القائمة الرئيسية

الصفحات

اخر الاخبار

رواية المتعة الحرام الجزء الثاني الحلقة الحادية والعشرين بقلم عادل عبدالله حصريه وجديده علي مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية المتعة الحرام الجزء الثاني الحلقة الحادية والعشرين بقلم عادل عبدالله حصريه وجديده علي مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


توقف سامي وعايدة ثم عادا للخلف لينظروا فتقع حقيبة يد عايدة علي الارض وهي تفتح فمها غير مصدقة لما تري !!!!!

 بينما اقترب سامي من تلك السيدة ليقف امامها مباشرة غير مستوعب لما يري ويقول : سهام !!!!!!!!!!!!  

جري عليها ابناؤها سليم وسلمي وظلوا يقبلوها بينما يقف سامي غير مستوعب للمفاجأة !!!!

سامي : قاعدة كده ليه يا سهام ؟؟

" سهام كانت تنظر لهم جميعا في تعجب واندهاش وصمت !!!!! " 

اقتربت عايدة وهي تدقق النظر في سهام ثم قالت لسامي : مش معقول !! هي دي فعلا سهام ؟؟

سامي : ايوه هي زي ما انتي شايفة !!!

عايدة : لكن دي مش عارفتنا ازاي ؟؟؟

سامي : انا مش عارف ده بسبب اي !! يمكن المفاجأة والصدمة !!!

عايدة : انا خايفة تكون مش هي يا سامي وتكون واحدة شبهها !!

سامي : لا لا ، انا متأكد أن دي سهام .

اقتربت عايدة منها شيئا فشئ حتي  اخذتها بين احضانها وظلت تقبلها ، بينما سهام غير مدركة نهائيا لما يحدث !!! 

امسك سامي بيد سهام وقال لها : يلا قومي علشان نروح .

سهام : نروح فين يا استاذ ؟؟

سامي : نروح بيتنا .

سهام : انت مين وعايز مني اي ؟

سامي : انا جوزك يا سهام ، انتي نسياني ولا مش عاوزة ترجعي معايا .

سهام : طيب يلا امشوا من هنا بدل ما اصوت وألم عليكم الناس !!! 

عايدة " لسامي " : انت متأكد ان دي سهام ؟؟

سامي : ايوه هي سهام يا عايدة !! انتي مش عارفاها ولا اي ؟؟؟!!! 

عايدة : هي شكلها بالظبط بس مبهدلة في نفسها اوي ومش عارفانا !! يمكن تكون واحدة شبهها ؟؟

سامي : لأ ، هي سهام .

سامي " لسهام " : يلا قومي يلا من هنا وتعالي نروح بيتنا علشان عيالك .

سهام : لو مش مشيتوا دلوقتي هصوت وألم عليكم الناس .

سلمي : يلا يا ماما تعالي نروح البيت ، انتي قاعدة هنا ليه ؟!!

سهام : انا مش ماما يا قلب أمك يلا خدي الجدع ده والست دي وامشوا .

سامي : هو انتي زعلانة مني علشان كده مش عايزة ترجعي ؟ ارجعي علشان خاطر عيالك .

صرخت سهام بصوت عالي وبدأ يتجمع حولهم المارة في الشارع !! 

ويسأله احدهم : فيه اي يا استاذ ؟ مالكم ومالها ؟ 

سامي : دي مراتي ومشيت من البيت من فترة ودول عيالها وعايزنها ترجع معانا وهي رافضة زي ما انت شايف .

فقال الرجل لها : الراجل ده جوزك والعيال دول عيالك يا ست انتي ؟ 

سهام : لا دول شكلهم حرامية وعايزين يخطفوني .

سامي " للرجل " : هي غايبة عن البيت من حوالي ٦ شهور ومنعرفش عنها حاجة ولا عارف هي بتعمل كده ليه دلوقتي ؟ 

الرجل " لسامي " : طيب مادام هي مش عارفاكم يلا اتفضلوا امشوا من هنا وسيبوها في حالها .

سامي : اسيبها ازاي ؟؟؟ وعيالها دول هيسيبوها ازاي ؟؟؟ احنا مش هنمشي من هنا الا وهي معانا .

الرجل : يبقي نروح كلنا القسم وهناك هيعرفوا اذا كنتوا اهلها ولا حرامية ولا تجار اعضاء !!! 


اتصل احد الموجودين بالشارع بالنجدة التي وصلت بعد قليل واخذتهم جميعا الي قسم الشرطة !!

وهناك وبعد عرض الموضوع بالكامل امام الضابط سألهم الضابط : حضراتكم بتدعوا ان المدام دي  مراتك وام الولاد دول وهي بتنكر انها تعرفكم من الاساس !!! ممكن اعرف مين صادق ومين كداب ؟ 

سامي : والله يا فندم انا نفسي مش عارف هي مالها وبتنكر انها تعرفنا ليه !!

الضابط سألها : انتي معاكي بطاقة شخصية ؟

سهام : لأ ، مش معايا .

الضابط : انتي تعرفي الناس دي ؟؟

سهام : لا معرفهمش ، واول مرة اشوفهم .

الضابط " لسامي " :  هل عندكم دليل علي كلامكم ده يا استاذ سامي ؟؟

سامي : ايوه يا فندم ، انا عندي الدليل علي كلامي .

الضابط : اتفضل ، دليلك اي ؟ 

سامي : انا سهام مراتي عندها شامة في رجلها من فوق ركبتها الشمال ،  لو في أي ست هنا دلوقتي ممكن تشوفها بنفسها ، ده غير اني ممكن اروح البيت اجيب عقد جوازنا وفيها صورتها واسمها بالكامل .

وبعد كشف احدي السيدات بالقسم علي سهام تأكد الضابط وجميع الموجودين من انها زوجته سهام فعلا .

الضابط " لسهام " : مادام انتي مراته ودول اولادك بتنكريهم ليه ؟

سهام : انا فعلا معرفش الناس دي !!! 

الضابط " بتعجب " : لما انتي متعرفيش الناس دي ازاي الاستاذ ده عرف علامة في جسمك ؟؟

سهام : معرفش .

الضابط " لسهام " : طيب اذا كنتي مش زوجة الرجل ده يبقي حضرتك مين ؟ 

سهام : انا اسمي رحمة ومعرفش اي حاجة تاني .

الضابط : ازاي ؟ 

سهام : انا كل اللي اعرفه اني اسمي رحمة ومعرفش اهلي فين ولا اعرف اي حاجة عنهم .

الضابط : انتي حصلك حادثة قريب ؟؟

سهام : ايوه حصلي حادثة من فترة وقبل الحادثة معرفش اي حاجة !!! في ناس بيقولوا اني فقدت الذاكرة .

الضابط : واضح فعلا انك فقدتي الذاكرة في الحادثة دي وان الاستاذ سامي فعلا جوزك والولاد دول اولادك .

سهام : معقول !!! ده بجد ؟؟ 

الضابط : اتفضلي يا استاذه سهام  امشي مع جوزك واولادك وروحي بيتك .

سهام : يعني انا مش اسمي رحمة واسمي الحقيقي سهام ؟؟

سامي : ايوه اسمك سهام ، يلا بقي علشان نروح بيتنا وتغيري هدومك دي .

خرجت سهام مع سامي وعايدة والاولاد وكانوا يحتضنوا امهم التي غابت عنهم كثيرا !! 

ركبت سهام السيارة معهم وفي الطريق سألت سهام زوجها : انت جوزي ودول اولادي صح ؟؟

سامي : ايوه .

سهام : اومال مين الاستاذة دي ؟ 

انتبهت عايدة وانزعجت بشدة ونظرت لسامي الذي رد عليها قائلا : دي عايدة مراتي .

سهام : انت متجوزنا احنا الاتنين ؟ 

سامي : ايوه .

سهام : وانا بقي الزوجة الاولي ولا التانية ؟؟

سامي : انتي الاولي ، هو انتي فعلا مش فاكرة اي حاجة ابدا ؟؟

سهام : ابدا ابدا .

سامي : علي العموم احنا هنبقي نروح لدكتور علشان نشوف حالتك دي وتتعالجي لحد ما تفتكري كل حاجة  .

عاد الجميع الي المنزل واخذت عايدة سامي الي غرفتها واغلقت الباب وقالت له : احنا هنعيش كلنا هنا مع بعض ؟ 

سامي : ايوه .

عايدة : وهنعيش ازاي بقي ؟

سامي : عادي .

عايدة : قصدي سهام هتنام فين ؟ 

سامي : هتنام مع الاولاد  .

عايدة : وانا وانت هنام فين ؟

سامي : هنا طبعا .

عايدة : بس الوضع ده هيبقي صعب اوي !!!!!



البارت الثاني والعشرون من هنا



بداية الروايه من هنا




تعليقات

close