أعلان الهيدر

2023/10/24

الرئيسية رواية لن اخاف الفصل السادس والسابع والثامن بقلم جوليا محمد علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات

رواية لن اخاف الفصل السادس والسابع والثامن بقلم جوليا محمد علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات


رواية لن اخاف الفصل السادس والسابع والثامن بقلم جوليا محمد علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات
وقبل متكمل فجر كلامها

احمد يمسكها جامد قربها منها بسبب العربيه الي كانت هتدوسها

فجر بخضه وتوتر /ش شكرا

احمد يزقها بعيد عنه/اي حد غيريي كان زمانه رماكي بننننفسه تحت العربيه  بس هتشوفي هيبقا ليكي يوم وهتندمي اوي اوي. وكان ركب عربيته وراح 

وكانت فجر ف ذهول منه جدا وشردت وسرحت لما كانت باصه ف عينه. وقلبها يدق جامد وترجع لشرودها/اي ده فوقي فووووقي  يلهوي نساني الدرس وتجري بسرعه

عند 
بوسي 

بوسي/اكيد ياحببتي هتمشي وهيشوف انك بريئه

ملاك تهدا /انا انا بتشكرك انتي نقيبه طيبه اوي خفت انتي كمان تضربيني زي الي بيحصل ف الافلام

بوسي تضحك جامد/واي كمان هحط وشك ف جردل ميه واقولك اعترفي اعتتتترفي. 

ملاك تبتسم / 

ويلاقي الي فتح الباب بعصبيع وحاول ميبنيش اي حاجه او رده فعل /معلوماتك كلها مفهاش اي حاجه وتقدري كمان تممشي وبصلها بكره وتوعد 

ملاك تبتسم بفرحه وتعدل من نفسها /ش شكرا. وبالفعل طلعت علي طول 

بوسي بصتله وحست في حاجه ف دماغه بس مردتش تدخل /انهارده ظابط ايهاب هياخد اليوم بدالي لاني تعبانه و..

حازم/اعمل اي رووووحي بقا دلوقت 

بوسي تعض شفتها بعصبيع/ اسمع ياانقيب حازم زي منت ضابط ومعروف ماشاءالله ف انا مش ااقل منك عشان تعاملننني كده تمامم وطلعت رزعت الباب

وحازم كان سرحان ويفضل يفتكر اكتر ويخبط ف المكتب جامد /هتشوففففف ياصفوت الكلب وبنتك دي كله هيبقا علي رااااسها 

مكان تاني
عند عيله ملاك

وكان الي بيرن الجرس 

شخص كبير شويه ف السن   

الام تفتحله/اهلا اهلا وسها ياعريسنا 

الاب ف سره/اكيد ده العريس بس مش بطال طز ف البت المهم الفلوس ويبتسم وبالفلوس هيبقا في احلي من ملاك نفسها ويرجع لعقله.  /نورت نورت ياعريسنا

وفنفس الوقت كانت ملاك داخله وتتنصدم

محمود /ماشاءالله مراتي قمر 

الام/طبعا بنتي زي القمر اتفضل اقعد

ملاك مكنتش قادره تتكلم من كتر صدمتها ودموعها تنزل علي خدها وتخش قوضتها علي طول /يارب اعمممل اي انقذني ارجوك ليه كل متحط ف مشكله وتتحل ااقع ف بلوه اكبر 

محمود/مالها العروسه بس خافت 

الاب /لا لا اكيد مكسوفه بس

الام تضحك/ا ايوه ايوه 

محمود/طبعا هنقرا كتب كتابنا انهارده لانو زي منتو عارفين انا وحيد وعاوز عروسه حلوه كده وطبعا هتفضل ف البيت يعني مفيش دراسه والكلام ده

الام/ده هتبقا مراتك ياعريس يعني تعمل الي عاوزه 
وواجبها تنفذ

والام تدخل لملاك/يلا ياابت اجهزي هتعرينا قدامه  وكمان الراجل كتر خيره منغير متاخدي هدومك جايبلك كل الي نفسك فيه

ملاك/ماما ابوس ايدك انا لسه صغيره وبكمل دراستي  

الام/ياحببتي عشان مصلحتك ومستقبلك

ملاك بحسره/انتو دمرتوه انتو بس عشان عرض عليكم فلوس تبعوني كده بالساهل دنا بنتك وتعيط

الام تضربها بالقلم جامد/بقيتي قليله الادب وليكي لسانك يلااااا البسي لو مجهزتيش دلوقت هتشوفي رده فعل تاني    ولا اقولك نا الي هجهزك

وراحت جابت لها فستان يكشف اكتر مايستر  وتبتسم /عشان العريس يقول جمال رباني ومش اي بنت دنتي بنتي

(تربيه الام ↖️↙️↘️↖️🙂😂)

ملاك بدموع وحسره 

والام بالفعل جهزتها ومسكت  شعرها فردته  
وكانت فعلا قمر جدا 

الام /الاقيكي بعد متطلع تطلعي عشان خلاص ماذون هيجي

وتطلع الام وتبص لجوزها الي عايز يتقطع راسه دي وتبصله بمعني خلاص جهزت

وبالفعل ملاك تطلع بخوف 

والاب ف نفسه/مكناش نستني لحد منبسط بالحلاوه دي ويرجع لعقله 

محمود يبتسم ويسرح ف حلاوتها/  من انهارده ياعروسه هتبقي بتا وقبل ميكمل كلامه

تتوزع الباب فجاءه

حازم/في الحلم يااا استاذ محمود ويبتسم بخبث

الاب/م مين انت وازاي تخش كده

حازم يبصله جامد وويتعصب وكانت عروقه ظاهره جدا وف سره/صفوت الكلببببببب   اقسم بالله لهندمك ميت مليون مره لو عاوز اخلص عليك كنت عملتها بس هخليك كل يوم تتمني الموت ويرجع لشروده ويحاول يتمالك اعصابه  وبص لملاك الي كانت واقفه بخوف منه 

ملاك ف سرها/يارب هيجي يحبسني ولا اي وربنا مظلومه وترجع لشرودها

حازم/ بنتكم تخصني وقرب من ملاك. مش عيب كده ياملاكي لما نكون متجوزين  انا  ونتي  وتبقي عايزه تتجوزي غيري

ملاك بصدمه /اا

الاب/يابنت الوس** جبتلنا العار   ولسه هيضربها بالقلم

حازم يمسك ايده جامد /تؤ تؤ مسمحش تضرب حاجه بتاعتتي لحسن بزعل اوووي ونا لما بزعل ببقا وبصله بنظره تخوف

والاب حس إنه بيشبه عليه وكأنه شبه حد يعرفه زمان. ورجع وفسره/ لا لا اكيد 
ويرجع لعقله

الام/ وعامله  شريففففه قدامي وصغغغغيره عالجواز ياماما

محمود/يعني بتضحكو عليا وكنتو عاوزني اتجوز وحده متجوزه

ملاك بدموع/صدقوني والله

حازم يمسكها جامد من ايديها  /مهاااااااااب وريهم ورق جوازنا نا وهي 

ملحوظه مهاب صاحب عمره لحازم وعارف كل حاجه عنه وبيكون ظابط بس كان مسافر ف مهمه

نكمل

وبالفعل مهاب يطلع قدامهم الورق

الام بصدمه/ ضيعتلنا حياتنا يازباله بقا تعملي كل ده 

الاب/ معرفناش نربي

(شوف مين بيتكلم😏😂)

حازم بخبث /زعلانين ليه بس دحنا بقينا قرايب ويبص لمحمود/ونتتتت واقف بتعمل ااأاااي يلا بره 

محمود يطلع علي طول 

حازم يبص لملاك من تحت لفوق وبهمس/ حلو حلو الي عملاه بس ده ياروح امك يتلبس ف البيت وقدامي وبسسس وخلع جاكيته وغطاها بيه

مهاب/اظن كده بنتكم تلزم حازم وتروح معاه

الام تبص للاب /من انهارده  ملكيش ام ولا اااااب ولا تعتبي هنا

ملاك بدموع ومبقتش عارفه تقول اي خوف من حازم 

حازم/دنا حته جيت ادفع مينفعش حتي مهر بنتكم يروح ف الارض كده بس شكلكم مش متقبلين

وملامح الاب تتغير فجاءه/ايه لا طبعا نا عمري متبري من بنتي  وإذا علي انها بقت مراتك ف قدرها 

حازم ف سره/ ابن وس** زي مانت بس هتندم اخر ندم وبنتك دي هحسرك فيها

(ميعرفش انو ابوها مبيهموش اصلا🙂😂)

وحازم يرجع لشروده /مهاب اديلهم الشيك ده 

ومهاب يطلع الشيك 
والاب ميستناش ويشده علي طول

مهاب ف سره/اي كلب الفلوس ده ورجع لشروده

الام /مع السلامه وتدخل قوضتهاااا

الاب بابتسامه/تروحو بالسلامه وقرب من بنته عشان يحضنها

وملاك تبعد بدموع وخوف 

والاب /هتوحشيني ياحببتي 

حازم /يبتسم بسخريه /يلاااا

مهاب/هنزل انا اجهز العربيه. ونزل

وحازم يمسك ايد ملاك  جامد وايدها كانت هتتفرتك من ايده 

ونزلوا

ملاك بدموع/انا معملتش حاجه ونا ونا مش مراتتتتك  سبني ونبي

حازم يبصلها بقرف /انتي تطولي تبقي مراتي دنتي هتوسخي اسمي لو اتجوزتككك بس هعمل اي طاررررر بقا

ملاك بعدم فهم /طار اي وتعيط

حازم بعصبيه/اخررررسي مسمعش صوتك ده نهائي  عشان رايحين للماذون

ملاك بدموع وصدمه/انا ممممش عاوزه اتجوزك نززلني الله يخليك

حازم يضحك بسخريه/انتي فاكره شغل دموع التماسيح دي هصدقها ولا اي دنتو كلاب فلوس  وبعدين بقيتي بتاعتي انا ياروح امك يعني ودخلها العربيه جامد/مسمعش صوتتتتك

وركب جمب مهاب وراحو 

بعد شويه

عند فجر كانت فقوضتها سرحانه ف احمد /يلهوي اطلعه من نفوخي ازاي. ايدي تتقطع لما ضربته  
 وفضلت تضحك وتفكتره  
شكلي حبيته 
دي حالفلي يندمني 

يلا مش مشكله يدمني هيدمني اكيد ف حبه قهقق

(كرامتها↖️↖️😂💔)

وفضلت فجر تفكر فيه لحد منامت

عند بوسي   وكانت بتتكلم في الموبايل /بجد كل ده حصل  بس اي ذنب البنت الغلبانه طيب

مهاب/انتي عارفه دماغ حازم بقا وعصبيته وتفكيره

بوسي /ونت ماشاءالله مخطط معاه اول مرجعت من مهمتك دنت اي مبترحمش يحريقه انت

مهاب/بت لمي لسانك يابتتت متعصبنيش روحي كلي منتي مش فالحه غير كده

بوسي/ونت مش فالح اصلا غير تقضيها مع بنات بس

مهاب/مسحملكيش بس قد شغلي جد وقت الجد مش انتي حتي ف المهمات بتحشي

بوسي/والله طيب اقفل بقااااااا 

مهاب/اسمعي سكه القطر بتقول اي

بوسي/اي

وقفل فوشها

بوسي تتعصب/ اووووف مستتتتفز والله غلطانه اني قلت اطمن عليه ورمت نفسها عالسرير لحد منامت

عند ملاك وحازم بعد معمل الي فدماغه واتجوزها ووصلوا لفيلا حازم وطبعا كان مهاب مشي من بدري وسابه

ملاك تفضل واقفه مكانها بخوف وتبصله 

حازم/متتتحركي ونا هشيلك ولا ااااي 

ملاك تتنفض منه /ح حاضر 

وحازم يمسك ايدها جامد ويدخل بيها للفيلا

الام بصدمه واستغراب وف دماغها /عملت الي ف دماغك  

فلاش باك

حازم/عرفت كل حاجه ياامي ومستحيل اضيع مني حاجه زي كده هو وبنته هخليهم يتمنو الموت ولو دقيقههههه

الام/يابني اي ذنب البنت طيب

حازم/وكانننن اي ذنب ررريهام وابويا الي مات من حسرتتتته عليها 

باااك

الام تبص لملاك /هي دي

حازم ينادي علي الخدم/من هنا ورايح تخلوها تتكفل بكل الفيلا حتي لو هتلحس الارض  فاهمممين

الام/يابني

حازم/ماما ممكن متفتحش علي اي حاجه انا مصدع والله 

ملاك بدموع/ونبي ياطنط خليه يمشيني من هنا اتجوزني ونا مش عاوزه 
 
حازم يعض شفته جامد ومسكها من شعرها جامد  /امي مش حابه تصدع يحلوه والله 

ملاك تتوجع بسبب إنه بيشد شعرها/الله يخليك سبني مش مش هتكلم تاني او اوعدك

الام تبص لابنها بعتاب /طب خلاص حلفتلك البنت يابني

حازم/امي مراتي وبادبها  وبص لملاك بقرف وطلع بيها لقوضته 

ملاك تبصله بخوف وتعيط وكانت بتترعش /بالله عليك وعد مش هقول حاجه والله العظيم صدعني يااا

وقبل متكمل كلامها يمسك شعرها اكتر والجاكيت وقع من علي كتفها
وحازم بصلها من فوق لتحت ويضحك باشمئزاز/كنتي بقا ناويه انتي تغري الراجل كده عشان فلوس يا زبا**

ملاك بدموع/والله نا كانو عاوزين يجوزوني غصب بس ومكنتش راضيه

حازم /والله لا حلو التمثيل ده  ويشد شعرها اكتر ويغمزلها /ده يتلبس مثلا قدامي انا وبس دنت حتي جوزك بره بقا اشوفك لابسه كده ولا كده عشان خايف عالرجاله الي بره والله يتخدعو مثلا فيكي يا ملاكي

ملاك بوجع/طب ونبي سيبني ونا والله وعدتك مش هتكلم خالص صدقني

حازم زقها جامد عالارض /من هنا ورايح تلبسي لبس الخدم زيك زيهم واكتر ياروح امك

وسابها ودخل ياخد دش

وتحت 
احمد/عملها يعني  مهو بردك كان ذنب اختناااا اااي وابونا يااامي انتي غلبانه اوي ياامي بجد 

وجولي تيجي بدموع/بابا ماما فين 

الام بحزن وتبص لاحمد

احمد/ماما مشيت ياحببتي وعارفه انها طلعت مش بتحبك خالص قلتلها خدي جولي تخرج معاكي قالت لا شوفي ازاي

جولي بزعل /نا عارفه ديما كده مامي تحب نفثها وتروح تحضن ابوها جامد

احمد اتنفس براحه انه جولي معيطتش ولا فضلت زعلانه زي مفكر 

وملاك تفضل قاعده عالسرير وباصه لفوق وتعيط بصوت واطي 

وتلاقي طلع من الحمام 
ومسحت دموعها علي طول 

حازم/انتتتتتي قعده بتعملي اااي هنا مش قلتلك زيك زي الخدم وقعده علي سريري كمان  وضحك بسخريه/دنتي دماغك ف حته تانيه بقا

ملاك مفهمتش يقصد اي ودمعت/اسفه هقوم زي ماقلت 

حازم يشدها جامد ليه لحد مخبطت ف صدره الصلب  ومسكها من وسطها جامد /مفيش حاجه اظن هتنزلي عشانها دلوقت الوقت اتاخر حتي ولا بتفكري تهربي

ملاك تبصله بخوف اكتر/والله ابدا كنت كنت هعمل زي مطلبت والبس زيهم

حازم يمسكها اكتر من وسطها/ ونا مقلتش تنزلي قلت تلبسي زيهم قلت تننننزلي

ملاك بدموع/ل لا  

حازم/اي حاجه تتعمل منغير مقولها هيكون ف حاجات كتير هتتمني متعرفهاش

ملاك بخوف /ح حاضر سبني ونبي 

حازم يتعصب اكتر/اناااااااا جوزك صدقي متصدقيش الورق موجود  وزنقها جامد ف الحيطه 

ملاك بعياط /الله يخليك هسمع كلامك ف كل حاجه بس بس سبني

حازم يتعصب اكتر/اظاهر فعلا مش هتبطلي عياط ونا قلتلك من بدري بكره كددددده وفجاءه ش.......

(حتي العياط صعبتوه علينا🙂🙂😂)

يتبع

🙂توقعاتكم غلط اجدعان😂💔💃

Part 7

ملاك تصوت جامد/لا لا والله اسفه خلاص حقك عليا مش هعيط 

حازم يبتسم/ لا ياحببتي انتي دلوقتي مررررراتي ونا مش بحب اسيب الي بيغلط بدون ميتعاقب 

وبالفعل شق هدومها 

واعتدي عليها بكل وحشيه 
وو..........

ليجي تاني يوم الصبح

وحازم يصحي يبصلها باشمئزاز 
   وقام خد دش وطلع جهز كعادته كان مز وزفت علي دماغه 

وقرب من ملامك ومسك كوبايه الميه ووقع الميه ف وشها

وملاك تقوم بخضه وتبصله بخوف وتشد الغطا عليا وتفكر وتدمع بحرقه 

حازم/قومي يخداااامه ونتي مفكره نفسك عايشه ف نعيم 

ملاك بصوت واطي ودموع علي خدها/ق قصدك جحيم

حازم يضربها بالقلم جامد /مفكره اني عبيط بس انتي صح وضحك طلعتي ذكيه. انتي لسه اصلا هتعيشي ف جحيم. يلااااا قومي كده يا حلوه واجهزي زي بقيت الخدم وكل حاجه تعمليها انتي ولما هاجي هعرف متخافيش

ملاك مكنتش قادره تقوم من ضعفها خالص وفضلت مستنيه

حازم بزعيق /لا يحلوه متتكسفيش منا كده كده وغمزلها  

ملاك تنزل دموعها علي خدها اكتر وتقوم وتشد الغطا وتدخل علي طول الحمام وتقفل علي نفسها بسرعه 

حازم /واحده زبا**
ونزل عشان يشوف مامته. /صباح الخير ياحببتي

الام تبصله وتسكت 

احمد بص لحازم بمعني زعلانه منه

حازم /ماما انا عملت كل ده عشان انتقم من كل واحد ريهام الي وبعض شفايفه جامد ويكمل. الي اعتدي عليها ومكتفاش بكده الي قتلهاااااا وبابا الي مات بحسرته عليها بس هيشوف واولهم بنته الي كل يوم هتموت الف موته وهو هخليه يتمني الموت لوحدههه

الام/يابننني ده المفروض بس الي تنتقم منه ذنب بنت صغيره عندها ١٨سنه اي يحصلها كده وياتري بقا انت 

حازم بصلها وهز راسه 

الام /لييييه كده ياحازززززم حرام عليك بقااااااا  

احمد/ماما اظن حازم مغلطش ابوها عمل اوسخ من كده ف ريهام وقتتتلهااااا

الام/انتو ليه قلبكم قاسي كده انتو ولادي نا مربتكوش علي كده انكم تردو العداوه بنفس رده الفعل. وقامت /تعالي ياجولي ياحببتي انا ونتي نروح النادي مع طنط اميره الي بتحبيها 
وقامت بدون كلام مع احمد وحازم

احمد/امك زعلت جدا

حازم/امي عشان قلبها طيب بذياده ف بتعمل كده وقام /صحيح عرفت انك نشرت انك محتاج بنات للشغل ف الشركه

احمد/ايوه عشان طردت امبارح صحبه الزباله الي

حازم/متشغلش بالك بيها بوسي زمانها بتروق عليها

احمد يضحك/ البت دي ماشاءالله

حازم/ياعم اقعد مبتشوفهاش ف المهمات وقت الجد بتاكل 

احمد يضحك جامد/يخربيت الفصلان 

ويقطع عليهم الكلام

مهاب /بتضحكو منغيري بقا

احمد/اي ده مهاب ياراجل وربنا وحشني 
 رجعت امتي

مهاب/امبارح ياعم واخوك مسابنيش في حالي بدال ميقولي ارتاح يقولي اعمل كذا وكذا واكيذ شوفت بنفسك

حازم/ع اساس جاي مشي ولا بالطياره

مهاب/لا بسباحه

احمد يضحك جامد/ماشاءالله الي يشوفكم ف الشغل والمهمات يستغرب من قعدتكم هنا

مهاب/المهم انا عرفت بموضوع مرا

احمد/متفكرنيش بالحقيره دي يلا اهو اتكشفت وساخت** 

مهاب/طب مش يلا صحيح ياحازم الرئيس بمناسبه نجاحنا ف اخر مهمات مدينا اجازه معينه يعني نسافر نقضيها سفر 

حازم/لا مقدرش اقعد ف اجازه انااا 

احمد/بقالك سنين ياعم بتتكافئ كتير. ماشاءالله معروف وكل مره بترفض اجازاتك خد المره دي بقا

حازم ف سره/مخطرش علي بالي صح ده كده هيبقا ف ملعبي اوي ويرجع لشروده/خلاص تمام

مهاب/طب يلا دلوقت نروح عشان الرئيس عايزنا ونت يااحمد شركتك ف طريقنا يلا

وتنزل وقتها ملاك وكانت لابسه دريس ابيض قصير مخصص للخدم وعليها مريله وفرده شعرها 

احمد يبص لمهاب 

حازم /اسبقوني انتووو

احمد/يلا يامهاب
وخرجوا

حازم يقرب منها جامد ويمسك ايدها جامد/ اظن قلتلك كلك علي بعض ملكي يعني محدش هينبسط غيري بكده بتغري يعني اخويا ولا صحبي عشره عمري

ملاك بخوف ووجع/د ده لبس الخدم ونت ونت قلتلي

حازم/ لا ياروح امك في حاجه اسمها بنطلووون مثللااا اشوفك بس عامله الحركه دي تاني

ملاك/ح حاضر ا اسفه 
وحازم زقها جامد

وطلع

وملاك تفضل تعيط جامد وهي عالارض /ليه يارب كده ف يوم وليله ضيع حياتي كلها اظاهر انو هفضل ف جحيم لحد مموت وقامت بوجع وطلعت لبست ونزلت. وبالفعل الخدم ادوها شغل متراكم زي محازم طلب منهم وكانت تعبت جدا

ف العربيه

مهاب/حازم

حازم/خير

مهاب/هتعمل اي ف موضوع ابوه البت دي

حازم/بعد ايام هخلي ابوها ده يلف حوالين نفسه بس اعرف تحركاته الاول ويبتسم بخبث

مهاب يضحك/ مش مطمنلك

وكانو واقفين بالعربيه بسبب الزحمه

فجر كانت لسه بتعدي من الزحمه/يارب عالقرف ده اعدي ازاي ده محتاجين واحده عندها كساح ف الاملاح

وشخص يفضل يزمر جامد

 متخلصي ياابت بدال مدووسك

فجر /بت اما تبتك اصلا انت لما اعدي يعني بذكائك هتطير بعربيتك ولا اي مش فاهمه ولا حته الي انا واقفه فيها واحده مساحه قلي يمكن مكنش اعرف

والشخص ينزل من عربيته بعصبيع/ انتي شكلي عايزاني ااقل منك وسط الناس دي كلها

فجر /تبقا مش راجل وده لو كنت راجل اصلا 

الشخص /لا دنتي وحده بقا عاوزه تتربي

بوسي وقتها تنزل من عربيتها

(ايوه 💃 بتكون ف لحظات مهمه البت دي )

بوسي/ محدش صدقني لما قلت الرجاله مبقتش رجاله 

مهاب/اي ده في اي 

احمد/ده صوت بنات وراجل.

الشخص بخوف /انتي ض 

بوسي بسخريه/لا انا امك ياسطا وتلاقي قلم علي وشه وتمسكه من ياقه ااتشيرت /بكره الي بيرد علي البنات ونا الي هربيك. وتمسكه تضربه ف ازاز العربيه بتاعه مهاب 

(😂💔يعيني سابت كل عربيات الناس وراحت لمهاب )

 
الشخص/انا اسف والله هتعامل معاهم بعد كده كويس

بوسي بعصبيه/عكرت مزاجي ع صبح ده حاجه بسيطه بس عشان تفكر تدايق البنات 

الشخص يبص لفجر/حقك عليا انا اسف والله

فجر تهز راسها بصدمه /مش مش انتي 

بوسي/ايوه انا نفسها وتضحك

حازم يطلع من العربيه هو ومهاب

مهاب بعصبيع/الي عملتيه ده اي

بوسي ببرود/هو انت تصدق مخدتش بالي معلش

احمد/انتي ويبص لفجر اكيد انتي الي وش المشاكل كلها

فجر اول متبصله قلبها يدق جامد وترجع لعقلها/ كان كان هو 

بوسي/البتتتت مش غلطانه تقدرو تكملوا مشواركن الطريق سلك

مهاب بعصبيع/هتتحاسبي علي فكره

بوسي/هبقي اوديهالك للصيانه متقلقش

حازم/خلاص مش وقته خناق اتاخرنا اخلصووو

مهاب/ انا عارف انك قصداها بس هتشوفي يابوسي

احمد/خلاص ياعم اهدو ونا اصلا شركتي قريبه هروح انا

حازم/سلام

مهاب وهو يركب العربيه /سلاممم
وحازم يركب وقتها ويمشي بعربيته بسرعه

بوسي /يلهوي كان هيدوسني وتبص بغيظ. وبصت لفجر/لو حد اتعرضلك لحاجه قليلي تمام 

فجر/ش شكرا جدا وكانت بتبص علي احمد وهو ماشي وتسرح

بوسي/يابنتي

فجر/ها ايوه ايوه وتفتكر ملاك/ص صحبتي ونبي انا من ساعه مخدتيها مكلمتنيش وقلقانه عليها

بوسي تبصلها بحزن/بصي انا هقولك ملخص موضوعها بس بس متقوليش ليه لانو ده شغل وتفاصيل مينفعش تعرفيها 

فجر حست بانه الموضوع كبير 
/ق قولي

بوسي/مش هينفع انا مش شايفه انو ف وسط العربيات اركبي عربيتي نقعد ف اي مكان 

فجر تهز راسها 

وبالفعل تركب معاها 
لحد موصلو لكافيه قعدو فيه 

بوسي/اسمعي دلوقت ملاك بقت مرات النقيب حازم الي شوفتيه شكله صارم ده وكان واقف وسط الاتنين التانين

فجر بصدمه/دي دي صغيره وقد وقدي حتي وتعيط 

بوسي /ا اهدي اهدي هي حتي عايشه ف مكان فخم ومبسوطه اكيد وف سرها/يارب عارفه اني كده بكدب بس مينفعش تعرف وترجع لشرودها

فجر / ب بس كانت قايله انو اهلها 

بوسي تقاطعها/ لحظه هرد عالمكالمه

الو

مهاب/خد قلها انتت لانو مش طايقها

حازم بعصبيع/حضره النقيبه بوسي الي هتشرفنا متاخر انتي ناسيه انو الرئيس عايزنا ولا اي ولا شكلك عايزاه يلغيلك مكافئتك

بوسي/يلهوي نسيت انا جايه اهو وقفلت علي طول. /طب انا لازم امشي دلوقتي ورايا شغل مهم جدا ف القسم 

فجر /طب خدي رقمي نتقابل امتي عالاقل

بوسي/امسكي ده الكارت بتاعي ومشيت علي طول 

فجر تبص للكارت وتبص لصحبتها وتنزل دموعها علي خدها/ا اكيد هي مش حمل كل ده وتمسح دموعها وتاخد تاكسي وتروح لشركه الزناتي. 

مكان تاني 

جولي/ستو انا عاوزه من دي

الام/عنيا ياحببتي 

اميره/المهم ياحببتي وهيجو امتي

الام/اختي ووولادها هيجو من السفر بكره وهيقضو ايام معانا ف هتلاقيني مش بشوفك كتير بس تشرفيني انتي بقا

اميره/طبعا ياحببتي 

ويفضلو يتكلمو ويضحكو

عند عيله صفوت 

الاب /انتي ياوليه فين الشيك الي كنت حاطه هنا

الام/انت مدتنيش فلوس بمصاريف البيت روحت سحبت شويه وجبت اكل وهتالاقي المبلغ تحت السرير

الاب بشر /بتقووولي وبتاخدي ليه منغير متقوليلي 

الام/في اي مهو فلوسنا مش ليك بس يعني

الاب/انا الراجل هنا يابنت ال****
ومسك عصايه جمبه وفضل يضربها بيها. 
وكانت الام بتصوت علي امل إنه حد ينجدها

الاب يرمي العصايه/ عشان تلمسي الفلوس بايدك دي تاني. وراح خد الفلوس ونزل

ف فيلا الزناتي

ملاك بعد متخلص تنضيف تقعد عالارض بتعب /يارب 
وتبص لباب الفيلا. وتقوم وتبص حواليها وتفتح براحه الباب وكانت تعبانه جدا وتجري علي بره طول 

وكانو ف حراس قدام

واحد منهم/راحه فيننننن استاذ حازم مانع اي حد يطلع منغير إذن

ملاك/ونبي الله يخليك ده ده خاطفني ونا عاوزه امشي ونبي لو عندك عيال ياعم ونبي

_مقدرش ده ممكن يقتلنا بسببك خشي لو سمحت لانو لو جه هنتحاسب احنا 

ملاك بحسره ودموع 
وتشوف ام حازم وجولي داخلين

جولي تبصلها/ستي ستي بثي البنت دي شكلها تعبانه وبثي شكلها

الام /بتعملي اي هنا يابنتي خشي

ملاك بخوف /ك كنت

الام /اهدي متخافيش مش هعملك حاجه ادخلي قبل ميجي حازم يابنتي ده لمصلحتك لانه زمانه جاي

ملاك بصدمه وخوف وتدخل علي طول وتطلع القوضه وتفضل تحط مرهم ع رجليها من الوجع ويغلبها النوم فجاءه

فجر/لو سمحت عاوزه اقدم علي شغل هنا

السكرتيره تبصلها من فوق لتحت/لسنك ده المؤهل طالب من اول واحد وعشرين حضرتك

فجر ف سرها/احيه اي الكسفه دي ازاي يارب وترجع لشرودها/نا رغم لسه متمتش ٢١ بس عندي مؤهلات اشتغل

السكرتيره/ نصيحه مني لو دخلتي هتتهزقي ومدير الشركه شخص صارم جدا

فجر بخوف /ا

وقبل متتكلم

السكرتيره/دورك

وفجر تدعي ف سرها وتدخل علي طول وتبص قدامها بصدمه/انتتتت

  

حازم/اخيرا حضرتك جييتتتي 

بوسي/كان زحمه

مهاب/تبقا تقولها انت وراح يمشي

حازم/اهدييي هنمشي مع بعض امي عازماك انت وامك
وبص لبوسي/الرئيس مشي دلوقت بس احمدي ربك مجابش سيرتك واجازه كام اسبوع 

بوسي/اخيرررا الواحد ياكل براحته

حازم/دي مش حاجه جديده

مهاب/طب نا نازل دلوقت هستناك تحت

بوسي/مهااب

يتبع

مش عارفه هقدر اكمل القصه الاسبوع ده او لا لانو حاليا مشغوله ف امتحاناتي خلاص هبداها بس باذن الله احاول انزلكم 
 
وربنا يخليكم لدعمكم ده

يلا بالصلاه عالنبي كده نبدا 

Part 8

بوسي /مهاب

مهاب مش يديلها اهتمام

بوسي/بكلمك علي فكره رد
مهاب بعصبيع/مزاجي مردش عليكي فاهمهههه يلا ياعم حازم 

بوسي تعض شفتها باحراج /انشالله مرديت مين انت يعني

مهاب يبصلها بعصبيه/النقيب مهاب رفعت ويبتسم بكبرياء

حازم/مش عاوزززز خناق ف اااي خلاص انت كمان ونتي يابوسي بما انك كنتي كمان معانا ف المهمه وشركاء تعالي يلا بالمره تنوري ف الغدا

بوسي/مش راحه الي يشوف وش واحد كده نفسه تتسد عالاخر

مهاب/ف سره /نفسها بتتسد

حازم/هي كلمه يلااا وبصلهم

وبالفعل التلاته نزلو وركبوا العربيه 

ومهاب يجيله اتصال 

تيا/من ساعه ممشيت وسافرت ونت بجد وحشتني جدا نفسي ترجع ايام خروجتنا كده ولا حد يخطفني تيجي تنقذني وتضحك

مهاب يضحك/محدش يقدر يخطفك ياحببتي طلاما عارفين انك خط احمر عندي ويضحك

بوسي تعض شفتها بغيظ وتدمع بس تمسح دموعها علي طول وتبص ناحيه الشباك

كرستينا/طبعا محدش يقدر طلاما انا تبعك ياقمر انت 

ويقعدو يضحكو شويه لحد مقفل 

حازم/يابني انت حتي مش راحم ف المهمات 
 
مهاب بضحك/ لو كنت رحت معايا مكانوش هيسبوك انت كمان

حازم يضحك /طبعا 

 فشركه الزناتي

احمد يبتسم بخبث/لا وحاطه رجلك لحد عندي وقام قصادها /مش خايفه بقا

فجر ترجع لورا بتوتر وقلبها يدق جدا/نت انت المدير نا نا اصلا كنت جايه اقدم علي شغل 

احمد/شغل اي ياطفله واضح اوي انك جيالي لانو الي بيقدم عالشغل بيكون ف العشرينات. 

فجر تبلع ريقها/والله لاا وبعدين مش مش مهم السن المهم مؤهلات 

احمد يضحك بسخريه/لا والله انتي منظرك ده اخرك تشتغلي مكان عم عطيه بتاع الشاي 

فجر ف سرها/معرفش اي الي حبيته ده من اول نظره ونا عماله اتهزق كده وترجع لشرودها /افهم انو مرفوده من قبل متشوف موهلاتي تبقا مدير ملكش لازمه بقا

احمد يتعصب /لسانك الطويل ده لو متلمش نا هلمهولك بطريقتي 

فجر تبلع ريقها بخوف بس متبينش/متعرفش ا اصلا ونا همشي في ميت شغل يعني

احمد بسخرية/اتفضلي ده لو لاقيتي 

فجر تمسك اوراقها علي امل يوقفها بس متكلمش وبالفعل تخرج

احمد بخبث. فسره/إن عرفتي تلاقي شغل من اساسه وهتيجي زي الذليله تاني

 ويجيله اتصال /الو ياامي 
 طب سلام جاي اهو حاضر ياست الكل 
وقفل وبالفعل نزل يركب عربيته 

وكانت فجر ماشيه بعصبيع /يارب الاقي فين زفت انا كله كله من سيد عصبي ده وتفتكر صاحبتها ملاك/ايوه صح ملاك. لازم اروح احاول اتواصل مع بوسي وتحكيلي

ف فيلا الزناتي

وحازم يوصل هو ومهاب وبوسي

ودخلوا
الام/نورتم والله وتبص لبوسي /انتي اكيد بوسي مفيش غيرك وتبتسم نورتي ياحببتي

بوسي تبتسم/ايوه ياطنط مااشاءالله الي يشوفك يقول اختهم

الام تضحك/يابت يابكاشه

مهاب/طنط وحشاني والله 

الام/ونت يابني حمدالله علي سلامتك يلا هتفضلو واقفين

ودخلوا قعدو
وبوسي تبص يمين وشمال علي امل تشوف ملاك

حازم /هتطلع اغير بس. وبالفعل طلع قوضته ويجز علي سنانه اول ميشوفها ويروح يمسكها من شعرها جامد/ونا مش قلت زيك زي الخداميننننننن بس اظاهر انك عايشه ف نعيم 

ملاك تصرخ بوجع/ والله عملت كل حاجه طلعت بس انضف ااقوضه ولما خلصت نمت علي نفسي مش هتتكرر والله اسفه

حازم /ششششششششش مسمعش صوت عياطك ده احسن ماا انتي عارفه بقا

ملاك بدموع وتعب/حقكك عليا والله مش تتكرر صدقني  

حازم بخبث/كده تبقي قطه مطيعه ويمسك شعرها يملس عليها ويشده جامد فجاءه/الحلوه دلوقت تنزل تجهز الاكل وتغطي شعرها كده بدال ميتحلق لحسن خايف تغري حد بوقاحتك ورزعها عالارض وخرج

ونزل 

الام بصتله/غيرت اهو

حازم/ماما ونبي قفلي المهم احمد مجاش لسه 

واحمد يدخل يقاطعهم/ماشاءالله جيت عالسيره

بوسي تفضل سرحانه وتبص يمين وشمال 

مهاب/لو كان سيره شلن مكنش ظهر ويضحك

الام/كويس كله اتجمع وصح خالتك هي وبنتها وجوز خالتكم هيجو يقضو ايام معانا

حازم يرفع حواجبه/وماله

احمد/كملت

الام/بس ياولد انت وهو دي اختي

حازم يضحك/احنا اتكلمنا بس

بوسي/انا ولسه هتتكلم شافت ملاك نازله وهي ف حاله يرثي ليها وباين قد اي مجهده

الام تبصلها بحزن. 

مهاب يبص لاحمد ويهمسله/اخوك بصراحه من اول يوم بس شكل البنت

احمد/مهاب انت عارف إنه حقه ونت عارف حازم وتفكيره

حازم/ يلا تعالو نقعد عالسفره كلنا

وبالفعل راحو

بوسي تفضل تعض شفتها بعصبيه /طنط ممكن اساعدهم

الام/مينفعش يابنتي انتي 

بوسي/عشاني ياطنط عادي وتضحك
وتروح علي طول تروح قدام ملاك 

وملاك تبصلها بدموع وتعب 

بوسي /تعالي ودخلوا للمطبخ

ملاك /جايه تنقذيني صح ونبي وتعيط 

بوسي مقدرتش تمسك نفسها من منظرها وعيطت لاول مره لانو ديما بتبقا شجاعه ف اي موقف. وتحضنها /انا اسفه مقدرش امتي علي زمه واحد دلوقت ياملاك هنتكلم شويه بس نحط الاكل 

ملاك تبصلها بحسره وتهز راسها

وبالفعل يحضرو ااالاكل ويحطوه قدامهم

الام/يلا اقعدو شكلكم تعبتم ونتي يابوسي اقعدي بقا

بوسي/حاضر ياطنط تعالي جمبي ياملاك

حازم/االخدممم بياكلو ف مطبخ ازاي هنا يعني اجري جوه وبص لملاك

الام/دي مراتك ياحازم عالاقل خليها تقعد تاكل البنت من امبارح مش كلت خالص

وتنزل جولي جري/ بابيي عمو حازم. كمان انكل مهاب. هيههههه

بوسي تبص لملاك /اقعدي اقعدي هينشغل ياابنت

ملاك بخوف من حازم/اا

الام/اقعدي يابنتي بقا

وبالفعل ملاك تقعد 

حازم/حبيبه عمو ويشيلها يبوسها 

احمد/فين بوسه بابا بقا

جولي تبتسم وتبوسه من خده
ثحيح ياعمو مهاب مثكت المثدث بقا وعملت طخ طخ فيهم

مهاب يضحك جامد/اه طخ طخ كسبت

جولي/شاطر وتضحك ثبوني اكل بقا 

وكلهم يضحكو
وملاك كانت خايفه تاكل او تعمل حاجه خوف من حازم 

بوسي تبص بحزن وتدمع 

مهاب يستغرب منها جدا لانه اول مره يشوف بوسي كده ويرجع من شروده

ملاك تقوم علي طول 

الام/لحقتي يابنتي

ملاك تهز راسها 

بوسي تبص لمكان اكلها زي ماهو وتقوم /شكرا ونا كمان تسلم ايدك ياطنط والله 

احمد يفضل يفكر وكان سرحان 

حازم/غريبه دنتي مفكرك هتقومي آخر واحده

بوسي/مليش نفس بقا مره تانيه 

وشافت ملاك طالعه / وراحت وراها علي طول 
الام /البنت مكلتش حاجه ياحازم انت عاملها رعب حرام عليككك هتموووت

حازم/مهو ده الي هيحصل هي وابوها هيموتو كلل يوم ميت مره وقام 

احمد بص لمهاب بمعني شوفت 

 بوسي/مكلتيش ليه بس ياملاك انتي تعبانه اوي

ملاك بتعب/مش مشعاوزه صدقيني مش جعانه وتعيط بحرقه

بوسي بعياط/طب هو عملك حاجه

ملاك تبصلها بحسره وعياط وتحكيلها

بوسي تنصدم وتفضل حضناها وتعيط معاها وفسرها/ قد اي حازم ده قذر ويعمل كده ف بنت لسه حتي متمتش عشرين وترجع لشرودها

مش ليكي صحبه اسمها فجر افرحي ياست معايا رقمها تحبي تكلميها بقا

ملاك تبتسم /ب بجد طب ونبي كلميها وحشتني اوي

حازم/بوووووىسيييي

 وتحت

 الام/افتحي ياداده حد بيخبط كده 

وبالفعل تروح تفتح باب الفيلا

شخص/اختي الي وحشاننني

شخص٢/خالتتتتتتتتتي وتبتسم بخبث /قد اي وحشاني

مكان تاني تحديد بيت صفوت 

الام تقوم من سريرها وكان عليها علامات الضرب. وتسمع صفوت بيتكلم ف التليفون. وتتنصدم من كلامه/خلللصت الفلوس وفي اااي وفي الحرام واي الي سمعته ده اعضاء يلهوووووووي

صفوت بصعبيه يمسكها يكتم بوقها/اسكتي يابنت ال.. هتفضحيني 

الام تعض ايده /دنا هفضحككككككك وحاولت تجري 

ويجري وراها بالفعل 
وفجاءه الام تصوت وتحط ايدها علي بطنها تلاقي دم بينزل بغزاره وتبص لصفوت/ص ص











ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

يتم التشغيل بواسطة Blogger.
close