القائمة الرئيسية

الصفحات

آخر الأخبار

رواية وقعت في براثن الذئب بقلم آلاء الرحمن الفصل السادس حتى الفصل العشرون حصريه وجديده

 رواية وقعت في براثن الذئب بقلم آلاء الرحمن الفصل السادس حتى الفصل العشرون حصريه وجديده

رواية وقعت في براثن الذئب بقلم آلاء الرحمن الفصل السادس حتى الفصل العشرون حصريه وجديده

ادم تنح من شجاااعتها 

وشرط ايه الي حضرت البرنسيسه عايزه تمليه عليا على اخر الزمن حتت عيله حتملي على ابن الشافعي شروووط 

وراح مسكها من ايدها اتقي شري يا حور وارضي وعيشي ميت وحده تتمنى تكون مكانك 

حور: حور بدموع انا مبحبكش وان كان ولا بد لازم اعيش معاك ف ده حيكون لمى توافق على شرووطي 

ادم : خد نفس وكتم غضبه انجزززي عايزه ايه 

حور مسحت دموعها 

عايزه اكمل دراستي وماما تيجي هي واخواتي تعيش معايا هنا وانا وانت هنام كل واحد في اوضه لحد ما اتعود عليك 


ادم :😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂ضحك جامد 

والله شرووطك عاديه جدا وصرخ فيها بس لواحد مش راجل 

قولتيلي كل واحد ينام في اوضه وامك تجي هنا ههههههههههه ما كنت سبتك عندهم احسن 

وجه يخرج 

وباعلى صوتها :هي دي شرووطي يا ادم غير كده انسى ان في حور في البيت 

جز ادم على سنانه من صوتها العالي وقوتها 

وراح مسكها جامد من شعرها 

اسمعي بقى اتعدلي واتكلمي عدل وشروطك بليها واشربي ميتها مش انا حتت بت زيك هتلوي دراااعي لا فووقي انا ممكن ادوووس على ده وخبط على قلبه بكل سهووله 

هتعيشي زي ما انا عايز والدراااسه تنسيها وامك تنسيها لحد ما تتعدلي كل ده وهو بيشد على شعرها 

ساااااامعه 

اه وقصة كل واحد في اوضه دي اضن مش عايزه العالم تتكلم عليا و يقولوا مش راجل واضن شفتي رجوولتي من اول يوم 

وترك شعرها وخرج وهي بتعيط 

رجع وفتح الباب اه نسيت ارجع النهارده الاقيكي جاهزه لجوزك 😉

صرخت حووور باعلى صوووت عندها ونااامت وهي بتعيط 

خرج ادم ورااح عند اسد يتكلم معاه 

اسد :ميييين وهووو بياكل 

ادم :افتح 

اسد :اهلا اهلا بركاتك يا حور كنت اترجاك عشان اشووفك 

ادم :اتعصب اسمها ميجيش على لسانك فاهم 

اسد:اي يا عم دي مرات اخويا 

اي يا عم رافع راسنا ولااااااا🤣

ادم :فكك

وعايز قهوة 

عند حور

فضلت على حالتها ونامت على الارض وهي بتعيط جامد ولمى فاقت خدت شاور ولبست بجامه حرير بيتيه ابيض ورفعت شعرها لفوق ونااامت وعندته وما استنتوووش 


ادم فضل عند صاااحبه للمسا وراح القصر كان هادي سأل الخدم فين المدام

الخدامه :في الاوضه ما خرجتش منها ابدا 

طيب طلعيلنا العشا لفوق هي اكيد ما كلتش 


طلع ادم الاوضه وشافها نايمه واتجنن من عنادها وانها ما استنتوش 

ادم راح يفوقها 

حور حور 

حور فووقي 

طبعا حور فايقه وعمله نفسها نايمه 

وطبعا ادم عرف من نفسها الغير منتظم انها فايقه 

ادم :حور انا عارف انك فايقه قوومي 

حور فتحت عيونها وكانت متورمه من العياط 

ايووه فايقه عايز ايه 

ادم :لا اله الا الله يا بت انتي ما بتسمعيش الكلام ليه ليه عايزه تخرجي الذيب الي جوايا 

حور :عايز ايه 

ادم اتجنن من اسلوبها 

يا بنت الناس لعاشر مره بقولك اتعدلي وخبطت الخدامه على الباب وجابت العشا وحطته في التراس

ادم :يالله ناكل 

حور :مش عايزه ومتجبرنيش

ادم :عنك ما كلتي ولما شاف عنادها حكالها انا عايز اكل وبصلها بصه هي عرفتها 

وقررب منها تعرفي انك اطيب من مليييون اكل وفضلت هي ترجع لورا لحد ما حصرها وبص في عيونها بحبك 

حور خافت وما بينتش :بكرهك وحفضل اكره

مكملتش جملتها لانه التهم شفتاها في قبله قطعت انفاسهم ومبعدش عنها الا لمى حس بدموعها و نفسها والدم الي بينزل من شفايفها وسند جبينه عليها حبيني يا حور وعيشي في نعيمي ورح تشوفي ايام عمرها ما جت في خيالك كل ده وهو بينهج 

حور بصتله بقرف وكانت مش طايقه رحته و عايزه ترجع وحطت ايدها على بؤها من ريحته ونفسه 

ادم اتجنن من ده 

للدرجادي بتقرفي مني 

حور جريت على الحمام 

ادم اتجنن بزياده 

واستناها لمى خرجت ووشه احمر وعروقه بارزه 

بتكرهيني وبتقرفي مني انا حخليكي تكرهيني وتقرفي اكتر 

حور خافت وبعدت عنه لا يا ادم ارجووك انا اسفه ارجووك ابعد عني 

هو كان زي المجنوون مش حاسس بحاجه 

ورماها على السرير واتهجم عليها ونام وهي على صدره كل ده وهي بتترعش بين ايديه 

ادم بصراااخ نااامي انني الي اخترتي تكووني كده 

........

تاني يوم فاق وخد شاور وهي نايمه وراح على دوامه وكان مقرر يكمل معاملته ليها كده لحد ما تتعدل

فاقت حور وجسمها كله مكسر بصت جنبها ملقتوش عرفت انه خرج

وفي نفسها ربنا ينتقم منك يا ادم ياااا رب خدلي حقي منه ومن باابا 

قااامت وخدت شاور ولبست تنوره جينز لفوق الركبه وتيشيرت ازرق وبوت ابيض وربطت شعرها ذيل ونزلت الجنينه 

الخدامه :عايزه حاجه يا هانم 

حور:_انا مش هانم انا حور اولا وتانيا انتي اسمك ايه شكلك يدي على عمري 

الخادمه:انا اسمي سما و عمري ١٩ سنه اولى جامعه 

حور :اهلا وانا حور عمري ١٦سنه تشرفت بمعرفتك 

سما :وانا اكتر اعملك حاجه 

حور :اعمليلي قهوه بدون سكر و تعالي اشربيها معايا بلييز 

سما :بس ما يصحش ادم بيه لو شفني حيطين عيشتي 

حور :ولا يهمك انتي تعالي مبحبش اشرب القهوة لوحدي 

سما :انتي جميله اوي يا هانم من جوه ومن برا 

حور :_شكرا 

اعملي القهوة و تعالي نرغي اوك 

اوك 

سما عملت القهوة وخرجت تشربها مع حور طبعا كل ده تحت نظرات الخادمه الي عينها ادم لنقل تحركات حور وبالفعل كلمته وحكتله 


سما : تفضلي يا مدام 

حور :شكرا 

انتي بتدرسي ايه وليه بتشتغلي هنا 

انا بدرس تجاره وجايه هنا اشتغل بدل امي لانها عيانه 

حور افتكرت مامتها وتضحيتها دايما عشانها و عشان اخوانها 

سما :انا عايزه اسألك سؤال ومكسووفه 

حور:عايزه تسألي الي خلاني اتجوز ادم وهو اكبر مني بكتير صح وليه راضيه بذله ليه 

سما :ايوه بالظبط

حور :كله كان بالغصب و

اي هو الي بالغصب يا محترمه .

السابع

الثامن اقل من الف لايك هوقفها

ايه هو الي بالغصب يا محترمه 

انتفضت حور وسما 

ادم :مش فاضل غير الخدامين تشتكيلهم 

ادم بص على سما وصرررخ فيها جوااا و حسابك معايا بعدين وليكي خصم اسبوعين من مرتبك على شان تتكلمي مع اسيادك 

سما جريت على المطبخ وهي بتعيط

حور بندم لانها زعلت على سما هي الي اصرت تيجي ترغي معاها 

حور :ادم عاقبني انا هي ملهاش ذنب انا الي اترجتها تعد معايا ارجووك سامحها 

ادم بغضب قدامي على الاوضه 

جريت حور على الاوضه وجت تقفل الباب لكن ادم سبقها وحط رجله عند الباب 

ادم 

دخل ادم وهي خايفه من رد فعله 

ادم بيبصلها بغضب وحط ايده على شعره 

اوووووف وبعدين معاكي حاول يهدي نفسه ويضبط اعصابه 

قعد على الكنبه وشبك ايديه وبصلها بغضب وكل ده وهي بتبصله وبتترعش من ردت فعله

ادم :شووفي يا حور انا راجل طول عمري محترم نفسي و عمري ما سمحت لبني ادم يتكلم علي لو حرف والناس كلها بتهابني 

انتي الوحيده الي ببان ضعيف قدامها وده عندي مش ضعف لانه حب لكن اذا رح تضلي ماشيه بطريق الي مشياه و وين ما هترووحي فضايح لو اطريت هحبسك يا حور في الاوضه ومش حتخرجي منها الا لمى تصيري واعيه 


حور :بقوه متقدرش انا مش عبده عندك 

ادم بلحظه كان ادامها وماسك شعرها 

صوووتك ما يعلاش فاهمه انا ليه حاسس اني بكلم حيوان قدامي 

افهمي واتعدلي 

حور بصوت عالي اخرس انا مش حيوانه الحيوان هو انت الي متجوز طفله لو اتجوزت بدري كنت خلفت بنت بعمري 

واغتصبتها وبتعاملها معامله الخدم 

لو هتحاسب حاسب نفسك الاول 

وهنا ادم اتعصب جدا وبكل قوووة العالم ضربها بالالم 

حووور :اااااااااه سبني يا اخي سبني

ادم :انتي الي اخترتي حتتحبسي هنا في الاوضه ومش حتخرجي ابدا منها وااذا سمعت انك عتبتي برا الاوضه حتشووفي جهنم على الارض 

خرج ادم وهو متعصب قفل الباب بالمفتاح ووصى الخدم يخبروه بكل نفس بتاخده

سما :حرااام الي بيتعمل فيها شكلها طيبه وبنت حلال ولسى صغيره 

احدى الخادمات:ملناش دعوه هو ادري بمراته احنا هنا بناكل عيش وبس متحشريش نفسك بحاجه غضب ادم بيه وحش

سما صعبت عليها حور جدا 

........

خرج ادم وراح القسم كان طالبه العميد 

ادم خبط على الباب 

العميد :اتفضل 

ادم :ازيك يا فندم 

اهلا يا ادم ازيك مبروك يا عريس اسد بيقول انك تجوزت 

ادم :ربنا يبارك فيك اسد حكالي انك عايزني 

العميد :ايووه عزت سلمان دوخ الضباط الي هنا ومش قادرين عليه وده ملفه عايزه يكون عندي خلال يومين عارفك انت الديييب 

ادم :اوامرك يا فندم 

سلام 

العميد :بالتوفيق محدش حيقدر يجيبه غيرك بس انت عارف انت مطر تسافر على شان تجيبه هو سافر لبنان دي اخر المعلومات الي وصلتني عنه 

ادم :انشاء الله 


................

ادم لف شويه بالعربيه وراح القصر 

كلم مامته وقالها ترجع لانه حيسافر على شان تاخد بالها من حور 

وراح على اوضته فتحها ولقي حور قاعده على التخت وباصه في الارض ولمى فتح الاوضه ما تحركتش ولا كانه حد دخل 


ادم طنشها ودخل الحمام خد شاور وهي فضلت مكانها 

خرج ادم من الحمام وكانت لساتها مكانها 

ادم :حتفضلي قاعده كده زي التمثال قومي جهزي هدوومي عندي سفر 

حور ولا اكنها سمعت حاجه 

ادم :انا مش بكلمك 

حور بصتله بلوم حاضر 

قامت وحضرتله شنطته كل ده وهو عامل نفسه مركز في الفون وهي مع كل نفس منها بتاخد نفسه لكن مش عايز يبين انه ضعيف قدامها 

حور :جهزت الشنطه عايز حاجه تانيه 

ادم بصلها ورفع حاجب ايه الطاعه الي نزلت عليكي فجاءه دي 

حور دمعت ان مفيش حاجه عجباه وبيستعبدها 

ادم: اجهزي عايزك 

حور :بلمت مش فاهمه يعني ايه 

ادم : ايه هو الي ايه عايزك يعني تجهزيلي نفسك يعني لبسي وتتشيكي لجوزك ودلعيه ومش عايز احسن اني غاصبك على حاجه 

وقام وراح على التراس 

وحور دمعت من كرامتها الي تبعترت بس هي قررت انها تتعايش مع وضعها بما انه مفيش ليها حد في الدنيا ومحدش سائل عنها 

لبست حور قميص نوم مفتوح من الظهر ومن الصدر لونه احمر وطويل وليه شرحه طويله وفردت شعرها وحطت بيرفن كانت بجد تاخد العقل 

ادم قاعد بالتراس ومستغرب من التغيير الي حصل لحور فجاءه ولمى طلب منها انها تجهزله كان متاكد انها هتعاند وسااااق فيها😂

كلم اسد على يحجزله موعد للسفر بكره وفضل يكلمه ساعه تقريبا لحد ما دخل كان حيملي اسد رقم جواز السفر 

وانقطع نفسه وبلم من جمااالها كانها حووريه خارجه من البحر 

ادم فصل الخط في وش اسد 🤣

وقرب منها ومسك وشها بايديه وبهمس مغري 

كأنك الحوريه الي كانوا بيتكلموا عليها و احنا صغيرين وبص في عيونها بحبك يا حور بحبك و عمري ما هحب حد غيرك ولا حلمس حد من جنس حوا غيرك 

حور فضلت ساكته مش طيقاه بس مش عايزه تبينله 

ادم خطف شفايفه بقبله مسكره ولاول مره مبتعندوش كانت مستسلمه له كليا كانها صنم ما بيتحركش كانها جسد من غير روح عايزاه يخلص القرف الي بيعمله 

ادم كان في عالم اخر كأنه في دنيا تانيه 

نسيبهم مع بعض 😂😂😂😂

..........

عند بسمه والده حور 

انا خايفه قووي على حور 

ابتسام :بلاش خوفك الزايد ده 

على اساس اني مشفتيش ابنك عامل ايه في البنت دي لسى صغيره وابنك مش مراعي ده عايزه تكبر فجاأه 

ابتسام :ما تزعليش مني يا بسمه حور لازم تدي لادم فرصه هي الي بتعانده وخلاص وانتي اكتر وحده عارفه ان الرجاله مبيتعندوش

بسمه :ربنا يستر ويحميلي حور انا خايفه عليها قووي 

خبط باب البيت 

بسمه :مييييين 

:بووووووم 

بسمه :يا بنت الايه انتي جيتي امتي والله ليكي وحشه خشي مامتك هنا 

فرح :عارفه

ابتسام شافت فرح واتبسطت قوووي 

ابتسام :جيتي ازاي 

فرح على رجليا 😂😂

بطلي بياخه جيتي ازاي 

ولا حاجه اترجيت بابا انزل وحجزلي ونزلت اصلكم وحشتووني اوووي 

ستتتتتوب 

(فرح الشافعي اخت ادم وجيل هي وحور كانوا بيسموهم التؤام بتدرس بره عند والدها 

بتشبه ادم طويله وبيضا وعيونها سودا وجسم منحوت )

فرح : امااال فين حور اندهليها يا خالتي واحشاااني جدا 

بسمه :متندهيش عليها حور مش هنا 

فرح :اماااال فين 

ابتسام :فرح حور اتجوزت ادم وهي في بتنا 

فرح :ايه ازاي ده حصل دي بتكرهه حد الموت عملها ايه علشان تتجوزه 

بسمه حكتلها عن ابو حور و ازاي باعها وادم والي عمله 

ماما ابنك ده حيوان ازاي يتجوز وحده مبتحبوش ولسى صغيره 

ابتسام :فرح انتي متحشريش نفسك في حاجه الي حصل حصل بلاش تخسريهم الاتنين عموما انا بكره راجعه البيت ادم حيسافر عنده شغل 

.............

عند ادم بعد ما خلص ونيم حور على صدره حس بدموووع حور على صدره 

ادم :في ايه بتعيطي ليه وجعتك 

حور :_هزت بلا انا تعبانه عايزه انا ممكن 

ادم استغرب في ايه 

مفيش انا عايزه انام اهو باخد اذنك 

ادم :ناااامي بس هنا وشاور على صدره ده مكانك 

سرعان ما نامت حور وادم حس بده من نفسها انتظم ونام هو كمان 

........

في اليوم التالي صحي ادم ولبس وودع حور وهي نايمه كانت امه جايه وعاملاله فطااار وسلم على اخته وباركتله وسالته على حور 

ادم :نايمه ومحدش يفوقها خليها تفوق لوحدها اوك 

ادم بص لامه ماما خدي بالك منها وخروج من البيت ممنوع بكتيرها الجنينه ولو حصل ايه ممنوع تخرج سامعيين 

ابتسام:حرام عليك يا بني انت كده بتخنقها دي لسى صغيره اعطيها شويه مساحه في حياتها على تشوف فيك جوانب ايجابيه 

ادم :ملكوش فيه دي مراتي والي بقوله يتنفذ ولا خطيتها في رقابكو

ماما انا حغيب من اسبوعين لتلاته 

ابتسام :بالسلامه يا حبيبي ربنا ينصرك ويرجعك لينا بالسلامه 

جه يخرج من البيت ولقي ادامه اخر شخص كان متوقع يشووفه قبل سفره كان....

التامن

التاسع تفاعلو

ادم تنح وشاف اخر واحد كان حاب يشوفه قبل سفره 

باااابا 

احمد الشافعي :ايه معجبتكش المفاجاءه ولا ايه 

ادم :عدا الصدمه وبكل بروود اهلا يا بابا ازييك وبص على فرح لانها اكيد هي السبب في جيته الفجاءه دي 

احمد :ازيك يا ابتسام وحشتيني وحضنها 

ادم :خلصتوا فقرة الحبيبه دي 

احمد بنظره نااريه سكته 

وقعدوا كلهم مع بعض احمد بص على ادم انت مش كنت مساافر ما يله ربنا معك 

ابتسام حست بالتوتر الي بينهم :في ايه يا احمد وحشته و عايز يقعد معاك شويه 

ادم حط رجل على رجل :بابا انا عارف انت جي ليه زي ما انا متاكد ان دلوعتك وصلتلك كل حاجه وبص على فرح بنظرات ناريه 

فرح خافت من نظرات وصنمت مكانها زي الصوص المبلول😂

احمد ببرود:ليه وهو انت عملت حاجه غلط 😡

ادم :مهو انا على شان كده انا مستغرب جيتك 

😅

احمد بعصبيه :يا بجاحتك يا اخي حتحاسبني على جيتي على بيتي ايه رائيك اسبلك البيت وتعيش فيه انت والعيله الي متجوزها 😠

ادم ببررود :اولا العيله دي تبقى مرااتي وسيرتها متجيش على لسانك ابدا حتى لو كنت ابويا وان كان على بيتك فعادي جدا اقدر من بكره اشتري لمراتي قصر و اكبر من قصرك كمان 

احمد :فعلا انا مربتكيش انت ازاي بالبرود ده 

انت مش واعي على نفسك انت عملت ايه 

ادم : اييييييه عملت ايه اتجوزت 

مع صراخ ادم وابوه فااقت حور على صوتهم ولبست وتشجعت اكتر لمى شافت فرح تحت لبست فستان بيتي قصير بلون السما وفردت شعرها ونزلت 

فرح اول ما شافت حووور صرخت بأسمها وجريت عليها 

حضنو بعض جامد 

ادم اتجنن منها لانه منبه عليها متخرجش من الاوضه ونزولها كان بالوقت الغلط 

حووور جريت على احمد وحضنته :ازيك يا عمووو وحشتني اووي 

*كان دايما بيحب حور وبيعتبرها زي فرح ومش عايز ادم يتجوزها لانه عارف ابنه مجنون و عارف قد ايه حور بتكرهه من صغرها على شان كده احمد عارض جوازهم وده غير خلافاته مع ادم طول الوقت 

احمد بحنيه :ازيك يا بنتي عامله ايه و ازاي ادم معاكي 

حور بصت على ادم وشافت النار حتخرج منه وماسك نفسه 

حور لاحمد :الحمدلله يا عمو بانكسار 

احمد : مش باين يا حوور مش باين الي عامل فيكي كده وبص على العلامات الي على جسمها 

ادم اتجنن والغيره عمته وشد حور منه 

ادم لابوه اي جو العشق الممنوع ده 

احمد شد على ايده وكان حيضرب ادم لولا ابتسام مسكت ايده 

احمد :عشق ايه يا متخلف دي زي فرح انت بني ادم مبتفهمش 

وبص على حوور :يا بنتي لو بتفهمني مش حتفضلي على زمته ساعه واحده ده مجنون وهيطين عيشتك 

حور بتعيط 

ادم شد على ايدها وهو بيجز على اسنانه :تجري على اوضتك ومتخرجيش منها ابدا طول ما انا مسافر و الراجل ده مش عايز تتكلمي معااه ابدا فااهمه اشتري رووحك وصرخ فيها انجزززززي 

وجريت حور على اوضتها وهي بتعيط

احمد مسك ايد ادم :انت ايه يا بني ادم حيوان دي عيله ازاي تعاملها كده و ايه الي انت عامله فيها ده جسمها كله مورم ده مش تعامل لا عرفنا ولا دينا امر بكده

ادم :محدش له دعوه فيا ولا بمراتي 

الكلام للكل :حور محدش يقرب لها ولا يتكلم معاها ومتخرجش برا البيت طول منا مش في البيت اشتروا روحها احسن لكم 

سامعاني يا فرح 

يعني متروحيش تعبي في راسها هي عنديه من ربنا مش ناقص عناد زياده فاهمه 

هزت فرح براسها 

ادم لابتسام :ماما جوزك ما يقربش لمراااتي ولا حفرمها قدامكم 

احمد لادم:انا ابوك يا مجنون اتكلم عدل 

ادم طنش ابووه وطلع على حوور فتح الباب ودخل وخبط الباب وراه 

حوور :انا معملتش حاجه والله انا بعمل الي بتقولي عليه بس انا اسفه لو عملت حاجه ارجووك

ادم :هو انا لامسك ما تثبتي كده بتترعشي ليه انا قولتلك متخرجيش بره الاوضه وخرجتي ورحتي حضتني بابا يعني راجل ينفع كده 

حور :انا بعتبره زي بابا بالضبط 

ادم لحور ابويا ابووكي مفيش لمس للرجاله ابدا مين ما كان يكون فاهمه 

حور هزت راسها باه 

قرب لها ادم وهي خايفه وحطه ايدها على وشها من الخوف 

ادم قلبه وجعه قد ايه هي بتخاف منه 

ادم قربلها وبعد ايديها عن وشها وبص في عيونها ومسح دموعها متعيطيش انا من حبي ليكي بعمل كده حور انا مسافر اسبوعين لتلاته متخرجيش بره البيت بكتيرك الجنينه و كلامك يكون رسمي مع الكل اوك بلاش تعاندي 

حور هزت براسها 

ادم باسها على راسها وخرج 

وحور اتنفست كانها خرجت كل الهوا الي داخل رئتها من الخوف 

ادم نزل عند امه :ماما ارجووكي بعدي جوزك عن حور مش عايز مشاكل حور امانه عندك 

ابتسام :متهكلش هم يا بني مش عارف انت خايف عليها من والدك ليه ده بيحبها جدا 

ادم ضحك من قلبه على بساطة والدته وانها متعرفش حاجه عن جوزها 

(يا ترى اي السر الي مخبيه ادم عن والده هنعرف مع السرد)

سلام يا امي وباس مامته من جبينها وخرج 

.........

ادم وصل المطار كان اسد بانتظاره 

اسد ركض على ادم انت اتاخرت ليه 

ادم :بعدين يالله الطياره حتفوتنا 

واقلعت الطياره ووصلوا لبنان ونزلوا في فندق  باتوا فيه وبلشوا عمليه التحقيق والجري ورا عزت سلمان 


وعدا اسبووع وهما بيتبعوا كل حاجه لحد ما عرفوا مكانه وقرروا مداهمته وتسليمه للشرطه البنانيه وعليها ترحيله لمصر 


........

عند حور فضلت في اوضتها تاكل فيها ومتنزلش وارتاحت منه اسبوعين عدوا وكان كل يوم بكلم مامته ويطمن عليها غير ان الخادمه كانت بتنقلوا كل التفاصيل عنها 

وفرح كانت تيجي تقنعها تنزل وهي ابدا خايفه تنزل 

فرح خبطت على حور ودخلت وحور سرحانه في الترااس 

فرح :ايييه يا بنتي فينك بقالي ساعه بنده عليكي 

حور بوجه باهت واصفر :في ايه يا فرح 

مالك يا حور في ايه مش انت حور الي كلها مليانه طاقه وحيويه 

حور ضحكت 

حيويه حيوية ايه مع اخوووكي وبلشت عياط اخووكي طفى ضحكتي يا فرح انا حاسه ان عمري ١٠٠سنه ومكملتش شهر مش عارفه هكمل معاه ازاي 

فرح :ادم بيحبك اديه فرصه مش يمكن يطلع غير الصوره الي انت رسمهالوا 

حور :مش قادره ادم عصبي ومبيدنيش فرصه حتى اتنفس وعايزني بعد ما كنت طفله لسى بتلعب عايزني اكبر فجاءه وتكون مسؤؤله عن كل تصرف بيخرج مني 

بعياط فرح انا عفويه مستحيل اكون زي ما اخووكي عايزني

ادم مبيحبنيش لان الي بيحب مبيأذيش وادم بيأذي 

انا بخاف منه اووي اول ما بتتقفل علينا الاوضه بحس برعب بشووفه متل الديب الي بيفترس

فرح سكتت لانها عارفه اخوها وحاسه بحور 

.........

عدو ٣ اسابيع وبلش الرابع وكان يوم المداهمه على عزت عملوا خطه بمساعدة الشرطه وقدرا يقبضوا على عزت ويرحلوه على مصر 

وحجز اسد ونزلوا مصر 

..........

حور وهي بتتكلم مع فرح فقدت الوعي 

نزلت فرح عند امها بعياط ماما يا ماما 

فيه ايه يا فرح مالك

الحقي حور وقعت من طولها 

ركضت ابتسام عليها وحاولوا يفوقوها وما فاقتش 

انزلي لابوكي خليه يتصل بالدكتوور بسررعه 

اتصل احمد بالدكتور وطلع ركض عليهم وشال حور وحطها على السرير حصلها ايه 

ولا حاجه يا بابا كنا بنتكلم وفجاءه وقعت 

جه الدكتووور وكشف عليها 


.........

عند ادم 

كان مشتاق جدا لحور 

وصل البيت وحس بحركه غريبه جوه القصروطلع جري لاوضة حور وشاف حوريته مغيبه والدكتور بيكشف عليها 

😡

في اييييه حور ما لها 

الدكتور خاف من اسلوبه :مفيش حاجه يا فندم اطمن بس المداااام ....


العاشر تففاااااعلو

المداااام حامل 

صدمته الجمت الكل 

لاااااااااااا كانت الصرخه دي من حور 

ارجوووك يا دكتور نزله انا مش عايزاه ارجوووك 

ادم ببرود :شكرا يا دكتور تقدر تتفضل 

مشي الدكتور بعد ما كتبلها على فيتامينات 

دخل ادم الاوضه وكان الكل مدايق على حور 

ابتسام:_قامت على ابنها وحضنته حمدالله عالسلامه يبني

ادم :الله يسلمك يا امي وباس ايديها 

وبص على ابوه وسلم عليه ببرود 

احمد :_مبروووك حتبقى اب بس على الله ميعملش فيك الي بتعمله فيا وضحك😅


ادم عمل مش سامعه 

حور طبعا بتعيط وفي عالم اخر 

مبروك يا حور كانت الكلمه دي من فرح 

بصتلها حور وكأن الم العالم متجمع في عينيها 

كل ده تحت نظرات ادم 

ادم ببرود ارجوووكم انا تعبان و عايز ارتاح واضن مراتي واحشاااني 

الكل انصدم من بجاحته

احمد :لا حول ولا قوة الا بالله انت هتعقل امت بس وحط ايده على كتفه خد بالك منها 

ابتسام لحور:انا هعملك حاجه تاكليها انتي ما كلتيش من امبارح 

ادم بعصبيه:ازاي كده هي دي الامانه الي سيبهالك 

ابتسام والله يبني ما قبلت حاوولت 

ادم :اطلبي منهم يطلعولي الا كل وخرج الورقه الي اعطاه اياها الدكتور وخلي حد يجيب الدوا ده 

خرج الكل من الغرفه وحور خايفة وماسكه ايد فرح مش عايزه تسيبها 

ادم لفرح :_ايه يا فرح حتباتي هنا 

فرح اتحرجت وجت تخرج شدت حور على ايدها كله تحت نظرات ادم 

سيبي ايدها يا حور مش حاكلك بلاش خوفك الزايد ده 

حور سابت ايدها وخرجت فرح 

قرب ادم من حور وقعد جنبها 

ازيك 

حور ساكته وبتترعش 

حور ازيك عملتي ايه في غيابي 

حور بصوت واطي الحمدلله ولا حاجه وبصت في عنيه واللهي ما خرجت برا الاوضه 

ادم انصدم 

بس انا مقولتش متخرجيش برا الاوضه انا قولت متخرجيش برا القصر 

حور اتجمعت الدموع في عنيها 

ادم اتجنن بتعيطي ليه 

حور بكسره :ارجوك انا مش عاوزه بيبي دلوقت 

ادم حاول يضبط اعصابه :ليه 

حور :انا مش جاهزه ومش عارف اربيه انا لسى صغيره حربيه ازاي 

متخافيش انا معاكي وامي معاكي وفرح وامك واخواتك كلنا جنبك دنتي حتبقي حتت ام تجنن 

ادم حضنها 

وحشتيني وحشتيني اوي 

ادم حس برجفتها بين ايديه 

اهدي مفيش حاجه وحضنها جامد ومش قادر يبعد عنها ويشم عبيرها ويلثم رقبتها وهي بتترعش 

حور:ارجوووك ابعد انا مش قادره 

ادم بعصبيه :في ايه مالك انا قولت الايام الي غبتها عقلتك في ايه 

حور:ارجوك سبني 

وقامت من جنبه وهي بتعيط ارجووك يا ادم ارجووك انا مش عايزه بيبي دلوقتي انا لسى متعوتش عليك حجيب منك طفل ازاي اذا كان انا نفسي مش ضامن اكمل معاك انا مش قادره اتأقلم معاك ارجوووك سبني وزي ما قلت حتلاقي مية وحده تترمي عند رجليك

ادم اتجنن ومسح بعصبيه على وجهه :وبعدين معاااكي خلاص كفايه ايه كمية الكره الي شيلاهالي دي والله لو كنت عدوك كنتي حنيتي 

اعملك ايه على شان تتقبليني 

وراح مسك ايدها جامد بصي الواد حتولديه وحنربيه سوا وقصت البعد تنسيها لانك اذا ما عشتيش معايا هتكوني في قبرك قبل ما تفكري تسبيني 

وبص في عنيها حبك لعنه يا حور انا بدعي دلوقتي ربنا يشيله من قلبي 

خرج ادم وحور فضلت تعيط لحد ما نامت 

........ 

ادم نزل عندهم تحت وباين انه مدايق 

فرح :انت عملتلها ايه 

ادم بصلها بالم ان محدش حاسس بالالم الي جواته وكله شايفه ظالم 

امه حست بيه 

ادم سبهم وخرج بره القصر 

وجريت فرح على حور كانت نايمه والدموع على خدها سابتها ونزلت 

ابتسام عملت الا كل لحور وطلعته ليها 

خبطت الباب وما حدش رد فتحتت الباب وكانت حور لسى نايمه 

حور يا حور قومي يا بنتي 

قامت حور وعيونها كانت متنفخه 

في ايه يا خالتو

قومي كلي يا بنتي 

مليش نفس 

كلي يا بنتي انتي مكلتيش حاجه من امبارح حرام اذا مش عشانك عشان الي في بطنك 

مليش نفس ونامت 

خالتها بصتلها بالم ربنا يهدي بالكم يا بنتي يا رب 

جه ادم اخر الليل وكان الكل نايم طلع على الاوضه كانت حور نايمه نام جنبها ووشه للناحيه التانيه ولاول مره محضنهاش وهي جنبه 

فاقت حور وكان ادم نايم جنبها مبصتلوش وقاامت خدت شاور ولبست وقعدة في التراس 

صحي ادم ملقهاش جنبه وشاف التراس فاتح عرف انها قاعده فيه 

قام خد شاور وغير هدوومه وطلب منهم يجيبو الفطار للاوضه 

وراح ناحية حور صباح الخير وباسها على وشها 

حور:صباح النور طبعا وهي مكشره

ادم فضل ساكت وهو بيبصلها مستنيها تتكلم وهي ساكته 

مش عايزه تقولي حاجه 

لا 

خبط الباب وجابت امه الفطار 

ازيكم يا ولاد 

ادم انت جيت امت انا استنيتك كتير امبارح جيت امت 

ادم بدون ما يبصلها اخر الليل 

في ايه مالكم اتخنقتوا مره تانيه 

ادم :مفيش حاجه 

حور ساكته وبتبص عالجنينه ولا كان في حد جنبها بيتكلم 

ابتسام لحور تعالي كلي يا بنتي انتي مكالتيش حاجه بقالك يومين 

حور :مش جعانه

ادم :شكرا يا امي تفضلي افطري معانا

ابتسام اتحرجت واستأذنت صحه وعافيه يا بني سبقتك وخرجت وقفلت الاوضه

ادم بص لحور 

تعالي كلي 

مش جوعانه 

استغفر الله العظيم يا بت انتي هو نكد وخلاص انتي حامل لازم تتغذي 

حور بصتله وانا مش عايزه الحمل ده ومش هاكل ع الله ينزل واخلص 

ادم بغضب حوور انا ماسك نفسي عنك بالعافيه اتعدلي يا بنت الناس كفايه الي بتعمليه بنفسك وفيا قرفتيني عشتي يلعن ابو الجواز علي عايز يتجوز 

حور بهدوء:سبني يا ادم وخلي كل واحد فينا يكمل في طريقه 

واوعدك اني مش هنزل ابنك واول ما اولده هديهولك بدون مشاكل 

ادم :وهتستغني عن ابنك بالسهوله دي ورفع حاجبه

حور:ايووه لانو من البدايه جه بالغصب وانا مش عايزه حاجه ابدا تفكرني بالايام الي عشتها معاك ولا عايزه حاجه تجي من ريحتك 

انا باليومين الي عشتهم معاك حسيت اني كبرت ١٠٠سنه قدام حاولت اتأقلم مع عشتي معاك بس مقدرتش طلقني يا ادم دا افضل ليا وليك 😥

ادم بهدوء عكس الي جواته تعالي كلي 

حور بصتله وجت تخرج من التراس 

مسك ايدها وهو متعصب حوور اتقي شري وانسي القرف الي قولتيه من شويه واسلم ليكي و تعالي كلي وجلسها بالغصب ووكلها غصب 

حور بتبصله بدموع وهو مطنش وبعد ما كمل اكل قام جاب دواها وحشره في بوقها وشربها ميه 

ولبس هدومه وحيخرج وهي ساكته 

ادم انا عايزه اشوف ماما 

بص ليه :انسي عمرك ما حتشوفيها غير لما تتعدلي وخرج 

حور كل ده مش عاجبها وقررت جواها انها لازم تخرج من القبر الي حاشرها فيه 

وقررت انها ..........تفااااااعلو

قررت حور انها لازم تخرج من حياته قبل ما تتدمر على ايده لكن فكرت هتروح فين هي ملهاش حد هنا قررت تروح لامها وتاخد رقم اخوها اوس وتسافرله 

لكن فضلت في دماغها حاجه وحده انه ازاي هتخرج من هنا ادم حاطط حراسة على جوانب البيت كلها 

لبست ونزلت تحت تقعد معاهم لعلها تلاقي حد يساعدها 

حور للكل صباح الخير 

فرح :صباح النور يا عسل ازيك النهارده 

ابتسام :عامله ايه يا بنتي امك كلمتني وكانت خايفه عليكي وكانت عايزه تكلمك بس ادم كان لسى هنا هطلبهالك 

حور:لا يا خالتي مفيش نفس اكلم حد 

مع دخلت سما جايبه الشاي للكل 

سما بصت على حور وزعلت عليها التعب واضح عليها 

سما :مبروك يا مدام الحمل 

حور:ربنا يبارك فيكي اعمليلي قهوه لو سمحتي يا سما 

حور بصت على سما وفي بالها انها الوحيده الي هتساعدها 

حور قامت تروح المطبخ 

ابتسام :_رايحه فين يا حور 

على المطبخ يا خالتو نفسي اعمل قهوتي بايدي 

حور دخلت المطبخ وبصت على الخدم وغمزت سما 

سما فهمت عليها ولحقتها عالجنينه 

سما انا طالبه منك خدمه 

انتي تؤمري عايزه ايه 

انا عايزه اهرب من هنا وعايزك تساعديني ارجوكي 

بس كده خطر عليكي وعليا انا بخاف منهم حيخربوا بيتي يا هانم 

حور بترجي ارجووكي ساعديني انتي املي الوحيد 

سما حاضر في باب تاني للجينينه تقدري تخرجي منه محدش يعرفه ومعلهوش حرااسه 

بس انتي هتهربي تروحي فين 

حور حروح عند ماما وبعدها حسافر لاخويا كندا المهم اخرج من جحيمه 

ربنا يكون معاكي 

وبالفعل اخدتها سما لحد الباب وهربتها ورجعت المطبخ ولا كأن في حاجه 

فرح جت تسأل على حور 

فين حور يا سما جت تعمل القهوه وما خرجتش 

سما بتوتر طلعت الاوضه يا فرح هانم 

الاوضه🙄 بس انا مشفتهاش خرجت من السلم 

يمكن مخدتش بالي 

اوك 


.........

عند حور خرجت وفضلت تجري لحد ما بعدت عن القصر وركبت تاكس وراحت لمامتها 

خبطت الباب فتحت لها نور اختها 

حوور وحشتيني ازيك امال ادم فين 

حور :خشي واقفلي الباب انا هربت منه 

نوور :_ايه انتي بتتكلمي جد ازااي ده هيطين عشتك 

حور :ده اذا لاقاني 

بااابا خرجت الكلمه من حور بخوف 

سامر :حور الي جابك ادم هنا مطلعش ليه 

حور اتوترت :هو هو هو وصلني وراح الشغل وهيجي ياخدني بالليل 

سامر طبعا مصدقهاش وعمل نفسه مصدقها 

طيب يا بنتي بيت ابوكي برضه انا خارج 

واول ما خرج رن على ادم 

ادم :عايز ايه 

سامر :مفيش ازيك يا حمايا 

ادم :انجز مش فاضيلك 

سامر :عايز اطمن على حور عامله ايه 

ادم :احسن منك 

عرف ساامر ان ادم ما يعرفش ان حور عندهم في البيت 

سامر :يبقى متعرفش الي بيحصل من وراك 

ادم :انجز في ايه اتكلم واذا كنت بتتسلى مش فاضيلك 

سامر :انا حقولك بس تديني كام الخبر يحرز 

ادم :طول عمرك كلب فلوس في ايه هديك حسب الخبر الي جايبه 

سامر :عينيه لمعت مراتك عندنا في البيت 

ادم :ايه ازاااي كداااب 

سامر :انا سايبها دلوقتي في البيت ولمى سالتها اتوترت وقالتي ادم جابني وحياخدني بالليل وهو مروح من الشغل 

ادم :يا بنت التييييت انا جاي مسافة السكه 

........

عند حور 

بسمه :حور يا حبيبتي يا بنتي وحشتيني عامله ايه 

حور :قرفت يا ماما مش عارفه تعيش معاه مبحبوش وغير كده انا حامل و عايزه انزله باي طريقه مش عايزه حاجه من ريحته

بسمه :ايه امتى ده حصل 

حكتلها حور كل حاجه من اول يوم جواز لحد اليوم 

بسمه :يا حبيبتي يا بنتي ربنا ينتقم منه 

نور :بتدعي عليه يا ماما بدل ما توعي بنتك بنات مصر كلهم يتمنوا ضفره بنتك غلطانه انا شايفه انه بيحاول يرضيها باي طريقه 

نور راحت ومسكت حور انا هقولك كلمتين وافهميم ادم بحبك وده صعب نلاقيه الايام دي اتأقلمي مع عشتك الجديده لانه هيطولك ولو في سابع ارض 

حور :بس انا مش طايقاه يا نور افهمي 

نور :الحب بيجي مع العشره 

حور بصت لمامتها ولا اكنها سمعت حاجه من نور 

ماما انا عايزه اسافر لاوس اديني رقمه عايزه اكلمه 

يا بنتي اهدي كده وفكري نور معاها حق ادم هيطولك ولو كنتي في سابع ارض وارجعي بيتك لانه لو عرف انك هنا هيطين عيشتك وعيشتنا 

ماما اديني رقم اوس 

وعاااايزه ليه رقم اوس ما تاخدي رقمي احسن 

كان الكلام ده خارج من ادم الي دخل هو وابوها 

بسمه بصت لسامر بحقد لانها عرفت انه هو الي كلمه 

ادم وهو حاطط ايديه في جيوبه ايه مفاجاءه مش كده يمكن انا اخر واحد عايزه تشوفيه دلوقتي 

عيدي بقى الي كنتي بتقوليه من شويه عايزه تسافري فين 

حور وقفت وتنحت ومش عارفه تتصرف وبتبص لابوها بحقد 

ابوها قرب عليها وشد شعرها بقى بتكدبي عليا وتقوليلي جوزك جابك هنا فعلا معرفتيش تربي يا بسمه 

بنت سامر بتهرب من جوزها امك ما عملتها على شان تعمليها انتي 

ادم بعد سامر عنها وزقه على الارض 

مراتي انا هعرف اربيها وايدك ما تتمدش عليها مره تانيه فاااهم 

وبص على حور بغضب الدنيا كله قداااامي حور مسكت بمامتها 

ماما ارجوكي مش عايزه اروح معاه 

بسمه :ادم عايز اتكلم معاك جوا شويه من فضلك يا بني 


بسمه دخلت الاوضه مع ادم وقفلت الباب 

بسمه لادم 

حور لسى صغيره وانت عايزها تكبر فجاءه وانت مش مديها مساحه تحبك ولا تشوف فيك حاجه ايجابيه ما بتشوفش منك غير العنف 

ادم :اتنهد ااااه يا خالتي والله بحبها وما بقدرش اعيش لحظه بدونها بس هي مش مديا لنفسها فرصه تحبني و

قعدت معاها اكتر من مره وتكلمت معاها بهدوء 

بس عبس تقولي بكلم الحيطان 

بسمه اتنهدت لانها عارفه بنتها مستحيل تحبه 

خدها يا بني وخلي بالك منها 

خرج ادم وبص على حور وحور بتبص على امهاا على امل انه تخليها هنا 

بسمه :روحي يا بنتي مع جوزك ومتجيش هنا الا وجوزك راضي عنك 

حور:ماما انتي بتقولي ايه 

زي ما بقولك روحي مع جوزك وخدي بالك منه

حور بصت لادم وراحت تخبط على صدره وهو واقف ببرود انت ايه يا بني ادم انت شيطان عملتلها خلتها مش عايزاني 

بسمه راحت لبنتها وضربتها بالالم 

نور جريت على اختها ليه يا ماما كده كلموها بالراحه 

بسمه على شان تتعلم ازاي تكلم جوزها 

حور قربت من مامتها وبصت في عينها انسووني من هنا وجاي ودمعت 

وراحت لادم برافو عليك كسبت معادش ليه حد اشتكيله 

نور جريت عليها حور ماما عايزه مصلحتك متواخديهاش يا حور بكره تفهمي هي عملت كده ليه 

هاجر خرجت من الاوضه على الصوت في ايه (هاجر اختها واصغر منها باربع سنين )

لمى شافت ادم جريت عليه وحضنته ابيه ازيك وحشتني اوي 

اهلا يا حبيبتي ازيك وانتي وحشتيني 

وبصت على حور وجريت عليها حور وحشتني 

حور بدموع بعدت اختها عنها 

وقالت لادم يالله وسبقته على السياره جت تخرج وسمعت ادم بيدي لابوها فلوس 

ادم خرج كانت بتبصله وكره العالم كله في عينيها 

ادم :يالله هتفضلي بصالي كتير ايه عاجبك 

حور بصتله بحده ونزلت وكبت سيارته وفضلوا طول الطريق ادم بيسوق وحور شارده في الشوارع وبحالها 

وصلوا ونزلت حور جري على القصر وفتحت لها سما وتوترت في ايه ازاي عرف 

حور :بعدين 

ابتسام :حور انتي كنتي فين انا قلبت الدنيا عليكي كويس انك جيتي قبل ما يوصل اد

وما كملتش جملتها الا وابنها داخل وخبط الباب 

يعني كنتي تعرفي انها مش في وخبيتي عليا ولولا سامر كلمني كانت هربت على كندا 

ابتسام :ايه 

ادم انا عايز اعرف ازاي خرجت من هنا اصلا القصر كله حراسه انا عايز اعرف مين ساعدها وبص على فرح بغضب وراح مسكها من شعرها مع نزلت احمد 

احمد :ايه يا ولد سيب اختك 

والله ما عملت حاجه يا ادم ومعرفش انها هربت متقولي يا حور 

حور خايفه وبتعيط وما بتتكلمش 

ادم بقولك سيب اختك 

حور :فرح ملهاش دعوه انا هربت لوحدي 

ادم بغضب انتي تخرسي حسابك معايا فوق مش هنا والله لا عيد تربايتك من اول وجديد 


انا عايز اعرف دلوقتي مين الكلب الي ساعدها تخرج اندهوولي الخدم كلهم هنا 


كل الخدم كانوا قدام ادم 

انت و كنتو فين يا بهايم انا مش منبه عليكم المدام ممنوع تخرج برا القصر 

احد الحرس :يا باشا احنا واقفين ٢٤ساعه محدش خرج من بوابة القصر انا بحلفلك عنهم 

ادم :كلكم مرفودين 

الحرس :_والله يا باشا ما لينا دخل 

حور :ادم ملهمش دخل حرام تقطع برزقتهم 

ادم لحور ومسكها من ايدها تقولي لي دلوقتي مين الي ساعدك وهاعفي عنهم 

انا الي ساعدتها ....

ادم بص على الي بيتكلم وكان ابوه 

ادم بعصبيه انت 

ايوه انا عايز تعمل ايه يعني 

ادم انت ايه معجون من ايه عادي تفرط في مرات ابنك و عارف انها حامل مخفتش عليها طيب مخفتش على حفيدك الي ببطنها 

حور بصت لحماها وقلبها وجعها من اهانة ادم ليه 

حور لادم :ادم عمو احمد ملوش دخل هو عايز يحميني بس 

ادم مسك حور من ايدها :تجري على اوضتك ومش عايز اشوف وشك عفاريت الدنيا شايفها قدامي 

حور جريت زي البرق لاوضتها 😂

ادم بص على باباه :ملكش دعوه بمراتي ومتعملش خايف عليها والاحسن تخاف على نفسك😠

احمد :انت ولد قليل الربايه انت ايه متحترم ان الواقف قدامك ابوك 

واللهي انا كنت ادعي انك متلاقيش المسكينه الي فوق دي 

اي ده يا اخي دي كانها عايشه في جهنم 

ادم خبط الطاوله الي قدامه وطلع على اوضته 

ورزع الباب وراه 

حور صنمت في مكانها 

راح عليها متل الديب الي بيصطاد فريسته 

ومسكها من شعرها

بقى حتت عيله زيك تستغفلني وتسيبلي البيت 

انا ادم الشافعي الي الداخليه كلها بتلف كعب داير من خطوتي حتت بت زيك مش عارف اضبطها لكن انا هربيكي من هنا ورايح والله على النكد الي عيشتيني ياه في الشهر ده لاعيشك اسوأ منه سنين 

حور :بصوت برئ لعلها تأثر فيه اااه يا ادم بتوجعني سيب شعري 

ادم شد عليها بزياده 

اتعدلي يا بت اقسم بالله لعيشك ايام اسود من قرن الخروب واعيد تربيتك بما انه خالتي معرفتش اتربي 

حور:انا متربيه غص ومكملتش لانه ضربها بالالم ووقعت على السرير ومسك شعرها مره تانيه صوووتك ما يعلاش سامعه ومتعتبيش باب الاوضه وممنوع حد يدخلك ابدا والاكل يتحطلك عالباب وتاخديه وتاكليه وتشربي دواكي وعالله اسمع انه كلامي متنفذش لطين عيشتك 

ساااااااامعه 

هزت براسها باه سريعا 

خرج ادم برا القصر 

وفضلت حور ولاول مره ما بتعيطش 

وبصت لنفسها في المرايه 

ايه يا حور وبعدين حتفضلي كده كل ما عندتي كل ما زاد عناد وحطت ايدها على بطنها انا مبكرهكش وعايزك تيجي ع الدنيا لان انت الوحيد الي ممكن اتكلم معاه ويسمعني بس انا مبحيش باباك ودمعت 

مسحت دموعها وخدت شاور ولبست فستان بيتي اسود قصير مفتوح من الصدر وفرده شعرها وطلبت من الخدم يجيبولها اكل وادوات للرسم 

(صحيح حور عندها موهبتين الرسم ودا ورثاه عن مامتها وصوتها حلو )

كلت حور كانت بالفعل جعانه 

وبعدين بلشت تتخيل شكل طفلها وحطت ايدها على بطنها انا هاخد بالي من نفسي على شانك ولاني قرفت من معاملة ابووك ليا 

حور خلصت اكل وطلبت من الخدم ياخدوه 


وطلعت على التراس وخدت ادوات الرسم وبلشت ترسم بالسماء ونجومها 


..........

عند ادم 

لف بالعربيه وكالعاده راح على اسد خبط على الباب 

فتحله اسد 

ادم ايه الي جابك 

رجليه 😂😂

ادم سمع صوت حد جوا 

اسد انت عندك حد 

ادخل مش غريب عارفه رسيل 

ستووووووب 

(رسيل الوالي صاحب اسد وادم صحبه جدا لكن رسيل في الجامعه طلع يدرس بره وانقطعت اخباره 

طويل واسمر وعضلاته بارزه وشعره طويل بيربطه وعيونه عسلي )

ادم دخل يا ابن اليه ليك وحشه واللهي لكن استنوا وبص على اسد كان حيفروموا ازاي يا اندال تجتمعوا بدوني اما صحبه واطيه صحيح 

رسيل مبروك يا عم سمعت انك اتجوزت على شان كده سبناك عريس بقى 

ادم بص على اسد يخرب بيتك يا اخي انت مذياع مره للعميد ومره الضباط و دلوقتي رسيل 

اسد حشش ضحك اماااال يا عم بعملك زيطة وزمبليطه

ادم :يخرب بيتك نفسي تخفف هزارك ده 

رسيل لادم فكك منه انت عامل ايه ازيك 

ادم :الحمدلله والله وحشتنا ايامك 

جي اجازه ولا على طول 

لا على طول وحفتح شركه ازياء هنا 

ربنا يوفقك 

ادم ليهم لاتنين بالمناسبة دي عازمكم بكرا عندي في البيت 

اسد :يستر بيتك يا عم يعني اخيرا هترحم من اكل المطاعم 

ادم ورسيل ربنا يفجعك اكتر ما انت مفجوووع 😂😂😂😂

وفضلوا يرغوا للساعه ٣الصبح ورسيل بات عند اسد وادم روح القصر 

كان القصر هادي طلع على اوضته كانت فاضيه بص في الحمام فاضي شاف التراس ولقاها بترسم وما حستش انه دخل وفضل يتأمل فيها فتره لحد ما قالها 

مساء الخير 

حور وهي مش بصاله مساء النور 

ادم سابها ودخل خد شاور ولبس بنطلون بجامه وصدره عاري وخرج قعد عندها في التراس 

بترسمي ايه 

زي ما انت شايف 

رسمك حلو اوي اول مره اعرف انك بتعرفي ترسمي حلو اوي كده 

شكرا

مش كفايه كده الساعه داخله على اربعه ولازم ترتاحي حور بصتله واتكسفت انه مش لابس حاجه 

لو سمحت البس قميصك 

ادم كانه ما سمعش

و خد ادوات الرسم ورجعها مكانها وخد حور من ايدها لازم ترتاحي انتي ناسيه انك حامل 

كل ده وهي بصه في الارض من خجلها 

متبصيلي انتي لسى بتتكسفي 

حور بصوت واطي ارجوك البس 

ليه البس وارد اقلع وغمزلها 😉


ادم دخلها وقفل التراس وهو ماسك ايدها وقرب منها وهي خايفه وبص في عيونها 

بحبك وحفضل احبك لاخر نفس فيا وقرب عليها وباسها وهي مستسلماله ودا خلاه يتمادى ويكمل 

نسيبهم مع بعض 🤣


..............

عند اسد ورسيل 

رسيل :ادم ماله يا اسد متغير محبتش اسأله هو اتجوز مين 

اسد :😂😂😂😂😂😂

رسيل :بتضحك ليه 

لانك مش حتسدق 🤣

متقولهاش 😲

ايووه هي 

بس دي عيله كام عمرها دلوقتي 

اسد:حتدخل في ١٧قريب 

يخرب بيتك يا ادم وهي صح كانت بتكرهه اي الي حصل 

ولا حاجه ولساتها وحكاله اسد كل حاجه عن جوازه الا الاغتصاب 

يا جراءتك يا ادم بس تصدق انه راجل على الاقل مسلمهاش لراجل تاني وفضل يندب حضه

اسد عقبالي متشجع زيه 

طبعا بصوت واطي 

...........

عند احمد وابتسام 

ابتسام نايمه على صدره و

انا خايفه على حور يا احمد اختي بعد ما رجع من عندها ادم قطعت روحها من العياط 

احمد:عايزاني اعمل ايه يعني منتي عارفه ابنك بيكرهني تقولي بينا تار 

ربنا يهديه 

.... . 


عند حور وادم 

ادم نيم حور على صدره طبعا كان مستغرب انها مستسلمه وما عندتش وما عيطتش كالعاده 

وفي نفسه ربنا يهديكي ليا يا حور 

ونام وهو بيفكر بحوريته


صحي الصبح خد شاور وغير هدومه وباسها على جبينها وجه يخرج صحيت هي لمى باسها وحطت ملايه السرير عليها وندهتله 

ادم 

ادم في نفسه يخرب بيتك اسمي حلو للدرجادي 😂

ادم رجع وراحلها عيون ادم وقلب ادم وروح ادم تأمرني بس 

حور بخجل انا عايزه اخرج على السوق هدومي كلها فضلت ببيت اه لي ومجبتش حاجه وبلبس من الي انت جبتهولي واغلبه قمصان نوم 

ادم :من عيوني حخلي احسن ديزاينر بالبلد يجلولك اليوم واطلبي منهم الي انتي عايزاه 

حور :بس انا عايزه اخرج للسوق 

ادم بهدوء :اوعدك حخرجك في يوم اكون فيه اجازه 

اوك شكرا 

ادم في نفسه مستغرب من تغييرها المفاجئ قرب عليها يحس حرارتها 

لكن حرارتك مش عاليه ولا حاجه فيكي ايه ايه التغييير ده 

حووور ضحكت 😊

ادم :يا دين النبي لو بعرف ازغرت كنت زغرت حور بتضحك ومعايا كمان لا انا هحسد نفسي 

ادم قربلها وباسها وسند جبينه عليها بحبك 

اشوفك بالليل وجا يخرج ولا عليها اه صحيح اليوم عازم اصحابي هعرفك عليهم بالليل 

نزل ادم مبسوط جدا 

وشاف ماممته صباح الخير يا احلى ماما في الدنيا 

صباح النور يا بني ربنا يبسطك كمان وكمان 

فرح وهي خايفه من ادم 

ادم ازااي حور 

ادم بصلها وهو بياكل كويسه تقدري تشوفيها انفك الحصار عنها 😂

ووجه كلامه لمامته 

ماما انا عازم صحابي على العشا 

كام واحد يا بني 

اتنين 

ولا يهمك اهلا بيهم 

سلام 

.........

عند حور بعد ما خرج ادم تفت على الارض 

ربنا يقرفك يشيخ ويعني على قرفك 

وقامت خدت شاور ولبست بنطلون احمر على قد الجسم على تيشيرت بدي ابيض مفتوح من عند الصره على جاكيت احمر مربووط 

وبووت ابيض وفردت شعرها 

............

في المساء 

جه ادم و معاه صحابه اسد ورسيل 

سلموا على مامته وقعدوا يستنوا على ما الا كل يجهز وفجاءة 

مااما يا ماااما يوووه يا ماما عايزه وسكتت وصنمت مكانها لمى شافته شافته بعد غياب طووووويل ......

بارت هديه    فين التفاعل 


شافته بعد غياب طووويل قوي بعد كسرة قلب 

ادم تعالي يا فرح معقوول مش عارفاهم اسد ورسيل سلمت على رسيل بإيدها وبعدين على اسد وبصت في عيووونه وبكل قوة العالم 

اهلا 

اسد لمى شافها حس الدنيا وقفت هنا 

قد ايه الطفله كبرت وبقت انثى بكل ما للكلمه من معنى 

اسد بص في عيونها ازيك يا فرح فكراني 

فرح :ازاااي يا ابييييه طبعا فكراك اخر مره شفتك من اربع سنين مش كتير والاطفال زي ما انت عارف بيفتكروا الي بيبسطهم والي بيأذيهم 

ادم لفرح اوك يا فرح الاكل جاهز 

بصت على ادم ماما قالت ١٠دقايق فرح كانت لابسه فستان بيتي مورد قصير 

رسيل لاسد 

دي اخته بجد 

اسد مش معاه ومتنح فيها بس 

رسيل :اسد انت سرحت في ايه لكن معاك حق البت صاااروخ 

اسد :احترم نفسك دي اخت صااحبك وانت قد والدها 😉

رسيل بصله بشك 

وقرب عليه هعديها بمزاااجي 😂

ادم بصلهم بيتوتو

في ايه من ليه ما تتكلموا بصوت عالي سمعوني كدا

يا دين النبي احسن اسد مين دي 

كان الكلام ده طالع من رسيل 

هي العيله دي كلها كده يخرب بيت جمال امك يا بت 

اسد لحقه قبل ما يعلي صوته اكتر :يخرب بيتك اخرس دي مرات ادم حور انشاء الله يكون ما سمعكش 

رسيل برضه مقدرش يشيل عينه من عليها وهي بتنزل السلم 

ادم بص على رسيل وشاف عينه عالسلم لمى بص كانت حور نازله 

ادم لرسيل في حاجه يا رسيل بغضب

رسيل :هااه لا ولا حاجه يا ادم 

حور نزلت عندهم 

السلام عليكم 

ادم :وعليكم السلام تعالي يا حور ازيك النهارده وحط ايده على كتفها واتكسفت لان في ضيووف 

حور اعرفك ده اسد صحبي عارفاه وده رسيل كان مسافر ورجع 

حور بصوت واطي اهلا شرفتونا 

رسيل وهو بصلها الشرف لينا يا مدام 

ادم ماسك نفسه بالعافيه واسد حيفطس جواته من الضحك 

اسد لرسيل متحترم نفسك ادم شويه هيقوم يفرمك 

رسيل :هو انا عملت ايه 

جت ام ادم 

الاكل جاهز يا اولاد 

اتفضلوا 

اسد :راح عالسفره قبلهم والله ما كان ليه لزمه وبلش اكل قبل ما يجو 😂

رسيل قعد جنبه بلاش طفاسه 

اسد :اخرس وبص في اكلك 

ادم وحور جنب بعض وحور مكسوفه لان ادم بيوكلها قدامهم كانها طفله 

حور لخالتها :خالتو فين فرح 

ابتسام :ندهتلها بتقول ملهاش نفس 

وحماكي راح مشوار حيتأخر وبيعتزر منكم يا اولاد 

اسد اول ما جت سيرت فرح بص لهم باهتمام كل ده وعيون رسيل متبعاه وعرف الي جوا اسد ومخبيه وقرر يغيضه

رسيل :هي فرح بتدرس ايه 

ادم :لسى ثانوي 

رسيل :وحور انتي بتدرسي ايه 

ادم بصله بغضب :رسيل في ايه متاكل احسن 

ادم بص على حور كانت مش مهتمه في سؤاله وقامت عن الطاوله ووجهت كلامها لرسيل 

انا سيبت المدرسه من لمى اتجوزت وبصت على ادم الي كانت عيونه متل الجمر وضحكت ضحكه صفرا 

انا شبعت يا ادم هروح اشوف فرح و انزل

ادم بص على رسيل بغضب 

اسد حس بالتوتر ووجه كلامه لابتسام الا كل طعم اوووي يا خالتي تسلم ايدك 

ابتسام بالهنا يا حبيبي 

خلصوا اكل وقعدوا بالجنينه   

رسيل لادم انا اسف يا ادم معرفش ان مراتك سابت المدرسه بس دي لسى صغيره ليه سابتها 

ادم بعصبيه :ملكش فيه يا رسيل وحور ما تبصلهاش ابدا سامعني 

رسيل بغضب :دي مراتك يا ادم يعني اختي متحرمه عليا ليوم الدين 

انت بتاخد المزح جد ولا ايه 

اسد :ادم رسيل بيهرج شكلي بهتت عليه 🤣😂😂

ادم ضحك غصب ورسيل برضو 

اسد :ايوووه اضحك و خلي الشمس تدخل 🤣🤣😂

اسد :ادم عايز قهوه احيات عيالك 

مع جيت سما وبأيدها القهوه تفضلوا 

رسيل بمزاح لادم :ادم انتو حتى الخدم عندكم عالفرازه 

اسد وادم ضحكوا عليه 

ادم :عينك طلعت حيلك

مين دي يا ادم 

دي سما بت بتشتغل وبتدرس تجاره 

يخرب بيت جمالها 

اسد :يخرب بيتك حتى الشغاله مش خلصانه منك 😂


..........

عند فرح 

دخلت الاوضه وافتكرت اسد والي حصل زمان 

فلاش باك 

(اسد انا بحبك جدا خليني هنا قول لادم اني مش عايزه اسافر

فرح انتي لسى صغيره وزي اختي بالضبط مشاعرك دي مشاعر مرااهقه 

بس انا بحبك بجد 

اسد :فرح انسي الكلام ده لان لو ادم سمعك حيفرمك 

فرح قربت عليه وقالته حتندم يا اسد على قلبي الي جرحته 

اسد طنشها وخرج وهي فضلت تعيط)

باك

خبطت حور على اوضة فرح 

ادخل 

فرح ليه طلعتي اوضتك ليه مجتيش تاكلي سألوا عليكي تحت 

فرح باهتمام مين 

ادم 

حور شكت فيها مين الي كنتي عايزاه يسأل 

فرح هنا فقدت السيطرة على نفسها وعيطت في حضن حور 

في ايه احكيلي 

وحكتلها فرح عن حبها لاسد وعن الي عمله معاها وهي صغيره 

بس دا كان زمان يا فرح كنتي صغيره مش يمكن الزمن يبدل الاحوال

لا يا حور هو بيشوفني طفله لكن وحياة كل دمعه نزلت مني على خد ما يستاهلش لا خليه يجي يبوس رجليا عشان اتجوزه وساعتها مش هرضا 

قووومي 

حور :فين 

لتحت

ليه

انا هوريكي فيه

لبست فرح اجمل فساتينها  وفردت شعرها وخدت حور ونزلت تحت 

عند اسد كان بيشرب القهوة ولمى شافها زور فيها 

ادم في ايه مالك 

اسد :ولا حاجه 

جت فرح هاااااي 

ادم :هاييييين منزلتيش كلتي يعني 

مليش نفس 

ادم عايزه اطلب منك طلب 

قوولي 

عايزه اخرج اسهر برا انا وحور ارجووووك يا ادم 

حور من لمى تجوزتو ما خرجتش 

ادم بص لفرح 

مراتي انا هعرف افسحها وخشي جوه مفيش خروج 

اسد تصنع البرود ولا كأنه سمع حاجه

ادم ارجوووك 

ادم لفرح يا تقعدي تسهري معانا يا تخشي اوضتك 

ادم بص لحور وانتي كمان موافقه و عايزه تخرجي معاها 

حور بسرعه :لا والله يا ادم انا معرفش اصلا انها حتخرج 

رسيل بضحك كله بيرمي عالتاني 

والله ليك هيبه يا دييييب 

😂

اسد قام بكل برود ومسك ايد رسيل احنا حنستأذن يا ادم وشكرا على العشا 

ادم :ما لسى بدري 

رسيل :كفايه دنا ورايا شغل بكره قد الكون والله لتفحت 😥 

اوك ربنا معاكم 

فرح اتجننت من بروده وانه مش حاسس بيها

كل واحد راح اوضته 

.........

عند حور وادم 

بدلوا هدومهم وراح ادم على السرير ينام 

ادم 

ادم بصلها نعم في حاجه بتوجعك 

لا بس انا عايز اطلب منك طلب 

انتي تأمري 

وقرب عليها عايزه ايه 

عايزه اكمل دراستي 

ادم مسح على شعره 

لا 

حور بدموع ليه 

لان الدراسة حتلهيكي عن بيتك و عني وعن الولاد 

انا ليه حاسس انك بتكلمني على اساس ان مليش لازمه عندك غير للنوم والولاد وانا فين من كل ده 

بنتي هنا في قلبي 

حور اتنهدت وعرفت ان الجدال معاه ملوش لازمه 

وراحت نامت 

جه ادم وحضنها من ضهرها ونام 

.......

تتوالى احداث الروايه بين ادم وحور وخناقتهم وفرح ودموع واسد وحبه واحمد وسره 


بعد ستة اشهر 

اااااااااااااه 

يا ترى الصرخه دي من مين

كان الصوت دا خارج من حور في عز الليل 

اااادم 

ادم اتخض وقااام في ايه ما لك يا حور

مغص يا ادم مغص جامد قووي 

شكلي بولد 

بس انتي لسه في بداية السابع 

انت هترغي ااااااااه 

ادم في نفسه :حتى وانتي بتولدي لسانك طولك 😂

خدها ادم المشفى ودخلوووها ورن على مامته وحكالها الي حصل وقالهم يجيبو مامتها وييجو المشفى 

خرج الدكتور من الاوضه 

في ايه يا دكتور حور مالها  

الدكتور :حالة ولاده مستعجله 

حضروا اوضة العمليات ووفضل ادم بره بيدعي وخايف عليها 

يااااا رب قومهالي بالسلامه انا مقدرش اعيش من غيرها 


وصلت ابتسام وبسمه واحمد المشفى وجريوا على ادم 

في ايه يا ادم حور مالها دي لسى اول السابع

ادم :ولاده مبكره ادعولها 

احمد حط ايده على كتف ابنه اجمد يا ادم وادعيلها 

ادم بصله وقاله يا رب يا بابا يا رب 

خرج الدكتور من اوضة العمليات  

عااايزين وحدتين دم دلوقتي وزمرتها مش موجوده في المستشفى الحاله خطر 

زمرة o-

انا زمرتي كده خد مني كان ده احمد حماها 

راح وتبرع لحور بدمه وخرج جري عليه ادم 

شكرا يا بابا شكرا 

احمد :ولا يهمك يا بني دي بنتي قبل ما تكون مراتك 

الدكتور خرج فين جوزها 

انا هنا 

لو سمحت القلب ضعيف و احنا ما بين نارين يا ننقذ الام يا ننقذ الطفل ولازم حضرتك تختار 

ادم بدون تفكير رجعلي حووور انقذ حور وصرخ فيه بسرررعه 

وفضلت العمليه تقريبا ساعه كامله وادم قلبه تقريبا واقف عن النبض 

خرج الدكتور بعد ساااعه كامله حمد الله على سلامتها 

طمني عليها 

الحمدلله عدت مرحلة الخطر و شويه وحننقلها اوضه عاديه 

ابتسام :والطفل حصله ايه 

الدكتور :الحمدلله والطفل كمان بمعجزه عايش اشكروا ربنا احنا حاطيناه بالخداج لان حجمه صغير شويه 

ادم :عايز اشوفها وراح ركض للاوضه 

حور كانت نايمه ووشها اصفر :مسك ايدها حبيبتي ونور قلبي وحوريتي حمد لله على سلامتك انا قلبي كان حيوقف من الخوف عليكي 

ربنا ادانا هديه عظيمه لازم نشكره عليها ادانا ولد مع انه حياتكم الاتنين كانت في خطر 

الممرضه :لو سمحت يا فندم تخرج لاننا حننقلها اوضه فوق 

ادم بصلها بغضب :_:اخرجي برا

بس ما يصحش يا فندم  

براااااااا 

ادم فضل مع حور لحد ما نقلوها الاوضه ومستنيها بفارغ الصبر ويطمن عليها 

جيه الدكتور يكشف على الجرح 

ادم :هي هتفوق امتى يا دكتور 

على ما البنج يرور يعني خلال ساعه كده 

حمد لله على سلامتها 

الله يسلمك 

ابتسام لادم مش هتروح تشوف ابنك يا بني زي القمر بسم الله ما شاء الله ربنا يباركلك فيه 

احمد :ويكووون احسن منك بااااار 😂

الكل ضحك على احمد ومناغشته لادم 

هروح اشوفه بعد ما طمن على حور 

براحتك يا بني 

بلشت حور تفوق من البنج 

ماما اااااه مااااما 

انا هنا يا بنتي 

حمد الله على سلامتك 

ادم جواته ادايق انه مش اول واحد خطر على بالها اول ما فاقت 

ماما ابني فين ابني عايش صح 

ايوه يا بنتي الحمدلله بخير 

اماال هو فين 

هو في الحضااانه 

ادم قربلها ومبينش حزنه 

حمدلله على سلامتك يا روحي 

حور بصتله وهي بتتألم 

انت متتكلمش معايا ابدا فاااهم 

ادم بلم هو انا عملتلك حاجه 

اه كله بسببك مش انت عملت كده عشان تبسط نفسك

انت تتبسط وانا الي هنا همووت من الوجع 

😂😂😂😂😂

اااااااه ماااما انا تعبانه قووي 

ادم :اجبلك حاجه 

قولتلك مش عايزه منك حاجه 

خالتي بنتك دي اخرتي معاها مستشفى المجانين 😬

ابتسام :استحمل يا ديب انت الي جبته لنفسك 

حوووووووور مبرووووووك يعني انا دلوقتي عمه 

طبعا دي فرح المجنونه وصلت دلوقتي 

ادم :يخرب بيتك خضيتيني 

😂😂😂

فرح :ازيك يا حور 

الله تعبانه يا فرح هو ليه احنا الي بنولد ليه مش هما وبصت على ادم وهو حاطط رجل على رجل احنا بنتعب وهما تجيهم التهاني عالجاهز 

😂😂😂

ادم 😲بنتك اتجننت يا خالتي 

فرح :يخرب بيتك انتي بتقولي ايه 😅

وخبط باب الاوضه ودخل اسد ورسيل 

مبرووووك يا عم والله وبقالك عزوه احنا بديب واحد مش خالصين هنعمل ايه لمى يتكاثر 🤣

رسيل:مبرروووك يا ادم 

ربنا يبارك فيكم 

حور اتغاضت انها بعد كل التعب ده هو الي بياخد المباركات عالجاهز 

اااااه بطني بيوجعني يا ماااما 

ادم في ايه مالك اندهلك الدكتور 

اسد :اخيه عالرجاله 😂

حور لادم :انت اخرج من هنا وانا حبقى كويسه 😠

ادم ادايق ومبينش واخدها هزار 

يالله يا اسد يالله يا رسيل دي محسساني انه قبرتها وهي عايشه 😅

بسمه لحور بعد ما خرجوا 

احرجتي جوزك يا حور ميصحش الي عملتيه يا بنتي ده 

حور :وانا عملت ايه مش دي الحقيقه 

هو مش سائل بيغتصب ويضرب واحمل واتعب والتهاني ليه 

فرح :ماما البت دي غايضها انه التهاني ليه بس وانه جه ولد عالجاهز😂😂😂😂😂

فضلت حور بالمشفى يومين وخرجوها ودا كله ادم بيعاملها ببرود وهي مش طايقاه 

حور طلعت اوضتها وشايله ابنها وادم كان مزين البيت كله من برا وكاتب عليه اسمها واسم سيف ابنه 

طلعت الاوضه وخدت شاور وجت مامتها حممت البيبي وغيرتله هدومه ونيمته 

وحور لبست بجامه بيتي نبيتي

بسمه :انا هجيبلك تاكلي انتي بترضعي ولازم تتغذي 

حاضر يا ماما 

دخل ادم الاوضه وقرب عليها 

حمد لله على سلامتك يا حوريتي القصر كان عتمه من غيرك 

انا حياتي ولا حاجه بدونك 

حور بجفا شكرا 

ادم:حور مالك في ايه رجعتي لجنان زمان 

حور :هو انا نهيته على شان ارجعله 

ودخلت مامتها فجاءة ولقت صوتهم عالي 

في ايه 

ولا حاجه يا خالتي خدي بالك منها انا خارج بقالي فتره مبروحش الشغل ويمكن اتأخر النهاردة 

ادم قرب على حور وباس جبينها وخرج وهو مدايق قوي 

بسمه :يا بنتي الي بتعمليه دا غلط انا شايفه بيعملك كل حاجه على شان يرضيكي وبعدهالك يا حور جننتي الراجل بلاش يطفش يا بنتي كتير الجفا يولد البعد 


يا ريت يا ماما يا ريت 😔

دخلت ابتسام تطمن على حور 

عايزه حاجه يا بنتي 

لا 

مالها بنتك يا بسمه 

ولا حاجه متاخديش في بالك يالله نطلع ونسيبها ترتاح

خرجوا وفضلت حور تفكر واخرتها ايه ليه مش قادره تحب ادم ولا بتشوفه راجل يناسبها لحد ما غلبها النوم 

........

عند ادم بعد ما خرج خرج مدايق جدا وكلم اسد وقال يجيله على البحر 

ادم فضل يفكر وحزين هي ليه بتعمل كده لحد ما وصل اسد 

اسد :مالك يا ادم صوتك معجبنيش على اليوم في ايه 

ادم :انا اتجننت واقرفت ومش عارف اعمل ايه عملتلها كل حاجه ممكن ترضي اي ست وبرضه مفيش فايده كارهاني 

اسد :اذا كان كده سيبها يا ادم وحتلاقي ميت وحده تتمناك 

ادم :يا ريتني اقدر صعب جدا افكر في غيرها 

اسد :بس حياتك كده غلط لازم تشوف حل يرضيكم الاتنين 

مش عارف ربنا يسهل 

ادم ما تديها حريتها شويه وتبعتها عند اهلها مش هي عايزه البعد مش يمكن تحس بقمتك 

الانسان ما بيقدر النعمه الي في ايده غير لمى تروح منه 

ادم سكت 

مقدرش ابعدها عني بعد ما صارت عايشه في كل حته في حياتي وجبت منها حته مني مقدرش 

بعد غياب راح ادم البيت ودخل اوضته كانت نايمه زي الملاك بدل هدومه مع عياط ابنه ساب حور نايمه وشاله وسكته 

وتكلم معااه 

يا حبيبي يا سيف انا مش مصدق انه ربنا حمالي اياكم انتو الاتنين 

وبص على حور وربنا يهدي مامتك انا عملتلها كل حاجه على شان ارضيها و مفيش فايده فيها 

وهو بيكلم ابنه كان نام 

حطه في سريره وراح حضن حور ونام وهو بيفكر هيعمل ايه معاها 


............

عند اسد 

شاف فرح في المشفى وعاملها ببرود وسلم عليها ومشي 

اسد لنفسه انا ايه الي عامله بنفسي ده مروح قولها اني بحبها واطلبها من ادم 

لكن انا خايف ادم يفكر صاحبه بيبي على حريم بيته ومسح على شعره اوووف 

انا هحاول اتقرب منها الجفا ده مش لصالحي 

ووفجاءة الباب خبط عنده جامد قام يفتح لقاهم كسروا الباب و.....

يا ترى مين الي دخل على اسد😍 

الف لايك واكمل غير كده هوقفها تفاعلو لايك وشير ومتابعه لصفحتي


قاام اسد يفتح الباب لقاهم دخلوا وكسروه 

اسد جري على اوضته جاب سلاحه لقاهم وصلوا نشن السلاح عليهم 

انتو مين و عايزين ايه 

جا واحد يقرب منه 

الي حيقرب يقول على نفسه يا رحمن يا رحيم وفي ثواني كان ماخد السلاح من الي قدامه وحطه في دماغه  

انتو مين ومين الي باعتكم ولا ورحمة امي

لفرمكم 

خلاص خلاص احنا رجالة عزت 

اسد: يا اولااااد الكلب 

وكلبك عزت بعتكم وهو في السجن 

جه واحد يقرب منه اثبت مكانك وضرب نار على رجله 

الكل خاف 

وضرب على واحد من ظباط الشرطه يبعتولوا قوه 

وبالفعل اسد ضل محاصرهم لحد ما جت القوة وقبضت عليهم 

اسد روح بيته :وفي نفسه يا بن الكلب وديني يا عزت لعمل منك عبره وحب ينبه ادم لكن اجلها على شان ميقلقهوش


..............

عند ادم وحور

فاق ادم الصبح وكانت حور بترضع البيبي 

ادم بنعس صباح الخير 

حور فضلت ساكته 

ادم :يا صباح يا عليم يا بنتي انتي بتعشقي النكد 

قام ادم وبدل هدووومه عشان ينزل على دوامه لانه في الفتره الاخيرة كانت حور تعبانه جدا من الحمل وفضل جنبها 

ادم لحور انا نازل عايزه حاجه 

حور بصتله لا 

ادم بغضب انا عملت ايه لغضبك ده من لمى خلفتي وانت كده 

حور انا قرفت من نكدك مفيش حاجه بترضيكي 

ورزع الباب جامد وراه 

حور بعد ما خرج غوور في داهيه تاخدك يا بعيد 

وفضلت تلاعب في ابنها لحد ما نام 

..........

ادم نزل من عندها تعبان وعصبي وقابل فرح على السلم 

صباح الخير يا ادم 

صباح النور 

حور فاقت عايزه اشوف سيف 

ادم اتنهد فاقت وبترضع البيبي 

ادم خرج وفرح جريت على حور 

وخبطت على بابها ودخلت 

فرح :صباااح الخير يا عسل 

حور :صباح النور يا فرح

في ايه يا فرح مالكم ادم نزل عصبي وانتي مش على بعضك 

ولا حاجه قلي صباح الخير ومليش نفس ارد زعل وخرج 

فرح بلوم 

حوور انتي بتغلطي قوي ادم بحبك وعمل كل حاجه على شان يرضيكي الرجاله بتقرف بسرعه لكن ادم صابر عليكي انا ادم شعبان عليا قوي 

حور :مش قادره اتقبله يا فرح  مش قادره مش قادره انسى ازاي اشتراني وخلا اهلي  يتخلوا عني ومخلانيش اكمل دراستي وما بيسألش غير على شهوته وانا مش مهم 


فرح :انتي عارفه يا حور انا بحبك قد ايه لكن انتي غلطانه بكلامك ده 

اهلك لو كانوا عايزينك ماكنوش رموكي للي يدفع اكتر والشهوه طبيعي سنة الحياة وجوزك وانتي حلاله كفايه ان عينه مبتشوفش غيرك 

بعدين تقدري تقولي فين الشهوه في راجل منمش مع مراته من ست شهور وانا وانتي عارفين ان الحامل من الطبيعي انها تقيم علاقه مع جوزها عادي 

وانا متأكده ان الدكتور لمى قال لادم ما صدقش وبعد عنك بمزاجوا لانه مش صغير على الهبل الي قاله الدكتور 

حور ادم صبر عليكي كتير قوي انا خايفه عليكي وعليه 

حور فضلت ساكته وبتفكر بكلام فرح 

فرح لحور 

فكري في كلامي واحسبيها شو في ادم الحبيب مش ادم الديب الي مصوراه بعقلك 

خرجت فرح وفضل حور تفكر لحد ما غلبها النوم 

....  .......

عند ادم بعد ما خرج من القصر راح القسم 

خبط اسد ودخل 

ازيك يا ادم 

ادم تصنع البرود تمام في ايه 

اسد :_امبارح رجالة عزت هجموا عليا على البيت 

اييييه اازاي ده حصل هو لساته في السجن 

اه في السجن بس ده كلب حيقدر 

طيب وانت عملت ايه 

وحكاله اسد الي حصل بالضبط 

قام ادم من مكانه وخبط على ظهره 

لو كنت عملت غير كده كنت فرمتك😂

اضحك مهو مش انت الي اتكسر باب بيتك دنا دفعت عليه مبلغ وقدره 🤣

ادم :المهم الكلاب دول مش حيخرجوا غير عالنقاله والله لاربيهملك 

اسد :هتروح الشركه النهارده 

اه هروح بعد الشغل على تلاته كده 

قشطة هنروووح سوا 

اوك 

...........

عند بسمه 

نور :ماما حور وحشتني قوي 

بسمه :_وانا كمان بس هعمل ايه 

نور :ماما حور بتغلط اوووووي في حق ادم وهو صابر وساكت 

فرح النهارده كلمتني وحكتلي علي بيحصل 

الي بتعمله حور فوق طاقة اي انسان 

بسمه :يعني اعمل ايه يعني كل ما اكلمها تقولي مبحبوش 

ربنا يهديكي يا حور 

..........

رجع ادم البيت 

دخل وسلم عليهم كانت حور وسيف معاهم 

ابتسام هحظرلك الاكل يا بني 

تسلم ايدك يا ماما 

احمد :مالك يا ادم فيك ايه 

ادم اتنهد ولا حاجه يا بابا ضغط الشغل 

ادم قام لعند حور وطنشها وخد سيف منها 

حبيب بابي عامل ايه وباسه على خده وادهولها 

ادم :انا هطلع اخد شاور على ما الاكل يجهز 

اوك 

الكل بص على حور انها المفروض تطلع ورا جوزها لان تصرفاتها مع ادم في الفتره الاخيرة مدايقة الكل 

وحور طنشت 

نزل ادم واكل

وطلع ينام واستنى حور تحصله وبرضه ما جتش 

وبعد ساعه تقريبا جت ونيمت سيف كل ده وادم قاعد على الكنبه بيبصلها بغضب وهي مطنشاه 

جت تنام 

كانو في حمار اسمو جوزك ليه حق عليكي 

حور فضلت ساكته 

ادم قام بغضب ومسك دراعها انا مش بكلمك 

حور ببرود عايز ايه 

ادم انصدم منها 

وبألم الدنيا كلها انا مش عااايز حاجه يا حور 

واتنهد انتي عايزه ايه حابه توصلي لايه بالي بتعمليه 

حور انا قرفت واتعبت منك مفيش حاجه بعملها بتعجبك حتى لمى قولتي للدكتور يكذب عليا ويقول الهبل الي قاله برضوو عدتهالك وسكتت وبعدت عنك قالت خليها على راحتها 

لكن انا دلوقتي بجد مش عارف انتي عايزه ايه 

حور :عايزاك تسبني براحتي واشوف حياتي ومحدش يسألني رايحه فين وجايه منين 

ادم بغضب ليه ليه ليه بتعملي كده يلعن اليوم الي قلبي حبك فيه وبدأ يخبط ايده في الحيطه وبصلها بغضب وانتي الي حكمتي علينا وهو كده كل واحد هيعيش حياته 

حور بخوف يعني ايه 

يعني انا من النهارده ابن خالتك وبس وماليش دعوه بيكي ولا في اي حاجه تخصك طبعا غير ابني بس كل ده وانتي هنا في البيت وصح كنتي عايزانا كل واحد يقعد في اوضه هنعمل كده لكن اذا كنتي عايزه تسيبي القصر الك الحريه لكن بدون سيف 

حور بقوه اوك كده احسن انت شلت هم كبير من على قلبي 

ادم بألم وغضب يعني انا هم حياتك والعثره الموجودة فيها 

ليكي حوريتك يا حور وزي ما قلتلك انا ابن خالتك وبس 

وطبعا زي ما انتي هتشوفي حياتك انا برضه هشووف حياتي انا ضلمت نفسي كتير بسببك 

وبص في عيونها 

انا اشتريتك في وقت كنتي ما تسويش في حاجه وانا الي عملتلك قيمه لكن دلوقتي هشتري نفسي واعيش حياتي 

حور فضلت ساكته 

ادم ساب الاوضه وخرج 

حور فضلت تفكر في كلامه وقد ايه هي طلعت انانيه لكن قالت في نفسها هعيش حياتي انا لسى صغيره 

وعدا شهر كامل وادم بيعامل حور ببرود وحور ما بتكلموش اصلا ونقل كل واحد فيهم على اوضه وكل واحد عاش حياته 

وقي يوم كانت صدمت الكل في ...   

أقبل يا     النشر حسب التفاعل الف لايك وانزل ال بعده حالا

مين دي يا ادم 

والكل فتح بوقه كان ادم جي وجايب معه بنت باخر العشرين وماسك ايدها 

ادم حط ايده في جيبه وبكل برووود 

مراااااتي 

صدمه على الكل 

ابتسام :ايه ازاي ده حصل انت اكيد اتجننت يا ادم 

فرح :اكيييد بتهزر طب وحور وبصت على حور 

حور كانت بتبصلهم بكل برووود 

احمد راح على ادم :انت ايه يا راجل كل يوم تخش عليا وماسك وحده بايدك وتقول مراتي 

حور وامنا بتحبها ودي مين انشاء الله 

ادم ببرود 

زي ما قلتلكم مراتي ولازم تحترموها زيها زي حور 

كل ده وادم متوقع رد فعل معين من حور 

الكل بصله بلوم ومسانين حور حتقوله ايه 

فرح جريت على حور 

انتي حتوافقي ع الكلام ده 

حور بكل كبرياء 

دي حياته وهو حر فيها من حقه يتجوز وحده بتحبه 

فرح :طيب وانتي 

حور :انا ايه انا ام ابنه واضن كلكم عارفين ان انا وادم مننفعش مع بعض واني اتغصبت عل جوازي منه

طبعا ادم واقف وبيبصلها وكان مستني منها رد

فعل تاني 

حور مشيت لعند ادم وبكل برود مبروك يا ادم بجد فرحتلك من قلبي و عشان تغيضه قربت عليه وباسته على وشه(شوفتو ابرد من كده🤣😂) وقربت على مراته مبروك وبصت على ادم تستاهليه😂

ادم انصدم منها للدرجادي هو مش فارق معاها


عن ازنكوا انا هروح انيم سيف وطلعت على اوضتها 

ابتسام :انصدمت من رد فعل حور وبصت على ادم حتندم يا بني حتندم جدا الست مهما بينت انها قويه لكن الحاجه دي بتقتلها من جوا لانها بتحس انها حاجه يمكن تتبدل في اي وقت وتترمي 

ادم :هي الي عايزه كده وانا من حقي اشوف حياتي وزي ما قالت حور اتجوز وحده تحبني 

ابتسام بصت على الي جنبه (رنا)

وهي دي الي هتسعدك طيب انشاء الله وضحكت 

ادم للخدم جهزوا اوضه لرنا 

الخدم نفذوا على طول 


............

عند حور 

طلعت على اوضتها والدموع لمعت في عينها مع انها ما بتحبش ادم لكن مش لدرجة انه يتجوز لكن كبريائها قدام الناس اتجرح انه اتجوز 

لكن في نفسها 

بتعيطي ليه انتي مبتحبهوش ولازم يشوف حياته وانتي ولا كأنه اتجوز عيشي حياتك وادرسي واخرجي واتمتعي 

ومسحت دموعها ونيمت ابنها 

وخرجت للتراس وجابت ادوات الرسم وبلشت ترسم منظر الجنينه من بعيد 

دخلت فرح واتوقعت ان حور تكون بتعيط او مدايقه لكن شافت العكس 

حور انتي كويسه 

حور بصتلها وضحكت ايه عايزاني اطلع على الاوضه اعيط 

صراحه اتوقعت كده معقول جوازه مأثرش فيكي 

حور:صراحه اثر كمظهري قدام الناس لكن اني دايقت على نفسي لا لانو اصلا ما يفرقش معايا ادم مجرد ابو ابني وبس و احنا اتفقنا ان كل واحد فينا هيعيش حياته هزعل ليه 

فرح بصتلها معقول يا حور مقدرتيش تحبيه بعد سنه جواز تقريبا 

حور وهي بترسم لا 

فرح لحور ربنا يهدي سركم يا رب 

حور سكتت وكملت رسم 

حور انا حخرج اشتري شوية حاجات تخرجي معايا وبالمره نغير جو 

حور اجليها لبكره الوقت اتأخر 

اوك 

.......... 

عند ادم دخل الاوضه هو ورنا وبلشت رنا ترتب اغراضها 

ادم مراتك جميله اووي وطيوبه اوي هي لسى صغيره 

ادم :ملكيش فيها ليكي تهتمي بالي انتي بتعمليه وحور متقربيش منها فاهمه 

رنا بدون اهتمام اوك 

.....  

في المساء ادم نايم 

وخبط الباب كانت الخادمه 

الاكل جاهز يا هانم 

رنا :اوك هصحي ادم وننزل 

رنا فيقت ادم وبدل هدومه ونزل

كان الكل على السفره ما عدا حور 

ابتسام للخدم فين حور 

انا هنا 

نزلت حور كانت لابسه فستان اصفر قصير وفرده شعرها ادم اتاخد بجمالها لكن مبينش 

حور قعدة على كرسي جنب فرح ووشها في وش ادم لان الكرسي الي بتقعد عليه دايما قاعده عليه رنا 

ابتسام :مساء النور يا حبيبتي امال فين سيف 

حور :نايم جنني على ما نام 

ادم ببرود ليه في حاجه بتوجعه 

حور ببرود :لا يا ادم بس عايز يلعب جنني 

ادم مصدوم جواته من برودها 

وبلش الجميع وكل على الساكت 

رنا لحور :انتي جميله اوي يا حور 

حور :شكرا ده عنيكي الحلوة 

ابتسام وفرح واحمد انصدموا

احمد بصدمه :اول مره اشوف وحده جوزها اتجوز عليها وتعامل ضرتها بمحبه 

رنا اتحرجت 

احمد انتبه للي قاله 

اسف يا بنتي بس حاجه غريبه جدا 

حور :يا عمي انا بحب ادم 

هنا ادم بصلها باهتمام 

حور كملت وهي كاتمه ضحكتها لكن زيه زي اوس اخويا واحبله الخير 

الكل انصدم وفي نفسهم ربنا يستر 

ادم بثواني كان ماسك دراعها 

لاااااا فوقي يا حلوووة مش انا الي مراتي تقووول عني اخوها ايه شايفاني بقرووون 

حور بدموع سيني يا ادم بتوجعني انا اسفه 

سابها ادم ومسح على وشه

رنا لادم حرام الي انت عملته ده ما يصحش هي ما قلتش حاجه غلط 

ادم ضربها بالالم قدام الكل وصرخ عليها انتي تخرسي خالص اطلعي اوضتك بسررررعه

احمد :مسكه من ايده ايه يا حيوان هي بنات الناس عندك لعبه 

ادم نزع ايده منه محدش له دخل 

وطلع اوضته 

فتح الباب ودخل رنا بقوه اول ما دخل 

لا فوق يا ادم انا مش حور الهبله الي تضربها وتسكت 

ادم طنشها 

رنا وقفت قدامه فوووق يا ادم واعرف انا مين واعرف بتتكلم مع مين 

(يا ترى مين رنا دي و ايه قصتها😂)

ادم طنشها وراح نام 


........

عند حور 

راحت اوضتها وكانت مصدومه من نفسها ازاي تقوله الكلام ده لان مفيش راجل حيقبله على نفسه وراحت خدت شاور ونامت 

........

تاني يوم صحيت حور متأخر وبصت على ابنها مكنش في سريره 

اتخضت ليكون ادم خد ابنها منها 

جريت تحت وشافت ادم بيلاعب بابنه و قاعد مع ابوه وامه ورنا 

سييييف حور ندهت عليه بعلو صوتها 

ادم شافها واتجنن كانت لابسه قميص نوم اسود شفااف ومبين فيها كل حاجه 

وهي نزلت خايفه على ابنها وسهت عن نفسها هي لبسه ايه 

جريت حور على ادم وخدت ابنها  منه 

انت ازاي تاخد سيف بدون ما تستأذني الاول 

ادم مسكها من ايدها 

اجررري على اوضتك بسرعه وقرب عليها بغضب وبصوت واطي وبصي على نفسك لابسه ايه يا محترمه 

حور انتبهت لنفسها وجريت بابنها لفووق وهي مكسوفه 

ادم اتجنن لان ابوه شافها وهي كده وكمان لان في خدم بالبيت وطلع على اوضتها زي المجنون 

ادم دخل على حور بغضب وراح ماسكها من دراعها 

حور :انا اسفه يا ادم والله نسيت انا لابسه ايه ولمى مشفتش سيف جنبي خفت عليه 

ادم بغضب :حور انا ساكت على عمايلك وكل مالك ما بتزيدي غضبي اتقي شري اسلملك 

حور فضلت ساكته وبتترعش 

ادم منظر شفايفها وهي خايفه شده جدا وقرب عليها وباسها بالغصب وشدها لعنده 

حور بعدت عنه بغضب 

انت ملكش حق تعمل كده احنا اتفقنا انك ابن خالتي وبس التزم باتفاقك يا ادم زي منا ملتزمه فيه

طنش كلامها

ادم بصلها كل ما تعملي حاجه تزعجني هعتبر ده تصريح واضح منك اني وحشتك وعايزاني 😉

فاتعدلي يا حور 

خرج ادم وحور اتغاضت جدا من كلامه 

خبط باب اوضتها ودخلت فرح 

فرح:حور انتي وعدتيني حتخرجي معايا النهارده 

حور :اوك لكن سيف حسيبه فين 

سيبيه عندي كانت دي رنا 

حور وفرح اتصدموا انها دخلت بدون اذن 

ازيكم انتم اكيد كارهني قوووي 

حور :لا ليه ولعلمك جوزك ولا يفرق معايا 

رنا طنشت 

اذا كنت عايزه تخرجي تقدري تخلي ابنك عندي 

حور :لا شكرا حخليه عند خالتي 

رنا براحتك 

حور انا مبكرهكيش ومخدتش جوز حد عايزك تفهمي الكلام ده كويس بدووون تبرير 

فرح :انتي جايه تقولي الكلام دا ليه 

لان ادم .

انا وادم 

وهنا خبط الباب 

الخادمه ست رنا ادم بيه عايزك 

فرح :رنا انتي كنتي عايزه تقووولي حاجه مهمه ايه هي 

رنا انتبهت لنفسها انها كانت حتخرب الدنيا وقالتلها لا ولا حاجه متاخديش في بالك 

وخرجت 


فرح :هي صح كانت عايزه تقول حاجه مهمه عن ادم حور جوازهم مش طبيعي ادم بحبك ولو حصل ايه مش حيتجوز عليكي انا متأكده ان في حاجه 

حور :فرح ادم مبيحبش غير نفسه لو كان بيحبني زي ما بتقولوا كان عمره ما هيعمل كده فيا ادم اذاني قوي فرح انا ما عشتش طفولتي بسببه كان محرم عليا كل حاجه حتى النفس وشفتي احنا اتجوزنا ازاي 

ومسألش عني وعن احساسي 

انا كنت بشوف في عيونكم اخر فتره انه ليه انا بعمل كده في ادم وهو بيعاملني حلو 

انتو مبتحسوش ايه الي بيحصلي لمى اكون انا وهو في اوضه وحده ادم ادم مؤذي قوي يا فرح اوي 

فرح :ياااااه للدرجادي هو صعب 

حور :انسي

انا حنزل اقول لخالتي عن سيف اذا كانت تقدر تاخد بالها منه 

فرح :اوك وانا حروح اجهز 

قشطه 

..........

نزلت حور عند خالتها وكان ادم ورنا 

خالتو ينفع اطلب منك طلب 

تفضلي يا بنتي 

انا عايزك تاخدي بالك من سيف 

ليه رايحه فين 

هروح انا وفرح السوق طبعا بعد اذنك 

مفيش مانع يا حبيبتي هاتيلي سيف هنا 

اوك وراحت باست خالتها 

شكرا يا احلى خاله في الدنيا

طبعا ادم كل ده ماسك نفسه وهي مبصتش عليه اصلا ولا كأنه هنا من شدة غضبه عروقه برزو وعينه عليها 

جريت حور على اوضتها لبست جيب لفوق الركبه وتيشيرت وبوت وربطة شعرها لفوق 

ونزلت شافها ادم نازله وحامله سيف معاها وادته لخالتها 

خالتي خدي بالك منه انا لسى مرضعاه حينام دلوقتي 

ابتسام :ازاي رضاعته كويس صدرك بيدر كويس لانك عايزه غذى 

الحمدلله يا خالتو

خالتو خدي بالك من سيف 

يا بنتي في ايه دا ما اعز من الولد الا ولد الولد 

مش كدا يا خالتوا بس انا بحبو قوي وبخاف عليه

ادم :هههههه مش هو ده الي كنتي مش عايزاه وعيزه تنزليه دلوقتي بتحبيه وحب يحرجها اكتر وبص في عينيها بعدين المفروض الي بيكره حد يكون مبيحبش اي حاجه تيجي منه ولا ايه 

حور ولا كأنه اتكلم طنشت 

وشافت سما داخله ومعها القهوه 

ممكن يا سما تندهيلي فرح قوليلها حور جاهزه تحت 

انتي تأمري يا هانم 

حور لسما ميت مره قولتلك انا مش هانم انا حور وبس 

سما :حاضر 

ادم اتجنن ان حور مش معبراه ولا كأنه هنا 

وكان اصلا متعصب من لبسها بالفتره لكن مش عايز يبين لها انها تهمه متل الاول 

جت فرح وخرجت هي وحور 

راحو السوق وقاسو فساتين واشتروا حاجات كتيرة قوي ودخلت حور اشترت لابنها لعب وحاجات كتير للبيبي وفضلوا في السوق ما يقارب ٤ساعات 

فرح :انا جوعت قوي تيجي ناكل 

حور :بس انا تأخرت على سيف

فرح:مهو مع ماما هيجرالوا ايه 

مش عارفه 

خلاص يا بنت احنا مش كل يوم خارجين وبعد لو حصل حاجه ماما حتكلمنا 

اوك 

وراحو يااكلوا 

وطلبوا الا كل ولسى حيكلوا 

صحه وعافيه على قلبكم كان الكلام ده من رسيل صاحب ادم 

حور :رسيل 

رسيل :كويس انك لسى فاكره اسمي يا مدام حور ازيك 

الحمدلله انت بتعمل ايه هنا 

كنا جايين نتغدا انا واسد 

فرح بصتله وحور فهمت لها 

وهو فين اسد متيجوا تاكلوا معانا 

رسيل حشوفه واجيلكم فرحت بشوفتكم 

احنا اكتر 

حور لفرح في ايه مالك اضبطي نفسك ما تبينيش لحد انك مهتمه حتى لو كنت بتحبيه لسى 

فرح :هااااه لا بس 

بلاش تبسبسي دلوقت جاييين علينا متهتميش

مساء الخير 

حور :مساء النور يا اسد ازيك 

الحمدلله وعينه على فرح 

وفرح مش معبراه 

ازيك يا فرح 

الحمدلله يا ابييييه 

اسد اضايق انها لسى ما نسيتش الي قاله زمان 

رسيل بخباثه :انتي بتقولي لاسد ابيه ليه يا فرح 

فرح :لانه اخويا زي ادم بالضبط 

رسيل بعدم تصديق اهااااا جايز 

وطلبوا اكل وفضلوا يرغوا مع بعض وما خليتش القعده من مزح اسد وحركاته وبصات رسيل الغير مفهومه 

قامت حور احنا حنستأذن الوقت خدنا 

اسد معاكم عربيه ولا اوصلكم 

فرح لا احنا حناخد تاكس 

اسد بغضب تاكسي ايه في عز الليل ده شايفانا بقرون قدامك من شويه كنت اخوكي جرا ايه دلوقتي 

رسيل لاسد اهدا موضوع تافه ميستاهلش العصبيه دي 

فرح :وانت مالك انت انا مش عايزه اركب معاك انا حره 

اسد مسك نفسه بالعافيه مدام حور اتفضلوا حوصلكم 

حور اوك يالله يا فرح 

بس انا 

خلاص اسكتي يخرب بيتك لمى بتتكلمي مبتفصليش ابدا امشي 

وركبوا مع اسد بالعربيه ووصلهم وراح بيته 

........

في البيت عند ادم كان متجنن من تأخيرهم وضرب عليهم كذا مره مبيرودوش 

وسمع صوت عربيه و اول ما خرج شافهم وكان اسد راح معرفش يحدد العربيه الي نزلوا منها 

دخلوا القصر 

مساء الخير 

الكل بصلهم بتوتر لانهم كانوا خايفين من ادم 

مالكم في ايه 

ادم :كنتي فين منك ليها 

فرح :منتا عارف يا ادم احنا كنا في السوق 

ادم بغضب الي بيروح السوق بيقعد من من الصبح للمسا 

حور :احنا يدوب خرجنا ٥ ساعات على بعض في ايه لكل ده 

ادم مسكها من شعرها انتي صوتك ما يعلاش ابدا تاركه ابنك يا هانم من الصبح لدلوقتي ورايحه تصيعي ودايره ورا بنت صغيره مش سأله عن حاجه 

حور نزعت شعرها من ايده وبقوه :البنت الصغيره الي بتتكلم عنها انت متجوز وحده بعمرها فمتعيبش على حد احسن 

ادم شد على شعرها بزياده انا قولت صوتك ما يعلاش فاهمه 

ابتسام :سيبها يا بني حرام عليك محصلش حاجه لكل ده هما متأخروش قوي كده 

رنا راحت شدة ايد ادم عن شعر حور بكل قوه :انت ايه يا اخي بتستعبد البنت دي ليه معملتش حاجه للعصبيه دي 

ومسكت حور من ايدها وهزتها وانتي يا مجنونه انتي انتي مش صغيره في حاجه اسمها حقوق المراءة وحماية اسره ازاي تسمحي لحد يعاملك كده 

ادم لرنا انتي متحشريش نفسك واطلعي اوضتك 

رنا :لا مش ط 

وما كملتتش لان ادم مسكها من دراعها 

رنا اطلعي اوضتك اسلملك

رنا لاول مره بتبص في عيونه وقدامهم ميت مره قولتلك انا مش حور 

وطلعت اوضتها 

فرح :والله يا ادم الموضوع مش مستاهل كل ده 

ادم :ومين الي وصلكم بعربيته ده بغضب 

متتكلموا

فرح :اسد 

مييييييييين يا روح امك اسد مين 

فرح بخوف اكبر أسد صاحبك شافنا في المطعم وكان هو ورسيل وحلفوا ليوصلونا وما خلوناش نركب تاكس

يا بنااااات ال...

وكمان جاينلي مع رجاله في عز الليل واكيييد قعدتوا مع بعض

ابتسام :يا بني ما فيهاش حاجه طبيعي الي حصل خاصه انهم صحابك ومحترمين وانت عارفهم 


ادم كانه مسمعش حاجه 

متتكلموا قعدوا معاكم ولا لا 

فرح :اه قعدوا حور عزمت عليهم يقعدوا وياكلوا معانا 

ادم بص لحور وهي مسكت بخالتها وبجراءه 

انت ملكش دعوه بيا سيبني يا اخي وبعدين احنا في اتفاق ما بنا التزم فيه زي ما انا ملتزمه انا هنا مجرد بنت خالتك وبثانيه كان ادم عندها اتفاقك ده تبليه وتشربي ميته 

انا سبتك على راحتك وقولت على الله تعقل لكن بما انك معقلتيش انا هعرف ازااي هخليكي تعقلي وشد على دراعها تطلعي اوضتك ومتخرجيش منها ابدا 

حور :شدت ايدها منه بالعافيه 

مش بكيفك يا ادم مش بكيفك 

مش وقت منتا عايز تسيب و تقولي بنت خالتي وبعدين ارجعي مراتي حتلتزم باتفاقك وتنسى ان في بينا عقد زواج

يا اما طلقني لاني مستحيل اكون ليك زوجه

بعد اليوم 

ادم :ده الناقص ان وحده زيك حتقولي اعمل ايه وقدام الكل طلاق مش هطلق والاتفاق الي عجبك زمان بليه واشربيه 

وقرب عليها وبعدين انا اشتريتك من ابووكي واضن من حقي لمى عايز ابيع اكون استخدمت الي شريته وزهقت منه وبص في عيونها وانا لسى مزهقتش البارت اللى بعده هنا روياتى ممتعه 

حور دمعت من كلامه واحراجه ليها 

وراحت عند فرح وخالتها 

بتقولولي دايما انتي ليه مش قادره تحبي ادم مع انه بيحبك وبتلوموني واحيانا بشوف نضرات كره منكم ليا 

اضن يا فرح وصلك الجواب وانتي يا خالتي دا الي عايزاني احبه عارفه دا لو اخر راجل في الدنيا مش حبصله 

احمد من بعيد طب والله معاكي حق يا بنتي انا ابوه مستعر منه 

حور خدت ابنها وطلعت اوضتها 

فرح :غلطت وبتغلط يا ادم انا مش صغيره يا ادم حور مجروحه منك اوي انت ازاي تقوللها الكلام ده ده يخلي اي بني ادم يعوفك مش يكرهك بس 

ابتسام :قربت على ابنها وشافت الندم من كلامه مع حور في عينيه 

انا شايفه الندم بعنيك بس ده ما يغيرش حاجه عندها انا دي لتالت مره بسمعك بتقولها اشتريتك انت بتغلط قوي يا بني 

ادم :انتو ليه بتلوموا عليا انا 

وحط ايده على وشه بعصبيه مهو على ايديكم انا عملت كل حاجه ترضيها ان قربت واهتميت مبيعجبش وان بعدت مابيعجبش قولولي اعمل ايه من وحده كل ما قرب منها بحس انها بتقرف مني هو ده الكلام الي بيرضي غروري قدام نفسي انا عملتلها اي حاجه ممكن ترضي اي ست و مفيش فايده 

محدش يرمي اللوم عليا ووقف وبص في عيون والدته انا مش غلطااان يا امي وطلع اوضته بس على اوضة حور مش رنا 

ادم فتح الاوضه بعصبيه وحور كانت خارجه من الحمام ولابسه قميص نوم ابيض وعيونها متورمه من العياط 

ادم قلبه وجعه عليها قوي 

ومسح على وجهه وبعدهالك يا حور 

هنفضل كده لامتى لازم نلاقي حل يرضي الطرفين 

حور طنشت وراحت تنام 

وبدون ما تبصله يا ريت تقفل النور وانت خارج 

ادم اتجنن منها وكسر الفازه الموجوده قدامه ورزع الباب وراه وخرج 

حور اتنهدت ونامت 

...........

ادم رن موبايله في ايه 

مجهول :عايزينك دلوقتي يا ادم 

ادم :اجلها انا مش طايق نفسي دلوقت 

مجهول :انت عارف مش بمزاجنا 

لازم نقبض عليهم النهارده 

ادم :طيب طيب جاي لاقيني بعد نص ساعه عند ومش عايز حد ياخد باله من حاجه وهات سلاحك 

ادم خرج من البيت وكان مزعوج قوي 

وراح على المكان الي اتفق عليه معاه 

ادم بكل برود :انت خرجت ازاي 

مجهول :مش مهم يالله

وراحوا عند المكان المنشود وكان فيه ناس مرميه اثر المخدر وناس بتتعاطى وناس جثه وكان في كشك صغير باخر المكان بيبيعهم السم ده 

ادم حاااصر المكان 

كله يسلم نفسه من غير جدال والقوه محاصره المكان كله وطخ طلقتين بالهواء 

وبلش يدخلهم البوكس بعنف كأنه بيعاقبهم بجفا حور عنه 

راح القسم وسلمهم وفضل هناك مروحش البيت 

و تاني يوم راح على الشركه 


.........

عند حور 

فاقت الصبح وكانت عيونها مورمه من العياط 

خدت شاور وخرجت 

كان ابنها فاق وبيلعب 

راحت خدته في حضنها وعيطت جامد 

انا مش خايفه على حد غيرك انت لان محدش يهمني هنا غيرك انت ربنا يحميلي ياك 

ومسحت دموعها ورضعت ابنها وغيرتله ونام 

خرجت على التراس 

الباب خبط ودخلت خالتها 

ابتسام ازيك يا حور 

الحمدلله 

ابتسام :حور متزعليش من ادم هو الغيره عمته امبارح وادم لما بيغير مبيشوفش قدامه 

حور :عادي يا خالته اتعودت على كده 

حور انا عايزه اترجاكي تدي لازم فرصه علشان خالتك يا بنتي 

حور هنا اتجننت 

وبصوت عالي خالتي دا اتجوز عليا وبعياط عارفه يعني ايه ازاي عايزني احبه ازاي لو بنتك فرح جوزها عمل فيها الي ابنك بيعملوا فيا حتقبلي انها تتظلم كده 

اكييييد لا 

ابتسام :مش عارفه اقولك ايه يا بنتي ربنا يهديكم لتنين 

حور بيت للجهه التانيه وسرحت 

ابتسام خرجت من عندها وهي مدايقه عليها 

نزلت ابتسام تحت وكلمة بسمه 

ازيك يا بسمه 

حور مالها يا ابتسام انا طول الليل وانا خايفه عليها بنتي فيها ايه 

بنتك تعبانه قوي لازم تيجي هنا 

بس سامر مش هيسمحلي لان ابنك المصون قاله ممنوع خالتي تيجي هنا الا لمى حور تتعدل 

حور عمرها ما هتحبه طول ما هو كده لازم ابنك يتغير 

مش عارفه اقولك ايه يا بسمه بس ادم امبارح جاب مع وحده وقال انو اتجوز على حور انا حبيت اقولك يمكن عندك حل للي بيحصل ده انا خلاص مش عارفه اتصرف 

يا حبيبتي يا بنتي وهي عملت ايه 

ولا حاجه تقبلت الموضوع بكل برود

هي حور كده مستحيل تبين اي حاجه بتوجعها وبتكتم جدا في قلبها 

خدي بالك منها يا ابتسام دي امانه عندك 

حاضر يا بسمه 

خدي بالك من نفسك ووبوسيلي البنات 

اوك باي 

.......

عند ادم في الشركه 

خبط الباب وكان رسيل 

ازيك يا عم 

ادم :الحمدلله تمام انت عامل ايه 

الحمدلله 

كنت فين يا عم امبارح شفنا مراتك وفرح 

ادم ببرود قالولي 

رسيل :حس في حاجه اها 

وانت عامل ايه فتحت شركتك ولا لسى 

قريب جدا انشاء الله 

سمعت انك امبارح قبضت على عصابه كبيره جدا 

ادم هزله براسه 

وسمعت ان الي ساندنهم حيتان جامدين 

ادم :احنا لسى بنستجوبهم ما رسيناش على حد معين 

وهنا دخل اسد 

ادم عايز توقيعك ع

وشاف رسيل يا ابن الايه الي جابك 

ولا حاجه قرفت من الشركات وتجهيزاتها وادم وحشني جيت اشوفه 

طب وانا يا ندل 

رسيل :منا كل يوم وشي في وشك 

ادم ببرود :اسد شكرا انك وصلت البنات امبارح 

اسد :العفو يا ادم دول متل اخواتي 

رسيل بخبث 

ادم هي اختك مرتبطه 

ادم بعصبيه :لا ليه شفت عليها حاجه 

اسد بغضب اكبر في ايه يا رسيل 

رسيل :ايه في ايه انا بسال بس وتأكدت شكوك رسيل ان اسد بيحبها 

اصل كان في واحد صحبي بيدور على بنت بمواصفاتها 

ادم :بس دي لسى صغيره وملهاش جواز دلوقت الا لمى تخلص جامعتها ريح نفسك وبلاش شغل الخطابه ده 😅

اسد كان عايز يتكلم بس سكت 

ورسيل بص على اسد وضحك ضحكه صفرا 

رسيل :ايه رائيكم نخرج النهارده نسهر معايا حتت مزز صاروووخ اها تفكوا شويه من الجو الي حاشرين نفسكم فيه 

اسد :لا يا عم انا مفيش على السهر والشرب 

ادم طنشه وقالهم انا خارج 


..........

ادم رن على واحد وطلب منه يقابله في مطعم الهرم 

وصل ادم 

ازيك 

مجهول :تمام عملت ايه عرفت تاخد حاجه منهم 

ادم :لا وهنا رن موبايل ادم 

الوووو 

ازيك يا فندم 

انجزززز 

في واحد من المتهمين الي اتقبض عليهم لقوه شانق نفسه 

يا اولاد الكلب وقفل السكه

مجهول في ايه يا ادم 

واحد منهم شنق نفسه طبعا هما الي قتلوه على شان ما يعترفش 

مجهول :ولاد الكلب 

ادم انا عايز امسك التحقيق بالقضيه دي 

ادم طنش وقاله اشوفك بعدين ومش عايز حد يحس بالي احنا بنعمله لحد ما نبقى في السليم 

اوك 

...........

عند فرح

كانت سرحانه وبتفكر في اسد وحبها ليه وانه ازاي بالبرود ده 

وهنا جتها رساله من الرسايل الي بتجيها دايما من رقم مجهول 

(حبك هو ما يبقيني على وجه الارض)

فرح اتنهدت وطنشت الرساله واتوقعت انه من الي بيدايقوها في المعهد 

وخبط الباب 

حور :ممكن ادخل 

فرح :طبعا اتفضلي يا حور 

حور :عامله ايه مشفتش وشك النهارده 

سرحانه في دنيتا يا حور ليه الي بنحبه ما بيحبناش زيي انا والي بيحبنا بنكرهه زيك انتي وادم 

حور فجاءه غنت لاليسا اغنية ساعات 

مش كل اللي بنحبهم حيكونو لينا 

ولا كل اللي بنحيهم لايقين علينا 

ممكن نلاقي اللي ياما حلمنا بيهم 

ويلاقونا ما نلاقيش الحب فيهم 

وساعات بنشوف الحب وهو ما يشوفناش 

وساعات يقابلنا الحب ويمشي وماعرفناش 

وساعات بيجينا الحب ويمشي كأنو مااجاش 

وكتير بيسيبنا الحب وجرحو مبيسبناش


مش كل اللي راح مننا سيبناه بايدينا 

ما جايز يكون حلمنا محلمش بينا 

ممكن يلاقي فينا فعلا كل حاجه 

واي حاجه وما يلاقيش الحب فينا 

وساعات بنشوف الحب وهو ما يشوفناش 

وساعات يقابلنا الحب ويمشي وماعرفناش 

وساعات بيجينا الحب ويمشي كأنو مااجاش 

وكتير بيسيبنا الحب وجرحو مبيسبناش


مش كل اللي بيحبنا ساب جرحه فينا 

دا جايز يروح مننا والخير يجينا 

ممكن نعاند ويفضل بين ايدينا 

وبعد جرحه ما نلاقيش اللي يداوينا 

وساعات بنشوف الحب وهو ما يشوفناش 

وساعات يقابلنا الحب ويمشي وماعرفناش 

وساعات بيجينا الحب ويمشي كأنو مااجاش 

وكتير بيسيبنا الحب وجرحو مبيسبناش

حور غنتها بكل احساس لدرجة ان فرح عيطت وحور بتغني 

فرح :حور انتي صوتك جميل جدا وكله احساس

حور اتنهدت 

فرح :حور عايزه اسألك سؤال وتجاوبي عليه بصراحه عمرك ما حسيتي حاجه ناحية ادم ابدا وانتي بتغني حسيت الي بتغني موجوعه من الحب 

حور :فضلت ساكته 

فرح :حور انا عندي احساس انك بتحبي ادم بس انت نفسك مش عارفه انه دا حب 

حور:ايه هو الحب يا فرح 

فرح :انك تحسي انك عايزه تفضلي طول عمرك جنبه انك تحسي نفسك طايره وانتي جنبه ولما بيغيب بتكوني حتتجنني وتشوفيه بتحسي حياتك كلها ناقصه بدونه 

حور :لو كان كدا فانا عمري ما حبيت ادم وخرجت ورااحت اوضتها 


........

عند ادم 

رجع البيت 

تطلع اوضته بدون ما يشوف حد 

ادم :ازيك النهارده 

رنا :تمام انت عامل ايه 

كويس و عايز انام بس تعباااان جدا 

وخد شاور ونام 

العلاقه بين ادم ورنا جافه جدا وملمسهاش ابدا يعني سلام وبس 

(ايه السر الي بين ادم ورنا و ايه هو سبب جوازهم )


..........

وعدا اسبوع 

وحور ما بتنزلش من اوضتها لمى ادم يكون في البيت وادم عينه دايما على السلم وحشته و عايز يشوفها 

وفي يوم كانت حور عند فرح يرغوا وتأخرت عندها 

ولمى طلعت اوضتها بيت على سرير ابنها كان مش في السرير 

ندهت على سما وقالتها سيف فين كان نايم في سريره 

سما :ادم بيه طلبه عايز يشوفه 

حور :كويس انه افتكر ان ليه ابن ليه حق عليه 

سما :حور انا زي اختك انتي بتحبي ادم مش كده بس غرورك مخليكي مش عايزه تعترفي لنفسك بده 

حور :لا يا سما انا مبحبش حد ولو بحبه كان بان عليا من زمان ادم مجرد ابو ابني 

من فضلك يا سما لمى ادم يخلص لعب مع سيف جيبيه لاني عايزه ارضعه اكيد جاع ومن فضلك عايزه قهوه 

راسي مصدع 

انتي تأمري يا حور 

شكرا 

.......

عند ادم فضل يستنى حور تنزل تاخد سيف كالعاده لكن حور منزلتش ادم اتعمد انه يخلي سيف عنده اكبر قدر ممكن وحده معاه اوضته هو ورنا 

رنا لمى شافت سيف جريت عليه 

ابنك حلو اوي يا ادم بحسه نسخه طبق عن حور 

سيف نام وهو بحضن رنا 

رنا :بص يا ادم سيف نام 

نيميه على السرير 

رنا نيمت الطفل وتذكرت حادثه حصلت معاها وعيطت جامد 

ادم عرف هيا افتكرت ايه وراح عليها وحضنها 

.......

عند حور 

فضلت مستنيه ابنها لكن طول ومحدش جابه ندهت على سما 

فين سيف 

سما :ادم بيه خده لاوضته وهو ورنا هانم 

انتي بتقووولي ايه 

وجريت حور على اوضته وفتحت الباب بدون ما تستأذن وكان ادم حاضن رنا وهي بتعيط ودخلت حور عليهم انتفضت رنا من حضن ادم 

وحور انصدمت وبانت الدموع متحجره في عيونها 

ادم فضل ساكت وبيبصلها ببرود 

وانا قلبها وجعها عليها 

حور متفهميش غلط 

حور حاولت تتماسك :مفهمش ايه راجل ومراته في الاوضه وحقكم تعملوا الي انتو عايزينه 

انا كنت عايز احد ابني بس لانه اكيد جاع واسفه اني قاطعتكم 

لو سمحتي يا رنا اديني سيف 

جابت رنا سيف وادته لحور وشافت الدموع في عينيها 

خرجت حور وقفلت الباب 

ورنا بغضب بصت لازم انته ايه يا بني ادم حرام كده متقولها اني انا وانته في مهمه وان انا ضابط شرطه .......

الف لايك واكمل اقل من كده هوقفها خالص

ياريت كل واحد يعمل لايك وعشر تعليقات

العشرون


حرام عليك يا ادم انت بجد بتضلم حور قوي مفيش ست ممكن تستحمل الي بتتحمله حور ده 

ادم :دا لو كانت بتحبني حور مبتحبنيش 

رنا :مش عارفه يا ادم انا ليه بحس في عيونها غير كده 

ادم :رنا انا مش عايز حد يعرف الي بيني وبينك لحد المهمه ما تخلص سامعه

رنا :اوك 


........

عند حور بعد ما خرجت من عندهم جريت على اوضتها وقلبها كان وجعها قوي لمى شافته حضنها وكذبت نفسها انها يمكن تكون حبته

مسحت دموعها ورضعت ابنها ونيمته 

تاني يوم صحيت ولا كأنه في حاجه ولبست فستان بالون الاسودعلى صندل بيتي وفردت شعرها 

طبعا حور كانت عارفه ان اكتر حاجه بتجنن ادم انها تفرد شعرها لانه بيغير عليها قوي 

اتعمدت حور تنزل قبل ما ادم يخرج على دوامه 

جت سما ونادت حور للفطار 

مدام ابتسام بتندهلك عشان تفطري 

اوك نازله شكرا يا سما 

راحت سما وقالت لابتسام انها نازله 


........

عند ادم كان وهو بيفطر عينه على السلم 

رنا :ايه يا ادم مهي امبارح مكنتش تهمك امال عينك منزلتش عن السلم ليه 

ادم ببرود :ركزي بالك يا رنا ومتحشريش نفسك وهما بيتكلموا 

صباح الخير 

ابتسام :صباح النور يا حبيبتي 

حبيب تيته هاتيه 

قعدة حور بدون ما تبص على ادم 

ازيك يا رنا 

تمام يا حبيبتي انتي كويسه 

انا الحمدلله تمام 

ادم كان بيبصلها وهي مطنشاه وكان متجنن من لبسها بالفتره الاخيره 

حور :خالتوا عايزه اطلب منك طلب 

اتفضلي يا حبيبتي 

ماما واخواتي وحشوني قوي عايزه نروحلهم النهارده مع بعض

مفيش مانع يا بنتي عادي انا هروح معاكي بس لازم تستاذني جوزك يا حور مش انا 

حور بصت على ادم وعرفت انه مطنشها 

خلاص يا خالتي مش عايزه اروح انا حخرج انا وسيف الجنينه 

خدت حور سيف وصارت تلاعبه ومشيت معه للجنينه 

ادم اتجنن لانها لاغيته ومش عايزه منه حاجه ولا كأنه موجود وبتعامل كل تصرفاته ببرود 

..........

في الجنينه 

سما :اعملك حاجه يا حور 

حور :يا ريت قهوه يا سما 

اوك 

جه ادم وكانت حور حاطه ابنها في كوت جنبها اخده من جنبها وقعد ادامها وحور مطنشاه وادم بيلعب مع ابنه 

جت سما وادتها القهوة 

عايز حاجه يا ادم بيه 

ادم باقتضاب لا 

حور بهدوء انت بتكلمها كده ليه كلنا ولاد ناس متحسن اسلوبك مع موظفين البيت شويه هما مش عبيد وهي بتشرب قهوه 

ادم بصلها ورفع حاجب 

ههههههه انتي اخر وحده تتكلم على الاسلوب اذا كان مع جوزك مبتعرفيش تتكلمي ازاي 

حور ببرود :لو كنت بعتبرك جوزي كنت عاملتك كويس لكن انت بالنسبالي ولا حاجه 

ادم كلامها ده خلاه يغضب جدا 

وجز على اسنانه والله يا حور ان عدتي الكلام ده مره تانيه لاخلي ليلتك سودا اليوم 

حور طنشته وكملت قهوتها 

ادم اتجنن منها انا لو فضلت قدامك اكتر من كده يمكن ارتكب فيكي جريمه 

وجه يخرج من القصر وافتكر حاجه وجه عندها ومسك شعرها 

حور ده لو شفته مره تانيه مفرووود مش حيحصل طيب فاااهمه 

ولبسك يتعدل شويه انا ساكت بس متسوقيش فيها اتعديتي حدودك كتيييير وانا صابر وساكت واضن غضبي مش محتاجه تجربيه وترك شعرها 

حور اتنهدت وحملت ابنها ولعبته 

.............

خرج ادم على القسم 

وقالوله ان العميد طالبه 

ادم خبط الباب :اتفضل 

دخل ادم حضرتك طالبني 

ايووه يا ادم 

المهمه حتم قريب جدا 

رنا ازيها 

الحمدلله يا فندم 

لازم العمليه تتم بسريه تامه يا ادم مش عايز حد يعرف ان انت ورنا متجوزين عشان تأدوا مهمه بس 

رنا الانتقام حيقتلها على شان كده انا قولتلك تاخدها عندك الفتره الجايه 

ادم :رنا معاها حق بكل حاجه ممكن تعملها دي واحده شافت جوزها وابنها بيتقتلوا قدامها 

العميد :ربنا يعينها بس المهم انت خد بالك 

مراتك حست بحاجه :لا 

العميد :اكيد المهمه دي سببت مشاكل ما بينكم لانك تجوزت عليها 

بس ولا يهمك لمى تعرف انه عمل انساني  ومهمه موكله اليك هتعذرك 

ادم في نفسه 

هه ده لو كان الموضوع يهمها اصلا بس دي ولا فارقه معاها 

تقدر تتفضل يا ادم 

اوك عن اذنك يا فندم 

خرج ادم من عند العميد وعقله وفكره عند حوريته قد ايه كانت وحشاه ونفسه يقرب منها ويحضنها 

........

في المساء 

عند حور 

راحت لاوضة خالتها 

اتفضل 

مساء الخير يا خالتوا 

مساء النور يا حبيبتي

خالتو ارجوكي انا عايزه اشوف اخواتي وحشوني قوي 

ابتسام :مقدرش يا حور في الموضوع ده لازم تاخدي اذن ادم 

ومضنش لو انتي كلمتيه يقول لا اتخلي عن كبريائك شويه وروحيله 

حور :اوك يا خالتوا ربنا يسهل 

ابتسام لحور 

ادم جه وقاعد في اوضة المكتب لو عايزاه 

خرجت حور وكانت متردده جدا انها تروح تكلم ادم وتتنازل وتاخد اذنه بس اخواتها كانوا واحشنها جدا راحت لباب الاوضه 


.......

عند ادم كان قاعد في اوضة المكتب بيراجع ملفات شركته 

وقلبه دق فجاءة 

وبصوت عالي نسبيا 

ادخلي يا حور 

حور فتحت عينيها انه ازاي عرف انها ورا الباب 

دخلت حور 

انت ازاي عرفت انه انا الي ورا الباب قبل ما خبط على الباب اصلا 

ادم قااام وقرب منها وبص في عيونها قلبي دق 

وبعدين تصنع البرود وحط ايده في جيبه 

كنتي جايه في ايه يا حور 

حور توترت من قربه 

انا انا عايزه اشوف ماما واخواتي يا ادم 

ادم ببرود 

لا 

حور بزعيق 

بس انا بديك خبر مش بستأذنك يا ادم 

ادم مسكها من دراعها ميت مره قولتلك صوتك ميعلاش يا حور احترمي ان الي واقف قدامك جوزك 

بس انا مش بعتبرك جوزي يا ادم 

وانا دلوقتي عايزه اشوف ماما واعلى ما في خيلك اركبه 

ادم ضربها بالالم صوتك ميعلاش ومسك شعرها انا اديتك حجم اكبر من حجمك 

من هنا ورايح بما انه مبتعتبرنيش جوزك حخليكي تعتبريني 

حور اسمعي كلامي وافهميه كويس من هنا ورايح انا جوزك وحتديني حقوقي كااااامله فاهمه 

وهتكون ليله ليكي وليله لرنا فاهمه 

حور بقوه وانا مش بضاعه حتتقسم وبصت في عيونه 

انا حاجتي محدش يشاركني فيها يا ادم 

ادم استغرب انه معقول تكون حور بتغير 

وقالها ايه غيرانه عليها وبص على ملامح وشها 

حور بعنف :انا مبتشاركش يا ادم 

زقته حور وهو مصدوم وراحت اوضتها 

ادم جواته كان مبسوط انه ممكن حور بلشت تحبه 

...........

عند اسد كانت فرح وحشاه جدا وقرر انه يكلم ادم ويطلبها منه قبل ما حد تاني يخطفها منه 

اسد كان متردد يرن على ادم او لا وحسم قراره وضرب على ادم 

الوووو 

ازيك يا ادم وحشني 

تمام انجززز

يخرب بيتك نفسي تكلمني عدل يا راجل 

انجزززز يا اسد عايز ايه 

عايز اشوفك 

طيب متيجي 

اوك انا جي 

باي 

قفل ادم وفضل باص في اثر حور 

......

وصل اسد وطلع لادم الاوضه بعد ما سلم على ابتسام وكانت عينه على البيت كله لعله يشوفها لانها وحشاه جدا 

خبط على الباب ودخل 

ازيك يا عم الله يسهلوا جوز لتنين 😂

على الله يطعنا وحده بس 

ادم بصله ورفع حاجبه 

محدش جايبني ورا غير نقك عليا انت ورسيل يخرب بيتكوا 

انجزززز عايز ايه واوعى تقولي وحشتك 

لان باين من وشك في حاجه 

اسد بشجاعه 

ادم انت عارفني من زمان 

انجزززز بدوم مقدمات 

اسد :انا عااايز اتجوز فرح اختك وبطلبها منك رسمي 

ادم بكل هدوء :وبعدين مقدرش ضحك من قلبه 😂😂😂😂😂😂

شكلك يفطس من الضحك وانت رسمي 

اسد :يخرب بيتك دنا قعدت ادرب عالجديه ديه اسبوع كامل 

وكمل اسد بجديه قولي ايه رائيك 

ادم :معرفش الراي راييها حكلم ماما وارد عليك 

انجز يا ادم ومتتاأخرش علي في الرد 

ادم :اجمد ياله اخييييه عالرجاله مش دا كلامك ليا 😂

يخرب بيتك يا ادم فصلتني كنت محضرلك جريده 

يالله انا هروح مستني ردك على احر من الجمر 

اوك 


......

عند حور خرجت من عند ادم وهي متغاضه شافتها خالتها

ايه قوليله يا حور 

قولتله ويا ريتني ما قولتله ابنك ده مش طبيعي ابدا 

ابتسام ضحكت على منظرها قوليلي بس في ايه 

حور بغضب قال عايز يبقى جوز الاتنين ويقسم اليالي علينا يوم عندي ويوم عندها 

ابتسام :لا دا زودها جدا 

خالتي انا لو ادم عمل كده يمكن انسى انو ابو ابني كمان فاهمين انا تعبت منه 

........

اسد خرج من عند ادم وهو نازل السلم شاف فرح ولاول مره لوحدهم 

فرح طنشته وجت تمشي 

اسد مسكها من ايدها وقرب عليها اهلا فيكي بعريني يا فرحي 

فرح :سيب ايدي يا مجنون انت بتقول ايه 

اسد سابها واداها بوسه عالهوا وحط نضراته وخرج 

........

عند ابتسام 

دخلت على ادم بدون ما تخبط 

ادم :_ايه في ايه العيله كلها طلبات النهارده 

ابتسام :احترم نفسك يا ولد 

خير يا امي في ايه 

ايه الي انت قولته لحور ده 

لحقت تشتكيلك 

جاوبني 

ولا حاجه من هنا ورايح ليله ليها وليله لرنا 

انت واعي لنفسك بتقول ايه دي بدل ما بتكرهك هتقرفك كمان 

ههههههه مهي كده كده كارهاني وساب امه وخرج 

وراح اوضة حور كانت بالحمام قلع التيشرت الي لابسه على شان يغيضها لانو عارف انها بتتكسف منه 

ومدد على السرير ببرود وهو بيلعب في الفون بتاعه 

خرجت حور من الحمام وكانت لابسه المنشفه بس على جسمها وشعرها على ظهرها اول ما شافت ادم شهقت بصوت عالي 

انت بتعمل ايه هنا اخرج من اوضتي 

ادم كان كأنه مش سامع منها حاجه 

بقولك اخرج من هنا ايه مبتسمعش 

فضلت حور تتكلم وهو يقرب منها 

حور خايفه منه ومن عنيه الي حتاكلها 

وتذكرت هي لابسه ايه 

حور بتوتر ادم ابعد عني 

ادم مش سامع ولا حاسس بحاجه حواليه كل الي عارفه ان هي وحشته جدا 

ادم قرب منها وبهمس بحبك 

حور :ادم فوق واخرج من هنا مراتك بتستناك 

ادم :انتي مراتي وبس وانتي حياتي وانتي كل حاجه ليا في الدنيا دي 

حور تجمعت الدموع في عنيها ادم سبني لكن ادم كان بيقرب منها بطريقه خوفتها 

ومدهاش فرصه تتكلم وانقض زي الديب على شفايفها ومتركهاش الا لمى حس انها قربت تقطع النفس 

بحبك 

حور بصا في عنيه وساكته وكأنها اول مره بتشوف عيون ادم 

ادم :حبيني يا حور حبيني زي ما بحبك وخلينا نعيش مع بعض ونربي ابننا بحب وبدون مشاكل 

كل ده وحور باصه في عنيه كانهم مغناطيس بيجذبوها 

ادم انااا.......... 


تكملة الرواية من هنا



بداية الروايه من هنا





تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close