expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

رواية وقعت في براثن الذئب بقلم آلاء الرحمن الفصل الحادي والعشرون حتى الفصل الأخير

 رواية وقعت في براثن الذئب بقلم آلاء الرحمن الفصل الحادي والعشرون حتى الفصل الأخير

رواية وقعت في براثن الذئب بقلم آلاء الرحمن الفصل الحادي والعشرون حتى الفصل الأخير

ادم انا عايزه انام ارجوك اخرج بره (كنتو فاكرين هتقولوا بحبك🤣😂ده بعدكم دانا هجننكم)

ادم :بحبك يا حور 

ادم قرب عليها لكن هي بعدته بالغصب عنها 

ادم ارجوك ابعد عني 

ادم فضل يقرب منها وقالها مش قادر يا حور بحبك قوووي وهي مستغربه من نفسها انه مش كرهاه زي دايما 

وهنا صحي سيف 

وحور اتنفست الصعداء 🤣😂

ادم: واد فصيلو و النعمه الواد ده طالع لأسد

😂

حور خدت ابنها وكان نفسها انه ما ينامش على شان يرحمها من ادم لكن وهي بترضعه نام 

نيمته في سريره وراحت تنام 

ادم وقفها وخلاها تبص في عيونه 

حور عمرك ما حسيتي بحاجه تجاهي جاوبيني بصراحه 

حووور حاولت تهرب منه لكنه مسكها 

جاوبيني يا حور 

لا يا ادم عمري ما حسيت ولا هحس 

وبعدين اخرج بره لاني عايزه انام ارجووووك

ادم قربها منه قوي ومسكها من وسطها بس انا ليه بحس انه قلبك بدأ يدق ليا 

حور توترت من قربه :ادم ارجوك ابعد عني 

حووور جاوبيني  

حور بتوتر :لا 

ادم قرب عليها وباسها وهي كأن في مغناطيس بشدها 

ولاول مره حور لا اراديا لفت اديها على راقبته وشاركته 

ادم كان كانه في عالم تاني عالم مفيهوش غير حوريته 

وفجاءة حور وعيت لنفسها هي عملت ايه وزقت ادم عنها 

ادم :في ايه يا حور انا عملت حاجه دايقتك 

لا بس خلاص اخرج من هنا 

ادم :انتي بتحبيني وبتكااابري على نفسك حور انا بحبك قووي ارحميني وارحمي نفسك 

حور :لا لا لا وبصراااخ لا انا مبحبش حد 

ادم خبط ايده في الحيطه وخرج 


حور بصت لنفسها في المرايه :ليه يا حور بتعملي بنفسك كده ليه 

قلبك دق يعني حب 

وهنا عيطت جااامد لا انا مبحبوش مستحيل احب البني ادم ده مستحيل ومسحت دموعها ونامت وصورت ادم قدامها 

.......

عند ادم نزل وهو متعصب جدا 

ليه هي بتعمل كده في نفسها وملقاش الا حضن امه راح خبط عليها 

كانت امه بتشرب القهوة مع احمد 

ادخل 

دخل ادم وسلم 

امي عايزك 

احمد :متتكلم هو انا غريب 

ادم :لا مش غريب يا بابا بس عايز ماما في موضوع كده 

_ ادم تحسنت معاملته مع باباه من لمى اتبرع لحور بدمه 😍

ابتسام طيب يا بني

ادم :انا سبقك على المكتب 

ابتسام :طيب 

.......

راح ادم المتب واستنى امه 

ابتسام دخلت 

في ايه يا بني 

وراح ادم وقعد قبالها 

ماااما انا مدايق

انا ليه بحس انه قلبها بدا يدقلي بشوف ده في عيونها بس هي مبتبينش 

ابتسام :وانا يا بني بدات احس بكده بس حور زي اي ست حتى لو ابتدت تحبك مش حتقول لان جرحتها جااامد جدا واتجوزت عليها ودي اكتر حاااجه ممكن تدبح الست 

ادم تنهد ليه ضروفي يا امي 

انا مش حزيدها عليك يا ادم بس مصيرها يا بني تعترف بس انت داريها يا حبيبي 

امي عايز اكلمك في موضوع تاني انتي وبابا 

خير يا بني في ايه 

اسبقيني عند بابا وهحصلك اوك 

طيب يا بني 

ادم خلص كم حاجه في المكتب ونزل عند ابوه وامه 

ادم دخل عليهم وقعد 

انا عايز اكلمكم في موضوع يخص فرح 

احمد :في ايه يا بني 

ادم :فرح جايلها عريس 

احمد :نععععععم مين دي الي جايلها عريس فرح لسى مكملتش ١٨سنه 

ادم ببرود :طيب وايه يعني ما حور قدها وعندها ولد 

ابتسام :بس دي حور يا ادم مش فرح 

دي حاجه ودي حاجه 

ولو على حور مكنتش عايزه تتجوز لولا حضرتك والي عملته 

ادم :مش عايزين تعرفوا مين هو العريس 

احمد :ومين البيه 

ادم :اسد صاحبي وباين عليه انه بحبها قوي وانا عارف اخلاقه مش حسلم اختي لحد ميستهلهاش

ابتسام :مش عارفه يا بني اسد كويس لكن فرح صغيره 

ادم :طيب متسالوها مش يمكن توافق 

احمد :انت واعي انت للي بقوله ده اكبر منها ب١٢ سنه لو اتجوز خلف بنت قدها 

ادم اتعصب 

بكيفكو اساليها يا امي وابعتيلي الجواب لكن فكروا بالوضوع اسد حد كويس تربيتي😁 

احمد :وهو اعتراضي انه تربيتك دي لا يعمل ببنتي الي بتعمله بالمسكينه دي 😂

ادم كتم ضحكته 

سلام متتاخروش عليه بالرد اسد على اخره 

.........

راح ادم اوضة رنا ونام 

..........

وعدا شهرين تقريبا والاحداث زي مهي 

ادم بيحاول يخلي حور تعترف بحبها ليه 

وحور مش عايزه تعترف لنفسها انها بدات تحبه 

ورنا بتستنى بفارغ الصبر انها تنتقم لجوزها وابنها من الي قتلوهم 

واسد ناطر خبر من ادم على جوازه من فرح 

وفرح رافضه الجواز بحجه انو متل اخوها وبتقوله ابيه ومش ناسيه الجرح بتاع زمااان 


ورسيل فتح شركته وصارت من اكبر شركات الازياء في مصر 


............


عند حور 

صحيت الصبح ولبست ابنها وكانت صارلها فتره بتقول لخالتها انها عايزه تشوف اخواتها وادم رافض الفكره 

حور نزلت لفرح 

فرح كانت في الجنينه :ازيك يا فرح 

زي ما انتي شايفه 

انتي ليه بتعملي بنفسك كده يا فرح متوافقي على جوازك منه بدل العذاب الي عايشاه ده

فرح :مستحيل انا حلفت لحرق قلبه زي ما حرقلي قلبي 

حور :خرجت من الموضوع 

انا امي واخواتي وحشوني قوي 

فرح :طيب بدل ما انتي معذبه نفسك كده ما تخلي اخواتك يجولك 

حور :بابا مش حيسمحلهم 

فرح :اذا ادم كلمه حيقبل واضن ادم مش حيرفض الكلام ده لانك مش حتخرجي وهما هيجولك 

حور :انا مش عايزه اطلب منه حاجه 

فرح :يا حور كفايه الي انتي بتعمليه اتخلي عن غرورك ده شويه 

اوووف بقى وعيطت حور في حضن فرح 

مع خروج ادم شافها وهي بتعيط 

وما راحلهاش لانو عارفها هتقوله مفيش حاجه استناها لمى دخلت 

وراح لفرح 

حور مالها يا فرح كانت بتعيط ليه 

حور اهلها وحشينها على شان خاطري ادم كلم ابوها يجبهم يقعدوا كم يوم هنا حرام كده 

انا حور صعبانه عليا قوي 

ادم سكت 

وقعد قدامها 

ايه يا فرح لسى مش موافقه على اسد 

فرح :لا 

ادم :لبس نضارته حتندمي يا فرح وخرج 

.............

في الشركه 

ادم جوا المكتب دخل عليه اسد 

انا ميت مره قولتلك تخبط قبل ما تخش زي الجحش كده 

اسد بعصبيه :ايه يا ادم بقالي فتره بقولك حصل ايه في موضوعي انا وفرح 

ادم ببرود :ولا حاجه 

اسد بغضب يعني ايه ايه البرود الي انت في ده 

ادم بهدوء وشبك ايده 

اعمل ايه يا اسد اهلي مش موافقين وفرح كمان 

اسد ضرب بايده على المكتب 

ادم انا جي عليكم المسا وانارالي حقنعهم 

فرح مش حتكون لحد غيري فااهم 

ادم ببرود:تعال جرب يمكن تطلع بفايده 

..........

في المساء 

ادم خبر والدته ان اسد جاي معاه على العشا 

جه ادم وقعد هو واسد واحمد وابتسام 

الاكل جاهز يا اولاد تاكلوا دلوقت 

اسد :بعفويه انا مش عايز اكل حاجه وبص على احمد 

عمي انا بطلب ايد فرح منك رسمي 

مع نزلت حور وسيف بإيدها ببرود 

ازيك يا اسد 

اهلا يا مدام حور ازيك وازاي سيف 

الحمدلله 

وبص على احمد 

قولت ايه يا عمي 

احمد :البنت لسى صغيره ومش حجوزها بدري كده ومتنساش انك اكبر منها ب١٢ سنه يعني هي من دور عيالك طبعا احمد نسي ان حور موجوده 

حور فضلت ساكته وادم عينه عليها 

اسد :وايه يعني يا عمو اهم حاجه اني بحبها 

وهصونها واخد بالي منها 

ابتسام :مش عارفه حقولك ايه يا بني بس هي عايزه تكمل دراستها 

اسد ببرود تكملها في بيتي مش همانع 

احمد :بس البنت مش موافقه عليك 

اسد :حخليها توافق  

احمد بغضب انا لايمكن اجوز بنتي بالغصب وانت ما شاء الله نسخه كوبي من صاحبك 

ادم بغضب :محدش لو دعوه بيا خليكو بموضعكوا 

اسد :انا مليش دعوه بحد انا شخصيتي غير ادم تماما كل واحد عنده شخصيه غير 

احمد :اتنهد يا بني البنت مش موافقه وانا لا يمكن اغصب بنتي على حاجه انا مش سامر ولا يمكن احط بنتي بموقف حور 

وهنا حور دمعت 

ادم شافها واتعصب منهم 

محدش لو دعوه بمراتي متقرنوهلش بحد خليك بالموضوع الي انت ببتكلم فيه 

خليك ببنتك وملكيش تقارنها بحور 

ضروف جوازنا كانت غير 

حور جت تستأذن 

ادم :خليكي مكانك 

حور بصتله بلوم انها مش قادره تفصل تسمع بكلامهم اكتر من كده وهو مش حاسس بيها 

اسد :عمي اناربتكلم دلوقتي عن فرح متقارنوش حد بحد 

وانا لا يمكن اني اتجوزك لو انت اخر راجل بالدنيا 

كان الكلام ده من فرح 

اسد اتعصب ووجه كلامه لاحمد 

عمي انا عايز اقعد مع فرح مره واحده بس وهي هتحدد يا اه يا لا 

احمد :_وانا هديك الفرصه دي 

وبص على فرح 

فرح روحي لاوضة الضيوف حتقعدي مع اسد وانتي الي هتحددي مصيرك 

باه او لا 

بس يا بابا 

بدون نقاش ادخلي 

دخلت فرح ولحقها اسد وقفل الاوضه 

وقرب منها وفرح خافت 

اييييه ابعد لاصوت واخليهم يجو دلوقت يا ابييييه 

اسد مسك دراعها وهو بيجز على اسناانه 

اخر مره اسمعك بتقولي الكلمه دي 

فرح ضحكت ايه هو ده مش كلامك مش انت الي قولت اني زي اختك 

بس دا كان زمان وانتي لسى صغيره 

ومكنتش قادر اقول اني بحبك وقتها 

فرح بصت في عيونه :_وانا دلوقتي انا الي بقولك مش عايزاك يا اسد 

اسد قرب عليها 

بحبك 

فرح اتوترت حتخرجي بره وتقوليلهم انك موافقه جت تتكلم وقرب عليها وباسها 

وحط جبينه على جبينها وهي مغيبه 

ماشي 

فرح هزت براسها 

اسد عدل نفسه وغمزلها وخرج 

.........

برا عند ادم وحور 

ادم فضل باص على حور 

واحمد ندم على قاله عشان حور 

وحور حاولت تمسك نفسها وتبان طبيعيه 

..........

خرج اسد من الاوضه 

وبص لادم قولي مبروووك يا صاحبي 

خرجت فرح وراه وقالها احمد ايه يا بنتي 

ايه رأيك 

فرح ...

الثاني والعشرون


فرح بصت على اسد 

اسد كان حاط ايديه في جيبه وبصلها بغضب 

احمد :ايه يا فرح قولتي ايه 

فرح :موافقه بصوت واطي 

ادم بص على اسد وغمزله 

حووور قربت على فرح 

مبروووك يا حبيبتي وقربت عند دانها 

ازاي دا حصل 

فرح بصت على اسد بغضب وقالت لحور 

بعدين حقولك 

اسد بغرور 

اديك سمعت يا عمي رايها العرس الخميس الجاي 

فرح :لا طبعا 

اسد بصلها ببرود ليه 

ابتسام :لانها مش حتلحق تجهز نفسها 

اسد :اعتبروا كل حاجه جاهزه 

فرح :لا طبعا انا مش جاهزه نفسيا وعايزه فترة خطوبه اتعرف عليك فيها 

احمد :اكيييد يا بنتي معاكي حق 

اسد اذا كان ولا بد يبقى فترة خطوبه طويله انا عايز اطمن على بنتي قبل ما اسلمها ليك وانك حتحافظ عليها وتصونها 

اسد :متخافش يا عمي فرح في عنيا قبل قلبي 

فرح خجلت 

وحور دمعت وبصا على احمد وكانت تتمنى ان احمد يكون ابوها ويكون خايف عليها مش  يبيعها للي يدفع اكتر 

ادم بص عليها كانت مدمعه وبصه على ابوه فهم هي بتفكر ازاااي 

ادم :انتو قلبتوها دراما كده ليه دا احنا مصدقنا نخلص منها محاوله منه لتلطيف الجو 

احمد بجديه :يبقى انا مش هحدد وقت العرس الا لمى بنتي تيجي وتقولي يا بابا انا جاهزه للجواز 

اسد وهو بيبص عليها : واذا جت كمان يومين وقالتلك عايز اتجوز 

فرح بصوت واطي ده في خيالك يا اسد 

اسد ضحك ضحكه مسخره لانه سمعها هنشوف

ادم :انت وشطارتك يا اسد 

ابتسام :مبروك يا اولاد يبقى كتب الكتاب نخليه الخميس الجي 

كله وافق على حكيها 

ويالله ناكل لان الاكل تلج مش برد 

راح الكل للسفره مع نزلت رنا 

مساء الخير 

ادم :مساء النور 

ازيكم ايه الدوشه الي كانت تحت دي 

ادم :فرح واسد حيتخطبوا 

ايه دا بجد مبرووك 

اسد :الله يبارك فيكي يا رنا 

كله كان عالسفره الا حور ومكنش حد مفتقدها الا ادم 

ادم لمامته 

فين حور يا امي 

ابتسام :قالتلي مش جعانه يبني 

عند حور بعد ما راحوا للسفره بصت على الكل وكانت رنا نزلت حست انها غريبه وحد متطفل بينهم وملهاش مكان طلعت اوضتها وهي مدمعه 

.......  

دخلت حور اوضتها وكانت مدايقه قووي حطت ابنها بسريره وخدت شاور ولبست قميص نوم بيتي بلون السما مرسوم عليه رسومات كرتونيه كانت بريئه جدا 

وخدت الالوان ودفتر الرسم وخرجت للتراس 

لانها لمى بتتدايق بتحب ترسم 


..........

ادم لفرح 

فرح اطلعي اندهي لحور تيجي تاكل ومتنزليش الا وهي معاكي 

رنا :ليه حور مالها 

ادم :مفيش حاجه 

طلعت فرح لحور وخبطت ودخلت 

اهلا يا فرح 

في ايه يا حور مجتيس تاكلي ليه ادم بيسأل عنك وقالي متنزليش الا وهي معاكي 

حور ضحكت ضحكه بسيطه 

هه لا سائل عني قوي 

فرح :في ايه يا حور 

هنا حور عيطت جامد 

انا تعبااانه قوي يا فرح انا حاسة اني غريبه هنا بحس اني حد متطفل عليكم 

فرح :اهدي يا حور محصلش حاجه لكل ده 

حور :بعياط 

فرح انا حسدتك انهارده انا شفت اب خايف على بنته وراجل هيموت عليكي ونفسه يتجوزك ومستعد يعمل اي حاجه على شان ترضي 

وام خايفه على بنتها وعايزاها تكمل دراستها وادم واقف وهو عارف هيسلمك لمين يعني عندك اخ واقف في ظهرك 

لكن انا لوحدي هنا يا فرح  انا حاسة بوحده فضيعه انا مليش حد هنا حتى الراجل الي اسمه جوزي والمفروض يكون سند ليا دبحني يا فرح دبحني واتجوز 

فرح :_ياااااااه يا حوور كل ده شايلاه في قلبك كده غلط يا حور ما تكتميش في نفسك يا حور 

حور فضلت تعيط 

فرح :اجمدي يا حور وواجهي ومتفضليش كده 

حوور مسحت دموعها :الي عايز يواجه يا فرح لازم يكون في حد بظهره وانا مليش ظهر 

وزي ما بيقول اخوكي اشتراني هه ولازم ارضى بنصيبي 

فرح سكتت وخرجت لانها عارفه ان حور مضلومه معاها حق في كل الي قالته 

نزلت فرح وكانوا قاعدين في الصاله واسد بيستأذن عايز يروح وبص على فرح كانه بيودعها 

فرح خجلت منه وخرج اسد على بيته 

وهما قاعدين 

ادم :انا عايز اتكلم معاك كان قاعد مع ررنا وامه 

في ايه يا فرح ما تتكلمي 

بصت على رنا بغضب وقالته عايزك لوحدك يا ادم 

ادم :اسبقيني على المكتب وجي 

بغضب دلوقتي يا ادم عايزك دلوقت 

ادم مسكها من دراعها صوتك ما يعلاش اتكلمي عايزه ايه

مش عايزه حاجه يا ادم وخليك ناسي الي يهمك وقاعد مع دي تابعو القصه على صفحه رومانى مكرم فقط

ادم :ما تحترمي نفسك يا فرح دي مرات اخوكي مش وحده من الشارع 

فرح قربت عليه وفي وحده تانيه برضو صاحبتي وروحي ومرااات اخويا وبتتقطع جواها من العياط وسمعت كل كلامكم الجارح الي قولتوه عليا لمى اسد طلبني وكله كان خايف عليا وهي اتجوزت في نفس عمري وبالغصب وملهاش ضهر حور ملهاش ضهر يا ادم على شان كده انت سايق فيها ومحدش هنا سائل عنها ولا عن مشاعرها 

حور كل مالها ما بتدبل على ايدك يا ادم سيبها يا ادم ورجعها لاهلها 

ادم :اسيبها على شان ابوها يبيعها للي يدفع اكتر لا خليها هنا معززه مكرمه احسن 

فرح :ههههه فين العزه والكرامه الي بتقول عليها دي 

خد بالك منها يا ادم 

ادم خرج من البيت وراح لاسد وخبط

مين 

افتح 

ايه لحقت اوحشك خش 

اخرس بتعمل ايه 

ولا حاجه بفكر باختك 

متحترم نفسك يله

ملكش فيه مرااتي 

وخبط بابه مره تانيه 

وكان رسيل 

ازيك ودخل 

تمام 

ايه مالكوا وحشكو اوي النهارده كله عندي ولا حاسبينه بيت العيله 😂

رسيل :_ادم بيه هنا ازيك يا راجل فين ايامك محدش بيشوفك 

ادم :_مفحوت بالشغل 

رسيل :ربنا يديك العافيه 

الله يعافيك

اسد :باركلي يا رسيل 

رسيل :_هتموت وتخلصنا منك 🤣

ادم :😂😂😂لا خطب 

رسيل بتهزروا مين وامتي ومقولتوش ليه 

اسد حيلك حيلك خطبت فرح اخت ادم 

رسيل انصدم :ايه دا بجد 

ايوه 

قام وحضن اسد مبروووك يا صاحبي فرحتلك 

عقباااالي 

ربنا يديك الي فيه الخير 

وفضلوا يرغوا مع بعض ونام عندهم 

وتاني يوم صحي وراح القصر يغير هدومه خد شاور 

رنا :ادم انت جيت امتى 

دلوقتي 

ادم المهمه هتتنفذ امتا يا ادم انا مبقدرش اشوف حد مضلوم بسببي 

ادم :مش عارف لمى تيجي الاوامر حقولك 

طيب انا عايز اخرج للدوام وحشني جو الشغل 

بعدين يا رنا بعدين اصبري عشان يطلع شغلك نظيف 

يااااه امتى يا ادم امتى ابني وجوزي بشوفهم بكل ثانيه  قدامي عايز انتقملهم وارتاح واخد بتاري 

الصبر يا رنا الصبر 

اوك انا خارج 

ربنا معاك 

خرج ادم من عند رنا وعينه على اوضة حور 

.........

عند حور 

فاقت الصبح على صوت بكا سيف وكانت عينيها مورمه من العياط 

حور لنفسها :متعيطيش يا حور محدش كلف نفسه وسال عنك 

غيرت لابنها وحطته في سريره ولبست فستان بيتي اخضر طويل مفتوح من الصدر وخرجت كملت رسمتها 

خبطت سما ودخلت 

الفطار جاهز يا حور 

مش عايزه اكل اعمليلي قهوة وخدي الباب في ايدك 

لكن انتي مكلتيش حاجه من امبارح 

بعصبيه قولتلك مش عايزه حاجه اخرجي 

حور انتي كويسه 

اه كويسه مالني يعني 

اوك 

............

عند ادم كانت عينه على اوضة حور وشاف سما خارجه من عندها 

سما حور منزلتش تفطر ليه 

بتقول ملهاش نفس مع انها مكلتش حاجه من امبارح وما بتشربش الا قهوة عايشه عليها 

ادم :طلعي الفطار لاوضتها اوك 

حاضر يا ادم بيه 

راح ادم لاوضتها بدون ما يخبط 

كانت قاعده في التراس وبترسم وبتغني 

اغنية متحاسبنيش لشرين 

القصه حصرى على صفحه رومانى مكرم فقط

متحاسبنيش

على ذنب عملته إنت يا حبيبي ومتلومنيش

طول عمري بخاف إن أنا أجرح يوم إحساسك

متسبني أعيش

أنا رفضه أرجعلك بعد خيانتك ليا مفيش

عمري مشكيت لو حتى ثواني في إخلاصك

يا ما قولت عليك

إن إنت أناني مبتفكرش إلا في روحك

بتقولي عيشلك وإنت عايش بس لروحك

بتقولي عيشلك وإنت عايش بس لروحك

أنا شوفت عنيك

(وكمان بتكدب عيني وجي تقول حكايات (آه

كل ما قربلك تبعدني عنك مسافات

كل ما قربلك تبعدني عنك مسافات

منك لله

ادم سمعها وهي بتغني وكان صوتها مجرووح وحزين قوي 

صوتك حلو اوي 

حور بصت كان هو واقف قدامها 

شكرا 

سما قالتلي انك مكلتيش من امبارح 

مليش نفس 

فيكي ايه يا حور قوليلي مالك 

مليش يا ادم 

وخبطت سما وجابت الاكل 

حطيه هنا يا سما 

حاضر يا ادم بيه 

تعالي افطري 

حور سكتت 

بقولك تعالي افطري 

مش عايزه 

حور تعالي كلي بلاش عناد على شان ابنك انتي بترضعي المفروض تاكلي عن اتنين 

حور بصتله وكملت رسم 

حور بلاش عنادك ده مش حيفيدك انا قولت تعالي يعني تعالي كلي 

حور :حاضر يا ادم مهو كله بالغصب ما وقفتش على دي 

جت حور كلت وبعد ما خلصت وهو بيبصلها ايه ينفع اقوم ولا لازم استاذن 

حور حتفضلي كده لامتى معقول بقالك معايا اكتر من سنه ومتعودتيش عليا  

حور قامت بسكوت وكملت رسمتها 

جه ادم يخرج 

ادم 

دار ادم وجهه عليها في ايه 

طلقني 

يا بت انتي اييه ارحميني بربك انتي النكد بيسري بدمك وجه يخرج 

وندهت عليه مره تانيه ادم 

عايزه ايه 

وبصراخ وعياط 

ايه البرود الي انت فيه ده بتقولي بتحبني وبعدين تطعني وتتجوز عليا عملت كده ليه يا ادم ليه 

وانتي كل ده يهمك في ايه مش دا الي انتي عايزاه كل واحد يعيش حياته 

حور بقوه لا يا ادم انت عايش حياتك ومقضيها اه اما انا لا انا النفس هنا محسوب عليا انا بتخنق ومحدش حاسس بيا طلقني يا ادم طلقني 

ادم شافها انهارت وركض عليها 

اهدي يا حور اهدي مفيش حاجه وحضنها جامد 

انا بكرهك بكرهك ابعد عن حياتي 

حور انا بحبك ولا يمكن ابعد عنك وجوازي من رنا ليه ضروووفه اما انتي حاجه تانيه خالص 

انتي حبيبتي وام ابني 

حور بصت في عنيه طلقني يا ادم طلقني انا مش عارفه انا مين انا ببص على نفسي في المرايه مبعرفش نفسي 

انتي الي عايزه تعملي كده بنفسك انا عملت كل حاجه عشان ارضيكي ومفيش فايده 

حور فكري واهدي وارضي واحنا هنعيش مبسوطين 

انت بتقول ايه انت عايزني اتقبل وجود حد تاني في حياتك 

ادم ببرود وحط ايده في جيبه :انا مش عارف ده مدايقك في ايه منا مش فارق معاكي مش دا كلامك 

حور بصتله بحزن ولوم فعلا انت متفرقش معايا اطلع برا ومتجيش هنا تاني وانسى الاوضه دي ومسحت دموعها 

ادم :اشوفك بالليل 

وقبل ما يخرج ادم خبط الباب وكانت ......


خبط الباب وكانت نور اخت حور 

ادم انصدم ازاي هي جت ازيييك يا نور 

الحمدلله تمام 

انتي جيتي ازاي كنتي قولتيلي بعتلك حد يجيبك 

نور :لا مفيش داعي حور فين وحشتني قوي 

وهنا حور سمعت صوت وخرجت تشوفت كانت اختها جريت عليها وحضنتها جامد 

ادم استأذن وخرج 

وحور اصلا كانت بتعيط وزادت لمى شافت اختها 

فيه ايه يا حبيبتي مالك 

انا تعبانه اوي يا نور وكنت محتاجلك جدا جدا 

تعالي ادخلي 

ماما مجتش معاكي 

لا 

ومسحت دموعها ليه وانتي اصلا جيتي ازاااي 

وقربت عليها انتو وحشتوني قوي قوي 

وقولت كتير لادم ياخدني ومكنش بيرضى 

نور على شان تخرجها من مودها 

وعايزه ليه يا هبله تيجي ما هنا حلو اهو 

عايشه بقصر مصر كلها نفسها تقعد فيه 

حور اتنهدت وبصت في عيون اختها 

نور :حبتيه يا حور مش كده انا شايفه ده في عيونك 

حور :انا مبكرهش حد قده وقامت 

تشربي ايه 

نور :قهوه 

وندهت على سما وطلبت منها قهوه 

نور عرفت ان اختها حبته وبتكابر على نفسها 

جت سما تديهم القهوه وشافت نور 

نوووور مش معقول 

سما يا بنت الايه اي الي جابك هنا 

حور مستغربه هما يعرفوا بعض منين 

وحضنوا بعض 

حور :انتو تعرفوا بعض 

نور :اه يا حور دي سما كانت معايا وانا سنه تانيه في الجامعه وهي كانت سنه اولى ومش عارفه حاجه وكنا صحبه جدا لحد ما راحت لامها البلد وانقطعت اخبارها فجاءه 

لكن انتي بتعملي ايه هنا 

انا بشتغل هنا مكان امي لانها عيانه دلوقت

اها ربنا  يديها الصحه ويعافيها يا رب 

اوك يا حور انا تحت اذا عايزه حاجه 

نور :سما خليكي هنا انتي وحشاني 

سما :دا شغلي يا نور مقدرش هخلص واشوفك اوك 


خرجت سما من عندها 

حور :ازاي بابا سمحلك تيجي 

نور :هه متخافيش مش عشانك على شان  نفسه  

ليه في ايه 

ولا حاجه قدمت على وظيفه في شركت ازياء وطلبوني اقابلهم الشركه هنا على شان كده 

فكك 

انتي عامله ايه مع ادم 

وفضلوا يرغوا مع بعض 


..............

عند ادم 

خرج من عندها ونزل تحت شاف امه 

غريبه ازاي سامر سمح لنور تيجي هنا 

ربنا يهديه يا بني انت دايقت انها جت 😲


لا يا امي بالعكس حور محتاجه اختها دلوقتي 

انا خارج رايح الشركه 


.............

في الشركه 

اسد :انت ازاي كده تسرق وتبان مظلوم انا هحولك للتحقيق 

لا يا بيه ارحمني انا مش هكررها بس انا ابني تعبان 

مع دخلت ادم في ايه بتزعق ليه 

اسد :الاستاذ اختلس من الشركه وبيعترف 

ادم :اتفضل يا عم محمد 

شكرا ليك يا بني شكرا انا مش هنسالك الجميل ده 

اسد :انت بتهرج ازاي تسمح بكده هيتمادي 

لا لاني عارف ضروف الراجل ده فعديهالوا وانا اضمنلك انه مش هيكررها تاني 

اسد :مالك متوتر كده ليه مش على بعضك 

ادم :هتجنني يا اسد بشوف بعيونها الحب بس بتكابر مش عايزه تعترف 

اسد :ادم مراتك لسى صغيره وانت عايزها تكبر وقتي ودا ما يصحش يا صاحبي 

انت لازم تغير من نفسك وبعدين انت تجوزت عليها عارف يعني ايه حتى لو بتحبك مش هتعترف قدام نفسها مش قدامك كمان 

ادم :احنا هنهزر منتا عارف الي فيها وليه اتجوزت

اسد:_عارف بس هي متعرفش انك بكده بتحميها 

ادم :مش عارف انا قلبي وجعني عليها وانا شايفها قدامي عماله بتدبل 

اسد :ربنا يهدي سركوا يا صاحبي 

ازاي فرح 

ادم رفع حاجب متحترم نفسك 

ايه ياعم مشاكلك مع نفسك ومتنساش خطبتي افهمهالك ازاي دي 

ادم طنشه سلام 

رايح فين 

القسم 

اوك 

.............

عند حور 

فرحت قوي ان اختها كانت عندها 

حور :تعرفي ان فرح هتتجوز 

بجد مين 

اسد صاحب ادم 

ربنا يهنيهم فرح تستاهل كل خير 

اميييييين 

نور ماما ازيها وحشتني قوي وهاجر واوس مفيش عنه اخبار 

ماما كويسه لكن قلبها وجعها عليكي قوي بشوف ده في عيونها 

وهاجر بتعيط دايما عايزه تجيلك 

واوس بكلمني من فتره لتانيه وبسلم عليكم وفرح جدا لمى عرف انك تجوزي ادم 

حور :هو صاحبه قوي كانوا بيحبوا بعض جدا 

اه فاكره 

حور كانها ردتلها الروح مع جيت نور 

انتي حتفضلي هنا صح 

نور :مقدرش يا حور مهما كان ده بيت خالتي مينفعش افضل فيه 

حور :بس دا بيتي انا كمان وانتي ضيفتي 

نور بصت لاختها بحزن وحور فهمتلها 

نور انتي هتحضري خطوبة فرح صح 

انشاء الله اذا ابوكي معكننش عليا 

اوك 

وهنا دخلت فرح وجريت على نور 

مبررروك يا بت الايه هتتجوزي 

شفتي اه 

حور :مقولتليش انتي وفقتي ازاي 

فرح :قالت الي حصل معها وازاي وافقت 

حور :هههههههه كوبي عن صاااحبه 

التلاته ضحكو 😂

هتيجوا تخرجوا معايا عايزه اختار بدلة الخطوبه مش فاضل حاجه وانتو هتساعدوني 

حور ونور اكييييد 

فرح :اوك البسو على ما اجهز وانا هخلي السواق معنا 

اوك 

لبسوا وكانوا حيخرجوا 

ابتسام :حور انتي قولتي لادم انك خارجه بلاش يا بنتي يدايق 

حور :مش فارقه يا خالتي 

نور :كلمي جوزك وقوليله غلط الي انتي بتعمليه ده دا جوزك ومن حقه يعرف 

اوووف انا كل ما اخرج هيحصلي كده دلوقتي حيقولي متخرجيش انا عارفه انا مش حكلم حد واذا كان على سيف سما هتاخد بالها منه 

خرجوا البنات واشتروا حاجات كتير للحفله وفرح اشترت بدله للخطوبه لون مووووڤ تجنن 

وحور اشترت فستان احمر مفتوح من الظهر والصدر وبكم طويل سمكه 

ونور اشترتلها حور فستان بلون السما قصير 

وبعد ما خلصوا عزمتهم فرح على الغدا

ولحظهم كان ادم ووحده قاعدين وبيتكلموا منسجمين 

دخلوا وهما بيضحكوا وقعدوا وكانوا لسى ما شافوش ادم 

حور انتبهت انه هنا وشافت رنا معاه هنا وافتكرت انه بيقول بحبها وعمره نا خرجها على مكان 

فرح لنتبهت لحور وبصت هي عليه ايه بتبص وشافت ادم 

فرح :ادم هنا 

نور :ايه فين 

هناك هو ورنا 

قااامت فرح وراحتله ازيك يا ادم 

فرح انتي بتعملي ايه هنا 

فرح بصت على الطاوله وانتبه ادم وجت عينه في عينها 

ادم راحلها بغضب 

ومسكها من دراعها انتي ازاي تخرجي بدون اذني قدامي على العربيه قبل ما اطين عيشتك 

نور :في ايه يا ادم محصلش حاجه لكل ده 

حور كانت عينها على رنا وازاي هو حابسها ومقضيها من مراته 

حور :سيب ايدي يا ادم وروح لمراتك واضن بدل ما تحبسني حاسب مراتك الي مبتهديش في البيت اصلا 

نور :ادم الناس بتبصلنا عيب كده روحوا البيت واتفاهموا براحتكوا 

جت رنا 

ادم ايه الي انت بتعمله ده ميصحش كده في ايه 

ادم بصراخ انتي ملكيش دعوه روووحي البيت 

رنا راحت البيت وهي مدايقه منه جدا 

وادم خد حور ونور وفرح وروحهم 

ادم دخل القصر 

امي يا امي انا مش قولت ميت مره حور متخرجش برا البيت وان خرجت تكلميني 

انا سمحتلها يا بني اختك عايزه تنقي بدلة الخطوبه وراحت معاها 

بزعيق :انا قولت اييييه 

ادم انت وحور قرفتوني حلو مشاكلكم مع بعض 

ادم خد حور من دراعها وطلعها الاوضه 

حور :في ايه انا مش مطره اخد اذنك بكل حاجه بعملها انت مش وصي عليا 

انا جوزك يا هانم والمفروض كل خطوه بتخطيها اعرفها 

لا يا ادم لا انا قرفت منك ومنك تحكماتك دي انا مش معتبراك جوزي 

وبعدين بدل ما تعمل راجل عليا روح اعمل راجل على الي مبتاخدش رائيك في حاجه

ودايره ليل نهار 

ادم بغضب :ملكيش فيها انتي حاجه وهي حاجه تانيه خالص 

ليه يا ادم ليه هي احسن مني بايه بعياط كل ده لانك اشترتني بفلوسك وهي محدش قدرها بتمن 

حور ابنها فاق من زعيقها وما خدتهوش تسكته لانها اصلا مش عارفه تسكت نفسها وفضلت تعيط 

ادم بصلها بغضب وخد ابنه ونزل لفرح اداها سيف خديه طعميه هي تعبانه دلوقتي مش هتقدر تسكته 

نور قربت لادم 

ادم خد بالك من حور انا متاكده ان حور بدات تحبك من كلامها عنك لكن الي اتضحلي انك لمى اتجوزت طينت الدنيا كلها 

ادم طلعلها وقفل الباب كانت هديت شويه 

وقاعده على الكنبه 

ادم قعد قدامها وبعدهالك يا حور انا تعبت وانتي كمان هتفضلي تعاندي لحد امتى 

انت الي ابتديت يا ادم 

حور انا مليت منك ومن تصرفاتك الطفوليه دي 

بس انت اخدتني وانت الي غصبتني ابقى معاك وانت عارف انك متجوز طفله ليه دلوقتي مبقتش عاجباك 

ولا رنا عبت عينك خلاص 

ادم بص في عيونها الورمانه من العياط وداب بيهم 

لا يا حور انا ستات العالم كله لا يمكن يعبو عيني انت وبس الي بشوفها فيهم كلهم 

اتجوزت ليه يا ادم 

حور كانت عايزه ادم يبرد قلبها باي كلمه 

ادم :جوازي من رنا ليه ضروفه قولتلك قبل كده انتي عندي حاجه تانيه خالص انتي حبي الاول والاخير 

حور قامت طلقني يا ادم طلقني يا انا يا هي 

ادم قرب منها 

انتي رنا مديقاكي بايه دي في حالها وتقريبا ما بتتكلمش مع حد 

حور :يا انا يا هي يا ادم 

ادم قرب منها وحبه عماه حوريته قدامه وبتخيره بينها وبين ست تانيه 

ادم برغبه ومسكها من وسطها وقربها منه 

انتي طبعا وانقض على شايفها متل الديب وهي بتشاركه عايزه تثبت لنفسها ولادم انه ملكها هي وبس 

ادم شافها متجاوبه معاه كمل ولاول مره بجوازهم يحصل برضاها 

نسيبهم مع بعض 

...............

تحت 

نور :انا خايفه على حور 

فرح :متخافيش هما كده دايما 

بس حور مدايقه جدا 

ابتسام :_انا قولتلها يا بنتي جوزك هيدايق بس ما ردتش عليا 

نور :انا حاسة انها بتحبه 

فرح :وانا كمان 

ربنا يهديهم لتنين اعند من بعض

...........

عند حور وادم 

حور نايمه على صدره ومكسوفه 

وادم كان مبسوط اوووي 

حور بتحبيني ؟

الاجابه عند المتابعين 

ياتره هتقوله ايه ؟

بتحبيني يا حور 

حور سكتت وكانت مكسوووفه منه 

ادم رفع وشها وبصت في عنيه 

بتحبيني 

حور :مش عارفه هو احساس اول مره احسه يمكن اه ويمكن لا بس الي اعرفه اني عايزك تفضل جنبي دلوقت 

ادم حضنها جااامد 

وانا هخليكي تحبيني يا حور 

تعالي اقولك كلمه سر وغمزها 😉


..............

عند فرح 

رن موبايلها 

ازيييك 

مين 

تؤ تؤ تؤ مش عارفه صوتي 

هتقول مين ولا اقفل السكه 

بحبك 

فرح عرفته واتكسفت 

سكتي يعني عرفتي انا مين دانا سامع ضربات قلبك وصلاني 😂

ايييييه قلب مين عايز ايه يا اسد 

محنا كنا كويسين قلبتي ليه بقى 😁

في ايه يا اسد 

عايز اطمن عليكي ازيك 

انا تمام اوعى تفكر يا اسد انك بكده بتلوي دراعي 

اسد 😂😂😂😂😂

اسد :ايه في ايه مالك يا قطه مزعوجه كده ليه 

فرح :انت بتضحك عمال على بطال انت بتضحك على ايه 

اسد :بضحك على منطرك لمى قلولك موافقه او لا اول مره حد يخاف مني 😂

انا مخفتش على فكره انا وافقت على شان ادم اتوسطلك 

اهااااا اما نشوف بكره كتب كتابنا وهنشوف وافقتي على شان مين 

سلام يا احلى حاجه حصلتلي في حياتي 

😘وقفل 

فرح بعد ما قفل اسد السكه 

حطت ايدها على قلبها 

اجمدي يا فرح انت لسى في البدايه ونامت وهي تفكر بيوم خطوبتها وهتطلع ازاي وهتجنن اسد ازاي 

.......ً......

عند نور وابتسام 

ابتسام ازاي امك يا بنتي 

دايما سرحانه يا خالتي وعينها على باب الشقه على امل حور تجيلها 

يا حبيبتي يا اختي 

لكن انتي ازاي جيتي انا عارفه سامر لا يمكن يبعتك لوحده 

لا يا خالتوا عندي بكره الصبح مقابله لشركة ازياء طلبتني 

لكن انتي بتدرسي 

عادي يا خالتوا بدرس واشتغل مع بعض 

ربي يوفقك يا بنتي 

شكرا يا خالتوا


..............

في الصباح فاق ادم وفضل باص على حور ويتأمل فيها 

اتحركت حور وفتحت عيونها وكان ادم باصص عليها 

حور :صباح الخير 

صباحك عسل ولوز وقشطه وكل حاجه حلوه 

حور اتكسفت منه 

ادم قرب عليها وباسها على خدها 

لسى بتتكسفي يا بيضا 

ادم يالله سيف لساته عند فرح والليله خطوبتها والله لتاكلني 

حط ايده عليها متخافيش طول منا معاكي 

خلاص يا ادم كفايه قوم يالله انهارده خطوبة اختك 

قامت حور ولفت الملايه عليها وراحت خدت شاور وخرجت كان ادم لسى نايم 

يوووه 

ادم يا ادم 

ادم قووو

ومخلهاش تكمل وسحبها عليه بحبك قووي يا حور 

حور اتكسفت وزقته يالله يا ادم 

قام ادم خد شاور ولبس هدومه ونزل وكان القصر قايم قاعد على شان حفلة فرح 

قرب على امه وباس راسها 

ازيك يا امي 

الحمدلله يا حبيبي 

رايح فين افطر الاول 

لا يدوب اجهز لازم اروح الشركه وبعدين هروح لاسد عارفه ملوش حد غيري 

نزلت حور في الوقت ده 

صباح الخير يا خالتوا 

صباح النور يا حبيبتي 

ادم حب يبين لامه انهم كويسين مع بعض 

حط ايده على كتف حور وحظنها هتعملي ايه يا حبيبتي النهارده 

حور بصتله هروح مع فرح وبعدين اعمل شعري واجي البيت 

ادم قرب عليها وباسها على خدها بحبك 

حور اتكسفت 

طبعا كل ده وابتسام فاتحه عيونها 😂

انتو كويسين 😂

ادم كتم ضحكته اه يا امي مالنا 

ابتسام :يعني ما عليكوش حراره 🤣😂

حور هنا مقدرتش تمسك نفسها وضحكت 

ادم قرب عليها خليتيني بالايام الي فاتت مسخره 

حور :تستاهل 

وهنا نزلت رنا 

صباح الخير 

ادم ببرود اهلا يا رنا ازيك 

الحمدلله 

رنا :ازيك يا حور 

الحمدلله 

ادم انا خارجه وهرجع المسا قبل الحفله هكون هنا 

تعالي ورايا المكتب يا رنا 

هنا حور جزت على اسنانها رايح فين يا ادم مكانك 

ادم كاتم ضحكته لانه شافها وهي بتشد على نفسها شبه الاطفال 

متخافيش هنهي كل حاجه وجي وباسها على خدها 

حور فرحت لان كان في بالها حاجه (يا ترى اي هيا ) وشكلها هتتحقق 

حور سألت خالتها على نور وقالتلها انها خرجت للمقابله مع السواق 

اوك شكرا يا خالتو 

حور طلعت لفرح 

وفتحت الباااب بوووووووم 

يخرب بيتك يا حور رعبتيني 

سيفوووو حبيب ماااامي وحشتني 

خدي ابنك يا اختي جنني طول الليل ولسى ما جهزتش حاجه 

متخافيش هنلحق كل حاجه يالله البسي هنخرج 

اوك يالله لكن استني انتي اليوم غير امبارح وشك منوور ومبسوطه كده حصل حاجه بين وبين ادم 

حور قالت كل حاجه حصلت لفرح 

يا بنت الايه طلعتي بتحبيه 

تسدقي مش عارفه دا حب اولا لكن انا مبسوطه اهم حاجه يوفي بوعده ويخلصنا من الزفته رنا 

متخافيش انا هساعدك نخلص منها بس دلوقتي اجهز ابنك جنني ما عملتش حاجه وانتي نايمه في العسل والحيوانه اختك راحت تقابل وسابتني هنا لوحدي 

اوك يالله انجزززي 


.............

عند نور 


نزلها السواق عند الشركه ودخلت من البوابه الرئيسيه لكن وهي داخله كان في عربيه كانت حتخبطها 

اي بني ادم انت مجنون 

انتي مين وبتعملي ايه في الشركه انا اول مره اشوفك 

وانت ايه الي حاشرك اما بني ادم متطفل 

انتي بتكلميني كده ازاي متحترمي نفسك 

ايه يا اخي انت الي غلطان .


ودخلت وما عبرتهوش وهو بيتكلم 

رسيل ولع سيجاره وفضل يبصلها لحد ما دخلت رسيل بنفسه 

شكلها هتحلو وكان بيبصلها بخبث دي اكيد وحده من الي جايين يقدموا للوظيفه النهارده ورما سيجارته ودعس عليها برجله وحط نظارته ودخل 

دخل لاوضة مكتبه وقابل كام وحده وجه الدور على نور 

دخلت نور بكل قوة وثقه 

السلام عليكم 

كان مديها ضهره ولف لها منتي بتعرفي تتكلمي اهو امال عمله فيها قليلة ادب ليه من شويه 

ايه انت اخرس قطع لسانك انا مودبه اكتر ميه من عينتك على الاقل لمى بغلط بعتذر مش ببجح 

طبعا هو كل ده باصلها ببرود وبشرب سيجاره 

قاام وخد مفاتيحه اوك انتي اتقبلتي في الوظيفه حتكوني سكرترتي 

نووور كل ده مصدوومه ايه ازاااي 

قرب عليها و

هنشوف الادب على اصوله اهلا فيكي بشركه يا انسه ولا مدااام نور 

نور فتحت عيونها من بجاحته 

بغضب لا انسه 

اوك هبعتلك وحده هتتفق معاكي على كل حاجه المرتب والدوام والساعات باي 

نور استغربت ازاي كده بس هي كانت عايزه الوظيفه دي اووي  ومحتجاها 

دخلت وحده تقريبا مش لابسه حاجه وبتتكلم بمياعه 

انتي الي تقبلتي بالوظيفه 

ايوه انا مش عاجبك ولا ايه 

مش قوي يعني 

نور بصتلها من فوق لتحت ولا انتي صراحه تقولي فايته اوضة نوم 😂

البنت تعصبت جدا منها وقالتلها انجزي تعالي وقعي العقد 

وقعت نور العقد بدون ما تقرأ فيه ايه 

(يا ترى مكتوب ايه بالعقد هنعرف 😂)

رجعت نور القصر وهي مبسووطه جدا انها اتقبلت بالوظيفه 

دخلت القصر وسألت على خالتها كانت بالمطبخ 

نور حضنت خالتها باركيلي يا خالتي اتقبلت بالوظيفه 

يا حبيبتي مبرووووك وظيفة الخير انشاء الله 

فين حور وفرح 

راحو الكوافير وقالولي لمى تيجي تحصليهم 

اوك هغير هدومي والحقهم 

ربنا معاكي 

..............

عند ادم 

رنا :في ايه يا ادم 

ادم :رنا انا وحور اتصالحنا 

رنا :اي ده بجد فرحتلك من قلبي يا ادم 

ادم :بس انا يا رنا مقدرش اجرحها اكتر من كده المهمه لازم تتفذ اليومين دول انا ما صدقت حور ترضى عني 

رنا:_متخافش يا ادم ليك عليا اول ما المهمه تخلص انا حفهما كل حاجه 

انشاء الله حاولي متتاخريش لان عارفه العدو والصديق موجود اليوم 

ادم خرج وراح لاسد 

خبط الباب 

ميييين 

افتح يا عريس 

ادم كان جايب معاه رسيل وفاتوا وهما بيرقصوا ويغنولوا 

دق المزاهر يالله يا اهل البيت تعالوا 

              جمع ووفق والله وسدقوا الي قالوا 

اسد :خشوا الله يكسفكوا صوتكوا جعير 😂

رسيل :يا عم يطعمنا زي ما طعمك 

اسد :انت اتهد عن البنات الي تعرفها وربنا هيطعمك 

ادم :يالله اجهز يله مفيش وقت 

فرح ممكن تاكلك اذا اتاخرت 

اسد فريره واكووون عندك وقرب على ادم 

انا متشكر جدا يا ادم شكرا يا رسيل انا كنت حاسس بوحده فضيعه وافتكرت وفاة اهلي قد ايه كانت ماما حتتبسط على خطوبتي 

ادم ورسيل 

ربنا يرحمهم هما اكيد فرحانين ليك 

رسيل :بسرعه يله انت قلبتها دراما كده ليه 

راح اسد لبس بدلته وسرح شعره 

وخرج عليهم 

رسيل صفر ايه ده يله واللهي يطلع منك يا اسد 

اسد بفخر 

انا مواهبي مبحبش ابينها مره وا😂حده

ادم :طيب يالله انجز قرب الليل 

...........

عند فرح سرحت شعرها هي وحور ونور وراحو القصر 

في الاوضه لبست فرح فستانها الموووف وشعرها كان مسرح نصه لفوق ونصه على اكتافها كانت تجنن 

خبط الباب وكان ادم 

والله واكبرتي يا فرح وصرتي عرووسه 

وراح حضن اخته 

حور افتكرت اوس وقد ايه كان حنين معاها نور بصت على حور وعرفت هي بتفكر في ايه 

ادم قرب على حور وباس راسها ازيك يا حبيبتي 

الحمدلله 

انتي لسى ما لبستيش ليه دلوقتي على ما خلصت فرح 

اوك ما تتاخريش انا حاخد غرح هيكتبوا الكتاب على ما تنزلي لان اسد مش قادر يصبر 

اوك 

...........

في القصر تحت 

المأذون بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم بالخير وكده صارت فرح مرات اسد شرعي 

اسد قرب عليها وباس راسها مبروك يا فرحة عمري 

الله يبارك فيك بكسوف 

ادم قرب على اسد وحضنه وباركله وبعده رسيل 

رسيل :مبروك يا فرح 

الله يبارك فيك 

وهنا خرج صوت كان من حور كانت لابسه فستان احمر ونازله شبه الحوريه بفستان سمكه ونزله وبتغني ونور نازله وراها السلم 

كانت بتغني لاليسا مكتوبه ليك طبعا برجاء من فرح 

كل الي في القصر سكتوا لمى سمعوا صوتها 


مكتوبة ليك إني أنا اللي تعيش لها

مكتوبة على إسمك حياتي كلها

أول ما قلت بحب كانت ليّ أنا

مين تستاهلها غيري أو تتقال لها

مكتوبة ليك وأهي كل حاجة في وقتها

تكمل حياتك بيّ لما دخلتها

وقت أما شافك قلبي شافت عيني فيك

صورة حبيبي اللي في خيالي رسمتها


قول بقي يا حبيبي، حبيبي

لمين أنا لو مش ليك

قول بقى يا حبيبي، حبيبي

ححب في مين غير فيك

طب ده أنا أيامي أحلامي

وحياتي واقفة عليك

نور عيني حبيبي، حبيبي

لمين أنا لو مش ليك

قول بقى يا حبيبي، حبيبي

ححب في مين غير فيك

طب ده أنا أيامي أحلامي

وحياتي واقفة عليك

موعودة بيك تبقى إنت بختي وقسمتي

موعودة بيك من قبل ما اتقابل معاك

مشاعري حبي حياتي شوقي ولهفتي

متصدقين مني لأني مصدقاك

موعودة بيك تبقى إنت بختي وقسمتي

موعودة بيك من قبل ما اتقابل معاك

مشاعري حبي حياتي شوقي ولهفتي

متصدقين مني لأني مصدقاك


قول بقي يا حبيبي، حبيبي

لمين أنا لو مش ليك

قول بقى يا حبيبي، حبيبي

ححب في مين غير فيك

طب ده أنا أيامي أحلامي

وحياتي واقفة عليك

نور عيني حبيبي، حبيبي

لمين أنا لو مش ليك

قول بقى يا حبيبي، حبيبي

ححب في مين غير فيك

طب ده أنا أيامي أحلامي

وحياتي واقفة عليك


كانت بتغني وعينها على ادم 

وفرح اسد خادها من ايدها ورقصها وادم قام يرقص وافتكرت حور انه هيرقص معاها لكن تخطاها ورقص مع رنا لكن عينه على حور 

حور الدموع تحجرت في عينيها وكملت الاغنيه عشان ما متفركش حفلة فرح 

خلصت الاغنيه لكن عيون كل الي في القصر كانت عليها كانت جميله جدا جدا 

جت سما وجابت لها سيف وحملته وما بصتش على ادم 

كان في واحد عينه عليها من لمى نزلت وهو مش عارف هي مين 

راح عليها ازيك يا مدام انا آسر 

وانا حور وسلمت عليه 

شافها ادم واتجنن وراح عليها 

(آسر من اعداء ادم الي مبيحباوش الخير وبيتاجروا بحاجات كتيره غلط وبيستنوا ادم على الوحده )

آسر :ادم بيه ازيك وحشنا يا فندم 

ادم سلم عليه ببرود اهلا 

في حاجه يا حور 

مع جيت رنا وقفت معاهم 

مش تعرفنا يا ادم 

ادم لآسر رنا مراااتي 

ودي حور بنت خالتي وجوزها مسافر

حور بصت لادم بكل الم انه ليه عمل كده وحست انه هو مكسوف منها وبيفتخر ان رنا مراته 

حووور بصت في عيون ادم 

مطلقه 

انا اطلقت يا ادم 

آسر بيبصلها بجراءه وهو في حد اهبل يسيب الجمال ده 

ادم اتعصب جدا متحترم نفسك يا اسر 

في ايه يا ادم مش يمكن ربنا يوفق

الجمال ده كله حرام يتساب 

ادم بيجز على سنانه اسر اجري من قدامي انا عفاريت الدنيا شايفها فيك دلوقتي 

اسر طنشه وقرب على حور اشوفك يا قطه 

ادم كان متعصب جدا ورنا محبتش تحشر نفسها لانها فاهمه لادم 

حور بصت لادم بالم وغضب ومشيت على سما 

لو سمحتي يا سما سيف نام ممكن تاخديه الاوضه 

من عينيا يا حور بس انتي مش على بعضك في ايه 

بعدين يا سما بعدين 

وراحت لفرح باركتلها 

مبروك يا حبيبتي 

يبارك فيكي يا حور وشكرا لانك قبلتي تغني في خطوبتي 

مبروك يا اسد 

شكرا يا حور صوتك حلو قوي 

شكرا 

فرح حست بحور انها مش على بعصها 

مالك يا حور 

مفيش 

هتخبي عليا 

بعدين يا فرح 

وراحت على جنينة القصر وهي مزعوجه قوي 


..........

عند نور كانت نازله مع حور وهي بتغني 

ورسيل جت عينه عليها 

مش معقول دي بتعمل اي هنا 

وقرب على اسد 

اسد مين الي نازله مع حور دي 

دي نور اختها 

اهاااااا 

رسيل بخبث شكلها هتحلو اوووي 

بنفسه الاتنين اجمد من بعض


رسيل عينه كانت على نور واستنى لمى كانت لوحدها طبعا كانت لابسه فستان قصير بلون السما وفردا شعرها الاسود وعنيها بلون فستانها 

وراح عليها 

لا لا لا دنا امي دعيالي النهارده 

نور بصت على الي بيتكلم 

انت انت بتعمل ايه هنا 

رسيل وهو بشرب سيجارته ونفخها في وشها 

زي الي انتي بتعمليه هنا 

نور سعلت من ريحة الدخان لان اصلا هي عندها ازمه في رئتها 

انت مجنون 

لا بس اذا فضل الجمال دا كله ادامي احتمال اتجنن 

نور سابته وراحت تدور على حور ما شفتهاش بعد ما غنت 

راحت لادم وسألته عنها 

ادم تعرف حور فين 

ادم بحزن في الجنينه هديها يا نور انا عملت حاجه جرحتها بس واللهي غصب عني 

ليه في ايه 

بعدين 

نور خرجت بسرعه للجنينه 

كانت حور قاعده وبتعيط بصمت 

حور حبيبتي مالك فيكي ايه 

فضلت ساكته وبتبص على لا شئ

حور في ايه 

مفيش انا كويسه 

حور اتكلمي متكتميش في نفسك ادم قالي انه حصل حاجه 

حور بصتلها وضحكت بمسخره 

حلو اوي مش مكلف نفسه يجي هو كمان 

واللهي يا ادم لاخليك تنزل بدل الدمووع دم وحيات قلبي الي جرحته ده لاخليك تندم 

يا بنتي ليه كل ده حصل ايه ما بنكو 

حور حكت لاختها كل حاجه حصلت 

نور: انتي بتحبيه اوي كده يا حور 

حور :انا عملت كده امبارح مش حبا فيه متخافيش انا كنت عايز انتقم لكرامتي الي جرحها لمئ اتجوز عليه 

وكنت هخليه لمى يطلق واشمت فيه 

لكن هو سبق النهارده وكسب وجرحني جرح عمره ما يطيب 

نوور :انتي بتكدبي على نفسك انتي بتحبيه يا حبيبتي بس جروحك منه مش عايزه تطيب 

حووور :جااايز 

حور انتي ناويه على ايه 

ولا حاجه مسحت دموعها وقاامت يالله ندخل لفرح لتزعل منا حرام مش عايز اعكنن عليها خطوبتها 


..........

احمد :شايفه فرح يا حبيبتي طالعه متل القمر 

ابتسام :كبرنا يا احمد واولادنا اتجوزوا 

احمد :كبرتي لوحدك انا لسى طاقه وغمزها 

ابتسام :بس يا احمد في ايه انت بدل ما تكبر عمال بتصغر 

😂

وهو دا المطلوب 

...............

دخلت حور ونور القصر وطبعا كانت عيون مراقباهم 

عيون اسر الي ملاحقه حور وعيون ادم الي بيبص على اسر خوفا منه يعمل حاجه بحوريته ومش قادر يتصرف لينكشف ويعرفو نقطة ضعفه 

وعيون رسيل الي متابعه نور بخبث ورغبه 


كانت فرح حاطه من ظمن الاغاني اغنيه عن الصحبات وحور استغلت الفرصه وبلشت تغنيها وهي بترقص والعيون هتاكلها رقصها كان حلو اوي ورقصت هي وفرح ونور وسما 

طبعا رسيل كان هياكل نور وهي بترقص وكل ما تعمل حركه يشرب ويتوعد 

ادم كان هيتجنن انه هي بتعمل ايه ورنا ماسكه ايده اهدا يا ادم استحمل على ما الحفله تخلص 

ادم مسك نفسه بالعافيه مش عايز يرتكب فيها جريمه 

خلصت الاغنيه وقعدوا كلهم مع بعض 

جه اسد لو سمحتوا عايز مراتي دي ليا النهارده 

اسد خد فرح على جنب 

ايه الي هببتوه دلوقتي ده 

ايه في ايه يا اسد 

في ايه واللهي لافرمك بس نخلص من الزمبليطه دي 

ادم اتجنن ازاي عملوا كده والرجاله كانت هتاكلهم 

رسيل بعد ما خلصوا شاف نور رايحه للجنينه ولحقها 

نور حست في حد بيلحقها دارت وشها وكان رسيل 

ايه يا فندم في ايه 

رقصك حلو اوي 

نور اتكسفت شكرا لو سمحت عديني 

تؤ

ايه تؤ دي ما تبعد يا مجنون انت 

رسيل فضل يقرب منها وهي تبعد لمى شافت نفسها هتتحشر للحيطه هي الي قربت عليه وضربته بالالم 

رسيل انصدم منها وبص في عيونها بغضب  افتكري الالم ده كويس عامله عليه شريفه وبص على جسمها وانتي رقصتي جوا ولا راقصات شارع الهرم 

اخرس يا حيوان انت بتقول ايه 

وجريت من عنده بسرعه 

رسيل في نفسه والله لجيبك لعند رجلي تركعي 

نور دخلت القصر وهي مرعوووبه ووشها اصفر 

في ايه مالك 

مفيش شفت كلب بره خفت منه 

حور بعدم تصديق اهاااا 

............

خلصت الحفله والمعازيم روحوا وكل واحد راح لاوضته 

حور دخلت اوضتها كانت مجروحه قوي جواها ازاي ادم يعمل فيها كده بعد ما سلمته نفسها بارادتها واعتبرت دا جرح ملوش دوا 

نيمت ابنها وحطته بسريره ودخل ادم الاوضه بدون ما يخبط 

حور طنشته وقعدت قدام المرايه تمسح المكياج عن وشها 

وادم باصص عليها ومش عارف يتكلم يقولها ايه ولا يبرر ليها بايه 

حور انا اسف انا عارف انك مجروحه قوووي مني لكن انا عندي ضرووفي 

حور طنشت وما بصتلوش 

حور لمى تعرفي انا عملت كدا ليه هتشكريني 

حور قااامت وقربت منه وبصت في عنيه 

ووحيات دا وشاورت على قلبها الي كسرته يا  ادم  لنتقم منك ومبقاش حور ان ما بكيتك بدل الدموع الي نزلت مني دم 

وسابته ودخلت الحمام خدت شاور 

وادم لسى بيبص في اثرها 

ولنفسه :تستاهل تعمل اكتر من كده فيك انت الي جبته لنفسك واتعصب جدا وخبط ايده في المرايه اتكسرت والدم بيسيل منه وخرج 

خرجت حور من الحمام وملقتوش 

نامت وهي ببتوعد لادم 


..........  

ادم بعد ما خرج من عند حور لف بالعربيه ومعرفش هيروح فين راح عند البحر قعد شويه ورن على اسد 

انت فين 

في البيت ليه 

ولا حاجه جايلك 

اوك بانتضارك 

ركب عربيته وراح لاسد 

خبط الباب ودخل 

مالك يا ادم في ايه 

انا خبصت الدنيا النهارده بعد ما واخييرا الامور هديت ما بنا طينت الدنيا النهارده 

ليه حصل ايه 

قاله ادم كل حاجه حصلت 

مش كده يا ادم انت غلطت انت جرحتها كده هتحس انك مكسوف تقول انها مراتك 

بس انا كده بحميها يا اسد انت عارف اسر دا كلب وعايزلي نقطة ضعف يأذيني بيها 

مش عارف اقولك ايه يا صاحبي بس كنت تقدر تبعتلها اي حد من طرفك وتقولها ما تتكلمش معاه وحور هتفهم 

دا الي حصل انا مش عارف اعمل ايه انا شفت بعيونها الم عمرتي ما شفته حتى لمى تجوزتها غصب محستوش 

دا العادي يا ادم انت دوست على اونثتها وهي تفتكر انك بدلتها برنا وانها عندك ولا حاجه 

اوووووف كل ما نقرب من بعض شويه نبعد عن بعض مساااااافات 

اسد بمزاح انت حد ناظرلك بالجوازه دي 

ادم ضحك من نقك يا خويا 

قوم اجري اعملي قهوه 

ايه يا عم انا عريس قوم اعملها لنفسك 

ادم قوم يله كان شكلك نيله النهارده ولا رسيل منظره يحشش 

اسد :ليه ماله 

هههههه فاكرني ما خدتش بالي هو شاف نور وريالته شطت 😂

عينه عليها وهي رايحه وهي جايه 

اسد :يا بن الايه فعلا هو سالني عنها 

هههه شفت اخوووك بيفهمها عالطاير 

اسد :لكن يا ادم خد بالك رسيل مش بتاع بنات من دي محترمه رسيل بيصيع بس مش بتاع جواز خد بالك 

متخافش مضنش يقرب مني لانه عارف انا هعمل ايه 

اسد في نفسه :ههههه امال لما تعرف انه كانت عينه من مراتك هتعمل ايه 

مالك سرحت في ايه 

ولا حاجه سرحت في اختك وافتكر اسد هي عملت ايه 

شفت بنات الايه قاموا يرقصوا ازاي واللهي لانفخها بس اشوفها مكانش في مجال النهارده 

ادم بضحك 😂

مالك 

انا متاكد ان دي فكرة حور عشان تنتقم مني 😂😂😂

وفضلوا يضحكوا لحد ما خبط الجرس 

مين 

انا 

اسد دا رسيل 

خش يا اخويا انتو محسسني ان دا بيت العيله الي بيقرف بيجي عندي يرمي همه 

رسيل :اخرس ياظ

خرست 

ازيك يا ادم 

كويس 

اسد :ايييه مالكم انا عريس النهارده خلي فرحتي تكمل جاييين تخربولي الدماغ 

ادم: ايه يا عم عينك كانت فين طول الحفله 

رسيل بصله بخبث 

شبه عينك 

😂

يخرب بيتك يا رسيل 

ادم :انا وعيني من مراتي وانت عينك فين 

ههههه عيني على اخت مراتك 

كللهم ضحكوا 

رسيل نور مش للصياعه فهمني اذا اذيتها انت عارفني 

رسيل بنفسه اصبر بس واللهي الالم الي ادتهولي لتدفع تمنه جامد جدا 

اها عارف متخافش 

.................

احمد :ازيك 

مجهول :_تمام 

احمد :وحشتيني

مجهول :وانت كمان وحشتني قوي قوي هتيجي امتى 

احمد:يومين كده وهسافرلك 

احمد بعد ما قفل السكه 

فلاش باك 

خد بالك منها يا احمد سالي دلوقت ملهاش غيرك ارجوك يا خويا وسامحني ارجوك دي امانه في رقبتك خد بالك منها 

تتووووووووت 

وهنا توقف القلب عندها وطلعت الروح لبارئها 


باااك 

الله يرحمك يا سميره سبتيلي حمل كبر وفضيحه مداريها عن الناس لدلوقت 

وراح على مراته 

حبيبي بيعمل ايه 

ابتسام :خضتني يا احمد 

احمد قرب عليها سلامتك من الخضه يا عنيا 

انتي كنتي بتقولي ايه عني في الحفله سمعيني كده 

ابتسام :انا ولا حاجه 

احمد تؤ تؤ لحقتي تنسي قولتي انا كبرنا صح 

ابتسام عرفت نظرته دي 😂

احمد اعقل الولاد نايمين 

ايه شايفاني بشد بشعري منا هادي اهو بس عايز اثبتلك اني صغير لسى تعالي هنا ....

نسبهم 😂


.................

عند نور 

كانت خايفه من رسيل ومش عارفه تروح الشركه باول يوم دوام او لا 

لانه مش هيعدي الالم الي خده منها 

اووووف يا ربي لازم اعمل كده انا محتاجه الوظيفه كده قوي 

نامت وهي عازمه انها مش هتروح 

.............

عند رسيل بعد ما خرج من عند اسد وراح لبيته فضل يفكر فيها وازاي يديها بدل الالم عشره 

وكان بيفكر هي هتروح الشركه بكره او لا 

ولما افتكر حاااجه ضحك 🤐

هجيبك لعند رجلي يا نور 

..........

عند ادم خرج من عند اسد وش الفجر وراح القصر كان هادي والكل نايم طلع لاوضة حور جه يفتح الباب كانت قافليته من جوا 

اتنهد وراح اوضة الضيوف وما رحش لاوضة رنا 

ونام 

............

في الصباح 

فاقت نور وماكنش عارفه تروح الدوام واا لا وقررت انها مش هتروح 

ابتسام خبطت عليها الباب :ازيك يا بنتي 

انا كنت جاي اصحيكي يالله اليوم اول يوم دوام ليكي 

نور :انا مش عايزه اروح انا غيرت رائيي 

ليه يا بنتي في ايه 

مفيش بس مش مرتاحه للدوام ده 

على راحتك يا بنتي لو اعتزتي حاجه قوليلي 

شكرا يا خالتوا حور فاقت 

لا لساتها نايمه شفتي اخيرا الاحوال اتزبطت ما بينهم ادم كان امبارح هيطير من الفرح 

نور في نفسها :شكله الجديد مش واصلك لسى 

ربنا يهديهم 

امييييين 

يالله البسي وتعالي افطري اوك 

اوك 

.........

عند حور 

فاقت ولبست ولبست ابنها ونزلت تحت كانت خالتها لوحدها 

صباح الخير 

اهلا يا بنتي ازيك انا افتكرتك نايمه 

لا سيف صحي واكلته وغيرتله ونزلت 

امااال ادم فين لسى ما فاقش 

حور بغضب معرفش ومحدش يسالني عنه مره تانيه وانسوا اني مراته

مع دخلت ادم 

صباح الخير يا امي وباس ايدها 

صباح النور يا حبيبي 

وبص على حور كانت بصه للناحيه التانيه ومتجهلاه تماما 

ازيك يا حور 

حور بصتله ابعد عني يا ادم وهبقى بالف خير من ربي 

ادم :اتكلمي عدل انا ساكتلك لاني عارف انك مجروحا لكن متسوقيش فيها 

ابتسام :في ايه يا اولاد مالكم امبارح كنتو سمن وعسل 

حور باندفاع والم 

انا محدش يلوم عليا بالي بعمله قولت لنفسي ادم بيحبك اديه فرصه مش ده كلام يا خالتوا وده الي عملتوا لكن ابنك عمل ايه امبارح في الحفله مستعر مني وقال عن رنا مراته وانا قالهم عني بنت خالته وجوزي مسافر شفتي بجاحه اكتر من كده بالليل في حضني وتاني يوم يدبحني 

ابتسام :دا بجد يا ادم انت عملت كدا دي حور معقول 

ادم بغضب بقولكم عندي ضروووفي ليه محدش عايز يفهم ليه 

طلقني يا ادم طلقني انا خلاص منفعكش لان كل الي عملته فيا حاجه والي عملته امبارح حاجه تانيه خالص انت دبحتني بسكينه تلمه 

ادم بغضب مسك دراعها وابنها في حضنها 

مش عايز اسمعك بتنطقيها مره تانيه فاهمه انا قدرك يا حور فاهمه ايه يعني قدرك انا قدرك ومستحيل حد يهرب من قدره وخرج من القصر 

ابتسام :اهدي يا بنتي اهدي اكيد في حاجه مهمه خلته يعمل كده  ادم مستحيل يعمل كده بدون سبب قوي 


...........

عند ادم 

خرج من القصر وراح القسم دخل على العميد بدون ما يستأذن 

وخبط على الطاوله 

العميد :في ايه 

ادم :المهمه لازم تخلص بكره بالكتير فاهمييين انا قربت اخسر مراتي وابني بسبب المهمه دي 

العميد :اهدا يا ادم انا كنت هكلمك العمليه والمعلومات وطرق التنفيذ تقريبا كلها جاهزه مش فاضل غير التنفيذ وانت وشطارتك 

خلاص بكره بكره هتعملوا المداهمه وتسلموهم 

اوك 

وخرج ادم بدون ما يستأذن وراح اوضة رنا في القسم 

رنا اتخضت في ايه يا ادم ما يصحش تفتح الباب كده بدون ما تستاذن 

ادم :رنا انا قربت اخسر حور بسببك العمليه هتتنفذ بكره 

انا اسفه يا ادم انا دمرتلك حياتك وعملتلك مشاكل فوق مشاكلك لكن خلاص النهايه قربت 

اوك وبعد ما نخلص انتي الي هتروحي لحور وتقوليلها كل حاجه 

يااااه للدرجادي بتحبها يا ادم 

ملكيش فذه انتي تعملي كده وبس فاهمه 

فاهمه 

.............

عند رسيل 

استنى نور تيجي الشركه لكنها ما جتش وطلب من احد الموظفين يجيب رقمها من الملف 

ضرب موبايل نور 

الوووو مين 

انا الاستاذ رسيل مجتيش الشركه ليه يا انسه نور 

اهلا انا خلاص مش عايزه اشتغل اعتبرني استقلت 

اييييه هو دخول الحمام زي خروحه 

ملكش فيه يا استاذ رسيل انا رجعت بكلامي ومش عايز اشتغل 

رسيل بخبث اذا كان كده لازم تيجي تقدمي استقالتك بنفسك 

مستنيكي بكره باي 

وقفل السكه قبل ما نور ترد عليه 


عند نور اعمل ايه اروح ولا لا انا مش عارفه ليه مرعوبه من شكله 

هروح بكره هو هياكلني 

............

عند  حور بعد ما خرج ادم 

طلعت اوضتها وقفلت على نفسها وفضلت كدا طول اليوم 

في المسا جه ادم وسأل عليها وقالولوا انها مخرجتش من اوضتها 

قال لفرح 

فرح هي بتحبك اطلعيلها خليها تاكل على الاقل 

فرح :عملت ليه كده يا ادم 

اطلعي يا فرح لحور خليها تاكل انا مش ناقص 

فرح طلعت لحور وحور قالتلها مش عايزه تاكل 


............

في الصباح 

عند نور لبست وجت تخرج 

رايحه فين يا نور 

رايحه الشركه يا خالتوا 

مش قولتي انك مش هتروحي 

كلموني امبارح وقالولي لازم اجي اقدم استقاله بنفسي 

اوك يا بنتي ربنا يوفقك 

خرجت نور وهي متعرفش الي مستنيها 

دخلت الشركه وراحت للسكرتيره الموجوده 

لو سمحتي انا عايزه اقدم طلب استقاله 

بس الحاجات دي انا مفتيش فيها ادخلي لرسيل بيه وقوليله 

لو سمحتي انا مش عايزه اشوفه 

خرج رسيل بره الاوضه 

سوزي حضريل ومكملش كانت نور قدامه 

قرب منها انسه نور ازيك 

نور في نفسها ايه الاحترام الي نزل عليه فجاءه ده 

شكرا انا عايزه اقدم استقالتي 

طيب اتفضلي جوه المكتب 

سوزي كانت متغاضة من رسيل لانو مهتم بنور وكان قايلها اول ما تيجي خليها تدخله 

دخلت نور وقعده 

لسى مصره انك تستقيلي 

ايوه 

طيب ايه رائيك نعمل Dealجديد ننسى اي حاجه حصلت ونبدا صفحه جديده موافقه يا نور 

نور سكتت لانها كانت محتاجه الشغل ده 

موافقه يا فندم 

رسيل في نفسه (يالله فضل معايا ورقه ربحانه)

في حاجه يا فندم 

لا يا نور اتفضلي وخلي سوزي تسلمك شغلك 

اوك شكرا يا فندم 

...........

عند حور الصبح فاقت ومنزلتش خرجت للتراس ترسم 

ادم تحت سأل عنها وقالوله انها لساتها ما كلتش 

اعمل ايه يا امي بدماغها الناشفه دي 

يا بني انت الي جبته لنفسك انت غلطان محدش يقول للناس عن مراته بنت خالتي 

ادم قام انا هروح اجيبها تفطر بالغصب 

ادم طلع حور الاوضه وفتحها 

وراح متل الديب عليها وبغضب 

وبعدين معاكي يا حور انزلي تحت على شان تاكلي بدون نقاش 

مش عايزه سبني يا ادم وطلقني مش عايزاك انا بكرهك قوي 

ادم شد على ايدها كلامك ده مايفرقش معايا بحاجه المهم ان انا بحبك انجزززي انزلي يالله 

مش نازله يا ادم مش نازله سبني بحالي مش عايزه حاجه منكو سبنييييي 

ادم طنشها وحملها غصب ونزل فيها تحت 

ابتسام :انت بتعمل ايه يا بني نزلها 

ادم نزلها عند السفره

كلي يالله انا حاسس نفسي بعامل بعيله 

حور شافت قدامها سكينه على الطاوله مسكتها وبعدت عنهم الي هيقرب مني هقتل نفسي 

ادم بحذر بيقربلها حور هاتي السكينه 

حور حاطه السكينه على بطنها مكانك يا ادم اذا قربت مني هغز نفسي بالسكين واخلص منك ومن قرفك 

ابتسام :يا بنتي اهدي مفيش حاجه حصلت لكل ده اتفاهموا ادم بحبك 

حور :هههههههههههههههه ادم بيحبني وقال عني للناس بنت خالته واستعر يحكلهم مراتي اماال لو بيكرهني كان عمل ايه 

ادم وهي بتتكلم كان بيقربلها 

خليك مكانك يا ادم 

فرح :حور اهدي طب انتي عايزه ايه واحنا نعملهولك 

حور :عايزه ادم يطلقني ودلوقتي ولا والله هتشوفوني جثه قدامكم انا كده كده مش حاسه اني عايشه 

ادم :نععععععععم يا روح امك اطلق مين 

حور يا بنتي اهدي مش كده 

والله الي هيقرب مني لقتل نفسي طلقني يا ادم طلقققققني 

ادم :انتي مجنونه ارمي العبه دي من ايدك طلاق مش هطلق فاهمه دوري على حاجه غيرها 

حور كانت بتغز نفسها بالسكين 

فرح :ادم الحق حور جرحت نفسها 

جه ادم يقرب منها واللهي لاقتل نفسي 

طلقني ودلوقتي واوعى تقرب

انتي بتقولي ايه يا مجنونه مفيش طلاق 

حور شدت على السكين طلقني يا ادم 

ابتسام طلقها يا ادم طلقها دي مجنونه يا بني شوفها يا ادم بتنزف 

حور كل ده بتشد على السكين بايدها 

فرح طلقها يا ادم حور هتروح مننا يا ادم 

انتو بتقولوا ايه عايزني بجد اطلقها دا جنان انا مقدرش

طلقني يا ادم طلقني 

حور واللهي انا عملت كده على شانك كله على شان مصلحتك حور بتشد على بطنها بالسكين 

طلقني 

فرح طلقها يا ادم ارجوك وبعدين اتفهموا 

حور انتي ط.....

حور انتي ط...

وقبل ما يكمل جت رنا من وراها مهي ظابط شرطه وخدت السكـ،ـينه منها باحتراف 

حور وقعت على الارض وكانت بتنزف من بطنها لانها وهي ماسكه السكـ،ـين جرحت نفسها جامد 

ابتسام :اجري فيها على المستشفى يا بني بسرعه 

ولحقوه كلهم على العربيه حور كانت ما بين المغيبه والفايقه وكانت بتمتم 

طلقني يا ادم طلقني وغابت عن الوعي 

فرح :بسرعه يا ادم بسرعه 

ادم من سرعته كان هيعمل اكتر من حادث 

وصلوا المشفى ونزلوا ركض 

ادم بزعيق اسعااااف بسرعه 

جم الممرضين وحطوها عالنقاله ودخلوها للدكتور 

الدكتور :ايه في ايه 

غزت نفسها بالسـ،ـكين اتصرف بسرعه 

ركض الدكتور عليها وعمللها الاسعافات الاوليه كان جرحها مش كبير خيطه وقلها لازم ترتاحي 

خرج الدكتور 

جريوا عليه ازيها يا دكتور 

هي كويسه والجرح مش غميق خيطناه وعملناه تجميلي لكن دي محاولة انتحتار اعذروني لازم ابلغ 

ادم راحلو ومسكو من قميصو عايز تبلغ مين يا روح امك 

والنعمه لو شميت خبر ان الداخليه عارفه ان  مراتي هنا لادفنك فااهم 

حاضر حاضر يا ادم بيه

راح الدكتور وكانه بيجري على اوضته😂 

ابتسام :مش كده يا بني مفيش حاجه لكل ده دا دكتور ودا واجبه 

وهنا جا احمد 

ايه خير حور مالها 

متخافش يا حبيبي عورت نفسها بالسـ،ـكين وقالتله على الي حصل 

مش حرام الي بيتعمل بالبنت دي واللهي لو اني ابوها لافرم جوزها فرم واخليه يقول حقي براقبتي 

ادم بيه المدام صحيت 

دخل ادم جري عليها 

ولما شافته دارت وشها للناحيه التانيه 

برا اااا

الممرضه بس يا فندم هي عايزه راحه ميصحش كده 

قلت برااااا

خرجت الممرضه وادم قرب على حور ومسك ايدها وحور شدتها منه 

واللهي يا حبيبتي مضلوم واللهي لمى تعرفي انا عملت كده ليه هتعذريني عندي اسبابي ومش قادر اقولك عليها دلوقتي لمصلحتك ومسك ايدها مرخ تانيه سامحيني يا حور سامحيني وخلينا نبدأ مع بعض من اول وجديد 

حور بألم طلقني 

واخرج بره عايزه انام 

ادم خبط الباب بعصبيه وخرج 

جريت فرح دخلتلها  

ايه الي عملتيه يا مجنونه ده حد يعمل كده كنتي هتروحي نفسك 

احسن على الله اخلص منه ومن قرفه انا تعبت قووي 

فرح سكتت لان الي شافته حور بعمر صغير صعب على اي حد يستحمله 


............

عند نور 

استلمت شغلها وما احتكتش برسيل ابدا مع انها سكرتيرته لكن المعامله ما بينهم برسميه 

وسيل كان بيعاملهاا ببرود لحد ما يكسر غرورها وكل ما يفتكرها يفتكر الالم الي خده منها 

وروحت البيت 

سألت عليهم 

سما حكتلها الي حصل 

اييييه انتي بتقولي ايه وجريت على المشفى 

.............

عند اسد 

كلم فرح 

ازززيك يا عسل 

كويسه 

مالك في ايه مال صوتك وخبط بابه كان رسيل 

خليكي معايا يا فرح الباب بيخبط 

ادخل يله انت لزقه 

اخرس ياظ

طيب البيت بيتك ثواني وجي 


ايوووه يا حبيبتي فيكي ايه 

حور يا اسد غزت نفسها بالسكين 

ايييه بتتكلمي جد 

ايوه وعيطت حور صعبانه عليا قوي يا اسد 

انتو بمستشفى ايه انا جي 

اسد لبس بسرعه وقال لرسيل يالله بسرعه 

في ايه مالك 

مرات ادم غزت نفسها بالسكين 

انت بتقول ايه ازيها دلوقتي 

معرفش 

طب يالله 

المستشفى كان قريب منهم كان ادم واقف برا 

جريوا عليه في ايه يا ادم حور كويسه 

اه الحمدلله انتو عرفتوا ازاي 

كنت بكلم فرح وقالتلي 

رسيل :ليه حصل ايه 

ولا حاجه 

وهنا جت نور كانت منهاره وبتعيط 

ادم حور فين 

في الاوضه ٤٣

نور :انت احقر بني ادم شفته بحياتي انت ايه البنت بتدبل على ايدك انا لو كنت مكانه كنت غزيتك بالسكين ما غزتش نفسي 

ادم طنشها 

رسيل :انسه نور مفيش حاجه واختك بخير 

نور :انت تخرس ومتحشرش نفسك كلكم عينه وحده صنف واطي 😂

رسيل اتنرفز منها 

وبنفسه حسابك تقل قوي دنا الي شبهك بتمنولي الرضا ارضى 

رسيل :اها شكرا يااااا انسه 

دخلت نور تجري لاوضة حور 

حوور حبيبتي ازيك 

ابتسام :_متخافيش يا بنتي هي كويسه 

نور :انتي مجنونه ازاي تعملي كده 

حور :خليه يسبني في حالي يا نور على شان خاطري خليه يطلقني 

فرح :اهدي يا حور ادم ليه ضرووفه انا متأكده وكلنا عارفين هو بيحبك قد ايه 

حور ضحكت بمسخره 

خرجت فرح تشوف ادم كان اسد جاي اول ما شافها جري عليها 

رسيل :اخيييه عالرجاله انا مش عارف الواد ده ازاي صاحبنا 

ادم ضحك :يخرب بيتك ضكتني وانا ما ليش نفس اضحك 

.....

اسد :ازيك يا حبيبتي انتي كويسه 

فرح خجلت من نفسها لان اسد ماسك وشها بايديه قدام اخواها 

عيب كده يا اسد ادم واقف 

على فكره انتي مراتي 😍

مش وقته يا اسد انا خايفه قوي على حور 

ازيها دلوقت 

تعبانه جدا ومش طايقه ادم وعايزه تطلق

ادم مدايق جدا يا فرح انا مدايق عليه 

وحور مدايقه جدا والي عمله فيها مش قليل ابدا 

انا ليه بحس احيانا ان حور هي الي اختك مش ادم 

فرح طنشت انا هروح اشوفها 

اسد :فرح انا عايز اشوفك بالليل اوك 

هشوف واقولك 


.............

عند حور 

اهدي يا حور اهدي انا هاخدلك حقك وجت في بالها فكره وقررت انها تنفذها 

ازااااي ده ديب يا نور محدش بيقدرله وبيستقوى عليا 

ما تاكليش هم انا هخلي الي اكبر منه يتصدرله 

هتعملي ايه 

بعدين 

...................

عند ادم 

كلمه العميد 

الوووو

ايوه يا فندم 

ادم العمليه هتم النهارده بالليل الساعه ٩ وكل حاجه مترتبه ورنا هتقولك كل حاجه بالتفصيل 

اوك باي 

اسد :ايه يا ادم في ايه 

ادم :دا العميد بيقول التنفيذ النهارده 

الساعه كام 

الساعه تسعه اجهز انا هروح ابص على حور واروح بعدين عالمقر الاقيكم هناك وكلم رنا وافهم منها كل حاجه اوك التقارير كلها معاها 

جه عليهم رسيل 

في ايه مالكم بتتوشوشوا في ايه 

ادم :مفيش حاجه طلبوني على الشغل 

اها ربنا معاك 

سلام 

رسيل :وانا كمان سلام يا اسد هروح الشركه طلعت منها بدري 

اسد :رسيل متزعلش من الي قالته نور كانت مزعوجه على شان اختها 

رسيل بتوعد :انسى دي واحده قليلة الربايه ولسانها اطول منها 

اسد :هههههه يخرب بيتك لا واضح انك ناسي دنا شايفها بعنيك 

😂

رسيل :سلام يا خويا اقعد اتريق على روحك 

رسيل مشي وبيكلم نفسه 

انا يتقالي اخرس ولا اضرب بالالم من وحده زي دي 

واللهي لاكسر غرورك ده 

وراح شركته

................

عند ادم 

طلع لاوضة حور 

وخبط الباب ودخل حور شافته ودارت وشها عنه ومسكت ايد اختها نور خليه يطلع برا انا مش طايق اشوف وشه 

ادم عمل مش سامعها وقرب عليها 

نور قربت عليه بعد عنها يا ادم دي مش طايقه نفسها دلوقت 

ابتسام:_متحشريش نفسك يا نور وابعدي عنه انتي زودتيها قوي النهارده بدل ما تهديها بتزيدي في عندها 

فرح :نور معاها حق يا امي لازم ادم يبعد عنها شويه على شان ترجع تتعود عليه وتنسى الجرح الي عمله 

ادم واقف واطط ايده في جيبه وبيبصلهم ببرود 

خلصتوا 

الكل بلم فيه 

ايه مالكوا بتبصولي كده ليه ايه خلصتوا حددتوا مصيري كاني مستني رأي حد فيكو 

براااااااا 

نور :لا انا مش هسيب اختي لوحدها معاك 

انا قووولت كله يخرج برا 

براااااا 

ابتسام خدتهم وطلعتهم 

ادم قفل الباب وراح مسك ايد حور غصب 

حور اسمعيني انا بحبك قوووي وكل الي عملته كان من حبي ليكي وخوووفي عليكي انا دلوقتي خارج ومش عارف انا يمكن ارجع اشوف وشك الحلو ده او لا 

حور قلبها وجعها عليه لكن مبينتش ودارت وشها عنه 

ادعيلي يا حور ادعيلي وانا اذا ربنا راد وارجعت هديلك تبرييير على كل حاجه حصلت وهتحصل ارجووكي يا حور اديني الفرصه دي واللهي انا بحبك ومبشوفش في عيوني غيرك وقرب عليها وباس راسها 

مع السلامه يا حوريتة قلبي 

ولبس نظارته وخرج 

نور جريت على اختها 

عملك حاجه 

لا 

كان عايز ايه 

ولا حاجه 

ادم خرج لامه وباس راسها وايدها كأنه بيودعها 

ادعيلي يا امي انا عندي النهارده اكبر مهمه في حياتي ادعيلي اتوفق فيها واذا رجعت انشاء الله هصلح الدنيا كلها 

يا حبيبي يا بني انت خوفتني قوووي في ايه خد بالك من نفسك يا بني ربنا يرجعك بالسلامه 

ادم باس ايديها ادعيلي يا امي ادعيلي 

ربنا معاك يا بني ربنا يحميك ويوفقك 

.............

راح ادم على المقر واتفقوا مع الخليه هيقبضوا عليهم ازاي 

اتجمعوا وخرجوا مع بعض كان عددهم يزيد عن الف عسكري غير الضباط 

وصلوا المكان المشود وبسريه جامده اتوزعوا وحاصروا المكان 

اسد وادم كانوا اتنين في واحد بيحموا بعض 

اسد قتل الاتنين الي واقفين على الباب 

ورنا كانت وراهم بتحمي الهم الطريق دخل ادم كله يسلم نفسه المكان محاصر 

كله وقع الي في ايده منهم المخدرات الي بصنعوها ومنهم السلاح ومنهم كان بيتاجر بالاعضاء وبكل خفه ادم مسك واحد منهم وسلط السلاح على راسه 

متحاولوش المكان محاصر كله قدامي واحد واحد على البوكس 

وهنا طلع عدد مهول خلفهم وحطو السلاح واحد على ادم وواحد على اسد 

بيقولوا انه ديب الداخليه واسدها مع بعص حبيت اسلم عليهم قبل ما اطير 

ادم :مفيش ليك مهرب يا سالم النهارده سلم نفسك احسن 

سالم :انت لسى بتتكلم شوف انت تحت سلاحي بكبسة زر واحده هتكون جثه 

رنا هنا شافت الي قتل جوزها ووقف دماغها عن التفكير وبدون تردد نسيت ان ادم تحت ايده وصوبت عليه ونشنت 

وهنا صار مقرهم ملطخ بالدم وكله بنشن على بعض ووقع ادم تحت اسد تحت ايد واحد منهم وضرب في الهواء طلقه 

صاحبك في ايدي يا ادم بيه 

ادم بخوف سيبه الكلام ده مش هيفيدك 

وفجاءة جه واحد من وراهم ونشن على الشخص الي محاصر اسد 

نزل السلا.ح من ايدك يله ازيك يا سوووده وغمزلها 

يا بن الايه يا لذينه انت جيت امتى .........

هههههههههه جيت امبارح 

وعلى طول كلموني وقالولي انتو فين وجيت ومعاي قوه مساعده 

سالم :انتو هتتعازموا دلوقت اقبضوا عليا واخلصوا 

اخرس يله 

وهنا جت رنا ووجهت سلاحها على سالم الي قتل جوزها 

ادم :اعقلي يا رنا هو خلاص هياخد جزاته 

رنا قربت منه وبدموع 

انا معملتكيش حاجه ليه قتلتهم ليه 

طيب ابني ذنبه ايه 

انا هرحم الناس منك ومن شرك 

اسد :رنا اهدي والله لناخدلك حقك بس متوديش نفسك في داهيا 

رنا كأنها مش شايفه حاجه غير جوزها وابنها الي تقتلوا 

دا قتلهم قدام عنيا وانا متربطه مش عارفه اعملهم حاجه وقوصة عليه كل الطلق الي في السلاح 

وصارت تضحك وتدعس عليه 

ادم قلبه وجعه عليها خلاص يا رنا خلاص هو مات برد قلبك دلوقت 

اسد :اذا سألوا هو كان هيقوصها وهي دافعت عن نفسها اوك 

اوك 

فاهمه يا رنا انتي قتلتيه دفاع عن النفس فاهمه 

راحوا الجميع القسم ووحولوا رجالة سالم للمفتي اتحكم عليهم بالاعدام 

ورنا في نفس اليوم خرجت دفاع عن النفس 

ادم واسد و...... راحوا المشفى ادم خبط على اوضة حور 

حور فضلت عينها على الباب خايفه لادم يجرالوا حاجه وهي كل دا مش عارفه دا حب او لا 

ابتسام :ادخل 

ودخلوا والكل انصدم 

كان مع ادم واسد ؟؟؟؟

اوس اخو حوووووور 

اوووووس ركضت عليه نور 

اوس حاضنها والله واكبرتي يا نور ازيك يا حبيبتي وحشتيني قووووي وسابها وراح على حور 

وحشتيني يا حورية اوس فاااكره 

حور ضحكت وبخجل فاااكره 

ادم :ايه يا عم ابعد عن مراااتي دي حوريتي انا بس وباس راسها ازيك يا حور اتكتبلي النهارده عمر جديد ورجعتلك

اوس :ههههههه اصل مراتك بزامنها كانت تقولي انا بحبك وهتجوزك وناسيه اني اخوها كانت شايفاني الهيرو😂

ادم :اخرس يله  

ابتسام راحت لابن اختها وحشتني يا حبيبي ازيك يا اوووس يااه كبرت اوووي وبقيت عريس 

بسمه لو شافتك دلوقت هتفرح قووي  

والله وحشتيني يا خالتي ازيك وازاي فرح وعمي 

كلهم كويسين 

ابتسام :انا عايزه اعرف دلوقتي ايه المهمه الي حكتلي عنها الصبح وايه الي لم الشامي عالمغربي 

حقولك يا امي واسمعي يا حور وافهمي كل كلمه 

من فتره كده جانا بلاغ عن خليه موجوده هنا وبتاجر بالاعضاء 

اطلب مننا انو نقبض عليها 

اسد :وبما انه ادم ديب الداخليه العميد قاله انه هو الي حيلاقيهم ويمسكهم 

وكمل ادم 

ولما عرفت عنهم كل حاجه جهزنا قوه وكنا هنروح نقبض عليهم لكن هما كانوا حاطييين جواسيس عندنا في القسم وعرفوا الي احنا هنعمله وعرفوا اننا معنا مستندات تثبت ده فخطفوا حد من ولاد الضابطات الي عندنا 

وكان الطفل ده هو ابن رنا وعينه على حور 

خطفوا ابنها وهي ما كنتش تعرف ولما رحنا وهنقبض عليهم 

خلوا ابنها هو الكرت الرابح الي معاهم 

ولمى وصلنا شفنا واحد ماسك الولد ومصوب السلاح عليه 

ولمى عرفوا انهم كدا كدا خسرانين وانا اقوى منهم قتلوا ابنها قدامها بكل برود 

ولما عرف جوزها هما فين جه بدون ما يعرف اننا هناك دخل وجت رصاصة فيه 

وكده اتقتل ابنها وجوزها قدام عنيها فضلت شهرين وهي على حالها وعايزه تنتقم وتمسكهم للشرطه وتبرد نارها 

وفي يوم ناداني العميد وقالي لازم نمسك خليه الارهاب دي لانهم عرفوا انهم بيتاجروا في اكتر من حاجه ورنا هتكون معانا وان كل واحد لازم ياخد باله من اهل بيته ونقط ضعفه وانا حور نقطة ضعغي والكل عارف على شان كده قلت اني عايز احميها حتى لو بروحي وهنا جت رنا وطلبت مني انها تمثل انها مراتي ونتجوز ورقي على ما تاخد حقها وبكده برضه في فايده ليا

ان محدش كان عارف في الداخليه الا القريبين مني اني تجوزت حور 

وبكده عم الخبر في الداخليه اني تجوزت رنا واليوم كل ده تم

قبضنا على الخليه ورنا قتلت الي قتل جوزها وبرد قلبها وانا حميت عيلتي 


نور :وليه قلت لاسر ان حور بنت خالتك 

لان اسر واحد من رجالت الكلب ولو قلت انها مراتي كانوا اذوني فيها 

ابتسام :وايه الي لم اوس عليكوا هو كان مسافر 

اوس :قبل عشر سنين لما سبت بيت اهلي وكنت مش عارف هروح فين وانتو عارفين انا وادم صحبه قد ايه عرض عليا انه اكمل دراستي برا وانه يخلي عمو احمد يدفعني بشغلي وبالفعل حصل كملت دراستي ودخلت كلية الشرطه واشتغلت بالسفارة المصريه الي بكندا وكده اشتركت معهم بالعمليه دي وكنت  بطمن منه على امي واخواتي وانا الي قولتله ياخد باله منكم 

حور :يعني ادم كان متواصل معاك دايما وهو شايفني نفسي اعرف عنك حاجه او اكلمك 

اوس :انا الي طلبت منه ده على ما اسس نفسي

ابتسام :قربت منه يا حبيبي يا بني انت عملت كل ده عشان تحمينا واحنا مكناش حاسيين فيك وبنلومك برضه 

ادم :ما كنتش عايز يمسكم اي مكروه يا امي 

ادم كان عايز يشوف رد فعل من حور لكن حور ما تكلمتش وكانت باصه على ولا حاجه وسرحانه 

نور :_حور مش عايزه تقولي حاجه 

لا 

اوس :انا تعبان قووي وعايز ارووح اي لوكانده ارتاح 

ابتسام :لوكندة ايه والقصر موجود انت مش هتروح في حته انت هتبات عندنا وانتهي 

ادم :القرار اتمضى خلاص

كلهم ضحكوا 

اوس هو ايه الي حصل مع حور 

حور بصتله بدموع 

نور :_ولا حاجه اتجرحت بالغلط بالسكين 

اوس بعدم تصديق اهااااا 

ادم :روحوا انتو وانا هفضل هنا مع حور 

لا 

كانت الكلمه دي خارجه من حور انا عايزه نور تفضل جنبي 

اوس :_بتتكلمي كده ليه يا حور جوزك ما قالش حاجه 

ادم حط ايده على كتف اوس :هي تعبانه تعال نسيبها ونرتاح احنا تعبنا قووي النهارده 

نور :لا تسيبوني ولا تسيبوها 

ادم :_ليه 

نور :الدكتور قال ان حور كويسه وتقدر تخرج النهارده وكتبلها خرووج 

ابتسام :كويس جدا اخيرا البيت هيهدا من المشاكل الي فيه ربنا يحميكم يا اولاد 

وخرجوا الجميع وراحوا القصر ودخلوا 

سما اول ما شافت حور جريت عليها 

حور ازيك 

الحمدلله كويسه ازااي سيف جيبيهولي وحشني اوووي 

ودخلوا قعدوا بالصاله 

سما جابت سيف وادته لحور 

حبيب مااامي وحشتني قوي ابنها بضحكلها 

اوس :اشوووف حبيب خالوا 

ما شاء الله ابنكو يجنن يا ادم شبهك 

حور :_لا شبهي 

هههههههه متزعليش شبهكوا الاتنين 

حور :_انا هروح ارتاح عن اذنك يا حبيبي وراحت حضنت اوس 

اذنك معاكي يا حبيبتي وخدت ابنها وطلعت اوضتها 

اوس :حور مالها مش طبيعيه يا ادم مش دي حور الي اعرفها كانت مرحه قوي والفرح مبين في عيونها 

ادم :هقولك كل حاجه يا اوس بعدين 

اوك 

فرح :ازاي اسد يا ادم انا برنله ما بيردش انا خايفه عليه قووي 

فرح ما انتبهتش مين قاعد معاهم وما عرفتوش ولما شافته 

انا اسفه يا ادم انا معرفش ان عندك ضيف 

اووس راحلها :ايه يا بت مش عارفاااني 

لااااا مش مصدقه اووس 

يا بن الايه جيت امتى 

هههه انهارده 

وحضنها 

ادم :ههههههه والله ما يشوفك اسد وانت حاضنها لينفخك 

اوس استغرب ليه ايه دخل اسد بفرح 

نور :فرح اتخطبت لاسد 

اوس :ههههههه يا بنت الايه وخبط راسها بايدي متقربيش عليا يا بت انا مش ناقص اسد دا مجنون 

الكل ضحك على حكيه 

ومشي كل واحد على اوضته  

..........

عند حور نيمت ابنها ولبست قميص نوم اصفر وجت تنام مع دخلت ادم للاوضه بدون ما يخبط 

طنشته وجت تنام 

ادم مسك ايدها 

وخلاها تبص في عنيه 

كنت مرعوب اني مشوفش عينيكي الحلوه دي مره تانيه 

حور اتوترت من قربه 

ابعد عني 

حور انا قولتلك كل حاجه وما كدبتش بحاجه والقرار ليكي انا زهقت انا هاخد شاور وتركها ودخل الحمام 

حور لنفسها 

مهو طلع بيحميكي خلاص يا حور ارحمي نفسك وارحميه انتي بتحبيه متعذبيهوش اكتر من كده هو عمل كل ده على شانك 

خرج ادم من الحمام 

ولبس هدومه ولمى شافها سرحانه عرف انه مفيش امل منها وجه يخرج 

ندهت عليه 

ادم 

ادم دار وشه عليها نعم 

انت نمت مع رنا 

ادم قرب منها وبص في عيونها 

انا لا يمكن اقرب غير من واحده بسس وبحرم على نفسي المس ولا ابص على وحده غيرها

ادم قرب عليها اكتر ومسك وسطها 

انتي يا حور انتي النفس الي بتنفسه انتي الي بحبها انتي حياتي وروحي وكل حاجه حلوه عندي انتي الي عايش عشانها 

حور بكل جراءة ..

حور بكل جراءه قربت عليه وباسته 

ادم انصدم من فعلتها وشاركها 

حور بعدت عنه وضحكة ضحكة مسخره طلقني يا ادم 

ادم انصدم 

انتي بتقولي ايه 

بقولك طلقني 

ادم قرب عليها حور متلعبيش معايا

انا مبلعبش مع حد يا ادم طلقني 

ادم مسكها من دراعها امااال الي عملتيه ده ايه  

حووور ضحكت كنت عايز اشوف تأثيري قوي عليك ازاي 

ادم بغضب ضربها بالالم على وشها 

اخرسي يا حور مش انا الي وحده زيك تلعب فيا دنا الي بلعب بالناس مش حتت بت زيك هتلعب بادم الشافعي 

حور بصتله بالم 

عمرك ما هتتغير هتفضل كده طول عمرك 

ادم :انتي ايه قولييييلي انتي ايه

والله لو كنت قتلتلك حد مش هتعملي فيا كده 

حور قامت وكان بطنها واجعها 

حور :انت قتلتني انا يا ادم قتلت طفووولتي واغتصبتها انا كبرت قوووي على ايدك انت خاين 

ادم مسك دراعها بغضب 

خيانة ايه الي بتتكلمي عنها انا عمري ما لمست غيرك 

حور بصت في عيونه 

بس اتجوزت غيري ويا عالم لمست او لا 

ادم بعصبيه 

بس انا قولتلك انو عندي ضرووف وشرحتلك كل حاجه ومخبيتش عنك حاجه 

ورنا خلاص بكره اتفقت معاها وهروح واطلقها 

ارحميني يا حور كفايه 

حور :ارحم مين قولي ارحم مين 

وراحت تخبط على صدره 

وانت مرحمتنيش ليه لمى اتجوزتني غصب واغتصبتني مره واتنين وتلاته ليه ما رحمتش طفولتي ليه حتى انك ما صبرتش عليا كنت عايزني ابقى واحده ناضجة وبس وبنفس الوقت ترضي رغباتك واخلفلك بس لكن انا فين من كل ده اه قولي انا فين 

دنا اترجيتك اكمل دراستي ومرضيتش واترجيتك اشوف امي وبرضو حرمتني منها ازاي عايزني اسامح واعدي بس لمجرد انه جوازك من رنا كان لضرووف 

ابعد عني يا ادم ابعد وفضلت تعيط 

ادم :حور اهدي مينفعش الي احنا بنعمله ده احنا بنا دلوقتي ولد حور اديني فرصه اخيره واوعدك هتغير على شانك ارجووكي يا حور 

طلقني يا ادم طلقني انا مش عايزاك 

ادم بغضب كسر الفازه الي قدامه ومسك دراع حور 

ادم وعيونه حمرا ووشه احمر من غضبه 

اسمعي وافهمي الكلمتين دول لاني عدتهم كتير واستحملتك كتير طلاق مش هطلق وانتي هتتدعلي وهنعيش مع ابننا 

حور :ههرب انا وابني 

ادم شد على دراعها زياده هجيبك ولو كنتي بسابع ارض فاسلم ليا وليكي اهدي وعيشي بلاش يا بنت الناس الي بتعمليه كده كفايه 

ادم رماها على السرير وخرج 


..........    

احمد :معقول يا ابتسام تتعدل الامور بين حور وادم 

ابتسام :مش عارفه يا احمد بس ادم صعبان عليا قوي وحور زادتها قوي عليه وهو يا حبة عيني عمل كل ده على شان يحمينا 

احمد :الي عمله ابنك مع البنت لو كان جبل اتهد دي طفله وكبرت قبل اوانها 

ربنا يهديهم 

احمد :ابتسام انا هسافر بكره عندي موضوع لازم اخلصه وارجع 

خير انشاء الله في حاجه 

لا متخافيش موضوع قديم ولازم يخلص هقولك عليه لما ارجع 

اوك يا حبيبي تروح وترجع بالسلامه 


.............

عند ادم خرج من عند حور متعصب جدا وراح البحر فضل هناك


عدا اسبوعين والاوضاع متل ما هي ادم وحور مبيكلموش بعض واسد وفرح عايشين اجمل قصة حب واحمد سافر ولسى مرجعش واوس بدأ يشتغل ونور كانت ما بتحتكش برسيل ابدا ورسيل بيفكر ازاي يأذيها 

صحي ادم الصبح بدل هدومه وراح الشغل

في المكتب  

خبطت رنا الباب 

ادخل 

ازيك يا ادم 

ازيك انتي يا رنا 

مال وشك في ايه 

ولا حاجه مفيش 

حور مش كده 

انا كنت هروحلها النهارده بعد ما نطلق 

ادم سكت ومحبش يتكلم 

متخافش يا ادم انا هشرح لها كل حاجه 

ادم لملم مفاتيحه 

مش فارقه يالله عالمأذون 

اوك يالله 

راح ادم مع رنا واطلقوا عند المأذون 

رنا انا هروح معاك القصر هجيب اغراضي واكلم حور 

انشاء الله تعالي 

وركبوا العربيه 

..................


عند نور 

فاقت الصبح ولبست وخرجت الشركه 

ودخلت طبيعي على الشركه كانها ما قالتش حاجه لرسيل 

ورسيل اصلا ما قالش لادم انه نور بتشتغل في شركته 

خبطت نور على بابه 

رسيل بيه الاوراق دي عايزه تتمضي 

رسيل بدون ما يبصلها حطيهم هنا واتفضلي 

نور حطتهم وخرجت 

بعد ٥د طلبها 

نور تعاليلي 

اوك يا فندم 

دخلت نور عنده كان واقف وباص لبره 

ازاااي حور وادم 

كويسه يا فندم 

اها 

انتي كنتي بتقولي ايه عليا في المشفى  وهو بيقرب منها 

انا انا اسفه بس كنت مش عارفه انا بقول ايه كنت خايفه على حور قوي 

اها خايفه على اختك حاجه 

وترمي في وشي كلامك حاجه تانيه 

انا اسفه يا فندم وجت تخرج مسك ايدها رسيل وهو بيقربها منه 

هخليكي تندمي عاليوم الي وقفتي في بوشي 

رسيل اتاخد بجمالها وقرب عليها عايز يبوسها ضربته بالالم وخرجت بسرعه 

رسيل كان مصدوم من قوتها وبجاحتها 

واللهي لاندمك وانهارده يا نور انهارده 

خرجت نور جري من الشركه وهي خايفه وبتترعش 

وراحت للقصر 

كانوا قاعدين اوس وحور وابتسام وفرح 

دخلت وسلمت 

اوس :في ايه مالك يا نور وشك مخطوف كده ليه 

مفيش حاجه بس كنت تعبانه وروحت البيت 

حور :سلامتك يا حبيبتي 

الله يسلمك هروح ارتاح 

مع دخلت ادم القصر كانت قاعده جنب اوس وماسكه فيه 

اوس :في ايه مالك 

مفيش 

دخل ادم ومعاه رنا 

سلمت رنا على الكل 

ابتسام قربت عليها 

انا اسفه يا بنتي وربنا يرحمهم يا رب مكناش نعرف سامحينا على معاملتنا ليكي 

ولا يهمك يا خالتوا اي حد بمكانكوا كان هيعمل نفس الشئ 

كل ده ادم ساكت وباصص لحور وحاطط ايده في جيبه 

رنا قربت من حور 

حور انا اسف متزعليش مني بس هي دي الطريقه الوحيده الي عرفت اخد حقي فيها وادم حماكي منهم انا وادم محصلش بينا اي حاجه وطول فترة جوازنا كنا زي الاخوات واعز انا بعتبر ادم اخويا الي اتحرمت منه 

حور :انتي ملكيش دعوه يا رنا انا وادم من قبل ما تيجي مش متفقين وهنطلق 

ادم اتعصب وراحلها وهي مسكت باوس 

في ايه يا ادم هي بتترعب منك كده ليه 

ايه الي بيحصل هنا مالك يا حور 

ادم :انا خلاص مش عارف اعملها ايه على شان ترضى انا عملت كل حاجه عشان ارضيها انا قرفت يا اوس 

حور بقوه وماسكه ايد اوس 

اوس انا مش عايزاه ارجوك انا شفت على ايده الي عمري ما شفته 

فرح :حور انتي بتحبيه متكدبيش على نفسك خلاص كفايه بعد المرادي انا الي هوقفلك 

اوس :في ايه يا ادم انا مش عارف ايه هي ضروف جوازكوا لكن اعرف ان انت بتحبها هو عملك ايه يا حور على شان تخافي منه كده 

حور بصت في عيون اوس وبدموع 

اتجوزني واغتصبني وضربني وما خلانيش اكمل دراستي تقدر تاخدلي حقي منه 

حور كانت بتتكلم وكان نفسها تحس ان ليها ظهر 

اوس :ايه الي بتقوله حور ده يا ادم انت فعلا عملت ده 

ادم قرب على اوس 

دي مراتي يا اوس وانت اكتر واحد عارف انا بحبها قد ايه اختك كانت عنديه قووي انا مخلتش حاجه تفرح اي ست معملتهاش بس هي مفيش حاجه بترضيها 

اوس عرف لادم وعرف اخته عنديه 

حور اطلعي اوضتك 

حور انصدمت اتوقعت من اخوها رد فعل تاني 

انت هتسكت بعد الي قولتهولك ده لكن ليه منتا صاحبه اكيد شبهه 

اوس هنا ضربها بالالم 

اخر مره تكلميني وتكلمي جوزك بالشكل ده 

نور جريت على اختها 

مش كده يا اوس الدنيا كلها جايه على الغلبانه دي 

ادم قرب لاوس بغضب اول مره واخر مره حد يمد ايده على مراتي 

اوس مسك ادم من قميصه انا ليا كلام تاني معاك علي انت عملته فيها ده دي الامانه الي انا سبتهالك انا قولتلك احميهم مش اضرب واغتصب 

ادم بعصبيه وانا دا الي عملته لكن محدش حاسس بيا كلو بيحط الوم عليا 

ومسك نور اببووك قبل فتره كان عايز يبيع اختك دي لواحد كبير قد ابوها وانا الي حاميتها ولقيتلها شغل هنا 

نور انصدمت 

اه انا انا الي خليتك تشتغلي بشركة رسيل صاحبي وهو اصلا ميعرفش اني اعرف انك بتشتغلي هناك 

وحور اختك انا الي حميتها من ابوك وعمايله فيها 

جي تلوم عليا يا صاحبي انا طلعت للدرجادي وسخ 

كله كان مصدوم من كلامه 

ادم خرج من البيت وهو غضبان 

ابتسام :ليه كده ليه انتو بتعملوا كده ليه في ابني ده بيحبكم وبيحبلكوا الخير 

فرح قربت على حور هتندمي اوووي يا حور هتندمي انسي ان ليكي صاحبه اسمها فرح 

حووور صرخت 

ليييه بتلووموني ليه حرام عليكو انا معملتش حاجه كنتو فين لمى عمل فيا كل دا كنتو فين لما كان بيضربني ملمتهوش ليه وهنا حور من عصبيتها وقعت من طولها 

ابتسام ضربت على ابنها 

الحق يا ادم نور وقعت من طولها جيب دكتور وتعال 

انا جي حالا 

وبسرعة البرق ادم لف عربيته ورجع وجاب دكتور 

ادم دخل القصر 

ايه مالها عملتولها ايه 

اوس :اهدا يا ادم مفيش حاجه هي من عصبيتها حصللها كده 

ادم دخل الدكتور عندها 

فحصها الدكتور 

ضغط المدام نازل اوي لازم تهتم بنفسها اكتر من كده علشان الي ببطنها ......؟؟؟

خالفت ارائكم وتوقعاتكم بس حبيت اي راجل يحس قد ايه اذية المراءة صعبه وبتجرح وان الانثى مستحيل تنسى وتتغاضى بسرعه عن الي بياذيها وبيجرحها 

مبروك يا ادم بيه المدام حامل 

ادم حاول يتصنع البرود 

اوك شكرا يا دكتور 

العفو بس لازم تجيبولها الفيتامينات دي 

اخد ادم الورقه من الدكتور وصله الباب 

وبص على حور كانت ساكته والدموع متحجره في عنيها 

فرح لحور 

حور مش عايزه تقولي حاجه 

مبروك يا ادم مبروك هتبقى اب للمره التانيه كان الكلام ده من اوس 

ادم وهو باص على حور الله يبارك فيك

وراح باس راس اخته ومسك ايدها مبروك يا حبيبتي مبروك وسامحيني يا حور اني ضربتك بس ما يصحش تكلمي جوزك بالطريقه دي دا برضوا ابو ولادك 

ادم مستني منها رد فعل معين لكن حور مقالتش حاجه ابدا بالعكس اتصرفت طبيعي 


الله يبارك فيك يا اوس 

ابتسام باركتلهم وقالت لسما تطلع لهم الاكل 

سما خبطت ودخلت 

سلامتك يا حور الف سلامه 

الله يسلمك يا سما 

حطت الاكل وجات تخرج 

سما لو سمحتي عايزه قهوة 

تأمري يا حور خلصي اكلك على ما اعملها 

اوس كانت عينه على سما واول ما خرجت 

اوس :طيب انا هروح اعمل حاجه كده طبعا ادم كان فاهمله وشايف عينه على مين 

خرج اوس وجري ورا سما ومسكها من دراعها 


انتي بعامليني كأني مش موجود 

ابعد عني يا أستاذ اوس دا مكان شغلي 

مش مشكلتي انا عايز اشوفك 

ابعد عني يا اوس ونزعت ايدها منه واوعى مره تانيه تكلمني بالاسلوب ده سما بتاعت زمان بح طارت 

وجريت من قدامه 

اوس شد على ايده بغضب ان ما ربيتك من اول وجديد يا سما ما بقاش اوس وخرج برا القصر كله 

سما اول ما جريت من قدامه حطت ايدها على قلبها وعيطت جامد 

(يا ترى في ايه بين سما واوس)

..........

عند حور 

خرج الكل من عندها الا ادم وبكل برود كلت

ادم :مش عايزه تقولي حاجه يا حوريتي 

لا 

وجت تقوم ادم مسك ايدها بحنيه  

ناويه على ايه يا حور 

حور بصتله هو انا ان صيحت وعيطت مش عاجب وان سكت مش عاجب اعملك ايه تاني 

ادم رفع حاجبه وضحك بمسخره 

مهو مش انتي الي تسكتي على حاجه زي دي 

حور قربتله بجراءة وحطت ايدها على صدره وبصت في عنيه 

ليه مش ابني لازم احبه واحب انه يجي 

ادم اتوتر من قربها وسرح في عيونها ومسكها من وسطها وقربها عليه وبهمس انتي الي جبتيه لنفسك 

وقبلها بقوه 

حور حاولت تبعده لكن لا تقارن قوتها بقوته 

ادم مبعدش عنها الا لمى حس انهم الاتنين قربوا يفقدوا النفس 

ادم قرب على اذنها 

متلعبيش معايا يا حور انتي مش قدي مش انتي الي ترضي بالسهوله دي دنا اعرفك اكتر من نفسي

حور اتوترت وبعدت عنه 

ادم قرب منها 

تؤ تؤ تؤ بعدتي ليه يا حبيبتي من شويه كنتي جامده وجريئه وبتعرفي تغريني ايه حصل ايه ومسكها مره تانيه متيجي نكمل الي بدأتيه 

حور زقته ودخلت الحمام 

حور لنفسها 

واللهي لاربيك يا ادم وحيات امك منا جايبه الواد لو حصل ايه انا مش ارنبه هجيبلك كل يوم عيل 

وبلشت تخطط 

يا ترى ايه الي ناويه عليه حور 

..........

عند اوس 

خرج من القصر ولف بالعربيه وركن في حته على جبل 


فلاش باااك 

اوس انا بحبك ارجوك خدني معاك ارجوك انت جيت اجازه طويله المرادي تقدر تطلب نتجوز من ماما 

اوس :ما اقدرش اخدك في حته الا لما اكون مأمن نفسي مش اخدك ومعرفش هصرف عليكي منين خليكي هنا واستنيني يا سما انا بحبك قوي لكن الجواز ليه حسبه تانيه خالص لازم اكون راجل لمى اطلب ايدك 

بس انا مش عايزه حاجه غيرك  يا اوس متسبنيش ارجوك 

اوس مسك وشها 

هرجعلك يا سما هرجعلك بس وانا راجل وملو هدوومي 

سما بصت في عنيه 

انساني يا اوس وانسا اني في يوم كنت بحياتك انت مسالتش عني وانا برضوا مش هسأل وهكمل حياتي بدونك 

وراح كل واحد منهم بطريق 

(اوس كان يعرف سما من ايام ما كانت بالمدرسه وحبها كانت عايشه قريب منهم ولمى دخلت الجامعه اتعرفت على اخته وحبو بعض بدون ما تعرف نور انهم بيحبو بعض اوس كان ينزل احيانا اجازات يشوفها ويشوف ادم يطمن منه على امه واخواته ويرجع )

اوس اتنهد 

شكلك هتتعبيني يا سما 

لكن انا ماكنتش عايز اتقدملها غير وانا مجهز نفسي من كله مش عايز اظلمها معايا 

وركب عربيته ورجع القصر وهو عازم انه هيصالحها ويكلمها 

..........

بعد اسبوووع ولا جديد بالاحداث


اليوم انا عايزها النهارده تكون عند رجلي فاهمه 

فاهم يا فندم فاهم 

انا من اسبوع وانا بحاول لكن يا فندم مش عارف اجيبها

ابدا اتصرفي هدديها بالشرط الجزائي 


نور بالاوضه بتفكر برسيل وانه ليه هو شاغل بالها كده منها 

معقول حبيتيه يا نور 

لا لا مستحيل دنا مشفتهوش غير كام مره 

وحطة ايدها على قلبها 

ورن موبايلها 

الوووو

ازيك يا نور انا سوزي 

اهلا يا سوزي 

سوزي ريحي نفسك انا مش هرجع الشغل مره تانيه 

اوك يا حور لكن العقد الي انتي وقعتيه في شرط جزائي لازم تتفقي مع استاذ رسيل عليه 

ايييه انتي بتقولي ايه 

ايوه العقد في شرط جزائي واذا كنتي هتسيبي الشغل لازم تدفعيه 

بس انا معرفش بده 

كنتي لازم تقرئي العقد من البدايه 

بكره تيجي لنبعت العقد لمحامي الشركه 

اوك بس دي اخر مره هاجي فيها الشركه دي 

اوك بس خلصيني من الموضوع ده 

اوك 

وقفلت نور وهي مش مطمنه 

..........

عند ادم 

دخل اوضته وكانواخر فتره ما بيتكلمش مع حور ابدا كل واحد بحاله 

ادم دخل الاوضه كانت حور بترسم وسيف نايم 

ادم شافها واتنهد ودخل خد شاور وخرج لبس شورت بس وصدره مكشوف وقعد عالكنبه وكان يراجع اوراق شركته 

حور طنشته وفضلت ترسم كانه مفيش حد دخل 

ادم خلص وراسه كان بيوجعه من الشغل وطلب من الخادمه تجيبلو دوا صداع 

شرب الدوا وبص على حور كانت بترسم بتركيز طلع عندها 

ازيك يا حور 

كويسه 

مش كفايه كده انتي حامل لازم ترتاحي 

لا انا مش جايلي نوم نام انت 

ادم كان مستغرب من فتره انها هاديه ومبتتعصبش وانها بتسمع الكلام 

لا خلاص قومي كفايه كده 

ما قولتلك مش عايزه 

اووووف براحتك انا تعبت منك 

حور قامت وراه طبعا كانت لابسه قميص نوم ابيض قصير جدا مفتوح من الظهر 

في ايه يا ادم هو انا لمى بسمع الكلام وبكون كيوت ببقى متعبه 

ادم مسك دراعها الاسلوب ده ما يمشيش معايا يا حور العبي غيرها 

حور عايزه تثبتله انه بيتأثر من نضره منها 

حور قربت عليه وبلشت تمرر اصبعها على صدره وباصه في عيونه 

لعبة ايه يا ادم انا مبلعبش مع حد 

ادم كان عارف انها بتغريه ومس عايز يتأثر فيها 

بس مقدرش هي مع كل نفس بتتنفسه بتغريه 

ادم لف ايدها ورا ظهرها 

حور ما تتعديش حدودك ومتفكريش الي بتعمليه ده هيأثر فيني 

لاني عارفك مش انتي الي تسكتي وتهدي الا اذا كنتي عايزه تعملي مصيبه 

حور نزعت ايدها منه وبصت في عيونه 

انت بتحبني يا ادم 

ادم ببرود وانا ما انكرتش يا حووور انا كل حاجه فيا بتعشقك فمتلعبيش عالحبل ده 

وتركها وطلع التراس وهو مش قادر يمسك نفسه عنها 

............

في الصباح

لبست نور وجت تخرج 

رايحه فين يا نور 

اوس صباح الخير 

هروح الشركه عشان لازم اقدم استقاله 

اوصلك يا حبيبتي انا خارج 

اه يا ريت 

نور شافت سما 

سما ازيك 

تمام 

سما انا ما لحقتش اعرفك دا اوس اخويا 

اها اهلا تشرفنا 

سما :_انتي رايحه فين يا نور 

هروح الشركه وبعدين هعدي على الجامعه 

اوك حبيبتي ربنا معاكي 

اوس كان متججن من بروودها 


خرجت نور وهي مش عارفه ايه الي مستنيها

وصلها اوس 

دخلت نور الشركه كانت فاضيه تقريبا 

راحت لاوضة رسيل كانت سوزي عالمكتب برا 

في ايه يا سوزي ايه العقد الي قولتيلي عليه 

العقد عند رسيل بيه ادخليله هو لوحده 

ارجووكي يا سوزي انا مش عايزه ادخله 

مقدرش افيدك يا نور 

طيب الشركه فاضيه ليه النهارده 

رسيل بيه عامل صيانه للشركه

اها 

نور خبطت الباب ودخلت 

كان رسيل قاعد على الكنبه 

رسيل بيه 

رسيل بصلها اهلا اهلا والله زمان القمر ما بان

نور :انا جايه عشان العقد

اخر مره ادتيلي الالم التاني وخرجتي وما شوفتش وشك الحلو ده من يومها 

نور :_لو سمحت ايه العقد الي قالتلي عليه سوزي 

ولا حاجه صح عايزه تسيبي الشغل يبقى تدفعي الشرط الجزائي 

وكام ده 

٥٠٠الف جنيه 

اييييه بس انا معيش المبلغ ده ومستحيل اقدر اجيبه 

يبقى تدفعي حاجه تانيه 

حاجه تانيه زي ايه 

رسيل كان بيتكلم وبقربلها وتعداها وراح قفل الباب  

حاجه تانيه زي دي وبص على جسمها 

رسيل افتح الباب 

انا تديني بالالم يا بنت الكلب انا يتقألي واطي من مين من جربوعه زيك 

رسيل بقولك افتح الباب 

انتي مش هتخرجي من هنا الا لمى تدفعي التمن غالي قوي 

نور بعياط رسيل ارجوووك ابعد عنني وجت تصرخ مسكها وحط ايده على بوقها ودخلها جوا كان عنده اوضه جوا المكتب بيريح فيها 

رسيل دخلها جوا ورماها على السرير وقلع قميصه 

رسيل ارجوووووك ابعد مش عايزه اكرهك 

هههههه لتكوني بتحبيني يا بت 

رسيل ارجوووك ابعد 

رسيييل ما اهتمش بكلامها وبصراخها وو.......

وهجم عليها وهي تدفعه وهو مش شايف قدامه غضبه وغرووره عماه 

طبعا سوزي برا مبسوطه من الي بيحصل لانها محبتش نور وحست ان رسيل مهتم فيها قووي وانه هيروح منها 


رسيل كان بيقبل نور بالغصب وهي بتحاول بكل ما عندها من قوه انها تدفعه ولمى حست ان مفيش امل استسلمت وكانت متل الصنم 

رسيل كمل هجومه لكن لمى حس انها زي الصنم وشاف دموعها مكملش 

اطلعي بره 

نور انصدمت وكانت مش مصدقه انه مكملش وهيسيبها  

رسيل بصلها ايييه مسمعتيش ولا عايزاني اكمل براااا قبل ما يحصل حاجه تدمرك نهائي وراح مسك دراعها وهي بتعيط 

انا رحمتك المرادي وصراحه ده مش من طبعي عمرك ما توقفي في وشي مره تانيه 

براااااا

نور قامت بسرعة البرق وخرجت 

شافت سوزي 

سوزي انصدمت انها خرجت وتأكدت جواها ان رسيل بيحبها وانها مش وحده والسلام عايز ينتقم منها 

نور وهي خرجه قربت على سوزي 

وتفت عليها انا لايمكن اسدق ان في بنت ممكن تعمل في بنت زيها كده انتي احقر واحده شفتها في حياتي حسبي الله فيكي انا كنت هخسر شرفي بسببك لكن الي زيك ميعرفش يعني ايه شرف 

وخرجت نور من الشركه وقعدة في مكان بعيد شويه على شان تهدي نفسها شويه وبعدين تروح القصر 

...........

عند رسيل

كان مدايق جدا انه مقدرش يأذيها 

دخلت سوزي بدون ما تخبط 

انت ليه سبتها تخرج انت مش قولت عايزها وعايز تأذيها 

اخرجي بره 

لا مش هخرج يا رسيل انت بتاعي بتاعي انا وبس 

راح رسيل وبكل غضب الدنيا ضربها بالالم 

مش انا الي تتكلمي معاه بالاسلوب ده والي خرجت دي انظف من مليون من عينتك 

صفي حسابك ومش عايز اشوف وشك تاني في الشركه فاهمه 

رسيل بعد ما خرجت نور كان مدايق قوي وخرج برا الشركه 


...........

عند ادم 

صحي الصبح وكان بيراجع شوية ملفات 

فاقت نور وادم مبصلهاش 

صباح الخير 

ادم رد عليها ببرود 

صباح النور 

دخلت حور الحمام غسلت وبدلت هدومها بشورت قصير وبدي حفر مبين صرتها وبوت وفرده شعرها 

وخرجت كان سيف صحي وادم شايله 

اخدت سيف وغيرتله ورضعته وجت تخرج كل دا وادم بيبصلها ومستغرب البرود الي فيها 

حور 

نعم 

انتي هتخرجي كده 

كده ازاي يعني 

ايه ازاي جسمك كله برا وفرده شعرك 

حور طنشته وجت تفتح الباب 

ادم بسرعة البرق راحلها ومسك دراعها 

بدون نقاش بدلي هدومك  ولمي شعرك 

حووور بسرعه 

حور قربت منه 

لكن انا لبسي عاجبني 

وانا جوزك وبقولك مش عاجبني ومفيش نزول تحت لو مش هتبدلي هدوومك وهنا خبط بابهم 

كانت فرح ازيكم 

ادم :اهلا يا فرح 

حور بالفتره الاخيره كان كلامها مع فرح بحدود لانها موقفتش جنبها وقالتلها كلام جرحها 

حور جت تخرج 

ادم مسك دراعها وخد ابنه 

فرح خدي سيف تحت 

فرح :انا اصلا وحشني وكنت جي عشانه 

اوك 

فرح :في حاجه 

لا 

خرجت فرح 

ادم لحور 

مفيش خروج الا لمى تبدلي هدومك انا مش مستعد الرجاله تبصبص على مراتي 

حور :لكن مفيش رجاله غريبه في البيت وبطل تحكماتك الزياده دي 

وجت تخرج وشدها من ايدها لصدره انا بقولك مفيش خروج 

وهنا وقف الكلام وكانت لغة العيون 

ادم بلا وعي قرب عليها وخد شفايفها بقبلة مسكره 

وحور حاوطت ايديها برقبته وبادلته القبله 

ادم بعد عنها وهو تقريبا مغيب وبهمس 

بحبك يا اجمل حاجه في حياتي 

حور باصه في عنيه كأنهم مغناطيس بيجذبها 

بحبك يا ادم 

ادم مسدقش نفسه 

حور انتي قولتي ايه 

حور اتكسفت وجت تخرج 

ادم شدها من وسطها عيدي الي قولتيه من شويه 

ولا حاجه سبني يا ادم 

لا

انتي فعلا بتحبيني يا حور متعذبنيش 

حور بصت في عنيه ودابت 😂

ادم مسك وشها عيديها يا حور 

وهنا حور هي قبلته ودابو الاتنين بقبله من القلب 

بعدت عنه حور وهي باصه في عنيه 

بحبك 

ادم شالها ودار فيها 

ادم نزلني 

ادم نزلها ومسك وشها انتي متعرفيش انا مبسوط قوووي اخيرا يا حور اخيييرا 

بجد يا ادم يعني مش هتخليني اندم على كده 

عمري يا حور ما اخليكي تندمي 

ودابووا مع بعض 

نسيبهم بقى😂


..........     

عند احمد

وصل المطار 

وكانت سالي باستقباله 

اززيك يا بااابا 

احمد حضنها 

ازيك يا حبيبت باابي 

وحشتني قوي متروحش مصر مره تانيه ولو عايز تروح تاخدني معاك 

اوك يا حبيبتي من عنيا 

روحوا بيتهم 

احمد :سالي انا هنقلك في جامعه من جامعات مصر 

ليه يا بابا انا حابع هنا مش عايز اروح في حته 

احمد :انتي مش كنتي بتزني عليا علشان تتعرفي على اخواتك 

ايوه 

طيب انا هاخدك تعيشي معاهم مش هخليكي هنا لوحدك 

اوك يا بابا الي تشوفه 


............

رجعت نور القصر وكان محدش قاعد بالصاله حمدت ربها على شان محدش يشوفها بالحاله دي طلعت اوضتها وخدت شاور وبدلت هدومها 

كل ده وهي بتعيط وكانت عايزه حد تشكيله 

راحت اتوضت وصلت وشكرت ربنا وحمدته انه حماها من رسيل

ارتاحت بعد ما صلت وغطت في نوم عميييق كانها عمرها ما نامت 

...ً...........

عند اسد كان بيكلم فرح 

انا عايز اشوفك يا فرح من لما اتخطبنا ما خرجناش ابدا مع بعض 

فرح :بس يا اسد انت عارف ادم مبيحبش الخروج 

فكيني من زفت انا هقوله 

مش عاارفه 

فرح انا زهقت بالاسم مكتوب كتابنا حتى لما باجيكو البيت بنقعد معهم انا عايز اشوفك لوحدنا 

اوك يا اسد هشوف 

اسد قفل السكه قبل ما تكمل حكيها وضرب على ادم 

ادم كان نايم في العسل 

وحور نايمه على صدره 

رفع وشها بايده انا اسعد راجل في العالم انهارده 

حور باصه في عنيه بجد يا ادم مبسوط اني بحبك 

حور انا مستني اللحظه دي من لما اتولدتي 😂

(طبعا مش تفكروا حور خلاص بطلت عناد دي هتعمل نصيبه 😂😂)

وقرب عايز يبوسها ورن اسد 

ادم شوف مين 

وكمل الي بيعمله انسي 

ادم ما يصخش شوف 

يووووه مين الزفت ده 

ادم شاف موبايله واللهي انا قلت برضه 

ايه يا زفت عايز ايه 

ادم يا حبيبي ازيك 

كارهك دلوقت عايز ايه 

ههههه شكلي دقيت في الوقت الغلط 

ادم :انت كلك غلط انجززززز

انا عايز اخرج انا وفرح والانسه مش راضيه خايفه منك 

طيب روح دلوقت 

يعني ا 

...وفصل ادم في وشه


ورجع على حور احنا كنا بنقووول ايه 

حور زقته وقاامت 

كفايه سيف مع فرح 

وجريت عالحمام 

ادم بصوت عالي 

ازاي وانا اخليكي تبدلي هدوومك دنا جامد قووي متقاومش 

حور من الحمام بصوت عالي 

بمزااااجي يا بيبي 😂

الكل كان مصدوم من رسيل ومحدش كان متوقع 

اوس انصدم ومعرفش يقول ايه 

ايه رائيك يا اوس ساكت ليه انا بطلب رسمي ايد نور 

اوس :مش وقته يا رسيل الكلام ده ليه وقت 

رسيل بغضب 

وقت ايه بقولك عايز اتجوز نور والي هنا عارفين وحاسين اكيييد ومش غرب 

ادم حاول يهدي الموقف :اهدأ يا رسيل احنا هنسأل نور واهلها ونقولك 

رسيل وهو بيلم اغراضه بكره او بعده بالكتير عايز الرد 

اسد :طب انت رايح فين السهره بأولها 

رسيل :السهر ده للي باله رايق وخرج 

ادم ضحك من قلبه 

عمري ما توقعت الواد ده يقع في الحب دا عرف بنات قد شعر راسه واخيرا جت الي تربيه 

اوس :انا لا يمكن اوافق دا مخلاش بنت من شره ازاي هسلمه اختي 

اسد :مش يمكن ركز وبطل السهر والشرب انا حاسس عليه اخر فتره كن وكان دايما سهران عندي 

اوس :عموما انا هسأل نور وامي وارد عليه 

بس اتوقعوا الرفض لان انا نفسي مش مقتنع 

ادم :مش جايز اتغير على ايدها 

اوس :رسيل بتاع بنات ومضنش الي زي كده ممن يتعدل 

اسد :_انتو قلبتوها غم ليه انسوا 

ادم قام وانا كمان هروح لمراتي اكيييد بتستناني 

اسد :يا بن الايه يا لذينه انت نايم في العسل واحنا نايمين في البصل 

ادم خبط راسه في ايده :والله منا خايف غير من نقك 

اسد :حبطل انق لما تفرجوا عني وتجوزوني فرح 

ادم :شطارتك معاها انت سمعت بابا قال ايه 

اسد بصوت واطي 

دي اختك شبهك دماغها انشف من الصوان 


سمعتك على فكره يالله يا اوس 

لا روح انت انا هبات هنا وبكره الاقيك ونروح لماما 

اوك باي 


................

عند حور 

نيمت ابنها واستنت ادم طول عليها 

خدت اغراض الرسم وطلعت التراس وكانت من فتره بترسم بأدم كان بتغني لاليسا حالة حب 


عايشه حالة حب معاك واخداني

وصعب انها تتكرر تاني

وبعيشها لو انت بعيد او قدامي

واخيرا الايام رضيو عليا 

اخيرا جه يا حبيبي يوم ليا 

ارتاح من قسوة ايامي


سيبني اسرح فيك شويه .. وانسي ايام ضاعو مني

نفسي عمري يعدي بيا وانت بعينيك دول حاضني

وانا جنبك شايفه منك حاجه من ريحة ابويا

حب الدنيا دي جواك ومعاك .. شايفه حنية أخويا

وانت هنا معايا .. بدعي من جوايا

تجمعني الايام بيك .. ربنا يقبل دعايا

دخل ادم 

كانت حور بترسم وبتغني فضل يبصلها وهو مش مصدق نفسه انه خلاص الامور اتصلحت ما بينهم 

الله صوتك حلو اوي يا قلبي 

ادم انت جيت امتى 

من شويه بترسمي ايه 

برسمك 

ايه دا بجد 

ايوه تعال شوف 

ادم شاف رسمتها كانت جميله قوي 

وهو انا جميل اوي كده 

لا انت مش جميل للدرجادي بس انا حبيت ابين مواهبي يا بيبي 

يا رااااجل 

حور ضحكت بدلع 

ادم قرب عليها متيجي اقولك كلمه سر 

مع صحيت سيف 

ادم اتئفف 

يخرب بيتك يا اسد واللهي كنت حاسسس

حور :في ايه مالك بتكلم روحك 

اصل اسد كان باصصلي في لقمتي 

لقمت ايه يا حبيبي 

حور روحي شوفي سيف احسن 

قامت حور ونيمته 

دخل ادم وحضنها من ظهرها 

انا قولتلك اني بحبك النهاره 

اممممممم

بس انا عايزه اقولهالك تاني بس بطريقتي 

حور فهمتله 

ادم وسع عايزه اكمل الرسمه 

ومسكها من وسطها عايزه ايه بالرسمه اذا كان صاحبها موجود 

وشالها تعالي اقولك حاجه تفيدك وخدها السرير 

نسبهم بقى 

😂😂😂😂😂


............

عند احمد قرر انه ينزل مصر وحجز تذكرتين بس كان مش عارف هيجيبهالهم ازااي 

وخايف من رد فعلهم 

وبرضوا مش عايز يسيبها لوحدها 

فقرر انه ينزل وياخدها والي يحصل يحصل لكن جواته كان متاكد ان ابتسام واحده واعيه وهتتقبلها 

...................


عند نور 

فاقت متأخر قوي كان الكل نايم وبصت على تلفونها كان جاييها رسائل واتصالات كتير من رسيل وهي مسكاه رن فتحت الخط 

نور :في ايه عايز ايه مش كفايه الي انت عملته انا بكرهك قوي 

رسيل :متتعديش حدودك واعرفي انتي بتكلمي مين 

نور :كنت مدير الشغل ودلوقتي ولا حاجه 

رسيل :دلوقتي جوزك 

نور :_جوز مين انت بتخرف بتقول ايه 

رسيل :هيجي اوس ويكلمك اذا كنتي موافقه على جوازنا اولا هتقوليله موافقه 

اتجوز مين انت اكيد واحد مجنون انت عارف انت كنت هتعمل ايه فيا النهارده 

انتي الي قولتي كنت ومعملتش انا مش بطلب رائيك انا بقولك تقولي ايه بس 

انت بتحلم يا رسيل انت لو اخر واحد على وجه الارض مش هقبل اتجوزك 

جربي كده تقولي لاوس لا وهتلاقي صورك منشوره على كل المواقع اصلي صورتك وانتي عندي مع شوية فوتوشوب باشراف سوزي والباقي عندك 

انت ايه يا اخي حيوان حتى الحيوانات بترحم انت ايه 

كلامك لا هيقدم ولا هيأخر القرار في ايدك يا الستره يا الفضيحه 

باي باي يا قطه 

نور قفلت معه وانهارت عياط 


ونامت مره تانيه كانها بتهرب بالنوم من مشاكلها 


...................

عند اوس 

كان كل تفكيره بسما وازاي يخليها ترضى وكان بيفتكر مواقفهم مع بعض 


فلاش باك 


كانو قاعدين في الجنينه 

سما بتاكل ايس كريم ومبهدله حالها 

ههههههه شكلك يفطس من الضحك 

زعلت وكان شكلها شبه الاطفال 

اوس متتريقش انا بحبها كده 

يعني اعمل ايه انتي شايفه شكلك 

وكان في حتة شوكلا من الايس كريم على جانب بوقها قرب عليها 

انا عايز ادوق 

سما ادته الايس كريم 

اوس قرب عليها من هنا 

وباسها 


باااااك 

وحشتيني يا سما وحشتيني قوووي 

كان ماخد رقمها ممن البيت ودقلها 

الووووو مين 

انا اوس معقول مش عارفه صوتي 

عايز ايه يا استاذ اوس في حد يرن على حد في الوقت ده 

سما بطلي كلامك ده انا مش اس

ومكملش كلامه لانها قفلت السكه في وشه 

ان ما ربيتك مش هكون اوس 

..........   

عند سما 

قفلت الخط وانهارت 

ليه يا رب ليه بعد ما نسيته وقفلت قلبي خلاص رجع من جديد ليه  

سما اصلا كانت مدايقه على مامتها لانها تعبانه قووي 

ومسحت دموعها 

لا يا اوس مش هتكسرني وبعدين ترجع عايزني الم بسرعه انت بتحلم واللهي لاخلي منك عبره 🤔


...................

في الصباح 

حور نايمه على صدر ادم 

فاق ادم وكان عايز يقوم يغير ويروح الشغل 

جه يقومها عن صدره فاقت 

انتي فوقتي يا حبيبتي كملي نومك انا هغير واروح الشغل 

حور قعدت بدلع 

بس انا عايزاك تفضل جنبي النهارده ينفع 

وهي بتمشي باصبعها على صدره 

ادم ضعف قدام جمالها 

طبعا ينفع تعالي هنا انتي الي جبتيه لنفسك 

حور ضحكت بدلع 

اوس صحي الصبح وضرب على ادم 

كان بيرن وادم ما بيردش 


ادم شوف مين ميصحش كده 

ادم شاف مين 

ولاد الكلب تقولي بينشنوا صح

ليه في ايه 

ايووه يا زفت عايز ايه 

يبني انت كلامك كل دفش كده مش في ما بينا معاد 

طيب 

ايه طيب يعني على متيجي اكون جهزت جاتك البلى في شكلك 

ادم بتكلم مين 

ادم بصلها مع اخوكي يا اختي 

واللهي انا حد ناظرلي في الجوازه دي 

اوس :متبطل تندب حضك كده انا ربع ساعه وجي 

ادم قفل في وشه وهو بيكلم 

اوس :يا بن الذينه واللهي لانفخك 

...............

ادم 

اضحكي يا حبيبتي اضحكي معاكي حق مهو جي على هواكي 

حور طلعتله لسانها 

ادم راحلها ومسكها من وسطها بحبك 

وانا كمان 

طيب عشان الدلع والهنا الي انا فيه هخرج انا وانتي مشوار 

اي ده بجد 

ايوووه 

فين 

انتي كنتي حابه تروحي لخالتي صح 

حور حضنته جامد شكرا يا ادم ماما وحشاني قوي قوي 

طيب يالله على ما اخد شاور اجهزي انتي 

اوك 


جه اوس وسأل عن سما بطريقه غير مباشره وقالتله خالته انها لسى ما جتش 

اوس بنفسه احسن عشان اروحلها البيت 

نزل ادم وحور 

صباح الخير 

اوس وابتسام صباح النور 

الفطار جاهز يا اولاد روحوا افطروا انا سبقتكم 

يالله يا اوس انت مش جعان 

لا يا حور كلو انتو انا فطرت عند اسد وكلو بسرعه لان ماما وحشاني 

ابتسام :ليه انت هتروحلها 

ايوه يا خالتي انا جيت زمان وصارلي مده كبيره مشفتهاش 

واحنا هنروح كمان 

ابه دا بجد 

ايووه ادم هياخدني لماما 

ادم بصوت واطي لاوس 

محسساني اني رايح الاعبها على المراجيح 😂

طب اسكت لاتسمعك 

🤐

فطروا وجو يخرجوا على مامت حور لكن هنا خبط الباب وكان احمد 

ابتسام جريت عليه وحضنته 

حمدالله على سلامتك يا احمد اتاخرت كده ليه انت قولت يوم وراجع 

حصلت شوية حاجات 

وهنا دخلت بنت في عمر العشرين جميله قووي وباين عليها الاحترام 

مين دي يا احمد 

دي دي تبقى سالي بنتي ؟؟؟؟؟

ادم اخد الموضوع ببرود وبص لباباه 

وبعدين 

احمد :بعدين ايه متتكلم عدل يا ولد 

ابتسام مصدوومه 

ابتسام انا هشرحلك كل حاجه باوضتنا 

ابتسام كانت بتثق في جوزها ثقه عميا 

وانا مستنياك يا احمد وطلعت اوضتها 

ادم راح لابوه 

انت عارف انت عامل ايه انت تجوزت على ماما مش معنى انها بتحبك تجرحها كده 

احمد حب يدايقه وبص على حور 

انت اخر واحد تتكلم عن الحب انت عملت بالمسكينه دي اشنع من دا بمراحل 

وفجاءه سمعو حد خبط بالارض 

كانت سالي مقدرتش تسمع الي بيقولوه عليها ووقعت من طولها 

احمد جري عليها 

قووومي يا سالي قومي يا حبيبتي 

اوس راح لعنده 

خلينا نطلعها فوق يا عمو وانت كلم الدكتور 

اوس طلعها اوضة فرح 

وجه الدكتور وكشف عليها 

الانسه عندها انهيار عصبي واداهم روشتة الدوا وخرج 

احمد اتخض عليها قوي 

سالي يا حبيبتي قوومي كنت عارف ان ده الي هيحصل 


............

تحت عند ادم قاعدين بالصاله 

حور :ادم اهدى ميصحش تكلمه كدا دا برضو والدك 

اوس :ادم بس انا ليه حسيت انك تعرف عن الموضوع لانك تقبلته بكل برود 

ادم :كنت مره مسافر في شغل وكان عندي عشاء عمل شفته وهو حاضنها وهي من جيل ولاده اتوقعت انها نزوه لكن طلع متجوز ودي بنته 

حور :بس يا ادم انت متعرفش ضروفه ايه 

ادم :مهما كانت ضروفه متوصلش انه يتجوز على ماما ويخلف منها كمان 

حور بالم :ما انت تجوزت عليا يا ادم وكان عندك ضروف مش دا كلامك 

ادم بصلها بغضب :انا فهمتك ان دي كانت مهمه وعلى شان حمايتك وغير كده انا ملمستهاش ولا خلفت منها كانت زي اختي واضن انك سمعتي دا بودانك 

اووس :اهدوا يا جماعه احنا في ايه وانتو في ايه 

فرح كانت في الجنينه ودخلت وكان الكل متجمع 

فرح بمزاح 

متجمعين عند النبي في ايه 

اوس :هزري منتي لسى متعرفيش في ايه 

حور انتي قوليلي في ايه 

ادم :ابوكي اتجوز على امك 

ليه هي سالي هنا 😲

كانت الكلمه دي من فرح 

ادم قام ومسك دراعها انتي كنتي تعرفي انه متجوز 

حور :سبها يا ادم 

فرح :ادم اهدا مش زي ما انت فاكر انا اعرف كل حاجه لكن من فتره بسيطه 

اوس :طيب اتكلمي ساكته ليه 

فرح :قبل فتره لمى سافرت على بابا 

كنت في اجازه هنا ورجعت كنت عايزه اعمل لبابا مفجاءة شفت معاه وحده تدي على عمري عنده افتكرته في البدايه انه بيخون ماما وزعقتله وصيحت لكن هو اطر انه يشرحلي كل حاجه 

بابا كان ليه اخت اسمها سميره اخته وهي صغيره ضحك عليها واحد وحملت منه وهي بتولد اتوفت ووصت بابا انه ياخد باله من البنت الي ولدتها وبابا عشان اسمه وسمعته مكانش يقدر يبينها للناس حتى ماما متعرفش كان مش عايز يبان ضعيف قدام حد 

حور :لكن ليه بيقول انها بنته 

فرح :لانها بنته فعلا هو الي رباها وخد باله منها واصلا مكتوبه باسمه لانه ميعرفش باباها 

وسالي اصلا متعرفش اننا منعرفش عنها  

وكانت دايما تزن على بابا انها تجي وتشوف اخوانها ولما بابا خلاص قرر اننا نستقر هنا كان خايف عليها لوحدها واطر يجيبها هنا 

حور :يا حبيبي يا عمو واستحمل كل ده لوحده 

ادم :وانا الي كنت دايما بعامله وحش لاني شفته مع البنت دي وافتكرت انها نزوه عنده 

حور وبصت لادم 

على شان كده كنت تخاف اني اقربله ومش عايزني احتك معاه 

ادم خجل من نفسه 

اوس :مش وقت عتب دلوقت لازم كلنا نطلع ونعتذر منه 

يالله 

وطلعوا كلهم ليه 

كان رايح لابتسام وكانت سالي لوحدها 

جريت عليها فرح 

ازيك يا حبيبتي 

تمام يا فرح وحشتيني هو ايه الي بيحصل هنا 

بابا هيحكيلك بالزبط يا حبيبتي 

قربت عليها حور 

ازيك يا سالي انا حور 

اهلا انتي جميله قوي يا حور 

شكرا وبصت على ادم 

دنا جاامده قوووي بشهادة الكل 

الكل ضحك 

جه ادم حضنها من كتفها ووجه كلامه لسالي 

اهلا بيكي يا سالي في عيلتنا وسامحينا مكناش نعرف عنك حاجه واتفجئنا 

عادي يا استاذ ادم طبيعي يحصل كده 

اولا انا مش استاذ انا ادم وتقدري تقوليلي ابيييه 

حور :شااايف حالك كبير اوووي كده على كده انا اولى وحده تقولك ابيييه 😂😂😂😂

ادم :اتلمي بدل ما اوريكي ابيييه ولا حاجه تانيه  😉

اوس :متتلمو انتو الاتنين البنت تعبانه سيبوها ترتاح 

اه صحيح انا اوس اخو حور 

ادم :ااااه قولي انك عايز تتعرف 😂

اتلم يا ادم 

وكلهم قعدوا وياها يهزروا ويضحكوا 

.......   

عند ابتسام 

دخل احمد عليها وكانت باصه على الجنينه 

حضنها من ضهرها وباسها 

وحشتيني يا حبيبتي 

ابتسام :مين دي يا احمد معقول يا احمد تكون اتجوزت عليا انا لو شفت بعيني لا يمكن اصدق 

احمد :وهو دا الي انا عايزه مش عايزك تسدقي 

امااال مين دي يا احمد 

تعالي يا ابتسااام بعد ما اتجوزنا بفتره اختي سميره الله يرحمها حبت واحد زي منتي عارفه 

ابتسام :_ايوه وايه دخل سميره بالبنت دي 

احمد :سميره حبلت منه وهو ما قبلش يتجوزها او يعترف بالبيبي وانارما اعرفتش غير وهي بشهورها الاخيره وزي منتي عارفه هي كانت في لندن لوحدها لما جت تولد ماتت وهي بتولد 

انا قولتلك انها ماتت بسكته قلبيه فجاءة عشان مفضحش نفسي لكن هي وصتني اني ما قولش لحد وافضحها فكتبت البنت باسمي واسمك 

ابتسام :يااااه يا احمد ومخبي عني كل ده دنا ابتسام حبيبتك وام اولادك 

احمد:مكنتش عايز افضح نفسي وافضح اختي سامحيني يا ابتسام بس كان لازم دا يحصل حفاظا على سمعة اهلي 

ابتسام :قربت عليه وحضنته يا حبيبي يا احمد لو كنت قولتلي كنت خدت بالي منها حرام عاشت كل ده لوحدها 

وهي تعرف كل دا 

قولتلها قبل ما نيجي لكن هي ما بتنادنيش الا بابا 

يا ضنايا يا بنتي 

احمد قرب عليها وباس راسها كنت عارف انك هتفهميني 

دنتا راجلي وابو عيالي لو كل العالم قالتلي خانك مش هسدق 

طب متيجي نجدد العهد 😉

وقامت تجري من عنده يالله يا احمد هتعرف عالبنت 

مصيرك تقع يا جميل 😘

راحت ابتسام لاوضة سالي وخبطت ودخلت كله كان مستني رد فعلها 

راحت لسالي وحضنتها اهلا فيكي بعيلتنا يا حبيبتي من هنا ورايح اندهيني ماما كان عندي اتنين ودلوقت تلاته 

شكرا يا ماما بابا كان عنده حق لمى قالي ابتسام لو قالولها خانك هتكدب الكل وتصدقني 

ادم وهو بيبص على حور يطعمنا زي ما طعمك يا بابا 

حور نكزته اتلم دنا مين يتمناني 

احمد :_يالله انت وهو المسرحيه خلصت كل واحد على شغله 

ابتسام روحوا يا اولاد انتو اتاخرتوا اوي 

ادم :خلاص يا ماما هنأجلها 

حور :لا يا ادم انت وعدتني 

اوس خلاص يا ادم تعال نكمل مشوارنا الاوضاع استتبت 

اوك 

اوس :حور اندهي نور يالله 

اوك طالعه 

نور خبط بابها وكانت خايفه اوي 

مين 

حور دخلت مين يعني انا جهزتي 

ايوه يالله 

انتي مالك فيكي ايه بقالك يومين مش مزبوطه 

ولا حاجه يالله 

هعديها يا نور لكن لمى نرجع هتقوليلي 

طيب يالله 

راحوا كلهم مع بعض نور واوس بعربيه وادم وحور بعربيه 


...............

عند بسمه كانت قاعده مع هاااجر وبتفكر بولادها وبحالها وسامر وصلهم لفين وهنا خبط الباب 

بسمه فتحت وانصدمت 

كان اوس 

بسمه دموعها صارت تنزل لوحدها وحطت ايدها على وش ابنها 

اوووس انت هنا حقيقي يا ماما انت فعلا قدااامي  

اوس باااس ايدها وحضنها 

حقيقي يا امي وحشتيني اوووي 

يا حبيبي يا بني وحشتني اووووي ياااه يا اوس هنت عليك كل ده متسالش فيا 

غصب عني يا امي لكن خلاص انا رجعت والدنيا هتتزبط 

حور :ايه يا ماما هو انا موحشتكيش كله لابنك 

يا حبيبتي يا بنتي ازيك يا حور تعالي لحضني انا النهاردده رجعتلي روحي 

وحشتبني يا ماما 

وبعدت عنها وجت نور لحضنها 

ادم هنا كان مكسوف من خالته من الي عمله 

ادم قرب منها 

خالتي انا اسف علي عملته لكن خلاص كل حاجه تزبطت وباس راسها 

مسمحاك يازبني خشوا جوا نتكلم 

ااااادم وحشتني وجريت عليه طبعا كانت دي هاااجر 

ادم حضنها 

حور بمزاح واللهي انا حاسس انو هو الي اخوكي مش احنا 

ادم بصلها ورفع حاجبه 

انا حنين بس عايز الي يقدرني 

لا ما انا شفت حنيتك بصوت واطي 

سمعتك على فكره 

دخلوا كلهم وقعدوا 

نور انا تعبانه واضتي وحشتني عايز ادخل انام 

اوس :استني يا نور عايزك في حاجه 

في ايه يا اوس 

اوس :نور جالها عريس 

بسمه :_مين دا وشافها فين 

ادم :رسيل صاحبنا 

حور بهمس :ان ما وريتك مقولتليش ليه 

ادم بصلها بحاجب اسرار يا بيبي 

نور :انا مش عايزه اتجوز دلوقتي وبعدين انا اشتغلت معاه دا كل يوم مع وحده شكل 

بسمه :هو دا الي انتي كنتي بتشتغلي عنده 

ايوووه يا ماما 

وهنا خبط الباب وكااان ؟؟؟؟

باابا 

سامر دخل وشاف الكل متجمع 

اهلا اهلا بولادي والله زمان 

حور خافت منه ومسكت بايد ادم وشدت عليها 

متخافيش انا معاكي محدش يقدر يأذيكي 

سامر قرب من اوس والله زمان ايه الغيبه دي طولت 

اوس ببرود اهلا 

سامر :كده من غير حضن 

اوس :لا ولو اعرف انك جاي النهارده مكنتش جيت 

وانتي يا حور مش عايزه تسلمي على بابا 

حور اتمسكت بادم 

ملكش دعوه بمراتي 

وبص على نور وانتي متضامنه معاهم والا ايه 

نور :لا يا بابا مهما عملت انا برضو بحبك وراحت حضنته 

سامر كان جي تعبان وبسمه حست انه مش كالعاده 

سامر : انا هخش انام شكلي مش مرغوب فيا بالقعده لما يمشوا صحيني 

وبص على اوس 

اوس لو عايز تفضل هنا دا بيتك 

اوس ضحك 

لا شكرا معدتش بعازة حاجه منك وهاخد امي واخواتي معايا انا اشتريت بيت باسكندريه وهنعيش كلنا هناك 

سامر بص على بسمه ودخل 

بسمه :ابوك اتغير يا اوس انا حاسه عليه لمى نور راحت تشتغل ومفضلش غيره حس انه لوحده ودايما قاعد ومبيتكلمش 

وراحت لابنها ومسكت ايده اوس اديه فرصه 

اوس :عمري ما هنسى الي عمله فيا وازاي خلاني هربت من ضلمه وحبه للفلوس وفوق دا كله بيعه لاخواتي الاول حور والتانيه لولا ادم كانت هتحصلها 

ادم :_اوس انسى خلاص هتعمل ايه دلوقتي نمشي ولا هتفضل شويه 

حور :لا يا ادم انا عايزه افضل مع ماما كمان شويه 

ادم :حاضر يا حبيبتي 

نور :اوس انا هفضل هنا مع ماما مش هسيبها 

اوس مسك ايد نور 

انتي بتقولي ايه انتي مش عارفه كان هيعمل ايه فيكي 

اوس انا بابا صعبان عليا اوووي ومهما حصل دا بابا يا اوس 

افتكرله اي حاجه كويسه 

حور كانت ماسكه ايد ادم ومش عايزه تسيبها 

وهنا رن موبايل اوس 

الووووو اهلا يا رسيل 

حصل ايه يا اوس 

انسى يا رسيل نور مش موافقه وانا لا يمكن اجبرها 

اوس انا هتجوزها بكيفها او غصب عنها هتجوزها نور ليا ومش لحد غيري 

فوووق يا رسيل واعرف انت بتكلم مين 

رسيل :يعني دا اخر كلام عندك 

ايوووه 

متزعلش يا صاحبي من الي هيحصل 

اعلى ما في خيلك اركبه 

وقفل 

رسيل والله لاربيكي يا نور محرمتيش من الي كان هيحصلك 😠


عند اوس 

ادم :_مش كده يا اوس الامور دي متتاخدش كده 

اوس :عايزني اعمل ايه عمال يهدد وعاملي سبع رجاله في بعض 

نور خافت لا يعمل الي قالها عليه 


ادم قرب على نور 

نور انا زي اخوكي انا عمري مشفت رسيل بالحاله دي وانه كان يعرف ستات دا شي عادي ممكن يتغير وانا شايفه اخر فتره بطل يخرج برا بيته اصلا فكري يانور 

صعب الانسان يخسر حد بيحبه 

بسمه :اديه فرصه يا بنتي مش يمكن يطلع كويس 

وهنا خرج سامر 

في ايه اي  الصوت دا 

ادم ببرود :نور جايلها عريس 

سامر :مين 

صاحبي رسيل وطبعا مضنش دا يهمك ومتخافش معاه فلوس هيديك الي انت عايزه كان الكلام دا من اوس 

سامر راح لاوس 

انا كبرت يا بني واللهي اليومين الي فاتو دول غيروني اديني فرصه اصلح الي فات 

اوس طنشه ونزع ايده منه ووجه كلامه لادم 

ادم انا هروح مشوار قريب من هنا وجي تكونوا جاهزين 

وخرج اوووس 

......ً..........

عند سما 

كانت قاعده في جنينة بيتها وسرحانه 

جه اوس من وراها 

زي منتي يا سما متغيرتيش 

سما اتخضت وجت تدخل 

اوس مسك ايدها وحشتيني يا سما وحشتيني قوي يا سمايا ونجومي وقمري وليلي 

سماااا دارت عليه وبدموع 

يااااه يا اوس لسى فاكر دلوقت انا قعدت اتحايل عليك واترجاك تطلبني من ماما ومقبلتش راجع دلوقت ليه 

كنت عايز اكون راجل ليا مركزي لمى اجي اتقدملك 

وانا مكنتش عايزه كده يا اوس كنت عايزه حبيبي لو حتى اعيش انا وهو في اوضه عالسطوح كنت موافقه لكن انت نسيتني وبعدت وراجع عايزني اقولك شبيك لبيك سما بين ايديك لا يا اوس لا انسى 

اوس مسك وشها بايده 

سما سامحيني مكنتش اقدر اخدك واضلمك ودلوقتي رجعت لكن وانا راجل اقدر افتح عشر بيوت مع بعض سامحيني يا سما سامحيني 

انت تاني انت عايز ايه من بنتي 

كان الكلام ده من ام سما 

اوس :انا اسف يا خالتي بس كل الي طالبه ايد سما على سنه ربنا ورسوله 

وانا معنديش بنات للجواز 

بس انا بحبها وعايز اتجوزها وان ما كنتش ليا مش هتكون لغيري 

ام سما :انت لمى سبتها سبت فرخه بتفرفر وانا لحقتها عالسكين انت سبتها جسد بدون روح انت متعرفش حصلها ايه بعد ما انت مشيت انا مش مستعده اخلي بنتي تعيش ده مره تانيه وصارت تسعل 

جريت عليها سما 

ماما انتي كويسه 

ايوه كويسه يا بنتي تعالي ندخل 

ودخلوا واوس مصدوم من كلام امها قد ايه سما عانت بغيابه 

ورجع البيت ياخد نور وامه يروحوا معاه وقرر يرجع مره تانيه لسما تكون هديت 

..........

رجع اوس بيته وحور كانت مبسوطه قوي لانها شافت امها وادم فرح لفرحتها 

اوس :امي حضري شنطتك انتي وهاجر ونور هتيجوا معايا 

لا يبني انا مش هسيب ابوك لوحده 

انتي عايزاه بعد كل الي عمله فيكي هتعملي في ايه ده 

دا ابوك يا اوس متخليش الحقد يسيطر عليك مهما كان كان هو سبب وجودك في الدنيا دي 

ادم :سبها يا اوس خالتي معاها حق 

حور راحت حضنت امها هتوحشيني يا ماما زوريني انا عايزك جنبي 

بسمه :هاجي يا بنتي بس خدي بالك من نفسك وابنك والي بطنك 

ادم :_وانا يا خالتوا والنبي خليها تاخد بالها مني 

بسمه :😂وجاتك ايه يا ادم في دي انت خد بالك منها 

ادم :يا ريتني ما اتكلمت 

حور :بتقول حاجه يا حبيبي 

ادم :وحشتيني يا روحي 

اه بحسب 

اوس :نور اخر قرار ليكي هتفضلي هنا 

ايوووه يا اوس وبالنسبه لرسيل قله اني موافقه 

الكل انصدم 

اوس :ازاي ده من شويه كنتي مش عايزه حصل ايه 

هديه فرصه 

حور :مبروك يا حبيبتي 

الله يبارك فيكي 

ادم :انا هكلم الواد ليعمل في نفسه حاجه 

................

عند رسيل كان قاعد وبيدخن وبشرب بثمل 

رن موبايله 

ايوه 

متتكلم عدل يله 

في ايه يا ادم 

مبروك يا عم نور وافقت على شكلك مش عارف ازاي 

طيب عايز حاجه 

لا 

سلام 

................

ادم كان مصدوم من اسلوبه 

اوس :قلك ايه 

فرح اووي وكان هيطير وقفل الموبايل في وشي 

اوس حس ان ادم بيكدب من اسلوب كلامه 

اها طيب يالله 


..........

رجعوا القصر وكل واحد راح اوضته 

ادم لبس شورت وبس 

وحور بدلت هدومها وطلعت عند ادم في التراس 

ادم في ايه مالك من لمى ارجعنا وانت مش على بعضك 

ادم قعد جنبها مفيش يا حبيبتي 

واخد تلفونه عايز اعمل مكالمه وجايلك يا جميل وغمزها 


حور كانت عايزه تفاتحه بموضوع لكن كانت خايفه من رد فعله وعايزه وقت يكون رايق فيه 

ادم خرج كلم اسد 

الووووو ازيك 

وحشني 

اسد ركز معايا روح لبيت رسيل وشوفه بيعمل ايه وخليك عنده وقولي هيحصل ايه معاك اوك 

ليه يا ادم في ايه 

كلمته قولتله ان نور وفقت على جوازها منه وقالي طيب بس وكان باين عليه شارب 

اوك هلبس واشوفه واقولك 

باي 

...........

راح ادم لحور وباسها على خدها 

حور كانت كل شويه بتبصله 

اتكلمي عايزه ايه 

عرفت ازاي اني عايز حاجه 

واضح يا حبيبتي لمى بتتوتري بتفركي بايديكي 

ادم انا مش عايزك تزعل مني لكن انا عايزه اطلب منك طلب وعايزك تفهمني 

في ايه يا حبيبتي اتكلمي بدون مقدمات 


ادم انا عايزه انزل البيبي 

نععععععم يا روح امك انتي بتقولي ايه 

ادم انا قولتلك متتعصبش كلمني بالراحه


راحة ايه انتي عارفه انتي بتقولي ايه

ادم انا مش جاهزه يجيني بيبي تاني دلوقت انا نفسي تفهمني لو مره انت بتعمل بس الي انت عايزه  

ادم حاول يهدي نفسه 

حور يا حبيبتي الي بتقوليه ده مش منطقي اي عايز انزل البيبي دي  

ادم انا لسى ما دخلتش العشرين وهيكون عندي اتنين ما قدرش الي قدي لسى متجوزوش اصلا ولا بيفكروا 


ادم حاول يهديها 

حوريتي انسي الكلام ده من دماغك وامسحيه الي بتفكري فيه دا حرام وانا مش مستعد اخاطر بحياتك على تفاهات 

حور عرفت ان مفيش منه فايده وقررت تعمل الي في بالها 

اادم شافها سرحت 

سرحتي  في ايه يا حبيبتي 

ولا حاجه 

طب ما تقومي اقوولك كلمه سر 

حور بدلع اسرارك كترت االيومين دول 

طب تعالي بقى وخدها السرير 

وسكتت شهرزاد عن الكلام 😍

............. 

عند رسيل 

كان شربان على الاخر خبط الباب 

قااام يفتح كان اسد 

رسيل انصدم اي الي جابه 

اسد زقه ودخل مالك مصدوو 

واسد مكملش كلامه وشااف ........

وشاااف وحده عنده وتقريبا كانت قالعه كل هدومها 

اسد صرخ فيها قوومي انقلعي برا 

البنت بمياعه انت مين صاحبك جنني النهارده 

اسد :شيلي ايدك الوسخه دي عني واخرجي برا احسن ما تخشي السجن يا وسخه 

الببنت بمياعه تؤ تؤ تؤ صاحبك ملمسنيش ينفع انت 

اسد مسكها من ايدها ورماها برا البيت 

كل ده ورسيل اصلا مش شايف قدامه 

اسد راح عليه وضربه بوكس 

فوق يا روح امك وانا قلت انك عقلت 

رسيل وهو مش عارف بيقول ايه 

بحبها يا اسد بحبها انا كنت حالف اني عمري ما هحب بس حبيتها ازاي معرفش 

اسد :روح خد شاور وتعالا نتكلم 

انا مش عايز حاجه انا عايزها هي انا منعت نفسي عنها بالعافيه انا كنت هدمرها 

وفضل يحكي كلام مش مفهوم واسد مش فاهم منه حاجه 

اخيرا وصله للحمام وحطه تحت الشاور وشغل الميه البارده وخرج 


اسد كلم ادم 

وكان مبيردش 

ادم تلفونك بيرن 

طنشي 

لكن تلفونه فضل يرن 

ايوه يا زفت 

ايه يا عم انا عند رسيل 

طيب 

طيب ايه يخرب بيتك 

افصل وهكلمك 

حور كانت بتضحك من قلبها على شكله 

اضحكي اضحكي كله هيطلع عليكي في الاخر 


...............

عند اسد 

خرج رسيل وقعد بالصالون وفضل سرحان 

اسد :ايه مش هتقول حاجه 

حاجة ايه منت شفت كل حاجه 

ليه يا رسيل المقرفه الي عندك قالت انك ملمستهاش ليه بتعمل بنفسك كده 

عايز انساها يا اسد 

ليه يا صاحبي نور بنت محترمه وهتصونك ومتفكرش في الي فات صوابعك مش زي بعض 

ادم قالي انها وافقت وانت مدتهوش رد فعل 

كنت تعبان وتخانقت انا واوس 

ليه 

قالي ان اخته مش موافقه على جوازنا 

وبعدين ازاي وافقوا 

معرفش كلمني ادم وقالي ان نور وافقت الباقي عند ادم 

اهاااا

لكن انت ايه الي جابك هنا 

ادم كلمني وقالي اجيلك اكيييد فهم من صوتك انك شارب ومتنيل 

رسيل :البنات مبيجيش من وراهم الا تعب القلب 

اسد :هههههه محنا انيل منهم كله بيرمي على كله 

نام اسد عند رسيل 

...........ً....ً

في الصباح 

صحيت حور ولبست ولبست ابنها وطلبت من الخدم يطلعولها الفطار لفوق وصحت ادم 

راحت عليه باسته 

ادم يا ادم فوووق 

صحي ادم بنعس في ايه يا حور 

قوم يا حبيبي الفطار جاهز 

ادم قعد اوووووه ايه الهنا الي انا فيه دلوقت 

وباسها على خدها 

ادم فطر ولعب ابنه شويه ولبس وكان هيخرج 

ندهت عليه حور بدلع 

ادم 

ادم رفع حاجبه عايزه ايه 

حور قربت عليه بدلع ولا حاجه بحبك 

ادم عارف لها الي بعده 

حبيبي انا عايزه اخرج للسوق اشتري شوية حاجات 

لا 

جه يخرج حضنته من ظهره 

بلييييز يا ادم ارجوووك 

ادم اتأثر فيها 

انا بخاف عليكي يا حور مينفعش تخرجي خليكي ولما اجي انا هخرجك 

لا يا ادم هخرج انا وفرح ارجوك 

وسيف 

هخليه عند خالتوا 

طيب بس هي ساعه متتاخريش وخلي السواق يوصلكم 

حور باسته انا بحبك قوووي 

وانا بموووت فيكي اشووفك بالليل 

يا ترى يا حور بتفكري بايه 


...........ً

عند فرح 

صحيت الصبح وغيرت هدومها ورنت على اسد اكتر من مره ومردش 

قلقت عليه وهي خارجه شافت ادم 

ادم صباح الخير 

صباح النور يا حبيبتي 

الحمدلله 

ادم انا بكلم اسد من الصبح وما بيردش عليا متعرفش هو فين 

مش عارف يا فرح يمكن بات عند رسيل امبارح 

ارجوك يا ادم كلمه وطمني 

متجمدي يا بت في ايه 

انا انا انا خايفه عليه مش اكتر 


الوووو 

ازيك يا رسيل 

تمام ازيك يا ادم انا اسف ومكملش كلامه 

بعدين يا رسيل لينا قعده مع بعض اسد عندك 

ايووه نايم طيب اوك 

ادم لفرح زي ما قولتلك نايم عند رسيل 

فرح حور قالتلي انكو هتخرجوا للسرق 

فرح اتوترت ايوه ليه 

ولا حاجه خدي بالك منها 

سلام يا حبيبتي 😍

فرح جريت على اوضة حوور ودخلت 

صباح الخير 

صباح النور يا فرح 

ادم قالي اننها هنطلع للسوق بس انتي مقولتليش 

حور :اسكتي يا بنتي دا يا دوبه وافق جنني على ما قبل وكنت عارفه انك معندكيش اعتراض 

فرح لكن انا مقدرش اخرج النهارده اسد هيجي ياخدني ونخرج 

لا يا فرح ارجوووكي ضروري اخرج النهارده 

ليه يا حور في ايه 

لما نخرج برا القصر هقولك 

اوك 

..............

فرح كلمت اسد 

الووووو بنعس 

لنا برنلك من امبارح مبتردش ليه 

اسد بنعس نااايم اكلمك لمى افوق 

وقفل السكه قبل ما فرح تكمل كلامها 

فرح ادايقت جدا من معاملته وحلفت لتخرج بدون ما تاخد اذنه لانه قفل السكه في وشها

...........

فرح راحت لحور اجهزي انا هروح البس

كلمتيه 

لا ومش هكلمه لسى هقوله قفل السكه في وشي 

اوك يالله 

بس انتي هتعملي ايه يا حور 

لمى نخرج هقولك 


...............

ادم غيرت وجهته ومرحش شغله عدا الاول على رسيل 

خبط الباب 

ميييييين 

انا افتح 

فتح رسيل دخل ادم وزقه عن الباب 

ازييك 

يخرب بيت برودك يا ادم طب قول صباح الخير 

انت اخر واحد تتكلم على الي عملته امبارح لمى قولتلك انها موافقه عالجواز منك ايه الاسلوب ده 

انسى كنت تعبان ومش شايف قدامي وجت فيك 

لا يا ادم وكان جايب ستات البيت كان ده اسد

ادم :_بتهرج 

اسد :اسأله 

ادم بص لرسيل 

انت مش بطلت القرف دا غصب عني يا ادم لمى تخانقت مع اوس مشفتش قدااامي لكن واللهي من لمى عرفت نور ما لمست حد من جنس حوا 

ادم :عموما لازم تبطل الشرب والستات لان اذا حصل حاجه مع نور ان الي هتصدرلك نور دي اعز من اختي 

رسيل :متخافش يا ادم انا تربيتك 

اسد ضحك مهو دا الي يخوف 

ادم :اخرس يله

رسيل :لكن قولي نور وافقت ازاي 

ادم :معرفش جينا نخرج من بيتهم قالت انها وافقت ازاي مش عارف 

رسيل ضحك وسرح 

فلاش باك 

(نور كانت قاعده معاهم في البيت جاتها رساله 

خلال ساعه وحيات امك يا نور اذا ما اعطيتي موافقتك عالجواز لانشر صورك واول واحد اخوكي اوس سلام )

ادم :سرحت في ايه يله 

ولا حاجه تفطروا ايه 

ادم قام ولا حاجه هروح الشغل وبص على اسد وانت مش جاي

كمان شويه هلبس واجي 

ادم جه يخرج ودار وشه على اسد 

اه صحيح ياراسد فرح كانت مرعوبه عليك كلمها يمكن دلوقتي خرجوا

اسد بلم خرجوا فين 

هي وحور هيخرجوا للسوق 

لكن هي ما قالتليش انها خارجه 

كلمتك كتير كلمها 

اوك سلام 

...............

عند فرح رن موبايلها كانت خارجه هي وحور 

الوووووو 

انتي فين 

ميخصكش يا اسد انا خارجه 

ايه ما يخصكش ده انا قولتلك تخرجي خدتي اذني 

انت دايما مشغول وكلمتك وقولتلي نايم وفقلت السكه في وشي 

يعني انتي كده بتعاقبيني مثلا معاكي خمس دقايق وتكوني في البيت يا فرح وقفل السكه في وشها 

حور :في ايه 

فرح :اسد اتعصب لاني خرجت وقلي معاكي خمس دقايق وتكوني في البيت لكن وحيات امي منا مروحه يالله عايزه تروحي فين ادينا خرجنا برا البيت 

حور وقفت قدام فرح 

انا لو طلبت منك خدمه هتعمليها عشاني 

اطلبي يا حور انتي اختي واعز 

حور :اناواتفقت مع الدكتوره النهارده وهنزل البيبي 

فرح :انتي بتقولي ايه يا مجنونه انتي انت عايزه ادم يدبحك 

حور :مسكة ايد فرح وبدموع 

فرح انا لسى صغيره على كمان ولد انا متمتش ٢٠واخوكي كلمته وما سمعنيش اصلا ارجووكي يا فرح ارجوووكي 

فرح :طيب ولمى ينزل هتقولي لادم ايه متعمليش كده يا حور هتندمي قوووي 

حور :هعمل بعد اسبوع كده انه نزل لوحده ارجوكي يافرح 

فرح :حور انا خايفه عليكي من ادم غضبه وحش قوي ودا ابنك هتقتليه 

حور :فرح انا محدش حاسس بيا ادم عايزني ارنبه كل يوم اجبله عيل وما بيهتمش الا الي هو عايزه وخلاص انا اول مره اطلب منك طلب 

فرح :مش عارفه يا حور انا خايفه قوووي اذا عرف ادم هروح انا وانتي في داهيه 

حور :ملكيش دعوه انا هتحمل اذا عرف متخافيش مش هيعرف 

راحت حور وفرح للدكتوره فرح فضلت برا وكانت خايفه اووي على حور 

الدكتوره :انتي متاكده يا مدام انك عايزه تنزليه 

حور :ايوه بسرعه لو سمحتي 

الدكتوره خدرت حوور  

..........

في الخارج 

فرح كانت خايفه قووي على حور وقررت انها مش هتعمل حاجه تضر اخوها وابنه كلمت ادم 

ايوووه يا فرح 

ادم حووور 

مالها حور اتكلمي يا فرح 

حور عايزه تنزل البيبي هي عند الدكتوره دلوقت جوه 

انتي بتقولي ايه انتو فين 

قالتله فرح هي في اي مستشفى وبسرعة البرق كان عندهم 

فرح :حور فين 

جوا يا ادم انا خايفه قوي 

ادم جري عالباب وفتحه وو

ادم فتح الباب كانت الدكتوره خلصت ونزلت البيبي وحور مخدره وغايبه عن الوعي 

ادم للدكتور بغضب 

نزلتي الولد ولا لسى 

الدكتوره :انت ازاي تدخل علينا كده دي مستشفى محترمه 

محترمه والله لاقفللكم المخرووبه دي وبدا يكسر في كل حاجه قدامه 

الدكتوره يا فندم اهدى المدام حور بخير 

ادم بص على حور بكل الم 

وبص للدكتوره هتفوق امتى 

ساعه كده اهدى يا استاذ انتو لسى صغيرين وممكن تخلفوا والي فهمته من المدام انكم عندكم عيل 

ادم بكل غضب 

واللهي لاخليكي تندمي عاليوم الي عملتي فيها العمليه دي وخرج 

فرح :ادم فين حور 

ادم ضربها بالالم انا عمري ما هسامحك يا فرح وانسي ان ليكي اخ 

وبس تصحى الزفته دي قوليلي انا برا 

فضلت حور تقريبا ساعه على ما فاقت 

.........

فرح كلمت اسد 

الووووو وهي بتعيط 

فرح بتعيطي ليه فيكي حاجه 

اسد تعال عالمشفى 

مستشفى ايه في ايه يا فرح 

حور يا اسد عملت اجهاض للبيبي وادم هنا متجنن انا خايف يعمل حاجه في حور 

انتي بتقولي ايه يا فرح 

زي ما بقولك يا اسد تعال بسرعه 

مسافة السكه 

وقفل الموبايل وزي البرق ركب عربيته وعالمشفى 

اسد شاف ادم على باب المشفى ومتعصب اوووي وبيدخن وادم اصلا مبيدخنش 

ادم في ايه 

مين قالك 

فرح كلمتني وقالتلي 

ادم :متجيبش سيرة الزفته دي قدامي 

اسد بجد زي ما قالتلي ان حور نزلت البيبي 

ايوووه 

هنا رن موبايل ادم ان حور صحيت 

راح عليها وفتح الباب كانت فرح عندها 

حور انصدمت لانها متعرفش انه هنا ولسى فرح ما قالتلهاش ان ادم هنا 

حور :ادم 

ادم كانت عينيه حمرا ومتعصب اوووي 

يمكن متوقعتيش اني اكووون هنا دلوقت 

ادم انا اسفه بس انت مسمعتنيش وانا مش جاهزه 

ادم بعصبيه خلاص اخرسي ليكي عين تتكلمي بعد الي عملتيه 

هنا دخلت الدكتوره 

ادم :تقدر تروح دلوقت 

طبعا يا فندم دي عمليه بسيطه 

ادم حملها ونزل فيها العربيه 

حور كانت بتبصله انا اسفه يا ادم 

ادم بيجز على سنانه مسمعش صوتك ابدا انا مش طايقك 

حور سكتت وفضلت ساكته وادم بيسوق بسرعه لحد ما وصل القصر 

حملها ودخلها 

كانواوس موجود ادم حط حور على الكنبه 

اوس :في ايه يا ادم حور مالها 

ادم حط ايده في جيبه :لو مراتك يا اوس راحت نزلت العيل الي ببطنها من غير ما تعرف هيكون موقفك ايه 

اوس :مش هخليها ثانيه واحده على زمتي 

ليه هو في ايه 

انا اسفه يا ادم 

ابتسام :يا خرابي اني عملتي اجهاض يا حور 

غصب عني يا خالتوا انا مش جاهزه دلوقتي افهمووني 

احمد :_مهما حصل يا بنتي دا ضناكي ازاي تعملي ده ومن غير موافقة جوزك كده غلط وحرام كمان 

حور بتعيط قرب عليها اوس ومسك دراعها انتي فعلا عملتي كده انا مش مسدق ازااي جتك الجراءه تعملي كده في ابنك 


اوس تركها وراح لادم 

ادم انا عارف انها غلطانه وكل الي هتقوله وهتعمله انا مش هلومك عليه بالعكس انا هكون مؤيد ليك 

سالي :انا مليش حق اتدخل لكن اسمعوها مش يمكن ليها ضروفها 

حور :_انا عملت كده لاني خايفه انا واللهي خايفه ادم سامحني لكن انا مقدرش اجيب كمان بيبي دلوقت مقدرش العمر قدامنا لكن دلوقت انا مش جاهزه 

ادم كان بارد جدا ومش مبين عليه رد فعل


ابتسام راحت لابنها 

سامحها يا بني دي لسى صغيره مش عارفه هي بتعمل ايه 

احمد :كلنا بنغلط يا ادم الانسان خطاء والعمر قدامكم اديها فرصه يبني 

ادم متكلمش وخرج برا القصر وحور فضلت تعيط 

ابتسام :_ليه عملتي كده يا حور غلطي قوووي يا بنتي 

حور فضلت تعيط طلعتها خالتها للاوضه 

خدت شاور وكانت هتنام خبط الباب كانت سالي 

ممكن ادخل 

اتفضلي 

انا مليش حق اتدخل لكن الي عملتيه غلط كان ممكن تتكلمي مع جوزك وتلاقي حل 


ادم مبيسمعش بيعمل الي هو عايزه وبس يا سالي انا كل حاجه في حياتي كانت بالغصب من حقي اجيب ابني برضايا 

معرفش يا حور تفاصيل حياتك بس حاولي تصلحي الي عملتيه باسرع وقت 


..............

ادم خرج كان مخنوق قوي مش عارف ومش مصدق انها عملت كدا مكنش عارف يتصرف معاها ازااي 

راح البحر وفضل قاعد لوحده طول اليوم 


..........

عند اسد 

ازاااي تعملي كده يا فرح ادم عمره ما هيسامحك 


واللهي يا اسد انا الي كلمته وقولتله هي هتعمل ايه لكن الوقت سبقنا ولمى جه كانت العمليه خلصت 


مش عارف اقولك ايه يا فرح لكن الي عملته حور يجرح اي راجل وصعب يتنسي صعب انك تحس ان الي بتحبها مش حابه تخلف منك 

لكن حور عندها ضروفها يا اسد حور اتضلمت كتير قوي 

طيب يا فرح انا هروحك دلوقت ومش ناسي انك خرجتي بدون اذني ودي ليها حسابها لوحدها وهكلم ادم 


اوك انا اسفه يا اسد بس انا تعصبت اوي من اسلوبك الي كلمتني فيه الصبح 


بعدين نتكلم ووصلها البيت وكلم ادم 


ادم كان طول اليوم ما بيردش وبعدين اغلق تلفونه 

الكل كان قلقان عليه 

حور كلمته كتير وبعتتله رسائل ومبيردش 


.............

في الصباح 

ابتسام كانت قلقانه 

انا عايزه ابني جيبولي ادم 

اوس :اهدي يا خالتي هو عيل اكيد لانه مخنوق حب يقعد لوحده شويه 

وهنا اتفتح باب القصر كان ادم وكان باين عليه التعب 

ابتسام جريت عليه وحضنته يا حبيبي يا بني خضتني عليك انت كنت فين 

ادم باس ايدها متخافيش يا امي انا كويس هطلع اريح فوق 

اوس :ادم عايز اتكلم معاك 

بعدين يا اوس انا تعبان 

فرح :ربنا يستر ليعمل فيها حاجه 

ابتيام :صراحه تستاهل علي عملته حد يفرط بضناه 

فرح :ماما متلوميهاش كلنا غلطانين حور معملتس في حياتها حاجه برضاها 

...........

عند ادم فتح الاوضه ودخل كانت حور خايفه عليه اوووي اول ما دخل جريت عليه وحضنته 


خضتني عليك يا ادم 

ادم شال ايديها عنه ودخل الحمام خد شاور وخرج 

حور قعدت قدامه انا اسفه يا ادم سامحني واللهي انا مقدر على زعلك 

ادم بصلها بالم ومتكلمش 


ادم ارجوك اتكلم ادم زقها من قدامه وراح ينام 

حور بصوت عالي لا مش هتنام يا ادم انا معملتش حاجه غلط انا قولتلك مش عايزه بيبي وانت مسمعتنيش انت عايز كل حاجه على مزاجك 


ادم مسك دراعها ليكي عين تتكلمي بعد الي عملتيه عايزه تفضلي هنا تقعدي زي الكنبه دي مسمعش حسك فااهمه 


حور بصت في عنيه ولو مش عايزه يا ادم 


يبقى كل واحد في طريق يا بنت الناس لاني قرفت منك ومن عمايلك 

حور عيطت وهتستغنى عني يا ادم 

انتي الي اخترتي يا حور انتي الي كتبتي النهايه 


حور سابته ودخلت الحمام 

وادم مسح على شعره واتنهد ونام 

حور طلعت وقعدت في التراس وفضلت تفكر هتعمل ايه 

ادم صحي المسا متأخر 

وشافها في التراس معبرهاش وطلب منهم يجيبو الاكل 

ادم اكل وجه ولبس عايز يخرج 

ادم 

وقف وبصلها ببرود 

انت خيرتني وانا اخترت 

انت بتعمل دايما الي يجي على بالك وفي اول قرار ليا شخطت وزعقت وبتخيرني يا اقعد هنا وكاني مش موجوده يا اطلق 

ادم ضحك بمسخره بس انا مقولتش تطلقي 

معنى كلامك كان كده 

يعني عايزه ايه دلوقتي 

حور غمضت عنيها طلقني 

ادم راح عليها وبكل غضب ضربها بالالم 

انا مش عارف انتي ايه انتي ازاي بتتكلمي كانك معملتيش حاجه لا وبتعلي صوتك عليا معاش ولا كان وبكل بجاحه جايه تقوليلي طلقني انا دلوقتي مش فارق حاجه معايا يا حور عايزه تطلقي حااااضر حطلقك بس سيف مش هتشفويه تاني فاااهمه والخيار ليكي يا تقعدي هنا زي الكنبه وتربي ابنك يا هجيب وحده تانيه تربيه وتطلقي انتي الخيار ليكي 


وانسي اذا كان في ادم في القصر انتي مجرد فازه قديمه مركونه جوا الاوضه دي 


هنا دخل اوس حتى بدون ما يخبط 

طلقها يا ادم انا سمعت كل حاجه واي راجل في مكانك كان هيعمل اكتر من كده الي زي دي متستاهلش واحد زيك طلقها يا ادم ودلوقت وانا اخوها وخدت القرار عنها وابنها مش هي بتقول ما بتقدررش تربي جيب حد يربيه عنها 

ارمي عليها اليمين ؟؟؟؟ رايكم ايه فى الحلقه

ادم وقف مصدوم من كلام اوس متوقعش توصل لكده 

ادم بقولك طلقها انت تستاهل وحده احسن من حور مليون مره 

حوور بصت لهم باااالم 

اخوها الي مش حاسس فيها 

وجوزها الي بتحبه ومش مهتم الا بنفسه 

ادم حس ده في عنيها بس الي عملته صعب على اي راجل يستحمله 


ادم :اوس اختك الي هتحدد يا تقعد وتربي ابنها يا تطلق وتسيب ابنها يتربى في حضن وحده تانيه الخيار ليكي يا حور 

حور بصتله بوجع وكانت مش عارفه تعمل ايه الخيارين احلاهما مرٌ 


وراحت لعند ادم ومسكت ايده 

ادم ارجوووك سااامحني انت عملت فيا كتير وانا سمحتك وعدتلك كل الي عملته فيا سامحني يا ادم ارجوووك انا بحبك وعيطت 


ادم نزع ايده منها وببرود اختاري يا حور 


حور بصتله يعني مش هتسامحني يا ادم اعتبرها غلطه من وحده عيله مش عارفه بتعمل ايه 


ادم :حور انا ياما قولتلك انك دلوقت ست متجوزه وكل حاجه محسوبه عليكي وانتي كنتي  بطنشي وانتي عارفه زعلي وحش اووي 


حوور قعدت على الارض وفضلت تعيط 

اوس :مش وقت عياط وندب دلوقتي اختاري 

حووور بصياح 

انتو اتجننتوا اختار ايه قولولي اني اعيش مع راجل كارهني عشان اربي ابنه وهو عايش حياته كأني مش موجوده او اسيب ابني حته مني يتربى في حضن غيري  


ادم:وايه الفرق منتي سبتي حته منك واجهضتيه دي زي دي ...


حور قاامت بالم ومسحت دموعها يعني انتو خلاص قررتو وعيزني انفذ 


خلاص يا ادم انا هفضل هنا زي الكنبه ومليش دعوه بحاجه وهربي ابني وانت عيش حياتك زي ما انت عايز لكن ملكش تسألني هعمل ايه وهخرج واروح فين 


ادم :هه مش بكيفك عايزه تقعدي هنا مش هتشوفي الجنينه حتى 


حور :انت بتقول ايه 

ادم :هو كده عاجبك عاجبك مش عاجبك الخيار ليكي 

حور بصتله بالم حاضر يا ادم 

وبصت لاخوها وراحت عليه وبصت في عنيه 

انا لمى عرفت انك جيت اتبسطت قووي وقلت صار ليا ظهر يحميني من ادم والي بيعمله فيا كنت بحسد فرح ان ليها اخ بيخاف عليها وبيحميها لكن دلوقت انا كنت بتمنى انك مرجعتش لاني دلوقتي حاسة ان اخويا الي من دمي ولحمي كسرلي ظهري 


اوس اتأثر بكلامها وزقها وخرج 

حور بصت لادم 

هتندم يا ادم هتندم ومتنساش اني ترجيتك وانت ياما عملت وجرحت وانا عديت لكن لمى جه الدور عليا حاسبتني وجامد اوووي 

وراحت تنام 

ادم خرج وكلم اوس 

انت فين 

بالجنينه تعالا 

جاي 

سلام 

...........

ادم راح الجنينه وحط ايده على كتف اوس 

ايه يا اوس مالك 

زعلت اوووي على حور وانت قسيت عليها جامد 


اوس خليها تتعلم من غلطها لازم تعرف ان لكل حاجه نتيجه هتتحملها هي 


مش عارف كلامها وجعني اووي حسيت للحظه اني شبه بابا 

متخافش يا اوس مش هطوول عليها بس كده فركة ودان ليها 


ربنا يستر 

اميييين 


....................

عند رسيل 

كان متجنن لانه بيكلم اوس وادم ومحدش بيرد عليه 

ادم واوس قاعدين وكلمهم مره تانيه 

ادم :مين بيرنلك 

اوس ضحك مين يعني مجنون نوور 

ادم ضحك جاامد دا كلمني مليوم مره النهارده ومكنتش قادر ارد 

اوس :ومين سمعك 

الووووو

ايوه يا زفت منك ليه ما بتردوش على الموبايل ليه 

اوس :مشاكل في ايه عندك انجززز مش رايقلك 

رسيل :اي انجز انتو صح وفقتوا عالخطوبه اجيكو امتى 

متجيش دلوقت اجلها شويه 

ليه 

حور نزلت البيبي 

انت بتقول ايه ازاي 

قضاء ربنا 

الحمدلله 

وادم عامل ايه 

كويس 

طيب اجي امتى 

متصبر يله انت متصربع على ايه 

ملكش فيه 

انا هروح بكره لاهلك وانت هتيجي معايا قشطه 

طيب ماشي جتك نيله بشكلك الهباب 


اوس قفل السكه مع رسيل 

ادم :في ايه 

مجنون عايز يروح بكره لاهلي  يطلب نور 

لا دا واقع واقع 


اوس :ادم متقساش اووي على حور انا وقفت معاك اه لكن منستش الي انت عملته فيها وميجيش واحد بالميه من اغلاطك 


متخافش يا اوس حور دي النفس الي عايش بيه 

متتلم يله 

مراتي يا عم ايه بعدين تعال هنا حصل ايه مع سما 

اوس قال لادم كل حاجه حصلت 

حستها يا ادم كارهاني قووي مش سما الي انا اعرفها كلمتها كتير ومبتردش وروحتلها وشرحتلها وضعي اعمل ايه تاني 


ادم :اوس مش عايزك تتعصب لكن انا سمعت انها هتكتب كتابها على ابن عمها بعد اسبوع 

اوس بغضب انت بتقول ايه انت 

اوس اهدى انا قولتلك على شان تلاقي حل مش على شان تتعصب 

اوس دخل القصر وراح اوضته وفصل يفكر في سما وعزم ان اول ما يطلع الضو هيروحلها 

..............

عند اسد 

كان بيكلم فرح 

انا اسفه يا اوس ارجوووك سامحني مش انا فرح حبيبتك بدلع 

يخرب بيتك مبشوفش الحاجات دي  في البيت عندكو لما نكون لوحدنا ليه 

فرح ضحكت جااامد

اضحكي يا حبيبتي مصيري هطوولك يا جميل 

بحبك يا فرح وعايز اتجوزك اليوم قبل بكره متقولي لعمي يجوزنا وحيات عيالك 😂


فرح :لسى بدري يا بيبي 

فرح انا بحبك وانتي بتحبيني نستنى ليه بس انا على اخري 


انا مقدرش اتحمل مسؤليه دلوقتي يا اسد استحملني شويه كمان 


فرح يا حبيبتي انا جنبك في كل حاجه عاجبك كل واحد عايش في مكان لازم تكوني في حضني دلوقت 

فرح خجلت 

يخرب بيتك يا اسد وقفلت في وشه 

وحطت ايدها على قلبها 

اهدي يا فرح ريلاااااكس انتي حلفتني لتجننيه على بان ما تتجوزوا ريلاكس 


............

عند ادم طلع لاوضته 

كانت حور نايمه راح بدل هدومه ونام جنبها لكن محضنهاش ودار وشه الناحيه التانيه ونام وهو بيفكر في حوريته 


حور فاقت الصبح كان ادم نايم بدلت هدومها وغيرت لابنها وطلبت من الخدم قهوه وقعدت في التراس 

صحي ادم ملقهاش جنبه وشاف باب التراس مفتوح عرف انها فيه 

قام بدل هدومه ونزل الشغل بدون ما يحتك فيها 

..........

وعدا اسبوع كامل ادم وحور رسمييين ومبيتكلموش مع بعض ابدا وكل واحد في عالم وحور مبتخطيش برا اوضتها ابدا وادم مش سائل عنها ولا كان في حد بيشاركه الاوضه 

واسد بيحاول يقنع فرح بالجواز وفرح بتعاند ومش راضيه 


رسيل عايز يكتب كتابه ويتقدم رسمي لنور واوس بيأخره 

واوس بيكلم سما وبيبعتلها وراحلها ومقبلتش تكلمه ولا ترد على رسائله 


............

عند ادم جه من الدوام متأخر لكن حور كانت لسى فايقه مش جايلها نوم كانت في التراس 

دخل ادم الاوضه كانت في التراس 

بدل هدومه ببدلة رياضه وراح التراس وبكل برود حط ايده في جيبه 

الخدم بيقولوا انك عايشه على القهوه 

حور مكلمتوش وفضلت باصه للجنينه 

حور انا بكلمك 

حور بصتله وببرود مشابه لبروده 

اضن انت قولت اذا هتعيشي هنا هتعيشي زي الكنبه تربي ابنك ومظنش انك بتهتم بالكنبه الي عندك اذا كلت او لا 

جت تدخل ادم مسك دراعها اتكلمي عدل يا حور 

حور بدموع اثرت في ادم 

حاضر يا ادم الي هتقولي عليه هعمله 

عايزني اعمل ايه 

ادم ساب ايدها بغضب 

دخلت حور ونامت 

...........

في الصباح 

عند اوس لبس وكان عازم النهارده يرجع حب عمره وركب عربيته وخرج وهو خلاص مش هيرجع لو حصل ايه غير فيها 

وصل بيتهم ونزل وانصددم ؟؟؟

عند ادم 

فاق الصبح كانت حور ليى نايمه فضل مده من الوقت قاعد يتأمل فيها لحد ما فاق ابنه قام شاله ولعبه 

فاقت حور وشافته بيلعب سيف ما اهتمتش ودخلت الحمام غيرت هدومها وطلبت من الخدم يجيبولها قهوتها 

وخدت ابنها من ادم 

لو سمحت اديني سيف  عايز اغيرله 

ادم رفع حاجب وبصلها متتكلمي عدل انا جوزك مش واحد متعرفيهوش وبعدين المفروض الناس الطبيعيه بتقول صباح الخير 

حور اتنهدت 

ادم اديني سيف عايز اغيرله 

ادم اداها سيف وقام يغير هدومه وطلب من الخدم يجيبوله الفطار فوق 

خبطت الخادمه وحطت الفطار وخرجت 

ادم لحور 

تعالي كلي 

مش جعانه 

وانا بقول انك جعانه وعايزه تاكلي والي اقوله يتنفذ 

حور بصتله بالم 

مش جعانه يا ادم وكفايه المسخره الي بتعملها دي انا تعبت 

عنك ما كلتي 

وكمل فطاره وخرج 


............

ادم نزل كان الكل متجمع وقاعدين يفطروا 

صباح الخير 

صباح النور يا بني تعال افطر 

سبقتكوا يا بني 

ادم لفرح 

فرح خلي الزفته دي تاكل هي بقالها فتره مبتاكلش وعايشه على القهوه 

فرح قامت وراحت لادم ومسكت ايدو 

ادم انت لسى زعلان مني 

ادم نزع ايدو منها اعملي الي قولتلك عليه 

احمد :يا بني حرام الي بتعمله فيها ده دي برضو مراتك سامحها وبعدين لسى صغيره مش عارفه هي بتعمل ايه  


ادم :رجاءاً على شان مزعلش حد مني بوقت عصبيه محدش يدخل بيني وبين مراتي 

سالي :راحت لادم ووقفت قباله انت قولتلي اني زي اختك صح 

حور بنت مسكينه وطيبه قووي وصغيره والي فهمته من قصة حبك ليها انها ياما عدتلك فبكدا انت يا ادم لمى تحاسبها على اول غلط دا هيجرحها قووي ومش هتسامح بسهوله ادم انا دارسه علم نفس واعرف الانسان الي قدامي سامحها يا ادم 

ادم خرج وكان بيفكر بكلامهم

...............

رجع اوس القصر وراح اوضته وكان متعصب اوووي من الي حصل وحلف لينساها زي ما هي عملت ونزل يقعد عندهم 


في ايه مالكم 

ابتسام :اوس انت ميصحش توقف مع ادم ضد اختك دي صعبانه عليا قووي 

اوس :خالتو ادم جوزها وهيعرف يتصرف معاها 

هنا سالي اتجننت 

سالي :انت ايه يا بني ادم دي اختك ومسؤله منك ميصحش الي انت بتعمله انت المفروض تكون سندها وظهرها مش توقف ضدها عادي عيله وغلطت لازم تدفنوها بالحيا عشان غلطه 


اوس لاحمد 

لو سمحت يا عمو مين ما كانت تكون الي واقفه وبتزعق دي قولها تسكت لاحسن تشوف حاجه مش هتعجبها انا عامل خاطر ليك ومش هرد عليها 

اوس بصلها بمسخره وخرج وسالي اتغاضت اوووي منه 

بني ادم مستفز جدا 


اوس خرج وراح لرسيل 

.............

رسيل كان قاعد ومتغاظ جدا من اوس وادم وبرودهم وان محدش معبره ولا مهتم بمشاعره 

بابه خبط وقااام يفتح كان اوس 

ازيك 

والله لافرمك يا اسد بقالي قد ايه برن عليك ومبتردش ايه البروود الي انت فيه ده 

اوس :اخرس كنت تعبان ومتلخبط 

ليه في ايه 

مفيش لكن ضغط الشغل 

اهاااا اوس بما انك هنا قوم نروح لبيت اهلك نطلب نور 

دلوقت 

ايووه يا اوس ارجوك 

طيب يا اهبل طيب قوم البس 

اوس كان مدايق جدا من سما ومحبش يبين لانه قرر خلاص ينساها لكن هي في قلبه 

اتنهد واستنى رسيل لحد ما لبس وكلم ادم وقاله يجي 

..............

في بيت سامر 

بسمه :سامر اوس كلمني وجايب العريس عشان تتفق معاه ويقعد مع نور 

سامر :انا خايف على نور انا تعبت يا بسمه وعايز ولادي يسامحوني ويفضلوا جنبي انا مش عايزها تعيش زي حوور مع واحد مبتحبوش على شان انانيتي وجشعي 

بسمه :هيسامحوك يا سامر انا عارفه ولادي قلبهم طيب بس انت اثبت لهم انك تغيرت 

وهنا خبط الباب 

بسمه :اهلا يا اولاد نورتوا 

وحضنت ابنها وادم وسلمت على رسيل 

سامر قام يسلم عليهم ازيك يا اوس وحشتني وفتحله ذراعاته 

اوس اتحرج قدام رسيل وحضنه على شان ميبينش 

وسلم على ادم ورسيل 

اوس :هو دا رسيل الي عايز يتجوز نور 

سامر :انت منين يبني 

انا يا عمي من اسكندريه لكن طول عمريزعايش برا 

بسمه :وفين اهلك يبني 

رسيل :بابا اداكي عمره وماما عايشه هي واخويا بره 

اوس :امااال فين نور 

مكسوفه يبني 

عمي انا عايز من بعد اذنكم اتكلم مع نور لوحدنا 

ادم :حقك يا رسيل اي رايك يا خالتوا 

طبعا يبني هقولها واجيلك 

راحت بسمه لنور 

نور يا حبيبتي هتقعدي انتي وعريسك لوحدكوا واتكلمي معاه وربنا يجيب الي فيه الخير 

انا خايفه اوووي يا ماما 

متخافيش يا حبيبتي متخافيش بس دا لازم على شان تتفاهموا 

دخلت نور الاوضه الي هيقعدوا فيها 

وراحت بسمه لرسيل اتفضل يبني هي مستنياك بالاوضه دي 

دخل رسيل وكانت قاعده ومكسوفه وخااايفه وقفل الاوضه وراه 

رسيل قرب منها 

ازيك يا نور 

نور كانت مكسوفه وفضلت ساكته 

رسيل قعد قدامها ومسك ايدها حور شدتها منه بسرعه 

ابعد عني 

رسيل كانه مسمعش مسك ايدها مره تانيه 

انا اسف يا نور انا مش عارف ازاي عملت كده انا كل يوم بحس اني حيوان علي عملته معاااكي انا كل يوم بدعي على نفسي لاني كنت هدنس واحده بريئه زيك 

نور بتلقائيه بعيد الشر عنك 

رسيل ابتسم لانه كان حاسس انها بتكنله مشاعر 

بتخافي عليا يا نور 

نور فضلت ساكته 

نور انا بحبك بجد انتي مش واحده عرفتها وخلاص لا انا من لمى عيني شافتك ملمستش جننس حوا معرفش ازاي حصل وحبيتك كنت واخدها بالاول انك وحده عندتني وخلاص لكن لا انتي دخلتي حياتي وغيرتيها 

نور كانت مصدوومه من اعترافه كانت فاكره انه بس عايز ياذيها 

رسيل :نور انا مش عايزك توافقي بتهديد لان انا معنديش حاجه أذيكي فيها 

نور :يعني ايه 

يعني ان معنديش لا صور ولا حاجه ليكي انا كنت بس عايز اتجوزك ومتكونيش لغيري باي طريقه وافقي تتجوزيني يا نور لاني بحبك مس لانك خايفه مني 

نور بدموع 

وانا موافقه اتجوزك يا رسيل 

رسيل كان مش مسدق نفسه وشالها ودار فيها ومسح دموعها طول منا عايش وبتنفس مش عايز اشوف دموعك بتنزل على خدودك الورود دي 

يالله نخرج لهم 


خرج رسيل ونور 

ادم غمز رسيل ايه الي حصل 

باركولنا 

سامر :نور انتي موافقه 

ادم لنفسه :لا يا راجل ايه التغيير ده 

نور بكسوف ايووه يا بابا 

بسمه زغرتت 

وعمت فرحتهم في البيت 

بسمه :حور فين يا بني انت مجبتهاش ليه معاك سألتك او ما جيت وطنشت 

ادم :سيف مغلبها شويه ومقبلتش تيجي تعبانه 

رسيل :ايه رأيكم نكتب الكتاب دلوقتي وبص على ادم عشان يدعمه 

بسمه :بسرعه كده ازااي 

سامر :ميصحش يبني ازاي لازم نجهز 

اعتبروا كل حاجه جاهزه

كان دا ادم الي بيتكلم ليه التأخير بما ان الموافقه موجوده خير البر عاجله 

ادمورسيل راحوا يجيبو المأذون وتمت كل حاجه بسرعه وصارت نور مرات رسيل 

رسيل :مبرروك يا نور حياتي

الله يبارك فيك 

وتلقوا التهاني من الكل وكل واحد راح لبيته 

.............

في القصر دخل ادم الاوضه كانت حور بتحضر نفسها على شان تنام 

مساء الخير 

حور :مساء النور 

ادم :ايه عايزه تنامي دلوقت 

حور :ايوه عندك مانع 

ادم :ههه مش هتباركي لاختك 

مالها اختي 

اتكتب كتابها النهارده 

ايه انت بتقول ايه وازاي انا معرفش 

كنا دلوقتي في بيتكو وكتبت كتابها هي ورسيل 

حور دمعت ان محدش سائل فيها وبصت لادم بوجع ونامت 

ادم :حور قومي انتي هتنامي دلوقت لسى بدري دا انتي اخت العروسه 

حور اتنهدت وقعدت :عايز ايه يا ادم عايز تتريق تاني 

ادم وهو بيقلع قميصه 

لا لكن زمان ما اتكلمت معاكي 

حور بدموع انت عايز متي ايه بكفياك اهانه ليا يلعن اليوم الي اشترتني فيه يا اخي 


ادم صعبت عليه حور وراح عليها 

حور اهدي مفيش حاجه

حور فضلت تعيط وتصرخ 

ادم بصياح خلاص اسكتي انتي لمى بتفتحي مبتقفليش ابدا وبعدين قومي مفيش نوم عايزك ؟؟؟؟؟؟؟

قبل الاخير تفاعل نااااار وانزل الاخير

حور بصتله بوجع ازاي هو كده اناني ومبيهتمش غير برغباته وبس 

حور مزعت قميص النوم الي لابساه وقالته اتفضل انا قدامك اهو مش هو دا الي عايزه 


ادم مسك قميصه وغطاها وبص في عيونها 

لا مش دا الي عايزه يا حور 

انا قولتلك عايزك وانتي عملتي كده ومخلتينيش اكمل كلامي 

انا عايزك في موضوع يخص اووس 

ادم بص في عيونها وكانهم بحر غرق فيه ونسي نفسه 

حووور بدموع 

سامحني يا ادم انا تعبت ارجوووك انا بحبك قوووي مقدرش على كل الجفا ده 

ادم كان غرقان في عيونها وجمالها 

ادم قرب عليها وباسها بلهفه وشوق وهي بادلته وعانقته ودابوا في بحر الحب 

نسيبهم بقى 

...............

عند رسيل 

بعد ما روح البيت رن على مامته 

الووووووة

ازيك يا حبيبي وحشتني اوووي كلمتك النهارده كتير وما بتدردش قلقتني 


متخافيش يا ماما ازاي اياس كويس 

اخوك دايما بيعيط عايزك 

ماما انا هقولك خبر هيصدم ويفرحك 

قول يا نور عنيا 

انا خطبت 

ايييه مش معقووول مين 

وحده يا ماما جننتني وخلتني مش شايف قدامي من جمالها وادبها لو تشوفيها هتحبيها اوووي اوووي 

يا حبيبي يا بني الف مبرووك يا حبيبي 

بس انا زعلانه منك لازم استنتني لما انزل وخطبتهالك 

مقدرتش استنى يا امي كنت خايف تروح مني 

طيب يا حبيبي انا هنزل قريب قووي على ما تخلص الدراسه هنا وافرح فيك واتعرف على الي سرقت قلبك دنتا جننتني 

يا حبيبتي يا ماما واللهي وحشتيني قوي قوي


اوك يا حبيبي خد بالك من روحك سلام 

قفل رسيل الموبايل مع مامته ونور مش مفارقاه بيفكر فيها ومش مصدق انها ملكه وعلى اسمه ورنلها 


الووووو

ازيك يا نور عيني 

الحمدلله 

يخرااابي عالكسوف بس وحشتيني 

ايه هتفضلي ساكته 

هقول ايه يعني 

مفيش وانت كمان 

نور فضلت ساكته 

بحبك يا نور بحبك وهفضل احبك لاخر نفس فيا 

انا عايزه انام يا رسيل اكلمك بكره 

اوك يا حبيبتي ادلع يا جميييل براحتك اكلمك بكره يا نور عيني 

تصبح على خير

وانتي من اهله 


قفلت نور السكه وايدها على قلبها وبتضحك وبتتنطط 

دخلت عليها بسمه 

في ايه مالك يا بنتي بتتنططي زي الهبل كده ليه 

ااه ولا حاجه يا ماما 

بسمه قربت من بنتها 

بتحبيه يا بنتي 

نور فضلت ساكته 

بسمه مسكت ايد نور عارفه انا كنت معارض على جوازك اوووي لكن لمى شفت حبه هينط من جوا عنيكي سكت ربنا يوفقك يا نور يا رب 

نور :_بس احنا غلطنا يا ماما لازم مكتبناش الكتاب الا بوجود حور هي هتحس دلوقتي انها ملهاش لازمه في حياتنا 

بسمه :_اعمل ايه يا حبيبتي ما كل حاجه جت بسرعه منتي شفتي رسيل كان متصربع ازاي 

اضحكي يا اختي ضحكي مهو جاي على هواكي وهتسيبي ماما في البيت لوحدها 


انا عمري ما سيبك يا ماما انا هاجي اعيشش معاكوا 


هههههههه عشان ابوكي يطين عيشتك وعيشتي 

🤣😂


...............

عند ادم 

حور نايمه على صدره 

ادم 

اممممممممم

سامحتني 

ههههه مش عارف 

حور نخزته اي مش عارف دي 

وبص في عينيها صراحه انا كنت ناوي ازيد عقابك شويه كمان لكن مش عارف ازاي لمى بشوف عنيكي بضعف وبفقد السيطره على نفسي كأني طفل صغير بيعمل كل حاجه بتقولها مامته 


حوور بفخر دنا جامده 

من هنا وجاي اي حاجه هعوزها هبص في عنيك وبس 

نامي يا حور نامي 

حور بصت في عنيه بحبك يا ادم 

وانا بمووت بجمال امك تعالي هنا 

وسكتت شهرزاد عن الكلام 

................

في الصباح 

عند اسد 


صحي الصبح وضرب على فرح 

صباااح الخير يا رووحي  


صباح النور يا اسد ازييك 

ايه حبيبتي فايقه بكير كده ليه 


كنت هعملك مفاجاءه بس انت خربتها 

لااااا فرح ومفاجاءه حصل ايه في الدنيا بس 


بطل بياخه بقى متفطرش انا عملتلك فطور وجايه هفطر انا وانت 


معقووول بتهزري 

ايووه يالله سلام بقى 

فرح بدلت هدومها لبست فستان طويل صيفي مورد وفردت شعرها وحطت ميك اب خفيف وراحتله 

عند اسد مكنش مسدق ان فرح جياله 

قام خد شاور ولبس بجامه بيتيه واستناها 

خبط الباب عنده 

فتحلها

اي ده معقووول جايه انا افتكرتك بتهزري ازاي كده 

فرح دخلت وبدلع 

ايه مش خطيبي وعايز افطر معاااك يا روحي 

اسد حط ايده على جبينها 

انت معلكيش حراره مش كده

في ايه يا اسد الله ارجع يعني 😂 

لا يا حياتي انا مسدقت جيتي تفضلي 

دخلوا وفطروا وقعدوا يرغوا مع بعض


.............

عند ادم 

فاااقت حور الصبح وطلبت الفطار على الاوضه وصحت ادم 

باسته 

ادم فوووق يا حبيبي الساعه عدت التسعه 

صباح الخير يا حور بنعس 

صباح النور يا حبيبي قوم الفطار جااهز 

مش جوعان 

لا يا ادم انا خلتهم يجيبو الفطار على هنا على شان افطر معاك 

بقولك مش جعان هو بالغصب اووف ولا لازم كل حاجه بالغصب عندك 

حور بلمت في ايه ماله 

ادم بص على ملامحها كانت شبه الاطفال لمى بيزعلوا 

هنا مقدرش يمسك نفسه وضحك 😂

انت بتضحك على ايه 

ادم قربها منه وحصنها ولا حاجه يا حبيبتي بعمل فيكي زي ما بتعملي فيا لمى اخاف عليكي ومتاكليش 


حور بصتله بصدمه 

بتتكلم جد انت بتردهالي بقى 

ادم هز براسه 

ايووووووه دوقي يا حبيبتي 

وشالها وراحو يفطروا 

بعد ما فطروا 

ادم انا اسفه وعمري ما هكرر الي عملته مره تانيه 


حور يا حبيبتي خلاص انسي انا عملت كده على شان تتعلمي انك ست ناضجه دلوقت ومسووله عن كل حاجه بتعمليها 


ادم انا عايز اطلب منك طلب ومتتعصبش كالعاده وافهمني على شان المشاكل بينا تنتهي 


عايزه ايه يا حور 

ادم انا مش جاهزه دلوقت لبيبي هاخد منع للحمل على شان تكون عارف ومتقوليش خبيتي على الاقل لحد ما يكبر سيف شويه عايزه ادي كل بيبي حقه وبدلع ينفع يا حبيبي 


ادم راح وقعد جنبها 

ينفع يا روح قلبي لكن لمى اقولك وقفي الدوا هتوقفي لاني عايز ولاد حلوووين وكيوت زيك 


ادم غمزلها متيجي اقووولك كلمه سر 😉

وشالها مع صحية سيف 

ادم اتئفف والله الواد دا طالع للزفت اسد يخرب بيته 

حور نخزته 

متدعيش على ابني 

وراحت حور ترضعه 

رضعي يا ختي رضعي 

انا هاخد ساور واخرج للشغل 

اوك يا عمري بس استنى وحطت ابنها وراحتله بدلع 

انفك الحصار عني ولا هفضل محبوووسه هنا 

ادم مسكها من وسطها وقربها منه لا انفك يا حبيبتي خلاص وغمزلها متنيمي الواد ده 

حور زقته الحق دوامك يا ادم 

مصيرك توقع يا جمييل 

..................

عند اوس 

كان مدايق جواته لكن حاسس جواته ان سما مش مستحوذه على تفكيره وانه اازاي مش مدايق عليها كده 

وبرر ده انها خانته واتجوزت غيره ومتستاهلش انه يفكر فيها 

لبس وراح شغله وكان بيجهز شقته لانه خلاص هيجيب اهله كلهم يستقروا عنده 


.............

عند سالي 

كان اوس مرافق خيالها ومش بيروح من بالها 

في ايه مالك يا سالي دا باين عليه انه بيعشق انسييييه ومسكت راسها 

اخرج من راسي بقى اوووف 


..............

ادم نزل وماسك بايد حور الكل فهم انهم تصالحو

سالي جريت على حور 

وحشتيني يا حور 

وانتي كمان يا سالي عامله ايه 

انا تمام 

احمد :_ربنا يديم السعاده ما بينكم يا اولاد 

اميييين يا بابا 

ابتسام :ربنا يحميكم ويبعد عنكم كل شر يا حبايبي 

ادم :ماما امبارح اتكتب كتاب نور على رسيل 

ايه ده بجد 

ايوووه كل حاجه حصلت بسرعه فملحقوش يتكلموا ورسيل كان متصربع عايز يتجوز 

😂

سالي :ربنا يبارك لهم ويتمم على خير 

ادم راحلها 

امييين يا سالي عقبالك اي حاجه تعوزيها بس شاوري انتي هنا اختي واعز 

انا هروح شغلي سلام 

لحقته حور للباب وقربت عليه 

وهي بتجز على سنانها اختك اختك يا حبيبي بس بدون ما تقربلها يعني بدون لمس 

ادم انصدم انها بتغير عليه لكن من جواه كان مبسوط وقالها بهزار 

ارجعي اكرهيني يا حور دنا كنت مقضيها 

حور نكزته اتلم يا ادم 

ادم باس راسها 

انتي الي في القلب يا روووحي

.......     


في المساء 

رجع اوس البيت واول ما دخل جت عينه على سالي طنشها 

وسلم عليهم وكان عايز يطلع لاوضته

انت تأخرت كده ليه 

كانت دي سالي الكل انصدم منها ايه دخلها 

اوس قرب عليهاااووو؟؟

الاخير 

اوس قرب من سالي 

وانتي مالك انتي 

سالي اتحرجت جدا من الي قالته ومعرفتش هتعمل ايه وجريت على اوضتها 

احمد :انا اسف يا اوس معرفش هي قالت كده ليه وايه دخلها اصلا 

اوس لا عادي يا عمي محصلش حاجه سالي زي اختي ويمكن كانت فاكره الي حصل بينا عن حور 


...........

طلع اوس على اوضته وكان بيفكر ازاي تقوله كده وهو بيقلع قميصه خبط بابه وكانت سالي دخلت بدون ما يقولها اتفضلي 

اوس انصدم من جرئتها 

سالي قربت عليه وبكل جراءه 

اوس انا اسفه وقربت عليه وباسته اوس كان مصدووم جدا من جرئتها 

وجه يبعدها عنه وهنا دخلت ابتسام 

انصدمت من الي شافته 

اي الي بتعملوه ده 

خالتوا انتي فاهمه غلط مفيش حاجه 

ابتسام راحت لاوس وضربته بالالم

اوس من غضبه عروقه برزو 

سالي فضلت ساكته 

اوس بص على سالي بغضب وخرج 

ابتسام بصت على سالي بلوم ليه يا سالي تعملو كده ميصحش يا حبيبتي 

هنا سالي عيطت جامد 

ومسكت ايدها 

انا عمري ما عرفت يعني ايه ام كان نفسي الاقي حد اقوله انا بحس في ايه وهنارعيطت جامد 

اول ما شفت اوس معرفش ازاي قلبي دقله وفضلت ساكته وهو مش حاسس بيا معرفش ازاي حصل كده النهارده فضلت استناه واتأخر قووي جيتله الاوضه ومعرفش ازاي عملت كده 

اوس ملوش دخل بالي حصل 

ابتسام :ياااه يا حبيبتي اعتبريني امك من هنا ورايح ومسحت لها دموعها انا هساعدك تتجوزي اووس 

بس انا محرجه جدا منه مش عارف هبص في عينه ازاي مره تانيه 

ابتسام مسكت وشها بايديها 

روووحيله يا بنتي هيكون دلوقتي عند البحر هو وادم لمى بيدايقوا بيروحوله 

واحكيله انتي حاسه بايه بكل جراءه ومتخافيش انا عارفه اوس هيقدر مشاعرك 

سالي :انا هروحله على شان اتأسفله 

ربنا يحميكوا يا رب ويجعلوا من نصيبك 


............  

ادم رجع البيت كانوا قاعدين كلهم في الصاله 

السلام عليكم 

حور جريت عليه وحضنته زي الاطفال 

وحشتني اوووي يا ادم اتأخرت كده ليه 

ادم حضنها وانتي كمان كان عندي ضغط شغل مش طبيعي 

وراح على مامته وباس راسها 

ازيك يا امي وباس ابوه ازيك يا بابا 

الحمد لله يا بني 

ازاااي الشركه عندك لو عزت حاجه تقولي على طول 

متخافش يا بابا كله تمام 


ادم بص على حور وغمزلها حور انا تعبان هطلع انااام 


طلع ادم ولحقته حور اول ما دخلت ادم مسكها من وسطها وحشتيني اووي اوووي اووووي 

حور بلع 

وانت كمان يا روحي 

انا هدخل اخد شاااور وانتي اطلبيلي العشا هنا انا ميت من جوعي 

اوك يا حبيبي 

طلبت حور الاكل وخرج ادم كلوا 

وجم يناموا ولقوا خبط جااامد على الباب 

راح ادم يفتح 

في ايه تكلموا 

اوس يا ادم 

ماله يا ماما في ايه 

قالتله مامته انه حصل سوء فهم بس موضحتش وامها ودت حد يشوفه عند البحر وملقيهوش انا ضربته بالالم 

ليه يا امي حصل ايه 

بعدين يا ادم بعدين دور عليه يا بني 

حور تخضت اووي ليكون جراله حاجه 

ارجوك يا ادم بلي اوس عايزه اوس 

متخافيش يا حبيبتي هلاقيه 

ادم لبس وخرج ضرب على اسد مكانش عنده وضرب على رسيل كان مبيردش راحله البيت 

عند رسيل كان اوس مخنوق وراحله ةحكاله كل حاجه حصلت وفضلوا يرغوا لحد ما خبط الباب 

اوس :مين الجحش الي بيخبط ده 

رسيل :_انا عارف هقوم اشوف 

فتح رسيل كان ادم 

الجحش طلع ادم يا اوس 

ادم زقه ودخل مين الجحش يله 

ادم لاوس 

انت هنا يا حيلتها القصر مقلوب عليك 

اوس ببرود 

ليه 

انت ايه يا اخي ايه البرود ده انا كلمتك كم مره وماما كلمتك مبتردش ليه 

اوس :مليش مزاج قرفان من كل حاجه 

ادم قعد جنب اوس 

اوس ان سما اتجوزت دي مش نهاية العالم ممكن تبدأ من جديد 

اوس بصله ورفع حاجبه 

بزمتك انت مقتنع بلي بتقوله حتى اقتنع انا 

ادم :😂😂😂😂لا 

خلاص اخرس اذا كان كده 

طب يالله قوم ماما خايفه عليك قوووي 

ليه عيل هتخاف عليا 

لا مش عيل يا حيلتها بس دي خالتك ودا حقها وزي امك متنساش 

انا هنام النهارده هنا ومن بكره هنقل على شقتي 

انت اتجننت شقت ايه والقصر عندك 

خلاص يا ادم انت مقصرتش لكن انا عايز يكون ليا بيت خاص بيا انا 


ادم تفهمه زي متحب يا اوس لكن اعرف اننا موجود دايما جنبك وفي ظهرك 

رسيل :_ايه جو المشاعر الي نزلت عليكم دي

ادم :اخرس يله 

طيب انا هقوم اروح 

ادم عايز اتكلم معاك شويه 

رسيل فهم تشربوا ايه 

قهوه 

اوس لادم 

ازااي حور يا ادم انا عقلي عندها متقلش عليها 

ادم :يبقى الجديد موصلكش انا وحور اتصالحنا ووضعنا عال العال وسيفو بسلم عليم 


اوس :يا بن الايه مقولتليش ليه 

افتكرتك عرفت 

يالله الحمدلله خد بالك منها يا ادم حور حساسه قووي 

طيب متخافش انا هقوم لتفرمني اختك دلوقت 

اوك سلملي عليها 

من عنيا هسلملك عليها وابوسهالك كمان 😂

اتلم يله انت ببتكلم عن اختي 

مراتي يا عم 


.............

خرج ادم وراح البيت طمنهم عليه وناموا  

.........

في الصباح 

عند فرح صحيت وكانت مبسووطه اوووي كانت الليله الي قضتها  مع اسد من احلى ليالي عمرها وقررت انها تروح لباباها وتقوله انها عايزه تتجوز 


نزلت فرح كانت مامتها وباباها بيشربوا القهوه في الجنينه 

صباح الخير على احلى ماما وبابا بالعالم 

اهلا يا حبيبتي 

بابا انا عايز اتكلم معاك في موضوع كده 


اتكلمي يا حبيبتي مكسوفه من ايه 

بابا انا عايز تحدد موعد الفرح وتقول لاسد 


ابتسام ضحكت 

وانتيزيا روح ماما مكسوفه كده ليه 

فرح جريت من عندهم وهي مكسوفه 

الولاد كبروا يا ابتسام 

ربنا يهنيهم 

احمد ضرب على اسد كان هيخرج يروح لدوامه

الووووو

اهلا يا عمي ازيك 

اهلا يا اسد 

ازيك يبني 

الحمدلله تمام 

اسد انا هقولك خبر هيفرحك اووي 

اسد بهزار يا ريت ترضى قصدي اتفضل يا عمي 

انارحددت جوازكم بعد شهر 

بتهزر مش مسدق معقول 

ايووه يبني فرح وافقت على الجواز وقالتلي احدده 

ماشي يا عمي شكرا ليك دا احلى خبر سمعته في حياتي كلها 

ربنا يهنيكم يبني 

اسد قفل وتذكر حاجه 

فلاش باك 

اسد وفرح قاعدين بعد ما فطروا 

اسد بحزن يا ريتك دايما جنبي يا فرح واصطبح بوشك الجميل ده 

فرح حزنت عليه 

تنا حاسه فيك يا حبيبي بس مقدرش اجي كل يوم هنا ميصحش 


لا تقدري يا فرح وبحزن مصطنع انتي بتوحشيني اوووي وعايزك دايما جنبي لو رحتي لعمي وقولتيله عايز اتجوز مش هيمانع ارجووكي يا فرح انا حاسس بوحده فضيعه 


بااااااااك 

اسد ضحك من قلبه والله وطلعت ممثل جاااامد 

اهو كده يحلو واخيرا يا ف ح واخيرا هتنوووري حياتي كلها 

وخرج راح دوامه وقرر وهو مروح يعدي على فرح في البيت 


كل القصر كان فرحان لمى عرفوا بقرار فرح وانهم هيتجوزوا 


...........

عند رسيل 

الوووو يا نور عيني ازيك 

الحمدلله تمام ازيك انت يا رسيل 


الله اسمي من بوقك زي العسل 

نور اتكسفت 

سمعتي ان اسد وفرح هيتجوزوا بعد شهر 

ايه دا بجد 

ايووووه نور اي رائيك نتجوز معاهم في نفس اليوم 

نور اتصدمت ومعرفتش تقوله ايه 

ايه يت نور اي راييك متفضليش ساكته كده 

مش عارفه يا رسيل لكن لسى بدري انا ملحقتش اتعرف عليك 

هتتعرفي عليا وانتي في حضني ارجووكي يا نور انا بحبك ومش قادر اخليكي بعيده عني اكتر من كده كل حاجه فيا عايزاكي 


نور بخجل 

الي تشوفه يا رسيل 


رسيل فرح قوووي وخبر اوووس انهم هيتجوزوا مع اسد وفرح وضرب على اسد وقاله انهم هيتجوزوا مع بعض 

اسد فرح قوووي 


......   

عند سالي 

كانت كل يوم بتستنى ان اوس يجي القصر ومبيجيش وكانت بتكلمه ومبيردش 

وبتبعت برسايل اسف 

وفي يوم قررت انها تروحله بيته بدون ما حد يعرف 

لبست سالي وخرجت بدون ما حد يحس عليها وراحتله 

اووس كان قاعد بيراجع بعض ملفااات شغله  وخبط بابه 

راح يفتح وانصدم لمى شافها 

انتي بتعملي اي هنا 

سالي بدمووع اووس انا اسفه 

اوس :اسفه على ايه محصلش حاجه انسي وتفضلي دلوقت لاني راجل ولوحدي وغلط تدخلي هنا 

سالي :_اووي انا عايزه اقولك حاجه بس ارجووك اسمعني 

اوس مسح على شعره ادخلي وانجزي بسرعه مش عايز حد يلسن علينا بحاجه 

سالي دخلت وكانت مكسوفه منه اوووي لكن حاولت تتماسك وبجراءه 

اوس انا بحبك 

اوس انصدم من جرئتها الزياده دي 

اوس انا بنت كويسه متفكرش اني برمي نفسي عليك لكن انا مش عارفه قلبي دقلك امتى وازاي وبدمووع اووس ارجوووك سامحني 

اوس كان بيبصلها وساكت 

اييه مش هتقول حاجه 

اوس :مش عارف يا سالي هقولك ايه انتي بنت حلوه والف يتمناكي لكن انا دلوقت مش عايز احب ولا اتحب انا جربت مره وفشلت 


سالي بدمووع :ارجوك يا اوس انا عمري ما توقعت اقول الكلام ده في يوم لحد انا قفلت قلبي لكن مش عارف لمى شفتك حصلي ايه من اول يوم جيت فيه وغيبت وشلتني وانا قلبي دقلك ارجوك يا اوس ادي لعلاقتنا فرصه انا عارف انها غريبه ان انا الي بطلب منك ده لكن انا مش عارفه اوقف تفكير فيك 

اوس فضل ساكت ومصدوم مش عارف يقول ايه 

اه هو معجب بجرئتها وجمالها لكن مش لدرجة انه يحبها ويتجوزها 

اوس :سالي اخرجي دلوقت مش عايز حد يشوفك هنا ويتكلم عليكي ميصحش كده 

سالي بصتله بالم ودموع  خرجت من عنده وهي تقريبا ملهاش كرامه ازاي عرضت عليه حبها ورفضه 


.......... 

بعد شهر 

كان القصر كله بيحضر لجواز رسيل ونور واسد وفرح

وكانت ام رسيل جت واتعرفت على نور وحبتها جدا 


عند ادم 

صحي الصبح وكان عنده شغل كتير للفرح 

حور كانت مدايقه جواتها كان نفسها يتعمللها فرح زي ده والكل يرقص ويحضرله 

كل القصر كان قايم كعب دتبر يحضر للفرح 

عند فرح 

حور فين يا ماما اندهيلي ياها محتاجها اوووي عايزها تروح معايا الكوافير 

لبسو البنات وراحو للكوافير حور وفرح ونور وسالي 

عملوا شعرهم والميك اب وراحوا القصر فضل عليهم الفساتين 

لبست فرح فستان ابيض بكم شفاف ومفتوح من الظهر 

ونور لبست فستان ابيض بااكلس جمييل جدا وكان كله الاشات 

وسالي لبست فستان اسود لميع على شكل سمكه 

اما عند حور دخلت اوضتها كان ادم تفاجاءت انه هنا 

شافت على السرير فستان ابيض يجنن 

ادم بص في عيونها الفستان دا ليكي عايزك النهارده احلى عروسه شافتها عنيا 

حور بدمووع 

شكرا يا ادم شكرا متعرفش انت فرحتني ازاااذ 

لبست حووور وكانت فعلا شبه الحوريه 


كان منسق الحفل عارف انه في تلات عرايس النهارده كان محظر نزله بحيث كل واحد ياخد عروسته وهي نازله على سلم ثلاثي والعرسان بينطروا عروساتهم اخر السلم 

وبالفعل نزلوا وكل واحد خد عرووستوا 

كانت حور محضره اغنيه هتغنيها لفرح ونور في فرحهم  ومتعرفش كانت انه هيكون فرحها هي كمان 

غنت اغنيه عبالي حبيبي لاليسا 


وبعد ما خلصت الاغنيه كل واحد خد عروسته وقعد في المكان المخصص ليهم 

وفجاءه سمعوا صووت 

تتجوزيني يا ساااالي كان دا اوووس وكان بيتكلم بالمايك بصراخ 

ادم :يخرب بيتك 🤣😂

اسد :بصووت عالي يسهلو يا عم 

رسيل :_ابن التييييت والله وعملتها يله 


سالي اتفاجئت منه وبدموع وباعلى صوووت مووووافقه 

الكل زقفلهم 

وانتهى الفرح بسلام وكل واحد خد عروسته 

كان احمد حاجزلهم التلاته في فندق 

عند رسيل :

دخل هو ونور 

كانت نور هتمووت من خجلها 

رسيل قرب عليها وباس جبينها 

الف مبرروك يا حبيبتي 

الله يبارك فيك

اخيرا يا نور اخيرا من لمى عيني وقعت عليكي حسيت انك هتكوني مراتي وام لعيالي 

نور بجرءاه 

بحبك يا رسيل 

رسيل شالها ودارفيها وانا بحبك يا نور عيني 

وقبلها قبله من القلب وسكتت شهرزاد عن الكلام 


............

عند اسد 

انا مش مصدق انك هنا معايا يا فرحي 

لا سدق يا اسد 

انا بحبك قووووي يا فرح 

وانا بحبك يا اسد بس انا جعانه قوووي عايز ه اكل 

اسد انصدم 

ملحقين عالاكل يا حبيبتي دنا مستني اللحظه دي بقالي سنين تعالي هنا 

نسيبهم 🤣😂


.............

عند ادم 

شكرا يا ادم انت متعرفش انا فرحانه ازاااي 

وانا مبسوط لانك مبسوطه يا حورية قلبي 

ربنا يطول بعمري على شان اسعدك انتي وابني 

ومسك وشها 

انتي متعرفيش يا حور انا بحبك ازاااي انا مش بحبك انا بتنفسك يا حور 

حور :باصه في عنيه لمى كانوا يقولولي زمان اديه فرصه هتحبيه مكنتش مصدقه لاني كنت بكرهك لكن دلوقت انا معرفش ازاي ضيعت ايام بدوون ما احبك فيها انا بجد بحبك قوووي يا ادم انا ملكك يا ادم انا هعيش بس عشان ارضيك 

ادم باسها بلهفه وشوووق 

..............

بعد عدة سنوات 

اسد خلف ولدين توام سماهم ادم والتاني على اسم امه سلمى 

رسيل خلف بنت وسمتها نور حور على اسم اختها ورامي 

واوس خلف بنتين وولد سماهم ياسين رنا ونايا 

وادم صار عنده سيف وصبا واحمد على اسم ابووه وعز وغنى 


............

كان الكل متجمع في حديقة قصر ادم وحور لانه اشترى ليه لوحده قصر وعاش فيه هو وحوريته 

ادم الصغير راح لابوه زعلان 

اسد :في ايه يا ادم مالك يا حبيبي زعلان ليه 

ادم الصغير بص على حور بنت رسيل 

بص حور مبتلعبش معايا وبتلعب مع احمد انا هفرمها يا بابا 

الكل ضحك 

من شابه ادم فما ظلم 🤣😂

وهنا انتو عارفين بلش حب الصغر

تمت 


بداية الروايه من هنا





تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close