القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية لن اخاف الفصل الاول والثاني الثالث والرابع والخامس بقلم جوليا محمد علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات

اعلان اعلى المواضيع
رواية لن اخاف الفصل الاول والثاني الثالث والرابع والخامس بقلم جوليا محمد علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات

Part 1.2
ووكانت تسير نحو الطريق حين سمعت ل صورت فتاه صغيره لا يتعدي عمرها العاشره

البنت بشهقه وعيون حمره/انت بتضحك عليا ماما قالتلي بتجيب حاجه وهتيجي وقالتلي مش اروح مع حد غريب 

الشخص/يابت اسمعي الكلام امك ف الشارع هناك اهو قالتلي هعدك من العربيات

لتنصدم ملاك بدموع وكأنه ماء انكب عليها مثل الثلج فنفسها/ اع اعمل اي اساعدها ازاى دي يارب لتبلع ريقها وتتجه نحوهم بخوف وارتباك 

ملاك/حببتي ك كنتي فين مش بدور عليكي امك مش قالتلك متقفيش مع حد غريب

البنت بعدم فهم وخوف من ذلك الخبيث الجشع/بيقولي عاوزني اجي معاه لماما ونا مش راضيه وتعيط

لتنظر ملاك للرجل بإرتباك.ح حضرتك انا جارتهم مين ا ا انت اصلا علشان تقولها هوديكي لامها انت تعرفها حتي

الشخص يرفع حاجبيه/ونتي ياقطه اضمن منين انك جارتهم ومش انتي الي عايزه تخطفي البنت 

لتنظر ملاك للصغيره لتكئ علي ركبتيها إمامها/ قليله ياحببتي اني جارتهم وبصتلها بحب 

أحست الفتاه بالحنان تجاهها حتي نظرت للشخص/روح ياحرامي انت عاوز تخطفني الحمدالله جت جارتنا وطلعتله لسانه

تبتسم ملاك بعفويه ونظرت للشخص ووقفت /ا اظن سمعت منها اي روح توب بقا من الي بتعمله والله نصيحه مني حرام دي قد بنتك حتي

الشخص بخبث/ومين انتي يابنت الك** يالي هتعلميلي شغلي 

ملاك بخوف لتحاول أن تخفيه/ووشغلك خطف الأبرياء زيها واكيد القذرات الي ف عقلك دي طب طب خاف من الشرطه عالاقللل 

الشخص لينزل اعينه عليها من أسفل قدميها حتي وجهها الصافي البرئ /معاكي حق ناخدك انتي اي رايك وجه يمسك أيدها
 

ليتلقي صفعه قويه من فتاه تتميز بنفوذ قويه لتردف بعصبيه/ماشاءالله يعني أنا ااقبض عليك وتهرب بردك مكملتش بس خمس دقايق باكل من عند عم احمد بتاع الكبده ربنا يسد نفسك ياشيخ لو وكنت مستعد تخطف لا معلش نعوضهالك بقا والبست بيديه الكلابش. خدوه في العربيه الكلب ده وبالفعل ينفذو أوامرها وياخدو

نظرت لها ملاك بصدمه لم تتخيل شجاعه البنت 

بوسي/انتي كويسه ياقمر انتي والصغيره ده

ملاك لتهز راسها قائله/ب بجد بتشكرك جدا لولاكي كان خطف البنت 

بوسي بابتسامه عاذبه/بالعكس لولاكي كان خطفها اصلا

لتبكي الصغيره وتنظر لملاك/فين ماما وديني ونبي

ملاك بحزن/ياحببتي هفضل ادور معاكي نشوف هي فين حاضر. مش تقلقي 

بوسي/ معرفش اي الأمهات الي بتسيب ميتين ام الاطفال ف الشارع يعني بسبب إهمال الام حضرتها كانت هتتخطف لولا ستر ربنا. مش عارفه رقم ماما ياحبببتي أو حافظه بيتكم طيب 

لتهز راسها نفيآ/عارفه اسمي بس تاخديه

كلامك تبتسم علي برائتها/ ياحببتي انتي مش تقلقي هنجبلك ماما لعندك

بوسي/انتي مشوفتيش مامتها او اي معلومات عن البنت دي 

ملاك/لا للاسف

نظرت بوسي لوهله للفتاه ./اسمك اي طيب ياحببتي

جولي/اسمي جولي احمد الزناتي

بوسي فنفسها/اكيد دي مش
 من عيله الزناتي ده لو كده اتصل بالنقيب حازم الزناتي 
لترجع لشرودها/لحظه

لتمسك هاتفها لتبحث عن رقم النقيب حازم الزناتي (😉 حازم حازم بسيوني بسيوني قهقههقهقهقه معلش نكمل نكمل خرجت عن شعورى😂)

بوسي/الو

حازم/الو في اي مش شيفاني مشغول ياحضره النقيبه بوسي

بوسي/كان بس هسأل حضرتك حاجه مهمه 

حازم/انجزززززي يلا

بوسي..عندك تقريبا اخ بيكون اسمه احمد

حازم /ايوه ليه ف اي انننجزي مفيش زفت وقت (😂😏عشان اسمه حازم هيتقا بقا)

بوسي./في بنت اسمها جولي احمد الزناتي والبنت مامتها......
وقصت كل شئ 

حازم بعصبيه /الكلب ده يتتتتربى النهارده فاهمه ونا هوريه يوم لوحدي علي الرايق هخليه ييعيط زي النسوان الكلب. ونا هركب العربيه استني ف نفس المكان تمام

بوسي/تمام مع السلامه ياحضره النقيب 

بوسي/يلهوي ياساتر فظيع فظيع. لتنظر لجولي..مش تقولي انو عمك نقيب يابنتي يمكن بكون اعرفه لانو اعرفه😂💔

جولي تبتسم/بجد انكل حازم هييهههه

ملاك/اظن كده عملت الي عليا صح 

بوسي/راحه فين استني هنوصلك ف طريقنا راحه فين

ملاك/كنت راحه الدرس وشكله انتهي اصلا بيتي قريب من هنا همشيها عادي

بوسي/لا بقولك اي هتستني يعني هتستني انا اصلا كفايه ضربه الشمس ف وشي منك لله عاوزني استني هنا اتحمص زي التوست بدال ميقولي اقعد ف كافيه واشبراء نفسي لحد ميجي ف انتي تستني
 

لتردف ملاك بضحك/حقيقي مش عارفه اقولك حاضر هقف اكيد دنتي حتي ليكي مقام عليا دنا اتسجن

بوسي/لا يابت لو عزمتيني علي سندوتشات كبده كده يلهوي يلهوي عالجمال 

لتضحك ملاك بهيستريه فهي لم تضحك هكذا ف حياتها من بعد العذاب الذي تراه يوميا

جولي/عربيه عمو جت هيهههه

بوسي.لو سيره كبده ولا اكله ممبار كده مكنتش جت 

ليخرج من سياره بهيبه وكان وسيما الي درجه كبيره. 

جولي/عمو حازم حازم لتذهب مسرعاً وتضمه

حازم./امك دي مهمله الحلوه نسيتك وروحت الفيلا ونسيت انها خدتك اصلا المشوار لما اروح بس وابوكي يتصرف معاها المهم ياحببتي الراجل ده عملك حاجه

جولي.تهز راسها نفيآ/لا ابدا لتشاور علي ملاك. التي بالفعل هربت عندها لمحت ابوها يمر بالقرب
جولي/ك كانت هنا

بوسي/اي ده راحت فين دي لسه هنا حالا حتي معرفتش اسمها 

حازم/ونتي كنتي فين اصلا والراجل بيهرب

بوسي/كنت جعانه وواقفه عند عربيه الكبده والفشه وكنت سيباهم مع جوز بهايم بس الحمدلله لحقتهم

حازم/ياربببب انتي اي يبنتي بطنك ارحميها انتي ضاامنه عربيه الزريبه دي منين 

بوسه/😏مسمهاش عربيه زريبه اسمها عربيه الكبده وجمال الكبده 

جولي تضحك كثيرا علي ردود فعلها

حازم/فيوم حبسك علي أيدي اه والله

بوسي/🙂طب وعربيه الكبده

حازم بصلها بنظره تخوف/اخلصي بقا ورانا مهمه هنهزر يابووووسي

وبالفعل يركبو

أما عند ملاك 

ملاك/يارب فلتت اكيد هيقول دلوقت لامي اني بلف بس 
هوف  

وبعد دقائق ووصلت للبيت بخوف شديد ثم فتحت الباب وفنفسها/محدش هنا يارب الحمدالله

لتلتف حتي تنصدم بشئ صلب 


يتبع



Part 3

ولفت بالصدفه لقته واقف قصادها زي الشبح

 (الراجل ده اقسم بالله هيبقا علي أيدي الصبر😂💃)

ملاك بخوف/بابا وتبلع ريقها اكتر  

الاب بخبث/رحتي الدرس بقا

ملاك/اي ايوه طلعنا بدرى كمان 

الاب/طب تعالي ادعكيلي جوه لاني مش قادر 

ملاك قلبها يدق جامد وتكلم نفسها/اتمني ربنا ياخدني ولا انو اعمل كده وترجع من شرودها/ا انا هخش ازاكر م فاضيه وكمان هصلي واقراء شويه ابقي خلي ماما وجت تمشي

الاب يمسك أيدها جامد/انا ابوكي ياابتت وقبل ميكمل كلامه يلاقي الجرس رن وبصلها بنظره شرسه/حظك المره 

وملاك راحت تفتح/فجر نورتي والله تعالي خشي جيتي بوقتك ع عشان نزاكر كمان مع بعض

فجر تبتسم/قلت اجي يمكن نراجع شويه مع بعض
 
ملاك نفسها/ربنا نجدني

خشي ياقلبي البيت بيتك 

الاب يتدخل في الكلام /ماشاءالله منوره ياحببتي انتي صحبه ملاك ماشاءالله. وكان بيبصلها من تحت لفوق 

وفجر حست بس مش بينت عشان يمكن ملاك تزعل 

(متعرفش يعيني الي فيها الكلب المسعور ده)

فجر/ش شكرا ياعمو 
وملاك تدخلها قوضتها وتقفل الباب براحه  
ها هنزاكر اي وتبتسم 

فجر/بصي جبتلك ملخصات كتير اوي اخي نبدا نحفظ منها والي مش فاهم يحكي 🙂😂

ملاك/انتي صح 

فجر/استني جبت ناكل الاول 🙂عشان نركز يابنتي عشان مهبطش

ملاك/ انا عارفه البدايه دي كويس اوي وتضحك بخفه

فجر/لالا يابنتي المرادى جد مش تقلقي خدي خدي يلا 
 
وعدي شويه لحد مخلصو اكل وبالفعل بداو مزاكره لحد مرن موبايل صاحبتها

فجر/شكله بابا حبيبي اكيد هيجي يوصلني للبييت الو يااابو الصحاب حاضر مسافه السكه ماشي ماشي بجد طب والله مفاجأة زي القمر زيك ياحج والله. سلام همشي انا بقا ياملاك وقامت بسرعه مشيت 
منغير مملاك حتي تودعها

ملاك تفكر بحزن /اتمني لو كان عندي اب حنين زيها وترجع من شرودها لما سمعت الباب بيتفتح وجت تقوم 
تلاقي مامتها جت 

ملاك/ماما 
الام/ابوكي كان بيقول صحبتك كانت هنا. كنتو بتعملوا اي

ملاك/اي السؤال ده بنزاكر

الام/لا ياحببتي بتدخلي ناس معرفهاش ف بيتي افرض كانت حراميه وسرقت ساعتها هقطع رقبتك انتي

ملاك/دي فجر ياماما صحبتي من زمان اوي ازاى تقولي كده هي طول عمرها محترمه ومش هتعمل حاجه زي كده

الام/بس يابتتتت كلهم اشكال ييخشو بيوت بيتدعو الاخلاق 
وطلعت من قوضتها

ملاك تحدف المخده وترمي بجسمها عالسرير وتكتم وشها ف المخده وتفضل تعيط. لحد مغلبها النوم

عند عيله الزناتي

(ايوه بقا 💃) الحب عليك مكتوب ولا في الحب وجود
 
نكمل نكمل🙂

دخل احمد الفيلا بعصبيه. 

مامه حازم واحمد (مي)

مي/اي ياحبيبي مالك متعصب كده ليه اي ده جولي ياحببتي كانت معاك فين دي ياحازم

حازم..فين الاول احمددد

احمد وهو نازل من عالسلم/في اي ياحازم بتزعق ليه

حازم حكاله بعصبية/شوف بقا ست مراتك دي الي كان بسببها جولي بنتك كان ممكن يجري اي بس الحمدلله

احمد بعصبيه ويتوعد لمراته بعد متيجي. ويروح لجولي ويحضنها/تعالي ياحببتي مش هخرجكك معاها تاني امك مهمله اوي 

جولي/مش تزعل بابي ماما يمكن انشغلت شويه بتليفون 

احمد/كمان بتتكلم. دنتي غلبانه اوي ياحببتي. وفنفسه /لما تيجي هعرف اتصرف معاها ماشي يانيهاد 
 ويرجع بشروده. خديها يداداه شوفتها لو هتاكل وتغير 

الداده/حاضر. وتاخد جولي وتطلع

احمد يبص لحازم/وعملت اي مع الزباله دي
حازم..متقلقش بيتظبط دلوقت ف القسم ونا ببالليب هظبطه اكتر ويبتسم بخبث شديد 

احمد/واثق ف النقيب حازم بيه ويضحك

حازم/همشي دلوقت عشان ورايا شغل 

احمد/ماشي وهتلاقيني نا بردك روحت الشركه 

حازم/تمام. سلام. سلام ياامي وباس راسها ومشي ركب العربيه

ملحوظه احمد عنده ٢٥ وحازم٢٧

بوسي/اي كل ده. اتاخرنا 

حازم/مقلتليش مين البت دي افرض تكون عامله حوار مع ابن الكل* ده ونجدت بنفسها

بوسي /لا لا مظنش البنت شكلها سنها لسه وكمان شكلها برئ كده مظنش 

حازم/مهو انتي قلتي انو كانت معاه وماسكه ايد البت منين عرفك يمكن كانت هتخطفها هي كمان ولا تتنيل تجبيلي معلومات عنها وكل حاجه تمامم

بوسي/تمام. والرئيس طلب مننا منكملش اخر مهمه لأنهم غيرو موضع خطتهم وقال نستني نشوف آخرهم وبعد كده نظبطهم

حازم يرفع حواجبه/ونا لما بدخل ف مهمه مبيسبهاش نا حازم الزناتي 

(😏مغرور البطل بس يلا مش خساره ف حلاوته)

بوسي/تمام ونا معاك بانقيب حازم 

حازم/انزلي يلا متنسيش العربيه تاني مش ناوي حمل توصيلك ياحضره الضابططططه 

بوسي فسرها. محسسني انو كل يوم بيوصلني وترجع لشرودها/حااضر 

حازم/والمعلومات تيجي مش عاوز نسيان ومشي بعربيته بسرعه

في بيت شخص ما وبنت بتضحك بمياعه/معلش نا ممكن اتكشف جوزي لو عرف ده ممكن يقتلني ده بردك اخو حازم الزناتي مش اي حد ونفس طباعه هبقا احاول تاني اجيلك وتبوسه من خده

الشخص بتنهيده/بس انا انهارده منبسطش ها وغمزلها

نيهاد/المره الجايه يابيبي هيهيهيه

وتخرج علي طول تبص يمين وشمال خوف من انو حد يشوفها وتركب عربيتها وتوصل لفيلا عيله الزناتي 

وكان واقف قدام باب الفيلا احمد/الهانم شرفتني ونسيت بنتها أو سابتها عند بقا

نيهاد ف سرها /نهار اسود مجاش السواق خدها وروحها وترجع لشرودها/بنتي بنتي كويسه طيب

احمد ييضحك بسخريه/لا والله تصدقي باين انك خايفه ومرعوبه عليها هصقفلك حاضر. ومره واحده مسكها من أيدها جامد وطلع قوضتهم./كنتي فييييين ياحلوه بقا
 

نيهاد تتلبك من نظراته الشرسه والشر الي ف عنيه/انا والله كنت كنت بظبط شعرى و كنت بجيب قبلها حاجات لجولي بس وقتها قلت للسواق يروحها لانو صحبتي شوفتها صدفه وكان عندها مشكله 

احمد يبتسم بسخريه/ماشاءالله الكدب هيخرج يرقص من عنيكي يانيهاد مش هتبطلي الي انتي فيه 

وكان صوت رساله اتبعت من موبايل نيهاد وقتها

واحمد بص لموبايلها ومسكه

سعيد/حببتي بتمني نقضي وقت اكتر مع بعض أمتا هيفضل جوزك يشاركك فيني

واول مااحمد قرأ اخر كلمتين الشر طار من عينه وبص لنيهاد. ومسكها من شعرها جامد /ياوس** يازبال* بقا بتخونيني يامحترمه وخليتي بنتك كانت هتتخطف وفضل يضرب فيها

وكانت نيهاد بتصوت

واللام سمعت الصوت /اي ده الصوت ده ياداده في اي وقامت بسرعه

الداده بخضه/ احمد بيضرب مراته الحقي 

الام تطلع بسرعه لقوضتهم/في ااي يااحمد سيبها البت هتموت ف ايددددك

احمد بعصبيه عارمه/الزبال* بتخوني وبص لنيهاد يلا يا حلوه انتي طالق بالتلاته وانسي جولي دي نهائي روحي بقا شاركي الحلو لوحده 

نيهاد بعياط/ياحماتي قليله حاجه ونبي

الام بنظره عتاب ليه/مبقتش حماتك خلاص انتي بعملتك دي تستاهلي كل الي يعمله فيكي

احمدد يمسكها من شعرها/يلا يا حلوه بره. 

نيهاد / لا لا بالله عليك بنتي لا ونبي سبني هنا عشان بنتي طيب

الام/ط طيب يااحمد دي امها بردك معلش

احمد/ونا مرضاش بنتي يكون ليها ام خاينه وزبال*
وقبل متكمل نيهاد يفضل ماسكها لحد يجي قدام الفيلا ويزقها لبرا/مشوفش وشششك ده تتتاننننني وقفل الباب 

الام/يبني بردو جولي لازم تشوف امها

احمد /أممي يكفي انو انا ابوها وكل حاجه لجولي واهي متعوده عليكي انتي وحازم يعني مش هتحتاج القذره دي ب وطلع قبل متتكلم امه

ويدخل قوضته وفسره / خاينه اثرت معاها ف اي دي اهو ربنا كشفك يانيهاد

ومن كتر تفكير احمد غلبه النوم وكان حزين جدا

عند ملاك
كانت قاعده ف امان الله بتزاكر 
تدخل عليها امها /بت سيبيكي مزاكرتك واسمعيني كده

ملاك/خير ياماما 

الام/جبتلك حته عريس لقطه ونتي عندك١٨ اهو كبرتي

ملاك بصدمه/اااااايه

يتبع


Part 4

الام بسخريه /مالك اتصرعتي كده ليه هي كلمه عريس حلو بتخوف ولا بترعب

ملاك بدموع/بس بس نا بكمل تعليم ونا ونا صغيره اصلا مش عاوزه خالص

الام تضربها بالقلم جامد/لااااا اي ياروح امك دي هتوافقي هتوافقي ده غني وهيبسطك ومش كبير اوي يعني عنده ٤٠ سنه بس وتشوفي شكله تقولي ٢٠

(🙂هاين عليا اولع ف امها وجوزها ابن الكل*)

ملاك بصدمه اكتر/و ومش كبير 

الام/بقولك اي متحرجنيش قدامه هو جاي بالليل ده راجل كمان قد المقام وغني يابتتت لو ضيعتيه هقطعلك رقبتك دي  

ملاك تبصلها بحزن ومبقتش عارفه تتكلم ولا تقول اي حاجه غير أنها مرعوبه وبتعيط بكتوم وبس

نروح لعيله الزناتي 

حازم/اظن ياامي قلتلك ونتي الاول كدبتيني واتخانقتي معايا

الام/يابني مهو كان لازم اكدبك من صدمتي مش قادره ده احمد كان بيحبها وبيعملها الي نفسها فيه

حازم بعصبيه/واهو رباها الزباله دي خليها زي تربيه الشوارع بره 

الام بحزن/انا بس صعبان عليا جولي البنت نايمه ولسه لو صحيت اكيد هتنادي علي امها

حازم/امي كلنا عارفين انها كانت بتهملها من يوم مخلفتها واحنا الي مربينها علي ايدنا وده كفايه أنها متفكرش ف امها واكيد لما تكبر هتعرف اكتر عن رخص امها وقام 

الام/علي فين يابني 

حازم/طالع للبيه الي فوق 
ومشي قبل متقول اي كلمه

وحازم دخل علي طول منغير استإذان

حازم/انت مش رايح الشركه ليه انت مش عارف اصلا أنه دلوقت ف مكسب كبير ليك بالذات دلوقت 

احمد/حازم انا مش فاضي دلوقت هنزل بكره إنشاءالله 

حازم بحاول يسيطر علي غضبه علي اخوه لانه عارف الي بيمر فيه ورغم قساوته بس ديما ميحبش احمد يكون زعلان حتي لما كبرو
 
حازم/اسمع يااحمد. انت طول عمرك اتعلمت تبقا زي ميهمكش اي حاجه وعارف الي حصل ده صدمه جدا عليك بس انت ربيتها بما فيه الكفايه وحرمتها من بنتها شاغل بالك ليه ومحروق دمك للرخيصه دي

احمد قام قصاده/الي شاغل بالي دلوقت الوس* الي خانتني معاه ده دنا مش مصدق نفسي انو كنت بحب زباله زيها 

حازم/متقلقش انا هجيبه لتحت رجلك لو عاوز ويبتسم بخبث ويكمل وبعد كده تسيبه عليا هظبطهولك ف السجن احلي مايشوف 

احمد/ نا لو شوفته هقتتتله

حازم/التسرع غلط ياااحمد قلتلك حازم لما يقول حاجه اعتبره اتنفذ ويبتسم وكان بيزادد وسامه اكتر 

(يخربيت حلاوتك يااخي🙂)

احمد ابتسم لأخوه 

وحازم خرج وقتها واتصل ببوسي 

بوسي بنعاس/الو

حازم بعصبيه/في ظظاااااابطه بتنام لحد دلوقت الرئيس لو عرف هيرفدك قريب

بوسي/يوه انا امبارح كان في شغل كتير وقبضت علي شويه مجرمين وهلكتتت 

حازم/ خلاص بطلي لتتتت تجهزي وجهزي عربيه ال..

بوسي/ليه هتقبض عل مين

حازم/اعملي الي بقولك عليه وخلاص

بوسي/ططططيب وقفلت. ياساتر يارب ده اي ده يارب ربنا ابتلاني بظابط معايا حارمني من النوم وحارمني من عم احمد بتاع الكبده مفيش وقت منك لله ياحازم الزززناتتتتتي ععععع 

وقامت جهزت وبالفعل نزلت 

وبعد ساعه 

حازم/ مالسههه بدرى امسكي اتعقبيلي الجهاز ده (نيهاد)

وبوسي /المكان ده في الي احنا بنتعقبه اهو

حازم/تمام اننزززلي 
 والاتنين نزلو

حازم /خليكي انتي هنااا ونا هتطلع وطلع قبل متقول كلمه 

بوسي/يارب كأني عبدده حاجه تقرف هموت جعانه يارب وفضلت تبص يمين وشمال تلاقي عربيه فول قدامها/ اكيد مش هاخد وقت وراحت فعلا طلبت اكل وقعدت تاكل من عربيه الفول

(بوسي ف عالم موازى😂)

وحازم يطلع 

للعماره ويوصل للدور الي فيه نيهاد والشخص. ويكسر الباب بقوه

نيهاد بصدمه

حازم يضحك بسخريه/يعني مش مكسوفه من الي اتعملك وجايه تكملي رخص بعد مطردتي وااضح وجع قلبك علي ابنك ياحلوه والله. لا بس حلو اتنين لبستهم بالجرم المشهود ياولاد الو**ه  

محمود/ هي هي الي بتجيلي ياباشا والله وبتتحايل عليا عشان اقضي معاها وبتحاول كل شويه تقربلي ونا. وقبل ميكمل كلامه. يلاقي بوكس ف وشه من حازم//هششش عيب عليك لما تبقا راجل وتبيع الشريفه بالساهل كده وغمز لنيهاد/لولا كنتي وحده اخويا يعرفها كنت زماني انا كمان انبسطت. ويضحك يلا ياحلوين عالبوكس 

وبالفعل مسك الاتنين مفضوحين وحطهم ف عربيه البوكس

ويبص يمين وشمال ويلاقي بوسي ويتعصب/انتتتتتتي يااااااا حضرهههه النقيببببه

بوسي بصدمه /خد حد الفلوس ياعم تسلم وتروح وتبص لنيهاد والراجل /اي المنظر ده يلهوي ولفت وشها

حازم يرفع حواجبه/هو حضرتك متقدريش تتعدلي ف المهمات شويه مش كل حاجه اكككل اكككل ااأاااي دنتي ياشيخه لو ف مهمه خطيره مش بعيد تكوني بتاكلي تلاقي رصاصه ف بطننننك

بوسي بأفأفه/منا كنت

وقبل متكنل يقاطعها بعصبيع/ اركككبي وبطليييي

وبالفعل ركبو وبوسي كانت شايطه

عند ملاك كانت بتلبس وجهزت وجت تنزل يوقفها  

الاب/راحه فين 

ملاك/د دروسي متأخره و ولازم امشي بسرعه

الاب/اممم طيب حسك عينك تقبلي عالعريس ده انتي بتاعتي يامزه وغمزلها 

ملاك تنزل علي طول وكانت مش شايفه من كتر دموعها وفنفسها/قد اي بقرف منهمممممم

وتتصل علي فجر عشان تقابلها /ف فينك ياافجر

فجر حست أنه في حاجه ف صوتها/نا اهو علي ناصيه الشاره وهقابلك قدام السنتر الي جمب قسم الشرطه ده 

ملاك بصوت مبحوح/لما اشوفك هحكيلك باي

فجر/باي 

مكان ثاني خالص

شخص١/يعني خلاص كده مستحيل اضيعه مني يييااامي ده حبيبي وبس 

شخص٢ تضحك بخباثه/تربيتي ونا عشان تقربي منه اكتر هنروح وكأنو جاين شويه لخالتك نقعد كام يوم 

تبتسم شخص١/محدش هيبقي بتاعتك غيرى يااحازم الزناتي

بعد موصلو

حازم/متقلقوش هضيفكم احلي واجب 

نيهاد بشر ودموع/هتشوف لما اطلع ياااااعيله الزناتي كلهاااا 

بوسي تعض شفتها جامد وفجاءه تضربها بوكس ف وشها /ومش تنسي ده خدددوهاااااا

حازم /أما انت بقا هضيفلك بنفسي وياخده يمسكه من ياقته بقوه ويدخل بيه الزنزانه 

حازم/الو يااحمد جبتلك احلي هديه ايوه بالظبط قلت ابدا محدش هيقدمله الضيافه غيررررك ونا هديك كل الاذن ويبص للشخص بسخريه 

وبالفعل احمد يجي بسرعه ويشوف نيهاد بصدفه وهو داخل وفنفسه/اكيد مش حازم الي ضربها ويرجع لشروده

بوسي تبصله تستغرب لانو بيشبه حازم جدا /مين يااحضره

احمد /فين حاازم

بوسي فنفسها/ يلهوي نفس الثحله وترجع لشرودها. مستنيك ف الزنزانه جوه. اعسسسسكرىىى خد دله 

نيهاد بدموع/احمد هتسبني كده ونبي سامحني والله عملت كده بدون وعي بس وجولي بنتنا عالاقل

احمد بعصبيه /اياكي تجيبي سيره جولي علي لسانك الرخيص ده

بوسي فنفسها/ اخيرا فهمت. وقد اي الوليه ديه خاينه البنت اي ذنبها لو كان حد خطفها فعلا وترجع لشرودها /الضابط حازم ييااستاذ مستنيك

احمد يبص لنيهاد بقرف ويدخل علي طول 

حازم/تعالي اهو جه الي هيضيفك بنفسه ويطلع ادخل بقا 

احمد بغضب عارم ومش شايف نفسه. /انت يابنن الكل* وينهاال عليه بالضرب

الشخص وهو بيحاول يفلت من ايده ويكح/مراتك الي لفت عليا مش ذنبي 
وكان أحمد هيخنقه

حازم/يكفي كده شكله حابب يتضيف اكتر اظن كنت هتموته ف ايدك واتفقنا متوسخش ايدك بقا وبص للراجل. ونادا علي بعض من الي واقف عالزنزنات يظبطوه

وحازم وأحمد يطلعو

وصوت صريخ الراجل بيعلي ويعلي

(😂😂عملو منه شاورما ربنا يرحمه)

حازم/عملتي زي ماقلتلك
بوسي/حطيتها ف عنبر لوحدها 

حازم/اظن ارتحت كده 
احمد يبتسم بحزن من داخل/ايوه انا اتأخرت علي الشركه اشوفك بالليل ولا وراك مهمه 

حازم/لالا راجع بدرى انهارده قدامي بس حاجه اعملها كده

احمد/طب تمام. ومشي احمد وكان بيفتكر لحظاته مع نيهاد وف سره. /خلاااص ااااي قلبككك ده خااانتك واهملت بحياه بنننتك انسي بقا انسي 
ويرجع لعقله ويركب عربيته ويمشي علي طول

عند ملاك وفجر بعد متقابلو قدام السنتر

فجر تحضنها/اهدي اهدي في اى

 

ملاك تحكيلها

فجر بصدمه/ااييه دنتي حتي لسه صغيره ازاى امك تفكر ف كده

ملاك خافت تقولها علي عمايل ابوها من وهي صغيره بس خافت متصدقهاش لانو امها مصدقتهاش 

ملاك/ساعديني ونبي يافجر اعمل اي

فجر/طب اهدي نفكر مع بعض 

بوسي /هنزل اشترى قهوه

حازم يهز رأسه /صح جبتي المعلومات البت دي 

بوسي /لسه بجيب البيانات عالكمبيوتر 

حازم/تمام تجيبي القهوه وتطلعي بيانات البت دي

بوسي/تمام وبالفعل نزلت تجيب قهوه من جمب السنتر. اكيد بخرطف هي او لو وتقرب اكتر 

بوسي/لينا مره تاني صدفه اهي وتبتسم

ملاك تمسح دموعها علي طول/حض حضره النقيبه بوسي

فجر تستغرب بس تفضل ساكته

بوسي/ملحقتش اكلمك امبارح مشيتي وقلتلك استني

ملاك /م م معلش والله كنت متأخره ومشيت 

بوسي/عموما كنت عاوزاكي ف شويه تحقيقات بخصوص الي حصل كده تمام ومتخافيش هبقا معاكي

ملاك بخوف/ت ت تحقيقات اي

بوسي/بخصوص الي حصل امبارح لانو النقيب حازم عاوز يتأكد من حاجات للاسف وعشان تكوني ف موضع امان ومتكونيش تحت الشكوك

فجر /في اي يااملاك 

ملاك /ا ابقي احكيلك ب بعدين يافجر 

بوسي/ جاهزه تروحي معايا 

ملاك تهز راسها بخوف 
وتبص لفجر/ ر روحي انتي ولما اروح ه هبقا اطمنك عليا

فجر تبتسم/متنسيش وتحضنها بحب. وتودعها وتمشي

بوسي/يلا 
وبالفعل تروح معاها

حازم/انتي روحتي تجيبي قهوه ولا اي بالظبط ويبص لملاك من تحت لفوق

بوسي/دي البنت الي كنت عاوز معلومات عنها

وحازم يقوم من مكانه فجاءه وراح يقرب يقرب

توقعاااااااااااتتتتتت🙂😂

يتبع


Part 5

 وكان بيقرب منها جامد

ملاك تترعب اوي من نظراته وتفضل ترجع لورا وتبص لبوسي بترجي 

بوسي قررت تدخل لانها شافت أنها خايفه اوي منه/حضره

حازم بصرامة/اطلعي انتي هشوف الاشكال دي ف هدوء لوحدي ويبصلها من تحت لفوق 

بوسي تعض شفايفها بغيظ وتطلع بالفعل

حازم/ها ياحلوه تقدرى تقولي حصل اي بالظبط ولا انتي تبعه وفاعله خير بالكدب

ملاك بخوف وكانت متلبكه جدا/والله العظيم نا كنت بالصدفه شوفته ماسك ايد البنت وحاولت أبعده عنها لحد م م حضره النقيبه جت ونق ونقذتنا

حازم يرفع حواجبه /مالك ميته من الرعب كده ليه امال لو قربت اكتر هتعملي اي هيجيلك السكر 

ملاك تبلع ريقها /ا انا ل لا ا انا م مش 

حازم بعصبيع فهوه بيكره نوع البنات ده جدا /بسسسسسسسس بطللي عقبال متجمعي كلامك هتكون جه الصبح ياروح امك

ملاك/ هو خلاص كده ممكن امشي ونبي

حازم بسخريه/ونتي داخله حضانه وماشيه بدرى ولا ااااي انتي يا حلوه لسه هنعرف كل حاجه عنك لسه لحد منتاكد انك مش تبع الراجل 

ملاك تعيط وتبصله بطفوله اوي/والله نا مش عامله حاجه خالص خالص صدقني انا ف تالته ثانوي اكيد مش هعمل كده ونا بصلي وعارفه ربنا

حازم احس بنغزه ف قلبه لما شافها بتعيط بالطريقه دي وخصوصا كلامها البرئ

ويرجع لعقله/بطليييييي زن بكره حد يعيييططططط صدعتييني  

ملاك/ طب ونبي عاوزه اروح وتكتم دموعها وتبصله بخوف

حازم يمسك أيدها بعصبيه ويزنقها لأخر المكتب ويبصلها بعيونه الحاده /انتي اظاهر هتعندي معايا وناويه فعلا انك تصدعيني ولا تحبي تباتي ف السجن قللتلككك معلوماتك هتطلع بعد شويه وهتترزعي شويه

ملاك تخاف اكتر وتفتكر ابوها وملامساته ليها /سب سبني
وتغمي عليها 

حازم يمسكها من وسطها يشيلها ويأفف/دنا زعقت بس وينادي بعصبيه/ بووووسي

بوسي تسمع زعيقه وتدخل علي طول /ا انت عملتلها اي دي شكلها برئ يعني عالاقل كنت تستني المعلومات تطل

حازم/نفسي مره تخرسي وتعرفي الي حصل واصلا معملتش حاجه البت جايه مرعوبه وهي داخله اصلا خدي شيليها فوقيها ولا اتصرفى

بوسي تبصله/حضرتك اشيلها ازاى استني اجيب ميه افوقها واسندها علي كرسي حضرتك

حازم/وحضرتك احنا ف مستشفي ولا اي وكرسي بتاعي كمان ده هبل بقا. واتضطر يقعدها عالكرسي ويرزعها جامد

بوسي/براحه عالبنت طيب

حازم/هتعامليني ازاى اشتغل ولا اي يانقيبه بوووسي

بوسي/بقصد يعني أنه عالاقل مش لازم معامله كده غير منعرف الحقيقه. ودخلت جابت ميه وراحت ترش شويه علي وشها لحد مبدات تفوق 

ملاك بفزع/ لا ونبي متتتتتتقربشششش وتقوم بخضه ووتفتح عينيها بوضوح وتشوف حازم وبوسي قدامهم

بوسي تشك فيها وف عقلها/شكلها البنت دي بتعاني وترجع لشرودها

حازم/انبسطي ف بيت الرعب الي دخلتي فيه ياروح امككك ولا عاوزه تنبسطي اكتر

(🙂عيل زفت معندهوش دم )

ملاك /ا انا اسفه وتسكت

بوسي /تبص عالكمبيوتر وتطلع شويه اوراق/اتفضل اهي طلعت معلوماتها

حازم ياخدها/تمام عينك عليها لحد مشوف الاوراق

ويبدأ يقراها

 الاسم/ملاك صفوت الهيلاني

وحازم فجاءه يشوف اسم الكامل عنيه تحمر وكانت عروقه هتطلع من مكانها /لوووو صفوت الهيلاني الي ف بالي ده هربييييك وضرب ف المكتب جامد ويفتكر

فلاش باك

حازم وكان عنده ١٤سنه/بابا عارف لما أكبر هكون زيك لانو هبقا بطل زيك

الاب/شاطر ياحبيبي وكان جاله مكالمه والاب اتغير تعابيره. طب روح ياحبيبي دلوقت اطلع

حازم يبتسم ويطلع وكان واقف بره القوضه

الاب/يعني صفوت ده مش هيجبها لبره هيفضل يتاجر في البنات ويبعيهم لا وكمان بيغتصبهم الوس* وبعد كده يبيعهم. الواطي ده لازم يتربي. اقفل انت 

وحازم كل ده بيسمعهم ومصدوم وطلع علي طول 

وكان عدي اسبوع وابو حازم كان بيخطط لصفوت عشان يقبض عليه ويخلصهم من شره

الاب/ايوه مين معايا 

مجهول/يعني بتحاول تعملها عليا بردك بس قبل متكمل خطتك ابقا تعالي خد اعضاء بنتك ويضحك بشر لا بس كانت اجمد يوم مبسطتني. بس كانت بتخربش شويه قلت اخلص عليها واريحك من هم البنات بردك

الاب يفضل ساكت مصدوم ف مكانه ويقع عالارض وكأنه أتشل ومش قادر يتحرك

حازم يجرى عليه/بابا انت كوووويس بااااابا رد عليا و ومالها مالها ريهام يابا ونبي رد عليا بابا   

والاب يغمض عينه ومكنش بيتنفس

حازم بدموع وحسره/بابا رد عليا انت نمت صح باابااااااا رد علياااااااااااااااا 

ووقتها الأم دخلت /في اي ف اي حصل اي ياحازم وشافت جوزها واقع عالارض / لااااااااااااااااااا

بااااك رجعنا بالحاضر  

حازم يكون بيعض شفته جامد وعنيه حمره زي الدم. 

حازممم/واهي بنتك جت لعننندي ويرمي الورق عالارض

ف مكان تاني

فجر تفضل تتمشي وتفكر في صحبتها ملاك/يارب متصلتش ليه لحد دلوقت وكان عربيه وراها بتزمر وهي ولا هنا

فجر/مخلاص ياعم الاطرش بزمارتك دي 

احمد يوقف عربتيه فجاء وينزل/ ده مينننننننن ااااطرش ياابنت ال ...

فجر تبصله بتوتر وفنفسها/يخربيت جمال امك يابني وترجع لشرودها/انتتتتتت مهو المكان واسع يعني

احمد بسخرية/اه المجانين يعني بيعدو عادي من قدام الطريق السريع صح 

فجر تحس باحراج / احترم نفسك انت بني ادم مش محترم

احمد/لا دنتي شكلك فعلا الي اشكالك مترتبش

فجر تضربه بالقلم جامد وهي خايفه وعارفه أنها هتندم علي الي عملته دي

(ربنا معاكي يابنتي شكلك كده هتتقطعي🙂

احمد يبتسم بشر/انتي قد القلم ده ياقطه 

فجر بتوتر/عش عشان قليت ادددبك

وقبل متكمل كلامها

ف مكان تاني عن عيله ملاك

(اللي يعينها البنت هتعيش اكيد ف اسوء من الي عاشته🙂)

الاب بخبث/امال بنتك فين كل ده

الام/معرفش اكيد ف الدرس كل انت متشتغلش بالك ياحبيبي

الاب /ماشي ياحببتي

 ويبدأ يفكر بخبث ف ملاك

ويرن الجرس






ادسنس وسط المقال

تعليقات

التنقل السريع
    close
     
    CLOSE ADS
    CLOSE ADS