القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

رواية عشقت ابن عمي منذ الصغر الفصل الاول والتاني والتالت والرابع والخامس بقلم جاسمين محمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات

 رواية عشقت ابن عمي منذ الصغر الفصل الاول والتاني والتالت والرابع والخامس بقلم جاسمين محمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات

رواية عشقت ابن عمي منذ الصغر الفصل الاول والتاني والتالت والرابع والخامس بقلم جاسمين محمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات


في بيت كبير في الصعيد

_يافاطمه يافاطمه

فاطمه: نعم ياابوي

خالد (ابو فاطمه): بتعملي ايه في الجنينه كل الوقت ده

فاطمه: يعني بعمل ايه غير بزرع وبقطع ورد

خالد: مهو ده اللي انتي شاطرها فيه غير كدا لا

محمد: مالكش دعوه ب ملكي ياخالد

فاطمه: حبيبي انت وجرت عليه حضنته

فاطمه: صباح الخير ويااحل جدو في الدنيا

محمد: ههههه صباح النور ياقمر انتي

خالد: مهو دلعك فيه ده مش مخلي حد يعرف يكلمه

محمد: وعيش ودلعه اكتر من كدا انت مالك

مصطفي: طيب وانا ماليش شوي دلع ولا ست فاطمه وخدها الحب والدلع كله

فاطمه: لا مافيش جدو حبيبي انا بس وانت كفايه عليك اللي في التلفونات

مصطفى: بت انتي اتلمي عشان مزعلقيش

محمد: تزعل مين ياواد وايه اللي علي التلفون اللي هي قصدها عليه

مصطفى: علي التلفون مافيش حاجه ياجدي دي بت لسه صغير في حد ياخد علي كلامه

فاطمه: انا مش لسه صغير انا كبير ورايحه الكليه ياخوي

مصطفى: ههههههه صغير برضو

فاطمه: هههه انت عشان اكبر مني 4سنين هتوجع دماغنا

محمد: بطلو رغي بقا يلا نفطر

خالد: يلا يابوي عشان دول لو اتفتحو في الكلام مع بعض بيختمها خناق فنفطر الاول

فاطمه: عاجبلك الكلام اللي بيقوله علينا ده

مصطفى: والله عندهم حق يلا ياصغيرتي ناكل

فاطمه: ههه انت عارف اني بضعف قدام الاسم ده ههه يلا ناكل

مصطفي: هههههه عارف يلا

نسيت اعرفكم علي الشخصيات

🌸فاطمه: من اكبر عيله في الصعيد وعندها 19سنه داخله كليه علوم متوسطه الطول والجسم وبيضه وعيونه خضر ومنتقبه 🌸

🌸مصطفي: اخو فاطمه عندها 22سنه في سنه رابعه في كليه هندسه عندها جسم رياضي وبشرته قمحويه وعيونه عسلي 🌸

في مكان تاني خالص في اسكندريه

كان نايم علي السرير والتلفون عمال يرن

_الووو

_صباح الخير ياحبيبي انت لس نايم

_صباح الفل والورد ياقلبي

_قوم يلا عشان نفطر بعض قبل ما تروح الشركه

_من عيوني اقوم اخد دش والبس واجيلك

_تمام باي ياقلبي متتاخرش

_هو انا اقدر باي ياعمري

قام خد دش وطلع لبس قميص ابيض وجات اسود وبنطلون اسود ولبس الساعه وحط برفان ونزل

_صباح الخير

_صباح الخير ياحبيبي

_ايه ده استاذ زين نازل يفطر معانا مش معقول

زين: انا رايح افطر مع ملك قبل ماروح الشركه

_انا مش قولت البنت دي تبعد عنها

زين: بابا انا كبرت وعارف الصح من الغلط يعني عارف اللي بيحبني واللي طمعان فيه

عبدالله: والله مانت عارف حاجه وهتندم بعدين

منال: في ايه ياعبدالله سيب الواد يختار حياته براحته

عبدالله: هههه مانتي التانيه حابه ست ملك دي براحتكم انا ماشي

صوت من علي السلم

فرح: بابا بابا

عبدالله: ايه ياقلبي

فرح: صباح الخير

عبدالله: صباح القمر

فرح: انت رايح فين مش هتفطر معايه

عبدالله: انا فطرت ولازم امشي عشان عندي اجتماع كمان ساعه ولازم اوصل بدري عشان اخلص ورق مدام الاستاذ عندو معاد مع السنيور

زين: بابا كفايه كدا انا ماشي

فرح: بصوت واطي بابا زي بعضو هو مش هيتعدل غير لم هي تجيله وتظبطه

عبدالله: هههههه تصدقي نسيت هي هتيجي ايمتا

فرح: هتيجي ممكن الاسبوع الجاي

عبدالله: تمام تيجي بالسلام يلا خلي بالك من نفسك

فرح: حاضر وانت كمان

عبدالله: حاضر ياقلبي يلا باي

فرح: باي

منال: بت انتي مين اللي جاي

فرح: بستعباط مين هو في حد جاي عندنا

منال: انا عرفاكي بتستعبطي

فرح: انا تو تو دانا سكرا يلا باي وابقا هفطر مع رحمه والبنات باي

منال: باي

🌸زين: ابوها عندها اكبر شركات في اسكندريه وهو دكتور في الجامعه بس بيساعد ابوها في الشركه عندها 24سنه جسمه رياضي عيونه بني 🌸

🌸فرح: اخت زين وعندها 20سنه وفي كليه هندسه في سنه تانيه جسمه متوسط وعيونه زرق وشعرها بني وطويل 🌸

🌸في الكافيه 🌸

زين: صباح الخير ياقلبي

ملك: صباح النور ياعمري اتاخرت ليه كدا

زين: عقبال ما غيرت وجيت

ملك: تمام يلا نفطر

زين: يلا ياعمري لو سمحت

_نعم يافندم

زين: شوف الاستاذه تطلب ايه

_اتفضلي يافندم

ملك: انا عايزه……

_تمام يافندم وانت ياستاذ

زين: عايز زيها

_تمام خمس دقايق ويكون الاكل جاهز

زين: تمام

ملك: قولي عملت ايه في الموضوع اللي قولتلك عليه

زين: موضوع ايه

ملك: انت نسيت مش اتفقنا انك هتفاتح باباك في جوازنا

زين: ها اه ان شاءلله هفاتحه قريب بس استني الفتره دي

ملك: تمام بس بسرعه

زين: في اسرع وقت هقوله اصلا انا نفسي في اليوم اللي تبقا فيه مراتي

ملك: وانا كمان ياقلبي

زين: يلا ناكل بقا عشان متاخرش علي الاجتماع

ملك: يلا

في الشركه

احمد: صباح الخير

الكل: صباح النور يافندم

احمد: مير هاتيلي ورق الصفقه علي المكتب عشان عايز اشوفه قبل الاجتماع

مير: حاضر يافندم وسابه وراح المكتب

احمد وهو قاعد علي المكتب الباب خبط

احمد: ادخل

مروان: صباح الخير ياعمي

احمد: صباح النور يابني عامل ايه

مروان: الحمدلله تمام وانت

احمد: الحمدلله بخير

مروان : امال فين زين لس مجاش لحد دلوقتي وبرن عليه مش بيرد

احمد: هه زين راح يفطر مع ست ملك متكلمه يامروان يابني انت صحبه يمكن يسمع كلامك

مروان: والله ياعمي اتكلمت معا وهو زعل مني وانا مش عارفه اعمل ايه

احمد: تمام ان شاءلله كله هيتحل قولي بقا الصفقه دي انت شوفته كويس

مروان: اه وهي كويسه خالص للشركه

احمد: تمام

مروان: اخير الأستاذ شرف الشركه

زين: يابني والله في باب خبط قبل ما تدخل

مروان: كنت فين

زين: ليه الحج مقالكش كنت فين

مروان: امممم يلا طيب عشان الاجتماع هبدا دلوقتي

زين: يلا


رواية عشقت ابن عمي منذ الصغر الفصل الثاني 2 بقلم جاسمين محمد


زين: ايو ياقلبي

ملك: اتاخرت ليه يازين

زين: بلبس اهو وجي

ملك: تمام باحبيبي هستناك

زين: تمام ياقلبي باي

ملك: باي

في اوضه فرح

فرح: حبيبتي عامله ايه

_كويسه ياعمري انتي اللي عامله ايه

فرح: كويسه الحمدلله

_يارب دايما يارب

فرح: يارب علي فكرها هو طالع يسهر

_هو مين

فرح: لا والله علي انا برضو

_هه هو عامل ايه

فرح: كويس بس مستني لم انتي تيجي عشان مافيش حد هيرجع زين القديم غيرك

_ههه زين خلاص بقا بيحب وحدها غيري ده حتي مش فاكرني ولا فاكر شكلي خلاص نسيني

فرح: زين اتغير اه ونسيكي بس انا متاكدا اول ما ترجعي هيرجع زين بتاع زمان اللي كان بيخاف عليكي وبيحبك

_ان شاءلله ابقا سلميلي على عمي بس

فرح: حاضر هو انتي هتيجي ايمتا

_ان شاءلله الاسبوع الجاي عشان ابعت الورق بتاعي واشوف هتقبل ولا لا في الكليه

فرح: انتي هتبقا في كليه علوم صح

_اه ليه

فرح: اشطااا يبقا اتقبلتي خلاص باريس وهيبقا ليكي وسط كمان في الكليه

_ليه يعني العميد بتاع الكليه عمي وانا معرفش

فرح: ههههه لا زين دكتور في الكليه دي

_انتي بتتكلمي بجد بس انا عاوزه ابعد

فرح:ليه

_عشان مش عاوزه اقرب ويجرحني

فرح: يمكن ربنا كاتب انكم تتجمعو وتكونو من نصيب بعض

_مش عارفه بس انا احاول ابعد عشان مش عاوزه ارجع احن زي الاول مدام هو بيحب وحدها غير

فرح: هنشوف الموضوع ده بعدين

_تمام يلا هروح اشوف اخر صبري ده

فرح: روحي ياختي باي

_باي

فرح: مساء الخير

احمد: مساء النور ياعمري

فرح شافت زين نازل من علي السلم

فرح: بابا تصدق نسيت اقولك مش بطه جاي الاسبوع الجاي

فرح لحظت ان زين اول ما سمع كدا ملامح وش هو اتغيرت

زين: انا طالع

فرح: يعني ما سالتش بطه هاتيجي ليه

زين: وانا ماللي تيجي براحته ده بيت عمه انا ماشي

فرح: تمام

احمد: سيبك منه هي هتيجي وهتقعد كدا ايه

فرح: هاتيجي وهتقعد علطول هنا

احمد: بجد كيف

فرح: بطه هتدخل كليه علوم هنا وهتيجي عشان تقدم الاسبوع الجاي

احمد: بجد احل خبر سمعته من فترها

منال: انا مش عارفه حبيبنه علي ايه بس انا بقولكم اهو قبل ما تيجي محدش يخصب علي زين في حاجه ولا حد ليه دعوه بيه

احمد: اه مانتي عاجبك ست ملك دي وعاجبك المهزله اللي هو فيه

منال: محدش ليه دعوه بيه وبحياته مانتو السبب في تغير حياته دي ابعدو بقا عنه

احمد: احنا ولا انتي انتي اللي هدمري حياتك ابنك وانا قولتلك اهو وسبه وطلع علي اوضه

فرح: ماما بابا عندو حق انتي اللي هدمري حياته

منال: بت انتي مالكيش دعوه انا مستحيل ادمرها انتو اللي هدمروها بس ابعدي عنه انتي والفلاحه اللي هاتيجي دي

فرح: فلاحه ياريت ابقا نص الفلاحه دي انتي تطولو اصلا تبقا مرات ابنك

منال: طيب امشي من قدامي طيب عشان متصرفش تصرف غلط وازعلك

فرح: انا طالعه اصلا سلام

ملك: زين يازين مالك سرحان في ايه

_ههه اكيد فيكي يعني هو في حد يسيب الجمال ده ويسرح في حد

ملك: بس انت يامصطفي

زين: انا تعبانه هقوم اروح

ملك؛: في حاجه انت اتخانقت مع عمو قبل ماتيجي ولا ايه

زين: لا بس تعبان ومخنوق شوي هقوم اروح يلا سلام

ملك: زين يازين بس هو مردتش عليه

مصطغي: هو في فحياته حد تاني ولا ايه

ملك: مافيش حد ممكن ياخدو مني ابدا

زين طلع ركب العربيه وفضل سائق وعمال يفكر فيه

زين: زين كفايه يازين انت بتحب ملك متفكرش في حد غيرها وهي هتيجي فتره وهتمشي وانا احاول مشوفهاش خالص لحد ما تمشي هو ده الحل الصح اروح بقا عشان انام

🌸في الصبح علي طاولت الاكل🌸

فاطمه: صباح الخير

محمد: صباح النور ياعمري رايحه فين كدا علي الصبح

فاطمه؛: رايحه انا ورحمه نشتري لبس

مصطفي: مش رحمه دي البت ام خدود

فاطمه: ههه اه ليه بتسال

مصطفي: مدام هي يبقا اجي معاكم عشان اوصلكم

فاطمه: ههههه توصلنا برضو بس لا عمو ربيع السواق هيوصلنا

مصطفي: مينفعش اجي انا

فاطمه: واد انت انا مخنوقه علي الصبح ومش طايقاك خالص لم نفسك

مصطفي: بقا في حد يقول لاخوه كدا بدل ما تديني رقمه عشان اتعرف عليه

فاطمه: ههههه حاضر هديك رقمه بس تدفع كام

هدي(ام فاطمه): بس انا مش عارفه ايمتا وهتعقلو انا زهقت منكم وانت ده منظر واحد خلاص قرب يبقا مهندس بعقلق ده

فاطمه: هههه والنبي قوليلو ياماما

هدي: ماقولك انتي الاول انتي المفروض منتقبه يعني صوتك ميكونش عالي علي اخوكي الكبير وتبقا هادي

مصطفي: هههههههههههه احسن

فاطمه: بقا كدا ياماما طيب انا ماشيه

خالد؛: طيب افطري الاول

فاطمه: بعد ايه ما مراتك سدت نفسي

هدي: لا والنبي وانتي نفسك بتنسد دانتي بتاكلي اكتر من عشره مرات في اليوم وسبحان الله مش بيبان عليكي

فاطمه: خمس وخميس انتي هتحسديني ولا ايه 😂

مصطفي: بنصحك تجري بدل الشبشب يسلم عليكي علي الصبح

فاطمه؛: بجد شكرا علي النصيحه سلام

هدي: خدي يابت

محمد: 🤣🤣خلاص بقا مشت يلا نفطر

هدي: دقيقه والاكل يكون جاهزة يابوي

محمد: طيب


رواية عشقت ابن عمي منذ الصغر الفصل الثالث 3 بقلم جاسمين محمد


بعد اسبوع

خالد: خلي بالك من نفسك

فاطمه بعيط: حاضر

محمد: احنا معندناش بنات بتعيط يتعيطي ليه

فاطمه جرت علي جدها وحضنته

فاطمه: بعيط عشان هبعد عنكم

محمد: هو انتي هتبعدي تروحي فين يعني مانت هتروحي عند عمك واحنا هنبقا نيجي نشوفك

فاطمه: بجد هتيجو

محمد: ايو بس بطلي عياط بقا حبيبتي متعيطش

فاطمه: حاضر ومسحت دموعه

هدي: حبيتي هتوحشيني خلي بالك من نفسك

فاطمه: وانتي كمان هتوحشيني

مصطفي: ايه الحب اللي جه فجاء ده

هدي: بس ياواد انت

مصطفي: هه حاضر تعالي ياقلبي في حضني

فاطمه جرت عليه

مصطفي: بتعيطي ليه انا معاكي واي حاجه تحصل قوليلي وانا اجيلك جري ومستحيل اخلي حد يزعلك ابدا

فاطمه: حاضر ربنا يخليكم ليه يارب

هدي: يارب ياحبيبتي

مصطفي: يلا بقا كفايه وداع هي مهاجرها دي اسكندريه يعني شوي وتوصلي ليه يلا ياختي بقا الكل بيحبك لم جيتي ماشي امال كان فين الحب ده من زمان

فاطمه: ههههههه وانت مالك انت يابو لسان طويل يلا احسن متوصلني وتيجي تاخد بابو زنوبه

مصطفي: زنوبه لا الطيب احسن يلا ياختي

الكل 🤣🤣🤣🤣🤣

فاطمه: يلا سلام

فرح نازله من علي السلم تجري ومبسوطه

وكان احمد ومنال قاعدين في الصاله

فرح: بابا يابابا

احمد: في ايه بتجري ليه كدا

فرح عماله تتكلم ومتعرفش ان زين نازل من علي السلم

فرح: فطوم جايه في الطريق

احمد بفرحه: بجد

فرح: اه هي لسه مكلمني وقالتلي انه جايه في الطريق

احمد: انا فرحان اخير هشوف حبيبت قلبي انا مشوفتهاش من ساعت ما كانت صغير وكنا في الصعيد

منال: انتو لو السفير اللي جايه مش هتفرحو كدا فرح: بابا بس انا خايفه احسن ما زين يتناقش معاها

احمد: منال انتي وزين لو اعرف انكم ديقتوها بالكلام هيبقا فيه زعل بجد ومش عارفين ايه اللي ممكن يحصل

منال: لدرجه دي

احمد: اه لدرجه دي

زين: هههه متخافش انا اصلا مش عايز اشوفه ولا اتكلم معاها خالص وطول ما هي هنا انا مش هاجي غير علي النوم ولو عايزني مجيش البيت خالص لحد ما تمشي موافق

منال: انت بتقول ايه ماتجيش كيف البيت ده بيتك مش تيجي الغريبه وتطردك

احمد: فاطمه مش غريبه وهي بنتي زي فرح يعني بيته ده برضو

منال: وهو ابنك يعني برضو ده بيته

احمد: انا مقولتلهوش يطلع منه انا بقول محدش يديقه خالص طول ما هي هنا

زين: تمام انا مش هكلمه ولا اخليه تشوف وشي خالص عايز حاجه تاني

احمد: لا مش عايز

زين: تمام انا طالع سلام

منال: انا مش عارفه البت دي عملتلكم ايه عشان بتحبه كدا ومش بتحب ابنك قدها

احمد: انا مش بحب ابني بعيد هتعرفي انا بحبه ليه وانتي كمان هتحبيه هي قلبه ابيض وطيبه بس للاسف انتو مش بتشوفه الناس اللي كدا

منال: قلبه ابيض وطيبه هههههه انا ماشيه سلام

فرح: بابا هنعمل ايه احنا كان نفسنا زين وفاطمه يرجعو زي الاول

احمد: اللي ربنا عاوزه هيكون سيبه للربنا يلا روحي شوفي حد من الخدم يجهز اوضه ل فاطمه

فرح: تمام انا رايحه

مصطفي: حبيبتي بتفكر في ايه

فاطمه: مش بفكر في حاجه

مصطفي: خايفه من حاجه

فاطمه: لا مش خايفه

مصطفي: انتي لو خبيتي علي حد مستحيل تعرفي تخبي وتكدبي عليه عشان انا اخوكي سندك وانا اللي مربيكي

فاطمه: بصراحه اه

مصطفي: خايفه من ايه

فاطمه: خايفه من موجه زين ليه

مصطفي: زين مستحيل يعملك حاجه هو صحبي وابن عمي وانا عارف متخافيش خالص ومش هيقدر يعمل حاجه عشان وحياتك لو قالك كلمه بس انا هنسا اني اعرفه وعلمه الادب

فاطمه: هههههه هتعلمه الادب يخوي اتعلم انت الاول

مصطفي: لا والله يعني انا مش متعلم الادب طيب هقول لامك وابوكي لم اروح

فاطمه: هههههه لا خلاص ياعم انت محدش يعرف يهزر معاك خالص

مصطفي: هههههه لا بصي بقا احنا خلاص قربنا نوصل اوعديني لو حصل حاجه معاكي هتقوليلي ومش هتخبي عليه حاجه

فاطمه: بوعدك هو انت هتيجي ايمتا عشان تقعد معاي

مصطفي: انا الكليه هتبدا بعد اسبوع يعني بعد اسبوع هتلقيني معاكي ايه رايك

فاطمه: اشطااا

ملك: مالك يازين مدايق ليه ومتغير اديلك يجي اسبوع

زين: مافيش انا كويس بس مشاكل

ملك: مشاكل ايه دي انت مستحيل تخلط حياتك بالمشاكل ومخلي لكل حاجه مكانه ووقته

زين: لا عادي بس مشاكل في البيت

ملك: ايه اللي حصل عمو برضو بيتخانق معاك تاني عشان الشغل وعشان تسيبني لو عشاني سييني يازين

زين: انتي هبله اسيبك كيف انتي حبيتبي وقريب خالص هنتخطب ومحدش ليه دعوه بيه خالص ولا بحياتي

ملك: بجد ياحبيبي هنتخطب قريب انا فرحانه

زين: اه هجي اتقدم ل باباكي قريب

ملك: انا اسعد وحدها نهارده بسبب الخبر ده تعال نروح الحفله ونغير جو

زين: يلا

احمد: فرح يافرح يعني فاطمه اخرت

فرح: يمكن الطريق زحمه وهي جايه

احمد: طيب ماترني عليه

فرح: حا…..

رواية عشقت ابن عمي منذ الصغر الفصل الرابع 4 بقلم جاسمين محمد


فاطمه: متتعبيش نفسك ياشابه انا جيت خلاص

الكل 🤣🤣🤣🤣🤣

فرح: فطوم وجرت عليه بالحضن

فرح: وحشتيني يابت اووي

فاطمه: وانتي كمان ياقلبي

مصطفي: ازيك ياعمي عامل ايه

احمد: الحمدلله بخير يابني انت اللي عامل ايه

مصطفي: الحمدلله تمام

احمد: ابوك عامل ايه وجدك

مصطفي: كويسين وبيسلمه عليك

احمد: ابقا سلملي عليهم

مصطفي: حاضر

احمد: مش كفايه بقا يافرح عايز اسلم علي بنتي ولا هي وحشاكي انتي وانا لا

فاطمه: هههه اوعي يابت خليني احضن حبيبي انتي حضنك وحش

الكل 🤣🤣🤣🤣

احمد: حبيبتي عامله ايه وحضنه

فاطمه: الحمدلله كويس مدام انت كويس

احمد: حبيتي يارب دايما تكوني كويسه

فاطمه: يارب ياقلبي انا وانت

فرح: وه وه كفايه احضان انتي من اوله كدا هتاخدي حبه كله ليكي ولا ايه

فاطمه: مانا سيبهولك من زمان ابعدي انتي بس وبطلي غيرها عشان وحشه عليكي

فرح: ههههه والله لو امي هنا كانت مخلتكيش حضنه اووي كدا

منال: في ايه صوتكم عالي ليه

فاطمه: سلامه من قولي ربي الرحم

احمد: والله انتي لو افتكرتي حاجه حلو مكانت جت يخربيتك

مصطفي: انتي متفتكريش حاجه تاني خالص

فرح: وانت مالك افتكر زي مانا عايزها فاطمه مشي الواد اخوكي ده من هنا

فاطمه: هههههه امشي ياواد

مصطفي: بقا كدا ماشي

منال: انتو بتتكلمه في ايه بصوت واطي

فاطمه جرت عليه حضنه وحضنته قوي لدرجه انه كانت هتخنقه

فاطمه: مرات عمي حبيبتي عامله ايه وحشاني

منال: هتموتيني ابعدي شوي انتي خنقاني

احمد ومصطفي وفرح هيموت من الضحك بس كتمينه

فاطمه؛: اسفه يامرات عمي بس انتي وحشاني اوووي وانا مستحملتش جريت حضنتك

منال: طيب تمام

فرح: بتضحك تعالي يافطوم اوريكي اوضتك عقبال الغدا ما يجهزر

فاطمه: يلا

مصطفي: زين عامل ايه يعني مشفتهوش هنا

احمد: زين مش كويس خالص ومش هنا عشان مش عايز يتقابل مع اختك عشان ميحصلش مواقف بينهم

مصطفي: هو زين لسه لحد دلوقتي مش عايز يسمع ليه حصل كدا او اي اللي خله تعمل كدا

احمد: لا مش عايز سيبك منه

مصطفي: اسيبي منه كيف وانا هسيب فاطمه هنا

احمد: زين مستحيل يعمل حاجه لفاطمه قولي بقا البلد عامله ايه والناس هناك اخبارهم ايه

مصطفي: البلد والناس كويسين

احمد: تصدقي نفسي ارجع وحشاني البلد اوووي

مصطفي: طيب ما ترجع

احمد: هرجع قريب ان شاءلله

مصطفي: ان شاءلله

_الغداء جاهز يافندم مدام منال بتقولك يلا

احمد: تمام اطلعي نادي فرح وفاطمه

_حاضر يافندم

احمد: يلا بقا يادرش نتغدا

مصطفي: يلا

علي طاولت الغداء

احمد: طبعا درش هيفضل هنا مش هيرجع تاني البلد صح

مصطفي: لا ياعمي انا راجع النهارده

احمد: ليه انت كليتك هتبدا الاسبوع اللي جاي

مصطفي: مانا هنزل الاسبوع اللي جاي عشان عندي شغل الاسبوع ده في البلد عشان في مشروع جديد بتعمل في البلد

فاطمه: اه ياعمي مصطفي مشترك في المشروع ده عشان يدرب لانه خلاص يعتبر قرب يخلص ويتخرج ويبدا يشتغل فابيدرب

احمد: تمام يادرش ربنا يوفقك بس متاخرش علينا

مصطفي: لا ان شاءلله هاجي في اقرب وقت

فرح بصوت واطي مسمعتهاش غير فاطمه عشان قعدها جمبه

فرح: هاجي قريب بعد مايخلص تصرمحه مع البنات 😏

فاطمه: 😹😹😹😹حرام متظلمهوش

مصطفي: تظلم مين في ايه وانتي بتضحك ليه وانتي التانيه مالك بلمتي ليه كدا

فاطمه: ها قصدي متظلمش الاكل طعمه حلو اصلا هي كانت بتقول ان الاكل مش لزيز

مصطفي: اه بس الاكل حلو

فرح: ها اه الاكل حلوه فعلا انا ظلمته

منال: قوليلي بقا يافاطمه انتي ليه لبسه البتاع ده

فاطمه: بتاع ايه اه قصدك النقاب

منال: اه النقاب

فاطمه: عشان حابه اقرب من ربنا وعشان عايزه ابقا زي عائشه وفاطمه ومهات المسلمين وكمان ده احل ستره

منال: سترت ايه ده مش حلوه

فاطمه: لا ده حلو وحلو كمان لم تبقي مقتنع بيه وبتعملي بيه

منال: بس خلاص انا رايحه مشوار وقت تاني نبقا نكمل باي

فاطمه: غلط تقولي باي تقولي سلام عليكم عشان السلام ييقا معاكي لحد ما ترجعي تاني ام باي دي بتاعت الانجليز اللي ميعرفوش دين وكمان لم تقولي سلام بتاخدي حسنات لم نرد عليكي

منال: خلاص ايه انا في حصه دين انا ماشي كملي الدين ده لعمك والباقي سلام كدا حلو

فاطمه: اه حلوه

احمد تعالو نقعد في الصاله شوي

الكل: يلا

احمد: عارفه يافاطمه انا هطير من الفرحه

فاطمه: ليه ياعمي

فرح: اكيد عشان انتي جيتي ياستي

فاطمه: بت انتي اسكتي انتي

احمد: هو اه عشان انتي جيتي وفي سبب تاني

فاطمه: ايه هو

احمد *: عشان انتي الوحيد اللي ممكن ترجع زين القديم

فاطمه: مش هينفع خلاص زين وفاطمه القدام خلاص ماتو

احمد: لا مش ماته وهيرجعو وانا متاكد من كدا بس الصبر

فاطمه: انت بتعلق نفسك بحاجه مش هتحصل

احمد: استني وشوفي والزمن طويل وهيعرف هيحصل ولا لا

فاطمه: هنشوف

مصطفي: عمي انا همشي بقا استاذنكم

احمد: خاليك شوي

مصطفي: كفايه كدا العصر اذن من بدري وعشان اروح في النور

احمد: ماشي خلي بالك من نفسك

مصطفي: حاضر

فاطمه: قامت تحضنه وتودعه وبتعيط

مصطفي وهو حاضنه

مصطفي: ممكن اعرف ليه الدموع دي ولا الميه كتير عندك وبتغرقي النااس بيه راحت فاطمه ضربه علي كتفه

فاطمه: تصدق انك بارد

مصطفي: هههههه مش ابرد منك بطلي عياط بقا

فاطمه: 🥺حاضر بس هتوحشني متاخرش عليه

مصطفي: حاضر يلا اضحكي

فاطمه: اهو 🙂

مصطفي: لا كدا في زعل عشان انا عارف ضحك عمري طيب تعالي اقولك حاجه في ودنك

فرح: ماتقول قدامنا ليه سر

مصطفي: تبقا تقولك هي عليه بعدين لم امشي 😉

فرح: طيب 😏

فاطمه: قول

مصطفي:……..

فاطمه: 😳😹😹😹😹😹😹😹😹

فرح: لدرجه الموضوع يضحك

فاطمه:اه 😹😹

فرح: طيب قولي

مصطفي: لا لم امشي يلا سلام ياعمي

احمد: سلام يابني توصل بالسلامه يارب

مصطفي: يارب مع السلام يافرح

فرح بقرف: مع السلامه 😏

مصطفي: ماشي 😒

احمد: انا راجع الشركه شوي وهاجي

فرح وفاطمه: تمام

احمد: سلام عليكم

فاطمه: وعليكم السلام

فرح: قولي بقا قالك ايه البارد ده

فاطمه: ههههه عارفه لم قولتلك دانتي ظلمه

فرح: اه ماله

فاطمه: 😶😶

فرح: لا بتهزري عرف ان الكلام كان عليه هو

فاطمه: اه

فرح: يلهوووي 🙆‍♀️🙆‍♀️

فاطمه: مش هيعدهالك علي فكر وبيقولك استني رده عليكي

فرح: بت كلامك ميطمنش

فاطمه: وانا ماللي يالمبي اروح اطلع احط لبسي فس الدلاب سلام

فرح: روحي ياوطيه

فاطمه: احرشه اكتر لمي نفسك

فرح: 🙆‍♀️😹لا والنبي

فاطمه: ههه خلاص سلام


رواية عشقت ابن عمي منذ الصغر الفصل الخامس 5 بقلم جاسمين محمد


بليل في اوضه فاطمه

فرح: بقولك

فاطمه: احكي ياختي

فرح: بكرا احنا هننزل نجيب لبس

فاطمه: طيب ماشي وانا ماللي ماتنزلي براحتك

فرح: كيف والبس ليكي

فاطمه: انا لبسي كتير وجديد وانتي عارفه انا مش بحب القديم وعلطول لبسي بيبقا جديد

فرح: عارفه بس انا هنزل اجيب فانتي هتجيبي زي

فاطمه: بس انا مش عايزه

فرح : بكرا نبقا نشوف

فاطمه: طيب

فرح: يعني مسالتيش علي زين ولا حتي طلبتي تشوفي صورته حتى

فاطمه: فرح زين خلاص بقا غريب وتاني حاجه مش محتاجه اشوفه لانه مش هيفيدني بحاجه وكمان انا عارفه ان زين كان عايز يسيب البيت عشان انا جيت

فرح: مين قالك كدا

فاطمه: محدش

فرح: مين قال كدا

فاطمه: سمعت امك وهي بتكلمه وعمال تتحايل عليه عشان يجي البيت وفضلت ورها لا ماوافق

فرح: بس ايه عرفك انه سابه عشانك انتي

فاطمه: واضحه المهم انا عايزه انام يلا تصبحي علي خير

فرح: وانتي من اهله ربنا يصلح الحال يارب

فاطمه: يارب اقفلي الباب وانتي طالعه بقا تكسبي ثواب

فرح: وانا ماللي كنت شغاله عندك ماتقومي انتي تقفلي الباب مش باب اوضتك انتي

فاطمه: فرح عايزه انام مش طالبه خناق خالص دلوقتي اقفلي الباب

فرح: حاضر اتخمدي سلام

فاطمه: سلام

فاطمه قعدت تفكر وافتكرت وقت ماهي وزين كانو صغيرين لم كانت هي عندها 6سنين وزين عندو 11سنه

فلاش بااااك

فاطمه وفرح كانو بيجرو وره بعض وفاطمه استخبت في زين

فاطمه: زين زين

زين: نعم ياقلب زين

فاطمه: حوس البت فرح عني

فرح: هضربك يعني هضربك يافاطمه

زين: ايه اللي حصل طيب عشان هطربي فطومه

فرح: شوف بوظتلي شعري كيف بعد ما ماما عملتهولي

زين: بتبوظيله شعرها ليه يافطوم

فاطمه: مابوظتش حاجه دي هي اللي شعرها وحش وانا عدلته مش كدا حلو

زين: 😹😹😹حلوين دانتي بهدلتيه خالص

فرح: قوله

زين: خلاص انا اسف يافرح ويلا يافطوم اعتزري من فرح

فاطمه: بس

زين: فاطمه حبيبتي بتسمع الكلام صح

فاطمه: اه عشان شاطره

زين: تمام اعتزريله عشان خاطري

فاطمه: حاضر عشان خاطرك انا اسفه يافرح

فرح: ماشي يلا نروح نكمل لعب

زين: سيبه شوي معاي يافرح

فرح: طيب متاخريش

فاطمه: حاضر

فاطمه: نعم

زين: 😹😹😹طيب شيلي البوظ ده وانا اتكلم

فاطمه: اهو 🙂قول

زين: حبيبتي كانت بتلعب مع ولاد ليه بقا

فاطمه: فين الولاد دول

زين: انا شوفتك بتلعبي مع ادم

فاطمه: بس ده ابن عمتو.

زين: بس ولد واحنا قولنا منلعبش مع ولاد

فاطمه: حاضر مش هلعب مع ولاد

زين: شطورها حبيبتي وعشان بتسمعي الكلام استني دقيقه

فاطمه: ايه اللي في ايدك ده

زين: شوكلاته لحبيبتي فطوم عشان بتسمع الكلام

فاطمه حضنت زين.

فاطمه: زين انا بحبك اوووي اووي

زين: وانا بحبك اووي اوووي

فاطمه: انا هروح اشيل الشوكلاته في الاوضه عشان البت فرح ممكن تاخدها مني ماشي

زين: ماشي روحي

الحاضــــــــر

فاطمه: ياها يازين انت اتغيرت خالص ياتر شكلك عامل كيف دلوقتي

فاطمه : فوقي بقا وانسي زين زين خلاص مش بيحبك وبيحب وحدها غير وفضلت تكلم نفسه لحد ما نامت

فرح بعد ما طلعت من عند فاطمه افتكرت انه نست التلفون تحت نزلت عشان تجيبه بس لقت زين داخل من الباب

فرح: ازيك يازين

زين: الحمدلله

فرح: فاطمه جات

زين: اعمله ايه

فرح: مش حابب تشوفه ولا تسال عليه

زين: لا وياريت متجيبيش سيرته قدامي تمام انا هطلع عشان تعبان وعايز انام

فرح: ماكيد لازم تتعب من الزفت اللي بتشربه والاماكن الزبله اللي الانسه بتوديك فيه

زين: فرح ملكيش دعوه بيه ولا ليكي دعوه بحياتي خالص ياريت

فرح: انا اسفه بس انت اخوي وانا لازم اعرفك الغلط

زين: تعرفيني لو كنت صغير بس انا كبير انا اكبر منك يعني انا اللي اعرفك مش انتي ماشي ولم تتكلمي معايه اتكلمي بحترام

فرح: ياااا يازين دانت اتغيرت اووي صح مكدبتش فاطمه لم قالت زين بتاع زمان خلاص مات دلوقتي زين واحد تاني خالص

زين: ايو زين بتاع زمان خلاص مات وياريت متقوليش اسمه تاني قدامي

فرح: هههه حاضر ياستاذ زين تصبح على خير

زين: وانتي من اهله

زين طلع علي اوضته ولقح نفسه علي السرير

زين: انا لازم مشغلش نفسي بيه خالص هي مش من اول يوم توجع دماغي لا هي خلاص ماتت بالنسبالي خلاص وفضل يكلم نفسه لحد ما نام


تابعووووني للروايات الكامله والحصريه



تكملة الرواية من هنا



تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close