رواية جبروت أنثي وسطوة رجل بقلم آلاء الرحمن الفصل الاول والتاني والتالت والرابع والخامس حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
في اجمل الاماكن الموجودة في القاهرة
فتحت نور عينيها الزيتونية
نور بخضة :اااااااااع يخرب بيتك مش هتبطلي هبلك ده
ندى :ههههههههههه طب والنعمة اتخضيتي انتي اتخضيتي
قامت نور من النوم وجريت وراها وهي بتتحلف ليها انها هتوريها النجوم في عز الظهر
منال بضحك :في ايه على الصبح بس
نور بغيظ :اووف شايفة يا ماما خضتني ازاي مش هتبطل قلة ادبها دي ابدا
منال قربت من بنتها وباستها :اطلعي بره يا بت طب والله ما انا عارفة انا جبتك الدنيا دي ازاي
ندى وهي بترقصلها حواجبها :جبتيني بالحب يا مومو
نور مسكت الوسادة وخبطتها فيها :اجري يا بت البسي هتتأخري على جامعتك
ندى بغيظ :يوووه امتى بس اتخرج واجي اعكنن عليكي في الشغل اووف امتى اليوم ده بس
نور بصتلها بقرف :ده انتي لو اخر وحده مش هتودسي شركتي فاهمه انتي كبيرك عندي تنظفي اوضتي
ندى طلعتلها لسانها وهربت منها
منال :ادخلي يا بنتي فوقي خالتك على شان تفطر
نور :حاضر يا ماما
نور خبطت ودخلت على خالتها :خالتوا فوقي صباح الفل
مروى :صباح النور يا بنتي انا فايقة بس متسطحة شوية
نور :ماما بتقول الفطار جاهز
مروى :اهو لاحقك يا بنتي
خرجت نور لوالدتها :اهي هتحصلني
منال :ماشي يا حبيبتي ادخلي جهزي روحك للشغل على ما احضر الفطار
نور باست ايدها :تسلم ايدك يا ست الكل ميت مرة قولتلك اجيبلك حد يساعدك في شغل البيت لكن انتي ما بتسمعيش الكلام
منال بحنية :ما بحبش حد يشاركني لحظة تخصكم
نور :ربنا يخليكي ليا يا ماما
وصدقيني يا امي هكونلك عن ميت راجل
منال :ربنا يحميكي يا حبيبتي وانا متأكدة من ده انتي اماني وحمايتي بعد ربنا انا فعلا لو خلفت راجل مش هيكون سند ليا زيك
نور ابتسمتلها ودخلت
...........................................................
في مكان اخر
وفي اجمل القصور المصرية الجميلة
يترأس الجد الكبير طاولة السفرة
وابناءة
كامل ونبيل
وابناءهم
الجد سامي : عندكم ايه يا اولاد النهاردة
كامل :انا هروح الشركة النهاردة مع ادهم في شركة جديدة ونازلة بقوة السوق ولازم نضيفها لشركاتنا حتى لو دفعنا مبلغ اكبر
الجد : مين صاحبها يا ادهم
ادهم ببرود (ابن كامل) : صاحبها مش معروف ومش ظاهر ودايما في مندوب عنه في كل الندوات
نبيل :بيشتغلوا في اي مجال
ادم (اخ ادهم ): بيشتغلوا في نفس المجال تصميم الازياء
نبيل :طيب وليه بينافسوا بقوة بما انهم نفس المجال
سيرين :اصله يا بابا بيقولوا انه عندهم ديزاينر شاطر جدا وكل تصاميمه خارجية وغير مألوفه
نبيل :اهاا حلو اووي عايزين في الشركة حد شاطر كده لانه في الفترة الاخيرة تصاميمنا عادية جدا
ادهم بغضب :تقصد ايه يا عمي اني مش مالي عينك ولا اية
فريدة (زوجة كامل) بسخرية :اصل عمك من لما قدم تقاعده من الشركة بيفكر انه مفيش غيره بيعرف يصمم ومن بعده الشركة خلاص هتتدمر
الجد خبط على الطاولة :اييييه هو انا مش مالي عينكم ولا ايه بتتخانقوا قدامي
سناء (زوجة نبيل ): اهدا يا عمي صحتك
فريدة بصتله بغيظ :هتعمل فيها دلوقت العاقلة
كامل قرب منها :خلاص اختصري يا فريدة بلاش اتجنن دلوقت ميت مره اقولك لمي لسانك
فريدة كانت بتبصلهم بحقد وغيرة وغضب
نادر باحترام :بابا انا هروح الجامعة دلوقت
نبيل :ربنا معاك يا ابني
سناء :خد بالك من روحك يا حبيبي ولما ارنلك ترد على طول هاه
فريدة :ده مش فاضل غير انك تديه الببرونة
الجد بصلها بغضب وهي اتأففت وطلعت جناحها
الجد بغضب :اقسم بالله ان ما لميت لسان مراتك يا كامل لكون مخرجك من النعيم الي عايش فيه ده كله
ادم قرب من ادهم :انا هفلسع قبل ما اسمع موشح كل يوم عن الست الوالدة
ادهم قام ببرود : عن اذنكم انا اتأخرت
ادم :وانا كمان خدني معاك
سيرين بتهرب :خدوني في سكتكم
..........................................................
عند كامل طلع لفريدة بعد ما سمع موشح والده
فتح الباب وهو متعصب
كامل بغضب :هو انا هفضل لامتى اسمع كلام بسبب حضرتك ما تلمي لسانك انتي مش هتعقلي خالص
فريدة بغيظ :ده الي طلع معاك بدل ما تدافع عني جاي تقطمني كالعادة لو كان نبيل اخوك مطرحك كان سكت الكل لو حد جاب سيرة مراته لكن انت دايما كده محدش بيديك اي احترام من الكبير للصغير
كامل مسك شعرها بغضب :اقسم بالله كلمة تانية لارمي عليكي اليمين وارميكي لكلاب السكك تنهشك وارجعك تخدمي من تاني بعد ما خليتك هانم فاهمه
فريدة بخوف :فاهمه فاهمه بس سيبني
كامل سابها وهو متعصب :تعرفي الي مصبرني على قرفك ولادك بس لولا ادهم وادهم عمري ما اخليكي على ذمتي لو يوم واحد
وبصلها بقرف ومشي
فريدة بغضب :والله وبقيت راجل يا كامل وليك ايد بتتمد عليا ان ما وريتك يا ابن ال..
............................................
عند نور
كانت في الشركة
دخلت عليها السكرتيرة وقالتلها على العرض المتقدم من شركة الادهم
نور بصت للاسم واستغربت تشابه الاسماء
السكرتيرة :اديهم موعد حضرتك ولا ايه
نور بشرود
السكرتيرة :نور هانم
نور :هاه لا ما تديهمش حاجة على ما اقولك ولو حد اتصل قوليله بندرس الملف
.................................................
عند ادهم
دخل عليه ادم
بعتلهم الديل وقالوا هيدرسوا ويردولنا خبر بمعاد المقابلة لو في موافقة مبدئية
ادهم بنفاذ صبر :ايه هو كمان حضرته لسه هيدرس الملف انا مش فاضي للقرف ده
شركة بضخامة شركتنا ما تستناش موافقة شركة صغيرة زيهم فاهم انا مش محتاج حد
مازن (صديق ادهم المقرب ):انت بتضحك على روحك ده تالت عرض شركة نور المنال تاخده يعني باين جدا انها شركة قوية وما نزلتش السوق غير لما ثبتت رجليها في الارض
ادهم بص لادم :لو ما ردوش خبر ليومين انسى الموضوع
مازن :طيب ننتظر ونشوف مش يمكن يوافقوا
خرج مازن وادهم طلب قهوة ومسك الصورة الي جنبه
ادم :ياااه يا ادهم كل يوم تمسك الصورة دي وكانها امبارح يا عم دول ممكن يكونوا
ادهم بغضب :اوعى تقولها نور عايشة وانا متأكد من ده
ادم :لو كانت عايشة فينها احنا ما خليناش مكان ما دورناش فيه
ادهم :هلاقيها صدقني هلاقيها وهنتقم من كل حد كان السبب انه يفرقني عنها في يوم
.....................................................
عند نور
روحت البيت وهي شاردة
منال حست ببنتها :فيكي ايه يا حبيبتي من لما جيتي وانتي شاردة
ندى بهزار :بتفكر تديني فلوس وخرجيه زيادة اكيد صح
نور بصت لوالدتها :ماما هو احنا فعلا مقطوعين من شجرة ومالناش لا اعمام ولا اهل
منال توترت :ليه بتسألي السؤال ده
نور بصت لوالدتها وعرفت انه في حاجة مخبياها ادت لمنال الملف
شوفي الملف ده يا ماما
منال شافت الملف وشافت مين اصحاب الشركة
نور :ايه ده يا ماما مهو مستحيل التشابه بأسم الاب والجد والعيلة كمان
ادهم كامل سامي العمري
وادم كامل سامي العمري
وسيرين نبيل سامي العمري
وانا اسمي نور نبيل سامي العمري
منال دمعتها نزلت
نور مسكت ايدها :اتكلمي يا امي في ايه
منال بصت لبناتها ومسكت ايديهم :انا هقولكم دلوقت حاجة خبيتها عنكم السنين الي فاتت دي كلها لكن انا بقسملكم اني مضلومة واي حاجة عملتها كانت غصب عني
هنا تدخلت اختها مروى :ابوكم نبيل عايش ما مامتش زي ما كنتوا فاهمين
نور وندى :انتي بتقولي ايه يا خالتوا
منال بدموع :من 18 سنة تقريبا
كنت مع ابوكم وكنا بنحب بعض جدا اكتر من ما تتخيلوا
وكان ليا سلفة اسمها فريدة من يومها حقودة وبتكره الناس تقدروا تقولوا ما بتحبش حد كانت بتغير من علاقتي بنبيل
في يوم شفتها خارجة من مكتب ابوكي وباين عليها متبهدله جامد طبعا اتجننت ودخلت لنبيل وقلي انها عرضت نفسها عليه وهو ضربها وقلعها
فضلت ورايا وورا ابوكي وتحاول توقع ما بينا وتبعتلي رسائل من ارقام غريبة على انه عشيق لكن نبيل كان اوعى من كده
لحد ما في يوم صحيت لقيت نفسي بقميص النوم وجنبي راجل غريب والعيلة كلها بتبصلي بكره وقرف حلفتلهم كتير اني ما اعرفش الي حصل
لكن محدش فيهم صدقني
نبيل في وقتها ضربني ضرب يوصل للموت وبعدوه عني بالعافية بعد ما كنت خلاص قربت اقطع النفس والكلب الي كان جنبي هرب مع الزيطة الي حصلت
بعد ما خرج الجميع
دخلت عليا فريدة وبكل حقد قالتلي الكلمتين دول
مش هتبقي يا منال انتي المحترمة وانا الخاينة
لا اصحي شفتي عملت فيكي ايه دلوقت انا بحلفلك دلوقت لاموتلك بناتك وحدة ورا التانية
كلمت خالتك مروى ساعتها كانت بره البلد وقلتلها الي حصل وخدتكم بعد ما الكل نام وهربت بمساعدة وحده من شغالات القصر ورحت لخالتك وعيشتكم وكبرتكم لحد ما بقيتوا كده
وبدموع والله ما كدبت عليكم ولا بحرف ووالله اني مضلومة ولا عمروا حد لمسني الا ابوكم والي حصل ده كله بسبب مرات عمكم كامل
نور بدموع :يعني بابا كل ده عايش وما فكرش حتى يدور علينا ونسي لو عنده بنات جابهم الدنيا دي
منال :ما تضلميهوش يا بنتي حرام نبيل كويس جدا وانا متأكد انه دور عليكم جدا
وانا اسفة سامحوني لو بعدتكم عنهم لكن والله كان بسبب الزفتة ربنا ينتقم منها وجدكم الظالم
ندى :ياااه من زمان قوي كان نفسي يكون ابويا عايش واحضنه واسند عليه زي ما صحباتي بيعملوا
نور وقفت ومسحت دموعها :ما تعيطيش يا ماما وخديها كلمة من بنت ان ما جبتلك حقك مش هكون نور بنت منال
.................................................
في الصباح
نور قالت للسكرتيرة تبعت ايميل لشركة الادهم اننا عازمينهم على افتتاح الفرع التاني للشركة في القاهرة
السكرتيرة :حاضر يا فندم
عند ادهم
فتح الايميل بتاع الشركة وشاف الايميل
ادهم باستغراب :ادم
ادم وهو بيلعب بالفون :اممم
ادهم :شركة نور المنال عازمينا على افتتاح فرعهم التاني في القاهرة
ادم :انا مستغرب دول بيكبروا بطريقة غريبة جدا
طيب وايه هتروح
ادهم :مش عارف هما باعتين لينا ولعمي وجدي
مازن :حلو اوي المفروض نروح وننتهز الفرصة دي
ادهم ببرود :انا مش عارف انتوا مبسوطين على ايه دول هتلاقيهم شو عالفاضي لسه فرحانين بالكم صفقة الي خدوهم بكره هتلاقيهم بيكرروا نفسهم
ادم :يبااااي نفسي تعترف في يوم انه في حد عنده حاجه حلوة غيرك
ادهم : مش غرور على قد ما هي ثقة
ادم ابعتلهم خبر اننا هنحضر بكره الافتتاح اهو نتعرف على الايتاذ نور عامل ازاي
.............................................
روحت نور
وما خبرتش والدتها انها عزمت عائلة الادهم على الافتتاح
في اليوم التالي
لبست فستان احمر مبين جمال دراعاتها طويل على قد الجسم
ورفعت شعرها ذيل حصان وميك اب خفين
وندى لبست فستان ازرق عاكس على عنيها
وفردت شعرها
ومنال لبست طقم رسمي مبين وقار سنها ومروة كذلك
ركبوا العربية وراحوا مكان الحفل
عند عائلة الادهم
الجد :الحفل حلو اوي والتنسيق رائع
كامل :فعلا كل حاجة حلوة
ادم :نفسي اشوف الراجل الي بسنتين دوخ السوق كله بعروضه
هنا دخلت مقدمة الحفل واعلنت عن دخول صاحب الشركة
نتشرف دلوقت بسماع كلمة صاحبة الموهبة العبقرية والمصممة الرائعة صاحبة شركة نور المنال
نور نبيل العمري
الكل اتصدم واولهم نبيل واودهم ووقفوا
ودخلت نور بيهبتها ووقارة بابتسامة جذابة
2
هنا دخلت مقدمة الحفل واعلنت عن دخول صاحب الشركة
نتشرف دلوقت بسماع كلمة صاحبة الموهبة العبقرية والمصممة الرائعة صاحبة شركة نور المنال
نور نبيل العمري
الكل اتصدم واولهم نبيل واودهم ووقفوا
ودخلت نور بيهبتها ووقارها و بابتسامة جذابة
تقدمت نور من المايك بابتسامة جذابة : اهلا فيكم شرفتوني جميعا ونورتوني كتير منكم ما يعرفنيش انا نور نبيل العمري
صاحبة شركات نور المنال للأزياء
بشكر كل حد حضر حفلتي المتواضعة النهاردة
انا بعلن افتتاح شركتي التانية من مجموعة نور المنال وبوعدكم بتصاميم مختلفة بأذن الله هتعجبكم جدا
وحابة اهدي النجاح ده للست الي افنت حياتها على شاني انا واختي والدتي منال السيوفي
نور قربت من والدتها وحضنتها تحت تصفيق الجميع ودهشة الاخرين
نبيل شافها بعد السنين دي كلها
كامل شد على ايده :اهدا يا نبيل واتصرف بحكمة
نبيل بلهفة وعشق ظهر في عنيه :دي مراتي ودول بناتي
بناتي الي اتحرمت منهم سنين طويلة قوي
الجد بغضب :اششش اهدوا الصحافة هنا بكل حتة مش عايز شوشرة
الجد :ادهم
ادهم كانت عينه من طفلته الي كبرت وبقت ست كاملة الانوثة
الجد :ادهم
ادم خبط على ايد ادهم بخفة
ادهم بصلهم :في ايه
الجد :عايز البنات ومنال عندي في القصر بعد ما يخلص الحفل من غير ما حد ياخد باله
نبيل بص لوالده بغضب :انت فاكرني هسيبهم واروح معاك زي ما سبتهم زمان لا انسى
ادهم :اهدى يا عمي انا هجيبهم ليك بنفسي القصر صدقني
نبيل طنشهم وقرب من منال
منال وهي بتبص لنور والدموع في عنيه :ليه عملتي كده
نور بقوة :ما تعودتش استخبى يا امي لازم تواجهي وتعرفيهم مين منال السيوفي ويعرفوا اننا مش بحاجتهم ابدا فاهمه
منال بصت ناحيتهم شافت نبيل بيتقدم منها
منال بقلق :ابوكي جاي علينا
نور وندى :اهدي يا امي ما تعودناش عليكي كده
نبيل بقى قدامهم وتقابلت عينيه مع عشقه الي حاولت تهرب من عنيه :منال انتي بجد قدامي ولا بيتهيألي ولا ايه
نور بصتله وحست بحاجات غريبة تجاهه
نبيل بص لنور وحط ايده على وشها ودموعه بتنزل :لو تعرفي انا دورت عليكم ازاي
لو تعرفوا كم بلد سافرت وانا بدور عليكم
لو تعرفي العمر من غيركم عدا عليا ازاي وانا مش عارف انتوا عايشين ولا ميتين
وبص لمنال
الي حصل يستاهل منك تحرميني من بناتي
ادهم وادم قربوا من عمهم
ادهم :عمي ارجوك الصحافة ورانا
نور بصتلهم بلا مبالاة
ادم مد ايده لنور :انا ادم ابن عمك
نور اكتفت بابتسامة مجاملة من غير سلام
ادم :احم ايه الاحراج ده
ادهم بصلها بغموض
ندى :ايه يا جماعة احنا هنحتفل ولا هنفضل باصين لبعض كده
ادهم بصلها ببرود :لا ازاي لازم نحتفل برجوع بنات عمي من تاني
ادهم بص لمنال بابتسامة :فاكراني يا طنط
منال بحنية :ادهم مش كده ياااه والله كبرت اووي يا ادهم ازيك يا ابني
ادهم باس ايدها :وحشتيني جدا حياتنا بجد فاضية من غيرك
نبيل :انتوا هتروحوا معايا مش كده مش هتسبوني من تاني صح
نور ببرود :مش وقت الكلام ده دلوقت نتكلم بعدين العالم كلها بتتفرج
هنا جه حد من وراه وغطا على عنيها
نور بغضب :مين لكن اول ما شافته حضنته جاامد
داني وحشتني اووي كنت متوقعة انك مش هتسبني لوحدي في اليوم ده
ادهم شد على ايده بغضب لدرجة عروق ايديه كانت هتتفجر
داني :ههههههههه انا اسيبك في وقت زي ده ده انتي العشق يا بنتي
ادم حس بادهم :اهدى يا ادهم
داني بص حواليه :مش تعرفينا يا نور العين مين دول
نور :احمم ضيوف في الحفل من شركات الادهم
ادهم بصلها بغضب :عيلتها عيلة العمري
نور :نعم
ادم بصوت منخفض :ربنا يرحمك يا نور كنتي كويسة
ندى ضحكت بصوت عالي نسبيا على كلامة :هههههههه
ادم بص للي بتضحك :يا صلاة النبي احسن ايه الجمال ده
ومدلها ايده :انا ادم وانتي
ندى بابتسامة سلمت عليه :مش هكسفك زي نور هههه انا ندى
ادم وهو هياكلها بعنيه :وانا ادم ابن عمك كامل
ندى :اها تشرفنا لو سمحت
ادم :في ايه
ندى :ايدي عايزها
ادم ساب ايدها بأحراج
.........................................
عند نور
داني باستغراب :عيلة مين
نور بصت لادهم بغضب :هفهمك بعدين يا داني
اتفضلي يا ماما قدامي
واتكلمت وهي دايرالهم ظهرها :لو سمحتوا الي عايز يحتفل بنجاحي يفضل هنا الي مش عايز يتفضل بره الحفل انا مش عايزة مشاكل
ادهم اتجنن منها
مازن :اهدى يا ادهم كل حاجة جديدة عليهم لسه طبيعي الي بيحصل
ندى حصلتهم هي وداني
منال لنور :هنعمل ايه دلوقت
نور باستغراب :نعمل ايه في ايه عادي هنكمل حياتنا عادي وبابا لو فعلا عايزنا زي ما بتقولي هيعرف مكانا فين ويجيلنا
ندى :ههههه نور الي اسمه ادهم كان هياكلك في عنيه باين عنه جامد قووي
نور بصتلها بغضب :تعرفي الجامد ده يبقى ابن مين يبقى ابن عمك كامل الي مراته فريدة
الي كانت السبب في كل الي حصل لامك
اكيد هيبقى سطوة زيها وبلا احساس ولا مشاعر
منال :خلاص يا بنات سكروا على الموضوع
ندى التزمت الصمت
وخلصت الحفلة وروحوا بعد عدد كبير من التهاني
.......................................................
في القصر
كان قايم قاعد من الي حصل
فريدة لادهم :هو في ايه ليه الزيطة دي
ادهم :طنط منال ظهرت يا امي
فريدة بتوتر :بتتكلم جد فين وامتى
ادهم قص على والدته الي حصل
فريدة بسخرية :واكيد بناتها شبهها خاينات والتربية ما عدتش عليهم زي والدتهم
ادهم ببرود :مالوش داعي الكلام ده يا امي
ادم :بالعكس دول قمرات جدا لو تشوفي بنتها الي اسمها ندى ياااه كأنها تحفة فنية من جمالها ولا عينيها عينيها يا ختااااي بلون البحر
ادهم بصله بغضب :ما تجمد يا عم النحنوح اييه
ادم 😏
الجد :نبيل هتروح ومعاك ادهم وادم وولادك وتجيبوهم بأي طريقة
هنا سناء اتكلمت بغضب وصوت عالي :يجيبو مين
فريدة قربت من ادهم :شوف بقى دلوقت سناء المسكينة المسالمة الهادية هتعمل ايه لما ترجع ضرتها
ادهم سكت وتابع الموقف
نبيل بغضب :ايه يجيبوا مين يجيبوا عيلتي ليه عندك مانع حضرتك ولا اتجوزتك وانتي ما تعرفيش اني متجوز ومخلف
سيرين :بابا لو سمحت ماما ما تقصدش
سناء بصتله بدموع وطلعت اوضتها
نادر :معلش يا بابا كل حاجة متلخبطة دلوقت
الجد :انتوا هتروحوا مع ابوكوا على شان تجيبوا اخواتكم فاهمين
فعلا الكل راح لبيت نور بعد ما جابوا العنوان
....................................................
عند نور
داني :ايه قصة عيلتك دي
نور قصت عليه كل الي عرفته
داني :ياااه هو في كده
نور بدموع :لو تعرفي انا حسيت بأيه لما عرفت انه بابا عايش وانا ما اعرفوش ولا اعرف شكله حتى
ندى :لكن ده غصب عنه يا نور مش بمزاجه
منال :انا تعبانة هدخل ارتاح
نور :امي من خبرتي بالناس اقولك انه جوزك مش هيعدي النعارده وهتلاقيه دلوقت في السكة جي لهنا لكن اوعي يا امي اوعي تقبلي تروحي معاه في حته
الي عايزنا يفضل معانا لكن اروح في مكان فريدة وولادها فيه لا يمكن يحصل وفي حاجة تانية هيجي دلوقت يلومك وليه سبتيه وايه الي حصل وقتها اوعي يا امي تجيبي سيرة فريدة لانه محدش هيصدق احنا ادلتنا تكون بايدينا وبعدين نرميها في وشهم هاه
ندى :فعلا هو ده انتي بتقولي حكم يا بنتي
داني بهزار :ههههههه يعني انا بقيت دخيل عليكم وبقى ليكي عيلة
نور :ما تقولش كده يا داني انت مش بس صاحبي انت جاري وتربيت معايا انت اخويا بجد لو تعرف معزتك عندي مش هتقول كده
داني :بهزر يا بنتي انتي قلبتي جد كده ليه هاه
هنا ضرب الجرس
نور بسخرية :قولتلك وقامت هفتح انا
نور فتحت الباب وكان والدها ومعاه اتنين ما تعرفهمش
وادهم وادم
نبيل :مش هتقولي اتفضلوا
نور ببرود :ازاي اتفضلوا طبعا
ادهم كان هيفرتكها بأيديه لما شاف لبسها عامل ازاي وخاصة لما دخل وشاف داني موجود عرف انهم بيحبوا بعض ده لو مش خطيبها كمان
نبيل قرب من منال :ليه يا منال ليه تبعدي بناتي عني ليه تحرميني من كل حاجة بعد ما بقيتولي كل حاجة
مروى اختها بغضب :انت الي بتقول ليه بعد كل الي عملته معاها وضربك ليها واهانتك ليها واتهامك ليها بالخيانه بتقول ليه طبيعي الي حصل والي عملته معاك كان اقل واجب
نبيل بغضب :من يومها محدش بيقويها عليا غيرك والله توقعت انك السبب في كل الي حصل
هنا اتكلمت منال :انت السبب في كل الي حصل انت الي معندكيش ثقة فيا وفي نفسك
نور بصوت عالي نسبيا :اضن مش وقت كلام وعتاب الي حصل حصل
هنا قرب منها نادر بابتسامة :انا نادر بيقولوا اني اخوكي لكن انا مش مصدق انه عندي اخوات جميلين بالشكل ده
سيرين بابتسامة قربت منهم :ياما قالي بابا عنكم وعنك انتي بالذات يا نور انا بجد فرحانة اني عندي اخوات زيكم طول عمري لوحدي في العيلة والباقي شباب
نور اكتفت بابتسامة مجاملة ليهم ما كانتش عارفة تحدد طبيعة مشاعرها ليهم رايحة لفين
لكن ندى قطعت التوتر
ندى بهزار لنادر :يا خسارة وانا الي كنت هوقعك وقلت هو ده القمر الي هتجوزه تطلع في الاخر اخويا
نادر :هههههههه
ادم بهزار :في اتنين هنا مش اخواتك اختاري ولو انه الاختيار محسوم
نور بغضب :مش بس يا ندى
ندى بأحراج :بنهزر يا رمضان ما تقفش
ادهم بجدية :طنط منال انتوا هتيجوا معانا القصر
نور طنشت كلامه :اتفضلوا اقعدوا على ما ابدل هدومي واعمل حاجة نشربها قهوتكم ايه
ادهم بنفسه :احسن حاجة تعمليها بدل جسمك الباين ده
سيرين :كلنا سادة باستثناء ادهم سكر زيادة
نور :عن اذنكم
قعدوا في الصالون في جو مشحون مش بيخلى من هزار ندى مع نادر وسيرين وادم الي طرا الجو شوية
خرجت نور كانت لابسة فستان بيتي طويل رامي على منحيات جسمها باحترافية وجمال
ادهم ما كانش قادر يشيل عينيه عنها
نور قدمت القهوة ولما قربت من ادهم
اتفضل
ادهم :فينها
نور بعدم فهم :هي ايه
ادهم :قهوتي سكر زيادة
نور :احم معلش نسيت ندى اعملي لي وبنسيان اسم حضرتك ايه
ادهم بغضب مكتوم وهمس وصل لودانها :ادهم ادهم ادهم احفظي
الاسم ده كويس لاني هيعيش في كل حتة في جسمك
3
نور قدمت القهوة ولما قربت من ادهم
اتفضل
ادهم :فينها
نور بعدم فهم :هي ايه
ادهم :قهوتي سكر زيادة
نور :احم معلش نسيت ندى اعملي لي وبنسيان اسم حضرتك ايه
ادهم بغضب مكتوم وهمس وصل لودانها :ادهم ادهم ادهم احفظي الاسم ده كويس لاني هيعيش في كل حتة في جسمك
نور ضحكت باستهزاء على كلامه وده الي جننه اكتر
ادهم وهو بيبص لنور :ارتاحي يا ندى انا هشربها ساده من هنا وجي
نور قعدت وبايدها قهوتها بكل برود
سيرين :انتي دارسة ايه يا نور
نور ببرود :ماجستير في التصميم
نادر :الله حلو اووي
سيرين :تنضمي بقى لينا في الشركة هنبقى جامدين جدا
نور سكتت لانها مش حابه تشارك حد في الكلام نهائي
نبيل :انتوا هترجعوا معايا البيت مش هقضي عمري كله بعيد عنكم كفاية السنين الي فاتت دي
منال :انا وبناتي مش هنروح في حتة
نبيل بغضب :يعني ايه هتحرميني منهم تاني انا لا يمكن استحمل
منال بصتله ببرود وألم داخلي :انت مش اتجوزت وخلفت كمان عايز ايه من بناتي ولا عايز الي يعملهم مرات اب
نبيل بغضب :لا ما هو الي ما تعرفيهوش انك لسه على ذمتي وهترجعي قبلهم لبيتك
منال بغضب اكبر :بيتي الي اتهنت واتضربت فيه بيتي الي الكل كان بيذلني فيه بيتي الي اتهمتوني بشرفي فيه والي عمل كده لسه قاعد مع ولاده بيربيهم
نبيل بعدم فهم :تقصدي مين
نور بأنقاذ للموقف :بس خلاص استاذ نبيل بيتنا مش هنسيبه والي عايزنا يجيلنا
نبيل بصلها بغضب :استاذ ايه انتي التانية انا ابوكي فاهمة وما سبتكمش بمزاجي امك هي الي خدتكم وهربت وحرمتني منكم
نور : اولا ابويا دي نتفاهم عليها بعدين احنا دلوقت رجوع معاك مش هنرجع
داني :نور اهدي
ادهم بغضب :ما تتكلمي عدل مع عمي ده ما صدق انه لقيكم
نور بغضب :لو سمحت انت بالذات ما تتدخلش نهائي واحد وبنته ومراته انت حاشر نفسك ليه هاه
وبصت على نبيل انا مش هروح لمكان امي كانت منبوذة فيه فاهم
انا هفضل في بيتي ولو عايزنا تعال عيش معانا هنا
سيرين بدموع :لا بابا مش هيسيبنا
نادر حضن اخته بحنية :اهدي يا حبيبتي مش هيحصل حاجة من دي
ندى بصتلهم بدموع ووقفت قدام والدها :بابا
نبيل بصلها بلهفة وابتسامة
ندى بدموع :بص هناك
نبيل بص لنادر كان حاضن سيرين
ندى كملت :شايف ولادك حاضنين بعض ازاي لانهم اتعلموا حاجات كتير منك هما دلوقت خايفين يخسروك
واحنا برضه خايفين نخسر ماما احنا ما نعرفكيش ولا نعرف العالم الي هتاخدنا ليه
نور بصتله بدموع متحجرة :لو تقدر ترجعلي 18سنة عشتهم من غيرك ابقى ارجع انا ووالدتي معاك واوعى تفتكر اني ضعيفة او بحاجة راجل في حياتي
انا كنت بعمل شغل الرجالة من وانا صغيرة ومش بحاجة راجل في حياتي انتوا شو على الفاضي اسم وبس
ابويا ليك احترامك لما عرفتك غير كده ما تطلبش مننا والبيت اهو مفتوح في الوقت الي عايزة تتفضل وهنقوم في واجبك
ادم :نور انتي ما تعرفيش عمي حصله ايه في غيابكم ما تضلميهوش
نور طنشته
نبيل :يالله يا ولاد هنرجع
ندى بصت لسيرين ونادر ومسكت ايد والدها :خليك عندنا النهاردة
نبيل بصلهم بتوهان
نور بغضب :ندى
داني مسك ايد نور :اهدي
ندى طنشتها بصت لوالدها :ارجوك
ادهم بص لنور بغضب وغموض وجنان :فعلا يا عمي انت تفضل هنا وانا هروحهم ولو احتجت حاجة كلمني
سيرين كانت هتتكلم
نادر :سيبيهم يا سيرين وحطي روحك مطرحهم
نبيل حضن ندى وبص لنور ومنال :هفضل هنا لو كان ده ما يدايقكوش
ادهم :يالله يا جماعة عن اذنكم وكان هيخرج لكن بص لداني
ايه حضرتك هتنام هنا ولا ايه مش يالله
نور بغضب :وانت مالك انت
ادهم وهو بيجز على سنانه :استحملت صراخك وصوتك العالي ده كتير اهدي وعيشي انا هحترم صلة الدم وبس
داني بأحراج :اشوفك بكره يا نور ومشي من قدام ادهم الي كان هياكله بعينيه
نور قربت من ادهم بغضب وبصتله بتحدي وتحذير :اوعى تحشر نفسك مره تانية في حد قاعد في بيتي لانك لا شيء بالنسبة لينا واوعى تعيشلي بدور ابن العم هاه اوعى
ادهم قرب من ودانها بهمس :ابن العم ده هيربيكي من جديد اوعدك وهيقطع للقطة لسانها وغمزها وسابها متجننة من كلامه
ادم وهو خارج جنب ادهم :قلتلها ايه يخرب بيتك البنت كانت هتضربك من جنانها
ادهم لبس نظاراته وركب عربيته :ملكش دعوة
راحوا القصر واول ما دخلوا سناء دورت في عنيها على جوزها
نادر قرب منها في حنية :كان لازم يفضل هناك يا امي هما كمان اتحرموا منه سنين طويلة اووي
الجد بص لادهم :يعني ايه اخت مروى هتاخد ابني مني من تاني
كامل :اهدا يا بابا اعصابك وصحتك
الجد بغضب :انا قولتلك تجيبهم هنا كلهم مش كده
ادم :يا جدي الي اسمها نور دي متحكمة في الكل والكل بيتكلم بأذنها محدش يقدر يجيبها كده بسهولة دي كانت بكل بجاحة هتضرب اختها لانها قالت لعمي يفضل عندهم
الجد بغضب وبنفسه :الزمن بيعيد نفسه باين نفس قوتك يا مروى
الجد بص لادهم :وانت ما اتصرفتش ليه
ادهم ببرود :ماليش حكم عليها على شان اجيبها هنا غصب
ده ابوها ما قدرش يتكلم معاها
فريدة بنفسها :انا لازم اتكلم معاها واضحك عليها ولا هتخرب حياتي لكن لا هي معندهاش اي دليل يثبت ان انا الي عملت فيها كده زمان
الجد قعد وهو متعصب جدا :منال وبناتها لازم يرجعوا البيت ده ولا ابوكم هيروح مني من تاني وهتتفرق عيلتنا
وبص لادهم وادم بغموض
ادهم فهم لجده وضحك بسخرية :صدقني الي بتفكر فيه ده مش مع عينة نور ابدا
الجد قام :كل على اوضته وبكره يخلق الله ما لا تعلمون
....................................................
في الڤيلا عند نور
بدلت هدومها ببجامة بيتي وطلعت لوالدها
الي اول ما شافها ابتسم
شبه منال في صباها
منال بغيظ :على اساس اني كبرت يعني انا لسه زي ما انا
نبيل بعشق وهو بياكلها في عنيه :وهتفضلي طول عمرك زي ما انتي
نور :احم ندى تعالي نحضر العشاء اكيد الوالد جيعان
نبيل ابتسملها
وفعلا سابوهم لوحدهم
نبيل قرب من منال ومسك ايديها الي سحبتهم منه على طول
نبيل مسك ايدها من تاني :وحشتيني يا منال وحشتيني عمري ما نسيتك لحظة
منال سحبت ايديها منه :ما نستنيش هههههه امال اتجوزت وخلفت من غيري ازاي وبصت في عنيه بدموع ازاي قدرت ازاي قدرت تقرب من غيري
انا انا عمري ما بصيت لغيرك
نبيل :صدقيني غصب عني انتي عارفة ابويا غصب عليا اتجوز ومش هضلم بنت الناس معايا اكيد لكن اقسملك اني عمري ما لمستها على انها سناء كنت دايما بشوفك فيها
اسأليها كم مرة ندهتلها باسمك
انتي عشقي يا منال والله ما قدرت انساكي
منال بدموع :لكن صدقت صدقت انه منال تخون وضربتني وهنتني
نبيل :بعد ما عرفت الحقيقة صدقيني دورت عليكي كتير ملقتكيش
منال بصدمة :ع عر فت ازاي
نبيل :كامل جابلي الي كان معاكي وهو قالي انه في واحد أجره لانه بيحبك على شان يعمل كده وان انتي مالكيش بالحوار ده كله
منال بسخرية :وانت صدقت
نبيل :مش فاهم
منال اتنهدت :مفيش
نبيل شدها عليه وبص في عينيها التايهه:سامحيني يا منال
منال :ابعد انت بتعمل ايه
نبيل بص في عنيها الي بتسحره :وحشتيني
وكان هيقرب يبوسها
لكن دخلت نور بتندهم للعشاء
نور ضحكت
منال بعدت عنه بأحراج
نور بابتسامة :ايه النظام يا حج انت لحقت تلف دماغها ازاي
نبيل غمزها :ابوكي صايع انتي ما تعرفيهوش لسه
نور بابتسامة :نتعرف وماله
مروى من بعيد بغيظ :عبيطة من يومها يضحك عليها بكلمتين ابن سامي
ندى :بتقولي حاجة يا خالتي
مروى بغييظ :مفيش
نور :الاكل جاهز اتفضلوا
ندى بصوت عالي نسبيا :الليل قدامك طويل يا حج هسمحلك فيها النهاردة
منال فتحت عينيها
نبيل ضحك برجولة مفرطة :انا بأگدلك ان ندى دي طالعالي هههههههههههه
معاها حق الليل قدامنا طويل
منال بغضب :انت انت قليل الادب على فكرة
نبيل :طول عمري
وسابها في صدمتها وراح للسفرة
نبيل ببرود :ازيك يا مروى
مروى وهي بتاكل :احسن منك
نبيل :ههه كويس اطمنت عليكي انا كده زي ما انتي حتى العمر ما أثرش فيكي يا مروى
مروى طنشته وكملت اكل
ندى قربت من نور :باين انه خالتك ليها حكاية ورواية مع العيلة دي
خلصوا العشا وكل واحد راح اوضته
عند نور :انت هتدخل لماما لكن اوعى تغصبها على حاجة هي مش عايزاها لو وجودك في اوضتها ضد رغبتها ارجوك تخرج لاوضة تانية
نبيل مسك ايدها بحنية :مع انه القسوة شخصيتك لكن قلبك كله حنية وده ظاهر على عينيكي من اول ما شفتك
نزلت دمعة من نور مسحتها بسرعة
نبيل قرب منها ومسح دمعتها بايديه وحضنها وهي حاولت نبين العكس مع انها نفسها جامد تترمي في حضنه وتحس بالامان والسند معاه
نبيل بعد عنها وباس دماغها ودخل لمنال الي كانت بتبدل هدومها
ونبيل هياكلها بعنيه :وحشتيني
منال :اطلع بره يا نبيل ما يصحش كده
نبيل فضل يقرب منها وهي بترجع لورا لحد ما حاصرها بين ايديه وهو بيبص في عنيها :بحبك يا منال وعمري ما قدرت انساكي سامحيني وارجعيلي
منال حاولت تبعده
نبيل همس بودانها :انتي النهاردة هتنامي في حضني حتى لو العالم كله وقفلي
منال بصت في عنيه بتوهان
ونبيل بيبص على شفايفها وما ترددش لحظة انه يخطفهم بقبلة مشتاقة
................................................
عند ادهم
خد شاور يطفي النار الي شعلت جواه من نور ونظرات ولمسات داني ليها
ده غير قوتها المفرطة الي هتتعبه معاها
ادهم شرد بكل تفصيل فيها ومسك صورتها وهي صغيرة :ما كنتيش كده كنتي بريئة جدا
كنتي دايما بحاجتي كنتي تقوليلي انت اسدي الي هحارب في صحابي
فلاش باااك
نور بعياط :ادهم ادهم
ادهم بلهفة :في ايه بتعيطي ليه
نور :صحابي في الروضة ضربوني يا ابيه صح انت اسدي لازم تاخد حقي منهم
ادهم :يلعن ابو ابيه الي مسكاني فيها دي ده كلهم سبع سنين عمي بينا
نور :ادهم بكلمك
ادهم :طيب انا بكره هضربهم كلهم ما تعيطيش انتي بس
نور حضنته :انا بحبك اوي يا ابيه
ادهم بغضب طفولي :ما تقوليش ابيه
نور بزعل :ليه انا مليش اخ وعايزك تكون اخويا يا ادهم
ادهم سابها ومشي وهو متعصب
بااااااااااااك
ادهم ضحك بسخرية
يااااه سنين يا نور سنين فاتت اتبدلت فيها كل حاجة الا حبي ليكي كان بيكبر مع كل يوم بكبر فيه
عمري ما نسيتك لحظة وجاية دلوقت بكل جبروت بتقوليلي انت ولا حاجة بالنسبة ليا
لكن لا اوعدك مش هتكوني لغيري حتى لو غصب عنك حتى لو كرهتيني هتكوني ليا هتكوني نور الادهم اوعدك
............................................................
في الصباح
في بيت نور
الكل كان متجمع عالسفرة باستثناء منال ونبيل
ندى بضحك :باين الحج سهرها للصبح مش عوايدها يعني
نور بغضب :ندى اتلمي
مروى بغيظ:كالعادة اول ما يضحكلها تترمي في حضنه زي الهبلة
عند منال :نبيل ارجوك انا مكسوفة اوي من البنات
نبيل مسك وشها بعشق :منال انتي مراتي وعشقي وعمري مفيش حاجة تتكسفي منها لكن اخفي العلامات الي على رقبتك دي وغمزها
منال فتحت عينيها وبصت لنفسها في المراية :يا لهووي عيب كده ايه ده
وحاولت تخفي العلامات بالميك اب
نبيل حضنها من ظهرها :ههههههه لسه بتتكسفي يا بيضة دي علامات الحب
خبطت ندى مرة تانية فتحلها نبيل :صباح الخير
ندى :صباح الفل الفطار جاهز
منال بأحراج :اهو جايين
وفعلا حصولها ومنال مكسوفة جدا
نور كتمت ابتسامتها
ومروى بصتلها بغيظ :كنتي داري الي على رقبتك يا عبيطة
نبيل ابتسم وسكت
هنا ضرب الجرس
فتحت ندى ودخل واحد كبير في العمر معاه ادهم وسناء
نور اتئففت بغضب :ابتدينا زيارات يومية هيعملولنا فيها عيلة
نبيل قام عن الطاولة :اتفضل يا بابا
منال بصتلههم وسكتت
سناء دموعها كانت بتنزل وبتحاول تبان قوية
دخل سامي وسناء وراه
سامي عينيه اتعلقت بمروى
ومروى كذلك
ادهم :صباح الخير
ندى :صباح النور
سامي بتوهان :ازيك يا مروى
مروى ببرود :احسن منك
سامي شد على ايده بغضب
نبيل كان بيبص لسناء الي دموعها بتنزل ومش قادر يعملها حاجة قلبه مش في ايده
منال دي سناء مراتي
منال اكتفت بابتسامة مجاملة
سامي قعد ببرود وعصايته الي بيتكأ عليها بايديه
ازيك يا منال
منال ببرود :الحمدلله
نور باستغراب مين ده الي الكل بيهابه
سامي بصلها :ايه مش هتسلموا على جدكم
نور ببرود :اهاااا سامي بيه اهلا سمعت عنك كتير صراحة
ادهم بصوت وصلها :اتكلمي عدل مع جدك
نور طنشته ومدت ايدها لجدها :اهلا فيك
سامي ردلها السلام وهو مش عاجبه الي بتعمله :وانتي سمعتي عني فين بقى
نور :هههه من ماما طبعا قالتلي كنت قد ايه حنون عليها
سامي بص لمروى : مربياها على نفس الجبروت يا مروى
مروى بسخرية :على الله ما يتعملش فيها الي اتعمل فيا وتعرف تواجهك يا سامي
سامي بص لادهم ولنور وبص لمروى بتحدي : منال انا بطلب ايد نور لادهم
4
سامي قعد ببرود وعصايته الي بيتكأ عليها بايديه
ازيك يا منال
منال ببرود :الحمدلله
نور باستغراب مين ده الي الكل بيهابه
سامي بصلها :ايه مش هتسلموا على جدكم
نور ببرود :اهاااا سامي بيه اهلا سمعت عنك كتير صراحة
ادهم بصوت وصلها :اتكلمي عدل مع جدك
نور طنشته ومدت ايدها لجدها :اهلا فيك
سامي ردلها السلام وهو مش عاجبه الي بتعمله :وانتي سمعتي عني فين بقى
نور :هههه من ماما طبعا قالتلي كنت قد ايه حنون عليها
سامي بص لمروى : مربياها على نفس الجبروت يا مروى
ad
مروى بسخرية :على الله ما يتعملش فيها الي اتعمل فيا وتعرف تواجهك يا سامي
سامي بص لادهم ولنور وبص لمروى بتحدي : منال انا بطلب ايد نور لادهم
نور رفعت حاجبها بسخرية وادهم بيترقب ردها
منال اتصدمت :لا
ادهم :ليه يا طنط انا ما اشرفكيش اكون جوز بنتك
وقفت نور قدامهم بكل برود وكتفت ايديها لصدرها :انا الي ما يشرفنيش ارتبط فيك
ادهم جز على سنانه وشد على ايده بغضب من وقاحتها واهانتها ليه
سامي بغضب :احترمي روحك يا بنت وما تتكلميش مع الكبار كده
مروى بسخرية :ايه هتجوزها على مزاجكك
نبيل :مش وقته يا بابا الكلام ده
سامي :انا قولت كلمتي بنتك هتتجوز حفيدي ادهم
نور وهي بتاخد شنطتها وقفت قدامه بكل برود :تعرف حاجة انا سمعت عنك وعن تحكماتك لكن دي على الي ليك مش عليا انا
انا نور لا بحاجتك ولا بحاجة غيرك وبصت لادهم بسخرية وقرف ولما هتجوز هتجوز الي يختاره عقلي وقلبي ويكون ابن عالم وناس ومتربي مش هتجوز على مزاج حد
ادهم بغضب :ما تحترمي روحك انا ساكتلك لدوقت احتراما للواقفين ايه يعني متربي
شايفة اني جاي من الشارع
ad
نور بصتله من فوق لتحت وما ردتش عليه :البيت بيتكم وقربت من والدتها وباستها على دماغها انا رايحة الشركة يا حبيبتي
وقربت من مروى :انا عارفة انك هتعرفي تسكتيهم ماما طيبة مش هتقدر ليهم قومي بالواجب وباستها على خدها ومشيت
تحت نظرات الادهم الي لو سابوه عليها هيفرتكها
ادهم بص لجده بغضب ومشي حصلها
نور لسه هتركب عربيتها
لقت الي بيشدها من دراعها
ادهم بغضب :انتي شايفة روحك على ايه يا بنت انتي انا لو حطيتك في دماغي هفرتكك اوعي تتحديني يا نور لاني اقسم بالله ما هعمل اعتبار لحد
نور نزعت ايدها منه ووجهت صباعها ليه بتحذير :اوعى تقرب مني بالطريقة دي فاهم وخدها كلمة من ست تنسى العبط الي قاله الخرفان الي جوه ده لانك لو اخر راجل في الدنيا دي كلها مش هبصلك فاهم
وسابته يحترق من كلامها على حبه ليها السنين دي ومشيت بعربيتها
ادهم بص لأثرها بغضب وكلمتها بتتردد في ودانه :لو اخر راجل في العالم مش هبصلك
ادهم خد وعد لنفسه :وانا دلوقت بقولك كلمة من راجل هتجيلي راكعة يا نور وهبقى اول راجل تبصيله ولبس نظراته ومشي بالعربية لشركته
ماازن :في ايه اتأخرت ليه
ادهم قعد على كرسيه :مفيش انا كويس بقولك ايه ابعت ايميل لشركة نور المنال وحدد معاد على شان الصفقة الجديدة
ادم :هو حصل ايه لما روحتولهم
ad
ادهم قص عليه الي حصل
ادم :وانا قولت لجدي هيحصل كده لكن هو دماغه قفلت خلاص
ادهم شد على ايده بغضب
مازن :وهي كان رائيها ايه
ادهم وهو بيفتكر كلماتها :رفضت مش في بالها الجواز دلوقت
ادم :بس معقول ده الي حصل شخصيتها ما تديش كده دي لسانها اطول منها
سيرين دخلت عليهم :بقولكم
ادهم :سيرين انا مش ناقص
سيرين :انا جاية اخد فلوس واروح الجامعة بسرعة
ادم اداها الكارد بتاعة :ما تاخديش راحتك زيادة فيه
سيرين بغيظ : ضريف صراحة ادهم انت مستحمله ازاي ده
ادهم :انجزي يا سيرين على دوامك بسرعة
سيرين جريت من قدامه
ومازن بيبص في أثرها
ادهم :مازن مازن
مازن وعي لنفسه :هاه في ايه
ad
ادهم :ابعت الايميل للشركة
ادم :ادهم انت بتفكر في ايه ايه الي في دماغك قولي
ادهم وهو بيلعب بالقلم على الطاولة :كل خير ان شاء الله ما تخافش بكمل شغلي عادي وبص للصورة الي جنبه وشرد ببرائتها
.............................................
نرجع للڤيلا
مروى :اضن سمعتوا الرد على طلبكم ولا ايه مش هتجوزوها على مزاجكم
سامي بسخرية :اضن الماضي لسه معلم فيكي ولا ايه
منال :ملوش لازمة الكلام ده بنتي تتجوز الي قلبها عايزة
سامي بغضب :واحنا من امتى عندنا الكلام ده هاه حفيدتي تتجوز الي انا اقول عليه وانا شايف انه ادهم الي هينفعها
منال بغضب اكبر مش متعوداه في نفسها :وادهم لو اخر راجل في العالم مش هجوزه لبنتي مش على شانه هو لا
لانه تربية فريدة
نبيل بغضب :بس خلاص البنت رافضة مش هغصبها كفاية الي حصل زمان وخسرت بناتي بسببه
سامي بصله :وانت وضعك ايه يا سبع الرجالة هتسيب مراتك وبناتك عايشين لوحدهم
نبيل بغضب مكتوم :لو سمحت علاقتي مع منال حاجة ما تخصش حد ابدا وانا الي مش عايزها ترجع البيت هتفضل مع بناتها هنا وانا هقسم الليالي ما بين هنا وهناك
ad
منال بصت لنبيل :وانا ما بتشاركش يا نبيل
نبيل :يعني ايه
منال بصت لسناء الي شاردة :يعني انا ما بشاركش حاجتي مع حد يا تبقى ليا ولبناتي يا تروح وترجع لعيلتك
نبيل بغضب :مش هلومك على الي قلتيه لانك دلوقت مش في وعيك لكن هرجعلك بالليل واعرفك نبيل مين
سناء بدموع :طلقني يا نبيل
نبيل بصلها بغضب :ايه الي بتقوليه ده اعقلي يا سناء
سناء بدموع وقهر :انا شايفة عشقك ليها ظاهر
انت من اول ما شفتها وانت روحت تجري عليها ونسيت مراتك وولادك ده انت بتندهني باسمها اكتر من اسمي وكل شيء بقى ظاهر وواضح انا كنت مرهم لعشقك الغايب ولما رجع اهو مليش مكان في حياتك وده ظاهر ويبان للأعمى
نبيل بغضب :انا مش هرد عليكي دلوقت لينا بيت نتكلم فيه
مش يالله يا والدي
سامي قام وهو بيبص لمروى :عقلي بنت اختك يا مروى لاني مش عايز اجبرها هي لسه ما تعرفنيش زيك وضحك بسخرية ومشي
واول ما خرجوا
مروى انهارت من العياط واتخلت عن قوتها الزائفة
منال :اهدي يا مروى اهدى
ندى باستغراب :هو في ايه
ad
مروى بدموع :لسه بجبروته زي ما هو يا منال ضيع عمري وشبابي معاه ولسه قاسي زي ما هو
منال خدتها لاوضتها وفضلت جنبها لحد ما هديت
ندى استغربت وخدت كتبها وراحت الجامعة
.................................................
عند نور في الشركة
دخلت عليها السكرتيرة :نور هانم شركة الادهم بعتت ايميل عايزين مقابلة على شان الثفقة الجديدة
نور بسخرية :ابعتيلهم ايميل النهاردة الساعة اتنين مقابلتهم واطلبيلي داني لهنا عايزاه معايا في الاجتماع
وفعلاةالسكرتيرة بعتت الايميل لادهم الي بص للايميل بغموض
ادم :في ايه
ادهم :هه فاكرة كده انها بتلوي دراعي بالتصاميم والوقت
ادم :في ايه
ادهم :نور باعتت ايميل بمعاد اقرب من ما تتخيل للصفقة
ادم :اوعى تقول بكره مش هنلحق
ادهم :لا النهاردة الساعة اتنين وبص لساعته يعني كمان ساعة
ادم:نور دي باين عليها مش سهلة
مازن :شجعتوني اشوفها عاملة ازاي اكيد حسن صبي
ad
ادم :صبي ايه يا بني دي صاروخ ارض جو
ادهم كان بيشد على الكاسة الي في ايده بغضب :ااااادم
ادم بأحراج :انا انا اسف ما كانش قصدي
ادهم :جهزوا روحكوا يالله والتصاميم تكون جاهزة خلال ربع ساعة اطبعوهم عن الاجهزة وتكون الطباعة متلونة فاهمين ياااالله
ادهم اتجنن من وصف اخوه ليها :غبي
........................................................
عند نور
كانت مركزة في تصميم جديد بين الابتوب والورق
نور لداني :بص كده من عند الكتف حاسس انه لازم يكون رامي شوية هيبقى اجمل
داني خد الرسمة منها واضاف عليها تعديل بقت اجمل
داني :ايه رائيك
نور بابتسامة :طول عمري بقول عليك جامد
هنا دخلت السكرتيرة هتنبأها بقدوم ادهم مع دخوله
السكرتيرة :شركة الادهم ولسه هتكمل
دخل ادهم ببرود :مساء الخير
انزعج من تقارب ذلك الداني من عشقه بالشكل ده
نور قلعت نظارتها :مساء النور
لكن مرة تانية ما تدخلش كده غير لما انا أسمحلك تدخل
ad
ادم بابتسامة :ازيك يا نور
نور بابتسامة مجاملة :اهلا يا ادم عامل ايه
ادم :كويس انك فاكرة اسمي
نور اكتفت بابتسامة
وبصت للواقف
مازن بأحراج :انا مازن شريك ادهم في الشركة
نور :تشرفت فيك
ادهم فضل يبصلها بغموض وبرود وهو متعصب من كلماتها لما دخل باين انه هو الوحيد الي مش طايقاه
نور :داني خد الشباب لغرفة الاجتماعات وانا شوية اخلص الي بأيدي واحصلكم
هنا دخلت ندى بهزارها كالعادة :يا مشرفاني عايزة فلو ولسه هتكمل انتبهت للموجودين
ندى بهزار : لا باين اني هشوفكم في كل حتة من هنا ورايح
ادم ضحك :لو كان يعجب
ندى :هههه انا عاجبني جدا
ادم غمزها :وانا كمان عاجبني جدا
مازن لادهم :مين القمر
ad
ادهم بغضب :ما تخرس
ندى لادهم :ابن عمي حبيبي انت لسه متدايق من الي حصل فوت يا راجل ده العادي عندنا
ادهم شقت الابتسامة على شفايفة بسبب هزارها لكن اخفاها بسرعة
نور بغضب :ندى بطلي هزارك ده عايزه ايه
ندى بأحراج :حفظا لماء الوجة انا جاية زي الشاطرة اخد فلوس منك ورايحة الجامعة اكمل علامي هعمل ايه بالهزار انتي معاكي حق لازم اكمل جامعتي واجي اساعدك
ادم ومازن ضحكوا جامد على كلامها
داني :انتي هتطحني لو ما مشيتيش
ندى :هااه خلاص انا هروح مشي للجامعة احسن ليا
نور بغيظ :خدي البطاقة تسحبي منها 500 جنيه وبس مليم زيادة ممنوع
ندى بغيظ :حاضر
وبصتلهم :ما تبصوش كده انا بحاجتها لازم اسكت
وجريت من قدامها لاتفرتكها
الكل ضحك ومعاهم ادهم
نور :داني ايه
داني بأحراج :اتفضلوا يا جماعة
وفعلا الكل خرج باستثناء ادهم الي اتأخر شوية وقرب منها :انا عندي احساس انه في انثى مستخبية وراكي وانا الي هطلعها بأذنك يا رب
ad
نور بسخرية :اتفضل حضرتك المكتب من هنا
ادهم عدل جاكتته :وماله التقل صنعه وده لعبتي
نور طنشته وخلصت الي بتعمله وحصلتهم
نور دخلت بهيبتها وادت الايباد لداني ووقفت قريبة منه جدا
وورته حاجات على الايباد
داني :طيب خلاص انا هتصرف
نور اترأست الاجتماع :اتفضلوا عرضكم
ادهم : الصفقة الجاية كبيرة اوي والي عارضها واحد من شركة اوروبية
وشراكة شركتين زينا بتصاميم عصرية وبنفس الوقت فرعونية هتكون ضربة معلم في السوق وبكده المربح هيكون لينا الاتنين
نور رجعت بضهرها لورا :وايه الي بخليني اوافق انا التصاميم بتاعتي لوحدها بتكسح السوق من فترة ومش لاقيه قدامي منافس في الوطن العربي كله
مازن :انسة نور شراكة شركتين بحجمنا وبموهبتنا هتكون ضربة فعلا لكل الموجودين شركة الزين طارحة اسهم بعشرين مليار فاهمة يعني ايه يعني نازلة بكل قوتها وبرغم انك فعلا مختلفة لكن ده ما يمنعش انك ما تقدريش تنزلي بالمبلغ ده مهما كانت قوتك
داني قرب من نور :معاهم حق
نور بتفكير جدي :انا هفكر وهيوصلكم الرد خلال يومين ان شاء الله
ادم :فكري يا نور ما تنسيش اننا لما نطرح التصاميم هنطرحها باسم العمري وده كفيل لوحده يهز السوق
نور ببرود :لا
ادهم بغموض :ايه هو الي لا
نور بصتله باستهزاء :لو هننزل السوق هنزل بأسمي مش هقرن اسمي باسم العيلة نهائي
ادهم بغضب :ليه حضرتك ما يشرفكيش اسم عيلتك ولا ايه
نور بسخرية :انت واخد الموضوع على قلبك كده ليه انا لو عايزة انزل باسم
العيلة نزلت من زمان لكن انا من لما ابتديت بالمجال ده بنزل باسمي انا نور المنال ومش هيتغير
ادهم بغضب :وانت معنديش ستات في العيلة تنزل بأسمها
نور ببرود مستفز :وانت مين اصلا على شان يعجبك او لا ومين الي اخد رائيك اصلا انت ولا حاجة على شان تفرض رائيك هنا
5
نور بتفكير جدي :انا هفكر وهيوصلكم الرد خلال يومين ان شاء الله
ادم :فكري يا نور ما تنسيش اننا لما نطرح التصاميم هنطرحها باسم العمري وده كفيل لوحده يهز السوق
نور ببرود :لا
ادهم بغموض :ايه هو الي لا
نور بصتله باستهزاء :لو هننزل السوق هنزل بأسمي مش هقرن اسمي باسم العيلة نهائي
ادهم بغضب :ليه حضرتك ما يشرفكيش اسم عيلتك ولا ايه
نور بسخرية :انت واخد الموضوع على قلبك كده ليه انا لو عايزة انزل باسم العيلة نزلت من زمان لكن انا من لما ابتديت بالمجال ده بنزل باسمي انا نور المنال ومش هيتغير
ادهم بغضب :وانت معنديش ستات في العيلة تنزل بأسمها
نور ببرود مستفز :وانت مين اصلا على شان يعجبك او لا ومين الي اخد رائيك اصلا انت ولا حاجة على شان تفرض رائيك هنا
ad
ادهم بصلها بغضب :هندمك يا نور على طولت لسانك دي ومشي
ادم :نور هدي اللعب
نور باستهزاء :نعم انت لاخر في ايه
ادم اتغاظ منها وحصل اخوه ومازن شرحه
داني بضحك :ادهم كان ناقص يضربك بس
نور بلا مبالاة :فكك منه ده عامل فيها دور السيد
..................................................
في القصر
كامل :حصل ايه وافقوا
سامي بسخرية :اكيد لا
نبيل :هو في ايه انتوا متفقين بقى
فريدة بغيظ :لا وهي بترفض كمان مش عاجبها ابني ده الف وحدة تتمناه
نبيل :الا بنتي ما تتمناش حد وتعمل الي هي عايزاه وبص على سناء حصليني على الاوضة يا سناء
سناء حصلته وكأنها جثة بتتحرك من غير روح
حياتها اتبدلت في يوم وليلة
سناء دخلت وقفلت الباب
نبيل كان مستنيها :في ايه يا سناء مالك
ليه محسساني اني ضحكت عليكي مثلا
انا اجوزتك وانتي عارفة اني متجوز وعندي بنتين وانتي رضيتي وعيشتي ايه الي اتغير
ad
سناء بدموع وقهر :الي اتغير انها رجعت رجعت عارف يعني ايه
يعني حتى لو زمان كنت حاسس انك معايا بعقلك وبس وده كان مصبرني
لكن الي شفته النهاردة انك ليها ليها لوحدها وما بقاش ليا مكان بينكم
نبيل مسك ايدها :سناء انتي ام ولادي انتي عشرة 18سنة مش يوم ويومينعلى شان تهدي كل ده في لحظة صدقيني انتي ليكي معزتك في قلبي
ولا يمكن اقدر استغنى عنك وهكون بين هنا وهناك لا هستغني عنك في حياتي ولا عن منال
سناء بعدته عنها :انا لا يمكن ارضى بالوضع ده يا انا هي لاتنين مع بعض مش هينفع
ولحد ما تختار مش عايزك تقرب من الاوضة دي يا نبيل وتنسى اني مراتك
نبيل مسك دراعها بغضب:انتي واعية لنفسك بتقولي ايه انتي بتهدي كل حاجة بينا يا منال
سناء زقته بغضب :سناء سناء سناء انا مش منال حتى في الوقت ده بتغلط باسمي
اطلع بره بره
نبيل بصلها بغضب وطلع وهو متجنن
نادر كان راجع من الجامعة وسمع صراخهم :في ايه يا بابا ماما بتصرخ كده ليه
نبيل بص للاوضة بغضب :عقل امك يا نادر عقلها
نادر :في ايه يا ماما خير بتصرخوا كده ليه
سناء بدموع وانهيار :سيبوني لوحدي سيبوني
خرج نادر
وفريدة متابعة من بعيد وفرحانة بانه نبيل علاقته هتنهار مع سناء ومنال اكيد مش هتتقبل ضره
ad
فريدة بسخرية :الي عايزة من زمان اهو بيتحقق من غير اي مجهود
كامل باستغراب :ايه بتكلمي نفسك ولا ايه
فريدة :هاه لا ولا حاجة بس شفت اخوك نبيل بيضرب سناء وبيشتمها استغربت اهي رجعة منال ورجع جبؤوتها مع نبيل وسحرها ليه
كامل بصلها بغضب :ارحمي نفسك من الحقد والغل الي فيه منال طول عمرها طيبة ومفيش زيها
فريدة بصتله بغضب :مش بقولك سحرالكم بقى منال الخاينة طيبة وانا الحقودة
كامل اتأفف بضجر وسابها تكلم نفسها ومشي
..............................................
في المساء
الكل مجتمع على سفرة العشاءفي بيت الجد سامي
الجد :عملت ايه بضم شركة نور لينا
ادهم وهو بياكل بكل برود :هتدرس الموضوع وترد علينا
فريدة:يعني ايه هتتبتر على النعمة بنت منال
نبيل بغضب :ما تجيبيش سيرة مراتي يا فريدة فاهمة سكت مراتك يا كامل
ادهم بص لعمه بغضب :عمي لو سمحت محدش يكلم امي وانا موجود
نبيل بص لكامل بغضب :ايه هتخلي الصغار كمان يزعقولنا
فريدة ابتسمت بنصر
ad
كامل بغضب :بس انتي وهو ايه مفيش كبير ولا ايه
الجد خبط على الطاولة :اقسم بالله يا فريدة لو فضلتي تعملي مشاكل لاكون طاردك من البيت ده بهدومك زي ما جبتك
ادهم وهو بيجز على سنانه بغضب :جدي
ادم قربله :اهدا يا ادهم مش وقت خناق ماما غلطانه برضه
فريدة قامت عن السفرة :يووووه هو محدش طايقلي كلمة في البيت ده
الجد قام :ادهم ونبيل وكامل حصولني على المكتب
الجد سبقهم وهمه حصلوه
نبيل:في ايه يا والدي
الجد :بنتك هتتجوز حفيدي فاهم ودي شطارتك تقنعها
نبيل باستغراب :انا مش فاهم حقيقي ايه السبب الي يخليك مصمم على جوازها منه
الجد بنفسه :مفيش حاجة هتكسر عين مروى غير جواز نور من ادهم
وبص لادهم
ادهم انا في شبابي نفس الطباع نفس قوتي وهي نفس طباع مروى
كامل :بابا رحت فين
الجد :هااه مفيش كل الموضوع انه بنتك لازمها راجل شخصيته اقوى منها ومفيش حد هيقدر يحتويها زي ابن عمها
ad
نبيل :انا مش هجوزها غصب عنها ولا هجبرها تعمل حاجة هي مش عايزاها
الجد بغضب :يعني ايه
نبيل قام :الي سمعته يا والدي
ادهم قام وايديه في جيبه :اديني شهر يا جدي واوعدك حفيدتك هتيجي بنفسها وتقول عايزاه وهتجوزه وساعتها انا يا اقبل يا ارفض
الجد ابتسم وبصله بنظرة عرفها ادهم جدا :وانا هثق فيك يا ادهم ومتأكد انك مش هتخيب املي
نبيل بصلهم لاتنين:ده رهان بقى
الجد :احسبها زي ما تحسبها
نبيل خرج وكامل وراه
وادهم لسه هيخرج
الجد :تاخد سيرين ونادر وادم وتروحوا تسهروا عندهم
ادهم ضحك بسخرية وحك دقنه :ما بتجيش بالحوارات دي دماغها ناشفة ولسانها طويل
الجد :مش هتخسر حاجة اهو تتعرف عليها اكتر
ادهم بنفسه :هو انا نسيتها لحظة على شان اتعرف عليها من جديد
الجد:قولت ايه
ادهم :هشوف
الجد :عمك تلاقيه دلوقت راحلهم هيطري الجو شوية
ad
ادهم :حاضر يا جدي سلام
......................................................
في ڤيلا نور
داني :هههههه يخرب عقلك يا ندى مش قادر خلاص
نور بضحك :انتي حكاية يا نور هتعقلي امتى بس
ندى :هههههه هفضل كده سبتلك العقل يا اختشي
هنا ضرب الجرس فتحت ندى كان والدها
ندى حضنته :نوورت يا بابا
نبيل بادلها الحضن :وحشتيني
ندى :اتفضل ادخل
نبيل بابتسامة :ازيكم يا شباب
نور :اهلا يا بابا عامل ايه
نبيل :كويس وكان بيبص حواليه
نور :هههه اه يا نمس
نبيل غمزها :هي فين
ندى :بتحضر العشاء مع خالتوا
نبيل 😏:مروى معاها هلاقيها دلوقت قلبت عليا
ad
هنا جت مروى باستفزاز :حاولت صراحة لكن هي هبلة وعبيطة اول ما تشوفك بتقلب قطة
نبيل بأحراج :انا هشوفها
ندى :ههههه المطبخ من هنا
نبيل دخلها
وحضنها من ظهرها :وحشتيني
منال بزعل :ابعد عني ما تكلمنيش
نبيل باسها على خدها :والله بحبك
منال بصت في عنيه :انت ليا وبس مش كده
نبيل :كده ونص ومش هسيبك ابدا ولا هقدر ابعد عنك
..........................
نور :ههههه ابويا ده باين مراهق عندة 15سنة
داني :لكن مززززز
ندى بغضب مصطنع :بتتحرش بابويا يله
هنا ضرب الجرس من تاني
ندى :مش هفتح افتحي انتي
نور 😏
داني :يخرب بيتكم هفتح انا
ad
نور :ده تلاقيه عامل النظافة جي ياخد الزبالة
داني قام فتح
ادهم بصله بغضب وشد على ايده بغضب
داني رفع حاجبه بعدم رضا من اسلوبه :مساء الخير اتفضلوا
جت نور تشوف مين واتأففت بضجر وبصت لندى :مش قولتلك عامل النظافة اهو
ندى ضحكت جامد
ادم زق داني ودخل لندى :القمر بيضحك ليه
ندى بأحراج :هاه مفيش نور قالتلي حاجة ضحكتني
ادهم بص لنور بغضب من لبسها كانت لابسه شورت قصير وبدي قصير
ادهم وهو بيجز على سنانه :مساء الخير
نور بمجامله :اهلا اتفضلوا
نادر قرب منها :ازيك يا نور
نور بابتسامة صادقة :ازيك يا نادر عامل ايه
نادر :طب مفيش حضن حتى
نور فتحتله دراعاتها :انت تأمر يا عم الحلو
سيرين بهزار :طب بيقولوا انه انا اختك كمان
ad
نور حضنتها بابتسامة وود
سيرين بصتلهم بدموع :من زمان قوي كان نفسي يكون ليا اخوات بنات
ندى :اهو جالك اتنين ههههههه
نور بهزار لنادر :هو ما ينفعش انت تكون ابن عمي واتجوزك هههه
نادر :ههههههه للاسف وبص على ادهم في الي يسد
ادهم بصلها ببرود وسكت
قعدوا كلهم مع هزار ندى وخفة دم ادم وداني
نور :داني موبايلك بيرن
داني خد فونه وقام من جنب نور
ادهم قرب منها واتكلم بغضب وهو بيجز على سنانه :اطلعي غيري القرف الي لابساه ده
نور بصت وراها :بتكلمني
ادهم بغضب :ما تخلينيش اتجنن عليكي واهدي كده
نور بصتله من فوق لتحت بسخرية :ايه يعني افهم انك حبتني وغيران عليا ولا دي حيلة توقعني فيها ولا ايه جو الاهتمام والشو الي بتعمله ده ما يمشيش معايا وقولتلك قبل كده لو انت اخر راجل في العالم مش هبصلك يا ادهم فما تعشليش في دور الحبيب اوي
ادهم بغضب :هتندمي يا نور
ad
مروى بصت لنور بابتسامة وسمعت كل كلمة قالتها
نور :ههههه مستنياك على شان اندم اوك ما تتأخرش
وبصت للجميع اتفضلوا يا جماعة هنتعشى سوا
ادهم شد على ايده بغضب :انا هروح حد جي معايا
نور بصتله بسخرية :ليه ادهم مش هنقدر نكمل السهرة من غيرك ارجوك
ادهم بصلها بغضب ومشي
وادم حزن على اخوه جدا لانه عارف ادهم بيحب نور بجنون ازاي وهي بتعاملة ازاي
ادهم خرج من عندها متجنن جامد
ضرب على مازن
مازن :اهلا يا ادهم
ادهم :انت فين بتعمل
مازن :في البيت
مازن :معاي ا
ادهم :انت هتنونو
مازن :احم معايا وحده صاحبتي
ادهم :انا جايلك
مازن بصدمة :انت بتتكلم جظ غريبة يعني
ادهم بغضب :عايز انساها يا مازن بأي طريقة هنساها
ad
مازن :في ايه انت عمرك ما كنت كده انت كنت بتستنى اليوم الي تظهر فيه
ادهم وهو بيتنفس جامد :انا جايلك سلام
مازن :غريبة
مايا :في ايه يا بيبي
مازن :ادهم عرف انه معايا حد وجه
مايا قربت منه وباسته :يعني
مازن :هاه مفيش بقولك ما تكلمي جوليا تجي لهنا اهي تبسط ادهم شوية وتخرجه من الموود شوية
مايا بدلع :عينيا يا بيبيى
وفعلا مايا كلمت جوليا على شان تيجي
ادهم دخل
مازن :في ايه
ادهم بص لمايا بقرف
مازن :ههههه ما تاخدش في بالك هتتعود بعدين
ادهم بص لمازن :مش طيقالي كلمة
مازن :يمكن بتتعصب
ادهم :بتعصب ايه بس وانا اعرفها من يومين بس
ad
هنا دخلت جوليا وقربت منهم :هاااي
ادهم بصلها من فوق لتحت وافتكر نور وجمالها وللحظة تخيلها قدامه
مازن قرب منه :خد راحتك
وخد مايا ودخل
جوليا قربت من ادهم :اقدر اريحك ازاي
ادهم زقها للحيطة وايده على رقبتها وبيقبلها بغل وحقد وكره
البنت كانت هتموت بين ايديه
جوليا :اب عد ع ني انت مج نون
ادهم :هتحبيني يا نور هتحبيني
جوليا زقته بغضب وصرخت في وشه وهي بتكح جااامد
مازن خرج :في ايه وبص لجوليا الي رقبتها بلون الدم من شده عليها
جوليا بغضب :ده مجنون
ادهم بصلهم بغضب وسابهم ومشي ومازن بيندهله
ادهم راح البحر وصرح بعلو صووته وقلبه بيتألم من الحب
ادهم بغضب :مش هسيبك يا نور هبقى كابوسك لو ما كنتيش ليا
ad
.............................................
بعد يومين
عند نور
كانت هتخرج
مروى :هتعملي ايه
نور :هه هعمل الي ما يتعمل يا خالتوا
مروى :مش فاهماكي
نور :هقبل عرضهم لكن هنزلهم بأسم تاني وبمبلغ يغطي على الشركتين بتوعنا وتصاميم مختلفة مني ومنك وهاخد الصفقة ليا لكن بأسم تاني
مروى :ضربة معلم يا نور
نور :ههههه تربيتك يا معلم
مروى :عرفت اربي صراحة هههه كل التوفيق وانا هبتدي التصاميم الجديدة لكن خدي بالك الي اسمه ادهم مش سهل لو عرف انك بتخوني ثقتهم بالتصاميم مش هيسكت
نور :ليه هو انا هنزل السوق وهستخبى ظه انا بنافس نفسي لكن عايز اثبتلهم كلهم انه بنت منال الي ضلمتوها زمان هتقدر توقفلهم وتنجح لوحدها ومن غير مساعدة حد
..................................................
عند ادهم
جاله الرد من شركة نور المنال بالموافقة وحددوا معاد قريب لعرض التصاميم ومناقشة الفنيين
ادم :دول تصاميمي يا ادهم
ادهم :ادم التصاميم ما تطلعش ابدا ولا حتى لاقرب الناس في الشركة خد بالك
دي صفقة مهمه جدا وعليها رهان
ad
هنا جاله اتصال
الووو
الجد :تربية مروى هتنزل السوق بأسم تاني وهتضارب على نفسها خد بالك منها
ادهم بغضب :انت بتقول ايه مستحيل
الجد بغضب :فتح عينك يا ادهم دي مش سهلة وبتلعب على تقيل قوي
ادهم :وانت عرفت اززاي
الجد :مصادري
ادهم قفل مع جده وخد التصاميم وراحلها الشركة
نور كانت مركزة في الورق الي بين ايظيها
دخل ادهم والسكرتيرة وراه :لو سمحت ما ينفعش كده
نور :في ايه
نور زفرت بغضب :خلاص يا امل اتفضلي
امل خرجت
نور قربت من ادهم بتحذير :لاخر مره بقولك اوعى تتعدى حدوظك يا ادهم واحترم روحك واحترم المكان الي انت فيه
ادهم لوى ايدها ورى ظهرها واتكلم بفحيح يخوف :اختصريني يا نور وشد على ايدها بغضب
عايزه تخسرينا كلنا على شان تثبتي انك جبروت وما بيهمكيش حد انتي ضعيفة يا نور وبتداري ضعفك بالقوة دي
نور بغضب :سيب ايدي
ادهم بغضب اكبر:عايزة تنزلي بأسم تاني وتكسبي نفسك انتي بتضحكي على مين بالزبط
نور اتصدمت لكن عدت صدمتها وبعدته عنها
ورفعت ايدها هتضربه لكن كان هوا الاسرع وزقها وخد شفايفها بقبلة عاشقة ومغلولة من عنادها
تابعووووني للروايات الكامله والحصريه
تعليقات
إرسال تعليق