expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

رواية فجر الشاهين بقلم نورة عبدالرحمن الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 رواية فجر الشاهين بقلم نورة عبدالرحمن الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

رواية فجر الشاهين بقلم نورة عبدالرحمن الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

رواية فجر الشاهين الحلقة السادسة


خالد بصدمه انتي عندك كم سنه..

زينه ….

خالد رفع ذقنها بهدوء ونظر الى عينيها ليجدها طفلة بريئه..بملامح جميله وتبهر العقول

خالد زينه انتي اسمك.زينه مش كده..

هزت رأسها بهدوء..

خالد شعر بانجذاب قوي نحوها قوي .. طب عندك كم سنه..

زينه ااارربع طعشر سنه

خالد حرك يده على وجنتها بهدوء انت عارفه النهارده فرحنا وانتي بقيتي مراتي..

هزت رأسها بتوتر وارتباك ..

خالد انحنى وقبل جبينها لتبتعد الاخرى بحرج..

لكنه امسك ذراعها هو انتي مش عارفه الجواز يعني ايه..

هزت رأسها..

خالد لا لا لا ماينفعش كده انا عاوز اسمع صوتك…

زينه عععارفه ..

خالد طب كويس وامك قالتلك هتعملي ايه.

زينه بخجل قالتلي..

خالد طب كويس احاط خصرها باحدى يديه بابتسامه ليحط وجنتها بكفه انحنى واراد تقبيلها..

اغمضت عينها بقوه وقالت بصوت مهزوز اني اني خايفه..

نظر اليها طويلا طفلة صغيره كيف لشاهين ووالدتها تزويجها بهذا العمر قبل جانب شفتيها ومسح شعرها محاولا احتوائها.

فتحت عينيها بتوجس.لتراى ابتسامته..

خالد طب ينفع تخافي مني وانا جوزك..

ابعدت نظرها عنه

خالد رفع ذقنها لتنظر اليه هنغير وننام مش جايلك نوم.

زينه بتسرعه ايوه جايلي نوم .

ابتسم طب يلااا غيري عشان ننام تحبي اساعدك.

زينه لا لا هعرف لوحدي اني مش عيله..

خالد بضحك اه صح مش عيله..

زينه بحرج ولاحظت سخريته منها اخذت ثيابها واتجهت الى الحمام..

**********

فجر هملني ياشاهين ..

شاهين احاط خصرها بتملك واهملك ليه..

فجر عاوز ايه دلوك..

شاهبن راجل وجاي لمراته هيكون عاوز ايه..

فجر بس اني لسه مش جاهزه.

شاهبن بس اني جاهز وعاوزك دلوك..

فجر بدموع ششاهينن اننت بتقول اي ..مش قولت مش هاخدك بالغصب..

شاهين نظر اليها بتفحص. اه قولت وغيرت كلامي..

فجر بخوف من نظراته شاهين انت شارب حاجه مش كده.

شاهين تؤ بس عاوزك شعرت بالخوف من نظراته ودموعها تجمعت لينفجر ضاحكا ..

وقفت مصدومه. وهي تراه يضحك.

شاهين هتفضلي تبصيلي كده كتيرر..خشي البسيلك هدمه وتعالي عاوزك..

فجر ككننت بتهزر.

شاهين اممممم ايوووا. الا لو حابه يكون حقيقه مش هزار..

فجر بتهرب وبسرعه اني هرجع كمان شويه..

ابتسم شاهين وهو يتنهد بتعب استلقى على السرير يفكر بشيء مااا..

لتخرج عليه فجر بعد لحظات وجدته مغمضا عينيه ضنته نائما اقتربت منه لتهمس بهدوء شششاهيين …..ششاهينن وبلحظه جذبها لتسقط بين احضانه..

فجر بارتباك انت بتعمل ايه..

ضمها شاهين اقوى الى صدره عندي ليكي خبر بمليون جنيه..

رفعت نظرها اليه..تنتظره يتحدث..وهي تشعر بالحرج بقربه منها هكذا

شاهين سليم وصل النهارده..

نهضت بسعاده سليم اخويا رجع بتتكلم بجد..

شاهين استند على ذراعه وهو ينظر الى سعادتها ابعد خصلات شعرها المبلول عن وجهها ايووه رجع الصبح بدري..

فجر ياحبيبي ياخويا ..اني عايزه اكلمه ياشاهين والنبي.

شاهين امممم جذبها الى احضانه مرة اخرى وتكلميه ليه مش حابه تشوفيه..هنروح نزور اهلك بكرى..

فجر بجد ياشاهين بتتكلم بجد..

شاهين ايووه بجد. الا لو مش عايزه..

فجر لا لا مش عايزه اي اني هكون جاهزه من النجمه بس متغييرش رايك.

شاهين ..شاهين مالوش كلمتين افهمي ده يابت الزناتي..

فجر معلش متزعلش مني من فرحتي والله..

شاهين طب ايه مش هتنامي..

فجر بتوتر وقد لاحظت انه يحاول كسر الحاجز بينهما هااا..

شاهين بابتسامه هااا ايه مش عايزه تنامي والا ايه..

فجر لا هنام طبعا..بس هسرح شعري الاول ..

اعتدل بجلسته انا هسرحهولك..

فجر مينفع..

شاهين اششش امشي عند المرايه عشان اسرحلك شعرك وبالفعل قام بتسريح شعرها وهو يداعبها باحاديثه ويضحك لاول مره تشعر بقربه منها ..حتى اخذها باحضانه ونامااا ..

*********

خالد هتفضلي واقفه عندك كتير..

زينه اني اني ..

خالد انتي انتي اي.

زين هنام فين..

ضحك خالد تنامي فين ليه ان شاء الله امك مش قالتلك هتنامي فين..

زينه….

نهض من السرير وحملها بسرعه ليقول بهمس من النهارده هتنامي بحضن جوزك .

زينه بتوتر لكن لكن اني اني..

خالد ااشششش متصدعنيش عاوز انام

ليدفن وجهه بشعرها وحاول قدر المستطاع تمالك نفسه وعدم اخافتها….

لكن الاخرى قلبها ينبض بسرعه وخوف منه حتى شعرت بالتعب لتنام والاخر يراقب ملامحها الطفوليه ويتسائل عاوز توصل لحد فين ياشاهين لما جوزتني العيله دي ..مش عارف افهمك ياود عمي..بس البت كيف القمر لكن صغيره قووي معارفش اعمل معاها اي…

***********

في الصباح الباكر..

استيقظ شاهين وبقي يراقبها طويلا وهي نائمه حتى شعر بها تتململ ليغمض عينيها بسرعه..

اما الاخرى استيقظت لتجد نفسها تنام على صدره نهضت بحرج وهي تتذكر حديثهما امس وتعامله معها ولطفه لاول مره تشعر باهتمام احد بها هكذا ..نهضت بهدوء لكي لا توقظه..

جهزت نفسها بعد ان استحمت وبدلت ثيابها تتجهز لتذهب الى منزل والدها وتلتقي باخيها لاول مره منذ خمس سنوات..

كل هذا وشاهين يراقبها وهي تختار ثيابها وابتسامتها التي ترتسم على شفتيها بين الحين والاخر ..حماسها لرؤية عاىلتها ابتسم دون ان يشعر لينهض.وجلس على السرير واخذ يراقبها ..

لم تلاحظه الاخرى حتى انتهت..

شاهين اخرج سيجارة من علبة اىسجائر واشعلها لتلاحظه

جلست بجانبه انت فوقت ميتا..

شاهين اخرج دخان سيجارته من صدره..

دلوقتي..

فجر بضيق على فكره مايصحش تدخن من غير فطار كده..

اعاد شاهين سيجارته ليسحب نفس منها وقال بسخريه والله..

فجر بغيظ وهي تراه يحاول استفزازها اخذت السيجارة من يده واطفأتها وكمان مايصحش تدخن بالاوضه كده..

وبثانيه اعتلاها وهو يتفحصاها مين قالك كده..

فجر بتوتر هو هو كده مينفعش تدخن بالاوضه ومن غير ففطار كمان كانت تشعر بالتوتر من نظراته..

دفن وجهه بعنقها واخذ نفسا طويلا…

فجر ششاهيين ..

شاهين هممممم

فجر ممممشش هنننزل ..

ابتعد شاهين عنها وهو ينظر اليها وننزل ليه..

فجر عععشششان اعملك ففطاار وا… قاطعها بق**بلة عميقه وطويله ليبتعد عنها يأخذ انفاسه بسرعه

شاهين ببتسامه وادي فطرت احلا فطار ياستي..

حاولت ابعاده عنها لم تحتمل ماحدث شعرت بنبضات قلبها تتزايد وكأن قلبها يطرق باب ضلوعها ليخرج من مكانه…لكنه كان يثبتها…انها قبلتها الاولى..

فجر ابعد ياشاهين ..

شاهين وابعد لييه..

فجر اني اني عاااو..

ابتعد شاهين عندما لاحظ ارتباكها ليستلقي على السرير انزلي هتسبح واحصلك.

لم يكمل كلماته حتى اسرعت بالمغادره ..

ليبتسم الاخر وهو يراقبها..

***********

استيقظ خالد بتعب فهو لم يستطيع النوم امس ليصدم بزينه غارقه بالنوم وتضع قدمها على وجهه..

ابعد قدمها عنه بضيق هو ايه ده ياربي ..اي الجوازه دي

نظر اليها ليجدها غارقه بالنوم ولم تشعر به راقب ملامحها البريئه شعرها المنسدل على الارض..ابتسم على نومها..

ونهض ليضعها على السرير جيدا ويحتضنها ويعود للنوم..

*********

اوصل شاهين فجر الى منزلها وقضت اليوم بسعاده فهي لم ترى والدها ابدا ..قابلت اخيها ورحب بها وتبادلا الحديث ..

اما والدتها فوبختها بسب مافعلته مع شاهين واخبرتها ان تنهي هذا الامر ويجب ان يقع بحبها لتضمن بقائه معها ووضعت لها بعض الخطط ..

عاد شاهين قبل الغروب ليصطحبها ..والتقى بوالدها عند الباب.

عبد الجليل البت عامل معاك ايه

شاهين بت مين..

عبد الجليل فجر تكونش البت مزعلاك بحاجه او متسمعش الكلام دنا اقطملك رقبتها واربيها من جديد

شاهين فجر مايلزمهاش ربايه واظن محدش يتدخل بيها مدام ببقت على اسم شاهين الجبالي..مش كده

عبد الجليل بحرج اني كنت عا..

شاهين بمقاطعه ياريت تبعت حد يندهلها..

كانت فجر تستمع لحديثهما بسعاده لاول مره احد يتجرأ ويدافع عنها امام ابيها..

وبعد لحظات صعدت بجانب زوجها بهدوء لم تتحدث ابدا والاخر صامت ولكن ملامحه الغاضبه ارعبتها..حتى وصلا منتصف الطريق اوقف السياره ليقول بحده النهارده روحتي اي حته..

فجر لا ابدا مخرجتش من بيت ابوي..

شاهين انتي متاكده انك مخرجتيش..

فجر لا ابدا ..هو انت متعصب ليه..

شاهين عشان انتي كدابه.. روحتي فين..

فجر بتوتر كدابه و روحت فيين مش فاهمه..

شاهين بحده فجررر اتكلمي قبل مااتجنن عليكي روحتي فين النهارده..

فجر كنننت عن اهلي..

شاهين بتحذيرر فجرررر

رواية فجر الشاهين .................بقلم نورة عبدالرحمن

================ـ

رواية فجر الشاهين الحلقة السابعة

-----------------------...............

فجر بخوف روحت عععنددد خالتي اقبال..بس والله ماروحتش لوحدي سليم خدني معاه..

تنفس الاخر بهدوء وماقولتيش هتروحيلها ليه..

فجر والله مكنتش اعرف ان سليم هياخدني عندها..

شاهين لا والله وكدبتي ليه لما سألتك ..

فجر ككنتتي خايفه..تتعصب

شاهينولما تكدبي مش هتعصب ..من ساعت جاوزني وبلغتك اني مبكرهش حاجه اكتر من الكدب بس واضح انك مابتفهميش..

فجر متزعلش مني مش هعيدها والله ..

شاهين شغل سيارته واكمل طريقه بهدوء.

فجر شششاااهيين..

شاهين….

فجر والله مكنتش عايزاك تتعصب عشان كده كدبت..

شاهين بحده متكدبيش يافجر متكدبيش اتعصب متعصبش مالكيش دعوه بس الكدب مش هيخليني اثق فيكي تاني فاهمه..

فجر بدموع وضعت يدها على يده اني اسفه والله مش هكدب عليك تاني..

شاهين ببرود طب متبكيش خلاص..

فجر والله كانت وحشاني ومعرفتش امسك نفسي لما عرفت ان سليم هيروحلها..

شاهين خلاص يافجر قلتلك خلاص..

فجر لا باين انك لسه متعصب

شاهين بحده قلتلك اقفلي عالحكايه دي..

فجر بجرأه تشبثت بذراعه ليوقف السياره بتعملي ايه فجر اضحك عشان خاطري.

شاهين فيكي ايه يابت الزناتي النهارده مالك..

فجر مش عايزاك تزعل مني ..

شاهين بشك هو المرواح عند امك يخليكي رايقه كده ..هبقى ابعتك هناك كل يوم..

فجر بحرج ابتعدت عنه اني اني كنت عاااي..

شاهين بضحك كنتي اي ماكنا حلوين من شويه..

فجر بحرج هو هو احنا مش هنمشي..

شاهين شغل السياره هنمشي هنمشي يافجر..بس ماقولتيش اي حكاية اقبال دي..

فجر خالتي اقبال كانت بتهتم بينا انا وسليم لما كنا صغييرين كنا بنحبها اوووي.

.لتكمل بحزن بس ابويا طردها ومنعني عنها عشان كانت بتدافع عني قدامه … بقالنا خمس سنين من ساعت ماسليم مشي ماشفتهاش..لتنزل دموعها..وخرجت شهقاتها

شاهين بقلق بتبكي ليه..

فجر خالتي اقبال كبرت اووي ياشاهين مش عارفه تخدم روحها ومفيش حد يساعدها..زعلت عليها اووووي ..

شاهين جذبها لتستند الى كتفه وهو يقود السياره ..

مسح وجنتيها بلطف متبكيش …. هنشوفلها حد يساعدها..

فجر مالوش لزوم سليم جبلها بت تساعدها..

شاهين طب كويس

فجر بحرج شاهين..

شاهين نظر اليها ..

فجر اني عاوزه اقولك حاجه بس متتعصبش ماشي..

تنهد شاهين ربنا يستر قولي..

فجر الفلوس اللي ادتهالي..اديت خالتي اقبال نصهم..

شاهين طب وايه المشكله..

فجر اانت مش زعلان..

شاهين وازعل ليه مش دي بقت فلوسك..مش كده

فجر هزت راسها بابتسامه..

شاهين يبقى اني ماليش دعوه انشاللله تحرقيهم..

ابتسمت فجر بامتنان

***********

خالد بملل بتبكي ليه..دلوك..

زينه امي مشيت ومرضيتش تاخدني معاها..

خالد بصدمه تاخدك معاها فين..

زينه بيتنا..

خالد لااا انتي فاهمه الحكايه غلط من النهارده هنا بقى بيتك..

زينه لا هنا بيتك وهناك بيتي..

خالد اللهم طولك ياروح جلس مقابلا لها طيب امك قالتلك ايه لما عوزتي تروحي معاه..

زينه قالتي وين مايكون جوزك ده بيتك..

خالد طب دي عين العقل..

زينه ببكاء بس اني عايزه امي اشمعنى سابتني ومشيت هي مابقتش تحبني..

خالد مسح دموعها عاوزه تروحي هناك ليه..

زينه عشان العب مع صحباتي هناك..

ضحك خالد طب محنا فيها نلعب هنا مينفعش تلعبي معايا والا اي..

زينه كيف وامي قالتلي بطلي لعب عشان كبرتي وبقتي متجوزه..

خالد لاا سيبك من كلام امك ده خالص مش عايزه تلعبي..

هزت رأسها بابتسامه

خالد يبقى نلعب ..وشكلي هبقى عيل زيك كده.. يابت نعمان..

زينه بس اني مش عيله..

ضحك لا مين قال انك عيله اني الللي عيل..ليتحدث الى نفسه عشان اتدبست بالجوازه دي امتى هتخلص السنه دي ياربي..

زينه بحماس هنلعب اي…

خالد بخبث هقولك…

*********

فجر هتروح فين..

شاهين هسيبك تاخدي راحتك هطلع عند عبله عشان امبارح نمت هنا..

فجر هزت رأسها بضيق..لم يلاحظه شاهين واتجه الى غرفة عبله التي كانت تنتظره .

اقترب شاهين من سيف ووجده نائما انحنى وقبله بحنان الاب..

وجلس بجانب عبله التي تراقبه بصمت..

شاهين صاحيه لحد دلوك ليه ..

عبله بابتسامه مفيش بس اتوحشتك ياشاهين..

شاهين بابتسامه اي النهارده رايقييين يعني..

وضعت يديها على كتفيه شاهين عاوزاك بطلب..

شاهين اني قولت الرواق ده وراه طلب عاوزه اي..

عبله اقتربت منه وتكلمت امام شفتيه عاوزه اروح لأهلي اقضي شوية وقت عندهم..

ابتعد عنها وضم حاجبيه بضيق وتعجب اهلك وانتي ميتا كنتي تطلبي تروحيلهم..

عبله عشان خاطري ياشاهين متردنيش..

شاهين في اي يابت الناس حد مزعلك بحاجه من يوم جوزنا وانتي مطلبتيش تروحي عندهم حتى لما تزوريهم كنتي ترفضي تباتي هناك.

عبله بغصه شاهين اهلي وحشوني قوي..

شاهين لكن ..

عبله برجاء عشان خاطري ياشاهين هقعد هناك عشره ايام بس عشان خاطر..

شاهين بانفعال عشرة تيام بحالهم ليه وعشان اي..

عبله قلتلك وحشوني..

شاهين واني مش هوحشك ..

عبله منا طول الوقت جمبك ياشاهين عاوزه اروحلهم امي وحشتني وسيف وحشاها. كمان

شاهين طب هوديك بس نرجع بنفس اليوم..

عبله لا ياشاهين انا مش هبقى مبسوطه كده..انت مش عاوز راحتي..

شاهين ماشي ..اللي يرحيك لكن لو في حاجه مزعلاكي اتكلمي.

اقتربت منه اني مفيش حاجه تزعلني منك ياشاهين انت وابننا الحاجه الوحيده اللي بتخليني مبسوطه بحياتي ربنا يخليك ليا..

احاط خصرها بذراعه القويه وجذبها اليه هتوحشيني ياام سيف

احاطت عنقه بحب انت هتوحشني اكتر…

*******

زين بتذمر لااا مش كده انتي بتكدب شفتك بعيني غشيت

خالد باكدب حتت عيله زيك بتقولي بكدب..

زينه بتذمر طفولي ايووه بتكدب وبتغش وبتكسبني عشان تعمل حجات عيب..

خالد حجات عيب دنا جوزك متفهمي..

زينه ماليش دعوه بتغش ليييه..

خالد بضحك طب واغش ليه بصحيح ليرمي اللعبه خلفه ويقترب منها هامسا بلااا لعب بلاا وجع دماغ احنا نعمل الحجات اللي بتقولي عليها عيب.احسن برضوو.

نهضت بسرععه لا لا ياخالد مش عايزه..

نهض خلفها بسرعه وامسك بها واحاط خصرها بكلتا ذراعيه هامسا مكفايه مناهده واتهدي بقى..

زينه بتوتر خخخالللد انتت بتبصصلي كدده ليه..

انحنى ودفن وجهه بعنقها حالولت افلات نفسها ولم تستطيع ..

ليحملها ووووو

***********

في الصباح …

استيقظت نيره لتجد عبله تخرج حقيبتها وتنتظر شاهين..

نيره اقتربت منها اني مش عارفه اقولك ايه الا ان اخوي عنده حق لما اختارك تكوني مرات شاهين عشان انتي بت اصول.

عبله بغصه اول مره تقوليلي كلمه حلوه دايما كنت بشوف الكره بعنيكي .

نيره لا اني مش بكرهك يابتي بس انتي طول الوقت ماشي ورى العقربه خوله ومتسمعيش كلامنا..

عبله….

نيره احتضنتها معارفاش اجازيك كيف عشان اللي عملتيه.

عبله بغصه متقوليش كده انا يهمني شاهين اكتر من روحي وان كان وجودي هنيه هيبعده عن عروسته ابعد عشان يعرف ياخد راحته معاها..

نيره متزعليش مني عشان طلبت منك كده..

عبله باختناق مش زعلانه انتي عاوزه التار يخلص..وهيخلص لما تبقى فجر حامل وبعدي بالوقت ده هيخلي ده يحصل بسرعه مش ده كلامك..

نيره بحرج يابتي كل اللي بعمله ده عشان العيله..

عبله واني معترضتش..نزل شاهين وهو ينظر اليها جاهزه ياام سيف..

هزت رأسها بايجاب ..

شاهين متخليهم يومين واعدي عليكي ..

عبله انت وعدتني ياشاهين مش كده ..

بضيق ماشي ياام سيف .ماشي

*************

خالد صباح الورد

زينه متكلمنيش اني مخصماك..

خالد وليه انشاء الله..

زينه ناسي اللي عملته امبارح..

عملت ايه هي بوسه ولسه بقول ياهادي ..كنت هتفضحينا بصريخك..

زينه قلتلك متكلمنيش

خالد طيب ماشي وانا اللي كنت ناوي اوديكي عند امك بس خلاص شكلي هغيرر فكري..

زينه نهضت بحماس لالالا والنبي متغيرش فكرك اني مش زعلانه..

خالد لا حاسس انك زعلان..

زينه بكدب لااااا مهو اني بهزر معاك صدقني مش زعلانه والله

خالد لسه مش مقتنع وحاسس انك زعلانه..

زينه لا والله مش زعلانه ياخاالد بقى.

خالد لكن انا زعلات

زينه ليه بس …

خالد عشان صبحت عليكي ومبترديش..

زينه صباح الخير والورد والفل..

خالد لا مهو الصباح مش كده..

نظرت اليه زينه ليجذبها ويق*بلها برقه وهدوء وابتعد اهو كده يبقى صباح القشطه..

زينه دفنت وجهها بصدره بحرج.

خالد اي حابه نكمل والا اي..

لتبتعد عنه بسرعه اني اني هجهز عشان توديني عند امي .

راقبها خالد ربنا يصبرني ..ويسامحك ياشاهين..

************

بعد مرور ثلاثه ايام تقرب فيها شاهين من فجر.وحاول خالد التأقلم مع حياة الجديده حتى ولو لفتره الى ان ينسى شاهين امره…

جاء موعد زفاف امينه على سليم المنتظر ك

كان سليم يتحرق شوقا لهذه الليله ..

اما امينه فقد ظهرت بأبها حله بفستانها البسيط تظهر ملامحها البريئه وهدوئها المعتاد عيناها المليئتان بالحنان فهي منذ نشأتها اعتادت على منح الحب والاهتمام لغيرها ..تطمح بان تجد بسليم الرجل الذي سيعوضها عن كل شيء..

جلست على سريرها تنتظر دخوله بتوتر..

دخل عليها الاخر والفضول لرؤيتها بعد سماعه عنها يجذبه اكثر نزع عنها غطاء وجهها ارتسمت ابتسامه على شفتيه..

سليم بسم الله ماشاء الله اجمل بكتير من وصفهم..

ارتسمت ابتسامه على شفتيها بخجل وانزلت نظرها بحرج..

جلس بجانبها وهم بالاقتراب منها لتقاطعه ب…..

*********

في منزل شاهين بعد انتهاء الزفاف

دخل شاهين الى غرفته ليجدها مرمية على الارض فاقده الوعي اسرع اليها وحملها بخوف وقلق محاولا ايقاظها..

شاهين فجر يافجر..

فجر..

شاهين اخرج هاتفه واتصل الى سائقه الخاص. امره ان يحضر الطبيب بسرعه..وبالفعل وصل الطبيب. وبعد ان قام بفحصها..

شاهين بقلق طمني يادكتور..

الطبيب اتطمن مفيش حاجه ..

شاهين امال اللي حصلها ده اي

الطبيب مفيش المدام حامل..

شاهين بصدمه اي..

فجر اتسعت عيناها بصدمه وخوف وووووو

رواية فجر الشاهين .................بقلم نورة عبدالرحمن

================ـ


رواية فجر الشاهين الحلقة الثامنة

--------------------------ـ

مزق شاهين الوصفة الطبية ورماها وهم بالمغادرة..

فجر ششاهييين…لم يجيبها أولاها ظهره وغادر بصمت..

نهضت بسرعه وامسكت يده والله كدب ياشاهين انت مصدق..

ابعد يدها بهدوء نامي والصباح رباح..

فجر والله..

شاهين نامي يافجر نامي تصبحي على خير..

مر يومين وشاهين لم يتكلم مع فجر ولم يقابلها ابدا

فجر تعيش على اعصابها لاتعلم ماهو مصيرها ..

صمت شاهين يقتلها هل حقا شك بها…

لماذا هذا الصمت..

لماذا لا يأتي إليها …

هل هذا الهدوء ماقبل العاصفة

هل هذه نهايتها ..

هل يخطط للتخلص منها …

هل هو مجبر على الصمت بسبب الثأر…

لم تستطيع النوم طول يومين وهي خائفه…

حتى قررت مواجهته ومعرفة مصيرها..

انتظرته حتى وقت متأخر من الليل..

رأته وهو ينزل من السياره صعد واراد الذهاب لغرفته لكنها وقفت امامه…

فجر قطعت طريقه ووقفت بارتباك امامه..

فجر بدموع انت مصدق الكلام اللي قاله الحكيم عني..

شاهين قال اي..

فجر اقتربت منه شاهين انا والله معرفش اي حاجه..قاطعها شاهين

شاهين وانا مطلبتش اي مبرر منك .

فجر شاهين حقك تسأل وتتاكد..

شاهين انا عارف الاجابه كويس ومتاكد منها ..

فجر بشهقات اني مظلومه ياشاهين يمكن الحكيم غلط او اي حاجه تانيه..

شاهين تنهد بتعب ودخل غرفتها..لتدخل خلفه..

شاهين انا متأكد انك مش حامل ولو كنت شاكك فيكي واحد بالميه مكنتش تاخدي نفسك دلوقتي..الخاطية عندنا عقابها الموت..فهماني..

ففجر هزت راسها براحه ططب اني عاوزه افهم..

شاهيت مش مهم..

فجر..مش مهم اي..

شاهين مش مهم تفهمي ومتشغليش بالك تاني..نهض من مكانه في حاجه تانيه.

فجر هتروح فين..

شاهين هطلع ارتاح بؤوضتي..

فجر ….

خرج شاهين الى غرفته وكان يفكر بفعل شيء ماااا..

لكن فجر في ذلك الوقت قررت الاستماع لكلام والدتها وتنفيذ خططها لم تعلم لماذا أرادت أن ترى الحب بعيني شاهين لها لاول مره ترغب بأن توقع شاهين بحبها ..

ترغب باهتمامه ..تجاهله لها ازعجها او ربما اغاظ الانثى التي بداخلها..

*********

في السياره

خالد مبسوطة..

زينه اوووي اوووي احنا هنزورها كل يوم مش كده..

خالد بصدمه كل يوم اكيد لا مش هفضل كده رايح.جاي لاطبعا خدتك النهارده عشان امبارح شفتك زعلانه ..لكن متتعوديش على كده..

ضمت ذراعيها الى صدرها بضيق ..

خالد بضحك وده اي بقى ده..

زينه متكلمنيش ياخالد..

خالد اتسعت عيناه .. لا والله .. بنت انتي هتجننيي

زينة أدارت وجهها عنه بابتسامه

خالد ماشي حسابنا في البيت ..

ليقود السياره بصمت وهو يتذكر كلام والدتها..

فلاش باك

والدة زينه انا عارفه انها هتتعبك معاها هي لسه عيله وعايزه اللي يتحملها ..

.الحج نعمان عاش طول عمره يتمنى حتت عيل وبعد عشر سنين جواز ربنا كرمنا بزينه ودلعناها قوويي عشان كده بتشوفها شقيه شويه.

ابتسم خالد شقيه شويه دي في يومين بس جننتني..

والدة زينه بحرج حقك عليا ياابني اني والله هبهدلهالك..

خالد بحرج لا مش قصدي كده انا بهزر زينه مفيش زيها ..

ابتسمت والدتها برضى ربنا يكرمك ياولدي والله شاهين كان عنده حق لما قالى محدش هياخد باله من زينه الا خالد..

خالد بشك شاهين قال كده..

والدة زينه ايوه ..اني اقوم اكلم زينه واوصيها عشان تسمع كلامك ..

باك..

زينه خالد ياخالد..

خالد هااا في اي..مش من شويه .. متكلمنيش ياخالد ومخصماك ياخالد

زينه بضحك منا كنت بهزر معاك ياخالد..مش حمل هزار

خالد بضحك اه بتهزري اه ماشي عاوزه اي..

سبلت زينه بعينيها بطفوله بص هناك مشبك انا عايزه منه..

خالد بضحك وانا قلت بتهزري برضو..

بطفوله ياخالد عشان خاطري.والنبي والنبي…

خالد ماشي ماشي..يابت نعمان هجبلك اللي انتي عايزاه بس تتهدى بقى….

************

سليم بارتباك في اي..

امينه بحرج ممش نصلي ..

ابتسم سليم برضى اه اكيد هنصلي..عشان ربنا يباركلنا بحياتنا الجايه..

تأمم سليم بها وعندما فرغ من الصلاة وضع يده على راسها..وقال الدعاء ثم امسك يدها بحنان..

كانت تنظر الى الارض بحرج وتوتر ..

سليم النهارده اول يوم لينا مع بعض وبقيتي مراتي عايزك متخفيش من حاجه وانتي معايا ولما حد يزعلك حتى لو انا تجي تشتكليلي ماشي..

هزت راسها بهدوء..

سليم وكمان امي ..امي عايزك تاخدي بالك منها وتسمعي كلامها امي طيبه فهماني وهتحبيها .ليكمل بابتسامه اصلا هي حباكي قوي..

اتسعت ابتسامتها وهي تهز راسها..

سليم مش سامع صوتك اتكلم عاوز اسمع صوتك..

امينه ان شاء الله هسمع كلامها هي زي امي ..

سليم قبل باطن كفها وده العشم يابت الاصول..

حاولت جذب يدها بحرج لكنه منعها ونهض ليجذبها وتقف معه شعرت بالارتباك والحرج لكنه احاط وجهها بكفيه هامسا انت جميله قووي دنى منها وهي تشعر بدقات قلبها ستنفجر وووو

*********

بعد مرور يومين شاهين بمكتبه وقفت شروق امام مكتبه بارتباك وقد تزينت وارادت التقرب منه لتسمعه يتكلم على الهاتف

وهو يتحدث بالهاتف..

شاهين مش كفايه بقى وترجعي لبيتك..

…….

شاهين ياام سيف وحشتيني..وسيف وحشني..

…….

شاهين بضحك لا انتي اكتر من سيف مش انتي امه..

……

شاهين ماشي ههملك برحتك لكن مفيش مروح عند اهلك تاني فهماني..

……

لاحظ بوجود احد خلف الباب ..

شاهين ماشي هكلمك بعدين خدي بالك من روحك ومن سيف ولو عوزتي حاجه كلامني..

….

سلام…

اراد شاهين ..شاهين النهوض لكن سمع طرقات على الباب..

دخلت فجر بتوتر وهي تحمل الشاي…

رمقها بنظره باستغراب..

فجر تقدمت نحوه لتخترق رائحة عطرها انفه اغمض عينيه يتنعم بهذه الرائحه ..وضعت كوب الشاي امامه..

وابتعدت ..وقفت تفرك يديها ..فجر عملتلك كوباية شاي..

شاهين باستغراب تسلم ايدك..

فجر…

شاهين في حاجه تانيه..

فجر….

شاهين هتفضلي ساكته كده..كتيرر

فجر بتحبها..

شاهين هي مين..كوباية الشاي

فجر عبله..

شاهين عبله مراتي..اكيد هحبها..

فجر بس انت اتجوزتها غصب عنك..

شاهين وانتي سمعتي الكلام ده فين..

فجر …..

شاهين بتنهيده اه اتجوزتها بالغصب صح بس قدرت بحبها وحنانها وطاعتها تاخد مكانها بحياتي وبقلبي..

فجر يعني بتحبها….

شاهين هو ده الحديت اللي عاوزه تتكلمي فيه..

فجر بتسرع لاا اني بس عاوزه افهمك..

شاهين متتعبيش روحك محدش يقدر يفهمني..

فجر اقتربت منه بخجل وابتسامه بس اني مراتك…ولازم افهمك

شاهين رفع حاجب باستنكار وهو يراها تتجرأ اكثر وتقترب منه..

فجر بخجل من نظراته حاولت اخفائه محتاج حاجه تانيه..

شاهين جذبها ليجلسها على قدميه ويدفن وجهه يستنشق رأئحتها..

وجدها متقبله لما يفعله لكنها لازالت تشعر بالخجل..

ابتعد عنها بهدوء وابعد خصلات شعرها عن وجهها..

لم تنظر اليه عضت شفتها ونظؤت الى الارض . اكتست وجنتيها الحمره ..حاولت النهوض لكنه منعها

ابتسم وهو يرى خجلها الذي يجذبه اليها اكثر.. قبل*ها قبلة طويلة اظهرت لها مدى رغبته الشديده بها ارضت لمساته ولهفته اليها غرورها كأنثى فهو لم يستطيع مقاومتها..

ابعتد عنها بانفاس متسارعه اطلعي الاوضه ثواني وهحصلك نهضت بخجل وابتسامه تر تسم على شفتيها واسرعت الى غرفتها وهي تعدل ثيابها..جلست على سريرها بتوتر هذه اللحظه التي كانت تهرب منها منذ زواجها قد حانت.

.لن يكون هناك مجال للتراجع ..

خوفها هذا غير مبرر فشاهين زوجها ووالدتها محقه فلن تجد شابا اكثر رجولة وشهامه ووسامه وتفهم كشاهين.

.يكفي انه صبر عليها طوال هذه المده كانت هذه كلمات فجر لتحفز نفسها على اتمام هذا الزواج..

لكن هل سيقع بحبها يوما انه يحب زوجته.

.مالذي سيحل بها بعد ان تنجب الطفل.

تناقضات في تفكيرها جعلها تشعر بالتشويش..

دخل شاهين ليجدها شاردة الذهن اقترب منها وجلس خلفها ازاح شعرها الى الجهة الاخرى قبل عنقها شعرت بانفاسه الدافئه..

ادارها اليه ووجد الحيره بعينيها..

شاهين حرك يديه على وجنتها ليقول بهمس..لو مش جاهزه مفيش مشكله..

فجر حركت رأسها بالنفي..ليقترب منها وووووو

رواية فجر الشاهين .................بقلم نورة عبدالرحمن

================ـ


رواية فجر الشاهين الحلقة التاسعة

-----------------------ـ

استيقظ شاهين ووجدها نائمة على صدره ابعد خصلات شعرها وهو ينظر اليها يتذكر ليلتهما امس خجلها بين يديه محاولاتها الفاشله لتكون جريئة ابتسم دون ان يشعر ..

فتحت عينيها بتعب لتجده يراقبها احمرت وجنتيها وحاولت النهوض بعد ان جذبت الملأة لتغطي جسدها لكنه منعها ليعتليها هامسا صباحك فل..

اغمضت عينيها بحرج صصبباح اللخيير..

شاهين لسه تعبانه..

هزت رسأها بالنفي..ببس سسسيبني .

شاهين قبلها سريعا اسيبك ليه..

فجر زادت خجل وارتباك ههروح اتسسبح..

نهض بسرعه ليحملها وماله نتسبح مع بعض.

فتحت عينيها بصدمه تتحرك بعشوائيه لا ياشاهين مينفعش..

شاهين ومينفعش ليه مش جوزك.

فجر شاهين عشان خاطري.

شاهين امممممم

فجر برجاء شاهين نزلني والنبي..نزلني..

شاهين دفن وجهها بعنقها وهو يضعها ارضا هسيبك المرادي..

فجر حاولت افلات نفسها لكنه منعها..

مش تصبحي عليا الاول..

فجر …

دنى ليقبلها قبلة عميقه وكأنه لم ولن يكتفي من قربه منها..ابتعد.عنها ابتسمت بحرج ونبضات قلبها تتزايد لتسرع الى الحمام..ونسيت اخذ ثيابا لها…

***********

زينه بتذمر خالد ياخالد اصحى بقى..انا زهقانه

نهض خالد بتأفأف الههم طولك ياروح عايزه اي يابت انتي عاوز اتخمد انام .

زينه انت مشبعتش نوم .

خالد بصدمه نوم اي اللي نمته وانتي كل الليل عمال ترفسي فيا زي البهايم..

زينه ببرائه انا.

خالد لا انا ياختي سبيني اتخمد بالله عليكي..

زينه اووف منك قلتلك قوم زهقت وانا لوحدي..

خالد انزليلهم تحت هو انا كنت المربيه بتاعتك..

زينه بتذمر ياخالد..

نهض بحده مسمعش صوتك انزلي تحت هناك عمتي وامي معندهمش حاجه انا عاوز اتخمد ياناس..عاوز اتخمد

نهضت بتذمر ماشي ياخالد ماشي .

نزلت من الغرفه لتجد خوله امامها ترمقها بنظرات حاده..

خوله نعمه شفنا طلتك البهيه ياست هانم..

زينه بحرج نظرت حولها اهل تقصدها بهذا الحديث..….

نيره تعالي ياحبيبتي تعالي اقعدي جمبي بسم الله ماشاء الله والله قمر ربنا يسعدك ويهنيكي..

جلست بجانب نيره..

خوله انتي هتقعديلي هنا روحي اعمللنا فطار والا كمان مش عارفه..

نيره البت لسه عروسه فطار اي اللي عايزاها تعمله..اطلب من الشغالين..

خوله مالكيش صالح يانيره دي مرات ولدي وانا حره..

اتاها صوت شاهين لا مش حره دي ليها راجل ويعرف يتكلم معاها ويأمرها باللي هو عايزه..لينظر الى زينه اطلعي اوضتك يازينه ..

خوله لا مش هتطلع ياشاهين وهشوف كلمتي والا كلمتك اللي هتمشي ..

شاهين اطلعي اوضتك عند جوزك يازينه نظرت اليه زينه كان ينظر لزوجه عمه بغموض..

ثم ادارت نظرها لنيره التي ابتسمت لها واشارة لها ان تذهب . وبالفعل اسرعت الى غرفتها..

اقترب شاهين من خوله يامرات عمي سيبي البت فحالهاا .. وعندك الشغالين..دي لسه عروسه..وكمان صغيره

خوله صغيره عالشغل ومش صغيره عالجواز..

شاهين نفخ بملل هنعيد ونزيد بالحكايه دي هقول كلمه مش هكررها تاني زينه محدش.يقربلها ولا يتدخل فيها فاهميني قال كلمته وهو ينظر لخوله بتحذير..

عاد الى غرفته ..

وجدها تجفف شعرها..احتضانها من الخلف بابتسامه..

شاهين اي ده انا اتأخرت قووي كده

فجر نظرت اليه باستغرب..

شاهين كنت حابب اشوفك ازاي هتخرجي من الحمام من غي….

قاطعته بحرج اسكت بقى يا شاهين اسكت وبطل كلامك ده..

دفن وجهه بعنقها ليقول بهمس وانفاسه تلفح عنقها النهارده هاخدك مكان نفضل فيه لوحدنا انا وانتي بس..

فجر ادرات وجهها مكان اي..

قبلها برقه وابتسملها بحنان خلى قلبها ينبض بقوة هامسا بهدوء اذابها هتعرف كمان شويه…

رمشت بعينيها بتوهان…

شاهين ابتعد عنها وهم بالمغادره اجهزي هروح اشوف خالد وارجعلك..

حركة راسها بايجاب وهي تراقبه بانجذاب من كمية اللطف والحنان الذي يغمرها به…

*************

زينه رفعت الملائة ونامت بجانبه بسرعه..

شعر بها ونظر بطرف عينها وجدها على وشك البكاء..

خالد جذبها واحتضنها وضعت رأسها على صدرها..

خالد تنهد مالك..

هزت راسها بمعنى مفيش..

رفع وجهاا ونظر داخل عينيها اتكلمي متخفيش..

زينه باختناق عايزه امي…

خالد بانفعال ياادي امي اللي مش هتنسيها بقى مش قلنا خلاص مش هنجيب سيرتها تاني..

زينه بدموع وشهقات انا انا عايزه عايزه اروح لامي ياخالد..

نهض خالد بقلق بتبكي ليه حد زعلك حد جي جمبك..

زينه بشهقات عاوزه امي.

خالد امي اي امبارح كنا هناك…

زينه بنفعال ماليش دعوى عايزه اروح لامي ياخالد…

خالد بانفعال مالك انتي مالك كل ساعه بحال انا خلاص زهقت من..قاطعهم شاهين يطرق الباب

شاهين خالد عايزك في المكتب..

خالد بضيق ماشي ماشي هجيلك كمان شويه..

شاهبن دلوقتي ياخالد دلوقتي..

نهض خالد وهو يتأفاأف بضيق جاي ياشاهين جايلك..

نظر لزينه بضيق متبكيش خلاص هشوف اي ورايا واوديكي عند امك..

زينه بشهقات مماشي..

نزل لمستواها يلاابقى اضحكي..وريني ضحكتك الحلوه..

زينه…..

خالد قبله وجنتها مش هوديك عند امك الا لما تضحكي.

ابتسمت زينه باختناق..قبلها بضيق انتي هتفضلي مكشره كده كتيرر هرجع اشوفك تضحكي ماشي..

اومأت برأسها بايجاب ابتسم لها وراح يشوف شاهين…

ذهب الى المكتب ليرى شاهين..

دخل خالد وجلس بتعب وملل عايز ايه ياشاهين..

شاهين رفع حاجبه هي دي طريقه تكلمني بيها ..

خالد شاهين انا تعبان منمتش امبارح قولي عايز ايه .

شاهين اه منا هعوز منك احترام ياود عمي..ليه ..

خالد نهض بضيق انا نفذت كل شروطك جايبني دلوقتي ليه عشان تديني محاظره بالادب والاحترام..

شاهين لا هديك محاظره ولاحاجه بس عايزك تمشي من هنا..

خالد اي..

شاهين مش سامع تاخد مراتك ومش عاوز اشوفك هنا


رواية فجر الشاهين .................بقلم نورة عبدالرحمن

================ـ


رواية فجر الشاهين الحلقة العاشرة

-------------------ـ

شاهين تاخد مراتك ومش عايز اشوفك هنا قبل شهر..

خالد شهر ليه ..

نهض شاهين واقترب منه هتروحوا شرم تقضوا وقت جميل هناك مش انتو عرسان جداد..

خالد لكن يا..

شاهين مالكنش اطلع بلغ مراتك وروحوا اتبسطوا..

خالد ياشاهين..

شاهين اعمل زي ما بقولك ياخالد والا هتتراجع عن الاتفاق اللي مابينا..

خالد بضيق ماشي بس شهر كتيرر.

شاهين مش كتير لحد ماتتعود عليك هو انت فاكرني مش عارف اللي بيحصل مابينكم..

خالد انت بتقول ايه ياشاهين..

شاهين متحاولش تلف وتدور معايا. اعمل زي مابقولك..

خالد ماشي ياود عمي ماشي

***********

بعد مرور اسبوع

شاهين مبسوطه..

فجر وهي تجلس بين احضانه بسعاده الا مبسوطه ياشاهين انا الفرحه مش سيعاني..الايام دي اجمل ايام في حياتي..خلينا هنا على طول عشان خاطري..

شاهين مش هينفع نعيش بالمزرعه ياحبيبتي..

فجر انت قلت ايه .

شاهين اي ..

فجر بدلال لا قلي قلت ايه..يلاا ياشاهين

شاهين دنى منها وبهمس حبيبتي..

فجر بسعاده سندت رأسها على صدره مكنتش عارفه اني هكون مبسوطه معاك كده يا شاهين انت طلعت حد تاني غير اللي كان فبالي..

حرك اديه وحط شعرها على جنب وهمس واي اللي كان فبالك..

فجر كنت بتخيلك زي ابوي قلبه قاسي وبيكرهني..

سند رأسه على راسها على فكره مفيش اب بيكره ولاده..

نهضت من احضانه ونظرت اليه بغصه بس انا ابويا بيكرهني ..هو بيقول كده..

تنهد ورجعها لحضنه وهو بيفكر اي حكاية ابوها دي.

شاهين متفكريش بحاجه وحشه وانتي بحضنه وسيبينا نتبسط .

فجر بابتسامه رفعت وجهها ونظرت اليه بحب ورجاء قلت ايه مش هنعيش هنا..

ضحك على نظراتها المترجيه وقال انتي عنيده كده ليه..

فجر عشان خاطري ياشاهين..

شاهين مينفعش اسيب اهلي وعيلتي واعيش بالمزرعه هنا..

تذكرت بأن لديه زوجه وطفل شعرت بان هذه الحياة ليست من حقها هل نسيت وعدها لعبله ..لكن قلبها تعلق بشاهين جدا مالذي ستفعله الأن..

قاطعها بقبلة على انفها بتفكري بأيه..

فجر بابتسامه مفيش تجي نروح اسطبل الخيل .

شاهين مش قلتي بتخافي..

فجر اه بس انت معايا مبخفش من حاجه..

نهض شاهين ومد يده لها امسكت يده ونهضت معه..

شاهين بس مش تهربي المرادي و كمان هنركب الحصان..

تشبثت بذراعه قلتلك وانا معاك مش ههرب من حاجه ولا اخاف.

شاهين حتى وانا مش جمبك مش عايزك تخافي لازم تتعلمي تبقى قويه عشانك وعشان ابننا اللي هيجي..

فجر ابننا..

شاهين اه ابننا مش عايزه يجيلنا عيل

فجر وليه عيل واحد انا عايزه عيال ..عيال كتيرر اوووي..

شاهين بتهرب احنا هنركب الحصان واخدك لفه حولين المزرعه مش بتحبي تتسابقي مع الريح..

فجر اتسابق مع الريح.ازاي

شاهين بضحك هتعرفي لما تحسي بده..

************

زينه بضيق بس ياخالد بطل قلة ادب..

خالد وهو يحرك يده بجرأه على منحنيات جسدها وهمس لها هي اي قلة الادب انتي مراتي..

زينه نهضت بضيق خالد سيبني بقى..

نهض خلفها وجذبها واسيبك ليه ..مش كفايه سايبك طول الوقت ده لحد ماتتعودي واظن لحد كدا وكفايه بقى..

زينه بخوف خالد انااا خاييفه..

خالد ابعد شعرها عن وجهها مش عايزك تخافي من حاجه انتي بس سبيلي نفسك..ومش هتحسي بحاجه ودنى ليقبلها لكنه دفعته وهربت..الى الحمام وقفلت على نفسها..

خالد بغضب افتحي يازينه..

زينه مش فاتحه انت مالك النهارده ..

خالد افتحي مش هعملك حاجه..

زينه جلست على الارض بتذمر مش هفتح ياخالد انت بتخوفني اووي..النهارده

خالد محاولا ان يهدئ ياستى حقك عليا افتحي بقى..

زينه….

خالد ماشي متفتحش افضلي للصبح هنا انا هغور وسايبلك الاوضه والشاليه كله. وبالفعل سمعت صوت صفعه للباب لتنتفض بخوف ..وخرجت من الحمام تؤنب نفسها.

زينه هبله اهو تعصب منك مش امك قالتلك اسمعي كلام جوزك..لترد على نفسها بس ياربي انا كنت خايفه خايفه اوووي..

*********

شاهين وهو ينزلها من الحصان هاا اظن مفيش حاجه تخوف..

فجر بسعاده بجد كنت مبسوطه اوووي دلوقتي حسيت اني طايره..

شاهين مش قلتلك هنتسابق مع الريح..

فجر بسعاده كل يوم معاك ياشاهين اجمل من اليوم اللي قبله ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منك..

احتضنها شاهين ومشى بها من الاسطبل..

فجر ساهين

شاهين هممممم

فجر هو انت ممكن في يوم تسيبني .

شاهين اي السؤال ده..

فجر ابتعدت عنه و امسكت يده اوعدني ياشاهين انك مش هتسيبني ابدا.

شاهين بتهرب مالك النهارده هتقلبيه غم ونكد..خلينا مبسوطين ..

فجر باصرار عشان خاطري اوعدني انك هتفضل جمبي ياشاهين ومتسبنيش ابدا..

شاهين ماشي ياستي اوعدك يلااا بقى عشان انا هموت مالجوع والنهارده راجعين البيت..

فجر بتذمر هنرجع ماشي..

شاهبن ومالك كشرتي كده ليه.

فجر انا عايزه نعيش بالمزرعه هنا ياشاهين والنبي عشان خاطري..

شاهين ولو اني مش مقتنع بس اوعدك اني هفكر..

فجر بسعاده انا بحبك اووووي اووووي..

جذبها اليه مرة اخرى قبل جبينها واكمل طريقه ..

****************

انتظرت زينه عودته لكنه تاخر ولم يعود ااتصلت به وتجاهل مهاتفاتها ارتدت ثيابها وقررت النزول لتراه ربما يجلس عند الشاطئ كالعاده..

وبالفعل نزلت لتبحث عنه..في مكانه المعتاد لتصدم به مع فتاه اخرى ترتدي ثياب سباحه وبدت شبه عار**يه ويبادلها القب،ل ووووو


تابعووووني للروايات الكامله والحصريه



تكملة الرواية من هنا



بداية الروايه من هنا


جميع الروايات الكامله من هنا



تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close