جوزي يا يكون علي علاقه بجارتي يايطلقني الحلقه الثانيه بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده
![]() |
الحلقه الثانيه
وفي الوقت ده شروق قالت
شروق
اعمل اي حماتي عايزه تجوزني عماد
انا لا يمكن اتجوز عماد حسام كان طيب وسامحني علي اللي عرفه عني انما عماد انا مش ضمنا
احمد
انا مش عارف انتي اي اللي جابك من البلد الله يسامحك بوظتي حياتي من يوم ما رجعتي
شروق
هو فيه اي هو انا مش أختك انا مش بصعب
عليك خالص مش كافيه اللي ابوك عملوا
زمان وانت سبت البلد ومشيت وانا فضلت
لوحدي هناك وبدأ احمد يفتكر اللي حصل
#فلاش باك
احمد كان نايم ودخلت شروق
شروق
احمد اصحي يا احمد قوم شوف ابوك عمل
اي وبعدها صحي من النوم
احمد
فيه اي يا بنتي فيه حد يصحي حد بالطريقه
دي حرام عليكي اتخضيت
شروق
ابوك راح لعمك واتكلم معاه تاني في موضوع
الورث وعمك اتخانق معاه وبعدها ابوك اخد
البندقيه وضربه
احمد
اي ازاي الكلام ده وابوكي فين دلوقتي
شروق
معرفش الكل جري علي المستشفي لازم تروح
بيت خالتك اوعي تظهر دلوقتي انت عارف
عيالك عمك عاملين ازاي
احمد
وانتي تعالي معايا علي هناك مش هينفع
نسيبك لوحدك هنا
شروق
انا بنت وهما لا يمكن يعمله فيا حاجه انا
لازم اروح المستشفي اطمن علي عمك
يلا اسمع كلامي و امشي من هنا وبعدها فعلا مشي وراحت شروق المستشفي
سالم ابن عمها
باعتين واحده ست تشوف ابويا فيه اي والله
مانتي ماشيه من هنا بقي وهنشوف لو ليكي
راجل يجي ياخدك من هنا
شروق
بطل اللي انت بتعمله ده انت السبب في كل حاجه حلصت فضلت ورا ابوك لحد ما خسر
ابويا وجاي تتكلم في كده دلوقتي
سالم
وانا مالي جدك اللي عمره ما حب ابوكي وكتب
كل حاجه ل ابويا وانا مليش دعوه انا كنت بدافع عن حقي وفي الوقت ده خرج الدكتور وقال
الدكتور
البقاء لله يا جماعه ومشي وانا فضلت اعيط
وقرب راجل من رجاله سالم وسالم قال
سالم
اسمع خد البت دي علي البيت الكبير وأياك
تخرج منه انت سامع ولا لا وبعدها روحت
معاه وانا خايفه اوي وفي شقه خالتي
دخلت خالتي علي احمد
احمد
خير يا خالتي شروق جت ولا لا
الخاله
اسمع انت لازم تمشي من هنا عمك توفي
ودلوقتي اكيد مش هيفكرو ياخده حقكم من .ابوك اول حد هيفكرو فيه هو انت اهرب
احمد
ازاي بس واسيب شروق ازاي لوحدها مانتي
عارفه ان اكيد سالم مش هيسبها في حالها
الخاله
انت عارف ان عمرهم ما هيفكرو يجوا جنب
اختك يا حبيبي بس اكيد مش هيسبوك لوحدك
وفعلا بعدها مشي ونزل علي مصر وعدا
كام شهر ودخل سالم الاوضه
شروق
مينفعش اللي انت بتعمله ده انا برضه بنت
عمك يا سالم
سالم
ومش بس كده الماذون جاي في الطريق
وهخلي يكتب عليكي
شروق
ازاي ده انت متجوز وانا لا يمكن اتجوز واحد
متجوز ومين صاحبتي امشي من هنا يا سالم
سالم
مش بمزاجك والله لجيب اخوكي يعني هجيبه
بس اظن هو مش هيهمه لانه طلع جبان
ومشي من البلد
شروق
حسبي الله ونعم الوكيل فيك يا اخي
سالم
قولي اللي تقولي يا شروق انا هتجوزك يعني
هتجوزك انتي فاهمه ولا لا وبعدها خرج
ودخلت فاطمه مراته
شروق
الحقني جوزك عايز يتجوزني وبجد انا مش موافقه على الكلام ده ارجوكي يا فاطمه حاولي تتكلمي معايا شويه
فاطمه
والله انا اتكلمت معايا كتير بس هو برده مصمم انتي لازم تمشي من هنا يا شروق وامشي من البلد كلها
شروق
امشي ازاي بس هو انت مش شايفه جوزك
عامل فيا اي
فاطمه
قومي البسي النقاب ده اختي شيماء عندي جوه وهو عارف ان اختي منتقبه هتخرجي من الفيلا على اساس ان انتي هي
شروق
بجد مش عارفه اشكرك ازاي والله علي اللي انتي
عملتي معايا ده وبعدها فعلا عملت كده
ونزلت القاهره ومكنتش عارفه تعمل اي
واشتغلت في مطعم وفي يوم كانت بتنزل
الاكل وشافت احمد قاعد مع معايا
غصب عنها وقعت العصير
اميره
اي ده هو انتي مش شايفه ولا اي مش تفتحي
شروق
انا اسفه والله حقك عليا وبعدها دخلت
المطبخ وقام أحمد
احمد
معلش حبيبتي خليكي دقيقه واحده هدخل الحمام واخرج على طول وبعدها دخل عند شروق
شروق
احمد حبيبي انت وحشتني قوي والله ما تعرف انا فرحت ازاي لما شفتك كان نفسي اخدك في حضني بس انا خوفت اعملك مشكله مع اللي انت قاعد معاها دي
احمد
انت ظهورك في حياتي اصلا عامله مشكله انت ما تعرفيش اميره خطيبتي عامله ازاي وانا مقلتلهاش ان انا ليا اهل وهربان والكلام ده
شروق
قصدك ايه بالكلام ده ده انا ما صدقت ان انا لقيتك يا اخويا ده انا عايشه في الدنيا كلها لوحدي
احمد
مش المفروض تكلميني انا روحي كلمي ابوك هو سبب في كل اللي احنا فيه ده ارجوكي يا شوق انا مش عايز اي مشاكل في حياتي خالص
شروق
انا اللي هعمل ليك مشاكل الله يسامحك يا اخويا وبعدها مشي معاها وشويه واتجوز
اتجوزني وحسام راح اتقدم لشروق وهي
كانت بتحاول تراقب اخويا وسكنت في نفس
العماره اللي هو ساكن فيها وفي يوم
انا نزلت والباب خبط
احمد
شروق انتي عرفتي بنتي منين وايه اللي جابك هنا انا مش عايزه اي مشاكل مع مراتي
شروق
انا اتجوزت الاسبوع اللي فات من غير فرح ولا اي حاجه وسكنت معاك هنا في نفس العماره
احمد
هو انتي عايزه اي بالظبط مش قولتك اخرجي
من حياتي خالص انا مش عايز مشاكل
شروق
انا اختك والمفروض اكون تحت عينك مهما أن
حصل
احمد
طيب انزلي دلوقتي وبعدين نتكلم وفعلا فضلت
عايشه معاه
#رجوع
احمد
انا عايزه اعيش حياتي دي من غير مشاكل خالص ولو سمحتي شوفي انتي عايزه تعملي ايه واعمليه
شروق
الله يرحمك يا حسام بجد كان ونعم الزوج
والاخ عالفكره انا كنت قايله ليه علي كل
حاجه وعمره في يوم وضح حاجه
احمد
بقولك اي أنا طالع شقتي واحسن ليكي
وليا يا بنت الناس تشوفي عماره غير دي وتسكني فيها وبعدها الباب خبط وراحت
شروق بصت من العين السحريه
شروق
ينهار مش معدي مراتك علي الباب ادخل جوا
بسرعه وبعدها دخل وفتحت شروق
شروق
انا اسفه ان انا جايه ليكي في وقت متاخر زي ده ايه مالك واقفه ساكته كده ليه واجب مش هتقوليه ليا اتفضلي ولا اي
شروق
لا لا ازاي الكلام ده ادخلي تعالي وبعدها
دخلت وكنت عامله ابص علي الشقه
اميره
اول مره اعرف ان شقتك ذوقها حلوه قوي كده
شروق
هو اكيد مش حضرتك جايه لي في وقت متاخر زي كده علشان تقوليلي ان شقتهي
ذوقها حلو
اميره
اه يا شروق مش عايزه اقولك انتي صعبانه عليا قد ايه انت لسه صغيره في السن يا بنتي وكمان عرفت ان حماتك مش بتصرف عليكي خالص
شروق
ممكن تكماي تكلمك على طول لو سمحت عشان عايزه ادخل انام
اميره
جايبك عريس وعايزه اعرف رايك فيه
احمد جوزي
شروق
اي الكلام العبيط اللي انتي بتقولي عليه
ده معقول عايزني اتجوز جوزك ولا اي
اميره
هو انا مكنتش لسه خلصت كلامي اكيد مش بتكلم على احمد جوزي يعني مع واحد زميله في الشغل وبيدور على عروسه وقلت اكلمك في الموضوع ده
شروق
معلش هو انا اسفه ليكي بس انت شايفه الوقت يسمح بالكلام ده انا جوزي لسه رايح ما بقالوش كام شهر ومش بفكر في الجواز خالص
اميره
مينفعش يا حبيبتي تقعدي كده من غير جواز وفي عماره زي دي كمان علشان خاطر كلام الناس مش كويس
شروق
بقولك اي يا اميره لو خايفه علي جوزك يا حبيتي
احب اطمنك عمر ما هيكون في حاجه بيني وبين جوزك خالص انتي فاهمه ولا لا وبعد اذنك
بقي علشان عايزه انام
اميره
ماشي يا شروق بس اعملي حسابك لو عرفت
ان انتي مش ماشيه مظبوط متعرفيش أنا
هعمل فيكي اي انتي متعرفيش مين اميره
شروق
نورتيني الشويه دول والله وبعدها خرجت من عندها وخرج احمد
احمد
عاجبك اللي انتي عملتيه ده اظن ما ينفعش تفضلي هنا في العماره خالص لو سمحتي امشي انا مش عايزه اخسر مراتي وبيتي
شروق
ان انا هشوف مكان تاني وهمشي من البيت هنا وانا دلوقتي مش عايزه اشوف وشك ثاني يا احمد بجد انا ندمانه ان انت اخويا
احمد
برحتك بس انا مش عايز مشاكل ومش عايز
اخسر مراتي وبعدها خرج وفضلت شروق تعيط
وأحمد طلع الشقه وكانت اميره قاعده
احمد
ايه ده يا حبيبتي في ايه ايه اللي صحاكي من النوم كده
اميره
والله المفروض السؤال ده يبقى مني انا انت كنت فين في وقت متاخر زي ده
احمد
اصل انا ببص في علبه السجائر لقيتها خلصت نزلت جبت علبه جديده وايه المشكله يعني ما انتي عارفه ان انا ممكن اعمل كده في اي وقت
اميره
بصراحه ما بقتش مرتاحه ليك مش حاسه ان انت احمد بتاع زمان وحاسه ان انت مخبي عليا حاجه كبيره
احمد
كل ده يا امير علشان نزلت جبت علبه سجاير وفيها ايه يعني
اميره
مافيش أنا عايزه اعرف اي علاقتك بطنط كوثر
بقي دلوقتي حلا وازاي بتقول عليها ماما
وهي متقربش ليك اي حاجه
احمد
على فكره انا قلت لك الموضوع ده 1000 مره بس انت مش راضيه تصدقي هي كانت مامه واحد صاحبي وصاحبي ده توفى وانا لما كنت مسافر ورجعت مصر نزلت عليها وعشت معاها وبتعامل معاها ان هي ماما يعني
اميره
مش عارفه ليه انا حاسه ان انت مخبي عليا حاجات كثيره قوي طيب ليه انت ما بترضاش تخليني اقعد معاها
احمد
هو فيه اي يا اميره الموضوع بدأ ب علبه
سجائر ازاي تنزل في وقت زي ده ودلوقتي
فتحتي في حوار ماما كوثر
اميره
علشان بقيت مستغربه افعالك والله يا احمد وحاسه ان انت بتعمل حاجه غلط من ورايا
احمد
بقولك اي أنا داخل انام لان ورايا شغل بكره
واكيد مش عايز نكد خالص وبعدها فعلا دخل
نام وتاني يوم روحت عند كوثر
كوثر
مين اميره تعالي يا حبيبتي ادخلي
وحشاني اوي والله
اميره
وانتي كمان يا ماما كوثر متعرفيش بحبك ازاي
انا والله من بدري بفكر اجيلك بس انتي عارفه
شغل البيت عامل ازاي
كوثر
اكيد والله عارفه الله يكون في عونك الا الواد
احمد بقالو اسبوعين مش بيجي عندي ليه
والله الواد ده متغير بقالو فتره
اميره
ازاي بتقولي الكلام ده ومكانش عندك امبارح ولا ايه
كوثر
كان امبارح ازاي انا اصلا امبارح طول النهار كنت عند بنتي ما انت عارفه من يوم ما ابني ما راح ما حدش مهون عليا حياتي كلها الا احمد وبنتي اسماء
اميره
اصل كنت عامله محشي وعارفه انك بتحبي
وبعته قال انك مش موجوده
كوثر
تصدقي نفسي فيه انا عندي كرومبه صغيره
اي رايك اقوم اجبها تعمليها وبعدها قامت
اميره
انا كده عرفت طبق المحشي راح فين
ولحد هنا تكون خلصت حلقتنا
اعملوا متابعه لصفحتي عليها جميع الروايات إللي عوزينها من هناااااااا
انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هناااااااا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺