القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية لن اخاف الفصل الاول وتاسع والعاشر والحادي والثاني والثالث عشر بقلم جوليا محمد علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات

اعلان اعلى المواضيع
رواية لن اخاف الفصل الاول وتاسع والعاشر والحادي والثاني والثالث عشر بقلم جوليا محمد علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات

Part 9

حازم /بوووووسي انتي ازاي اصلا تخليها تحاول تتكلم مع حد ونا معرفش

بوسي تبص لملاك باطمئنان عشان متخافش وتقوم قصاد حازم/اولا هي مش هتكلم حد غريب مثلا يجي يهربها من جحيم روبانزل الي هي عايشه فيه ده دي صحبببتها من زمان اي ملهاش حق تكلمها يعني

حازم/انتتتتتي مالك اصلا بالموضوع دهه انا مش عاوز اي غلط ميعجبكيش ف متدخليش 

بوسي بحده/ده كده ياااانقيب حازم مش بتدددخل تقدر تقول صحبتها من بدري وبخليها تكلم صحبتنا التالته مثلا اي هتمنعها 

حازم يبص لملاك بتوعد/ ونتي اي رايك بقا ياقطه 

ملاك مكنتش قادره تتكلم بخوف من عصبيته

حازم/متتتتنطقي

بوسي بعصبيه/متتتهديييي كده هي عملت اي انا الي بقولها تكلم صحبتها لانها خايفه عليها يدوبك تطمن عليها 

حازم/انتي اي مبتفهميش قلتلك ملكيش دعوه ومحدش هيتواصل معاها فهمتي 

وكان صوته واصل لتحت 
وطلعو مهاب واحمد بسرعه

احمد/في اي يابني حصل اي

حازم يحكيله /ومصممه تدخل وشكلها عايزه تزعل مني بقا

بوسي تفضل قافله قبضه ايديها بعصبيه /قلتلك متدخلللتش وبردو هفهمك دي صحبتها وحابه تطمن يعني انت اي قلبك من اسمنت الممتاز ولا اي مش فاهمه

احمد يكتم ضحكته هو ومهاب 

حازم يبصلهم بغيظ/ونا هقول لاخر مره اياكي ثم اياكي تخليها تكلم اي دبانه حتي. وبص لملاك /ونتي حسابك بعدين يالي ااتخرستي وخرج 

ملاك كانت تعبانه ولانها مكلتش كانت حاسه بدوخه شديده ومش قادره تتكلم او تستوعب إنه ييكلمها

بوسي تبصلها بحزن/وعد وعد هخليكي تكلميها قريب 

ملاك بدموع وحزن وتهز راسها

احمد/ ناويه انتي حازم يقفش منك 

مهاب يجيله اتصال /نازل انا يااحمد شويه اتكلم

بوسي ف سرها بغيظ/اكيد هي بتاع البنات ده  

احمد يبصلهم وينزل للباقي تحت

بوسي /اقعدي كده امسكي. عملت السندوتشين دول بايديا وحيات عنيا عشان الجميل ده ياكلهم لوحده

ملاك /م مليش نفس

بوسي/مهو الي يشوف وش الخلقه دي صدقيني بيسد نفس الواحد لما بياكل ومستمتع زي حالاتي 

ملاك تضحك علي كلامها

بوسي/ايوه كده الضحكه نورت امسكي وبدات تساعدها تاكل 

ملاك/شبعت ش شكرا ليكي 

بوسي/يبت انتي اختي من هنا ورايح معنديش اخوات بقا ف هتملي انتي المكان وهبقا اعرف امي 

ملاك /تعرفيها اي

بوسي/انو لاقيت اخت وتضحك جامد
 بقولك اي شكله في ضيوف تحت تقريبا 

ملاك/ي يخبر لازم انزل اضيفلهم ح حازم ده ممكن يجي يضربني

بوسي تبص لها بحزن وتسكت/طيب ياحببتي هنزل معاكي 

وبالفعل ينزلو 

 الام/والله يااحببتي منورني

سيلين بخبث /ونتي وحشاني اوي ياخالتي ونت ياحازم كل شويه تحلو ياعم وتضحك

ام سيلين/بس يابت بتعاكسي ابن اختي قدامي ويضحكو

حازم يضحك/مش هيبقي احلي منك ياجميل 

اب سيلين(مسعد)/امال فين احمد هو كمان هيفاجأ بينا 

الام/لا منا معرفاه

احمد/مين بيجيب في سيرتي 

حازم/اهو شرف امال فين مهاب 

احمد/بيتكلم بره 

وكانت بوسي وملاك نازلين

وبوسي بصت لملاك/معلش ياحببتي همشي بقا ومتخافيش هبقا اجيلك مع الوقت وتبتسم 

وملاك تهز راسها

وبوسي تروحلهم/عن اذنك ياطنط بقا الوقت اتاخر بقا

الام /طيب هتشرفينا تاني عشان مش هسكتلك يابت وتضحك

بوسي/عيب عليكي بس تبقي لوحدك بقا ونوس نفسينا ميجيش واحد يعكر مزاجنا ويسد نفسنا

حازم يرفع حواجبه بجمود/ع اساس بتتسد نفسك اصلا 

بوسي /خدت الكلام ليك ليه ولا عارف انك بتسد نفس الناس ماشاءالله

سيلين/مين دي وازاي تتكلم مع نقيب حازم كده

ام سيلين/ايوه اي ده

بوسي تقاطعهم/ النقيبه بوسي زي ميقولو كده عشره عمر صداقه مع الشخص الي قدامكم ده وشكلها مش دايمه

حازم /طول عمرك مستفزه ومهما تعملي مش هتستفزيني يانقيبه بوسي 

سيلين تبص لبوسي بقرف وتبص لامها 

احمد/تحبي اوصلك يااستاذه بوسي 

بوسي /لا شكرا لذوقك يااحمد يلا سلام ياطنط وخرجت تلاقي لسه مهاب بيتكلم

مهاب/ياستي فرحتيني واخلي مفاجأه ويضحك لا لا متقلقيش محدش هياخدك مني ياقمر ويضحك تمام مش متاخر ويقفل بعدها

وبوسي كانت مقهوره جدا بس متبينش 

مهاب/امال راحه فين لوحددك

بوسي/وانت مالك 

مهاب بعصبيع/ميت مره اقولك انا تعدلي كلامك معايا تماممم

بوسي/تمام وانت مال حضرتك. كده حلو 

مهاب يبصلها بعصبيه اكتر/كده كده مروح هاخدك ف طريقي يلا

بوسي/لا شكرا هخلي اي حد يبعتلي عربيتي مش هتقف علي توصيلتك

مهاب/انا مبحبشش العنننند يلا وفتح لها باب العربيه الي وره

بوسي تعض شفتها جامد وتركب وفسرها/ مهو اكيد الهانم عاوزها جمبه

ومهاب ركب وساق

في فيلا الزناتي

احمد/ماما هطلع اشوف جولي نامت ولا ويبتسم عن اذنكم 

وطلع

وملاك تطلع وماسكه كوبايات عصير تقدمها 

ملاك متبصش لحازم لانها خايفه. / ا اتفضل

وحازم يبتسم بسخريه وياخد العصير 

ملاك تروح للام/اتفضلي 

ام سيلين/دي خدامه جديده دي 

سيلين/باين يعني يامامي مالك وتضحك

الام تسكت وتبص عتاب لحازم

مسعد يفضل يبص من تحت لفوق علي ملاك /مخدتش انا ويبتسم

ملاك/اتفضل وتمدله العصير 

حازم يمسك العصير ميصحش لازم ااقدم العصير بنفسي لجوز خالتي بردك ويبتسم بسخريع 

مسعد يبتسم /ط طبعا طبعا

حازم بص بنظره حاده لملاك بمعني تطلع

ملاك تطلع علي طول

الام /عامله اي ياحببتي ف دراستك بقا 

سيلين/الحمدالله ياخالتي كلها سنتين واتخرج وابقا معيده باذن الله

ام سيلين /شطره ياقلب امك
وتبتسم

الام/حلو اوي ياحببتي 

مسعد كان سرحان في ملاك جدا

سيلين/ونت بقا يااحازم هتجبلي اي وقت تخرجي

حازم يبتسم/الي انتي عاوزاه هيجي تحت رجلك وقام. معلش هطلع بقا انام لانو تعبان

الام/ماشي ياحبيبي نوم العوافي. ونا حضرتلك ياهاله انتي ومسعد القوضه وجمبها قوضه سيلين وتبتسم

هاله/ديما كده عارفانا وتضحك يلا نتطلع طيب نرتاح 

في العربيه 

مهاب/ايوه يابنتي علي نفس المكان الي قلتي عليه فينك اه شوفتك مفيش قمر غيرك ف عرفتك
 ونزل من العربيه 

تيا تحضنه جامد/مفجأءه ياروحي

مهاب يضحك/طب يقولو اي الناس ظابط بيحضن القمر بالليل  

بوسي تنزل من العربيه 

تيا/مين دي وتبتسم

مهاب/نقيبه بوسي زميلتي ف المهمات كنت بوصلها

تيا /اوه هاي 

بوسي تبتسم بكسره قلب /هاي 

مهاب /يلا عشان اوصلكم بقا كده 

بوسي /مكتلفش نفسك وحده بس وصلها انا بيتي قرب اصلا 

مهاب/ارركبي ياابوسي

بوسي تمشي وتسيبه
 وكانت دموعها علي خدها 

مهاب بغيظ يركب عربيته 

تيا/طبعا عارف بيتي فين وتضحك

مهاب/فكرتك غيرتيه بس طلعتي ذوق ويضحك
 وبالفعل يوصلها. ويفضل متغاظ من عناد بوسي ويفكر ليه مشيت كده

(غيرانه ياحمار😂💔)

عند فجر 

كانت حزينه ف قوضتها/ياتري حصل اي معاكي ياحببتي ويجيها اتصال

ف فيلا الزناتي

حازم طلع قوضته يلاقي ملاك بتسرح شعرها وكل قفاها باين ومبلول من. شعرها 

حازم/جه يقرب منها يجيله مكالمه 

شخص/.....

حازم/انت بتقول اااااي

ملاك قلبها انقبض وبصتله

يتبع


Part 10

حازم/انت بتقول ده منغير مقرب منه لسه جه برجله سبحان الله. المهم ودتوها المستشفي 

الشخص/للاسف ملحقوش ينقذوها

حازم بصدمه لم يتوقعها /ااايه وبص لملاك الي كانت بتبصله بعدم ارتياح

حازم/ا اقفل طيب 
وبص لملاك/تعالي معايا يلا 

ملاك بخوف/فين 
حازم/يلاا

وملاك تهز راسها. 

عند فجر 

لما جالها اتصال 

فجر /الو 

السكرتيره/الو استاذه فجر معايا 

فجر/ايوه انا

السكرتيره/حضرتك اتقبلتي في شركه الزناتي وهتبداي اول الاسبوع تدريب لمده شهر الاول

فجر بصدمه/ب بجد. وفسرها/ هشوفك كل يوم بقا ياسيد متكبررر 
وترجع لشرودها وتضحك /شكرا شكرررا 

وتقفل وتفضل تنط ع سريرها من فرحتها وتسرح

عند حازم وملاك

وكان وصل بيها لمكان الدفنه

ملاك/ل ليه جبتن جبتني هنا ه هتدفني ونا عايشه ونبي لا 

حازم /انززلي 

ونزل
وملاك تنزل بخوف. وتبص علي الي شايلين وبيدفنوه
وبصت لحازم/ليه وقبل متكمل تلاقي جيران من بيتها 
وتبلع ريقها وتبتسم /ب بتبصولي كده ليه ف ف اي

وفضلو يبصولها بحزن
وحده منهم/البقاء لله يبنتي عوض الام مش هيتعوض ابدا💔

ملاك تسكت ودموعها تنزل علي خدها زي الشلال. وتضحك/طيب اي ده اك اكيد وتبص وهما بيدفنو امها وتجري عالارض/مامااااا ماماااا لا لا اكيد ماما بس بتعاقبني. وتصرخ جامد باللله عليكي ياماما ليه تسبيني انا انا حتي مش زعلانه منك ابدا برغم قلتلك قد اي من صغري بتعذب وكنت عايشه بخوف ومازلت بس بس كنت حاسه براحه لانو كنت جمبك وعمري مزعلت. دلوقتي تروحي انتي وتحط راسها عالارض. وتفضل تعيط

وكله كان بيبصولها ومنهارين من منظرها

حازم كان مستغرب ياتري عذاب اي الي من صغرها ورجع لشروده 

وجاله اتصال من امه

الام/روحت فين كده يبني بدري

حازم يحكيلها

الام بحزن/يعيني ابوها ده طلع شخص منه لله ربنا يحرق قلبه
 لما تخلص يبني متتاخروش. وعشان خالتك وسيلين بيسالو عليك

حازم/طيب ياامي وقفل

واتصل علي بوسي

بوسي/الو خير

حازم /تعالي علي مكان
......

بوسي/لييه

حازم /تعالي وهفهمك

بوسي /تمام هاجي بسرعه

 وعدي وقت وبالفعل وصلت بوسي. تلاقي ملاك عالارض وبتعيط. وبصت لحازم بصدمه وعدم استيعاب

حازم يحكيلها 

بوسي تجز علي سنانها بعصبيع/ده ياخد اعدددام فيها

حازم/هو جه برجله لحد عنده يعني مش بس هيعيش ايام بسببي وكمان حكم القانون بالي عمله شكله بيحب يتعذب قبل ميبدا

بوسي وهي تبص علي ملاك بحزن /وتعمل اي ف ملاك

حازم يرفع حواجبه/ونتي مفكره كده هشفق عليها مثلا ميكونش ف بالك اي حاجه يانقيبه بوسي

بوسي/بكره تستوعب انوووو دي ملهاش دخل ف كل ده. وراحت تقعد قدام ملاك وتحضنها

ملاك/ب بصي ماما زعلانه مني خلاص و و

بوسي بدموع /الي قتلها ياخد جزاته مش تقلقي

ملاك بدموع وفسرها/بكرهك ياصفففوت ولا يمكن فيوم اعتبرتك باباا

ورجعت لشرودها 

ومهاب يتصل علي حازم. /اي ياعم فينك بتصل مبتردش

حازم يحكيله

مهاب/حتي مراته ده هيستلق وعده اوي 

حازم/انت فين كده 

مهاب/فاكر اخر مهمه نجحت فيها والبت الي كلمتها قدامك ف العربيه جت مصر تقضي معايا وقت ف الاجازه 

حازم /,روح ياعم الزفت انبسط انا هشوف ست ملاك الي هتقضيها زن دي. وقفل

حازم يروحلهم/كله مشي اي هتباتي هنا

ملاك بدموع /هفضل هنا

حازم /بتتت احمدي ربنا اني جبتك هناااا قووومي 

بوسي /انا هقومها روح انت العربيه 

حازم /تنننجز

وراح عشان يدور العربيه 

بوسي /قومي يااحببتي علشان خطري وتسندها 

ويروحو ويقعدو ف العربيه وساق 

بوسي يجيلها اتصل

الو

فجر/الو يابوسي لسه بردك متعرفيش حاجه 

بوسي/حظك حلو اهي جنبي 

فجر/ادهالي ادهالي

ملاك بدموع /ا الو بافجر 

فجر /ياحببتي وحشني صوتك جدا بجد ف ف اي كده بتعيطي ليه 

ملاك بعياط/م م ماما وتحكيلها انها اتقتلت

فجر/يلههووووي ط طب وتقبض عليه

ملاك بنبره حزينه / ا ايوه 

فجر/بصي انا هحاول اعرف اجيلك بس اشوف النقيبه بوسي تعرف تخليني اقابلك عارفه انك محتجاني بس اهي الدنيا وحشه. بس ربنا اذا احب عبدآ ابتلاه انتي مؤمنه ياحببتي اياكي تيأسي او تضعفي ومامتك ف مكان احسن 

ملاك تعيط بكتوم/ح حاضر

بوسي تبص لها بحزن علي حالها وتطبطب عليها 

ووقتها قفلت ملاك مع فجر

عند فيلا الزناتي

احمد/كل ده ف ايام بصراحه البت خدت صدمات كتير ورع بعض 

الام /اخوك بردك مصمم علي حريته ف اعماله الزفته دي البنت مش هتقدر بجد حرام وناوي يتعب قلبي

احمد/ماما انتي عارفه دماغ حازم ازاي 

الام/ منتو الاتنين معرفتش اخلي فيكم القلب الطيب. انا نا نازله لاختي وبنتها احسن ونزلت

جولي /بابي هي مين ملاك دي

احمد/دي باحبيبه بابي ا ا ا شغاله هنا جديده 

جولي /ي يعني ممكن تحكيلي قثث بحبها ثح

احمد يضحك/اه. يلا ننزل بقا عشان تاكلي وتكبري

وجولي تهز راسها

وكان حازم وصل وملاك تنزل مع بوسي ويدخلو الفيلا
 

سيلين /,,,كل ده ياحزومه بس. وتبص لملاك وتضحك. امال الخدامه دي بتعمل اي معاك يبني

بوسي /اولا مسمهاش خدامه دي صحبتي بتشتغل هنا عادي زي متظني يعني. وبصدفه شوفتها وخلتها تركب معانا انا وحازم فيه مشكله

احمد يكتم ضحكته وهو بيأكل جولي 

سيلين /ها اه طيب. تعالي اقعد ياحزومه شكلك تعبان وتمسك ايده وتقعده وتقعد جمبه

ام سيلين تبتسم وتغمز لبنتها

ملاك تبص لحازم وتفضل ساكته

بوسي/تطلعي القوضه تغيري يلا

ملاك تهز راسها
ويطلعو

 
ومسعد كان لسه داخل /شغل متعب صحيح 

الام /نورت 

ام سيلين /بيعناك ياحج وكلنا وتضحك تنزل الشغاله الجديده وتحضرلك هي 

حازم يرفع حواجبه. بسخريه

ف قوضه ملاك

بوسي /هتلبسي اي 

ملاك /لازم البس دلوقت لبس الخدم ع عشان حازم ميزعقليش

بوسي /ياربي عالاقل ترتاحي 

ملاك /ل لازم البس 
ودخلت تاخد دش وتلبس بالفعل 

وبوسي نزلت وقتها

وحازم طلع القوضه قفلها 

وكانت ملاك لبست. وجت تنزل لقيته فوشها

حازم / انتي يبببت هتنزلي تعملي اكل ف المطبخ تدي للداده الاكل الي تعمليه وتغور ي للقوضه تاني فهمه

ملاك بعدم استيعاب وخوف /ل ليه 

حازم يرفع حواجبه وقرب منها جامد ويمسكها من وسطها جامد /يعني مش عارررفه وعامله هبله صح 
وو...

عند بوسي لقت مكالمه من مهاب من شويه تستغرب وتتصل

مهاب بعصبيع /كنتي مشغوله مع ميييين

بوسي/......

كاتتتت

يتبع


Part 11

بوسي/ونت مالك كنت بتكلم مع مين وبعدين سلام عشان مشغوله

مهاب بعصبيه /اتكلمي عددللل بدال منتي عارفاني  

بوسي تقفل فوشه السكه

مهاب يبص للموبايل بعصبيه /ماااشي يابوووسي ورزع موبايله جامد عالارض وكان وقتها وصل كرستينا وبيسوق عربيته

عند الزناتي

حازم كان ماسكها من وسطها جامد /مش عارفه يعني ليه ده حتي شكله جوز خالتي عنيه منك شكلك سحرتيه بقاا 

ملاك بخوف مكنتش عارفه تعيط بسبب كلامه ولا موت امها 

(دنت كلب ياحازم والله😏😂)

حازم/اي اتخرستي

ملاك بدموع/م مش هرد عليك خليك كلم فنفسك 

حازم يتعصب من كلامها وشدها اكتر ليه /اكلم نفسي!! ده الحلوه بقت مش قطه بتسمع كلام دي كمان بقت تخربش

ملاك. تحاول تفلت منه

حازم/ااااانطقي يبتتتت

ملاك تتفزع وتبصله بدموع/انا مليش دعوه وبعدين اي اي الغريب كلكم رجاله ز زي بعض 

حازم يرفع حواجبه باستغراب بعد كلمه زي بعض ورجع لشروده بخبث/شكلك ليكي كتير ف الرجاله وفاهمه ماشاءالله ويضحك جامد

ملاك بدموع/فسرها(عمرك مهتفهم)

وحازم يزقها بعيد عنه /اظن عرفتي قلتلك دلوقت

ودخل بالفعل ياخد دش 

وملاك تنزل وكانت حاسه بدوخه رهيبه جدا بس اتمالكت نفسها ونزلت تدخل المطبخ 

جولي /بابا نث قلت الخدامه الجديده هتقرالى قصه 

احمد/ا اه ياحببتي بس تفضي روحي قوللها ماشي

جولي/ماثي

سيلين/تيجي اقرالك انا ياحببتي

ام حازم وأحمد(مي) ايوه ياحببتي خليها

جولي/لا مث عاوزه دي 

سيلين فسرها /فداهيه

احمد يكتم ضحكته

ام سيلين /هي الخدامه الجديده اي كل ده جوزي هيموت من الجوع

مي /متقلقيش اكيد زمانها خلصت ياحببتي 

مسعد بخبث /مفيش مشكله عادى ويضحك 

وكانت ملاك بتدور علي الداده وملقتهاش وجت تمسك اطباق الاكل هي حست بحد صلب وراها ومسكها من وسطها جامد

حازم/يعني عايزه توقعي جوز خالتي بشكل مش مكسوفه وانتي متجوزههه وقرب منها وهمس ف ودانها/قليلي يعني ده راجل عجوز حتي ونا جوزك حتي شاب وكل البنات تتمناني ويضحك بسخريه 

ملاك بدموع وحرقه من كلامه/والله العظيم ملاقتش الداده ونت فاهمني غلطط وحيات ربنا انت ليه بتعذبني مش عملتلك حاجه انا حتي بنفسك عرفت اني بريئه ومليش دعوه بالحرامي الي كانت هيخطف جولي

حازم يعض شفته جامد ويفتكر أخته وأبوه ويرجع لشروده /هتتعرفي بعدين ياقططههه 

ملاك /لااا قوووولي حالا ونبي انا عايزه امشي من هناااا 

حازم يضحك جامد /علي جثتي وبعدين متخافيش هتعرفى بعدين وبعدين دنا لسه معيشتكيش في جحيم حتي 
وخد منها الاكل والداده وقتها جت/اي ياداده كل ده 

الداده/معلش يبني كنت بشوفهم عايزين حاجه ولا

حازم/تمام خدي ده وقدميه لجوز خالتي ده 

والداده تهز راسها وبالفعل تاخده وتطلع 

وملاك فضلت تعيط بصوت واطي

حازم/يلااا اطلعي يبت بطلي صداع واظن لما بصدع انتي عارفه هعمل اى ونا نفسي اصدع بصراحه 

ملاك تسكت بخوف وتطلع علي طول

حازم يضحك بسخريه وطلع ليهم

جولي/انننكل حزومي ممكن طلب 

حازم يشيلها ويضحك /دنتي تحت امرك اي حاجه

جولي/الي انت جبتها بليث خليها تقرالى قصه ماثي

حازم يسكت شويه وبعدها يبتسم/وماله ياحببتي هطلعك معايا واندهالك تقرالك قصه

جولي /هييييه انت حبوبي وقمور خالث ماالث

الام (مي) تضحك عليهم هي وأحمد
مسعد/الا غريبه فكرت الاكل الجديده الي هتجيبه 

سيلين بسخريع /خدامه كسوله

ام سيلين تضحك /كل بحبيبي انت بس عشان تطلع ترتاح وتنام

حازم يعض شفته بعصبيه ويبص لامه /انا طالع ياامي هنام وعشان اطلع جولي للخدامه تقرالها قصه

احمد/يلا ياحببتي تقرالك قصه وتنامي هاا بلاش شقاوه

جولي/ماثي وتضحك 

وسيلين ف سرها/هو اي ده المفروض حتي يقضي وقت ونتكلم ماشي ياحزومي مبقاش سيلين لو موقعتكش في حفرتى

وحازم طالع وشايل جولي ودخل القوضه 

وكانت ملاك بتروق قوضته

حازم/تقرالها قصه حلوه فهمه دي طلبه مخصوص 

ملاك تبص لجولي وتبتسم بحزن /تعالي ياحببتي
جولي تبتسم وتقعد جمبها 

حازم وقتها فضل يعمل تمارين ضغط وحاطط السماعه

جولي تبص لملاك شويه/ليه ثكلك بتعيطي مث عاوزه اقراي قصه ليا ولا اى

جولي تضحك/ها لا ياقلبي دنا اقرالك مليون قصه لو حابه تعالي وقعدتها علي حجرها 

وبدأت تحكيلها قصه وره قصه

وعدي وقت
جولي نامت ف حضنها 

ملاك تبتسم 

وكان حازم خلص تمارينه وبصلها /دخليها قوضتها قدام عالشمال 

ملاك تهز راسها منغير متبصله وطلعت وقابلت احمد كان لسه رايحلهم

احمد/تسلمي نامت دنا بقعد قد كده عشان تنام

ملاك تبتسم/ع اي ده حاجه بسيطه الأطفال بتحب تسمع مغامرات قبل نومها

احمد يبتسم وخد منها جولي وفسره /البنت فعلا شكلها متعرفش عمايل ابوها حتي واظاهر اتحطت بين طرفين الظلم ورجع لشروده ودخل قوضته

وكانت ملاك راحه للقوضه تاني 
وكان طالع فنفس الوقت مسعد للقوضه ينام شافها
مسعد بخبث/يااا جديده الي بيقولو عليها ممكن 

ملاك تبصله بعدم فهم/ن نعم

مسعد /عطشان ممكن تجبيلي كوبايه ميه للقوضه دى

ملاك تبلع ريقها بتوتر/م ماشي 

وكانت سيلين ف قوضتها 

سيلين/زي مابقولك كده وكمان خالتي قالت هنسافر بقا للساحل ونقضي ف الشاليه تبع حازم وأحمد. اه يبت احمد ممكن تصطاديه وتضحك بمياعه هشوفك اكيد ف الساحل يلا باي. 

وبالفعل قفلت وفضلت تفكر في حازم وف خطتها الخبيثه لحد مغلبها النوم

حازم /اي كل ده بتودي البت وطلع عشان يشوف راحت فين 

وكانت ملاك طالعه بكوبايه الميه  

حازم/الحلوه بتتمايع وراحه فين 

ملاك بخوف/ا استاذ ذ ت تبعكم قالي ا اجبله الميه

حازم /هو انتي اي مبتفهميش 

ملاك بدموع/ل ليه انا عملت اى 

حازم/هنبداها زن بقا هاااتي. وخد منها كوبايه الميه /ادخلي القوووضه انتي واياكييي تطلعي

ملاك تهز راسها بخوف وتدخل علي طول

حازم يبتسم بسخريه. ويشوف خالته طالعه /خدي ياخالتي كنت لسه هدي الميه لجوزك بس كده انتي داخله بيه خديها بقا

ام سيلين تضحك /طيب يبني روح انت نام بقا وبالفعل راحت قوضه الي مسعد فيها. /خد الميه دي قابلت حازم ادهالي. اي ياراجل واكل مش انهارده

مسعد بغيظ ويفكر /هااا لا عطشت بس هاتي هاتي وشرب وهو بيفكر بغل وشر 

عند حازم الي دخل القوضه وراح قرب لملاك /انا كنت قايلك اي من بدرى

ملاك بخوف/و 

حازم/مش قايلك تبطلي الحركات دي ياملاكي وضحك بسخريه وكمل كلامه بنبره عصبيه /عشان دلوقت انتي مرات النقيب حازم ومحبش مراتي كده تظهر نفسها رايح وجاي عشان انتي بس بتاعه حازم الزناتي الي لسه هيعيشك في جحيم هتحبيه اوي. وكمان لما تكون حاجه ليا. مينفعش حد يمتلك فيها حاجه غيرى بس ولمس علي شعرها 

ملاك تبلع ريقها بخوف وتدمع/وليه بقا مخليني قدامهم خدامه 

حازم ضحك/بتفكرى بردو عشان متعرش بيكي كفايه امي واخويا يعرفو فهمتي يا ياقطه

ملاك تبعد عنه وتهز رأسها 

وحازم فرد عالسرير بتعب 

ملاك جت تقوم 

حازم شدها جامد عليه /راحه بس فين دنتي المفروض متصدقي تنامي جمب واحد زي ولا بس ليكي في الي قد ابوكي

ملاك تمسح دموعها وتتكلم بنبره حزن/ نا عارفه نفسي كويس ازاى  
حازم قلبها تحته وحاوطها من وسطها جامد/عارفه نفسك اي بقا

ملاك وشها يحمر وتتلبك خالص

حازم بصلها باستغراب من سكوتها /متنطقي اتخررستي

ملاك كانت متوتره من منظر الي هي فيه / ا انا انا عارفه نفسي كويس وعمرى مك مكنت زى اي بنت الي ف دماغك

حازم سرح في شفايفها الي زي الكريز بالظبط وطريقه كلامها. 

ورجع لشروده علي طول /ماشاءالله وواثقه  

ملاك تبلع ريقها وتهز رأسها

وحازم بعد علي طول،/اتتتخمممدي ولما اصحي الاقيكي صاحيه اول وحده بين الخدم ولف وشه ونام

ملاك تسرح ف مامتها وكانت بتعيط بكتوم خالص وجه غلبها النوم فجاءه

عند فجر 

وكانت عدي نص الليل 

فجر تقوم /ياساتر يارب انام انا ازاى ابويا معتم البيت ضلمه كحللللللل وولعت كشاف تليفونها وطلعت عشان تتفتح نور الصاله 

وجت تفتحه /احييييه ده طلع النور قاطع ياررربى ليه مكونش غنيه واتجوز واحد كده مليونير يعذبني وبعدين يعيشني قصه سمر ومهند يلهوي حاجه ف الرينج كده الله يرحمك يما كنتي بتسمعي سمر ومهند ده كل تسعين مره. 
وتلف وشها بالكشاف تلاقي ابوها. /ييياساتر يارب يابا خضتني قلبي انقبض والله

الاب/وربنا مخد خضني قددددك دنا اسمع صوتك بتكلمي نفسك قلت البت اتلبست خلاص ياملبوسه

فجر/يوه يااحج انا طلعت فكرت النور طفيته انت كله اتاريه قاطعع والجو حر هموت 

الاب/معلش يبنتي خشي نامي

فجر /تصدق بعد كلامك ده انا حياتي بقت احسن بكتير انا حسيت فعلا بالتغير 

الاب/تصدقي انك بت محتاجه ربايه من تاني 

فجر تضحك/اسكت بس ياحج مش اتقبلت في شركه كبيره عريضه 

الاب/يبنت الايه طالعه لابوكييي ناصحه

فجر/عيب عليك لازم بقا احاول انام هصحي بدرى بكره هاهاها وجريت عالقوضه 

الاب/يارب بنتي طلعت هبله ويضحك

تاني يوم 

وكانت بوسي راحت تطل عال قسم

 وتروح لزنزانه إلى فيها ابو ملاك

بوسي/يعني الحلو شكله مرتاح اكتر وهو بيتضرب بقا مش حزين حتي علي مراتك الي قتلتها اهو انبسط ولا خدت فلوس ولا استفدت وتبتسم بسخريه   

وتنادي علي عساكر 

واتنين يدخلولها 

وبوسي تبصلهم/عارفين البنت لما تصوت انا عاوزاه يصرخ بقا وكل الناس تسمع بيه ويقولو حرمه اتعدو عليا 

-اوامرك

وبوسي بالفعل تطلع وتتصل بحازم /

وحازم كان بيفوق من نومه /ها

بوسي/خليتهم يروقوه روقان النسوان 

حازم يبتسم/حلو اوى لسه قدامه شغل معايا كتير بس نسيبه كده كل يوم ينبسط ترويقه شكل 

بوسي/المهم انا اهو صحيتلك من نوني بدرىىىى بسببك طلب بقا

حازم/هاااااا

بوسي /فجر عشره عمر ملاك هي نفسها بجد تشوفها وهي بنت طيبه مش هتعمل حاجه يعني وبعدين سمعت انها اتقبلت في شركه احمد الزناتي اخوك

حازم /تماممم ولو طلعت كده ولا كده كله علي دماغككك

بوسي/انا بوسي متعرفنيش ولا اى

حازم/مهو كان يوم اسود ف الحضانه يوم ماشوفتك اساسا

بوسي/قال يعني انت ومهاب الي كان وشكم نور صباحي وتضحك بسخريه

حازم /اااقفلى بقا حد يتصل ف الوقت ده

بوسي /امالللل انا بسببك صاحيه سته ليه معرفش عايزنى ابيع ترمس علي باب القسم بقولك اي اقفل اقفل عمو عبده بتاع الكبده فتح انهارده الله. وقفلت. قبل ميتكلم

حازم/بطنها دى مبتترحمش. وحط تليفونه جمبه ولف وشه لقي ملاك جمبه وكانت نايمه بهدوء خالص وشعرها يفضل ينزل علي عنيها وملاك تفضل تبعدهم بضيق وهى نايمه

حازم يضحك بكتوم ومسك خصلات شعرها وبعدها ويرجع لعقله ولف وشه تاني

ويتضايق من رده فعله وفسره/لازززم تخليك قددد الي بتعمله متنساش ابوها عمل فيكمممم اى 

وفضل يصارع نفسه لحد مكمل نوم

عند بوسي الى راحت تاكل 

وفجر صحيت وقتها /ياخبر ابويا نزل مصحااانيش ماشي ياحج وجريت تجهز وكانت نازله جري 

لحد مقربت توصل للشركه

وبوسي تشوفها تنادها علي طول 

فجر تضحك/اى ده النقيبه بوسي وعند عربيه الكبده 

بوسي /كل يوم عندها وتضحك

وكانت عربيه كبيره ماشيه والي فجاءه واحد من إلى راكبين يضرب رصاصه وتيجي في .......

يتبع

Part 12

وكانت  عربيه كبيره ماشيه والي فجاءه واحد من الي راكبين يضرب رصاصه ناحيه بوسي 
وبالفعل جت ناحيتها

والعربيه تجري بسرعه جدا

فجر بصدمه وخوف/ب ن نقيبه بوسي بووسي

بوسي بوجع /ان انا بخير ا وتلاقي الدم ينزل من بطنها خالص وتبتسم لفجر وتقع عالارض قبل متقول كلمه تاني

فجر بعياط/حد يتتتصل بالااااسعاااااف  وتتاخد موبايلها بسرعه وتتصل باخر حد كلمته

حازم بعصبيه/اي يابوسي قلتلك مخمووود 

فجر بصراخ/ب بووسي حد صوب نحيتها رصاصه وجت فيها 

حازم/ااايه بسرعه اطلبي انتي الإسعاف .... لحد ماجي انا  يلا وقفل علي طول وقام لبس

وبالفعل طلبت فجر الإسعاف 

ونزلت عالارض وشقت كم البلوزه وتحطه مكان الجرح /استحملي ياحببتي خلاص اكيد العربيه ف الطريق اهي

 وبالفعل الاسعاف جت علي طول ونقلوها 

ملاك تقوم من نوومها بخضه /ه هو حصل اي

حازم باستعجال وقلق /بعدين هتعرفي. ونزل بسرعه

واحمد كان لسه رايح الشركه /اي ده فيه بتجري كده ليه

حازم حكاله/ وهعرف مين الكلب الي عملها

احمد/طب اجي معاك

حازم/تعالااا 

والاتنين ركبو وراحوا مكان المستشفي الي فيها بوسي

وفجر كان هدومها متلطخه بالدم ودراعتها باينه
 وقاعده بقلق 

ويجي وقتها حازم واحمد 

احمد يبص لفجر من تحت لفوق 

فجر تبصلهم/د دخلوها العمليات 
حازم /يضرب ايده جامد ف الحيطه/الكلب الي عمل كده مش هيلحق يتهني والله

احمد/يقلع الجاكيت ولبسه لفجر 

وفجر تبصله وتسكت 

 واحمد وقف قدام حازم/تفتكر مين اتجرا ويضرب رصاصه علي ظابطه كده

حازم/اتصلي بس بمهاب يااحمد

وبالفعل احمد يتصل علي مهاب

مهاب/الو 

احمد/تعالي مستشفي ......

مهاب باستغراب/فييه اييي

احمد/تعالا وهتعرف

ومهاب بالفعل قفل معاه ولبس علي طول ونزل ركب وراحلهم 

ومهاب يستغرب من وقفتهم بقلق وبص لفجر الي كانت واقفه قصاده وملطخه دم

مهاب/في ااااي

حازم يحكيله 

مهاب بخوف علي بوسي واتعصب جدا/اقسم بالله ان عرفت مين السبب انا بقا الي هقتله 

احمد/اهدي يمهاب باذن الله بوسي بس تقوم بالسلامه. وهيتجاز حساب الي عمل كده

حازم راح لفجر /انتي كنتي معاها وفين

فجر /ك كنت راحه اول يوم بيا ف شركه الزناتي بس قابلت النقيبه بوسي صدفه ونادتني  ملحقتش حتي نكلم بعض ويجي عربيه طلع واحد بس كان لابس قناع علي وشه ووكان لابس خاتم فضي في ايده ملحقتش اركز لانو العربيه جريت بسرعه وقتها

مهاب/حاولللي تفتتتكري اكتر افتتتكري

فجر بخوف وتتلبك

حازم/اهدي يعني بتقولك ملحقتش تركز جريت بسرعه 

فجر/ايوه ايوه وكمان صباعه الصغير كان تقريبا مقطوع او متشوه حاجه زي كده 

مهاب /ايييه 

حازم/مهاب ليييكونننن تبع اخر مهمه انت خللصتتهاااااااا

مهاب/ابن الكل*

فلاش باك

شخص /بكده خلصنا وقبضنا عليهم كلهم ياحضره الظابط وواحد منهم بس تقريبا مات لما اتضرب عليه رصاصه  وهنتاكد لما نشوف جثته 

وكان مهاب وقتها راح مكان التشريح  وبالفعل شافوه متغطي وخد باله من ايده انو مقطوع صباعه الاخير

باك /

مهاب بعصبيه /طلع عايش وكان بيستغفل إن ماوريتك ياضياء الموت الحقيقي بقا الي هتجرربه

احمد/عرف يخططله الزباله

حازم بخبث/واهو المرادي هنحققله الخطه الي عمله 

والدكتور يطلع علي طول /مين تبع المريضه دي 

مهاب/احنا  يلا طمناااا

الدكتور /الحمدالله يعني عدت مرحله الخطر 

فجر /الحمدالله  وفسرها/الحمدالله يارب 

حازم/اسمع يامهاب خليك انت هنا ونا هتصرف

مهاب /حازم انت عارفني كويس ونا الي قلته هنفذه 

فجر/ا انا هفضل هنا لحد مينقلوها فقوضه عاديه 

حازم /ونت يااحمد اكيد وراك شغل في الشركه روح

احمد/متقلقش بعدين روح انت بس وشوفو هتعملو اي مع ضياء ده

مهاب بشر/هنعمل كل خير وحياتك 

وبالفعل هو وحازم نزلو وركبوا العربيه 

احمد/المفرود تروحي احسن من الي انتي فيه ده

فجر/لا همشي بعد يعني مطمن عليها وتكون فاقت

احمد /الي يريييحك وقعد 

وفجر كانت بتبصله وتبتسم وتفتكر لما لبسها الجاكيت 

وحازم ومهاب يوصلو للمكان الي بوسي اتضربت فيه ويدخلو محل كبير اوي مركبين فيه كاميرات

الشخص/افندم عاوزين اي 

حازم/عايزين نشوف كاميرات المراقبه ف حوالي من ساعتين 

مهاب/لللخص انت لسه هتفكر

الشخص بتوتر/حاضر تامرو وبالفعل يفتحلهم شاشه المراقبه 

حازم/قرب اكتر من نمره العربيه

مهاب يصور نمره العربيه /هبعت دلوقت لصحبي متتخصص ف موضوع ده وهيعرف مكان العربيه دي فين 

حازم/اما الكلب ده مفكر مش هيتجاب

مهاب يضحك بخبث/ده هخليه ينبسط كده وهو بيودع الحياه

عند فيلا الزناتي 

كانت ملاك مستغربه اي الي حصل وبعد مغيرت هدومها تنزل متلاقي ولا حد خالص  

وتلاقي الي بيحط ايده علي كتفها

ملاك بخضه /م 

مسعد بخبث/اي مالك   صح كلهم مشيو  كنت عايزك ياقمر بقا تخدميني في ...

يتبع

Part 13

♥️جماعه ياريت التفاعل يرجع كما كان عشان ده حقيقي بيزعلني جدا بالتالي مفيش تشجيع انو اكتب فياريت الي بيقرا يعمل لايك وكومنت عشان حرفيا زعلت جدا إنه التفاعل مكنش كده للاسف واهو بحاول علي قد مقدر انزلكم كل يوم بارت جديد

مسعد/اي مالك بس صح كلهم مشيو خرجوا وكنت عايزك ياقمر ف حاجه 

ملاك بتوتر /ن نعم حضرتك

مسعد/انا جسمي وجعني اوي بصراحه لو تيجي تشوفي ضهري في كدمات وعاوزك بس تدهنيلي المرهم

ملاك تبلع ريقها /ان انا مش خدامه مساج والله اعذرني مش هقدر 

مسعد/ونا بقولك تعمليلي مسااااج انا بقولك تدهني مرهم عالكدماتتتت امال انتي هنا بتعملي اي انتي خدااامههههههه 

ملاك بخوف/انا انا معلش مش هينفع ممكن تخلي وحده تانيه

عند مهاب وحازم. 

مهاب/موقع العربيه اتبعت سوق انت وهو قريب يعني الحلو يقول ع نفسه يرحمن يارحيم  

حازم يسوق /بقا الكلب ده حتي معندهوش عداوه مع بوسي 

مهاب يسرح بعصبيه وفسره/هخليك ياضياء الكلب تتشاهد الي روحكك 

ورجع بشروده/هيشوف موته عمره مشافها

وبالفعل وصلو للمكان المحدد ونزلوا

مهاب/حازم انزل انت ونا هكون وره العربيه وكام دقيقه وهبقا وراك 

حازم بالفعل ينزل ويبدا يتسحب للمكان ويشوف مين جوه  

شخص١/قولي يامعلم كده تفتكر النقيبه ماتت

ضياء بخبث/اكيد ناولني بس البيره دي نشبرق نفسينا

وقبل ميشربها يلاقي بوكس فوشه جامد 

ويظهر مهاب وقتها ويقوم ضارب الشخص الي معاه /انتو الاتنين بقا نهايتكم دلوقت

حازم يبتسم /كده كده معروف انك ميت بس احنا هنحققلك خطتك وغمزله 
وبالفعل يدلق بنزين حواليهم دايره. ويولع النار حواليهم

ضياء بصرريخ/ارجوك ياباشه ارحمني لاااااااا ونبيييييي الحقوننني

مهاب يبصله بغل وفسره/عشان يفكر يمس شعره من النقيبه بتاعتتتي

وبالفعل عدي وقت وكانو عساكر تبعهم جم واتولو هما الباقي

مهاب/اسمع روح انت بقا شكلك تعبان ونا هعدي عالمستشفي

حازم/ياعم

مهاب/روح ونا هبقا اطمنك عالنقيبه بوسي

حازم/تمام وركب عربيته وساق 

مسعد/انتي او رفضتي انتي وقتها عارفه هتطرددددي ازاي لو حد عرف انك مسمعتيش كلامي

ملاك ف سرها/يارب انننجدني بقااا

مسعد بزعيق/يللاا

ملاك تهز راسها بخوف وبالفعل تاخد المرهم 

مسعد يرفع تشيرته 

وكاانت لسه هتدهنله

وحازم وقتها كان طالع ولمحهم بالصدفه. واتعصب جدا من المنظر ودخل/ اي ياجوز خالتي من امتتتي تخلي واحده من الخداميننن تعمل حاجه زي كده وبص لملاك بتوعد

مسعد يبلع ريقه/ا اصل يابني

حازم/اصل اي خالتي زمانها جايه ونت عارفها بتغير عليك اوي مينفعش حتي

مسعد يبتسم بتوتر/ا ايوه ايوه

وملاك تحط المرهم وتروح القوضه علي طول وكانت خايفه من حازم  

وحازم وقتها طلع وراها وقفل القوضه ومسكها من دراعها جامد /اي الي بتعمليه ده

ملاك/اقسم بالله هو فض فضل يزعقلي ويقولي اني طلاما خدامه لازم اي حاجه انفذها وتعيط 

حازم / تعرفي لو كنت شوفتك بس دهنتيله لولا بس لحقتك كنت وريتك حاجه مش هتعجبك 

ملاك تهز راسها وتسكت وتشوف ايده عليها علامات حروق بسيطه لما كان بيولع هو البنزين /ا ايد ايدك م محروقه

حازم يرفع حواجبه/ها وبعدين. ورجع بيها لورا ومسكها 

ملاك /ك كنت بعرفك ب بس

حازم يضحك بسخريه/مبقاش الا بنت صفوت تنبهني. وزقها ودخل ياخد شاور

ف المستشفي

فضلت فجر قعده عالكرسي وبتنام ع نفسها

وكان مهاب جه /صحيت ولا لا يااحمد

احمد/لسه الدكتور قال كمان كم ساعه مفعول البينج بقا 

مهاب /,بقولك اي

احمد/اي
مهاب/البنت نامت خالص خليها تروح انا قاعد هنا

احمد/دي مخها ناشف وعنيده ياعم قلتلها قالت هستني لما تفوق

مهاب/يعم قولهااا تاني وروح انت كمان

احمد/طييب وراح لفجر. /احم انسه فجر

فجر بنعاس/هاا 
احمد/قومي معايا هوصلك في طريقي

فجر/بس ا

مهاب/هو هيروحك يااستاذه فجر نا هفضل انك شكرا ليكي ويبتسم

فجر تهز راسها وتنزل مع احمد وبالفعل ركبت معاه 
وفضلت ساكته وفرحانه من جواها

احمد يجيله مكالمه/الو ياامي

الام/الو ياحبيبي احنا خارجين من شويه وهنرجع بعد شويه وجولي معايا 

احمد/ماشي خلي بالك منها ياامي 

الام/اهي خد عايزاك

جولي/الو بابي
احمد/اي ياقلب بابي كلتي انهارده حلوو ولا ابوكي يزعل

ووقتها سمعت فجر كلامه من هنا ونزل عليها زي الصاعقه من هنا. وتحاول تكتم دموعها وفسرها/متتعيطيش بس طلع متجوز الي حبتيه بس لازم مبينششش حاجه وترجع لشرودها

الاب/فهمتي بقا لو كلتي حلو هجبلك معايا حاجه حلوه بتحبيها انتي يلا ياقلب بابا سلام

وبالفعل قفل وكمل سواقه

وفجر تلاقي رنه من باباها /ا الو

الاب/اي يابنتي عملتي اي ف شغلك وهتيييجي امتي

فجر/صحبتي بس يابابا حصل معاها حاجه طارئه وهروح وب وبكره هشوف الشركه متقلقش

احمد بصلها وسكت

الاب/طيب ياحببتي انا هتاخر في الشغل ابقي خلي بالك واقفلي الباب كويس

 
فجر/طيب يابابا سلام وقفلت

احمد/اعتبري انك جيتي انهارده واليوم اتحسبلك

فجر تبتسم بحزن/ش شكرا

وشويه وكان وصل بيها لبيتها 
ونزلت 

وتنزل من العربيه علي طول. تلاقي الي مسك ايديها جامد /يعني عامله شريفه قدامي وقدام المنطقه وف الاخر فهمتك انا كده مقبلتيش بيا عشان بقا تصيعي مع االاغنيه يازبا 

قبل ميكمل يلاقي بوكس فوشه وشفته كانت بتنزف. 

احمد/عيب عليكك اوي لما تكون راجل وتتكلم كده 

وفجر كانت نازله دموعها وساكته 

مازن/لا دنت كمان مديت ايدك الي هتتقطع دلوقت وطلع مطوه من جيبه

فجر قلبها ينقبض وتخاف علي احمد. /ا ام امشي ونبي من هنا وتبصله بعيون ممزوجه بالدموع 

احمد يبعدها /هتعمل اي بقا يابطل وابتسم 

مازن بخبث/مش خايف مثلا افتح بطنك ولا اي 

احمد يضحك جامد/بتتفرج علي فيلم هندي كتير بقا

فجر بعصبيه ودموع /انتتت اتجننت انت عارف لو عملتله حاجه هتروح انت ف داهيه ده معروف واخوه كمان معروف انصحككك شيل القرررف ده 

مازن/اي ده اي ده القطه بتحميه اداااكي كاممم عشان تدافعي عنه كده 

احمد يمسك يحاول يتحكم باعصابه بس فجاء ضربه برجله جامد. لغايه موقعه عالارض   

فجر/خ خلاص يا استاذ احمد ونبي وامشي من هنا بقا 
وبالفعل احمد اعتدل من نفسه وبص لمازن بقرف والي قام علي طول عشان يعوره بالمطوه ملقهاش ف ايده

احمد بخبث/ابقا اتعلم تمسكها الاول عشان محدش يخدها منك.   

مازن.ف سره/ماااشي يااهانم فجر إن ماوريتك عشان تبقي ترفضيني عشان تتصرمحي مع الاغنيه ورجع لشروده/. ابقي شوفي بقا ابوكي لما يجي هتقوليله اي

وبالفعل مشي 

وفجر تمسح دموعها وتبص لاحمد /ا انا اسفه جدا ا انت كويس او عورك

احمد/انا تمام بس هو يقربلك ده 

فجر /لا ابدا بس بس

احمد/بس ااي. الي فهمته إنه اتقدملك يمكن ونتي موافقتيش
فجر/كل مره يقولي هقابل ابوكي واتقدملك بس انا برفض ومفيش فايده

احمد/بعدين كمان انتي صغيره لسه مجنون متشتغليش بالك بيه. لو عملك حااجه عرفيه. هو كده هيحصل مشكله ليكي في المنطقه دي ولا حاجه بسببي

فجر/لا لا ابدا انا بس ب بابا يجي هفهمه 

احمد يبتسم /تمام سلام وركب ومشي بعربيته

وفضلت فجر باصه لعربيته بعنيها وتعيط وفسرها/صغيره؟
وترجع لشروودها. وطلعت بيتها علي طول وقفلت الباب كويس زي ماابوها حذرها

عند فيلا الزناتي

وكانت ملاك بتروق قوضه حازم ونزلت عشان تجهز الاكل

وكاننت الام وصلت هي وام سيلين وبنتها  

سيلين/هروح انا اشوف كده حازم فوق وتضحك وتجري علي فوق

وكانت ملاك طالعه تقدملهم شاي 

ام حازم/تسلم ايدك ياحببتي 

ام سيلين /شكرا وتبصلها بسخريه

وملاك تبتسم وتطلع بعد مخلصت طبخ. وجت تدخل قوضه

وكان حازم طالع عاري الصدر وبينشف شعره 

سيلين تضحك وتبتسم/ايوه بقا القمررر 

حازم يرفع حواجيه /اي يابنتي جيتو امتي

سيلين/اي ياحزومي انا اجي ف اي وقت

حازم يضحك/طبعا طبعا 

وكانت ملاك بره وبلعت ريقها ونزلت علي طول وحست بضيق من جواها. وفضلت تنضف بقيت القوض. ودخلت قوضه جولي تنضفها وتحس بدوخه جدا وتحاول تتماسك  

وكانت جولي طالعه لقوضتها وتشوفها /ههيهه جايه احكيلي قصه ثح

ملاك بتعب/ا اكيد ياحببتي بس بس اخلص   

جولي /ماثي  

 وتروح تلعب بالالعاب

وتنزل ملاك 

حازم ف نفسه/ياتري دي فين هي كككمان ورجع لشروده/سيلين هغير وانزلك ويبتسم

سيلين تضحك/صح خد راحتك ونزلت 

وملاك تشوفها من هنا وطلعت القوضه من هنا. وتدخل وتنصدم من منظر حازم وتلف وشه. 

حازم يرفع حواجبه بسخريه وقرب منها جامد. /مكسوفه ليه ده حتي ولا بلاش افكرك وضحك

ملاك تبلع ريقها وتفتكر بحزن. وترجع لشرودها 

وفجاءه تحس بغثيان وتجري عالحمام علي طول 

حازم يستغرب ويفكر /ده لو الي ف باللللي هس..........

وكان احمد بيتمشي بعربيته ف الطريق وبيفكر في الي حصل معاه بسبب نيهاد

عند بيت فجر. والباب فضل يرزع جامد

وفجر تتنفض خالص. وتبص من العين تتنصدم. ...
يتبع













ادسنس وسط المقال

تعليقات

التنقل السريع
    close
     
    CLOSE ADS
    CLOSE ADS