رواية حب من اول رسمه 🖌️ 🎨 البارت الاول بقلم مني أحمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات - النجم المتوهج The glowing star

بحث هذه المدونة الإلكترونية

Translate

المتابعون

2024/02/07

رواية حب من اول رسمه 🖌️ 🎨 البارت الاول بقلم مني أحمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 رواية حب من اول رسمه 🖌️ 🎨 البارت الاول بقلم مني أحمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية حب من اول رسمه 🖌️ 🎨 البارت الاول بقلم مني أحمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

ماما بصي أنا رسمت اي 

ام روح ب تعب الله جميله ي روحي 

روح بصي رسمت بابا معانا بس هو مش موجود.

ام روح هيجي قريب ي روحي 

أنا وبابا عايزينك تكوني ناجحه جدا ومبسوطه في حياتك 

باك

صحت روح علي صوت زعيق من جدها وهو بيزعق وبيقول هي نايمه لحد دلوقتي لييييييي م هي تربيه ست لو كان في خير ف امها كان هيبقي خير فيها  بس احنا هنربيها من اول وجديد 

روح ب حزن وضيق وخوف ف نفس الوقت لانها بتخاف جدا من الصوت العالي 

خرجت وهي ف قمت غضبها 

وهي بتقول 

متجيش سيرت امي علي لسانك 

امي ربتني احسن تربيه 

عانت وشافت الزل 

هي ارتاحت فعلاً لما ماتت 

وقبل ما تكمل لقت القلم إلي علي وشها من قوته وشها نمل 

مدتوش اي رد فعل وبصتله بكره شديد.

ودخلت اوضتها فضلت تعيط وهي ه

حطه أيدها ع بوقها مش عايزة حد يسمعها 

دخل اخوها الصغير عندها ودا اخوها من ابوها 

وكانت هي منهاره 

سيف تستاهلي لانك مش بتسمعي الكلام 

روح ب غضب وصراخ اطلع برا 

مرات ابوها دخلت  ومسكتها من شعرها بقوه ولفته حوالين أيدها وهي بتقول بتزعقي ف ابني لي لو صوتك علي تاني ع الواد هقتلك امك غارت ريحتنا منها وسابتك انتي بس هتروحي فين 

روح بتالم سيبي شعري اه 

خرجت مرات ابوها من الاوضه وهي بتقول قومي عشان تروقي والبيت وتطلعي عشان تغسلي الهدوم 

روح انهارت لأنها تعبت من العيله دي كلهم قاسين عليها وابوها ديما مسافر بيشتغل 

روح قامت اتوضت وصلت وكانت بتدعي ربنا انها تطلع من البيت دا وتطلع من القريه إلي فيها لأنها تعبت من الناس ومن زكرايتها السوده إلي فيها 

روح يارب انا لو قعدت هنا هتدمر حلمي وحياتي كفايا أنهم مخلونيش اقدم علي كليه واحقق حلمي كنت جايبه مجموع يدخلني الكليه إلي بحلم بيها يارب ساعدني يارب يارب طلعني منها ع خير 

قامت روح خلصت شغل البيت ومنجتش من كلامهم وتعليقاتهم عليها من حريم اعمامها وعيالهم

دا غير مرات ابوها 

دخلت اوضتها بتعب وشغلت اغنيه بتقول 

انتي الامان انتي الحنان من تحت قدميكي لنا الجنان عندما تضحكين تضحك الحياه ودموعها نزلت ع الاسكتش  وهي بترسم صوره ل امها 

ابن عمها ب مقاطعه 

انتي يابت قومي اعمليلي كبايه شاي بدال اللعب دا قومي اعمليلك حاجه 

روح والله أنا مش شغاله عندك خلي اي حد غيري يعملك 

ابن عمها بقي كدا ي حلوه طب اهو 

ومسك الاسكتش وقطع الصوره إلي بترسمها 

روح ب انهيار وغضب اطلع برا ي حيوان 

ابن عمها مين إلي حيوان ي بنت.ال.....

والله ل اوريكي مسيرك توقعي ف ايديا  ومش هرحمك ي روح 

فضلت روح تعيط ع الرسمه الي كانت بترسمها ل امها 

مسكت تليفونها والدموع ماليه عينيها وبتقلب ف الفيس لقت  بوست عباره عن مسابقه رسم  عاملها فنان كبير جدا ومشهور وليه معارض في كافه انحاء العالم دا غير لوحاته العالميه 

شروط المسابقه أننها هتكون من وحي الخيال واقوي رسمه فيهم من ناحيه الاحساس والدقه هو إلي هيفوز ب الجائزة والي هي عباره عن شهاده تقدير وعرض اللوحه في معرض الفنان دا +علبه الوان من ماركه عالميه 

روح فضلت تقلب ف بيدج الشخص المشهور دا وهي منبهره ب إبداعه وقوة عمله ومعارضه المشهوره وصوره ف أنحاء البلاد مع ناس مشهوره وسرحت ب خيالها 

انها ف يوم من الايام تكون محترفه زيه كدا وليها مكان ف المجال دا 

روح بتنهيده خزلتك ي امي دمروني وحرموني من حجات كتير ومش عارفه اعمل اي 

حتي عشان ادخل المسابقه دي عايزة ادوات وانا مش معايا حتي فلوس مش معايا وهدومي دابت 

هنجح ازاي بس 



الفصل الثاني من هنا



الصفحه الرئيسيه لجميع روايات المدونه من هنا



روايات كامله وحصريه من هنا



 
close
 
CLOSE ADS
CLOSE ADS