القائمة الرئيسية

الصفحات

اخر الاخبار

رواية اكتشفت خيانة زوجي الفصل الثاني بقلم عادل الصعيدي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات


رواية اكتشفت خيانة زوجي الفصل الثاني بقلم عادل الصعيدي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

رواية اكتشفت خيانة زوجي الفصل الثاني بقلم عادل الصعيدي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


دخلت اوضتي بعد ما شفت محمود بالمنظر دي ودمي بيغلي اوووي 

ازاي محمود بعد العمر دي والحب دي كله 

يخوني..


طلعت علي سريري واتغطيت وعملت نفسي نايمه وانا مش قادره عيوني تغمض من التوتر والزعل الا انا فيه ..

وعايزه اعرف مين اللي بيخوني معاها جوزي دي 

بعد شويه لقيت محمود فتح الباب ودخل 

وانا عملت نفسي نايمه ومحمود دي جمب مني ونام بعد ما بص عليا ولقيني نايمه 


بعد ما اتاكدت أنام وصوته بدأ يطلع عملت نفسي قايمه اشرب ميه 

وببص علي تليفونه ومش لاقياه وواضح انه مخبيه معاه  

رجعت مكاني ونمت 

والصبح محمود صحي زي العاده وطلع شغله 

وانا بعد شوي قمت كنست الشقه ودخلت اوضة الضيوف 

انضفها وافتش علي اي حاجه اي اثر من خيانه ليا 

او حتي رقم تليفون وقع منه واي حاجه تمسكني خيط ليها الكلبه دي اللي 

بيخوني معاها 


وعلي الساعه 8 الصبح الباب خبط وكانت جارتي 

فردوس فتحت الباب ودخلت

= تعالي اقعدي . تشربي ايه والا اعملك فطار 

_ لا فطر خلاص نشرب شاي ونقوم نعمله سوا بالمطبخ .


رحت المطبخ وانا فردوس عشان نعمل الشاي وندردش 

= شوفتي اخرتها يا فردوس 

_ خير يا حبيبتي في ايه بس 

= محمود يا فردوس محمود جوزي بعد العمر دي كله بيخوني 

=استهدي بالله ازاي الكلام دي وبعدين متصدقيش اي حد غير لما تتأكدي.  خراب البيوت مش بالساهل 

_ لا انا شوفته بعنيا يا فردوس شفته بعنيا 

= تعالي بس نقعد بالصاله ونشرب الشاي براحتنا 


خرجنا انا وهيا من المطبخ وقعدنا بالصاله 

= بصي يا حبيبتي كلمة بيخونك دي مش سهله . لازم تاخدي بالك كويس وبعدين شوفتيه ازاي بيخونك 

_ امبارح كنت طالعه اشرب ميه من المطبخ  لقيت قاعد باوضة الضيوف 

واقف قدام تليفونه من غير هدوم وبيكلم واحده 

= معقوله حصل دي 

_ ايوه يا فردوس والله شفته بعنيا 

= طيب اسمعي ومتعمليش حاجه غير لما تعرفي مين دي ولو عرفتي سيبهالي وانا هعرف اجبلك حقك . وخلي بالك تعملي اؤ حاجه مع جوزك كدا والا كدا لحد ما نعرف الحكايه فين 

_ وانا هعمل اي يعني يا فردوس بس 

= اهدي بس مش يمكن عمل زي واحد مجوز واحده من عيلتنا قال اي نفس اللي زي جوزك بيكلم واحدها في التليفون وبالاخر طلعت من بلد بره مصر وعرفها من الفيس بوك يعني بيتسلي 

والبنت قريبتنا فضلت تعاتب فيه لحد ما طلقها وهي قاعده بعيالها ومحدش بيصرف عليهم وهو سابها واجوز 

= قصدك اي يا فردوس.  يعني ممكن يكون واحده من البتاع دي الفيس 

_ معرفش بس بقول الله اعلم . خلينا نعرف مين الاول وبعدها نحكم 

= طيب خلينا نشوف 

_ المهم انتي فين غايبه ليكي كام يوم يعني مش بتسالي 

= قاعده بس المشكله انتي عارفه اختي منال بعد ما أطلقت من جوزها كل كام يوم بتيجي عندي تقعد شويه معايا اهو بتسليني 

انتي عارفه جوزي مسافر ومش بيجي غير كل فين وفين 

_ طيب يا حبيبتي انا بس بطمن عليكي 

= تسلميلي يا روحي . وزي ما قلتلك خلي بالك من نفسك . واصبري لحد ما تتاكدي 

_ حاضر . لما اشوف بقي اي هيحصل 


= طيب انا همشي ورايا مشوار انا ومنال اختي وابقي أطمن عليكي بالتليفون ماشي 

_ خلاص ماشي يا حبيبتي 


فردوس قامت وهتطلع من شقتي ورايحه شقتها قبال شقتي وانا واقفه علي باب شقتي مستنيه تدخل شقتها وبعد ما دخلت شقتها 

طلعت علي البلكونه ألم الغسيل وانا بلم الغسيل ببص علي بلكونة فردوس 

لفت انتباهي حاجه غريبه ....

يا تري ايه الحاجه الغريبه اللي شفتها 

هدير ؟


تابعووووني للروايات الكامله والحصريه



الفصل الثالث والأخير من هنا



بداية الروايه من هنا



تعليقات

close