expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

روايه الضابط و الدلوعه البارت الثالث عشر والرابع عشر والأخير بقلم ياسمين سالم حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 روايه الضابط و الدلوعه البارت الثالث عشر والرابع عشر والأخير بقلم ياسمين سالم حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

روايه الضابط و الدلوعه البارت الثالث عشر والرابع عشر والأخير بقلم ياسمين سالم حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


عند ميرنا وسيف في العشاء الرومانسي 

سيف /. أنا كنت بحبك من قبل أما اشوفك 

ميرنا بدهشه /. دا الذي يعني حبيتني قبل أما تشوفني 

سيف/. اول ما عشق قالت إنها عندها اخت اكبر منها وجايه بكره  أنا فضلت طول اليوم أتخيل ملامحك وان أنا حبيتك وانتي حبتيني واتجوزتك وخلفتي وحلمت بيكي وانا نايم 

ميرنا /. لا لا انت مش طبيعي  ههههه 🤣🤣🤣 بترسم وتتخيل  بس التخيل تتحقق اهو 

سيف /. خليكي دائما كده واضحكي علي طول بحب اشوفك وانتي بتضحكي يا قلبي

ميرنا . خلاص بقي أنا بتكسف اوي 

سيف . احبك وانت بتتكسف 

ميرنا ايه مش كفايه كدا 

سيف أه تمام يا قلبي يلي

وتمت ليلتهم علي خير وراحوا بيتهم 

ميرنا : بقي كده يا عشق تضحكي عليا وتقولي واحد بيعاكسك 

عشق : يا حبيبتي اهدي دي كانت خطه عشان تبقي مفاجأة بس ايه رايك حلوه ولا لأ

ميرنا ؛حلوه بس دي أحلا حاجه حصلت في حياتي أنا بحب سيف اوي

عشق : ياعيني يا عيني علي الناس الي بقت بتحب وانا يا رب امتي هحب وهنحب 

ميرنا : بردوا بتضحكي علي اختك الكبيره يا عشق مش علي اساس بتحبي مهند يا بتا انتي مكشوفه علي الاخر يا بت 

رهف : علي رأيك دا انتي عينك بتقول أنا بحبه بحبه يناس

عشق بخجل: بس ليفي يا بت انتي و هي طيب وانتي يا رهف مش ناويه تقولي انك بتحبي مازن 

رهف : مين قالك اني بحبه ولا حاجه 

كل دا والشباب واقفين يسمعوا بيقولوا ايه 

مازن ماشي يا رهف بقي بتحبنيش 

مهند : ههههه 🤣🤣 بي خلاص هشوفلك واحده احلا يا حبيبي 

مازن : مهند اسكت بقي 

عند البنات 

عشق : خلاص طالما مش بتحبي مازن كان في بنت حابه ترتبط بيه لديها بقي رقمه 

رهف بغيره : نعم يا ختي وتديها رقمه ليه انشاء الله 

ميرنا بضحك : و انتي مالك مش مبتحبش اخونا وعيزينوا يرتبط انتي مالك 

عشق : اه والله ناس غريبه 

عند الشباب

مازن : ايوه كدا  اخواتي حبايبي بيجبولي حقي 

مهند : حبك برص يا خويا 

سيف : ميرنا حبيبتي أنا بس 

مازن : عليا النعمه ما فاهم انتوا بتفكروا ازاي دول اخواتي عليا الطلاق اخواتي وربنا اخواتي 

سيف ومهند: خلاص وداني

عند البنات 

رهف : بس يا بت انتي وهي أنا بحب مازن ارتاحتوا كدا اه بحبه وابقوا فكري بس يا عشق اديه رقمه لحد وانا توزع رقم مهند وسيف علي البنات كلها 

عند الشباب

مازن : ههههه 🤣 بتحبني دي قالتها بجد

ايه رايكم عايز اعمل عشاء رومانسي واعترف ليها 

مهند وانا كمان نعملوا سوه انت في مكان و انا في مكان ايه تمام 

مازن وسيف تمام 

اخيرا هنتجوز بقي 

مهند اجمدا ياض ايه 

ونعمل الفرح في يوم واحد ايه رايكم

مازن : واو فكره جميله جدا وايه رأيكم نعملهلهم مفاچأه 

مهند : يابني اللعيبه والله فكره 

اوكي 👍 خلاص اتفقنا 

سيف : أنا الخميس الجاي انتوا اعملو مع بعض 

تمام وجاء. اليل وكل واحد عمل مفجأه لحبيبته 

وباختصار 

مهند  : أنا بحبك يا عشق

عشق : وانا كمان بحبك يا مهند 

مهند قعد علي رقبته: تقبلي تجوزني يا عشق 

عشق : طبعا يا حبيبتي احبك الي الابد 

عند مازن ورهف

رهف  : ايوه يا مازن هنفضل نأكل مش ناوي تقول حاجه 

مازن بتوتر: والله أنا حفظت بس نسيت استني عليا لما افتكر 

رهف بصدمه: حفظت ايه ونسيت ايه يا مازن اوقم أنا يا اخويا اقولهم 

مازن والنبي ياريت اخطبيني انتي لحسن مش فاكر 

رهف بصدمه اكتره : اقوم أنا اخطبك ازاي يعني يا مازن سيب الاكل بقي يا شيخ 

رهف هات الخاتم دا وقامت رهف من علي الطاوله وقعدت علي رقبتها 

رهف أنا بحبك يا مازن تقبل تتجوزني يا حبيبي

مازن : وانا بحبك يا رهف اقبل طبعاً اتجوزك 

وحضنوا بعض بشده


وظلوا الاربعه تحت القمر والنجوم    وطبعا كل ثنائي في مكان مختلف عن التاني 

وبعد مرور أيام جاءه موعد فرح ميرنا وسيف .    استووووب نهايه البارت


البارت ١٤ من روايه الضابط و الدلوعه والاخيييييييير 


يوم فرح سيف وميرنا 


ميرنا يلهوي الفساتين دي كلها اختار منها فستان واحد 

عشق : خلصي بقي يا ميرنا جو الكسل دا يا بنتي كلهم اجمل من بعض 

ميرنا : طيب يا ختي تعالي ساعديني بدل ما انتي واقفه كدا 

عشق : طيب يلي 

وبعد مرور العديد من السعات 

كانوا جهزوا 

عشق : واو ميرنا انتي جميله اقوي 

ميرنا شكرا يا حبيبتي انتي اجمل بكتير 

رهف : طيب وانا ارطاس جوافه واقفه 

ميرنا مدت ليها اديها 

ميرنا : تعالي يا حبيبتي دا انتي هتبقي مرات الغالي ازاي تبقي ارطاس جوافه يعني 

وضموا بعض بحب 

عند الشباب 

سيف كان لابس بدله سمره 

أما مازن ومهند بدله كحلي وكان في غاية الروعه والجمال والوسامه 

سيف : خلاص هتجوز يا جدعان

مهند: و مالك مبسوط كده يا عني مايكونش هتتجوز ملكه الجمال 

مهند : ياه الواحد كان نفسه في صافيناز ولا هيفاء وهبي

اه اه كان نفسي

كل دا وسمعت عشق من برا 

عشق : بقي كده يا مهند ماشي أنا هوريك 

عند الشباب

مازن متتلم يا اخينا طالما مش بتحب عشق خلاص انا مش موافق

مهند : انت اتجننت ياض دا كله الا عشق دي روحي وقلبي وعشق مهند 

مازن : يا سلام امال مين الي كان بيقول نفسي في صافيناز ولا هيفاء امي 

مهند : ههههه 🤣🤣 عشان كنت عايز ادايقق عشان متطلعش احسن مني بالبدله 

مازن : ههههه 🤣🤣 عارف انك مدايق عشان أنا احلا منا لازم اكون احلا في النهاية أنا تركي 

منهد : يا سلام بقي انت احلا 

سيف : بس اعتقوني بقي انهارده فرحي يا جدعان 

مهند بحركات رقص:  عايز كله يبقي تمام

سيف ويماثل مهند  : انهارده فرحي يا جدعان

وكملوا رقص مع بعض 

مازن : انتوا بتعملوا ايه وايه الي بتقوله دا شكلها جميل اوي االاغنيه دي  

سيف : يالا أنا رايح 

وراحوا عند البنات 

سيف : يا ما انت كريم يا رب

بقي الجمال دا كله بتاعي أنا 

ميرنا : وانت اجمل  يا سوفي يا قلبي 

سيف : والنبي بلاش الكلام دا دلوقتي عشان مش عارف ممكن اعمل ايه 

ميرنا بعد فهم : هتعمل ايه 

سيف همس في أذنها : هيبقي اقولك باليل 

ميرنا : بس يا قليل الادب 

سيف انتي لسه شوفتي حاجه 

مازن : والله المرادي حفاظا جامد 

رهف بلوي شفتايها : طيب قول يا خويا الي انت حفظته 

مازن : ها مش لازم دلوقتي 

رهف : مش لازم ولا نسيتهم رهف  الكلام دا يا مازن بيتحس مش بيتحفظ احنا مش قاعدين في مدرسه وبقولك سمع 

مازن : تمام يا حبيتي والله طالعه كالملاك تحفه تجنني 

هو دا فعلاً الكلام الي انا حاسس بيه 

رهف : انت اجمل يا حبيبي 

مهند : يا ميرنا امال فين عشق 

ميرنا :طلعت فوق و هتنزل علي طول

سيف اخد ميرنا وطلع 

و قاعدوا في أماكنهم المخصصه 

وفجأة النور قطع 

وفي بنت جميله طلعت علي المسرح 

و كان معاها ميك 

البنت بمياعه مع الموسيقه 

رجب حوش صحبك عني 

رجب صحبك هيجنني 

والنور اشتغل وكانوا الشباب استلموا علي البنت 

والنور رجع مره اخر 

كلهم بصدمه : عشق 

مهند😡😡😡 : ليلتك جحيم يا عشق طالعه تتمايعي 

و مره واحده شدها من أيدها واخدها في مكان مفهوش احد 

مهند : ممكن افهم ايه دا 

عشق : وانت مالك بغني زي هيفاء وهبي و اكملت بعياط مش 

كان نفسك في هيفاء ولا صافيناز

مهند : يعني سمعتيني وانا بتكلم 

و مسمعتيش الباقي 

عشق : باقي ايه يا مهند 

مهند لو كنتي سألتيني من الاول كنت قولتلك مش من بعد ما اتصرفتي من دماغك وتلبسي حاجه غير الزفت الي انتي لبساه دا سامعه مش هعيد تاني 

وترك ومشي 

وعشق غيرت ملابسها ونزلت 

عشق : مازن هو كان مهند بيقول ايه ساعته مقال أنه نفسوا في صافيناز ولا هيفاء

مازن : دا كان بيهزر يا متخلفه وجمالها الي حصل 

عشق : يعني أنا اتسرعت 

مازن : اه اوي كمان 

عشق راحت اعتذرت لمهند 

عشق : مهند أنا اسفه سامحني أنا من غيرتي عليك طقيت 

منهد  اسامح بس بشرط 

عشق : موافقه علي اي حاجه انت تطلبها

مهند تروحي تلبسي فستان وفرحنا يكون دلوقتي مع سيف و ميرنا 

عشق انت مجنون 

مهند : هو دا الي عند موافقه 

عشق : خلاص موافقه 

وبعد وقت عشق جهزت نفسها وكانت كالملاك وجميله الي حدا ما 

والكل اتفاجأ بيهم 

مهند أحدها وطلع علي المسرح 

مهند:انهارده فرحي علي اجمل واحسن عروسه بحبك يا عشق 

ونزل علي رجله وطلع خاتم 

تقبلي تتجوزيني 

عشق : طبعا دا انت الحب كله 

واتجوزوا 

وبعد اسبوع 

كان فرح رهف ومازن 

وكان فرحهم يجنن 


بقلم      Yasmin Salm 


وبعد مرور خمس سنين 

عند عشق ومهند 


ملاك : بابا حبيبي عامل ايه 

مهند : أنا الحمدلله يا روح قلبي 

عشق : اه اقعدو حبوا في بعض 

وانا ماليش في جو الحب دا 

ملاك : لا يا عشقي تعالي دا انتي الحب كله 

مهند وعشق ههههه تعالي يا حبيبتي وضموا بعض في سعاده 

عشق : اه انهارده يوم الجمعه يوم جمعتنا يلو عشان اتخرنا مازن هيزعل

وذهبوا الي بيت مازن 


مازن اهلا اهلا نورتو 

ملاك: اونكل مازن فين مهاب 

مازن : تاعلي يا روح انوكل مازن 

ويأتي مهاب 

مهاب : ملاكي عمله ايه يا روحي وضموا بعض 

مهند بغيره  : ابعد عنها كدا وهي مش ملاكك هي ملاكي أنا بس 

ملاك بتدخل : لا يا بابي انا ملاك مهاب 

مازن : يا بنتي هو طول عمره كده كان بيغير مني علي عشق اختي  "غيور" 

وميرنا وسيف وصلوا 

ازيكم عاملين ايه وضموا بعض 

عشق : ازيك يا ادهم ازيك ادم 

ادم : دائما كدا يا خلتو عشق تقوليلي يا ادهم وانا وربنا ادم

ادهم: وانا و ربنا ادهم مو ادم يا عشق 

مهند : احترم نفسك ياض اسمها خالتو 

الكل في صوت واحد ههههه 🤣🤣.   " الغيور مهند"


الودااااااع 

روايه الضابط و الدلوعه

أتمني تكون هذه الروايه نالت اعجابكم وياريت تقولي لي ايه رأيكم ❤️ في الروايه دي 

تمت بحمد الله


تابعووووني للروايات الكامله والحصريه 



بداية الروايه من هنا





تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close