expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

رواية عشقت ابن عمي منذ الصغر الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر بقلم جاسمين محمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 رواية عشقت ابن عمي منذ الصغر الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر بقلم جاسمين محمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

رواية عشقت ابن عمي منذ الصغر الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر بقلم جاسمين محمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

بعد يومين

فاطمه: يافرح يلا عشان الحقه اقدم قبل ما الكليه تتزحم

فرح: حاضر دقيقه بس

فاطمه: ده لو عريس جي يشوفك مش هتعملي كدا

فرح: مالكيش دعوه وبت اقعدي ساكته احسن محلف ما اروح معاكي

فاطمه: لا خلاص اسفه بس يلا

فرح: خلاص خلصت يافقر يلا

فاطمه: يلا

فاطمه اليوم ده كانت لبسه ادناء بنفسجي وخمار والنقاب وكوتش ابيض وكانت موزه

ملك: زين انت ايه اللي خلاك تخلنا نيجي الكليه النهارده لسه الدراسه مبداتش

زين: عارف بس في شغل اخلصه في المكتب ونروح لو مش هتستناني روحي انتي وانا لم اخلص ابقا ارن عليكي تيجي ونطلع

ملك: لا عادي ياحبيبي هستناك في الكافتريه اروح اشوف اي حد من الشله واقعد معاهم لحد ما تخلص

زين: تمام باي

ملك: باي

فرح: وصلنا يلا انزلي

فاطمه: هي دي الجامعه دي كبير اووي

فرح: اه هي يلا ننزل نروح نشوف الشله وبعدين نروح نشوف التقديم

فاطمه: لا التقديم الاول

فرح: يابنتي والله هتتقبلي انا مش عارفه خايفه ليه وحتي لو خلص التقديم هيقبلوكي برضو

فاطمه: ليه بقا كنت بنت الوزير

فرح: هههههه لا بس اول انتي جايبه اعله من المجموع اللي مطلوب وتاني حاجه بابا بيكون صاحب عميد الكليه. وتالت حاجه والاخير زين بيكون دكتور هنا في الكليه

فاطمه: فرح احنا قولنا ايه وانا ماللي ومال زين يلا نروح نشوف التقديم

فرح: برضو يلا ياختي

في مكتب العميد

فرح: سلام عليكم

العميد: وعليكم السلام اتفضلو في حاجه

فرح: انا بنت احمد ابراهيم اخت زين

العميد: اه اتفضلي يابنتي

فرح: شكرا

العميد: تشربه ايه

فرح: لا شكرا بس احنا جاين عشان التقديم

العميد: تمام مين اللي هيقدم

فرح: اعرفك دي فاطمه بنت عمي وهي اللي هتقدم هنا في الكليه

العميد: وانتي جايبه كام ياانسه فاطمه

فاطمه: 92

العميد: بسم الله ماشاء ومدام مجموعك كبير كدا ايه اللي جابك هنا

فاطمه: حابه ادخل كليه علوم

العميد: تمام وانا يشرفني انك تكوني في كليتي

فاطمه: الشرف ليه شكرا لحضرتك

العميد: علي فكر ابوكي خالد انا اعرفه وهو صحبي زي عمك احمد يعني انتي زي بنتي اي حاجه تحصل او تعوزي حاجه تعالي وقولي متتكسفيش انا زي عمك احمد

فاطمه: حاضر وشكرا جدا لحضرتك

العميد: العفو هو انا عملت حاجه

فرح: هو احنا هنودي الورق فين بتاع التقديم

العميد: هتطلعي فوق في الدور التالت في مكتب الدوكتور حاتم ادهوله وقوليلو العميد اللي باعت الورق ده وسيبه وكل حاجه تخلص واول يوم ابقا تعالي خد الورق الباقي

فاطمه: شكرا لحضرتك بعد ازنك

العميد: العفو واتفضلو

_الواطي اللي جات الكليه ومقالتش انه جايه

فرح: مين ايه اسفه يايوووش بس كنت هرن عليكي من شوي بس قولت اخلص اللي بعمله

ايه: مين دي

فرح: دي ياستي الاستاذه فاطمه بنت عمي وجايه تقدم هنا في كليه علوم

ايه: اتشرفت بيكي ياقمر انا ايه صحبت المجنونه دي من ايام الابتدائيه بس انا في علوم وهي في هندسه

فرح: ايه انتي هتطلعي بتطاقه خلاص

فاطمه: سيبك منه هي مجنونه اتشرفت بيكي ياجميل

ايه: ممكن نكون اصدقاء انا اول ما شوفتك ارتحتلك

فاطمه: اكيد هو انتي في سنه كام

ايه: انا داخله سنه تالته يعني اكبر منك انتي والمجنونه دي

فاطمه: تمام ربنا يوفقك وانا لسه داخله سنه اوله

ايه: ربنا يوفقك يارب

ايه: فرح عايزاكي في موضوع بس ياريت دلوقتي لو مش مشغوله

فرح: بس احنا طالعين الدور التلات عند دكتور حاتم

ايه: ينفع تروحي انتي يافاطمه وتسيبي فرح معايه عشان عايزها

فاطمه: اه عادي بس ممكن تقوليلي مكتب دكتور حاتم فين الظبط

ايه: بصي ياستي انتي اول ماتطلعي من علي السلم ده هتطلعي الدور التالت تفضلي ماشي وتدعي تلات اوض وتسيبيهم والاوضه الرابعه علي ايدك الشمال بتاع دكتور حاتم

فاطمه: تمام اروح انا عقبال ما تخلصه

فرح: تمام لو عوزتي حاجه رني عليه اجيلك بسرعه

فاطمه: تمام

فاطمه طلعت وعماله تعد في الاوض ومش واخد باله خالص وخبطت في حد

_مش تفتحي انتي عميه

فاطمه: انا اسفه والله مكان قصدي

زين: مكنش قصدق كيف مانتي مدام لابسه البتاع ده وعماله تتفرجي علي الشباب

فاطمه: انا قولت انا اسفه ومكنتش بتفرج علي حد وكمان مانت التاني تاخد بالك وانت ماشي

زين: انتي شكلك جديد هنا ومتعرفنيش فابعدي عن طريقي احسنلك

فرح: هو انا جيت عندك يابنادم انت ومش عايزه اصلا اعرف واحد زيك

زين: زي انا هو انتي تطولي اصلا يابت انتي

فاطمه: مش هرد عليك سلام وسابته ومشت

زين: ماشي ان معلمتك الادب مبقاش انا زبن هي دلوقتي رايحه عند مكتب حاتم تمام ابقا اساله لمه اشوفه عليه عشان محدش بيجي لحاتم غير البنات اللي ايه ومشي

فاطمه خبطت علي الباب

حاتم: اتفضل

فاطمه: سلام عليكم

حاتم: وعليكم السلام اتفضلي في حاجه

فاطمه: العميد بعتني لحضرتك اديك الورق ده

حاتم: ورق ايه

فاطمه: ورق تقديمي

حاتم: تمام هاتي انتي اسمك مها احمد

فاطمه: اه

حاتم: تمام سيبه وانا اديه للدكتور احمد وهو يخلصهولك

فاطمه: شكرا بعد ازنك

حاتم: اتفضلي

بعد ما فاطمه مشت

حاتم: يلهوي دي موزه لا انا لازم اجرب النوع ده هجيبك ياقمر انتي

فرح: ها خالصتي

فاطمه: اه خالصت بنرفزه

فرح: مالك

فاطمه: في واحد متخلف خبطنا في بعض فابقوله اسفه راح قالي اه مانتي بالبتاع ده والبص علي الشباب بقيتي بتخبطي في الناس

فرح: عرفتي اسمه طيب

فاطمه: لا وكمان يعملي كيف انا هعرفك تتكلمي معايه كدا كيف ورحت لم لقبته كدا سيبته ومشيت

فرح: تمام كبري وسيبك منه مالص ميقدرش يعمل حاجه

فاطمه: عارفه يلا نروح

فرح: يلا


رواية عشقت ابن عمي منذ الصغر الفصل السابع 7 بقلم جاسمين محمد


بعد اسبوع

فاطمه: يلا يافرح انهارده اول يوم مينفعش نتاخر

(فاطمه كانت لابسه درس ابيض وفيه ورد صغير وردي ولبسه خمار ونقاب لونهم وردي وكانت قمر)

فرح: يابنتي دي جامعه مش مدرسه تروحي بدري في اول يوم عشان تقعدي في الاول

فاطمه: عارفه يام لسان طويل بس يلا مينفعش نتاخر علي اول محاضر

فرح: 😉ايه القمر ده لا كدا انتي اللي هتتعاكسي لو مشيتي معايه

فاطمه: هتعاكس ليه هو انا لدرجه لبسي اوفر

فرح: اوفر مين دانتي عامله زي الحوريات

فاطمه:بجد يعني حلو

فرح:عسل

فاطمه:طيب يلا عشان منتاخرش

‏فرح: يلا ياختي بقولك

فاطمه: قولي

فرح: المحروس اخوكي مجاش ليه عشان الكليه

فاطمه: عندها شغل وهيخلص ويجي بكرا

فرح: شغل برضو 😒

فاطمه: اه والله شغل 🤣🤣

فرح: طيب يلا عشان نمشي

فاطمه: يلا

احمد: بسم الله مشاءالله ايه القمر ده

فاطمه: صباح الخير ياعمو

احمد: صباح النور والجمال ياقلب عمو

فرح: هههههه مش قولتلك انتي اللي هتتعاكسي وانا مافيش حد هيعبرني

فاطمه: ههههه بتغير يابيضه

فرح: اه 🥺

فاطمه 🤣🤣🤣🤣

احمد: ههههه تعالي ياقلب بابا وانتي كمان قمر

فرح: حبيبي يابابا تسلملي

احمد: حبيبتي يلا تعالو افطرو معايه قبل ما تمشو

فرح: ههههههه مش هينفع الاستاذ فاطمه مش عايزه تتاخر وعايزه تروح بدري

احمد: بس مينفعش تطلع من غير فطار

فرح: نبقا نفتر هناك في الكافتريه

فاطمه: اه ياعمي نبقا نفطر هناك يلا سلام

احمد: سلام خله بالكم من نفسك

فرح وفاطمه: حاضر

زين كان نايم والتلفون بتاعه عمال يرن

زين: مين

ملك: ايه يازين انت لسه مصحتش

زين: ليه هي الساعه كام

ملك: 8

زين: تمام هلبس وهاجي بس يارب مشوفهاش وانا طالع من البيت

ملك: هي مين دي

زين: بنت عمي

ملك: اممممم تمام يلا بسرعه

زين.: تمام

زين قفل مع ملك وكام خد دش ولبس بدله قحلي ولبست ساعته المميزه وحط برفن وطلع

(في حاجه نسيت اقوله جامعه فرح جمب جامعه فاطمه يعني الجامعتين جمب بعض)

فرح: وصلنا ياختي يلا نروح نفطر وبعدين نروح الجامعه

فاطمه: كدا هنتاخر يلا علي الجامعه

فرح: لا بقا افطر الاول

فاطمه: طيب يلا

فرح: اشطاااا يلا

ايه: صباح الخير ايه ده انتو بتفطرو البت دي هتفشلك يافاطمه ابعدي عنه

فاطمه: صباح النور هتفشلني دانا هطرد من الجامعه علي ايدها

فرح: ايه ده انتو اتفقتو عليه ولا ايه لا كدا هزعلكم

فاطمه: هههه لا بس كلي خلينا نرمشي

فرح: خالصت يلا نمشي

ايه: الحمدلله اول مره تخلصي بسرعه يلا ياختي

فاطمه: يلا

فاطمه: سلام عليكم ممكن ادخل يادكتور

_ادخلي واياك تتاخري تاني وراح لف اده وشه

فاطمه: 😳😳😳

زين: في ايه بتبصي ليه كدا

فاطمه: ها لا والا حاجه

زين: هو انتي البنت اللي خبط فيه من اسبوع

فاطمه: بنت بنت مين دي

زين: الكدب حرام وانتي منتقبه كمان يعني عارفه انه حرام

فاطمه: اه انا البنت اللي انت خبط فيه ممكن ادخل

زين: ببتسامه اتفضلي طبعا

فاطمه دخلت قعدت جمب بنت

البنت: ازيك ياجميل

فاطمه: الله يسلمك

البنت: انتي اسمك ايه

فاطمه: اسمي مها وبيقولولي يا فاطمه

البنت: اتشرفت بيكي يافاطمه وانا منه.

فاطمه: الشرف ليه ياقمر

منه: تسلمي ياقمر

زين: مانتي مش تكوني جايه متاخر وتتكلمي كمان في المحاضر وشاور عليه

فاطمه: انت بتكلمني انا

زين: لا بكلم نفسي اكيد انتي

فاطمه: نعم

زين: انتي جايه متاخر وكمان سمحتلك تدخلي وبتكلمي اللي جبمك ليه

فاطمه: دي كانت بتسالني علي اسمي وانا اسفه

زين: اسمك ليه هطلعو لبعض بطايق هنا ولا ايه

الكل. 🤣🤣🤣🤣

زين: محدش يضحك

فاطمه: انا اسفه وسابت المدرج وطلعت

منه: علي فكر يادكتور زين هي ملهاش زنب انا اللي بدات في الكلام معاها وهي كانت مركزه مع حضرتك

زين: حس انه اتعصب عليه اووي وهي ملهاش زنب اوف بقا خلاص بعد ما اطلع ابقا اشوفه واعتزرله

زين: تمام وابقا خليه تجيلي المكتب

منه: حاضر

زين: يلا بقا نكمل المحاضر

فاطمه!: بعياط الو ايو يافرح

فرح: مالك بعيطي ليه ايه اللي حصل انتي فين

فاطمه: انا في الدور التاني تعالي لو فاضيه

فرح: انا جايه اهو

فاطمه: تمام وانا مستنياكي

فرح: تمام

حاتم: سلام عليكم

فاطمه: وعليكم السلام نعم

حاتم: ايه ده انتي مش فكراني ولا ايه انا دكتور حاتم اللي عملتلك ورق التقديم

فاطمه: اه ازيك يادكتور

حاتم: انتي كنتي بتعيطي مالك مين زعلق

فاطمه!: ها لا عادي

حاتم: في ايه بس

فاطمه: حصل ان الدكتور اللي جو………….

حاتم: طيب اهدي بس وانا اكلمه واجبلك حقق كيف يكلمك كدا اهدي

فاطمه: حاضر وشكرا

حاتم: العفو ياستي وانا لسه عملت حاجه

فاطمه: مانت هتعمل

حاتم: تمام هو انتي مستني حد

فاطمه: اه مستني بنت عمي

حاتم: تماام ومتخافيش حقق هجبهولك

فاطمه: تمام شكر ومتشغلش بالك بيه هو اصلا دكتور رزل وبارد

وفي الوقت ده زين كان خلص المحاضر ومعدي رايح علي مكتبه وسمعاها وهي بتكلمه وبتقول عليه كدا وبتهزر معا

زين: ههههه قولي كدا بقا مانتي منهم اهو وعملالي فيه المحترمه دانتي خسار فيكي النقاب وراح دخل المكتب

فاطمه: تمام شكرا يادكتور خاتم بعد ازنك عشان بنت عمي جت

حاتم: تمام اتفضلي ولو عوزتي حاجه تعالي مكتبي تمام

فاطمه: تمام

حاتم راح علي مكتب زين

حاتم: ابو الصحاب عامل ايه

زين: كويس ازيك انت ياحاتم عامل ايه والموزز عاملين ايه

حاتم: انا كويس والموزز كويسين

زين: مافيش حاجه جديد ولا ايه

حاتم:ههه فيه بس ايه حتت بنت وكمان منتقبه بس ايه ملاك بس بقولك هتيجي بليل

زين: ان شاءلله هاجي

حاتم: تمام استناك

زين: تمام


رواية عشقت ابن عمي منذ الصغر الفصل الثامن 8 بقلم جاسمين محمد


فرح: مالك فيكي ايه بقا ادينا روحنا زي ما قولتي

فاطمه: فاكر الشاب اللي انا خبط فيه وتخانقت معا من اسبوع

فرح: ماله

فاطمه: طلع دكتور وبيديني

فرح: دكتور طيب وعمل ايه

فاطمه: انا اتاخرت علي محاضرته وهو سمحلي اني ادخل وبعدين وحدها قاعدها جامبي كانت بتسالني علي اسمي فانا قولتله لقيته قومني وهزقني قدام الطلاب وانا مستحملتش كدا رحت سيباله المحاضر وطالعه

فرح: اهدي طيب انا بكرا هاجي اشوفه واتصرف معا الانسان الحيوان ده بس ارتاحي

فاطمه: تمام انا هرتاح شوي

فرح: ماشي ياعمري ومتفكريش في حاجه ماشي

فاطمه: ماشي

ملك: حبيبي عامل ايه

زين: كويس وانتي

ملك: كويسه بس مالك قالب وشك ليه

زين: مافيش

ملك: لا في

زين: بنرفز ما قولنا مافيش ويلا اوصلك عشان هروح الشركه

ملك: بزعل انا اسفه

زين: استغفر الله العظيم انا اسف ياحبيبتي مكنش قصدي بس انا مخنوق شوي

ملك:تمام

زين: يلا اوصلك واروح الشركه اخلص شويت شغل وبعدين اجي اخدك نروح نسهر شوي ايه رايك

ملك: اشطاااا ماشي

زين: تمام

بليل في الحفله

زين: ازيك ياحاتم

حاتم: كويس الحمدلله يازين

زين: قولي بقا اي اخبار الفرسه الجديد

حاتم: بص عشان مكدبش عليك هو في اعجاب بصراحه وهي شخصيه محترمه وعجباني خالص

زين: ههههههههه كلهم زي بعضهم يعني اكيد بتمثل عليك الاحترام عشان توقعك ياصحبي

حاتم: لا دي محترمه وبنت ناس باين عليه

زين: اراهنك انه بتمثل عليك

حاتم: موافق لو لا

زين: يبقا كسبت واديك اللي انت عايزه

حاتم: اشطاااا موافق

ملك: بتتكلمه في ايه ده كله

زين: الاستاذ معجب بي بنت

ملك: اوع عندها كام سنه دي

زين: لسه في سنه اولا

زين: صح ياحاتم هي بنت مين

حاتم: مش فاكر اسمه ابوها بس عادي ممكن اسال في الكليه واعرف كل حاجه

زين: تمام بس اوع تتعلق ياصحبي وتندم

حاتم: طيب

زين: اسيبكم انا بقا عشان اروح

ملك: لسه بدري خليك شوي

زين: هروح عشان لازم اصح بدري عندي شغل في الشركه قبل ما اجي الجامعه

ملك: تمام ياحبيبي حلي بالك من نفسك

زين: تمام سلام

حاتم: سلام ياصحبي

حاتم: ايه ياموزه يعني مبتكلمنيش اديلك يجي يومين في ايه

ملك: هههههه مافيش بس بحاول اقرب اكتر من زين عشان بنت عمه هنا وخايفه بعد الوقت ده كله تيجي تاخدو

حاتم: بنت عمه طيب وهتعملي ايه

ملك: مستحيل اسيب زين ابدا ده انا معاها لحد دلوقتي عشان الفلوس اجي اسبيبه للفلاح اللي جيه من الصعيد

حاتم: طيب هتعملي ايه لو خدتو منك

ملك: مش هتعرف عشان زين مش حاطيه وش خالص ومتجاهله ولو حاولت بس تفكر انه تاخدو نهايته علي ايدي

حاتم: هههههه يخربيتك لدرجه المهم تعالي نروح الشقه

ملك: بضحكه مايعه هههههههه يلا ياباشا

حاتم: هههههه يلا يافرسه

زين روح نام وصحي بعد الفجر لبس وكان طالع يقعد في الجنينه بس وهو رايح سمع صوت حد بيقرا قران في الاوضه اللي جمبه

زين: الله مين اللي صوته حلوه ده في القرآن لا وكمان صاحي دلوقتي انا اروح اطلع اقعد في الجنينه والصبح ابقا اسال حد

طلع ورايح يقعد في الجنينه لقي بنت قاعدها بعيد بتقرأ قران

زين: هوه انا بحلم ولا ايه مين الملاك دي القمر ده مستحيل تكون بنادم زين اكيد دي ملاك نازل من السماء استنا اجيب الجاكت واطلع بر واروح اشوف مين ده عشان الجو برد اوووي

راح جاب الجاكت ورجع فضل يدور عليه ملقهاش

زين: هههههه لا كدا يبقا انا كنت بتخيل يلا يازين ادخل اخد دش وجهز نفسي عشان اروح الشركه قبل ما تصحه


رواية عشقت ابن عمي منذ الصغر الفصل التاسع 9 بقلم جاسمين محمد


بعد اسبوع في الكليه

زين: صباح الخير

الكل: صباح النور

زين: عايزه كام واحد كدا هيجي يدرب

الطلاب في اللي رفع ايدها واللي مرفعش

زين: انا هختار عشوائي

_تمام اتفضل يادكتور اختار

زين: هاخد حسام ومنه وكريم وفاطمه

فاطمه اول ما سمعت اسمه استغربت وحست ان في حاجه عشانه هو مش بيطيقه خالص

زين: انسه فاطمه

فاطمه: نعم يادكتور.

زين: حضرتك تبعتيلي المسند بتاعك اللي فيه كل بيناتك وياريت في اقرب وقت وانتو كمان كلكم عشان احط اعمال السنه

فاطمه: حاضر يادكتور في حاجه تاني

زين: كدا تمام جهزو نفسكم عشان بكرا هوديكم المكان اللي هتتدربه فيه تمام

الطلاب: تمام

بعد المحاضره في الكافيه

فاطمه كانت قاعدها مستني فرح بس حسام جه

حسام: ازيك يافاطمه

فاطمه: الحمدلله ياحسام

حسام : بقولك انا وانتي هنبقا في المشروع ده وانا عايز منك طلب

فاطمه: اطلب

حسام: بصراحه انا مش بفهم ماده الدكتور ده وعايزه لو حاجه وقفت معايه تفهماهلي

فاطمه: ههههههه حاضر يافاشل تدفع كام

زين: كان واقف بعيد وسامعه وهي عماله تضحك وتهزر مع حسام

زين: انا هصورهم واوريهم ل حاتم عشان يعرف انهم كلهم زي بعض ويعرف انه شمال مش محترمه

وصورها وهي بتضحك مع حسام وراح عند حاتم

فاطمه: يخربيتك ياحسام انا فصلت ضحك والله انا عمري ما اتكلمت مع شاب كدا

فرح: خيانـــــــــه

فاطمه: يخربيتك انتي التانيه خيانه ايه

فرح: مين الموز دي 😉بس والا وبتعرفي تنقي ياختي

فاطمه: انقي ايه ياختي اتوكسي ده حسام بيكون معايه في القسم والدكتور الرزل طالب مننا تدريب هنعمله فهو كان قاعد عايزه مساعدها وكنا بنهزر علي الدكتور بس ياختي يعني انااصوم اصوم وافطر علي ده

حسام: وه وه كدا في غلط فيه

فرح: 🤣🤣🤣ده العادي مدام عرفت فاطمه يبقا اتشتم وانت ساكت عادي

فاطمه: 🤣🤣🤣خلاص ياعم بس انت زي اخوي فامش هتجوز اخوي يعني

حسام: ايو كدا الكلام ممكن يتبلع بس اللي قبله ميتبلعش

فرح: نبقا نديك شوي مايه 🤣🤣🤣🤣

فاطمه: بس كفايه يلا نروح كفايه كدا

فرح: يلا

فاطمه: سلام عليكم ياحسام

حسام: وعليكم السلام

زين: ازيك ياحاتم

حاتم: ازيك ياصحبي ماله وشك كدا

زين: خد شوف ست الحسن اللي عمال تقولي محترمه محترمه

حاتم: في ايه يازين وقولت متغلط فيه عشان هنزعل

ملك دخلت عليهم المكتب

ملك: في ايه صوتكم عالي ليه كدا

زين: الاستاذه مش مصدق ان البت اللي اسمه فاطمه مش محترمه

حاتم: زين قولت متقولش عليه مش محترمه

ملك: اهد بس ياحاتم وانت بتقول عليه كدا ليه يازين

زين: انا مش هتكلم خد انا صورت الاستاذه وهي قاعدها مع شاب في الكافيه وبتضحك وتهزر براحته

حاتم: فين ده

زين : اهو

حاتم: مسك تلفون زين وتفرج علي الفديو مش مصدق خالص ان فاطمه اللي كل مايجي يتكلم معا تصدو وتطلع بتهزر مع الشاب وتضحك

ملك: دي طلعت شاطره بقا بتعمل معاك كدا عشان توقعك في حبه

حاتم: مين الولد ده

زين: ده ولد زميله في الدفعه

حاتم: تمام ابعتلي الفديو دلوقتي

ملك: وانا كمان

حاتم: وانتي عايزه ليه

ملك: عادي

زين: خلاص ماشي ابعتهولكم انتو الاتنين بس اهد ياحاتم

حاتم: مافيش حاجه يلا عشان نروح عشان نجهز نفسنا للحفله بتاعت بليل

زين: يلا

ملك: اشطااا يلا

تاني يوم

زين قام لبس ونزل راح الجامعه

فاطمه: يلا يافرح هناخر كدا كل يوم لازم ناخر بسببك وهو اصلا حاططني في دماغه

فرح: خالصت خلاص يلا

فاطمه يلا

فرح: فاطمه عايزه اقولك حاجه بس متزعليش

فاطمه: قولي بس خلي بالك من نفسك وانتي سايقه

فرح: حاضر المهم مش ناويه تكلمي زين وتتصالحه

فاطمه: نتصالح انا معملتلهوش حاجه هو اللي بعد

فرح: كله بيغلط واللي مطلوب نعرفهم غلطهم ونحاول نرجع زي الاول

فاطمه: حاضر هحاول مع انه من ساعات ما جيت مشفتهوش ولا هو شافني

فرح: زي بعضو بس انتي عارفه بيتجنبك ليه عشان انتي عارفه انه لم بيقا متعصب او في حاجه ممكن يزعل اللي قدامه بكلامه

فاطمه: عارفه وحاضر هكلمه بس مش النهارده خليه بكرا

فرح: اشطااا ماشي يلا بقا انزلي وصلنا

فاطمه: تمام يلا

ملك: بت يايار هي دي البت اللي اسمه فاطمه

يار: اه ياملك ليه

ملك: عادي بس مش حبه خالص علطول زين بيجيب سيرته ايو هو مش بيحبه بس علطول بيتكلم عليه

يار: طيب هنعمل ايه دلوقتي

ملك: مش عارفه ابقا افكر

فاطمه وهي خبطت في ملك

ملك: انتي هبله متحاسبي

فاطمه: انا اللي احاسب انتي اللي واقفه هنا ومينفعش حد يقف هنا اصلا

ملك: لا انا اقف في ايه مكان انا عايزه وعاجبني انتي مالكيش دعوه ومافيش غيرك انتي يافلاحه تيجي تعرفيني اقف فين ومكفش فين

فاطمه: الله يسامحك بس الفلاحه دي احسن منك علي فكرا علي الاقل مش لبسه ضيق زيك ولا بتتكلم مع الشباب وهزر ومش محترمه

ملك: انا اللي مش محترمه ماشي انا اعرفك مين اللي مش محترمه بس استني عليه وسابته ومشت

منه: في ايه يافاطمه

فاطمه: مافيش حاجه يلا بس نحضر المحاضر بتاعت دكتور احمد عشان نمشي

منه: يلا

ملك: راحت عند زين ودخلت المكتب من غير ما تخبط

زين: في ايه ودخله ليه كدا

ملك: عايزه الفديو اللي صورته للفلاحه

زين: اهدي طيب ايه اللي حصل

ملك: بتقول عليه بكلم شباب واني مش محترمه

زين: طيب اهدي شوي هتعملي ايه بالفديو

ملك: هاته بس وبعدين تعرف

زين؛: تمام خديه اهو

ملك: تمام وصل يلا باي

زين: ملك اوعي تعملي حاجه تضرها بالفديو

ملك: بضحكه صفر مش هعمل حاجه متخافش يلا باي

زين: باي

فاطمه خلصت محاضرات وروحت هي وفرح علي البيت

فرح: متيجي تروحي معايه نطلع نتمشا شوي

فاطمه: يلا اصلا زهقانه

فرح: اشطااا يلا

علي البحر

فرح: فاطمه كدا بكرا هنحاول نبدا جديد صح

فاطمه: ان شاءلله انتي عارفه انا هبقا فرحانه لو زين يسمعني ويصدقني ونرجع زي الاول تاني

فرح: وانا كمان هبقا فرحانه

_وانا كمان هبقا فرحان اووووي

فاطمه: مين مصطفي حبيبي وجرت عليه وحضنته

مصطفي: حبيبتي عامله ايه

فاطمه: بقيت كويسه لم شوفتك دلوقتي

فرح: ليه هو انتي مكنتيش كويسه يعني قبل ما يجي

مصطفي: وانتي متغاظه ليه يعني 🤣🤣

فرح: ولا متغاظه ولا حاجه وانت بتكلمني ليه

فاطمه: بس كفايه انتو هتتخانقه ولا ايه يلا سلمه علي بعض

فرح: مدت ايدها تسلم علي مصطفي بس مصطفي شدها في حضنه فرح فتحت بوقه من الصدمه

مصطفي: 🤣🤣🤣انتي بقيتي زي الصانم ليه كدا

فرح: مصطفي ابعد

مصطفي: وحشتيني اوووي

فرح: مصطفي ابعد كدا عيب

مصطفي: اديني بعدت

فاطمه: غلط اللي انت عملته ده

مصطفي: هههههه عارف بس وحشتني وكمان انا المره دي هطلبه من عمي

فرح: وانا مش موافقه

مصطفي: هتوافقي وغصب عنك واسكتي بدل ما اكمل اللي كنت بعمله من شوي عشان انتي وحشاني اوووي اوووي 😉😉

فرح: فاطمه اخوكي ده قليل الادب

فاطمه: ياختي اسكتي دانتو عاملين زي القط والفار لم تشوفه بعد ولم تبعدو عن بعض بتبقا هتموتو تشوفه بعض انتي كل يوم تسالني عليه وهو يسالني عليكي متوجعوش دماغي بقا

مصطفي: بقا بتسالي عليه كل يوم وتقوليلي موحشتنيش

فرح: ماشي يافاطمه لم نروح بس

فاطمه: المهم دلوقتي هنعمل ايه عشان نعرف زين الحقيقه

مصطفي: بكرا انا هجيب زين هنا وانتو تعالو ونحاول نكلمه هنا احنا التلاته ونعرفه الحقيقه

فاطمه: تمام بكرا نعرفه الحقيقه هنا

ملك: ايو عملت ايه

_خدي صورتهالك وهي حاضنه شاب علي البحر

ملك: يابنت ال…. وعامله فيه المحترمه الطاهر وانتي امبارح بتهزر مع واحد والنهارده في اخر اليل علي البحر في حضن واحد انا لازم اعرف الناس حقيقتك وبكرا كله هيعرف الطاهر دي ايه

_كدا في حاجه تانيه ياهانم

ملك: لا خد الفلوس اللي كنا متفقين عليه ومشي كفايه عليك كدا ولم اعوزك ابقا ارن عليك

_تمام ياهانم سلام

ملك: بكرا الجامعه كله هتشوفك علي حقيقتك بس استني عليه للصبح


رواية عشقت ابن عمي منذ الصغر الفصل العاشر 10 بقلم جاسمين محمد


فاطمه وفرح صحه لبسه ومصطفي وصلهم لجامعه

وهم دخلين شايفين كل كام بنت عماله تبص عليهم وتضحك

فاطمه: هو في ايه هم بيضحكه علي ايه دول

فرح: معرفش

مصطفي: اكيد بيبصو عليه وبيضحكه علي اني ماشي مع بنتين هبل زيكم

فرح: لا والله احنا برضو اللي هبل ماشي

منه: ازيك يافاطمه عامله ايه

فاطمه: الحمدلله وانتي عامله ايه

منه: الحمدلله

فاطمه: اه نسيت اعرفك انتي طبعا اكيد عارفه فرح ام الشاب ده يبقا اخوي مصطفي

منه: اخوكي كيف وهم بيقولو…

فاطمه: بيقوله ايه

منه: نزلت راسه في الارض

ملك: بيقوله انك وحدها سافله ومش محترمه وخسار النقاب ده وجت تشدها فاطمه مسكت ايدها

فاطمه: لم بيبقا في وحدها وسخه يبقا مش من حقه تمسك النقاب ده عشان هتوسخه وراحت ضربه بالكف

_انتي هتعملينا فيه الطاهر وانتي في فديو بتهزري فيه مع شاب والفديو التانيه حضنه واحد لا وكمان جيبه معاها الكليه انتي لسه مكملتيش اللي كنتو بتعمله امبارح ولا ايه

مصطفي: مسكه ضربه بالكف علي وشه

فرح: انتي انسانه سافله وعارف الشاب اللي هي حضنه ده مين ده بيقا اخوها ياوستاذ

ملك: فرح انتي ابعدي عن الموضوع ده خالص عشان اخوكي مش طايقه برضو

فاطمه: اخوها كيف مش فاهمه


 


 


 


ملك: اه زين اخو فرح اللي دكتور عنك وهو كمان اللي صورك وانتي بتضحكي مع الشاب في الكافيه

فاطمه: زين يبقا اخو فرح 😳😳😳

زين: ايه الدوشه دي واقفين ليه كلكم هنا

محدش رد

زين: ايه ده الاستاذه اللي عماله فيه محترمه هنا كمان اهلا …… وراح نزل كف علي وش زين

فاطمه: هههههه تصدق اني كنت غلطانه يوم ما قررت اني اديك فرصه تاني

زين: فرصه ايه ياختي هو احنا نعرف بعض وانتي يافرح انتي ومصطفي واقفين بتتفرجو علي ايه

فرح: زين انت عارف مين اللي بتقول عليه مش محترمه دي وكمان انت السبب في الكلام عليه دلوقتي وبسبب كمان الزباله اللي جمبك دي

زين: مين يعني حتت وحدها لبسه نقاب وعامله فيه محترمه

مصطفي: الوحدها دي تبقا اختي ياوستاذ زين

زين:….. انت بتقول ايه اختك فاطمه دي انت بتهزر

فاطمه: لا مش بيهزر يابن عمي وبعياط وشكرا علي اللي انت عملته انت والزباله دي وطلعت تجري ومصطفي وفرح ورها

زين فضل واقف مش مستوعب اللي حصل خالص

زين؛: بصوت عالي كله علي مكانه

ملك: زين

زين: اللي انتي عملتيه النهارده ده لو مصلحتهوش وحيات فاطمه عندي اللي انتي عارفه من زمان اني مستحيل احلف بيه وعملش لموتك فيه

ملك: وانا ماللي مانت كمان كنت السبب في ده كله

زين: عشان كنت اهبل ومعرفش انه هي

ملك: يعني اعمل ايه دلوقتي

زين: معرفش اللي اعرفه اني لو لقيت فديو عند اي حد هموتك فيه وسابه وراح ركب عربيته وساق بسرعه

فاطمه وفرح ومصطفي وصلو البيت وفاطمه نزلت من العربيه طلعت جري علي اوضته وقفلت الباب عليه ومصطفي وفرح طلعه يجرو وراها

فرح: افتحي والنبي يافاطمه وحياتي عندك

فاطمه: عماله تعيط وهم مش سمعين حاجه غير صوت عياطه

احمد لم شافهم كدا طلع يجري وراهم علي فوق

احمد: في ايه يافرح ماله فاطمه

فرح؛:………..


 


 


 


احمد: قول انتي يامصطفي

مصطفي: الاستاذ ابنك هو والزباله اللي اسمها ملك طلعو كلام زباله علي فاطمه في الجامعه وكمان صورها امبارح وهي حضناني لم جيت وسلمت عليه

احمد: زين يعمل كدا

مصطفي: اهو ابنك قدامك اساله اهو شرف

احمد: زين حقيقي اللي قاله مصطفى ده

زين متكلمش احمد ضربه كف على وشه

احمد: فعلا انا ندمان اني جبت واحد زيك وبقول عليك راجل وعايز ابعدك عن الزباله اللي اسمها ملك طلعت انت كمان زباله زيه

زين: بابا مش فاضي للكلام ده دلوقتي اشوف فاطمه الاول وبعدين نتكلم

مصطفي: تشوف مين عارف انا غلطان اصلا اني جيبته هنا وقولت مستحيل زين يعمل فيه حاجه لو ايه حصل طلعت غلطان وقسم بالله يازين لو فاطمه عملت في نفسه حاجه لمحدش هيعرف يحوشك مني

زين بيخبط علي باب اوضه فاطمه

زين: فاطمه وحياتي عندك افتحي الباب والله مكنتش اعرف انه انتي

فاطمه: بصوت عالي امشي من هنا يازين انا بكرهك امشي من هنا

زين: طيب افتحي افهمك وبعدين اعملي اللي انتي عايزها

فاطمه: انا قولت امشي من هنااااااا

مصطفي: طيب هيمشي بس اهدي وافتحيلي انا

فاطمه: سيبوني لوحدي شوي متخافش مش هعمل في نفسي حاجه

فرح: ماشي ياحبيبتي شوي وهاجيلك انا طيب وتفتحيلي

فاطمه: بعياط ماشي سيبوني بقا

فرح: تعال يامصطفي انت وبابا نقعد تحت شوي وبعدين انا اطلعله

احمد: يلا يامصطفي

مصطفي: عارف يازين

زين: نعم

مصطفي: انا كنت معتبرك صحبي واخوي وابن عمي بس اللي انت عملته النهارده مستحيل اسامحك عليه وانت عارف لو حد غريب كنت دفانته مكانه

زين: مكنتش اعرف انه هي دي فاطمه صدقوني

مصطفي: لا انت عارف انه هي وعملت كدا عشان تنتقم منه صح

زين: لا والله

مصطفي: زين فاطمه مش هي السبب في موت امك صدق بقا

زين: لا هي السبب انا شايفه بعيني وهي بتموته

احمد: مش هي يابني فاطمه كانت بتنقز امك مش بتموته

زين: كيف مش فاهمه وانا شايفه بعيني دي وهي بتشيم من جسمها الحقنه اللي كانت فيه السم

احمد: مش فاطمه اللي حطته فاطمه دخلت عليه لقته فيه وكانت بتحوشه عشان تنقزها وحتي لو هي مكنتش زعقت عشان حد يجي وشوفه افهم بقا انت دلوقتي كبير وبتفهم زمان كنت صغير فقولنا مفكرتش وفهمت بس دلوقتي انت كبير فاطمه مش هي السبب في حد تاني هو السبب في موت امك فاطمه بريه


 


 


 


فرح: فاطمه مش هي اللي موتت مامه يازين فاطمه بريه وانت قاسي اوووي وهي طيبه حتي انت اكتر واحد عارف ان فاطمه طيبه ومتقدرش حتي تازي نمله كيف صدقت انه ممكن تعمل كدا في ماما وكمان هي وماما كانو بيحبه بعض

زين سابهم ومشي

مصطفي: انا هروح اشوف فاطمه

فرح: خليك انت يامصطفي وانا هطلع

فرح: فاطمه حبيبتي افتحيلي بقا الباب

فاطمه فتحت الباب ومتكلمتش ودخلت وفرح دخلت ورها وقفلت الباب

فرح: حبيبتي مالك بصيلي

فاطمه: بعياط شوفي زين عمل ايه فيه مستحيل ده يكون زين زين اللي حبيته بتاع زمان مش ده دها شيطان انا مش بحبه

فرح: اهدي بس زين اصلا مكنش يعرف انه انتي دي لو يعرف مكنش عمل كدا صدقيني

فاطمه: يعرف ولا ميعرفش انا خلاص مش عايزها اكلمه ولا هشوفه وخلاص هرجع البلد تاني

فرح: البلد انتي بتهزري وحلمك

فاطمه: حلمي مخلاص والكليه ابقا اجيه علي الامتحانات

فرح: لا مش هترجعي فاطمه قوي مش بتستسلم اول ما تقع في مشكله اللي بتحارب عشان تجيب حق الناس الغريبه مش حقه هي عارفه دلوقتي اقولك ان لو زين اتغير يبقا انتي اتغيرتي يافاطمه اقعدي هنا وهاتي حقك واسبتي لناس انك انضف منهم مش تهربي وفكري في كلامي يلا تصبحي على خير

مصطفي: ايه يافرح فاطمه عامله ايه انا هروحله


 


 


 


فرح: لا سيبه يامصطفي فاطمه بتفكر تهرب وترجع البلد بس سيبه تفكر لحد بكرا ونشوف ايه اللي هيحصل

مصطفي: عمي لو فاطمه قررت ترجع هنرجع سامحني

احمد: ماشي يابني بس محدش عالم ايه اللي بكرا مخبهوله يلا ننام ونشوف بكرا هنعمل ايه

مصطفي: ماشي تصبحه علي خير

زين وقف بالعربيه ونزل منه عند البحر وكان ماسك في ايدها قزازه مشروب وعمال يشرب فيه وسكران خالص

زين: انا اسف والله مكنتش اعرف انه انتي اعمل ايه عشان تسامحيني واحد عجوز كان قاعد وسمعه

العجوز:مالك


تابعووووني للروايات الكامله والحصريه



تكملة الرواية من هنا



بداية الروايه من هنا



تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close