القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية المشعوذه الصغيره بقلم نجلاء فتحي الفصول الاخيره حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

اعلان اعلى المواضيع

رواية المشعوذه الصغيره بقلم نجلاء فتحي الفصول الاخيره حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية المشعوذه الصغيره بقلم نجلاء فتحي الفصول الاخيره حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات


 تم كتب كتاب  دموع ورحيم  وحسن وسعيده

دموع / نزلنى يا رحيم فى عريس  يشيل  


عروستة   على كتف  واحد بوظت الرومانسية 


رحيم/ نزل  دموع  امام  غرفتها  اللى فى 


الأساس غرفة  رحيم واستحوذت عليها دموع  


دموع / انت انت بتبصلى لية انت  عينك  فيها  


حاجة  رحييييييييم  ابعد الجو حر الله 


رحيم/  انصدم  ، ابعد والجو  حر  امممم طب 


على فكرة  بقا  النهاردة  يعنى يعنى من  الاخر  


انتى مراتى  وو عادى ان ان اووف هو الكلام 


صعب لية مراتى فاهمة واللى عايزة اعملة 


دموع / مش فاهمة وخلعت النقاب  وشهقت 


وقالت انا مراتك ايوة  بقا انا مرات رحيم انا 


مراتة وبقت تصقف وتطنطط  وبعد شوية  


حطت ايدها  على كتفة   والأيد    الأخرى  على 


خصرها  وقالت  انت مصدق انك تتجوز يا  اخ 


و تتجوز  مين  دموع  ياةةةةة اما  الدنيا  دى  


غريبةيا  جدع  بشكل  و بقت  تهز  رأسها 


رحيم / بعد اخ و جدع اللى  انتى  قولتيها انا  


انطفيك  خلاص ،بقلم نجلاء فتحى 


دموع/ اتعلقت فى رقبتة  وبعدم  فهم،  يعنى  


اية  يا  رحيم  


رحيم / فك  اديها  من  على  رقبتة  وفتح 


الغرفة  وذقها  وقال خشى شوفى  العلبة  اللى  


على السرير وبعدين  قولى يا  زفت اقصد  يا  


رحيم  


دموع/  ماشي يا  زفت  اقصد يا رحيم انت  


رايح فين  


رحيم /  غرفتى وسابها ومشى 


دموع/ احسن بردوة  اهو  الواحد ينام  براحتة 


و ياخذ  السرير رايح  جاى هههههه 


رحيم / واقف امام غرفتها وشايفها فى الفون  


لان  غرفتها  متوصلة بالكاميرا على الفون  من  


غير  لما  تعرف  ،،،،هههههه  بقا فرحانة  انك  


عاتنامى  وتاخدى  السرير رايح  جاى 


هههههههههه   دا أنتى   عاتتفرمى اللية وسكت  


لما  شافها ٠٠٠٠٠


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


(غرفة دموع )

دموع/ اممممممم 🤔🤔اية العلبه  الكبيرة  دة  


افتحها  ولا   اقول يا زفت  اممممم بس  هو  


قالى شوفيها  وبالفعل شالت غطا  العلبة  


وصوتت  ووقعت  فى  الأرض  لان  خرج  من  


العلبه  فراشات بلاستك بألوان جميلة  


دموع /  قامت  من  الأرض  ووضعت  أديها 


على صدرها من الخضة ،،يا خربيتك يا رحيم  يا 


مجنون اية  اللى  خرج من  العلبة  دة  ونظرت  


فى  الأرض  وجد  الفراشات   وبسرعة  بقت  


تدوس  عليها  برجلها  لأنها  اتخضيت  وتقول  


موتى  بقا  موتى موتى وبثقت عليها ،،فراشة  


رخمة  ذى  اللى  جابك وراحت  للصندوق   مرة  


تانية  ،،اما  نشوف  جايب  اية  تانى  ليكون 


جايب  أسد ويطلع ياكلني  ونخلص  وشهقت 


وقالت اية  دة دة فستان  اخرجتة وحضنتة 


ولفت  بية وتوقفت وقالت  بس  بس   ما  


فيش  فرح  يقصد  اية  عم  الغامض  دة 🤔🤔


🤔وجدت  ورقة  مكتوب عليها  البسي  


الفستان   يا  آخرة  صبرى  ومن  غير  مكياج  


لان  القصر  كلة  مافيش  مكياج    فية فاممكن   


سعيدة  معاها اوعى  تحطى   فاهمة  


دموع /  انا  قولت  لازم  يحط  التاتش بتاعة 


رحيم / فى غرفتة بيضحك  على جنيتة اللى  


أصبحت  لسانها طويل وشقية واتصل على 


سعيدة انها تطلع  غرفة  دموع  علشان  


تساعدها  فى اللبس   لأنها مش  عارفة  تلبس  


الفستان  وبكت 

و سعيدة تخرج   تانى وتروح  


غرفتها    ،،حتى  دموع  استغربت  هى سعيدة  


عرفت  ازاى  بس مش  علقت  

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


وبعد  وقت  رحيم  شاف  فى  الفون  ان  


دموع  خلصت  وتوجة  الى  غرفتها  وكالعادة 


دون  استئذان 


دموع /  شهقت   انت  ازى  تدخل  كدة  


وعرفت  ازاى  انى  خلصت  


رحيم  شاور  لسعيدة  انها  تلتزم  غرفتها  


الموجودة  فى  الطابق  السفلى  ومهما  حصل  


مش  تطلع هنا   غير  بأذن منة  حتى  لو  دموع  


بتطلب  استغاثة 


دموع / بت يا سعيدة اةة يا  جبانة رحيم سعيدة    


رحيم / سيبك  منها بس  اية  الجمدان دة  تعالى  


دموع / لااااااا انا  عايزززززة  افهم فستان  


الفرح  معناة  اية  واية  البدلة  الحلوة دى  احسن   


من  التانية وعانروح فين 


رحيم / بعصبية كلمة زيادة   عارمييكى برة 


قولتى  اية تعالى بققققققا 


دموع / حمش وسارت معة 


رحيم/ ههههههههه ماشى يا  آخرة  صبرى 

بقلم نجلاء فتحى 

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


وصل دموع  ورحيم  فى مكان ما فى القصر 


دموع / اية  دة  يا  رحيم   


رحيم  /  المكان  دة  انا  شوفتك  فية  


وافتكرتك  جنية وبعدين  ضحكتى  عليا  


وكنتى   بتظهرى   هنا جنب  البسين   فاكرة 


فاقولت  نعمل  حفلة  خاصة  صغيرة كدة 


دموع /  بأعجاب  كل  دى  وصغيرة  دى دى 


وهم  دى  خيال  


رحيم / فرح  انها فرحانة  و قال طبعا  لازم 


تكون  وهم  علشان  جنيتى اللى  ظهرت  هنا 


وفى  المكان  دة كنت  فاكرة مكانها   جنيتى 


جاية  من  عالم  آخر عالم  ليس  لة  علاقة  


بالبشر  قلبها  نقى عقلها بكر  جنيتى  على 


الفطرة  ساعات بتكون  عايزة  ترويض  لكن  


بحبها  بكل  حالتها 


دموع / رحيم  انا   بحبك  اوى 


رحيم /  أخذها  فى  حضنة  ،، وانا  بعشقك يا  


من  امتلكت قلبى وتغلغلت فى كياني يا  من  


أحيت   روحى  انتى  جنيتى  و سوف  تظلين  


جنيتى إلى الأبد 


دموع / مش لاقية  كلام  تقولة غير  دموعها  


اللى  عرفت طريقها على  خدها  


رحيم/  لا بلاش  دموع  و🤫🤭وبعد وقت 


دموع / رحيم  فين  الناس 


رحيم / انتى فى حاجة فى عقلك ولا ايه  انتى  


مش شايفة  الفستان اللى انتى لابساه عامل  ازاى 


دموع /مش  انت اللى جايبة 


رحيم /  دموع  خلى الليلة  تعدى 


دموع / هو انت عاملت كل دة  ازاى  


رحيم / اوووف  مالكيش فية  وبعدين انتى  كنتى  


عايزة  فستان  فرح  ولابستى فستان  فرح   كنتى  


عايزة  فرح  اهو فرح  عايزة  فيديو  يتسجل أحدث 


تقنية بتسجل عايزة اية تانى 


دموع / برضو لمة الاهل حلوة  وبعدين  افتكرت انها 


ماعندهاش  اهل سكتت ،،ماشى  يا رحيم  شكرا 


بجد هو  احنا  عانفضل  هنا 


رحيم / لو عايزة  تطلعى ياريت  احنا بقالنا ٤ 


ساعات  وفاضل ساعتين والنهار يطلع 


دموع / يلا 


رحيم / بخبث  متأكدة 


دموع / اممم الفستان مكشوف وبردانه 


رحيم / ماشى يلا 


دموع / رحيم 


رحيم/ اممممممم قالها بغضب 


دموع / ههههههه كنت بهزر خلينا شوية 


رحيم/ بت انتى وسكت شوية وبعدين  راح حملها 


على كتفة تانى 


دموع / رحيم هو انا شوال نزلنى 


رحيم/  لا اتخنى  شوية علشان مش  اعرف اشيلك 


،،وتوجة بيها داخل القصر بقلم نجلاء فتحى 

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


(داخل القصر )


دخل رحيم وهو حامل  دموع  على كتفة فى مشهد 


مضحك لان دموع كل ما تحرر نفسها   تخاف تقع 


فاتتمسك بة اكثر  


دموع / لاحظت ان رحيم  فوت غرفتها وغرفتة  


،،رحيم غرفتى وغرفتك انت فوتهم انت رايح فين 


رحيم / مش انتى مرتاحة وانتى فوق  كدة مالكيش 


فيةبقا


 دموع / يعنى خاطفنى 


رحيم / هو فى  واحد عايخطف مراتى 


دموع / امال لما بيتخنق منها بيعمل اية 


رحيم / بس بقا خلى الرواية تعدى على خير وغيرى  


الموضوع OK 🆗 


دموع / رحيم 


رحيم / خلاص وصلنا، ونزل دموع  امام ستارة 


حمرا فى نفس الدور اللى فية غرفتها وغرفتة   


،،افتحى الستارة ياجنيتى  وابتسم 


دموع / فتحت الستارة الحمراء   القطينة  وجدت 


خلفها  باب كبير كانة  بوابة  قصر استورى  بقت 


تغمض وتفتح علشان تتأكد انها حقيقة  


رحيم / انتى  ما شوفتيش دة وانتى هنا 


دموع / لا كنت مفكرة  اللى وراء  الستارة  دى  


حمام  ولا حاجة 


رحيم / يع بصراحة  بتفصلينى  على العموم  الغرفة 


دى كانت بتاعت  ابويا وامى   من  كتر حب  ابويا 


لامى عمل الغرفة دى  الأثاث من الذهب 


والمفروشات من الحرير الطبيعى حتى حبات 


الكرستال للتزيين  فهو اصلى بس  ومن ساعت ما  


ابويا  مات  الاول امى رفضت   تبات ليلة  واحدة  


هنا وبعدها  ماتت  وراة على طول والغرفة فاضلت 


مغلقة   جبت الستارة دى علشان افصلها عن القصر   


حتى محدش بينظفها انا اللى بنظفها  وقررت انها 


تكون ليكى ويكون الجناح الخاص بينا وشلت 


متعلقات بابا وماما وحطيت حاجتنا ومسك اديها 


علشان تدخل الجناح 


دموع / لا مش داخلة 


رحيم / نعم  ليييية 


دموع /  الجناح اللى بتقول  علية  دة  ملك لمامتك 


وباباك  وفى  ذكريات رجع كل حاجة ذى  مكانها  انا 


عايزة  غرفتنا نفس  الغرفة  اللى لما دخلت  القصر 


ببات فيها  اللى هى  غرفتك  بالأساس ومش 


عانخرج منها  غير على قبرى 


رحيم/ بس مش جاهزة تعالى بس انتى ماشوفتيش 


الجناح عايعجبك 


دموع / علشان تجبر رحيم انة يمشى مشيت  


وواقفت  امام  غرفتها  وقالت إياك تغير حاجة فى 


الغرفة انا بحبها كدة 


رحيم / بيأس رضخ لها وراح وقف معها امام  الغرفة 


  ومسك اديها وطبع قبلة  حنونة  على كف  اديها    


دموع اللى يفصلنا عن حياتنا  الجديدة باب وأخذ 


يطمنها بعبارات تدل على مدى  عشقة  لها وبث  


الطمأنينه  داخلها وفتح باب الغرفة وهو حاملها  


على يدة 

رحيم/ 😲😲انتى مين 


/ انا نجلاء فتحى الكاتبة  يا عنيا 


رحيم/ نظر لها  بعدم فهم لأنها كانت  تجلس مربعة 


فى منتصف السرير وتاكل من طبق التسالى  وتتفرج 


 على فيلم فى التلفزيون  ،،اتعصب ورمى دموع فى 


الأرض او نسى  انة يحملها وقال بصوت عالى مين 


اللى سمح ليكى  انك تتدخلي غرفتى او قصرى 


نجلاء / بكل هدوء  ومازالت تأكل انا اللى سمحت  


لنفسى وبعدين صوتك ميعلاش عليا  فاهم 


رحيم / امممممم حلو بقا الشغل دة  واسرع لكى ينقض عليها 


نجلاء/ وقفت  بسرعة فوق السرير ، ولاااااا   اثبت 


كدة  وخليك  راجل هى دى معاملة الضيوف 


رحيم/ والله  الضيوف تحت مش فى غرفة نوم 


عريس وعروسه  وبيحاول يمسكها وهى تتنطط على 


السرير 


دموع / قامت من الأرض وتقول يا ترى  عين مين 


اللى راشقة معايا وقالت  رحيم  سيبها بقا 


دى ذى ما دخلت  غرفتنا بتقدر تدخل دماغنا   اية  


اللى جابك 


نجلاء/ جاية اخذ حقى يا مشعوذة 


دموع / حق اية 


نجلاء / نزلت من  على السرير وواقفت امام دموع 


بعد ما زقت رحيم  على الكرسى وقالت انتى قولتى 


انى مجنونة وخليتى المتابعين بيكتبوا مجنونة 


وشتمتينى  و٠


رحيم / وقالت عليكى روايتك كئيبة  


دموع / بلعت ريقها ،اسكت يا رحيم خليك محضر 


خير 


نجلاء/ علشان كدة جاية اعمل الجواب معاكى يا 


جنية رحيم  وبقت دموع تجرى ونجلاء تجرى وراها 


 ورحيم  يجرى  وراء  نجلاء  لانة  أدرك  لو  نوجا  


الكيوتة   مسكت  جنينة   عاتقطعها 😂😂


رحيم / وهو بيجرى   كفاية بقا سبيها دة  انا مستنى 


اليوم  دة والمتابعين  كمان  قولت  سبيها 


نجلاء / بقولك اية خليكى على جنب يا خالة فهيمة 


انتى اثنين بنات بيتحسبوا  اخلى منها 


رحيم /😲 بقا انا  خالة فهيمة وتحول رحيم الى وحش 😈👿


وبدل ما كانت نجلاء بتجرى وراء  دموع بقت تجرى 


ورحيم وراها ودموع تصوت لان صعبان عليها نجلاء 😫😩


نجلاء / صلى على النبي  يا بية  بص دموع هناك 🥺


روح لها أمشى  أمشى هوف هوف  يا لهووووووى 


رحيم / وبعد غلب مسكها وقال مسكتك دة يومك 


اسود  جيتى لعدو الأنثى ههههههخ


نجلاء / عملت لة حركة بمعنى اركب الهوا  وطلعت 


تجرى وتقولة سلامى لعدو المرأة   رحيم  طلع  


يجرى وراها  كانت نجلاء  اختفت من  امامة الى 


الابد 


رحيم / لاااااااااااااااااااا


 محدش ينكر انة كان مستنى  حاجة يين دموع ورحيم 🤫🤔لفيت دماغكم صح طب بذمتكم  فى خاتمة عسل وكيوت وآخرها ابتسامة  حلوة اترسمت على وشكم  الحلو دة وانا شايفة ان روايتى مميزة علشان عندى  متابعين مميزين وولاد ناس ويمتلكون  الذوق العالى الرفيع 


لسة النهاية  مفتوحة عاستنى تعليقاتكم   ينفع لو قدمتها فى مسابقة اكسبها ولا مجرد حبر على ورق  وفى احسن من كدة واشتغل على نفسى دى اول رواية اخلصها فى حياتى مع انها الرواية  الثالثة لكن خلصتها فاحلوة  ولا يع  عانزل الرواية الثانية قريبا  الرواية ٢  والرواية ١ لسة بيتكتبوا  وبسبب الرواية دى غيرت حياتى لان فصولها الأولى اتسرقت  واتشطب أسمى  من عليها وبسببها عملت صفحتى الشخصية دى وبدأت  من اول وجديد وضيعت تعب شهور فهل تستحق انها تتاخذ  كدة  الرواية  الجديدة كانت منشورة بس مش خلصت ممكن  ناس تكون متابعها  لكن اماكن كتير رفضتها  لأنها مش سعيدة رأيهم على دماغى  بس محدش يحكم عليها بعد اذنكم محدش يحكم غير بعد كام بارت وصاية كدة 

اسفة انى طولت عليكم  

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


المشعوذة الصغيرة 

بقلم نجلاء فتحى 

البارت ٣٣ النهاية 

_____________


🌹وبعد مرور سنين كثير أووى   🌹


⛓️وهدان ⛓️ لسة على قيد الحياه لكن لم يعلم أحد مكانة حتى اليوم لأنة مع مدير دار  الأيتام اللى  أمر رحيم  انهم يكونوا مع بعض 🤔🤔☠️

🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫

⛓️زوجة وهدان وام ناجى بالتبنى ⛓️ توفت ولأخر يوم ليها فى الدنيا  كانت  عاتتجن وعايزة تسمع  اسم  امااا  من ناجى وترفض اى شخص يقول  ان  ناجى  مش  ابنها وكانت  بتزورة دايما وتحاول تفهمة  ان الأم هى  اللى ربت مش اللى  خلفت وكانت عايشة فى الإسكندرية  مع صفية وأولادها  ومن ساعت لما خرجت من البلد وراحت الإسكندرية  مش رجعت ليها تانى  وندمانه على اللى عملتة مع دموع ومش  عارفة مكانها فين 

🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫

⛓صفية زوجة ناجى ️⛓️ صفية  كانت بتحب ناجى اوى رغم أنها عارفة انة مش  بيحبها وهى بنت خالتة وفى لحظة ضعف ضيعت نفسها على اساس كلام خالتها    اللى هى ام ناجى  وانة عايتجوزها لكن ناجى  رفض  بعد  احم يعنى  واول لما صفية أصبحت حامل فى شهرها الاول  وناجى عرف غصبت أمة انة لازم يتجوز بنت اختها علشان اولادة ودة سر ماحدش  يعرفة  لحد الان غير ناجى وأمة ودى ماتت وصفية  ,, وماعملوش  فرح واخذوا غياب  دموع  حجة  وبعد ما رحيم  عرف  الحقيقة أمر ان صفية وأولادها الصبيان أنهم يسكنوا فى الإسكندرية، ،الوضع الحالى ،،صفية من ساعت  لما وصلت الإسكندرية بأولادها  عاشت  ليهم فقط ورفضت الجواز وأولادها الان اتخرجوا  من الجامعة وعاشت مستوى اجتماعي حلو و وصلت لأولادها  صورة عن  ناجى  أبوهم و أنة عمل ليها فرح كبير البلد كلها  بتحكى عنة وانة بيحبها اوى ويوم  لما هما  جم  الدنيا  كان سعيد  جدا واترسمت فى ذهن الأولاد أن ناجى أبوهم شخصية عظيمة ومحترمة لكن للأسف مات  ،، صفية هنا مش كذبت من وجهة نظرها صفية فعلا عشقت  ناجى ومازالت عشقها بيزيد لة وفعلا  كانت تتمنى انها تعيش مع ناجى الكلام اللى ذكرتة لأولادها  وبتروح تزورة ودة سر حافظت علية وخايفة تقول لأولادها ان أبوهم عايش  والسر اللى ندمانة علية وانهم أطفال ح٠ر٠ا٠م    وبسبب الغلطة دى  اتجوزت ناجى علشان يصلح غلطتة  معها وخايفة على  أولادها  لإنهم  أصبحوا ليهم  أصحاب وعلاقات  اجتماعية  ومنهم  اللى خاطب ومناسب  من  عيلة  ،صفية عايشة فى نار 🔥  وهى نار العشق  من  طرف  واحد ولما  بتزور  ناجى  بتحكى  لة  تفاصيل  عن  أولادة   ،صفية لحد الأن عاتتجنن من  المجهول اللى متكفل ب مصاريفهم حتى بعد أولادها لما  كبروا وكل اللى تعرفوا  ان الوسيط اسمة   حسن  بية  بس وأنة  بيساعدهم ويحل اى مشكلة ليهم لكن دايما تدعوا  لة  بالخير   وكل يوم عايشة فى رعب ان ممكن   الحقيقة  تبان  وأولادها  يدمروا ،،


ملحوظة ⚠️

رحيم ليس  لدية  علم بموضوع  أولاد  ناجى  ،

وصفية ماتعرفش ان ناجى لية  ورث من جدة وماتعرفش ان دموع اختة لان حسن ورحيم حكموا على ام ناجى  مش  تنطق بحرف  وثمن كلامها ناجى ابنها بالتبنى انة ي٠م٠و٠ت

🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫


⛓️ناجى ⛓️  رغم السنين دى متواجد  فى مصحة  لأمراض النفسيه والعصبية  وكل لما ينكتب لة خروج  يدخل فى حالة صدمة تانى ويرجع لنقطة الصفر والغريب انة  زعل لما  أمة  بالتبنى   ماتت  ورغم  انة  مش  بيحب  صفية  ولا الاولاد دايما  يستنى صفية  وحافظ  مواعدها  وصفية  عمرها  مافوتت  اسبوع  الا  لما تزورة  ومافيش  ولا  مرة  طلب  يشوف  أولادة   رغم  أن  أحيانا   بيهتم  بمعرفة أخبرهم وكل لما يقول   لصفية انة  عايز  يخرج  تفرح وتروح  تبلغ  الدكاترة ودايما  سؤال  الدكتور هو  قالك  اية  ويكون  الرد  انة  عايز  يخرج  وانة  مش  مجنون وتبدأ  صفية  تحكى  للدكتور  الكلام  اللى قالة وهو  عن  دموع  انها  اختة  وان  ابوة  وأمة  مش  ابوة  وأمة  دول  طبعا  ناجى  بيحكي  الحقيقة ولان  صفية  مش  تعرف  فابتصدق كلام  الدكتور  وهو  انة  بيتخيل  ولما  يقتنع ان  دموع  بنت  عمة  يبقا  يخرج وان  ابوة  وهدان  يبقا يخرج وبالتالي بتروح  صفية  وهى حزينة  على حب عمرها  وعشق  طفولتها وابو  أولادها انة  مجنون 

ويقوم  الدكتور بالاتصال على رحيم  يبلغة باللى حصل ويعطى  للدكتور مكافأة  لان  من يرفض كلمة  للدكتور رحيم الان ،،ناجى عايز قبل  ما يموت  انة  يشوف اختة  مش  عارف ويعتذر لها  لكن  هذة  المستشفى   لو  كانت  سجن  مشدد  كان  تحرر منة والسؤال  الذى  فى  ذهنة  أين  انا،  

 بقلم نجلاء فتحى 

🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫


⛓️سليمان ⛓️ترك  الشغل   وعاش   مع  ابنة  حسن  وسعيدة  فى بيت  واحد   وتوفى منذو  سنتين 

🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫

⛓️سعيدة وحسن ⛓️سعيدة حققت حلمها ومش عانتكلم فية لان اكيد  انتم عارفين  وتم ذكرة فى بارت  وهو  انة يكون ليها حياتها الخاصة وحسن  يترك  الشغل مع رحيم وبالفعل حسن بقا من أكبر مدرسين  اللغة  الانجليزية فى القاهرة ولية مركز خاص ورفض  يشتغل  فى مدرسة  لانة  بيحب  الشغل الحر وليس  المقيد وسعيدة  حققت  حلمها وأصبح عندها مركز لأشارة والتخاطب بس عادى مش  مشهور أوى وفرحانة  ان  حسن  أصبح ملتزم جدا ولديهم   من  الاولاد محمد الاكبر ثم   ، وفاطمة وزينت توأم  ولسة  علاقتهم  بدموع ورحيم  علاقة  قوية رغم  ان  سعيدة  تريد  أن  حسن  يبعد  عن  رحيم  لكنة بيرفص مع  انها  لا تريد  البعد  عن  دموع وتطلب البعد  من  اتجاة   فقط لأنها  لا تستريح   لرحيم 

🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫

⛓️رحيم ودموع ⛓️️

دموع / أصبح  رحيم  كل  حياتها  وطول  ما هى داخل القصر  حتى  لو  بمفردها فاهى فى امان وتتعامل طبيعى لكن تخرج  للشارع لأسف بتتعب وبتدخل فى حالة غريبة بتحب البيت  جدا ومش  بتزهق منة حتى لو جلست بمفردها طول النهار   والليل ولسة  ذى  ماهى رغم  السنين  دى نفس شخصيتها  ولم يكن  لها علاقات  فى المجتمع  العالم  الخارج  بالنسبة  لها تعرفة  من  سعيدة لما تزورها  وكتير تطلب من  دموع  انها  تخرج  وهى بتخاف     لكن  طول  ما  رحيم  معها  تخرج وتسافر  وتلف  الدنيا  عادى حتى  لو  كانت  فى  النار ، دموع لسة معتقدة  انها  البنت  الفقيرة  اللى  رحيم  نقذها  من  الموت  على الطريق   ورحيم ذاد فى نظرها علشان مش اتخلى  عنها  لما  عرف  ان عندها  مشكلة  فى  الانجاب  وطلبت  انة  يتجوز وهو  رفض  وبقت  ست  شاطرة  جدا  فى  البيت  و كتير استحمل  رحيم  لحد ما اتعلمت فن  أصول  المطبخ    ورفضت  ان  يكون  معاها  حد يساعد  فى شغل  القصر لأنها  بتكون  سعيدة  وهى بتعمل وتنظف القصر وخصوصا  الوقت  اللى بيكون  رحيم  متواجد  فية  الاكل  والشرب  وبيتكلموا مع بعض كأنهم عرسان  جداد  ،،بقلم نجلاء فتحى 

رحيم/بعد ما كان أشهر دكتور فى مصر  حصل  الان على لقب أعظم جراح  فى الوطن العربى وسلطة بقا ونفوذ كثير ولسة عشقة لدموع بيزيد  كل  يوم 

🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫


                         😈    مشهد 😈


(فى حديقة  القصر )

 رحيم جالس على كرسى وامامة حسن    وكان  رحيم  بيلعب  مع  محمد  ابن  حسن  الكبير 


حسن / اوووف محمد  روح  العب  مع  اخواتك  البنات لحد  ما  اتكلم  مع  انكل رحيم، ، وبعد  ما ابنة  مشى  قال  اللى  يشوفك كدة  يا  رحيم  يقول  انك  اب  حنين  طب  لية عملت   فى دموع  كدة  


رحيم / بكل غرور مش  عايز  حد  يشارك  معايا حبها  الام بطبيعتها حنونة  ودموع انت  مش  بتشوف  بتعمل اية معايا مش عانقدر لو  خلفت وراح  كل  دة  لطفلنا وانا  لا  

حسن / بس الطفل دة عايكون  ابنك انت  كمان و٠٠

رحيم / خلاص يا حسن انا لما  أعوز   حاجة  تتنفذ 

حسن / دموع  صعبانه عليا انت مش تعرف لما بتشوف عيالى بتعمل اية 

رحيم/ ماتوجعش  دماغى  هى معتبرة عيالك عيالها خلاص واصلا  انا  مش  بطبيق  حد  يحضنها حتى  لو سعيدة  مراتك  او بناتك  الصغيرة 

حسن/  😲😲 احم هى دموع لسة  برضو  فاكرة انها  عملت  عملية  وشالت  الذايدة   مش  الرحم 

رحيم / بعصبية فى اية يا حسن  انت جاى تنكش فى الماضى لية  ،ما بلاش احسن سعيدة  تعرف الحقيقة وانك قبل ما تعرفها كنت دراعى  اليمين  والضل الخفى  وأدام  الناس انت رئيس الحرس  وحتى سليمان ابوك كان هو البيج بوس بتاعنا   وكبرنا ،انت ناسى  انة  كان  رافض  سعيدة  علشان عايزاك قال اية تمشى  بالحلال  

حسن / تصدق يالاااااااااا  ابويا لما  كان  بيكلم سعيدة كنت بصدق فعلا انة بيحبها  وهو كان  عايز يخلص منها بس الشهادة للة  البت  سعيدة  دى  عمرها ماقالت  لة  كلمة  وحشة وهى  فعلا ونعمة  الزوجة عارف  انا فعلا بحبها وضامن انها  عاتخرج  عيالى  ذيها   وبعدين  عايفرق  اية  ما انا  ذى  ما  انا الضل  الخفى بس  بدل ما رئيس   الحرس  بقيت مدرس انجليزى ههههههههه دا انت كنت حاكم نقولك يا بية ادامهم  ولم تراعى  انى  ابن  معلمك  هات سيجارة يا زفت 

رحيم / مد لة سيجارة وقالة مدام  فتحنا السيرة  دى  أرباح فلوس ناجى وفلوس دموع ذادت  عن ٦ شهور اللى فاتت   حتى ناجى  لسة  عندة امل  انة يخرج تتصور يا جدع 


حسن / ناجى 😲دا  أنا  نسيتة  هو لسة  عايش  ما خلاص  بقا  يا رحيم  الواد  عيالة عارفين  انة  ميت ودموع مش  عاتبعد عنك خرجة بقا حرام عليك 

رحيم  / يخرج علشان يلمس دموع وياخدها فى حضنة على اساس انة  اخوها مستحيل وكدة كدة عايتجنن  بجد  لما يعرف انة ميت فى نظر عيالة وهو عايعوز  اية عيالة وصلوا  مناصب لو  كانوا  فى البلد كانوا ***** هما صحيح احنا  مش خسرانين  حاجة لأنها فلوس أبوهم بس خليهم فاكرين ان فى حد بيصرف عليهم  

حسن / تعرف يا صاحبى دموع وسعيدة لما داخلوا حياتنا غيرونا بس تغير واحد ان احنا علشان كل  واحد  بيعشق  مراتة مش بيرضى يعمل ***غير كدة شغلنا ماشى وذاد   حتى دار  الايتام عاملين شغل 


رحيم / هههههههه طبعا يا بنى انا دكتور واللى بيحصل   قضاء  وقدر انت تعرف ان دموع كانت عاتكون ذيهم بس حبتها  وقولت هات سعيدة وخصوصا  انها مقطوعه من شجرة لاقيتك حبتها 


حسن / بصراحة  زهت من التمثيل امام سعيدة  الحاجة  الوحيدة اللى صح  مشاعري  وحبى ليها ولعيالى  ،، عاتندم انك  حرمت  نفسك من  الخلفة 


رحيم / وكأن الماضى اتجسد امامة وقال بعصبية اندم  اةة تانى  عايزنى اخلف  تانى ما كلة  على يدك محدش رحمنى  فاكر لما  اتجوزت اختك وربنا رزقنا بطفل واحنا مروحين  من  المستشفى   ها اللى حصل 


حسن / رمى  السيجارة  وقال بس اوعى تكمل 

رحيم /  اذا  كانت اختك اللى راحت  فاهى مراتى واول بختى  وابنى محمد  اللى ماكملش ساعتين  فى الدنيا وخرج  منها  وعاملوا فى مراتى ****ومش  راعوا  انها  ولادة وابنى   ***وانا دكتور ومش لحقت انقذهم  وعايزنى  تانى يا  اخو مراتى   أكرر اللى حصل  تعرف اختك  اللة  يرحمها  حبيتها لكن دموع عشقتها حتى الغرفة اللى قولت  لدموع انها لأبويا وامى  وماتعرفش انها كانت  ليا  انا  واختك  وان فى الجنينة  هنا قبر اختك وابنها امال ابوك  كان  رافض  يخرج من  القصر  لية  حبا فيا مثلا 


حسن/ انا سميت ابنى الوحيد محمد  وبحس انك منسجم معاة لو جرالى حاجة  يا  رحيم اولادى أمانة  مش  عاقولها   لانك  فعلا  أبوهم مش  جوز عمتهم اللى ماتت، ، بس دموع  انت دمرتها دموع بقت مريضة بعشقك دى دى لو المية انت قولت  لا هى مش عاتشربها  حياة دموع  داخل  القصر بس يعنى محبوسة  بمزاجها بسبب الكلام  اللى بتوصلة  ليها عن  العالم الخارجى  بطريقة غير مباشرة   وانت كمان يا رحيم  مريض بعشقك لدموع لازم تتعالج 

بقلم نجلاء فتحى 

رحيم/ لو عشقى لدموع مرض فا أنا موافق انى  اكون  مريض ومش  عاتعالج دموع  جنيتى  انا ومحدش  لية حق  فيها غيرى  حتى لو ماتت مش  عادفنها عاتفضل جنبى  وانتهى الحديث لان دموع وسعيدة  حضروا  ودموع  جلست داخل احضان رحيم وكأنها الطفلة الصغيرة صاحبها ال١٨سنة وهو استقبلها بكل عشق ولما لا فاهى طفلتة المدللة وعشقة  وجنيتة  التى مهما  تكبر ستظل جنية رحيم 

وتوتة توتة خلصت الحتوتة  

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏


انا عارفة ان فى ناس مش عاتعجبها النهاية بس فى ناس موجدين حوالينا وبنتعامل معاهم انهم احسن  ناس او بنكون عايشين  فى وهم  دموع رغم أنها سلبت حقوقها حتى حرمت ان تكون ام ورغم كدة سعيدة بس السؤال لو الحقيقة ظهرت او رحيم مات دموع عاتعمل اية الشخصيات لو موجودة فى الواقع الحل اية   كنت مفكرين ان دموع وسعيدة  ممكن يغيروا حسن ورحيم هما فعلا غيروا صفة واحدة بس طبعا حضرتكم عارفنها وعلشان  هما بيحبوهم نسوا العادة دى لكن حياتهم ذى ما هى بل ذادت  صعب تغير في انسان  كل حاجة ممكن التغير يكون جزء او اثنين من شخصيتهم والتغير بيكون نابع من الشخص ذى لما رحيم نساء العالم تجسدت فى دموع وكذالك  حسن اعتبر سعيدة كدة، ،ماليش فى جو ان البطل يتجوز البطلة وخلاص  طب الواقع نظامة اية  

تمت


تم🌹🌹تم 🌹🌹🌹🌹تم 🌹🌹🌹تم🌹تم 🌹

شكرا للمتابعين  على التفاعل والنقد  وعلى الكومنتات  الحلوة الوحشة لا   ❤️،،فى رعاية اللة وحفظة   اذكروا  الله  وصلى على رسولنا الكريم ❤️

و الى اللقاء فى رواية جديد


تابعووووني للروايات الكامله والحصريه



بداية الروايه من هنا



جميع الروايات الكامله من هنا


ادسنس وسط المقال

تعليقات

التنقل السريع
    close
     
    CLOSE ADS
    CLOSE ADS