جابولي مدرس البيت علشان خايفين أخرج خلاني حامل الحلقه الثانيه بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
كوثر بس احنا لازم نتصرف يا ايه انتي سامعه ولا لا حق جوزي اللي يرحمه لازم يرجع
ايه
مش عايزكي تشيلي هم والله انا هرجع ليه حقه
منهم رغم والله ان ولاء صاحبتي ويصعب
عليا اعمل فيها كده
كوثر
انا فاهمه كلامك وعارفه ان كل اللي يهمك
الفلوس وبس يابت انتي ناسيه عملتي اي
في امك علشان خاطر الفلوس وخرجت سهير
من الاوضه
ايه
طيب امشي انا بقي دلوقتي يا حاجه ولو عوزتي
اي حاجه كلمني وبعدها مشيت وقربت
سهير من امها وقالت
سهير
هي مين دي ياماما البنت اللي كانت اعده معاكي دي
كوثر
دي دي بنت واحدة صحبتي وكانت قريبة من البيت وعدت تسلم عليا وبعدين انتي هتحققي معايا ولا ايه ياسهير
سهير
لا ابدا ياماما بس متهايلي بشبه عليها حاسه اني شوفتها قبل كده عند ولاء بنت عمي
كوثر
لا ياختي ووسعي بقا كده خليني اشوف ورايا ايه وسعي كده وبعدها دخلت المطبخ
سهير
ربنا يستر يا ماما عارفه انك مش ناويه
تجبيها لبر
وفعلا لقيت بابا جاي ومعاه مستر محمد قريبة اللي هيديني درس وجاي عندنا وانا كنت قاعده
وبابا قال
سليمان
ولاء ياولاء اتفضل يا استاذ محمد ادخل البيت بيتك ياراجل وانا قومت وقفت وقولت ليه
ولاء
انت معاك ضيوف يا بابا ولا اي
سليمان
تعالي سلمي على استاذ محمد اللي هيديكي الدرس
محمد
ازيك ياولاء عاملة ايه مشاء الله كبرتي وبقيتي انسه اهو
ولاء
شكرا يا مستر ربنا يخليك
سليمان
انا عايزك بقا تقرص على ودنها يا استاذ محمد مش عايزك تدلعها البت دي
محمد
لا طبعا دي ولاء باين عليها شاطرة وذكية خالص ومش هتتعبني
سليمان
طيب يامسهل اسيبكم انا بقا عشان تبدأ معاها الدرس
ودخل بابا وسبني مع مستر محمد بصراحة هو شكله كان كويس اوي ولقيته
بيقولي
محمد
ها ياولاء فهمتي درس النهاردة ولا اعيد تاني
ولاء
لا يامستر كله تمام بصراحة حضرتك شرحك حلو اوي وخايفة اكون انا اللي تعبت حضرتك ولا حاجة
محمد
لا طبعا انتي بسم الله ماشاء الله عليكي ذكية فعلا واتجاوبت معايا بسرعة بعكس بنات تانية بصراحة متعبين اوي
ولاء
متشكرة على كلامك ده يامستر يعني بابا لو سالك عليا هتقولو اني شاطرة
محمد
شاطرة بس ده انا هاقولك انك ممتازة المهم تكتبي بقا الواجب اللي قولتلك عليه وتحلي المسائل لحد ماجي الحصة الجاية تكوني عملتية
ولاء
طيب انا كنت عايزه اطلب منك طلب تاني
عايزك تقول لبابا أن لازم اروح المدرسه
من وقت للتاني لاحسن بجد انا زهقت من قاعده البيت دي خالص والله وفي الوقت
ده بابا خرج وقال
سليمان
ها يا استاذ محمد عملت معاك ايه البنت دي اوعي تكون تعبتك
محمد
ولاء دي ممتازة ياعم سليمان وان شاء الله انا متنبئلها مستقبل باهر يلا استاذن انا
سليمان
طيب الحمد لله طمنتي يابني مع السلامه
وبعدها مشي ودخلت في اوضتي اعمل واجب المستر ولقيت ايه بترن عليا
ايه
عامله ايه يا ولاء ها طمنيني المستر اللي جالك ده شرحة حلو ولا ايه
ولاء
شرحة تحفة بصراحة يا ايه ياريتك كنتي جيتي وجربتي معايا الحصة دي
ايه
لا ياختي انتي عارفه اني مش بحب اغير المستر بتاعي
ولاء
ايوه منا عارفه انك بتعزي مستر هيثم اوي ههههه عشان أمور وكده صح
ايه
بس يابت ياولاء اتلمي ههههه بس برضو ماهو مستر محمد حليوه هو كمان مش كده
ولاء
ايوه فعلا ده حليوه وقمر في نفسه كده يلا يابنت من هنا ورايا مذاكرة وواجب كتير المستر مديهولي يلا سلام وقفلت مع ايه المكالمة
وعند مرات عمي بتكلم ابن اختها في التليفون
كوثر
بقولك ايه يا اسلام هي خلاص كلها كام يوم كده والبت ايه صحبتها هتنزلها من البيت باي طريقه والباقي عليك بقا
اسلام
امتى بقا ياخالتي انا مستني اليوم ده لأنها عجباني اوي من زمان وانتي عارفه
كوثر
عارفة ياواد انك نفسك فيها البت ولاء دي بس متفكرش في جواز ياروح خالتك لا انا عايزاك تدمرها عشان سليمان يروح فيها وابقي اخدت طار جوزى منه
اسلام
ياخالتي انا اتجوزها انتي عارفه اني بحبها اوي
كوثر
حبك برص ياروح خالتك انا مش عايزاك تجيب سيرة الجواز دي انت هتنفذ اللي اتفقنا عليه وبس انت فاهم
اسلام
حاضر بس تخرج واشوفها
كوثر
سيب الحكايه دي عليا انا يلا سلام
وقفلت معاه المكالمة واتصلت ب ايه
كوثر
ايوه يا ايه معرفتش اكمل كلامي معاكي لما سهير خرجت اي اي يابت مش عارفة برضه تخرجي البت من البيت عشان ننفذ اللي اتفقنا عليه الواد اسلام ابن اختي مش صابر وعايز ينفذ ولا يعني اشوف حد غيرك يقنعها
ايه
حاضر والله ياطنط انا بحاول معاها بس هي خايفة من باباها اعمل ايه بس على العموم انا هاروح لها واحاول تاني
كوثر
بس اتصرفي ياختي بسرعة بقا يلا سلام
وفي شقتي الباب خبط وفتحت
ولاء
اي ده غريبه مش قولتي انك جايه يعني
ايه
اوعي كده فين عمو سليمان وبعدها خرج
وقالها
الاب
ازيك عامله اي يا ايه بقالي كتير مش شوفتك يابت
ايه
الحمد لله يا عمو بص بقي أنا عارفه انت بتحبني
قد اي واول مره اطلب منك الطلب ده انا عايزه
اخد ولاء معايا سبوع ابن اختي
الاب
بس انت عارفه يا ايه ان انا ما بخرجش ولاء
ايه
اوعدك يا عم والله هاخدها وارجعها لك على طول مش هنتاخر وفي الوقت ده بابا بص ليا
ولاء
والله العظيم ما كنت اعرف اي حاجه ولا اعرف
انها جايه اصلا
ايه
انا عارفه متاكده انك بتحبني زي ولاء بالضبط واكيد مش هترفض ليا اي طلب بالله عليك يا عمو مش هنتاخر والله
الاب
ماشي يا ايه ساعه بالظبط وتكون هنا
وفي الوقت ده انا فرحت اوي وروحت اللبس
وخرجت ماما
الام
ده من امتى وانت بتعمل كده انت انا بتحايل عليك عشان تخليها تروح المدرسه عمرك ما وافقت
الاب
هي فعلا ملهاش ذنب باللي عملته اختها الله يسامحها وحاسس ان انا خنقتها جدا ده لدرجه ان هي مش بتخرج من اوضتها خالص
الام
ربنا يهديك يارب ويخليك لينا وفي الوقت ده
انا كنت بلبس ودخلت ايه البلاكونه وكلمت اسلام وبعدها نزلوا
ولاء
بجد انا مش عارفه اشكرك ازاي على اللي انت عملتيه معايا ده
ايه
بقولك اي من هنا ورايح انتي لازم تخرجي حرام
القاعده دي وفضلنا مع بعض طول اليوم بس للاسف اسلام معرفش يجي
وعدا كام يوم لقيت ايه جايه عندي
ولاء
وحشتيني اوي يا ايه مش قولتلك ابقي تعالي علطول
ايه
منا جايلك النهاردة عشان اخدك ونخرج شوية في اي مكان هو انتي مزهقتيش من اعده البيت دي
ولاء
ياريت دنا نفسي اخرج اوي والله بس بابا وافق المره اللي فاتت اكيد مش هيوافق تاني وبعدين هو نايم
ايه
طيب انا هاقول لطنط واتحايل عليها عشان تخرجك معايا ماشي وخرجت لماما وقالت
الام
مش هينفع يا ايه ده باباها محرج عليها خالص يابنتي ولو خرجت من وراه هيطين عيشتنا انا وهي
ايه
ولاء قالتلي انه نايم دلوقتي انا هخرج انا وولاء شوية وهنرجع قبل مايصحي متقلقيش ياطنط ها قولتي وبعدين عمو وافق المره اللي فاتت ارجوكي وافقي بقي
الام
طيب هي نص ساعة وترجعوا علطول ماشي اوعي تتأخري يا ولاء
ولاء
حاضر حاضر هدخل البس بسرعة
ايه بعتت رساله لاسلام بتقوله فيها أننا نازلين
ونقعد علي كافيه وفعلا عملنا كده وجه اسلام
اسلام
ده الصدفه الحلوه دي ازيك ياولاء اخبارك ايه
ولاء بصتله بضيق وقالت
اهلا يلا بينا يا ايه نمشي وقف قدامها
اسلام
رايحة فين بس يا ولاء استني دنا مصدقت شوفتك انتي عارفه اني من زمان وانا عايز اتكلم معاكي ارجوكي تسمعيني
ايه
الله هو انتو تعرفوا بعض من زمان مش تعرفيني ياولاء مين ده
ولاء
ده اسلام يا ايه ابن اخت مرات عمي
ايه
الله يعني قريبك اهو امال انتي بتتكلمي معاه كده ليه يا ولاء ميصحش كده
اسلام
قوليلها والنبي يا انسه ايه انتي يرضيكي كده
ولاء
بقولك ايه يا اسلام لو سمحت ابعد عني وملكش دعوة بيا لحسن والله اروح اشتكي لبابا واقولك انك بتعاكسني في الشارع
اسلام
يعنى عشان بسلم عليكي يبقا بعاكسك ياولاء انا مش عارف انتي ليه بتعامليني كده وبعدين انا كنت عايز اعزمك على حاجه في الكافيه هنا انتي وصحبتك
ولاء
ومين قالك اني هوافق انك تعزمنا على حاجة يلا بينا يا ايه انا مش هقف هنا كتير
ايه
استني بس يا ولاء هو عمل ايه يعنى وبعدين كتر خيره برضو بيقولك عايز يعزمنا على حاجة
ولاء
ااه لا ياحبيبتي خلي يعزمك انتي انا همشي انا يلا باي باي
ومشيت من قدامهم وايه اضايقت وقالت
طيب استني ياولاء انا جاية معاكي
كوثر بتكلم اسلام في التليفون
ياخيبتك ياخبيتك بقا حتة بت زي دي مش عارف توقعها فيك وتخليها تجري وراك وهي اللي تطلب منك انها تقعد معاك
اسلام
اعمل ايه ياخالتي البت صعبه اوي بصراحة ومحترمة اوي ومش بتاعت الحاجات دي خالص بقولك ايه يا خالتي شوفي فكره تانية غير اللي في دماغك دي
كوثر
ماشي انا هخليها تيجي لحد عندك برجليها يلا اقفل
وفي بيت ولاء كان المستر بيديها الدرس
محمد
شاطرة يا ولاء بصراحة كل مره بتبهريني بشاطرتك دي احسن بنت عندي بديها درس بس انا حاسس زعلانة او في حاجة مزعلاكي ولا ايه
ولاء
ربنا يخليك يا مستر انت حضرتك كل ذوق والله هو انا فعلا زهقانة ومخنوقة اوي
محمد
طيب ليه بس ايه اللي مزعلك
ولاء
بابا يا مش بيخليني اخرج من البيت خالص ولا اشوف الشارع والنبي يا مستر تقولو يخليني أروح واجي عادي والله انا عمري ماهعمل حاجة غلط
محمد
معلش ياولاء عم سليمان خايف عليكي خصوصا بعد اللي حصل انا عارف ان هو مش عايز يقتنع انك ملكيش ذنب في حاجة بس هنقول ايه
ولاء
لو حضرتك قولتله هيوافق هو بيسمع كلام حضرتك
محمد
طيب ايه رايك لو خليته يوافق انك تجي عندي البيت وناخد الدرس
ولاء
طيب وانا موافقه مش مرات حضرتك موجود دايما في البيت برضو
محمد
ايوه طبعا ياولاء بس للاسف معندناش اولاد مفيش غيري انا وهي بس يعني مش عارفين العيب من مين بس الحمد لله يعنى ربنا يرزقنا
ولاء
أن شاء الله يامستر بس هتقول لبابا امتى بقا
وفعلا مستر محمد قال لبابا انه مش هيكون فاضي الايام اللي جايه واني لازم اروح عنده البيت اخد الدرس وبابا وافق بس بقا يوصلني لحد في ماتعب ومبقاش يقدر يجي معايا وفضلت اروح للمستر لوحدي وساعات مراتة مكنتش بتبقا موجوده في البيت وكان بيعملي عصير بصراحة حلو اوي وكنت بشربة كله لدرجة اني كنت ببقا اطلب منه تاني بس كنت بتكسف
وفي يوم كنت نازله ولقيت ايه علي الباب
ولاء
ايه ده يا بنتي مش تتصلي وتقولي اني جايه قبل ما تيجي انا كنت نازله ورايحه الدرس دلوقتي
ايه ما هو استاذ هيثم اصلا عنده ظروف ومش هيقدر يدينا دروس الفتره دي فانا جيت علشان خاطر نروح سوا وناخد الدرس عند استاذ محمد
عايزه اشوف الشرح بتاعه
ولاء
بس كده تعالي والله هتكوني مبسوطه عندو
اوي وبعدها نزلنا وقولت
ولاء
ياااه ده الواحد حاسس انه كان في سجن يا ايه انا مصدقت اني خرجت من البيت
ايه
ايوه يابنتي مفيش احلى من الحرية كده ههههه خودي أشربي العصير الجو حر اوي اشربي
وفجأة واحنا ماشين لقيت نفسي الدنيا لفت بيا ووقعت على الأرض وفي الوقت ده اسلام جه وشالني ووداني شقه تابعه
اسلام
دخليها معايا يا ايه الاوضة دي بسرعة يلا
ايه
الله يخربيتك هتودينا في داهية هو مفيش حد هنا غيرك ولا ايه
اسلام
لا مفيش غيري انا وبس يلا دخليها على السرير وبعد شويه ابقي فوقيها
ايه
يلهوي يا اسلام هو اللي خلتني احطهولها في العصير ده سم وتكون راحت ولا ايه يخربيتك
اسلام
يابنتي ده مخدر وبعد شوية هتفوق عايزها لما تفوق متلاقنيش هنا يلا اخرجي وسبيني معاها
وفعلا خرجت ايه وسابت اسلام وبعد شوية اسلام خرج من الاوضة وقال لايه ادخلي صحيها
ولاء بتفوق ودايخة
ااه انا فين انا فين
ايه
ولاء ياولاء فوقي يابنتي فوقي
ولاء
ينهار اسود احنا فين يا ايه وايه اللي جابني هنا
ايه
اسكتي واحنا ماشين في الشارع لقيتك ياختي وقعتي في الارض والناس اتلمت علينا وبالصدفة كده كنا جنب بيت عمي ودخلتك هنا
ولاء
يلهوي انا اتاخرت اوي على ماما وبابا يا ايه يلا بينا بسرعة
ورجعت البيت ولقت باباها اعد
سليمان
اتاخرتي كده ليه ياولاء وبتصل بيكي تليفونك مقفول والمستر كمان تليفونه مقفول قلقت كنت نازل ادور عليكي
ولاء
اصل يابابا مفيش شبكة عند المستر خالص وبعدين مش هو قال لحضرتك انك متخافش عليا خالص واني مش هعمل حاجة غلط
سليمان
يابنتي انا مش قادر انسى اللي اختك عملته فينا وده اللي مخليني قلقان عليكي اعمل ايه بس
الام
خلاص بقا ياسليمان ولاء عاقله والحمد لله طول عمرها ماشية في حالها
كوثر
طمني ياواد عملت اللي اتفقنا عليه ولا ايه
اسلام متوتر مرتبك من خالته
هاا اه اه ياخالتي اومال ايه دنا خلصت الحكايه متقلقيش خالص
كوثر
ايوه كده جدع يابن اختي بس ايه رايك البت حلوه مش كده برضو
اسلام
حلوه بس ياخالتي انا مشوفتش في جمالها دي تجنن ياخالتي
كوثر بتضحك ومبسوطة
شكلك كده عايز الفلوس اللي اتفقنا عليها
صح يا اسلام مالك يا واد
اسلام بيقول لنفسة
بقا كل ده يطلع منك انتي ياخالتي دانتي شيطانة رد عليها وقالها لما اعوزها تاني ياخالتي هبقا اقولك تبعتيها يلا سلام دلوقتي
اعدت كوثر تضحك
ههههه ههههه اشرب بقا ياسليمان اما خليتك تموت مجلوط مبقاش انا كوثر وخرجت سهير وقالت
سهير
ايه ياماما انتي بتكلمي نفسك ولا ايه مالك
كوثر لسه بتضحك
اما انا فرحانة فرح يابت ياسهير ونفسي اقوم دلوقتي اتحزم وارقص هههههههههه
سهير
عشان ايه ده كله طيب مضحكيني معاكي بقا
كوثر
ههههه لااا ده لسه الضحك جاي كمان وكمان
وقامت رايحة على اوضتها وماشية تغني وتضحك
سهير
لا حول ولا قوة الا بالله ايه اللي حصل يا ماما معقوله يكون عقلها فوت بسبب غياب محمود اخويا ينهار اسود لو حصل وامي اتجننت ربنا يهديكي ياماما
وعدت الايام وجه وقت الامتحانات وولاء خلصت امتحانات واخر يوم كانت ودايخة وبترجع ومش عارفه مالها وايه معاها
ايه
مالك يا ولاء في ايه
ولاء
بقالي كام يوم بطني وجعاني وحاسه اني بدوخة علطول وبعدها اغم عليها واخدتها ايه عند
الدكتوره
الدكتوره
مبروك دي حامل
ايه
ايه الكلام اللي حضرتك بتقوليه ده دي انسه ازاي حامل يعني
الدكتوره
نعم بس الأعراض والتحاليل اللي عملتها
ليها بتقول ان حامل
ايه
معقول وبعدها خرجت برا واتصلت ب اسلام
ايه
هو مش انت قلت يا واد انت انك ما جيتش جنبها وما عملتش معاها حاجه البنت حامل ازاي
اسلام
هي مين دي اللي حامل انت اتفقت مع خالتي انك تدبسيني مصيبه ولا ايه والله انا عملت الكلام اللي قلتلك عليه وبدأ يفتكر يوم ما
كانو في الاوضه
#فلاش باك
خرج اسلام وايه قالت
ايه
ايه عملت ايه اوعى تكون البنت صحيت وشافتك
اسلام
بصراحه انا مش قادر اعمل فيها كده مش عارف ليه يا قلبي واجعني قوي البت ملهاش ذنب ان يحصل لها كده
ايه
بقول لك ايه انا مزنوقه جدا ومحتاجه الفلوس من مرات عمك مش هتدفع لنا الفلوس الا لما نقولها انه حصل كده
اسلام
خلاص نقول وبعدها نقول إن محصلش
حمل هي يعني هتخدها تكشف عليها
ايه
موافقه امشي من هنا بقي وانا هفوقها
رجوع
ايه
امال البنت حامل ازاي بقولك ايه اللعبه دي انا عايزه اخرج منها وخرجت وسمعتها وقولت
ولحد هنا تكون خلصت حلقتنا
تعليقات
إرسال تعليق