رواية أنت لي وحدي الفصل الخامس بقلم أماني جلال حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية أنت لي وحدي الفصل الخامس بقلم أماني جلال حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية أنت لي وحدي الفصل الخامس بقلم أماني جلال حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 رواية أنت لي وحدي الفصل الخامس بقلم أماني جلال حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية أنت لي وحدي الفصل الخامس بقلم أماني جلال حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

أشرقت الشمس على فيلا السيوفي 

في الصباح الباكر تسللت بهدوء الى غرفتهُ كالعاده

أخذت تتأمل ملامحهُ بتعجب ثم تحول الى غيره وحسد

نظرة الى شعرهُ الامع الجميل وناعم كالحرير .......

ونظرة الى شعرها المجعد والغير الامع تمتمت بحسد يابختك ثم نظرة الى حاجبه الكثيف والمرسوم بطريقه رائعه بدون مجهود ....تأفأفت صحيح الناس حضوض

ثم نظرة الى رموشهُ الكثيفه والطويله والمقوسه بطبيعيه ثم اخذت تقارن كل شي بينها وبينه 

فقالت بقهر لااااااااا كده كتير اوي وصرخه بدون وعي من غيضها عااااااااااااااااا

استيقض عز من نوم بفزع -في اي!!! نظر حوله وجد ملك جالسه امامه على الارض قريبه من السرير 

و تنظر اليه بغيض 

-ملك حبيبتي انت كويسه واخذ ينظر اليها ليتأكد من سلامتها ثم زفر براحه -الحمدلله انتِ سليمه 

ملك مازالت على غضبها تنظر إليه ...استغرب من غضبها نهض عن السرير و جعلها تنهض وتقف امامه 

-ملاكِ في اي 

زاد حنقها عندما رأت طوله عااااااااااااا

عز بفزع كمم فمها -يخربيتك وداني ثم قال بصوت عالي نسبياً في اااااي

استغرب من نظراتها الناريه الموجهه له

عز -مالك يابنتي

ملك بغيض-مخنوقه

عز بستغراب-من اي يقلبي!

ملك بغضب-منك

عز بذهوله من جرأتها-مني!!!!!!ليه مخنوقه مني؟

ملك بقهر-زي كل مره جيت أستناك تصحى عشان عايزه اطلب حاجه ....وانا براقبك كتشفت انك احلى مني

شفت المصيبه قال الأخيره بصوت عالي وغل

عز غير مستوعب-أكتشفتي اي يقلبي؟

ملك بتلقائيه-انك احلى مني

عز بذهول وغير تصديق ينظر إليها 

ملك بغل وحسد -عملت مقارنه بيني وبينك وانت احلى مني بكل حاجه شعرك احلى واخذت تسرد عليه ماحدث 

عز-------------------

ملك برفع حاجه-مالك ساكت ليه 

عز بهدوء غريب-بفكر؟

ملك بفضول -بتفكر في ايه

عز وهو ينقض عليها-اموتك بطريقه تشفي غليلي منك

ملك بفزع ... عاااااااااا يامامي

وعز وهو يمسكها من خلف عنقها(قفاها) بغل من تصرفها-بقى انتِ يا شبر ونص يااااا أوزعه قاعده تقارني بيني وبينك ليه فكراني سوسن ومصحياني مفزوع .......اااااااه ياناري... بقى ااااانا عزالدين السيوفي الي رجالا بشنبات يعملولي الف حساب تقومي انتِ يا مفعوصه يابنت مبارح تعملي فيا اااااانا كده ده انتِ يومك مش معدي قال مين احلى قال كان يتكلم بحرقة قلب وهو يحركها من عنقها بجميع الإتجاهات بغل -ده انتِ مستفزه منك لله ... اعمل فيكِ ايه هاااا قولي... قووولي اعمل فيكِ اااااايه هسيبك انتِ تختاري عقابك بنفسك

ملك وهي تنظر اليه بغيض -انت ما سكني كده ليه !هو انت ماسك حرامي

عز بذهول -انتِ بتبجحي فيا كمان 

ملك وهي تفكر كيف ستخرج من فعلتها تلك امممممم

كلما يقترب منها ويشاكسها تتوتر وتنسى نفسها مااااذا سيحدث لو انقلب الوضع ابتسمت بمكر فقد راقت لها الفكره 

عز بستغراب من هدوئها-مالك 

ملك بمكر جديد عليها واول مره يرآهُ عز-بفكر بغلطي

عز بذهول وسخريه -بجد!!!!!!!!

ملك بمكر وبتسامه ساحره قربت ووضعت يديها حول عنقه وغيرت الموضوع فهي ليس عندها اي مبرر مقنع 

ملك بمكر ودلع وجرأة وهي تنظر الى عينيه همست- تعرف كان نفسي اي وانت نايم !

زدادت بتسامتها وهي ترآهُ كا المسحور بها فكملت خطتها-كان نفسي اعمل كده 

رفعت نفسها قليلاً وسمحت لأصابعها ان تغوص في عتمة شعرهُ ووضعت انفها على انفه وأخذت تحركهُ بمشاغبه

صُعق من حركتها ومن قربها ...يااااالله ماالذي تفعله تلك الجنيه فهي تلعب بالنار .....

اكملت خطتها الماكره وهمست بجرأة -قربك حلو اوووي.....

لااااااااااااا يجب ان تتوقف هو بشرى في النهايه 

نظرة اليه كان مغمض العين نتهزت الفرصه وفرت من احضانه بل من الغرفه بأكملها

فتح عينيه وهو ينظر الى أثرها وأخذ يتنفس بعمق

حمد ربهُ لخروجها وإلاااااااا

ثم أخذ يضحك على مافعلتهُ بهِ تلك المشاغبه 

عز بضحك وعدم تصديق-ههههههه ايه هو احنا الي بنعمله بالناس هيطلع علينا ولا اي .....اخذ منشفته ودخل الحمام ليستعد لذهاب الى العمل وهو يحاول ان يستوعب مافعلتهُ صغيرتهُ

..............................................

أبتسامة ثقة تزين وجهه متأكد بنها سوف تأتي فلا توجد فتاة تستطيع ان تقاوم سحرهُ .....ومر بعض الوقت ولم تأتي نظر الى ساعه يده 4:32pm تمتم -اكيد الطريق زحمه

بدء يفقد صبره فقد تأخرت جدااا ف الآن 5:20 ولم تأتي بعد أيُعقل ااااان... لا لااااااا سوفه تأتي 

فغروره جعلهُ لا يصدق ان هناك من استطعت ان تقاوم جاذبيتهُ فجميع الفتيات أمنيتهم ان ينظر اليهم فقط لااا ان يقابلهم في موعد ......اصبحت ال6:30 هااااااااا...صرخ بغضب وهو يرمي بهاتفه على الأرض كيف تجرُأ !!!!!من هي لكي لا تأتي ..... اخذ يتنفس بغضب 

ثم هدء قليلا وفكر بتحدي سأجعلكِ تهذين بأسمي ... هذا وعد مني ثم قال بتوعد-ان ماخليتك تندمي على شوفت نفسك دي وجبت مناخيرك الأرض مابقاش مازن الأسيوطي ... 

نعم ياساده ف الكبرياء والغرور يفعلون بصحبهم اكثر من ذلك 

...............................

رنين موبايل

-الو

-ايوه يابنتي انتِ فين 

-في البيت ياليو

سحبت ملك الموبايل- ليو تعالي عندنا 

ليان-ليه

ملك -لما هتيجي هتعرفي ماتتأخريش سلام

قفلت ببتسامه 

ليله وهي تنظر إليها بشك- ناويه على اي

زدادت ابتسامة ملك -مفاجئ

ليله بضحك-ههههههه مش مطمنه ل بتسمتك دي ربنا يستر

بعد ساعه كانوا يجلسون امام ملك ينتظرون ان تتحدث

ليان بزهق-ماتنطقي

قامت ملك واخرجت ثلاث قطع ملابس

واعطت كل واحده منهم قطعه أخذت كل منهم تنظر على مابين يديها 

ليله !!!!!!-اي ده

ملك بطريقه بلدي تضحك هييييييييييي-جلابية رقصة يانن عين اختك

ليان وقد تحمست وعجبتها الفكره-ايوه كده يااااختشي

ليله وهي تنظر اليهم بفم مفتوح 

ملك بحماس -الليله دي الكل هيخرجوا عندهم عشاء عمل فقلت نعمل بارتي بلدي لينا ونرقص ونهيص

ليله بذهول-بارتي و بلدي في نفس الجمله !!!طب تجي ازاي ....ارسيلك على بر

حركة ملك يديها بلا مبالا -يااااختي فكيها كده محدش وخد منها حاجه 

ليان بحماس-اشطاااااا يامان

نظرة ليله الى ليان بتعجب-اشطاااااا ومان 

ليان وقد عاشت الدور وتضحك مثل ملك هييييييييي-اومال اي خليط بلدي على فرنكي نحنا نعجبك اوي ياعنيا قالتها وهي تحرك كتفيها بدلع

بعد مده قصيره

ليان وملك ينظرون الى ليله التي تنظر الى قطعة القماش (جلابية رقص بلدي مليانه ترتر ) اخذت تبتسم وبدت تروق لها الفكر- نلبسهم أمتى

ملك بحماس -ايوه كده 

ليان -خلينا نفرفش ...هنزل اغاني من اليوتيوب

ليله-تمام 

ملك ل ليله-قولي اشطا تبقى احلى

ليله بحماس- اشطااا 

ملك بفخر- تربيتي

بعد مده تجاوزت النصف ساعه دخلت ملك- امان يامان 

ليان وليله وهم يقفزون بحماس لتجربتهم الجديده عااااااااااااا 

ليان -يلاااااا نلبس

ملك وليله بحماس مفرط-يلااااااااا

بعد مده!!!!!!

نظرو الى انفسهم بتعجب و دهشه فالحق يقال تجاوزو معدل الجمال

ليله!!!!!-دي تحفه 

ليان بإعجاب-فكره تجنن

ملك ببتسامه متباهية- عشان تعرفوا بس

ليله بستفسار-هنعمل اي دلوقتي

ملك - جاهزه ياليو

ليان بهزار بلدي-هيييييييي انا جاهزه وجهزة الطبله ........

نظرة الى ملك -بس عايزين سماعات كبار زي الدي جي

ملك -تحت في الصاله الكبيره 

ليله بخوف -نحنا هننزل كده

ملك -ماهو مافيش حد... هننزل نهز شويه ونطلع لا من شاف ولا من دري

ليان-صح انتِ صح ...يلااااااا

ملك بحماس -يلاااا ياليلتي

ليله بخوف-مش مطمنه ...بس جايه

(الى جميع القراء شغلوا اغنية سونه صح و كملوا المشهد وعيشوا معاهم اللحظه هههههه)

صدح صوت الاغاني من داخل فيلا السيوفي

ليان وهي تنظر اليهم وتغني و(تتمخطر) -سونه ايه سونه صح حمو ايه حمو بح .....اااايه بح

ليله بضحك من طريقه ليان

ملك بتمايل تماشي ليان وتغني بدلع-طيب ياااانونه ااااانسي الي بينا ........و سنا سنا هيبقى بح والحب ااااايه 

ليله تنظر إليهم بندهاش!!!!!

ليان ضربت كتفها بدلع بكتف ليله -الحب بح اااايه بح 

وأخذو يتمايلون بدلع واغراء وانوثه ودخلت ليله معهم فقد اخذها الحماس

..........................

على الجانب الأخر!

-ولا يهمك المهم تبقى تطمنا على المدام بعد مده أنها مراد المكالمه 

شهاب-خير يابني

مراد- مراته بتولد فعتذر عن العشا 

حنان-ربنا يقومها بالسلامه

الجميع -امين

عز - طالما أعتذر ....مش يلاااااا

سالم-يلااا يابني قعدتنا ملهاش لزمه

رجاء -مش هتيجي يامراد 

مراد-لا يا أمي هروح مع عز أرجع ليان 

سالم-تمام سلام

الجميع -سلام 

.....................................

دخل عز ومراد الى الفيلا وأستغربوا من اصوات الاغاني المرتفعه نظروا الى بعض بستغرب

•في الداخل الوضع مشتعل والحماس مرتفع 

ملك بتمايل مرن ومغري -البنات متروشنه ...

ليان وليله بصوت عالي-متروشنه

ليان تحرك يديها علامة جنون-والشباب متجننه

ملك وليله بصوت عالي -متجننه

ليله بجرأ صعدت على طاولة الطعام الطوووويله وأخذت تتمايل بتمكن... بطئ بعض الشئ لكي تتناغم مع الموسيقى

بتزامن مع دخول عز ومراد من باب الفيلا وصعقوا مما يَرون

ليله بدلع-ولا اي كول هيهزناااااا والشبكه واقع عندنااااااا ياأبو كارت منتاش قدنااااااا

ملك وليان بهيصه وعجاب باليله- هاااااااااااااا

اخذ قلب مراد يدق بجنون وهو يرى معشوقتهُ بهذا الشكل ....

صعدت ملك بجانب ليله واخذت ترقص معاها

ليان بحماس -أااااالعب يافيبريشن

ملك بدلع-بتقولي... بتقول....بتقولي أديني كول وقَبلني بأي مول .....ودي عملة خط ساخن مع دول ودول ودووووول 

عز اصابته خلطه قلبيه مما يرى وفي هذه الأثناء قد دخل احمد والباقيه وهم ينظرون الى بناتهم بذهول

صعدت ليان بخطوات مغريه وبمياعه -مالها السخونه ياناس سبونا مالكم بسونه ماانا عندي خط ...سونه ااايه

ليله وملك بهيصه -سونه صح

عز بذهول-سونه ايه!!!!

مراد بنفس ذهوله-سونه صح 

عز ببلاها-وحمو

مراد ضحك ببلاها -لاا حمو بح

احمد بصدمه-مين دي

مراد وهو على وشك البكاء-اختي حبيبتي

لفت نتباه عز حركة ملك وهي تقول بنعومه-واحنا البنات حلوين اوووووي

ليان وليله-اوى اوى 

عز بهيام ينظر اليها و حرارته تزداد -اوي اوي... دول عسل

توقف صوت الأغاني بشكل مفاجئ!

تصنمت ملك وليان وليله من الموقف المحرج

ملك بتوضيح -ماما نحنااااا

قاطعتها حنان بقوه-على فوق 

بعد ان صعدوا الى الطابق الثاني

شهاب ل حنان ومريم -اي رائيكم بالهوانم ...ااااهو بدلعكم بقو عوالم 

مريم بهدوء -فين الغلط

احمد بذهول-كل ده وتقولي فين الغلط

مريم بقوه- انا شفت بنات بيرقصوا مع بعض فين الغلط الى تحكي عليه وبعدين هما متسجلين بدروس رقص

شهاب -رقص بلدي !!

حنان -عادي بنوتات صغيرين بيفكوا عن نفسهم فيها اي وبعدين نحنا ماكناش هنا وخلص الموضع على كده

حنان ومريم نظروا اليهم بقوه وتحدي وصعدوا الى غرفة ملك 

مراد بضحك خافت نظر ل عز-مسيطرين اوي

......................

-يادي الكسوف

ليان -انا هوريهم وش ازاي

ليله وهي على وشك البكاء فقد رأها مراد بهذا الشكل فهي إحراجها ضعف احراجهم -يااااالله هموت من كسوفي 

دخل كل من مريم وحنان 

ملك بخوف-والله يامامي ماكناش نقصد ااااحناااا كناااا

حنان-ليه تحت 

ملك -نعم!

مريم -ليه ترقصوا تحت مالها غرفتكم ولا لازم أمة لا اله الله يتفرجوا على مواهبكم

نظرو الى الأسفل بخجل

ليله -كنا عايزين يكون الصوت عالي عشان نعيش اللحظه 

مريم-وااااهو عشتوها عجبتكم 

حنان بسخريه -ليه يا هوانم تبقوا عوالم(بصوت مي كساب،)

ثلاثتهم-اسفين

مريم-اهو ده الي فالحين فيه تعملوا العمله وبعدين اسفين

حنان-بعدين اي اللبس ده !!

ملك -جلابية رقص بلدي

حنان بستفهام -وجبتيها منين

ملك وهي تنظر الى الأسفل -طلبتها من النت

حنان بحب الى ثلاثتهم-انتم غالين اوي ماينفعش اي حد يشوفكم وانتم كد ...تذكرت نظرات عز ومراد ل ليله وملك فهي تعلم بمشاعرهم 

مريم بحب-هاااا اخر مره

ثلاثتهم- اخر مره وعد

مريم-ليان افضلي مع البنات النهارده نامي معاهم

ليا- بس ابيه مراد 

مريم -انا هتكلم معه 

البنات بفرحه رموا انفسهم داخل أحضانهم 

مريم وحنان بطبطبه -ربنا يحميكم 

.............................................

في جنينه

عز جالس هو ومراد كلاً منهم بعالمه الخاص

عز مع نفسه ينفع كده تجنني اهلي معاكِ ياملاكِ 

اصحى على هبلك وانام على جنونك ياااارب هونها عليا ومرر الشهور الي فاضلا على خير

مراد في ملكوت اخر يبتسم بهيام ....

ليله واااااااااه من ليله ومن حركات ليله ومن دلع ليله 

وااااااااه منكِ حبيبتي احبك حد الجنون لااا بل اعشقك 

بل انا متيم بكِ 

خرجوا من افكارهم على صوت مريم

مريم-مراد

مراد بحترام-نعم حضرتك 

مريم -ليان هتبات مع البنات

مراد بستغراب -ليه!! في حاجه

مريم ببساطه- لااا عايزين يكمله السهره مع بعض عشان بعدها يبدو دراسه للامتحانات وانا بلغت رجاء وهي موافقه

مراد وهو ينهض -ألي تشوفوا

عز -ماتخليك 

مراد بتعب من التفكير-لااا عايز انام ....سلام

-سلام

...............................

ليله- الليل لسه الساعه ١١:٠٠ نعمل ايه

ليان وهي تريد ان تأخذ رائيهم ب مازن

ليان -اعترافات

ملك وليله بستفهام -اعترافات!!!!

ليان-اي حد حصلت معاه حاجه غريبه او عنده سر نقوله في الجلسه دي احنا بقالنا كتير اوي تقريبا سنه ماقعدنا وقلنا لبعض اسرارنا

ملك -ماشي قولي انتِ الأول

ليان -تمام واخذت تسرد عليهم موقفها مع مازن

ليله -ورحتي الموعد

ليان-اه رحت

ملك بحماس-هاااااا كملي اي الي حصل

ليان - شفته من بعيد وقفت شويه بعدين لفيت ورجعت وفي الطريق كلمت ليله وبعدها جيت عندكم

ليله وملك بضيق -ليه !!!!!

ليان ببتسامته مكر-حبيت امسح أبتسامة الثقة الى كانت مرسومه على وشه 

ليله رفع حاجب -يعني ايه

ملك بنرفزه من سكوتها-ماتتكلمي

ليان بتوضيح -كان واثق اني هروح 

ليله -واي المشكلا في كده

ليان-كنت هبقى زي زي غيري.....

ملك -مش فاهمه!

ليان بشرود- مازن سرق عقلي وقلبي في ثواني وانا بجد معجبه فيه ....كان لازم اشغل تفكيره زي ماشغلني لووو رحت كان هيقضي يومين ويمشي بس لو خليته يلف حولين نفسه واكسر غروره وثقتهُ واخلي يتعب عشان يوصلي وقتها بس يستحق حبي

ليله وملك بستغراب من تفكيرها!!!!

ليان -دورك ياملك

ملك بتوتر -هاااااااا 

ليان برفعت حاجب -هاااااا ايه ...تكلمي

ملك تنهدت بعدم فهم لما يحصل معها من احاسيس

وسردت كل شي من يوم الحفله وموقفها مع عز في غرفته ايضاً كانت تسرد بخجل......

ليله بذهول-أبيه عز يعمل كده!!!!!

ليان ببتسامة -طبيعي هو مجنون ب ملك من واحنا صغيرين

ملك بخجل-يعني ايه...؟؟؟؟

ليله بستغراب من غباء ملك-انتِ بتسئلي !!! انا كنت حاسه بس استغرابت من تصرفه معاكِ او يمكن انا عشان اخته مش متعوده عليه كده

ملك وهي تذوب خجلاً من نظراتهم -يعني هو فعلاااا يعني

ليان وليله بصوت واحد-بيحبك

نفجرت الدماء في وش ملك وهي تتذكر تصرفها معه في هذا الصباح ومازاد الطين بلا رقصها في المساء امامهُ ااااااه لو ادفن رأسي كالنعامه في الأرض 

ملك بتغير الموضوع بتهرب

-دورك ياليله 

ليله بقوه وهي تأخذ نفس عميق كأنها ستحارب واخذت تسرد تفاصيل ماحدث في السنه الماضيه وما حدث في الحفله

صق كل من ملك وليان

نظرة اليهم ليله بحزن- مالكم.....ذليت نفسي مش كده 

ملك -ابدا... بالعكس انتِ حبيتي بصدق وحبيتي تعيشي حلم ....بس الى قدامك ماقدرتش يبقى مش ذنبك 

ليله نظرة الى ليان -ساكته ليه

ليان بصدمه من اخيها-انااااا كنت مفكره هو بيحب حد من طرف واحد 

ليله عقدة حاجبها بعدم فهد -يعني ايه

ليان بصدق-مراد بيعشقك مش بس بيحبك ...بس انا كنت مفكره حبه من طرف واحد وما كنتش اعرف انه انتِ الي بيحبها

ليله بسخريه-بيحبني ...انتِ بتقولي كده عشان اخوكِ

ليان بنفي -لا طبعااااا انتِ بتقولي ايه انتِ صاحبة عمري ...انا بقول الى شفته انتِ ماشفتيش حالته مبارح بعد الحفله فضل طول الليل رايح جاي مانمش ابدااااا

انا صحيت من النوم بدري نزلت وشفته نايم على كرسي جنب البيسين وفي ايده كارت 

ليله بنتباه -كارت!!

ليان بتاكيد-اه كارت وكان مكتوب عليه بحبك مافكرتش انه انتِ الي بيحبها 

ملك ببتسامة واسعه... نظروا لها ليان وليله وجدوها مبتسمه....ملك وهي تزداد ابتسامتها

ليله -مالك!!! مبتسمه ليه

ملك مازالت مبتسمه - على حالنا الحب لعب لعبته معانا وسرق راحتنا وده في اول اومال بعدين هيعمل فينا ايه

ابتسموا على كلامها 

ليان بتسائل-بصي يالولااااا انتِ لساتك بتحبي أبيه مراد!

ليله بنفي- لااا

ملك بمقاطعه -سيبك منها دي كدابه ....الحب باين اوي في عنيها

ليان بتفكير-لازم تعذبيه زي ما عمل معاكِ لاعبيه

ليله بعدم فهم-ألاعبهُ !!

ليان- بتأكيد طبعا لازم يتعب عشان يوصلك زي ما انا بعمل مع مازن

ملك بحماس -وانا اعمل اي مع ابيه عز عشان اتعبه زيكم

ليان بلامبالا-لما تبطلي أبيه دي هبقى اقولك.....وبعدين هو تعبان خلقه ده انتِ منشفة ريقهُ بغبائك

ملك بشهقه -انااا غبيه....وبعدين مقدرش انادي عليه من غير أبيه اتكسف

نظرة ليله الى ملك ببتسامه حب

ليان برفع حاجب ثم نظرة الي ليله-ركزي معايا وسيبك من الهبله دي

ملك بذهول -هبله كمان

ليان بلامبالا-بس يابت شوفي ياليله واخذت تسرد اليها خطتها..........

هذا هو الحب ياساده محور الكون هناك من يعيش الحب وهناك من يهرب منه ...وهناك من يبعث عنهُ

..........................................

مررررررر أسبوع وكانت الحداث كالتالي

حنان ومريم ورجاء 

فرضوا حظر تجول على البنات لاقتراب موعد امتحانات النهائيهروالبنات كانوا يدرسون بجد وجتهاد

.......

يوم الخميس

-ماما 

حنان-حبيبتي 

ملك وليله بصوت واحد كالعاده -عايزين ناخد النهارده استراحه

مريم برفع حاجب -انتم لحقتم ده يدوب اسبوع 

حنان -يوم كامل استراحه ليه

ليله-مش يوم كامل دلوقتي الساعه اربعه العصر 

ملك -اليوم قسمين لليل ونهار .....والنهار ثلاث اقسام صبح وظهر وعصر ....واحنا درسنا صبح وظهر عايزين ناخد استراحه العصر وجزء أول من الليل بس..

عز بضحك على طريقتهم -هههههه خلاص يا مرات عمي وانتِ ياأمي حرام سبوهم يرتاحه.....هاااا ياميراتي عايزين تروحه فين 

ملك خجلت منه ومن نظراته 

ليله بحماس- النادي اصلنا متفقين مع ليان

مريم برفعت حاجب-متفقين !!!!من ورانا...

ليله-لااااا مش كده واااء

مريم بمقاطعه -خلاااص بس متأخرهمش ياعز

عز-حاضر ياأمي ...

..............................

انا رايح على ملعب التنسح وانتِ 

ليان-هستنا ملك وليله

مراد قلبه دق بعنف فقد اشتاق لها حد الجنون

ليان بخبث -خليك معايا ياأبيه 

مراد بلهفه يحاول ان يداريها-انا هفضل عشان متقعديش لوحدك بعد عشر دقائق 

-ليوووو وحشتيني

ليان بفرحه-ليلتي حبيتي انتِ وحشاني اكتر يعمري اومال فين ملوكه 

ليلة -زمانها جايه مع أبيه 

مراد بغيض لانها تجاهلتهُ-اي ياليله مش هتسلمي

ليله ببرائة مصطنعه-اوبس ....سوري ماختش بالي منك ياأبيه اصلي ليان كانت وحشاني موت 

مراد بغيض- أبيه!!!! ماشي ياليله 

ليان بخبت -في حاجه ياأبيه

مراد بغضب ينهض-مافيش انا رايح العب تنس

ليان وليله بضحك على حالة مراد -هههه تعااي نروح درس الرقص 

ليله-وملك 

ليان ببتسامة -انخطفت زي ماحصل بالحفله

ليله بخوف وغباء -مين الي خطفها

ليان بخنقه من غبائها -امشي قدامي يابت 

........................

على الجهه الأخرى

-رايحين فين ياأبيه وماسك يدي ليه اعرف امشي لوحدي

عز ببتسامه من طريقة كلامها-هنتمشى شويه يا عمري

ملك-بس انا عايز اشوف ليان ....وبعدين احنا جين هنا ليه وسبنا النادي

عز بلا مبالا -بعدين تشوفي ليان ....جينا هنا يا ستي عشان نركب الخيل انا وانتي 

ملك بفرحة -بجد

عز بحب فهو يعرف عشقها للخيل-بجد يقلبي

ملك بتسائل-هو المكان ده بتاع مين 

عز-بتاعنا

ملك بدهشه- بتاعنا!!!!

توقف عز واحاط وجهها بيديه وقال بحب -بتاعنا انا وانتِ وبس مكان خاص بينا أحنا الأتنين ماينفعش حد يعرف عنه حاجه زي ما تقولي يا ستي مكان سري خاص بينا 

ملك بفرحة وحماس-هاااااا شكراااا ياابيه وتعلقت بعنقهُ

وهو احاطها بذراعيه بقوه ثم ابتعد 

-ها نروح نشوف الخيل!

ملك بسعاده -طبعااااا

ضحك عز على حماسها المفرط وقال-يلاااااا..بعد مده...

اخرج اثنين واحد ابيض والأخر اسود...

عز-هتسمي مهرتك اي 

ملك بدهشه-اسميها انا

عز بحب وهو يلعب بشعرها -طبعااااا هي بتاعتك

ملك بفرحه كبيره تعجز عن وصفها -انا حبيتها اوووي هسميهااااااا واخذت تفكر حتى قالت فجئه.....ويندي (رياح) ....هسميها ويندي.....

عز ببتسامة اخذ يلمس على الفرسة-ااالله حلو اسمك ياست ويندي يابختك بحب ملك ده في واحد يتمنى نظره منها....قال الأخيره وهو ينظر أليهااااا

أبتسمت ملك بخجل-والحضان التاني اسمه ايه

عز بنفس اأبتسامة -لليل

ملك بنبهار بسواد لليل -عايزه اجربه

عز بجديه-لااا طبعا ده صعب جداااا وعنيد 

ملك بشرود وهي تنظر إليه -زيك كده

عز-يمكن عشان صاحبي ....بصي ياحبيبتي ده حصان عربي اصيل قوي جداااا مايرضاش حد يركبه غيري هاااا نلف بيهم المزرعه

ملك بحماس وهي تصفق طبعااااا

عز بخبث وهيام- اي رأيك تركبي معايه لليل في الأول 

ملك بخجل اشارت برأسها بنعم...

زدادت أبتسامتة وصعد الى حصانهٌ وسحبها ووضعها خلفه مسك يديها وجعلها تحاوط خصره ووضع يديها على صدره ومسك يديها ونظر الى الخلف ليقابل عينيها 

عز بهيام وهمس -مرتاحه كده

ملك كالمسحوره من لمساته همست -اوي

سحب عز يديها اكثر مما جعلها تلتصق به وتريح رأسها على ظهره اخذ يتحرك ببطئ ثم اخذ يزيد السرعه بالتدريج مزرعه كبيره جداااااا اراضي خضراء حولها تحيطها بها اخذ يزيد ويزيد من السرعه 

ملك بخوف شدة ذراعيها حول صدره

عز بصوت مرتفع-مالك....

ملك برعب حقيقي -انا خايفه 

خفف السرعه قليلا نظر اليها وأحاطها بذراعه من خصرها وسط ذهول ملك ثم سحبها بحركه مباغتة وجعها تجلس امامهُ اصبحت تجلس عكس اتجاههُ 

نظرت ملك لهُ بخوف وخجل من وضعها الان دفنت وجهها في عنقه وهو مازال يحاوط خصرها بيده ويده الأخرى يمسك إلجام اخذ يقلل السرعه بالتدريج عندما احس بنفاسها الدافئه على عنقه اوقف الحصان

عز بهمس صوت مخنوق من هوج المشاعر التي تجتاحه بصيلي .....

ملك بخجل أبتعدت ونظرة إليه وياليتها لم تفعل 

عز زداد وضعه سوء امام وجهها الذي حمر خجلاً ثم نظر الى وشفتيها وااااه من شفتيها الشهيه يقسم ان تذوقها الان لن يتركها حتى تنزف تقرب منها واخذ يمرر شفتيه على وجنتها الملتهبه واحتضنها بشده ودفن رأسها داخل صدره... بعد مده من دوامة مشاعرهم .....

ملك بصوت مبحوح -عايزه اروح

فاق عز من هيامه وأبتعد بشكل مفاجئ مندهش من نفسه 

ملك بخجل كبير كررت طلبها بنفس همسها -عايزه اروح

طبعا يجب ان يعودان فهذه المزرعه خطر عليهم هذا ماكان يفكر به....

-طبعاااا يا ملاكي يلااااا ضمها الى صدره بقوه واخذ يعود ادراجه بعد مده كانا بالسياره

ملك بتسئل وخجل هنرجع مره تانيه للمزرعه دي

عز بتأكيد:طبعا واكمل مع نفسه بس لما تبقي حلالي

وستووووووووووبالفصل الخامس


أشرقت الشمس على فيلا السيوفي 

في الصباح الباكر تسللت بهدوء الى غرفتهُ كالعاده

أخذت تتأمل ملامحهُ بتعجب ثم تحول الى غيره وحسد

نظرة الى شعرهُ الامع الجميل وناعم كالحرير .......

ونظرة الى شعرها المجعد والغير الامع تمتمت بحسد يابختك ثم نظرة الى حاجبه الكثيف والمرسوم بطريقه رائعه بدون مجهود ....تأفأفت صحيح الناس حضوض

ثم نظرة الى رموشهُ الكثيفه والطويله والمقوسه بطبيعيه ثم اخذت تقارن كل شي بينها وبينه 

فقالت بقهر لااااااااا كده كتير اوي وصرخه بدون وعي من غيضها عااااااااااااااااا

استيقض عز من نوم بفزع -في اي!!! نظر حوله وجد ملك جالسه امامه على الارض قريبه من السرير 

و تنظر اليه بغيض 

-ملك حبيبتي انت كويسه واخذ ينظر اليها ليتأكد من سلامتها ثم زفر براحه -الحمدلله انتِ سليمه 

ملك مازالت على غضبها تنظر إليه ...استغرب من غضبها نهض عن السرير و جعلها تنهض وتقف امامه 

-ملاكِ في اي 

زاد حنقها عندما رأت طوله عااااااااااااا

عز بفزع كمم فمها -يخربيتك وداني ثم قال بصوت عالي نسبياً في اااااي

استغرب من نظراتها الناريه الموجهه له

عز -مالك يابنتي

ملك بغيض-مخنوقه

عز بستغراب-من اي يقلبي!

ملك بغضب-منك

عز بذهوله من جرأتها-مني!!!!!!ليه مخنوقه مني؟

ملك بقهر-زي كل مره جيت أستناك تصحى عشان عايزه اطلب حاجه ....وانا براقبك كتشفت انك احلى مني

شفت المصيبه قال الأخيره بصوت عالي وغل

عز غير مستوعب-أكتشفتي اي يقلبي؟

ملك بتلقائيه-انك احلى مني

عز بذهول وغير تصديق ينظر إليها 

ملك بغل وحسد -عملت مقارنه بيني وبينك وانت احلى مني بكل حاجه شعرك احلى واخذت تسرد عليه ماحدث 

عز-------------------

ملك برفع حاجه-مالك ساكت ليه 

عز بهدوء غريب-بفكر؟

ملك بفضول -بتفكر في ايه

عز وهو ينقض عليها-اموتك بطريقه تشفي غليلي منك

ملك بفزع ... عاااااااااا يامامي

وعز وهو يمسكها من خلف عنقها(قفاها) بغل من تصرفها-بقى انتِ يا شبر ونص يااااا أوزعه قاعده تقارني بيني وبينك ليه فكراني سوسن ومصحياني مفزوع .......اااااااه ياناري... بقى ااااانا عزالدين السيوفي الي رجالا بشنبات يعملولي الف حساب تقومي انتِ يا مفعوصه يابنت مبارح تعملي فيا اااااانا كده ده انتِ يومك مش معدي قال مين احلى قال كان يتكلم بحرقة قلب وهو يحركها من عنقها بجميع الإتجاهات بغل -ده انتِ مستفزه منك لله ... اعمل فيكِ ايه هاااا قولي... قووولي اعمل فيكِ اااااايه هسيبك انتِ تختاري عقابك بنفسك

ملك وهي تنظر اليه بغيض -انت ما سكني كده ليه !هو انت ماسك حرامي

عز بذهول -انتِ بتبجحي فيا كمان 

ملك وهي تفكر كيف ستخرج من فعلتها تلك امممممم

كلما يقترب منها ويشاكسها تتوتر وتنسى نفسها مااااذا سيحدث لو انقلب الوضع ابتسمت بمكر فقد راقت لها الفكره 

عز بستغراب من هدوئها-مالك 

ملك بمكر جديد عليها واول مره يرآهُ عز-بفكر بغلطي

عز بذهول وسخريه -بجد!!!!!!!!

ملك بمكر وبتسامه ساحره قربت ووضعت يديها حول عنقه وغيرت الموضوع فهي ليس عندها اي مبرر مقنع 

ملك بمكر ودلع وجرأة وهي تنظر الى عينيه همست- تعرف كان نفسي اي وانت نايم !

زدادت بتسامتها وهي ترآهُ كا المسحور بها فكملت خطتها-كان نفسي اعمل كده 

رفعت نفسها قليلاً وسمحت لأصابعها ان تغوص في عتمة شعرهُ ووضعت انفها على انفه وأخذت تحركهُ بمشاغبه

صُعق من حركتها ومن قربها ...يااااالله ماالذي تفعله تلك الجنيه فهي تلعب بالنار .....

اكملت خطتها الماكره وهمست بجرأة -قربك حلو اوووي.....

لااااااااااااا يجب ان تتوقف هو بشرى في النهايه 

نظرة اليه كان مغمض العين نتهزت الفرصه وفرت من احضانه بل من الغرفه بأكملها

فتح عينيه وهو ينظر الى أثرها وأخذ يتنفس بعمق

حمد ربهُ لخروجها وإلاااااااا

ثم أخذ يضحك على مافعلتهُ بهِ تلك المشاغبه 

عز بضحك وعدم تصديق-ههههههه ايه هو احنا الي بنعمله بالناس هيطلع علينا ولا اي .....اخذ منشفته ودخل الحمام ليستعد لذهاب الى العمل وهو يحاول ان يستوعب مافعلتهُ صغيرتهُ

..............................................

أبتسامة ثقة تزين وجهه متأكد بنها سوف تأتي فلا توجد فتاة تستطيع ان تقاوم سحرهُ .....ومر بعض الوقت ولم تأتي نظر الى ساعه يده 4:32pm تمتم -اكيد الطريق زحمه

بدء يفقد صبره فقد تأخرت جدااا ف الآن 5:20 ولم تأتي بعد أيُعقل ااااان... لا لااااااا سوفه تأتي 

فغروره جعلهُ لا يصدق ان هناك من استطعت ان تقاوم جاذبيتهُ فجميع الفتيات أمنيتهم ان ينظر اليهم فقط لااا ان يقابلهم في موعد ......اصبحت ال6:30 هااااااااا...صرخ بغضب وهو يرمي بهاتفه على الأرض كيف تجرُأ !!!!!من هي لكي لا تأتي ..... اخذ يتنفس بغضب 

ثم هدء قليلا وفكر بتحدي سأجعلكِ تهذين بأسمي ... هذا وعد مني ثم قال بتوعد-ان ماخليتك تندمي على شوفت نفسك دي وجبت مناخيرك الأرض مابقاش مازن الأسيوطي ... 

نعم ياساده ف الكبرياء والغرور يفعلون بصحبهم اكثر من ذلك 

...............................

رنين موبايل

-الو

-ايوه يابنتي انتِ فين 

-في البيت ياليو

سحبت ملك الموبايل- ليو تعالي عندنا 

ليان-ليه

ملك -لما هتيجي هتعرفي ماتتأخريش سلام

قفلت ببتسامه 

ليله وهي تنظر إليها بشك- ناويه على اي

زدادت ابتسامة ملك -مفاجئ

ليله بضحك-ههههههه مش مطمنه ل بتسمتك دي ربنا يستر

بعد ساعه كانوا يجلسون امام ملك ينتظرون ان تتحدث

ليان بزهق-ماتنطقي

قامت ملك واخرجت ثلاث قطع ملابس

واعطت كل واحده منهم قطعه أخذت كل منهم تنظر على مابين يديها 

ليله !!!!!!-اي ده

ملك بطريقه بلدي تضحك هييييييييييي-جلابية رقصة يانن عين اختك

ليان وقد تحمست وعجبتها الفكره-ايوه كده يااااختشي

ليله وهي تنظر اليهم بفم مفتوح 

ملك بحماس -الليله دي الكل هيخرجوا عندهم عشاء عمل فقلت نعمل بارتي بلدي لينا ونرقص ونهيص

ليله بذهول-بارتي و بلدي في نفس الجمله !!!طب تجي ازاي ....ارسيلك على بر

حركة ملك يديها بلا مبالا -يااااختي فكيها كده محدش وخد منها حاجه 

ليان بحماس-اشطاااااا يامان

نظرة ليله الى ليان بتعجب-اشطاااااا ومان 

ليان وقد عاشت الدور وتضحك مثل ملك هييييييييي-اومال اي خليط بلدي على فرنكي نحنا نعجبك اوي ياعنيا قالتها وهي تحرك كتفيها بدلع

بعد مده قصيره

ليان وملك ينظرون الى ليله التي تنظر الى قطعة القماش (جلابية رقص بلدي مليانه ترتر ) اخذت تبتسم وبدت تروق لها الفكر- نلبسهم أمتى

ملك بحماس -ايوه كده 

ليان -خلينا نفرفش ...هنزل اغاني من اليوتيوب

ليله-تمام 

ملك ل ليله-قولي اشطا تبقى احلى

ليله بحماس- اشطااا 

ملك بفخر- تربيتي

بعد مده تجاوزت النصف ساعه دخلت ملك- امان يامان 

ليان وليله وهم يقفزون بحماس لتجربتهم الجديده عااااااااااااا 

ليان -يلاااااا نلبس

ملك وليله بحماس مفرط-يلااااااااا

بعد مده!!!!!!

نظرو الى انفسهم بتعجب و دهشه فالحق يقال تجاوزو معدل الجمال

ليله!!!!!-دي تحفه 

ليان بإعجاب-فكره تجنن

ملك ببتسامه متباهية- عشان تعرفوا بس

ليله بستفسار-هنعمل اي دلوقتي

ملك - جاهزه ياليو

ليان بهزار بلدي-هيييييييي انا جاهزه وجهزة الطبله ........

نظرة الى ملك -بس عايزين سماعات كبار زي الدي جي

ملك -تحت في الصاله الكبيره 

ليله بخوف -نحنا هننزل كده

ملك -ماهو مافيش حد... هننزل نهز شويه ونطلع لا من شاف ولا من دري

ليان-صح انتِ صح ...يلااااااا

ملك بحماس -يلاااا ياليلتي

ليله بخوف-مش مطمنه ...بس جايه

(الى جميع القراء شغلوا اغنية سونه صح و كملوا المشهد وعيشوا معاهم اللحظه هههههه)

صدح صوت الاغاني من داخل فيلا السيوفي

ليان وهي تنظر اليهم وتغني و(تتمخطر) -سونه ايه سونه صح حمو ايه حمو بح .....اااايه بح

ليله بضحك من طريقه ليان

ملك بتمايل تماشي ليان وتغني بدلع-طيب ياااانونه ااااانسي الي بينا ........و سنا سنا هيبقى بح والحب ااااايه 

ليله تنظر إليهم بندهاش!!!!!

ليان ضربت كتفها بدلع بكتف ليله -الحب بح اااايه بح 

وأخذو يتمايلون بدلع واغراء وانوثه ودخلت ليله معهم فقد اخذها الحماس

..........................

على الجانب الأخر!

-ولا يهمك المهم تبقى تطمنا على المدام بعد مده أنها مراد المكالمه 

شهاب-خير يابني

مراد- مراته بتولد فعتذر عن العشا 

حنان-ربنا يقومها بالسلامه

الجميع -امين

عز - طالما أعتذر ....مش يلاااااا

سالم-يلااا يابني قعدتنا ملهاش لزمه

رجاء -مش هتيجي يامراد 

مراد-لا يا أمي هروح مع عز أرجع ليان 

سالم-تمام سلام

الجميع -سلام 

.....................................

دخل عز ومراد الى الفيلا وأستغربوا من اصوات الاغاني المرتفعه نظروا الى بعض بستغرب

•في الداخل الوضع مشتعل والحماس مرتفع 

ملك بتمايل مرن ومغري -البنات متروشنه ...

ليان وليله بصوت عالي-متروشنه

ليان تحرك يديها علامة جنون-والشباب متجننه

ملك وليله بصوت عالي -متجننه

ليله بجرأ صعدت على طاولة الطعام الطوووويله وأخذت تتمايل بتمكن... بطئ بعض الشئ لكي تتناغم مع الموسيقى

بتزامن مع دخول عز ومراد من باب الفيلا وصعقوا مما يَرون

ليله بدلع-ولا اي كول هيهزناااااا والشبكه واقع عندنااااااا ياأبو كارت منتاش قدنااااااا

ملك وليان بهيصه وعجاب باليله- هاااااااااااااا

اخذ قلب مراد يدق بجنون وهو يرى معشوقتهُ بهذا الشكل ....

صعدت ملك بجانب ليله واخذت ترقص معاها

ليان بحماس -أااااالعب يافيبريشن

ملك بدلع-بتقولي... بتقول....بتقولي أديني كول وقَبلني بأي مول .....ودي عملة خط ساخن مع دول ودول ودووووول 

عز اصابته خلطه قلبيه مما يرى وفي هذه الأثناء قد دخل احمد والباقيه وهم ينظرون الى بناتهم بذهول

صعدت ليان بخطوات مغريه وبمياعه -مالها السخونه ياناس سبونا مالكم بسونه ماانا عندي خط ...سونه ااايه

ليله وملك بهيصه -سونه صح

عز بذهول-سونه ايه!!!!

مراد بنفس ذهوله-سونه صح 

عز ببلاها-وحمو

مراد ضحك ببلاها -لاا حمو بح

احمد بصدمه-مين دي

مراد وهو على وشك البكاء-اختي حبيبتي

لفت نتباه عز حركة ملك وهي تقول بنعومه-واحنا البنات حلوين اوووووي

ليان وليله-اوى اوى 

عز بهيام ينظر اليها و حرارته تزداد -اوي اوي... دول عسل

توقف صوت الأغاني بشكل مفاجئ!

تصنمت ملك وليان وليله من الموقف المحرج

ملك بتوضيح -ماما نحنااااا

قاطعتها حنان بقوه-على فوق 

بعد ان صعدوا الى الطابق الثاني

شهاب ل حنان ومريم -اي رائيكم بالهوانم ...ااااهو بدلعكم بقو عوالم 

مريم بهدوء -فين الغلط

احمد بذهول-كل ده وتقولي فين الغلط

مريم بقوه- انا شفت بنات بيرقصوا مع بعض فين الغلط الى تحكي عليه وبعدين هما متسجلين بدروس رقص

شهاب -رقص بلدي !!

حنان -عادي بنوتات صغيرين بيفكوا عن نفسهم فيها اي وبعدين نحنا ماكناش هنا وخلص الموضع على كده

حنان ومريم نظروا اليهم بقوه وتحدي وصعدوا الى غرفة ملك 

مراد بضحك خافت نظر ل عز-مسيطرين اوي

......................

-يادي الكسوف

ليان -انا هوريهم وش ازاي

ليله وهي على وشك البكاء فقد رأها مراد بهذا الشكل فهي إحراجها ضعف احراجهم -يااااالله هموت من كسوفي 

دخل كل من مريم وحنان 

ملك بخوف-والله يامامي ماكناش نقصد ااااحناااا كناااا

حنان-ليه تحت 

ملك -نعم!

مريم -ليه ترقصوا تحت مالها غرفتكم ولا لازم أمة لا اله الله يتفرجوا على مواهبكم

نظرو الى الأسفل بخجل

ليله -كنا عايزين يكون الصوت عالي عشان نعيش اللحظه 

مريم-وااااهو عشتوها عجبتكم 

حنان بسخريه -ليه يا هوانم تبقوا عوالم(بصوت مي كساب،)

ثلاثتهم-اسفين

مريم-اهو ده الي فالحين فيه تعملوا العمله وبعدين اسفين

حنان-بعدين اي اللبس ده !!

ملك -جلابية رقص بلدي

حنان بستفهام -وجبتيها منين

ملك وهي تنظر الى الأسفل -طلبتها من النت

حنان بحب الى ثلاثتهم-انتم غالين اوي ماينفعش اي حد يشوفكم وانتم كد ...تذكرت نظرات عز ومراد ل ليله وملك فهي تعلم بمشاعرهم 

مريم بحب-هاااا اخر مره

ثلاثتهم- اخر مره وعد

مريم-ليان افضلي مع البنات النهارده نامي معاهم

ليا- بس ابيه مراد 

مريم -انا هتكلم معه 

البنات بفرحه رموا انفسهم داخل أحضانهم 

مريم وحنان بطبطبه -ربنا يحميكم 

.............................................

في جنينه

عز جالس هو ومراد كلاً منهم بعالمه الخاص

عز مع نفسه ينفع كده تجنني اهلي معاكِ ياملاكِ 

اصحى على هبلك وانام على جنونك ياااارب هونها عليا ومرر الشهور الي فاضلا على خير

مراد في ملكوت اخر يبتسم بهيام ....

ليله واااااااااه من ليله ومن حركات ليله ومن دلع ليله 

وااااااااه منكِ حبيبتي احبك حد الجنون لااا بل اعشقك 

بل انا متيم بكِ 

خرجوا من افكارهم على صوت مريم

مريم-مراد

مراد بحترام-نعم حضرتك 

مريم -ليان هتبات مع البنات

مراد بستغراب -ليه!! في حاجه

مريم ببساطه- لااا عايزين يكمله السهره مع بعض عشان بعدها يبدو دراسه للامتحانات وانا بلغت رجاء وهي موافقه

مراد وهو ينهض -ألي تشوفوا

عز -ماتخليك 

مراد بتعب من التفكير-لااا عايز انام ....سلام

-سلام

...............................

ليله- الليل لسه الساعه ١١:٠٠ نعمل ايه

ليان وهي تريد ان تأخذ رائيهم ب مازن

ليان -اعترافات

ملك وليله بستفهام -اعترافات!!!!

ليان-اي حد حصلت معاه حاجه غريبه او عنده سر نقوله في الجلسه دي احنا بقالنا كتير اوي تقريبا سنه ماقعدنا وقلنا لبعض اسرارنا

ملك -ماشي قولي انتِ الأول

ليان -تمام واخذت تسرد عليهم موقفها مع مازن

ليله -ورحتي الموعد

ليان-اه رحت

ملك بحماس-هاااااا كملي اي الي حصل

ليان - شفته من بعيد وقفت شويه بعدين لفيت ورجعت وفي الطريق كلمت ليله وبعدها جيت عندكم

ليله وملك بضيق -ليه !!!!!

ليان ببتسامته مكر-حبيت امسح أبتسامة الثقة الى كانت مرسومه على وشه 

ليله رفع حاجب -يعني ايه

ملك بنرفزه من سكوتها-ماتتكلمي

ليان بتوضيح -كان واثق اني هروح 

ليله -واي المشكلا في كده

ليان-كنت هبقى زي زي غيري.....

ملك -مش فاهمه!

ليان بشرود- مازن سرق عقلي وقلبي في ثواني وانا بجد معجبه فيه ....كان لازم اشغل تفكيره زي ماشغلني لووو رحت كان هيقضي يومين ويمشي بس لو خليته يلف حولين نفسه واكسر غروره وثقتهُ واخلي يتعب عشان يوصلي وقتها بس يستحق حبي

ليله وملك بستغراب من تفكيرها!!!!

ليان -دورك ياملك

ملك بتوتر -هاااااااا 

ليان برفعت حاجب -هاااااا ايه ...تكلمي

ملك تنهدت بعدم فهم لما يحصل معها من احاسيس

وسردت كل شي من يوم الحفله وموقفها مع عز في غرفته ايضاً كانت تسرد بخجل......

ليله بذهول-أبيه عز يعمل كده!!!!!

ليان ببتسامة -طبيعي هو مجنون ب ملك من واحنا صغيرين

ملك بخجل-يعني ايه...؟؟؟؟

ليله بستغراب من غباء ملك-انتِ بتسئلي !!! انا كنت حاسه بس استغرابت من تصرفه معاكِ او يمكن انا عشان اخته مش متعوده عليه كده

ملك وهي تذوب خجلاً من نظراتهم -يعني هو فعلاااا يعني

ليان وليله بصوت واحد-بيحبك

نفجرت الدماء في وش ملك وهي تتذكر تصرفها معه في هذا الصباح ومازاد الطين بلا رقصها في المساء امامهُ ااااااه لو ادفن رأسي كالنعامه في الأرض 

ملك بتغير الموضوع بتهرب

-دورك ياليله 

ليله بقوه وهي تأخذ نفس عميق كأنها ستحارب واخذت تسرد تفاصيل ماحدث في السنه الماضيه وما حدث في الحفله

صق كل من ملك وليان

نظرة اليهم ليله بحزن- مالكم.....ذليت نفسي مش كده 

ملك -ابدا... بالعكس انتِ حبيتي بصدق وحبيتي تعيشي حلم ....بس الى قدامك ماقدرتش يبقى مش ذنبك 

ليله نظرة الى ليان -ساكته ليه

ليان بصدمه من اخيها-انااااا كنت مفكره هو بيحب حد من طرف واحد 

ليله عقدة حاجبها بعدم فهد -يعني ايه

ليان بصدق-مراد بيعشقك مش بس بيحبك ...بس انا كنت مفكره حبه من طرف واحد وما كنتش اعرف انه انتِ الي بيحبها

ليله بسخريه-بيحبني ...انتِ بتقولي كده عشان اخوكِ

ليان بنفي -لا طبعااااا انتِ بتقولي ايه انتِ صاحبة عمري ...انا بقول الى شفته انتِ ماشفتيش حالته مبارح بعد الحفله فضل طول الليل رايح جاي مانمش ابدااااا

انا صحيت من النوم بدري نزلت وشفته نايم على كرسي جنب البيسين وفي ايده كارت 

ليله بنتباه -كارت!!

ليان بتاكيد-اه كارت وكان مكتوب عليه بحبك مافكرتش انه انتِ الي بيحبها 

ملك ببتسامة واسعه... نظروا لها ليان وليله وجدوها مبتسمه....ملك وهي تزداد ابتسامتها

ليله -مالك!!! مبتسمه ليه

ملك مازالت مبتسمه - على حالنا الحب لعب لعبته معانا وسرق راحتنا وده في اول اومال بعدين هيعمل فينا ايه

ابتسموا على كلامها 

ليان بتسائل-بصي يالولااااا انتِ لساتك بتحبي أبيه مراد!

ليله بنفي- لااا

ملك بمقاطعه -سيبك منها دي كدابه ....الحب باين اوي في عنيها

ليان بتفكير-لازم تعذبيه زي ما عمل معاكِ لاعبيه

ليله بعدم فهم-ألاعبهُ !!

ليان- بتأكيد طبعا لازم يتعب عشان يوصلك زي ما انا بعمل مع مازن

ملك بحماس -وانا اعمل اي مع ابيه عز عشان اتعبه زيكم

ليان بلامبالا-لما تبطلي أبيه دي هبقى اقولك.....وبعدين هو تعبان خلقه ده انتِ منشفة ريقهُ بغبائك

ملك بشهقه -انااا غبيه....وبعدين مقدرش انادي عليه من غير أبيه اتكسف

نظرة ليله الى ملك ببتسامه حب

ليان برفع حاجب ثم نظرة الي ليله-ركزي معايا وسيبك من الهبله دي

ملك بذهول -هبله كمان

ليان بلامبالا-بس يابت شوفي ياليله واخذت تسرد اليها خطتها..........

هذا هو الحب ياساده محور الكون هناك من يعيش الحب وهناك من يهرب منه ...وهناك من يبعث عنهُ

..........................................

مررررررر أسبوع وكانت الحداث كالتالي

حنان ومريم ورجاء 

فرضوا حظر تجول على البنات لاقتراب موعد امتحانات النهائيهروالبنات كانوا يدرسون بجد وجتهاد

.......

يوم الخميس

-ماما 

حنان-حبيبتي 

ملك وليله بصوت واحد كالعاده -عايزين ناخد النهارده استراحه

مريم برفع حاجب -انتم لحقتم ده يدوب اسبوع 

حنان -يوم كامل استراحه ليه

ليله-مش يوم كامل دلوقتي الساعه اربعه العصر 

ملك -اليوم قسمين لليل ونهار .....والنهار ثلاث اقسام صبح وظهر وعصر ....واحنا درسنا صبح وظهر عايزين ناخد استراحه العصر وجزء أول من الليل بس..

عز بضحك على طريقتهم -هههههه خلاص يا مرات عمي وانتِ ياأمي حرام سبوهم يرتاحه.....هاااا ياميراتي عايزين تروحه فين 

ملك خجلت منه ومن نظراته 

ليله بحماس- النادي اصلنا متفقين مع ليان

مريم برفعت حاجب-متفقين !!!!من ورانا...

ليله-لااااا مش كده واااء

مريم بمقاطعه -خلاااص بس متأخرهمش ياعز

عز-حاضر ياأمي ...

..............................

انا رايح على ملعب التنسح وانتِ 

ليان-هستنا ملك وليله

مراد قلبه دق بعنف فقد اشتاق لها حد الجنون

ليان بخبث -خليك معايا ياأبيه 

مراد بلهفه يحاول ان يداريها-انا هفضل عشان متقعديش لوحدك بعد عشر دقائق 

-ليوووو وحشتيني

ليان بفرحه-ليلتي حبيتي انتِ وحشاني اكتر يعمري اومال فين ملوكه 

ليلة -زمانها جايه مع أبيه 

مراد بغيض لانها تجاهلتهُ-اي ياليله مش هتسلمي

ليله ببرائة مصطنعه-اوبس ....سوري ماختش بالي منك ياأبيه اصلي ليان كانت وحشاني موت 

مراد بغيض- أبيه!!!! ماشي ياليله 

ليان بخبت -في حاجه ياأبيه

مراد بغضب ينهض-مافيش انا رايح العب تنس

ليان وليله بضحك على حالة مراد -هههه تعااي نروح درس الرقص 

ليله-وملك 

ليان ببتسامة -انخطفت زي ماحصل بالحفله

ليله بخوف وغباء -مين الي خطفها

ليان بخنقه من غبائها -امشي قدامي يابت 

........................

على الجهه الأخرى

-رايحين فين ياأبيه وماسك يدي ليه اعرف امشي لوحدي

عز ببتسامه من طريقة كلامها-هنتمشى شويه يا عمري

ملك-بس انا عايز اشوف ليان ....وبعدين احنا جين هنا ليه وسبنا النادي

عز بلا مبالا -بعدين تشوفي ليان ....جينا هنا يا ستي عشان نركب الخيل انا وانتي 

ملك بفرحة -بجد

عز بحب فهو يعرف عشقها للخيل-بجد يقلبي

ملك بتسائل-هو المكان ده بتاع مين 

عز-بتاعنا

ملك بدهشه- بتاعنا!!!!

توقف عز واحاط وجهها بيديه وقال بحب -بتاعنا انا وانتِ وبس مكان خاص بينا أحنا الأتنين ماينفعش حد يعرف عنه حاجه زي ما تقولي يا ستي مكان سري خاص بينا 

ملك بفرحة وحماس-هاااااا شكراااا ياابيه وتعلقت بعنقهُ

وهو احاطها بذراعيه بقوه ثم ابتعد 

-ها نروح نشوف الخيل!

ملك بسعاده -طبعااااا

ضحك عز على حماسها المفرط وقال-يلاااااا..بعد مده...

اخرج اثنين واحد ابيض والأخر اسود...

عز-هتسمي مهرتك اي 

ملك بدهشه-اسميها انا

عز بحب وهو يلعب بشعرها -طبعااااا هي بتاعتك

ملك بفرحه كبيره تعجز عن وصفها -انا حبيتها اوووي هسميهااااااا واخذت تفكر حتى قالت فجئه.....ويندي (رياح) ....هسميها ويندي.....

عز ببتسامة اخذ يلمس على الفرسة-ااالله حلو اسمك ياست ويندي يابختك بحب ملك ده في واحد يتمنى نظره منها....قال الأخيره وهو ينظر أليهااااا

أبتسمت ملك بخجل-والحضان التاني اسمه ايه

عز بنفس اأبتسامة -لليل

ملك بنبهار بسواد لليل -عايزه اجربه

عز بجديه-لااا طبعا ده صعب جداااا وعنيد 

ملك بشرود وهي تنظر إليه -زيك كده

عز-يمكن عشان صاحبي ....بصي ياحبيبتي ده حصان عربي اصيل قوي جداااا مايرضاش حد يركبه غيري هاااا نلف بيهم المزرعه

ملك بحماس وهي تصفق طبعااااا

عز بخبث وهيام- اي رأيك تركبي معايه لليل في الأول 

ملك بخجل اشارت برأسها بنعم...

زدادت أبتسامتة وصعد الى حصانهٌ وسحبها ووضعها خلفه مسك يديها وجعلها تحاوط خصره ووضع يديها على صدره ومسك يديها ونظر الى الخلف ليقابل عينيها 

عز بهيام وهمس -مرتاحه كده

ملك كالمسحوره من لمساته همست -اوي

سحب عز يديها اكثر مما جعلها تلتصق به وتريح رأسها على ظهره اخذ يتحرك ببطئ ثم اخذ يزيد السرعه بالتدريج مزرعه كبيره جداااااا اراضي خضراء حولها تحيطها بها اخذ يزيد ويزيد من السرعه 

ملك بخوف شدة ذراعيها حول صدره

عز بصوت مرتفع-مالك....

ملك برعب حقيقي -انا خايفه 

خفف السرعه قليلا نظر اليها وأحاطها بذراعه من خصرها وسط ذهول مل?



بداية الروايه من هنا



اكتبوا في بحث جوحل( مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات) تظهر القصص كامله


القراء والمتابعين الغاليييييييين عليا إللي يدخل عندنا ميخرجش كل إللي محتاجينه هتلاقوه من غير تعب ومن غير لف في الجروبات والصفحات موجود في اللينكات بالاسفل 👇👇👇



أروع الروايات الكامله من هنا



اللي يخلص قراءه ميسبناش ويمشي أنا بحبكم أدخلوا انضموا معايا علي تليجرام واستمتعوا بقراءه الروايات من اللينكات بالاسفل 👇💙👇❤️👇



انضموا معنا على تليجرام عشان كل متنزل روايه يصلكم اشعار فور نزولها من هناااااا




اعملوا متابعه لصفحتي عليها جميع الروايات إللي عوزينها من هناااااااا




الروايات الحديثه من هنا




جميع الروايات الكامله من هنا




وكمان روايات كامله من هنا




🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺





إقرأ أيضا :

تعليقات

  1. لإدخال كود <i rel="pre">ضع الكود هنا</i>
  2. لإدخال مقولة <b rel="quote">ضع المقولة هنا</b>
  3. لإدخال صورة <i rel="image">رابط الصورة هنا</i>
اترك تعليقا حسب موضوع الكتابة ، كل تعليق مع ارتباط نشط لن يظهر.
يحتفظ مسيري ومدراء المدونة بالحق في عرض, أو إزالة أي تعليق
close
 
CLOSE ADS
CLOSE ADS