهب وفعلا قلعت 
الدهب وبليل كانت بتتكلم مع محمود

محمود 
انا عايزه افهم انت ازاي تقلعي ذهبي بقى انا واقف قدام امي عشان خاطر نكمل جوازنا وانت جايه دلوقتي تعملي كده

اسماء 
انت عارف ان انا ما اقدرش اقول لبابا لا وكنت عايزني اعمل ايه يعني وبعدين انا شايفه ان جوازاتنا دي مستحيله يا محمود مش هينفع ان احنا نكمل مع بعض

محمود 
علشان انتي جبانه ومش قادره تخدي موقف 
بكده بقولك اي أنا مستني تحت تعالي 
انزلي ونمشي من هنا خالص

اسماء 
لا طبعا انا مش موافقه على الكلام اللي انت بتقول عليه ده انت عايزني اعمل كده في بابا

محمود 
برحتكةيا اسماء أما هستناكي نص ساعه 
لو نزلتي تمام مش نزلتي كل واحد فينا 
يروح لحاله احسن

اسماء 
معقول يا محمود وبعدها قفل وقومت 
وقولت ليها

ولاء 
اسمعي كلام محمود وقومي انزلي معايا بعد كده الامور هتتحلل لما يشوفوك انتي وعايشه مع محمود حياه سعيده

اسماء
انتي عارفه لو بابا ده اني هيعمل في ايه لا طبعا انا مش موافقه على الكلام ده وخلاص كل شيء اسمه نصيب وكل واحد يروح لحاله

ولاء 
انتي عارفه متاكده كويس قوي ان بابا بيحب محمود ونفسك تكملي حياتك معاه بطلي اللي انتي بتفكري فيه ده بقى قومي يلا بدل 
الفرصه ما تروح من ايدك

اسماء 
بجد خاېفه طيب خليكي معايا علي تلفون 
زطمنيني اول ب اول وبعدها مشيت معاه

وتاني يوم دخلت الام

الام 
جرا اي يا بنات ايه ده انتو لسه نايمين لحد 
دلوقتي قومي يا بت ينهار ابيض اسماء 
فين قومي يا ولاء

ولاء 
فيه اي يا ماما هتلاقيها في الحمام ولا هنا 
ولا هنا

الام 
انا لسه جايه من الحمام ومش موجوده 
اختك فين

ولاء 
معقول تكون نزلت عند مرات عمي

وفي شقه مرات عمي كانت سهير بتتكلم 
في التلفون

سهير 
والله عين العقل اللي انت عملته ده جدع يا محمود وخرجت الام 
ايه طب ازاي يعني يا محمود طب رحت فين طمني عليك الو الو

الام 
في ايه يا بنت مال اخوكي راح فين على الصبح كده

سهير 
محمود اخذ اسماء ومشي من هنا يا ماما شفتي بقى اخره العند اللي كان في دماغك عمل ايه ادينا خسرنا اخويا كمان

الام 
معقول الكلام اللي بتقولي عليه ده لعبوا 
بينا والله ما هسكت وبعدها طلعت

وكان بابا واقف هو وماما

الام 
اكيد مع محمود نزلت تقابله علشان خاطر تتكلم عليه طب اهدى بس وانا هرن عليها واعمل فيها اللي انت عايزه بس هادي اعصابك

الاب 
والله ما هتشوف الشارع تاني بعد ما ترجع البيت دي اخر تربيتك يا هانم وبعدها الباب خبط

الام 
اهي اكيد هي وبعدها فتحت الباب 
وكانت كوثر مرات عمي

كوثر 
اوعي كده من وشي لعبتوها صح مش كده يا سليمان والله العظيم ما هسيبك

الاب 
في ايه بس يا ام محمود ما تفهميني

كوثر 
لا والله يعني مش انت اللي خليت الواد يروح يتجوز بنتك ويمشي بيها من هنا فاكر كده ان انا مش هعرف اخد طاري منك والله ما هسيبك مهما حصل

الام 
قولي لي انك بتهزري والنبي والكلام ده مش حقيقي بنتي انا عملت فيا كده

كوثر 
لا والله وانتي مكنتيش عارفه اهي دي اخر 
تربيتكم وبعدها نزلت

الام 
معقول يا اسماء الله يسامحك يا بنتي 
ازاي تعملي فينا كده

ولاء 
يا ماما اهدي بس علشان خاطر بابا انت عارفه ومتاكده ان هو تعبان ومش بيقدر يتحرك خالص

الام 
اخرسي اكيد انتي كنتي عارفه مانتي وهي 
سركم مع بعض

الاب 
بس مش عايز اسمع صوت والله ل جيبك 
يا اسماء وهتشوفي هعمل فيكي 
ايه 
ومن يومها بابا مش راضي يخرجني من البيت 
خالص وايام الامتحانات بيجي معايا

                    #رجوع

محمود 
انا مش عايزك تزعلي نفسك خالص يا اسماء بكره لما تولادي وناخد ابننا ولا بنتنا ونسافر بيهم وهيفرحوا بيها قوي

اسماء 
مش حاسه بكده انا حاسه ان احنا اتسرعنا يا محمود كان لازم نحل المشكله معاهم ما ينفعش ان انا نسيب البيت ونمشي

محمود 
روقي ياحبيبتي وكل حاجه هتتحل والله

وفي شقتنا كانت عندي ايه

ايه 
انا عارفه لو كنت اتصلت بيكي وفضلت اعتذر ما كنتيش هتسامحيني على ان انا اتكلمت بيه معاكي حقك عليا ما تزعليش مني يا ولاء

ولاء
والله يا ايه انا عارفه متاكده ان انا كسفتك مع استاذ هيثم بس انا ڠصب عني والله
بابا رافض اخرج من البيت خالص

ايه 
طيب يا بنتي انتي هتفضلي كده كتير 
وانتي ذنبك اي فيه اللي أخاك عملته يعني

ولاء 
ذنبي أنها اختي خالص بقي المهم ما ينفعش تيجي وتحضري معايا الدرس هنا علشان انت عارفه ومتاكده كويس قوي ان انا عمري ما طقت محمد ده

ايه 
. ما انت عارفه ان انا مش بفهم شرح اي حد غير استاذ محمود بس على العموم هحاول المهم انا همشي انا بقى دلوقتي وهبقى اجيلك بعدين

ولاء بالله عليك ابقي تعالي انا ببقى قاعده لوحدي ومخنوقه جدا مش بخرج من الاوضه دي خالص

ايه اكيد والله هجيلك وبعدها نزلت ودخل 
شقه مرات عمي

كوثر 
في ايه يا بنت بقالك ساعه فوق ها ايه الاخبار

ايه 
مش عايزاك تشيلي هم خالص لو هو مش موافق ان هتاخد دروس انا هعرف العب بدماغها واخليها تخرج بره البيت ونعمل فيها اللي احنا عايزينه

جابولي مدرس
الحلقه الثانيه
بقلم هويدا زغلول
كوثر 
بس احنا لازم نتصرف يا ايه انتي سامعه ولا لا حق جوزي اللي يرحمه لازم يرجع

ايه 
مش عايزكي تشيلي هم والله انا هرجع ليه حقه 
منهم رغم والله ان ولاء صاحبتي ويصعب 
عليا اعمل فيها كده

كوثر 
انا فاهمه كلامك وعارفه ان كل اللي يهمك 
الفلوس وبس يابت انتي ناسيه عملتي اي
في امك علشان خاطر الفلوس وخرجت سهير 
من الاوضه

ايه 
طيب امشي انا بقي دلوقتي يا حاجه ولو عوزتي 
اي حاجه كلمني وبعدها مشيت وقربت 
سهير من امها وقالت

سهير
هي مين دي ياماما البنت اللي كانت اعده معاكي دي

كوثر
دي دي بنت واحدة صحبتي وكانت قريبة من البيت وعدت تسلم عليا وبعدين انتي هتحققي معايا ولا ايه ياسهير

سهير 
لا ابدا ياماما بس متهايلي بشبه عليها حاسه اني شوفتها قبل كده عند ولاء بنت عمي

كوثر 
لا ياختي ووسعي بقا كده خليني اشوف ورايا ايه وسعي كده وبعدها دخلت المطبخ

سهير 
ربنا يستر يا ماما عارفه انك مش ناويه 
تجبيها لبر

وفعلا لقيت بابا جاي ومعاه مستر محمد قريبة اللي هيديني درس وجاي عندنا وانا كنت قاعده
وبابا قال

سليمان 
ولاء ياولاء اتفضل يا استاذ محمد ادخل البيت بيتك ياراجل وانا قومت وقفت وقولت ليه

ولاء 
انت معاك ضيوف يا بابا ولا اي

سليمان 
تعالي سلمي على استاذ محمد اللي هيديكي الدرس

محمد 
ازيك ياولاء عاملة ايه مشاء الله كبرتي وبقيتي انسه اهو

ولاء
شكرا يا مستر ربنا يخليك

سليمان 
انا عايزك بقا تقرص على ودنها يا استاذ محمد مش عايزك تدلعها البت دي

محمد 
لا طبعا دي ولاء باين عليها شاطرة وذكية خالص ومش هتتعبني

سليمان 
طيب يامسهل اسيبكم انا بقا عشان تبدأ معاها الدرس

ودخل بابا وسبني مع مستر محمد بصراحة هو شكله كان كويس اوي ولقيته 
بيقولي

محمد 
ها ياولاء فهمتي درس النهاردة ولا اعيد تاني

ولاء 
لا يامستر كله تمام بصراحة حضرتك شرحك حلو اوي وخاېفة اكون انا اللي تعبت حضرتك ولا حاجة

محمد 
لا طبعا انتي بسم الله ماشاء الله عليكي ذكية فعلا واتجاوبت معايا بسرعة بعكس بنات تانية بصراحة متعبين اوي

ولاء 
متشكرة على كلامك ده يامستر يعني بابا لو سالك عليا هتقولو اني شاطرة

محمد 
شاطرة بس ده انا هاقولك انك ممتازة المهم تكتبي بقا الواجب اللي قولتلك عليه وتحلي المسائل لحد ماجي الحصة الجاية تكوني عملتية

ولاء 
طيب انا كنت عايزه اطلب منك طلب تاني 
عايزك تقول لبابا أن لازم اروح المدرسه 
من وقت للتاني لاحسن بجد انا زهقت من قاعده البيت دي خالص والله وفي الوقت
ده بابا خرج وقال

سليمان 
ها يا استاذ محمد عملت معاك ايه البنت دي اوعي تكون تعبتك

محمد 
ولاء دي ممتازة ياعم سليمان وان شاء الله انا متنبئلها مستقبل باهر يلا استاذن انا

سليمان 
طيب الحمد لله طمنتي يابني مع السلامه 
وبعدها مشي ودخلت  في اوضتي اعمل واجب المستر ولقيت ايه بترن عليا

ايه 
عامله ايه يا ولاء ها طمنيني المستر اللي جالك ده شرحة حلو ولا ايه

ولاء 
شرحة تحفة بصراحة يا ايه ياريتك كنتي جيتي وجربتي معايا الحصة دي

ايه 
لا ياختي انتي عارفه اني مش بحب اغير المستر بتاعي

ولاء 
ايوه منا عارفه انك بتعزي مستر هيثم اوي ههههه عشان أمور وكده صح

ايه 
بس يابت ياولاء اتلمي ههههه بس برضو ماهو مستر محمد حليوه هو كمان مش كده

ولاء 
ايوه فعلا ده حليوه وقمر في نفسه كده يلا يابنت من هنا ورايا مذاكرة وواجب كتير المستر مديهولي يلا سلام وقفلت مع ايه المكالمة 
وعند مرات عمي بتكلم ابن اختها في التليفون

كوثر 
بقولك ايه يا اسلام هي خلاص كلها كام يوم كده والبت ايه صحبتها هتنزلها من البيت باي طريقه والباقي عليك بقا

اسلام 
امتى بقا ياخالتي انا مستني اليوم ده لأنها عجباني اوي من زمان وانتي عارفه

كوثر 
عارفة ياواد انك نفسك فيها  البت ولاء دي بس متفكرش في جواز ياروح خالتك لا انا عايزاك تدمرها عشان سليمان يروح فيها وابقي اخدت طار جوزى منه

اسلام
ياخالتي انا اتجوزها انتي عارفه اني بحبها اوي

كوثر 
حبك برص ياروح خالتك انا مش عايزاك تجيب سيرة الجواز دي انت هتنفذ اللي اتفقنا عليه وبس انت فاهم

اسلام
حاضر بس تخرج واشوفها

كوثر
سيب الحكايه دي عليا انا يلا سلام
وقفلت معاه المكالمة واتصلت ب ايه

كوثر
ايوه يا ايه معرفتش اكمل كلامي معاكي لما سهير خرجت اي اي يابت مش عارفة برضه  تخرجي البت من البيت عشان ننفذ اللي اتفقنا عليه الواد اسلام ابن اختي مش صابر وعايز ينفذ ولا يعني اشوف حد غيرك يقنعها

ايه
حاضر والله ياطنط انا بحاول معاها بس هي خاېفة من باباها اعمل ايه بس على العموم انا هاروح لها واحاول تاني

كوثر
بس اتصرفي ياختي بسرعة بقا يلا سلام

وفي شقتي الباب خبط وفتحت

ولاء 
اي ده غريبه مش قولتي انك جايه يعني

ايه 
اوعي كده فين عمو سليمان وبعدها خرج 
وقالها

الاب 
ازيك عامله اي يا ايه بقالي كتير مش شوفتك يابت

ايه 
الحمد لله يا عمو بص بقي أنا عارفه انت بتحبني 
قد اي واول مره اطلب منك الطلب ده انا عايزه
اخد ولاء معايا سبوع ابن اختي

الاب 
بس انت عارفه يا ايه ان انا ما بخرجش ولاء

ايه 
اوعدك يا عم والله هاخدها وارجعها لك على طول مش هنتاخر وفي الوقت ده بابا بص ليا

ولاء 
والله العظيم ما كنت اعرف اي حاجه ولا اعرف 
انها جايه اصلا

ايه 
انا عارفه متاكده انك بتحبني زي ولاء بالضبط واكيد مش هترفض ليا اي طلب بالله عليك يا عمو مش هنتاخر والله

الاب 
ماشي يا ايه ساعه بالظبط وتكون هنا 
وفي الوقت ده انا فرحت اوي وروحت اللبس 
وخرجت ماما

الام 
ده من امتى وانت بتعمل كده انت انا بتحايل عليك عشان تخليها تروح المدرسه عمرك ما وافقت

الاب 
هي فعلا ملهاش ذنب باللي عملته اختها الله يسامحها وحاسس ان انا خنقتها جدا ده لدرجه ان هي مش بتخرج من اوضتها خالص

الام 
ربنا يهديك يارب ويخليك لينا وفي الوقت ده 
انا كنت بلبس ودخلت ايه البلاكونه وكلمت اسلام وبعدها نزلوا

ولاء 
بجد انا مش عارفه اشكرك ازاي على اللي انت عملتيه معايا ده

ايه 
بقولك اي من هنا ورايح انتي لازم تخرجي حرام 
القاعده دي وفضلنا مع بعض طول اليوم بس للاسف اسلام معرفش يجي 
وعدا كام يوم لقيت ايه جايه عندي

ولاء
وحشتيني اوي يا ايه مش قولتلك ابقي تعالي علطول

ايه
منا جايلك النهاردة عشان اخدك ونخرج شوية في اي مكان هو انتي مزهقتيش من اعده البيت دي

ولاء
ياريت دنا نفسي اخرج اوي والله بس بابا وافق المره اللي فاتت اكيد مش هيوافق تاني وبعدين هو نايم

ايه
طيب انا هاقول لطنط واتحايل عليها عشان تخرجك معايا ماشي وخرجت لماما وقالت
الام
مش هينفع يا ايه ده باباها محرج عليها خالص يابنتي ولو خرجت من وراه هيطين عيشتنا انا وهي

ايه
ولاء قالتلي انه نايم دلوقتي انا هخرج انا وولاء شوية وهنرجع قبل مايصحي متقلقيش ياطنط ها قولتي وبعدين عمو وافق المره اللي فاتت ارجوكي وافقي بقي

الام
طيب هي نص ساعة وترجعوا علطول ماشي اوعي تتأخري يا ولاء

ولاء
حاضر حاضر هدخل البس بسرعة

ايه بعتت رساله لاسلام بتقوله فيها أننا نازلين 
ونقعد علي كافيه وفعلا عملنا كده وجه اسلام

اسلام
ده الصدفه الحلوه دي ازيك ياولاء اخبارك ايه
ولاء بصتله بضيق وقالت
اهلا يلا بينا يا ايه نمشي وقف قدامها

اسلام 
رايحة فين بس يا ولاء استني دنا مصدقت شوفتك انتي عارفه اني من زمان وانا عايز اتكلم معاكي ارجوكي تسمعيني

ايه 
الله هو انتو تعرفوا بعض من زمان مش تعرفيني ياولاء مين ده

ولاء 
ده اسلام يا ايه ابن اخت مرات عمي

ايه 
الله يعني قريبك اهو امال انتي بتتكلمي معاه كده ليه يا ولاء ميصحش كده

اسلام 
قوليلها والنبي يا انسه ايه انتي يرضيكي كده

ولاء
بقولك ايه يا اسلام لو سمحت ابعد عني وملكش دعوة بيا لحسن والله اروح اشتكي لبابا واقولك انك بتعاكسني في الشارع

اسلام 
يعنى عشان بسلم عليكي يبقا بعاكسك ياولاء انا مش عارف انتي ليه بتعامليني كده وبعدين انا كنت عايز اعزمك على حاجه في الكافيه هنا انتي وصحبتك

ولاء 
ومين قالك اني هوافق انك تعزمنا على حاجة يلا بينا يا ايه انا مش هقف هنا كتير

ايه 
استني بس يا ولاء هو عمل ايه يعنى وبعدين كتر خيره برضو بيقولك عايز يعزمنا على حاجة

ولاء
ااه لا ياحبيبتي خلي يعزمك انتي انا همشي انا يلا باي باي 
ومشيت من قدامهم وايه اضايقت وقالت 
طيب استني ياولاء انا جاية معاكي

كوثر بتكلم اسلام في التليفون 
ياخيبتك ياخبيتك بقا حتة بت زي دي مش عارف توقعها فيك وتخليها تجري وراك وهي اللي تطلب منك انها تقعد معاك

اسلام 
اعمل ايه ياخالتي البت صعبه اوي بصراحة ومحترمة اوي ومش بتاعت الحاجات دي خالص بقولك ايه يا خالتي شوفي فكره تانية غير اللي في دماغك دي

كوثر 
ماشي انا هخليها تيجي لحد عندك برجليها يلا اقفل

وفي بيت ولاء كان المستر بيديها الدرس

محمد 
شاطرة يا ولاء بصراحة كل مره بتبهريني بشاطرتك دي احسن بنت عندي بديها درس بس انا حاسس زعلانة او في حاجة مزعلاكي ولا ايه

ولاء 
ربنا يخليك يا مستر انت حضرتك كل ذوق والله هو انا فعلا زهقانة ومخڼوقة اوي

محمد 
طيب ليه بس ايه اللي مزعلك

ولاء 
بابا يا مش بيخليني اخرج من البيت خالص ولا اشوف الشارع والنبي يا مستر تقولو يخليني أروح واجي عادي والله انا عمري ماهعمل حاجة غلط

محمد 
معلش ياولاء عم سليمان خاېف عليكي خصوصا بعد اللي حصل انا عارف ان هو مش عايز يقتنع انك ملكيش ذنب في حاجة بس هنقول ايه

ولاء 
لو حضرتك قولتله هيوافق هو بيسمع كلام حضرتك

محمد 
طيب ايه رايك لو خليته يوافق انك تجي عندي البيت وناخد الدرس

ولاء 
طيب وانا موافقه مش مرات حضرتك موجود دايما في البيت برضو

محمد 
ايوه طبعا ياولاء بس للاسف معندناش اولاد مفيش غيري انا وهي بس يعني مش عارفين العيب من مين بس الحمد لله يعنى ربنا يرزقنا

ولاء
أن شاء الله يامستر بس هتقول لبابا امتى بقا 
وفعلا مستر محمد قال لبابا انه مش هيكون فاضي الايام اللي جايه واني لازم اروح عنده البيت اخد الدرس وبابا وافق بس بقا يوصلني لحد في ماتعب ومبقاش يقدر يجي معايا وفضلت اروح للمستر لوحدي وساعات مراتة مكنتش بتبقا موجوده في البيت وكان بيعملي عصير بصراحة حلو اوي وكنت بشربة كله لدرجة اني كنت ببقا اطلب منه تاني بس كنت بتكسف

وفي يوم كنت نازله ولقيت ايه علي الباب

ولاء
ايه ده يا بنتي مش تتصلي وتقولي اني جايه قبل ما تيجي انا كنت نازله ورايحه الدرس دلوقتي

ايه ما هو استاذ هيثم اصلا عنده ظروف ومش هيقدر يدينا دروس الفتره دي فانا جيت علشان خاطر نروح سوا وناخد الدرس عند استاذ محمد
عايزه اشوف الشرح بتاعه

ولاء 
بس كده تعالي والله هتكوني مبسوطه عندو 
اوي وبعدها نزلنا وقولت

ولاء 
ياااه ده الواحد حاسس انه كان في سجن يا ايه انا مصدقت اني خرجت من البيت

ايه 
ايوه يابنتي مفيش احلى من الحرية كده ههههه خودي أشربي العصير الجو حر اوي اشربي

وفجأة واحنا ماشين لقيت نفسي الدنيا لفت بيا ووقعت على الأرض  وفي الوقت ده اسلام جه وشالني ووداني شقه تابعه

اسلام 
دخليها معايا يا ايه الاوضة دي بسرعة يلا

ايه 
الله يخربيتك هتودينا في داهية هو مفيش حد هنا غيرك ولا ايه

اسلام 
لا مفيش غيري انا وبس يلا دخليها على السرير وبعد شويه ابقي فوقيها

ايه 
يلهوي يا اسلام هو اللي خلتني احطهولها في العصير ده سم وتكون راحت ولا ايه يخربيتك

اسلام 
يابنتي ده مخدر وبعد شوية هتفوق عايزها لما تفوق متلاقنيش هنا يلا اخرجي وسبيني معاها

وفعلا خرجت ايه وسابت اسلام وبعد شوية اسلام خرج من الاوضة وقال لايه ادخلي صحيها

ولاء بتفوق ودايخة 
ااه انا فين انا فين

ايه 
ولاء ياولاء فوقي يابنتي فوقي

ولاء 
ينهار اسود احنا فين يا ايه وايه اللي جابني هنا

ايه 
اسكتي واحنا ماشين في الشارع لقيتك ياختي وقعتي في الارض والناس اتلمت علينا وبالصدفة كده كنا جنب بيت عمي ودخلتك هنا

ولاء 
يلهوي انا اتاخرت اوي على ماما وبابا يا ايه يلا بينا بسرعة

ورجعت البيت ولقت باباها اعد

سليمان 
اتاخرتي كده ليه ياولاء وبتصل بيكي تليفونك مقفول والمستر كمان تليفونه مقفول قلقت كنت نازل ادور عليكي

ولاء 
اصل يابابا مفيش شبكة عند المستر خالص وبعدين مش هو قال لحضرتك انك متخافش عليا خالص واني مش هعمل حاجة غلط

سليمان 
يابنتي انا مش قادر انسى اللي اختك عملته فينا وده اللي مخليني قلقان عليكي اعمل ايه بس

الام 
خلاص بقا ياسليمان ولاء عاقله والحمد لله طول عمرها ماشية في حالها

كوثر 
طمني ياواد عملت اللي اتفقنا عليه ولا ايه

اسلام متوتر مرتبك من خالته 
هاا اه اه ياخالتي اومال ايه دنا خلصت الحكايه متقلقيش خالص

كوثر 
ايوه كده جدع يابن اختي بس ايه رايك البت حلوه مش كده برضو

اسلام 
حلوه بس ياخالتي انا مشوفتش في جمالها دي تجنن ياخالتي

كوثر بتضحك ومبسوطة
شكلك كده عايز الفلوس اللي اتفقنا عليها 
صح يا اسلام مالك يا واد

اسلام بيقول لنفسة 
بقا كل ده يطلع منك انتي ياخالتي دانتي شيطانة رد عليها وقالها لما اعوزها تاني ياخالتي هبقا اقولك تبعتيها يلا سلام دلوقتي

اعدت كوثر تضحك 
ههههه ههههه اشرب بقا ياسليمان اما خليتك ټموت مجلوط مبقاش انا كوثر وخرجت سهير وقالت

سهير 
ايه ياماما انتي بتكلمي نفسك ولا ايه مالك

كوثر لسه بتضحك 
اما انا فرحانة فرح يابت ياسهير ونفسي اقوم دلوقتي اتحزم وارقص هههههههههه

سهير 
عشان ايه ده كله طيب مضحكيني معاكي بقا

كوثر 
ههههه لااا ده لسه الضحك جاي كمان وكمان 
وقامت رايحة على اوضتها وماشية تغني وتضحك

سهير 
لا حول ولا قوة الا بالله ايه اللي حصل يا ماما معقوله يكون عقلها فوت بسبب غياب محمود اخويا ينهار اسود لو حصل وامي اټجننت ربنا يهديكي ياماما

وعدت الايام وجه وقت الامتحانات وولاء خلصت امتحانات واخر يوم كانت ودايخة وبترجع ومش عارفه مالها وايه معاها

ايه 
مالك يا ولاء في ايه

ولاء 
بقالي كام يوم بطني ۏجعاني وحاسه اني بدوخة علطول وبعدها اغم عليها واخدتها ايه عند 
الدكتوره

الدكتوره 
مبروك دي حامل

ايه 
ايه الكلام اللي حضرتك بتقوليه ده دي انسه ازاي حامل يعني

الدكتوره 
نعم بس الأعراض والتحاليل اللي عملتها 
ليها بتقول ان حامل

ايه 
معقول وبعدها خرجت برا واتصلت ب اسلام

ايه 
هو مش انت قلت يا واد انت انك ما جيتش جنبها وما عملتش معاها حاجه البنت حامل ازاي

اسلام
هي مين دي اللي حامل انت اتفقت مع خالتي انك تدبسيني مصېبه ولا ايه والله انا عملت الكلام اللي قلتلك عليه  وبدأ يفتكر يوم ما 
كانو في الاوضه

                    #فلاش باك

خرج اسلام وايه قالت

ايه 
ايه عملت ايه اوعى تكون البنت صحيت وشافتك

اسلام 
بصراحه انا مش قادر اعمل فيها كده مش عارف ليه يا قلبي واجعني قوي البت ملهاش ذنب ان يحصل لها كده

ايه 
بقول لك ايه انا مزنوقه جدا ومحتاجه الفلوس من مرات عمك مش هتدفع لنا الفلوس الا لما نقولها انه حصل كده

اسلام 
خلاص نقول وبعدها نقول إن محصلش 
حمل هي يعني هتخدها تكشف عليها

ايه
موافقه امشي من هنا بقي وانا هفوقها

                      رجوع

ايه 
امال البنت حامل ازاي بقولك ايه اللعبه دي انا عايزه اخرج منها وخرجت وسمعتها وقولت

حامل بسبب درس خصوصي 
الجزء الاخير 
بقلم هويدا زغلول
وبعدها روحنا وانا قولت ل ايه

ولاء 
هي الدكتوره قالت ليكي اي بالظبط ومال شكلك عامل ليه كده

ايه
بتقول انك حامل يا ولاء معقوله انتي حامل فعلا انا مش مصدقه طيب ازاى ومين اللي عمل فيكي كده

ولاء پصدمة
ينهار اسود معرفش يا ايه معرفش ده حصل ازاى على فكرة الدكتورة دي كدابة انتي تصدقي عني كده يا ايه

ايه
انا فعلا كدبتها ياولاء بس هي اكدتلي لما عملتلك تحليل حمل وطلع فعلا انك حامل انا شوفت التحليل بنفسي

ولاء
انتي متأكدة انه التحليل ده بتاعي انا

ايه
ايوه ياولاء انا شوفت بعيني

ولاء مرتبكة
طيب والنبي يا ايه وحيات غلاوتي عندك مش عايزة حد يعرف الموضوع ده غيري انا وانتي اوعديني لحد ما اشوف هتصرف ازاي والله با بنتي ما اعرف اي اللي حصل

ايه بخبث
اه طبعا ياولاء محدش هيعرف حاجة خالص ياحبيبتي وبعدين دي مصېبة يا ولاء اصلا ده باباكي ممكن يروح فيها

ولاء بتوتر 
منا مش خاېفة غير على بابا يا ايه هيعمل ايه لو عرف دي هتبقا مصېبة مصېبة

ايه 
ولاء قوليلي ايه اللي حصل معاكي عشان نعرف نتصرف مين عمل فيكي كده

ولاء
معرفش معرفش

ايه 
طيب تعالي اروحك دلوقتي والمهم تخليكي طبيعية عشان محدش يلاحظ عليكي حاجة لحد مانشوف هنعمل ايه ونعرف ده حصل ازاى

وصلتني ايه لحد البيت ودخلت لقيت ماما قاعده و بتقولي

الام 
مالك ياولاء انتي شكلك عامل كده ليه يابت انتي كنتي بټعيطي ولا ايه

ولاء 
ها لا لا ابدا ياماما مفيش حاجة انا داخله اوضتي عشان عايزة انام ودخلت اوضتي وفضلت اعيط

وفي الشارع كانت وافقه ايه بتكلم كوثر 
في التلفون وبتقول

ايه 
ولاء حامل ياطنط انا لسه كنت معاها عند الدكتورة واكدت انها حامل

كوثر 
بجد يابت يا ايه عفارم عليك يا اسلام ايوه كده ابن اختي بصحيح

ايه 
مش اسلام يا طنط اللي عمل كده

كوثر 
نعم امال مين اللي عمل كده يابت هو مش انتي وديتهالو ودخل عليها وهي مخدرة محصلش منه حاجة طيب اقفلي اقفلي

ايه 
ارجوكي أنا مش عايزه اي مشاكل بالله عليكي 
سيبي البت في حالها بقي

كوثر 
وانتي جايه دلوقتي تقولي كده يا عنيا 
امال الفلوس اللي اخدتها دي كنتي أخديها ليه

وفي الوقت ده انا كنت قاعده في اوضتي وعامله 
افتكر اي اللي حصل بالظبط يوم ما كنت عند استاذ محمد  
                 #فلاش باك 
كنت بخبط وفتح ليا استاذ محمد وقال

محمد 
تعالي ياولاء ادخلي اتاخرتي النهاردة ليه ادخلي

ولاء
ازيك يا مستر معلش الطريق والله اي ده 
هي  مرات حضرتك مش موجوده ولا ايه يامستر

محمد 
ها لا لا دي نزلت تشتري شوية حاجة وراجعه علطول ادخلي مټخافيش ودخل محمد جبلي عصير

ولاء 
ليه تعبت نفسك بس شكرا لحضرتك 
وشربتة وحسيت بدوخة وغبت عن الدنيا ولما فوقت لقيتة اعد جنبي على السرير وبيقول 
فوقي ياولاء فوقي ياحبيبتي

ولاء دايخة 
ايه ده انا فين وايه اللي حصل ايه الډم ده انت عملت ايه وفضلت ولاء تلطم على وشها رد عليا عملت ايه دنا هوديك في ستين داهيه

محمد 
اهدي ياولاء انا معملتش حاجة واحسنلك الموضوع يفضل سر بيني وبينك محدش يعرفه ماشي بس بصراحة انتي تجنني يابت

ولاء ضړبتة بالقلم وقالت 
انت حقېر وواطي منك لله وخرجت من عنده ورجعت البيت نضفت نفسي من غير ماحد يحس بيا

ورجعت من تفكيري على خبط جامد على الباب
كوثر افتح ياسلمان افتح
ماما فتحت الباب لقيت مرات عمي  داخله بتقول
جوزك فين يا عفاف

عفاف
ايه ياكوثر مالك داخله عماله بتزعقي ليه كده في ايه

كوثر
في جوزك ياحبيبتي عشان يشوف بناته اللي معرفش يربيهم واحده ټخطف ابني وتخليه يهرب معاها ويتجوزها والتانية معرفش كانت بتلف فين ومع مين لحد ما بقت حامل ياختي

عفاف بتزعق 
انتي بتقولي ايه يا كوثر انتي اټجننتي

سليمان 
انتي اكيد بتهزري صح وبعدها خرجت

ولاء 
انا هقول لحضرتك كل حاجه يا بابا والله

سليمان 
تقولي اي يعني كلامها صح

كوثر 
هو انا هجيب حاجة من عندي يا عفاف بنتك حبلة ياحلوه وانتي وابوها نايمين على ودانكم ولو مش مصدقيني روحو اكشفوا عليها

وفجأة سليمان وقع في الارض والإسعاف جات خدته على المستشفى ودخل العناية وحالتة خطېرة

وماما فضلت ټضرب فيا عشان تعرف مين اللي عمل فيا كده لحد ما نهارت واعترفت انه مستر محمد هو اللي عمل فيا كده وحكيت كل حاجة 
وفي شقه مرات عمي كانت قاعده سهير وبتتكلم في التلفون وقالت

سهير بټعيط 
لازم ترجع يامحمود انت وأسماء عشان تشوفو حل المصېبة دي وكمان انا خاېفه على عمي سليمان حالتة خطېرة اوي

محمود 
اي عمي سليمان انا جاي حلا وبعدها خرجت اسماء من الاوضه

اسماء
مالو بابا 
وفعلا محمود رجع وهو وأسماء وراحو لبابا في المستشفى وأسماء طلبت منه انه يسامحها

اسماء 
الف سلامه عليك يا بابا اوعي تكون زعلان مني وسامحني بالله عليك يابابا

سليمان 
سامحتك يابنتي انتي ومحمود وكمان عايزك يابني تجيب الكلب اللي عمل في ولاء كده

محمود 
متقلقش ياعمي سليمان الحكومة خلاص زمانها بتقبض عليه دلوقتي

اسماء 
انا اسفه يا بابا وحقك عليا في اللي عملته 
بس والله محمود كان انسان كويس وانا مكنتش عايزه اسيبه

الام 
مش وقته الكلام ده منه لله اللي كان السبب

وفعلا محمد اتقبض عليه وفي القسم الظابط قال لمحمود

الظباط 
فعلا التحليل اذبت ان اللي في بطنها ابنه بس انا 
من رأي أن يكتب عليها وبعدها يطلقها

محمود 
مع أن مينفعش تكون علي ذمته لحظه بس 
تمام وفي الوقت ده محمود روح البيت

الام 
خليك يا شملول معاهم احسن اشمعنا دلوقتي 
جاي ليا

محمود 
انا عرفت من سهير اللي عملتي وافرضي كان حصل من اسلام بقي كان زمانك بقيتي في الحجز

كوثر 
مش قادره انسي ان هو اللي عمل في ابوك 
كده

محمود 
صدقي أن كل شي قدر ومكتوب وحرام يا ماما 
كفايه اللي عمي فيه

كوثر 
انا غلطانه يابني وعندك حق الحمد لله أن مش 
اسلام

محمود 
يبقي لازم تقف جمب عمي بقي ارجوكي 
وبعدها بابا رجع البيت وانا روحت جنبه وقولت 

ولاء 
بابا انت لسه زعلان ومش عايز تبص في وشي والله يابابا ڠصب عني صدقني والله انا خۏفت اقولك علي اللي حصل وبجد مكنتش بعرف انام

سليمان 
خلاص ياولاء يابنتي ملوش لزوم اني ازعل منك محدش بيتعلم ببلاش بس اللي درس ليكي عشان تخلي بالك من نفسك وكمان درس ليا ان 
مينفعش أمان لاي حد

وبعدها محمود وأسماء رجعوا البيت وكوثر تصالحت مع بابا وماما وخصوصا لما عرفت ان اسماء اختي حامل وقربت تولد ورجعنا كلنا عيلة مع بعض من تاني زي زمان 
وأسماء اختي ولدت 
وفي جه واحد صاحب محمود عشان يباركلهم على المولود وشافني ويوم السبوع لقيت محمود بيقولي انه معجب بيا وعايز يقابل بابا يطلب أيدي منه
هو بصراحة هو شخص مؤدب وابن ناس وبابا وافق عليه وقولت اكمل حياتي معاه يمكن يعوضني عن الصدمة اللي حصلتلي في حياتي 
وفعلا اتخطبتلة

وبكده تكون خلصت قصتنا

 


روايات كامله وحصريه من هنا



رواياتكم من هنا


تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close